Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Goed bezig ventHTT-Thalan schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:34:
[...]
Bij de Twin waren de issues van het type 'fout/geen onderhoud'. Dat is ook typisch hoe ik de issues bij een Honda kén. En ook nu, na de monsterbeurt bij Motorsport Klazienaveen begin dit jaar (ja, ik noem ze gewoon) kwam ik van hen ook weer een prachtige erfenis tegen. Ik had ze specifiek gevraagd die hobbel in de voorvelg aan te pakken, en hun oplossing was een kilo lood. Wiel in balans maar hobbel niet weg, dus ik vroeg mijn eigen garage de velg te laten richten bij de bandenwissel. Dat heeft hij netjes gedaan want hij moest daar toch heen maar....
Ze hadden de binnenband deels klem zitten tussen de velgrand. Dat verklaarde mijn langzame lekkage en het blijvend hobbelen. Dan leg je 2 ruggen neer voor een mega opdracht en krijg je hem terug met een lege tank + lekke band. Stelletje prutsers. Velg had wel íets werk nodig dus nu met de Conti's erop loopt alles eindelijk weer volstrekt soepel en krijg ik langzaam mijn vertrouwen in het rijden weer terug. De CB125F laat ik nog even in de garage staan, de Twin gaat nu veel meters krijgen om opnieuw op te trainen naar het examen (derde poging
). Als ik het voor elkaar krijg ga ik het deze keer ook echt op de Twin rijden ipv de Honda lesmotor.
Dat hebben veel motoren al. Het gaat meestal om het motorblok wat vaak zichtbaar is bij motors en aan zoveel onstandigheden wordt blootgesteld dat het lastig mooi te houden is.geert_s schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:51:
[...]
Het hoeft niet meteen 100%, maar gewoon een beetje beter. Dikkere laklaag, RVS bouten, weet ik het.
Frames en voorpoten enzo blijven meestal langer netjes.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Een van de veleDestruction schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:42:
Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat mijn droom motor zou zijn.
https://en.wikipedia.org/...ia/File:Britten_V1000.jpg
En ook een van de veleMisschien is het net zoiets als dat je een keer een Alfa Romeo gehad moet hebben als je een beetje autofanaat bent (en die heb ik gehad)
https://nl.wikipedia.org/...Flickr_-_Supermac1961.jpg
Maar met een HF Integrale 16V neem ik ook al genoegen.
Wie weet nu te vertellen wat mijn favoriete periode is?
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Destruction schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:42:
Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat mijn droom motor zou zijn. (...)

Of gewoon 'for broke' gaan (letterlijk en figuurlijk):
Ik zie het al, gelukkig heb jij op je perceel nog wel ruimte voor een 2e garageHTT-Thalan schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:26:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
That is, als ik me het ooit gedeelde boven aanzicht goed herinner
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Je hoeft er maar eentje te kiezen natuurlijkDestruction schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:30:
[...]
Ik zie het al, gelukkig heb jij op je perceel nog wel ruimte voor een 2e garage![]()
That is, als ik me het ooit gedeelde boven aanzicht goed herinner
Niettemin mis ik dat ding wel. Als de vboost erin kickt dan heb je een one way ticket want je krijgt de gas hendel niet meer dicht
* Chevy454 kijkt stiekem wel naar een VMX1200 na 1993.
Dubbele remzuigers, dikke voorpoten.
Maar daar heb ik de plek niet voor. (En ik heb tig reserve onderdelen voor de SV en de RT die ook plek innemen).
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Niet uitgevonden maar in de natuur bestaat het: Wikipedia: Beerdiertjes._eLMo_ schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:40:
[...]
Iets wat tegen -30 kan, en +200 graden. Iets wat tegen water kan, en tegen UV. Iets wat tegen zuren en zouten kan. Iets wat tegen oplosmiddelen kan. Iets wat tegen schuurmiddelen kan. Iets wat tegen trillingen kan. En dat allemaal 100.000km / 10 jaar lang. Vergeet ik er nog een?![]()
Bestaat nietVind het uit en verdien miljoenen.
Dealer gesproken, het voorwiel gaat eraf en gaat naar een richter toe.Dutchgixxer schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:12:
[...]
Laat het oplegvlak van de schijven controleren op haaksheid tov rotatie as. Schijf mag niet slingeren.
Voor een meting rondom, of het oppervlak van de schijf goed is, of de schijf recht is, of de lagers OK zijn.
We - dealer en mijzelf - zijn het wle zat. Het lijkt erop at nu de zesde (!!) set remschijven krom zijn.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Kunnen slecht tegen UVaustin_77 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:09:
[...]
Niet uitgevonden maar in de natuur bestaat het: Wikipedia: Beerdiertjes.
Die GPZ heb ik ook gehad, was mijn eerste motor. Helaas niet zoveel plezier van gehad, want viel soms wel eens spontaan helemaal uit. Niet tof als je in de spits op de A13 rijdt op de linkerbaanHTT-Thalan schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:26:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb er ook 1 op het oog, staat al ruim 1,5 jaar te koop, komend voorjaar eens kijken of we tot een deal kunnen komen. Nog nooit op gereden, wel altijd een zwak voor gehad.Chevy454 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 19:37:
Vmax, je moet goed gek zijn voor zoiets. Stuurt voor geen meter en de oma aan de zuurstof op de rollator gaat sneller de bocht door.
Niettemin mis ik dat ding wel. Als de vboost erin kickt dan heb je een one way ticket want je krijgt de gas hendel niet meer dicht
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Als de oliedruksensor niet gaat knipperen geef je niet genoeg gas.ozzynator schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 06:10:
Ik heb er ook 1 op het oog, staat al ruim 1,5 jaar te koop, komend voorjaar eens kijken of we tot een deal kunnen komen. Nog nooit op gereden, wel altijd een zwak voor gehad.
Het ultieme compromis: R1300GSA de deur uit
Tour: K1600GT erin
Sturen: R1300RS erin
Allroad: F450GS erin
Owh, en een Rolls Royce Cullinan (of de normale BMW X7) met grote motoraanhanger, en een huis met genoeg grond om dat allemaal te stallen
Ja, ik ben wel BMW fanboi ja
[ Voor 94% gewijzigd door _eLMo_ op 12-12-2025 10:00 ]
Sowieso de Ducati Panigale V4 Super Leggera! 234pk, 152 kilo.
Dat is mijn buurgenoot die 200m verderop in de straat woont. Die gebruikt een aanhanger achter de Cullinan aan om zijn Harley een km te verplaatsen naar de verharde weg omdat hij er niet mee over de onverharde weg durft te rijden_eLMo_ schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:55:
Droommotor? Simpel: N+1
Owh, en een Rolls Royce Cullinan (of de normale BMW X7) met grote motoraanhanger, en een huis met genoeg grond om dat allemaal te stallen
Beter blijft hij in bed. Zowel rijdend in z'n P.C. Hoofttractor als op zijn Harley hoop ik hem nooit achterop te komen.xos schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:15:
[...]
Dat is mijn buurgenoot die 200m verderop in de straat woont. Die gebruikt een aanhanger achter de Cullinan aan om zijn Harley een km te verplaatsen naar de verharde weg omdat hij er niet mee over de onverharde weg durft te rijden.
Ik sluit mij (qua vormgeving) hierbij aan, m'n jeugddroom. Maar zou dan nu voor de 998R kiezen. Sowieso één uit deze reeks met dit vijfspakige achterwiel, optisch zó een enorme verbetering t.o.v. de driespaaks.Joris748 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:57:
Daar ben ik snel uit. Een gele Ducati 748R, vanaf bouwjaar 2000.
[YouTube: CLASSIC DUCATI 748R DREAM RIDE]
En als ik hierover nadenk... een 999R mag er ook wel bij
Open koppelingskorf er op en lekker rammelen
Heb 35.000 km een 748 onder mijn kont gehad en een paar honderd kilometer een 998. Wat ik zo fantastisch vond aan de 748 was dat je hem echt kon uitmelken. Op toeren jagen. Vraagt een wat actievere rijstijl, maar zoveel speelser dan een 998.Glockner schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:15:
[...]
Ik sluit mij (qua vormgeving) hierbij aan, m'n jeugddroom. Maar zou dan nu voor de 998R kiezen. Sowieso één uit deze reeks met dit vijfspakige achterwiel, optisch zó een enorme verbetering t.o.v. de driespaaks.
En als ik hierover nadenk... een 999R mag er ook wel bij![]()
Open koppelingskorf er op en lekker rammelen
Het geluid van die 748 was ongeëvenaard. Voor boven de 8000 rpm kwam er een heerlijke resonantie uit de airbox
Maar een 998 is ook niet verkeerd hoor
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Waarvan de laatste betaalbaar en bereikbaar wordt/is
Verhaaltje omdat het vrijdag is:
Ik reed in 2007 door de Ardennen, en kom net Sankt Vith binnen rijden. Vanaf de andere kant komt een motorrijder aan en ik zie van een afstandje de contouren van een Honda VFR. Vond ik ook mooi.
Maar ik zag een licht blauwige waas over het kuipruitje en in een split-second bedacht mijn brein "dat is een NR!!!"
Met beide handen bovenop mijn helm passeer ik de tegemoetkomende motorrijder, en ik zie hem nog bevestigend knikken
[ Voor 38% gewijzigd door Kars op 12-12-2025 12:34 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Een beetje de straatversie van de NR500. Honda's laatste 4-takt stuiptrekkingen, toen de tweetakten het overnamen in de 500 cc. Freddy Spencer heeft er zijn GP debuut op gemaakt. Overigens was de NR500 weinig succesvol, wat hem de bijnaam "Never Ready" gaf.Kars schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:30:
Droommotor(en):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarvan de laatste betaalbaar en bereikbaar wordt/is
Verhaaltje omdat het vrijdag is:
Ik reed in 2007 door de Ardennen, en kom net Sankt Vith binnen rijden. Vanaf de andere kant komt een motorrijder aan en ik zie van een afstandje de contouren van een Honda VFR. Vond ik ook mooi.
Maar ik zag een licht blauwige waas over het kuipruitje en in een split-second bedacht mijn brein "dat is een NR!!!"
Met beide handen bovenop mijn helm passeer ik de tegemoetkomende motorrijder, en ik zie hem nog bevestigend knikken
De laatste versie van de NR500 leverde een whopping 130 pk bij 19.500(!) rpm. Het was echt een fraai staaltje techniek.
[ Voor 29% gewijzigd door Glockner op 12-12-2025 13:50 ]
Honda cub ez90 ook wel echt tof ding! Wordt op nu nieuw gemaakt in Spanje als electro.
Stark varg, die bmw hp2 enduro, Kawasaki klx, cagiva elefant ik merk dat ik wel kan blijven doorgaan.
N+1
En dan niet alleen de bike.. maar ook.. het landschap, de attitude, de spierballen.. en .. Maureen !
Klopt! Die ging ook mee naar de Motorbeurs, daar stond 'ie te koop voor 'een goed bod' en werd 'ie af en toe gestartGlockner schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:47:
Er staat (of in ieder geval stond) er altijd eentje in de etalage bij Arie Molenaar, in een glazen kist. De 'oude' Arie (inmiddels overleden) reed er jaarlijks mee naar de TT, dus éénmaal per jaar kwam de NR750 uit z'n glazen kist. Geweldig verhaal.
[Afbeelding]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Edit drie uur later: https://ridem.nl/motoren/yamaha-tenere-900-onderzoek-cp3/
[ Voor 27% gewijzigd door Glockner op 12-12-2025 21:17 ]
Vanmiddag nog een toer gemaakt en de 6 cilinder is gewoon zwaar verslavend, en de rest van de fiets gewoon zwaar. Met 10+ graden goed te doen, je zit heerlijk uit de wind en de verwarmde handvaten en het verwarmde zadel maken het extra comfortabel.
Hey je beschrijft bijna de vulling van mijn garage: R1250RS (2020) en K1600GT (2016), heerlijk duo inderdaad_eLMo_ schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:55:
Droommotor? Simpel: N+1
De aanhanger (waar de motoren op kunnen) hangt echter achter een E61 550i, een touring rijdt toch echt beter dan een SUV.
Qua looks zou ik een MV Agusta F4 (van de laatste jaren, met de vierkante pijpjes) graag in mn kantoortje parkeren (denk niet dat mn vriendin m in de woonkamer wil), maar erop rijden denk ik niet (veel). Supersport was heel leuk, maar een RS rijdt nog veel leuker op de weg.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Een vervlogen motortijd, wat een sfeer in die beelden.
Het is dat een motortopic is maar die E61 550inoes schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:37:
[...]
Hey je beschrijft bijna de vulling van mijn garage: R1250RS (2020) en K1600GT (2016), heerlijk duo inderdaad. Heb de R1300RS nog niet in detail bekeken, maar ben nog te blij met de R1250RS om te upgraden. Sowieso, de R1250RS heb ik destijds nieuw gekocht en als ik datzelfde met een R1300RS zou willen dan kost het me echt té veel geld. Een vergelijkbare uitrusting is bijna 10k duurder geworden in 5,5 jaar tijd (ok, ik had ook wel goede deal met de 1250, maar dan nog).
De aanhanger (waar de motoren op kunnen) hangt echter achter een E61 550i, een touring rijdt toch echt beter dan een SUV.
Qua looks zou ik een MV Agusta F4 (van de laatste jaren, met de vierkante pijpjes) graag in mn kantoortje parkeren (denk niet dat mn vriendin m in de woonkamer wil), maar erop rijden denk ik niet (veel). Supersport was heel leuk, maar een RS rijdt nog veel leuker op de weg.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Rijdt zeker leuk! En de N62B48 V8 maakt het niet uit of er een kar met 2 motoren erop achter hangt of niet. Alleen even niet vergeten als je de snelweg op draait, je mag toch wat minder snel rijden met kar.Glockner schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:30:
Pilsje, chipje, vrijdagavond, kom net dit tegen: https://petapixel.com/202...can-motorcycling-culture/
Een vervlogen motortijd, wat een sfeer in die beelden.
[...]
Het is dat een motortopic is maar die E61 550i
Kopen?
Mocht er iemand interesse hebben om evt verzendkosten te delen, stiur maar een DM...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Lijkt er op dat KTM voetsteunen passen met een klein beetje slijpwerk: https://www.facebook.com/.../posts/29303585402589636/ .Bommes schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:11:
@DRAFTER86 hij heeft er geen voor de Aprilia Tuareg, jammer. Anders had ik wel mee besteld.
Zal m wel ff vragen of hij hier iets van weet.
Deze morgen met slaap in de ogen bij MotoPort Den Bosch geweest. en dan blijkt die niet op voorraad
Ja de website update niet real time... ja lekker dan
Ze hadden de broek wel in het volledig zwart (ipv in het wit + zwart) dus heb ik die maar meegenomen.
Bij FC-moto was die ook niet leverbaar dus dan moet je toch maar wat.
Wel even op een R1200GS gezeten en standaard is die duidelijk te hoog voor mij. (toch de Adventure variant). Een gewone stock versie met eventueel een verlaagd zadel zou afdoende zijn. Maar het viel me wel op de de R1250GS helemaal niks weegt tov de R1150RT. Misschien dat de F800GT eruit gaat voor een R12x0GS en de R1150RT houd ik voor het woon werk gedoe.
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 13-12-2025 15:22 ]
Vraag; wat gebruiken jullie om thuis je bandenspanning te checken en eventueel bij te vullen? Zit te kijken naar zo'n Bosch Easypump maar sta open voor suggesties.
Vandaag ook rondje gereden. Was echt top weer.
19 Jan mn AVB afrijden. Kan niet wachten...
Hier idem. Was echt heerlijk weer. Reed met de auto over de dijk toen ik me bedacht dat ik ook de motor wel had kunnen pakken. Maar toen geen zin meer om weer om te keren, kloffie aan, etc. Dus met de auto maar rondje gedaan.Loei123 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:30:
Vandaag iets te laat bedacht, morgen toch maar een rondje maken denk ik.
Die heb ik en is goed genoeg voor tussentijdse controles.GroeneThee schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:28:
Vraag; wat gebruiken jullie om thuis je bandenspanning te checken en eventueel bij te vullen? Zit te kijken naar zo'n Bosch Easypump maar sta open voor suggesties.
https://www.makita.nl/art...p180z-18-v-luchtpomp.html
Mijn huidige motor: Honda VFR 750 1993 (rc36/1)
:strip_exif()/f/image/yiX3cgaqY3yv65sSIcRpkH1b.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere motoren:
Ducati 916/996
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wkrwgJHRdobvL3AENbBMPD9J.jpg?f=user_large)
Honda RC30
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s8yvPZJUz409bULbAQiqEc7w.jpg?f=user_large)
En verder:
- Suzuki DR Big 800
- Suzuki RGV 250
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ik had ooit deze VFR750F
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cgtu0gnjfOP0dkySvuZObeHJ.jpg?f=user_large)
Met hyperpro voor en achter en zelfs op stok oude banden kon ik me slecht inhouden op dat ding. Die v4 maakte gewoon een veel te mooi geluid
Ik wilde net over m'n huidige Honda posten dat ik nog niks heb gehoord over de regelaar die ik uiterlijk vandaag geleverd zou krijgen, maar die komt echt exact nu binnen
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 13-12-2025 19:28 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Je kan zonder problemen meerdere keren een compleet lege motorband oppompen zonder dat de accu leeg raakt. (Eigen ervaring)
Ondertussen 3 jaar tevreden in bezit en in gebruik.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
De reden om te beginnen met aan dit "motor avontuur", was onderstaande Triumph Rocket 3 Storm. Zag deze in een video op YouTube en had zoiets van...die is wel tof. Tot dan toe altijd gedacht dat motorrijden nooit iets voor mij was. In juni begonnen met theorie en lessen en 1 oktober mijn rijbewijs gehaald. Paar dagen later een bobber aangeschaft maar blijf onderstaande erg mooi vinden. Maar is het mijn droom motor, geen idee. Daarvoor veel te weinig ervaring en zeker op te weinig verschillende motors gereden. Maar hij blijft wel de "eerste liefde"
:strip_exif()/f/image/sAKIsOytYTQytjnigIcsMbJG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1lKRvSxCKoICZUpYTRcLPxlw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m9SrqLHKN2cBI0CLiIa8U1fi.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het forum nu zo een paar maanden volg, misschien geen populaire keuze maar smaken verschillen gelukkig
Ik ben van een sporttoer naar een all-road gegaan. Dat had ik veel eerder moeten doen. Ik heb in 3 jaar met de Teneré meer gereden dan met de FZ8 in 8 jaar.
Dan heb je jouw "droom" motor.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ontzettend vet ding, maar voor mij: niet passend bij mijn gebruik, niet passend bij mijn rijstijl, niet passend bij de weggetjes die ik leuk vind. En niet passend voor het aantal uren dat ik op een dag in het zadel doorbreng.GroeneThee schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:17:
Als ik het forum nu zo een paar maanden volg, misschien geen populaire keuze maar smaken verschillen gelukkig
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Al die motoren met zo'n lage zit zien er vaak gaaf uit. De Rocket, maar ook de Goldwing, K1600 Bagger, al die Amerikaanse modellen etc.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 21:38:
[...]
Ontzettend vet ding, maar voor mij: niet passend bij mijn gebruik, niet passend bij mijn rijstijl, niet passend bij de weggetjes die ik leuk vind. En niet passend voor het aantal uren dat ik op een dag in het zadel doorbreng.
Maar het zit voor geen meter met mijn 1.93m
Dat heb ik wel, maar ik kijk ook gewoon om naar alle andereBommes schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 21:36:
Als je na het afstappen en weg lopen van je motor nog een keertje omkijkt.
Dan heb je jouw "droom" motor.
:strip_exif()/f/image/QRO2Pvtfx4qCsbElb1Y5TlQm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het geluid is geweldig, en ik kan er de hele dag wel naar kijken, en luisteren. En kan er ook de hele dag wel op rijden, elke dag... Maar dan gaan de kilometers wel heel hard haha.
Hij staat nu in de gang aan de druppellader te wachten tot ie weer naar buiten mag.
Ivm een operatie 4 weken geleden kan het nu even niet anders was ik allang gaan rijden afgelopen dagen.... Maar misschien dat het volgende week nog een keer kan. Ben bijna hersteld nl.
Edit: vind een V2 of V4 Streetfigter ook wel erg mooi trouwens. Heeeeeeel misschien wil ik die er nog bij hebben. Maar dat zie ik later wel.
Edit2: vind eigenlijk best heel veel motoren mooi, maar Duc's vind ik toch het mooist. Zou eventueel ook nog wel een 1098 of 916 willen hebben... Of een MV Augusta F4 1000R...Maar dan staat mn huis zo vol.
Had laatst ook gekeken bij een VTR1000 SP1 uit 2001 (geloof ik), en bij een CBR1000RR uit 2005... "Voor erbij"... Maar die heb ik toen niet gekocht. Dus de bovengenoemde (favoriete) opties staan nog open. En ben ook (nog) dik tevreden met wat ik nu heb..
[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 14-12-2025 01:13 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Welke fucking geniale mongool heeft verzonnen dat de bar ends bij deze motor VASTGELAST ZITTEN IN HET STUUR:
:strip_exif()/f/image/fNtJBQnYX7nkhAWmNIbwXyWr.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: Motorcycle handlebar end weights welded in? How to remove them the e...
dan moet ik dus de vastgelijmende verwarmde handvaten EN de gassleuf verwijderen om een STUK UIT MIJN STUUR TE SLIJPEN. Ach man hier ben ik echt zo fucking giftig om, ik wou gewoon een paar handkapjes.
En de motorbeugel:
:strip_exif()/f/image/5Z2ndngNCwd8O2hJaDdCpNoQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je ook vergeten. Ik weet niet hoe ze deze vastgezet hebben, maar ze komen echt NIET los, het had ook net zo goed gelast kunnen zitten. M.a.w. net geld in de sloot geflikkerd met accessoires voor deze motor. Hopelijk kan ik alles nog terugsturen.
En die barends … beetje naïef om te denken dat universeel aftermarket spul wel past
Snap wel dat je zondag verkloot is
[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-12-2025 11:24 ]
Ik wil ze liever niet helemaal slopen, stel dat de balans dan fucked up is kon ik ze terug zettenYouk schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:28:
@HTT-Thalan kan je die bar ends niet uitboren? Gaat misschien wel even duren, maar dan moet je niet de handvaten eraf halen en zo.
Alleen de montage laat aan te wensen over. Deze willen ik monteren op een BMW rack onder het windscherm.
De beugel is 12mm. En zoek een mount van deze 12mm, naar de head unit. En die heeft 48mm afstand, in een vierkant.
Weet iemand waar ik deze kan kopen? Heb ali en google afgestruind, maar kom er niet goed achter.
Gat boren 5,2 en dan M6 tappen. En daarschroef je dan je handkappen op.
Heb ik zelf destijds op mijn Suzuki ook gedaan.
Die snap ik niet helemaal? Kun je die impactmachine niet aan de andere kant op de boutkop zetten? En dan de moer met een steek- of ringsleutel tegenhouden.HTT-Thalan schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:23:
Mijn impact machine kan niet meer kracht zetten dan ik zelf kan, dus dat gaat hem niet worden. Bovendien komt hij niet tussen de uitlaatbocht en die bouten, zelfs een normale dopsleutel is al te diep.
Met de hand kun je misschien wel hetzelfde koppel erop zetten, maar niet de stootkracht.
Hoe ze een e-keur op die uitlaat hebben gekregen is mij een raadsel.Format-C schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:58:
Ik heb mijn droom motor al bijna 3 jaar![]()
[Afbeelding]
Heel eerlijk gezegd: mij ook._Apache_ schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:23:
[...]
Hoe ze een e-keur op die uitlaat hebben gekregen is mij een raadsel.
Maar ik klaag er maar niet over. Het is zoals het is.
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 14-12-2025 16:27 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 14-12-2025 20:43 ]
Waarschijnlijk veel minder bij het toerental waarbij de milieu-eis is vastgesteld, ik weet dat er motoren/modellen zijn die bij het wettelijk vastgestelde toerental niet boven het max aantal dB's gaat maar daarboven gaat een klep open en gaat het geluid stevig omhoog. Ik vermoed dat dat bij jou ook zoiets is.Format-C schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:38:
Geloof dat mn motor zo tussen de 100 en 110db produceert.
Zelfde heb ik nu, aftermarket pijp met e4 keur, klep gaat bij bepaalde snelheden open en verder open, nu kan ik dat ook met een knopje handmatig bedienen en als ik 'm op open zet en aan het gas ga hangen dan maak ik ws weinig vrienden, kan je ook beter niet zonder oordoppen achter me rijden. Ik de bebouwde kom houd ik dus braaf de klep dicht maar op de buitenweg/snelweg gaat 'ie (sowieso automatisch) volledig open.
Op de baan zet ik 'm wel open natuurlijk, het publiek komt immers voor brullende motoren nietwaar?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb de M8 al een paar weken op de kast liggen hier. Ik heb die gemonteerd middels een andere houder en dan een PETG adapterplaat geprint.Bartje1983 schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:42:
Wellicht heeft iemand anders ook dit issue gehad. Ik zit met het monteren van mijn EKIY MT23.
Alleen de montage laat aan te wensen over.
Weet iemand waar ik deze kan kopen? Heb ali en google afgestruind, maar kom er niet goed achter.
Ik moet de kabels nog trekken want die M8 trekt 200mA in slaap dus daar moet een schakelaar tussen. En ik wil die niet op contact hebben maar apart dus heb nu een houder voor de schakelaar en voltage meter gereed.
[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 14-12-2025 22:05 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BxRmZU2JAR2zOLG45U8DKS5l.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FdbyNcsQa2EGsWwTAiwUlvzf.jpg?f=user_large)
Origineel en (ik denk) origineel FTW
Wat de uitlaat van de scooter betreft, een bus hittebestendig zwart heb ik hier wel staan. Eigenlijk moet ik nog een hitteschildje zien te vinden, dan haal ik 'm een keer van de scooter af en maak ik hem weer netjes
[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 14-12-2025 22:11 ]
De kleppen zijn er bij mij uit. Dat was al zo toen ik hem kocht.botoo schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:01:
[...]
Waarschijnlijk veel minder bij het toerental waarbij de milieu-eis is vastgesteld, ik weet dat er motoren/modellen zijn die bij het wettelijk vastgestelde toerental niet boven het max aantal dB's gaat maar daarboven gaat een klep open en gaat het geluid stevig omhoog. Ik vermoed dat dat bij jou ook zoiets is.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 14-12-2025 22:44 ]
Durf je dat aan, een plaat van PETG? Ben toch meer van staal. Maar is wel interessant.Chevy454 schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:03:
[...]
Ik heb de M8 al een paar weken op de kast liggen hier. Ik heb die gemonteerd middels een andere houder en dan een PETG adapterplaat geprint.
Ik moet de kabels nog trekken want die M8 trekt 200mA in slaap dus daar moet een schakelaar tussen. En ik wil die niet op contact hebben maar apart dus heb nu een houder voor de schakelaar en voltage meter gereed.
PetG kan echt veel hebben als je het goed en slim print.
Wij waren jaren geleden op een motor trip waar we de motoren in een ondergronds garage mochten zetten. Ik zelf op de FJR kon zo starten en naar buiten rijden, maar de eigenaar wilde echt niet dat een maatje zijn S1000R binnen startte, eerst de helling omhoog duwen, en pas buiten starten als je klaar bent om weg te rijden.Format-C schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:38:
Geloof dat mn motor zo tussen de 100 en 110db produceert. (Met standaard uitlaat. Een termi of akra maakt net zoveel geluid. Of mss zelf nog wel.meer.) Dus dat is idd wel behoorlijk extreem. Heb de standaard uitlaat er nog onder... Maar nogmaals... het is zoals het is. Probeer altijd wel wat rekening te houden met fietsers of wandelaars e.d. ... als ik die voorbij rij. Of paardjes en/of koetjes die in de wei staan als ik landweggetjes pak.en "onnodig" lawaai maken die ik zws niet.
Het is mij een doorn in het oog; via geitenpaadjes. Plaatsing gat, statische meting bij bepaalde toerentallen en het 'vaste stramien' van keuringsinstanties begrijpen en 'legaal' kunnen omzeilen is hoe Ducati het doet. Volgens mij laat Ducati ook alle typegoed-keuringen voor de EU op Cyprus registreren._Apache_ schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:23:
[...]
Hoe ze een e-keur op die uitlaat hebben gekregen is mij een raadsel.
Het maakt het uiteindelijk voor alle motorrijders minder makkelijk, denk aan afsluiting dijkwegen, etc. Het is sjoemelen binnen de wet, niet ontwerpen binnen de geest van de weg; dat laatste zou voor iedereen beter zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Glockner op 15-12-2025 11:49 ]
Vanwege deze werkmethode zijn de impacttesten van de ECE 20.06 niet meer op vaste plekken op de helm. De sjoemelaars vallen dan door de mand. Misschien ook iets om voor uitlaten toe te passen.Glockner schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:48:
Het is mij een doorn in het oog; via geitenpaadjes. Plaatsing gat, statische meting bij bepaalde toerentallen en het 'vaste stramien' van keuringsinstanties begrijpen en 'legaal' kunnen omzeilen is hoe Ducati het doet. Volgens mij laat Ducati ook alle typegoed-keuringen voor de EU op Cyprus registreren.
[ Voor 29% gewijzigd door Falastine op 15-12-2025 14:09 ]
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Ik geloof niet dat dit nou zozeer aan de ducati's (alleen) ligt.Glockner schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:48:
[...]
Het maakt het uiteindelijk voor alle motorrijders minder makkelijk, denk aan afsluiting dijkwegen, etc.
Edit; hier in mijn regio rijden vrij veel choppers. Die maken echt nog een stuk meer herrie dan mijn duc. Eigenlijk maken de meeste motoren met custom uitlaten tering veel herrie.
Ik had het niet erg gevonden als mijn motor iets minder herrie zou maken... Maar het is zoals het is. Edit; en zoals ik al eerder zei; ik probeer wel rekening te houden met mijn medemens en dier. En omgeving.
[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 15-12-2025 14:29 ]
Het is een spacer want de gaten komen niet overeen. Is denk ik 8mm dik met 50% infillBartje1983 schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:11:
Durf je dat aan, een plaat van PETG? Ben toch meer van staal. Maar is wel interessant.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Later pak ik de Haynes manual erbij, en daar lees ik "Regulated voltage output: 14.5 to 15.3v" Dat was dus gewoon goed. FFS
Maar hoe kon ik na een lange rit met een te zwakke accu staan om nog te kunnen starten? Tot ik me herinnerde dat de min pool van de scooter er wat brakkig uit zag en bij het los draaien zelfs in 2 brak. Een slechte massa wil het correct voeden van een startmotor wel verhinderen natuurlijk, en ik vermoed nu dat de accu door diezelfde slechte massa niet werd geladen.
Stator ook doorgemeten maar e.e.a klopt met de waardes die ik in de Haynes manual tegen kom. Ik denk dat ik morgen de startbooster meeneem en een stuk ga rijden om te kijken wat er gebeurd.
Uit gaan van de standaard waardes en op basis daarvan een regelaar dood verklaren is niet zo handig
[ Voor 98% gewijzigd door Destruction op 15-12-2025 18:36 . Reden: Aangepast nu ik meer weet dan toen ik 't postte. ]
Houd het maar op dijkbewoners, of nog explicieter een kleine selectie dijkbewoners met een sterke tendens tot generaliseren en de behoefte aan een zondebok.botoo schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:34:
Afsluiting van dijkwegen e.d. ligt natuurlijk niet alleen aan Ducati's, ook aan Harleys, Hooligans, racemaniakken, open uitlaten, losse rechterpolsen, dijkbewoners en imho vooral door wat zo mooi beschreven is in John B. Calhoun's famous "Universe 25" (zoals Social Density en Limited Capacity).
Bij goed opgezette metingen van overlast door motorrijders blijkt steevast dat de overlast niet significant aan motorrijders toegewezen kan worden.
Tegelijkertijd is dit alles geen vrijbrief voor luide motoren.
Eigenlijk tikt die alles voor mij af, qua wensen. Op de topkoffer à 1650 euro na dan, koekoek.
En dan zie je het verbruik: 1:16, en een geluidsproductie op kenteken van 97dB.
Ik wil straks een waardige vervanger voor de Tracer 9 GT, niet er op achteruit gaan.
Tegelijkertijd: mijn motor produceert volgens de papieren zo'n 96dB. Gisteren een klein rondje gereden, en de fietsers/wandelaars die ik van achteren nader, merken me pas op als ik zo'n 15m achter ze zit. Je hoeft niet altijd vol in de toeren te jagen he.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb zelf sinds dit jaar een Rocket 3 R (2023) en ik vind het een fantastische machine! Elke keer heb ik een gigantischeGroeneThee schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:17:
Thanks all voor de suggesties en ervaringen, ga er even induiken. Leuk voor onder de boom
De reden om te beginnen met aan dit "motor avontuur", was onderstaande Triumph Rocket 3 Storm. Zag deze in een video op YouTube en had zoiets van...die is wel tof. Tot dan toe altijd gedacht dat motorrijden nooit iets voor mij was. In juni begonnen met theorie en lessen en 1 oktober mijn rijbewijs gehaald. Paar dagen later een bobber aangeschaft maar blijf onderstaande erg mooi vinden. Maar is het mijn droom motor, geen idee. Daarvoor veel te weinig ervaring en zeker op te weinig verschillende motors gereden. Maar hij blijft wel de "eerste liefde"![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/LXi8eBMKAgf5gSclDLheAuZE.png?f=fotoalbum_medium)
Als dit je droom motor is, en je zit er goed op bij een proefrit, dan weet ik zeker dat je verkocht bent! Al zal een proefrit maken op zo'n motor mogelijk wat lastig zijn als je net je rijbewijs hebt
Het was wel droog en enigszins zonnig op de baan
:strip_exif()/f/image/0y4btMGfdFTGkWskMDZkKrDd.jpg?f=fotoalbum_large)

:no_upscale():strip_exif()/f/image/EJJcggRdBg56xLbvAOvefHFD.webp?f=user_large)
/f/image/ytZJi4PvnbYdCEuHZJpTiXrF.png?f=fotoalbum_large)