Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste
Acties:

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:50:
[...]

Ze zijn preciés groot genoeg. Damen-spul is van zeer hoge kwaliteit en ze leveren indien gewenst ook maatwerk. Het gaat allemaal lang mee en ze weten precies wat ze doen. Als ik onbeperkt budget had was al mijn spul van Damen.
Er word 15%korting gegeven bij Damen, dus geeft die geldboom nog wat liefde, wellicht lukt het. :+
code:
1
2
Als trotse partner van de KNMV bieden wij alle leden 15% korting op de volledige Damen-collectie. 
Zo zorgen we samen voor hoogwaardige motorkleding tegen een scherpe prijs.

https://knmv.nl/partners/

Overigens kreeg ik de 15% al direct, dus geen idee of ze heel snel hebben kunnen chechen of ik lid was, of ze geven iedereen 15%. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32

Vrijdag

De Zwarte

Voor als je een KTM Oxbow wil, maar je wil niet met de massa mee én je bent wel gecharmeerd van de Niken driewieler máár je wil toch een beetje lekker zitten.

Lo and behold, de Yamaha Tricera(top-less :+ )
Dit voertuig combineerd net als een zijspan (wat overigens tof is) zowel de nadelen van een auto als de nadelen van een motor. Maar ik vind het er toch wel geinig uitzien :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:04
@Vrijdag Let wel, in mijn optiek is dit geen motor en dus off-topic. Dat moeten we hier niet willen.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:46
_eLMo_ schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:36:
[...]

Handig om even je post te linken met foto. Zet er eventueel ook je regio bij.
My bad, bij deze dan. :P
Loei123 in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"

Het is dus een Honda VTR Firestorm uit 1999.

Regio Almelo/Twente. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Loei123 op 03-11-2025 10:14 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

WilbertNeems schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:14:
@Vrijdag Let wel, in mijn optiek is dit geen motor en dus off-topic. Dat moeten we hier niet willen.
Zit wat in, maar het is toch wel geinig waar ze zoal mee komen. Ik zou het inderdaad ook meer onder auto scharen, net als dus die Oxbow. Anders zou een Messerschmidt of dat Renault ding ook een motor zijn :P

Ze hebben trouwens nog wat anders, wat wel een motor is:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nog een hele zwik nieuwe/conceptmotoren en vervoersmiddelen :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kleppen stellen aan de RT is een kut klus. Je bent langer bezig de onderdelen rond de motor eraf te halen en schoon te maken. Eens de motor naakt is zijn het 4 boutjes per kleppendeksel en dan is het priegelen met de voelermaatjes. Alle kleppen waren te ruim, nu mooi binnen spec. Moer en contramoer maakt het makkelijk alleen bij het aandraaien op moment worden de kleppen steeds strakker. Dus duurde even voordat ik het gevoel voor de juiste voorspanning had.

Op de riem cover na is de De RT is klaar om te syncen, hij draait nu ook wat mooier stationair bij het starten. Maar nu even een vriend helpen en vanavond syncen. Olie wisselen ben ik nog in dubio over ( nu of voorjaar)

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2025 11:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-11 16:50
Loei123 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:35:
Ik mag me officieel melden.
Eind volgende week deze beauty ophalen! oOo

Geen hele lange proefrit, maar het ging me vooral hoe het vermogen voelde en de motor zich gedraagd.
Samenvatting: Niet zo eng als sommige mensen je willen doen denken, vond hem heerlijk rustig rijden tussen de twee en vierduizend toeren, en ook klinken! 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
_O_

Daar ga je veel plezier mee hebben. Ik heb er bijna 20 jaar met veel plezier op gereden. Weinig onderhoud aan gehad naast de standaard banden/beurtjes.
Subtiel dat het achterspatbord ook rood is. O+

• Loei123
Jolke schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:09:
[...]

_O_

Daar ga je veel plezier mee hebben. Ik heb er bijna 20 jaar met veel plezier op gereden. Weinig onderhoud aan gehad naast de standaard banden/beurtjes.
Subtiel dat het achterspatbord ook rood is. O+
Dank!
De proefrit ging mooi, ik wou het vermogen testen, maar de fiets rijdt best loom en nodigt niet bepaald uit tot hoogtoerig racen.
Dat is ook totaal niet nodig om een beetje vaart te maken. 8)

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-11 12:28

MrMarcie

CFMoto 650MT

_eLMo_ schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:36:
[...]

Handig om even je post te linken met foto. Zet er eventueel ook je regio bij.
Kan ik ook in de OP?
Woon in Zeist, regio Utrecht. En sinds 2 weken blije eigenaar van een CFMoto 450MT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFmrBmAMDzgIF3y8E_cSf4Kmfig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbU2HZOdn5tc6x7yX9sTHHfN.jpg?f=fotoalbum_large

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Jolke
  • Laatst online: 03-11 16:50
Loei123 schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:18:
[...]

Dank!
De proefrit ging mooi, ik wou het vermogen testen, maar de fiets rijdt best loom en nodigt niet bepaald uit tot hoogtoerig racen.
Dat is ook totaal niet nodig om een beetje vaart te maken. 8)
Hehe, dan heb je 'm nog niet 5000+ rpm gehad. O-)
Dat vond ik ook het fijne aan deze motor: je kon met 3000 rpm prima toeren in z'n 5. Maar bij 5000-6000 rpm kwam het blok pas echt los.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MrMarcie schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:27:
[...]

Kan ik ook in de OP?
Woon in Zeist, regio Utrecht. En sinds 2 weken blije eigenaar van een CFMoto 450MT.

[Afbeelding]
Dan even @LankHoar mentionen, dat is een topic starter :P Die loopt er 1x in de zoveel tijd doorheen.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 03-11-2025 13:48 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• _eLMo_
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:35:
Kleppen stellen aan de RT is een kut klus. Je bent langer bezig de onderdelen rond de motor eraf te halen en schoon te maken. Eens de motor naakt is zijn het 4 boutjes per kleppendeksel en dan is het priegelen met de voelermaatjes. Alle kleppen waren te ruim, nu mooi binnen spec. Moer en contramoer maakt het makkelijk alleen bij het aandraaien op moment worden de kleppen steeds strakker. Dus duurde even voordat ik het gevoel voor de juiste voorspanning had.

Op de riem cover na is de De RT is klaar om te syncen, hij draait nu ook wat mooier stationair bij het starten. Maar nu even een vriend helpen en vanavond syncen. Olie wisselen ben ik nog in dubio over ( nu of voorjaar)
Moet er veel af voor de kleppen ja? Ik heb nooit een RT gereden, maar op mijn GS is het gewoon bobine kapje eraf, bobine eruit, de 4 klepdeksel schroeven los en kloar. Dat lijkt toegankelijk te zijn bij de RT, ook zonder veel weg te moeten halen? Of kan je niet bij het schroefje voor het bobine kapje?

• Chevy454
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:53:
Moet er veel af voor de kleppen ja? Ik heb nooit een RT gereden, maar op mijn GS is het gewoon bobine kapje eraf, bobine eruit, de 4 klepdeksel schroeven los en kloar.
Kuipwerk, houder van kuipwerk, alternator deksel (meteen inspectie). Voor het kijkgat op het vliegwiel voor TDC rechter gasklep. Ik heb ook de bougies eruit gehaald en vervangen door Iridium exemplaren.

Kleppen stellen op de GS is inderdaad pak eenvoudiger want geen kuipwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2025 15:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chevy454
  • Niet online
Loei123 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:35:
Samenvatting: Niet zo eng als sommige mensen je willen doen denken, vond hem heerlijk rustig rijden tussen de twee en vierduizend toeren, en ook klinken! 8)
Zo een V2 is lekker lui te bereiden maar ze vinden het toch fijner als je wat meer toeren maakt. Ook mechanisch is dat fijner.

Met mijn RT zat ik ook steeds een versnelling te hoog maar door die iets hoger in de toeren te zetten reed die toch beter.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Chevy454 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:55:
[...]
Zo een V2 is lekker lui te bereiden ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fppz83JIvK_Sy4XXAvivJnxvx6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p59CcSojErOdPIr7HBxBlYHr.png?f=fotoalbum_large
Sorry, kon het niet laten :+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Loei123
Chevy454 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:55:
[...]

Zo een V2 is lekker lui te bereiden maar ze vinden het toch fijner als je wat meer toeren maakt. Ook mechanisch is dat fijner.

Met mijn RT zat ik ook steeds een versnelling te hoog maar door die iets hoger in de toeren te zetten reed die toch beter.
Ja ik vond het ook erg fijn!
Ging me vooral om het feit dat je niet meteen op je rug ligt als je wat aan het gas trekt.
Dat is dan ook niet het geval en dus prima te rijden door een beginner, ik heb morgen een week mijn rijbewijs. :+

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:00
En terecht....

zeker, zeker

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu had ik laatst iets gelezen dat CFMoto ook met een soort abonnementsvorm is gekomen, voor bepaalde functionaliteiten of zaken in de app?
Ja, dat klinkt heel vaag, maar ik weet er dan ook niets van en heb me er nog niet in verdiept.

Wel zie ik hier de laatste tijd wat CF Moto's voorbij komen; misschien weet iemand daarvan wat meer hier over?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:17
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:19:
Nu had ik laatst iets gelezen dat CFMoto ook met een soort abonnementsvorm is gekomen, voor bepaalde functionaliteiten of zaken in de app?
Ja, dat klinkt heel vaag, maar ik weet er dan ook niets van en heb me er nog niet in verdiept.

Wel zie ik hier de laatste tijd wat CF Moto's voorbij komen; misschien weet iemand daarvan wat meer hier over?
Zaken als antidiefstalfuncties, digitale sleutel etc. zijn ineens betaald geworden, terwijl mensen de motor kochten onder de voorwaarden dat de app met alle functies gratis was. Dat was voor sommige eigenaren best een domper.
https://nieuwsmotor.nl/ni...betaling-cfmoto-ride-app/

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:00
Pfffffffffffff begint dat hier nu ook al?
Dacht het alleen voorbehouden was aan die (gekke) auto's. :X
Wat een armoe zeg.

[ Voor 33% gewijzigd door f2ride2001 op 03-11-2025 16:42 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:35

Bommes

Capo del formaggio

f2ride2001 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:42:
Pfffffffffffff begint dat hier nu ook al?
Dacht het alleen voorbehouden was aan die (gekke) auto's. :X
Wat een armoe zeg.
Nee hoor, een nieuwe KTM heeft de eerste 1500km ook alle digitale opties actief, rally modus en dergelijke.
Na de eerste beurt/1500km niet meer, tenzij je bijbetaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9m8y-qBRhnXCCrVxRPnTnrixv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frVTr0r3jkRrl8O6XhUpF4E5.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chevy454
  • Niet online
Ja ik zie de auto correctie bezich is met het kocen. Gelukkig dat we geen nazi's zijn, hoewel het mogelijk 1950 is.

• Chevy454
  • Niet online
De RT liep dus beroerd en wat waren de mogelijke oorzaken.

Hoofdbobine die niet genoeg energie kreeg omdat de stekker er niet goed in zat. En deze stekker had ik niet aangeraakt bij het vernieuwen van de koppeling. De bougie zag er wel goed uit maar toch vervangen door Iridium exemplaren.

De kleppen die allemaal te ruim stonden en dus te weinig lucht kregen. Nu beter in balans.

Gaskleppen die niet in sync waren bij 3000rpm. Deze hebben we 3 keer moeten stellen want we komen bij het volgende issue.

De rechter gasklep wilt niet meer lekker werken. Stationair de luchtschroef volledig dicht (enkel lucht via de gasklep ipv de bypass kanalen) en nog steeds teveel onbalans stationair.

Voor het moment nu gesynchroniseerd bij 3000rpm met de linkergaskabel maximaal in de zitting voor meest gesloten toestand (hierdoor moet voor 3000rpm meer gaskabel getrokken worden voor de benodigde flow). Daarbij kan de rechter meer gesloten worden stationair.

Om toch het stationair toerental op 1000rpm te houden ipv 1400rpm moet ik maar een onbalans stationair aanvaarden.

De motor loopt iets vierkant maar we moeten het hiermee doen.

Het kuipwerk kan er vanavond op als het wat afgekoeld is en dan een echte proefrit maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2025 17:59 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

c-nan schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:39:
Hier staat de motor al maanden stil, zonde! Laatst had ik 'm op MP gezet, maar toen het serieus werd toch niet verkocht, maarja, zo stil laten staan is ook zonde.

Vrienden geven aan dat ik 'm moet verkopen en iets anders moet kopen, maar wat dan? Ik wil comfort, ik wil luxe. Ik rij nu een 1200 GSA LC 2018.

