• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
@wallieweb, @meesje , @Jan-tweak

Als ik de Zendure P1 meter rechtstreeks in de Landis meter steek werkt alles naar behoren, accu toegevoegd aan HEMS en dan verdwijnt ook de 200w base discharge.

Als ik de Homewizard P1 meter inclusief externe voeding aansluit lijkt het niet meer te werken. In de app ververst het verbruik/load niet meer als de ik pagina van de Zendure P1 meter open. Zodra ik de P1 meter weer rechtstreekts aansluit werkt het direct weer.

Mijn homewizard P1 meter werkt perfect als:
• direct aangesloten op de Landis
• Op Splitter zonder externe voeding
• Op splitter met externe voeding
• Op splitter met externe voeding en de Zendure P1 meter aangesloten.

Morgen maar weer verder aanpielen.

[ Voor 3% gewijzigd door PASware op 25-08-2026 22:27 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:30
Ik ben nieuw op dit draadje omdat ik een zendure 2400ac heb aangeschaft met 2x een ab3000x.

Ik heb een dynamisch energie contract en daarom de zendure ingesteld op tou. Alleen lijkt deze op te laden als ik nog dure zonnestroom opwek en zit hij vol zodra de zonnestroom niets meer waard is. Ook het ontladen gaat alleen maar gelijk met het eigen verbruik terwijl ik zou verwachten dat ie alle stroom op een duur moment zou dumpen op het net.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L_ObKi04C6CFVhyvcqwgNdcTgg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MiS6SVeV2NUzQFjfTIWGqbtm.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 294 295 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 4. Het aansluiten van de Zendure mag besproken worden maar eigen inzet wordt verwacht! Dus zoek eerst even.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren