[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 08-12-2025 12:15 ]
Ik snap dat een bmw wat nieuwer is, maar je kan bijna beter zelf gaan sparen dan
Vreemd, heb je een kruisje achter je naam? €95/maand hier met:Divak schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:04:
Ik lees een aantal 1300 GS rijders hier (gaaf trouwens dat remlicht, wil ik ook nog wel eens toevoegen). Een vraag m.b.t. de verzekering. Zelfs met de laagste kilometers per jaar, winterstop, 15+ schadevrije jaren, verklaring van parkeren in de garage achter een gesloten deur, op slot, met alarm, enz, komt geen enkele verzekering bij mij onder €200 per maand. De verhouding met alle voorgaande motorverzekeringen die ik heb gehad is compleet zoek. Ik begrijp al dat dit met stip dé nummer 1 motor is om te stelen, maar dat de verzekering zó duur zou zijn had ik niet verwachtIk heb er uiteraard een hoop plezier van, maar zo in de winterbanden aan de druppellader en achter slot en grendel voelt het wel als een duur grapje.
- buiten parkeren’s nachts en 1 ART.4 slot
- SCM gekeurd alarmsysteem
- Cataloguswaarde €33.5k
- 14 SVJ (leeftijd 38)
- AllRisk / Nieuwwaarde garantie 3 jaar
Univé. In de praktijk staat hij wel wat veiliger, maar het is iig niet verplicht.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dat is volgens mij de grootste factor inderdaad.UTwizard schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:50:
Kan ook nog aan de regio of postcode liggen. Zelfs maar een paar straten verderop kan dezelfde verzekering al aanzienlijk duurder of goedkoper uitvallen (weet ik uit ervaring).
Zit je ergens in het westen van het land dan schiet de prijs omhoog.
De motor is dan wel weer (veel) te nieuw om MRB vrij te worden. Dat dan weer wel. Als de regeling nooit was aangepast zou de Diversion per juni volgend jaar MRB vrij zijn geweest.
[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 08-12-2025 12:57 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik dacht dat dat wat overdreven was, maaruh….. mijn woonplaats versus Rotterdam Centrumkneusteun schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:53:
[...]
Dat is volgens mij de grootste factor inderdaad.
Zit je ergens in het westen van het land dan schiet de prijs omhoog.
:strip_exif()/f/image/VWaXolLNYvZFJLs7Fg4mRY5q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 08-12-2025 13:55 ]
Helaas hebben we ermee te dealen. Zit in een soortgelijke situatie als jij en betaal ook ongeveer dat bedrag per maand bij Unive. BMW verzekeringen via Allianz zijn verreweg het goedkoopst maar die hebben ook de slechtste klantenservice en afhandeling. Woon nu nog in een grote stad maar hoop binnenkort te verhuizen waardoor de prijs ook zal dalen hoop ik.Divak schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:04:
Ik lees een aantal 1300 GS rijders hier (gaaf trouwens dat remlicht, wil ik ook nog wel eens toevoegen). Een vraag m.b.t. de verzekering. Zelfs met de laagste kilometers per jaar, winterstop, 15+ schadevrije jaren, verklaring van parkeren in de garage achter een gesloten deur, op slot, met alarm, enz, komt geen enkele verzekering bij mij onder €200 per maand. De verhouding met alle voorgaande motorverzekeringen die ik heb gehad is compleet zoek. Ik begrijp al dat dit met stip dé nummer 1 motor is om te stelen, maar dat de verzekering zó duur zou zijn had ik niet verwachtIk heb er uiteraard een hoop plezier van, maar zo in de winterbanden aan de druppellader en achter slot en grendel voelt het wel als een duur grapje.
Nog even en mensen gaan een buitenhuis kopen puur om goedkoper uit te zijn met hun verzekering_eLMo_ schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:09:
[...]
Ik dacht dat dat wat overdreven was, maaruh….. mijn woonplaats versus Rotterdam Centrum![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wordt het niet eens tijd dat we daar wat aan diefstal cq verkeersveiligheid gaan doen?
Dus het is niet dat de bestuurders in Rotterdam Centrum onverantwoord rijden (hogere WA), maar echt diefstal / brand / storm…. Wordt het niet tijd dat Rotterdam die diefstal gaat aanpakken?
(mijn woonplaats vs Rotterdam Centrum, WA+)
![]() | ![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 08-12-2025 16:05 . Reden: thumbnails ipv full size ]
Daarom heb jij het ook gedaan toch?HTT-Thalan schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:55:
[...]
Nog even en mensen gaan een buitenhuis kopen puur om goedkoper uit te zijn met hun verzekering.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ja ik kwam daar achter doordat een vespa mij maandelijks 4 euro koste, maar als ik hem in Den Haag wou verzekeren hij mij 102,- euro per maand zou kosten in de verzekering._eLMo_ schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:09:
[...]
Ik dacht dat dat wat overdreven was, maaruh….. mijn woonplaats versus Rotterdam Centrum![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weinig aan te doen dus helaas. En een reality-check dat de motor écht geen seconde zonder toezicht op de openbare weg moet staan..
[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 08-12-2025 14:27 ]
Scheelt je een hoop geld
https://www.motor-forum.n...en-op-ander-adres.473938/
Misschien nog een idee voor een bedrijf.
Motorstalling op een goedkoop adres ergens midden in Nederland en dan met breng en haal service...
Daar komen ze gauw genoeg achter en dan gaat alle post ook daarheen. Iets met fraude enzoTruus01 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:01:
Misschien is het wel mogelijk om de motor ergens anders te stallen en de verzekering te hebben op dat adres.
https://www.motor-forum.n...en-op-ander-adres.473938/
Misschien nog een idee voor een bedrijf.
