Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 72 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
@Roberto Heb je vragen even samen laten vatten door ChatGPT voor de leesbaarheid:

M1000XR besteld.

Bandenkeuze als beginner:
M komt standaard op Bridgestone RS11’s → twijfelachtig in regen.
Overweeg Power 6, S22/S23. Wat is veilig en allround voor heel jaar (ook nat/koud)?

Inductiegeluid:
Mis het t.o.v. m’n les-Honda. Cold air intake nuttig? Geen luide uitlaat nodig, wel beleving.

PPF (Paint Protection Film):
Doen op een motor met veel carbon, of onzin?

Grotere kickstandvoet:
Handig op zachte ondergronden of overbodige upgrade?

iPhone-opbergen & navigatie:
Gekozen voor Connected Ride Cradle, maar telefoon ligt dan open en bloot.
Hoe regenbestendig is dit? Alternatieven?

Zithoogte:
Ik ben 1.80m, met standaard zadel nét geen flatfoot.
Verkoper raadt lage zit af vanwege rijcomfort en windverandering.
Toch doen voor extra zekerheid bij stilstand?

----

Ik heb maar één advies voor je wat je hierboven niet behandeld, neem de 5 jaar verlengde fabrieksgarantie van BMW. Je vragen zijn verder allemaal persoonlijke voorkeur. Ga lekker kilometers maken en je merkt vanzelf wat jij fijn vindt.

Edit: Grapje, nog 1 extra gratis advies, pas op met gaten in de weg en stoepjes. Die carbon velgen zijn behoorlijk gevoelig.

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 24-08-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 22:34
@cyntax Dat was helemaal geen slecht idee van je, zat nog in de euforie-modus, zo is het een stuk cohorenter ;)

En bedankt voor de tip van 5 jaar, die zal ik zeker opvolgen.

Voor wat betreft de carbon velgen, enerzijds lees je dat ze 10x sterker zijn dan normale gesmeden velgen maar anderzijds, gelet op jouw opmerking, denk ik vooral dat ze bedoelen stijver, want inderdaad, als je carbon verkeerd raakt breekt het i.p.v. dat het deukt. Maar zelf dus een nare ervaringen gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 24-08-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05:43
Pyr0_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

Goede tips, dankje!!

Ga morgenvroeg eerst bellen, dan besluit ik of ik de tent inpak of nog een dag wacht op de ducati dealer, die zal vast en zkr een passende band op voorraad hebben...

Heb alvast wat cash geld afgehaald in het dorp waar ik zit. Hopelijk genoeg voor een band. Zal zo nog eens na de receptie lopen hier, wie weet. Maar die tuttomotori ziet er indd al prima uit, die ga ik eerst bellen. Of een honda/harley dealer een ducati gaat helpen vraag ik me af tho.

Die tuttomotori ook gelijk even vragen om mijn remmen voor te checken, ben mss ligt paranoïde na dat akkefietje de avond voor vertrek, maar ik blijf menen iets verkeerds te horen/voelen.

Edit: heb geen precieze profieldiepte gechecked voor vertrek, maar ik dacht "zat". Band zit er ook pas sinds levering in mei op, had net 5k gelopen...
Edit 2: trouwens op een andere plek dan op de foto zie je het metaal al net zitten. Wel maar op 1 plek van 15cm ofzo. Maar lek hoeft die natuurlijk ook maar op 1 plek te gaan.
Heb een beetje vertrouwen in de mensheid. Als hij ergens aankomt en zegt dat je hulp nodig hebt, word je op zijn minst de goede kant op gewezen. En als ze de goede maat band hebben, leggen ze die er wel op. Ze willen ook gewoon wat verdienen :)

5k is niet veel... Maar ik weet niet wat voor band het was.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:05
[...]

Edit: heb geen precieze profieldiepte gechecked voor vertrek, maar ik dacht "zat". Band zit er ook pas sinds levering in mei op, had net 5k gelopen...
Tja... 235 kilo rijklaar en 160 peekaa, dan is 5k niet heel vreemd, zeker niet als je die paarden regelmatig los laat.

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Bommes

Capo del formaggio

Pyr0_ schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:41:
. En als afsluiter vandaag heerlijke, echte Italiaanse pizza gaan eten bij een lokaal ding wat de campingeigenaar me tipte. 14e voor een pizza, fanta, literfles water en een espresso. Dat zijn nog eens prijzen!
Je hebt bier verkeerd geschreven.. :P

Maar ik ga het toch zeggen:
Told you so!!
En
Welcome to the motorcycle trip club.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
Haha thanks @Bommes, ik weet nog dat ik jou reisverslag las van een trip in z-frankrijk volgens mij en dat heeft mij toen echt wel geïnspireerd! Dacht dat ik zelfs nog een comment had achtergelaten met die strekking.

Enne ben niet zo van het bier, zeker niet als ik nog moet rijden, dan is het echt gewoon 0. Ik ben beroepschauffeur, kan het me echt niet permitteren gewoon.
Gister kwam ik bij toeval wel een taxfree zone tegen, echt heel vaag. Getankt voor 1.20 ofzo en een literfles limoncello gehaald voor 8e. Dat vindt ik op z'n tijd dan wel lekker (savonds! ;))

Net nog eens wezen vragen bij de camping eigenaar, maar ik vond alleen de oude vrouw en haar vermoedelijke kleindochter, die gelukkig wel wat Engels sprak. Maar zei wezen me vooral op bandenshops voor auto's. Denk dat ze niet zo goed begrijpen dat er een wezenlijk verschil in zit. Maar goed. Morgenvroeg maar eens beginnen met bellen en dan zien we wel verder. Hooopelijk kan ik een road 6 krijgen, maar ik denk dat ik tevreden mag zijn als ik iets vindt wat past...

Er zit nu een Pirelli Scorpion Trail 2 op btw. En 6k km's is gewoon treurig. Ook al is het 235k en 160pk's (eerder 150 heb ik me laten vertellen btw). Ik probeer ook nog altijd redelijk progressief gas te geven, dus niet gelijk bij bocht uit vol open, maar progressief open draaien. Tuurlijk, ik doe het wel eens hoor, tis leuk, maar juist met het idee beetje de band te sparen. Heeft dus niet veel geholpen. _O-
Maar goed, ik heb afgelopen dagen best lopen vlammen op sommige stukken, mss ben ik dan ook weer niet zo zuinig op de band geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:43
Pyr0_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:26:
Haha thanks @Bommes, ik weet nog dat ik jou reisverslag las van een trip in z-frankrijk volgens mij en dat heeft mij toen echt wel geïnspireerd! Dacht dat ik zelfs nog een comment had achtergelaten met die strekking.

Enne ben niet zo van het bier, zeker niet als ik nog moet rijden, dan is het echt gewoon 0. Ik ben beroepschauffeur, kan het me echt niet permitteren gewoon.
Gister kwam ik bij toeval wel een taxfree zone tegen, echt heel vaag. Getankt voor 1.20 ofzo en een literfles limoncello gehaald voor 8e. Dat vindt ik op z'n tijd dan wel lekker (savonds! ;))

Net nog eens wezen vragen bij de camping eigenaar, maar ik vond alleen de oude vrouw en haar vermoedelijke kleindochter, die gelukkig wel wat Engels sprak. Maar zei wezen me vooral op bandenshops voor auto's. Denk dat ze niet zo goed begrijpen dat er een wezenlijk verschil in zit. Maar goed. Morgenvroeg maar eens beginnen met bellen en dan zien we wel verder. Hooopelijk kan ik een road 6 krijgen, maar ik denk dat ik tevreden mag zijn als ik iets vindt wat past...

Er zit nu een Pirelli Scorpion Trail 2 op btw. En 6k km's is gewoon treurig. Ook al is het 235k en 160pk's (eerder 150 heb ik me laten vertellen btw). Ik probeer ook nog altijd redelijk progressief gas te geven, dus niet gelijk bij bocht uit vol open, maar progressief open draaien. Tuurlijk, ik doe het wel eens hoor, tis leuk, maar juist met het idee beetje de band te sparen. Heeft dus niet veel geholpen. _O-
Maar goed, ik heb afgelopen dagen best lopen vlammen op sommige stukken, mss ben ik dan ook weer niet zo zuinig op de band geweest. :+
Ach, ik heb een Metzeler Roadtec 01SE in 2200 km kaal gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:18

jeroenathome

Een regel tekst

@Pyr0_ In de bergen slijten de banden sneller dan in Nederland. Ik ga komend weekend richting de Dolomieten en heb vorige week nieuwe banden laten monteren. De oude achterband had nog 4 mm profiel en de voorband 5 mm. Bij de dealer voor de zekerheid nagevraagd en die zeiden dat heen en terug al twijfelachtig is. Diverse reisorganisaties geven ook het advies om vlak voor de vakantie nieuwe banden te monteren. Dan weet je zeker dat het geen probleem gaat geven.

Met de oude band had ik ongeveer 7 à 8000 km mee gereden. Met het profiel wat er nog was had ik tot het eind van het jaar wel door kunnen rijden in Nederland.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Asfalt daar is ook echt wel flink stroef, vreet bandjes.
Been there done that

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik had dat van te voren ook wel bedacht hoor, heb de voorband dus ook vervangen om die reden. Maar ik ga geen band vervangen die er net 4k km en 3,5maand op zit... Had echt niet gedacht dat ie zo hard zou slijten. Met de road 6 op de strom heb ik volgens mij 12/13k km gedaan, die waren wel aan vervanging toe, maar niet zo erg als deze nu naar 6k km..
Nja, leermomentje i guess, volgend jaar incalculeren dat ik ze vervang vlak voor de vakantie.

Heb iig een 7 telefoonnummers opgeslagen en ga morgen gelijk beginnen met bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyr0_ op 24-08-2025 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als die band nog niet versleten is voor de vakantie, gaat ie er af en de garage in voor volgend voorjaar.
Zo heb ik nog een setje liggen (dat verder is versleten dan ik dacht) als reserve.

Maar morgen komt er toch echt een nieuw setje op, ondanks dat de voorband nog prima is. Voor een vakantie ligt er nieuw rubber onder, punt. Ik wil geen dagen kwijt zijn tijdens de vakantie omdat ik dacht dat die band dat nog wel zou redden.

Tip: als je een regen modus op de motor hebt, dan beperkt dat het koppel ook flink. Dat spaart dan weer banden.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-08-2025 18:25 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:23:
Tip: als je een regen modus op de motor hebt, dan beperkt dat het koppel ook flink. Dat spaart dan weer banden.
En je plezier, daarop wordt dan ook flink bespaard :P

@Pyr0_ deze was een paar weekjes daarvoor nog gewoon in orde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q81G1WEhihZ6AuHT5LP4DkTw9EA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OgEvrHXATLy5q2PruJh5epP.jpg?f=fotoalbum_large
Okay 12 inch, en veel van de kilometers met 2 er op.
Maar goed met maar 22pk blijft het meestal wel ff heel.
Deze was wel lek gegaan onderweg, flink stuk moeten lopen :-(

Dit was 2 dagen daarvoor, okay ook niet veel ribbels met in het loopvlak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWEngnC3Qs_VWajnzaJM6V9JTRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z69MOe9uuteBTG058bczSQHx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Bommes op 25-08-2025 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 23:15
PFFFF morgen op vakantie naar zwarte woud 4 nachten daar wezen! Was de bedoeling om ook nog naar oostenrijk door te gaan Nauders maar ik haak af voor alleen maar regen!
En kamperen was de bedoeling maar vanaf woensdag slaat het weer al ook om in zwarte woud dus we hebben hotel geboekt voor 35 euro inc ontbijt voor 4 nachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:50:
[...]

En je plezier, daarop wordt dan ook flink bespaard :P
Nou ja, ten eerste weet ik niet zeker of je altijd wel die 160 paardjes nodig hebt, misschien voldoen 100 pony's op sommige momenten ook wel. Vlot rijden heeft niet altijd met vermogen te maken. Met zo'n vespa weet je dat als geen ander. ;)

Maar wat ik vooral bedoelde: als je aan het profiel begint te twijfelen en je moet nog een stuk richting de bandenboer, dan is dat een manier om de levensduur wel wat te rekken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:50:
[...]

Nou ja, ten eerste weet ik niet zeker of je altijd wel die 160 paardjes nodig hebt, misschien voldoen 100 pony's op sommige momenten ook wel. Vlot rijden heeft niet altijd met vermogen te maken. Met zo'n vespa weet je dat als geen ander. ;)

Maar wat ik vooral bedoelde: als je aan het profiel begint te twijfelen en je moet nog een stuk richting de bandenboer, dan is dat een manier om de levensduur wel wat te rekken. :)
Je hebt helemaal gelijk, en die modus gaat hier zkr ook aan morgen.

Ik heb op zat punten deze reis echt mega rustig gereden, enerzijds om van de uitzichten te genieten, of anders omdat de situatie het niet toeliet. Drukte, krappe wegen, regen noem maar op. Maar vooral die krappe wegen, op plekken net wat meer dan een auto breedte, blinde bochten en een afgrond direct naast de weg van honderden meters... dan ga je vanzelf rustig rijden, of je moet een doodswens hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bedankt voor de omschrijving, ik kijk er al weer naar uit. :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:43
Pyr0_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:06:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, en die modus gaat hier zkr ook aan morgen.

Ik heb op zat punten deze reis echt mega rustig gereden, enerzijds om van de uitzichten te genieten, of anders omdat de situatie het niet toeliet. Drukte, krappe wegen, regen noem maar op. Maar vooral die krappe wegen, op plekken net wat meer dan een auto breedte, blinde bochten en een afgrond direct naast de weg van honderden meters... dan ga je vanzelf rustig rijden, of je moet een doodswens hebben.
Of als je gewoon niks ziet... 😇 YouTube: Down through the mist of the Tourmalet / À travers la brume du Tourm...

@Roberto na deze motor zal alles saai zijn... Of je moet de KTM 1390 Superduke aandurven. Veel plezier ermee! Ik heb gedaan wat jouw dealer zei: een fijne reismotor en een speelmotor!

[ Voor 20% gewijzigd door BvZwolle op 24-08-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ibothead schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:48:
PFFFF morgen op vakantie naar zwarte woud 4 nachten daar wezen! Was de bedoeling om ook nog naar oostenrijk door te gaan Nauders maar ik haak af voor alleen maar regen!
En kamperen was de bedoeling maar vanaf woensdag slaat het weer al ook om in zwarte woud dus we hebben hotel geboekt voor 35 euro inc ontbijt voor 4 nachten
Ik zit hier ook te twijfelen wat te doen. Plan was eigenlijk pas donderdag door het zwarte woud te gaan, maar als het me morgen lukt een band te vinden ga ik gelijk, een dag eerder dus, al richting m'n volgende eindpunt. Dan zou ik er woensdag doorheen rijden, maar ook dan wordt er regen voorspeld... niet echt zin in. Ook een optie is snelste route pakken richting onderkant zw. woud, dat is ong 360km, 5/6uurtjes snelweg is best te doen vanaf hier. Maar dan mis ik wel heel wat moois hier.. dilemmatje hoor.
Trouwens, welk hotel heb jij voor 35e prr nacht?? Dat is wel een optie als alternatief op kamperen!

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 24-08-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 23:15
Pyr0_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:47:
[...]

Ik zit hier ook te twijfelen wat te doen. Plan was eigenlijk pas donderdag door het zwarte woud te gaan, maar als het me morgen lukt een band te vinden ga ik gelijk, een dag eerder dus, al richting m'n volgende eindpunt. Dan zou ik er woensdag doorheen rijden, maar ook dan wordt er regen voorspeld... niet echt zin in. Ook een optie is snelste route pakken richting onderkant zw. woud, dat is ong 360km, 5/6uurtjes snelweg is best te doen vanaf hier. Maar dan mis ik wel heel wat moois hier.. dilemmatje hoor.
Trouwens, welk hotel heb jij voor 35e prr nacht?? Dat is wel een optie als alternatief op kamperen!
https://sommerhang.de/

maar ze reageren niet op de mail ik ga ze morgen bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33

_Apache_

For life.

jeroenathome schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:54:
@Pyr0_ In de bergen slijten de banden sneller dan in Nederland. Ik ga komend weekend richting de Dolomieten en heb vorige week nieuwe banden laten monteren. De oude achterband had nog 4 mm profiel en de voorband 5 mm. Bij de dealer voor de zekerheid nagevraagd en die zeiden dat heen en terug al twijfelachtig is. Diverse reisorganisaties geven ook het advies om vlak voor de vakantie nieuwe banden te monteren. Dan weet je zeker dat het geen probleem gaat geven.

Met de oude band had ik ongeveer 7 à 8000 km mee gereden. Met het profiel wat er nog was had ik tot het eind van het jaar wel door kunnen rijden in Nederland.
Je rijdt met bagage, hogere temperaturen, sportiever rijden. Ja dan wil zo een band wel.

Ik had verwacht dat m'n Zero (vanwege het hoge koppel) de achterband op zou vreten, maar dat valt enorm mee. Heb nu 10k gedaan en staat er nog fris bij, ruim profiel over de hele breedte.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
_Apache_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:58:
[...]

Je rijdt met bagage, hogere temperaturen, sportiever rijden. Ja dan wil zo een band wel.

Ik had verwacht dat m'n Zero (vanwege het hoge koppel) de achterband op zou vreten, maar dat valt enorm mee. Heb nu 10k gedaan en staat er nog fris bij, ruim profiel over de hele breedte.
Hogere temperaturen?! I wish _O-
Op de passen is het over het algemeen tussen de 10 en 15c zodra je boven de 1500m bent. Heb ook 30c gezien maar dat was in het dal bij meer van Como, maar daar was het gemiddeld 35km/h rijden.

Maar je hebt wel gelijk hoor, de omstandigheden zijn gewoon zwaar voor een band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:14
Ik rijd een my24 KTM superadventure S. Ik gebruik nu Dunlop Roadsmart 4 Deze gaan met mijn rijstijl 0ngeveer 8K km mee. Heb ook wel met de Road 6 gereden. Die gaan 10K mee. Maar bij trips in de pyreneen of of sardinie slijten de banden veel sneller. Ik vertrek altijd op een nieuw set. Op sardinie / pyreneen rijd ik 70% profiel weg in ongeveer 2500 km ( 8 dagen sturen daar ter plaatse ) Nieuw heeft een achterband ongeveer 6.5mm profiel blijft dan 2 mm van over. oorzaak: het is erg bochtig en er wordt graniet door het asvalt gemengd. Dit geeft veel grip maar ook meer slijtage. Op sommige passen in de alpen mn de zwitsers gebruiken dat asvalt ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:54
Kleine tip voor de mensen die lonken naar Skandinavie: Finland->Zweden->Noorwegen in die volgorde doen, niet omgekeerd. Van oost naar west wordt het alsmaar beter, omgekeerd heb je het mooiste gezien en gaat de rest wat tegenvallen, voor zover Skandi kan tegenvallen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pyr0_
Sta nu bij motorsport niedermayr die hebben een pirelli angel op voorraad. Duur grapje voor 260e maar kan tenminse mn weg vervolgen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Beter duur dan niet te koop @Pyr0_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Precies! Al heel blij dat ik mn weg kan vervolgen! Laatste kilometers wel met geknepen billen gezeten hoor. Denk dat ik nog nooit zo rustig een leuke bergweg heb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchgixxer
Pyr0_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:28:
Sta nu bij motorsport niedermayr die hebben een pirelli angel op voorraad. Duur grapje voor 260e maar kan tenminse mn weg vervolgen! *O*
Is een zeer goede sporttour band. Neem de voorband er gelijk bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zou ik ook doen, als ze die hebben liggen. Beter gelijk een volledig nieuwe set.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyr0_
Heb 11 dagen geleden een nieuwe michelin road6 voorband erop laten zetten. Nu zal die hier ook wel hard slijten, maar toch niet zó hard dat ik die nu al ga vervangen. ;)

Trouwens geen slechte plek om even te moeten wachten O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0YtvTMcw305S08yM2Pz95NvgMI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BWHJMDVgD1KTcfMCi0oBsvcY.jpg?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door Pyr0_ op 25-08-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

charrel

Cortisol4life..

Pyr0_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:28:
Duur? Koop is een band in Noorwegen dan zou ik zeggen. 9 jaar terug was een simpele tourance exp al 325€ achter. GS heeft nog smalle achterbanden ook, zo ik wat sportiever willen hadden ze nog iets anders die was 385€ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
Succes, @Pyr0_! Klinkt als één groot avontuur dat je meemaakt. En je verhalen zijn à la @Bommes, maar dan zonder ongelukken. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:32
Jolke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:14:
Succes, @Pyr0_! Klinkt als één groot avontuur dat je meemaakt. En je verhalen zijn à la @Bommes, maar dan zonder ongelukken. :+
Meh, ik mis de signature selfies à la @Bommes

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 28-08 16:28

Wootlock

Evilution

Roberto schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:19:
@cyntax Dat was helemaal geen slecht idee van je, zat nog in de euforie-modus, zo is het een stuk cohorenter ;)

En bedankt voor de tip van 5 jaar, die zal ik zeker opvolgen.

Voor wat betreft de carbon velgen, enerzijds lees je dat ze 10x sterker zijn dan normale gesmeden velgen maar anderzijds, gelet op jouw opmerking, denk ik vooral dat ze bedoelen stijver, want inderdaad, als je carbon verkeerd raakt breekt het i.p.v. dat het deukt. Maar zelf dus een nare ervaringen gehad?
Das best een behoorlijke motor als eerste motor.
Veel plezier en houdt hem op het asfalt :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wootlock schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:29:
[...]

Nog beter, met de zwarte stukjes naar onderen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
BvZwolle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:18:
[...]

@Roberto na deze motor zal alles saai zijn... Of je moet de KTM 1390 Superduke aandurven. Veel plezier ermee! Ik heb gedaan wat jouw dealer zei: een fijne reismotor en een speelmotor!
Dank! En we gaan het meemaken, wat voor mij de doorslaggevende factor was is dat de M1000 XR zoveel vertrouwen gaf t.o.v. de hogere Ducati's.

Maar net zoals met auto's is meer vermogen niet persé altijd vermakelijker. De leukste races die ik ooit heb gereden waren in de oude simpele auto's.

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik dan ook al nu te stellen dat er nog wel iets bij gaat komen t.z.t. maar eerst wat kilometers maken op de meest veilige fiets (qua electronica) die ik mij kon bedenken.

De KTM is echt een monster :9 maar ik denk dat de volgende stap juist een oudere "gooi en smijt" machine wordt zoals bijv. een 600CC Honda (https://motorotterdam.nl/...7013771/honda-cbr-600-rr/) , als het zover is horen jullie mij zeker. Eerst eens de M1000 XR inrijden (1000km maximaal 9000 rpm 8)7 van bijna 15.000 )
Wootlock schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:29:
[...]

Onder het mom van first time right nietwaar? O+

Nee, de verkoper zei ook, je mag blij zijn als 30% van wat die motor kan er uit gaat halen, ik denk zo maar eens dat hij gelijk heeft. Maar de carbonfiber velgen + toch wel de veel mooiere looks van de M1000 met het M competition package in het zwart vs de S1000 in het wit waren de doorslaggevende factor qua keuze voor het model in de range. Niet de 170 vs 201pk, beiden meer dan genoeg snelheid.

Overigens nog een hele discussie gehad met de dealer vandaag over de banden, hij wil ze met alle plezier omgooien maar stelde dat de Bridgestone Battlax RS11's echt nog wel veilig zijn in de regen en dat eigenlijk al zijn klanten op die band rijden.

En toch maar de motor in de PPF laten zetten ivm het carbon.

Zin in de eerste ritjes einde deze week!
HTT-Thalan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:23:
[...]

Nog beter, met de zwarte stukjes naar onderen :+.
Lijkt mij vrij essentieel voor mijn comfort en rijgenot :P

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 25-08-2025 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Roberto schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:28:
[...]

Dank! En we gaan het meemaken, wat voor mij de doorslaggevende factor was is dat de M1000 XR zoveel vertrouwen gaf t.o.v. de hogere Ducati's.

Maar net zoals met auto's is meer vermogen niet persé altijd vermakelijker. De leukste races die ik ooit heb gereden waren in de oude simpele auto's.

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik dan ook al nu te stellen dat er nog wel iets bij gaat komen t.z.t. maar eerst wat kilometers maken op de meest veilige fiets (qua electronica) die ik mij kon bedenken.

De KTM is echt een monster :9 maar ik denk dat de volgende stap juist een oudere "gooi en smijt" machine wordt zoals bijv. een 600CC Honda (https://motorotterdam.nl/...7013771/honda-cbr-600-rr/) , als het zover is horen jullie mij zeker. Eerst eens de M1000 XR inrijden (1000km maximaal 9000 rpm 8)7 van bijna 15.000 )

[...]

Onder het mom van first time right nietwaar? O+

Nee, de verkoper zei ook, je mag blij zijn als 30% van wat die motor kan er uit gaat halen, ik denk zo maar eens dat hij gelijk heeft. Maar de carbonfiber velgen + toch wel de veel mooiere looks van de M1000 met het M competition package in het zwart vs de S1000 in het wit waren de doorslaggevende factor qua keuze voor het model in de range. Niet de 170 vs 201pk, beiden meer dan genoeg snelheid.

Overigens nog een hele discussie gehad met de dealer vandaag over de banden, hij wil ze met alle plezier omgooien maar stelde dat de Bridgestone Battlax RS11's echt nog wel veilig zijn in de regen en dat eigenlijk al zijn klanten op die band rijden.

En toch maar de motor in de PPF laten zetten ivm het carbon.

Zin in de eerste ritjes einde deze week!

[...]

Lijkt mij vrij essentieel voor mijn comfort en rijgenot :P
Een motorband heeft niet zo heel veel profiel nodig om water af te voeren. Samenstelling van het rubber is belangrijker. Zolang het spul maar een beetje op temperatuur komt heb je grip.

Vroegâh (opa vertelt) vele kilometers gemaakt op Supercorsa’s die niet op de weg toegestaan waren. Ook in de regen kon je daarmee stevig doorrijden. Heb me daar nooit door laten weerhouden.
Belangrijkste verschil is dat je met minder marge rijdt (want meer allround banden doen het nog beter in de regen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maatje van me heeft eerder dit jaar zijn eerste rit met de M1000R op de standaard bridgestones gereden, door het smeltwater van de sneeuw.

Dat ging prima. En de motor was smérig daarna. :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pyr0_
Nou, was me dagje wel weer hoor. Vanmorgen vroeg meteen gaan bellen voor een nieuwe band. De ene die schelde me nog net niet uit in het Italiaans, de ander in zeer gebrekkig Duits kon me ook niet helpen. Maar warempel opeens een dame eraan die perfect Engels sprak, en die hadden (bijna) de perfecte band op voorraad, een Pirelli Angel GT2. Al eens eerder gezien dat die gewoon heel goed is. Dus gevraagd of ze 'm gelijk erop kunnen zetten. Was eerst pas om half 2 smiddags mogelijk, maar toen ik met een teleurgestelde 'oh' reageerde was het zo van 'wacht maar ff kan mss nog voor het middageten'. Dus ik snel alles ingepakt en daar heen, en een uurtje later stond ik weer buiten met een nieuwe band. Monteur gelijk ook even gevraagd m'n remmen voor te checken, die kon niks geks ontdekken, dus met een gerust hart weer de weg op. Maar niet voordat we de olie nog even hadden afgetopt, ging toch nog 400ml-ish in, terwijl ik die voor vertrek had bijgetopt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkNAL8LQAgTGO5k76yU35wnuNtU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NeIhjfmm898FAY6day87DQP1.jpg?f=user_large
Daar linksonder in de verte ergens ligt de garage vanwaar ik die foto vanmiddag had gepost.

Toen vertrokken en gelijk een mooie bergweg te pakken, maarja nieuwe band, beetje rustig aan doen natuurlijk. Dat heb ik welgeteld 25km volgehouden. Nja, probeerde me iig in te houden vol gas weg te trekken uit langzame bochten, is iets toch..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ASlOOKJVwQ1u1SlyqG5O6G1yyg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NbQ5P2GxRIdRmMnjxk6WS6g6.jpg?f=user_large

Toen de Timmelsjoch, zoals ik al zei, superlatieven schieten op een gegeven moment gewoon te kort. Waanzinnige vergezichten, idioot lekker wegen. Je weet niet of je gewoon wilt gassen en genieten van de weg, of van de uitzichten. Op de top maar even gestopt en ff het uitzicht op me in laten werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qEmRhI3LR5yigp1J6vosD3cF-s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wCINxfbYC4BTWwMLZDAyKiOP.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4FEHiEEu8AZokv69hyyJI1xCbI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SehASD5jhAawEkyJp4P9A8wJ.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHiu5jCyVACZE458pEja3vIVMjE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iaQOKsOFZP1c5fsgOsYgWHxr.jpg?f=user_large

Toen nog een heel stuk Oostenrijk gehad, stukje wat ik had kon lekker doorgereden worden. Eenmaal aangekomen op de camping weer een prachtig uitzicht, gaat leuk wakker worden morgen. Maar eerst de nacht van 7c maar eens doorkomen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PtHS_q_xQCZAmeUEf46IPOpC3w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qhv5sRAqy25olVjgFjv0wVQV.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4b7h6OtgrwTv95QZCDJiQlBG5A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yPzfK35vslckk5Gvekc0HD2n.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:46
[...]
Heb geen precieze profieldiepte gechecked voor vertrek, maar ik dacht "zat". Band zit er ook pas sinds levering in mei op, had net 5k gelopen...
Hier nu op vakantie met een trip van 6.5k kilometers ongeveer, de achterband zal bijna kaal zijn als ik thuiskom denk ik met nog geen 100pk en 66nm :+ en voor zal dan ook bijna op zijn, nieuwe banden zijn aan te raden in de Dolomieten of zeker als je een week weg gaat :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:18

jeroenathome

Een regel tekst

@Pyr0_ Mocht je tegen het eind van de week nog daarginds zijn. Op de 31e is er een wielerkoers waarbij diverse passen zijn afgesloten.

Ik heb een alternatieve route gemaakt voor mijn aankomst komende zondag.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:00
als ik jullie verhalen zo lees vraag ik me toch af of ik echt TE rustig rijd :+
Vorige week een weekje door de Frans/Italiaanse alpen gedaan (Col de L'iseran, Galiber, Grand en petit St' bernard, Isola 2000, ...) totale rit iets van een 3k km, waarvan ongeveer 1k over autosnelweg om terug huiswaarts te rijden.
bij vertrek hadden mijn banden iets van 4-5mm profiel, en bij thuiskomst nog zeker 2 a 3mm over..
en ik had nou niet het gevoel dat ik traag reed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33

_Apache_

For life.

Deathaspire schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:29:
Dat idee heb ik ook nog wel eens, heb setjes die voorbij de 15k km gegaan zijn en die eigenlijk nog niet echt op waren.

Maargoed, 3/4 van mijn kilometers zijn saaie forens ritten, dus dat zal ook wel helpen. En ben met de e-motor nog niet de Alphen in geweest. Maargoed, ook dat moet gaan veranderen vind ik. O-)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:46
Verschilt enorm wat de ondergornd is en temperatuur en natuurlijk de band.
Heb wel eens een set met 3k opgebrand en wel eens een set die na 9k die nog prima is.

Destijds met de KTM een weekje Duitsland was 1 achterband, beetje de bochten in skidden etc.
Maar ook een noppenband over de snelweg wil best snel verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Deathaspire schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:29:
Vorige week een weekje door de Frans/Italiaanse alpen gedaan (Col de L'iseran, Galiber, Grand en petit St' bernard, Isola 2000, ...) totale rit iets van een 3k km, waarvan ongeveer 1k over autosnelweg om terug huiswaarts te rijden.
bij vertrek hadden mijn banden iets van 4-5mm profiel, en bij thuiskomst nog zeker 2 a 3mm over..
en ik had nou niet het gevoel dat ik traag reed..
Hoe hoger de snelheid in de bocht, hoe minder je hoeft te accelereren en hoe minder slijtage je achterband heeft. Je rijdt juist veel te snel! :+

Nee, rijstijl en motor + band maken veel uit. Hard accelereren doet wat met je achterband, hard remmen met je voorband. Een <500cc motor kan veel langer met zn achterband doen dan die lompe dingen van mij, met vergelijkbare rijstijl natuurlijk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

iMars

Full time prutser

Retourtje naar New Castle is geboekt! *O* *O* *O*

8 dagen rondrijden daar, waarvan 1 dag bij vrienden in Glasgow. Heb al een grove route gemaakt. Is 300km op een dag te doen (snelwegen vermijden, ca 5u per dag)?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
Ik denk dat je snel uitkomt rond de 40 / 50 km per uur rijdend, los van rust. Dus 300 zal wel te doen zijn, maar denk niet dat je 5 uur uit en thuis bent. Eerder 8 uur onderweg?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyntax
@iMars 300km is wel goed te doen lijkt me. Wij hebben in het voorjaar de NC500 route van @ToolkiT gereden met een gemiddelde van 250km per dag. Hierdoor konden we regelmatig stoppen op mooie plekken en even genieten van het uitzicht. Daarnaast waren we altijd relatief vroeg bij ons volgende B&B waardoor we nog even de omgeving te voet konden verkennen. We waren ongeveer 8/9 uur onderweg, zonder stoppen in 5 uur te doen maar dat is wel zonde om zo rap voorbij al die fantastische landschappen te vliegen.

Veel plezier! Schotland is voor ons tot nu toe de leukste motorvakantie geweest. Wij stappen over een paar dagen op de Ferry richting Oslo en hopen de Noordkaap aan te gaan tikken, eens zien of dat het gaat overtreffen :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvfEAUDXPkTJ7vpkkXkF4qTaK1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hr90o58V44bUeYF7tcLBTsjE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zoiets denk ik ook ja.

Ik tel afhankelijk van de omgeving, zo'n 50-55km/h gemiddeld. (In de Eifel zitten we eerder rond de 65km/h gemiddeld) Op vakantie gaat het er toch allemaal wat gemoedelijker aan toe, je stopt wat vaker voor een plaatje, de wegen zijn er wat krapper.
Maar let wel, in bergachtige omgevingen is dat nog steeds heel snel en zul je dat regelmatig ook niet halen.

2 uur stilstand strijd heb je ook al snel, al is het maar dat bij een pauze je moet bestellen, eten, afrekenen, toilet, en dan weer opstappen. Een uurtje is niets.
Ik probeer mijn dagritten dan ook rond de 6-6,5u rijtijd te mikken, dan is mijn dag volledig gevuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

iMars schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:50:

8 dagen rondrijden daar, waarvan 1 dag bij vrienden in Glasgow. Heb al een grove route gemaakt. Is 300km op een dag te doen (snelwegen vermijden, ca 5u per dag)?
Welke route zit je aan te denken?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
iMars schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:50:

Ik heb dagelijks 300 km door Zwarte Woud/Zwitserland/Vogezen gereden. Dat was goed te doen, maar hangt ook wel af van de hoogtemeters: door het Zwarte Woud zat ik ruim op 9000 m (op èn neer!).

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31

RaseriaN

So much choices..

Even een verhaaltje typen, want er zijn toch wat dingen in een best wel sneltrein vaart gegaan! :Y)

Zoals ik 2 weken terug al aangaf, woensdag 13 augustus AVD examen gedaan en geslaagd. Vrijwel direct bij thuiskomst digitaal een nieuw rijbewijs aangevraagd. Vrijdag kwam het bericht dat ik mijn rijbewijs al kon ophalen! Waarna ik de dag erop in de ochtend naar de Ducati dealer ben gereden (gigantische voorliefde voor Ducati) om daar proef te gaan rijden op een aantal motoren. :D

Altijd al een supersport willen rijden, maar met mijn lengte (2 meter) is dat niet heel erg praktisch of comfortabel. Lang staan twijfelen bij een 1098, en uiteindelijk toch maar gaan proefrijden op een Streetfighter V2S en deze beviel echt heel goed. Helaas niet meer tijd gehad om andere modellen te proberen, dus de week erop op dinsdag weer terug gegaan en op een Panigale V2S gaan rijden ter vergelijk. Helaas bleek de Panigale niet echt voor mij te zijn, ik zit niet comfortabel en mijn lijf is gewoon te lang waardoor ik raar ga hangen/zitten en pijn in de palmen van mijn handen krijg.

Knoop doorgehakt en meteen een nieuwe Streetfighter V2S besteld *O* . Motor waar ik op heb proefgereden is qua uiterlijk nagenoeg gelijk aan wat ik heb besteld. Heb zelf nog extra LED knippers voor en achter besteld :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpiJbDLOTvpQYniaQF-3vQkluC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjiPlLFqAwdKoCE3Nm4BeRAN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TRPLfZ-s5KszTZlpWmcSFtVBM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWQu8KYulGJby0saJcuQGImB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejqdD8xhPzRBla9MZ_e24YaPMd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAtuQlG9m63BWh6N7FLm7omg.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen komt er nog een tailtidy op, om die gigantische puist met kentekenplaat weg te laten werken ;)
Nu nog wachten tot halverwege september, dan is de geplande leverdatum.. wat gaat dat lang duren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ToolkiT schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Welke route zit je aan te denken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hf-wTWjSBgOa_3duAAc1N9oWT9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scfKRsOHFG8UBDUJvMSgvLo1.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de eerste opzet… maar ik denk dat ik de rechter lus eruit haal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

iMars schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

[Afbeelding]
Dit is de eerste opzet… maar ik denk dat ik de rechter lus eruit haal.
welke rechter lus? door de Cairgorms? die zou ik er wel in laten, erg mooi daar..
Als je wil inkorten zou ik deze shortcut nemen.. oostkant van NC500 is minder spectaculair dan west kant..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZAEoijpp1i0nYyFH2-rhvFI0-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yk6CavVwP6IawWWdYcIOkZgr.png?f=fotoalbum_large
Enige wat je mist is een foto bij John 'o groats.. maar dat is IMHO niet het ergste..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
RaseriaN schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:39:
Even een verhaaltje typen, want er zijn toch wat dingen in een best wel sneltrein vaart gegaan! :Y)

Zoals ik 2 weken terug al aangaf, woensdag 13 augustus AVD examen gedaan en geslaagd. Vrijwel direct bij thuiskomst digitaal een nieuw rijbewijs aangevraagd. Vrijdag kwam het bericht dat ik mijn rijbewijs al kon ophalen! Waarna ik de dag erop in de ochtend naar de Ducati dealer ben gereden (gigantische voorliefde voor Ducati) om daar proef te gaan rijden op een aantal motoren. :D

Altijd al een supersport willen rijden, maar met mijn lengte (2 meter) is dat niet heel erg praktisch of comfortabel. Lang staan twijfelen bij een 1098, en uiteindelijk toch maar gaan proefrijden op een Streetfighter V2S en deze beviel echt heel goed. Helaas niet meer tijd gehad om andere modellen te proberen, dus de week erop op dinsdag weer terug gegaan en op een Panigale V2S gaan rijden ter vergelijk. Helaas bleek de Panigale niet echt voor mij te zijn, ik zit niet comfortabel en mijn lijf is gewoon te lang waardoor ik raar ga hangen/zitten en pijn in de palmen van mijn handen krijg.

Knoop doorgehakt en meteen een nieuwe Streetfighter V2S besteld *O* . Motor waar ik op heb proefgereden is qua uiterlijk nagenoeg gelijk aan wat ik heb besteld. Heb zelf nog extra LED knippers voor en achter besteld :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alleen komt er nog een tailtidy op, om die gigantische puist met kentekenplaat weg te laten werken ;)
Nu nog wachten tot halverwege september, dan is de geplande leverdatum.. wat gaat dat lang duren..
Tering, iedereen hier lekkere beginners fietsen de laatste tijd :X
Gratz man, dikke fiets!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
@iMars, leuke route!
Met @ToolkiT dat je de Cairngorms beter niet kunt overslaan. Je rijdt er relatief snel doorheen, maar het is wel schitterend! :Y
Ik vond Loch Ness trouwens tegenvallen, die is niet mooier dan een willekeurig andere Loch. We hebben weliswaar de westelijke route genomen, ik kan dus niets over de oostkant zeggen, maar je kunt je afvragen of je langs Loch Ness bijna terug tot Fort William wilt rijden. Je kunt bij Inverness ook direct richting de Cairngorms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:39:
@iMars, leuke route!
Met @ToolkiT dat je de Cairngorms beter niet kunt overslaan. Je rijdt er relatief snel doorheen, maar het is wel schitterend! :Y
Ik vond Loch Ness trouwens tegenvallen, die is niet mooier dan een willekeurig andere Loch. We hebben weliswaar de westelijke route genomen, ik kan dus niets over de oostkant zeggen, maar je kunt je afvragen of je langs Loch Ness bijna terug tot Fort William wilt rijden. Je kunt bij Inverness ook direct richting de Cairngorms.
Mee eens, bijzonder meer, maar je ziet het er niet aan af ;)
Westkant is een grotere weg (relatief) maar die is wel altijd vol met toeristen.. Oostkant is een geitenpad heb ik van horen zeggen, dus op adventure bike geen issue, maar op een SS zou ik dat niet doen..
Deze shortcut is misshien een idee, en dan klein stukje Loch Ness op en neer rijden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2byN_vk1XZdi0dCA3gkTo-oI1Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FXbYwXuJhDxwlpWDZLjyVTah.png?f=user_large

aan andere kant nu komt hij wel bij Ben Nevis (hoogste berg van de UK) langs.. dus hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Joris748 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:43:
[...]

Een motorband heeft niet zo heel veel profiel nodig om water af te voeren. Samenstelling van het rubber is belangrijker. Zolang het spul maar een beetje op temperatuur komt heb je grip.

Vroegâh (opa vertelt) vele kilometers gemaakt op Supercorsa’s die niet op de weg toegestaan waren. Ook in de regen kon je daarmee stevig doorrijden. Heb me daar nooit door laten weerhouden.
Belangrijkste verschil is dat je met minder marge rijdt (want meer allround banden doen het nog beter in de regen).
Dank, weer wat geleerd :*)
En serieus, je bericht wekt wel wat vertrouwen,
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:07:
Maatje van me heeft eerder dit jaar zijn eerste rit met de M1000R op de standaard bridgestones gereden, door het smeltwater van de sneeuw.

Dat ging prima. En de motor was smérig daarna. :+
Nou, dat zal toch wel paar billenknijpmomenten hebben opgeleverd denk ik! "ijs"koud én nat.
Maar top om te horen dat de RS11's het wel kunnen!
RaseriaN schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hey gefeliciteerd! Wat leuk, we hebben bijna een soort zelfde beleving gehad recentelijk, maar echt een top keuze! _/-\o_ ook jij springt meteen in het diepe met een hele mooie en serieuze motor!

Stiekem in de tussentijd op iets anders aan het rijden of de dagen tot September aftellen?

Vele en vele veilige en plezierige kilometers toegewenst! En wel zwaaien als we passeren hé 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
Dutchgixxer schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 08:45:
Ik rijd een my24 KTM superadventure S. Ik gebruik nu Dunlop Roadsmart 4 Deze gaan met mijn rijstijl 0ngeveer 8K km mee. Heb ook wel met de Road 6 gereden. Die gaan 10K mee. Maar bij trips in de pyreneen of of sardinie slijten de banden veel sneller. Ik vertrek altijd op een nieuw set. Op sardinie / pyreneen rijd ik 70% profiel weg in ongeveer 2500 km ( 8 dagen sturen daar ter plaatse ) Nieuw heeft een achterband ongeveer 6.5mm profiel blijft dan 2 mm van over. oorzaak: het is erg bochtig en er wordt graniet door het asvalt gemengd. Dit geeft veel grip maar ook meer slijtage. Op sommige passen in de alpen mn de zwitsers gebruiken dat asvalt ook.
Hoezo ben je specifiek voor de roadsmart gegaan? Ik moet met de SAS er ook aan geloven :)

Op de circuitfiets nu overgestapt op PowerCup 2. Met mijn snelheid (1e keer volledig vrij rijden op 2:06) nog niet toe aan slicks, dus kijken hoe deze bevallen :)

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 26-08-2025 13:38 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgixxer
Vind de RS4 meer vertrouwen geven dat de Road 6 maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Denk dat de Angel GT2, Bridstone T33, Conti RA4, Road6 en RS4 allemaal hele goede banden zijn. meer dan voldoende grip voor op de openbare weg en een goede levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ToolkiT schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:50:
[...]

Mee eens, bijzonder meer, maar je ziet het er niet aan af ;)
Westkant is een grotere weg (relatief) maar die is wel altijd vol met toeristen.. Oostkant is een geitenpad heb ik van horen zeggen, dus op adventure bike geen issue, maar op een SS zou ik dat niet doen..
Deze shortcut is misshien een idee, en dan klein stukje Loch Ness op en neer rijden?
[Afbeelding]

aan andere kant nu komt hij wel bij Ben Nevis (hoogste berg van de UK) langs.. dus hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt..
Adventure ja, 1290SAR. Zal eens naar de opties kijken. Wilde Loch ness eigenlijk niet overslaan want ja, is bekend. Zelfde als meest noordelijke punt, want ja veel rijden daar ff langs. _O-

Wilde ook Skye zien, maar dat is gelijk weer 1,5u extra rijden… keuzes keuzes keuzes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

iMars schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Adventure ja, 1290SAR. Zal eens naar de opties kijken. Wilde Loch ness eigenlijk niet overslaan want ja, is bekend. Zelfde als meest noordelijke punt, want ja veel rijden daar ff langs. _O-

Wilde ook Skye zien, maar dat is gelijk weer 1,5u extra rijden… keuzes keuzes keuzes ;)
ik zou liever Skye doen dan JoG...Loch ness is neutral ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Hoe hoger de snelheid in de bocht, hoe minder je hoeft te accelereren en hoe minder slijtage je achterband heeft. Je rijdt juist veel te snel! :+

Nee, rijstijl en motor + band maken veel uit. Hard accelereren doet wat met je achterband, hard remmen met je voorband. Een <500cc motor kan veel langer met zn achterband doen dan die lompe dingen van mij, met vergelijkbare rijstijl natuurlijk.
Houdt er dan wel rekening mee dat met die rijstijl je voorband veel sneller slijt ;) Zeker als je ook remmend de bocht in gaat. Wat ook helpt is vroeg het gas erop zetten, dan staat de motor nog onder een hellingshoek en gebruik je ook de zijkanten van de band.

Heb zo wel eens binnen 9000 km een voorband versleten (ter referentie ging de achterband 6000 km mee). En dat was met een 748 met 95 pk. Ach, met die multi van @Pyr0_ staat er ook geen 160 pk op zijn achterwiel, met al die rijhulpen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 26-08-2025 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ToolkiT schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

ik zou liever Skye doen dan JoG...Loch ness is neutral ;)
Vanavond maar effe wat wijzigingen doorvoeren in mn route _/-\o_
Thnx voor de tips @ToolkiT @Jolke @cyntax en iedereen die ik vergeet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben inmiddels weer actief op zoek naar een motor :P Afgelopen weekend een nieuwe botsmuts gehaald (HJC RPHA12, mijn oude RPHA10 werd nu wel erg oud...) en de laatste paar maanden al wat stukjes gereden op motoren van familie (KTM Adventure 990, Yamaha MT09 Tracer en een Ducati Multistrada 1200, vooral die laatste is echt een beest :o).
Conclusie was dus al snel dat ik ook een allroad/touring model wil. Alle eisen/wensen/budget op een rijtje gezet, en tot de conclusie gekomen dat een Aprilia Caponord 1000 het beste past bij mijn eisen/wensen.
Ondertussen heb ik een mooie gevonden via marktplaats die aan mijn eisen voldoet (juiste kleurstelling en met ABS), hopelijk kan ik er morgen of later in de week langs 8).

Zijn er nog mensen hier met specifieke tips voor een Caponord (of het specifieke Rotax blok?). Ik weet wat zwakke puntjes ondertussen (spanningsregelaar, aansluiting van de slagnen van de benzinetank en wat kleine elektrische gremlins).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
@iMars , Ik ben afgelopen juni geweest, zelfs routes gemaakt met behulp van een aantal tips van @ToolkiT

Ik kan je de routes via de DM wel even delen? Zit Skye ook bij en die zou ik nooit overslaan :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Zal ik nog meer keuzes geven, @iMars? Ik ben er vorige maand met de auto geweest en ik kan je Isle of Mull aanraden. Super mooi èn het is niet zo toeristisch als Isle of Skye (heb ik van horen zeggen, want we waren dus niet op Skye). Je moet alleen wel van single tracks houden, want die zijn er veel. Maar met de motor maakt dat natuurlijk niet heel veel uit. ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 22:12
Nu ik hier ook mee ga lezen als kersverse motorrijder meld ik mij hier dan ook.

Voor de vakantie geslaagd en motor gekocht. Binnen 24 uur helaas gestrand op mijn werk met een defecte benzinepomp naar later bleek.
Inmiddels na de vakantie alweer wat kilometers kunnen maken.

Het is alleen nog even puzzelen met de turbulentie van mijn grote toer-windscherm. Die lijkt mij toch wel heel fijn voor de winter. Voor nu heb ik het lage ruitje erop zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T70eonLW9X05hGaYJk3nZZD2QMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mchjdGSvwlK4U4ki5fRQwnEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Welkom @rykers weer een Guzzi er bij in het topic +1

Mijn vorige motor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wGi3AOFYQFUM3CiD0dFivXUp5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGadMAW8HNHEAlZaDWpfRDfs.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ook nog wel eentje uit de Piaggio stal, een Aprilia Tuareg. Maar mis mijn V85 nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En je vespa ook volgens mij. ;)

Je had toch weer een vespa op het oog? Hoe is het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DrivinUCrazy lastig, kan niet echt over mijn hart verkrijgen om een best flinke zak geld uit te geven.
Er is erg veel aanbod, met compleet random prijzen. Maar een beetje wat leuks zit al snel op 5 duizend.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Pyr0_
Well, all good things come to an end. Vandaag de alpen officieel achter me gelaten. Maar eerst nog een dag met volle teugen ervan genoten, wetende dat het m'n laatste dag zou zijn, flink aantal keer gestopt om foto's te maken en proberen het allemaal in me op te nemen. Vanmorgen ontbeten met een waanzinnige uitstekende rots op de achtergrond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K9KcovuRaDyoWUHVGnLkqp0roY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zrS2pmdZ8LNj9zbBSx6kVUa6.jpg?f=user_large

En toen al snel door na de Fluela pas. Zo'n uitzicht gaat gewoon nooit vervelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEoHge08mZOILHVUFEWa_6IagSA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bjo7asL8JiP2UagmYow4QMwv.jpg?f=user_large

Maar dit ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qF3bmqcgEO5zpGBzv9ZucJncX4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QeFGQPsEeIgePkmBLCste7H9.jpg?f=user_large

En dit al helemaal niet, wat een afsluiter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJJ2KF0Aib7p83vMlgpczPT_CDE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jtx3sGADBEatydBUePFjsfVH.jpg?f=user_large

Of lunchen met zo'n uitzicht.. anyday, anytime.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKvTniCnGUN7o1jXW-PnyhRBy9c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VlUYg5MJMbYD3r5yYy95nTbM.jpg?f=user_large

Maar dan, als je denkt alles gehad te hebben. Zie je opeens dit. Wat een waanzinnige afsluiter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppqiQeOtumTG9pvRx_OY-FHabdo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/doTX0W96fJWrjLoTNGyshxSo.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHQkxB5fSbSmbL6-lgZHquMeoUk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ynw359WaCQTH6FAL3deGWiHh.jpg?f=user_large

Daarna nog wat leuke wegen gehad, maar eigenlijk had ik er al geen zin meer in. Dit stukje Zwitserland is vrij dichtbevolkt, dus dorpje in dorpje uit. Nou dat kan ik in de Ardennen of Eiffel ook wel. Dus maps aan geslingerd en snelste weg na de camping gepakt. In Hohentengen am Hochrhein, weet niet meer wie de camping tipte, maar 11e voor een nacht is wat schappelijker als de 30e die de laatste zwitserse camping telde..

Morgen door het Schwarzwald, ben benieuwd na alle verhalen erover, is een kans dat ik een buitje meepak, maar fingers crossed en gewoon gaan met die banaan!

Eerlijkheid gebiede me te zeggen dat ik er ondertussen best na uit kijk in m'n eigen bedje weer te slapen. Van nooit meer dan 1 nacht, na paar weken terug 2 nachten, na nu de 8ste nacht van huis te zijn begin ik m'n bedje en m'n beestjes toch wel te missen! Maar goed, morgenavond even een maatje opzoeken op de camping waar hij zit, beetje echt sociaal contact en dag erop na huis knallen. Maar ik zou het zo over doen, wat een geweldige ervaring. Nu al plannen aan het maken voor volgend jaar, wil zwz meer Italië mee pakken dan, en echt meer oostelijk de dolomieten ontdekken. Had er 2 routes uitgestippeld, maar dat is nu door de band en het weer beetje in het water gevallen. Volgend jaar nieuwe kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
@Pyr0_ Goed bezig, ik lees je reisverhalen met veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44
@Pyr0_ mooi zeg! #jaloers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:59
F... Wat rijden er toch klootzakken rond. Vanavond tijdens het filteren door een auto soort van zijwaarts geschept? Rechts achter mij een vrachtwagen en m'n stuur zat vast tegen z'n auto.

Ik heb 'm recht weten te houden en de boxermotor heeft mijn kuit en been heel gehouden. Maar toen zat de angst zo hoog dat ik ruimte heb gezocht en geen tijd meer voor een kenteken had. Niet ideaal maar ik zag die blik van die gast en die vrachtwagen achter me. Ik was zo, zo bang.

Heb thuis de politie maar gebeld (eerst effe huilen). Maar begin me nu toch zorgen te maken wat die gast van plan is? Schade verhalen door iemand bijna dood te rijden? Of gewoon vrouwtje op de motor pesten, omdat het kan?

Net wat je moet hebben als je een paar maanden je rijbewijs hebt. =/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Morwen schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:50:
F... Wat rijden er toch klootzakken rond. Vanavond tijdens het filteren door een auto soort van zijwaarts geschept? Rechts achter mij een vrachtwagen en m'n stuur zat vast tegen z'n auto.

Ik heb 'm recht weten te houden en de boxermotor heeft mijn kuit en been heel gehouden. Maar toen zat de angst zo hoog dat ik ruimte heb gezocht en geen tijd meer voor een kenteken had. Niet ideaal maar ik zag die blik van die gast en die vrachtwagen achter me. Ik was zo, zo bang.

Heb thuis de politie maar gebeld (eerst effe huilen). Maar begin me nu toch zorgen te maken wat die gast van plan is? Schade verhalen door iemand bijna dood te rijden? Of gewoon vrouwtje op de motor pesten, omdat het kan?
Wat naar zeg! Hoop dat je er snel overheen bent.

Misschien had hij je ‘gewoon’ over het hoofd gezien. Ga er maar vanuit dat je een rijdende schietschijf bent en dat iedere medeweggebruiker je bewust of onbewust probeert te raken.

Langzaam zul je voelsprieten ontwikkelen om dat gevaar te herkennen, zodat je erop kunt anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Pyr0_ ik lees dit soort reisverhalen altijd met veel plezier. Ook die foto's, prachtig. Ik hoop dat ik ook zo'n weer heb, al kan het de komende tijd nog alle kanten op vanwege de naweeën van een storm.

@Morwen ondanks dat ik niet helemaal helder heb wat er precies gebeurd is (opzet of gewoon niet gezien), begrijp ik wél dat dit je niet in de koude kleren gaat zitten. Hopelijk kom je er snel bovenop. :)

Weet je nog wat voor vrachtwagen er reed, zodat die eventueel als getuige kan optreden?
Heb je ook daadwerkelijk schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:31
Morwen schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:50:

Dat is inderdaad een kl*tuh ervaring zeg! Maar laat je niet kisten!

Ps. misschien voor je eigen gevoel iets van dashcams installeren op je motor? Kost niet de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

KillaZ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:04:
@iMars , Ik ben afgelopen juni geweest, zelfs routes gemaakt met behulp van een aantal tips van @ToolkiT

Ik kan je de routes via de DM wel even delen? Zit Skye ook bij en die zou ik nooit overslaan :)
Ja DM maar, al is het alleen maar om te kijken hoe je de route ingedeeld hebt. Ben nog nooit langer dan een dag weg geweest, en nu gelijk 8dagen O+ _O-

Het moet er gewoon een keer van komen. En Schotland staat samen met de Dolemiten hoog op m’n lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
Nee de boxer heeft een paar krasjes. Dat zegt al wel wat over zijn autodeur denk ik, want dat ding is best stevig. Maar als woon-werk BMW van dik 20 jaar oud is dat geen ding.

Dat is nu juist het kutte (mag je hier schelden?). Hij keek me aan en bleef me aan kijken, ook na de boem tegen z'n deur bleef hij actief sturen en mij aankijken. Echt te gek voor woorden. Dit was niet vooruit te zien, anders dan gewoon niet meer filteren voor het geval dat een gekkie het niet leuk vind. Er was ook geen afslag dus totaal geen noodzaak om die zwieper naar rechts te maken. Ik kwam halverwege de rechter strook uit joh.

Die blik van die gast staat gewoon nog vers op mijn netvlies, was dat ook maar 't geval met het kenteken...

Ik dacht alleen druk dat stuur recht, hou 'm recht op. Toen ik weer 'uit' de auto was, ging dat over in gas, gas. Dat lukt natuurlijk niet want te hoge versnelling, dus schakelen en weg, weg, weg. Tsja. Ik ben ergens wel tevreden dat ik 'm met z'n 200 kilo recht heb gehouden, maar ik baal zo erg dat ik geen kenteken heb.

Wat betreft dashcam. Zo handig was ik nog niet. Heb nu 2 kluszaterdagen nodig gehad voor een houder voor de mobiel, dus dat leek nog wat hoog gegrepen (en onzinnig voor een oude fiets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Morwen schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:18:
Nee de boxer heeft een paar krasjes. Dat zegt al wel wat over zijn autodeur denk ik, want dat ding is best stevig. Maar als woon-werk BMW van dik 20 jaar oud is dat geen ding.

Dat is nu juist het kutte (mag je hier schelden?). Hij keek me aan en bleef me aan kijken, ook na de boem tegen z'n deur bleef hij actief sturen en mij aankijken. Echt te gek voor woorden. Dit was niet vooruit te zien, anders dan gewoon niet meer filteren voor het geval dat een gekkie het niet leuk vind. Er was ook geen afslag dus totaal geen noodzaak om die zwieper naar rechts te maken. Ik kwam halverwege de rechter strook uit joh.

Die blik van die gast staat gewoon nog vers op mijn netvlies, was dat ook maar 't geval met het kenteken...

Ik dacht alleen druk dat stuur recht, hou 'm recht op. Toen ik weer 'uit' de auto was, ging dat over in gas, gas. Dat lukt natuurlijk niet want te hoge versnelling, dus schakelen en weg, weg, weg. Tsja. Ik ben ergens wel tevreden dat ik 'm met z'n 200 kilo recht heb gehouden, maar ik baal zo erg dat ik geen kenteken heb.

Wat betreft dashcam. Zo handig was ik nog niet. Heb nu 2 kluszaterdagen nodig gehad voor een houder voor de mobiel, dus dat leek nog wat hoog gegrepen (en onzinnig voor een oude fiets).
Pfff, heftig zeg. Er bestaan ook psychopaten met een rijbewijs. Hopelijk heeft iemand het gefilmd en gooit het online.

Ben zo ook eens van de weg af gedrukt door zo’n mafklapper. Terwijl ik met vrouw en twee kleine kinderen in de auto zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
@iMars Zeker Skye niet overslaan! Wij hebben het helaas moeten skippen omdat het slecht weer was en we het er niet op gingen gokken op de laatste ferry van de dag. Heb nu wel extreem spijt dat we het hebben overgeslagen. Wel weer een reden om nog een keer te gaan in de toekomst ;).

@Morwen Wat een rot situatie. Je hebt in ieder geval goed gehandeld vind ik. Zo snel mogelijk wegwezen en de confrontatie vermijden. Jammer dat je het kenteken niet hebt kunnen onthouden maar je bent er heelhuids vanaf gekomen dus dat is al een win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

Wat naar zeg! Hoop dat je er snel overheen bent.

Misschien had hij je ‘gewoon’ over het hoofd gezien. Ga er maar vanuit dat je een rijdende schietschijf bent en dat iedere medewerker je bewust of onbewust probeert te raken.

Langzaam zul je voelsprieten ontwikkelen om dat gevaar te herkennen, zodat je erop kunt anticiperen.
Dit. Exact dit. Heel triest en hard, maar wél de waarheid.

De meeste automobilisten (even breed gezegd) vinden die telefoon (of erger: die ballon) nou eenmaal belangrijker dan het verkeer om zich heen. Politie komt mankracht te kort om hier écht op in te grijpen, en een flitsbusje doet hier (nog?) niks mee. Dus we zullen het er helaas voorlopig mee moeten doen :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je hebt er altijd bij die menen dat file voor iedereen is, en die dan actief gaan blokkeren. Er zijn er gelukkig maar weinig die het dan ook op een botsing laten aankomen. Een dashcam had niet veel geholpen want die had dit toch niet helder geregistreerd. Maar als er getuigen zijn, is dit wel een poging tot doodslag waard imho. Dus als je ooit iets hoort over een schade (denk het niet), dan zou dat gelijk mijn 'tegenbod' zijn.

offtopic:
Deels offtopic: op de A2 in Limburg zie ik de laatste tijd minder snelheids flitsers (hoewel ze met de aankomende werkzaamheden vast en zeker meer gaan controleren op snelheid), maar meer 'smart-flitsers'. Een camera van voren, op een brug, die onder andere controleert op handheld bellen. Heel moeilijk te zien tenzij je weet waar je op moet letten. Ze kunnen op iedere brug staan, en dat zijn er stiekem veel. Imho prima, mochten ze veel meer doen. :)

MONOcam heet dat ding blijkbaar: https://algoritmes.overhe...org10264/21421626/monocam

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-08-2025 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Morwen wat een klote situatie zeg bah, gelukkig ben je zelf nog heel.
Tip, morgen weer terug op de motor, en overmogen ook. Gewoon door gaan met rijden. Positieve ervaringen op doen, goede associaties houden met motor rijden.

@Pyr0_ toffe trip zo gozer, heerlijk. Veel plezier de laatste dagen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 18:09
@Morwen Dat is gewoon een hele vervelend ervaring. Mocht je nou tegen het klussen opzien, dan is een gopro/insta360/etc actioncam wellicht iets. Je hebt ook de insta360 go, die je zelfs in je helm kan monteren zo klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
@Pyro, die 11 euro zijn fijn, hè. Dat was ik trouwens. Nog een stukje in de Rijn gezwommen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

Vrijdag

De Zwarte

Bah, wat een rotervaring @Morwen :-( Gelukkig ben je zelf nog heel. Hopelijk kan je snel weer van het motorrijden genieten zonder die nare gevoelens. Sterkte met herstel!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Het is allemaal al gezegd, maar blijven rijden is het beste advies! (eigen ervaring) Succes met het vertrouwen terug krijgen @Morwen en ik hoop dat je nog maar veel veilig km's mag maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Koekstra schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:09:
Het is allemaal al gezegd, maar blijven rijden is het beste advies! (eigen ervaring) Succes met het vertrouwen terug krijgen @Morwen en ik hoop dat je nog maar veel veilig km's mag maken!
Inderdaad en daarnaast @Morwen foto's of het is niet gebeurd, dus kom maar op met een paar kiekjes van die Neushoorn op wielen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Jolke schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:00:
@Pyro, die 11 euro zijn fijn, hè. Dat was ik trouwens. Nog een stukje in de Rijn gezwommen? :D
Haha nee, stroming was echt heel sterk volgens mij.

Nu in het zwarte woud, tot nu toe droog, maar ik rij richting de regen dus gaat nog leuk worden... vooral ook omdat m'n pinlock het begeven heeft van de week en m'n vizier gelijk zal beslaan.

@Morwen alles is al gezegd inderdaad, maar ook ik denk dat het beste is gewoon gelijk weer te gaan rijden. Sterkte iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pyr0_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:10:
[...]

Nu in het zwarte woud, tot nu toe droog, maar ik rij richting de regen dus gaat nog leuk worden... vooral ook omdat m'n pinlock het begeven heeft van de week en m'n vizier gelijk zal beslaan.

[...]
De ouderwetse truuc is afwasmiddel (liefst gewoon ouderwetse groene). Klein beetje water erbij zodat het uitvloeit, en dan de binnenkant vizier aanbrengen (en niet eraf halen). Dan beslaat hij ook niet meer :Y)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 22:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Gisteren en vandaag weer baantraining gedaan, en morgen de 2e van 3 lesdagen WRM-A onderdeel 1A en 1C: Theorie en "AVB" bijzondere verrichtingen. Examen zal 12 September zijn in Lelystad. Zoals bekend moet ik alle bijzondere verrichtingen perféct uitvoeren, zonder fouten. Tot nu toe heb ik de snelle slalom, de vertragingsoefening en de 3 remproeven er aardig in zitten, maar ik moet blijven trainen want het niveau wat ze verlangen is vrij hoog.

Ik word maar geen vriendjes met de V-Strom 650. Het is een vriendelijke beginnersmotor, ik krijg het er allemaal prima op voor elkaar, maar het rijdt gewoon niet lekker en de vibratie van die v-twin door het stuur is niet (meer) wat ik gewend ben van mijn eigen motoren. Dat het allemaal een beetje afgeragd is door leerlingen zal wel niet helpen :+.

Omdat ik geen risico wil lopen met die 1C zal ik dat examen dus ook gewoon op de V-Strom rijden, maar het AVD gedeelte (1B), de 75min durende praktijkrit door Zwolle denk ik gewoon op mijn eigen Twin te gaan rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-08-2025 13:59 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:05
Afgelopen weekend wezen electro-crossen :)
Het is eigenlijk gewoon vrij crossen op een korte baan, met een KTM FreeRide X als werkpaard. Die stond wel vast in stand 1, dus prima voor een ongeoefende rijder als ik.

Het was als verjaardagscadeau voor mijn vader (73 jaar) en mijn zwager, maar mijn vrouw en ik hebben ook meegedaan. We waren als enige groep op de baan en dat was fijn, we kennen elkaar qua rijden dus je rijdt een stuk relaxter daardoor.

Bij binnenkomst een goede uitleg gekregen, en bij de eerste run reed een supervisor mee om te kijken wat het niveau was. De ronde erna gaf hij wat tips en daarna kregen we groen licht om lekker rond te boenderen.

Indruk eerste run
Eigenlijk 10 min rijden, maar we hebben bijna een kwartier gereden. Verdorie wat gaaf! Niemand van ons had cross/enduro ervaring, maar we waren allemaal enthousiast. Ik heb de motor één keer neergelegd, maar dat was m'n eigen fout door te weinig snelheid in de bocht te houden.
Vanwege lichamelijke ongemakken (nasleep operatie) heeft mijn vrouw het bij 1 run gehouden, maar ik was rete-trots op haar. Ze is maar 1.53 maar ze reed à la Jocelyn Snow zo weg op die KTM. Scheelt wel dat er geen koppeling aan te pas hoeft te komen.

Even bijkomen en wat drinken. Toen de tweede run, die ging nog veel beter. Meer snelheid in de bochten en daardoor zelfs 'airtime' bij de jumps. En dan komt de overmoedigheid i.c.m. vermoeidheid om de hoek kijken; ik stuiter er hard af. Mijn bescherming doet zijn werk, maar mijn elleboog komt in m'n zij en drukt twee lage ribben naar binnen... Oef, dat gaat nog wel even pijn doen (en dat doet het nog steeds terwijl ik dit typ).
Gelukkig kan ik mijn weg vervolgen en maak ik de run af.

Conclusie:
Die KTM mist wat power onderin in stand 1, maar met de juiste techniek kun je er alsnog vlot mee rond gaan. En ze rijden super!
Qua rijden is het een hele goeie training om te voelen wat een motor doet in mul zand en hoe je het beste tractie kan houden. Voor mijzelf is het vooral een les om techniek te verbeteren voordat ik meer gas ga geven ;)
Al met al een super geslaagde ochtend en zeker voor herhaling vatbaar.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5W5bNqrt4ngQNktmwRe1FhSbwnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AumL76GeO2mwVBU3CQ9wbxBm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7mqQdFpvk3J1XO4AesQz4sVDN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OApFKoDW4eNCwmsmq265LW2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tq4MuRXgNjB5o-NrFD7COGFlvEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTspu44k719ErNllrlRwNmTr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deC6Uk9hqSG-2uJBjGfeKLvTRxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zsn6ODLW84c5MOqbh91amMtJ.jpg?f=fotoalbum_large

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat lijkt mij echt wel lachen om een keer te doen, ik had het voorgesteld als bedrijfsuitje maar niet iedereen was overtuigd helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb het wel keer als bedrijfsuitje gedaan, met crossbrommers. Ergens bij de TU in Enschede in de buurt.
Ik had niet eens een autorijbewijs (laat staan motor), en uiteindelijk reed je gewoon over een kleine rioolpijp heen. Superleuk om eens te doen.

offtopic:
Wel team met 50+ mannen en 1-2 vrouwen... dat helpt

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Boudewijn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:13:
Ik heb het wel keer als bedrijfsuitje gedaan, met crossbrommers. Ergens bij de TU in Enschede in de buurt.
Ik had niet eens een autorijbewijs (laat staan motor), en uiteindelijk reed je gewoon over een kleine rioolpijp heen. Superleuk om eens te doen.

offtopic:
Wel team met 50+ mannen en 1-2 vrouwen... dat helpt
Dat was denk ik trial rijden.
Dat is bij mij om de hoek, maar wel ietsje anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:05
Trialrijden hebben we vorig jaar gedaan, was ook supertof om te doen! :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, hoe heet dat ook weer daar, zelftrialrijden? Goed luisteren en stil zijn tijdens de instructie is aan te raden :+

crossbrommers...

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 27-08-2025 16:27 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Morwen
Woon-werk ritjes van vandaag zijn met succes afgerond! *O*

Maar 't voelt nog net effe anders, elke auto die wat dicht achterop komt, voelt gewoon nog een beetje naar. En je kijkt wel anders naar elke auto die je passeert. Bij 1 of 2 zwarte auto's toch even gekeken of er krassen op zaten.

En zo leer je elke rit weer wat nieuws. Vandaag voor 't eerst gezien dat de NVWA ook auto's van de weg mag plukken. In de achterruit mooi rode letters VOLGEN NVWA, net voor een klein veewagentje rechts van mij. Blijkbaar doet de NVWA ook controles op de snelweg. Nog nooit gezien maar zeker een goede zaak.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pyr0_
Goed om te horen dat je meteen weer met succes bent opgestapt @Morwen, die achterdocht gaat vanzelf weer over. ;)

Vandaag m'n dagje Schwarzwald gehad, en heel eerlijk. Ik had het liever overgeslagen. Ik vertrok vanmorgen al vroeg, rond 9uur, maar het had de hele nacht geregend. Dus de wegen waren zeiknat. Heb wel een paar wegen gehad die semi-droog waren en het lekker doorrijden was. Maar op een gegeven moment kwam ik op stukken waar het vlak daarvoor moet hebben geregend. En dan zit ik toch niet comfortabel op m'n motor. Er dreigde ook de hele tijd regen, en toen ik een wel heel donkere wolk tegemoet reed, heb ik snel al m'n regenkleding aangedaan, maar meer dan een paar druppels niet gehad. Maar de weg bleef zeikenat. En toen ik eenmaal zo'n supersmal boerenweggetje door het bos had gehad, waar ik echt gemiddeld 30-35 haalde, had ik er echt schoon genoeg van. Ik had nog zo'n 100km te gaan met mijn route, maar ik heb google maps aangeslingerd en de snelweg opgezocht, dus ik was lekker vroeg op de camping, waar het natuurlijk bloedheet was met 30c, pff tis ook nooit goed!

Zou eigenlijk bij een maatje op bezoek gaan, maar die berichte me dat ie met z'n vrouw op de ehbo zat dus dat ging niet door. Jammer, misschien morgenvroeg nog even op de koffie. Morgen nog een kleine 400km na huis, ga het meeste snelweg doen en dan kan ik terugkijken op anderhalve heel avontuurlijke week. Mega blij dat ik het gedaan heb, mega veel geleerd en 100% zeker dat ik het volgend jaar weer ga doen, met de lessen die ik nu geleerd heb gaat het dan hopelijk wat soepeler allemaal!

Heb vandaag maar 1 foto gemaakt, daar moeten jullie het maar mee doen. >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAH5IAottfRITErnRmH4OlG7NGc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rLqdTSKBC4xVsdNvX0r2iH6X.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 70 ... 72 Laatste