Have you tried turning it off and on againMorwen schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:58:
Misschien beetje simpel maar juist daarom wel eens vergeten. Echt helemaal aan en uit zetten.
Dat moet je natuurlijk al doen voor je die partition cache wipe kunt doen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Zet tijdelijk nfc even uit.. kijk of je drain dan weg is.avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:55:
Ik (S25) heb sinds de laatste update dat het draadloos betalen via de wallet amper nog werkt en de batterij lijkt veel sneller leeg te gaan.
Ik heb partition cache wipe al gedaan, maar dat heeft niet veel gebracht helaas.
Voordat ik een factory reset doe, zijn er nog andere dingen waar ik niet aan denk.
Bij mij hielp factory reset totaal niet. Maar na een paar dagen nfc uit en op dat moment had ik geen drain meer.
Daarna voor een test de nfc weer aangezet en nu werkt alles weer prima.
Nog een vraag: zit er toevallig een pasje (rijbewijs) achter je telefoon?
[ Voor 24% gewijzigd door Scheurbuik op 07-11-2025 10:30 ]
Ga ik doen.Scheurbuik schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:28:
[...]
Zet tijdelijk nfc even uit.. kijk of je drain dan weg is.
Bij mij hielp factory reset totaal niet. Maar na een paar dagen nfc uit en op dat moment had ik geen drain meer.
Daarna voor een test de nfc weer aangezet en nu werkt alles weer prima.
Nog een vraag: zit er toevallig een pasje (rijbewijs) achter je telefoon?
[Afbeelding]
En inderdaad, mijn rijbewijs zat in m'n hoesje. Gaf geen probleem, al is het een nieuwe sinds een week of 2 met een nieuwe RFID chip. Wellicth doet dat ook wat. Verhaal van Samsung snijdt wel hout.
Heb je er nu geen pasje meer in zitten?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Pasje zit er nog steeds/weer in. Dacht uit de samsung reactie dat er iets is opgelost. Maar inserdaad misschien nog niet.avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:06:
[...]
Ga ik doen.
En inderdaad, mijn rijbewijs zat in m'n hoesje. Gaf geen probleem, al is het een nieuwe sinds een week of 2 met een nieuwe RFID chip. Wellicth doet dat ook wat. Verhaal van Samsung snijdt wel hout.
Heb je er nu geen pasje meer in zitten?
Ga eens mijn rijbewijs omdraaien, zodat de chip hoger/lager komt.. kijken of de drain dan teugkomt
In elk geval is de NFC wel de boosdoener.Scheurbuik schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:01:
[...]
Pasje zit er nog steeds/weer in. Dacht uit de samsung reactie dat er iets is opgelost. Maar inserdaad misschien nog niet.
Ga eens mijn rijbewijs omdraaien, zodat de chip hoger/lager komt.. kijken of de drain dan teugkomt
Na anderhalf uur zonder noemenswaardige screentime 3% batterij verbruikt is zelfs al beter dan ik een paar weken geleden zou verwachten.
Ben ik ook 100% van overtuigd.. maar bij mij lijkt de bug opeens verdwenen te zijn.. zonder update. (Die kwam pas later).avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:40:
[...]
In elk geval is de NFC wel de boosdoener.
Na anderhalf uur zonder noemenswaardige screentime 3% batterij verbruikt is zelfs al beter dan ik een paar weken geleden zou verwachten.
100% zeker de nfc chip.. in comibatie met uitlezen van pasje.avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:40:
[...]
In elk geval is de NFC wel de boosdoener.
Gisteren mijn rijbewijs omgedraaid, daarna kon ik niet pinnen bij de jumbo.
Vervolgens hoge drain over nacht. Zojuist rijbewijs weer met chip naar beneden.. en drain weg. (En kan weer pinnen.
In blauw: spaarstand over nacht drain.. en nu veel normaal gebruik.
Ik heb die Spigen ook en bij mij doet ie ook soms moeilijk. Duim even bevochtigen doet wonderen. Dus ik heb er niet zo probleem mee.FZ6 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:29:
Wat is jullie ervaring en hopelijk tip voor de beste screenprotector voor de S25 Ultra met de vingerafdruklezer?
Ik heb een Spigen Glazen protector maar merk dat ik best hard moet drukken en zelfs dan reageert ie vaak nog niet goed. Ik heb beide duimen 2x geregistreerd en de gevoeligheidsinstelling aan staan.
Arriving Somewhere but not here....
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2