Van harte @
Destruction
Trouwens de onscreen navi, via de Vespa app werkt best aardig en kan op tot nu toe 1 ontdekte uitzondering goed overweg met GPX bestanden.
Aanwijzingen zijn duidelijk genoeg, en over 172 km ben ik maar 1 keer de afslag die ik moest hebben voorbij gereden. Niet de schuld van de aanwijzingen maar ik zat gewoon niet op te letten

en was eigenlijk ook een flink stuk te hard aan het rijden
Wat er wel mis mee is: Het ding stuurt je niet terug naar je route als je verkeerd rijd.
Dan blijft de aanwijzing gewoon in beeld staan met de afstand bevroren, niet op of aflopend dus.
Dat is dan daarmee eigenlijk ook meteen de enige hint die je krijgt als je van je route afwijkt
Terug dus naar de vorige afslag/kruising/rondpunt what ever en kijken of je kunt uitvinden hoe je wel moet rijden.
Of alsnog je telefoon met de route er bij pakken en op het kaartje in de Vespa app kijken (navi is via Here, in een Vespa eigen app).
Oh en bij een route maken moet ik opletten dat ik geen waypoint
op een kruispunt zet. Die neemt hij wel mee in de route, maar hij geeft geen opvolgende aanwijzing na dat waypoint. Die komt pas als je voorbij het waypoint bent.
Dus je weet niet wat je op dat waypoint moet doen tot dat je er werkelijk bent en dan eigenlijk nog net iets er voorbij rijd.
Wel in de goede richting natuurlijk anders krijg je (zoals in mijn eerste punt beschreven) geen aanwijzing terug naar je route.
Met wat kleine haken en ogen dus best wel mee te leven zo voor van dit soort GPX toertjes
Zag dat het abbo 30 euro voor 3 jaar is, ook wel te overzien.
Of het een volwaardige vervanging is voor een echte grote trip ben ik nog niet over uit
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.