Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:32

Destruction

(ex-)Automonteur

-tom-562 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:07:
Motor stallen onder een carport, in een hoek (dus droog), met of zonder hoes?
Mijn motor staat onder een afdak, wind en regen dicht, maar zonder hoes. Dat gaat eigenlijk prima. Als ik hem een tijd niet gebruik word hij wel wat stoffig, maar dat zou ook gebeuren als ik hem in de schuur zou parkeren. In de pekeltijd (winter kun je 't tegenwoordig niet meer noemen) staat hij overigens wel altijd in de schuur. Ook gewoon buiten met een dak erop (geen isolatie/verwarming oid), maar dan staat hij tussen 4 muren ipv 3 :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:17
Destruction schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:31:
[...]

Mijn motor staat onder een afdak, wind en regen dicht, maar zonder hoes. Dat gaat eigenlijk prima. Als ik hem een tijd niet gebruik word hij wel wat stoffig, maar dat zou ook gebeuren als ik hem in de schuur zou parkeren. In de pekeltijd (winter kun je 't tegenwoordig niet meer noemen) staat hij overigens wel altijd in de schuur. Ook gewoon buiten met een dak erop (geen isolatie/verwarming oid), maar dan staat hij tussen 4 muren ipv 3 :+
Hoe heb jij je afdak regen en wind dicht? Zitten er deuren of zeilen om? Wil nog iets maken in de tuin om mijn motor(en..als ooit) in te zetten.

Hier aan de kust heb je lekker zoute lucht 😎
Die hou ik dan liefst buiten. Nu nog een schuur maar die krijgt een andere bestemming.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12 11:39

ozzynator

Nevermind.

-tom-562 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:07:
Motor stallen onder een carport, in een hoek (dus droog), met of zonder hoes?
Met, zoals gezegd ivm stof. Wel opletten met langdurige mist net als eind vorig jaar, dan moet je ventileren. Ik heb dezelfde situatie. Heb er ook nog een oud hoeslaken onder, wat ik eerst over de motor gooi. Net wat fijner met de naden van die hoezen.

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:31

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:01:
@Joris748 je kent je toch?
Ik ben nog niet klaar met twijfelen :X
Twijfelde ik maar af en toe....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAq6V62Tt2m2rw_SvOEwbJrui2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmbilUjxLNDxsgZ6OB5t8DKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuXl_isB98AVGrKiUGow_VyuoY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UAgTNlnq9qfswIHGjxHzp4I.jpg?f=fotoalbum_large

Honda Shadow 700 van 1984 (goed jaar :+) die 2 jaar stil heeft gestaan en al sinds 2005 in bezit was van de eigenaar.

leeg

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ll roel j schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:32:
[...]

Hoe heb jij je afdak regen en wind dicht? Zitten er deuren of zeilen om? Wil nog iets maken in de tuin om mijn motor(en..als ooit) in te zetten.

Hier aan de kust heb je lekker zoute lucht 😎
Die hou ik dan liefst buiten. Nu nog een schuur maar die krijgt een andere bestemming.
Ik wilde eigenlijk een 2e schuur bouwen. Toen bleek dat ik dan een bouwvergunning moest hebben heb ik besloten om gewoon 1 kant open te laten :+ Maar van die ene kant af komt er geen regen of wind bij de motor :)

Vandaar ook de opmerking dat de motor in de pekeltijd tussen 4 muren staat ipv 3 :)
4x2 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:41:
[...]

Twijfelde ik maar af en toe....
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Honda Shadow 700 van 1984 (goed jaar :+) die 2 jaar stil heeft gestaan en al sinds 2005 in bezit was van de eigenaar.
Zag vd week ook zo'n ding te koop staan (misschien is het deze wel, geen idee). Ik zag er ook meteen de gein wel in om uitgerekend zo'n ding te gebruiken als pekel bitch :+

[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 30-08-2025 21:00 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-12 17:10
Pyr0_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:00:
[...]

Een verstandige keuze. _O-

Ik heb denk ik best geluk gehad met de regen, als ik zie wat voor een -enorme- onweersbui er rond de vogezen hing gister.. Daar ben ik volgens mij nét voor gebleven de hele reis. Paar losse buien gehad maar het had denk ik veel erger kunnen zijn.

Ik was woensdag in het zwarte woud en daar was de weg zeiknat. Ik weet wel dat ik wellicht nog 70-80% van de grip heb in de regen, maar ik kan die knop niet omzetten om lekker relaxed de bochten in te duiken zoals ik dat doe in het droog. Als dat me een mooi-weer-rijder maakt, dan zij het zo.
yes woensdag was het al beetje drama rond Freudenstad en Titiesee :'( Maar als het eenmaal droog was _/-\o_ Maar snap je wel ik heb donderdag door 10cm tot soms 20cm regen gereden op de weg echt absurd hoeveel water er viel in soms 10 min 8)7

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Bommes

Capo del formaggio

Ik ben er vandaag wederom niet aan die gekomen om naar de Piaggio dealer te gaan.
Dus de knoop is nog steeds niet door gehakt. Of nou ja ik ga het ding wel kopen, denk ik, misschien, toch? :F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zal ik je helpen…. Koop ik hem voor je neus weg… :+ :+ :+

[ Voor 9% gewijzigd door Willianv op 30-08-2025 19:54 ]

• Pyr0_
  • Laatst online: 23:38
ibothead schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:25:
[...]

yes woensdag was het al beetje drama rond Freudenstad en Titiesee :'( Maar als het eenmaal droog was _/-\o_ Maar snap je wel ik heb donderdag door 10cm tot soms 20cm regen gereden op de weg echt absurd hoeveel water er viel in soms 10 min 8)7
Ik ben woensdag relatief vroeg in de buurt van Titiesee geweest, en daarna bij Oppenau (ter hoogte van Freudenstad dus) heb ik de handdoek in de ring gegooid en richting de snelweg gereden. Was echt geen lol aan. Donderdag zoals ik al zei vroeg vertrokken en daardoor volgens mij het enorme onweersfront net voor gebleven, alleen wat losse buien gehad, gelukkig maar. Had alsnog zeiknatte voeten toen ik thuiskwam..

Al ben ik zeker van plan terug te gaan naar het zwarte woud, ik snap de aantrekkingskracht wel. Wat ik ervan gezien heb althans was het echt een mega gebied om lekker te sturen. Moet het wel droog zijn.:+ Zal wel echt wat beter m'n routes moeten uitzoeken dan, heb zo'n mega krap achteraf boeren/bosweggetje gehad, daar vindt ik zelfs in het droog geen hol aan.

Maar dat zal wel iets worden voor volgend jaar, eerst m'n motor maar weer op orde krijgen. Al een beetje aan het kijken voor nieuwe remblokjes voor en dan gelijk de hele klauw goed schoon maken. Hopelijk dan af van het gekke remgeluid. Deuk in de velg fixen, handkappen vervangen en een nieuwe ketting staan in de winter op de planning. En dan voor het nieuwe seizoen de olie, rem- en koppelingsvloeistof nog vervangen en dan zal ik weer met een gerust hart zo'n reis kunnen maken. (En nieuwe bandjes vóór dat ik na de Alpen weer ga :+ )

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:43

-tom-562

Oliesjeik

Pff gisteren ook meteen kennisgemaakt met het gewicht van de Caponord :X (ruim 250kg, want ik had 'm afgetankt :P.
Ik ging 'm showen aan wat vrienden (verjaardag thuis), ik zet 'm weer op de zijstandaard (naast ons huis vlakbij de muur van het huis). Ik stap af, staat dat ding dus net niet goed op de zijstandaard, valt de motor om 8)7 ik probeer 'm op te vangen met mijn knie aan de achterkant en aan het stuur met mijn linkerhand. Helaas zat mijn ik klem tussen de muur en de motor haha. Resultaat; een dikke, pijnlijke knie. Een verzwikte pols en een gedeukt ego (en een krasje op de spiegelbehuizing :P).

Tering wat is dat zwaar als je er niet op rekent. Gelukkig schoot een maatje van mij meteen te help en hebben we 'm samen overeind kunnen houden.

Vaak bu'j te bang!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

-tom-562 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:44:
(...)

