Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10

RBH

Bedankt voor de reacties! Heb even gebeld met een aantal verzekeraars en nu uiteindelijk afgesloten bij Univé, prima premie en alleen ART4 slot, geen verankering-eisen oid, helemaal prima.

Nog 1 nachtje slapen tot hij wordt bezorgd. O+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou, update van de dokter...

Trauma aan mijn linkerhand is definitief écht geen breuk, maar het moet minimaal 6 weken rust krijgen om te helen, 3 weken is niet genoeg. Je kunt er niet zoveel mee, gewoon afwachten.

Wat betreft mijn rechterheup: Ik heb een Morel Lavalleé Laesie. De huid is losgescheurd van het onderliggende weefsel door de zijwaartse krachten bij het vallen. Lymfe- en wondvocht hopen zich op. Aflaten heeft geen zin, het komt gelijk weer terug. Een dergelijk trauma moet minimaal enkele maanden krijgen (3 tot 6 maanden is heel normaal blijkbaar) voor het weggaat, en een chirurg zal zich er voor die tijd ook niet aan wagen geeft de dokter aan, ik moet dus gewoon heel veel geduld hebben.

Aangezien ik de komende 2 weken gewoon weer motorexamens heb moet ik maar gewoon weer opstappen en doorrijden. Dat is niet de professionele mening van mijn dokter, die vind dat ik ze alledrie beter gewoon direct kan verkopen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen als ik nog een keer zo'n situatie meemaak ik overweeg over te stappen naar een zijspancombinatie voor privé gebruik :P. Onderuit gaat door stommiteiten kan ik geheel accepteren maar dit soort ge-eikel hoort gewoon niet mogelijk te zijn in een ontwikkeld land waar we zo krankzinnig veel belasting betalen voor een fatsoenlijk wegennet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rkhwu880dXGz6eriRGj5ZawANMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pq6qDV6N3kuVpfaDAsXaVqRs.jpg?f=fotoalbum_large

Na een half uurtje sleutelen heb ik de Sena 50B in ieder geval over kunnen zetten naar de nieuwe helm. Ook natuurlijk de nieuw meegeleverde pinlock er (weer) in - volgende week reeds een 1B rijexamen (in feite de AVD maar dan 2x zo lang en op IKBI niveau) in Zwolle met de Africa Twin, dus we gaan gewoon weer opstappen en dat vertrouwen terugwinnen. Ik duim vooral dat het niet gaat hozen die dag eigenlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-10-2025 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

cooper_s1

MINI's rule

Sterkte en beterschap @HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:24:

Trauma aan mijn linkerhand is definitief écht geen breuk, maar het moet minimaal 6 weken rust krijgen om te helen, 3 weken is niet genoeg. Je kunt er niet zoveel mee, gewoon afwachten.

Wat betreft mijn rechterheup: Ik heb een Morel Lavalleé Laesie. De huid is losgescheurd van het onderliggende weefsel door de zijwaartse krachten bij het vallen. Lymfe- en wondvocht hopen zich op. Aflaten heeft geen zin, het komt gelijk weer terug. Een dergelijk trauma moet minimaal enkele maanden krijgen (3 tot 6 maanden is heel normaal blijkbaar) voor het weggaat, en een chirurg zal zich er voor die tijd ook niet aan wagen geeft de dokter aan, ik moet dus gewoon heel veel geduld hebben.

Aangezien ik de komende 2 weken gewoon weer motorexamens heb moet ik maar gewoon weer opstappen en doorrijden. Dat is niet de professionele mening van mijn dokter, die vind dat ik ze alledrie beter gewoon direct kan verkopen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen als ik nog een keer zo'n situatie meemaak ik overweeg over te stappen naar een zijspancombinatie voor privé gebruik :P. Onderuit gaat door stommiteiten kan ik geheel accepteren maar dit soort ge-eikel hoort gewoon niet mogelijk te zijn in een ontwikkeld land waar we zo krankzinnig veel belasting betalen voor een fatsoenlijk wegennet.

[Afbeelding]

Na een half uurtje sleutelen heb ik de Sena 50B in ieder geval over kunnen zetten naar de nieuwe helm. Ook natuurlijk de nieuw meegeleverde pinlock er (weer) in - volgende week reeds een 1B rijexamen (in feite de AVD maar dan 2x zo lang en op IKBI niveau) in Zwolle met de Africa Twin, dus we gaan gewoon weer opstappen en dat vertrouwen terugwinnen. Ik duim vooral dat het niet gaat hozen die dag eigenlijk.
Beterschap!

Enig idee welke rol de protectie bij je heupblessure heeft gespeeld?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Beterschap!

Enig idee welke rol de protectie bij je heupblessure heeft gespeeld?
Mja. Die heeft de valschade verminderd, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik met een overbroek minder onderhuidse schade had gehad omdat de jeans meer grip op je huid hebben dan een extra nylon laag op een onderliggende broek had gehad. Wellicht dan geen laesie. We zullen het niet weten, mijn dokter is van het kamp "met de auto was dit niet gebeurd" :+.

Ik was nog steeds bont en blauw, maar zonder jeans was het uiteraard veel erger geweest.

Goeie les in ieder geval. Ik zal nog steeds jeans dragen, maar wel vaker (en sowieso met slechter weer) voor een overbroek kiezen. Ook heb ik geluk gehad met het lichte gewicht van deze motor. Hij kwam op mijn onderbeen terecht en als dat een twin was geweest ipv een 125cc had ik moeilijker gezeten denk ik. Nu schopte ik de motor gewoon van mijn been af met mijn linkervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Destruction schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb zelf ook altijd gedacht aan een VRO en andere extra rijvaardigheidstrainingen. Op dit moment denk ik dat rijden op het circuit wel een leukere manier is om aan je techniek en houding te sleutelen.

Wat ik van Racecracks zie is dat 't vanaf niveau 2 wel echt steeds meer om "racen" gaat ipv leren. Dus dat zal mijn interesse wat minder hebben, maar je begint sowieso in niveau 1 met instructie, dus dat ga ik wel een keer doen en dan kijk ik daarna wel of dat inderdaad de weg is voor mij :)
Ik heb de CBR te koop staan, interesse? :+ Staat geschorst te wachten op een nieuw baasje in een verwarmde opslag. Rearsetje, Olie, Z04 blokjes zijn al gedaan dus gas erop. >:)

Ik ga zelf kijken voor een S1000RR. Heb daar de laatste trackday op gezeten en dat was met mijn lengte echt een bizar verschil in gemak en comfort.

[ Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 29-10-2025 16:01 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

KillaZ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:56:
[...]

Ik heb de CBR te koop staan, interesse? :+ Staat geschorst te wachten op een nieuw baasje in een verwarmde opslag. Rearsetje, Olie, Z04 blokjes zijn al gedaan dus gas erop. >:)

Ik ga zelf kijken voor een S1000RR. Heb daar de laatste trackday op gezeten en dat was met mijn lengte echt een bizar verschil in gemak en comfort.
Ik heb liever een motor waar ik wat meer rechtop zit en waar ik op straat ook nog iets aan heb ipv een dedicated circuit fiets ;)

Ik twijfel om evt weer een Fazer te kopen (naast het bankstel dus), of iets in die richting. 100+ pk heb ik niet nodig en het moet zoals ik al eerder schreef over die 2e motor geen zonde zijn om er een keer mee door de pekel te rijden op die verdwaalde mooie winterdag :)

* Destruction komt er nog niet echt uit. Veel losse ideeën maar nog niks concreets. Ik had pas wel een motorscooter op het oog (met betaald parkeren in de hele gemeente in het vooruitzicht zou ik zo'n ding er wel bij willen ook) maar dat was eigenlijk meer een afknapper dan een opknapper :+

De Diversion, een 2e motor en nog een scooterhok vind ik ergens wel weer ver gaan maar het past wel in 't motorhok hier. En dan zie ik na verloop van tijd wel of er eentje tussen zit die nauwelijks nog rijdt. Als dat zo is kan er altijd nog eentje weg, maar tot die tijd is het ideale aantal motoren het aantal dat je al hebt, +1 :p

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:07
Vandaag weer een dagje in de modder gespeeld. Verraderlijk glad (en nat 🌧️) af en toe maar wel veel lol gehad. En maar 4 keer de bodemkwaliteit van dichtbij gecheckt 😬.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cge8jd1mOBHgWtEadOVih1VtfoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdkHmeAdLLNSCFwKsHLnsa0u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azPzP2SWTN0oOtGaBDOSP6vayEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f713q6HHlDAVgGs2BRX21MEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhZ5z3JIRcYAZl1A1nzN-Dy94LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xprsb3VhRyFhkuS5FhxBcEDM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:03

Bommes

Capo del formaggio

Je hebt ook wel een verraderlijk bandje @Daniel L. voor deze ondergrond. Je maatje met zijn Tenere zal het er ook wel wat makkelijker mee gehad hebben. Nog los van dat die motor en pak lichter is.
Geen kritiek trouwens want jou Ducati is natuurlijk veel vetter dan dat klinische Yamaha keyboard >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:07
Bommes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:51:
Je hebt ook wel een verraderlijk bandje @Daniel L. voor deze ondergrond. Je maatje met zijn Tenere zal het er ook wel wat makkelijker mee gehad hebben. Nog los van dat die motor en pak lichter is.
Geen kritiek trouwens want jou Ducati is natuurlijk veel vetter dan dat klinische Yamaha keyboard >:)
Haha, ja die Trailmax Raids zijn niet ideaal voor deze blubber. Maar zelfs de maten op de T7’s met dikke noppen hebben toch flink gegleden her en der. Maar dat houdt het leuk hè ☺️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Mja. Die heeft de valschade verminderd, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik met een overbroek minder onderhuidse schade had gehad omdat de jeans meer grip op je huid hebben dan een extra nylon laag op een onderliggende broek had gehad. Wellicht dan geen laesie. We zullen het niet weten, mijn dokter is van het kamp "met de auto was dit niet gebeurd" :+.

Ik was nog steeds bont en blauw, maar zonder jeans was het uiteraard veel erger geweest.

Goeie les in ieder geval. Ik zal nog steeds jeans dragen, maar wel vaker (en sowieso met slechter weer) voor een overbroek kiezen. Ook heb ik geluk gehad met het lichte gewicht van deze motor. Hij kwam op mijn onderbeen terecht en als dat een twin was geweest ipv een 125cc had ik moeilijker gezeten denk ik. Nu schopte ik de motor gewoon van mijn been af met mijn linkervoet.
Ik rij mijn hele motorleven al in leren motorpakken. Grote voordeel daarvan is dat de protectie op zijn plek blijft zitten. Heb ook eens een lowsidertje gehad (maar dan met 100 km/h sneller). Kwam weg met alleen kneuzingen.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in kleding waarbij de protectie kan verschuiven. En eerlijk gezegd al helemaal geen vertrouwen in motorjeans. Maar dat is meer een persoonlijk ding.

Misschien heb je wel gelijk. Waarschijnlijk is dat geen probleem als de protectie zonder veel weerstand kan verschuiven.

En wat je dokter betreft: onbekend maakt onbemind. Al zal hij wel wat vaker met de minder fijne kant van motorrijden in aanraking komen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Ik rij mijn hele motorleven al in leren motorpakken. Grote voordeel daarvan is dat de protectie op zijn plek blijft zitten. Heb ook eens een lowsidertje gehad (maar dan met 100 km/h sneller). Kwam weg met alleen kneuzingen.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in kleding waarbij de protectie kan verschuiven. En eerlijk gezegd al helemaal geen vertrouwen in motorjeans. Maar dat is meer een persoonlijk ding.

Misschien heb je wel gelijk. Waarschijnlijk is dat geen probleem als de protectie zonder veel weerstand kan verschuiven.

En wat je dokter betreft: onbekend maakt onbemind. Al zal hij wel wat vaker met de minder fijne kant van motorrijden in aanraking komen.
De jeans houden de protectie redelijk goed op zijn plek. Maar ik denk dat dat juist misschien nu het probleem is geweest, want de aramide lining heeft lekker veel grip op de huid, zoals spijkerstof dat ook op het asfalt heeft. Nylon broek zou minder stabiele protectie gehad hebben (negatief) maar een lagere wrijvingscoëfficient twee kanten op (naar wegdek en naar de binnenzijde toe) en daarmee had ik wellicht het scheuren van de huid voorkomen. Wie zal het zeggen.

De Jeans blijven uitermate praktisch omdat ik dan geen tijd verlies met omkleding, en de woon-werk rit is gewoon uitermate kort. Ik moet gewoon niet meer over die rotondes rijden :').

Ik ben ondertussen ook wel partial geworden richting een lederen versie van mijn Damen jas. Die zien er serieus goed uit en kunnen echt veel hebben. Misschien zodra ik de Macna versleten heb. Dat lost het probleem van de broek niet op, en ik ga niet in lederhosen rondlopen tijdens mijn werk :P. Ik heb wel een setje overbroek/jas van oxford raingear gekocht, voor visiblity en omdat je die eenvoudig over een bestaande broek en schoenen kunt trekken zonder de schoenen uit te hoeven doen. Is ook gelijk lekker winddicht.

En dan hebben we de kwestie airbagvest nog. Die staat nog steeds op de planning maar heb wel veel onkosten momenteel, dus ik hou het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:24:

Aangezien ik de komende 2 weken gewoon weer motorexamens heb moet ik maar gewoon weer opstappen en doorrijden. Dat is niet de professionele mening van mijn dokter, die vind dat ik ze alledrie beter gewoon direct kan verkopen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen als ik nog een keer zo'n situatie meemaak ik overweeg over te stappen naar een zijspancombinatie voor privé gebruik :P.
Zolang de dokter je niet specifiek verteld dat je niet mag rijden, mag je rijden ;)

* Destruction brak in 2018 de linker hand.... Ik mocht van de dokter weer motor rijden zodra de hand weer op krachten was. Dat heeft stiekem nog best lang geduurd ook :X Dat je je uiterste best staat te doen om de koppeling van je motor in te knijpen, en je het gewoon niet voor elkaar krijgt 8)7 :/

Autorijden mocht ik weer zodra ik gips had waarmee ik m'n pols kon bewegen en het stuur goed kon vasthouden. Maar daar heb je ook minder kracht voor nodig natuurlijk. En ook dat duurde een aantal weken.
Onderuit gaat door stommiteiten kan ik geheel accepteren maar dit soort ge-eikel hoort gewoon niet mogelijk te zijn in een ontwikkeld land waar we zo krankzinnig veel belasting betalen voor een fatsoenlijk wegennet.
Je vraagt je soms inderdaad af waar dat geld dan allemaal wél aan word uitgegeven. De stelling dat wij zulke goede en goed onderhouden wegen hebben kon jaren geleden al van tafel. Dat het in andere landen erger is (België bijvoorbeeld) betekent niet automatisch dat het hier goed is. Sowieso mag de wegbeheerder echt wel meer rekening houden met motorrijders. Of je het dan hebt over potentieel glad wegdek, dom geplaatste putdeksels in bochten of vangrails die een motorrijder als een kaasschaaf in plakjes kan snijden... Het kan en moet anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 29-10-2025 21:08 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:15
Chevy454 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:57:
Het volgend hoofdstuk van de BMW R1150RT *O*
Deze heeft een grote beurt nodig dus kleppen stellen, bougies vervangen, oliewissel. Allemaal niks spannends eigenlijk maar nadat de kleppen zijn gesteld moeten ook de gaskleppen worden gesynchroniseerd.

Ik heb in een hoekje ergens een stel analoge vacuümmeters liggen.
Maar die zijn enkel maar zo goed als mijn ogen zijn :+
En aangezien ik nu mijn diploma electronica ICT heb gaan we maar iets leuks doen met die hele berg aan meuk microcontrollers.

We gaan dus aan de slag met een STM32F411CEU6 (We-Act BlackPill), een 9V batterij en XGPZ6847a sensoren :Y) Op dit moment gaan we het "book of requirements" schrijven zodat we alle aspecten van de hardware hebben afgedekt en de schema's in KiCad maken. Enkel het onderbreken van de voeding naar de sensoren met een P-Mosfet geeft me wat hoofdbrekens (lees: teveel stroom nodig en ik wil het zo zuinig mogelijk maken).

Aangezien dit meer electronica ipv motortechniek is moeten jullie maar een seintje geven of jullie hier wat van willen weten of niet.
Ik ben hier ook mee bezig. Ik heb zelf t ontwerp en software al klaar, maar ik zit nog op flexibele slang te wachten. Daarna moet ik mn 3d ontwerp af maken en printen.
Ik heb mijn ontwerp op een ATmega 328 gebasseerd met 2 van die 0-40kPa sensoren waar een hx710b adv converter aan zit. Ik laat dan een balkje op een hd44780 zien naar de kant toe die 'harder zuigt'
Ik vond t wel een leuk projectje, moet alleen 'even' tijd maken om t af te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ja als ik nog een keer op die heup val voor het genezen is... Dan heb ik echt een serieus probleem met risico op necrose :x dus ik moet echt wel uit mn doppen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
Nou ja als ik nog een keer op die heup val voor het genezen is... Dan heb ik echt een serieus probleem met risico op necrose :x dus ik moet echt wel uit mn doppen kijken.
Ja de dokter waarschuwt je niet voor niks inderdaad. Qua timing kon het niet slechter met je examens voor de deur, alsin het is atm ook echt geen optie om motorrijden even achterwege te laten tot de boel heeft kunnen herstellen, danwel herstellen voor zover dat nog mogelijk is.

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste