Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:00
olafmol schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Wat ik nog zorgwekkender vind, z'n UK-based bankrekening(en) zijn ook geblokkeerd.... WTF?
Dat is ook bizar te noemen ja. Het leven onwerkbaar maken van die man, omdat zijn werk de VS en Israël niet aanstaat.

Onder dat tweakers nieuwsbericht zie ik trouwens een Microsoft consultant reageren met dat hij denk dat het om zijn persoonlijke Microsoft account gaat omdat het niet mogelijk zou zijn om in een tenant een enkele account uit te schakelen. Yeah right, dat is jouw kennis als Microsoft consultant zeker. Ik zal zijn naam niet publiceren, maar ik ken hem uit de zakelijke wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

YakuzA schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:57:
Pfoe, zo is het wel helemaal doorgeslagen:
https://nos.nl/l/2567511

[...]

[...]
Mat Getz heeft ook een keer getweet hoe trots ze waren dat ze een aantal democraten/'rino's hadden ge86'd. Hoorde je toen niemand over.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Trishul schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:21:
[...]

Dat is ook bizar te noemen ja. Het leven onwerkbaar maken van die man, omdat zijn werk de VS en Israël niet aanstaat.

Onder dat tweakers nieuwsbericht zie ik trouwens een Microsoft consultant reageren met dat hij denk dat het om zijn persoonlijke Microsoft account gaat omdat het niet mogelijk zou zijn om in een tenant een enkele account uit te schakelen. Yeah right, dat is jouw kennis als Microsoft consultant zeker. Ik zal zijn naam niet publiceren, maar ik ken hem uit de zakelijke wereld.
Het zou wel vreemd zijn als Microsoft in een tenant van een klant eenzijdig accounts gaat uitschakelen. Technisch zeker mogelijk maar het zou in principe niet mogen. Ik vraag me af of het ICC Customer Lockbox aan heeft staan in hun tenant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:24
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:29:
[...]

Mat Getz heeft ook een keer getweet hoe trots ze waren dat ze een aantal democraten/'rino's hadden ge86'd. Hoorde je toen niemand over.
"Hypocrisy is the greatest luxury. Raise the double standard"

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:25

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
https://www.theguardian.c...t-trump-project-2025-musk
Russ Vought’s years-long quest to dismantle the federal workforce and consolidate power for the president is coming to fruition, and he may be given a major boost when he reportedly takes on Elon Musk’s cost-cutting efforts as the billionaire bows out of the federal government.
The Guardian bied een inzicht over Russ Vought, wie hij is en hoe hij de meer competente vervanger is voor Musk op het DOGE-programma. Met name hoe hij gevaarlijker gaat zijn omdat hij vele malen strategischer en voorbereid is hierop.

Musk is/was zeer impulsief met zijn handelen, zonder enige blik op schade of toekomstdenken. Vought is dat niet, hij weet wat hij moet doen, hoe hij het moet doen om maximaal Project 2025 te verwezenlijken.

Verontrustend stukje leesvoer.

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 16-05-2025 13:47 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
Trishul schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:34:
https://tweakers.net/nieu...-mail-na-sancties-vs.html

Tot zover de mooie woorden van Microsoft over dat ze 'echt waar' verzoeken van de regering van de VS zullen aanvechten.
Ik hoop dat inkopers nu eindelijk even door de leugens van de Microsoft lobby heenkijken.
Dacht hier ook direct aan.

Zit met m'n eigen zakelijke systemen ook volledig in de cloud bij Microsoft. Die uitspraken van 2 weken geleden stelden me in eerste instantie gerust, maar ga dit wel op de voet volgen. Als dit niet op korte termijn opgelost wordt zal ik verder gaan kijken. En ik zal niet de enige zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:26
Llopigat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:13:
[...]

Nou niet wat Trump zegt, die is daar best slim in geweest. Hij zegt alleen: "Ik wil Gaza opruimen, 'freedom' brengen en mooie flats bouwen". Over wat er met die mensen moet gebeuren zegt hij slim niets. Natuurlijk kunnen we wel tot twee tellen maar echt toegeven doet hij het niet. Zoals ik al zei, als hij die flats zou bouwen voor de lokale bevolking dan zou het nog best een puik plan zijn ook.
Dat Trump niet bedoelde om flats te bouwen voor de lokale bevolking was al direct duidelijke, en hij heeft toen wel degelijk iets gezegd over wat er met Palestijnen moet gebeuren:

Why does Trump want to take over Gaza and could he do it?
https://www.bbc.com/news/articles/cn4z32y12jpo
Donald Trump has shocked the world by suggesting that the US could "take over" and "own" Gaza, resettling its population in the process. ..Trump believes that in the absence of Gaza's residents, an idyllic, American-owned "Riviera of the Middle East" will rise from the ashes

Jordan's King rejects Trump proposal to displace Palestinians from Gaza
https://www.bbc.com/news/articles/cly9m7kv7lro
It was the first meeting between the pair since Trump announced his proposal to take over Gaza and move its population of two million Palestinians to other countries in the region, including Jordan.

Wikipedia: Donald Trump's Gaza Strip proposal

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:42

ManiacsHouse

Scheisse!

Hoofdaanklager Internationaal Strafhof doet stap terug vanwege onderzoek seksueel wangedrag
https://www.gelderlander....sueel-wangedrag~a1f2ad47/

Goh wat toevallig...
Er loopt momenteel een onderzoek naar hem vanwege vermeend seksueel wangedrag. Dat onderzoek is bijna afgerond.
Links of rechtsom stinkt dit zo hard.
Geen aanklacht kunnen verzinnen dus dan creëren we wel wat...
En wie zit er doodleuk president te wezen met een shitload aan aanklachten en rechtszaken vanwege seksueel wangedrag?

[ Voor 21% gewijzigd door ManiacsHouse op 16-05-2025 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:26
duvekot schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:36:
Trump laat ook van zich horen over de zaak bij het Hooggerechtshof vandaag .. maar zo te zien moet hij zichzelf nog even inlezen .. want formeel staat het geboorterecht dus niet op de agenda:

[Afbeelding]
Bron: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114511710554568353
Ik wil hier toch nog wel wat over zeggen.

Trump kan blazen en raaskallen wat hij wil. Maar, de (geammendeerde) grondwet geeft gewoon uitsluitsel.
Section 1. All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside. No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.

Fourteenth Amendment to the United States Constitution - Wikipedia
Los van de tekst zijn er verschillende uitspraken van het hooggerechtshof die dit recht hebben bevestigd; en ook verstevigd.

Er is een procedure voor het wijzigen van de grondwet: Tweederde meerderheid in het Congres; en ratificatie door minstens de helft +1 van alle Staten. Het staat Trump vrij om een 28e ammendement te schrijven, en die procedure te volgen. Maar, daar heeft de man geen zin in, en geen tijd voor. Hij weet trouwens ook dondersgoed dat het onbegonnen werk is.

Dus, hij rekekent op het oordeel van de ultieme arbiter van de grondwet in de VS. Een clubje dat hij keihard naar z'n hand heeft gezet in zijn vorige periode. Het passeren van de procedure van een grondwetswijziging ten faveure van de SCOTUS is dus behoorlijk oneigenlijk. Al helemaal in een land waar een sterke common law traditie geldt; en er dus eerdere uitspraken liggen die tegen de nieuw gezochte opinie ingaan.

Nu weet ik dat de huidige zaak daar nog niet direct over gaat - maar dat gaat voorbij aan het punt. Trump voelt sterk de behoefte de grondwet, in ieder geval dan toch de-jure, naar zijn hand te zetten, via alle middelen die redelijkerwijs tot zijn beschikking staan. Dit is trouwens nog wel een stapje ernstiger dan het schrappen van Roe v. Wade. Het recht op abortus was niet letterlijk en direct benoemd in de grondwet, en is ook niet als dusdanig geammendeerd sinds de Roe-uitspraak.

Ik zie dit ook wel als een testcase voor andere zaken die direct zijn benoemd in de grondwet, of diens ammendementen. Er zijn een paar regeltjes die Trump maar wat graag zou zien verdwijnen, al zijn ze de letter van de wet. Zoals, bijvoorbeeld, de Foreign Emoluments Clause. Ook gewoon black letter law, die. :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ManiacsHouse schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:04:
[...]

https://www.gelderlander....sueel-wangedrag~a1f2ad47/

Goh wat toevallig...

[...]

Links of rechtsom stinkt dit zo hard.
Geen aanklacht kunnen verzinnen dus dan creëren we wel wat...
En wie zit er doodleuk president te wezen met een shitload aan aanklachten en rechtszaken vanwege seksueel wangedrag?
Zat het net te lezen: https://www.washingtonpos...al-court-putin-netanyahu/

Het verklaard wel waarom zijn mail was afgesloten. Ik gok dat het het ICC zelf gedaan, niet Microsoft. Wat ook logisch is, aangezien het om 1 box ging.

Overigens heeft the Wall Street Journal inzage gehad en het onderzoek en de klachten lopen al 12 maanden. De vervolging van Netanyahu kwam pas toen het onderzoek naar zijn gedrag al liep.

https://www.wsj.com/world...ault-israel-gaza-d9bedee3

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 16-05-2025 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

PWM schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:22:
[...]

Zat het net te lezen: https://www.washingtonpos...al-court-putin-netanyahu/

Het verklaard wel waarom zijn mail was afgesloten. Ik gok dat het het ICC zelf gedaan, niet Microsoft. Wat ook logisch is, aangezien het om 1 box ging.

Overigens heeft the Wall Street Journal inzage gehad en het onderzoek en de klachten lopen al 12 maanden. De vervolging van Netanyahu kwam pas toen het onderzoek naar zijn gedrag al liep.

https://www.wsj.com/world...ault-israel-gaza-d9bedee3
Desalniettemin stinkt het. Schuldig dan stinkt hij zelf. Onschuldig dan stinkt het ook. Komt allemaal wel heel goed uit op dit moment.

En zou me niks verbazen als eea ander al in het voren was bedacht voordat de mob boss en zijn clan/cult weer aan de macht kwam en oorlogsmisdadiger Netanyahu een arrestatiebevel aan zijn broek kreeg. Dat kwam natuurlijk ook niet allemaal zomaar uit de lucht vallen en bedacht in een weekje.

Maar waarom als hij beschuldigd is maar nog niet bewezen/veroordeeld worden zijn rekeningen geblokkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 16-05-2025 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Helixes schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Ik zie dit ook wel als een testcase voor andere zaken die direct zijn benoemd in de grondwet, of diens ammendementen. Er zijn een paar regeltjes die Trump maar wat graag zou zien verdwijnen, al zijn ze de letter van de wet. Zoals, bijvoorbeeld, de Foreign Emoluments Clause. Ook gewoon black letter law, die. :Y)
Grappig trouwens
In 1651, the Dutch Republic became the first state to forbid foreign ministers from taking "any presents, directly or indirectly, in any manner or way whatever", owing to concerns that such gifts would foster corruption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:48
Ondertussen in de rechtbank in Maryland
Judge to Press Trump Administration Over Return of Wrongly Deported Man
On Friday, lawyers for the Justice Department are scheduled to appear in Federal District Court in Maryland to defend their latest effort to avoid disclosing details about several key aspects of the proceeding. Those include the diplomatic steps that officials have taken in the past few weeks toward releasing Mr. Abrego Garcia, as well as the nature of the deal between the White House and the Salvadoran government to house deported immigrants in its jails.
De overheid moet dus eea gaan uitleggen ... Maar de vraag is of ze dat überhaupt gaan doen ..
The Justice Department has argued that many of those details should not be made public because they amount to state secrets. In fact, in a declaration filed last week mostly under seal, Secretary of State Marco Rubio said that the disclosure of such material “could be expected to cause significant harm to the foreign relations and national security interests of the United States.”
Als je dit allemaal zo bekijkt dan lijkt het wel alsof alles wat deze overheid doet een gevaar is de nationale veiligheid ....

Maar vandaag kan het dus weer gezellig worden in haar rechtbank
Judge Paula Xinis, who is presiding over the proceeding, will hear both sides of this debate on Friday and eventually determine whether to let the government use what is known as the state secrets privilege and other legal protections to keep its internal deliberations under wraps. The hearing in front of her could become contentious, if only because the administration has for weeks been stonewalling her efforts to get to the bottom of how it has been handling the Abrego Garcia case.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:08
Heb zojuist op NPO Doc de deprimerende documentaire ‘Bidden voor het einde’ gekeken.

Het gaat over de Evangelisten in de VS. Deze groep maakt ongeveer 30% van het electoraat van de VS uit. Volgens de radicale leiders van deze groep moet de wereld helemaal kapot, zodat Armageddon kan komen, evangelisten naar de hemel gaan en Jezus terugkomt om het 1000-jarige rijk te stichten.

Kleiner en groter ongemak hoort erbij en ze zijn bereid om te lijden. Ze kiezen dus bewust mensen die alles kapot willen maken, wereldwijd. Conflicten aan willen wakkeren tot een allesvernietigende wereldoorlog. Steun aan Israël past in dit patroon. Alles moet kapot.

Ik vraag me af hoe het kwaad wat deze evangelisten meebrengen gestopt kan worden. Als het al gestopt kan worden …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Joris748 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:44:
...Alles moet kapot.

Ik vraag me af hoe het kwaad wat deze evangelisten meebrengen gestopt kan worden. Als het al gestopt kan worden …
Je zou zeggen dat de voorgestelde belastingverlichting specifiek voor de rijken en grote bedrijven niet helemaal past in de plannen vd evangelisten dat alles kapot moet, toch?

Je zou ook zeggen dat diezelfde belastingverlichting, terwijl de hogere prijzen aan de pomp, bij walmart, kruidenier, bij de autodealer etc. bepaald niet goed zijn voor de populariteit van trump en ook niet voor de gop politici die volgend jaar herkozen moeten worden (al was het maar om geen effectiviteit voor trump/maga te verliezen). Het is een gebroken verkiezingsbelofte en voor veel kiezers een existentiele belofte.

Ja, de trump/maga beweging sloopt heel veel, ook veel dingen die niet snel (of uberhaupt :X) hersteld kunnen worden. Maar tegelijk lijkt het dat ze veel te veel tegelijk willen, ook dingen die onderling strijdig zijn. Mogelijk doen ze dat omdat ze weten dat ze een beperkte periode hebben waar ze effectief kunnen zijn.

De evangelisten, reli-fascisten hoe je ze ook wilt noemen, ze zeggen extreme dingen te willen maar niet alles ligt op hetzelfde pad van trump/maga en daarnaast lijkt mij trump en zijn manieren een double-edged sword.

Ik put een beetje hoop uit de scheuren en weeffouten in de regering trump en de maga beweging. En trump met zijn bizarre manieren heeft ook positieve effecten, b.v. de tanende populariteit van populistische bewegingen elders in de wereld, ook wilders bij ons lijkt niet ongeraakt. Ik hoop dat we in de EU (met het VK in een of andere vorm) onszelf tijdig weten te herpakken. Die hoffnung stirbt zuletzt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:15

DropjesLover

Dit dus ->

Mede door het beleid en belastingkortingen van Trump is de VS nu ook zn laatste Aaa kredietwaardigheid rating kwijt.

https://www.newsweek.com/...t-rating-negative-2073510

Met name omdat de rentelasten tie zullen nemen en het overheidstekort onder Trump nog steeds flink zal toenemen.

Lekker joh :')

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Meer info over de etnische zuivering die de VS in Gaza wil plegen. Mogelijk omdat Trump eerder aangaf van Gaza een toeristisch luxe-resort te willen maken?
Volgens NBC News werkt de regering-Trump aan een plan om "1 miljoen Palestijnen permanent naar Libië te verplaatsen". Het plan zou al besproken zijn met Libische leiders, zeggen ingewijden tegen de Amerikaanse nieuwszender. Libië zou voor het opnemen van de Palestijnen miljarden dollars krijgen van de VS.
Er zou nog geen definitieve afspraak zijn gemaakt en Israël is op de hoogte gehouden van de besprekingen, zeggen de anonieme bronnen. In het artikel van NBC News wordt niet duidelijk of de Palestijnen volgens het plan onder dwang naar Libië gedeporteerd worden.

Trump sprak eerder deze week al zijn wens uit om de Gazastrook in te nemen en van het gebied een "vrijheidszone" te maken. Hij legde niet uit wat hij daar precies mee bedoelt en wat zijn toekomstvisie zou betekenen voor de Palestijnen in Gaza. Hij zei "concepten" te hebben ingezien voor Gaza waar hij enthousiast over is.

In februari stelde de Amerikaanse president voor om de Palestijnen in Gaza permanent naar andere landen in het Midden-Oosten te verplaatsen, wat neer zou komen op etnische zuivering. Dat voorstel leidde tot felle kritiek.
NOS Liveblog (https://nos.nl/liveblog/2...stijnen-naar-libie-sturen)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:33

Amphiebietje

In de blubber

Dit klinkt als een plot device uit een dystopische cyberpunk SF film:

https://www.theguardian.c...meshow-citizenship-report

Het Trump-regime overweegt een TV-spelshow met immigranten als deelnemers met als grote prijs het Amerikaans staatsburgerschap. Ze ontkennen natuurlijk dat de verliezers zullen worden gedeporteerd, maar ja, met deze regering is hun woord minder waard dan de stront die je met een stuk pleepapier afveegt.

Dit komt op hetzelfde moment dat Trump een nederlaag ondergaat wat betreft het deporteren van "terroristen" via die wet uit 1798 bij het Supreme Court, metr maar 2 stemmen tegen:

https://www.theguardian.c...t-alien-enemies-act-trump

Trump's reactie is natuurlijk dat het Supreme Court fout zit, omdat (hier liegt hij) alle te deporteren mensen verschrikkelijke criminelen zijn die het absoluut niet verdienen de gebruikelijke wettelijke procedure te kunnen volgen. Facisme 101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:21
DropjesLover schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 01:49:
Mede door het beleid en belastingkortingen van Trump is de VS nu ook zn laatste Aaa kredietwaardigheid rating kwijt.

Met name omdat de rentelasten tie zullen nemen en het overheidstekort onder Trump nog steeds flink zal toenemen.

Lekkere neerwaartse spiraal mogelijk op deze manier. Succes met de herfinanciering van 9 biljoen staatsschuld tegen hogere rente dit jaar en 28 biljoen tijdens zijn termijn. En dan nog de extra oplopende staatsschuld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 06:17:
Meer info over de etnische zuivering die de VS in Gaza wil plegen. Mogelijk omdat Trump eerder aangaf van Gaza een toeristisch luxe-resort te willen maken?

[...]

NOS Liveblog (https://nos.nl/liveblog/2...stijnen-naar-libie-sturen)
Ach gehele bevolkingen verplaatsen, dit hebben we toch wel eerder gehoord. De joden moesten zogenaamd naar Madagaskar, of naar Suriname.

Daar komt uiteindelijk natuurlijk niets van terecht, maar ik vrees dat net als toen, ook nu het besef wel komt dat een holocaust by bullets logistiek nog wel zijn uitdagingen kent. Aan hun ambities te horen zullen ze ook daarin de volgende stap volgen uit de geschiedenis en over moeten gaan naar meer systematische methoden.

En we stonden erbij en keken ernaar, 1x per jaar roepen we nog wel eens 'dit niet meer' maar ontlenen daar verder geen betekenis meer aan. Als niemand dit een halt toeroept vraag ik me wel af wie straks de exterminatiekampen gaat ontzetten. Of dat de uitkomst wellicht het enige onderdeel is waar de nieuwe ronde afwijkt van de vorige.

[ Voor 8% gewijzigd door Brazos op 17-05-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Brazos schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Ach gehele bevolkingen verplaatsen, dit hebben we toch wel eerder gehoord. De joden moesten zogenaamd naar Madagaskar, of naar Suriname.

Daar komt uiteindelijk natuurlijk niets van terecht, maar ik vrees dat net als toen, ook nu het besef wel komt dat een holocaust by bullets logistiek nog wel zijn uitdagingen kent. Aan hun ambities te horen zullen ze ook daarin de volgende stap volgen uit de geschiedenis en over moeten gaan naar meer systematische methoden.
Ik ben er ook bang voor dat de etnische zuiveringen die de VS nu willen plegen in de Gazastrook uiteindelijk op een nieuwe Holocaust uit gaatlopen, dit keer op de Palestijnse bevolking.

Ik op dat ik het mis heb maar de signalen lijken er1el op te wijzen. Zie het bombarderen canburgers, scholen, ziekenhuizen, infrastructuur er wat door Trump allemaal wordt toegestaan.

Alles acties van de VS én Israël in deze kwestie tor op heden lijken erop te duiden dat men daarop aanstuurt.

Onder het mom van "we create a dessert and will call it peace".

Dan komt de Gazastrook vrij voor het bouwen van luxe (vakantie) resorts, zoals Trump meermaals voorgesteld heeft. Wellicht wordt die klus aan de Trump Organisation gegund?

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2025 09:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Joris748 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:44:
Heb zojuist op NPO Doc de deprimerende documentaire ‘Bidden voor het einde’ gekeken.

Het gaat over de Evangelisten in de VS. Deze groep maakt ongeveer 30% van het electoraat van de VS uit. Volgens de radicale leiders van deze groep moet de wereld helemaal kapot, zodat Armageddon kan komen, evangelisten naar de hemel gaan en Jezus terugkomt om het 1000-jarige rijk te stichten.

Kleiner en groter ongemak hoort erbij en ze zijn bereid om te lijden. Ze kiezen dus bewust mensen die alles kapot willen maken, wereldwijd. Conflicten aan willen wakkeren tot een allesvernietigende wereldoorlog. Steun aan Israël past in dit patroon. Alles moet kapot.

Als er ooit een kernoorlog komt, dan komt het door deze groep is mijn voorspelling.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

wildhagen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:17:
Alles acties van de VS én Israël in deze kwestie tor op heden lijken erop te duiden dat men daarop aanstuurt.

Onder het mom van "we create a dessert and will call it peace".
Als ik de ruis van Trump met zijn gaza plaza negeer zie ik Israel er wel voor aan naar de lange termijn te kijken. Heel gaza plat en ontvolken en het probleem is definitief opgelost. Ze cruisen nu nog steeds op het collectieve WO-2 schuldgevoel van het westen, maar zij zien ook wel dat het ten einde loopt. Dus nu even pijn lijden en over 20 jaar is de internationale wereld het vergeten en is het business as usual.

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 17-05-2025 09:48 ]

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:26
FunkyTrip schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:46:
Als er ooit een kernoorlog komt, dan komt het door deze groep is mijn voorspelling.
Deze mensen heten Millenialisten - mensen die gevoed worden door het idee dat we in het einde der tijden leven. Ik merk graag op dat niet iedere Evangelical een Millenialist is, maar ik begrijp dat het beeld van bijvoorbeeld de Rapture - tenhemelopname - er met de paplepel wordt ingegoten.

De bekendste Millenialistische beweging van de afgelopen decennia is trouwens ISIS. Je ziet dus, dat met de eindstreep in zicht, mensen werkelijk de meest verschrikkelijke dingen kunnen doen.

Met een beetje wil kun je trouwens ook Extinction Rebellion zien als een Millenialistische beweging - met dat verschil dat zij zich er actief tegen verzetten, in plaats van deze te willen accelereren. Waarschijnlijk omdat zij het einde der tijden zien als een dystopie, en geen utopie zoals vele religies die voorspiegelen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:47:
[...]

Als ik de ruis van Trump met zijn gaza plaza negeer zie ik Israel er wel voor aan naar de lange termijn te kijken. Heel gaza plat en ontvolken en het probleem is definitief opgelost. Ze cruisen nu nog steeds op het collectieve WO-2 schuldgevoel van het westen, maar zij zien ook wel dat het ten einde loopt. Dus nu even pijn lijden en over 20 jaar is de internationale wereld het vergeten en is het business as usual.
Welk probleem is daarmee opgelost? Laat staan definitief? Na Gaza is er ook nog de Westbank, en de nieuwe geannexeerde gebieden in Syrië en Libanon. Ik denk dat het besef er onvoldoende is wat het probleem nu is. En een probleem los je nooit op door een deel van de gevolgen uit de weg te ruimen. Daarmee verhul je het hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49
FunkyTrip schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Over het algemeen is het zo dat religie/geloof door een doortrapte “leider” wordt misbruikt om zichzelf te verrijken. En dat kan je niet als je de wereld vernietigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Trump is weer op zijn Trumps boos, en het is allemaal 'but her emails but Biden!' :X
Het Witte Huis reageert dan ook fel. Eerst liet het in een verklaring weten zich vooral te richten op het ‘opruimen van Biden’s rotzooi’. Daarna volgde harde kritiek: „Als Moody’s enige geloofwaardigheid had gehad, waren ze niet blijven zwijgen tijdens de financiële chaos van de afgelopen vier jaar”, stelde woordvoerder Kush Desai.

Trump-communicatiedirecteur Steven Cheung haalde ondertussen persoonlijk uit naar Mark Zandi, de hoofdeconoom van Moody’s. Hij noemt hem een ‘politieke tegenstander’ van Trump. Overigens heeft Zandi niets te maken met de kredietbeoordeling zelf, dat gebeurt bij een aparte tak van het bureau.

Voormalig Trump-adviseur Stephen Moore noemt het oordeel buitensporig. „Als een Amerikaanse staatsobligatie niet triple A waardig is, wat dan wel?” zei hij tegen persbureau Reuters.

Alsof dat nog niet genoeg is, kreeg Trump nog een tegenvaller te verwerken. De budgetcommissie van het Congres – geleid door zijn eigen Republikeinse partij – wees vrijdag zijn wetsvoorstel met daarin een pakket nieuwe belastingverlagingen af. Daarmee lijkt het lastiger te worden voor Trump om zijn financiële plannen door het Amerikaanse parlement te loodsen.
Bron en meer info: Amerika verliest na 106 jaar perfecte kredietscore, Trump woedend

Misschien moet hij eens naar eigen rampzalige totalitaire economische wanbeleid kijken om te zien waarom die rating gezakt is? Maar nee, waarom zou je naar jezelf kijken als je de schuld ook aan een ander kan geven...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Amphiebietje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:25:
Dat is het ook, sf fictie is cultuur en kan voor een deel ook het culturele en politieke klimaat bepalen in een land als het doordringt tot bepaalde machtige kringen. Het is hetzelfde als Ayn Rand die de denkwijze van veel tech miljardairs heeft beïnvloed, facebook's naam verandering meta komt rechtstreeks uit het dystopisch boek Snow Crash van Neal Stephenson. Opvallend bij dat laatste is dat men dystopie heeft proberen om te draaien naar iets maatschappelijk nuttigs.

De SF setting van Snow Crash draait om dezelfde ideeen van de tech miljardairs voor zogenaamde dictatoriale stadstaten met bedrijven/ultrarijken aan het roer:
In the 21st century, an unspecified number of years after a worldwide economic collapse, Los Angeles is no longer part of the United States since the federal government has ceded most of its power and territory to private organizations and entrepreneurs. Franchising, individual sovereignty, and private vehicles reign supreme. Mercenary armies compete for national defense contracts, while private security guards preserve the peace in sovereign gated housing developments

Artikel in het NRC over de denkwijze van illeberale bewegingen zoals in de VS:
De radicaal-rechtse vrijheid moet je ‘verdienen’
In Amerika wordt al decennia geprobeerd om tegenwicht te bieden tegen het liberalisme, of zelfs om het te overwinnen. Lang voordat Donald Trump zijn entree maakte, hadden Republikeinen moeite met het links-liberalisme. De Heritage Foundation, een conservatieve denktank die vorig jaar aan bekendheid won door Project 2025, een verzameling beleidsvoorstellen voor Trumps presidentschap, werkte jarenlang met talloze gevestigde stichtingen, denktanks en centra om de structuur van de Amerikaanse samenleving opnieuw te doordenken. Het gedachtegoed dat hieruit voortkomt, verwijst graag naar het verleden, maar is fundamenteel toekomstgericht, en vertegenwoordigt een nieuwe visie op vrijheid.
Allereerst houdt vrijheid volgens deze visie in: niet afhankelijk zijn van anderen en de afwezigheid van belemmeringen. Dat betekent vooral dat je economisch onafhankelijk moet zijn, dat je geen beroep doet op uitkeringen, en dat je jezelf maar redt.
Daartegenover staat dat degenen die worden gezien als afhankelijk, zoals echtgenotes en kinderen, hun grootse kerels respect en gehoorzaamheid verschuldigd zijn. Door sommigen wordt dat ook aangeduid als een natuurlijke ordening van het samenleven, die aan de buitenkant wel iets weg heeft van traditioneel christendom – maar zonder het verhaal van genade, liefde, en zelfopoffering.
Daarom wordt ‘diversiteit’ afgeserveerd: de ‘grootsen’ dragen toch geen verantwoordelijkheid voor de ‘zwakkelingen’? Ofwel: de ‘grootsen’ hoeven toch geen belemmeringen te tolereren om belemmeringen voor de ‘zwakkelingen’ weg te nemen?
Rechts-radicalen proberen dan ook om de grondwet of de uitleg ervan in hun voordeel te veranderen – via de democratische weg als het mogelijk is, maar zo nodig ook via geitenpaadjes. Zo destabiliseren rechts-radicalen vrijheden van minderheden door begrippen uit het staatsrecht ineens anders ‘interpreteren’, procedures te frustreren, of op een onzorgvuldige manier de grondwet te wijzigen, zoals in Hongarije.
Met andere woorden: als de politieke meerderheid ervoor kiest om jou niet langer te beschermen, met of zonder grondrechten, dan kun je niets.
In plaats daarvan komt bescherming in het gedachtegoed van Scruton van je persoonlijke situatie. Scruton spreekt in dit verband over organische of natuurlijke bondgenootschappen, geworteld in de familie en de natie. Toen de Amerikaanse vicepresident JD Vance zich onlangs uitliet over het theologische concept ‘ordo amoris’ van Augustinus – er zou een hiërarchie zijn in liefde voor je familie, je naasten, je lokale gemeenschap, mede-Amerikanen (en de rest van de wereld) – gaf dat meer blijk van verkapt Scrutonisme dan van katholiek denken.
Uiteindelijk is dit vrijheidsidee een vorm van darwinisme: als je niet groots en sterk bent, en je kaarten zijn uitgespeeld, dan verdien je de vrijheid niet – en verdien je het mogelijk zelfs niet om te overleven. Dat darwinisme maakt het denken van de MAGA-beweging zo extreem.
Dit lijkt allemaal op sociaal darwinisme, een stroming in de VS begin 20e eeuw, die later ook weer model zou staan voor fascistische bewegingen in Europa. Het idee van het bestaan van een "natuurlijke orde" met het "recht van de sterkste" dat verklaart waarom er verschillen zijn in sociale klasse, tussen mannen en vrouwen en op basis van huidskleur.

Het is des te treuriger dat het een complete misinterpretatie is van Darwin z'n evolutietheorie, dat draait niet om het recht van de sterkste, maar om het overleven van de meeste aangepaste diersoorten aan hun omgeving. Dat is een compleet ander concept. Sterk zijn bepaald veelal niet of dieren overleven in de natuur.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:25:

https://www.theguardian.c...meshow-citizenship-report

Het Trump-regime overweegt een TV-spelshow met immigranten als deelnemers met als grote prijs het Amerikaans staatsburgerschap. Ze ontkennen natuurlijk dat de verliezers zullen worden gedeporteerd, maar ja, met deze regering is hun woord minder waard dan de stront die je met een stuk pleepapier afveegt.
Ja het komt mij ook heel erg 'hunger games' over. Met van die vadsige Amerikanen die de immigranten gebruiken als vermaak door ze een stukje worst voor te hangen.

Ik vraag me af of dat gaat werken want Amerika is helemaal niet populair meer bij immigranten. Ze komen nu liever naar Europa. Hier worden ze niet (zo) met de nek aangekeken. Ik heb veel Indiase collegas die gebruik hebben gemaakt van het immigratie system voor goed opgeleide mensen maar de populariteit van Amerika heel erg gezakt :)

Maar dit komt niet uit de koker van Trump alhoewel het wel goed bij hem past. Ik las dat het van een of andere Canadese producer komt. Die loopt er al sinds Obama mee te leuren maar die zag er natuurlijk niks in.

[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 17-05-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Aangezien Trump openlijk weer zijn visie herhaalt voor Gaza terwijl hij een tour door de rijke landen in het Midden-Oosten heeft gedaan, vraag ik mij af wat die Islamitische landen dachten te bereiken bij Trump.
Ze hebben hem geprobeerd te paaien met allerlei charme offensieven, een luxe Boeing 747, feestelijke ontvangst, investeren van honderden miljarden. Maar voor wat?

Ik ben daar heel benieuwd naar. Een land als Saudi-Arabie bv doet waar het zelf zin in heeft op het gebied van olieproductie en dus de olieprijzen. Ze mogen al jarenlang allerlei moderne Amerikaanse wapens kopen dus dat is het ook niet. Wat is het dan wel vraag ik me af. Misschien dat ze bang zijn voor (militaire) inmenging van de VS, en dat ze met de investeringen zichzelf veiligstellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Trishul schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:58:
Ik ben daar heel benieuwd naar. Een land als Saudi-Arabie bv doet waar het zelf zin in heeft op het gebied van olieproductie en dus de olieprijzen. Ze mogen al jarenlang allerlei moderne Amerikaanse wapens kopen dus dat is het ook niet. Wat is het dan wel vraag ik me af. Misschien dat ze bang zijn voor (militaire) inmenging van de VS, en dat ze met de investeringen zichzelf veiligstellen?
Ik denk dat ze zich erg verband voelen. Het zijn zelf ook autoritaire landen. De VS zag Saudi Arabië eerst als een soort noodzakelijk kwaad dat wel gesteund moest worden want olie en invloed in de belangrijkste olie regio. De banden worden nu aangetrokken met dit soort landen het zoals met Rusland. Ze spreken dezelfde taal.

Ik denk dat ze verwachten dat nu de deuren echt open gaan qua economische samenwerking. Militaire inmenging zie ik niet gebeuren. Zij zijn/worden nu veel meer Amerika's bondgenoten dan wij dat zijn. Dat merk je aan alles.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

McMahon van Onderwijs heeft een brief vol eisen richting Harvard gestuurd, enkel om hem terug te krijgen met rode markeringen om haar te wijzen op de vele taal- & grammaticafouten.

https://www.msn.com/en-us...er-to-harvard/ar-AA1Em4S2
Afbeeldingen in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Aangezien Trump openlijk weer zijn visie herhaalt voor Gaza terwijl hij een tour door de rijke landen in het Midden-Oosten heeft gedaan, vraag ik mij af wat die Islamitische landen dachten te bereiken bij Trump.
Ze hebben hem geprobeerd te paaien met allerlei charme offensieven, een luxe Boeing 747, feestelijke ontvangst, investeren van honderden miljarden. Maar voor wat?

Die landen geven echt geen ene zak om Palestina, Syrie, Libanon of whatever. Ze geven alleen maar om hun eigen bankrekening.

Geen enkele Syriër of Palestijn die ik ken heeft een goed woord over voor S-A en de golfstaten. Niet dat ze landen als Iran of Turkije nou ook zo fijn vinden. Jordanië en Libanon zijn eigenlijk de enige twee waar ik ze positief over kan horen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:36

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Trump beloofde dat de prijzen van boodschappen naar beneden zouden gaan.
Met dit soort acties gaat dat natuurlijk niet lukken. Geen verrassing natuurlijk.

Een bekend voorbeeld is het bruine brood van Marieke de Vries (NOS) dat van 3 dollar naar 8 dollar ging.
Maar dat was alleen nog maar gebaseerd op de handelstarieven schade van trump 1.

Nu trump echt helemaal los kan in trump 2 moet het toch mogelijk zijn dat brood naar 15 dollar te krijgen.
Voor een eventuele Pool zet ik dus in op 15 dollar voor dat standaard bruinbrood over 4 tot 6 jaar.

Het is algemeen bekend dat om het volk tevreden te houden er minimaal brood en spelen moeten zijn.
De boven genoemde zieke en diep trieste game show met migranten komt dus niet onverwacht. :F

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit gaat al terug naar de Westinghouse perikelen, over vele administraties heen. De crux is nucleaire technologie, en de context van regionale dominantie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:30
Zo groot waren de deals toch ook niet, als je de echt geschatte waardes van analisten hoort was het veel oude wijn in nieuwe zakken en waren alle bedragen minimaal een factor 3 te hoog verkocht voor het MAGA klapvee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

wildhagen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Trump is weer op zijn Trumps boos, en het is allemaal 'but her emails but Biden!' :X

[...]

Bron en meer info: Amerika verliest na 106 jaar perfecte kredietscore, Trump woedend

Misschien moet hij eens naar eigen rampzalige totalitaire economische wanbeleid kijken om te zien waarom die rating gezakt is? Maar nee, waarom zou je naar jezelf kijken als je de schuld ook aan een ander kan geven...
Wie dan wel? Nou, euhm... Nederland, Duitsland, Denemarken, Canada, Australië en zo nog een paar landen. Voornamelijk eurolanden met gewoonweg een kloppende begroting overigens :p

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

dawg schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:51:
McMahon van Onderwijs heeft een brief vol eisen richting Harvard gestuurd, enkel om hem terug te krijgen met rode markeringen om haar te wijzen op de vele taal- & grammaticafouten.

Afbeeldingen in de link.
Hilarisch, maar het kan ook als munitie worden gebruikt om te suggereren dat Harvard arrogant en respectloos is - zelfs al zou dat gelijktijdig een fraai voorbeeld van hypocrisie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik vraag mij af hoe lang die witte Afrikaners nog blij gaan zijn dat ze asiel hebben gevraagd in de VS, als dit plan doorgang vindt:

https://www.theguardian.c...publicans-fees-immigrants

...alhoewel het best mogelijk is dat alleen gekleurde asielzoekers honderden of duizenden dollars moeten gaan betalen als ze asiel aanvragen in de VS.

[ Voor 0% gewijzigd door Amphiebietje op 17-05-2025 21:41 . Reden: of/or oopsie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:41
Amphiebietje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:06:
Ik vraag mij af hoe lang die witte Afrikaners nog blij gaan zijn dat ze asiel hebben gevraagd in de VS, als dit plan doorgang vindt:

https://www.theguardian.c...publicans-fees-immigrants

...alhoewel het best mogelijk is dat alleen gekleurde asielzoekers honderduizenden dollars moeten gaan betalen als ze asiel aanvragen in de VS.
In het aangehaalde artikel staat “hundreds OR thousands of dollars” niet “hundreds of thousands”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Amphiebietje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:03:
Hilarisch, maar het kan ook als munitie worden gebruikt om te suggereren dat Harvard arrogant en respectloos is - zelfs al zou dat gelijktijdig een fraai voorbeeld van hypocrisie zijn.
Het komt niet bij Harvard zelf vandaan ... Of een student van Harvard ...
Hier is het orgineel:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekkieboek
dawg schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:51:

Afbeeldingen in de link.
Dezelfde McMahon die 'AI' verkeerd heeft gelezen als 'A1' en daar vol overtuiging voor de camera over loopt te leuteren.
"First graders and even pre-K's getting A1 teaching." :F
YouTube: Trump Education Sec. McMahon Confuses A.I. with A1

Het vacuum wat ze heeft aan domeinkennis maakt ze wellicht helemaal goed met loyaliteit aan de koning. Maar ik krijg er wel Rian van Rijbroek vibes van.

offtopic:
Ben ik de enige die het maar vreemd vind om op de lagere school over A.I. te onderwijzen? Joost mag weten hoe A.I. er over een paar jaar uitziet. Ik begin oud te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door mekkieboek op 17-05-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mekkieboek schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:49:
offtopic:
Ben ik de enige die het maar vreemd vind om op de lagere school over A.I. te onderwijzen? Joost mag weten hoe A.I. er over een paar jaar uitziet. Ik begin oud te worden.
basisbeginselen en structuren zijn nooit weg. Kreeg toch ook programmeerles op de uni en hbo van talen die 3 jaar later dood waren, dus ach, je leert er prima de grondbeginstelen van

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Virtuozzo schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Dit gaat al terug naar de Westinghouse perikelen, over vele administraties heen. De crux is nucleaire technologie, en de context van regionale dominantie.
Ik vraag mij af of dat echt de reden is. De oorsprong van de kernprogramma's van Noord-Korea en Iran ligt in Pakistan. Nu is een kernwapen wat anders dan een kerncentrale, maar geeft al een beetje aan dat ze er niet afhankelijk van de VS hoeven te zijn. De technologie is te koop.

Misschien dat het toch is wat andere posters hier aan aangaven; geld en aanzien. In dat kader zie ik ook de investeringen in F1, WK 2034, tennis, golf, enz.

[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 18-05-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik dacht dat een vruchtbaarheidskliniek een vreemd doelwit was voor een terreuraanslag (in de VS had ik eerder een abortuskliniek verwacht), totdat ik de naam zag van de directeur:

https://www.theguardian.c...ivf-facility-palm-springs

Dus wellicht anti-moslim terreur. Gelukkig is alleen de dader dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
RobinHood schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Die landen geven echt geen ene zak om Palestina, Syrie, Libanon of whatever. Ze geven alleen maar om hun eigen bankrekening.

Geen enkele Syriër of Palestijn die ik ken heeft een goed woord over voor S-A en de golfstaten. Niet dat ze landen als Iran of Turkije nou ook zo fijn vinden. Jordanië en Libanon zijn eigenlijk de enige twee waar ik ze positief over kan horen.
De rest van het midden oosten zit ook niet op de Palestijnen te wachten. Jordanië heeft Arafat en zijn plo eruit gegooid toen ze dreigden een staat binnen Jordanië te worden. Libanon was te zwak ten tijde van de burgeroorlog om ook nog eens de Palestijnen te weren. Anders hadden ze dat gedaan.

De meeste landen in het midden oosten zitten op zowel Israël als de Palestijnen niet te wachten. En begaan zijn ze ook al niet met het lot van de Palestijnen. Anders was er veel meer gebeurd om ze op de een of andere manier te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen in het Witte Huis:

Trump shows signs of mounting frustration with Supreme Court
“THE SUPREME COURT WON’T ALLOW US TO GET CRIMINALS OUT OF OUR COUNTRY!” the president exclaimed Friday in one of multiple Truth Social posts penned after the court ruled 7-2 to temporarily block the administration’s efforts to deport migrants with alleged ties to Venezuelan gangs largely over a technical issue.
En zo zijn er de laatste paar dagen meerdere van dat soort berichten ...
“My team is fantastic, doing an incredible job, however, they are being stymied at every turn by even the U.S. Supreme Court, which I have such great respect for, but which seemingly doesn’t want me to send violent criminals and terrorists back to Venezuela, or any other Country, for that matter,” he wrote.
In een van zijn laatste posts ... Vind hij dat omdat hij gekozen is tot president is .hij gewoon zaken moet kunnen doen..
“Our lawyers should state this FACT when going before the United States Supreme Court, and all other courts. I was elected in a landslide, won ALL SEVEN SWING STATES, 312 Electoral College Votes, Won 2750 to 525 Districts, and easily won the Popular Vote. I must be allowed to do the job that I was elected to do. If not, we won’t have a Country anymore,” he wrote Sunday.
En dan volgen er de komende tijd nog wel een aantal zaken die uiteindelijk voor het Hooggerechtshof terecht gaan komen ..

En het is natuurlijk ook weer de schuld van links..
“THE SUPREME COURT IS BEING PLAYED BY THE RADICAL LEFT LOSERS, WHO HAVE NO SUPPORT, THE PUBLIC HATES THEM, AND THEIR ONLY HOPE IS THE INTIMIDATION OF THE COURT, ITSELF. WE CAN’T LET THAT HAPPEN TO OUR COUNTRY!” he wrote.
en hij wist weer eens niet hoe hij van de hoofdletters af moest komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:41
Amphiebietje schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:53:
Ik dacht dat een vruchtbaarheidskliniek een vreemd doelwit was voor een terreuraanslag (in de VS had ik eerder een abortuskliniek verwacht), totdat ik de naam zag van de directeur:

https://www.theguardian.c...ivf-facility-palm-springs

Dus wellicht anti-moslim terreur. Gelukkig is alleen de dader dood.
Die kliniek doet ook IVF. Bij IVF worden per behandeling meerdere embryo's gemaakt, waarvan een deel na de behandeling vernietigd wordt. Dus een deel van de anti-abortus tegenstanders zijn ook tegen IVF, want het vernietigen van een klein klompje cellen is in hun ogen ook moord. Dus een heel vreemd doelwit is het niet. Los van dat de dader misschien niet wist dat er daar geen abortussen worden uitgevoerd. Vaak doen klinieken ook beide dus ik weet niet of er hier daadwerkelijk geen abortussen worden gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wikipedia: 2025 Palm Springs fertility clinic bombing

Het is geen Trump fan, geen Evangelical, geen moslimhater maar een pro-mortalist/anti-natalist die meent dat bestaan iets is dat je niet opgedwongen mag worden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Deze was nog niet langsgekomen hier:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:7upoypvlxudsiv4pzbi5jtwf/bafkreidx7sykz5kmbz3m6yjz6kjmezkmw4k34ecvap2y7uwdwre7ivflzu@jpeg

We zijn van "China betaalt de heffingen" gegaan naar "Walmart (en China) moet dit betalen". Grappig ook dat hij zegt dat Walmart vorig jaar (onder Biden) boven verwachting heeft gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
user109731 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:23:
Deze was nog niet langsgekomen hier:

[Afbeelding]

We zijn van "China betaalt de heffingen" gegaan naar "Walmart (en China) moet dit betalen". Grappig ook dat hij zegt dat Walmart vorig jaar (onder Biden) boven verwachting heeft gepresteerd.
Kunnen zijn miljardairsvriendjes dan niet gewoon voorschieten? zij hebben ook miljarden verdiend en de laatste maanden zich ook flink kunnen verrijken met beurscrash en terugwippen van de koersen.

Lijk mijn een 'betere deal' dan de redneck in Arizona voor de kosten op te laten draaien toch?

sowieso: Walmart zelf de kosten laten betalen is slecht voor de aandeelhouders en dat moeten willen ze ook niet :z

Wellicht had ie 'iets beter' moeten nadenken voordat ie deze tarieven ging instellen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 18-05-2025 11:37 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

duvekot schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:19:
Ondertussen in het Witte Huis:

Trump shows signs of mounting frustration with Supreme Court

[...]

En zo zijn er de laatste paar dagen meerdere van dat soort berichten ...

[...]

In een van zijn laatste posts ... Vind hij dat omdat hij gekozen is tot president is .hij gewoon zaken moet kunnen doen..

[...]

En dan volgen er de komende tijd nog wel een aantal zaken die uiteindelijk voor het Hooggerechtshof terecht gaan komen ..

En het is natuurlijk ook weer de schuld van links..

[...]

en hij wist weer eens niet hoe hij van de hoofdletters af moest komen
Gewoon de boel opstoken zodat er straks een stel hillbillies/mafklappers/rednecks/whatever mafkezen met hun pickup trucks en AR15's voor de deur van het Supreme Court staan want volgens de grote leider moet daar ingegrepen worden.

En eerlijk gezegd zit ik met smart te wachten op zo'n soort rare actie van zo'n club. Eens zien hoe het daar dan gaat. Want dan moeten er toch een aantal mensen een kant gaan kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:33:
Gewoon de boel opstoken zodat er straks een stel hillbillies/mafklappers/rednecks/whatever mafkezen met hun pickup trucks en AR15's voor de deur van het Supreme Court staan want volgens de grote leider moet daar ingegrepen worden.

En eerlijk gezegd zit ik met smart te wachten op zo'n soort rare actie van zo'n club. Eens zien hoe het daar dan gaat. Want dan moeten er toch een aantal mensen een kant gaan kiezen.
Deze mafkezen zijn al eens met geweld het Capitool binnengevallen na door Trump te zijn opgestookt. Het maakte eventjes indruk maar er is bar weinig veranderd. Je mag er niet meer over praten, ze hebben de man weer verkozen als president, en de daders hebben gratie gekregen. Ik ben dus bang dat dit ook weinig uit zou halen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen bij de Heritage Foundation:

The Group Behind Project 2025 Has a Plan to Crush the Pro-Palestinian Movement
NT Times shared artikel.. dus voor iedereen te lezen
In late April, the Heritage Foundation dispatched a team to Israel to meet with power players in Israeli politics, including the country’s foreign and defense secretaries and the U.S. ambassador, Mike Huckabee.
Now the Heritage contingent was in Israel, in part, to discuss another contentious policy paper: Project Esther, the foundation’s proposal to rapidly dismantle the pro-Palestinian movement in the United States, along with its support at schools and universities, at progressive organizations and in Congress.
En .. Trump pakt het stokje dankbaar op en gaat er mee aan de slag
Heritage officials said they did not know whether the White House, which has its own antisemitism task force, had used Project Esther as a guide. Administration officials declined to discuss it. But Robert Greenway, a Heritage national security director who coauthored Project Esther, said it was “no coincidence that we called for a series of actions to take place privately and publicly, and they are now happening.”
En wat is de bedoeling met Project Esther:
Drafted in the wake of Hamas’s attack on Israel in 2023 and the mounting protests against the war in Gaza, Project Esther outlined an ambitious plan to fight antisemitism by branding a broad range of critics of Israel as “effectively a terrorist support network,” so that they could be deported, defunded, sued, fired, expelled, ostracized and otherwise excluded from what it considered “open society.”
Project Esther’s architects envisioned outcomes that at the time might have seemed far-fetched. Curriculum it believed to be sympathetic to a “Hamas support” narrative would be taken out of schools and universities, and “supporting faculty” would be removed. Social media would be purged of content deemed to be antisemitic. Institutions would lose public funding. Foreign students who pushed for Palestinian rights would have their visas revoked, or be deported.
En dat komt waarschijnlijk allemaal wel bekend voor.

En ze willen ook flink doorpakken:
Once a sympathetic presidential administration was in place, the plan said, “We will organize rapidly, take immediate action to ‘stop the bleeding,’ and achieve all objectives within two years.”
Dus naast Project 2025 is er nu deze insteek ... Dus wie leidt het land nu eigenlijk .. Trump? Of de Heritage Foundation?

Als je tijd hebt deze zondag .. lees het artikel eens goed door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@duvekot Eigenlijk McCartyism on steroids met de Communisten geruild voor de Palestijnen(/eenieder die niet de Heritage Foundation hun bullshit napapegaaid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:26
duvekot schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:36:
Ondertussen bij de Heritage Foundation:

The Group Behind Project 2025 Has a Plan to Crush the Pro-Palestinian Movement
NT Times shared artikel.. dus voor iedereen te lezen

[...]

En .. Trump pakt het stokje dankbaar op en gaat er mee aan de slag
Zo'n plan hadden ze al en ze zijn al maanden bezig het uit te voeren.

Donald Trump's Order to Deport Pro-Palestinian Activists Explained
Jan 30, 2025
https://www.newsweek.com/...testers-explained-2023375
President Donald Trump signed an executive order on Wednesday that seeks to deport international students who attended pro-Palestinian protests.

Fear on Columbia campus as Trump admin arrests student for deportation over Gaza protests
10 March 2025
https://www.independent.c...ation-trump-b2712487.html

Trump administration targets foreign student who protested against Israel’s war in Gaza
March 10 2025
https://www.pbs.org/newsh...ainst-israels-war-in-gaza

Judge Frees Tufts Student Arrested for Op-Ed in Huge Loss for Trump
May 9, 2025
https://newrepublic.com/p...judge-frees-tufts-student

De arrestatie van die student ging zo: YouTube: Tufts student Rümeysa Öztürk detained by immigration authorities. Se...

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Om even een inkijkje te geven in de keuken van wat Meta tegenwoordig toestaat:
https://www.404media.co/k...ng-is-all-over-instagram/
Nazism is one of the only groups that Meta calls out by name in its own rules. In the current version of its community standards policy regarding “Dangerous Organizations and Individuals,” the company says it will remove any content that promotes Nazis. “We…remove content that Glorifies, Supports or Represents ideologies that promote hate, such as nazism and white supremacy.”

404 Media found dozens of Instagram reels that featured the song and several of them had been viewed more than a million times. One reel, which has been viewed 1.2 million times, declared it the song of the summer. “How we all bumpin’ Kanye’s New song This summer,” it says over footage of people dancing.
Even achterwege latende dat Kanye in een gezonde maatschappij niet zo over straat zou moeten kunnen lopen: dit is wat nu op de platformen van Meta publiek mogelijk is. Op dit moment staat het er nog.

offtopic:
Thanks, Trump. Doe mij maar de "censuur" van Biden om mensen een leven vrij van COVID-klachten in te jagen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duvekot
Hoewel niet "Trump" .. wel relevant voor dit topic:

Amerikaanse oud-president Biden heeft agressieve vorm van prostaatkanker
De Amerikaanse oud-president Biden lijdt aan een agressieve vorm van prostaatkanker. Dat heeft zijn kantoor bekendgemaakt.

De 82-jarige Biden werd afgelopen week onderzocht naar aanleiding van urinewegklachten. Vrijdag werd prostaatkanker vastgesteld, met uitzaaiingen naar het bot. Volgens het kantoor is de kanker gevoelig voor hormonen, wat betekent dat een behandeling mogelijk is.

Biden en zijn familie bekijken momenteel welke behandelopties er zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

'Hij krijgt straf als er geen deal komt' ....Yeah right....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QACCMq73H_Uaf93gNV5H7PDkaAY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ouWbauUoukzaMlLCm9ziAIAJ.png?f=user_large

Vandaag krijgen we rond 16:00 uur (NL) een tel. gesprek van trump met poetin over de oorlog in Oekraïne.
https://www.rtl.nl/nieuws...-straf-als-geen-deal-komt
Er volgen daarna ook nog gesprekken met Zelensky en met NAVO partners.

Ik verwacht dat trump uiteindelijk gaat voorstellen grote delen van Oekraïne over te dragen aan rusland.
Nu heeft rusland +/- 20% van Oekraïne via grof geweld tegen burgers bezet, rusland eist 30% of meer.
Ik verwacht trump op de knieën voor rusland en dat hij namens Oekraïne grote delen daarvan gaat weggeven.
Zogenaamd "om verder bloedvergieten te voorkomen".

Bovenstaande gezien ik er nog steeds vanuit ga dat trump volledig in de pocket zit van poetin.
Dus die opmerking dat trump, poetin wel even gaat straffen zonder staakt het vuren is pure bullshit.
Om de boel nog extra te misleiden kunnen er ook nog tussenstappen komen die zgn. positief lijken.
Maar vooral hoop ik dat ik hier tegen beter weten in veel te pessimistisch ben.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:50
Nou er komt geen deal dus kom maar door met die importheffingen. 15% op Rusland, dat zal ze leren, yeah.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ondertussen beginnen de Amerikanen het nu toch echt te merken:

https://www.huffpost.com/..._682764fae4b0f10918e340fa

Massa's kleinere ondernemers gaan kopje onder de komende maanden gok ik. Kijken of de grote toko's inderdaad in al die gaatjes springen, iets wat in veel theorietjes onderdeel was van het grotere plan achter de tarieven.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:21
FunkyTrip schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:21:
Ondertussen beginnen de Amerikanen het nu toch echt te merken:

https://www.huffpost.com/..._682764fae4b0f10918e340fa

Massa's kleinere ondernemers gaan kopje onder de komende maanden gok ik. Kijken of de grote toko's inderdaad in al die gaatjes springen, iets wat in veel theorietjes onderdeel was van het grotere plan achter de tarieven.
Een groter plan? Of gewoon een niet meer dan logisch gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

TheBrut3 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:49:
[...]

Een groter plan? Of gewoon een niet meer dan logisch gevolg?
Ook logische gevolgen kunnen gepland zijn. Juist dan lijkt me, want als het een zekerheidje is dan is het wel logisch dat die miljardairs in dat rijtje stonden bij Trump. "Doe maar dan die tarieven! Happen we even wat schade en dan verdubbelt het marktaandeel. En ach, als je ons even iets eerder inlicht pakken we ook nog paar miljard mee op de beurs"

[ Voor 16% gewijzigd door FunkyTrip op 19-05-2025 10:53 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
keuringsdienst schreef op maandag 19 mei 2025 @ 05:06:
'Hij krijgt straf als er geen deal komt' ....Yeah right....

[Afbeelding]

Vandaag krijgen we rond 16:00 uur (NL) een tel. gesprek van trump met poetin over de oorlog in Oekraïne.
https://www.rtl.nl/nieuws...-straf-als-geen-deal-komt
Er volgen daarna ook nog gesprekken met Zelensky en met NAVO partners.

Ik verwacht dat trump uiteindelijk gaat voorstellen grote delen van Oekraïne over te dragen aan rusland.
Nu heeft rusland +/- 20% van Oekraïne via grof geweld tegen burgers bezet, rusland eist 30% of meer.
Ik verwacht trump op de knieën voor rusland en dat hij namens Oekraïne grote delen daarvan gaat weggeven.
Zogenaamd "om verder bloedvergieten te voorkomen".

Bovenstaande gezien ik er nog steeds vanuit ga dat trump volledig in de pocket zit van poetin.
Dus die opmerking dat trump, poetin wel even gaat straffen zonder staakt het vuren is pure bullshit.
Om de boel nog extra te misleiden kunnen er ook nog tussenstappen komen die zgn. positief lijken.
Maar vooral hoop ik dat ik hier tegen beter weten in veel te pessimistisch ben.
Ik zou me meer zorgen maken op het moment dat er wel een deal zou komen. Uiteindelijk zijn al deze afspraken, alle dreigementen, bijeenkomsten en telefoongesprekken, het is toneel om de Westerse diplomatie ten schande te brengen. Dit hele format levert in de nieuwe wereld geen resultaat meer op, het geeft hooguit richting aan publiek debat en dat naar een kant waar we niet heen zouden moeten willen.

Dus dan komt ook de vraag op, wie is hier nu de idioot? Iedereen die op het puntje van zijn stoel zit om wat de fascistische flapdrol er nu weer uitfloept (wat het ook is - het is inhoudelijk onbelangrijk) of dhr Trump zelf?

Het is een stoorzender, en idealiter gaan mensen (journalisten, politici met name) aan hun frequentie draaien zodat ze een ander kanaal ervoor krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ramzzz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:15:
Alsof we nog bewijs nodig hadden van de schijnende hypocrisie en stuitende leugens en extreemrechtse gedachtengoed van het huidige VS-regime:

[...]

Na toch al enigszins afgestompt te zijn van de stupiditeit van het geheel van wat er in de VS gebeurt, was dit toch nog echt wel een stevige WTF!?!?!

Op in ganzenpas marcherende troepen met hakenkruizen na, zijn we wel ongeveer beland in een situatie waar je niet langer kunt ontkennen - met droge ogen dan - dat dit een de facto nazi-regime is.

Racisme en overige discriminatie van minderheden (...) rücksichtslos botvieren op de samenleving is dan ook één van de hoofddoelen. De paralellen methet begin van de 20e eeuw (accelerationisme ↔ futurisme, etc.) zijn niet van de lucht.

De As Moskou-Washington (resp. Mar-a-Lago) gaat er duidelijk vol voor. Chaos creëren om voordat daarvan het stof neerdaalt iedereen de zakken te plunderen.

Hoe ongelooflijk stupide kun je zijn als electoraat. |:(

En dat zal niet minder worden, als je de foto hierboven even als referentie gebruikt, is dat bepaald geen brain drain vanuit Z-Afrika, eerder het omgekeerde. 8)7
Aanvullend, wat stevige meningen van experts ten aanzien van het onderwerp autoritair regime, totalitair regime en het stevig bezig zijn met afglijden naar fascisme in de VS:

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump gaat weer lekker los:
Donald Trump heeft een onderzoek aangekondigd naar de steun die zijn rivaal Kamala Harris tijdens haar campagne kreeg van beroemdheden. 'Kandidaten mogen niet betalen voor steunbetuigingen, wat Kamala wel deed onder het mom van betalen voor entertainment', schreef de president op Truth Social.

Harris gaf vorig jaar volgens Amerikaanse media gemiddeld 100 miljoen dollar per week uit aan haar campagne en mobiliseerde veel beroemdheden, tot chagrijn van Trump. Die vroeg zich onder meer af wat Bruce Springsteen betaald kreeg. 'En hoe zit het met Beyoncé? En hoeveel geld ging naar Oprah en Bono?'

Het team van Harris heeft eerder ontkend dat Beyoncé 10 miljoen dollar ontving voor een verschijning op een campagnebijeenkomst. Oprah Winfrey verdedigde een betaling van 1 miljoen dollar aan haar productiebedrijf voor het organiseren van een bijeenkomst. Oprah zei dat ze zelf geen vergoeding kreeg, maar dat andere medewerkers wel betaald moesten worden.
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...harris-steunden~a45fd0a9/)

Zou hij de artiesten/beroemdheden die zijn eigen campagne steunden ook aanpakken, of is dat allemaal wel OK?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:08
wildhagen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:17:

[...]

AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...harris-steunden~a45fd0a9/)

Zou hij de artiesten/beroemdheden die zijn eigen campagne steunden ook aanpakken, of is dat allemaal wel OK?
Tuurlijk is dat ok.

Trump is simpelweg een wraaklustige dwaas, met een heel kwetsbaar ego. Alles wat tegen hem is moet kapot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
wildhagen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:17:

'Kandidaten mogen niet betalen voor steunbetuigingen'
En steunbetuigers mogen wél betalen voor kandidaten.
En flink ook, dat is nou net een van de grote problemen in de VS, Citizens United.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mekkieboek schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:37:
[...]

En steunbetuigers mogen wél betalen voor kandidaten.
En flink ook, dat is nou net een van de grote problemen in de VS, Citizens United.
Van Trump mag dat blijkbaar alleen als die steun aan Trump wordt betuigt, en is steun aan andere kandidaten Verboten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Denemarken heeft tijdens het presidentschap van Biden een overeenkomst met de VS ondertekend die nu mogelijk als Trojaans Paard zou kunnen worden gebruikt voor Amerikaanse politionele acties tegen Deense burgers:

https://www.theguardian.c...access-to-danish-airbases

Als ik de details lees, dan lijken ze toch wel behoorlijk naief te zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Amphiebietje schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:09:
Denemarken heeft tijdens het presidentschap van Biden een overeenkomst met de VS ondertekend die nu mogelijk als Trojaans Paard zou kunnen worden gebruikt voor Amerikaanse politionele acties tegen Deense burgers:

Als ik de details lees, dan lijken ze toch wel behoorlijk naief te zijn geweest...
Moet nog door het parlement worden aangenomen, dus het is nog niet rond

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien de VS iedere deal aan zijn laars lapt lijkt mij dat deze deal ook door de Denen zo opgezegd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
De eerste details van het twee uur durende telefoongesprek tussen Putin en Trump druppelen binnen .. maar het lijkt er op dat het Putin weer gelukt is om eea uit te stellen 😔

Trump belde twee uur lang met Poetin, maar een deal blijft opnieuw uit
De 'uitkomst' van het gesprek is in lijn met de tactiek van Poetin: uitstellen. 'We kunnen een deal sluiten, als we het eens kunnen worden', lijkt de voorlopige conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28

Het lijkt erop dat het laatste stukje dat prima opvangt:
“Finally, it is important to mention that the agreement specifies that, as a general principle for the agreement in its entirety, all activities under it are to be conducted with full respect for the sovereignty, constitution and constitutional practice, laws, and international legal obligations of Denmark.”

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Trump heeft ook weer zijn telefoon gevonden en weer wat op Truth Social gepost over zijn gesprek met Putin ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhTQ0gTG97RgA601PIGvYaHPCek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GfOzsu1bPNkeJWI84rxPcVS8.png?f=fotoalbum_large

Nu maar afwachten wat de EU en UK er van vinden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

duvekot schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:58:
Trump heeft ook weer zijn telefoon gevonden en weer wat op Truth Social gepost over zijn gesprek met Putin ...

[Afbeelding]

The process is al 3 jaar bezig, en ook al ruim 3 maanden onder Trump.
Trumps tijdlijn is gelijk aan die van Putins 3 daagse speciale militaire operatie...

BThGvNeOA

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
Alles gaat altijd maar over "trade" echt complete onzin, maar goed de achterban blijft er in trappen. Het hele project 2025 is goed op stoom. Trump is slechts het begin, hier zijn we echt nog lang niet vanaf. Het treurige is dat wij er hier ook mee bezig zijn. Totale delusie regeert.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen in een rechtbank in Washington.

Judge deems DOGE takeover of US Institute of Peace ‘null and void’
U.S. District Judge Beryl Howell found that President Trump and his subordinates used “brute force” to take over USIP’s headquarters and dissemble the independent institute, despite warnings that it did not fall within the executive branch.
Dus alles moet terug gedraaid worden:
The judge invalidated the removal of USIP board members and its president, meaning they retain their positions and the individuals installed by DOGE must be removed, and nullified the transfer of USIP’s headquarters to the General Services Administration (GSA), returning control to the USIP. Any USIP financial assets transferred to the GSA were also deemed void.
En ze mogen er ook geen voet meer binnen zetten:
She also barred DOGE and other Trump administration officials named in the suit from further “trespass” on USIP’s property or within its systems.
En ze was ook er duidelijk in de rest van de uitspraak
“The President’s efforts here to take over an organization outside of those bounds, contrary to statute established by Congress and by acts of force and threat using local and federal law enforcement officers, represented a gross usurpation of power and a way of conducting government affairs that unnecessarily traumatized the committed leadership and employees of USIP, who deserved better,” the judge wrote in a 102-page opinion.
Dus eigenlijk een volledige "overwinning" voor de oorspronkelijke USIP bestuurders. Ik ben benieuwd wat er uit de puinhopen nog te redden is .. (en of er een hoger beroep wordt aangetekend door DOGE)

[ Voor 2% gewijzigd door duvekot op 19-05-2025 21:30 . Reden: Link naar volledige uitspraak toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
duvekot schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:18:
Ondertussen in een rechtbank in Washington.
...
Dus eigenlijk een volledige "overwinning" voor de oorspronkelijke USIP bestuurders. Ik ben benieuwd wat er uit de puinhopen nog te redden is .. (en of er een hoger beroep wordt aangetekend door DOGE)
Ja gelukkig is er ook nog 'normaal' nieuws uit de VS. Net als dat de supreme court ook niet overal in mee wil gaan.

Dit weekend een korte docu gezien over de raketmotor van de Saturn V van 60 ofzo jaar geleden (toen HP nog HP was). Nooit zo bij stilgestaan maar het is echt bijzonder wat daarbij komt kijken en hoe ze dat getackeled hebben destijds, 'rocketscience' is niet zo maar een term. Hoedanook, het is bizar te zien hoe een land die dat soort dingen tot stand kon brengen, die zoveel goodwill over de wereld heeft gecreerd met soft-power (en jaja ook nogal wat kwade wil heeft gecreerd door stompzinnige militaire acties). Maar toch, de VS stond op eenzame hoogte op veel gebieden en is nu zo ver is afgezonken. Daar staan ze nu, samen met een rijtje losers, Rusland, Noord Korea, Hongarije, wat een treurnis, wat een zelf-beschadiging. En waarom? Cui Bono?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:42

[Afbeelding]

Zou de Paus zich lenen voor de grote Trump show? Als je eenmaal geassocieerd wordt met Trump kom je er eigenlijk niet meer vanaf.

Zie het Poetin ook niet doen gezien het schisma tussen de orthodoxe en katholieke kerk.

[ Voor 7% gewijzigd door HEY_DUDE op 19-05-2025 21:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:42
mekkieboek schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Ja gelukkig is er ook nog 'normaal' nieuws uit de VS. Net als dat de supreme court ook niet overal in mee wil gaan.

Dit weekend een korte docu gezien over de raketmotor van de Saturn V van 60 ofzo jaar geleden (toen HP nog HP was). Nooit zo bij stilgestaan maar het is echt bijzonder wat daarbij komt kijken en hoe ze dat getackeled hebben destijds, 'rocketscience' is niet zo maar een term. Hoedanook, het is bizar te zien hoe een land die dat soort dingen tot stand kon brengen, die zoveel goodwill over de wereld heeft gecreerd met soft-power (en jaja ook nogal wat kwade wil heeft gecreerd door stompzinnige militaire acties). Maar toch, de VS stond op eenzame hoogte op veel gebieden en is nu zo ver is afgezonken. Daar staan ze nu, samen met een rijtje losers, Rusland, Noord Korea, Hongarije, wat een treurnis, wat een zelf-beschadiging. En waarom? Cui Bono?
Korte termijn winsten voor de olicharchen. Op lange termijn leggen ook veel olicharchen het loodje. Uiteindelijk gedijen zij op lange termijn ook beter in een liberale democratie. Ze lopen ook niet zelden het risico om uit het raam te vallen in een volledig autoritaire staat. Of nationalisatie van hun bedrijven, gevangenis wegens ‘belastingfraude’. Of een volledige collapse van hun vermogen door een economische crisis of een door een zinloze oorlog. Ik snap die kortzichtigheid van deze sujetten ook compleet niet.

Mijn mensbeeld is er door deze ontwikkelingen niet beter op geworden. Een belangrijke drijfveer die ik zie dat men er niet zelf beter op wil worden maar vooral dat dit ten koste moet gaat van anderen. Een soort superioriteitsgevoel. Iets wat deze elite deelt met de achterban, de achterban voelt zich superieur aan asielzoekers, immigranten, mensen met een kleurtje etc. En kiest ook vooral voor een koers waarbij deze groepen zwaar benadeeld worden en verder weinig interesse lijken te hebben in eigen voorspoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:50

[Afbeelding]

Toch fijn dat Zelenskyy ook in het lijstje staat van mensen die geïnformeerd zijn dat de onderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland meteen moeten beginnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
https://www.nu.nl/verkiez...er-miljoenen-betalen.html
De Amerikaanse overheid gaat 5 miljoen dollar betalen aan de nabestaanden van Capitool-bestormer Ashli Babbitt. De vrouw werd doodgeschoten door de politie toen ze op 6 januari 2021 het Capitool binnendrong.
De familie van Abbitt had de overheid aangeklaagd en eiste 30 miljoen dollar. Inmiddels is er een schikking getroffen met de regering van president Donald Trump. Die gaat de familie nu 5 miljoen dollar (zo'n 4,45 miljoen euro) betalen, schrijft The Washington Post.

De 35-jarige Babbitt was een van de aanhangers van Trump die met geweld het Amerikaanse parlementsgebouw was binnengedrongen toen Joe Biden de verkiezingen had gewonnen. Capitool-bestormers wilden de overwinning terugdraaien nadat Trump zonder bewijs had beweerd dat er was gefraudeerd.

Babbitt werd in haar schouder geraakt door een politiekogel toen ze diep in het Capitool ondanks meerdere waarschuwingen door een gebroken raam klom. Trump heeft van Babbitt een martelaar gemaakt. Bij het begin van zijn tweede termijn in januari besloot hij om alle mensen die waren opgepakt bij de bestorming, gratie te verlenen.
Wacht even. Dus je probeert een staatsgreep te plegen door een aanslag op het Capitool te plegen, en dan moet de overheid, die in feite het slachtoffer is van deze aanslag, daar nog voor betalen ook?

Gaat lekker daar zo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

De vlag mag uit, trump doet eindelijk iets goed en dan ook nog vrouwvriendelijk, ja echt waar..
(Wraak) porno zonder toestemming, maar ook veel breder is nu volledig illegaal, ook voor volwassenen. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkJhGXBZZEUhQLwAYl0uWSOelxM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/woS2QbzNTsdw36qxQHbZH9cY.png?f=user_large
Bron.
https://www.rtl.nl/nieuws...egaal-take-it-down-act-vs

De zogenoemde 'Take it Down Act' maakt het niet alleen illegaal om intieme beelden zonder wederzijdse toestemming te delen, maar eist ook dat online platforms het soort beelden binnen 48 uur na melding verwijderen.

"Iedereen die opzettelijk expliciete afbeeldingen verspreidt zonder toestemming van de betrokkene, riskeert maximaal drie jaar gevangenisstraf", aldus Trump.

Als iemand die graag vrouwen aanrand en verkracht zal hij dit niet zelf verzonnen hebben. :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
keuringsdienst schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:26:
Als iemand die graag vrouwen aanrand en verkracht zal hij dit niet zelf verzonnen hebben. :X
Hang die vlag dan maar direct halfstok:
"Once it passes the House, I look forward to signing that bill into law. And I'm going to use that bill for myself too if you don't mind, because nobody gets treated worse than I do online, nobody," Trump said, drawing laughs from the crowd at Congress.
Of:
The bill's notice and takedown system "would result in the removal of not just nonconsensual intimate imagery but also speech that is neither illegal nor actually NDII [nonconsensual distribution of intimate imagery]... While the criminal provisions of the bill include appropriate exceptions for consensual commercial pornography and matters of public concern, those exceptions are not included in the bill's takedown system," the letter said.
Of:
The letter also said the bill could incentivize online platforms to use "content filtering that would break encryption." The bill "excludes email and other services that do not primarily consist of user-generated content from the NTD [notice and takedown] system," but "direct messaging services, cloud storage systems, and other similar services for private communication and storage, however, could be required to comply with the NTD," the letter said.

The bill "contains serious threats to private messaging and free speech online—including requirements that would force companies to abandon end-to-end encryption so they can read and moderate your DMs," Public Knowledge said today.
Of:
Rep. Debbie Dingell (D-Mich.) said she strongly supports the bill but offered an amendment that she said would tighten up the text and close loopholes. She said her amendment "ensures constitutionally protected speech is preserved by incorporating essential provisions for consensual content and matters of public concern. My goal is to protect survivors of abuse, not suppress lawful expression or shield misconduct from public accountability."
Oftewel:
Democratic amendments voted down.
En er zijn wat kleine problemen mee:
... there are significant problems with the methodology here. Even if we agree that the sharing of such imagery is a real problem and should be, at the very least, socially unacceptable, any time you are creating a system to enable content to be taken down under legal threat, you also have to recognize that such a system will inevitably be abused.

And the authors and supporters of TAKE IT DOWN seem to have completely ignored that possibility. It creates a system where someone who claims to be a victim of such sharing can send a notice that effectively requires a website to remove the targeted information.
Er is al ervaring mee:
But nothing in the law contemplates false notices. And that’s a huge problem. The only current law in the US that has a similar notice and takedown scheme is the DMCA, and, as we’ve been describing for years, the DMCA’s notice-and-takedown provision is widely and repeatedly abused by people who want to takedown perfectly legitimate content.

There have been organized attempts to flood systems with tens of thousands of bogus DMCA notices. A huge 2016 study found that the system is so frequently abused to remove non-infringing works as to question the validity of the entire notice-and-takedown procedure. And that’s the DMCA which in theory has a clause that is supposed to punish fraudulent takedown notices (even if that’s rarely effective).

Here, the law doesn’t even contemplate such a system. Instead, it just assumes all notices will be valid.
En het raakt sowieso de kleinere sitebeheerder:
On top of that, by requiring covered platforms to “identify and remove any known identical copies” suggests that basically every website will have to purchase potentially expensive proactive scanning software that can match images, whether through hashes or otherwise. Yes, Meta and Google can do that kind of thing (and already do!). But the person who runs a local book club forum or a citywide gardening forum isn’t going to be able to do that kind of thing.
Nieuwe drempels dus. Niet voor henzelf, wel voor "het volk".

Moet ik doorgaan?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Vervelend voor de VS dat het pakket te breed is maar daar hebben we hier in de EU geen last van.

Vraag me wel af of bv Welmoed Sijtsma hiermee in de EU een take down verzoek had kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Stukfruit schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:53:
[...]

[...]

Of:

[...]

Of:

[...]

Of:

[...]

Oftewel:

[...]

[...]

Er is al ervaring mee:

[...]

[...]

Moet ik doorgaan?
Een klassieke "but the children" met verrijkende gevolgen :X
En zodra ingesteld zal kan een volgende regering/president het ook niet zo maar weer verwijderen vanwege de framing...

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

keuringsdienst schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:07:
Vervelend voor de VS dat het pakket te breed is maar daar hebben we hier in de EU geen last van.

Vraag me wel af of bv Welmoed Sijtsma hiermee in de EU een take down verzoek had kunnen doen?
Ik zie omgekeerde geoblocks komen om de VS uit te sluiten uit het internet buiten de VS wegens deze wetgeving, want je kan er gewoon op wachten dat ze hem gaan proberen toe te passen op buitenlandse providers en websites die in de VS zelf beschikbaar zijn.

Sommige buitenlandse websites hebben dat soort blokkades ingesteld nadat de GDPR was ingegaan in Europa, waarschijnlijk omdat ze hun user data onderhands aan commerciële partijen verkochten en daar mee door wilden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Amphiebietje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:20:
[...]
Ik zie omgekeerde geoblocks komen om de VS uit te sluiten uit het internet buiten de VS wegens deze wetgeving, want je kan er gewoon op wachten dat ze hem gaan proberen toe te passen op buitenlandse providers en websites die in de VS zelf beschikbaar zijn.

Sommige buitenlandse websites hebben dat soort blokkades ingesteld nadat de GDPR was ingegaan in Europa, waarschijnlijk omdat ze hun user data onderhands aan commerciële partijen verkochten en daar mee door wilden gaan.
Probleem hier in de EU is dat we van Big Tech daar in de VS afhankelijk zijn voor het verwijderen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54

inXs

known as inXs

Stukfruit schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:53:
[...]

[...]

Of:

[...]

Of:

[...]

Of:

[...]

Oftewel:

[...]

[...]

Er is al ervaring mee:

[...]

[...]

Moet ik doorgaan?
Misschien kan je je analyse naar de nos sturen? Die missen nog enige diepgang en scherpte…

https://nos.nl/artikel/25...n-deepfakes-en-wraakporno

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

inXs schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:17:
[...]
Misschien kan je je analyse naar de nos sturen? Die missen nog enige diepgang en scherpte…

Valt mee, de NOS meld dit erbij.

Niet iedereen is blij met de nieuwe wet. Activisten die strijden voor de vrijheid van meningsuiting en digitale rechtenorganisaties vrezen dat de wet te breed kan worden geïnterpreteerd. Ze zijn bang dat online platformen ook legitieme beelden van het internet af zullen halen en dat de kans op censuur zo wordt vergroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

keuringsdienst schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Valt mee, de NOS meld dit erbij.

Niet iedereen is blij met de nieuwe wet. Activisten die strijden voor de vrijheid van meningsuiting en digitale rechtenorganisaties vrezen dat de wet te breed kan worden geïnterpreteerd. Ze zijn bang dat online platformen ook legitieme beelden van het internet af zullen halen en dat de kans op censuur zo wordt vergroot.
Klopt, maar wat jij ook quote, het kan ook gaan om teksten, niet alleen beelden. M.i een belangrijke nuance.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DropjesLover schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:09:
[...]

Een klassieke "but the children" met verrijkende gevolgen :X
En zodra ingesteld zal kan een volgende regering/president het ook niet zo maar weer verwijderen vanwege de framing...
Deze wet maakt de vervolgwetten om porno strafbaar te stellen ook eenvoudiger. Je kunt veel pornoproviders aardig wegpesten met een soort DDOS aanvallen op content (als in massale meldingen) zodat die sites afgesloten kunnen worden.

Het is allemaal op papier zo nobel, maar het werkelijke doel is toch altijd een stuk smeriger. devious.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je had het al een beetje aan kunnen zien komen, maar die 'gift' van een 747 door Qatar zit uiteraard de vork weer anders in de steel:
https://edition.cnn.com/2...tion-approached-qatar-jet
The Trump administration first approached Qatar to inquire about acquiring a Boeing 747 that could be used as Air Force One by President Donald Trump, four sources familiar with the discussions told CNN. That’s contrary to the narrative from the president that Qatar reached out and offered the jet as a “gift” to him.
Boeing is “very late with the plane,” Trump said in an interview last week with Fox News, “and Qatar heard about it, and he’s a great leader. And we were talking, and he said, ‘If I can help you, let me do that.’ And they had a plane.”
En waarschijnlijk worden nieuwe vliegtuigen van Boeing gewoon de nieuwe AF1:
It could take two years and cost multiples of what the plane itself is worth, current and former officials have told CNN. US spy and security agencies tasked with the overhaul would need to essentially strip the aircraft down to its frame and rebuild it with the necessary equipment.

The two Boeing 747-800s that are set to become the permanent Air Force One replacements are due to be delivered in 2027, in the second half of Trump’s final term.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 20-05-2025 17:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
inXs schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Ik heb de NOS een beetje opgegeven. Die lijken niet te diep te willen gaan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:19

marapuru

db.

Stukfruit schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb de NOS een beetje opgegeven. Die lijken niet te diep te willen gaan.
Een mailtje eraan wagen kan geen kwaad toch? Juist die duw en hulp vanuit mensen als jij (en ik) zijn hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Ah, de VS maakt wappie vrienden die allemaal uit de WHO moeten stappen om samen een ‘alternatieve WHO’ op te richten…

https://www.ad.nl/buitenl...eidsorganisatie~a45fd0a9/

Wat is dat toch met die wetenschapsontkenning? Ben benieuwd (of eigenlijk niet) welke landen dit zijn. Vaccin distributie zal vast geen speerpunt zijn bij een pandemie gok ik zomaar…

superB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:20
inXs schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:01:
Ah, de VS maakt wappie vrienden die allemaal uit de WHO moeten stappen om samen een ‘alternatieve WHO’ op te richten…

https://www.ad.nl/buitenl...eidsorganisatie~a45fd0a9/

Wat is dat toch met die wetenschapsontkenning? Ben benieuwd (of eigenlijk niet) welke landen dit zijn. Vaccin distributie zal vast geen speerpunt zijn bij een pandemie gok ik zomaar…
“It is a well known fact that reality has liberal bias.”

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

In de serie dagelijkse gekte, vandaag een raketschild van 175 miljard dollar dat "gouden dome" gaat heten.

https://nos.nl/artikel/25...d-kost-175-miljard-dollar

Het zou moeten werken tegen raketten. Maar ja, die ICBM's zijn al geen raketten meer boven de VS.
Daar dwarrelen dan duizenden "Cones" uit met elk een bom die een hele stad in puin legt.
Beter dan niets maar vooral wishful thinking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
keuringsdienst schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:40:
In de serie dagelijkse gekte, vandaag een raketschild van 175 miljard dollar dat "gouden dome" gaat heten.

https://nos.nl/artikel/25...d-kost-175-miljard-dollar

Het zou moeten werken tegen raketten. Maar ja, die ICBM's zijn al geen raketten meer boven de VS.
Daar dwarrelen dan duizenden "Cones" uit met elk een bom die een hele stad in puin legt.
Beter dan niets maar vooral wishful thinking.
Je neemt het te serieus denk ik. Er komt geen raketschild of iets wat daar op lijkt, Trump lult graag wat in de rondte vooral als het de woorden 'goud' bevat, erg duur is, en natuurlijk het beste van de wereld. Een dag later is Trump het vergeten, en weer een dag later is het heel iets anders. Zou Trump wel met zoiets aan de gang gaan dan worden er vooral veel diepe broekzakken gevuld en gaat er geen raket de lucht in (of uit).
Pagina: 1 ... 120 ... 128 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.