Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 114 Laatste
Acties:
  • 535.740 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:38
Destruction schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:12:
[...]

Exact, want het enige dat ABS doet om een blokkerend wiel te voorkomen is de remdruk verlagen. En dat is nou net waarom de remweg met ABS langer is dan zonder :)
Ik gok gefeliciteerd?
Taartdag?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:16

Destruction

(ex-)Automonteur

@HTT-Thalan Goed bezig :) En dan verder met A instructie dus :)
kneusteun schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:45:
[...]

Ik gok gefeliciteerd?
Taartdag?
Yes. Ik ben alwéér 26 geworden :P

Ik mag me nog één jaar dertiger noemen...

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Van harte @Destruction (y)

Trouwens de onscreen navi, via de Vespa app werkt best aardig en kan op tot nu toe 1 ontdekte uitzondering goed overweg met GPX bestanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOrPTqcv2BZsDQyWnFOh_XI2vDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1Sd4TszBmZ0PC0TVo1Xk4uo.jpg?f=fotoalbum_large

Aanwijzingen zijn duidelijk genoeg, en over 172 km ben ik maar 1 keer de afslag die ik moest hebben voorbij gereden. Niet de schuld van de aanwijzingen maar ik zat gewoon niet op te letten :F en was eigenlijk ook een flink stuk te hard aan het rijden :o

Wat er wel mis mee is: Het ding stuurt je niet terug naar je route als je verkeerd rijd.
Dan blijft de aanwijzing gewoon in beeld staan met de afstand bevroren, niet op of aflopend dus.
Dat is dan daarmee eigenlijk ook meteen de enige hint die je krijgt als je van je route afwijkt :X

Terug dus naar de vorige afslag/kruising/rondpunt what ever en kijken of je kunt uitvinden hoe je wel moet rijden.
Of alsnog je telefoon met de route er bij pakken en op het kaartje in de Vespa app kijken (navi is via Here, in een Vespa eigen app).

Oh en bij een route maken moet ik opletten dat ik geen waypoint op een kruispunt zet. Die neemt hij wel mee in de route, maar hij geeft geen opvolgende aanwijzing na dat waypoint. Die komt pas als je voorbij het waypoint bent.
Dus je weet niet wat je op dat waypoint moet doen tot dat je er werkelijk bent en dan eigenlijk nog net iets er voorbij rijd. 8)7
Wel in de goede richting natuurlijk anders krijg je (zoals in mijn eerste punt beschreven) geen aanwijzing terug naar je route.

Met wat kleine haken en ogen dus best wel mee te leven zo voor van dit soort GPX toertjes (y)
Zag dat het abbo 30 euro voor 3 jaar is, ook wel te overzien.
Of het een volwaardige vervanging is voor een echte grote trip ben ik nog niet over uit (8>

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Ik vind die beeline ook wel grappig wat dat betreft, ook vrij minimaal maar sinds de 2.0 wel een beetje meer dan slechts een pijl.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:32

geert_s

Gamertag: Brulbak

kneusteun schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:35:
Ik vind die beeline ook wel grappig wat dat betreft, ook vrij minimaal maar sinds de 2.0 wel een beetje meer dan slechts een pijl.
Ik ga straks voor het eerst de Beeline app eens proberen op mijn telefoon. Zo op het eerste gezicht werkt hij best aardig en kan hij ook makkelijk plezierritjes plannen enzo.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• UTwizard
  • Laatst online: 27-03 18:47
Hier ondertussen al verschillende (langere) ritten met een Beeline 2 genavigeerd, prima ding inderdaad :Y

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:09

ozzynator

Nevermind.

geert_s schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

Ik ga straks voor het eerst de Beeline app eens proberen op mijn telefoon. Zo op het eerste gezicht werkt hij best aardig en kan hij ook makkelijk plezierritjes plannen enzo.
Opletten, er zit een piep in tegenwoordig, dat is geen bug, maar hun eigen flitsverklikker. Werkt in NL en in Belgie, uiteraard alleen met vaste flitspalen.

Moette doen.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 18:37

iMars

Full time prutser

* iMars is jaloers op@Bommes en @ozzynator :+
* iMars heeft amper baardgroei _O-

Koop hier mijn P1 reader :)

• kneusteun
lijkt leuk, maar kan je vertellen dat ik regelmatig vliegen vang met een baard... :X

Edit: en vla,ijs eigenlijk alles wel

[ Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 17-10-2025 17:44 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:46
kneusteun schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:44:
lijkt leuk, maar kan je vertellen dat ik regelmatig vliegen vang met een baard... :X

Maar je hebt wel altijd wat te eten bij je voor onderweg :9

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:44:

Het ergste zijn dingen die uitharden (zoals tandenpasta) of kleverig zijn (pannenkoekenstroop) :').

* HTT-Thalan heeft ook wat kinhaar

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:41:
@HTT-Thalan Goed bezig :) En dan verder met A instructie dus :)
Ja! Er staan de komende maanden 3 examens ingepland voor A instructie... dat wordt flink aanpoten.

En feli!!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik heb ooit een Heat Shield Liner gekocht voor de 2017-2025 Triumph Scrambler 900, maar uiteindelijk heb ik een andere motor gekocht. Misschien heeft iemand anders deze nog nodig?

Edit: Verzonden.

[ Voor 40% gewijzigd door LadyVodka op 17-10-2025 19:30 ]

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Vandaag vrij en een tourtje gepland de Ardennen in. Had er al een hard hoofd in dat het goed genoeg (voor mij) zou zijn om lekker te kunnen rijden en ben dan ook niet ver gekomen. Lag me echt teveel modder en nattigheid op de wegen en met een strak blauwe grijze hemel had ik er gewoon echt al snel geen zin meer in. Heb na een halfuurtje rijden m'n plan gewijzigd en de gps richting RAD in Luik gezet. I guess dat ik nu officieel een mooi weer rijder ben, tsja het zij zo.

Bij RAD eens wezen kijken voor een nieuwe jas, en me daar heel goed laten helpen door een warempel ontzettend behulpzame (Franstalige) Belg die z'n uiterste best deed om Engels te praten. Heb een tijdje staan twijfelen tussen de Rev'it Sand 5 H20 en de Alpinestars Bogota Pro Drystar, beide ontzettend vergelijkbaar maar de fit van de Alpine, en de ontzettend onhandige zakken van de Rev'it liet de voorkeur doorslaan na de Alpine. Deze bij thuiskomt besteld en verwacht ik volgende week binnen te krijgen.

Daarna de verkoper nog de oren van het lijf gevraagd over helmen, laarzen en handschoenen. En hij gaf me overal geduldig en kundig antwoord op zover dat hij dat kon en ervaring mee had. Echt chapeau voor hem. Nog geslaagd voor een setje mid-season handschoenen die hopelijk wél waterdicht blijven (ik kijk na jou Vanucci VAG-4's! }:| ). Ook voor een nieuwe pinlock geslaagd (en kundig laten installeren) aangezien die van mij los was gekomen.

Op weg na huis de tank maar even gevuld met 98 aangezien ik verwacht niet veel te rijden de komende tijd, binnenkort de accu ook maar ff aan de druppellader hangen. En dan kunnen we langzaam gaan dromen en plannen voor nieuwe avonturen volgend jaar, wil zwz een midweekje Zwarte woud gaan doen, en in de zomer heb ik (hopelijk) 3 weken vrij en wil ik toch weer met het tentje achterop richting z-Frankrijk en?/of de Dolomieten! 8)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onderweg naar de Belgische en Franse Ardennen. Even gestopt bij de Abdij van Postel voor brokkelkaas en biertjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktve8pd9fm7tFbeObPzpojRkudI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NrASI68GsYqQc9GWkdLpkTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XePg_P3BrgqIf7Ri7Bx_kKdt4aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U77Lg1kXbMLDhWBxtFQG3uFv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jB5YQT7wBvNKtN__zd7a-1ctvlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhuq1OFeJW997IU2m2B7B7hF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_BrgL6H_FxJVQnG1mVZbIcIABE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZyWGpmqNdSuyvx4TsRp3vLW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door _eLMo_ op 17-10-2025 20:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vandaag met de VFR naar Amersfoort gereden via de A1, rond 08:30 vertrokken en dan ook maar gelijk de handvatverwarming getest, die werken prima. Het was ook wel frisjes zo in de ochtend. Lekker relax gereden en goed in Amersfoort aan gekomen.

Vandaag geholpen met klussen in het huis van mijn nichtje en haar vriend.

Rond 18:00 weer naar huis gereden en voor het eerst een file en het filteren meegemaakt. Dat ging goed en was wel spannend om te doen. De VFR heeft zich goed gehouden en de handvatverwarming is erg aangenaam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3-KYbjxkEdD7fBG1W8j1mRmFrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwYfWCMPgMKHLoudDCo5k5rR.jpg?f=fotoalbum_large

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Wil ik eigenijk ook wel een setje van op mijn Vespa. Maar dan niet met zo een los kastje voor de besturing, maar heb er ooit gezien dat je vanuit het handvat kunt bedienen.
Even naar zoeken dus.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:06:
Wil ik eigenijk ook wel een setje van op mijn Vespa. Maar dan niet met zo een los kastje voor de besturing, maar heb er ooit gezien dat je vanuit het handvat kunt bedienen.
Even naar zoeken dus.
Die heeft Oxford ook gewoon.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:41
Even naar zoeken dus.
Ik heb ze beide gehad. M'n eerste verwarming had ene draai wieltje, de ander die oxford 'heat controler'.

Om twee redenen is die controller beter.
Het wieltje blijft op die stand staan, en kan dus makkelijk per ongeluk aan gaan. Zo is mijn handvat verwarming kapot gegaan omdat het wieltje nog aan stond terwijl mijn motor uren op de brug stond bij de garage.
Accu kapot, en lijm van handvat gescheurd.
Die controller begint altijd uit.

En die controller gaat laag /uit als het voltage te laag is. Dus als je motor stationair draait en laag voltage levert gaat dat groene lampje branden op de controller dat hij in 'eco' stand staat.
Beter voor de levensduur van accu. :)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ja maar dat kastje ziet er gewoon echt niet uit..
Sorry maar deze hipster wil ook wel looks

• Chevy454
  • Niet online
Wat is wachten op onderdelen toch vervelend. Pakketje is bij de douane, hopenlijk volgende week hier en dan kunnen we aan de SV werken. Eerst olielek aanpakken en dan koelwatersysteem spoelen met gedestilleerd water alvorens vers koelwater erin te doen.

Kleppen stellen moet pas over 3000km. Dat kan misschien volgend jaar in de zomer zijn maar net zo goed over 2 jaar...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Even naar zoeken dus.
Mijn V-Strom heeft dat. Best prima systeem, het niet hebben van dat lelijke kastje maakt mijn motor significant mooier en aerodynamischer ;)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Pyr0_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:29:
Bij RAD eens wezen kijken voor een nieuwe jas, en me daar heel goed laten helpen door een warempel ontzettend behulpzame (Franstalige) Belg die z'n uiterste best deed om Engels te praten. Heb een tijdje staan twijfelen tussen de Rev'it Sand 5 H20 en de Alpinestars Bogota Pro Drystar, beide ontzettend vergelijkbaar maar de fit van de Alpine, en de ontzettend onhandige zakken van de Rev'it liet de voorkeur doorslaan na de Alpine. Deze bij thuiskomt besteld en verwacht ik volgende week binnen te krijgen.
...
Lekker bezig, hier exact dezelfde afweging en conclusie mbt de Sand 5 en de Bogota. Nog steeds erg blij met de Alpinestars!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@Bommes Voor de hipsters is er ook handvatverwarming met geïntegreerde schakelaar die prima werkt. :P
https://www.louis.nl/nl/k...r_article_number=10032697
https://www.louis.nl/nl/k...akelaar-metrisch-10058219

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:54

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:48:
Laat je haar groeien en neem een knotje, dat overruled een suf kastje wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Haha @botoo ik vind jou manier van denken goed _O-

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb dat van Daytona. Prima systeem

https://www.goedhartmotor...tegrated-controlunit-22mm

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 18-10-2025 09:34 ]

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:48:
Ja maar dat kastje ziet er gewoon echt niet uit..
Die met knoppen in het handvat gaan vaak kapot dacht ik.

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06:45
Nou, na de hele discussie gevolgd te hebben ben ik vandaag eindelijk geslaagd!
Het is een v-strom 650 geworden uit 2011 met abs 🤡

Bedankt allen voor de info! Nu opzoek naar handvat verwarming (die discussie is nu gaande?) en een navigatieschermpje.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Handvatverwarming kun je overal kopen, maar ik heb gevonden dat Oxford gewoon een goeie lijn van betaalbare en betrouwbare opties geeft. Ik heb er nog nooit eentje stuk gehad op al mijn motoren. (4 stuks in bezit gehad met Oxford erop, en altijd zelf gemonteerd).

Ze worden compleet geleverd, zijn eenvoudig te installeren en je kan ze echt overal kopen. Ze hebben nu een versie met een sensor die het hitteverschil opheft dat je normaal tussen links en rechts voelt (omdat de linkerzijde direct op staal zit en de warmte dus sneller weg geleidt).

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-10-2025 20:11 ]

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-03 14:06
De handvatverwarming met dat geïntegreerde knopje is van Globe en heb ik ook ( geen hipster nee) echt goed materiaal, heeft vandaag de hele dag aangestaan .

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-03 14:06
Oeps , Techno Globe

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lekker rondje vandaag, en het kasteel van Boullion bezocht. Geen soep vandaag ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO8JCNQHe0bpR-bhcwaa9n4tLfc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfFNUluga1c4IleDDBJqZoiV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlZHGOT_-8ll3bVORdieIUHbmRQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zpQ5X8k2iwx31YBsOzO0vLk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sb2WdlZUAQVrD6Rv-xjJycx77lM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRUeT6Jx76jtjz357ifcCSYL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxE6ya3RLdT-wTvm3iv-YBx0xPw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWrwpfCPgjlyB9O0FE4zQRxv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX3lb1HuTO49fjCzU4YUKowqqd8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRf3bAabe4wtL1KKmGoMt31V.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvktnZdsi5T-DON5SHqr9CI7HJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMfQS7pu69x6vp0r1lIfoe5o.jpg?f=fotoalbum_tile

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 22:10
Ik heb al 4 jaar deze van KOSO

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/38604/files/457037690/koso-koso-hg-13-verwarmde-handvatset-ingebouwde-sc.jpg

Werkt perfect, goede kwaliteit.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Een rondje? Ik heb er een paar meer gereden gisteren.

Want hoewel ik nooit de ambitie had om 't circuit op te gaan, is dat gisteren toch gebeurd. Het was maar een introductie dag met beperkte snelheid, dus mijn bankstel was goed genoeg :+ Na een rondje of 2 mocht van mij 't tempo al wel omhoog maar daar is zo'n dag natuurlijk niet voor bedoeld, dus dit gaat vervolgd worden vrees ik :+

Of ik dat dan ook weer met de Diversion ga doen, nee denk het niet. Ik heb er gewoon weer een reden bij om een 2e motor te kopen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iWJ9_BzJeR7fWfK1vgY43Tn1Z4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KneWoq2ca9SHyco0jF5iec3f.jpg?f=user_large
Zoals één van m'n vrienden (die er gisteren bij waren) al zei: "Ik ben mijn camera vergeten. Maar ik heb mijn aardappel wel bij me!" :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chevy454
  • Niet online
Dat ziet er leuk uit, waar was dat?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chevy454 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:34:
Dat ziet er leuk uit, waar was dat?
TT Circuit in Assen uiteraard :Y)

• Pyr0_
  • Nu online
Leuk man, in de zomer daar in de buurt wezen kamperen, ontzettend mooie omgeving en schitterend kasteel hé!

Vandaag, ondanks m'n rant van afgelopen vrijdag, toch maar weer opgestapt. Gister door bezoek het mooie weer moeten missen, maar vandaag zou me dat niet nog eens gebeuren. Lekker, relatief kort, rondje Ardennen gedaan en weer mogen genieten van de Multi, wat blijft het toch een fantastisch apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFv69ZCmvZhyywpehEq-UL7Q91s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vWeuV9eVYNd4BCbMyscA30fn.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5I4cEgWWIy6oly4GCk9gTnk-NF4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/V9FnZm4W9NfRWKfgTdQ2qqjt.png?f=fotoalbum_medium

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Nog even over de ABS discussie: Je kan zonder ABS misschien wel eerder stilstaan dan met ABS, maar je zit voorbij het punt dat ABS ingrijpt en net voor het punt dat je voorband blokkeert, grip verliest en je motor je er vanaf gooit.
En die marge wordt met een nat wegdek en/of belijning een heel stuk kleiner.
Je wordt best aggressief van je motor gegooid. In dit geval kijkt deze dame niet ver genoeg vooruit, is het wegdek nat en rijdt ze over een lijn. Met ABS was er niets gebeurd.

Ik heb 100k kilometer zonder problemen zonder ABS gereden, maar toch het ik al 2 jaar een stuk titanium aan mijn spaakbeen zitten.
Mijn zusje heb ik toch een motor met ABS aangeraden, ook al is dat zo'n koppel monster als een NC700S. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 16:51
Na veel wikken en wegen uiteindelijk toch mijn motor verkocht afgelopen weekend. De laatste jaren er steeds minder op gereden en het is zonde om hem stof te laten happen. Dus @LankHoar als je mij uit de lijst kan halen dan graag.
Allen nog veel plezier met de motoren, ik ben geheid ooit een keer weer terug!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 08:31
Grubeater schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:00:
[...]
Mijn zusje heb ik toch een motor met ABS aangeraden, ook al is dat zo'n koppel monster als een NC700S. :+
Snap ik met het tempo waarin zij sinds ze haar rijbewijs heeft al die boetes aan elkaar rijgt zeg. Wat een wegpiraat... :N

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Niet dat abs genoeg is om alles te kunnen beteugelen, ik zou serieus kijken naar koolstofkeramische remschijven, die kunnen ook de gegenereerde warmte veel beter afvoeren.

Moette doen.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:19
Misschien moet ik mezelf ook maar eens laten toevoegen aan de openinspost.

@LankHoar @Chakotay Hier een mooi plaatje van mijn Multistrada uit 2016, regio Den Bosch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7VaadrnGbwIP6KgNPLJS4oMH_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWSFrfk8yqKfckELXoArphI7.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:36
Wil natuurlijk niet ontbreken op de openingspost, @LankHoar @Chakotay

GroeneThee in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"
Yamaha Dragstar V 1100, regio Utrecht.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

lohost

iemand had al localhost :-(

Zal ik dan ook eindelijk maar een plaatje toevoegen @LankHoar @Chakotay . Sinds april in bezit van een motorrijbewijs en sindsdien ook in het bezit van een Suzuki DL1000 V-Strom uit 2002. In de regio Utrecht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzzb16ned-MPWISnawvF4AiXOFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kn1QFUMZ7Z2cY3MpxBZBGP7H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door lohost op 20-10-2025 11:06 . Reden: locatie ]

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

s020506 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:22:

@LankHoar @Chakotay Hier een mooi plaatje van mijn Multistrada uit 2016, regio Den Bosch.

[Afbeelding]
Kun je me even aanwijzen waar dát weggetje rondom Den Bosch ligt? Houden we het gewoon ons geheimpje. ;) :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Melkunie schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:51:
[...]

Snap ik met het tempo waarin zij sinds ze haar rijbewijs heeft al die boetes aan elkaar rijgt zeg. Wat een wegpiraat... :N
Als er iets is wat je alleen je ergste vijand zou aan doen, dan is dat wel diefstal van je kenteken. :X

2 weken geleden kreeg mijn zusje de eerst boete binnen en ondertussen heeft ze een hele stapel.
Blijkt dus iemand haar kenteken gestolen te hebben en die van een CBR1000RR op haar motor geschroefd te hebben.
Ik snap dit natuurlijk wel, wie wilt er nu niet een NC. :+

Maar mijn zusje krijgt nu dus boetes voor rood licht, proletarisch tanken, verboden inrijden, etc binnen.
Mag ze overal bezwaar tegen maken en voor de diefstal van haar kenteken kan ze pas volgende week aangifte doen.
De politie heeft wel een melding gemaakt en heeft vorige week haar kenteken op de vreemde motor gevonden. Dus er komen niet meer boetes bij.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

:X :X

Is de dader dan ook gepakt? En hoe hebben ze dat kenteken gevonden, via ANPR camera's of zo?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

DrivinUCrazy schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

Kun je me even aanwijzen waar dát weggetje rondom Den Bosch ligt? Houden we het gewoon ons geheimpje. ;) :+
Volgens mij is dat de weg naar Kasteeltje Meerwijk. Bij Orthen zeg maar. 🤣🤣

Moette doen.

• _Apache_
DrivinUCrazy schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:36:
:X :X

Is de dader dan ook gepakt? En hoe hebben ze dat kenteken gevonden, via ANPR camera's of zo?
Ja, gestolen kenteken geeft politie hoge prio aan.
Volgens vlogger Jan-Willem wil het nog wel regelmatig dat je dan op de weg staande gehouden word, als je door ANPR bent opgepikt.

• Joris748
Nog even over de ABS discussie: Je kan zonder ABS misschien wel eerder stilstaan dan met ABS, maar je zit voorbij het punt dat ABS ingrijpt en net voor het punt dat je voorband blokkeert, grip verliest en je motor je er vanaf gooit.
En die marge wordt met een nat wegdek en/of belijning een heel stuk kleiner.
[YouTube: braking in rain without ABS / motorcycle crash / sekija]
Je wordt best aggressief van je motor gegooid. In dit geval kijkt deze dame niet ver genoeg vooruit, is het wegdek nat en rijdt ze over een lijn. Met ABS was er niets gebeurd.

Ik heb 100k kilometer zonder problemen zonder ABS gereden, maar toch het ik al 2 jaar een stuk titanium aan mijn spaakbeen zitten.
De discussie wel/geen ABS is een verkeerde kant in gegaan. Iedereen is het er wel zo'n beetje over eens dat ABS veiliger is, omdat het je in bepaalde situaties kan redden.
Het punt is een beetje dat het geen wondermiddel is om optimaal te remmen. Ook met ABS zul je nog steeds een goede remtechniek nodig hebben. Met een goede remtechniek (druk opbouwen) kun je het punt waarbij de ABS in gaat grijpen uitstellen.

Dus het beste is een goede remtechniek (=vaardigheid) in combinatie met ABS (=vangnet)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:27:
[...]

De discussie wel/geen ABS is een verkeerde kant in gegaan. Iedereen is het er wel zo'n beetje over eens dat ABS veiliger is, omdat het je in bepaalde situaties kan redden.
Het punt is een beetje dat het geen wondermiddel is om optimaal te remmen. Ook met ABS zul je nog steeds een goede remtechniek nodig hebben. Met een goede remtechniek (druk opbouwen) kun je het punt waarbij de ABS in gaat grijpen uitstellen.

Dus het beste is een goede remtechniek (=vaardigheid) in combinatie met ABS (=vangnet)
* Destruction behoort bij het kamp "Met een goede remtechniek sta je sneller stil dan met/door ABS". Maar laat aub niemand denken dat ik daarmee ABS afkeur, want dat is zeker niet het geval. Ik gaf ook al aan dat mijn volgende motor bij voorkeur ABS gaat hebben, dat is uiteraard niet voor niks ;)

Wat ik wel "tegen" dit soort features heb is dat veel mensen zich ernaar gaan gedragen, en het daar niet veiliger van wordt op onze wegen. Ik heb van automobilisten in nog niet niet zelf rijdende auto's wel eens gehoord "De auto lost het wel op"... Ja... Nee. Gewoon nee :/ 8)7 |:( Dat noem ik verzekeringspremie-verhogers. En dan gaat het helaas niet alleen maar om hun eigen premies.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 20-10-2025 16:42 ]

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-03 17:56

MrMarcie

CFMoto 450MT

Rij nu zo'n 12 jaar motor en was steeds zoekende. Van het ene model naar de andere. Maar toen, door omstandigheden, heb ik het hopelijk gevonden. Ik wil volgend jaar, georganiseerd -moeten minimaal 8 deelnemers zijn-, een reis maken van Nederland naar Japan. Zocht daar een goede lichte fiets voor en had de keuze tussen de Royal Enfield 450 en de CFMoto 450MT. Uiteindelijk na diverse proefritten en gesprekken is het de CFmoto 450MT geworden. De HIMI is perfect maar voor mij beetje 'saai'. De CFMoto gaf me gelijk een big smile en vind haar heerlijk rijden.

Afgelopen vrijdag afgeleverd. Zit nu bijna op 200 KM. Was genieten. Maar moet tot de 1K nog rustig aan doen. Zal blij zijn als ik daar ben dan kan ik echt gaan genieten en hoef ik niet meer zo op te letten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeZVb9NpQ4zMvUQeWIFBUd4fliI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxnnME1IP0RKZDitbQTRCSDu.jpg?f=fotoalbum_large

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Destruction schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:38:
[...]

* Destruction behoort bij het kamp "Met een goede remtechniek sta je sneller stil dan met/door ABS". Maar laat aub niemand denken dat ik daarmee ABS afkeur, want dat is zeker niet het geval. Ik gaf ook al aan dat mijn volgende motor bij voorkeur ABS gaat hebben, dat is uiteraard niet voor niks ;)
Tegen ABS kan bijna niemand op in een schrik reactie. Theoretisch ben jij beter, in de praktijk zal ABS je redden in geval van nood.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
s020506 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:22:

[Afbeelding]
Ik wist niet dat Den Bosch zulke hoge bergen had! 8)

Nog even het overtollig-geluid-uit-de-uilaatdiscussie aanzwengelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx9RPYVp7QB2HH1TfqReE7kDvPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs1CgTyN7Y3RVe04QvvC98zq.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week een (geplande) geluidsmeting bij de popo laten doen en met aftermarket DB-killers had ik nog een nette 2 decibel over!

[ Voor 33% gewijzigd door BvZwolle op 20-10-2025 18:05 ]

• Pyr0_
  • Nu online
MrMarcie schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:24:
Rij nu zo'n 12 jaar motor en was steeds zoekende. Van het ene model naar de andere. Maar toen, door omstandigheden, heb ik het hopelijk gevonden. Ik wil volgend jaar, georganiseerd -moeten minimaal 8 deelnemers zijn-, een reis maken van Nederland naar Japan. Zocht daar een goede lichte fiets voor en had de keuze tussen de Royal Enfield 450 en de CFMoto 450MT. Uiteindelijk na diverse proefritten en gesprekken is het de CFmoto 450MT geworden. De HIMI is perfect maar voor mij beetje 'saai'. De CFMoto gaf me gelijk een big smile en vind haar heerlijk rijden.

Afgelopen vrijdag afgeleverd. Zit nu bijna op 200 KM. Was genieten. Maar moet tot de 1K nog rustig aan doen. Zal blij zijn als ik daar ben dan kan ik echt gaan genieten en hoef ik niet meer zo op te letten.

[Afbeelding]
Leuke bike man, maar ben vooral benieuwd naar die reis! Als je daar over wilt uitbreiden dan lees ik het graag. ;)

• ConZito
  • Laatst online: 27-03 21:06
De eerste paar honderd kilometer met de FZ1 zitten erop. Top ding. Erg blij mee. Nu alleen nog de scherpe kantjes eraf wat betreft de ECU-mappings. Zelfs in 2006 hadden ze blijkbaar al last om de emissie-eisen te halen. Heeft iemand in Zuid-Holland ervaring met dergelijke bedrijven? Ik heb nu contact met Dynojet Westland, dat is voor mij redelijk dichtbij :)

Eerste "mods" zijn ook onderweg. Nieuwe uitlaatbeugel zodat de stepjes voor de passagier wegkunnen. En valkblokken voor het frame. Verder nog een "vergelijkend warenonderzoek" aan het doen naar andere hendels, keuze is nu gevallen op MFW/Motacc. Duits, met goedkeuring, etc.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RCqUK0n.jpeg
BvZwolle schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:01:
[...]

Van de week een (geplande) geluidsmeting bij de popo laten doen en met aftermarket DB-killers had ik nog een nette 2 decibel over!
Hoe gaat dit in z'n werk, vooral dat "geplande" deel. Ik ben ook wel benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door ConZito op 20-10-2025 19:22 ]

• BvZwolle
@ConZito Ik wist dat er een controle was en heb gevraagd of mijn motor ook gecontroleerd mocht worden.

• ConZito
BvZwolle schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:22:
@ConZito Ik wist dat er een controle was en heb gevraagd of mijn motor ook gecontroleerd mocht worden.
Ah si, ja dan ga ik liever eerst zelf even meten met m'n UMIK-1. Ergens denk ik dat het net op/over het randje is.

• $n@p$hot
  • Laatst online: 10:40
Leuke bike man, maar ben vooral benieuwd naar die reis! Als je daar over wilt uitbreiden dan lees ik het graag. ;)
Ik gok dat het de volgende reis is: https://www.motortrails.n...centraal-azie-zijderoute/

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Pyr0_ schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

Die reis gaat door als er minimaal 8 mensen meedoen. Als dat rond is dan kom ik er hier zeker op terug. Zal dan mijn Polarsteps delen.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrMarcie schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:48:
[...]

Die reis gaat door als er minimaal 8 mensen meedoen. Als dat rond is dan kom ik er hier zeker op terug. Zal dan mijn Polarsteps delen.
Heel vet, en 90 dagen is ook best een prima tijd voor een georganiseerde reis van dat formaat.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28

4x2

lộn xộn quá

ConZito schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:27:
[...]
Ah si, ja dan ga ik liever eerst zelf even meten met m'n UMIK-1. Ergens denk ik dat het net op/over het randje is.
Als je nou de standaard uitlaat met kat dr weer op zet hoef je ws de ECU niet meer te updaten en levert het geen "over het randje" bekeuring op (want gezien het formaat van je demper zit je dr geheid over, of je bent 15-20pk kwijt ;) )

leeg

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-03 21:02
BvZwolle schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:01:
[...]

Ik wist niet dat Den Bosch zulke hoge bergen had! 8)

Nog even het overtollig-geluid-uit-de-uilaatdiscussie aanzwengelen:
[Afbeelding]

Hoe kan je dit doen en als het te hard is wat gebeurd er dan?

• BvZwolle
OxSniperX schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:26:
[...]

Hoe kan je dit doen en als het te hard is wat gebeurd er dan?
Ik wist dat er een controle was. Heb gevraagd of ik vrijwillig de motor mocht aanbieden en de meting viel mee. Ik denk dat als er teveel geluid was geweest dat ik een waarschuwing gekregen had. Dat is overigens wel een aanname.

• ConZito
4x2 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:18:
[...]

Als je nou de standaard uitlaat met kat dr weer op zet hoef je ws de ECU niet meer te updaten en levert het geen "over het randje" bekeuring op (want gezien het formaat van je demper zit je dr geheid over, of je bent 15-20pk kwijt ;) )
Ja, lastig, want zo gekocht. Nu is wel zo dat er een voor de weg goedgekeurde MIVV-uitlaat op zit. Zit ook netjes een DB-killer in. En als ik er naast sta of er op rijd dan vind ik het niet "hard". Maarja, meten is weten en niet nodeloos herrie maken in de bebouwde kom. In het lage bergse bos (hier om de hoek) staat zo'n geluidsmeetpaal (van de gemeente) en die vond het in ieder geval niet fout (dat is natuurlijk ver van betrouwbaar, maar toch). Als ik het ook afzet tegen het geluid van de HD van een maatje van me is die FZ1 net een staafmixer :+

PS, ding mag 95db @ 5000rpm maken.

ECU-remap heeft vooral te maken met het nogal bruusk uitschakelen van de ontsteking onder de 4000rpm. Als je dan weer gasgeeft komt het allemaal nogal lomp weer op gang. Dat is een van de eigenschappen van die FZ1 uit 2006, allemaal truukjes om de emissie eisen te halen, maar dat doet wel serieus afbreuk aan vloeiende rijeigenschappen op lage snelheid.
MrMarcie schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:24:

[Afbeelding]
Afgelopen zaterdag nog opgezeten bij motorkledingstore in Capelle ad IJssel. Echt mooi ding wel, zeker voor het geld. Serieuze concurrentie voor de gevestigde orde.

[ Voor 33% gewijzigd door ConZito op 21-10-2025 09:10 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

BvZwolle schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

Ik wist dat er een controle was. Heb gevraagd of ik vrijwillig de motor mocht aanbieden en de meting viel mee. Ik denk dat als er teveel geluid was geweest dat ik een waarschuwing gekregen had. Dat is overigens wel een aanname.
Dat klinkt een beetje zoals ik vroeger in de brommer tijd wel eens vrijwillig m'n brommer/scooter aanbood voor een rollerbank controle. Dan kreeg je ook geen boete.

Ik kan me nog een scooter herinneren die destijds op de rollerbank ruim het dubbele van het toegestane vermogen bleek te hebben. Ik dacht vooraf al wel dat-ie "wel een beetje harder dan 45 kon" :+ Later met m'n broer ergens achteraf stiekem een meting gedaan (hij op de motor), hij zei een ruime tijd 80 te hebben gereden waarbij hij nou niet echt op me in liep :X Die scooter is thuis uit elkaar gegaan om begrenzers te plaatsen, iets met boetes...

Als je dan na jaren motorrijden weer eens op zo'n scooter/brommer rond rijdt snap je echt niet dat je op zo'n slap geval ooit zo hard reed 8)7 Maar je bent (erg) jong en je denkt dat je niet kapot of dood kunt, zoiets zal 't wel zijn :P

Hier staat de Div900 alweer in de schuur, ik ben afgelopen weekend al met de motor op de aanhanger naar Assen gereden omdat ik m'n sessie gewoon wilde rijden ondanks mn rugklachten atm, ik denk dat motorrijden voorlopig ff niet heel handig is :/ Ik dacht dat rigor mortis pas een ding werd vanaf je 40é, maar hier begint het nu al :+

jaren geleden 2 keer een lichte hernia gehad, af en toe gooit de rug weer ff roet in 't eten. Tijdje rustig aan en dan gaat 't wel weer, 't is niet anders.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:43
Ik ben erg benieuwd naar die Honda WN7!

Het pijnpunt, zoals altijd bij elektrische motorfietsen, is natuurlijk het rijbereik en hoewel voor bepaalde gebruiksscenario's zoals woon-werk prima in orde vind ik het prijsniveau t.o.v. het rijbereik wel problematisch. Flinke meerprijs voor elektrisch t.o.v. een NC750 wat ook een heerlijke woon-werk-fiets is met lage, hoewel niet bijna-verwaarloosbare zoals bij elektrisch, onderhoudskosten.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:43
En ik ben bang dat Honda de WN7 gewoon geen cruise control geeft. Want waarom heeft de NC750X die niet ook al lang!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:23:

Het pijnpunt, zoals altijd bij elektrische motorfietsen, is natuurlijk het rijbereik en hoewel voor bepaalde gebruiksscenario's zoals woon-werk prima in orde vind ik het prijsniveau t.o.v. het rijbereik wel problematisch. Flinke meerprijs voor elektrisch t.o.v. een NC750 wat ook een heerlijke woon-werk-fiets is met lage, hoewel niet bijna-verwaarloosbare zoals bij elektrisch, onderhoudskosten.
Ziet er gaaf uit ook!

Voor woon-werk gebruik zou juist een versie met kuipwerk en koffers veel interessanter zijn. Beetje windbescherming en bagage mogelijkheid is erg fijn voor dagelijks gebruik. En dat kan de zakelijke leasemarkt (hoewel erg klein bij motoren) weer aanspreken, die bij dit soort 'investeringen' vaak belastingvoordelen (of subsidies) hebben tov modellen met verbrandingsmotor.

Nadeel is dat het dan een 'tour' motor wordt en die 130km range extra pijnlijk wordt in de reviews. Veel andere tourmotoren hebben met tank rond de ~24l en een verbruik van ~18km/l, dus een bereik van 430+ km.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Alleen jammer van de uitvoering. Een Tracer met Honda kwaliteit / robuustheid zie ik wel zitten.

Maar op die foto's vind ik de voorkant niks, en de koffers (incl. bevestigingsmogelijkheden) ontbreken volledig. Hopelijk verandert dat nog zodra die echt op de markt komt. En dan nog voor een interessante prijs ook.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:55

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@lohost nog gefeliciteerd met je rijbewijs. Het is nog dit jaar dus geld nog, toch? :)

@GroeneThee mooie custom bike! Welkom in de OP.

@s020506 inderdaad een mooi plaatje, maar ik geloof nooit dat dit de regio Den Bosch is - tenzij je AI gebruikt hebt :P

@HikariMisako dat is jammer. Aangepast in de OP.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Chevy454
  • Niet online
Via welke organisatie? Ik denk dat ik de SV650 (zonder ABS) hiervoor wil gebruiken om wat circuit kilometers op te pikken voor mijn rijvaardigheden te verbeteren.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chevy454 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:47:
[...]

Via welke organisatie? Ik denk dat ik de SV650 (zonder ABS) hiervoor wil gebruiken om wat circuit kilometers op te pikken voor mijn rijvaardigheden te verbeteren.
Dit was maar gewoon een introductiedag via de vrienden van TT stichting. Beperkte snelheden en echt iets ervan opsteken doe je dan (nog) niet. Maar voor mij smaakt deze eerste kennismaking met 't TT cirucit op 2 wielen* wel zeker naar meer, dus dit gaat vervolgd worden 8)

Vrienden van me rijden er 4 a 5 keer per jaar, via Racecracks.

* Heel lang geleden heb ik er wel een keer met een auto gereden, maar tot afgelopen zaterdag dus nog nooit met een motor.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 21-10-2025 21:26 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Je kunt er via de KNMV ook een VRO doen, hoewel het dan niet zozeer om de circuit ervaring gaat.

Ik weet niet hoe goed jouw Duits is, maar aangezien je Weert en de Hobbyist om de hoek noemt, zou je dan ook bij FSZ Grevenbroich kunnen kijken voor een VRO. Daar ben ik zelf heel tevreden over. :)

• _Apache_
WilbertNeems schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:23:

Het rijbereik? Gemengd snelweg en binnenwegen ga ik voorbij aan de 200km. Heb 'm al eens op de 280km geland voor k ging bijladen.
En altijd weer snachts bijladen, dus het is meer wat je rijdt 'per dag'.

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:25:
Alleen jammer van de uitvoering. Een Tracer met Honda kwaliteit / robuustheid zie ik wel zitten.

Maar op die foto's vind ik de voorkant niks, en de koffers (incl. bevestigingsmogelijkheden) ontbreken volledig. Hopelijk verandert dat nog zodra die echt op de markt komt. En dan nog voor een interessante prijs ook.
Ik zie aan de onderkant van de kappen onder de duozit wel twee rond doppen zitten. Misschien dat deze hiervoor zijn? Kan me niet voorstellen dat Honda een dergelijke motor zonder (optionele) zijkoffers levert.

• kneusteun
Eigenlijk prima opvolger dus, want het origineel was ook gewoon qua looks een saaie bak.

• UTwizard
  • Laatst online: 27-03 18:47
[...]

Als het je niet om snelheid gaat maar meer om een VRO achtig iets, dan is denk ik de KNMV inderdaad een goede om naar te kijken (Road vs Track heet hun programma volgens mij). Een beginnersdag van CRE / 2TE / Racecracks bijvoorbeeld kan ook wel, maar over het algemeen zul je daar meer sportievere rijders tegenkomen dus die trainingen gaan ook al snel over sportief rijden.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Aikon schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:05:
[...]

Heel vet, en 90 dagen is ook best een prima tijd voor een georganiseerde reis van dat formaat.
Ik keek met vrienden hier ook naar, maar aangezien Iran momenteel code rood heeft vanuit BuZa, gaat een reisorganisatie dat denk ik niet zomaar voor elkaar krijgen. Lijkt mij althans onwaarschijnlijk. Je krijgt niets verzekerd. Maar wie weet draait de kleur nog wat lichter! Ik hoop het voor jou en vele andere. want over land nu van Europa naar Azie is zeer lastig.

• Aikon
  • Niet online
Blomminator schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

Ik keek met vrienden hier ook naar, maar aangezien Iran momenteel code rood heeft vanuit BuZa, gaat een reisorganisatie dat denk ik niet zomaar voor elkaar krijgen. Lijkt mij althans onwaarschijnlijk. Je krijgt niets verzekerd. Maar wie weet draait de kleur nog wat lichter! Ik hoop het voor jou en vele andere. want over land nu van Europa naar Azie is zeer lastig.
Das geen probleem hoor, het is slechts een advies. Je kan er gewoon heen reizen. Ik ben recent ook in een rood land geweest en je kan je via Joho probleemloos verzekeren. Twee weken was voor mij €50 oid, voor m'n maat die wat ouder is €150. Kost wat, maar dan heb je in weze ook vrijwel alles verzekerd wat er te verzekeren valt, onder elke omstandigheid, ook bijv. burgeroorlog ofzo.

Wel is het zo dat Iran zeer recent, vanwege de kortdurende oorlog met Israel, een begeleider vereist. Voorheen kon je zelfstandig reizen, althans, dan was er misschien wel een begeleider maar dan wist je het zelf niet :+

Maar ik zie dat genoemde reis daar gewoon in voorziet.

Alternatief is via Rusland of overvaren naar Turkmenistan/Kazachstan. Dan moet het allemaal wel goedkomen.

Ik ga deze trip, althans Mongolië / Japan zijn een optie, ook maken binnen vijf jaar. Maar ik wil het graag alleen doen, gewoon gaan en staan waar ik zelf wil en in mijn tempo.

[ Voor 6% gewijzigd door Aikon op 22-10-2025 10:41 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sorry, maar nu vrijwillig naar Rusland of Iran gaan? Wat is er mis met de mensen die denken dat dat een goed idee is.

Westerlingen worden als ruilmiddel opgepakt in beide landen. Kost de overheid weer echt serieus tijd en geld om je vrij te krijgen.

• Aikon
  • Niet online
Laten we die discussie hier niet voeren maar het bij het reizen houden. Wat de een als een aanvaardbaar risico ziet is dat niet voor de ander.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Das geen probleem hoor, het is slechts een advies.

Maar ik wil het graag alleen doen, gewoon gaan en staan waar ik zelf wil en in mijn tempo.
Interessant! Ik weet dat het een advies is, maar ik dacht dat je ook wel problemen zou hebben een verzekering. Ik kijk namelijk ook naar deze route, maar dan inderdaad ook in m'n uppie. En daarbij natuurlijk grote twijfels of het verstandig is. Wat je zegt, dat is aan eenieder zelf te betwijfelen. Maar dit geeft wel weer mogelijkheden.

Heb jij al een idee over hoe je brommertje weer thuiskomt als je in Japan aankomt? Want verscheping is ook nog prijzig.

• Aikon
  • Niet online
Blomminator schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:19:
[...]

Interessant! Ik weet dat het een advies is, maar ik dacht dat je ook wel problemen zou hebben een verzekering. Ik kijk namelijk ook naar deze route, maar dan inderdaad ook in m'n uppie. En daarbij natuurlijk grote twijfels of het verstandig is. Wat je zegt, dat is aan eenieder zelf te betwijfelen. Maar dit geeft wel weer mogelijkheden.
Ik stel me zo voor dat je gevaarlijkere stukken (of dat nu door natuur/wegkwaliteit/politiek/onrust komt), of sommige grensovergangen ivm omkopen, wellicht samen met andere reizigers kan doen. Het is niet iets wat je moet doen als je alleen Frankrijk hebt gezien denk ik.
Heb jij al een idee over hoe je brommertje weer thuiskomt als je in Japan aankomt? Want verscheping is ook nog prijzig.
Nou Japan is pas een recent idee hoor, eigenlijk ben je dan al zo ver, kan je Japan ook wel meepakken was het idee. Maar anders via https://advfactory.com/en/vehicle-transport/, ik dacht eigenlijk dat ze ook vanaf Mongolië verscheepten. Maar er zijn diverse vervoerders, goedkoop zal het nooit worden.

Zie ook Caravanistan voor echt goede informatie over de Pamier regio. En recente ervaringen, daar heb ik wel veel aan gehad.

Maar goed, de verwachting is niet dat ik volgend jaar al ga, dus details moet ik nog uitwerken. Maar telkens vind ik weer wat info, of koop ik weer wat benodigheden ofzo. Het moment komt dichterbij...

Je keek met vrienden, maar je wilt alleen? En welk jaar denk je dan aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 22-10-2025 11:38 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

UTwizard schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:57:
[...]

Als het je niet om snelheid gaat maar meer om een VRO achtig iets, dan is denk ik de KNMV inderdaad een goede om naar te kijken (Road vs Track heet hun programma volgens mij). Een beginnersdag van CRE / 2TE / Racecracks bijvoorbeeld kan ook wel, maar over het algemeen zul je daar meer sportievere rijders tegenkomen dus die trainingen gaan ook al snel over sportief rijden.
Ik heb zelf ook altijd gedacht aan een VRO en andere extra rijvaardigheidstrainingen. Op dit moment denk ik dat rijden op het circuit wel een leukere manier is om aan je techniek en houding te sleutelen.

Wat ik van Racecracks zie is dat 't vanaf niveau 2 wel echt steeds meer om "racen" gaat ipv leren. Dus dat zal mijn interesse wat minder hebben, maar je begint sowieso in niveau 1 met instructie, dus dat ga ik wel een keer doen en dan kijk ik daarna wel of dat inderdaad de weg is voor mij :)

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 22-10-2025 11:46 ]

• BvZwolle
@Destruction Ik heb nu een keer of 8 gebruik gemaakt van Motor Circuit Training: https://motorcircuittraining.nl/
Dat is (over het algemeen) 4 of 5 x 15 minuten onder begeleiding van een voorrijder en achterrijder. Al met al ben je ongeveer 4 uur kwijt aan inschrijven, introductie, voertuigcontrole en nabesprekingen.
Ik vind het lekker laagdrempelig, gezellig en voor een beginner is het echt wel lekker aanpoten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aikon schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:45:
Laten we die discussie hier niet voeren maar het bij het reizen houden. Wat de een als een aanvaardbaar risico ziet is dat niet voor de ander.
Prima dan is dit mijn laatste post hierover :)

De reden waarom ik dit meld zijn berichten als deze: https://nos.nl/artikel/25...p-verdenking-van-spionage . Ik ken je niet ,maar ik wil mijn medeburger dit soort "vervelende situaties" besparen ;)
Een Brits koppel is in Iran aangeklaagd op verdenking van spionage, melden Iraanse media. Vorige week bracht het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken naar buiten dat twee Britten, Craig en Lindsay Foreman, in januari waren aangehouden in de stad Kerman, maar de omstandigheden en de aanklacht waren nog onduidelijk.

...

Het echtpaar, beiden 52 jaar, maakte volgens Britse media per motor een wereldreis en was van plan om vijf dagen in Iran te blijven. Volgens berichtgeving van het Britse Sky News zijn zij door een inwoner van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad gewaarschuwd om niet naar onveilige gedeeltes te gaan in het zuiden van Iran en het westen van Pakistan.
(ik heb 2 relevante alineas gecopieerd)

[ Voor 72% gewijzigd door Boudewijn op 22-10-2025 12:16 ]

• Aikon
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:13:
[...]

De reden waarom ik dit meld zijn berichten als deze: https://nos.nl/artikel/25...p-verdenking-van-spionage . Ik ken je niet ,maar ik wil mijn medeburger dit soort "vervelende situaties" besparen ;)
[...]

Ja ik weet het dondersgoed. Persoonlijk vind ik Iran de laatste twee oid jaar te gevaarlijk en zou ik er niet heen gaan. Ik lees ook andere ervaringen op Caravanistan die mij er momenteel van weerhouden (overval 's nachts met wildkamperen door de politie die je overdag tegenkomt), al zou ik er écht graag heen willen. In groepsverband met ervaren reizigers is weer anders. Rusland zou ik dan weer wel doen, daar word je niet zo snel opgepakt. Parijs/Frankrijk zou ik voorzichtig zijn, veel aanslagen de laatste jaren. Amerika ook dagelijks schietpartijen. Je moet een Nederlands reisadvies wel met een Westers korreltje zou nemen. Wat ik zeg, ieder z'n ding.

• DRAFTER86
  • Nu online
Zo, grote beurt afgerond, ook nog even een nieuwe kettingset er opgelegd, was nodig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kof8WCx0fLhCcdrzRZK0aQ90S34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S16X2X36DrJvY3tEgQ5dO57Q.jpg?f=fotoalbum_large
Ketting tool van Jos Smit werkt inderdaad perfect!

Vandaag lekker toeren, de TET onder Nijmegen ligt er mooi bij :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuqmm9w-pCwh-NL-uoIhAFnJ3Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMDfLimCJaSLtFZQLzQ9e9i2.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
Mooi, want van de week de winterbandjes erop en weer lekker door de drek gaan knallen!

Meestal ga ik omhoog Twente, Drenthe, maar zal ook weer eens omlaag gaan, viel me 2x tegen (veel vlak en weinig spannend) maar schijnbaar moeten er nog wel mooie stukken inzitten. Dus toch ook iets meer gaan zoeken van de TET af.

En heb nog een Get off the road route liggen die ook nog wel boeiend kan zijn.

• DRAFTER86
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:46:
Mooi, want van de week de winterbandjes erop en weer lekker door de drek gaan knallen!

Meestal ga ik omhoog Twente, Drenthe, maar zal ook weer eens omlaag gaan, viel me 2x tegen (veel vlak en weinig spannend) maar schijnbaar moeten er nog wel mooie stukken inzitten. Dus toch ook iets meer gaan zoeken van de TET af.

En heb nog een Get off the road route liggen die ook nog wel boeiend kan zijn.
Het viel mij inderdaad op dat er rond Groesbeek (daar was ik nu) best veel stukken asfalt waren waar imho een prima onverhard alternatief voor was :)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Boudewijn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:13:
[...]

[...]

Ik denk dat dit maar in uitzonderlijke gevallen gebeurd. Er zijn genoeg westerse reizigers die veilig door Rusland & Iran crossen. Je moet gewoon niet teveel in de grote steden komen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een van die landen bezoekt, maar ook bijvoorbeeld Congo of Somalie ofzo, dat je dan nooit meer makkelijk in de VS of Israel komt. Ook niet voor werk.

• kneusteun
cyntax schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Ik denk dat dit maar in uitzonderlijke gevallen gebeurd. Er zijn genoeg westerse reizigers die veilig door Rusland & Iran crossen. Je moet gewoon niet teveel in de grote steden komen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een van die landen bezoekt, maar ook bijvoorbeeld Congo of Somalie ofzo, dat je dan nooit meer makkelijk in de VS of Israel komt. Ook niet voor werk.
Niet helemaal waar natuurlijk.
Vorige zomer zat mijn rij maat in Iran en toen de raketten de lucht in gingen moest hij racen om het land nog uit te kunnen, omkopen en lullen om weer terug de grens over te mogen.
Als het nu als "veilig" wordt gezien kan het nog steeds ineens om slaan.

Hij is dan dit jaar ook weer noordelijk gegaan en wacht even rustig af, nog wel bij Russische grens geweest maar ook daar stonden er vrij snel groene mannen om hem heen die hem vertelde dat ie beter wat afstond kon houden.

Edit: als je geen eindtijd hebt zoals sommigen is dat misschien nog prima, maar als je aan het eind van de maand weer thuis wil zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 22-10-2025 16:23 ]

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-03 11:48

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Lekker aangereden weer... De 2de keer op 1 week tijd. Nu is hij volledig kapot... Knie gekneusd, Blauwe plek met diameter 10cm en dij gekneusd. Ik haat die stalen blikken.

Shit happens yk

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:41:
Lekker aangereden weer... De 2de keer op 1 week tijd. Nu is hij volledig kapot... Knie gekneusd, Blauwe plek met diameter 10cm en dij gekneusd. Ik haat die stalen blikken.
ah bah, wat is er gebeurd joh?

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-03 11:48

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Boudewijn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:58:
[...]
ah bah, wat is er gebeurd joh?
Ik was rustig aan het rijden op een rechte baan en rechts van de baan waar ik op rijd zijn er parkeerplekken.
Opeens kwam er een auto gewoon van de andere rijstrook 180° gedraaid om op een parkeerplek te kunnen parkeren en heel mijn linker kant kapot en de voorkant ook kapot. Een ongeval kan gebeuren, dat weet ik maar 2x op 1 week :-(

Shit happens yk

Pagina: 1 ... 86 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.