Gelukkig schoot een maatje van mij meteen te help en hebben we 'm samen overeind kunnen houden.
Thank god for context :+.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:45:
Ik ben er vandaag wederom niet aan die gekomen om naar de Piaggio dealer te gaan.
Dus de knoop is nog steeds niet door gehakt. Of nou ja ik ga het ding wel kopen, denk ik, misschien, toch? :F
De keuze is simpel - doe je het in dit leven, of het volgende? In case of the former, why wait?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

De keuze is simpel - doe je het in dit leven, of het volgende? In case of the former, why wait?
Zegt de man die wacht met z'n 125 :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_eLMo_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:17:
[...]

Zegt de man die wacht met z'n 125 :+
ZE ZIJN OVERAL UITVERKOCHT ;(.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:13
HTT-Thalan schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

ZE ZIJN OVERAL UITVERKOCHT ;(.
Te lang gewacht dus >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:') touché.

Laat dat een les voor je zijn @Bommes kopen nu het nog kan :+.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-08-2025 11:23 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:45:
Ach, hij is morgenochtend vast nog wel te koop. Kun je 'm gewoon kopen :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pr-f5yXSailBP0tEv5rxuW_pjOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spaaUlH0XtHuBRP86vNNEh8z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlAfNyDz7lCP9SDD3k2ZEknSBkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKiD8SNHL5e4oHPBJxbvtnNO.jpg?f=fotoalbum_large

Geen bewegende beelden, sorry.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Let wel op met je koffers offroad @HTT-Thalan een valletje zit in een klein hoekje en die koffers en je enkels combineren daarbij niet echt goed.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:04:
Let wel op met je koffers offroad @HTT-Thalan een valletje zit in een klein hoekje en die koffers en je enkels combineren daarbij niet echt goed.
Dank voor de zorg, ik had ze er inderdaad beter af kunnen halen en laarzen dragen maar was onderweg naar de stad om te winkelen :+.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 18:42
cyntax schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:32:
@Roberto Heb je vragen even samen laten vatten door ChatGPT voor de leesbaarheid:

M1000XR besteld.

Bandenkeuze als beginner:
M komt standaard op Bridgestone RS11’s → twijfelachtig in regen.
Overweeg Power 6, S22/S23. Wat is veilig en allround voor heel jaar (ook nat/koud)?

Inductiegeluid:
Mis het t.o.v. m’n les-Honda. Cold air intake nuttig? Geen luide uitlaat nodig, wel beleving.

PPF (Paint Protection Film):
Doen op een motor met veel carbon, of onzin?

Grotere kickstandvoet:
Handig op zachte ondergronden of overbodige upgrade?

iPhone-opbergen & navigatie:
Gekozen voor Connected Ride Cradle, maar telefoon ligt dan open en bloot.
Hoe regenbestendig is dit? Alternatieven?

Zithoogte:
Ik ben 1.80m, met standaard zadel nét geen flatfoot.
Verkoper raadt lage zit af vanwege rijcomfort en windverandering.
Toch doen voor extra zekerheid bij stilstand?

----

Ik heb maar één advies voor je wat je hierboven niet behandeld, neem de 5 jaar verlengde fabrieksgarantie van BMW. Je vragen zijn verder allemaal persoonlijke voorkeur. Ga lekker kilometers maken en je merkt vanzelf wat jij fijn vindt.

Edit: Grapje, nog 1 extra gratis advies, pas op met gaten in de weg en stoepjes. Die carbon velgen zijn behoorlijk gevoelig.

Zat te denken aan een tanktas geen optie waar je de telefoon in legt en de kabel naar een (usb) poort op de motor, en anders met een powebank, en geen tanktas kun je nog de smartphone in je jas stoppen met powerbank.
Met een carplay Andoid Auto als navigatie vergt veel stroom van je smartphone, zit wel verschil welke App je gebruikt voor je carplay Android Auto navigatie in stroom verbruik.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:48
@HTT-Thalan
Heb je eigenlijk je Tech-Air 5 al, en wat zijn je ervaringen?

Ik twijfel tussen de MotoAirBag M1 of een airbagvest die onder het pak gedragen kan worden, in dat laaste geval kan ik nu nog een grotere maat bestellen van het motorpak dat ik in bestelling heb staan. :o

Voorkeur voor de MotoAirBag M1 is op basis van een video en artikel van Bennets die erg overtuigend zijn voor MAB:
https://www.bennetts.co.u...rcycle-airbag-vest-jacket

De MAB lijkt het best te beschermen tegen letsel met ernstige gevolgen door bijvoorbeeld je helm beter te stabiliseren en overextensie van je nek te voorkomen. Daarbij beschermt hij de borst ook zeer goed (waar de Tech-Air 5 blijkbaar niet, of voorheen niet i.i.g., gecertificeerd was als airbag voor borstbescherming).

Andere voordelen vind ik de snelle mechanische activatie (opladen niet nodig en toch snel) en dat hij over het pak gedragen kan worden (makkelijker met woon-werk).

Grootste nadeel lijkt dat de bovenarmen niet beschermt worden. En ik kan weinig andere goede test vinden over deze blijkbaar nog relatief onbekende airbag.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 16:48

iMars

Full time prutser

iMars schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

[Afbeelding]
Dit is de eerste opzet… maar ik denk dat ik de rechter lus eruit haal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QATbF4kBNjpVTqeFPxIPvGZp7mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEX7TEAaQfAPsYAMcYojKOvu.png?f=fotoalbum_large
Nou het is nu een stuk meer behapbaarder :) Thnx 4 the input/tips @ToolkiT @Jolke @cyntax en iedereen die ik vergeten ben...
RouteAfstandTijd
ma 15 sepdi 16 sepDag 1: New Castle > Lennoxtown3145u27
di 16 sepwo 17 sepDag 2: Lennoxtown > Tomintoul2553u50
wo 17 sepdo 18 sepDag 3: Tomintoul > Tongue2954u39
do 18 sepvr 19 sepDag 4: Tongue > Gairloch2814u09
vr 19 sepza 20 sepDag 5: Gairloch > Morar3425u50
za 20 sepzo 21 sepDag 6: Morar > Glasgow3635u57
zo 21 sepma 22 sepDag 7: Met vrienden in omgeving Glasgow touren--
ma 22 sepdi 23 sepDag 8: Glasgow > New Castle3085u28
Totaal KM2158
Zaterdag rij ik van Morar via Glenfinnan, Fort William, Glencoe naar Glasgow (met de optie om bij Fort William even naar Lochness te gaan als het allemaal mee zit)

Koop hier mijn P1 reader :)

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 18:42
-tom-562 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

Ik heb zelf in onze 2e auto zo'n budget android auto schermpje en dat werkt goed. Nadeel puur alleen de telefoon gebruiken is dat het scherm minder fel en handschoenen (iig de mijne :P) niet werken. Volgens mij werken die motor AA schermpjes gewoon met zo'n ouderwets touchscreen (dus geschikt voor motorhandschoenen)
Ik moet me verder nog helemaal verdiepen in dat navigatiegebeuren, maar zo'n cheap AA schermpje leek mij wel een mooi startpunt :P
Ben wel dik te vreden met mijn Carplay Adroid Auto als navigatie beter afleesbaar ook vel in de zon dan met de smartphone.
Met handschoen bediening is het wat mider maar werkt wel of niet, er zit ook handbediening voor op het stuur bij maar je kunt er geen adressen mee invoeren en geeft bepaalde functies, er zijn ook varianten met camera voor en achter en bandenspanning opnemen foto maken etc. die je kunt bedienen, koppelt met helm intercom snel en geen problemen ondervonden dan wel je kunt muziek luisteren wordt je gebeld spraak goed etc van dit alles geen problemen en de verbindin met de smartphone geen uitval gehad. en dat op een 6,25 inch scherm.

Je smartphone loopt wel snel leeg ligt er ook aan welke navigatie app je gebruikt, gebruik nu TomTom Amigo, gelezen dat TomTom GO is gestopt, maar kan er bijna de hele dag op navigeren, ga de nog de MyRoute app proberen uitgebrijder en je kunt zelfs routes maken en delen dan wel routes dowloaden die door anderen zijn gemaakt etc zeer uitgebreid en vele mogelijkheden maar moet eerst goed verdiepen hoe de app werkt dan wel thuis online en niet zoveel van weet, en dan via Carplay Adroid Auto en het stroomverbruik met deze app.
Ja het zijn Chinese aparaten niets over te klagen enig nadeel zijn de informatie en beknopt wat het apparaat nog meer kan dan wel de updates software geen (Nederlands) uitleg dan wel dat je contact moet hebben met de verkoper/website etc. voor bepaalde hulp dan wel updates.etc., je kunt ook het startscherm veranderen maar lastig het zelf te doen als je weing verstand van hebt van de materie.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@WilbertNeems ik heb hem nog niet, ik wil de plasma uitvoering nodig ivm offroad profiel en die is nog niet leverbaar. Heb een alert uitstaan bij Louis zodra hij beschikbaar is.

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:46:
@WilbertNeems ik heb hem nog niet, ik wil de plasma uitvoering nodig ivm offroad profiel en die is nog niet leverbaar. Heb een alert uitstaan bij Louis zodra hij beschikbaar is.
@WilbertNeems De Tech 5 Plasma heeft CE Level 2 certificering voor borst- en rugprotectoren.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maar eerlijk, met elk airbag vest ben je al beter af dan nu... Dus hang je daar niet teveel aan op. Ik wilde eerst een Helite turtle met kabel maar kans is aanwezig dat die niet afgaat omdat je offroad niet altijd 'los' komt van de motor.

Qua onder/over: als je jas ervoor geschikt is (groot genoeg dus) zou ik onder doen. Dan is de kans groter dat je hem kan hergebruiken, een jas is vaak goedkoper om te vervangen.

• Joris748
Heb me gisterenavond een beetje verdiept in adventure kleding. Ben wel erg gecharmeerd van de Alpinestars Halo Drystar kleding. Vanwege de goede bescherming op asfalt, de goede ventilatie en de mogelijkheid om de waterdichte laag over de jas te dragen.

Dan moet ik nog wel even bedenken wat ik daar onder ga dragen Nucleon Flex Pro Beschermingsvest of toch de Tech Air Plasma.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Dank voor de zorg, ik had ze er inderdaad beter af kunnen halen en laarzen dragen maar was onderweg naar de stad om te winkelen :+.
Ik snap het, doe het zelf ook regelmatig zo. Vanuit mijn werk, met een normale jeans, Revit leren motor laarzen (zeker geen offroad spul) en mijn motorjas, pak ik ook soms een stukje offroad mee.
Is hooguit 2 of 3 km, simpele zandpaden, maar wel een extra risico door het gebrek aan bescherming.
Kortste weg, woon werk, voor mij, is 8 km. Waarvan de helft dorps verkeer, 30km/u weggetjes, de andere helft 60km/u klinker weg tussen beide dorpen.

• Joris748
Bommes schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Ik snap het, doe het zelf ook regelmatig zo. Vanuit mijn werk, met een normale jeans, Revit leren motor laarzen (zeker geen offroad spul) en mijn motorjas, pak ik ook soms een stukje offroad mee.
Is hooguit 2 of 3 km, simpele zandpaden, maar wel een extra risico door het gebrek aan bescherming.
Kortste weg, woon werk, voor mij, is 8 km. Waarvan de helft dorps verkeer, 30km/u weggetjes, de andere helft 60km/u klinker weg tussen beide dorpen.
De meeste ongelukken gebeuren in en rond het huis. Daarom maar beter wat verder uit de buurt gaan rijden ;) Edit: en rustig aan in die laatste paar km O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 31-08-2025 15:43 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Je vergeet het extra risico op bekijks, fun en een natuurlijke conservatielaag, die gouden velgen van Honda zijn nooit de beste geweest :P. Kwam een oud stelletje tegen die daar kwam wandelen, uiteraard stapvoets voorbij geprutteld en daarna aan de praat geraakt. Ze waren gewend dat "de jeugd" hier altijd veel te hard rijdt met crossmotortjes.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 16:24
Joris748 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:58:
Heb me gisterenavond een beetje verdiept in adventure kleding. Ben wel erg gecharmeerd van de Alpinestars Halo Drystar kleding. Vanwege de goede bescherming op asfalt, de goede ventilatie en de mogelijkheid om de waterdichte laag over de jas te dragen.

Dan moet ik nog wel even bedenken wat ik daar onder ga dragen Nucleon Flex Pro Beschermingsvest of toch de Tech Air Plasma.
De Drystar jas heb ik zelf. Mocht je uiteindelijk niet kiezen voor het airbagvest zou ik zelf niet voor dat Nucleon-vest gaan. Dezelfde rugplaat die ze op dat vestje hebben genaaid kun je gewoon in de Drystar jas steken, en voor de voorkant heeft de jas een speciale pocket voor deze beschermer. Zit prima, geen onderbreking in het midden, en waait ook lekker door achter het ventilatiepaneel.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:25
Melkunie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:35:
[...]

De Drystar jas heb ik zelf. Mocht je uiteindelijk niet kiezen voor het airbagvest zou ik zelf niet voor dat Nucleon-vest gaan. Dezelfde rugplaat die ze op dat vestje hebben genaaid kun je gewoon in de Drystar jas steken, en voor de voorkant heeft de jas een speciale pocket voor deze beschermer. Zit prima, geen onderbreking in het midden, en waait ook lekker door achter het ventilatiepaneel.
Ben je tevreden met de jas? Ik zat zelf vooral richting een Revit Sand 5 te kijken, maar deze ziet er ook interessant uit. Rij je vaak zonder de mouwen?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

J.E. Weinor schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

[..]
Nieuwere iPhones zijn ook waterdicht toch?

Nooit gezeur gehad met mn Samsung telefoons in die houder. De navi cradle heeft ook trilling dempers eronder, denk dat je beter je telefoon daarin kan bewaren dan in een tanktas.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGl14UiwD1n9t8anpbtFoZFIAqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJDvI2n2vnV5q3y6i8dshK0J.jpg?f=fotoalbum_large

Tot zover het idee om de Shadow even te inventariseren, een keer rommel te bestellen als ik dr zin in heb en dan aan de gang te hobbybobben.
Want vandaag heb ik 'm maar verzekerd, uit elkaar gesloopt en meteen voor 300 euro aan zooi besteld, dus waarschijnlijk start ie volgende week (of de week dr na) wel :+

leeg

• WilbertNeems
Joris748 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:49:
[...]

@WilbertNeems De Tech 5 Plasma heeft CE Level 2 certificering voor borst- en rugprotectoren.
Alleen voor de passieve protectoren, EN-1621-2 en EN1621-3. Als airbag, EN-1621-4 heeft hij alleen FB (Full Back) maar geen Chest. Genoeg bronnen die bevestigen dat hij EN-1621-4 zonder verdere specifactie, en sommige die daar aan toevoegen FB maar geen enkele bron die Chest specifiek noemt. Bij de normale Tech 5 lijkt dit ook het geval te zijn (maar dan alleen CB, Central Back):
https://www.bennetts.co.u...-tech-air-5-airbag-review

• Joris748
DRAFTER86 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Ben je tevreden met de jas? Ik zat zelf vooral richting een Revit Sand 5 te kijken, maar deze ziet er ook interessant uit. Rij je vaak zonder de mouwen?
Die Sand 5 lijkt me ook een goed alternatief. Grote pro is dat de isolerende laag ook gewoon casual gedragen kan worden als je op de plaats van bestemming bent. Alleen ik vind de Alpinestars mooier dan de Rev’it 8)7

• WilbertNeems
HTT-Thalan schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:51:
Maar eerlijk, met elk airbag vest ben je al beter af dan nu... Dus hang je daar niet teveel aan op. Ik wilde eerst een Helite turtle met kabel maar kans is aanwezig dat die niet afgaat omdat je offroad niet altijd 'los' komt van de motor.

Qua onder/over: als je jas ervoor geschikt is (groot genoeg dus) zou ik onder doen. Dan is de kans groter dat je hem kan hergebruiken, een jas is vaak goedkoper om te vervangen.
Daarom is de MotoAirBag de ideale mechanische versie, die werkt als het ware als de blokkering bij een autogordel. Bij staan en afstappen rolt hij tientallen cms uit, bij plotselinge beweging activeert hij al met een cm of 3.

Ondere een grote jas lijkt mij dus niet zo aangenaam, heb liever een goed aansluitende jas.

• WilbertNeems
Joris748 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:58:
Ik zou je aanraden ergens te passen i.i.g., ik heb die jas eens gepast en bij mijn oksels knelde er iets hoe ik de boel ook verstelde.

• Joris748
WilbertNeems schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:19:
[...]

Ik zou je aanraden ergens te passen i.i.g., ik heb die jas eens gepast en bij mijn oksels knelde er iets hoe ik de boel ook verstelde.
Uitgebreid passen is inderdaad het plan. Betaal liever een paar tientjes meer voor goed zittende kleding. Ben al diverse keren geslaagd bij Termaat in Nijmegen.

Eerst zorgen dat ik een andere motor heb, wil daar ook op proefzitten.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

WilbertNeems schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:16:
[...]

Daarom is de MotoAirBag de ideale mechanische versie, die werkt als het ware als de blokkering bij een autogordel. Bij staan en afstappen rolt hij tientallen cms uit, bij plotselinge beweging activeert hij al met een cm of 3.

Ondere een grote jas lijkt mij dus niet zo aangenaam, heb liever een goed aansluitende jas.
Nou dat lijkt me een prima overweging. Wat betreft die kabel: dat dit systeem bestond wist ik niet, maar verandert niet veel aan mijn use case. Bij een schuiver onderuit kom je soms gewoon totaal niet uit het zadel - ik heb het al meerdere malen getest namelijk :+. En ik heb de jas er al op uitgezocht dus ik ben nu wel een beetje gecommiteerd aan mijn keuze :P.

Wel fijn dat je me een optie aandraagt die ik nog niet kende, kan ik dat ook weer doorspelen aan leerlingen. Hij lijkt namelijk best vriendelijk geprijst te zijn als ik dat zo zie.

• ibothead
Pyr0_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Ik ben woensdag relatief vroeg in de buurt van Titiesee geweest, en daarna bij Oppenau (ter hoogte van Freudenstad dus) heb ik de handdoek in de ring gegooid en richting de snelweg gereden. Was echt geen lol aan. Donderdag zoals ik al zei vroeg vertrokken en daardoor volgens mij het enorme onweersfront net voor gebleven, alleen wat losse buien gehad, gelukkig maar. Had alsnog zeiknatte voeten toen ik thuiskwam..

Al ben ik zeker van plan terug te gaan naar het zwarte woud, ik snap de aantrekkingskracht wel. Wat ik ervan gezien heb althans was het echt een mega gebied om lekker te sturen. Moet het wel droog zijn.:+ Zal wel echt wat beter m'n routes moeten uitzoeken dan, heb zo'n mega krap achteraf boeren/bosweggetje gehad, daar vindt ik zelfs in het droog geen hol aan.

Maar dat zal wel iets worden voor volgend jaar, eerst m'n motor maar weer op orde krijgen. Al een beetje aan het kijken voor nieuwe remblokjes voor en dan gelijk de hele klauw goed schoon maken. Hopelijk dan af van het gekke remgeluid. Deuk in de velg fixen, handkappen vervangen en een nieuwe ketting staan in de winter op de planning. En dan voor het nieuwe seizoen de olie, rem- en koppelingsvloeistof nog vervangen en dan zal ik weer met een gerust hart zo'n reis kunnen maken. (En nieuwe bandjes vóór dat ik na de Alpen weer ga :+ )
berg geitjes paadjes _/-\o_ :9~ *O* oOo d:)b Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v50IrtKVJFCUJkeu5tptzB3XaU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcoLT4gscOENYSBNXEo7ykJY.jpg?f=fotoalbum_large

Niet echt te zien maar ik had die ook de dinsdag oOo Zeer leuk 2 meter breed en stijl omhoog met haarspeldbochtjes enzo >:) Boswachter vondt het ook wel leuk dat ik die uitdaging deed _O-

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

4x2 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:36:
dus waarschijnlijk start staat ie volgende week (of de week dr na) wel weer te koop :+
There I fixed that for you :Y)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, dat ook.
Vespa al gekocht?

leeg

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@4x2 nee zaak gesloten vandaag en morgen, dus dinsdag de eerste mogelijkheid (na diverse werk overleggen) om er langs te gaan.
Dus nog weer 2 dagen extra om te twijfelen -O- (8>

• Pyr0_
ibothead schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:43:
[...]

berg geitjes paadjes _/-\o_ :9~ *O* oOo d:)b [Afbeelding]

Niet echt te zien maar ik had die ook de dinsdag oOo Zeer leuk 2 meter breed en stijl omhoog met haarspeldbochtjes enzo >:) Boswachter vondt het ook wel leuk dat ik die uitdaging deed _O-
_O-

In het droog tot daar aan toe, maar in het nat vond ik er niets aan. :+

Al ga ik zeker wel terug naar het Schwarzwald!

• Joris748
Pyr0_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:41:
[...]

_O-

In het droog tot daar aan toe, maar in het nat vond ik er niets aan. :+

Al ga ik zeker wel terug naar het Schwarzwald!
Gewoon doen, oefening baart kunst ;) En in regenmodus met TC en cornering ABS kun je niet heel veel meer fout doen.

• Joris748
Ik heb over 3 weken een tripje met de motorclub op het programma. Vrijdag vertrek naar Weserbergland en dan twee nachten hotel. Op zondagochtend gaat iedereen weer naar huis. Ik heb nog twee nachten extra en ga een solotripje naar Schwarzwald en Vogezen maken.

• Chevy454
  • Niet online
Zo, de BMW R1150RT gaat komende week zijn laatste ritje maken om de tank nog wat leger te rijden. Daarna gaan we langzaam beginnen aan de klus van koppeling te vervangen. Heel vreemd om na 18 jaar software te doen plots iets met hardware te mogen doen. Ja de SV650 opmaken was eigenlijk een opwarmertje en een straight forward no-brainer, deze R1150RT is toch wel een ander pakkie an.

Wijze lessen van de SV650: koop geen onderdelen op voorhand maar inspecteer eerst. In het geval van de RT weet ik dat de koppeling slipt en dat het aangrijpingspunt hoog is. Dus gaan zoeken naar onderdelen en nu bij Louis wat korting dus nu maar de koppelingsdelen bestellen. Vreemd genoeg geen sachs koppelingskit beschikbaar bij de meesten buiten bij tills.de, anderzijds kan ik nu wel kijken naar de andere opties van koppelingsplaten.

Blijft alleen nog over: ingelopen splines of niet. Aangezien de vorige eigenaar er goed mee is omgegaan heb ik wel wat vertrouwen erin. De krukaskeeringen, bij de latere R1150 zouden die beter moeten zijn. Ik ga ze niet vervangen (is me ook aangeraden om het niet te doen).

Dus nu: diafragmaveer, drukplaat en huis bestellen :Y) De clutch slave cylinder heeft er ook al 140k op zitten, denk dat we die ook maar gewoon meenemen want zou zonde zijn als die lekt en die zou de frictieplaat meenemen.

Stiekem wel bijna 1000km met de RT gereden sinds de aanschaf 1,5 maand geleden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Jolke
  • Laatst online: 23-12 10:23
Pyr0_ schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Je hebt de smaak goed te pakken, omdat je alweer bezig bent met de volgende rit. :P
Zwarte Woud is heel mooi, je moet een beetje uit de buurt van de 500 blijven, maar veel mooie weggetjes. @DrivinUCrazy heeft er ook goede ervaringen. Voor al de kleine kl#te-weggetjes (K- en L- wegen dus... O-)) nemen, die zijn het mooist.
Als je een keer deze kant op komt, moet je maar roepen, dan rijd ik mee. Met @ToolkiT en @GSX-MAN was het ook gezellig. :)

Ik zit nog te kijken naar een weekendje Vogezen of Luxemburg. Of toch allebei? _O-

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-12 17:15
J.E. Weinor schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

Zat te denken aan een tanktas geen optie waar je de telefoon in legt en de kabel naar een (usb) poort op de motor, en anders met een powebank, en geen tanktas kun je nog de smartphone in je jas stoppen met powerbank.
Met een carplay Andoid Auto als navigatie vergt veel stroom van je smartphone, zit wel verschil welke App je gebruikt voor je carplay Android Auto navigatie in stroom verbruik.
Navigatie voor de motor is altijd een dingetje. Iedereen heeft zijn voorkeur. Zelf rij ik op een S1000XR, met connected cradle voor ongeveer 2 jaar. Ben best tevreden over de cradle. Maar ik heb er een oude android op zitten. Wat ik toen las, was dat iPhones toch kapot gaat op de BMW Connected Cradle omdat de optische stabilisatie daar erg gevoelig is. Android is daar niet zo gevoelig voor.
Heb zelf zitten denken aan de navi van BMW zelf. Maar dat is gewoon een android toestel voor 700 euro.. En support zal minder zijn dan bij een samsung telefoon. Voordeel van een oude samsung, is dat hij erg snel is. Je kan een e-sim plaatsen. Primaire telefoon blijft lekker droog, en vol.
Mocht een fabrikant een volwaardige Android Navi uitbrengen, ben ik wel geïnteresseerd. Voordeel daarvan is dat handschoenen beter werken. Kan beter tegen hitte! Samsung kan wel eens uitgaan, als je stilstaat in de zon. En je kan deze dan vast schroeven, dus minder slepen.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bartje1983 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:59:
[...]

