Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dutchgixxer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:34:
Zonde en beterschap ! IRC banden onder de honda ?
Wat bedoel je met IRC?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

internet relay chat, wat anders?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 19:44
Is een banden merk. Ruk op natte wegen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:42
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:02:
Dank allen :).

Ik droeg volledige beschermende kleding, allemaal goedgekeurd, level 2 pads op heup en knie, handschoenen met alle vereisten pads en stukken... De jas heeft ogenschijnlijk geen schade maar de rest wel.

Waarom het daar glad is, echt geen idee. Ik heb geen witte stukken geraakt, er lag geen zichtbaar afval of bladeren en geen regenboog vlekken. De getuige zei dat het ook niet een actie aan mijn kant leek te zijn, de motor is achterwiel eerst weggegleden richting de binnenzijde (hoge) kant van de rotonde vrijwel direct na het inzetten van de bocht. Dus rechtsom gevallen...

Uiteraard zijn de banden nieuw (300km oud, immers) maar ik heb ze gisteravond thuis nog gecontroleerd en ze zijn netjes rondom opgeruwd.

All risk verzekering via Honda zelf, dus we gaan het zien.
100% dat mega koppel van dat brute beest.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:07
Ja heb hetzelfde gehad met de tenere, even zuur maar aan de andere kant dan is het nieuwe eraf en hoef je je wat minder druk te maken om krasjes.

Ondertussen is het frame op plekken al zilver, is de uitlaat er al 2x afgevlogen en terug geplaatst (aKRASovich)
Al een kap verloren, andere kappen met wrijfplekken van bagage en 1 vork kap stuk van kwijtgeraakt.

Met andere woorden, na 2 jaar is die glijder geen issue meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Dutchgixxer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Is een banden merk. Ruk op natte wegen
De Japanse versie van de Michelin Macadam :P Het asfalt sleet harder dan die banden :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat zijn toch CST banden? die ook op de china bikes liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
Oef dat is echt ontzettend zuur @HTT-Thalan. Snel weer opstappen om geen angst te krijgen hé ;)

Hopelijk werkt de verzekering een beetje mee, die krasjes op de motor zijn tot daar aan toe, die doen niks af aan de werking in principe. Maar je kleding zal je toch willen vervangen want die doen nu natuurlijk niet meer optimaal waar ze voor ontworpen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:01

Format-C

Tracing Rays

Loei123 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:07:
[...]

Tot wanneer rijden de meesten eigenlijk ongeveer?
Ik moet 28 oktober voor AVD, dan wil ik een proefrit maken op een VTR Firestorm en als die bevalt ga ik die kopen.

Hoe groot is de kans dat ik er dit jaar nog een paar keer op kan rijden volgens jullie?
Ik rij het hele jaar door. Behalve als er zout op de weg ligt.

Eigenlijk kan je bijna altijd rijden als je je ernaar kleedt. En de weg niet bevroren en/ of besneeuwd is.

Dus je kan wss zowieso nog wel rijden dit jaar. Als je hem haalt. Succes alvast trouwens!!

@HTT-Thalan sterkte!!
iMars schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:35:
[...]

Ik rij altijd full-gear! Zelfs in de zomer toen het op die ene dag 38 graden was. Doorwaaipak, laarzen handschoenen, de hele reutemeteut. Always!

Met huidig weer/seizoen wordt het gortex ipv doorwaai :+
Ik rij ook altijd full gear. Ook als het bloedheet is. (Echter vind ik rijden dan niet zo leuk dus vaak laat ik de motor dan staan. ) Hou er niet van om me helemaal uit de naad te zweten als ik bijv voor een stoplicht sta. En mijn duc wordt ook behoorlijk warm tussen de benen dus boven de 30 graden zal je mij niet snel op de motor aantreffen.. :P En zonder full gear rijden doe ik gewoon niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Format-C op 07-10-2025 16:21 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Dutchgixxer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:34:
Zonde en beterschap ! IRC banden onder de honda ?
Ik had ooit een scooter die braaf bij een dealer z'n onderhoud kreeg omdat ik het hok voor woon-werk gebruikte (wat overigens bestwel lucratief was tegen 19ct/km), maar die zaak monteerde vrijwel standaard IRC banden... Dat heeft een aantal gevallen van stabiele zijligging met dito kapschades opgeleverd |:(

En dan wist die dealer heel goed dat ik 5 dagen per week 50km per dag op dat ding reed in weer en wind...

Wat 't koekblik betreft hetzelfde verhaal, 5 jaar oud en nog 3mm profiel over. Da's nog prima voor de APK enzo maar ik gooi ze eraf met de winter in aantocht en er gaat geen chinees klinkende zooi onder.

@HTT-Thalan Sowieso vervelend om onderuit te gaan, vooral zuur als dat met een nieuwe motor gebeurd :/ Een ibu erin en door, maar misschien toch even opletten of je verder geen klachten krijgt.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Banden zijn Maxxis M910 en M904 all season. Op zich geen troep lijkt me.

@kneusteun ik ga de motor waarschijnlijk nooit verkopen maar wil hem liever toch nog wel een paar weekjes langer nieuw houden :P. Ik rij er echt super beleefd, doe er rustig mee dus jammer als de wereld dan zo tegenwerkt.

Overigens hoorde ik net van mijn collegas dat onlangs daar een een leerling én de erip volgende cbr instructeur op dezelfde rotonde onderuit gegleden zijn met hun scooters... ik ben dus niet de eerste helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Format-C schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

Ik rij ook altijd full gear. Ook als het bloedheet is. (Echter vind ik rijden dan niet zo leuk dus vaak laat ik de motor dan staan. )
Doorwaai pak! Wel een met goede protectoren :)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:01

Format-C

Tracing Rays

_eLMo_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:22:
[...]

Heb wel een doorwaaipak, mét goede protectors maar boven de 30 graden is het me écht te warm. Haha. Ben niet zo van de hitte. Geef mij maar 20 graden met een zonnetje.

Of zoals het vandaag is. Graadje of 17 / 18 en droog. :)

Denk dat ik deze week nog wel een paar keer een stukje ga rijden. :)

Het lijkt goed rij-weer te worden de komende dagen.. 🎉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkuWxqGQcbGgRN9KOdLeU0K7zDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5wGOts1OkBxAilUndTcRlRI.jpg?f=fotoalbum_large

👍👌

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 07-10-2025 16:32 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:18:
Banden zijn Maxxis M910 en M904 all season. Op zich geen troep lijkt me.

@kneusteun ik ga de motor waarschijnlijk nooit verkopen maar wil hem liever toch nog wel een paar weekjes langer nieuw houden :P. Ik rij er echt super beleefd, doe er rustig mee dus jammer als de wereld dan zo tegenwerkt.

Overigens hoorde ik net van mijn collegas dat onlangs daar een een leerling én de erip volgende cbr instructeur op dezelfde rotonde onderuit gegleden zijn met hun scooters... ik ben dus niet de eerste helaas.
Zat er een tankstation in de buurt? dat is meestal ook wel een ding, overloop van diesel of benzine icm water.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:29

Bommes

Capo del formaggio

geert_s schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:13:
[...]

100% dat mega koppel van dat brute beest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZujcp50eUEHdAU6JP4OKkB-5qA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pU9pPs06YATrXaeveHwsvjbS.jpg?f=user_large

-O- :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:07
Van het weekend een motor scooter bij gekocht voor de lol en winter periode met ABS was mijn grootste eis, is hellaas een beetje door geschoten is een Nieuwe Aprilia SR GT 200 geworden in de sport uitvoering😅. Was nu een aanbieding wat verschil met een gebruikte minimaal maakte. Mooie toevoeging op de Himi.

Nu afwachten tot hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Cherdium schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:18:
Van het weekend een motor scooter bij gekocht voor de lol en winter periode met ABS was mijn grootste eis, is hellaas een beetje door geschoten is een Nieuwe Aprilia SR GT 200 geworden in de sport uitvoering😅. Was nu een aanbieding wat verschil met een gebruikte minimaal maakte. Mooie toevoeging op de Himi.

Heeft dat ding niet net zoveel power als een himi?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:07
kneusteun schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:20:
[...]

Heeft dat ding niet net zoveel power als een himi?!
Himi heeft 40 paardjes op een goede dag de SR GT net geen 18 temperamentvol italiaanse paarden dus het scheelt nog wel iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Cherdium schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:18:

Zag ze staan bij OTR in Geldrop toen ik mijn Vespa daar ging halen/kopen.
Met de korting bijna goedkoper dan een nieuwe brommer inderdaad 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:41
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:18:
Misschien melden bij de gemeente? Die zijn toch verantwoordelijk voor de veiligheid daarvan? (Of is 't RWS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:41
_eLMo_ schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:22:
Dat werkt niet als je stilstaat bij een stoplicht... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Balen @HTT-Thalan, je weet het soms toch niet waardoor het komt. Gevaarlijke situaties op de weg idd melden bij de politie via 0900-8844. Meer kan je niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Truus01 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:56:
[...]
Misschien melden bij de gemeente? Die zijn toch verantwoordelijk voor de veiligheid daarvan? (Of is 't RWS?)
Bij de wegbeheerder. En dat verschilt nogal: bij gemeentelijke wegen, de gemeente; bij provinciale wegen, de provincie; en bij rijkswegen, Rijkswaterstaat. Verder kan je nog de situatie hebben dat een openbaar toegankelijke weg op een privéterrein ligt. Dan is de eigenaar van de grond v.z.i.w. verantwoordelijk.
En het is niet altijd duidelijk waar de weg overgaat van de ene beheerder naar de andere.

[ Voor 14% gewijzigd door JanPedaal op 07-10-2025 20:33 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik kan hem hebben hoor :P.

Heb de motor net ook gewoon terug naar huis gereden, zij het wel met extra voorzicht op de rotondes. Het stomme is dat ik al snellere bochten met dat ding heb genomen dan wat me vandaag is gebeurd en die bewuste rotonde heb ik later vandaag nog een paar keer gereden met leerlingen maar er is echt helemaal niks raars te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wat is dat toch met de maatvoering van motorkleding.
4XL op het label maar valt als een ruime L (Macna)
L op het label maar mijn vrouw die normaal maatje 36 heeft kan er net in (elk willekeurig Italiaans merk).
Dan komt het ook nog voor dat er normale numerieke confectie maatvoering wordt gebruikt, 50, 52 enz.
Segura: I raise you that, label says T2
:?
* Bommes kan het niet meer volgen 8)7

Daar kun je toch geen touw aan vast knopen.
Ene merk valt ruim, andere merk mega ruim, dan weer normaal maar met standaard te korte mouwen of broekspijpen.

Gebruikte kleding kopen, zonder passen, en op laten sturen, moet je dus gewoon echt niet doen.

Mijn Segura (leren 70's) jas is te klein voor mij geworden, nou ja de jas is niks aan veranderd. Mijn omvang wel :'(
Toen het ding nog goed paste vond ik het een toffe, fijne jas, wil graag weer zo iets. Maar niet voor ruim 450 euro wat ze intussen nieuw kosten.
Uit mijn hoofd is het een L die dus redelijk normaal valt, ben net geen 1,9m lang en weeg iets van 90kg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag aan de RT gewerkt maar het ging vandaag niet zo lekker -O-

Er stond eigenlijk niet veel op het plan maar het ging gewoon tergend traag om een reden. Eerst de final drive vullen met verse olie. Motul 80W90 :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g6AODzWiTV3nvgQk6tRd7EEgyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1jKb26kEXdBhoYUFYTnjxs6.jpg?f=fotoalbum_large

Alles klaar om te vullen met verse koperen ringen op de aftappluggen maar toen ik de fles motul open maakte had deze een schenktuit. Dat was een mooie meevaller dus moest ik de trechters niet gebruiken wat het vullen makkelijker maakt.

De meesten overvullen de final drive terwijl deze juist tot de onderkant van de draadgang moet worden gevuld (aldus Haynes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUWh67ekmNNHcA2QTLVBHqt1mbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5VQpA49CdED9CkoWqWKpfBq.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is dus goed qua niveau. En bij de versnellingsbak precies hetzelfde gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9I7S3pBwWU_GzZ3UxKdG3RXK78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1NJPyRrGkRDYzry8Zd2iqCb.jpg?f=fotoalbum_large

De final drive was makkelijk want je schenkt van boven. Bij de bak vul je langs de zijkant. Volgens het handboek moet er 800ml in bij het wisselen en 1000ml bij een revisie. Aangezien er 250ml in de final drive ging had ik eerst die fles gebruikt en dan beetje om geschud van de volle fles in de lege fles.

Uiteindelijk had ik gewoon beter die gehele 1l fles gepakt want er ging dus 1l in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjNx_n9cvq_72cEwkjJwJARWU3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcchmjZrRujjwiw1jZ7ywFt5.jpg?f=fotoalbum_large

Ook even de batterij gemonteerd en de lader eraan gehangen. Ik wou eerst de batterij aansluiten maar bedacht me dat de injectoren + lambda nog niet verbonden was. Kwestie van geen nodeloze fouten in de ECU te veroorzaken.

Maar ook de airbox wat doorgeblazen met perslucht, luchtfilter geplaatst. Linker throttle body volledig aangesloten inclusief TPS bekabeling. Rechterkant moet enkel nog de aanzuigbuis worden aangesloten, ik was niet zeker van de routing van de benzineleidingen dus even gewacht.

Morgen de aanzuigbuis monteren, daarna met klembandjes de kabels vastzetten. De schetsplaten monteren gaat nog iets worden want het subframe zakt wat door (waarschijnlijk beetje aantrekken met een spanbanden zoals voorheen om het frame te kantelen).

En dan de tank erop....

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 07-10-2025 23:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuk om de updates te lezen @Chevy454 Ik heb net ook de cardan, versnellings en motorolie eruit laten lopen. Morgen of overmorgen verse er weer in. Voor mijn 1200 is het 220ml in de cardan, oh nee, aangepast naar 200, en later zelfs naar 180ml door BMW. Ook de versnellingsbak is niet tot het randje zoals in de Hayes staat, maar minder dus. Wellicht geldt dat ook voor jouw RT.

Ik hoop ook op een schenktuit iig :+ Niet de makkelijkst bereikbare plekken.
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste