• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:15
koboy schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:01:
[...]

Er was laatst ook iemand die mopperde over een "nep" DSMR 5 meter. Geeft elke seconde een waarde op de P1, maar wel 10 seconde lang dezelfde.
Vervelende van die HW grafiekjes is dat die gesmooth worden op de knikken, maar ik vind de overgangen te trapsgewijs.
Google eens het type van je meter, of kun je eens kijken naar een live-feed van er P1 data? In het home-screen van de Zendure app zie ik de gemeten P1 waarde elke seconde veranderen. Soms 1 of 2 seconde niet, maar het "zwabbert" continu.
Mijn meter geeft echt iedere seconde een andere waarde, dat is het punt niet. In het screenshot zie je dat niet vanwege de schaal (schommelingen van een paar W vallen weg op de as van 2000W).

Die getraptheid komt puur door de Zendure 2400AC, die schakelt per 5-6sec, i.c.m. de Zendure P1-meter (met die van HW slechts iedere 20sec).

• Zonsmurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:32
Ik kijk geen tevee maar naar de zendure app. Heerlijk. Dat geeft een goed gevoel. 8)

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Zonsmurf schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:31:
Ik kijk geen tevee maar naar de zendure app. Heerlijk. Dat geeft een goed gevoel. 8)
Want? €?

• Topicvuur
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een Zendure 2400 Solar Pro aan te schaffen, waarschijnlijk met 3 of 4 extra batterijmodules.
Ik heb 21 zonnepanelen met een gezamenlijk maximaal vermogen van 6860 Wp. Het zijn oudere panelen, dus ze leveren dat maximale vermogen niet altijd.

Mijn vraag: kan deze opstelling deels werken?
Mijn gedachte is om alles op één groep aan te sluiten en direct op de batterij te laten laden.

Waarom zou ik dit willen? Omdat het dan allemaal op één stroomgroep kan en tegelijk de batterij oplaadt. Alternatief is dat ik de panelen zo laat en in mijn garage een nieuwe groep erbij plaats, z9nder de omv9rmer (niet pro versie)

Zendure haal ik in duitsland/laat ik leveren bij kennis woonachtig daar, intressant in aanschaf.

Iemand ervaring met zendure als omvormer en batterij, met nogal wat wp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3f9-hVWGbI_X-HOeLdGyL2p89w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9fh15cAxqAmQuZg2YlEWHTM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3SCzeKDY--JW8m6bvstG5qZORk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D97dnvEHUU5LA0SnPn6wo7YN.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 214 215 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.