De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sterkte.
Zowel bij herstel als afhandeling van de schade.
Shit happens yk
Wat klote man, sterkte met het herstel en de afhandeling!t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:15:
[...]
Ik was rustig aan het rijden op een rechte baan en rechts van de baan waar ik op rijd zijn er parkeerplekken.
Opeens kwam er een auto gewoon van de andere rijstrook 180° gedraaid om op een parkeerplek te kunnen parkeren en heel mijn linker kant kapot en de voorkant ook kapot. Een ongeval kan gebeuren, dat weet ik maar 2x op 1 week
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
en goed opletten waar je fotos maakt en met je drone vliegt.. dat woord vaak als spionage gezien..cyntax schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:11:
[...]
Ik denk dat dit maar in uitzonderlijke gevallen gebeurd. Er zijn genoeg westerse reizigers die veilig door Rusland & Iran crossen. Je moet gewoon niet teveel in de grote steden komen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een van die landen bezoekt, maar ook bijvoorbeeld Congo of Somalie ofzo, dat je dan nooit meer makkelijk in de VS of Israel komt. Ook niet voor werk.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb er twee of drie als het goed is (GoTR), die van afgelopen jaar komt op een paar honderd meter na langs mijn huis op - de rest is sowieso in de regio. Mocht jij (of iemand anders) het leuk vinden om samen (een stuk) te rijden dan laat maar horen. En voor een bak koffie staat de deur ook zeker open!kneusteun schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:46:
Mooi, want van de week de winterbandjes erop en weer lekker door de drek gaan knallen!
Meestal ga ik omhoog Twente, Drenthe, maar zal ook weer eens omlaag gaan, viel me 2x tegen (veel vlak en weinig spannend) maar schijnbaar moeten er nog wel mooie stukken inzitten. Dus toch ook iets meer gaan zoeken van de TET af.
En heb nog een Get off the road route liggen die ook nog wel boeiend kan zijn.
Kan je ook meteen een mooie foto maken bij die prachtige brug hier in de regio
[ Voor 4% gewijzigd door Thedr op 23-10-2025 11:54 ]
Ai beterschap! En succes met de afhandeling etc.t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:15:
[...]
Ik was rustig aan het rijden op een rechte baan en rechts van de baan waar ik op rijd zijn er parkeerplekken.
Opeens kwam er een auto gewoon van de andere rijstrook 180° gedraaid om op een parkeerplek te kunnen parkeren en heel mijn linker kant kapot en de voorkant ook kapot. Een ongeval kan gebeuren, dat weet ik maar 2x op 1 week
Dat is hier overigens niet anders hoor, alleen kom je er hier wat makkelijker mee weg.ToolkiT schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:52:
[...]
en goed opletten waar je fotos maakt en met je drone vliegt.. dat woord vaak als spionage gezien..
Als je met je motor de Eifel in gaat, en in de buurt van Spangdahlem komt, dan kun je eens proberen om langs de doorgaande weg te stoppen en wat mooie foto's te maken. Dan duurt het niet lang voordat de MP naast je staat en de foto's voor je komt wissen. Dat hebben we al meegemaakt, ook als we daar toevallig stopten voor een plaspauze.
Als je een drone gebruikt zou het wel eens kunnen zijn dat je die dag wat later thuis bent.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
hier in de buurt heb AWE (https://www.awe.co.uk/), toen ik daar in de buurt even stopte stond er ook in no-time een politie auto te checken wat ik aan het doen was ..DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:31:
[...]
Dat is hier overigens niet anders hoor, alleen kom je er hier wat makkelijker mee weg.
Als je met je motor de Eifel in gaat, en in de buurt van Spangdahlem komt, dan kun je eens proberen om langs de doorgaande weg te stoppen en wat mooie foto's te maken. Dan duurt het niet lang voordat de MP naast je staat en de foto's voor je komt wissen. Dat hebben we al meegemaakt, ook als we daar toevallig stopten voor een plaspauze.![]()
Als je een drone gebruikt zou het wel eens kunnen zijn dat je die dag wat later thuis bent.
In Iran mag je dan meteen mee de bak in voor een vriendelijk gesprek..
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 23-10-2025 14:09 ]
Is dan ook je eigen schuld, want no-fly zone.DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:31:
[...]
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Om dit nog even af te maken: het is, zo noemen ze het zelf, een lichte overtreding. 65 gereden, 50 toegestaan. Na correctie bleef er nog 62km/h over, dus dat is 40 euro.DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:26:
Let op, van Kesternich naar Einruhr is afgesloten. Zodra ik linksaf sloeg in Kesternich, de omleidingsroute in richting Rurberg, werd ik geflitst op het stukje waar nog 50 geldt.
En ja, ik zag het bordje einde 50 dus ik gaf alvast gas. Foei.
Nou ja, dat wat hij zegt dus.
Was het nu een middelzware overtreding geweest, dan was de boete niet alleen hoger maar kwam er ook 28,50 aan administratieve kosten bij.
Uiteraard.ozzynator schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:46:
[...]
Is dan ook je eigen schuld, want no-fly zone.
[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-10-2025 18:33 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
:strip_exif()/f/image/0uI9ZEkwfcXt7cA3aJ2wkonR.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindelijk is de nieuwe cover binnen. Ziet erg netjes uit, ben benieuwd hoe deze eruit gaat zien. Hopelijk vind ik morgenavond nog een slot om dit te monteren.
Dan ben ik van dit af:
:strip_exif()/f/image/ltNVSlAF6k0OaFd52GvCIQSe.jpg?f=fotoalbum_large)
Plan voor morgenochtend gaat zijn: motorblok eerst schoonvegen en dan met water wat reinigen. Perslucht erop voor het stof te verwijderen. Olie aflaten en opvangen in een schone bak want pas 300km oud.
Daarna naar het werk en eens terug de cover eraf halen, oppervlak reinigen met remmenreiniger. De nieuwe cover, beetje lithium vet op de O-ring doen en dan monteren, boutjes op 10Nm met wat loctite erop. Olie vullen en dan eens een filmpje maken?
[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 23-10-2025 21:27 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ohja, ik zou ook geen lithiumvet gebruiken op de o-ring, dat wil al wel eens reageren (hangt af van op welke basis het vet is gemaakt). Beetje siliconenvet/spray is veiliger
[ Voor 37% gewijzigd door theredone51 op 24-10-2025 08:53 ]
Facking hell kerel, da's dubbel pech. Had hij je niet gezien ofzo?t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:15:
[...]
Man, dat is wel echt heel kak. Doe rustig aan, ik hoop dat alles netjes geneest.t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:41:
Lekker aangereden weer... De 2de keer op 1 week tijd. Nu is hij volledig kapot... Knie gekneusd, Blauwe plek met diameter 10cm en dij gekneusd. Ik haat die stalen blikken.
Ik neem aan dat de verzekering de schade dekt?
Via via een adres in de buurt gekregen, bleek een yamaha WSBK monteur te zijn! Die had daar een paar mooie R1's R7's en R3's staan track ready
:strip_exif()/f/image/3j20L7XeLdqXViftifRtxIei.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo, het oude deksel is eraf. En zo ziet dus de koppeling eruit. Ik heb snel naar de mand gekeken en die ziet er ook nog mooi uit. De olie heb ik deze ochtend afgelaten in een schone bak.
:strip_exif()/f/image/GhVgzbb8WLj7EusBZYczBymh.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet het niet goed maar hij lekte aan de gehele onderkant. Het oppervlak gereinigd, de bouten zaten dus vast met loctite. Deze schoongemaakt met een moer en staalborstel. Daarna met lithium vet op het nieuwe deksel met gemonteerde O-ring alles gemonteerd. De bouten met loctite en op 10Nm aangetrokken.
:strip_exif()/f/image/njpQSHSP9wxkA5W4Ay88af0y.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo ziet het eruit met de olie terug in het blok.
Even de motor gestart wat best lastig was, denk oude benzine in de vlotterkamer. En de koppeling draait toch sneller dan gedacht maar het ziet ook wel niet zoveel olie door het venster gesmeten worden.
Nu even wachten tot alles goed gezet heeft en het droog blijft. En de originele plastic cover? Een banaan is rechter, deze is 0,3mm krom dus daar kan je nog maar weinig aan redden vrees ik. Mogelijk als ik de bouten slim had aangetrokken... Nee het deksel is te krom, deze alu cover is gewoon de beste oplossing.
Gek genoeg had ik dat idee ook nog wel even gehad maar dan moest ik voorover buigen met mijn niet meer zo jonge rug. Nu kon ik op een klein krukje blijven zitten.theredone51 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:49:
@Chevy454 ik zou lui zijn en de motor op zijn linker kant kantelen/leggen/... en vervolgens het deksel wisselen terwijl de olie nog lekker in het blok zit 😅
Ik heb dit te laat gelezen dus er zit nu wat lithium vet op. We zien het wel. Siliconenspray heb ik ergens nog wel rondslingeren denk ik.Ohja, ik zou ook geen lithiumvet gebruiken op de o-ring, dat wil al wel eens reageren (hangt af van op welke basis het vet is gemaakt). Beetje siliconenvet/spray is veiliger
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 24-10-2025 17:28 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wat is voor jou de reden om het niet zelf te doen? Ik twijfel altijd of balanceren nou nog nodig is met dat soort noppen/allroad banden...kneusteun schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:15:
Nou de nopjes liggen er weer onder![]()
Via via een adres in de buurt gekregen, bleek een yamaha WSBK monteur te zijn! Die had daar een paar mooie R1's R7's en R3's staan track ready
Heb er niet echt last van, met noppen trilt en rammelt het toch al een flink stuk meer.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Omdat het kan even voor de gein gemeten.Chevy454 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:23:
En de originele plastic cover? Een banaan is rechter, deze is 0,3mm krom dus daar kan je nog maar weinig aan redden vrees ik. Mogelijk als ik de bouten slim had aangetrokken... Nee het deksel is te krom, deze alu cover is gewoon de beste oplossing.
Deksel op het keukenblad gelegd, met een voelermaatje uitvullen tot het niet meer wiebelt. 0,3mm en het wiebelt nog, pas bij 0,5mm stopt deze te wiebelen
Afschuren gaat de groef minder diep maken, kan dus nog eens tegenvallen dan bij eventueel monteren. Dus de keuze voor een aluminium deksel is dus de beste meest duurzame oplossing te zijn (ook wel de duurste).
Geen idee wat ik nu met deze deksel moet doen
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 24-10-2025 20:42 ]
Bij het oud ijzer?Chevy454 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:40:
[...]
Omdat het kan even voor de gein gemeten.
Deksel op het keukenblad gelegd, met een voelermaatje uitvullen tot het niet meer wiebelt. 0,3mm en het wiebelt nog, pas bij 0,5mm stopt deze te wiebelen
Afschuren gaat de groef minder diep maken, kan dus nog eens tegenvallen dan bij eventueel monteren. Dus de keuze voor een aluminium deksel is dus de beste meest duurzame oplossing te zijn (ook wel de duurste).
Geen idee wat ik nu met deze deksel moet doen
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het deksel is van plastiek. Ik zou het nog kunnen inscannen en dan 3d printen voor de fun. Ofzo...Joris748 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:43:
Bij het oud ijzer?
Bij het PMD danChevy454 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:20:
[...]
Het deksel is van plastiek. Ik zou het nog kunnen inscannen en dan 3d printen voor de fun. Ofzo...
Maar plastic ja? Dat had ik niet verwacht.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Tijd, mitas en deels luiheidDRAFTER86 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:33:
[...]
Wat is voor jou de reden om het niet zelf te doen? Ik twijfel altijd of balanceren nou nog nodig is met dat soort noppen/allroad banden...
Met lepels is altijd best wel even klooien, het kan maar het is voor mij nog steeds een uur vloeken en tieren met 3 peuk pauzes.
De kosten waren het niet.
En de mitas die ik erop heb hebben nogal stijve (lees enorm stijve) wangen en is echt beuken om eraf te halen.
Ik reed trouwens terug zonder muziek op , en vooral mij ineens op wat een enorme herrie die ketting rollers maken… volgens mij zijn daar lagers van gesneuveld ofzo.
Is het nog recht te maken mbv verwarmen?Chevy454 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:20:
Het deksel is van plastiek. Ik zou het nog kunnen inscannen en dan 3d printen voor de fun. Ofzo...
Maar ja, wat wil je er dan nog mee doen?
Ik denk dat alle weekmakers die het flexibel moesten houden eruit zijn na 25 jaar.Truus01 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:28:
Is het nog recht te maken mbv verwarmen?
Goede vraag, ik kan er niks mee bedenken op het moment. Ik denk dat deze misschien kan dienen als een mal om iets te 3D printen als ik ooit zin en tijd heb. (Waarschijnlijk 5 jaar stof vangen en dan toch uiteindelijk wegmieteren).Maar ja, wat wil je er dan nog mee doen?
Neen, hij zegt dat een andere auto teken deed dat er niemand meer was...HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:07:
[...]
Facking hell kerel, da's dubbel pech. Had hij je niet gezien ofzo?
Shit happens yk
Het modder seizoen is weer begonnen
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 26-10-2025 08:42 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
The good and the bad.
[ Voor 20% gewijzigd door botoo op 26-10-2025 18:43 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vet hoor !!
Zag een US price van 6,5K
Toch wel een nice tegenstander voor de CFmoto.
[ Voor 27% gewijzigd door kneusteun op 27-10-2025 09:45 ]
Ja, ben geen fan van die neus, maar alles bij elkaar vind ik het een tof pakket.
Schade bleek meer dan 2000 euro te zijn.
Zelf ga ik woensdag terug naar de dokter omdat de pijn in de heup en linkerhand blijven en ik ben er wel een beetje klaar mee ondertussen.
[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-10-2025 11:13 ]
Ik ben ondanks het gekwispel blijven zitten anders zou ik de ugly zijn
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Kan je het wrak opkopen?HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:12:
Nou, update van de dealer.... De CB125F is met slechts 300km op de teller economisch total loss verklaard. De verzekering keert uit en ik moet een nieuwe bestellen. Dat wordt gewoon dezelfde met dezelfde opties, maar wel kut, heb ik ook weer het inrijden, nieuwe banden...
Zelf ga ik woensdag terug naar de dokter omdat de pijn in de heup en linkerhand blijven en ik ben er wel een beetje klaar mee ondertussen.
Vanochtend zag mijn NC de regen buiten en dacht ik ga niet starten vandaag.
Uiteindelijk met een starthulp gelukt, maar motor management lampje bleef branden.
Nu ben ik nieuwsgierig of mensen ervaring hebben met de OBD van Honda's.
Is het waarde toevoegend of kun je dit beter bij de dealer neerleggen?
What the hell, heb je een specificatie?HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:12:
Sterkte met het herstel.
Whut? 2000 EUR voor een paar krasjes?HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:12:
Nou, update van de dealer.... De CB125F is met slechts 300km op de teller economisch total loss verklaard. De verzekering keert uit en ik moet een nieuwe bestellen. Dat wordt gewoon dezelfde met dezelfde opties, maar wel kut, heb ik ook weer het inrijden, nieuwe banden...
Die nieuwe banden zou ik me niet al teveel zorgen over maken. Inrijden is jammer. Maar je hebt wel weer een maagdelijke fiets
Dat, inderdaad. “Wrak”
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dan ga je het helemaal te gek vinden waar ik het binnenkort over ga hebbenBommes schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:41:
Hebben we het nou serieus al een paar berichten over het weggooien van een kromme koppeling cover van een oude Suzuki?
Werkuren tikken harder aan als onderdelen vandaag de dag. Maar nieuw model van motor dus onderdelen vrij schaars / duur (nouja, onderdelen zijn altijd duur)HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:12:
[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 27-10-2025 12:57 ]
Had deze ook nog gemist! ADV is hotter dan hot
Schade was o.a. zo hoog door de beschadigde koplamp, led unit die blijkbaar los 450,- moet opbrengen. Dealer gaat offerte voor een nieuwe opmaken in ieder geval. Alles wordt nieuwwaarde vergoed, behalve kleding die gaat tegen dagwaarde.
Maar meer succes met de nieuwe
Ach, de opkoper zal hem in dit geval wel opknappen en doorverkopen vermoedelijk. Of de onderdelen worden gebruikt om andere opknappers opnieuw tot leven te wekken. Het hoef niet meteen op de schroothoop terecht te komen toch?f2ride2001 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:21:
Pfffffffffffffff tot zover het woordje "duurzaam" .....![]()
Maar meer succes met de nieuwe
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Hij gaf aan dat hij verwacht dat de motor zeker niet geschroot gaat worden of voor onderdelen, hij zal opgeknapt en bereden worden. Maw dat wéten en accepteren ze wel.
Denk inderdaad het kenteken onthouden en kijken of je 'm kunt "volgen", als-ie op een veiling opduikt voor een interessante prijs...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Nee mooi
En als het dan een of andere exotische Italiaan zou zijn maar nee hoor, gewoon een simpel budget-Hondaatje. Hoe moet die persoon dan wel niet hebben gereden als je met een lowsider een dergelijke machine meteen afschrijftkneusteun schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:31:
Onze premie is zo hoog omdat bepaalde mensen dus hun motor met 1 schuiver afschrijven…..
Nee mooi
Maar dit kan over het algemeen toch ook? Niet bij een technisch total loss, maar wel bij een economisch total loss. De vraag is dan alleen even hoeveel je uitgekeerd krijgt, want dat is waarschijnlijk niet het aankoopbedrag, maar aankoopbedrag minus de restwaarde. En dan kun je zelf besluiten hoeveel van dat geld je gebruikt om je motor mee te repareren. Er zijn hier vast mensen met meer verstand van verzekeringen, maar ik dacht dat het over het algemeen zo werkte. De vraag is of je dat wilt als je ook een geheel nieuwe motor kunt krijgen natuurlijk.HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:43:
Ik vind het hartstikke zonde. Ik zou best bereid zijn tot een middenweg te komen met de verzekering zolang de motor maar weer in orde is minus een paar krasjes.
Deze heeft een grote beurt nodig dus kleppen stellen, bougies vervangen, oliewissel. Allemaal niks spannends eigenlijk maar nadat de kleppen zijn gesteld moeten ook de gaskleppen worden gesynchroniseerd.
Ik heb in een hoekje ergens een stel analoge vacuümmeters liggen.
Maar die zijn enkel maar zo goed als mijn ogen zijn
En aangezien ik nu mijn diploma electronica ICT heb gaan we maar iets leuks doen met die hele berg aan meuk microcontrollers.
We gaan dus aan de slag met een STM32F411CEU6 (We-Act BlackPill), een 9V batterij en XGPZ6847a sensoren
Aangezien dit meer electronica ipv motortechniek is moeten jullie maar een seintje geven of jullie hier wat van willen weten of niet.
Het gaat mij ook meer om het projectje zelf, als het eenmaal werkt ben ik er vlot op uitgekeken.
Binnenkort....HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:12:
LET OP!!!!! Honda CBF125F!!!!!
LET OP!!!!! VAN EEN LIEFHEBBER GEWEEST!!!!
LET OP!!!!! LAGE KILOMETERSTAND!!!!
LET OP!!!!! BLACK EDITION!!!!
LET OP!!!!! DE KOFFIE STAAT KLAAR!!!!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is geen OBD protocol, dus extra software nodig.Hegeman schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:29:
Nu ben ik nieuwsgierig of mensen ervaring hebben met de OBD van Honda's.
Is het waarde toevoegend of kun je dit beter bij de dealer neerleggen?
Maar je kunt ook die rode connector doorverbinden en 'm op die manier via knippercodes uitlezen, resetten enz.
Staat in het werkplaatshandboek uitgelegd (of Youtube)
Software is alleen nodig als je de ecu wil flashen ofzo, rest gaat prima via de knippercodes.
leeg
Fixed it for youVrijdag schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:21:
[...]
Binnenkort....
LET OP!!!!! Honda CBF125F!!!!!
LET OP!!!!! VAN EERSTE EIGENAAR!!!!
LET OP!!!!! A1 RIJBEWIJS VOLDOENDE!!!!
LET OP!!!!! VAN EEN LIEFHEBBER GEWEEST!!!!
LET OP!!!!! LAGE KILOMETERSTAND!!!!
LET OP!!!!! BLACK EDITION!!!!
LET OP!!!!! DE KOFFIE STAAT KLAAR!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 27-10-2025 17:50 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Les 1 voor de echte wereld: maak niet wat je van een ander kan jattenChevy454 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:57:
En aangezien ik nu mijn diploma electronica ICT heb gaan we maar iets leuks doen met die hele berg aan meuk microcontrollers.
Op motor-forum staat al ergens zo'n projectje
leeg
Dat kan goed zijn, maar je moet ergens ook wel ervaring opbouwen. Niks beters als een projectje om het te maken.4x2 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:51:
Les 1 voor de echte wereld: maak niet wat je van een ander kan jatten
Op motor-forum staat al ergens zo'n projectje
Of in een eigen topic, kan ook.
[ Voor 21% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-10-2025 18:46 ]
Ter inspiratie: https://hackaday.io/project/27569-carbonbalChevy454 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:57:
Het volgend hoofdstuk van de BMW R1150RT
Deze heeft een grote beurt nodig dus kleppen stellen, bougies vervangen, oliewissel. Allemaal niks spannends eigenlijk maar nadat de kleppen zijn gesteld moeten ook de gaskleppen worden gesynchroniseerd.
Ik heb in een hoekje ergens een stel analoge vacuümmeters liggen.
Maar die zijn enkel maar zo goed als mijn ogen zijn![]()
We gaan dus aan de slag met een STM32F411CEU6 (We-Act BlackPill), een 9V batterij en XGPZ6847a sensorenOp dit moment gaan we het "book of requirements" schrijven zodat we alle aspecten van de hardware hebben afgedekt en de schema's in KiCad maken. Enkel het onderbreken van de voeding naar de sensoren met een P-Mosfet geeft me wat hoofdbrekens (lees: teveel stroom nodig en ik wil het zo zuinig mogelijk maken).
Aangezien dit meer electronica ipv motortechniek is moeten jullie maar een seintje geven of jullie hier wat van willen weten of niet.
Dit slaat toch nergens op? Kun je niet tot een compromis met je verzekering komen? Inderdaad wat je voorstelt: liever een vergoeding voor deel van de materialen en voor je kledij dan een gloednieuwe motor weg doen toch?HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:43:
Ik vind het hartstikke zonde. Ik zou best bereid zijn tot een middenweg te komen met de verzekering zolang de motor maar weer in orde is minus een paar krasjes, dit is gewoon kapitaalvernietiging en voor het milieu funest. Als ik het prive had opgelost had ik die koplamp gewoon laten zitten natuurlijk, en alleen de schade vervangen zoals stepje, hendel en kapwerk. Ik snap wel dat de verzekering bepaalde standaarden heeft en de motor was/is nieuw, maar toch. Ik heb liever dat ze dan een nieuwe broek / (hand)schoenen vergoeden daar heb ik meer aan.
Hij gaf aan dat hij verwacht dat de motor zeker niet geschroot gaat worden of voor onderdelen, hij zal opgeknapt en bereden worden. Maw dat wéten en accepteren ze wel.
Ik ben nu tot ongeveer halverwege de reis, maar het is een flink verhaal, want ik schrijf het graag lekker gedetailleerd op zodat ik over 10 jaar weer de hele reis kan herbeleven. De meeste gekke ontmoetingen etc. en motorpech liggen nu achter me, maar de Finse wildernis nog voor me
:strip_exif()/f/image/eZpqlAgKEdZJWtUhiYHb9YC2.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan niet wachten tot het weer lente is het tijd is voor de volgende trip. Dat woon/werk in de barre regen en wind valt toch wat tegen
De situatie is idd compleet debiel, maar (of juist ook omdat?!) dit de goedkoopste optie voor de verzekeraar. Voor het milieu maakt het gelukkig niet uit, die motor gaat idd bereden worden door iemand die een koopje heeft en dus zal er één nieuwe motor minder worden verkocht. Maar ik zou idd gewoon eens kijken wat je voor elkaar kan krijgen, beter dan een nieuwe motor wordt het niet. Maar als jij meer geld voor kleding kan krijgen en die krasje als karakter ziet ben je wellicht ook spekkoper?HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:43:
Ik vind het hartstikke zonde. Ik zou best bereid zijn tot een middenweg te komen met de verzekering zolang de motor maar weer in orde is minus een paar krasjes, dit is gewoon kapitaalvernietiging en voor het milieu funest.
Bedankt voor de link, ik heb dat even bekeken en dat is typisch Arduino. Het werkt en bereikt het doel.
Dat is voor velen waarschijnlijk de hele opzet en past in het Arduino sfeertje.
Met een STM32 kan je lekker een RTOS op zetten, spelen met threads, baremetal de registers opzetten met CMSIS (al ga ik wel voor CubeMX en HAL bibliotheken). Lekker spelen met debugger en in de registers neuzen. Allemaal wat iets te diep gaat voor de meesten maar wel lekker low level.
Deze avond even mijn plannen uit de doeken gedaan met mijn (oud) collega.
Ik pak het te professioneel aan en totale overkill
We meten in de automotive altijd onze referentie spanning om eventuele correcties te doen op mogelijke sensorafwijkingen. Aangezien ik een LM7805 gebruik is de output retestabiel voor die paar sensoren, er is dus geen noodzaak om de VREF te bewaken en om de batterij toevoer naar de sensoren te killen met een P-Mosfet.
Enkel een ADC read van de 9V batterij moet genoeg zijn en een shunt diode over de LM7805 ter bescherming en dan nog een enkele diode voor reverse polariteit. En heb ik strik genomen maar 1 MCP602 nodig voor de sensoren maar ik ga er toch 3 gebruiken
In elk geval genoeg materie om over na te denken voor mijn requirements
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 27-10-2025 22:25 ]
Op onze laatste dag in Noorwegen nog bij een garage in Laerdalsoyri gestopt. Die konden ons niet helpen maar wilden wel even kijken. Motor nog even starten om probleem te demonstreren ... en hij bleef lopen. Slecht en onregelmatig, maar sloeg niet af. Die garage had ons een BMW-dealer in de buurt van Lillehammer gewezen om heen te gaan, dus die kant uitgereden maar de motor ging steeds beter lopen. Dus de gok genomen en richting Larvik en de boot gereden. Motor liep uiteindelijk als een zonnetje en we zijn zonder problemen thuis gekomen.
Ik was dus heel benieuwd of jouw probleem was opgelost. Zowel de BMW-monteur als de monteur in Laerdalsoyri wezen onafhankelijk van elkaar een synchronisatiesensor (?) (moet even nazoeken wat het precies was) of de bedrading daarvan als schuldige aan, maar de TPS zou ook kunnen zijn.
Ben er nog niet aan toegekomen om een verhaaltje te schrijven, is een mooi projectje voor de wintermaanden
De HES? Was het vochtig weer en ging het toerental slingeren?Waaj schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:25:
Zowel de BMW-monteur als de monteur in Laerdalsoyri wezen onafhankelijk van elkaar een synchronisatiesensor (?) (moet even nazoeken wat het precies was) of de bedrading daarvan als schuldige aan, maar de TPS zou ook kunnen zijn.
Ben er nog niet aan toegekomen om een verhaaltje te schrijven, is een mooi projectje voor de wintermaanden
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 27-10-2025 22:29 ]
Geen idee meer, het is ons in het Noors-Engels uitgelegd en zo stond het ook op de factuurChevy454 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:28:
[...]
De HES? Was het vochtig weer en ging het toerental slingeren?
Ik zal de factuur er eens bijzoeken welk artikelnummer en omschrijving er op staat maar die heb ik niet hier liggen.
Ik heb zelf maar een paar korte stukken op die motor gereden om te kijken of ik er iets van kon maken en toen niet echt op de toerenteller gelet. Net daarvoor hadden we drie dagen met alleen maar zware regen de hele dag, de problemen begonnen op de eerste dag dat het daarna weer droog was.
[edit] Even op een diagram gekeken en volgens mij was het de idle control sensor.
[ Voor 5% gewijzigd door Waaj op 27-10-2025 22:50 ]
De R1200 had inderdaad iets met stationair regeling. Dat moet je uitzetten als je ging syncen. En als je gasklep dicht staat dat valt de motor inderdaad uit. Stotteren kan er ook van komen want out of sync.Waaj schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:45:
[edit] Even op een diagram gekeken en volgens mij was het de idle control sensor.
Dus die diagnose naar het idle systeem is zo gek nog niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 27-10-2025 23:19 ]
Komende maanden wordt er waarschijnlijk toch niet meer gereden dus in het voorjaar maar weer eens gaan kijken wat die dan doet.
Dat was bij mij dus ook zoals je hebt gelezen. Ook de werkzaamheden voor de reis hadden niks met de tps te maken. En die tps was zelfs dit jaar nog vervangen door een nieuwe preventief. De oude ook als eens tijdelijk door de motorzaak, om te proberen. Geen effect... Echt niet te volgen. Ik heb echt mazzel gehad hoe dat opgelost is uiteindelijk. Wellicht verstandig om niet te lang te wachten met oplossenWaaj schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:29:
@Chevy454 Dat klinkt ook wel logisch. Alleen voor ons blijft de grote vraag waarom die dan opeens weer beter ging lopen. En of dit probleem straks weer een keer terugkomt.
Hoe loopt het traject waarin je de gemeente aansprakelijk hebt gesteld?HTT-Thalan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:44:
Beter dan een nieuwe wordt het niet - deze is ja nieuw. Die 317km heb ik er allemaal zelf opgezet, ik heb liever nieuwe kleding en dan maar een paar krasjes... Maar inderdaad, als ik uitkeringsbedrag minus verkoop wrak en aftrek eigen risico reken, voor dat geld ik niet én de kleding vervangen én de echt beschadigde delen. Dus ik moet er maar in berusten denk ik en hopen dat ik nog wat voor de kleding krijg.
Want ik kan me zomaar voorstellen dat hun de resterende schade vergoeden, waarbij je je kleding dus wel vergoed krijgt.
Mocht je daarmee nou vast lopen, omdat de gemeente niet mee wil werken, en je daarin niet kunt berusten. Dan heb je nog een hulp middel, het indienen van een WOO verzoek, Specificeer dat goed, vraag in dit geval dus alle meldingen op, die ze over deze locatie hebben gekregen over de afgelopen 5 jaar (of nog langer terug als je dat wil, inclusief alle daaraan gerelateerde ex en interne communicatie, plus de uitgevoerde controle en/of correctieve/preventieve onderhoudswerkzaamheden specifiek voor deze locatie.
Daarmee kun je misschien inzichtelijk maken dat er eerdere meldingen zijn gedaan, waar al dan niet iets mee gedaan is. Dat kan je wellicht helpen bij je claim.
Binnenkort dus kijken naar een Honda VTR Firestorm!
Drive Safe !
[ Voor 31% gewijzigd door f2ride2001 op 28-10-2025 09:45 ]
Die gaskleppen worden vuil. De gaskabels worden wat langer, vuil aan de end stops.Aikon schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 06:42:
Echt niet te volgen. Ik heb echt mazzel gehad hoe dat opgelost is uiteindelijk. Wellicht verstandig om niet te lang te wachten met oplossen
Mijn R1150RT heeft een stationair van 1100rpm maar draait nu toch 980rpm. De sync is verlopen, de bypass vuil.
De gaskleppen reinigen en syncen zal wonderen doen.
De gemeente zwijgt nog in alle toonaarden. Heb er maar weer een mail achteraan gestuurd.Bommes schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:41:
[...]
Hoe loopt het traject waarin je de gemeente aansprakelijk hebt gesteld?
Want ik kan me zomaar voorstellen dat hun de resterende schade vergoeden, waarbij je je kleding dus wel vergoed krijgt.
Mocht je daarmee nou vast lopen, omdat de gemeente niet mee wil werken, en je daarin niet kunt berusten. Dan heb je nog een hulp middel, het indienen van een WOO verzoek, Specificeer dat goed, vraag in dit geval dus alle meldingen op, die ze over deze locatie hebben gekregen over de afgelopen 5 jaar (of nog langer terug als je dat wil, inclusief alle daaraan gerelateerde ex en interne communicatie, plus de uitgevoerde controle en/of correctieve/preventieve onderhoudswerkzaamheden specifiek voor deze locatie.
Daarmee kun je misschien inzichtelijk maken dat er eerdere meldingen zijn gedaan, waar al dan niet iets mee gedaan is. Dat kan je wellicht helpen bij je claim.
Heb de verzekering toch maar gebeld en gevraagd of dat nou niet anders kan, want toch wel zonde. Ze snappen mijn gevoel en er zijn zeker opties, maar als ik de motor wil behouden gaan ze uit van dagwaarde ipv nieuwwaarde en kan ik later ook tegen waardedaling aanlopen bij latere schades. Financieel adviseren ze me dus met klem om de nieuwe te accepteren om gezeik te voorkomen. Sowieso zou ik van dat bedrag dan niet beter uitkomen dan nu dus het is jammer maar helaas.
Ik ga inderdaad mijn best doen om het uit te vechten met de gemeente, dank voor alle extra tips!!
Wel typisch dat hij ook rij-instructeur is... het is wat met dat volk.
Toen nog met de brommer, zelfs zo lang geleden dat we nog met die dingen verplicht over de fietspaden moesten.
Fietspad aan de ene zijde was gesloten ivm werken, borden dat we moetsen oversteken en daar (tegen de richting in) onze weg moesten vervolgen.
Alleen waren ze daar ook al wat vooruit gelopen op de werkzaamheden.
Ze hadden her en der tegels gewipt en er van die kleine meet paaltjes (piketten voor de insiders) in geslagen.
De meeste hadden ze netjes weer verwijderd en de tegel terug gelegd.
Eentje echter niet, daar lag de tegel te wip wappen op een nog aanwezig piketje.
Daar reed ik dus precies met over heen met het voorwiel van mijn Honda MT 5.
De tegel wipte op en kwam tegen de onderkant van mijn linker voet, die onder het schakelpedaaltje zat.
Ik viel daarop.
Gevolg broek stuk, helm beschadigd en mijn grote teen uit de kom..
Gemeente aansprakelijk gesteld, en netjes een vergoeding gekregen voor helm, en broek + een vorm van smarte geld voor de geleden ellende.
Die grote teen zit nu nog steeds (29 jaar later) vast in zjjn kapsel..
Zo werkt het inderdaad. Een aantal jaar geleden hebben we er voor gekozen om een auto met hagelschade alleen technisch te laten repareren (spiegels en kapotte verlichting), maar cosmetisch niet. Cosmetisch is in dit geval: alle carrosseriedelen waren één grote poffertjespan; een steeldrum was er niets bij.HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:03:
[...]
De gemeente zwijgt nog in alle toonaarden. Heb er maar weer een mail achteraan gestuurd.
Heb de verzekering toch maar gebeld en gevraagd of dat nou niet anders kan, want toch wel zonde. Ze snappen mijn gevoel en er zijn zeker opties, maar als ik de motor wil behouden gaan ze uit van dagwaarde ipv nieuwwaarde en kan ik later ook tegen waardedaling aanlopen bij latere schades. Financieel adviseren ze me dus met klem om de nieuwe te accepteren om gezeik te voorkomen. Sowieso zou ik van dat bedrag dan niet beter uitkomen dan nu dus het is jammer maar helaas.
Ik ga inderdaad mijn best doen om het uit te vechten met de gemeente, dank voor alle extra tips!!
Die cosmetische schade werd als geldbedrag uitgekeerd maar wel met de opmerking dat we voortaan dus niet zomaar blikschade konden claimen. Stel, we hadden een aanrijding waarbij de motorkap licht beschadigd raakte, dan kregen we niet zomaar een nieuwe motorkap omdat het ding vol deuken zat. Ze hadden ons immers al schadeloos gesteld voor die deuken.
Nou ja, dat vind ik ook niet meer dan normaal. En voor een Corsa met een dagwaarde van zo'n 2.500 euro, lekker boeiend.
Ze belden er zelfs nog achteraan dat de WA Plus eigenlijk overkill was geworden voor die auto. Alleen, dat vond ik dan weer niet want daar zat ook ruitschade in, en dat vind ik toch wel een fijne verzekering.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Maar de problemen komen (kwamen) en gaan, erger en minder erg, dat is geen gevolg van gaskabels of viezigheid over jaren opgebouwd.Chevy454 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:45:
[...]
Die gaskleppen worden vuil. De gaskabels worden wat langer, vuil aan de end stops.
Mijn R1150RT heeft een stationair van 1100rpm maar draait nu toch 980rpm. De sync is verlopen, de bypass vuil.
De gaskleppen reinigen en syncen zal wonderen doen.
Overigens had ik wel de gaskabel vervangen, maar met die nieuwe liep die ook weer een tijdje goed...
En hoe deed je dat? E-mailtje naar de gemeente of heeft een advocaat dat geregeld?Bommes schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:25:
Gemeente aansprakelijk gesteld, en netjes een vergoeding gekregen voor helm, en broek + een vorm van smarte geld voor de geleden ellende.
Weet niet hoe dat in NL zit, maar hier heeft de gemeente een website waar je een claim kan indienen..WilbertNeems schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:40:
[...]
En hoe deed je dat? E-mailtje naar de gemeente of heeft een advocaat dat geregeld?
soms vermoed ik wel eens dat claims betalen goedkoper is dan fatsoenlijk onderhoud..
Heb in van SouthOxfordshire council wel eens een nieuwe band gekregen omdat ik hem lek had gereden in een pothole..
Een Suzuki SV650 uit 2022. Zal donderdag of vrijdag wel even een foto plaatsen er van, maar tot dan even een belangrijkere vraag: hoe (en vooral waar) hebben jullie de motorverzekering geregeld?
Ik lees dat de verzekeraars nogal kunnen verschillen op het gebied van sloten en vastzetten van de motor. Ik moet hem bij mij thuis op de oprit neerzetten met vooralsnog geen mogelijkheid tot vastmaken aan iets als een anker of lantaarnpaal, dus ik ben vooral op zoek naar een goede verzekeraar waarbij een schrijfremslot a ART4 genoeg is. Wellicht hebben hier mensen ervaring met een soortgelijke situatie/eis? Hoor het graag!
Zal vooral met de dagwaarde en dekking te maken hebben. Hoe duurder en hoger verzekerd, hoe meer eisen.
Mijn Harley moet ik bijna in de woonkamer zetten en er bij blijven, bij de de Yamaha werd alleen een ART4 slot verlangd. Beide nieuwe motorfietsen en all risk.
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Dat was toen ik volgens mij iets van 18 of zo was, ik ben nu 49, dus dat was nog wel enigszins (ahum) in het begin van het internet tijdperk.WilbertNeems schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:40:
[...]
En hoe deed je dat? E-mailtje naar de gemeente of heeft een advocaat dat geregeld?
In mijn herinnering heb ik een brief gestuurd naar de gemeente, maar dat kan goed toen ook al een mailtje geweest zijn, alhoewel me dat wel sterk lijkt. Het was in ieder geval de gemeente Geldrop-Mierlo, alhoewel dat toen nog Geldrop was, voor de samenvoeging dus.
Hij loopt tegen zijn regelgrens aan. Resetten van de idle adaptatie zorgt dat die weer even goed gaan werken maar als die vuil is geweest dan leert hij naar de grens en duurt het weer even tot hij naar zijn correcte waardes leert. Maar er zit ook een regelcorrectie factor in, in het begin veel correctie toelaten, na verloop van tijd minder en dan duurt het heel lang, want microstapjes, om te corrigeren.Aikon schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:22:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Maar de problemen komen (kwamen) en gaan, erger en minder erg, dat is geen gevolg van gaskabels of viezigheid over jaren opgebouwd.
Geen antwoord op je vraag (@ozzynator heeft dat eigenlijk al gedaan), maar ik heb wél goede ervaringen met Centraal Beheer op dit vlak. Letterlijk deze vragen heb ik gesteld toen ik ze belde, en daar kreeg ik netjes antwoord op. Een kenteken maakt het overigens wel makkelijker zodat ze dit gelijk in het systeem kunnen invoeren om te kijken, maar dat heb je.RBH schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:37:
Nog geen rijbewijs (14 november voor AVB!), maar al wel een motor gekocht.(Mijn vriendin heeft al wel haar rijbewijs
)
Een Suzuki SV650 uit 2022. Zal donderdag of vrijdag wel even een foto plaatsen er van, maar tot dan even een belangrijkere vraag: hoe (en vooral waar) hebben jullie de motorverzekering geregeld?
Ik lees dat de verzekeraars nogal kunnen verschillen op het gebied van sloten en vastzetten van de motor. Ik moet hem bij mij thuis op de oprit neerzetten met vooralsnog geen mogelijkheid tot vastmaken aan iets als een anker of lantaarnpaal, dus ik ben vooral op zoek naar een goede verzekeraar waarbij een schrijfremslot a ART4 genoeg is. Wellicht hebben hier mensen ervaring met een soortgelijke situatie/eis? Hoor het graag!
Bij de KNMV verzekeringen had ik juist het tegendeel: die konden niets beantwoorden totdat ik de verzekering had afgesloten; dan zou ik de voorwaarden wel toegestuurd krijgen. Ja zo werkt het niet.
Vond m'n 2020 altijd al soepeler rijden dan de nieuwe, maar das nu niet meer het geval, rijdt aanzienlijk fijner zo. Ik ben blij, zo hadden ze het m.i. bedoeld.
Of ie nog helemaal aan Euro5 voldoet laat ik even in het midden
Mbt verzekeringen; ik ben tevreden klant van CombiMotors.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2025 16:22 ]
Waar heb je dit laten doen?MikeyMan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:22:
Afgelopen week een remap van de ECU op m'n (2022) 1290 Super Adventure gezet. En moet zeggen; wereld van verschil. Pakt veel soepeler op, quickshifter doet het een stuk beter bij lagere toerentallen/minder gas.
Vond m'n 2020 altijd al soepeler rijden dan de nieuwe, maar das nu niet meer het geval, rijdt aanzienlijk fijner zo. Ik ben blij, zo hadden ze het m.i. bedoeld.
Of ie nog helemaal aan Euro5 voldoet laat ik even in het midden
Mbt verzekeringen; ik ben tevreden klant van CombiMotors.
https://shop.bhp-uk.net/b...ping-all-you-need-to-know
[ Voor 70% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2025 20:16 ]
KNMV heeft zelf ook helemaal geen verstand van verzekeringen en doen ook vrij weinig voor je. Ze sluiten het af bij Allianz, a.s.r. of Unigarant. KNMV is met verzekeringen eerder berucht dan beroemd om hun service. Combi Motors doet overigens hetzelfde maar dan met een aantal andere verzekeraars, maar staan dan wel iets beter bekend om de service.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:21:
[...]
Geen antwoord op je vraag (@ozzynator heeft dat eigenlijk al gedaan), maar ik heb wél goede ervaringen met Centraal Beheer op dit vlak. Letterlijk deze vragen heb ik gesteld toen ik ze belde, en daar kreeg ik netjes antwoord op. Een kenteken maakt het overigens wel makkelijker zodat ze dit gelijk in het systeem kunnen invoeren om te kijken, maar dat heb je.
Bij de KNMV verzekeringen had ik juist het tegendeel: die konden niets beantwoorden totdat ik de verzekering had afgesloten; dan zou ik de voorwaarden wel toegestuurd krijgen. Ja zo werkt het niet.![]()
De eisen aan het slot (en wel of niet verankeren e.d.) verschillen óók veel per verzekeraar, dus het is wel de moeite om het even na te vragen. Ik zit nu bij Quakel (via Combi Motors) en daar was voor mijn motor alleen ART 4 verplicht.
/f/image/N8924ggG3GSORhAST3gcDq6o.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lmwBq2CKKlnSbuv4jkuWgqee.png?f=fotoalbum_large)