Navigatie voor de motor is altijd een dingetje. Iedereen heeft zijn voorkeur. Zelf rij ik op een S1000XR, met connected cradle voor ongeveer 2 jaar. Ben best tevreden over de cradle. Maar ik heb er een oude android op zitten. Wat ik toen las, was dat iPhones toch kapot gaat op de BMW Connected Cradle omdat de optische stabilisatie daar erg gevoelig is. Android is daar niet zo gevoelig voor.
Heb zelf zitten denken aan de navi van BMW zelf. Maar dat is gewoon een android toestel voor 700 euro.. En support zal minder zijn dan bij een samsung telefoon. Voordeel van een oude samsung, is dat hij erg snel is. Je kan een e-sim plaatsen. Primaire telefoon blijft lekker droog, en vol.
Mocht een fabrikant een volwaardige Android Navi uitbrengen, ben ik wel geïnteresseerd. Voordeel daarvan is dat handschoenen beter werken. Kan beter tegen hitte! Samsung kan wel eens uitgaan, als je stilstaat in de zon. En je kan deze dan vast schroeven, dus minder slepen.
Ik rij een 1300GS en heb een Carpuride 702BS in gebruik icm Carplay op de oem navigatie beugel van BMW.
Voorheen met een quadlock icm iPhone, werkte prima maar de Carpuride Carplay werkt top.
Scherm is groter en hoef deze er niet steeds vanaf te halen.
Tevens is bediening van de Capruride mogelijk met het BMW wonderwheel.

• Melkunie
DRAFTER86 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:58:
[...]
Absoluut tevreden ja, gebruik deze nu ruim 3 jaar. Ik heb het snel warm en heb de mouwen er dan ook vaak af, en bij wat off-road al helemaal. Het rugpaneel heb ik ook meestal open staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 01-09-2025 11:18 ]

• Joris748
Melkunie schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:17:
[...]

Absoluut tevreden ja, gebruik deze nu ruim 3 jaar. Ik heb het snel warm en heb de mouwen er dan ook vaak af, en bij wat off-road al helemaal. Het rugpaneel heb ik ook meestal open staan.
Hoe bevalt de asymetrische rits jou?

• ibothead
Jolke schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:46:
[...]

Je hebt de smaak goed te pakken, omdat je alweer bezig bent met de volgende rit. :P
Zwarte Woud is heel mooi, je moet een beetje uit de buurt van de 500 blijven, maar veel mooie weggetjes. @DrivinUCrazy heeft er ook goede ervaringen. Voor al de kleine kl#te-weggetjes (K- en L- wegen dus... O-)) nemen, die zijn het mooist.
Als je een keer deze kant op komt, moet je maar roepen, dan rijd ik mee. Met @ToolkiT en @GSX-MAN was het ook gezellig. :)

Ik zit nog te kijken naar een weekendje Vogezen of Luxemburg. Of toch allebei? _O-
ik ga denk vrijdag vanuit eindhoven even luxemburg aandoen!
Of ik overnacht weet ik nog niet zekers 8)7 ivm zaterdag ook al eigenlijk dingen op de planning

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-12 17:15
fonias schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:13:
[...]

Ik rij een 1300GS en heb een Carpuride 702BS in gebruik icm Carplay op de oem navigatie beugel van BMW.
Voorheen met een quadlock icm iPhone, werkte prima maar de Carpuride Carplay werkt top.
Scherm is groter en hoef deze er niet steeds vanaf te halen.
Tevens is bediening van de Capruride mogelijk met het BMW wonderwheel.
Werkt de BMW navigatie app dan ook? Die ondersteund geen carplay dacht ik. Vind persoonlijk de BMW app erg fijn. En logt ook je route.

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-12 12:21
Bommes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:40:
[...]

Dan zou ik voor een Vespa gaan :P

[...]
....
Maar hoezo is de street twin een drama binnen de 110??
Toch niet door vermogen gebrek??
:D
Vanaf 110 is het echt niet comfortabel meer, teveel trillingen wegens geen 5de versnelling. De sweet spot zit rond de 100-110, power heeft hij wel genoeg maar ook maar net.
Het is sowieso al niet de meest comfortabele motor (voor mij) wegens een slecht zadel.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bartje1983 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:38:
[...]

Werkt de BMW navigatie app dan ook? Die ondersteund geen carplay dacht ik. Vind persoonlijk de BMW app erg fijn. En logt ook je route.
Je bent uniek op de wereld, iedereen die ik ken vind de BMW app verschrikkelijk vergeleken Kurviger/Garmin/Maps/noem wat. Mijn pa heeft na een jaar proberen zelfs weer een Garmin op de 1250RT gezet (de 1250/1300RT hebben geen navigatie voorbereiding meer en dus geen wonderwheel op de nav).
Logging hebben ze allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 01-09-2025 12:43 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• fonias
  • Nu online
Bartje1983 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:38:
[...]

Denk het niet, ik maak grotendeels gebruik van MyRouteApp of andere via Carplay beschikbare apps.
De BMW apps gebruik ik niet, veelste omslachtig, niet vernieuwend en niet stabiel is mijn ervaring.

• austin_77
  • Laatst online: 24-12 13:50
fonias schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:43:
[...]

Denk het niet, ik maak grotendeels gebruik van MyRouteApp of andere via Carplay beschikbare apps.
De BMW apps gebruik ik niet, veelste omslachtig, niet vernieuwend en niet stabiel is mijn ervaring.
Hoe is je batterij van je telefoon qua uithoudingsvermogen als je je carpuride gebruikt? Ben namelijk ook aan het overwegen om voor een CarPlay unit te gaan op mijn Tracer 9gt, quadlock trekt me minder ivm vernaggelen van OIS op mijn iPhone.

• Adder28
austin_77 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:24:
[...]

Hoe is je batterij van je telefoon qua uithoudingsvermogen als je je carpuride gebruikt? Ben namelijk ook aan het overwegen om voor een CarPlay unit te gaan op mijn Tracer 9gt, quadlock trekt me minder ivm vernaggelen van OIS op mijn iPhone.
Een goeikope gsm van 150 doet het evengoed, doe ik al jaren. Op een volle lading met vliegtuigmodus en enkel GPS signaal doe ik 6-7u screentime op batterij met hoge helderheid.

• Melkunie
Joris748 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:19:
[...]

Hoe bevalt de asymetrische rits jou?
Oh goeie inderdaad. Mij bevalt ie goed, maar het is zeker wel even wennen. De plaatsing van de rits maakt de grote buikzak mogelijk en die vind ik vooral heel prettig, zou niet meer zonder willen.
Heeft echter ook het nadeel dat wanneer je niet op de motor zit maar met jas rondloopt en deze open wil laten hangen dat het een beetje een rare toestand blijft. Er zitten aan de linkerkant wat haakjes waar je deze aan kan haken, maar dat heb ik nog nooit gebruikt omdat ik de borstbeschermer er in heb zitten en dan werkt dat niet meer zo goed. Fortnine gaf die wel goed weer: YouTube: A New Kind of Motorcycle Jacket – Best of 2022

• iMars

iMars

Full time prutser

cyntax schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:32:
<knip>

<knip>
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gwu6RFeXAAAAmSR?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gwu6RFdWUAAXVcc?format=jpg&name=large

Ik heb een simpel Ali Carplay display van 6 tientjes die een mooie resolutie heeft en toch behoorlijk helder is.
Wilde 'm niet aan m'n handlebar hebben, dus maar een mooi adapter bracket gedesigned en geprint.

Voor agelopen ritten al prima z'n werk gedaan en met Kurviger en Osmand werkt het best goed. Nadeel is inderdaad wat @Pyr0_ al eerder zei, minder opties en het trekt je telefoon zo leeg. Maar een echte navigatie wil je ook aan de draad/juice hebben. Tijdens de langere ritten zit mijn iPhone in de cover (bovenste foto, rechts onder display) daar wordt ie continue geladen, dus geen issue.

Laat mij zo maar ff lekker rond touren, volgende navigatie zal wel een DMD2 tablet worden :9~ O+

• fonias
  • Nu online
austin_77 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:24:
[...]

Verbruik is niet anders dan gebruik met CarPlay in de auto.
Tuurlijk verbruikt het wat meer maar je kan de gsm altijd aan de lader van de motor of Powerbank hangen.
Heb zel een iPhone 16 Pro Max, deze heeft een grotere accu dus minder snel last van.

Verbruik is iig heel stuk hoger als je de gsm scherm gebruikt voor Navigeren, flitsmeister en Spotify gebruik.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maar als je die gsm toch al bij hebt, om te carplayen naar daar scherm.
Welke in een houder moet, aan de kabel, en je telefoon ook in de stekker.
Waarom nog dat scherm dan?
Een extra apparaat omdat het kan?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Groter scherm, handigere positie (al kan dat met de telefoon ook), telefoon zit veilig in een opbergvak of binnenzak.
Ik snap de voordelen wel, zeker gezien de beperkte kosten, ik heb dat goedkope AA rukscherm minder vervloekt dan de diverse losse navigatiedingen die ik heb gehad.

Maar voor korte stukjes is er niks makkelijker dan de telefoon in zn houder klikken (quadlock in mijn geval) en gaan.

leeg

• Pyr0_
Bommes schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:02:
Precies dit was mijn redenatie dus om dat carpuride scherm weer van de hand te doen.

Voor het volgend seizoen wil ik wel nog een extra, goedkope gsm erbij halen, maar puur en alleen zodat ik niet 100% afhankelijk ben van 1 device in geval van nood, lege batterij, verlies of anderszins onheil.

Maar eigenlijk vindt ik dat alleen noodzakelijk als ik meerdere dagen weg zou gaan. Binnen 1 dag van huis zou het knap vervelend zijn, maar meer ook niet, thuis komen zal dan nog wel lukken.

Ik ga wel nog een wireless charging head halen van quad lock, merkte dat in de regen het opladen toch vaak problemen gaf met gewoon een kabeltje. Dat gaat toch snel vervelend worden als het wat langer regent en je bent aangewezen op je usb lader voor je gsm en powerbank.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-12 09:09

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Paar overwegingen om voor een CarPlayscherm te gaan:
  • Moderne telefooncamera’s kunnen niet tegen trillingen
  • CarPlay schermen kunnen tegen regen
  • Persoonlijk heb ik m’n telefoon graag in m’n broekzak in het geval je onbedoeld van je motor gescheiden wordt

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Pyr0_
Joepla schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:58:
[...]

Paar overwegingen om voor een CarPlayscherm te gaan:
  • Moderne telefooncamera’s kunnen niet tegen trillingen
  • CarPlay schermen kunnen tegen regen
  • Persoonlijk heb ik m’n telefoon graag in m’n broekzak in het geval je onbedoeld van je motor gescheiden wordt
Ik gebruik al dik anderhalfjaar, 20k km+ een quadlock met vibratiedemper met 2 verschillende telefoons, geen enkel probleem gehad met telefooncamera (zie ook de overdaad aan foto's van de Alpen in mijn posts afgelopen weken :*) )
Telefoons zijn over het algemeen prima waterdicht, helaas uitgebreid kunnen testen. Laden is een ander ding, maar ook daar is een oplossing voor (wireless charging).

Dat laatste is een goed punt en daar valt niet veel tegenin te brengen, behalve dus een tweede telefoon te gebruiken als navi.
Edit: Hoewel als je telefoon gebruikt voor een carplay schermpje de accu leeg zal gaan (snel of niet, leeg gaat ie), en je 'm dus alsnog naar verloop van tijd wilt opladen, dus niet in je broekzak hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pyr0_ op 01-09-2025 22:18 ]

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-12 09:09

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Pyr0_ schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:04:
[...]

Ik gebruik al dik anderhalfjaar, 20k km+ een quadlock met vibratiedemper met 2 telefoons, geen enkel probleem gehad met telefooncamera (zie ook de overdaad aan foto's van de Alpen in mijn posts afgelopen weken >:) )
Telefoon is prima waterdicht, helaas uitgebreid kunnen testen. Laden is een ander ding, maar daar is een oplossing voor (wireless charging).

Dat laatste is een goed punt en daar valt niet veel tegenin te brengen, behalve dus een tweede telefoon te gebruiken als navi.
Edit: Hoewel als je telefoon gebruikt voor een carplay schermpje de accu leeg zal gaan (snel of niet, leeg gaat ie), en je 'm dus alsnog naar verloop van tijd wilt opladen, dus niet in je broekzak hebt.
Hier helaas wat mindere ervaringen met bovenstaande punten. Maar er zullen vast houders en telefoons zijn die er prima tegen kunnen.

Wat betreft ontladen: ik heb nog niet meegemaakt dat ik energie tekort kwam tijdens een rit van een uur of 6, bij vertrek was de telefoon volledig opgeladen.
Mocht dat wel een probleem zijn, dan is het slim om de telefoon tijdig of bij aanvang rit in besparingsmodus te zetten (iPhone hier). Dat scheelt behoorlijk. Voordat ik het scherm had heb ik jaren met een telefoon gereden en soms doe ik dat nog wel als ik in het buitenland niet op mijn eigen motor rijd. Daarvoor heb ik een hele oude iPhone 6 in een Ali-houder op het stuur met een kabeltje. Werkt nog steeds ook prima.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:55
Ik lig vaker naast de motor dan ik wil en dan zou een telefoon in de broekzak eerder schade hebben (of geven aan mij) dan wanneer aan de motor vastzit op een plek die niet gauw de grond raakt…

Die angst voor camera schade geloof ik ook niet meer. Gaat al jaren goed, op de weg op zandpaden en over rotsen en boom wortels.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:42:
[...]

Je bent uniek op de wereld, iedereen die ik ken vind de BMW app verschrikkelijk vergeleken Kurviger/Garmin/Maps/noem wat. Mijn pa heeft na een jaar proberen zelfs weer een Garmin op de 1250RT gezet (de 1250/1300RT hebben geen navigatie voorbereiding meer en dus geen wonderwheel op de nav).
Logging hebben ze allemaal.
Nou zo uniek ook weer niet ;) - Ik vind het ook een prima app.

De routes die ik dmv gpx inlaad kan ik rijden met duidelijke instructies, en de routes die ik ter plekke maak (met doe maar bochtig naar wherever) zijn meestal goed.

En integratie met de motor (R1250RS) werkt fijn, max snelheid in mn dash en bij het aanrijden van een afslag ruim op tijd melding. Hoef daardoor niet vaak op de kaart te kijken, alleen als er een afslag of kruising aankomt waar we niet rechtdoor moeten.

Zou nog wel graag wat extra mogelijkheden willen om de kaartweergave te tweaken - een hoger contrast weergave kan wellicht beter werken icm lagere display brightness. En pauzes in de route zijn me met geen enkele app ooit gelukt, dat zou ook een mooie toevoeging kunnen zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• fonias
  • Nu online
noes schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:18:
[...]
.....
Zou nog wel graag wat extra mogelijkheden willen om de kaartweergave te tweaken - een hoger contrast weergave kan wellicht beter werken icm lagere display brightness. En pauzes in de route zijn me met geen enkele app ooit gelukt, dat zou ook een mooie toevoeging kunnen zijn.
Pauzes in een route opnemen gaat met myrouteapp prima, heb je die ook is geprobeerd?

• fonias
  • Nu online
Ik vindt het 7" scherm fijner om naar te kijken vergeleken met de iPhone.
Of ik laat de telefoon in mijn zak zitten of klik deze op de Quadlock om op te laden.
De BMW craddle is geen optie voor mij aangezien mijn iPhone er niet in past, al helemaal niet als je er een hoesje omheen hebt.
Prijs van de craddle is bijna net zoveel als een Carpuride waar ze altijd met kortingen gooien.
Ook schijnt het anti vibratie van de craddle slecht te zijn.

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik hoor te vaak dat een iPhone (€1500) door trillingen een kapotte lens stabilisator krijgt. Dan heb ik liever een goedkoop vast display. That’s my 2 cents. ;)

• WilbertNeems
kneusteun schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:46:
Die angst voor camera schade geloof ik ook niet meer. Gaat al jaren goed, op de weg op zandpaden en over rotsen en boom wortels.
Met of zonder trillingsdemper?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:00

A13X

Dude

WilbertNeems schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:54:
[...]

Met of zonder trillingsdemper?
Hier zonder trillengsdemper, op de gps mount van de Norden +/-10kkm 2 jaar met een S23+.