De 1300 GS vind ik heel gaaf, maarja, zou zonde zijn om er dan niet mee te gaan rijden....
De RS is al genoemd als je meer scherpte wil tijdens het rijden, maar ook die boxer roffel en kracht niet kwijt wil. Comfortabel genoeg in mijn ogen, maar wel sportiever dan de GS.

Als je luxe en comfort wil kan je de BMW K1600GT eens proberen. Tikkeltje zwaar maar eenmaal rijdend is dat geen probleem, je zit lekker ruim, koffertjes mee en rustig cruisen. Maar als je m de sporen geeft is ie ook echt snel, ook de bochtjes door.

Of een van de andere varianten (GTL/Bagger/GA) maar ik vermoed dat die wat onderuitgezakte houding je zal afschrikken, komende van een GS.

heb zowel R1250RS als K1600GT

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27
Tribunus schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:47:
Ik heb een maand of 2 geleden schade gereden aan mijn motor (ben achterop een andere motor gereden)

Schade afgehandeld via de verzekering wat inmiddels is uitgekeerd. Alleen moet ik u nog de keuze maken om de motor wel of niet te laten repareren. Overleg gehad met de verzekering en ik heb geen verplichting om de motor te repareren.

De expert had de motor al ter bieding aangeboden omdat we qua bedrag aardig in de buurt van economisch total loss kwamen.

Dat bedrag + verzekerings uitkering is een mooi bedrag on wellicht naar een andere motor te kijken. Maar dat zou betekenen dat ik de motor als schademotor moet verkopen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Wellicht een tip waar ik de motor kan aanbieden om te kijken wat men ervoor wil geven in de huidige staat.
Even een schaamteloze zelf quote, iemand al eerder met dit bijltje gehakt?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tribunus schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:29:
[...]

Even een schaamteloze zelf quote, iemand al eerder met dit bijltje gehakt?
Even met de verzekering/die expert overleggen? Als dat bod nog staat kan je daar gebruik van maken.

Als particulier een motor met schade verkopen is meestal niet gunstig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chevy454
  • Niet online
Zo, de RT heeft zijn kleppen gesteld. De throttlebodies zijn zo goed mogelijk afgesteld.
Stationair bij 1100rpm is er een afwijking, bij 1500rpm en 3000rpm lopen beide cilinders mooi gelijk.

De vorige eigenaar had de motor goed onderhouden maar welke motor olie er gebruikt werd is wel dubieus. Eurol of zulke meuk? De motor was warm na het syncen dus toch maar besloten om de olie te wisselen en God Jezus Christus, wat was dat voor olie? Olie wordt heel snel donker en zo ook hier maar de olie van de SV zag er toch veel beter uit (400km vs 1500km) En de olie ging ook vlokken ipv uitstromen.

Hoe dan ook: verse Motul 15W50, Mahle oliefilter, 2 NGK BKR7EIX (zo snel uit het hoofd). Ik hoop dat de RT morgen lekker gaat rijden. Morgen nog wel even het kuipwerk erop doen want nu ga ik bankhangen.

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb ook lang Eurol gebruikt voor de 1200GS (via Oliehandel) en heel tevreden mee. Klinkt eerder alsof de foute specificatie erin heeft gezeten.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:08
_eLMo_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:05:
[...]

Bijna alle motorzaken verhuren ook fietsen, probeer dat eens? Comfort en luxer hoeft niet adventure te zijn. Wat dacht je van de RS? Compleet andere fiets, stuurt 10x scherper dan de GS (17", traditionele vork, je zit iets voorover), hele andere beleving, praktisch even comfortabel.
Of misschien is 2 cilinder wel niks voor je, probeer eens een Triumph, of misschien is een boxer gewoon te netjes, probeer eens een KTM of Ducati :9
Ik rijd een 1300GS
Vandaag de 1300 GS als leenmotor gehad. Ik dacht dat ik 'm heel gaaf vond, maar vond het best tegenvallen, voornamelijk het geluid (geratel) is erg anders tov mijn 1200 GSA LC.
Gelijk ook de 1300 RS van dichtbij bekeken. Ziet er wel leuk uit, maar jammer dat er geen handkappen op kunnen, jaja altijd wel wat te klagen :D :$

Morgen komt trouwens volgens mij de F 450 GS uit, ben benieuwd...

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1 ... 88 89 Laatste