Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 105 Laatste
Acties:

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:21

RBH

Bedankt voor de reacties! Heb even gebeld met een aantal verzekeraars en nu uiteindelijk afgesloten bij Univé, prima premie en alleen ART4 slot, geen verankering-eisen oid, helemaal prima.

Nog 1 nachtje slapen tot hij wordt bezorgd. O+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou, update van de dokter...

Trauma aan mijn linkerhand is definitief écht geen breuk, maar het moet minimaal 6 weken rust krijgen om te helen, 3 weken is niet genoeg. Je kunt er niet zoveel mee, gewoon afwachten.

Wat betreft mijn rechterheup: Ik heb een Morel Lavalleé Laesie. De huid is losgescheurd van het onderliggende weefsel door de zijwaartse krachten bij het vallen. Lymfe- en wondvocht hopen zich op. Aflaten heeft geen zin, het komt gelijk weer terug. Een dergelijk trauma moet minimaal enkele maanden krijgen (3 tot 6 maanden is heel normaal blijkbaar) voor het weggaat, en een chirurg zal zich er voor die tijd ook niet aan wagen geeft de dokter aan, ik moet dus gewoon heel veel geduld hebben.

Aangezien ik de komende 2 weken gewoon weer motorexamens heb moet ik maar gewoon weer opstappen en doorrijden. Dat is niet de professionele mening van mijn dokter, die vind dat ik ze alledrie beter gewoon direct kan verkopen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen als ik nog een keer zo'n situatie meemaak ik overweeg over te stappen naar een zijspancombinatie voor privé gebruik :P. Onderuit gaat door stommiteiten kan ik geheel accepteren maar dit soort ge-eikel hoort gewoon niet mogelijk te zijn in een ontwikkeld land waar we zo krankzinnig veel belasting betalen voor een fatsoenlijk wegennet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rkhwu880dXGz6eriRGj5ZawANMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pq6qDV6N3kuVpfaDAsXaVqRs.jpg?f=fotoalbum_large

Na een half uurtje sleutelen heb ik de Sena 50B in ieder geval over kunnen zetten naar de nieuwe helm. Ook natuurlijk de nieuw meegeleverde pinlock er (weer) in - volgende week reeds een 1B rijexamen (in feite de AVD maar dan 2x zo lang en op IKBI niveau) in Zwolle met de Africa Twin, dus we gaan gewoon weer opstappen en dat vertrouwen terugwinnen. Ik duim vooral dat het niet gaat hozen die dag eigenlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-10-2025 11:07 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 16:51

cooper_s1

MINI's rule

Sterkte en beterschap @HTT-Thalan

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:24:

Trauma aan mijn linkerhand is definitief écht geen breuk, maar het moet minimaal 6 weken rust krijgen om te helen, 3 weken is niet genoeg. Je kunt er niet zoveel mee, gewoon afwachten.

Wat betreft mijn rechterheup: Ik heb een Morel Lavalleé Laesie. De huid is losgescheurd van het onderliggende weefsel door de zijwaartse krachten bij het vallen. Lymfe- en wondvocht hopen zich op. Aflaten heeft geen zin, het komt gelijk weer terug. Een dergelijk trauma moet minimaal enkele maanden krijgen (3 tot 6 maanden is heel normaal blijkbaar) voor het weggaat, en een chirurg zal zich er voor die tijd ook niet aan wagen geeft de dokter aan, ik moet dus gewoon heel veel geduld hebben.

Aangezien ik de komende 2 weken gewoon weer motorexamens heb moet ik maar gewoon weer opstappen en doorrijden. Dat is niet de professionele mening van mijn dokter, die vind dat ik ze alledrie beter gewoon direct kan verkopen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen als ik nog een keer zo'n situatie meemaak ik overweeg over te stappen naar een zijspancombinatie voor privé gebruik :P. Onderuit gaat door stommiteiten kan ik geheel accepteren maar dit soort ge-eikel hoort gewoon niet mogelijk te zijn in een ontwikkeld land waar we zo krankzinnig veel belasting betalen voor een fatsoenlijk wegennet.

[Afbeelding]

Na een half uurtje sleutelen heb ik de Sena 50B in ieder geval over kunnen zetten naar de nieuwe helm. Ook natuurlijk de nieuw meegeleverde pinlock er (weer) in - volgende week reeds een 1B rijexamen (in feite de AVD maar dan 2x zo lang en op IKBI niveau) in Zwolle met de Africa Twin, dus we gaan gewoon weer opstappen en dat vertrouwen terugwinnen. Ik duim vooral dat het niet gaat hozen die dag eigenlijk.
Beterschap!

Enig idee welke rol de protectie bij je heupblessure heeft gespeeld?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Beterschap!

Enig idee welke rol de protectie bij je heupblessure heeft gespeeld?
Mja. Die heeft de valschade verminderd, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik met een overbroek minder onderhuidse schade had gehad omdat de jeans meer grip op je huid hebben dan een extra nylon laag op een onderliggende broek had gehad. Wellicht dan geen laesie. We zullen het niet weten, mijn dokter is van het kamp "met de auto was dit niet gebeurd" :+.

Ik was nog steeds bont en blauw, maar zonder jeans was het uiteraard veel erger geweest.

Goeie les in ieder geval. Ik zal nog steeds jeans dragen, maar wel vaker (en sowieso met slechter weer) voor een overbroek kiezen. Ook heb ik geluk gehad met het lichte gewicht van deze motor. Hij kwam op mijn onderbeen terecht en als dat een twin was geweest ipv een 125cc had ik moeilijker gezeten denk ik. Nu schopte ik de motor gewoon van mijn been af met mijn linkervoet.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:32
Destruction schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb zelf ook altijd gedacht aan een VRO en andere extra rijvaardigheidstrainingen. Op dit moment denk ik dat rijden op het circuit wel een leukere manier is om aan je techniek en houding te sleutelen.

Wat ik van Racecracks zie is dat 't vanaf niveau 2 wel echt steeds meer om "racen" gaat ipv leren. Dus dat zal mijn interesse wat minder hebben, maar je begint sowieso in niveau 1 met instructie, dus dat ga ik wel een keer doen en dan kijk ik daarna wel of dat inderdaad de weg is voor mij :)
Ik heb de CBR te koop staan, interesse? :+ Staat geschorst te wachten op een nieuw baasje in een verwarmde opslag. Rearsetje, Olie, Z04 blokjes zijn al gedaan dus gas erop. >:)

Ik ga zelf kijken voor een S1000RR. Heb daar de laatste trackday op gezeten en dat was met mijn lengte echt een bizar verschil in gemak en comfort.

[ Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 29-10-2025 16:01 ]

K to the KillaZ

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

KillaZ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:56:
[...]

Ik heb de CBR te koop staan, interesse? :+ Staat geschorst te wachten op een nieuw baasje in een verwarmde opslag. Rearsetje, Olie, Z04 blokjes zijn al gedaan dus gas erop. >:)

Ik ga zelf kijken voor een S1000RR. Heb daar de laatste trackday op gezeten en dat was met mijn lengte echt een bizar verschil in gemak en comfort.
Ik heb liever een motor waar ik wat meer rechtop zit en waar ik op straat ook nog iets aan heb ipv een dedicated circuit fiets ;)

Ik twijfel om evt weer een Fazer te kopen (naast het bankstel dus), of iets in die richting. 100+ pk heb ik niet nodig en het moet zoals ik al eerder schreef over die 2e motor geen zonde zijn om er een keer mee door de pekel te rijden op die verdwaalde mooie winterdag :)

* Destruction komt er nog niet echt uit. Veel losse ideeën maar nog niks concreets. Ik had pas wel een motorscooter op het oog (met betaald parkeren in de hele gemeente in het vooruitzicht zou ik zo'n ding er wel bij willen ook) maar dat was eigenlijk meer een afknapper dan een opknapper :+

De Diversion, een 2e motor en nog een scooterhok vind ik ergens wel weer ver gaan maar het past wel in 't motorhok hier. En dan zie ik na verloop van tijd wel of er eentje tussen zit die nauwelijks nog rijdt. Als dat zo is kan er altijd nog eentje weg, maar tot die tijd is het ideale aantal motoren het aantal dat je al hebt, +1 :p

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:54
Vandaag weer een dagje in de modder gespeeld. Verraderlijk glad (en nat 🌧️) af en toe maar wel veel lol gehad. En maar 4 keer de bodemkwaliteit van dichtbij gecheckt 😬.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cge8jd1mOBHgWtEadOVih1VtfoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdkHmeAdLLNSCFwKsHLnsa0u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azPzP2SWTN0oOtGaBDOSP6vayEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f713q6HHlDAVgGs2BRX21MEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhZ5z3JIRcYAZl1A1nzN-Dy94LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xprsb3VhRyFhkuS5FhxBcEDM.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:36

Bommes

Capo del formaggio

Je hebt ook wel een verraderlijk bandje @Daniel L. voor deze ondergrond. Je maatje met zijn Tenere zal het er ook wel wat makkelijker mee gehad hebben. Nog los van dat die motor en pak lichter is.
Geen kritiek trouwens want jou Ducati is natuurlijk veel vetter dan dat klinische Yamaha keyboard >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Daniel L.
Bommes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:51:
Je hebt ook wel een verraderlijk bandje @Daniel L. voor deze ondergrond. Je maatje met zijn Tenere zal het er ook wel wat makkelijker mee gehad hebben. Nog los van dat die motor en pak lichter is.
Geen kritiek trouwens want jou Ducati is natuurlijk veel vetter dan dat klinische Yamaha keyboard >:)
Haha, ja die Trailmax Raids zijn niet ideaal voor deze blubber. Maar zelfs de maten op de T7’s met dikke noppen hebben toch flink gegleden her en der. Maar dat houdt het leuk hè ☺️.

• Joris748
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Mja. Die heeft de valschade verminderd, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat ik met een overbroek minder onderhuidse schade had gehad omdat de jeans meer grip op je huid hebben dan een extra nylon laag op een onderliggende broek had gehad. Wellicht dan geen laesie. We zullen het niet weten, mijn dokter is van het kamp "met de auto was dit niet gebeurd" :+.

Ik was nog steeds bont en blauw, maar zonder jeans was het uiteraard veel erger geweest.

Goeie les in ieder geval. Ik zal nog steeds jeans dragen, maar wel vaker (en sowieso met slechter weer) voor een overbroek kiezen. Ook heb ik geluk gehad met het lichte gewicht van deze motor. Hij kwam op mijn onderbeen terecht en als dat een twin was geweest ipv een 125cc had ik moeilijker gezeten denk ik. Nu schopte ik de motor gewoon van mijn been af met mijn linkervoet.
Ik rij mijn hele motorleven al in leren motorpakken. Grote voordeel daarvan is dat de protectie op zijn plek blijft zitten. Heb ook eens een lowsidertje gehad (maar dan met 100 km/h sneller). Kwam weg met alleen kneuzingen.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in kleding waarbij de protectie kan verschuiven. En eerlijk gezegd al helemaal geen vertrouwen in motorjeans. Maar dat is meer een persoonlijk ding.

Misschien heb je wel gelijk. Waarschijnlijk is dat geen probleem als de protectie zonder veel weerstand kan verschuiven.

En wat je dokter betreft: onbekend maakt onbemind. Al zal hij wel wat vaker met de minder fijne kant van motorrijden in aanraking komen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Ik rij mijn hele motorleven al in leren motorpakken. Grote voordeel daarvan is dat de protectie op zijn plek blijft zitten. Heb ook eens een lowsidertje gehad (maar dan met 100 km/h sneller). Kwam weg met alleen kneuzingen.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in kleding waarbij de protectie kan verschuiven. En eerlijk gezegd al helemaal geen vertrouwen in motorjeans. Maar dat is meer een persoonlijk ding.

Misschien heb je wel gelijk. Waarschijnlijk is dat geen probleem als de protectie zonder veel weerstand kan verschuiven.

En wat je dokter betreft: onbekend maakt onbemind. Al zal hij wel wat vaker met de minder fijne kant van motorrijden in aanraking komen.
De jeans houden de protectie redelijk goed op zijn plek. Maar ik denk dat dat juist misschien nu het probleem is geweest, want de aramide lining heeft lekker veel grip op de huid, zoals spijkerstof dat ook op het asfalt heeft. Nylon broek zou minder stabiele protectie gehad hebben (negatief) maar een lagere wrijvingscoëfficient twee kanten op (naar wegdek en naar de binnenzijde toe) en daarmee had ik wellicht het scheuren van de huid voorkomen. Wie zal het zeggen.

De Jeans blijven uitermate praktisch omdat ik dan geen tijd verlies met omkleding, en de woon-werk rit is gewoon uitermate kort. Ik moet gewoon niet meer over die rotondes rijden :').

Ik ben ondertussen ook wel partial geworden richting een lederen versie van mijn Damen jas. Die zien er serieus goed uit en kunnen echt veel hebben. Misschien zodra ik de Macna versleten heb. Dat lost het probleem van de broek niet op, en ik ga niet in lederhosen rondlopen tijdens mijn werk :P. Ik heb wel een setje overbroek/jas van oxford raingear gekocht, voor visiblity en omdat je die eenvoudig over een bestaande broek en schoenen kunt trekken zonder de schoenen uit te hoeven doen. Is ook gelijk lekker winddicht.

En dan hebben we de kwestie airbagvest nog. Die staat nog steeds op de planning maar heb wel veel onkosten momenteel, dus ik hou het nog even af.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:24:

Aangezien ik de komende 2 weken gewoon weer motorexamens heb moet ik maar gewoon weer opstappen en doorrijden. Dat is niet de professionele mening van mijn dokter, die vind dat ik ze alledrie beter gewoon direct kan verkopen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen als ik nog een keer zo'n situatie meemaak ik overweeg over te stappen naar een zijspancombinatie voor privé gebruik :P.
Zolang de dokter je niet specifiek verteld dat je niet mag rijden, mag je rijden ;)

* Destruction brak in 2018 de linker hand.... Ik mocht van de dokter weer motor rijden zodra de hand weer op krachten was. Dat heeft stiekem nog best lang geduurd ook :X Dat je je uiterste best staat te doen om de koppeling van je motor in te knijpen, en je het gewoon niet voor elkaar krijgt 8)7 :/

Autorijden mocht ik weer zodra ik gips had waarmee ik m'n pols kon bewegen en het stuur goed kon vasthouden. Maar daar heb je ook minder kracht voor nodig natuurlijk. En ook dat duurde een aantal weken.
Onderuit gaat door stommiteiten kan ik geheel accepteren maar dit soort ge-eikel hoort gewoon niet mogelijk te zijn in een ontwikkeld land waar we zo krankzinnig veel belasting betalen voor een fatsoenlijk wegennet.
Je vraagt je soms inderdaad af waar dat geld dan allemaal wél aan word uitgegeven. De stelling dat wij zulke goede en goed onderhouden wegen hebben kon jaren geleden al van tafel. Dat het in andere landen erger is (België bijvoorbeeld) betekent niet automatisch dat het hier goed is. Sowieso mag de wegbeheerder echt wel meer rekening houden met motorrijders. Of je het dan hebt over potentieel glad wegdek, dom geplaatste putdeksels in bochten of vangrails die een motorrijder als een kaasschaaf in plakjes kan snijden... Het kan en moet anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 29-10-2025 21:08 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:37
Chevy454 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:57:
Het volgend hoofdstuk van de BMW R1150RT *O*
Deze heeft een grote beurt nodig dus kleppen stellen, bougies vervangen, oliewissel. Allemaal niks spannends eigenlijk maar nadat de kleppen zijn gesteld moeten ook de gaskleppen worden gesynchroniseerd.

Ik heb in een hoekje ergens een stel analoge vacuümmeters liggen.
Maar die zijn enkel maar zo goed als mijn ogen zijn :+
En aangezien ik nu mijn diploma electronica ICT heb gaan we maar iets leuks doen met die hele berg aan meuk microcontrollers.

We gaan dus aan de slag met een STM32F411CEU6 (We-Act BlackPill), een 9V batterij en XGPZ6847a sensoren :Y) Op dit moment gaan we het "book of requirements" schrijven zodat we alle aspecten van de hardware hebben afgedekt en de schema's in KiCad maken. Enkel het onderbreken van de voeding naar de sensoren met een P-Mosfet geeft me wat hoofdbrekens (lees: teveel stroom nodig en ik wil het zo zuinig mogelijk maken).

Aangezien dit meer electronica ipv motortechniek is moeten jullie maar een seintje geven of jullie hier wat van willen weten of niet.
Ik ben hier ook mee bezig. Ik heb zelf t ontwerp en software al klaar, maar ik zit nog op flexibele slang te wachten. Daarna moet ik mn 3d ontwerp af maken en printen.
Ik heb mijn ontwerp op een ATmega328 gebasseerd met 2 van die 0-40kPa sensoren waar een hx710b ad-converter aan zit. Ik laat dan een balkje op een hd44780 zien naar de kant toe die 'harder zuigt'
Ik vond t wel een leuk projectje, moet alleen 'even' tijd maken om t af te maken 8)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ja als ik nog een keer op die heup val voor het genezen is... Dan heb ik echt een serieus probleem met risico op necrose :x dus ik moet echt wel uit mn doppen kijken.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:16:
Nou ja als ik nog een keer op die heup val voor het genezen is... Dan heb ik echt een serieus probleem met risico op necrose :x dus ik moet echt wel uit mn doppen kijken.
Ja de dokter waarschuwt je niet voor niks inderdaad. Qua timing kon het niet slechter met je examens voor de deur, alsin het is atm ook echt geen optie om motorrijden even achterwege te laten tot de boel heeft kunnen herstellen, danwel herstellen voor zover dat nog mogelijk is.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:32
Destruction schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb liever een motor waar ik wat meer rechtop zit en waar ik op straat ook nog iets aan heb ipv een dedicated circuit fiets ;)

Ik twijfel om evt weer een Fazer te kopen (naast het bankstel dus), of iets in die richting. 100+ pk heb ik niet nodig en het moet zoals ik al eerder schreef over die 2e motor geen zonde zijn om er een keer mee door de pekel te rijden op die verdwaalde mooie winterdag :)

* Destruction komt er nog niet echt uit. Veel losse ideeën maar nog niks concreets. Ik had pas wel een motorscooter op het oog (met betaald parkeren in de hele gemeente in het vooruitzicht zou ik zo'n ding er wel bij willen ook) maar dat was eigenlijk meer een afknapper dan een opknapper :+

De Diversion, een 2e motor en nog een scooterhok vind ik ergens wel weer ver gaan maar het past wel in 't motorhok hier. En dan zie ik na verloop van tijd wel of er eentje tussen zit die nauwelijks nog rijdt. Als dat zo is kan er altijd nog eentje weg, maar tot die tijd is het ideale aantal motoren het aantal dat je al hebt, +1 :p
Hey, op de CBR kun je best rechtop zitten......alsdus de feedback op mijn zitpositie op Assen :+

K to the KillaZ

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:24:
[...]

Ja de dokter waarschuwt je niet voor niks inderdaad. Qua timing kon het niet slechter met je examens voor de deur, alsin het is atm ook echt geen optie om motorrijden even achterwege te laten tot de boel heeft kunnen herstellen, danwel herstellen voor zover dat nog mogelijk is.
Vandaag op de baan weer de lesmotor gepakt om opnieuw te gaan trainen. De heup ging wel, maar de zitpositie op de CB650R is permanent pijnlijk voor mijn linkerhand, zowel zitten maar ook richting aangeven.

Daarentegen gaan mijn langzame slalommetjes nu wel echt netjes _O-.

Gelukkig heb ik daar op de Twin geen last van omdat ik daar rechtop zit, en het examen volgende week vrijdag is 1B ofwel AVD. Dan moet er nog wel een kleine maar noodzakelijke (verplichte!) aanpassing gemaakt worden aan mijn motor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kb4v3ch2JoLopZiKCrIKPYxg72c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULfJVyigp9oFNXy5W2Wzc5ma.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet het, ik heb al een rijbewijs, maar dit zijn de regels.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
mhr-zip in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"

Mochten mensen nog wat bij bever zoeken, 20% korting ook bij aanbiedingen.

Zelf even tassen voor de fiets besteld, scheelde mooi!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24
Daniel L. schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:45:
Vandaag weer een dagje in de modder gespeeld. Verraderlijk glad (en nat 🌧️) af en toe maar wel veel lol gehad. En maar 4 keer de bodemkwaliteit van dichtbij gecheckt 😬.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice ik ga zaterdag weer de paden op. Wel vandaag en morgen droog dus ben benieuwd hoe het er bij ligt :9

• iMars
  • Laatst online: 10:53

iMars

Full time prutser

Daniel L. schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk speelterein daar, dat moet ik ook meer gaan doen met mijn 1290.
Bommes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:51:
Ik heb nu de Mitas Enduro Trial+ (60/40) banden en zit nu naar de Trailmax Raids als opvolger te kijken. Maar als ik zo kijk kan ik beter andere bandjes kiezen... wil toch iets in de 50/50 trant.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Daniel L.
[b]iMars schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:49:[/

Ik heb nu de Mitas Enduro Trial+ (60/40) banden en zit nu naar de Trailmax Raids als opvolger te kijken. Maar als ik zo kijk kan ik beter andere bandjes kiezen... wil toch iets in de 50/50 trant.
Officieel zijn de Trailmax Raids 50/50 banden, en ik denk dat ze op droge ondergrond ook prima aan die omschrijving voldoen. Zodra het nat en modderig wordt, zal je meer richting echte noppen moeten gaan (minimaal 70 offroad / 30 onroad) om verschil te merken. Voor mij geen optie, gezien ik het gros van de km’s nog steeds onroad maak.

• kneusteun
  • Nu online
Twee setjes banden is best wel handig.
Ik heb ook de enduro trail + voor de zomer.
En de trail XT+ voor de winter.

Beide banden erg tevreden, maar de voorkant van de enduro trail’s vind ik wat zenuwachtig soms in zacht zand en modder.

• iMars
  • Laatst online: 10:53

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:47:
Twee setjes banden is best wel handig.
Ik heb ook de enduro trail + voor de zomer.
En de trail XT+ voor de winter.

Beide banden erg tevreden, maar de voorkant van de enduro trail’s vind ik wat zenuwachtig soms in zacht zand en modder.
Ik ben zelf qua rijgedrag heel tevreden over de enduro trail+ , alleen heb ik een versie waarvan de voorband langzaam leeg loopt. Dat weerhoud me een beetje ervan om weer de enduro trail+ te nemen en zat daarom te loeren naar de trailmax raid. De trail-xt (niet de +) zat ik ook naar te kijken (30/70). Ik rij veel woon/werk, maar dat is letterlijk 5km binnen de bebouwde komt en 14km snelweg.

Koop hier mijn P1 reader :)

• kneusteun
  • Nu online
De perfecte band bestaat gewoon weg niet.
Wil je beetje raggen wil je gewoon iets anders dan een heel stuk asfalt touren. Altijd ergens concessies doen.

Dus bandjes wisselen dan maar.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de Trailmax Mission, goede "50/50" band, zoals @Daniel L. zegt zolang het droog is, met erg lange levensduur. Denk dat ik er wel 20K op kan doen. Op de snelweg ook best fijn. Best, als in, het blijven noppen, zeker in het begin voel je dat gewoon, maar qua grip etc. helemaal prima.

Wat was de volgorde ook alweer? Na abs discussie toch aansluitend banden disccusie? Aansluitend seizoensdiscussie over pekel en hoe vroeg ze wel niet strooien :P

[ Voor 13% gewijzigd door Aikon op 31-10-2025 07:15 ]

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:28:

Zie het nu pas... jammer want wil er vandaag net heen gaan voor schoenen enzo...

• kneusteun
  • Nu online
https://www.dunlop-moto.com/nl_be/tires/adventure-trail.html

Die mission zien ze als 30/70 en de trailmax raid als 50/50, en moet zeggen dat dat mij wel aardig lijkt te kloppen.

Dunlop lijkt niet hoger te gaan in hun ADV banden.

• kneusteun
  • Nu online
https://www.continental.c...eleases/20251029-tkc-802/

Als deze nieuwe versie ook maar iets beter is in regen dan is dat ook nog wel een aanrader, was wel semi fan van de tkc80. Looks van een 30/70 maar rijdt meer als een 50/50.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Aikon schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:14:
Wat was de volgorde ook alweer? Na abs discussie toch aansluitend banden disccusie? Aansluitend seizoensdiscussie over pekel en hoe vroeg ze wel niet strooien :P
Je vergeet luid pijpen en oordoppen.

* Bommes rent

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:50
Ethanol als brandstof
Koppel of vermogen

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Aikon schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:14:

Mijn motor staat inderdaad alweer binnen, zo ben ik de pekeltijd voor :P

Eigenlijk staat hij vooral al binnen omdat mijn rug momenteel niet zo heel veel zin heeft om allerlei rug dingen te doen, imo moet je hele lichaam goed functioneren om motor te kunnen rijden en past dat niet bij de klachten die ik nu heb. Komt wel weer goed, maar tot die tijd de motor maar even laten staan...

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 21:16
Bommes schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Je vergeet luid pijpen en oordoppen.

* Bommes rent
WilbertNeems schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:17:
Ethanol als brandstof
Koppel of vermogen
Zet maar op de agenda: daarna navigatie op telefoon in een houder, via Carplay/Android Auto of een dedicated navigatieunit. Vergeet ook niet de discussie kamperen of pension v.s. all-inclusive hotel :+

Het gaat uiteindelijk allemaal om ervaringen uit te wisselen, en ieder heeft daarbij een eigen gevoel en mening. Gelukkig zijn we het doorgaans vaak snel eens over mooie gebieden om in te rijden en dat motorrijden een van de mooiste dingen is die er bestaan 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Thedr op 31-10-2025 10:22 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Te veel lettertjes, te weinig foto's :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41zkVUzjGyr7Bg9KHwr0IrJ2O68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvlLV076MAdStjYlND2pIfZ7.jpg?f=fotoalbum_large
Uit de oude Doosch, Route des Grande Alpes in 2013, 1 weekje op pad met mijn toenmalige Vespa.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:08

Vrijdag

De Zwarte

Per jaargetijde mogen deze onderwerpen besproken worden:

Winter: Stalling, motorhoezen, welk merk lader, sloten en verzekering, stoere verhalen over door blijven rijden in de sneeuw/ijzel.
Lente: Banden, motorreizen, rijlessen, Distinguished Gentlemen's Ride, E95, navigatie, circuitrijden, dijkweggetjes, luid pijpen, zijtassen en topkoffers.
Zomer: Banden, TET, rijlessen, nieuw model van de Yamaha Tenere, luid pijpen, teenslippers, motorlessen/geslaagd voor examens.
Herfst: Fluor hesjes en helmen, filerijden, regenkleding, motorhoezen, druppelladers, motorverzekering.

Doorlopende onderwerpen: Klusprojecten, foto's van je nieuwe motor, Nutella foto's van Bommes, Nm/PK, (helaas) ongelukken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joris748
  • Nu online
Vrijdag schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:02:

Winter: Stalling, motorhoezen, welk merk lader, sloten en verzekering, stoere verhalen over door blijven rijden in de sneeuw/ijzel.
Lente: Banden, motorreizen, rijlessen, Distinguished Gentlemen's Ride, E95, navigatie, circuitrijden, dijkweggetjes, luid pijpen, zijtassen en topkoffers.
Zomer: Banden, TET, rijlessen, nieuw model van de Yamaha Tenere, luid pijpen, teenslippers, motorlessen/geslaagd voor examens.
Herfst: Fluor hesjes en helmen, filerijden, regenkleding, motorhoezen, druppelladers, motorverzekering.

Doorlopende onderwerpen: Klusprojecten, foto's van je nieuwe motor, Nutella foto's van Bommes, Nm/PK, (helaas) ongelukken.
Luid pijpen is meer voor pornhub :+

Voor de rest is je lijstje behoorlijk accuraat d:)b

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:15
Joris748 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Luid pijpen is meer voor pornhub :+

Voor de rest is je lijstje behoorlijk accuraat d:)b
Neuh, dat kan ik ook prima in de garage. Op de oprit schijnen de buren dan weer last van te kunnen hebben O-)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xe8gQogxqyL2FfpydEIqkzvLnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBBTjXCshZhWQxgCCjmkrfaT.jpg?f=fotoalbum_large
Daar moest ik toch wel ff voor terug graven in het foto archief, 2018 om precies te zijn.
Tripje naar Zuid Frankrijk en terug via N wegen. Toen met de Fazer omdat op dag 1 de Vespa kuren vertoonde.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 31-10-2025 11:14 ]

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:40

Oh heerlijk, ik mag binnenkort weer stoer doen dat ik door blijf rijden! Daar hoort ook bij: motor beschermen tegen pekel; zo vies mogelijk laten of na iedere rit afspoelen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:49:
[...]

Oh heerlijk, ik mag binnenkort weer stoer doen dat ik door blijf rijden! Daar hoort ook bij: motor beschermen tegen pekel; zo vies mogelijk laten of na iedere rit afspoelen.
Vies en vet maken. Want waar vet en vuil zit, zit geen pekel 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Had alleen rood moeten zijn. Met wat stickers van Citizen. En een man ipv een vrouw. Desondanks, ik zou deze wel willen 8)

• RBH

RBH

Zoals beloofd een fotootje. Ik mag vanaf nu ook in de OP @LankHoar!

Suzuki SV650 uit 2022, provincie Groningen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hJswmqpy/Sv650.jpg

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:41
Morgen nog een ritje gepland. Gewoon omdat het kan. :Y

Gelukkig geen seizoenskenteken voor mij; die balen wel, want vandaag is de laatste dag voor hen en morgen wordt 19 graden hier. 8)

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:03:
https://www.dunlop-moto.com/nl_be/tires/adventure-trail.html

Die mission zien ze als 30/70 en de trailmax raid als 50/50, en moet zeggen dat dat mij wel aardig lijkt te kloppen.

Dunlop lijkt niet hoger te gaan in hun ADV banden.
Ja ik vergis me idd, die trail vond ik teveel nop voor woonwerk...

• Aikon
  • Niet online
geert_s schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:49:
[...]

Ik strooi nu al mn eigen oprit zodat ie lekker vies wordt voordat t winter is.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

RBH schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:56:

[Afbeelding]
Staat goed dat grijs/zwart met blauw 8)

• kneusteun
  • Nu online
RBH schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:56:

[Afbeelding]
Ik zie dat je ook de arrow erop hebt >:) mooi geluid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6DaypV9lIPQ7t-0ew9nhVsZBxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQUZ6Ry2fl6G5DvEcZfTSmVG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door kneusteun op 31-10-2025 12:26 ]

• RBH

RBH

kneusteun schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:26:
[...]

Ik zie dat je ook de arrow erop hebt >:) mooi geluid

[Afbeelding]
Zeker, was een van de pluspunten om hem te kopen. Alleen nog maar stationair gehoord, want ik mag er nog niet op rijden, maar soit, dat klonk al erg goed. O+

• kneusteun
  • Nu online
Dat ding is goedgekeurd en alles, maar klappert harder dan de akra op de T7.
De belly pan was ook een must, dat filter zit zo lelijk geplaatst vond ik.

• RBH

RBH

Interessant, heb je wat duidelijkere foto's van de belly pan?

Zat nog wel na te denken over een radiator bescherming, lijkt me behoorlijk gevoelig voor steentjes/schade nu.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

$n@p$hot schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:12:
Bij Damen motorkleding hebben ze een gelamineerde jas met fluo kleuren: https://www.damenmotorkle...motorjas-laminaat-textiel
Heb een afspraak gemaakt voor morgen.
Krijg veel meer de indruk dat het een kleine maatwerk club is, dan een grote outlet (zoals MKC Moto bijv).
Aan de telefoon werd gezegd "Zomaar binnen lopen mag altijd, maar een afspraak is aan te raden."

Ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 31-10-2025 15:00 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:38
RBH schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:19:

Zat nog wel na te denken over een radiator bescherming, lijkt me behoorlijk gevoelig voor steentjes/schade nu.
Voorspatbordje is ook wel heel erg kort :o

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Niet over nadenken, doen. :) Radiatorbescherming is het eerste dat er bij mij op komt. Ik snap oprecht niet dat dat geen standaard item is. Een keer een steentje dat er ongelukkig op komt en je bent klaar.
_Apache_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Krijg veel meer de indruk dat het een kleine maatwerk club is, dan een grote outlet (zoals MKC Moto bijv).

Ben benieuwd.
Dat kleine valt wel mee, als je ziet hoeveel ze ook leveren aan politie, marechaussee, overige hulpdiensten, verkeersregelaars. Een collega van me heeft via de motards-club waar hij bij is veel van Damen, fijn spul hoor. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• UTwizard
  • Laatst online: 18:01
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:00:
Dat kleine valt wel mee, als je ziet hoeveel ze ook leveren aan politie, marechaussee, overige hulpdiensten, verkeersregelaars. Een collega van me heeft via de motards-club waar hij bij is veel van Damen, fijn spul hoor. :)
En ook in de racerij is Damen een grote naam. Van normalo's en hobby-rijders zoals wij tot aan professionele teams op Europees niveau. Mijn vriendin heeft eerder dit jaar ook een maatwerk airbag racepak laten maken door Damen, super geholpen en zit (na wat kleine verbeteringen) als gegoten :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kan er dan eindelijk een Harley gemaakt worden waar ik op pas 8)

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-01 21:19
In het kader van minder letters en meer plaatjes zoals @Bommes aangaf. Corsica 3 weken geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7I3iKch5_WzZyUe7jogBIy5CIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6nHnKk7NcvaoGexoj0y71rD.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Xenophon gaaf plaatje, Sardinië in de verte?
is die Pan American van jou?
Vorig jaar op ABR heb ik (en een paar mede Tweakers) er een rondje (20 minuutjes) offroad mee mogen rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfeZL2nA72ilSwc81q16KFP00A8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9ReO5Q6vnPSRJ02ZL6UoNMG5.jpg?f=user_large
Ik was niet geheel overtuigd maar dat kwam volgens mij omdat de auto automatische vering van mijn proefrit motor niet goed werkte. Het ding leek wel gewoon vering loos te zijn, stuiter stuiter.
Motorisch vond ik het vrij agrarisch over komen, beetje waarvan mijn Guzzi V85 altijd van beschuldigd werd :P

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:10

ozzynator

Nevermind.

Wil je ook even het verbruik per km toevoegen? Want heul belangrijk. _/-\o_

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En ik mis nog de brandstoftoevoegingen en intercom-battle.

Foto als betaalmiddel (2025, Abdij van Postel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEKj1webgqqJZC95nZzJc--4HDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8GCDrSSube9521oZcKyACmn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door _eLMo_ op 31-10-2025 18:43 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Aan de telefoon werd gezegd "Zomaar binnen lopen mag altijd, maar een afspraak is aan te raden."

Ben benieuwd.
Ze zijn preciés groot genoeg. Damen-spul is van zeer hoge kwaliteit en ze leveren indien gewenst ook maatwerk. Het gaat allemaal lang mee en ze weten precies wat ze doen. Als ik onbeperkt budget had was al mijn spul van Damen.

• Hkuit
  • Laatst online: 13:57
_eLMo_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:41:
Ja, en dan ook Euro 95 of 98, of zelfs 102, E10 of E5, en dan alle verhalen over viezigheid in carburateurs en zo!

• _eLMo_
  • Niet online
Binnenbanden in tubeless buitenbanden, en normale banden op een tubeless velg.
Race luchtfilters vs papieren luchtfilters.
Motorolie
Hoge versus lage laarzen. Jeans vs textiel vol pak vs leer. Schuberth vs de rest :+

Foto als betaalmiddel (Oostenrijk, 2023)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Vgl-gR6JHeElCtLGLSJaTaj2ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQO1ntYNkgF1WdgXtrhGiAj9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door _eLMo_ op 31-10-2025 18:59 ]

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Hkuit schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:54:
[...]

Ja, en dan ook Euro 95 of 98, of zelfs 102, E10 of E5, en dan alle verhalen over viezigheid in carburateurs en zo!
Ik zal beginnen, vanmiddag V-power racing met octaan van 100 getankt voor €1,995 per liter. E5 variant. In Duitsland.

Het was wel fris, maar dat geheel terzijde.

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:21

BM

Admin Softe Goederen
ozzynator schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:58:
[...]

Ik zal beginnen, vanmiddag V-power racing met octaan van 100 getankt voor €1,995 per liter. E5 variant. In Duitsland.

Het was wel fris, maar dat geheel terzijde.
Die benzine word idd niet verwarmd bij het tanken, dat moet je daarna zelf doen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:03
Is het octaangehalte discussie al voorbij gekomen? (niet goed gelezen)
Heb vanmiddag 98 getankt, want 95 is voor plebs.

Plaatje van vanmiddag, paar uurtjes wezen sturen in de Ardennen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iM3RnYIyRjcrQqzEFtl3RaeuN58=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xXTiesUfHifVUHwvvZdIkgz6.jpg?f=user_large

Daarnet met weemoed nog eens de foto's van m'n tripje naar de Alpen afgelopen augustus teruggekeken. Ik kijk er alweer zó naar uit om terug te gaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9a2JAehqrDTuoOJGkw2Kl2JLI8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEbvhP5KJTzme0FdS2A4fP0T.jpg?f=user_large
Eerste keer dat ik écht de bergen zag, de hele dag daarvoor in de zeikende regen gereden, en de ochtend van de foto alleen maar in dichte mist, en toen opeens dit. Wat een moment was dat, zal ik nooit meer vergeten.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 23:05
@LankHoar sorry maar er is (weer) een wijziging in het voertuigen park.

De yamaha xt660z tenere is naar een andere (nog lessende dus aanstaande )motorrijder gegaan. Heeft niet eens te koop gestaan en lag half uit elkaar om hem netjes te maken voor de geplande verkoop en was al verkocht. De motor kwam ter sprake tijdens een heel.ander gesprek, maar na 5 minuten bezichtigd te hebben belde ze 2 uur later op met een net startbod en waren we er zo uit en meteen de afspraak meteen gemaakt dat ik ze zou bellen als hij weer opgebouwd was om hem op te halen.

Toen kon de zoektocht echt doorzetten als vervanger.
Twijfels en de kandidaten waren

- Yamaha Tenere 700 (world raid) helaas geen cruise control wat eigenlijk wel een must was, ja vanaf 2026 maar dan is die te duur.
- Aprillia tuareg (dankzij @Bommes op de lijst gekomen)
Bij drie wezen kijken, 1e demo van dealer maar proefrit mocht niet vanwege het feit dat het regende :?
2e was amper een jaar oud met 14000km op de teller maar serieus mishandeld en liep ook niet helemaal lekker (kan ook tussen de oren hebben gezeten als je tijdens het rijden ineens opvalt dat je voor rempomp met tywraps vastzit :X )
Ook nog bij een derde gekeken die echt gewoon echt goed reed en ook echt "licht" aanvoelde, quickshift nagenoeg onmerkbaar goed zijn werk doet.
Maar zadel is wat smal en de styling vind ik niet helemaal geslaagd, er mist "iets" boven de koplamp wat het ruitje niet goed kan maken. Beetje ET gevoel.

- F900GS rijd geweldig maar gewoon te duur
- F850GSA op 1 proefgereden maar vond hem aan de lompe kant en "grof" in sommige zaken, kan slecht onderhoud zijn geweest maar was echt te zwaar naar mijn mening.

En dan de uiteindelijke winnaar.
BMW F850GS Deze voelde meteen "vertrouwd" en volwaardig. Veel minder lomp dam de GSA ook alles werkte soepel.
Alle opties zitten erop :
  • 0182 DTC
  • 0191 Dynamic ESA
  • 0192 LED-koplamp
  • 0193 Keyless Ride
  • 019A HP Akrapovic sporteinddemper
  • 0202 Dagrijlicht
  • 0222 Schakelassistent Pro
  • 0224 Rijmodi Pro
  • 0230 Comfort-pakket
  • 0233 Touring-pakket
  • 0235 Dynamiek-pakket
  • 0272 Voorbereiding navigatieapparaat
  • 0386 Handleiding nederlands
  • 0453 Style Rallye
  • 0519 Handvatverwarming
  • 0530 Bandenspanningscontrole
  • 0538 Snelheidsregeling
  • 056A Lichtpakket
  • 0589 Handbescherming
  • 0590 Richtingaanwijzer LED wit
  • 05AC ABS Pro
  • 0603 diefstalbeveiligingssysteem
  • 0636 Middenstandaard
  • 0661 Bagagerek m. kofferrek
  • 06AB Connectiviteit
  • 0775 Zitbank comfort
En dan een Givo dolomieten topkoffer.

Ja hij is zeker zwaarder van de tuareg, en ik weet zeker dat offroad de tuareg een stuk wendbaarder en makkelijker zal rijden. Maar als ik eerlijk ben zal dat max 20% van mijn km's zijn en het comfort, windbescherming (gebrek aan turbulentie) en zitcomfort is dan toch doorslaggevend geweest.

Hij heeft pas 8500 (nu 8650) km op de teller en ieder jaar een onderhoudsbeurt gehad bij de vmw dealer ondanks dat er dus meestal amper 1000km tussen de beurten zat.

Ook de bouwkwaliteit lijkt beter dan de aprillia tuareg, die 2e zag er echt slecht uit met 1 jaar oud en dat kan en zal ook wel aan de gebruiker liggen, maar de derde had ook al behoorlijk verroeste binnenpoten en dat voor een amper 3 jaar oude motor met 10000km die (geclaimd) altijd droog gestald stond)

En natuurlijk een fotootje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZuxTUDFFTS4PgqrZ4jb1QXuGks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DDNSu9gqpuJgoat5JlRZHRv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwcpS7mxNGujOf14IwFSAHnbdLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foIyi9cVWXebaulCOAujdTTL.jpg?f=fotoalbum_large

En nu mezelf inhouden om er niet (weer) een klap geld aan aanpassingen en accessoires op te gooien.
Alhoewel
Twijfels tussen een carpuride, chigee, ali carplay voor de navhouder (die zijn met met wonderwheel te bedienen)
Evt hogere ruit (mits hij echt wat toevoegde, windbescherming valt me vooralsnog reuze mee tov de tenere.
En misschien het verhoogde rally zadel.
En mijn sw motech evo footpegs passend maken
..... tot zover geen aanpassingen :+

Heeft die dan geen minpunten?
Natuurlijk wel, slechts 16 liter tank, geen automatische knipperlicht uitschakeling (why the f#ck not als je ziet wat voor elektra er wel allemaal opzit :?)
Elektronische tankdop is echt onzin imo
De spiegels zijn wat klein

[ Voor 16% gewijzigd door harley op 31-10-2025 22:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Pyr0_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:09:
Is het octaangehalte discussie al voorbij gekomen? (niet goed gelezen)
Heb vanmiddag 98 getankt, want 95 is voor plebs.

Plaatje van vanmiddag, paar uurtjes wezen sturen in de Ardennen.
[Afbeelding]

Daarnet met weemoed nog eens de foto's van m'n tripje naar de Alpen afgelopen augustus teruggekeken. Ik kijk er alweer zó naar uit om terug te gaan!

[Afbeelding]
Eerste keer dat ik écht de bergen zag, de hele dag daarvoor in de zeikende regen gereden, en de ochtend van de foto alleen maar in dichte mist, en toen opeens dit. Wat een moment was dat, zal ik nooit meer vergeten.
Die tweede foto, is dat toevallig de Panoramastrasse met uitzicht op de Sarnersee? Dan ben je dus eerder langs de Brienzer Rothorn gereden, inclusief het dalstation van de kabelbaan?

:P :P
edit:
Aha, ja dus: https://maps.app.goo.gl/f4TWWoMKtyfqGcXr9?g_st=ac
:D

Dit is op diezelfde weg, 8 september van dit jaar: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzKu0KY9Wsjf5O160ktf4vEB_ZQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CigBcgnPcDVnxu9gEefBu7u7.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-10-2025 22:26 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:03
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:20:
[...]

Die tweede foto, is dat toevallig de Panoramastrasse met uitzicht op de Sarnersee? Dan ben je dus eerder langs de Brienzer Rothorn gereden, inclusief het dalstation van de kabelbaan?

:P :P
edit:
Aha, ja dus: https://maps.app.goo.gl/f4TWWoMKtyfqGcXr9?g_st=ac
:D

Dit is op diezelfde weg, 8 september van dit jaar: [Afbeelding]
Jij herkent ook veel he! _O-

Klopt, was hier. Van die Brienzer Rothorn heb ik niet veel gezien door de mist helaas.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:15:

[..]

En nu mezelf inhouden om er niet (weer) een klap geld aan aanpassingen en accessoires op te gooien.
Alhoewel
Twijfels tussen een carpuride, chigee, ali carplay voor de navhouder (die zijn met met wonderwheel te bedienen)
Evt hogere ruit (mits hij echt wat toevoegde, windbescherming valt me vooralsnog reuze mee tov de tenere.

Natuurlijk wel, slechts 16 liter tank, geen automatische knipperlicht uitschakeling (why the f#ck not als je ziet wat voor elektra er wel allemaal opzit :?)
Gaaf ding!

Je kan ook dmv een adaptertje je telefoon in de houder zetten, zo heb ik m bij mn RS. Ook eentje van Aliexress (BMW had ze zelf nog niet toen), kostte < 20 eur en werkt prima.

Wat betreft die knipperlicht: zit dat niet in t menu ergens verstopt?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• harley
noes schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:13:
[...]

Gaaf ding!

Je kan ook dmv een adaptertje je telefoon in de houder zetten, zo heb ik m bij mn RS. Ook eentje van Aliexress (BMW had ze zelf nog niet toen), kostte < 20 eur en werkt prima.

Wat betreft die knipperlicht: zit dat niet in t menu ergens verstopt?
Zou zomaar kunnen, heb nog een en ander uit te zoeken in dat menu zeg maar.
Volgens de handleiding als je comfort turn signal hebt afhankelijk van afstand en tijd. Zie die optie niet speciaal op mijn lijstje staan, maar kan me.bijna niet voorstellen dat dat niet in 1 van de drie optiepakketten zou zitten

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• kneusteun
  • Nu online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EdUMHOimzMpRgWkSji_xmDkkCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11XuiKSWzsVZBtXhUmikwAuZ.jpg?f=fotoalbum_large
Het is de oem, niet de mooiste maar ik vind het iets meer body geven en bescherming. Maar ook dat lelijke filter uit het zicht.

• Joris748
  • Nu online
_eLMo_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:41:

Foto als betaalmiddel (2025, Abdij van Postel)
[Afbeelding]
En hoogte van de kuipruit!

• Jolke
  • Laatst online: 19:41
@harley daar ga je veel plezier mee hebben. Ik heb de 750 versie en ik ben er helemaal weg van. O+

Klopt... plaatjes, geen praatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSFOgdL5F8BQtyO8S29F3uEIJLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRoGIboEYQBh7QUuNveBT2tJ.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf de Grimselpass, uitzicht op de Furkapass.

• Chevy454
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 02:49:
[...]

[Afbeelding]
Het is de oem, niet de mooiste maar ik vind het iets meer body geven en bescherming. Maar ook dat lelijke filter uit het zicht.
Zo een SV blijft toch een leuke fiets om naar te kijken.

Eerder deze week nog met mijn SV650S gereden om te kijken of het nieuwe deksel goed afsluit. Geen druppeltje te zien dus dat is ook in orde :*)

Komende week de kleppen van de RT stellen en dan nog ouderwets analoog de gaskleppen syncen.

Voor mijn digitale meter heb ik bijna alle delen binnen, hopelijk kan ik die nog eind van de week op een breadboard prikken voor de HW kant af te zekeren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:12
harley schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:15:

De yamaha xt660z tenere is naar een andere (nog lessende dus aanstaande )motorrijder gegaan. Heeft niet eens te koop gestaan en lag half uit elkaar om hem netjes te maken voor de geplande verkoop en was al verkocht. De motor kwam ter sprake tijdens een heel.ander gesprek, maar na 5 minuten bezichtigd te hebben belde ze 2 uur later op met een net startbod en waren we er zo uit en meteen de afspraak meteen gemaakt dat ik ze zou bellen als hij weer opgebouwd was om hem op te halen.

Toen kon de zoektocht echt doorzetten als vervanger.
Twijfels en de kandidaten waren

- Yamaha Tenere 700 (world raid) helaas geen cruise control wat eigenlijk wel een must was, ja vanaf 2026 maar dan is die te duur.
- Aprillia tuareg (dankzij @Bommes op de lijst gekomen)
Bij drie wezen kijken, 1e demo van dealer maar proefrit mocht niet vanwege het feit dat het regende :?
2e was amper een jaar oud met 14000km op de teller maar serieus mishandeld en liep ook niet helemaal lekker (kan ook tussen de oren hebben gezeten als je tijdens het rijden ineens opvalt dat je voor rempomp met tywraps vastzit :X )
Ook nog bij een derde gekeken die echt gewoon echt goed reed en ook echt "licht" aanvoelde, quickshift nagenoeg onmerkbaar goed zijn werk doet.
Maar zadel is wat smal en de styling vind ik niet helemaal geslaagd, er mist "iets" boven de koplamp wat het ruitje niet goed kan maken. Beetje ET gevoel.

- F900GS rijd geweldig maar gewoon te duur
- F850GSA op 1 proefgereden maar vond hem aan de lompe kant en "grof" in sommige zaken, kan slecht onderhoud zijn geweest maar was echt te zwaar naar mijn mening.

En dan de uiteindelijke winnaar.
BMW F850GS Deze voelde meteen "vertrouwd" en volwaardig. Veel minder lomp dam de GSA ook alles werkte soepel.
Alle opties zitten erop :
  • 0182 DTC
  • 0191 Dynamic ESA
  • 0192 LED-koplamp
  • 0193 Keyless Ride
  • 019A HP Akrapovic sporteinddemper
  • 0202 Dagrijlicht
  • 0222 Schakelassistent Pro
  • 0224 Rijmodi Pro
  • 0230 Comfort-pakket
  • 0233 Touring-pakket
  • 0235 Dynamiek-pakket
  • 0272 Voorbereiding navigatieapparaat
  • 0386 Handleiding nederlands
  • 0453 Style Rallye
  • 0519 Handvatverwarming
  • 0530 Bandenspanningscontrole
  • 0538 Snelheidsregeling
  • 056A Lichtpakket
  • 0589 Handbescherming
  • 0590 Richtingaanwijzer LED wit
  • 05AC ABS Pro
  • 0603 diefstalbeveiligingssysteem
  • 0636 Middenstandaard
  • 0661 Bagagerek m. kofferrek
  • 06AB Connectiviteit
  • 0775 Zitbank comfort
En dan een Givo dolomieten topkoffer.

Ja hij is zeker zwaarder van de tuareg, en ik weet zeker dat offroad de tuareg een stuk wendbaarder en makkelijker zal rijden. Maar als ik eerlijk ben zal dat max 20% van mijn km's zijn en het comfort, windbescherming (gebrek aan turbulentie) en zitcomfort is dan toch doorslaggevend geweest.

Hij heeft pas 8500 (nu 8650) km op de teller en ieder jaar een onderhoudsbeurt gehad bij de vmw dealer ondanks dat er dus meestal amper 1000km tussen de beurten zat.

Ook de bouwkwaliteit lijkt beter dan de aprillia tuareg, die 2e zag er echt slecht uit met 1 jaar oud en dat kan en zal ook wel aan de gebruiker liggen, maar de derde had ook al behoorlijk verroeste binnenpoten en dat voor een amper 3 jaar oude motor met 10000km die (geclaimd) altijd droog gestald stond)

En natuurlijk een fotootje!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alhoewel

Mooie machine in de juiste kleurstelling! :)

Vreemd over dat stukje automatische annulering van knipperlicht, mijn F700GS uit 2015 heeft dat wel en die heeft een stuk minder elektronica aan boord. Misschien eens nagaan of dit is uitgezet?
Zelf had ik de keuze gelegd op een oudere generatie vanwege de motor blokken, even afwachten wat de Loncin motoren over de jaren doen.

Hoe dan ook, heel veel (rij)plezier gewenst met de nieuwe BMW! :9

• _eLMo_
  • Niet online
Ja, volgens mij is dat nooit een “optie” geweest, altijd standaard. Je kan het aan en uit zetten in de settings (standaard aan). Maar voor de TFT’s moest het via canbus.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 01-11-2025 11:43 ]

• Tribunus
  • Nu online
Ik heb een maand of 2 geleden schade gereden aan mijn motor (ben achterop een andere motor gereden)

Schade afgehandeld via de verzekering wat inmiddels is uitgekeerd. Alleen moet ik u nog de keuze maken om de motor wel of niet te laten repareren. Overleg gehad met de verzekering en ik heb geen verplichting om de motor te repareren.

De expert had de motor al ter bieding aangeboden omdat we qua bedrag aardig in de buurt van economisch total loss kwamen.

Dat bedrag + verzekerings uitkering is een mooi bedrag on wellicht naar een andere motor te kijken. Maar dat zou betekenen dat ik de motor als schademotor moet verkopen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Wellicht een tip waar ik de motor kan aanbieden om te kijken wat men ervoor wil geven in de huidige staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Tribunus op 01-11-2025 11:47 ]

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:56
Ik mag me officieel melden.
Eind volgende week deze beauty ophalen! oOo

Geen hele lange proefrit, maar het ging me vooral hoe het vermogen voelde en de motor zich gedraagd.
Samenvatting: Niet zo eng als sommige mensen je willen doen denken, vond hem heerlijk rustig rijden tussen de twee en vierduizend toeren, en ook klinken! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ynRSBtTt7PnWMkUcGPjlJZS74c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrHgzRv4r6ZH8dvZvdBcQlll.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIXvKbs0iQxBX0YqPkRtE7y8EOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSOUdBERVJkbXDp6roTF4XQX.jpg?f=fotoalbum_large

• harley
@Loei123 gefeliciteerd en veel plezier ermee,
Afstelling doet veel voor zo'n motor dus wellicht niet helemaal standaard meer.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Chevy454 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:03:
[...]

Eerder deze week nog met mijn SV650S gereden om te kijken of het nieuwe deksel goed afsluit. Geen druppeltje te zien dus dat is ook in orde.
War doe je met het oude deksel? 😁

• Chevy454
  • Niet online
ozzynator schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:25:
War doe je met het oude deksel? 😁
Nadat ik klaar ben met de RT wil ik mij eens gaan verdiepen in het 3D scannen en printen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:02
Hier staat de motor al maanden stil, zonde! Laatst had ik 'm op MP gezet, maar toen het serieus werd toch niet verkocht, maarja, zo stil laten staan is ook zonde.

Vrienden geven aan dat ik 'm moet verkopen en iets anders moet kopen, maar wat dan? Ik wil comfort, ik wil luxe. Ik rij nu een 1200 GSA LC 2018.

De 1300 GS vind ik heel gaaf, maarja, zou zonde zijn om er dan niet mee te gaan rijden....

EU DNS: 86.54.11.100

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja... Soms is de prik uit de cola en heb je een andere motor nodig om die vonk tussen jezelf en het motorrijden weer te laten overspringen, zullen we maar zeggen.

• _eLMo_
  • Niet online
c-nan schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:39:
Hier staat de motor al maanden stil, zonde! Laatst had ik 'm op MP gezet, maar toen het serieus werd toch niet verkocht, maarja, zo stil laten staan is ook zonde.

Vrienden geven aan dat ik 'm moet verkopen en iets anders moet kopen, maar wat dan? Ik wil comfort, ik wil luxe. Ik rij nu een 1200 GSA LC 2018.

De 1300 GS vind ik heel gaaf, maarja, zou zonde zijn om er dan niet mee te gaan rijden....
Bijna alle motorzaken verhuren ook fietsen, probeer dat eens? Comfort en luxer hoeft niet adventure te zijn. Wat dacht je van de RS? Compleet andere fiets, stuurt 10x scherper dan de GS (17", traditionele vork, je zit iets voorover), hele andere beleving, praktisch even comfortabel.
Of misschien is 2 cilinder wel niks voor je, probeer eens een Triumph, of misschien is een boxer gewoon te netjes, probeer eens een KTM of Ducati :9
Ik rijd een 1300GS

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 01-11-2025 14:06 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:50:
[...]

Ze zijn preciés groot genoeg. Damen-spul is van zeer hoge kwaliteit en ze leveren indien gewenst ook maatwerk. Het gaat allemaal lang mee en ze weten precies wat ze doen. Als ik onbeperkt budget had was al mijn spul van Damen.
Jas gekozen, hoefde niet aangepast te worden. Echt een soort kleermaker voor motorkleding.
Levering midden januari. :|

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:02
_eLMo_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:05:
[...]

Bijna alle motorzaken verhuren ook fietsen, probeer dat eens? Comfort en luxer hoeft niet adventure te zijn. Wat dacht je van de RS? Compleet andere fiets, stuurt 10x scherper dan de GS (17", traditionele vork, je zit iets voorover), hele andere beleving, praktisch even comfortabel.
Of misschien is 2 cilinder wel niks voor je, probeer eens een Triumph, of misschien is een boxer gewoon te netjes, probeer eens een KTM of Ducati :9
Ik rijd een 1300GS
Laatst een RS meegekregen als leenmotor, wat voelde de GS daarna saai. De RS stuurt veel directer. Veel leuker om te rijden. Maar of een RS ook bij langere ritten comfortabel is? Dat betwijfel ik.

EU DNS: 86.54.11.100

• _eLMo_
  • Niet online
c-nan schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:45:
[...]

Laatst een RS meegekregen als leenmotor, wat voelde de GS daarna saai. De RS stuurt veel directer. Veel leuker om te rijden. Maar of een RS ook bij langere ritten comfortabel is? Dat betwijfel ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jH6fb_Re5dzaLg12sPnDEVBX-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aed8e1p00KVECEQKQ8d5vfGY.jpg?f=fotoalbum_large

Rijd je net zo goed op naar Griekenland als een GS hoor Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:09:
[...]

Jas gekozen, hoefde niet aangepast te worden. Echt een soort kleermaker voor motorkleding.
Levering midden januari. :|
Good things come to those who wait ;).

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:14

botoo

💀 too old to die young

Comfort is een volledig persoonlijk iets. Voor max. comfort neem je een taxi naar Schiphol. Plezier is net zo persoonlijk, als jij na een lange rit bijkans kreupel van de fiets afkomt dan zal je daar geen plezier en ook geen comfort hebben gehad.

Wat voor mensen zoals @_eLMo_ geld bij het rijden naar Griekenland, hoeft dat niet voor een ander ook zo te gelden, ook al zit 'ie op een meer comfortabele fiets, het is maar net wat je zoekt.

Zelf trek ik altijd de vergelijking toen ik nog triathlons deed, (oa) 5 uur rammen op de racefiets met een 200 gram keihard zadel, da's niet comfortabel nee, maar wel mijn eigen keus voor max. plezier.

Nu zit ik zo nu en dan hele dagen aan één stuk op de Harley, meestal droog en in de zon, soms in de kou en in de regen. Is dat comfortabel? vast niet, maar het is wel mijn max. beleving van plezier (en het blijft een heel stuk comfortabeler dan een 200 gram zadeltje op een racefiets :+ ).

Comfort en plezier zijn arbitrair, jij maakt jouw keus.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Joris748
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:53:
[...]

Good things come to those who wait ;).
Ben benieuwd wat er voor mij in het vooruitschiet ligt, wacht al ontzettend lang :+

• Xenophon
Bommes schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:30:
@Xenophon gaaf plaatje, Sardinië in de verte?
is die Pan American van jou?
Vorig jaar op ABR heb ik (en een paar mede Tweakers) er een rondje (20 minuutjes) offroad mee mogen rijden.
[Afbeelding]
Ik was niet geheel overtuigd maar dat kwam volgens mij omdat de auto automatische vering van mijn proefrit motor niet goed werkte. Het ding leek wel gewoon vering loos te zijn, stuiter stuiter.
Motorisch vond ik het vrij agrarisch over komen, beetje waarvan mijn Guzzi V85 altijd van beschuldigd werd :P
Dat is Elba in de verte. :)
De PA heb ik afgelopen maart nieuw ingeruild. Nu staat er bijna 10K op. Geen moment spijt van gehad. Wat een feest om te rijden! Van de Harleys die ik gereden heb, voelt deze het minst agrarisch. :D
Veel lichter, wendbaarder, comfortabeler, sportiever, makkelijker in onderhoud. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTD-v_f7uWYEXP2gbisPyRgVrIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1QPL4eEYVoS1iHO1WSxZ8y2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1qMTTbJTExu2LX9g5En0qhJgiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1lPJVi0j5qzFtqas1q5WzV7.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Xenophon Gave keuze hoor die PA, ziet ze niet heel veel, daar houd ik wel van, beetje dwers tegen de stroming in.
Heeft die van jou ook die automagische vering? of is dat standaard?

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:28:

Vandaag langs gegaan en gewoon gezegd dat ik geen tijd had donderdag :P , kreeg zonder problemen de 20% korting op schoenen én een Rab ultrasphere als reservematje.

• Chevy454
  • Niet online
Probleem gevonden van het slecht rijden bij de R1150RT
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrxXxx30amvB7FIkafaoTDvXFYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2xO2eKj6Cv3bNQCHBypDnrI.jpg?f=fotoalbum_large
Waarschijnlijk gaat nu het wel beter lopen, het stationair zal nu vast wel mooier lopen. Maar ik ga toch doorzetten, de kleppen controleren en eventueel afstellen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@RBH welkom in de OP!

@harley Yamaha vervangen door BMW - gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Xenophon
Bommes schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:27:
@Xenophon Gave keuze hoor die PA, ziet ze niet heel veel, daar houd ik wel van, beetje dwers tegen de stroming in.
Heeft die van jou ook die automagische vering? of is dat standaard?
Het is een PA Special, dus het zou kunnen dat het standaard is bij die modellen. Ik weet eigenlijk niet. Ik heb het er i.i.g. wel op zitten. En dat is ook zoals ik het wilde. Wel handig met die verschillende rijmodi.
Voor voetjes aan de grond bij stilstand zou ik het eigenlijk niet nodig hebben met mijn 1,86m, maar ik vind het toch wel een plus op ongelijk terrein. :)

• Joris748
  • Nu online
Chevy454 schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:03:
Probleem gevonden van het slecht rijden bij de R1150RT
spoiler:
Waarschijnlijk gaat nu het wel beter lopen, het stationair zal nu vast wel mooier lopen. Maar ik ga toch doorzetten, de kleppen controleren en eventueel afstellen.
Ik zie een losse connector. Waar is die sensor voor?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-01 23:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joris748 schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:10:
[...]

Ik zie een losse connector. Waar is die sensor voor?
Het is een van de bobines, hieronder zit de bougie.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:56
@LankHoar

Mag ik ook in de OP? :o

• _eLMo_
  • Niet online
Handig om even je post te linken met foto. Zet er eventueel ook je regio bij.

Pagina: 1 ... 88 ... 105 Laatste