Awesome

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

iMars schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:30:
[...]

Ik hoor te vaak dat een iPhone (€1500) door trillingen een kapotte lens stabilisator krijgt. Dan heb ik liever een goedkoop vast display. That’s my 2 cents. ;)
Mijn telefoon is een stuk minder duur (persoonlijk vind ik een telefoon kopen voor dat soort bedragen belachelijk, maar ieder z'n ding uiteraard!) maar ook daar vind ik het zonde als de camera door trillingen kapot zou gaan.

Zelf heb ik een Rider 400/450 op de motor zitten, die ik (net als de motor zelf trouwens) vooral gebruik om van A naar B te komen. Ach ik gewoon random wat rond ga rijden, heb ik geen navigatie bij me of het ding staat gewoon uit :)

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12 09:57
Hoewel ik in de auto Apple Carplay gebruik en dit echt super vind, ben ik op de motor het meest tevreden met mijn 'oude' TomTom 410 :)
Traag? Zeker. Klein scherm? Absoluut. Maar de eenvoud en bediening zijn zó prettig dat ik niet anders meer wil. En het ding is er ter ondersteuning, niet voor de mooi :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-12 17:13
Ik gebruik ook carplay icm scenic op een carpuride display om te navigeren op de motor, mijn telefoon blijft daarbij in mijn broek-, of jaszak. Het verbruik van wireless carplay is in mijn geval te verwaarlozen. Met 60% durf ik met gemak een 3 uur durend rondje om de kerk te doen, zonder laadkabel mee te nemen. Daarna zit ik wel aan of net onder de 20%. (afhangkelijk van hoe het bereik onderweg was). Mocht ik toch een langere rit rijden en mijn telefoon moeten laden onderweg, dan doe ik hem gewoon in de voorzak van mijn jas met de flap open zodat de kabel past (wat een klein zakje eigenlijk). Alleen met regen is dat een puntje. Is nog niet voorgekomen, maar ook dat lossen we wel op zodra we het tegenkomen.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12 20:55
kneusteun schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:46:
Ik lig vaker naast de motor dan ik wil en dan zou een telefoon in de broekzak eerder schade hebben (of geven aan mij) dan wanneer aan de motor vastzit op een plek die niet gauw de grond raakt…

Ik heb al 2 camera's gesloopt, maar eerlijk is eerlijk, dat was omdat ik een timelapse van de rit probeerde te maken. Je camera gebruiken terwijl hij in de mount zit = kapotte camera (2 uit 2 tot nu toe). Ik kan me voorstellen dat bij sommige telefoons ook zo nu en dan de camera wordt ingeschakeld voor gezichtsherkenning of wat voor dubieuze functie dan ook.. en dan is de kans op stuk gaan best groot.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Pyr0_
geert_s schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:42:
[...]

Ik heb al 2 camera's gesloopt, maar eerlijk is eerlijk, dat was omdat ik een timelapse van de rit probeerde te maken. Je camera gebruiken terwijl hij in de mount zit = kapotte camera (2 uit 2 tot nu toe). Ik kan me voorstellen dat bij sommige telefoons ook zo nu en dan de camera wordt ingeschakeld voor gezichtsherkenning of wat voor dubieuze functie dan ook.. en dan is de kans op stuk gaan best groot.
Ik mis even waarom een camera in een telefoon sneller stuk zou gaan als ie aan zou staan als wanneer dat ie uit staat?

Er zit toch vrij weinig (niets) mechanisch in een telefooncamera zoals shutters of lenzen die opengaan/bewegen? Kan (zal?) het mis hebben hoor, ben benieuwd te horen van iemand die er meer van weet.

Ik heb onderweg (te) vaak dat ik m'n foon vergeet te unlocken als ik vertrek, dat ik onderweg m'n pincode nog even moet intoetsen, en dus ook de frontcamera geactiveerd is voor gezichtsherkenning. Of dat ik bij een foto momentje vergeet de camera app te sluiten en 'm zo in de houder duw en dan weer wegrij zonder te switchen na navi. Gelukkig nog geen negatieve gevolgen gemerkt daardoor.

Lijkt erop dat er wel een verschil is tussen de gevoeligheid tussen de iphone's en androids camera's.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12 11:39

ozzynator

Nevermind.

Volgens mij is dat hele trilverhaal gewoon marketing van Quadlock. Oké, er zal er best eens 1 ( of 2) zijn waarvan de ois kapot gaat, maar dat is toch juist gemaakt om met eventuele trillingen om te gaan? Van alleen in een houder zitten gaat dat niet kapot, als je stuur zo hard trilt kun je beter je motorfiets laten nakijken.

Misschien als je onderweg gaat filmen zoals @geert_s heeft gedaan, dat een en ander tegen elkaar gaat werken en dat dan de veertjes kapot gaan.

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:56:
[...]

Ik mis even waarom een camera in een telefoon sneller stuk zou gaan als ie aan zou staan als wanneer dat ie uit staat?

Er zit toch vrij weinig (niets) mechanisch in een telefooncamera zoals shutters of lenzen die opengaan/bewegen? Kan (zal?) het mis hebben hoor, ben benieuwd te horen van iemand die er meer van weet.
Ben niet zeker, maar veel cameras hebben tegenwoordig een (mechanische) stabilisatie. Ois ofzo. Dat kan volgens mij echt wel stuk als het een klap krijgt terwijl het niet gelockt staat.

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-12 17:13
[...]

Er zit toch vrij weinig (niets) mechanisch in een telefooncamera zoals shutters of lenzen die opengaan/bewegen?
Recente iPhones hebben "Optical Image Stabilization" (OIS) wat als het ware de lens beweegt met de bewegingen van de telefoon zodat beelden stabieler blijven. Apple geeft ook aan dat onder andere deze functie niet heel lekker gaat op de trillingen van bijvoorbeeld motoren. Het klinkt dan ook logisch dat de telefoon hiervoor gevoeliger is als het systeem ook daadwerkelijk gebruikt wordt, bij bijvoorbeeld het maken van een timelapse. Zeker weet ik het echter niet.

Voor wat betreft Android telefoons; geen flauw idee. Ik verwacht dat recentere toestellen een vergelijkbare functie hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Supermuskusrat op 02-09-2025 10:11 . Reden: Tik-, typ-, en spelfouten ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Omdat mijn langzame slalom nog steeds niet strák is, niet betrouwbaar genoeg voor een IBKI examen in ieder geval, heb ik op advies van mijn collega een CB650R gepakt vandaag. Ga ik straks ook nog een keertje doen, het lijkt daar toch beter op te gaan. Stuurhoek is kleiner, maar naloop en lengte van de motor óók en dus stuurt het toch wel erg scherp. Bovendien is het was vlotter weg aan een V-Strom 650 :').

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gebruik op mijn R1200GS al meer dan 5 jaar (meer dan 10.000km/jaar) een iPhone in x-grip en nog geen kapotte camera.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31

Herman

FP ProMod
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:11:
Omdat mijn langzame slalom nog steeds niet strák is, niet betrouwbaar genoeg voor een IBKI examen in ieder geval, heb ik op advies van mijn collega een CB650R gepakt vandaag. Ga ik straks ook nog een keertje doen, het lijkt daar toch beter op te gaan. Stuurhoek is kleiner, maar naloop en lengte van de motor óók en dus stuurt het toch wel erg scherp. Bovendien is het was vlotter weg aan een V-Strom 650 :').
Ik krijg nog steeds nachtmerries van die langzame slalom. Terwijl mijn AVB al bijna 20 jaar geleden is. Uiteindelijk kon ik 'm soms, maar tijdens het examen waren het twee kruizen. De rest ging goed dus uiteindelijk in een keer gewoon geslaagd.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-12 11:31
Zo, 2 dagen Assen gehad. 1 vrij rijden circuitschool, 1 bij RSZ. Helaas enorm druk op de zondag (NIWA dag bij circuitschool) maar wel heel mooi georganiseerd door NIWA zelf. Einde dag moest ik echt van bandenset wisselen, dus afspraak gemaakt bij die banden toko na mijn laatste sessie.

Kom ik aan, box dicht aanhanger dicht en de opmerking: "Ja wij moeten ook nog naar huis". |:(

Dan maar de dag erop in de ochtend, megadruk bij RR motorsports, want bij aankomst Assen stonden de plassen nog op de baan. Daardoor de 1e sessie niet kunnen rijden (maar achteraf ook niet erg gezien de baan). 2e sessie een kleine droge lijn, wat het ook wel weer uitdagend maakt. :)

Sowieso wel mooie afwisseling gezien bij de ZAC XL race die georganiseerd werd. In de ochtend alles op Wets, kwali afwisselend slicks en wets. Races waren allemaal slicks.

Zelf een mooie dage gehad, niet sneller gereden (helaas geen ronde vrij baan gehad, maar dat is alleen maar goed). Merk wel dat CBR het alleen maar doet boven de 8k toeren. Strubben uit in dezelfde lijn rijdt een nieuw model R6 bij mij weg :')

Ik denk dat de PK'tjes na 20 jaar ook wel afwezig zijn, maar goed, hoop lol gehad :)

@Tylen Zag ik nou jouw naam en rondetijd bij een 2025 lijst van de ZAC gisteren op Assen? Is dat een Wall of Fame of ben je weer rondjes aan het rijden? *O*

K to the KillaZ

• geert_s
[...]

Ik heb onderweg (te) vaak dat ik m'n foon vergeet te unlocken als ik vertrek, dat ik onderweg m'n pincode nog even moet intoetsen, en dus ook de frontcamera geactiveerd is voor gezichtsherkenning. Of dat ik bij een foto momentje vergeet de camera app te sluiten en 'm zo in de houder duw en dan weer wegrij zonder te switchen na navi. Gelukkig nog geen negatieve gevolgen gemerkt daardoor.

Lijkt erop dat er wel een verschil is tussen de gevoeligheid tussen de iphone's en androids camera's.
Om scherp te stellen (autofocus) beweegt er zeker wel wat in een telefooncamera. Dat is ook precies het deel dat bij mij niet meer werkte. Beide Android telefoons, maar dat maakt in deze niet zoveel uit. Scherpstellen kon bij mijn Samsung alleen nog door tegen de telefoon aan te tikken net zolang tot hij voorbij het dode punt kwam. Er was dus echt een mechanisch onderdeel stuk door gebruik tijdens het motorrijden. Die autofocus doet niets als je hem niet gebruikt, dus waarschijnlijk zit hij dan in de meest veilige stand? Dat is een aanname.

iPhones met OIS hebben dus extra bewegende onderdelen die er waarschijnlijk gevoeliger voor zijn.

• geert_s
Herman schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:16:
[...]

Ik krijg nog steeds nachtmerries van die langzame slalom. Terwijl mijn AVB al bijna 20 jaar geleden is. Uiteindelijk kon ik 'm soms, maar tijdens het examen waren het twee kruizen. De rest ging goed dus uiteindelijk in een keer gewoon geslaagd.
Mijn instructeur gaf me de tip om niet op het midden tussen de pylonen te mikken, maar juist vlak achter de voorste pylon. Door al zo strak te beginnen hou je uiteindelijk aan het eind de meeste marge over. Schijnbaar waren dat belangrijke centimeters voor mij, waardoor ik minder gefocust was op de steeds meer naderende pylonen, en ik ineens gewoon soepel erdoor kwam. Daarvoor was het bij mij ook af en aan net wel of net niet.

• Stanzi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:48
Ik vond de trillings demper ook overdreven, niet gemonteerd. Binnen 100km was de camera stuk van een S22. Voortaan gebruik ik de trillingsdemper.

Ik denk dat er veel verschil zit tussen motoren of het wel of niet kan.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

KillaZ schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:47:
Zo, 2 dagen Assen gehad. 1 vrij rijden circuitschool, 1 bij RSZ. Helaas enorm druk op de zondag (NIWA dag bij circuitschool) maar wel heel mooi georganiseerd door NIWA zelf. Einde dag moest ik echt van bandenset wisselen, dus afspraak gemaakt bij die banden toko na mijn laatste sessie.

Kom ik aan, box dicht aanhanger dicht en de opmerking: "Ja wij moeten ook nog naar huis". |:(

Dan maar de dag erop in de ochtend, megadruk bij RR motorsports, want bij aankomst Assen stonden de plassen nog op de baan. Daardoor de 1e sessie niet kunnen rijden (maar achteraf ook niet erg gezien de baan). 2e sessie een kleine droge lijn, wat het ook wel weer uitdagend maakt. :)

Sowieso wel mooie afwisseling gezien bij de ZAC XL race die georganiseerd werd. In de ochtend alles op Wets, kwali afwisselend slicks en wets. Races waren allemaal slicks.

Zelf een mooie dage gehad, niet sneller gereden (helaas geen ronde vrij baan gehad, maar dat is alleen maar goed). Merk wel dat CBR het alleen maar doet boven de 8k toeren. Strubben uit in dezelfde lijn rijdt een nieuw model R6 bij mij weg :')

Ik denk dat de PK'tjes na 20 jaar ook wel afwezig zijn, maar goed, hoop lol gehad :)

@Tylen Zag ik nou jouw naam en rondetijd bij een 2025 lijst van de ZAC gisteren op Assen? Is dat een Wall of Fame of ben je weer rondjes aan het rijden? *O*
Helaas ben ik gewoon aan het werk ;_ Dit jaar maar 2 dagen gereden in Barcelona.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-12 11:31
Tylen schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:23:
[...]

Helaas ben ik gewoon aan het werk ;_ Dit jaar maar 2 dagen gereden in Barcelona.
Ah, dan was het gewoon een Hall of Fame lijst met rondetijden (al stond er 2025 op :) )

K to the KillaZ

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-12 18:35

_Apache_

For life.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 10:56
-tom-562 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:46:
[...]

Ik wil een 2-cilinder all-road met (toch echt wel) minimaal 80pk, dus b.v. een Transalp valt af.
Voor het geld (wat ik aan een motor wil uitgeven, ik heb meer hobby's, en kinderen en wil een andere auto :P) leek mij dit de leukste fiets.
-Suzuki DL1000 V-Strom: vrij saai en schijnt matig te zijn qua afwerking
-Honda Varadero: Groot en lomp en echt wat wat meer een oude lullen motor
-BMW R11x0GS: erg duur voor wat je krijgt (en dan zou ik minimaal een 1150 willen hebben)
-KTM 990 Adventure: Blijven ook nog steeds prijzig, en ik heb geholpen bij de zoektocht naar een Adventure bij mijn zwager, er staat best wel wat afgetrapt spul te koop...
-KTM 990 SMT: Buiten mijn budget en ook wat meer op straat gericht (net zoals de V-strom en de Varadero trouwens)

De Caponord komt er dan vrij snel uitrollen, een all-road (met spaakwielen O+ ) en genoeg vermogen en geen super exotisch blok.
Ouwe Varadero-lul hier. Je vergeet nog de Husqvarna 901 Norden, een zooi Ducati's en Triumphs en de Teneré 1200. Maar de Caponord is ook een leuke fiets idd, toen ik mijn Vara kocht, ging het ook tussen die twee. Maar na 6 jaar denk ik dat ik achteraf met een Transalp ook heel tevreden was geweest, qua vermogen en zo.

• Adder28
proatjeboksem schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:13:
[...]

Ouwe Varadero-lul hier. Je vergeet nog de Husqvarna 901 Norden, een zooi Ducati's en Triumphs en de Teneré 1200. Maar de Caponord is ook een leuke fiets idd, toen ik mijn Vara kocht, ging het ook tussen die twee. Maar na 6 jaar denk ik dat ik achteraf met een Transalp ook heel tevreden was geweest, qua vermogen en zo.
Triumph is triple bij de ADV's

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 10:56
Adder28 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]

Triumph is triple bij de ADV's
Ach, een kniesoor die daar op let ;)
Maar je hebt wel gelijk, was ik ff vergeten.

• Chevy454
  • Niet online
Aangezien het toch al meermaals is vermeld: Carplay schermen op de motorfiets. Heeft iemand hier een paar linkjes van welke modellen het goed doen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• fonias
  • Nu online
Chevy454 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:50:
Aangezien het toch al meermaals is vermeld: Carplay schermen op de motorfiets. Heeft iemand hier een paar linkjes van welke modellen het goed doen?
Carpuride, meestal met flinke korting te krijgen
https://carpuride.com/nl?...2k_iipEAAYASAAEgK7OfD_BwE

Chigee, ook soms met 10% korting te krijgen en n.m.m. alleen interessant als je ook camera's eraan wilt koppelen.
https://www.chigee.com/nl...Wc875HBToOk1Jk7-s5ONP0j1i
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste