Nou, update van de dokter...
Trauma aan mijn linkerhand is definitief écht geen breuk, maar het moet minimaal 6 weken rust krijgen om te helen, 3 weken is niet genoeg. Je kunt er niet zoveel mee, gewoon afwachten.
Wat betreft mijn rechterheup: Ik heb een
Morel Lavalleé Laesie. De huid is losgescheurd van het onderliggende weefsel door de zijwaartse krachten bij het vallen. Lymfe- en wondvocht hopen zich op. Aflaten heeft geen zin, het komt gelijk weer terug. Een dergelijk trauma moet minimaal enkele maanden krijgen (3 tot 6 maanden is heel normaal blijkbaar) voor het weggaat, en een chirurg zal zich er voor die tijd ook niet aan wagen geeft de dokter aan, ik moet dus gewoon heel veel geduld hebben.
Aangezien ik de komende 2 weken gewoon weer motorexamens heb moet ik maar gewoon weer opstappen en doorrijden. Dat is niet de professionele mening van mijn dokter, die vind dat ik ze alledrie beter gewoon direct kan verkopen, maar ik heb mezelf wel voorgenomen als ik nog een keer zo'n situatie meemaak ik overweeg over te stappen naar een zijspancombinatie voor privé gebruik

. Onderuit gaat door stommiteiten kan ik geheel accepteren maar dit soort ge-eikel hoort gewoon niet mogelijk te zijn in een ontwikkeld land waar we zo krankzinnig veel belasting betalen voor een fatsoenlijk wegennet.
Na een half uurtje sleutelen heb ik de Sena 50B in ieder geval over kunnen zetten naar de nieuwe helm. Ook natuurlijk de nieuw meegeleverde pinlock er (weer) in - volgende week reeds een 1B rijexamen (in feite de AVD maar dan 2x zo lang en op IKBI niveau) in Zwolle met de Africa Twin, dus we gaan gewoon weer opstappen en dat vertrouwen terugwinnen. Ik duim vooral dat het niet gaat hozen die dag eigenlijk.
[
Voor 21% gewijzigd door
HTT-Thalan op 29-10-2025 11:07
]