Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste
Acties:

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:15
Ik lees een aantal 1300 GS rijders hier (gaaf trouwens dat remlicht, wil ik ook nog wel eens toevoegen). Een vraag m.b.t. de verzekering. Zelfs met de laagste kilometers per jaar, winterstop, 15+ schadevrije jaren, verklaring van parkeren in de garage achter een gesloten deur, op slot, met alarm, enz, komt geen enkele verzekering bij mij onder €200 per maand. De verhouding met alle voorgaande motorverzekeringen die ik heb gehad is compleet zoek. Ik begrijp al dat dit met stip dé nummer 1 motor is om te stelen, maar dat de verzekering zó duur zou zijn had ik niet verwacht :D Ik heb er uiteraard een hoop plezier van, maar zo in de winterbanden aan de druppellader en achter slot en grendel voelt het wel als een duur grapje.

[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 08-12-2025 12:15 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:56
Per maand!!! dat betaal ik niet eens per jaar voor 6 motoren bij elkaar!!!
Ik snap dat een bmw wat nieuwer is, maar je kan bijna beter zelf gaan sparen dan ;)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Divak schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:04:
Ik lees een aantal 1300 GS rijders hier (gaaf trouwens dat remlicht, wil ik ook nog wel eens toevoegen). Een vraag m.b.t. de verzekering. Zelfs met de laagste kilometers per jaar, winterstop, 15+ schadevrije jaren, verklaring van parkeren in de garage achter een gesloten deur, op slot, met alarm, enz, komt geen enkele verzekering bij mij onder €200 per maand. De verhouding met alle voorgaande motorverzekeringen die ik heb gehad is compleet zoek. Ik begrijp al dat dit met stip dé nummer 1 motor is om te stelen, maar dat de verzekering zó duur zou zijn had ik niet verwacht :D Ik heb er uiteraard een hoop plezier van, maar zo in de winterbanden aan de druppellader en achter slot en grendel voelt het wel als een duur grapje.
Vreemd, heb je een kruisje achter je naam? €95/maand hier met:
- buiten parkeren’s nachts en 1 ART.4 slot
- SCM gekeurd alarmsysteem
- Cataloguswaarde €33.5k
- 14 SVJ (leeftijd 38)
- AllRisk / Nieuwwaarde garantie 3 jaar

Univé. In de praktijk staat hij wel wat veiliger, maar het is iig niet verplicht.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• _Drum_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Divak die 200 euro/maand, is dat voor een full-omnium verzekering? Dan kan ik het nog enigszins snappen…

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:09
Kan ook nog aan de regio of postcode liggen. Zelfs maar een paar straten verderop kan dezelfde verzekering al aanzienlijk duurder of goedkoper uitvallen (weet ik uit ervaring).

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:56
UTwizard schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:50:
Kan ook nog aan de regio of postcode liggen. Zelfs maar een paar straten verderop kan dezelfde verzekering al aanzienlijk duurder of goedkoper uitvallen (weet ik uit ervaring).
Dat is volgens mij de grootste factor inderdaad.
Zit je ergens in het westen van het land dan schiet de prijs omhoog.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Dan ben ik wel blij met een wat oudere motor die met WA+ echt prima verzekerd is. Letselschade opzittenden en pechhulp erbij voor een tientje per maand oid :) De scooter hetzelfde. 39 jaar en maximale no-claim korting bij 15 jaar schadevrij oid.

De motor is dan wel weer (veel) te nieuw om MRB vrij te worden. Dat dan weer wel. Als de regeling nooit was aangepast zou de Diversion per juni volgend jaar MRB vrij zijn geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 08-12-2025 12:57 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:53:
[...]

Dat is volgens mij de grootste factor inderdaad.
Zit je ergens in het westen van het land dan schiet de prijs omhoog.
Ik dacht dat dat wat overdreven was, maaruh….. mijn woonplaats versus Rotterdam Centrum _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66dcXRJCJUnjjh_aukVzaiuM7qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWaXolLNYvZFJLs7Fg4mRY5q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jr2nXetzUaRssP3H6HfepeFt4JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvpPLAmMjV5czboaTpPZPdmF.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Divak schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:04:
Helaas hebben we ermee te dealen. Zit in een soortgelijke situatie als jij en betaal ook ongeveer dat bedrag per maand bij Unive. BMW verzekeringen via Allianz zijn verreweg het goedkoopst maar die hebben ook de slechtste klantenservice en afhandeling. Woon nu nog in een grote stad maar hoop binnenkort te verhuizen waardoor de prijs ook zal dalen hoop ik.
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste