Gefeliciteerd! En mijn instructeur zij ook (nadat ik AVB gehaald had) dat hij inderdaad veel strenger was met lessen. Maar dat deed hij natuurlijk expres want hij wilde wel dat je zou slagensilverball schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:29:
[...]
Maandag heb ik trouwens mijn avb gehaald. Viel hartstikke mee. Hielp ook dat ik blijkbaar veel zaken strenger aangeleerd kreeg dan strikt nodig. Tijdens het lessen moest ik bij de remopdrachten precies onder de abs blijven, de afstand was korter, en de pilon die ik af en toe voor de motor gesmeten kreeg kwam uiteraard niet
Nu wordt het langzamerhand tijd om eens na te denken wat voor motorfiets ik leuk vind. Ik wil wat opvallends, wellicht retro-ish, waar ik met mijn lengte redelijk op zit (1,91) en de afstand richting Thüringen (familie) redelijk kan afleggen zonder een dag bij te hoeven komen. Vriendinlief is ook aan het lessen, we zullen er ook weleens mee richting de alpen rijden.
Ik vind cafe racers er leuk uitzien, maar ik heb geen zin om constant te sleutelen en ik heb niet het idee dat het heul comfortabel snelwegrijden is. Cruisers vind ik ook wel leuk (tweedehands suzuki intruder?) maar ik denk dat zo'n fiets erg klein wordt visueel als ik erop zit. Veel chrome te poetsen ook. Adventure bikes vind ik een beetje te, alsof je met een dikke suv elke dag boodschappen gaat doen. Ik vind ze ook echt niet mooi. Wel praktisch en hoog.
Er rijdt hier ergens een Royal Enfield rond, die zijn nieuw leuk geprijsd maar echt weinig vermogen voor de snelweg. Iets als een moto guzzy v7 stone idem.
Keuzes... maar ik heb nog even
Als je cruisers leuk vindt, zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een nieuwe Kawasaki Vulcan S of een Honda Rebel 1100. Dat zijn moderne cruisers waar je (voor cruiserbegrippen) op zich ook nog prima door de bocht kan.
Je zou ook kunnen kijken naar (wat oudere) big bikes, zoals een Kawasaki ZRX1200, Yamaha XJR1300, Honda CB1300 of Suzuki Bandit 1200. Die zijn volgens mij ook wel te vinden met een bikinifairing, zodat je wat meer uit de wind zit.
Meer comfort kan je bijvoorbeeld weer vinden in de sporttour motoren, zoals een Yamaha FJR of een BMW K1300R. Wil je meer weten over BMW, dan moet je @noes even vragen, die weet daar meer van
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!