Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:32

g86

Vincent91 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:01:
[...]

jij bent blijkbaar niet de slimste van de klas geweest ? :+ |:( _O-

als jij dit kan vooroorloven ,proficiat maar er zijn er die dit niet kunnen

waarom ieder jaar een nieuwe samsung als er amper inovaties zijn ,of is dit FOMO ? of iedereen laten zien dat je teveel hebt ? :O

en uw reactie is ook niet echt behulpzaam 8)7 als je niks beter te zeggen hebt gewoon voor u houden of niks plaatsen volgende keer :9
Omdat ik een goede werkgever heb? O+
Jouw reactie heeft ook geen meerwaarde ... :+

@robbvdb jij hebt het goed begrepen.

[ Voor 7% gewijzigd door g86 op 29-03-2025 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Waren er maar down votes mogelijk binnen de fora. Niveautje wel hoor.

Dacht bij de S25u de native Samsung keyboard eens te proberen. Helaas typt niet lekker en te styling options zijn echt te beperkt. Bovendien blijft Samsung maar Samsung pass pushen. Dus weer terug naar SwiftKey.

Snap niet dat ze heilig aan dat brakke keyboard vasthouden en niet gewoon overstappen naar board of SwiftKey.

[ Voor 16% gewijzigd door MaDLiVe op 30-03-2025 10:30 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Laatst online: 08:33
Op de s25 ultra volg ik je 100%.

Op m'n galaxy tab s10+ daarentegen werkt het samsung keyboard vele malen beter, alleen al voor geschreven input...

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
MaDLiVe schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:29:
Waren er maar down votes mogelijk binnen de fora. Niveautje wel hoor.

Dacht bij de S25u de native Samsung keyboard eens te proberen. Helaas typt niet lekker en te styling options zijn echt te beperkt. Bovendien blijft Samsung maar Samsung pass pushen. Dus weer terug naar SwiftKey.

Snap niet dat ze heilig aan dat brakke keyboard vasthouden en niet gewoon overstappen naar board of SwiftKey.
Ja het toetsenbord is nog het enige waarvoor ik Google echt nodig heb. Samsung's keyboard zuigt echt als je meerdere talen door elkaar gebruikt. Dan moet je die steeds switchen onderin. Google's keyboard werkt gewoon uitstekend met meerdere talen, hij herkent vanzelf waar je mee bezig bent. En swypen werkt ook veel beter.

Het irritante is dat elke keer als je DeX aanzet hij weer naar het Samsung keyboard terugspringt :( Terwijl ik op DeX niet eens een onscreen toetsenbord gebruik maar gewoon een fysiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 30-03-2025 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:57
Llopigat schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Ja het toetsenbord is nog het enige waarvoor ik Google echt nodig heb. Samsung's keyboard zuigt echt als je meerdere talen door elkaar gebruikt. Dan moet je die steeds switchen onderin. Google's keyboard werkt gewoon uitstekend met meerdere talen, hij herkent vanzelf waar je mee bezig bent. En swypen werkt ook veel beter.

Het irritante is dat elke keer als je DeX aanzet hij weer naar het Samsung keyboard terugspringt :( Terwijl ik op DeX niet eens een onscreen toetsenbord gebruik maar gewoon een fysiek.
Waar ik niet blij mee ben is als je andere toetsenbord dan die van Samsung gebruikt, alles wat je kopieert, slaat Samsung ook op, in het klembord van Samsung Toetsenbord, dus ook als je wachtwoorden kopieert. Er is geen mogelijkheid dit uit te zetten. Heb ze hier ooit eens een mail over gestuurd, maar nooit geen reactie ontvangen.

Heb dit nu opgelost, door in Edge venster klembord toe te voegen en deze regelmatig te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Glassertje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:00:
[...]

Waar ik niet blij mee ben is als je andere toetsenbord dan die van Samsung gebruikt, alles wat je kopieert, slaat Samsung ook op, in het klembord van Samsung Toetsenbord, dus ook als je wachtwoorden kopieert. Er is geen mogelijkheid dit uit te zetten. Heb ze hier ooit eens een mail over gestuurd, maar nooit geen reactie ontvangen.

Heb dit nu opgelost, door in Edge venster klembord toe te voegen en deze regelmatig te wissen.
Argh bedankt, dat wist ik niet. Gelukkig gebruik ik meestal de autofill direct vanaf mijn wachtwoord manager.

Misschien is het wel mogelijk om het helemaal te deinstalleren? Edge gebruik ik helemaal niet (alleen firefox)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Llopigat schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:01:
[...]

Argh bedankt, dat wist ik niet. Gelukkig gebruik ik meestal de autofill direct vanaf mijn wachtwoord manager.

Misschien is het wel mogelijk om het helemaal te deinstalleren? Edge gebruik ik helemaal niet (alleen firefox)
Ik denk dat @glassertje Edge-vensters bedoeld en niet de browser Edge van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
edgarf28 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat @glassertje Edge-vensters bedoeld en niet de browser Edge van Microsoft.
Klopt, sorry had wat duidelijker moeten zijn.

De enigste oplossing die ik kan bedenken is de Samsung Toetsenbord met ADB AppControl verwijderen. Maar met die Edge vensters werkt ook prima. 😁

[ Voor 23% gewijzigd door Glassertje op 30-03-2025 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Glassertje schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:38:
[...]

Klopt, sorry had wat duidelijker moeten zijn.

De enigste oplossing die ik kan bedenken is de Samsung Toetsenbord met ADB AppControl verwijderen. Maar met die Edge vensters werkt ook prima. 😁
Ik denk dat het via de Edge vensters juist de beste manier is om je clipboard te wissen. Ook al zou je het Samsung toetsenbord met adb verwijderen dan is het clipboard nog steeds op te vragen via andere verschillende manieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
edgarf28 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat het via de Edge vensters juist de beste manier is om je clipboard te wissen. Ook al zou je het Samsung toetsenbord met adb verwijderen dan is het clipboard nog steeds op te vragen via andere verschillende manieren.
Bedankt voor je reactie. Hier had ik niet eens aan gedacht. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:46
Vincent91 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:01:
[...]

jij bent blijkbaar niet de slimste van de klas geweest ? :+ |:( _O-

als jij dit kan vooroorloven ,proficiat maar er zijn er die dit niet kunnen

waarom ieder jaar een nieuwe samsung als er amper inovaties zijn ,of is dit FOMO ? of iedereen laten zien dat je teveel hebt ? :O

en uw reactie is ook niet echt behulpzaam 8)7 als je niks beter te zeggen hebt gewoon voor u houden of niks plaatsen volgende keer :9
Ik zie jou nochtans ook in het topic van elke versie voorkomen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik heb de S25 nu een paar dagen in gebruik, op zich erg fijn toestel en leuk weer eens wat anders na 7 jaar iOs.
Ik heb automatisch switchen tussen light en dark mode ingesteld en dat werkt prima.
Heel fijn dat de menu's en de meeste apps 's avonds in dark mode gaan.
Alleen vind ik het standaard S25 thema/achtergrond erg licht om 's avonds te gebruiken.

Is er een mogelijkheid om tegelijk met het switchen dark/light mode ook je hele thema te switchen? Ik zie dat er volledige dark themes verkrijgbaar zijn alleen lijken me die dan weer veel te donker om overdag te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie ook bij de S25 (Plus) dat de accu standaard gewoon leeg gaat tot een % of 20/30 savonds, ongeacht of je hem nu gebruikt of niet?

Heb een A54 , als ik die niet gebruik de hele dag dan is er maar 15% vanaf oid. aan het einde van de dag

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 13:19
MaDLiVe schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:29:

Ja bagger is dat. Ik zit ook al jaren met GBoard. Dat blijft voor mij de fijnste.

Het Samsung keyboard is het allemaal NET niet. En dan op zo'n manier dat het ook net te irritant is om aan te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Supershiva schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:05:
Ik heb de S25 nu een paar dagen in gebruik, op zich erg fijn toestel en leuk weer eens wat anders na 7 jaar iOs.
Ik heb automatisch switchen tussen light en dark mode ingesteld en dat werkt prima.
Heel fijn dat de menu's en de meeste apps 's avonds in dark mode gaan.
Alleen vind ik het standaard S25 thema/achtergrond erg licht om 's avonds te gebruiken.

Is er een mogelijkheid om tegelijk met het switchen dark/light mode ook je hele thema te switchen? Ik zie dat er volledige dark themes verkrijgbaar zijn alleen lijken me die dan weer veel te donker om overdag te gebruiken.
Heb zelf al jaren gewoon een zwarte achtergrond. Gewoon volledig zwart zonder spikkels of wat dan ook.
Daarnaast ook 24/7 dark theme aangezet, omdat ik ook in de zon witte letters op een donkere achtergrond beter kan lezen.

Maar is allemaal persoonlijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

XelaRetak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:46:
[...]

Ja bagger is dat. Ik zit ook al jaren met GBoard. Dat blijft voor mij de fijnste.

Het Samsung keyboard is het allemaal NET niet. En dan op zo'n manier dat het ook net te irritant is om aan te wennen.
Hier ook altijd terug naar Gboard. Bij elke nieuwe telefoon probeer ik het een week, omdat ik ervan uit ga dat Samsung blijft ontwikkelen. Maar na een week gewoon weer terug naar Gboard.

Vaste balk met de getallen bovenaan. Naast de spatiebalk een button om naar de emoticons te gaan.
Maar het fijnste van Gboard is dat je twee verschillende talen door elkaar kunt gebruiken. Bij andere toetsenborden moet je swipen tussen 1 van de talen. Bij mij staat het standaard op Engels + Nederlands en dat werkt vloeiend op Gboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Laatst online: 08:33
Zelfde bij Swiftkey - NL + EN + FR + ES ;)

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 22:10
AndereKoekoek schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:15:
[...]

Hier ook altijd terug naar Gboard. Bij elke nieuwe telefoon probeer ik het een week, omdat ik ervan uit ga dat Samsung blijft ontwikkelen. Maar na een week gewoon weer terug naar Gboard.
Een week vind ik best knap nog, ik haal 15 min meestal al niet haha. Hier ook al jarenlang 900% Gboard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:06
Ik kon deze ochtend, eindelijk, de Google Play systeemupdate ophalen en staat nu op 1 maart 2025. Wellicht voor jullie ook nu beschikbaar als je handmatig zoekt naar de update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
Trently schreef op woensdag 2 april 2025 @ 06:32:
Ik kon deze ochtend, eindelijk, de Google Play systeemupdate ophalen en staat nu op 1 maart 2025. Wellicht voor jullie ook nu beschikbaar als je handmatig zoekt naar de update
Ik ook. Heb 2 updates gehad. De eerste stond geen grootte bij, maar de 2e was 64MB groot.

S25+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 22:10
Het valt me op dat ik op deze S25 Ultra vaak nog notificaties op mijn lockscreen zie, zelfs nadat ik ze al op web of desktop gelezen heb. Bijvoorbeeld WhatsApp-berichtjes of Gmail notificaties. Op mijn vorige S21 Ultra werden ze altijd meteen automatisch verwijderd.

Maar op deze S25 Ultra lijken ze pas te verdwijnen zodra ik mijn telefoon ontgrendel. Daarna verdwijnen ze pas. Is dit een instelling, of iets wat met Android 15 te maken heeft? Misschien om batterij te besparen in standby-modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:43
Treveo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:55:
Het valt me op dat ik op deze S25 Ultra vaak nog notificaties op mijn lockscreen zie, zelfs nadat ik ze al op web of desktop gelezen heb. Bijvoorbeeld WhatsApp-berichtjes of Gmail notificaties. Op mijn vorige S21 Ultra werden ze altijd meteen automatisch verwijderd.

Maar op deze S25 Ultra lijken ze pas te verdwijnen zodra ik mijn telefoon ontgrendel. Daarna verdwijnen ze pas. Is dit een instelling, of iets wat met Android 15 te maken heeft? Misschien om batterij te besparen in standby-modus?
Dit was mij ook al opgevallen. Ik had er hier eenzelfde melding over gedaan maar geen reactie gehad.

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Treveo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:55:

Ik kan wel bevestigen dat het niet aan Android 14 of 13 ligt, mijn S23 had hetzelfde probleem.

De notificatie verdwijnt op ten duur wel overigens, hoe lang dat duurt is beetje willekeurig valt mij wel op.

Ik denk dat het aan OneUI z'n settings ligt hoe de apps in de achtergrond draaien (settings die je niet kun aanpassen, of Doze), whatsapp en gmail stonden op onbeperkte batterij, alle batterij besparing modi stonden ook uit en hoewel dit allemaal wel hielp met andere problemen, op de lockscreen bleef de situatie grotendeels hetzelfde.

Maar wat ik wel weet is dat als ik een notificatie verwijder of bekijk op mijn Galaxy Watch 6, de betreffende notificatie wel altijd meteen weg is op de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Phusebox schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:35:
[...]

Ja leuk en aardig maar 3 weken zonder telefoon is geen optie. Heb geen backup telefoon.

En dan nog is de vraag wat Samsung daar mee doet, de crap reparatiedienst die ze hebben kennende zetten ze hem aan en zeggen ze: hij doet het, terug in de doos en liefst nog een factuur voor onderzoekskosten erbij.

Heb zelf ook al tientallen apps gearchiveerd om te kijken of dat helpt maar ja. Ach ja zoals gezegd, over 10 maanden kan ie op marktplaats.

[Afbeelding]

Vandaag uitzonderlijk veel Instagram gebruikt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jij hebt betere stats dan ik: :D :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G8Opfo7xgwuBwgP_gPqdTX6FXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMiMICZIMVBMf6qF7bq8GZEf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga hem in het weekend resetten. Kijken of dat uitmaakt t.o.v. smart switch. En anders terug naar de winkel. Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 13:28
@Peunage WOW!!!!

Buiten in de zon gebruikt op 2600 nits? Want alleen dan kan ik me er iets bij voorstellen.

Anders moet er echt iets heel veel gebruiken wat je niet terug ziet in de bat-stats of iets stuk zijn ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Kreeg vanmorgen weer een Google Play-systeemupdate van 1.3MB. Dit is na de 1 Maart update.

S25+

[ Voor 18% gewijzigd door Glassertje op 04-04-2025 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Glassertje schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:47:
Kreeg vanmorgen weer een Google Play-systeemupdate van 1.3MB. Dit is na de 1 Maart update.

S25+
Niets hier op mijn S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Glassertje schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:47:

S25+
Hier ook op mijn S25 Ultra beschikbaar en geïnstalleerd,

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
robbvdb schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:44:
@Peunage WOW!!!!

Buiten in de zon gebruikt op 2600 nits? Want alleen dan kan ik me er iets bij voorstellen.

Anders moet er echt iets heel veel gebruiken wat je niet terug ziet in de bat-stats of iets stuk zijn ......
Ja het was echt belachelijk. 2 uur vrij normaal gebruik en daarna stand-by van 23:30 - 06:00.

Ik heb gisteravond een factory reset gedaan en ik merk al heel veel verschil. Maar de telefoon is nu weer gebruikspatronen aan het leren dus ik zal later nog een update geven. Voor mij lijkt het er in ieder geval sterk op dat een factory reset het probleem opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05:43
Ik denk ook aan een factory-reset. Maar wil wel mijn fotos behouden. Wat is de makkelijkste manier om doen. Mijn laptop heeft geen 140gb vrije ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Scheurbuik schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:33:
Ik denk ook aan een factory-reset. Maar wil wel mijn fotos behouden. Wat is de makkelijkste manier om doen. Mijn laptop heeft geen 140gb vrije ruimte
Als je dan ook nog vertelt voor hoeveel GB aan foto's je hebt, dan kunnen we je de opties vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
robbvdb schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:16:
[...]

Als je dan ook nog vertelt voor hoeveel GB aan foto's je hebt, dan kunnen we je de opties vertellen :)
Rond de 140 gb.. die ruimte heb ik dus niet op mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03:07
Scheurbuik schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:35:
[...]

Rond de 140 gb.. die ruimte heb ik dus niet op mijn computer
Samsung cloud backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Dat lijkt aan.onedrive gekoppeld en max aantal gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Scheurbuik schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:08:
Dat lijkt aan.onedrive gekoppeld en max aantal gb.
Ja Samsung Cloud bestaat al een jaar of 4 niet meer. Ze hebben inderdaad gepartnerd met Microsoft.

Het stomme is nog dat hij continu blijft zeiken of ik geen OneDrive wil. Terwijl ik nota bene OneDrive geinstalleerd en aangemeld heb :( Maar ik heb een zakelijk account (want Microsoft ondersteunt geen eigen domein meer op prive accounts) en dat ziet hij kennelijk niet als echte OneDrive die ze proberen te promoten.

Ik moet zeggen dat Samsung me een stuk meer beviel toen ze niet al die partnerships hadden. Op de horloges moet je nu ook alles via Google doen, de eigen store is ook verdwenen sinds Tizen niet meer bestaat. En de AI functies vereisen ook google in veel gevallen (ik gebruik geen google account op mijn telefoons vandaar).

Maar voor backup hang ik hem toch nog gewoon aan een draadje en trek hem dan leeg met ADB.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 04-04-2025 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Voor dit soort 'gedoe' heb ik dus een Sabrent case liggen waar nu een 1TB SSD in zit.

Ook ideaal als je eens een schijf upgrade in een laptop of op een andere manier wat met SSD's wilt doen.

Afhankelijk zijn van clouddiensten en gebrek aan eigen opslag is altijd vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03:07
robbvdb schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:49:
Voor dit soort 'gedoe' heb ik dus een Sabrent case liggen waar nu een 1TB SSD in zit.

Ook ideaal als je eens een schijf upgrade in een laptop of op een andere manier wat met SSD's wilt doen.

Afhankelijk zijn van clouddiensten en gebrek aan eigen opslag is altijd vervelend.
Ja, dat heb ik dus ook. Ik wil noiet afhankelijk zijn en ik wil ook niet dat mijn gegevens ergens in een cloud zitten. Ik gebruik een ssd met usb ervoor.

Ik zie dat Samsung cloud ook maar 15 gb gratis geeft.

EDIT: ik zie dat @Hakki de juiste benaming heeft gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutalsranan op 05-04-2025 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:20
Temporary cloud backup
Back up unlimited data to Samsung Cloud for up to
30 days or restore data you've backed up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Hakki schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:43:
Temporary cloud backup
Back up unlimited data to Samsung Cloud for up to
30 days or restore data you've backed up.
Maar in hoeverre trek ik dan ook weer de "oude" instellingen mee. Lijkt dat je dan willen laten herstellen met smartswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Scheurbuik schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:35:
[...]

Maar in hoeverre trek ik dan ook weer de "oude" instellingen mee. Lijkt dat je dan willen laten herstellen met smartswitch
Op de samsung community zijn genoeg berichten te lezen, dat smartswitch wordt afgeraden, omdat die voor problemen kan zorgen. De meeste voorkomende is een batterij drain. De meeste problemen waren weg, nadat de gebruiker de telefoon handmatig had ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
Glassertje schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:17:
[...]

Op de samsung community zijn genoeg berichten te lezen, dat smartswitch wordt afgeraden, omdat die voor problemen kan zorgen. De meeste voorkomende is een batterij drain. De meeste problemen waren weg, nadat de gebruiker de telefoon handmatig had ingesteld.
En dat wil ik dus voorkomen.. maar kan ik de damsnung cloud voor foto herstel gebruiken zonder de smartswitch? Heeft iemand dat al gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 23:01
Scheurbuik schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:45:
[...]

En dat wil ik dus voorkomen.. maar kan ik de damsnung cloud voor foto herstel gebruiken zonder de smartswitch? Heeft iemand dat al gedaan?
Je kan dan smartswitch starten maar selecteren dat hij enkel je video's/foto's uit de back-up moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:57
Ik moet zeggen dat ik ook vaak underwhelmed ben van de batterijduur. In ideale omstandigheden, dus verbonden met Wi-Fi , heb ik vaak een sot van 6 tot 8u. Ik heb alle toeters en bellen aan staan, het is een gebruiksvoorwerp en ik kan door de dag nagenoeg constant laden vanwege een kantoorjob. Nu ben ik op citytrip en dan navigeer ik heel de dag via maps, zaken opzoeken plus regelmatig wat foto's en dat allemaal via 5G. Ik vind dit een best beschamende prestatie. Ik heb 5G maar uitgezet en voor de rest batterijbesparing om de dag door te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avAeapNnE0cYSdBem-FSkZrKzK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Mnpq80VVJwqo32XM8G4p7zr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Cloclo100 schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:55:
Ik moet zeggen dat ik ook vaak underwhelmed ben van de batterijduur. In ideale omstandigheden, dus verbonden met Wi-Fi , heb ik vaak een sot van 6 tot 8u. Ik heb alle toeters en bellen aan staan, het is een gebruiksvoorwerp en ik kan door de dag nagenoeg constant laden vanwege een kantoorjob. Nu ben ik op citytrip en dan navigeer ik heel de dag via maps, zaken opzoeken plus regelmatig wat foto's en dat allemaal via 5G. Ik vind dit een best beschamende prestatie. Ik heb 5G maar uitgezet en voor de rest batterijbesparing om de dag door te komen.

[Afbeelding]
Het valt sowieso op dat met normaal gebruik de accuduur tussen de base S23 en base S25 nog redelijk hetzelfde is, maar op het moment dat je beide zwaar gebruikt (camera en maps vallen daaronder) dat de accuduur merkbaar harder naar beneden gaat op de S25.

En niet alleen met Samsung, de hele 8 Elite chip lijkt gewoon fors minder zuinig bij zwaar gebruik, vergeleken met de vorige 2 generaties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peunage
Peunage schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:52:
[...]

Jij hebt betere stats dan ik: :D :'(

[Afbeelding]

Ik ga hem in het weekend resetten. Kijken of dat uitmaakt t.o.v. smart switch. En anders terug naar de winkel. Shit happens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq91rFHGgK-gggn8TVzj0Yzk2z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnRzIV3MQkbWuG6rU004gxCE.jpg?f=fotoalbum_large

Nu een paar dagen later: factory reset + opnieuw installeren vanaf scratch was voor mij de oplossing. Nu al veel veel veel betere prestaties. Zal misschien niet voor iedereen de oplossing zijn, maar zeker het proberen waard. Alternatief was voor mij om de telefoon een paar weken, of langer, kwijt te zijn in reparatie/service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 15:48

Leviathan23

I am the proof....

iemand van het volgende last: als ik mijn telefoon handmatig naar trilstand zet en vervolgens naar geluid. Ontvang ik bij WhatsApp geen geluiden meer. Enige oplossing lijkt te herstarten.

Is dit een firmware van Samsung bug of is dit een WhatsApp bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 14:22
Hebben andere dit probleem ook op Reddit?
De onderste reactie is niet te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvUtiratfdlg6hN69Mt0BKeiHYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGQBqvEbk4f9UGtgCP2tNpl5.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NovaDova
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-09 13:43
Bassbounce schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:16:

[Afbeelding]
Het duurde even voordat ik je begreep, maar ik heb hetzelfde probleem. Dat het laatste bericht in reddit niet te lezen is. Best wel irritant.

Ik kan ook geen subreddit vinden over de officiele app ofzo. Geen idee waar ik over de app kan klagen. Misschien een review achterlaten op de play store? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

NovaDova schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:00:
[...]

Het duurde even voordat ik je begreep, maar ik heb hetzelfde probleem. Dat het laatste bericht in reddit niet te lezen is. Best wel irritant.

Ik kan ook geen subreddit vinden over de officiele app ofzo. Geen idee waar ik over de app kan klagen. Misschien een review achterlaten op de play store? |:(
Idem

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 11:11

masauri

aka qwybyte

Ik heb iets gelijkaardigs aan de hand met de f1 support site.
Deze was ook gehinderd door zo'n balk...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:31
S25U: Ik had een gekke vlek op mijn scherm, het leek op een vetvlek die er met geen mogelijkheid af te halen was. Later zag ik ook na gebruik dat er op sommige plekken wel vet achterbleef en op andere plekken niet. Na wat gegoogle lijkt dat een probleem met de oleofobische coating.

Hoewel de vlek niet enorm storend was, vond ik het toch jammer dat mijn gloednieuwe toestel een klein defectje heeft en ben ik toch even langsgegaan bij de Samsung Store. Daar kreeg ik vooral de vraag waarom ik geen screen protector gebruikte. Beetje vreemd vond ik, alsof je alleen garantie hebt op je scherm als je dat zelf na aanschaf extra beschermt. Ze gingen heel even kijken bij de reparatie afdeling en ik kreeg het antwoord dat het niet onder de garantie viel.

Ik het toestel online toch aangemeld voor reparatie en dat ging weer super vlot: gisteren (vrijdagavond) bij mij thuis opgehaald, vandaag gefixed, en ze komen het toestel morgen weer terugbrengen met een nieuw scherm. Ik neem aan dat er na reparatie weer af-fabriek een screen protector op zit, anders zal ik er toch eentje op doen om eventuele problemen te voorkomen in de toekomst. Wel een beetje zonde dat dit moet, zeker omdat Samsung zo hoog opgeeft over de kwaliteit van hun scherm.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDova
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-09 13:43
Hoeveel heeft de reparatie gekost? @DeadKennedy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:05
[...]

Volgens de informatie in de Play Store: androidsupport@reddit.com. Of ze er daadwerkelijk wat mee doen weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Niets, geen melding van kosten

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
DeadKennedy schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:50:
S25U: ..,. Ik neem aan dat er na reparatie weer af-fabriek een screen protector op zit, anders zal ik er toch eentje op doen om eventuele problemen te voorkomen in de toekomst...
S25 (welke versie dan ook) komt niet met pre-installed screen protector?

[ Voor 3% gewijzigd door sjhgvr op 12-04-2025 19:42 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
sjhgvr schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:41:
[...]

S25 (welke versie dan ook) komt niet met pre-installed screen protector?
Nope, vziw worden Samsung telefoons nooit een screen protector geleverd. Ik heb er vrij veel gehad en dat nooit gezien iig.

Edit: maar de vorige keer dat ik een scherm heb laten repareren zat er wél een screen protector op

[ Voor 35% gewijzigd door DeadKennedy op 12-04-2025 20:28 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
S25U: Ik had een gekke vlek op mijn scherm, het leek op een vetvlek die er met geen mogelijkheid af te halen was. Later zag ik ook na gebruik dat er op sommige plekken wel vet achterbleef en op andere plekken niet. Na wat gegoogle lijkt dat een probleem met de oleofobische coating.
Ik had ergens eens een video gezien dat het probleem veroorzaakt zou worden door restant zonnecrème op de handen.
DeadKennedy schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:08:
[...]

Nope, vziw worden Samsung telefoons nooit een screen protector geleverd. Ik heb er vrij veel gehad en dat nooit gezien iig.
Toch wel hoor, dacht dat de S10 zo begonnen tot zeker s21. Erna weet ik niet, maar s25 alvast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Hakki schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:23:
[...]

Ik had ergens eens een video gezien dat het probleem veroorzaakt zou worden door restant zonnecrème op de handen.
Pff dat zou het zomaar kunnen zijn. Bizar toch dat zo'n telefoon blijkbaar niet tegen zo iets alledaags als zonnecrème kan? Dat wordt nog wat deze zomer...
[...]

Toch wel hoor, dacht dat de S10 zo begonnen tot zeker s21. Erna weet ik niet, maar s25 alvast niet.
Verrek, ik heb het verkeerd herinnerd, je hebt gelijk. In ieder geval niet bij de s24 van mijn partner of mijn s25u.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DeadKennedy schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:47:
[...]

Pff dat zou het zomaar kunnen zijn. Bizar toch dat zo'n telefoon blijkbaar niet tegen zo iets alledaags als zonnecrème kan? Dat wordt nog wat deze zomer...

[...]

Verrek, ik heb het verkeerd herinnerd, je hebt gelijk. In ieder geval niet bij de s24 van mijn partner of mijn s25u.
Wel eens gezien wat zonnebrandcrème kan doen met autolak? Dat is echt een nasty goedje.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
PaT schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:13:
[...]

Wel eens gezien wat zonnebrandcrème kan doen met autolak? Dat is echt een nasty goedje.
Jazeker, en toch gebruik ik elk jaar telefoons en zonnebrandcrème en heb ik nog nooit problemen ervaren of in mijn omgeving gezien. Het lijkt toch wel iets nieuws van deze generatie Samsungs en de coating.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36
Iemand al eens opgevallen dat er een bugje lijkt te zitten in het aan/uitzetten van do not disturb met de toggles bovenin het scherm? Betreft een S25u.

Het icoontje gaat niet altijd aan of uit als je erop drukt. In de statusbalk bovenin op de rij van het batterij percentage verschijnt deze dan ook niet. Als je daarna het scherm uitdoet, vervolgens de telefoon unlockt is het icoontje wel bijgewerkt. Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken in het gedrag, het lijkt random te gebeuren want gaat vaak ook wel gewoon goed.

[ Voor 13% gewijzigd door patshad op 13-04-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Bassbounce schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:16:

[Afbeelding]
Inmiddels ook problemen op Instagram ontdekt.
Tekst valt wederom buiten het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5TCyShr6aIdzcIV5PKJnoK0r4k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cKV370KOTiCjgaSXyrpksgOw.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Bassbounce op 13-04-2025 15:34 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy

Hoewel de vlek niet enorm storend was, vond ik het toch jammer dat mijn gloednieuwe toestel een klein defectje heeft en ben ik toch even langsgegaan bij de Samsung Store. Daar kreeg ik vooral de vraag waarom ik geen screen protector gebruikte. Beetje vreemd vond ik, alsof je alleen garantie hebt op je scherm als je dat zelf na aanschaf extra beschermt. Ze gingen heel even kijken bij de reparatie afdeling en ik kreeg het antwoord dat het niet onder de garantie viel.

Ik het toestel online toch aangemeld voor reparatie en dat ging weer super vlot: gisteren (vrijdagavond) bij mij thuis opgehaald, vandaag gefixed, en ze komen het toestel morgen weer terugbrengen met een nieuw scherm. Ik neem aan dat er na reparatie weer af-fabriek een screen protector op zit, anders zal ik er toch eentje op doen om eventuele problemen te voorkomen in de toekomst. Wel een beetje zonde dat dit moet, zeker omdat Samsung zo hoog opgeeft over de kwaliteit van hun scherm.
Het nieuwe scherm kwam helaas niet met screen protector. Bij de Samsung Store langsgeweest, en nu heb ik voor €35 een screen protector. Erg prijzig vind ik, en het voelt goedkoop plastic-achtig aan helaas.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:19
Nog meer mensen met snellaad problemen?

Ik heb sinds gisteren het probleem dat de telefoon niet meer doet snelladen. Terwijl dat eerst wel gewoon werkte. Gebruikte de officiële 45w snellader van Samsung met bijbehorende kabel. Heb twee van deze laders en de andere doet dus ook niet snelladen.
Heb ook de kabel gebruikt welke bij de telefoon werd geleverd deze werkte heel even wel en later ook niet meer. Super weird probleem dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Kakkerlak schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:24:
Nog meer mensen met snellaad problemen?

Ik heb sinds gisteren het probleem dat de telefoon niet meer doet snelladen. Terwijl dat eerst wel gewoon werkte. Gebruikte de officiële 45w snellader van Samsung met bijbehorende kabel. Heb twee van deze laders en de andere doet dus ook niet snelladen.
Heb ook de kabel gebruikt welke bij de telefoon werd geleverd deze werkte heel even wel en later ook niet meer. Super weird probleem dus.
Telefoon al opnieuw opgestart? En je telefoon is niet te warm? Desnoods even uitzetten, af laten koelen en over kwartiertje aanzetten en weer proberen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:19
Hahn schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:26:
[...]

Telefoon al opnieuw opgestart? En je telefoon is niet te warm? Desnoods even uitzetten, af laten koelen en over kwartiertje aanzetten en weer proberen.
Nee de batterij is niet warm 28 graden ongeveer. Al een paar keer opnieuw opgestart ook. En ook al even uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
patshad schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:50:
Iemand al eens opgevallen dat er een bugje lijkt te zitten in het aan/uitzetten van do not disturb met de toggles bovenin het scherm? Betreft een S25u.

Het icoontje gaat niet altijd aan of uit als je erop drukt. In de statusbalk bovenin op de rij van het batterij percentage verschijnt deze dan ook niet. Als je daarna het scherm uitdoet, vervolgens de telefoon unlockt is het icoontje wel bijgewerkt. Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken in het gedrag, het lijkt random te gebeuren want gaat vaak ook wel gewoon goed.
Ik heb de laatste maand ook al een paar keer gehad dat mijn telefoon opeens zomaar op DND stond terwijl ik dat niet gedaan had.

Ik dacht zelf aan een bug ivm de tijdsverandering omdat ik een tijdspanne heb ingesteld hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
[...]

De nieuwste versie van Reddit heeft dit probleem opgelost.
Versie 2025.15.0 werkt prima.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik maak nu een week gebruik van m'n S25 icm een watch 7 die continu via Bluetooth met elkaar verbonden zijn. Hele fijne combo zo en over het algemeen erg tevreden. Leuk weer eens wat anders dan de iOs omgeving

Eind van de dag heb ik nog zo'n 15% over, dit voelt een beetje krappe sokken.

M'n iphone 13 die ik hiervoor 3 jaar dagelijks op dezelfde manier heb gebruikt had meer prik over aan het eind van de dag, enige verschil is dat ik toen geen watch via bluetooth verbonden had.
Verbruikt die verbinding tussen de watch en de S25 zoveel prik?

Is dit normaal voor de S25?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0Vft95KhVyjnP5U7uZs-2UVltI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ualh77QAZDzNAaWH06VuzlhF.jpg?f=fotoalbum_large

Reden waarom ik het vraag is dat ik hier in dit topic iets las over een S25 Ultra die na een factory reset veel betere resultaten behaalde.

Ongemerkt heb je in de loop der jaren toch zoveel apps met allemaal verschillende inlognamen/ww opgebouwd dus eerlijk gezegd heel weinig trek in om een factory reset te doen, was bijna een dagtaak om alles over te zetten van iPhone 13 naar de S25.

Maar als er nog flink winst te behalen is in batterij dan wil ik het nog wel doen.
Ik heb alleen dus totaal geen idee of m'n huidige verbruik in de normale lijn der verwachting ligt.

[ Voor 63% gewijzigd door Supershiva op 14-04-2025 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:46
Het ligt er allemaal heel erg aan wat je op je telefoon hebt draaien denk ik. Hier onder een screenshot van een week terug, dit is wel redelijk typisch voor mijn gebruik en laat mooi zien wat een S25 kan doen. (Het steile stukje in de grafiek was F1TV kijken via Smart View omdat de die dag een storing hadden waardoor chromecasten niet lukte. Dus dat is video decode en encode tegelijk.)
En "Samsung Internet" is natuurlijk vooral Tweakers }:O
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOKo_zAB9uc7m8ZjhEAvYQDEU7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caraeXFGoP78Fc12MIjgnqmi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Ook op YouTube een s25 ultra met vlekken op het scherm (de coating aangetast)

https://youtu.be/K55t7JPKJ7s?si=_fKv7jrKM4Y9Tn-Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 08:22
Ik heb sinds eind februari een samsung Galaxy 25.  Alles ging prima (nog nooit problemen gehad met verbinding, zowel sms, bellen, wifi thuis en mobiel internet, 14 jaar en 4 toestellen verder nog nooit problemen gehad ... mobile Viking gebruiker, België ), maar sinds een dag of 2 heb ik geen mobiel internet meer,
- harde reset gedaan van het toestel
- mobiele gegevens verwijderd en teruggeplaatst
- samsung member app gebruikt, heeft geen problemen aan met mobiel internet
- nu heb ik een esim, lukt ook niet ...

Zou een fabriekreset de oplossing zijn ? Natuurlijk eerst al mijn updates back-uppen.

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 08:22
Opgelost, kaartje van een collega gebruikt. Die werkt prima op mobiel internet.
Blijkbaar iets dat opgelost moet worden via mijn provider.

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42
katerke schreef op donderdag 17 april 2025 @ 07:23:
Opgelost, kaartje van een collega gebruikt. Die werkt prima op mobiel internet.
Blijkbaar iets dat opgelost moet worden via mijn provider.
Misschien een nieuwe simkaart voor nu regelen? (simwissel) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 00:00
Sinds kort overgestapt van een S21 naar S25+. Heel tevreden over de accuduur dat ik als de enige échte verbetering ervaar. Voor de rest weinig veranderingen; ik ga van een prima toestel naar een iets groter prima toestel.
Benieuwd hoe het ding zich deze zomer houdt bij hogere temperaturen, wat nog wel eens een ding was bij mijn S21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Tweddy schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:41:
Sinds kort overgestapt van een S21 naar S25+. Heel tevreden over de accuduur dat ik als de enige échte verbetering ervaar. Voor de rest weinig veranderingen; ik ga van een prima toestel naar een iets groter prima toestel.
Benieuwd hoe het ding zich deze zomer houdt bij hogere temperaturen, wat nog wel eens een ding was bij mijn S21.
Ik denk dat je dan niets weinig serieuze wat zwaardere taken met je telefoon doet:

S25+: Qualcomm Snapdragon 8 Elite | 12 GB werkgeheugen

S21: Samsung Exynos 2100 | 8 GB werkgeheugen

Ik ben ook niet zo van de benchmarks hoor, maar de S25+ scoort op vele benches al snel 3 x sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
robbvdb schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat je dan niets weinig serieuze wat zwaardere taken met je telefoon doet:

Ik ben ook niet zo van de benchmarks hoor, maar de S25+ scoort op vele benches al snel 3 x sneller.
Heel leuk dat nieuwere telefoons een hoger nummertje halen in benchmarks, maar 95% van de mensheid leest z'n mail, stuurt berichten via WhatsApp, kijkt foto's op Instagram en video's op TikTok, en dat is alles.

Wat doe jij zoal voor 'zwaardere taken' waarvoor een S25 merkbaar veel sneller is dan een S21? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Hahn schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:26:
[...]

Heel leuk dat nieuwere telefoons een hoger nummertje halen in benchmarks, maar 95% van de mensheid leest z'n mail, stuurt berichten via WhatsApp, kijkt foto's op Instagram en video's op TikTok, en dat is alles.

Wat doe jij zoal voor 'zwaardere taken' waarvoor een S25 merkbaar veel sneller is dan een S21? ;)
Ik draai veel zaken die binnen de automotive waarbij bijvoorbeeld motordata realtime in beeld wordt gebracht bij het stellen van diagnoses.

Op die momenten realtime BT of Wifi data overdracht met bijv. OBD-dongels, GPS die meeloopt, Flitsmeister voor als we op de openbare weg moeten testen, verbinding met sensoren voor meten van trillingen in frequentie en amplitude, screen continue aan natuurlijk daarbij en op de achtergrond alle andere zaken die gewoon meelopen die ieder ander ook gebruikt.

En ik kan eenvoudig stellen dat vrijwel iedere nieuwe serie (ja, ik heb nog werkelijk in huis S8, 10, 20, 21, 22, 23, 24 en 25 series, zowel normaal als Ultra's voor de serie waarvoor dat geldt) de zaken smoother en beduidend beter draaien.

Uiteraard bij de ene stap nieuwer een groter of juist kleiner verschil dan bij het jaar erop of ervoor.

Maar van de 21 naar de 25 is goed merkbaar zeg maar. Die S21 werd onder deze omstandigheden nogal eens warm bovendien, waar hij dan alles behalve sneller van werd 8)7 , tot bijna onwerkbaar zelfs en hangen .....

O ja, ik heb dan weer geen TikTok, Insta en Facebook op mijn phones :) , dus hoe het voor die mensen uitpakt weet ik dan weer niet uit ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door robbvdb op 17-04-2025 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
robbvdb schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:39:
[...]

Ik draai veel zaken die binnen de automotive waarbij bijvoorbeeld motordata realtime in beeld wordt gebracht bij het stellen van diagnoses.

Op die momenten realtime BT of Wifi data overdracht met bijv. OBD-dongels, GPS die meeloopt, Flitsmeister voor als we op de openbare weg moeten testen, verbinding met sensoren voor meten van trillingen in frequentie en amplitude, screen continue aan natuurlijk daarbij en op de achtergrond alle andere zaken die gewoon meelopen die ieder ander ook gebruikt.

En ik kan eenvoudig stellen dat vrijwel iedere nieuwe serie (ja, ik heb nog werkelijk in huis S8, 10, 20, 21, 22, 23, 24 en 25 series, zowel normaal als Ultra's voor de serie waarvoor dat geldt) de zaken smoother en beduidend beter draaien.

Uiteraard bij de ene stap nieuwer een groter of juist kleiner verschil dan bij het jaar erop of ervoor.

Maar van de 21 naar de 25 is goed merkbaar zeg maar. Die S21 werd onder deze omstandigheden nogal eens warm bovendien, waar hij dan alles behalve sneller van werd 8)7 , tot bijna onwerkbaar zelfs en hangen .....

O ja, ik heb dan weer geen TikTok, Insta en Facebook op mijn phones :) , dus hoe het voor die mensen uitpakt weet ik dan weer niet uit ervaring.
Dan ben jij duidelijk een power user, wat jou de uitzondering op de regel maakt :P

M'n punt was vooral dat veruit de meeste gebruikers weinig zullen merken van een telefoon die 3x zo hoog scoort op een benchmark, omdat een S21, of zelfs een S9 eigenlijk ook nog snel zat is voor huis-, tuin- & keukengebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 17-04-2025 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweddy
robbvdb schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:23:
[...]Ik denk dat je dan niets weinig serieuze wat zwaardere taken met je telefoon doet:

4K Videobewerking, gaming en werken met grote databases doe ik met een desktop.
Voor de rest ben ik een huis-, tuin- en keukengebruiker van mijn smartphone maar dat is tegenwoordig met het streamen van video, bedienen van drones, navigatie apps, etc etc ook niet echt klein bier meer.

Dat de S25 3x sneller is dan de S21 merk ik in ieder geval niet. Misschien dat andersom merkbaarder is; langzamer valt altijd meer op.

[ Voor 11% gewijzigd door Tweddy op 18-04-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-07 18:31
Ik heb de s25 ultra nu 2maand in gebruik. Toestel bevalt me super goed. Geen problemen met de accu en alles draait soepel. Kom zelf van een iPhone 16pro Max. Na eigenlijk altijd apple te hebben gehad was ik een keer toe aan iets nieuws.
Zijn er hier meer mensen die de overstap hebben gemaakt van apple? Zo ja hoe bevalt jullie dit.

Hoe doen jullie de agenda's onderling delen met iphone gebruiker? Bij ons thuis zit de rest van het gezin namelijk nog op apple agenda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:30
Ben zelf overgestapt van de iPhone 12 naar de standaard s25 maar absoluut niet overtuigd over met name batterij en warmte van het toestel. Met name draadloos Android auto met Flitsmeister is een drama waarbij de telefoon echt heet wordt en de batterij 3x meer verbruikt dan mijn oude iPhone 12 met nog maar een accu capaciteit van 85%. Erg in dubio om toch de iPhone 16 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Skitso schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:15:

Hoe doen jullie de agenda's onderling delen met iphone gebruiker? Bij ons thuis zit de rest van het gezin namelijk nog op apple agenda.
Ik gebruik al heel lang Google agenda. Dan maakt het niet meer uit wie er op Apple en wie er op Android zit. Inmiddels zijn de kinderen de deur uit en gebruiken mijn vrouw en ik de agenda van een gezamenlijk Gmail adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweddy
Robin40 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:34:
Ben zelf overgestapt van de iPhone 12 naar de standaard s25 maar absoluut niet overtuigd over met name batterij en warmte van het toestel. Met name draadloos Android auto met Flitsmeister is een drama waarbij de telefoon echt heet wordt en de batterij 3x meer verbruikt dan mijn oude iPhone 12 met nog maar een accu capaciteit van 85%.
De standaard S25 heeft gewoon een redelijk kleine accu dus dat merk je. Dat heet worden herken ik van mijn S21, wacht maar tot het heet wordt buiten..
Zelf heb ik de Plus en daarvan is de accuduur aanmerkelijk beter. Van warmteproblemen heb ik zelf nog weinig gemerkt, misschien ook door de grotere vapour chamber, maar zou er niet gek van opkijken Samsung kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitso
coenox schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:48:
[...]

Ik gebruik al heel lang Google agenda. Dan maakt het niet meer uit wie er op Apple en wie er op Android zit. Inmiddels zijn de kinderen de deur uit en gebruiken mijn vrouw en ik de agenda van een gezamenlijk Gmail adres.
Ja ik denk dat dat idd de beste oplossing is in mijn geval. Als de vrouw ook gewoon google agenda gaat gebruiken ben je os onafhankelijk. tx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skitso
Tweddy schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:22:
[...]
De standaard S25 heeft gewoon een redelijk kleine accu dus dat merk je. Dat heet worden herken ik van mijn S21, wacht maar tot het heet wordt buiten..
Zelf heb ik de Plus en daarvan is de accuduur aanmerkelijk beter. Van warmteproblemen heb ik zelf nog weinig gemerkt, misschien ook door de grotere vapour chamber, maar zou er niet gek van opkijken Samsung kennende.
Hier ook nog geen problemen ondervonden met de ultra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Robin40 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:34:
Ben zelf overgestapt van de iPhone 12 naar de standaard s25 maar absoluut niet overtuigd over met name batterij en warmte van het toestel. Met name draadloos Android auto met Flitsmeister is een drama waarbij de telefoon echt heet wordt en de batterij 3x meer verbruikt dan mijn oude iPhone 12 met nog maar een accu capaciteit van 85%. Erg in dubio om toch de iPhone 16 te nemen.
Ik zoek dan de oorzaak bij Flitsmeister. Ik gebruik AA ook op mijn S24U zonder flitsmeister (wel bedraad) en dan wordt mijn telefoon wel iets warmer maar niet veel. 1x keer flitsmeister geprobeerd en mijn telefoon werd gewoon echt warm. Dit in combinatie met een abonnement voor flitsmeister met AA heb ik besloten flitsmeister niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Het is me opgevallen dat de speakers van mijn 25+ de laatste tijd kraken. Valt dit anderen ook op? Als ik hetzelfde geluid op mijn oude S23+ afspeel, kraakt het daar niet.

Dit valt vooral op bij TikTok video's..

Als ik het toestel reboot is het even weg..

[ Voor 10% gewijzigd door Bassbounce op 20-04-2025 22:35 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bassbounce schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:29:
Het is me opgevallen dat de speakers van mijn 25+ de laatste tijd kraken. Valt dit anderen ook op? Als ik hetzelfde geluid op mijn oude S23+ afspeel, kraakt het daar niet.

Dit valt vooral op bij TikTok video's..

Als ik het toestel reboot is het even weg..
Cache legen of app deïnstalleren, telefoon opnieuw opstarten en dan weer installeren al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Hahn schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:41:
[...]

Cache legen of app deïnstalleren, telefoon opnieuw opstarten en dan weer installeren al geprobeerd?
Ik zal de cache van de app legen als het probleem zich weer voordoet.
Hopelijk ligt het aan de app en niet aan de telefoon.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Bassbounce schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:44:
[...]

Ik zal de cache van de app legen als het probleem zich weer voordoet.
Hopelijk ligt het aan de app en niet aan de telefoon.
Als bij andere apps het geluid geen problemen heeft, dan ligt het niet aan je telefoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Hahn schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:45:
[...]

Als bij andere apps het geluid geen problemen heeft, dan ligt het niet aan je telefoon ;)
Ik merkte weer gekraak op, de cache wissen van de app heeft niet gewerkt.
Een herstart loste het probleem weer op.

Heel bijzonder..

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 11:06
Op mijn ILO s25 zijn zowel nieuwe play (12mb) als nieuwe Samsung updates van 1 april (754mb)

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 22-04-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
HBSVDK schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:44:
Op mijn ILO s25 zijn zowel nieuwe play (12mb) als nieuwe Samsung updates van 1 april (754mb)
Voor EUX nog niets op mijn S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Merk dat sinds kort ik onder de lensen vuil heb zitten. Heb al goed schoongemaakt en heb er screenprotectors op zitten (Spigen) is dit een gevalletje garantie???

Het lijkt ook echt aan de binnenkant te zitten..... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khL4APgIJrMkUsr3heyOnt1iasA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtBSwqwJdxcwm5sNysPb4YaS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftLjAdG42iBbqnSe-1fp1VeG_6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwkqzPHAsn89o1KCbxFcjIGy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Leviathan23 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:31:
Merk dat sinds kort ik onder de lensen vuil heb zitten. Heb al goed schoongemaakt en heb er screenprotectors op zitten (Spigen) is dit een gevalletje garantie???

Het lijkt ook echt aan de binnenkant te zitten..... [Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, ik mag het hopen!! Hier de telefoon ook al sinds begin in bezit, sinds twee weken een andere case (en daarvoor dezelfde Spigen. Heel veel gereid in de afgelopen weken (incluus wat meer rurale gebieden) maar geen zand/stoff achter de lensen, wel spul tussen die ringen zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Leviathan23 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:31:
ik denk dat de vraag dan is: zit het in de cameralens van Samsung.
Of sluit die spigen protector niet mooi af en zit het tussen het glas van de lens en de protector.. eentje opofferen om te kijken? moet er sowieso af voor herstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Hakki schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:
[...]

ik denk dat de vraag dan is: zit het in de cameralens van Samsung.
Of sluit die spigen protector niet mooi af en zit het tussen het glas van de lens en de protector.. eentje opofferen om te kijken? moet er sowieso af voor herstelling.
Ik snap je maar krijg hem er niet af..... En ook bang om te beschadigen..... Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11:42
Leviathan23 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:27:
[...]

Ik snap je maar krijg hem er niet af..... En ook bang om te beschadigen..... Tips?
Had hetzelfde bij mijn iPhone. Met een föhn warm gemaakt en dan is ie zo los!

Over iPhone gesproken... Die is vanmiddag opgehaald!
Morgen komt mijn Android toestel binnnen, S25U. *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Lynix op 22-04-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Lynix schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:26:
[...]

Had hetzelfde bij mijn iPhone. Met een föhn warm gemaakt en dan is ie zo los!

Over iPhone gesproken... Die is vanmiddag opgehaald!
Morgen komt mijn Android toestel binnnen, S25U. *O*
Nou föhn erop.... Nog niks.... Heb de EzGlass van Spigen.....
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2