Motorstalling op een goedkoop adres ergens midden in Nederland en dan met breng en haal service...
de wat? Of laat jij al je bescheiden nog printen en opsturen?
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Ik krijg soms nog fysieke post inderdaad, maar dat is meer de bijzaak. De verzekering zou er rap achterkomen als ineens grote aantallen verzekerden op andere locaties verzekerd staan terwijl het 'patroon' aan diefstallen hetzelfde blijft. Ze zullen ook gauw genoeg zien dat die motoren nog steeds in de risicogebieden worden ontvreemd en niet waar de verzekerde 'woont'.ozzynator schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:40:
[...]
de wat? Of laat jij al je bescheiden nog printen en opsturen?
Ik kan het zelf niet duidelijk vinden en kwam zo aan het denken toen ik realiseerde dat de Firestorm 26 jaar oud is..
Als ik kijk wat ik voor een kale WA verzekering zou moeten betalen voor mijn Diversion 900 (3 euro/maand) en wat deze motor in een oldtimerverzekering zou moeten kosten (3 euro/maand) dan schiet dat imo niet echt opLoei123 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:23:
Weet iemand of het nog veel scheelt tussen normale en oldtimer verzekering?
Ik kan het zelf niet duidelijk vinden en kwam zo aan het denken toen ik realiseerde dat de Firestorm 26 jaar oud is..
Overigens eens met @HTT-Thalan. Sowieso ,gaat zeker niet opvallen als een "bedrijf" ineens veel motoren gaat verzekeren die mensen uit de duurdere regio's ineens allemaal weg gedaan hebben...
Nou weet ik ook wel dat verzekeraars niet per definitie de meest eerlijke mensen zijn, maar om daar nou op te reageren met fraude werkt waarschijnlijk alleen maar meer moeilijk gedoe in de hand.
Ik heb jarenlang (verder prima) in een appartement gewoond, maar bij de laatste verhuizing was minimaal een rijtjeswoning met een per motor toegankelijke achtertuin absoluut een eis. Ik zie ook veel motoren bij flats staan, maar ik zie zo'n motor ook nog wel eens op de grond liggen met de nodige schade, of een bericht op social media dat zo'n motor dan gestolen is.kneusteun schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:52:
[...]
Denk dat voor heeeeeel veeel motorrijders dat een stukje luxe is.
Ik snap je, en ik vind het ook relaxed om vanaf de garage weg te rijden, maar besef dat veel mensen niet een garage of schuur hebben.
Ik zie ook hier bij flats in de stad genoeg motoren voor de deur in de regen staan.
Nee, ik wil de motor echt kunnen weg zetten bij huis. Bij mijn laatste appartementje had ik een garagebox 3 straten verderop waar naast de aanhanger ook de motor in stond. Maar in de praktijk rijdt je dan eigenlijk nooit omdat die garagebox geen elektra had (heeft), de motor aan de acculader zetten was dus geen optie. Dan gebeurd het een paar keer dat je naar de garagebox loopt om daar te ontdekken dat de accu leeg of te zwak is om de motor te starten, en dan loop je maar weer naar huis om het ding vervolgens niet meer aan te raken.
[ Voor 41% gewijzigd door Destruction op 09-12-2025 10:10 ]
Denk dat voor heeeeeel veeel motorrijders dat een stukje luxe is.VidaR-9 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:50:
Als ik mijn motor niet thuis zou kunnen stallen zou ik hem persoonlijk sowieso weg doen. 9 van de 10 keer bedenk ik 5 min van tevoren dat ik ga rijden, maar als m’n motor dan niet thuis zou staan heb ik al geen zin meer.
Ik snap je, en ik vind het ook relaxed om vanaf de garage weg te rijden, maar besef dat veel mensen niet een garage of schuur hebben.
Ik zie ook hier bij flats in de stad genoeg motoren voor de deur in de regen staan.
Hou er rekening mee dat er extra voorwaarden aan kunnen zitten zoals een taxatie of een timeout in de winter. Maar het kan schelen ja.Loei123 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:23:
Weet iemand of het nog veel scheelt tussen normale en oldtimer verzekering?
Maar daar heb je dan weer een voortuin voor nodigDeshmir schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:15:
Of zoals ik gedaan heb, een deel van de voortuin afgegraven
[Afbeelding]
Ik heb het dus over ook daadwerkelijk elders stallen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:52:
Ik krijg soms nog fysieke post inderdaad, maar dat is meer de bijzaak. De verzekering zou er rap achterkomen als ineens grote aantallen verzekerden op andere locaties verzekerd staan terwijl het 'patroon' aan diefstallen hetzelfde blijft. Ze zullen ook gauw genoeg zien dat die motoren nog steeds in de risicogebieden worden ontvreemd en niet waar de verzekerde 'woont'.
Ik had ooit mijn motor niet vlak bij huis staan, en inderdaad om me dan op te pakken en daarheen te gaan om te gaan rijden was vaak toch net een brug te ver.VidaR-9 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 07:50:
Als ik mijn motor niet thuis zou kunnen stallen zou ik hem persoonlijk sowieso weg doen. 9 van de 10 keer bedenk ik 5 min van tevoren dat ik ga rijden, maar als m’n motor dan niet thuis zou staan heb ik al geen zin meer.
Dat is leuk voor de winterstalling, maar meestal niet voor dagelijks gebruik. Bovendien gedoe om dat ding dan daarheen te brengen en weer op te halen..Truus01 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ik heb het dus over ook daadwerkelijk elders stallen.
Nog steeds erg blij met mijn garagebox op een minuutje loopafstand
En ook met mijn postcode die blijkbaar normale verzekeringstarieven oplevert. Of is het de leeftijd (21) van mijn Kawa?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Kun je dat wel opgeven? Kijkt de verzekeraar niet naar waar je als verzekerde staat ingeschreven/woonadres? Uiteraard kun je bij de aanvraag wel een ander adres opgeven, maar als de verzekeraar hem in behandeling neemt schat ik zo in dat ze vragen naar je adres en de premie automatisch daarop bepalen.Truus01 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:42:
[...]
Ik heb het dus over ook daadwerkelijk elders stallen.
Enige manier daaromheen is dat je je op dat stallingsadres inschrijft en dat zal andere problemen met zich meebrengen.
Awesome
Daarna moet ik natuurlijk met alle gear op de fiets er heen. Motorjeans, laarzen en jas kan ik eventueel al aandoen. Dan heb ik nog mijn handschoenen en helm en meestal ook nog een tailbag of tanktas. Dat prop ik dan allemaal in mijn fietstassen/fietsmand en dan met die zut door de stad, inclusief fietsertunnel, naar de stalling. Motor er uit, fiets op de plek, hoes er weer over... Voordat ik echt op weg ben, ben ik makkelijk een half uur of meer kwijt.
Als ik ga verhuizen is op zijn minst een stalling in de tuin ofzo een eis.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Ons vorige huis kochten wij, tuin check, schuur check, okay de motor kan gestald.kneusteun schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:32:
Toen wij naar huizen keken was de garage en de doorgang prio 1
Pas bij de verhuizing kwam ik er achter dat de motor helemaal niet door de deur in het gangetje naar de tuin paste.
Spiegels en handkappen moesten er vanaf om door de kozijn opening en de open gescharnierde deur het gangetje in te passen.
[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 09-12-2025 12:37 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Exact. Zo blij dat de motoren nu gewoon droog, verwarmd en veilig staan, en ook heel dichtbij. Geen risico op vandalisme of diefstal, geen kattenzeik tegen de hoes en als ik er iets mee wil/moet doen heb ik daar een (beetje, de garage moet echt weer opgeruimd worden) plek voor.kneusteun schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:32:
Toen wij naar huizen keken was de garage en de doorgang prio 1
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Gaaf! Ook ben ook bezig, maar nog met AVB. Januari ziet er naar uit, gezien de wachtlijst...silverball schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:34:
Och man nog twee lessen en dan AVD examen ! De spanning begint nu wel een beetje te komen, en wat is het snel gegaan eigenlijk. Nog specifieke tips behalve de banaan? Ik heb best veel geYoutube't al, daar komen nog wel wat tips langs. Volgens de instructeur rij ik behoorlijk netjes, en ben ik een "hapsnurker" als ik het niet haal.
Is in die stalling geen ruimte voor een locker / kluisje met je gear?Vrijdag schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:27:
Mijn motor staat in een stalling op ongeveer 15 minuten fietsen. En om eerlijk te zijn, dat haalt de spontaniteit van een stukje rijden wel weg. Ik moet dan namelijk eerst zeker zijn dat de accu is opgeladen dus het komt er op neer dat ik doorgaans een paar dagen/week van tevoren er eerst heen moet om dat te checken. In de winter neem ik de accu maar gewoon mee naar huis of op te laden.
Daarna moet ik natuurlijk met alle gear op de fiets er heen. Motorjeans, laarzen en jas kan ik eventueel al aandoen. Dan heb ik nog mijn handschoenen en helm en meestal ook nog een tailbag of tanktas. Dat prop ik dan allemaal in mijn fietstassen/fietsmand en dan met die zut door de stad, inclusief fietsertunnel, naar de stalling. Motor er uit, fiets op de plek, hoes er weer over... Voordat ik echt op weg ben, ben ik makkelijk een half uur of meer kwijt.
Als ik ga verhuizen is op zijn minst een stalling in de tuin ofzo een eis.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ja wij hebben 2 weken later een garage aan de voorkant gekregenBommes schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:36:
[...]
Ons vorige huis kochten wij, tuin check, schuur check, okay de motor kan gestald.
Pas bij de verhuizing kwam ik er achter dat de motor helemaal niet door de deur in het gangetje naar de tuin paste.![]()
Spiegels en handkappen moesten er vanaf om door de kozijn opening en de open gescharnierde deur het gangetje in te passen.
En we hebben paar straten verderop nog een garage voor de "projecten".
Ik kan me de vraag en foto's nog voor de geest halen voor het verwijderen van het frame en het maken van een klapconstructie voor de deur. Maar hé dan heb je ook wat!Bommes schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:36:
Ollie had ook als eis een garage, en is daarom uiteindelijk ook 15km verderop gaan wonen > zelfde prijs maar wel met garage/toegang/achterom
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Ja daar heb ik ook aan zitten denken. Een soort stalen "hutkoffer" oid. Alleen is daar geen ruimte voor. Het zit in de fietsenstalling van het voormalige ministerie van SoZa tegenover Station Laan van NOI en er is maar beperkt plek. Anders had ik inderdaad zoiets neergezet voor in elk geval de helm, handschoenen, laarzen en kettingspray._Apache_ schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:33:
[...]
Is in die stalling geen ruimte voor een locker / kluisje met je gear?
Nu ben ik wel aan het kijken naar een andere woning maar in je eentje is dat.... suboptimaal in Den Haag. Tenzij je geen eisen hebt qua isolatie en staat van onderhoud
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Schrok me wel een hoedje toen de doos nogal licht aanvoelde maar het zat er toch in.
Uitgepakt en gepast en het zat niet lekker terwijl die in de showroom wel goed zat met beduidend minder druk op de wangen.
Gisterenavond 20 minuten op gehad en begon een beetje te zetten. Vandaag 90 minuten gereden met de eerste de beste motor die beschikbaar was en dat bleek de F800GT te zijn.
Eerst zonder oordoppen en hij is stiller als de HJC i91 welke een maat groter is (En dus inherent minder nauwsluitend). Rijden tegen 70/80km met de Schuberth is vergelijkbaar als rijden met de HJC tegen 50kmh. Daarna ging reserve lampje aan en dus moment om oordoppen aan te doen en dan is het helemaal aangenaam om te rijden.
En nu past de helm al een heel stuk beter. Die dunnere wangkussens die ik had besteld heb ik geannuleerd.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Het was geweldig, want ja, ik had veel geduld in die tijdHTT-Thalan schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:31:
@Glockner oeh, vertel daar eens over, die Trek diesel? Vaak over gelezen maar nooit van dichtbij gezien, heb ik altijd een fascinerende motor gevonden!
Al met al was de beleving geweldig, maar de motor en te zwaar om z'n uitstraling eer aan te doen. Dat las je in geen test terug. Toch zou ik 'm wel weer kopen, omdat het zo'n stukje in m'n leven was dat getekend werd door de Track. Áls ik terug denk aan die tijd, was het in mijn ogen de Track-tijd. Dat heb ik nooit weer zo beleefd.
Goed. Tank vol en op naar huis.... Dat werd dus lopen, want de scooter wilde niet meer starten. Alsof de accu leeg was. Een beetje vreemd na een rit van ~20km...
Net thuis eens op onderzoek. Wat blijkt, de min pool was wel heel gammel en brak in 2 toen ik de start booster wilde aansluiten.
Goed, accu eruit gepakt en op de lader gezet. Min pool gefixed en daarna de start booster op de polen gezet. Starten en lopen, maar nu meet ik 15.2v bij stationair toerental. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje veel en ik wil niet opnieuw stil vallen met gefrituurde elektra natuurlijk.
Het lijkt erop dat ik de komende dagen het koekblik weer nodig heb
[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 09-12-2025 19:52 ]
hahahaah en toen was het weer verhuizenBommes schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:36:
[...]
Ons vorige huis kochten wij, tuin check, schuur check, okay de motor kan gestald.
Pas bij de verhuizing kwam ik er achter dat de motor helemaal niet door de deur in het gangetje naar de tuin paste.![]()
Toch nog een paar jaar gewoond hoor, erg fijn huisje, maar ondertussen wel weer verderop het dorp in verhuisd. Nu met garage en oprit. De eerste van die 2 voor de motor(en) en de 2de voor de camper
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 09-12-2025 21:19 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Inmiddels verhuisd, en staat onder een dakje. Maar het leed is geschied.
Dat is natuurlijk waarom al die verzekeraars willen dat die BMW's binnen worden gestald, zij kennen de onderdelenprijzen als geen anderGlockner schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:35:
Over al dan niet thuis, of overdekt stallen: ik heb een GS, spliksplinternieuw gekocht, de eerste twee jaar buiten laten staan. Je schrikt er van wát er in die twee jaar kan 'verweren', het is echt niet normaal. De startknop bijv., die was rood, is nu gebroken wit. En qua kleine roest etc. etc., verschrikkelijk. Het viel me heel erg tegen.
De Twin staat weer klaar om morgen op te halen:
:strip_exif()/f/image/vemcV12p3ftQ0jQeEEoj0uMd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jtOrwwhqsZHNfcXBnejRwhAL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sOlrof90a3eYudjG7uOOQTm4.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen gelijk maar even een rondje doen op mijn vrije dag om die banden in te rijden bij ons op de baan.
Ah, zo te zien heb jij een eigen motorzaak? Heb ik nou diegene gevonden die die 850GS van mij komt ophalen, 'm in het busje laadt en 'm weer rijklaar maakt na twee jaar nagenoeg stilstand?HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:55:
[...]
Dat is natuurlijk waarom al die verzekeraars willen dat die BMW's binnen worden gestald, zij kennen de onderdelenprijzen als geen ander.
De Twin staat weer klaar om morgen op te halen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Morgen gelijk maar even een rondje doen op mijn vrije dag om die banden in te rijden bij ons op de baan.
Edit: sorry, lezen is ook een kunst... dit zijn kennelijk foto's die jij opgestuurd kreeg.
[ Voor 3% gewijzigd door Glockner op 09-12-2025 22:17 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 09-12-2025 22:19 ]
Ja te hoge spanning is niet zo fijn. Bij een 12V systeem 28V ipv 18V zetten voor een high voltage test was goed voor de magische rook. Niet zo fijn want dat was volledig uitgeruste prototypeDestruction schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:51:
Starten en lopen, maar nu meet ik 15.2v bij stationair toerental. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje veel en ik wil niet opnieuw stil vallen met gefrituurde elektra natuurlijk.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Men zegt ook vaak dat elektronische apparatuur is gemaakt van rook. En als die rook eruit komt, is 't kapotChevy454 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:24:
[...]
Ja te hoge spanning is niet zo fijn. Bij een 12V systeem 28V ipv 18V zetten voor een high voltage test was goed voor de magische rook. Niet zo fijn want dat was volledig uitgeruste prototype![]()
Vooral de ongelakte plastics verkleuren heel snel door UV, en worden dan ook merkbaar brozer. Er is wel een truc voor met een vlam erlangs halen, maar weet niet of ik gemonteerd aan een motor zou durven. En of dat werkt voor alle soorten kunststof..?Glockner schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:35:
Over al dan niet thuis, of overdekt stallen: ik heb een GS, spliksplinternieuw gekocht, de eerste twee jaar buiten laten staan. Je schrikt er van wát er in die twee jaar kan 'verweren', het is echt niet normaal. De startknop bijv., die was rood, is nu gebroken wit. En qua kleine roest etc. etc., verschrikkelijk. Het viel me heel erg tegen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Had ik met mijn 1200GS ook inderdaad. UV maakt meer kapot dan regen. Sindsdien staan ze altijd onder een hoes buiten, dat gaat prima.Glockner schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:35:
Ik heb een vaste garage voor werk en banden die echt om de motor geeft en er voor zorgt als was het de zijne. Die stuurt me idd een appje als de motor klaar staat.Glockner schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:15:
[...]
Ah, zo te zien heb jij een eigen motorzaak? Heb ik nou diegene gevonden die die 850GS van mij komt ophalen, 'm in het busje laadt en 'm weer rijklaar maakt na twee jaar nagenoeg stilstand?
Edit: sorry, lezen is ook een kunst... dit zijn kennelijk foto's die jij opgestuurd kreeg.
:strip_exif()/f/image/Kp4PHJ1m6X8qduhN0i5QTTHN.jpg?f=fotoalbum_large)
So close and yet so far... Mijn vrouw zou voor openingstijd van de garage erlangs rijden dus ik zeg ja drop me maar af ik wacht wel
Ja ja, ik weet het, ik zie eruit alsof ik hem kom jatten maar het is koud ja.
[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-12-2025 08:44 ]
Ik zou die sjaal ff af doen voordat de eigenaar van de zaak z'n zaak komt openen ja, anders ga je weer naar huis in een politiebusjeHTT-Thalan schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:40:
[...]
Ik heb een vaste garage voor werk en banden die echt om de motor geeft en er voor zorgt als was het de zijne. Die stuurt me idd een appje als de motor klaar staat.
[Afbeelding]
So close and yet so far... Mijn vrouw zou voor openingstijd van de garage erlangs rijden dus ik zeg ja drop me maar af ik wacht wel.
Mijn leesvoer tijdens m'n koffiepauze zonet: https://ridem.nl/techniek/zxmoto-boxer/ Ben sinds de aankondiging van de Benda Boxer (hier ook al besproken) enorm in de ban van de Chineze opkomst en zééker de ogenschijnlijke boxermotor-revival, maar de kanttekening is dat de Chinezen ook gewoon zo nu en dan iets droppen dat er gewoon mega-gelikt en uitontwikkeld uit ziet, maar het kan ook dat we er gewoon nooit weer iets van weer horen... Bij Europese en Japanse fabrikanten weet je: als ze een prototype laten zien, dan komt -ie geheid op de markt, binnen twee jaar.
Ben nog wel benieuwd wáár dat door komt, bij moderne motoren. Er is me wel eens verteld dat de lak van moderne auto's en motoren zo snel afwast doordat 'regelgeving' de toepassing van écht goede lak verbiedt._eLMo_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 01:01:
[...]
Had ik met mijn 1200GS ook inderdaad. UV maakt meer kapot dan regen. Sindsdien staan ze altijd onder een hoes buiten, dat gaat prima.
[ Voor 51% gewijzigd door Glockner op 10-12-2025 10:29 ]
De lak valt wel mee, het is echt het plastic. Alles wordt vaal, van rood naar wit roze en van zwart naar grijs. Mijn 1200 werd in 1 jaar tijd 5 jaar ouderGlockner schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:19:
[...]
Ben nog wel benieuwd wáár dat door komt, bij moderne motoren. Er is me wel eens verteld dat de lak van moderne auto's en motoren zo snel afwast doordat 'regelgeving' de toepassing van écht goede lak verbiedt.
De 1250 daarna onder een goede hoes kon je na 1 jaar eigenlijk geen verschil ontdekken. De 1300 tot nu toe ook niet.
Ik bedoel: hoe komt dat, dat BMW zulk slecht UV-bestand plastic gebruikt? Heeft het dezelfde reden als het gebruik van mindere lak; regelgeving?_eLMo_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:02:
[...]
De lak valt wel mee, het is echt het plastic. Alles wordt vaal, van rood naar wit roze en van zwart naar grijs. Mijn 1200 werd in 1 jaar tijd 5 jaar ouder
De 1250 daarna onder een goede hoes kon je na 1 jaar eigenlijk geen verschil ontdekken. De 1300 tot nu toe ook niet.
kneusteun schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:23:
Welke motor heeft goede UV bestendige plastics dan?
Nou, mijn honda's zeker niet. En genoeg andere honda's waarbij het verkleurt.
Ik heb nog nooit een motor gezien welke niet verkleurt met de jaren als ie veel buiten staat.
Noem mij een auto of motor die na 5 jaar buiten in de zon staan nog ongelakte plastics hebben die er uit zien als nieuw. Ik ken ze niet.Glockner schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:08:
[...]
Ik bedoel: hoe komt dat, dat BMW zulk slecht UV-bestand plastic gebruikt? Heeft het dezelfde reden als het gebruik van mindere lak; regelgeving?
Het ligt aan het type gebruikte plastics ja. Iets met de weekmakers en vluchtigheid daarvan uit het materiaal.
Daardoor verkleurt het (wordt lichter van kleur) niet alleen maar in veel gevallen ook brozer (een gescheurd oppervlak).
Het verwarmen van deze plastics zorgt ervoor dat de weekmakers die nog dieper in het materiaal zitten naar bovenkomen (en de kleur weer terug komt) en het materiaal weer glad samensmelt, maar het verouderen (o.a. brozer worden) gaat hiermee in het totaal wel sneller.
Op een RSV4, ben benieuwd hoe die dingen rijden
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
About that...
Accu van de scooter van de lader gehaald en weer terug geplaatst. Scooter gestart en de multimeter erbij, 15.0-15.4v... Dat word dan dus een nieuwe regelaar. Helaas heeft die regelaar 2 "kabelboompjes" waarvan maar 1 voorzien is van een stekker. Die andere loopt in 1 geheel door en bestaat uiteraard uit 3 draden met dezelfde kleur
* Destruction twijfelt een beetje om 't ding op de kar te gooien en bij een motorzaak af te leveren. Met mijn lompe klauwen zou dit dus eigenlijk een klus worden waarbij 't motorblok van 't frame af moet, zodat ik erbij kan
Of ik moet er gewoon de kniptang in zetten en de bedrading aan de kant van de scooter dmv tape markeren oid. Maar da's dan slechts aan de scooter kant mogelijk natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 10-12-2025 12:16 ]
Alles kan stuk 'if you operate it wrong enough'Destruction schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:08:
[...]
About that...
Accu van de scooter van de lader gehaald en weer terug geplaatst. Scooter gestart en de multimeter erbij, 15.0-15.4v... Dat word dan dus een nieuwe regelaar. Helaas heeft die regelaar 2 "kabelboompjes" waarvan maar 1 voorzien is van een stekker. Die andere loopt in 1 geheel door en bestaat uiteraard uit 3 draden met dezelfde kleurWie dat ontwerpt....
* Destruction twijfelt een beetje om 't ding op de kar te gooien en bij een motorzaak af te leveren. Met mijn lompe klauwen zou dit dus eigenlijk een klus worden waarbij 't motorblok van 't frame af moet, zodat ik erbij kan
Of ik moet er gewoon de kniptang in zetten en de bedrading aan de kant van de scooter dmv tape markeren oid. Maar da's dan slechts aan de scooter kant mogelijk natuurlijk.
Mwoah, ik heb 't ding nog niet zo lang en voor weinig kunnen overnemen. Uiteraard is 't ding niet nieuw en dat er iets stuk gaat is ansich niet gek.HTT-Thalan schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:18:
[...]
Alles kan stuk 'if you operate it wrong enough'. Ik heb een XR600 gehad waar geen eind aan de problemen kwam, dus uiteindelijk gewoon van de hand gedaan.
Daarentegen heb ik wel een trauma overgehouden aan m'n vorige bedrijfsauto dus als hij hierna gewoon keurig betrouwbaar z'n rondjes rijdt vind ik het helemaal goed
Ja, je doet iets fout als je zakelijk die kosten niet terug kunt verdienen en dat is dus ook wel gebeurd, maar ik denk dat m'n punt wel duidelijk is
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 10-12-2025 12:30 ]
Bij de Twin waren de issues van het type 'fout/geen onderhoud'. Dat is ook typisch hoe ik de issues bij een Honda kén. En ook nu, na de monsterbeurt bij Motorsport Klazienaveen begin dit jaar (ja, ik noem ze gewoon) kwam ik van hen ook weer een prachtige erfenis tegen. Ik had ze specifiek gevraagd die hobbel in de voorvelg aan te pakken, en hun oplossing was een kilo lood. Wiel in balans maar hobbel niet weg, dus ik vroeg mijn eigen garage de velg te laten richten bij de bandenwissel. Dat heeft hij netjes gedaan want hij moest daar toch heen maar....Destruction schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:23:
[...]
Mwoah, ik heb 't ding nog niet zo lang en voor weinig kunnen overnemen. Uiteraard is 't ding niet nieuw en dat er iets stuk gaat is ansich niet gek.
Daarentegen heb ik wel een trauma overgehouden aan m'n vorige bedrijfsauto dus als hij hierna gewoon keurig betrouwbaar z'n rondjes rijdt vind ik het helemaal goedIk ben bij die bus afgeweken van mijn standaard "3 strikes and it's OUT" aanpak en daar heeft met name mijn portemonnee behoorlijk spijt van kan ik je zeggen
Ja, je doet iets fout als je zakelijk die kosten niet terug kunt verdienen en dat is dus ook wel gebeurd, maar ik denk dat m'n punt wel duidelijk is
Ze hadden de binnenband deels klem zitten tussen de velgrand. Dat verklaarde mijn langzame lekkage en het blijvend hobbelen
En daar is Honda niet de enige in. Yamaha heeft er ook een handje van gehad in een van de eerste series van de Ténéré (1VJ?)HTT-Thalan schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:18:
[...]
Alles kan stuk 'if you operate it wrong enough'. Ik heb een XR600 gehad waar geen eind aan de problemen kwam, dus uiteindelijk gewoon van de hand gedaan.
Uiteindelijke oplossing, meer koelvinnen op de verbeterde versie of (preventief binnen de club) bekabeling verlengen en/of in de rijwind plaatsen.......
@Destruction zit de koeling naar de regelaar wel (nog) goed?
Vet hoorTylen schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:59:
COTA geboekt voor 2 dagen volgend jaar![]()
![]()
![]()
Op een RSV4, ben benieuwd hoe die dingen rijden
Ik zag toevallig gisteravond op FB dat Jordy (2TE) ook op zoek was naar een organisatie voor COTA volgend jaar. Toeval?
De regelaar zit achter de rechter zijkap, dus afgezien van misschien een klein beetje rijwind die er onderdoor komt krijgt de regelaar geen koeling.ollie1965 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:44:
@Destruction zit de koeling naar de regelaar wel (nog) goed?
Mijn auto zei 13 graden vanmorgen..HTT-Thalan schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:40:
Begin ook wel een beetje spijt te krijgen van dat flesje brandstofstabilisator zo langzamerhand, zie tot op heden nog niet heel veel redenen om de motor binnen te houden..
Zoals iedereen al riep er is nauwelijks tot geen winter meer.Loei123 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:28:
[...]
Mijn auto zei 13 graden vanmorgen..![]()
Begin ook wel een beetje spijt te krijgen van dat flesje brandstofstabilisator zo langzamerhand, zie tot op heden nog niet heel veel redenen om de motor binnen te houden..
Die noem ik niet, het is precies wat ik bedoel._eLMo_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:46:
[...]
Noem mij een auto of motor die na 5 jaar buiten in de zon staan nog ongelakte plastics hebben die er uit zien als nieuw. Ik ken ze niet.
Eerst de garage ontruimen, daarna de goocheltruuk van motoren schuiven om dan te hobbelen op slagschip.
Hmm, beetje vreemde geur vanaf de rechterkant. Ik moet daar een klein benzine lekje hebben zitten. En dat betekent weer een uur werk om die kuipen te strippen maar niet vandaag
De RT moest een paar slagen maken zoals een slagschip maar kwam daarna heel mooi tot leven. De batterijlader hangt eraan om die goed te gevuld te starten.
Eens kijken of we morgen op de laatste verlofdag van het jaar een mooi ritje kunnen maken
Geen toevalUTwizard schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:51:
[...]
Vet hoor![]()
Ik zag toevallig gisteravond op FB dat Jordy (2TE) ook op zoek was naar een organisatie voor COTA volgend jaar. Toeval?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Better safe then sorry.Loei123 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:28:
Ik tank normaal 98 bij shell want geen Ethanol maar dat station is (tijdelijk) gesloten. Dus noodgedwongen bij een ander station, in dit geval Q8 getankt maar dat was ook ethanol vrij.
Zou het ook voor motorfietsen gelden?Bij Q8 bevat de Super 98 geen ethanol. Daardoor is hij geschikt voor vrijwel alle benzinewagens
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 10-12-2025 14:31 ]
Heb vandaag dan ook heerlijk gereden!Loei123 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:28:
[...]
Gisteravond bedacht dat ik vanmiddag maar eens wat eerder wat tijd voor miijzelf moest nemen
Zegt de Viking met een CB125 die meer stil staat dan rijd..HTT-Thalan schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:34:
Brandstofstabilisator? Brandstof is toch het meest stabiel als het gewoon door de leidingen loopt?.
* Bommes rent
Ik wacht tot hij een "first owner, low mileage collectors item" isBommes schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:41:
[...]
Zegt de Viking met een CB125 die meer stil staat dan rijd..![]()
* Bommes rent
Heb je ooit met wisselspanning, dan boeit het niet zo wat waar zit en kun je ze net zo goed dezelfde kleur gevenDestruction schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:08:
[...]
Accu van de scooter van de lader gehaald en weer terug geplaatst. Scooter gestart en de multimeter erbij, 15.0-15.4v... Dat word dan dus een nieuwe regelaar. Helaas heeft die regelaar 2 "kabelboompjes" waarvan maar 1 voorzien is van een stekker. Die andere loopt in 1 geheel door en bestaat uiteraard uit 3 draden met dezelfde kleurWie dat ontwerpt....
Zijn de draden van de dynamo zelf dus, daar hoort wel ergens een stekker tussen te zitten, maar het kan zijn dat die ooit vervangen is door een soldeerverbinding ivm een doorgefikte stekker.
leeg
Kun je gewoon mee rijden. Of laat je de tank als je weer gaat rijden eerst leeg lopen?Loei123 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:28:
[...]
Begin ook wel een beetje spijt te krijgen van dat flesje brandstofstabilisator zo langzamerhand
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Ik laat hem altijd leeg lopen. Maar dat gebeurt vanzelf wanneer mijn rechterkant een beetje beweegozzynator schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:54:
[...]
Kun je gewoon mee rijden. Of laat je de tank als je weer gaat rijden eerst leeg lopen?
Haha nee, jullie hebben helemaal gelijk.ozzynator schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:54:
[...]
Kun je gewoon mee rijden. Of laat je de tank als je weer gaat rijden eerst leeg lopen?
Enige waar ik dan wel een beetje mee zit is pekel/zout..
Volgens mij is al het pekel/zout alweer weggespoeld door de regen van afgelopen twee weken. Ik heb ook hier in de omgeving al twee weken geen strooiwagen meer gezien.. En al zou er wat op zitten; gewoon na een ritje of 1x per week even de motor afspuiten?Loei123 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:00:
[...]
Haha nee, jullie hebben helemaal gelijk.
Dat moet je dan ook niet in de tank doen.......Loei123 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:00:
[...]
Haha nee, jullie hebben helemaal gelijk.
Nou ja, als je het in je tank doet, zit je er niet meer mee.Rieverst schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:11:
[...]
Dat moet je dan ook niet in de tank doen.......
Misschien is het tijd voor een bakkie....
[ Voor 8% gewijzigd door s020506 op 11-12-2025 10:16 ]
Nee serieus, hoe veel kwaad kan het als je de motor niet direct afspoelt?s020506 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:15:
[...]
Nou ja, als je het in je tank doet, zit je er niet meer mee.
Misschien is het tijd voor een bakkie....
Ik denk dat de gemiddelde motor rijder er te bang voor is. Het is niet goed, en je moet je motor op korte termijn wel een keertje de slang er overheen laten gaan. Maar het is ook niet zo dat van 1 keertje pekel je fiets meteen helemaal onder de roest zit.Loei123 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:18:
[...]
Nee serieus, hoe veel kwaad kan het als je de motor niet direct afspoelt?
Als je vandaag door de pekel zou rijden, doet dat vandaag weinig kwaad.Loei123 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:18:
[...]
Nee serieus, hoe veel kwaad kan het als je de motor niet direct afspoelt?
Maar op lange(re) termijn kun je problemen krijgen met roest. Bij mijn Diversion weet ik bijvoorbeeld dat de bok (midden standaard dus) nog heel is omdat de motor nooit in de pekel gereden heeft. Collector (uitlaat) is om die reden ook nog in heel nette staat. Die zou anders ook verrot geweest zijn.
En ook met afspoelen na het rijden geldt dat er altijd een plek is waar wel pekel zit en je met afspoelen niet goed bij kunt. Daarom houd ik de Diversion maar gewoon binnen. Bij een aantal van m'n vorige motoren maakte het eigenlijk niks meer uit omdat die toch al wel vaker pekel hadden gezien, en daar reed ik ook wel gewoon mee rond als er pekel lag.
Nu is eigenlijk de motorscooter een beetje de pekelfiets geworden
@4x2 Daar heb je een punt inderdaad. We gaan 't zien, als de nieuwe regelaar er is kan het ding de brug weer op en ga ik er verder mee aan de knutsel
[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 11-12-2025 10:28 ]
- Vervoersmiddel? Door de pekel ermee. De zogenaamde pekel-fiets
- Vervoersmiddel waar je toch een beetje aardig voor bent? Spray de boel in met WD40 of andere beschermende laag, en spoel de motor af en toe af met koud water
- Mooie motor waar je trots op bent, maar je wil toch rijden? Na het rijden goed afspoelen, nog een keer afspoelen, drogen en insprayen
- Je droommotor die in nieuwstaat is en je wil dat zo houden, maar je wil toch rijden? Motor stallen, liefst in de woonkamer, lampje erop, enz. Pekelmotor voor erbij kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Kars op 11-12-2025 13:56 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik wil eigenlijk gewoon een motor die een beetje bestand is tegen de pekel. Kan daar niet wat R&D budget ingestopt worden in plaats van nog 50pk erbij in de volgende serie hypernakeds?Kars schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:56:
Ach, ik denk dat het met strooizout een beetje is hoe je de motor gebruikt.
- Vervoersmiddel waar je toch een beetje aardig voor bent? Spray de boel in met WD40 of andere beschermende laag, en spoel de motor af en toe af met koud water
- Mooie motor waar je trots op bent, maar je wil toch rijden? Na het rijden goed afspoelen, nog een keer afspoelen, drogen en insprayen
- Je droommotor die in nieuwstaat is en je wil dat zo houden, maar je wil toch rijden? Motor stallen, liefst in de woonkamer, lampje erop, enz. Pekelmotor voor erbij kopen
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Iets wat tegen -30 kan, en +200 graden. Iets wat tegen water kan, en tegen UV. Iets wat tegen zuren en zouten kan. Iets wat tegen oplosmiddelen kan. Iets wat tegen schuurmiddelen kan. Iets wat tegen trillingen kan. En dat allemaal 100.000km / 10 jaar lang. Vergeet ik er nog een?geert_s schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:21:
[...]
Ik wil eigenlijk gewoon een motor die een beetje bestand is tegen de pekel. Kan daar niet wat R&D budget ingestopt worden in plaats van nog 50pk erbij in de volgende serie hypernakeds?
Bestaat niet
Fixed thatKars schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:56:
Ach, ik denk dat het met strooizout een beetje is hoe je de motor gebruikt.
- Je bezit een (bijna) 25 jaar oude toerbuffel die nog nooit pekel gezien heeft en nog heel netjes is, en dat wil je graag zo houden.[/li]
Ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wat mijn droom motor zou zijn. Misschien moet ik daar eens over nadenken
Ik zou nog wel een keer een Ducati willen hebben, maar welk type dan precies weet ik ook niet. Misschien is het net zoiets als dat je een keer een Alfa Romeo gehad moet hebben als je een beetje autofanaat bent (en die heb ik gehad)
[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 11-12-2025 16:45 ]
Het hoeft niet meteen 100%, maar gewoon een beetje beter. Dikkere laklaag, RVS bouten, weet ik het._eLMo_ schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:40:
[...]
Iets wat tegen -30 kan, en +200 graden. Iets wat tegen water kan, en tegen UV. Iets wat tegen zuren en zouten kan. Iets wat tegen oplosmiddelen kan. Iets wat tegen schuurmiddelen kan. Iets wat tegen trillingen kan. En dat allemaal 100.000km / 10 jaar lang. Vergeet ik er nog een?![]()
Bestaat nietVind het uit en verdien miljoenen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Vandaag met de RT een klein rondje gereden, wat is het toch een slagschip en als je even er niet meer mee hebt gereden dan is dat toch wennen dat gewicht. Maar na 100km was ik hem wel weer gewoon, alleen moest ik toen afstappen
:strip_exif()/f/image/GwrYbG8SburGIKiIwVkg0Qb6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MadSLp5ZmvaFM783dwxrhyU0.jpg?f=fotoalbum_tile)