Nou. Ik ben weer thuis. Gister de laatste rit na huis gemaakt, 'S nachts veel onweer en regen gehad, halve nacht wakker gelegen bang dat m'n tentje lekte of weg zou waaien. In de regen opgestaan, op m'n knieën in de tent al m'n zooi ingepakt en wat ontbijt na binnen geschoven. Zeiknatte tent ingepakt, en rond half 10 zat ik op de motor. Zou misschien nog ff bij m'n maatje op de koffie gaan (die zat 10km verderop op een camping waar geen tentjes toegestaan waren). Maar met die regen heb ik daar voor bedankt, ik wou gewoon z.s.m na huis.
Eerst nog even tanken en water halen en toen de snelweg op. En dat is echt geen pretje als je of niets ziet omdat het 1 grote spray is van verkeer voor je. Of je vizier beslaat omdat je pinlock de geest had gegeven (viel letterlijk eruit). En op de duitse snelwegen zonder zoab asfalt was het niet bepaald relaxed rijden. De regen viel wel mee, was al gauw alleen het water wat op de weg bleef liggen. Flink deel van de rit gewoon droog geweest gelukkig. Ter hoogte van Koblenz wel nog flink wat regen gehad en een beetje file, warempel gingen ze allemaal aan de kant en kon ik er zo tussendoor rijden. Ja ja, ik weet magnie, maar dat was ik ter plekke 'even vergeten'...
Was rond half 3 thuis, maar toen toch al dik 400km erop zitten. Maar ja, van neerploffen op de bank was natuurlijk geen sprake. Al die natte zooi moest worden uitgepakt, uitgehangen en/of worden gewassen. Daarna maar bij m'n ouders gaan eten zodat ik niet ook nog na de winkel hoefde en koken, wel ff zo fijn. En toen ik eenmaal weer thuis was nog ff op de bank neergeploft met een boek, maar dat heeft denk ik 10m geduurd voordat ik in slaap donderde. En dan zeggen ze dat je van op vakantie gaan tot rust komt en energie krijgt.
Terugblikkend besef ik me langzaam pas wat voor een voor mij ongelooflijk bizarre onderneming ik heb gedaan. Als je me dit 2 of 3 jaar geleden had gezegd dat ik dit zou doen, had ik je voor gek verklaard. Maar ja, ik heb het toch echt gedaan, met m'n eigen Italiaanse monster door de bergen gereden, door Zwitserland, door Italië, door Oostenrijk. Ik heb écht bovenop die bergen gestaan en die ongelooflijke uitzichten met m'n eigen ogen mogen aanschouwen. Ik heb écht met m'n eigen motor over die waanzinnige bergwegen mogen scheuren. Hoe fucking vet.
Ik heb m'n tegenslagen gehad, op de avond voor vertrek erachter komen dat m'n remschijf aanloopt. Deuk in m'n velg gereden. Achterband naar gort gereden. Zeiknat geworden op m'n 2de dag. Geen hand voor ogen zien van de mist de eerste pas op en niks van die eerste bergen kunnen zien. IJskoud gehad in m'n slaapzak op hoogte. Motor laten omdonderen op het gras en m'n handkap vernielt. Pinlock die er gewoon afvalt.
Maar zou ik het weer doen?
Hell yeah.
100% zeker weten volgend jaar weer die kant op, dan wil ik wat meer van Italië gaan zien, echt de Dolomieten in.
Voor nu, schade maar eens opmaken. Handkap is besteld (230e

). Velgendokter in Horst ga ik morgen eens bellen, dat lijkt wel mee te vallen (75e richtprijs). Alleen ff kijken hoe ik alles eraf ga halen, want volgens mij willen ze puur de velg aangeleverd krijgen. En dan komende winter langzaam m'n spulletjes upgraden. Waterdichte laarzen en handschoenen bijvoorbeeld... Nieuwe tent, wil er echt eentje met een voorportaal waar ik in kan zitten, droog en uit de wind. En nog wel meer kleine zooi. Deel van de hobby alles uit zoeken en plannen.
En natuurlijk is geen post compleet zonder wat afsluitende plaatjes. Zal ze posten in grote thumbnail formaat, anders wordt het wel erg veel.

Dus even klikken voor groot formaat.