Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Hier sinds gisteren de S25u in gebruik na een iPhone 17 geprobeerd te hebben. Wat een fantastisch toestel. Was bang dat hij te groot zou zijn maar valt 100% mee in het echt. Gewicht voelt heel goed gebalanceerd en het toestel voelt heel premium in de hand. Ik heb de Jetblack versie en die is echt prachtig. Ik heb het scherm niet eens op de maximale resolutie staan, want ik zag het verschil simpelweg niet. De antireflective coating is echt heel erg goed! Die van de iPhone stelde niks voor. Wel heb ik hetzelfde privacy glass besteld als wat ik op de iPhone had, dus dat gaat het wel teniet doen helaas.

Tijdens de installatie werd het toestel wel even goed warm, maar nu in het gewone gebruik totaal niet (YouTube, browsen, whatsapp e.d.) de iPhone 17 werd echt continue warm. Vind dit toestel er ook veel volwassener uitzien, maar dat is persoonlijk. iOS vond ik verder echt zeer beperkend en ben heel blij dat ik weet terug ben bij Android.

Nog wel even een vraagje mbt de batterij, ik heb hem op 80% max gezet. Gaat hij dan alsnog beter worden in de komende dagen door het optimaliseren of is dit alleen het geval wanneer je kiest voor adaptive battery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:34
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:56:
Hier sinds gisteren de S25u in gebruik na een iPhone 17 geprobeerd te hebben. Wat een fantastisch toestel. Was bang dat hij te groot zou zijn maar valt 100% mee in het echt. Gewicht voelt heel goed gebalanceerd en het toestel voelt heel premium in de hand. Ik heb de Jetblack versie en die is echt prachtig. Ik heb het scherm niet eens op de maximale resolutie staan, want ik zag het verschil simpelweg niet. De antireflective coating is echt heel erg goed! Die van de iPhone stelde niks voor. Wel heb ik hetzelfde privacy glass besteld als wat ik op de iPhone had, dus dat gaat het wel teniet doen helaas.

Tijdens de installatie werd het toestel wel even goed warm, maar nu in het gewone gebruik totaal niet (YouTube, browsen, whatsapp e.d.) de iPhone 17 werd echt continue warm. Vind dit toestel er ook veel volwassener uitzien, maar dat is persoonlijk. iOS vond ik verder echt zeer beperkend en ben heel blij dat ik weet terug ben bij Android.

Nog wel even een vraagje mbt de batterij, ik heb hem op 80% max gezet. Gaat hij dan alsnog beter worden in de komende dagen door het optimaliseren of is dit alleen het geval wanneer je kiest voor adaptive battery?
Dus je vindt de batterijduur op 80% te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:56:

Heeft altijd een paar laad momenten nodig. Ook op de achtergrond gebeurt nog van alles. Dus je accu gaat een beetje beter worden. Veel plezier ermee. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

SamSid schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:36:
[...]

Dus je vindt de batterijduur op 80% te weinig?
Nah dat niet zozeer, maar hoop er nog iets meer uit te persen. Op moment van schrijven heb ik nog 36% over nadat ik hem met 79% van de lader heb gehaald vanochtend rond 6:30. Vooral veel bezig geweest in de browser, wat YouTube en wat Spotify en Pocket Cast. Heb wel het always on scherm gewijzigd van automatisch naar aan bij tikken. Scheelt weer wat batterij en ik vind het prima om even snel te tikken wanneer ik benieuwd ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakriez op 17-10-2025 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:50
S25 uitgepakt, whatsapp overzetten vanuit iOS ging goed! Weet iemand of het mogelijk is om de keyboard automatisch van taal te laten switchen op basis van wat er getypt wordt? tot zo ver lijkt enige optie om via swipen of wereld bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:10:
S25 uitgepakt, whatsapp overzetten vanuit iOS ging goed! Weet iemand of het mogelijk is om de keyboard automatisch van taal te laten switchen op basis van wat er getypt wordt? tot zo ver lijkt enige optie om via swipen of wereld bol.
Ik zou Gboard gebruiken als toetsenbord. Daarmee kan je zowel Nederlands en Engels tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Ik zou Gboard gebruiken als toetsenbord. Daarmee kan je zowel Nederlands en Engels tegelijk gebruiken.
Dit. Samsung toetsenbord is prima, maar Gboard vind ik persoonlijk ook fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Zo wereld van verschil. Dankje! Nu nog iCloud fotos overzetten maar dat komt later wel. Volgensmij wordt Samsung Pay niet door de Nederlandse banken ondersteund dus dat wordt Google wallet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:27
FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:10:
Instellingen>Algemeen Beheer>Instellingen Samsung Toetsenbord>Meer opties voor typen>Meertalige tekstvoorspelling inschakelen.

Ik gebruik beide Nederlands en Engels, werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:24:
[...]

Zo wereld van verschil. Dankje! Nu nog iCloud fotos overzetten maar dat komt later wel. Volgensmij wordt Samsung Pay niet door de Nederlandse banken ondersteund dus dat wordt Google wallet downloaden.
Google wallet is inderdaad naar mijn mening de beste oplossing, mocht je alsnog naar een ander Android toestel gaan dan kan je deze weer makkelijk gebruiken op dat toestel. Ook adviseer ik je om gmail ipv Samsung mail te gebruiken. Persoonlijk heb ik Samsung fotos ook vervangen door die van Google en gebruik ik Vivaldi als browser, maar dat zijn zaken die per persoon verschillen qua voorkeur. Ik gebruik ipv iCloud Google Drive op zowel mijn MacBook Air als Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Mizgala28 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Instellingen>Algemeen Beheer>Instellingen Samsung Toetsenbord>Meer opties voor typen>Meertalige tekstvoorspelling inschakelen.

Ik gebruik beide Nederlands en Engels, werkt prima hier.
Staat bij mij aan, zowel NL als Engels toegevoegd maar lijkt alleen voor Engels te werken.

Edit: krijg nu een banner: "To get predicted text in NL download the predicitve text model" :)

[ Voor 10% gewijzigd door FbdJ op 17-10-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Tweakriez schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:28:
[...]

Google wallet is inderdaad naar mijn mening de beste oplossing, mocht je alsnog naar een ander Android toestel gaan dan kan je deze weer makkelijk gebruiken op dat toestel. Ook adviseer ik je om gmail ipv Samsung mail te gebruiken. Persoonlijk heb ik Samsung fotos ook vervangen door die van Google en gebruik ik Vivaldi als browser, maar dat zijn zaken die per persoon verschillen qua voorkeur. Ik gebruik ipv iCloud Google Drive op zowel mijn MacBook Air als Android telefoon.
Dank voor je input gaat het om de vivaldi browser van Vivaldi Technolgies? 5M+ downloads? :P

Een ding waar ik nu al blij van ben: samsung geeft mij een optie om alleen on-device AI te gebruiken. Bij Apple intelligence had je geen keus en als deze aan was ging al je mail naar Apple.

+ Ik heb nu zoveel vrijheid wat betreft apps. Ik ben voorstander van FUTO, ze hebben een top Youtube alternatief -> https://grayjay.app/

Als men nog app suggesties heeft hoor ik het graag O-)

nog een opmerking, hoe activeren jullie de google wallet, op iPhone is het double click side button, zal vast mogelijk zijn met Android. Maar lees bijvoorbeeld ook dat als je de telefoon unlocked en je contact maakt met NFC dat wallet opent of begrijp ik dat verkeerd? Laatste zou tof zijn alhoewel wat gebeurd er dan als je met een andere (niet primaire) kaart wil betalen, geeft hij nog keuze om te kiezen?

[ Voor 15% gewijzigd door FbdJ op 17-10-2025 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

FbdJ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Dank voor je input gaat het om de vivaldi browser van Vivaldi Technolgies? 5M+ downloads? :P

Een ding waar ik nu al blij van ben: samsung geeft mij een optie om alleen on-device AI te gebruiken. Bij Apple intelligence had je geen keus en als deze aan was ging al je mail naar Apple.

+ Ik heb nu zoveel vrijheid wat betreft apps. Ik ben voorstander van FUTO, ze hebben een top Youtube alternatief -> https://grayjay.app/

Als men nog app suggesties heeft hoor ik het graag O-)

nog een opmerking, hoe activeren jullie de google wallet, op iPhone is het double click side button, zal vast mogelijk zijn met Android. Maar lees bijvoorbeeld ook dat als je de telefoon unlocked en je contact maakt met NFC dat wallet opent of begrijp ik dat verkeerd? Laatste zou tof zijn alhoewel wat gebeurd er dan als je met een andere (niet primaire) kaart wil betalen, geeft hij nog keuze om te kiezen?
Klopt, ik heb Vivaldi omdat het Europees is en er Zit een advertentie blocker en antitraxk functie in (wel eerst aanzetten). Pinnen is idd zodra de terminal het aangeeft je telefoon er tegen aan houden.

Zelf gebruik ik Revanced (dit is een YouTube Premium ervaring met heel veel opties zoals het kunnen verbergen van Shorts, sponsorblock, reclame skippen etc) wel oppassen want er zijn veel malafide websites de enige juiste is: revanced.app je hebt ook MicroG nodig (heeft hij vanzelf aan) is even uitzoeken via de officiële reddit pagina bijvoorbeeld hoe je het precies instelt maar ideaal.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2