• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:56
Henkoes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Je zegt hold your horses. Maar als ik de powerhub plannen eerder wist had ik geen torens van 2400 AC+ gekocht.. Dus de AC+ 2400 is nu dus surpassed.
Ik weet het niet hoor. Eerst maar eens zien hoe dat ding aangesloten moet worden, hoe het precies werkt (houdt iedere accu alleen zijn eigen fase op nul? Heb je echt 3 accu's nodig om volledig 3 fase te kunnen bedienen? Waarom moet je anders 3-fase apparatuur buiten de backup houden, als je minder dan 3 accu's hebt?..etc etc..) en wat je er aan hebt als je geen SGReady WP hebt. Ik heb een Weheat en die komen in 2026 met Weheat Intelligence, waarbij ze zelf op basis van dynamische tarieven gaan werken (ik weet niet eens of de Weheat SmartGrid ready is).

Plus - ik zie geen communicatie van de Powerbox speciaal naar de Mix. Enige fysieke connectie is een AC stekker waarop de accu's AC-zijdig worden aangesloten. En als ik het goed begrijp, zijn er foto's in omloop waarbij een AC+ gekoppeld staat met een Powerhub (zelf niet kunnen vinden).

Lijkt me dus puur iets in HEMS en dat is software, mss voegen ze de 2400AC ook nog wel toe.

[ Voor 18% gewijzigd door jelleeelco op 11-05-2026 13:07 ]

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:05:
[...]

Ik weet het niet hoor. Eerst maar eens zien hoe dat ding aangesloten moet worden, hoe het precies werkt (houdt iedere accu alleen zijn eigen fase op nul? Heb je echt 3 accu's nodig om volledig 3 fase te kunnen bedienen? Waarom moet je anders 3-fase apparatuur buiten de backup houden, als je minder dan 3 accu's hebt?..etc etc..) en wat je er aan hebt als je geen SGReady WP hebt. Ik heb een Weheat en die komen in 2026 met Weheat Intelligence, waarbij ze zelf op basis van dynamische tarieven gaan werken (ik weet niet eens of de Weheat SmartGrid ready is).

Plus - ik zie geen communicatie van de Powerbox speciaal naar de Mix. Enige fysieke connectie is een AC stekker waarop de accu's AC-zijdig worden aangesloten. En als ik het goed begrijp, zijn er foto's in omloop waarbij een AC+ gekoppeld staat met een Powerhub (zelf niet kunnen vinden).

Lijkt me dus puur iets in HEMS en dat is software, mss voegen ze de 2400AC ook nog wel toe.
Volgens mij heb je er niet perse 3 van nodig want bij 2 mix 4000 units krijg je er een powerhub bij. Vind het wel bijzonder dat de mix zo met zijn stekker op de powerhub kan. Dan ben je flink aan het pompen op een Schuko wat standaard (ook door Zendure) afgeraden wordt. Benieuwd hoe dit zich met een type goedkeuring verhoudt.

PS. WeHeat is niet SGready maar wil juist een eigen platform ontwikkelen.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

jelleeelco schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:05:
[...]

De laaste details qua aansturing zijn nog niet bekend, maar de powerhub heeft wel degelijk een connectie mogelijkheid richting de Mix-en via een serie van 3 RJ45 poorten. De AC stekkers zijn oom maar tot een beperkt vermogen te gebruiken, daarbuiten is het de bedoeling dat je een vaste aansluiting maakt in de powerhub waarbij vermoed ik het betreffende stopcontact wordt losgekoppeld.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:50
Henkoes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Je zegt hold your horses. Maar als ik de powerhub plannen eerder wist had ik geen torens van 2400 AC+ gekocht.. Dus de AC+ 2400 is nu dus surpassed.
Surpassed? Ik krijg het idee dat in jouw boekje verschillende productlijnen niet naast elkaar kunnen bestaan. Ze dienen gewoon een ander doel. Je hebt die AC2400(+) niet voor niets gekocht, blijkbaar voldeed dat op oment van bestelling. Wat is er veranderd in je huishouden dat je daar nu ineens een Mix en Powerhub voor nodig hebt?

• jelleeelco
koboy schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:21:
[...]

De laaste details qua aansturing zijn nog niet bekend, maar de powerhub heeft wel degelijk een connectie mogelijkheid richting de Mix-en via een serie van 3 RJ45 poorten. De AC stekkers zijn oom maar tot een beperkt vermogen te gebruiken, daarbuiten is het de bedoeling dat je een vaste aansluiting maakt in de powerhub waarbij vermoed ik het betreffende stopcontact wordt losgekoppeld.
Dat dacht ik eerst ook - maar bij de uitleg van die poorten staat verbindingen met Routers, Smart Grid ready warmtepompen, etc. Er wordt daar niets gezegd over een connectie met een Mix.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

jelleeelco schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:41:
[...]

Dat dacht ik eerst ook - maar bij de uitleg van die poorten staat verbindingen met Routers, Smart Grid ready warmtepompen, etc. Er wordt daar niets gezegd over een connectie met een Mix.
Er zitten ook nog een serie aansluitingen voor CT klemmen.

Als je kijkt naar het plaatje van Zendure hier in het stuk van @Taro zie je duidelijk de Mix-en op de drie RJ45's aangesloten.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• jelleeelco
koboy schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:54:
[...]

Er zitten ook nog een serie aansluitingen voor CT klemmen.

Als je kijkt naar het plaatje van Zendure hier in het stuk van @Taro zie je duidelijk de Mix-en op de drie RJ45's aangesloten.
Ah dank! Dat artikel heb ik helemaal gemist!

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:03
Als je nu zou moeten kiezen tussen de 2400AC+ of de 4000 Mix AC+, wat zal dan de keuze zijn als je ongeveer 8kw nodig hebt? Als ik het goed lees is de 4000 Mix AC+ weer een vernieuwing van de 2400AC+. Je kan alleen niet stapelen met accu's, maar volgens mij zijn er ook weinig gebruikers die 4 of 5 accu's gestapeld hebben.

De powerhub is wellicht een mooie oplossing voor de toekomst, maar in mijn situatie alleen als de 3-fase een goede oplossing is. één accu per fase zie ik niet als een oplossing, want er is altijd 1 fase van de warmtepomp die echt veel meer verbruikt dan de andere fasen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@thijsh02 Das vooral een afweging in vermogen vs capaciteit.
Pagina: 1 ... 244 245 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.