Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 105 Laatste
Acties:

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor het avondeten update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHY831FHRkcJV1iVi4zjg_5G0AM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WI2BNUiJ4EuM1hfIWjcyUNYL.jpg?f=fotoalbum_large

De slave cilinder is aangekomen. Maar is niet echt goed ingevet vanuit de fabriek.

Eerst de pakking mod uitvoeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPKJShkrQgFGHs2m0al_x5fvL3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lGW70MMEKfAY9tEsvGaD1eP.jpg?f=fotoalbum_large

Zo kan een eventuele lekkage naar buiten gaan ipv richting de holle primaire as en zo richting de koppeling. Sommigen boren zelfs een gat in de versnellingsbak maar dat is me iets te gek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glW2huG-HftjiyQOsQGYQOCYqEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vk9HqY9QC6GP1203mX05bFGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Staburag op de pushrod. Aan het begin wat in de krukas gaat, aan de conische sectie waar de pushrod tegen de diafragmaveer duwt en op het einde waar de slave cilinder dus duwt. En het stukje vilt bijna vergeten (dempen van het lawaai).

De swingarm en aandrijfas gemonteerd maar dat ging niet goed. Eerst wou de aandrijfas niet op de uitgaande as ploppen na wat duwen. Na wat aandringen (250 gram rubberen hamer) en wat verdere onderhandelingen (500gram rubberen hamer) ging die erop.

Vervolgens de swingarm gemonteerd en toen wou de rubberen sok niet op de bak 8)7. Toen de swingarm losgemaakt en doorgeduwd totdat de sok over de bak viel. Daarna monte.... Kut.. De lagers staan nog droog |:(

Weer de swing arm loshalen, lagers invetten. Toen maar weer de aandrijfas verwijderd om zeker te zijn dat er genoeg staburag op de spiebanen zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fhao1uohc_S7oOxW0GjhVGKl_Sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQzNr2uphmOl5mkyUVJtHJLW.jpg?f=fotoalbum_large

De slave cilinder gemonteerd met de hydraulische leidingen. De ontluchting heb ik gecontroleerd en schoongemaakt, de stuurkant was nog onbekend. Daar is gekend dat water zich kan ophopen, dat heb ik duidelijk gemerkt. Er zat een hoop roest bij de banjo aansluiting. Schoongemaakt en likje lithium vet opgedaan om zuurstof weg te houden.

En toen ging het alarm af voor de familiezaken.

De airbox is ook net geplaatst maar nog niet gemonteerd. We gaan eerst familie tijd doen tot 20.00 en dan eerst de kabels goed zetten alvorens we de airbox vast zetten.

Daarna het probleem van de aanhaalmomenten, het Haynes werkplaatshandboek is fijn maar mist toch wel een explosie tekening waarbij de momenten staan vermeld.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:28
Lekker bezig _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door f2ride2001 op 03-10-2025 19:15 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:54
HTT-Thalan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:41:
Die NC verword langzaam tot de 50 cent fokgrap van het motor topic hè :'). Mijn doen, ik weet het, maar ik sta nog steeds achter die motor, briljant ding is het :P.
Ervoor gaat je ook niet lukken... ;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ozzynator schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:55:
Toen Newton zijn wetten schreef, had hij ook de beschikking over een NC blok om een en ander exact na te kunnen meten.
1 Nm is alles wat dat blok doet?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Morgen een bezoek brengen aan Motoxpert voor de CFMOTO 700 Mt adventure!

Rij momenteel zo'n half jaar nu een VFR uit 96, maar mijn hart gaat toch uit om weer wat verder te gaan samen met mijn zoon. Tent mee en gaan :)

@Bo0bz Bevalt hij nog!?

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:58
(jarig!)
DeadKnight schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:52:
Morgen een bezoek brengen aan Motoxpert voor de CFMOTO 700 Mt adventure!

Rij momenteel zo'n half jaar nu een VFR uit 96, maar mijn hart gaat toch uit om weer wat verder te gaan samen met mijn zoon. Tent mee en gaan :)

@Bo0bz Bevalt hij nog!?
Zeker! Nu een kleine 1900km op de teller staan. Rondje Eiffel en Ardennen was een feestje met de motor. Nu bij iedere zonnestraal een ronde maken. Het is mijn eerste motor en rij er iedere km met een glimlach op :P

Maatje heeft de oude versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQbMaUF7sn9hLtHY0HhBhZPZDHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VR0S2BSYj9ZxFj6y8gPvZR57.jpg?f=fotoalbum_large

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Bo0bz
(jarig!)
Welke dealer ga je naar toe?

[ Voor 99% gewijzigd door Bo0bz op 03-10-2025 21:19 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Bo0bz schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:17:
[...]

Zeker! Nu een kleine 1900km op de teller staan. Rondje Eiffel en Ardennen was een feestje met de motor. Nu bij iedere zonnestraal een ronde maken. Het is mijn eerste motor en rij er iedere km met een glimlach op :P

Maatje heeft de oude versie:
[Afbeelding]
Goed om te horen!

Wauw eigenlijk naar Goedhart motor gaan maar weet niet zeker of hij daar in de showroom staat. Kwam toevallig MotoXpert tegen in Dronten als dealer, dus rij morgen daar heen om even te kijken.

• Chevy454
  • Niet online
Na het in bed leggen van onze kleine vent weer aan de RT bezig geweest. Maar eerst een gebedje
spoiler:
Onze Vader, die in de hemelen zijt,
geheiligd zij uw naam,
uw rijk kome,
uw wil geschiede
op aarde als in de hemel.
Geef ons heden ons dagelijks brood
en vergeef ons onze schulden,
gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren,
en leid ons niet in bekoring,
maar verlos ons van het kwade.
Amen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4nhTnV1MHg-Mqut28r5Dy5qlyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABXyBgtIFQCZtVP3nb94Sk2u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcpBxAJxA_UZnS-pi3SMZhZYq6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xk76BmDKfLtx9K30ikQyyXDU.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een geklooi was dat! Er zijn veel vloek woorden bij te pas gekomen op het einde (daarom dat gebedje dus).

Eerst meteen het meest vervelende aangepakt. De swingarm vastzetten met loctite 2701. Je moet eerst rechterkant doen want links haal je de speling weg. Eerst beetje vet aan het gedeelte wat in het lager valt en daarna indraaien. Bijna op het einde wat loctite 2701 op de draadgangen gedaan en aandraaien maar. Goed dat ik een spanriem aan de middenbok en voorwiel heb gedaan want de motor werd nogal gelift bij het aantrekken...

Daarna de andere kant met de floating studbolt, zelfde aanpak. Beetje erop, erin draaien, net voor het einde loctite 2701 erop. Speling weghalen, aantrekken op 7Nm. Daarna weer wat loctite 2701 erop waar de moer moet komen. Met een inbus de floating studbolt geblokkeerd en met een ringsleutel 30 aangetrokken. Daarna met de slotted dop sleutel 30 proberen aan te trekken maar dat voelde niet goed aan ;(. Dus merkteken erop gezet en dan met dop 30 aangetrokken.

Dat was het moeilijkste qua montagewerk (dacht ik). Daarna de airbox positioneren, de kabels doen. En het subframe langzaam laten zakken, zakken, zakken en boutjes erin gedraaid. Op 47Nm aangetrokken en klaar is kees. Maar waarom zit die schijt airbox niet lekker? Een kleine duw aan de linkerkant en die viel plots op zijn plek en kon die worden gemonteerd. De bout bij het luchtfilter deed wat moeilijk, spiegeltje erbij genomen en wat trekken en duwen en toen kon dat boutje er ook in 8)

Toen de achterschokbreker. Die was nog wat vuil dus wat schoongemaakt met motor reiniger op een doekje. Deze bijna op zijn plek.. Waarom gaat dat ding niet hoger :? Had ik de bovenste bout en moer er niet afgedraaid 8)7 Dus eraf en opnieuw proberen... Maar Godsamme... 6mm nog... Even alles eruit gehaald, diep ademen... rubber hamer erbij genomen. Opnieuw proberen en op het einde klemt het rubber een beetje. Dus met de rubber hamer wat tikjes en toen konden de boutjes aan.

En toen ging de garage deur open want de vrouw was thuis van haar avonddienst. Snel de bouten op moment getrokken en dat was het dan weer zo een 90 minuten klussen.

Best een productieve dag zo.
Morgen gaat er weinig gebeuren want zwemlessen voor de kleine man en wat aandacht voor de vrouw. Ik probeer nog de final drive te monteren want zelfde verhaal met de loctite 2701. En daarna de gasklephuizen, de luchtfilter, batterij, uitlaat + achterwiel + remmen.

Ik schat nog zo een 3 uur aan werk. Maar ik moet wel als eerste de koppeling gaan ontluchten :X

Ben dan denk ik zo een 16 uur bezig geweest op het dooie gemak.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 03-10-2025 21:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bo0bz
(jarig!)
DeadKnight schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:22:
[...]

Goed om te horen!

Wauw eigenlijk naar Goedhart motor gaan maar weet niet zeker of hij daar in de showroom staat. Kwam toevallig MotoXpert tegen in Dronten als dealer, dus rij morgen daar heen om even te kijken.
MotoXpert ben ik geweest voor een proefrit die hebben hem staan. Is wel een kleine zaak dus heb zelf daar best lang moeten wachten. Motorcentrum Lunteren hebben 'm ook staan. Daar heb ik hem gekocht. TLM Nijmegen is sinds enkele weken ook dealer en heeft ook voorraad staan. Weet natuurlijk niet waar je vandaan komt.

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:11
Bo0bz schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:00:
[...]

MotoXpert ben ik geweest voor een proefrit die hebben hem staan. Is wel een kleine zaak dus heb zelf daar best lang moeten wachten. Motorcentrum Lunteren hebben 'm ook staan. Daar heb ik hem gekocht. TLM Nijmegen is sinds enkele weken ook dealer en heeft ook voorraad staan. Weet natuurlijk niet waar je vandaan komt.
Die hebben hem indd ook staan! Toevallig gisteren nog op gezeten. Stond er mooi bij, alleen voor mijn gevoel is het voorwiel heel verweg van mij vandaan en door het digitale schermpje zie ik hem ook niet. Voelde gek, maar beginnende motorrijder dus wellicht is dat even wennen?

Ook bedankt voor degenen die Vermaat in Nijmegen hadden aangeraden! Gisteren mijn eerste motorpak daar mogen kopen, super rustige uitleg, veel verstand van en prima korting gekregen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:41

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:41:
Die NC verword langzaam tot de 50 cent fokgrap van het motor topic hè :'). Mijn doen, ik weet het, maar ik sta nog steeds achter die motor, briljant ding is het :P.
Er achter staan kunnen we allemaal. Er op blijven zitten en gas geven, dat is een heel ander verhaal 😏

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
Vrijdag schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

Er achter staan kunnen we allemaal. Er op blijven zitten en gas geven, dat is een heel ander verhaal 😏
Ik zou in de frunk kruipen.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:57

A13X

Dude

R0y. schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:44:
[...]

Ik zou in de frunk kruipen.
Als @Vrijdag het koppel zou trekken zou hij daarin z'n nieuwe appartement maken.

Awesome

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fm.media-amazon.com%2Fimages%2FM%2FMV5BMTkzNjYxMjUwNV5BMl5BanBnXkFtZTgwNjI5OTcxMzE%40._V1_QL75_UX500_CR0%2C47%2C500%2C281_.jpg&f=1&nofb=1&ipt=58cea867780660a7f24a1129fc6151aa568fa23dcf5cdf908d01cc9bee653233

"I'll put 20 seconds on the clock"

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:00:
[...]

[Afbeelding]

"I'll put 20 seconds on the clock"
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/v1.Y2lkPTZjMDliOTUyZ3p4dnBwc3k0ajN1aWI4Mmhleno4OHNiMGhjZWdoZWo2eGFtczJweSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/ruZVTCF9l16xn9xfs3/giphy.gif

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Als @Vrijdag het koppel zou trekken zou hij daarin z'n nieuwe appartement maken.
Eindelijk ruimte voor een tweepersoonsbed 8)

• Chevy454
  • Niet online
Ik dacht dat gisterenavond een moeilijke klus was, dan had ik deze zeker onderschat.

Het vrouwtje en kindje gingen een middagdutje doen, papa mag dan in de middag klussen maar in de avond wel gezamenlijk bankhangen dan. Dat klinkt als een plan om stappen te maken met de RT 8)

De final drive monteren was eenvoudig op papier. De spiebanen reinigen, met staburag insmeren, monteren en dan de rest.

Wat wordt een final drive zwaar om vast te houden na een uur zeg. Na flink wat klooien om de kruiskoppeling op de cardan as te krijgen en eindelijk alles vast te hebben was ik aan het twijfelen. Moet die kruiskoppeling op de final drive worden vastgeklikt of niet? Bij het demonteren viel die er zo uit dus ik dacht er niet bij na totdat ik alles vast had zitten :z

Dus even de oude kruiskoppeling bekeken (ik heb deze vervangen door een 2de handse die in betere staat is) en ja, er zit een borgclip 8)7

Dus de final drive eraf voordat de loctite hard wordt. Alles schoonmaken en met de rubberen hamer de kruiskoppeling op de final drive zetten. De spiebanen beetje opschonen en weer staburag erop doen en terug monteren. Maar nu zit die kruiskoppeling 2mm dieper op de as en was het in elkaar schuiven niet meer zo leuk want ook teveel staburag aangebracht 8)7

2 uur nadat ik was begonnen had ik eindelijk de final drive op de cardanas ;(.

Toen snel de floating studbolt aangebracht voor het uitlijnen, daarna de vaste bout erin, aandraaien tot er een paar draadgangen nog zichtbaar zijn. Loctite 2701 aanbrengen, vast draaien en dan 160Nm erop zetten. Terug naar de floating studbolt. Deze aandraaien tot de speling weg is. Merkteken aanbrengen, losdraaien voor 3 omwentelingen, loctite erop, speling wegnemen en dan op 7Nm aantrekken. Weer loctite op de floating studbolt voor de moer. Deze met de hand aangebracht, daarna de floating studbolt geblokkeerd en de moer met ringsleutel 30 aantrekken. Daarna dop 30 erop maar maar maar.... Je creëert een hefboom waardoor de voorkant van de grond komt. Dus achter de motor staan, met de handen aan het subframe de achterkant optillen en dan met de linkervoet op de moment sleutel duwen tot 160Nm.

Daarna de paralever op 43Nm aantrekken, de rubberen hoes met tie warps vast zetten. En toen was het genoeg zei mijn rug ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjOhpGmuZyNyqcZbDO-C6J7cG_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKhWa8snyFlRZCjrmp1Cyj0i.jpg?f=fotoalbum_large

Dus opruimen en nu blijk ik een inbus 12 dop kwijt te zijn. Die zal vast wel weer opduiken. Wat ik bij het opruimen vond was de slangenklem van de ontluchting naar de airbox. Deze heeft een speciale tang nodig om verwijderd te worden. Iets wat ik niet had dus heb beschadigd. Ik heb die klem gisteren met een onderwetse slangenklem vervangen.

Nu is het even ibuprofen pakken voor de rugpjjn. Een motorheftafel is toch wel handig maar dit ga ik toch niet te vaak meer doen...

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 04-10-2025 15:58 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:32

Bommes

Capo del formaggio

@Chevy454 het vrouwtje?? Ben ik in 1950 beland??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:24

ozzynator

Nevermind.

Bommes schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:53:
Hij bedoeld de leidinggevende. Want alleen sleutelen als mevrouw het zegt. En dan hier stoer doen.

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wie de leidinggevende is interesseert mij compleet niks. Maar je partner "het vrouwtje" noemen krijg ik jeuk van aan mijn Andrew Tate
Maar goed dat is dan weer mijn ding, dat hoeft iemand anders dan weer compleet niks te interesseren.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 04-10-2025 18:18 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is ze gewoon heel klein :?

Lekker aan het klussen iig, ik doe het je niet na iig zo in m'n eentje :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik refereer nooit aan mijn vrouw als 'het vrouwtje' (dat zou zij ook nooit tolereren) TENZIJ we samen tegen/met de hond spreken :P en dan vind ze het ook prima, dan is het altijd 'baasje' en 'vrouwtje' voor ons beiden. En hij gaat ook anders met ons om, vrouwtje krijgt meer kusjes en ik meer 'bescherming'.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:05
-tom-562 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:43:
[...]

*knip*

Heeft jou RSV Mille dezelfde kwaaltjes als mijn Caponord? Dan is het wss de spanningsregelaar en/of "de bruine stekker". Die zijn bij mij in het verleden al vervangen (voor een Japanse :P).
Je raadt het nooit, maar de beruchte bruine stekker vertoonde tekenen van vonken en een pool was licht gesmolten.

Verder de hele boel doorgemeten. Dynamo leverde bij 4500 rpm 70 VDC over alle 3 de polen. En laadstroom gemeten bij de spanningsregelaar en op de accu is 13,7 VDC bij hetzelfde toerental. Gemeten weerstanden zijn aan de lage kant, dus ga die nog een keer doen met een goede Fluke meter.

Maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat ondanks dat Vbatt in het display nog steeds rond de 19,5 VDC zit. Waar zou dat door kunnen komen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Joris748 kun je ergens in de buurt van dat display meten?
Dan weet je of dat het display een foute waarde weergeeft=display/regel zooitje defect, of dat het display toch een correcte waarde weergeeft. Indien het laatste dan is het zaak om te achterhalen waarvandaan dat die spanning komt.

• Joris748
Bommes schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:27:
@Joris748 kun je ergens in de buurt van dat display meten?
Dan weet je of dat het display een foute waarde weergeeft=display/regel zooitje defect, of dat het display toch een correcte waarde weergeeft. Indien het laatste dan is het zaak om te achterhalen waarvandaan dat die spanning komt.
Vriend van me met meer elektrotechnische kennis heeft al aangeboden te helpen. Voel een winterprojectje aankomen, gewoon omdat ik wil weten wat er mis is. Probeer er nu achter te komen op welke plek die waarde gemeten wordt. Ik vermoed ergens bij de ECU.

Het is gewoon niet logisch dat het display een hogere waarde aangeeft dan de werkelijke laadspanning. Normaal gesproken zal er door slechte contacten of te hoge weerstand een lager spanning op kunnen staan.

Overigens is er een ook weer een lampje van het achterlicht doorgebrand en blijft het lampje van de schakelaar af en toe branden. En misschien ook nog de moeite van het vermelden waard. De klok in het display loopt te snel :+ Massaprobleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 04-10-2025 20:43 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ook ik heb vandaag wat geknutseld. Mijn SharkTooth Prime audiosetje in mijn helm heeft het een jaar of vijf prima gedaan, tot een paar maanden geleden. Toen ging de accuduur opeens heel hard achteruit, tot het punt dat ik niet meer van huis naar kantoor kon rijden, een ritje van 40 minuten, zonder dat hij uitviel.
Tijd dus voor een nieuwe set, want vervangende batterijen zijn niet te koop.

...ja wacht even, we zijn tweakers toch, of niet soms?
Eerst een paar weken geleden de boel opengeschroefd om te kijken wat voor batterij er eigenlijk in zat. Daarna heb ik bij mijn vrienden van 123accu.nl een batterij gevonden die er erg op lijkt (qua type en voltage), alleen qua fysieke afmetingen wel wat te groot. Ach daar komen we wel uit. Voordeel is dat de accucapaciteit een stuk hoger is dan het origineel (700 mAh ipv 300 mAh).

Na anderhalve week kwam vandaag dan de nieuwe batterij binnen, en aangezien "het vrouwtje" met de kinders de Smurfenfilm ging kijken kon ik mooi de soldeerbout uit de kast halen.

Oud en nieuw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DymqlUR1RODYGWJh_CP-utEdqc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sNPPU5zQ0kNuBglz3En2I03q.jpg?f=user_large

Stekker van de oude geknipt en aan de nieuwe gesoldeerd. Even aangesloten om te testen (werkt!) en te gaan prutsen met de inbouw.

Nieuwe batterij op de Sharktooth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0B4G02dHQvS32SBoSTM7aN-04k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OlEgWf4KSLWXejfgoRNfA5Wj.jpg?f=user_large

De behuizing was helaas wat te klein. Ik had de schroefbussen al weggedremeld, maar het paste nog steeds niet. Toen het maar wat rigoureuzer aangepakt en een zijkant weggehaald.

Stap 1 en stap 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AC6PuIsVxIgchmGlySBvbbJN_2c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVbJBLzPN9VhBbQhuIxmy5O1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbslHnU_VDaAjxsaDSpFmK9fEHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6lMbYMsaDegQz6yUueaa55H.jpg?f=fotoalbum_tile
Daarna de boel aan elkaar getapet en in de helm geschoven.

Klaar voor terugplaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VO5LM3EmcJfeeMpyvuovd4VTgw0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oA47a6a36OzkWcLCAd7bnjJt.jpg?f=user_large

Ik kan komende week weer muziek luisteren tijdens mijn woon-werkritjes *O*

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Chevy454
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:53:
ozzynator schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:46:
Hij bedoeld de leidinggevende. Want alleen sleutelen als mevrouw het zegt. En dan hier stoer doen.
Bommes schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:07:
Wie de leidinggevende is interesseert mij compleet niks. Maar je partner "het vrouwtje" noemen krijg ik jeuk van aan mijn Andrew Tate
Maar goed dat is dan weer mijn ding, dat hoeft iemand anders dan weer compleet niks te interesseren.
Dankjewel voor de feedback. Hoewel het liefkozend is bedoeld naar mijn vrouw zal ik rekening houden hiermee. Wij hebben geen negatieve gevoelens naar het woord vrouwtje zoals je dat wel blijkt te hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYqDpSeB1h2IOVXNqosgVsPJOss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7kUlQa2fYIY8T2Hesm9zW26.jpg?f=fotoalbum_large

Het ontluchten van de hydraulische koppeling even deze avond gedaan terwijl mijn lieve vrouw iets anders aan het doen was. Het is vrij duidelijk op deze foto dat ik iets fout doe omdat ik iets ben vergeten.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-01 09:25
JanPedaal schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:43:
Ook ik heb vandaag wat geknutseld. Mijn SharkTooth Prime audiosetje in mijn helm heeft het een jaar of vijf prima gedaan, tot een paar maanden geleden. Toen ging de accuduur opeens heel hard achteruit, tot het punt dat ik niet meer van huis naar kantoor kon rijden, een ritje van 40 minuten, zonder dat hij uitviel.
Tijd dus voor een nieuwe set, want vervangende batterijen zijn niet te koop.

Ik kan komende week weer muziek luisteren tijdens mijn woon-werkritjes *O*
Nice. Ik moet ook nog zoiets doen met het Sena 3-S setje wat in mijn helm zit. Die bevalt verder nog prima, maar doet nog 'maar' 3,5 op een batterij ipv de reguliere 10 uur oid.
Dan moet ik hem op een dagtrip tussentijds opladen, eigenlijk geen oren naar (pun intended).

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27

_Apache_

For life.

Ik ben echt blij met m'n nieuwe interphone. Heb de 8R. De batterij duur is voor mij maanden. Waarbij ik heb een paar uur in de week gebruik.
Had m'n in november gekocht, en in februari weer opgeladen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Batterij die hangt veel af vaak gebruik. Mijn intercom gaat ook werken mee als ik een alleen gebruik voor navigatie en Flitsmeister. Maar als ik de hele tijd klets met vrienden is het een uur of 10-12.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19
Wat is het advies voor een motor die de komende maanden niet tot heel weinig wordt gereden qua accu? Staat in een houten schuur die droog is maar niet verwarmd. Haal ik de accu eruit en leg die binnen in huis of laat ik hem aan een druppellader in de schuur hangen? Lees allemaal wisselende verhalen en ervaringen hierover.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb toevallig van de week contact opgenomen met Cardo over de batterijduur van m'n packtalk edge. Ding is na de laatste update in mei al leeg na een uurtje ongeveer.

Ik leg de link met de update, maar deze is dus niet terug te draaien, en ook herkennen hun dit issue niet. Ding is van mei 2024, dus denk toch dat ik 'm laat nakijken onder garantie..

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-01 13:31
SL65 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:54:
Wat is het advies voor een motor die de komende maanden niet tot heel weinig wordt gereden qua accu? Staat in een houten schuur die droog is maar niet verwarmd. Haal ik de accu eruit en leg die binnen in huis of laat ik hem aan een druppellader in de schuur hangen? Lees allemaal wisselende verhalen en ervaringen hierover.
Heb een soortgelijke situatie. De schuur is wel geïsoleerd, weet niet of dat bij jou het geval is?

Vorig jaar accu eruit gehaald en binnenshuis gehouden zonder druppellader.
Toch te leeg om te starten begin van het seizoen. Uiteindelijk alsnog aan de druppellader gehangen voor +/- 3 dagen.

De mijne hangt sinds gisteren aan de druppellader in de schuur.
Ga zien wat het brengt voorjaar 2026 :P

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19
mistahk1 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:39:
[...]

Heb een soortgelijke situatie. De schuur is wel geïsoleerd, weet niet of dat bij jou het geval is?

Vorig jaar accu eruit gehaald en binnenshuis gehouden zonder druppellader.
Toch te leeg om te starten begin van het seizoen. Uiteindelijk alsnog aan de druppellader gehangen voor +/- 3 dagen.

De mijne hangt sinds gisteren aan de druppellader in de schuur.
Ga zien wat het brengt voorjaar 2026 :P
Nee niet geïsoleerd, vergeten te melden. Ik neig ook naar aan de druppellader in de schuur. Maakt het iets makkelijker om op een mooie winterdag toch nog even snel weg te kunnen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@SL65 als je de accu toch aan de druppellader gaat hangen zou ik dat gewoon lekker in de schuur doen.
Kun je het ding daarbij in je motor laten zitten? Dan nog beter en vooral makkelijker.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Godgloeiende, wat is een Twin kut om aan te werken. De oude Koso handvatverwarming ging kapoet, dus ik heb nieuwe besteld en ging deze vanochtend monteren. Ze bleken aangesloten te zijn via een 'OP' leiding, origineel van Honda uit bedoeld voor accessoires. Die draad is echter niet te bereiken zonder het hele kappenwerk eraf te trekken.

Nu heeft de vorige eigenaar gelukkig een 'Beaver Box' voorzien voor accessoires, waar 2 unswitched en 6 switched outputs te krijgen zijn voor accessoires, waar reeds de mistlampen en usb lader in het dash op zitten. Op de unswitched vond ik de SAE plug voor de acculader.

Ik had de OP zekering er uit dus uitgehaald om de oude draad van de Koso spanningsloos te maken (gewoon voor de veiligheid). Maar toen had ik dus geen switched output meer... bleek dat hij die had gebruikt voor de signaaldraad naar de beaverbox :P. Ik heb die OP zekering dus maar weer teruggestopt en de afgeknipte kabel van de Koso afgetaped en weggestoken in de kuip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jjBi7AnbyUauAjq-pMgzWSSuj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDpu1olDiuFdXd8TOYX3RJjN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQ1xXJu7TUvwYd7Uo4kAB20JSyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYF64wO0Rc5P3QqJRBRlELUe.jpg?f=fotoalbum_large

Een zegen was wel dat de Koso's slecht tot niet verlijmd waren, dus waren dus eenvoudig weg te halen. De nieuwe Oxford EVO's heb ik links wel verlijmd, maar rechts op de gashendel niet. Reden is dat hij vaneigens al zo onmeuning strak zit dat erop draaien/schuiven een zéér trage en moeilijke bezigheid is, in welke tijd ik bang ben dat de secondenlijm al droogt en ik dus halverwege vast kom te zetten. Sowieso is de gashendel een plastic sleeve en ik durf daar maar zoveel kracht op te zetten uit angst intern iets te slopen.

Na goed, de boel werkt nu wel. Ik heb nu weer warme handjes voor de volgende rijles in Zwolle. Heb ondanks de interne 'detectie' van Oxford de boel gewoon op een switched output gezet, want ik zag de 'battery saver' lamp wel branden als ik het contact eraf gooide, maar hij bleef wel aan voor een goeie minuut, ik twijfel dus of de aanwezigheid van die beaver box roet in die detectie gooit en zo weet ik zeker dat de accu niet leeg getrokken kan worden. Ik heb dezelfde set op de 125 zitten en als die (vanwege start stop systeem) uitvalt bij de verkeerslichten, valt de HVV binnen enkele secónden al uit namelijk - sterker nog, dit gebeurt al bij stationair toerental omdat dit koffiemolentje bij stationair niet genoeg stroom levert voor zoveel warmte :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cj-JEGj_BvdtGqpaBxGcaKgL1N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMBy2Od2jm5kV8jzswspJzPs.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso is de bediening van Oxford handiger want die van Koso kon je nog wel eens per ongeluk indrukken tijdens het richting aangeven en ik vond dat hij diezelfde richtingaanwijzerknop (3x woordwaarde) met dikke handschoenen ook wel in de weg zat eigenlijk.

Gelijk ook de (verstelbare) rem- en koppelingshendel maar langer gemaakt, zodat het IBKI straks niet kan zeuren over te korte hendels (je moet volgens voorschrift natuurlijk 4 vingers gebruiken...).

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-10-2025 13:24 ]

• Truus01
SL65 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:54:
Ik heb met de eerste accu die iedere keer aan de druppelaar gehad. Voor de tweede accu niks gedaan. De accu's zijn even lang meegegaan, gewoon starten bij de start van mijn seizoen.
Dus ik laat het weer zo.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@HTT-Thalan Als ik het goed begrijp heeft de vorige eigenaar een geschakelde accessoire aansluiting gebruikt om een of ander relais-kastje te schakelen (met voeding vanaf de accu, begrijp ik), zodat je daar meerdere accessoires op kunt aansluiten. Dat lijkt me een heel prima oplossing. :)
Als die voor de aansluiting op de accessoirestekker zelfs een originele contrastekker gebruikt heeft, extra kudo's.

Je klaagt dat het beroerd is om aan een twin te werken. En vervolgens zeg je dat je 'de draad maar hebt afgeknipt en hebt ingetapet')
Nee, dát is fijn storing zoeken straks. ;)
Zelfs als die draad loos is geworden (dat is me niet helemaal duidelijk); waarom verwijder je die dan niet gewoon volledig?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:17:
@HTT-Thalan Als ik het goed begrijp heeft de vorige eigenaar een geschakelde accessoire aansluiting gebruikt om een of ander relais-kastje te schakelen (met voeding vanaf de accu, begrijp ik), zodat je daar meerdere accessoires op kunt aansluiten. Dat lijkt me een heel prima oplossing. :)
Als die voor de aansluiting op de accessoirestekker zelfs een originele contrastekker gebruikt heeft, extra kudo's.

Je klaagt dat het beroerd is om aan een twin te werken. En vervolgens zeg je dat je 'de draad maar hebt afgeknipt en hebt ingetapet')
Nee, dát is fijn storing zoeken straks. ;)
Zelfs als die draad loos is geworden (dat is me niet helemaal duidelijk); waarom verwijder je die dan niet gewoon volledig?
De vorige eigenaar heeft direct vanaf de accu een draad gelegd naar een accessoireskast. Dat is helemaal fijn en prima. Maar de handvatverwarming is nog van de eerste eigenaar (voor de vorige dus). En daar is dus handvatverwarming niet via de accessoirebox, maar via een aux aansluiting in de kabelboom van Honda aangesloten.

Ja, die zou ik volledig weg willen halen, maar het is onduidelijk waar hij langs loopt. Normaliter zou ik zeggen trek hem langs één kant gewoon uit de motor weg maar hij loopt via een soort tunnel in het kuipwerk waar je zonder urenlang kuipwerk (de)monteren niet bij komt, zowel niet van de ene als de andere zijde.

De tank is momenteel ramvol en weegt dus 25+ kilo, die ga ik er nu niet eventjes af tillen. Ik moet dus eerst even wat gewicht verliezen en wat plaatjes opzoeken over waar dit gedoe nu precies langs loopt zodat ik het écht goed weg kan halen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:59
@HTT-Thalan je hebt speciale ‘handvat lijm’ wat uitstekend werkt. Ik zou je toch wel willen aanraden om het handvat zeker op je gashendel te lijmen. Na wat slijtage en met de hitte van de handvatverwarming zelf zou je tijdens het rijden het handvat wel eens ‘door’ kunnen draaien.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

cyntax schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:06:
@HTT-Thalan je hebt speciale ‘handvat lijm’ wat uitstekend werkt. Ik zou je toch wel willen aanraden om het handvat zeker op je gashendel te lijmen. Na wat slijtage en met de hitte van de handvatverwarming zelf zou je tijdens het rijden het handvat wel eens ‘door’ kunnen draaien.
Ik verwacht zeker dat, net wat jij zegt, de boel wat losser gaat zitten binnenkort en dan gaat er zéker lijm tussen. Nu lukt het gewoon niet, ik moet echt héél veel kracht zetten momenteel, tot het punt dat je het plastic bijna aan het twisten bent.

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:15:
[...]

Ik verwacht zeker dat, net wat jij zegt, de boel wat losser gaat zitten binnenkort en dan gaat er zéker lijm tussen. Nu lukt het gewoon niet, ik moet echt héél veel kracht zetten momenteel, tot het punt dat je het plastic bijna aan het twisten bent.
Kun je het handvat niet eraf blazen door het pistool van de compressor eronder te zetten?

• Chevy454
  • Niet online
Zondag, familiedag maar tussen de dingen door wat aan de RT kunnen werken. *O*

Meteen na het opstaan, in pyjama, even de koppeling ontluchten voor 10 minuten terwijl onze kleine vent bij mama in bed ligt te knuffelen *;

Er was duidelijk druk, je hoorde de diafragmaveer worden bediend maar niet voldoende om de aandrijflijn te openen. Maar omdat de luchtbellen in de remvloeistof zit is het raadzaam om even te wachten zodat de bubbels zich verzamelen. Terwijl de luchtbellen zich aan het ontspannen waren de ontbijttafel en koffie geregeld.

Na het ontbijt en een lange wandeling tussen de velden een lekker kopje koffie en nog een poging van 15 minuten om te ontluchten. Er is nog steeds druk maar niet genoeg om te ontkoppelen.

Voor de F1 race nog eens ontlucht en nog steeds niet voldoende om de aandrijflijn te openen. En toen sloeg de twijfel toe. Heb ik de hydraulische leidingen wel goed gemonteerd? Aangezien ik moet wachten tussen de sessies op YouTube gekeken en crap....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUoVUNnouGoWHSTXvJMyGIUavf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhRwVihcqWeV4G4AcaT8RRVg.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mijn RT zitten de leidingen omgekeerd |:( 8)7 ;(
Natuurlijk flink aan het vloeken maar toen ik de foto's van de demontage bekeek zaten die altijd al omgekeerd :?
Nu heb ik even een buffer overflow want ik snap er geen hol meer van. Volgens de explosie tekening van RealOEM.com moet de feed line van voor en de bleed line van achteren, zoals op mijn RT.

De oude slave cylinder erbij gepakt en even bekeken, het maakt niet uit waar de leidingen zitten maar als je ze omgekeerd monteert dan kan er een luchtbel vormen want de achterste zit 2mm dieper met zijn doorvoer als de voorste. Dus er zit een "holte" waar lucht kan zitten ;(

Dus tijdens de F1 race een paar keer voor enkele minuten ontsnapt en toen kwam er enkel nog maar vloeistof uit (let op, ik heb bijna 80ml remvloeistof verpompt om te ontluchten!). En toen... Toen kwam de aandrijflijn los *O*

Het aangrijpingspunt is compleet anders als voorheen. Waar je vroeger maar 2mm de hendel moest intrekken moet je nu bijna 80% slag maken om te ontkoppelen. Misschien nog wat meer ontluchten zodat die 80% 70% wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79UBcpcOXQEzL8tYzlayRWxCP48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnhGq6isXun4OJrSuD5nje8J.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien het toch zondag is wou ik niks uitgebreid doen buiten wat opruimen en de aftappluggen gereed maken voor te vullen. Draaien we de aftapplug los en krijgen we dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgyTyb6Kr8Yso5t_78nNxwHlz_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmAHAlXBCRp90JDYl6a1Pif8.jpg?f=fotoalbum_large

Er zat dus nog wat olie in. (Ik had het kunnen weten...)
Maargoed, de aftapplug voorzien van een nieuwe koperen O-ring en die pak ik uit mijn kitje van Amazon waarbij er geen M18 ring in zit :(

Volgens mij is het een teken om het voor gezien te houden voor deze avond.

Ik hoop de RT volgend weekend toch rijdende te hebben. Dan heeft iets meer als een maand geduurd waarbij er 2,5 weken vooral wachten was op delen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:43:
[...]

Kun je het handvat niet eraf blazen door het pistool van de compressor eronder te zetten?
Als ik niet zo'n lomp dik powerplus pistool had misschien wel :P.

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

Als ik niet zo'n lomp dik powerplus pistool had misschien wel :P.
Het kan ook gewoon subtiel met zo’n lomp pistool ;)

• f2ride2001
Pffffff als ik dit zo zie ben ik maar wat blij geen BMW te rijden. _/-\o_

Natte koppeling vervangen was 2 uurtjes werk bij mijn Suzuki's. Gelukkig. :9
Vind het oprecht leuk te sleutelen, maar dit begint toch wel aardig op SM te lijken :X

• Loei123
  • Laatst online: 19:26
Nou ik kan de banaan mythe bevestigen.
Vanmorgen geslaagd voor AVB! oOo

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Loei123 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:34:
Nou ik kan de banaan mythe bevestigen.
Vanmorgen geslaagd voor AVB! oOo
Gefeliciteerd! Nu lekker door de weg op 8)

• Joris748
De winter is nog niet begonnen, maar dit is wel heel geinig filmpje over echte motoren en echt motorgeouwehoer. Wat mij betreft zijn de superbikes van de jaren 90 wel de gaafste, meest pure sportmotoren ooit gemaakt. Ga mijn RSV Mille stiekem toch wel een beetje missen.

YouTube: KicXstart Classic Superbike Roadtrip, minder elektronica, meer lol!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWz9L0m0FY2KfPDqs0UZHVKA-yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbrORWbhR3pPVpmjrXw8V8Kz.jpg?f=fotoalbum_large

Ohja @Will_M , de retro Yamaha weer gespot vlakbij mijn werk in de lunchpauze :)

Helaas stond mijn eerste (model) motor er niet bij dit keer, een Kawasaki GPZ 500s

• f2ride2001
Joris748 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:54:
De winter is nog niet begonnen, maar dit is wel heel geinig filmpje over echte motoren en echt motorgeouwehoer. Wat mij betreft zijn de superbikes van de jaren 90 wel de gaafste, meest pure sportmotoren ooit gemaakt. Ga mijn RSV Mille stiekem toch wel een beetje missen.

YouTube: KicXstart Classic Superbike Roadtrip, minder elektronica, meer lol!
Ik mis de (mijn) TL1000S in het verhaal 8)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

f2ride2001 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:25:

Vind het oprecht leuk te sleutelen, maar dit begint toch wel aardig op SM te lijken :X
Kleine nuance: de droge koppeling van de olie/luchtgekoelde boxers hoeft bij normaal gebruik pas ergens ruim na 200.000km vervangen te worden. Dus ja, enorme klus, maar het is niet dat het met enige regelmaat moet gebeuren. En zo is het kleppen stellen bij een boxer weer eenvoudiger dan bij de meeste andere motoren - je kan er makkelijk bij. Iedere motor en motortype heeft zo z'n voor- en nadelen.

• Joris748
f2ride2001 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:09:
[...]

Ik mis de (mijn) TL1000S in het verhaal 8)
Je was erbij? Ik had me op zo'n weekendje ook wel kunnen vermaken 8-)

• f2ride2001
Klepspeling meten is gelukkig nog wel redelijk goed te doen bij mijn Suzuki's
Klepspeling afstellen is pas nodig geweest bij 90k bij mijn motoren tot nu toe. Dus dat valt ook nog mee.
En sommige oudere Suzuki's hebben nog klepvolgerplaatjes, dan hoef je alleen met een tooltje de klep naar beneden te drukken en met magneetje de plaatje te wisselen. Ook super simpel.

• f2ride2001
Joris748 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:13:
[...]

Je was erbij? Ik had me op zo'n weekendje ook wel kunnen vermaken 8-)
Ik was erbij toen Moto73 iets soortgelijks organiseerde in 2018 8)
Daar heb ik die hele mooie foto's aan te danken die ik heb van mij en mijn motor.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hebben jullie wel eens van regenbroeken gehoord die je met klittenband over je huidige broek maakt? Dus niet op de traditionele wijze je benen erdoor steken dus?

• f2ride2001
Nee klinkt als makkelijk, maar niet waterdicht als het echt goed regent

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:24
Zie toch al beduidend minder bikers op de weg :/

Vind het toch altijd wel leuk als ik op weg naar het werk of huis met wat andere bikers dezelfde kant op rij :)

Vanochtend toevallig met ze 4en in 1 strook tussen de file door op de A1.

Qua temperatuur nog helemaal prima om te rijden. Regen heb ik geen last van met me nieuwe pak B)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

f2ride2001 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:14:
Klepspeling meten is gelukkig nog wel redelijk goed te doen bij mijn Suzuki's
Klepspeling afstellen is pas nodig geweest bij 90k bij mijn motoren tot nu toe. Dus dat valt ook nog mee.
En sommige oudere Suzuki's hebben nog klepvolgerplaatjes, dan hoef je alleen met een tooltje de klep naar beneden te drukken en met magneetje de plaatje te wisselen. Ook super simpel.
Maar wel de tank lichten (en/of kappen verwijderen), neem ik aan? Dat hoeft dus al niet bij een boxer ;)
HTT-Thalan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:17:
Hebben jullie wel eens van regenbroeken gehoord die je met klittenband over je huidige broek maakt? Dus niet op de traditionele wijze je benen erdoor steken dus?
Nee. Klinkt leuk voor een kort ritje op de fiets, maar niet als voldoende voor op de motor. Groot probleem is dat er een hoop regen via de tank en je jas naar het kruis loopt. Dus leuk dat je bovenbenen dan droog zijn.. het lijkt nog altijd alsof je in je broek hebt gepist ;)

[ Voor 32% gewijzigd door noes op 06-10-2025 15:36 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:35:
[...]

Maar wel de tank lichten (en/of kappen verwijderen), neem ik aan? Dat hoeft dus al niet bij een boxer ;)

[...]

Nee. Klinkt leuk voor een kort ritje op de fiets, maar niet als voldoende voor op de motor. Groot probleem is dat er een hoop regen via de tank en je jas naar het kruis loopt. Dus leuk dat je bovenbenen dan droog zijn.. het lijkt nog altijd alsof je in je broek hebt gepist ;)
Mijn gedachte was dat het vooral is om voor een korte rit de meuk van je benen te houden. Maar soit, ik zie je punt. Ik heb dus maar een paar Oxford rainseal besteld, broek + jas, die heeft pijpen die ogenschijnlijk zo wijd kunnen dat je in ieder geval je schoenen/laarzen erdoor kunt steken. Mijn gewone oude motorbroek die ik nu steeds als regenbroek over de jeans gebruik kan dat niet. Punt is dat ik maar een korte rit maak (~12km enkele reis) en ook als het niet regent maar wel nat is op de weg, ik een hoop meuk/nattigheid onderop heb - vooral schoenen + onderkant broekspijp.

Ik wil me niet steeds hoeven omkleden als ik van en naar kantoor ben :) op deze wijze is het makkelijk mee te hebben en te gebruiken.

Heb dus ook maar een spatlap besteld voor het voorspatbord, ga ik dat eraan proberen te fabrieken om de spray eraf te houden. Heb ook hoezen besteld voor om de veerpoten om ze langer netjes te houden (steenslag en meuk).

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:24

ozzynator

Nevermind.

Vrijdag schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:05:
[Afbeelding]

Ohja @Will_M , de retro Yamaha weer gespot vlakbij mijn werk in de lunchpauze :)

Helaas stond mijn eerste (model) motor er niet bij dit keer, een Kawasaki GPZ 500s
Daar is wel een echte vakidioot aan het plakken geweest, wat een puike 13 en tankprotectie! _/-\o_

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47

4x2

lộn xộn quá

Als je dit op normaal tempo doet (en alles hebt) is het een dag werk. Maar als je er niet voor betaald krijgt en een scheiding wil voorkomen doe je het wat langzamer ;)

leeg

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:03
mijn regen broek heeft wel klittenband zodat hij gewoon helemaal open kan.
Maar niet dat ik hem op een andere broek plak?! lijkt me ook niet heel praktisch.

Afbeeldingslocatie: https://images.stockx.com/images/KAWS-x-The-North-Face-Pants-Purple-Red.jpg?fit=fill&bg=FFFFFF&w=1200&h=857&q=60&dpr=1&trim=color&updated_at=1641498172
Die rode lijnen aan de zijkanten kunnen helemaal open met klittenband en rits zodat je je boots niet uit hoeft te doen.
Ideaal

• Truus01
Of bedoel je meer zoiets?
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/47953/rainlegs-155-175-cm
Afbeeldingslocatie: https://merk.anwb.nl/transform/f47a7478-51ea-4cc1-9df4-5a0d4267c31e/10802113_121200_BV1-jpg?io=transform:fill,width:675&format=webp
Of https://www.decathlon.nl/...versteviging/_/R-p-331635
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2761982/k$7e25691e3059aff93305d771cd49936b/picture.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Truus01 op 06-10-2025 20:23 ]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Joris748
* Joris748 is visueel ingesteld :-(

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:40:
[...]

Mijn gedachte was dat het vooral is om voor een korte rit de meuk van je benen te houden. Maar soit, ik zie je punt. Ik heb dus maar een paar Oxford rainseal besteld, broek + jas, die heeft pijpen die ogenschijnlijk zo wijd kunnen dat je in ieder geval je schoenen/laarzen erdoor kunt steken. Mijn gewone oude motorbroek die ik nu steeds als regenbroek over de jeans gebruik kan dat niet. Punt is dat ik maar een korte rit maak (~12km enkele reis) en ook als het niet regent maar wel nat is op de weg, ik een hoop meuk/nattigheid onderop heb - vooral schoenen + onderkant broekspijp.

Ik wil me niet steeds hoeven omkleden als ik van en naar kantoor ben :) op deze wijze is het makkelijk mee te hebben en te gebruiken.

Heb dus ook maar een spatlap besteld voor het voorspatbord, ga ik dat eraan proberen te fabrieken om de spray eraf te houden. Heb ook hoezen besteld voor om de veerpoten om ze langer netjes te houden (steenslag en meuk).
Omkleden (overbroek uit/aan) vind ik de moeite niet. Probleem wat je hebt met losse regenkleding is dat het prima droog kan zijn als je vertrekt en halverwege de rit gaat regenen. Wat doe je dan? Stoppen (zodra het veilig kan) of er nog even op gokken? Nee, ik heb liever mn GTX overbroek aan, dan blijf ik droog als t onderweg regent. Nou is mijn woon-werk ook wel iets meer dan een uur enkele rit, een korte rit kan je makkelijker inschatten wat handig is.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als @Vrijdag dit gepost had wist ik al dat ik er niet op hoefde te klikken ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:23:
[...]

Als @Vrijdag dit gepost had wist ik al dat ik er niet op hoefde te klikken ;)
Dat kekke strikje is wel heel erg Distinguished 8)

• Chevy454
  • Niet online

Ach, ieder zijn meug. Ik heb de BMW niet gekocht omdat ik een boxer wou, ik wou een klus motor. En het klinkt en lijkt allemaal gruwelijk complex maar eigenlijk is het redelijk straight forward.

Het is ook geen motorfiets maar een auto waarvan ze halverwege het idee hadden om er 2 wielen ipv 4 onder te zetten. Het is echt gewoon autotechniek
noes schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:10:
Kleine nuance: de droge koppeling van de olie/luchtgekoelde boxers hoeft bij normaal gebruik pas ergens ruim na 200.000km vervangen te worden.
Kleine nuance, de frictieplaat mogelijk wel maar omdat de slave cylinder of de achterste primaire as keerring de brui aangeven zit je eerder aan de 120k als je pech heb. Sommigen hebben zelfs pech dat die na 40k erdoor is of een andere primaire as nodig hebben omdat de splines weggevreten zijn. Er zal dan heus wel genoeg frictiemateriaal op de koppeling zitten maar ze vervangen die dan allemaal ;)

Maar elke 60k mag je deze klus doen want je moet de splines invetten als ik me niet vergis.
4x2 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:00:
Als je dit op normaal tempo doet (en alles hebt) is het een dag werk. Maar als je er niet voor betaald krijgt en een scheiding wil voorkomen doe je het wat langzamer ;)
Ik denk dat ik 1/4 van de tijd bezig was met handen wassen, documenteren en opruimen :X

Maar qua klus tijd zit ik nu wel op 15 uur want 3 uur verloren aan de final drive (2 keer moeten monteren), swing arm (3 keer moeten monteren 8)7) en het ontluchten van de koppeling.

• Chevy454
  • Niet online
RT update *O*

Vandaag heb ik alle taken met kopervet gedaan. Beetje op de uitlaatcollector, op de uitlaatklem. Daarna de uitlaat optillen en ik vreesde een hernia vanwege die katalysator maar door strategisch enkele dozen te plaatsen zat deze er in een wip onder. Daarna de uitlaat aan het frame monteren (fout!)

Daarna het achterwiel er tussen infrotten. Ik raak elke keer die floating studbolt. Volgens Chris Harris kan je die band gewoon monteren zonder issues tenzij je een verkeerde bandenmaat hebt.
spoiler:
De 1100 heeft een smallere band als de 1150 8)7
Dus uitlaat van het subframe gehaald, beetje wrikken en toen zat het wiel goed. Daarna eerst de uitlaat monteren want anders kom je er niet met de ratel. Maar mijn momentsleutel kan maar tot 25Nm ipv de gevraagde 35Nm... Gelukkig is er nog iets als de K-factor en heb ik deze bout nat gemonteerd en aangetrokken op 25Nm.

Daarna wat kopervet aan de hub van het wiel en de bouten en deze gemonteerd. Beetje aangetrokken en dan de achterremklauw en ABS sensor gemonteerd. Daarna het achterwiel kruislings aangedraaid en daarna op moment getrokken. 105Nm droog maar ik heb kopervet aangebracht dus op 92Nm. Misschien was 94Nm beter want ik deed de berekening uit het hoofd.

Daarna het puzzelen van de leidingen en we zijn eigenlijk best ver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5DNod8KRXQsRFIrmstEe6ajAZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQoChfss1cuMaOCmU8AiXKx6.jpg?f=fotoalbum_large

Of zoals mijn vrouw zei: het lijkt weer op een motorfiets.

Morgen nog de gaskleppen, achterlichtsensor, schetsplaten. Oh het vullen van de versnellingsbak en de final drive :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 06-10-2025 22:02 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:16

Format-C

Tracing Rays

Ow wat word ik hier toch blij van.

Jammer dat het seizoen weer (bijna) voorbij is. (Al rij ik als er geen zout ligt zws wel 1x per 2 weken) Maar goed: dit jaar ongeveer 4500km op mijn 899 gereden. (Vorig jaar 5000) Heb m nu 2 jaar en 4 maanden en nog steeds helemaal verliefd op.

Heb hem gepoetst en schoongemaakt en in de gang gezet. Hopelijk kunnen we de komende weken af en toe nog een keer rijden...

Bij deze toch nog maar even een fotootje van mijn trots... Omdat het zo'n mooie foto (en motor) is .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEnSQeo1nQge42rOvlBbn73Dyhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WBxuHBCfb1Qcl1BuZsg3Dgf.jpg?f=fotoalbum_large

😍

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 06-10-2025 22:22 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Loei123
  • Laatst online: 19:26
Format-C schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:05:
Ow wat word ik hier toch blij van.

Jammer dat het seizoen weer (bijna) voorbij is. (Al rij ik als er geen zout ligt zws wel 1x per 2 weken) Maar goed: dit jaar ongeveer 4500km op mijn 899 gereden. (Vorig jaar 5000) Heb m nu 2 jaar en 4 maanden en nog steeds helemaal verliefd op.
Tot wanneer rijden de meesten eigenlijk ongeveer?
Ik moet 28 oktober voor AVD, dan wil ik een proefrit maken op een VTR Firestorm en als die bevalt ga ik die kopen.

Hoe groot is de kans dat ik er dit jaar nog een paar keer op kan rijden volgens jullie?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Loei123 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:07:
[...]

Ik moet 28 oktober voor AVD, dan wil ik een proefrit maken op een VTR Firestorm en als die bevalt ga ik die kopen.

Hoe groot is de kans dat ik er dit jaar nog een paar keer op kan rijden volgens jullie?
100% kans.

Ik rijd de hele winter door. Prima te doen. En ook zat mooie droge dagen, alleen wat kouder.

• kneusteun
Er is amper winter de laatste jaren

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-01 15:20
Ik rijd door tot er pekel gestrooid word , dat agressieve goedje wil ik niet op mijn motor.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

von smallhausen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:45:
Ik rijd door tot er pekel gestrooid word , dat agressieve goedje wil ik niet op mijn motor.
Je merkt dat de herfst echt is begonnen als de pekeldiscussies van de bomen beginnen te dwarrelen.. :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38

Destruction

(ex-)Automonteur

von smallhausen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:45:
Exact dit.

Al moet ik zeggen dat het ook aan de motor ligt. Mijn huidige motor heeft nog nooit pekel gezien, is nog in heel nette staat en dat wil ik zo houden. Dus pekel is uit den boze, wat helaas betekent dat ik er waarschijnlijk nog maar een maandje mee kan rijden en 't daarna voorlopig weer klaar is met motorrijden :/

Mijn vorige motor (FZS600) was al niet meer zo heel mooi en had ook al wel vaker pekel gezien, dus daarmee reed ik ook nog wel door de pekel. Dat was geen "sund" meer en dan leg ik de grens bij een graad of 10. Ooit was 't 5 graden maar dat lukt met de rug niet echt meer, als daar de kou eenmaal in zit is 't klaar met soepel en pijnloos bewegen, dan moet je niet op een motor willen zitten. Afgezien daarvan zou ik 't hele jaar wel op de motor stappen :)

En dan wil ik wel geloven dat pekel voor oude(re) motoren meer een probleem is dan voor jonge(re), ik hoor en lees die bewering nog wel eens althans... Maar naar mijn idee kan ik mijn nog heel nette 23 jaar oude Diversion netjes proberen te houden, of ik ga ermee door de pekel baggeren (en je kunt 'm wel afspoelen maar er zal altijd een hoekje zijn waar je niet echt bij kunt om schoon te maken...) en ik zal 'm optisch toch vrij snel achteruit zien gaan. Dan kies ik voor 't eerste, waar ik altijd nog wel een pekelhok naast wil, en een motorscooter voor 't gemak bij kortere ritjes*. Maar ik moet en wil nog meer dingen en 't kost allemaal geld :+

Dit jaar voor mijn doen sowieso belachelijk weinig gereden, niet dat ik normaal heel veel kilometers maak in een jaar maar ik denk dat ik nu niet eens de helft ervan gehaald heb. Zomaar wat rond rijden doe ik eigenlijk nooit meer, het is vooral van A naar B (vervoer, dus). En de laatste tijd was het vaak zo dat er dan ook allerlei zut mee moest die gewoon niet op de motor past, dan dus toch maar met 't koekblik.

* kortere ritjes alsin, te ver fietsen maar ook eigenlijk net te kort om de motor voor in te willen zetten en je wil 't koekblik weer eens thuis laten.

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 07-10-2025 09:01 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• iMars
  • Laatst online: 07-01 10:39

iMars

Full time prutser

[...]

Ik rij alleen met ijzel niet, voor de rest rij ik all-season!

Oh, en die pekel discussie? Persoonlijk maak ik me daar helemaal geen zorgen om. Als ik zie dat er gestrooid is, spoel ik de motor gewoon even goed na als ik weer thuis ben.

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 07-10-2025 09:54 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:10
Zo gisteren was het lekker weer dus nog maar even een rondje gedaan en een plaatje geschoten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYVh9tcd6_GncH1ivjOnvEf6zuE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Eb2vdwXTxwiFZvA3YShBZi4o.jpg?f=user_large

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Ik hoop (en verwacht) het weekend van 25-26 oktober nog een tripje richting de Moezel/Rijn/Lahn te maken. Mooi met de herfstkleuren door de bossen, de gekleurde wijngaarden. Heerlijk. Ik ga alleen wel het weer afwachten, als er alleen regen wordt voorspeld gaat de lol er wel snel van af denk ik.
Maar bij wisselvallig weer is voor mij de minimum eis al gehaald. :)

Gisteren zei mijn vriendin al "ga je de vrijdag(avond) al die kant op, zodat je tenminste een volle dag daar hebt? Dat was tot nu toe nog niet het plan, maar ja, als ze zó aandringt. :*) :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, ik ben ook gepromoveerd vandaag ;(.

Reed met ~25 een rotonde op in Emmen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTT-NtGpDlOBslFurRUasWtOjHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZcZ5w6QIYgfAmEbS4Fzfusq.jpg?f=fotoalbum_large

... en ik klap zo onderuit.

Ik denk gelijk HOE dan? Ik reed niet te hard, ik raakte mijn remmen niet aan en draaide niet over witte strepen in.

Er stond puur toevallig een motorrijder links van me te wachten om op te rijden en die is gelijk toe komen rennen om te helpen. Hij beaamt dat ik doodnormaal reed, niet remde in de bocht en een normale bocht inzette, maar bij controle bleek het asfalt dus gewoon spiegelglad te zijn :/.

En niet zomaar een stukje, die hele rotonde is gewoon een ijsbaan! Dus na de verzekering ook maar de politie ingelicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFgoxvp5OLIlhiJX1z1fHVmimWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8WKirEeKPWyb5hdcgC8TzPn.jpg?f=fotoalbum_large

De kleding heeft me voor het ergste behoed. Ondanks de lage snelheid wel schade aan de schoen, handschoenen (knokkels weggesleten tot op de protector) en een klein plekje op mijn broek. De heupprotector ving de klap op maar ondanks level 2 toch een flink beurse heup. Helm geschaafd, vizier kwam los aan de linkerzijde door de klap.

Gelukkig all risk verzekerd via Honda... Nu begint de afhandeling. Motorrijder heeft gegevens gedeeld om te getuigen voor de verzekering.

Gelukkig motor nog rijdbaar (het is wel een Honda natuurlijk 8)) dus gelijk doorgereden naar kantoor om mijn leerling op te halen.

Nu even op zoek naar een ibuprofen :').

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:06:

[Afbeelding]

Ik denk gelijk HOE dan? Ik reed niet te hard, ik raakte mijn remmen niet aan en draaide niet over witte strepen in.

Er stond puur toevallig een motorrijder links van me te wachten om op te rijden en die is gelijk toe komen rennen om te helpen. Hij beaamt dat ik doodnormaal reed, niet remde in de bocht en een normale bocht inzette, maar bij controle bleek het asfalt dus gewoon spiegelglad te zijn :/.

En niet zomaar een stukje, die hele rotonde is gewoon een ijsbaan! Dus na de verzekering ook maar de politie ingelicht.

[Afbeelding]

De kleding heeft me voor het ergste behoed. Ondanks de lage snelheid wel schade aan de schoen, handschoenen (knokkels weggesleten tot op de protector) en een klein plekje op mijn broek. De heupprotector ving de klap op maar ondanks level 2 toch een flink beurse heup. Helm geschaafd, vizier kwam los aan de linkerzijde door de klap.

Gelukkig all risk verzekerd via Honda... Nu begint de afhandeling. Motorrijder heeft gegevens gedeeld om te getuigen voor de verzekering.

Gelukkig motor nog rijdbaar (het is wel een Honda natuurlijk 8)) dus gelijk doorgereden naar kantoor om mijn leerling op te halen.

Balen @HTT-Thalan! Enig idee wat de gladheid veroorzaakte? Opvriezing zal het toch niet zijn? Weet niet hoe de temperaturen vannacht in het oosten waren, maar hier in omgeving Amsterdam is het niet onder de 13° geweest.. Oliespoor?

• Joris748
@HTT-Thalan Vervelend voor je. Gelukkig valt de schade mee!
*knip*

handschoenen (knokkels weggesleten tot op de protector)

*knip*
Deze wil ik er wel even uitlichten. Ik vind het zo ontzettend dom als mensen zonder handschoenen rijden. Je wil niet weten wat er van je handen (zo ongeveer je belangrijkste gereedschap) overblijft als je geen beschermende handschoenen aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 07-10-2025 11:42 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:-( Sterkte met herstel! Gelukkig zo te lezen geen ernstige fysieke schade.

Kan het zijn dat er olie op de weg lag misschien en dat het door regenval meer verspreid is over het wegdek?

• kneusteun
Joris748 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:37:

[...]

Deze wil ik er wel even uitlichten. Ik vind het zo ontzettend dom als mensen zonder handschoenen rijden. Je wil niet weten wat er van je handen (zo ongeveer je belangrijkste gereedschap) overblijft als je geen beschermende handschoenen aan hebt.
Beste jongen die deze ochtend zonder handschoenen op de motor stapt... dan heb je echt monsterlijk goede weerstand tegen kou.

• kneusteun
@HTT-Thalan succes met de ibu! zo snel mogelijk weer rondjes draaien om de rotonde om het eruit te rijden ;)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-01 10:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sterkte gozer, dat is wel zuur met je nieuwe brommert. Goed herstel voor jou en je Hondaatje gewenst.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• iMars
  • Laatst online: 07-01 10:39

iMars

Full time prutser

Joris748 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:37:

[...]

Ik rij altijd full-gear! Zelfs in de zomer toen het op die ene dag 38 graden was. Doorwaaipak, laarzen handschoenen, de hele reutemeteut. Always!

Met huidig weer/seizoen wordt het gortex ipv doorwaai :+

Koop hier mijn P1 reader :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27

_Apache_

For life.

Sterke @HTT-Thalan , hopelijk word het door de verzekering opgepikt. Vooral omdat je omstanders hebt die a) jouw gedrag goedkeuren en b) bevestigen dat het asfalt abnormaal glad onder omstandigheden die wel normaal te noemen zijn.

Ik hoop dat je schadeloos gesteld word!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dank allen :).

Ik droeg volledige beschermende kleding, allemaal goedgekeurd, level 2 pads op heup en knie, handschoenen met alle vereisten pads en stukken... De jas heeft ogenschijnlijk geen schade maar de rest wel.

Waarom het daar glad is, echt geen idee. Ik heb geen witte stukken geraakt, er lag geen zichtbaar afval of bladeren en geen regenboog vlekken. De getuige zei dat het ook niet een actie aan mijn kant leek te zijn, de motor is achterwiel eerst weggegleden richting de binnenzijde (hoge) kant van de rotonde vrijwel direct na het inzetten van de bocht. Dus rechtsom gevallen...

Uiteraard zijn de banden nieuw (300km oud, immers) maar ik heb ze gisteravond thuis nog gecontroleerd en ze zijn netjes rondom opgeruwd.

All risk verzekering via Honda zelf, dus we gaan het zien.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-10-2025 13:04 ]

• Truus01

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh! :-(
Beterschap, ook met alle schade.

• Truus01
@Loei123 Mede door bovenstaand, ben ik een echte goed weer rijder. Dus als de zon niet goed schijnt, rijd ik al niet meer.
Dus de mijne staat zeer waarschijnlijk al stil tot weer 'n keer in het voorjaar.

Mijn vader (ook goed weer rijder en misschien nog wel minder, alleen een ritje voordat hij op een lange motorvakantie gaat met vrienden en daarna eigenlijk niet meer) gaf laatst zijn excuus om niet meer te rijden.
Er liggen eikels op de weg...

Dus sommige rijden blijkbaar totdat de eikels uit de boom vallen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@HTT-Thalan Dat is sowieso al zuur, en dan nog met een nieuwe motor ook nog.
Het is een rotonde, veel vrachtwagens/landbouwverkeer verliezen op rotondes nog wel eens wat diesel. Zeker als er een tankstation in de buurt ligt en de tanks afgetopt worden om nog nét dat beetje extra erin te krijgen.

Dat blijft ontzettend glad. Als er dan ook nog wat miezerregen overheen komt gaat de troep wel drijven, maar het regent niet hard genoeg om het weg te spoelen. Dan krijg je inderdaad ijsbanen, zo glad... :|

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

@HTT-Thalan Met zo'n CB125 zal de verzekering iig niet gelijk aan een Hooligan denken, dat zal de afwikkeling wel wat soepeler maken.
Vizier sprong los? Helm niet beschadigd? Liever volledig alles claimen en minder krijgen dan minder claimen en nog minder krijgen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

botoo schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:20:
@HTT-Thalan Met zo'n CB125 zal de verzekering iig niet gelijk aan een Hooligan denken, dat zal de afwikkeling wel wat soepeler maken.
Vizier sprong los? Helm niet beschadigd? Liever volledig alles claimen en minder krijgen dan minder claimen en nog minder krijgen.
Ja de helm moet vervangen, sowieso schade buitenzijde maar ook krassen op het schuin binnenin dus dat risico moet ik niet willen nemen.

Scheelt dat ik een mede motorrijder trof die het heeft zien gebeuren en die wil getuigen, ik reed gewoon ontzettend behoedzaam. Ergens wil ik dat het wel aan een eigen fout zou hebben gelegen, dan had ik er nog wat van kunnen leren door het voortaan anders te doen...

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:38
Zonde en beterschap ! IRC banden onder de honda ?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Truus01 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:18:
@Loei123 Mede door bovenstaand, ben ik een echte goed weer rijder. Dus als de zon niet goed schijnt, rijd ik al niet meer.
Dus de mijne staat zeer waarschijnlijk al stil tot weer 'n keer in het voorjaar.

Mijn vader (ook goed weer rijder en misschien nog wel minder, alleen een ritje voordat hij op een lange motorvakantie gaat met vrienden en daarna eigenlijk niet meer) gaf laatst zijn excuus om niet meer te rijden.
Er liggen eikels op de weg...

Dus sommige rijden blijkbaar totdat de eikels uit de boom vallen.
Tja, er zijn altijd wel eikels op de weg te vinden

(meestal achter t stuur van een Tesla of Audi)

Pagina: 1 ... 82 ... 105 Laatste