Hahn schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:26:
[...]
Heel leuk dat nieuwere telefoons een hoger nummertje halen in benchmarks, maar 95% van de mensheid leest z'n mail, stuurt berichten via WhatsApp, kijkt foto's op Instagram en video's op TikTok, en dat is alles.
Wat doe jij zoal voor 'zwaardere taken' waarvoor een S25 merkbaar veel sneller is dan een S21?

Ik draai veel zaken die binnen de automotive waarbij bijvoorbeeld motordata realtime in beeld wordt gebracht bij het stellen van diagnoses.
Op die momenten realtime BT of Wifi data overdracht met bijv. OBD-dongels, GPS die meeloopt, Flitsmeister voor als we op de openbare weg moeten testen, verbinding met sensoren voor meten van trillingen in frequentie en amplitude, screen continue aan natuurlijk daarbij en op de achtergrond alle andere zaken die gewoon meelopen die ieder ander ook gebruikt.
En ik kan eenvoudig stellen dat vrijwel iedere nieuwe serie (ja, ik heb nog werkelijk in huis S8, 10, 20, 21, 22, 23, 24 en 25 series, zowel normaal als Ultra's voor de serie waarvoor dat geldt) de zaken smoother en beduidend beter draaien.
Uiteraard bij de ene stap nieuwer een groter of juist kleiner verschil dan bij het jaar erop of ervoor.
Maar van de 21 naar de 25 is goed merkbaar zeg maar. Die S21 werd onder deze omstandigheden nogal eens warm bovendien, waar hij dan alles behalve sneller van werd

, tot bijna onwerkbaar zelfs en hangen .....
O ja, ik heb dan weer geen TikTok, Insta en Facebook op mijn phones

, dus hoe het voor die mensen uitpakt weet ik dan weer niet uit ervaring.
[
Voor 5% gewijzigd door
robbvdb op 17-04-2025 22:41
]