Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Melkunie schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Ik denk niet dat dat iets met het gebrek aan kuip te maken heeft, hopelijk gewoon met je rechterhand... Ik heb dezelfde gehad (in stuk slechtere staat en een tellerstand van >120k) en die ging moeiteloos over de 150.
Volgens fabrikant is de topsnelheid 185. Als de jouwe echt niet over de 130 wil (even checken over de grens natuurlijk ;)) mankeert er toch iets ben ik bang.
Ik gok dat @HTT-Thalan bedoelt dat-ie niet boven de 130 is geweest vanwege comfort eigenlijk.

M'n vorige Div900 heb ik een keer gepusht naar 190km/u (teller, en uiteraard niet in NL want dat mag hier natuurlijk niet en ik wil mijn rijbewijs houden), ik zat nog nét niet met één hand aan 't stuur :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:37

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vandaag heb ik de remblokken vervangen van de achterrem van mijn VFR.

Dit was de eerste keer dat ik dit heb gedaan, dit was wel spannend toen ik er begon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZTU8jDA-bEW-1jndxVCKNDGpds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uw3azFEQxRrMpphNGy5aFNrH.jpg?f=fotoalbum_large
Blijkbaar kan je de bout waarmee de uitlaat aan het frame vast zit los draaien om zo de uitlaat naar buiten te draaien, dit wist ik niet en heb daarom de uitlaat er af gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcdV6tECETk43yoCKTy_U1OHmfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jnb0JjyM921ez6AbBHh9k0Rd.jpg?f=fotoalbum_large
Nw remvoering (boven) en oude (onder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCFcxA3wKTL4a4HLJi1iMVvDef4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptrluYHrrHlY0RHNoAd2F1DF.jpg?f=fotoalbum_large
Met een lijmklem en een oude remvoering de zuigers terug geduwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QhH4GjO3WO9dy4SFDsyQqyHdG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgkBnHsi1epO8ldQbrX7Ro0W.jpg?f=fotoalbum_large
De boel een beetje schoongemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo4zMyvldeStBjOdMHINSFuBsQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uA6GyVtfZ1Z13zaRnx3xgOcY.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe remvoering gemonteerd.

Verder heb ik kopervet gebruikt bij de pen voor de remvoering.

Verder was ik vergeten bij het terug duwen van de zuigers om bij het reservoir van de achterrem iets remvloeistof te verwijden, dit heb ik gedaan terwijl de zuigers onder druk stonden, dit had ik verder wel goed opgelost.

Het volgende project is om de voorvorkkeringen te vervangen, en dan doe ik gelijk de remvoeringen van de voorremmen.

[ Voor 0% gewijzigd door Slayer op 14-07-2025 08:13 . Reden: typo ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Slayer schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:54:
Vandaag heb ik de remblokken vervangen van de achterrem van mijn VFR.

Dit was de eerste keer dat ik dit heb gedaan, dit was wel spannend toen ik er begon.
[Afbeelding]
Blijkbaar kan je de bout waarmee de uitlaat aan het frame vast zit los draaien om zo de uitlaat naar buiten te draaien, dit wist ik niet en heb daarom de uitlaat er af gehaald.

[Afbeelding]
Nw remvoering (boven) en oude (onder).

[Afbeelding]
Met een lijmklem en een oude remvoering de zuigers terug geduwd.

[Afbeelding]
De boel een beetje schoongemaakt.

[Afbeelding]
Nieuwe remvoering gemonteerd.

Verder heb ik kopervet gebruikt bij de pen voor de remvoering.

Verder was ik vergeten bij het terug duwen van de zuigers om bij het reservoir van de achterrem iets remvloeistof te verwijden, dit heb ik gedaan terwijl de zuigers onder ruk stonden, dit had ik verder wel goed opgelost.

Het volgende project is om de voorvorkkeringen te vervangen, en dan doe ik gelijk de remvoeringen van de voorremmen.
Wat is de reden om de remblokken te vervangen? Qua dikte zijn ze niet aan vervanging toe.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:37

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Joris748 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:59:
[...]

Wat is de reden om de remblokken te vervangen? Qua dikte zijn ze niet aan vervanging toe.
Eigenlijk wilde ik weten of ik zelf het achterwiel eraf kon halen en toen dat lukte wilde ik weten hoe de staat van de remmen waren.

Over de remvoering, ik zag een klein scheurtje tussen remvoering en het metalen gedeelte.
Nu blijkt dat ik met een schroevendraaien de voering los kon krijgen!

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• iammartini
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 12-09 22:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPHoF54JODfle6Xa7CVb8gD6Pe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnNuKBlSiWrBbs2JRSBK2FD2.jpg?f=fotoalbum_large

Hi all! Ik lees al even mee, maar ben op papier nieuw op GOT en nieuw in dit topic :-) Inmiddels bij m’n 4e motor en 3e Ducati beland. Begonnen op een Triumph Daytona 675, vervolgens een Ducati 848, Ducati Monster SP en inmiddels een nieuwe Ducati Multistrada V2S.

Erg blij mee. Voor mij de ideale combinatie tussen sportiviteit en comfort. O.a. volledig Termignoni systeem eronder met nieuwe mapping (+9pk, -4,5kg), wat een feest nu. En er komen nog wat mods aan :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:37:
[..]
Verder kan ik niet klagen, de motor heeft zich zoals het en Honda betaamt voorbeeldig gehouden
[..]
Zeg dat ook even tegen je Africa Twin :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Melkunie schreef op zondag 13 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Ik denk niet dat dat iets met het gebrek aan kuip te maken heeft, hopelijk gewoon met je rechterhand... Ik heb dezelfde gehad (in stuk slechtere staat en een tellerstand van >120k) en die ging moeiteloos over de 150.
Volgens fabrikant is de topsnelheid 185. Als de jouwe echt niet over de 130 wil (even checken over de grens natuurlijk ;)) mankeert er toch iets ben ik bang.
Wat @Destruction zegt dus. De motor wil écht wel, maar je waait er gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op zondag 13 juli 2025 @ 23:17:
[...]

Zeg dat ook even tegen je Africa Twin :9
Die lekke boot :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
Heb de knoop doorgehakt en een nieuwe Kawasaki Z900 gekocht! Ruil m'n BMW F750GS er op in. Zocht toch weer wat sportiever, kan niet wachten om 'm volgende week op te halen.

Vraagje: ik zit er aan te denken om de standaard spiegels te vervangen voor bar end spiegels. Lijkt imo wat mooier op dit model. Heeft iemand nog tips voor merken waar naar te kijken? Want er is veel kwaliteitsverschil als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 06:45:
[...]

Is dat ook niet kwestie van kleding en helm etc?
Heb veel nakeds gereden en ja je hebt wat wind, maar echt er vanaf geblazen worden herken ik niet.

Wat dat betreft meer issues op de T7 icm adv helm (sunvisor) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Zaterdag evebn langs gereden bij de CF moto maat, die was weer druk geweest met opties en meuk op zijn beest te schroeven.
Dan schrik je wel hoe goedkoop al die shit is vergeleken met de A merk motoren.

Maar hij wees mij ook weer even op de China market en bagage:

https://unclewang.net/products/450mt-soft-pack-system

https://unclewang.net/pro...-c?variant=50046289772864

https://unclewang.net/products/450mt-soft-bag-system-f

Kan nog steeds niet echt reviews vinden, maar het lijkt wel dat het meeste spul wat daar wegkomt heel degelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40

Bommes

Capo del formaggio

Je eerste linkje @kneusteun 410 euro vind ik nog niet echt heel goedkoop. Dan zit je toch wel in A-merk prijzen te roeren.
Of zie ik iets over het hoofd?
Of zijn de A-merken ineens 3 keer zo duur geworden de laatste jaren??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:15:
Je eerste linkje @kneusteun 410 euro vind ik nog niet echt heel goedkoop. Dan zit je toch wel in A-merk prijzen te roeren.
Volgens mij is dat A merk iets van 700 a 800 euro

https://moskomoto.eu/coll...roducts/reckless-40l-v4-0

Misschien dat kriega op zelfde prijs zit, maar met wat minder liters.

Edit: Kriega zit inderdaad op ongeveer dezelfde prijs, met iets minder features

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 14-07-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:15
HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 06:45:
[...]

Ah, went vanzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Heb nu die 21brothers, nog niet getest maar zien er wel erg netjes en stevig uit.
Maar blijf wel even die laatste link in de gaten houden voor als ik een keer echt een grote trip wil maken van langer dan twee weken.

Je blijft toch bezig om alles "beter" en "praktischer" te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:06
Precies, gewoon meer metal luisteren en nekspieren kweken. Na 30 jaar metal luisteren en 8 jaar nakeds rijden -> tot 200 km/h gaat het prima.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Slayer heb je ook de schijfdikte gemeten? Die ziet er ook niet “nieuw” meer uit. Bij mijn schijven is nieuw 4,5mm en grenswaarde 4.0mm.

[ Voor 24% gewijzigd door _eLMo_ op 14-07-2025 09:38 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:02
Ik heb recent een coolcover gekocht voor over mijn motorzadel. Hopen dat dit het comfort verhoogt op de plank van de street twin. Ik wil anders wel eens mijn bevindingen posten, als iemand interesse heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jazeker!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:30
geert_s schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:18:
[...]

Precies, gewoon meer metal luisteren en nekspieren kweken. Na 30 jaar metal luisteren en 8 jaar nakeds rijden -> tot 200 km/h gaat het prima.
Ik zie metal luisteren vooral als reden om langzamer te rijden. Wat betreft winddruk heb ik geen moeite met 180 op een naked, maar meestal rijd ik 110/120 met weinig windbescherming omdat ik dan nog wat detail kan horen van de metal over de helmspeakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:37:
Ik heb wel elke 60/70km een stop gemaakt want mijn kont had toch wel moeite met het enigszins Spartaanse zadel.
Zou een schapenvacht hier helpen of moet ik dan een luxer zadel?
Misschien is een AirHawk iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Adder28 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:26:
Ik heb recent een coolcover gekocht voor over mijn motorzadel. Hopen dat dit het comfort verhoogt op de plank van de street twin. Ik wil anders wel eens mijn bevindingen posten, als iemand interesse heeft?
Toevallig had die maar van mij ook zo'n ding op zijn CF gegooid, en beviel hem erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Van het weekend de motor gewassen, even in het midden in de tuin gezet, kinderen een tuinslang gegeven (met foam kanon) en ze even los gelaten.

Nadeel van een smerige motor? Als je eenmaal begint met schoonmaken moet je het ook echt afmaken, en als er een ronde vlek zand achterblijft, realiseer je dat dit gewoon vaker moet doen. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ik haat het echt, vaak doe ik even afspuiten in een box.
Maar als hij droogt zie je overal nog van die "modder waas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:21:
Ik haat het echt, vaak doe ik even afspuiten in een box.
Maar als hij droogt zie je overal nog van die "modder waas".
Ja, motor spuit ik liever niet af in een wasbox, zeker geen e-motor. :+

En die mijn jongens (beide jonger dan 6) vinden dat gewoon prachtig, gewoon op de tuinslang, geen issues met hoge druk / gevaar / rubbers kapot spuiten enzo. Spuit hem maar helemaal wit.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 14-07-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 07:45
ik vind boven de 150 ook niet heel aangenaam op mijn naked voor langer dan een paar minuten. Maar moet wel zeggen, sinds ik een nieuwe helm heb die wel netjes op zijn plek blijft zitten, is het een stuk prettiger! 😂 Ik rijd heel frequent met 1 hand aan het stuur, ook boven de 120 en heb niet het idee er van af te waaien. Dus geen "holding on for dear life" hier zeg maar. 😉 Ding ligt ook heel stabiel op de weg. Oh en het Bagster zadel geeft een stuk meer comfort dan het standaard zadel. Niet de behoefte constant te verzitten en kom er niet vanaf met mega last van de liezen en kont. Nog steeds heel blij met die "splurge".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:06
WilbertNeems schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:34:
[...]

Ik zie metal luisteren vooral als reden om langzamer te rijden. Wat betreft winddruk heb ik geen moeite met 180 op een naked, maar meestal rijd ik 110/120 met weinig windbescherming omdat ik dan nog wat detail kan horen van de metal over de helmspeakers.
Ik bedoelde natuurlijk metal luisteren om nekspieren te kweken met headbangen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:32
Bij mijn eerste rijles op de snelweg moesten we bij 160 even met links het stuur lost laten.

"Zo hard gaan jullie toch wel rijden, kan ik er de eerste keer maar beter bij zijn. En kijk, je waait er niet vanaf. Mooi, hebben we dat ook weer gehad, nu weer netjes 120 aub".

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
_Apache_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:23:
[...]

Ja, motor spuit ik liever niet af in een wasbox, zeker geen e-motor. :+

En die mijn jongens (beide jonger dan 6) vinden dat gewoon prachtig, gewoon op de tuinslang, geen issues met hoge druk / gevaar / rubbers kapot spuiten enzo. Spuit hem maar helemaal wit.
Je mag dus ook niet in de regen rijden?! :+

Je moet natuurlijk niet de hoge druk dichtbij houden en op je rubbers mikken ;)
Maar een tuinslang mist bij mij de power om drek en modder weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:15
Adder28 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:26:
Ja hier ook interesse! Ik heb op mijn vorige motor (Tenere World Raid) een goedkope chinese knock-off gehad. Ik merkte bij die versie wel degelijk wat extra luchtstroom door het zadel wat prettig was. Materiaal was alleen niet zo stevig dat het echt bijdroeg aan comfort, maar het was ook behoorlijk glad waardoor ik toch wat grip mistte. Hoor graag of dat bij de echte versie beter is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:25
MitchellHearth schreef op maandag 14 juli 2025 @ 06:52:
Heb de knoop doorgehakt en een nieuwe Kawasaki Z900 gekocht! Ruil m'n BMW F750GS er op in. Zocht toch weer wat sportiever, kan niet wachten om 'm volgende week op te halen.

Vraagje: ik zit er aan te denken om de standaard spiegels te vervangen voor bar end spiegels. Lijkt imo wat mooier op dit model. Heeft iemand nog tips voor merken waar naar te kijken? Want er is veel kwaliteitsverschil als ik het zo lees.
Gefeliciteerd! Als ze die hebben, OEM pakken, anders ga je je toch maar ergeren aan het "net niet" zeg maar (is mijn ervaring). Of een goed merk, ik zou in ieder geval niet voor Ali & Co kwaliteit gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door ozzynator op 14-07-2025 13:06 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:20:
[...]

Je mag dus ook niet in de regen rijden?! :+

Je moet natuurlijk niet de hoge druk dichtbij houden en op je rubbers mikken ;)
Maar een tuinslang mist bij mij de power om drek en modder weg te krijgen.
Zeker wel, en stond van de week - met het noodweer - ook tot aan de accu in het water. Was een cm of 30 diep denk ik. Zolang je er maa reen beetje rustig doorheen rijdt gaat het prima. Snelheid = dodelijk.
MarcTravels is zelfs tot zn stuur onder gegaan met zijn Zero, ook geen issues.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 14-07-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Melkunie schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:23:
[...]

Ja hier ook interesse! Ik heb op mijn vorige motor (Tenere World Raid) een goedkope chinese knock-off gehad. Ik merkte bij die versie wel degelijk wat extra luchtstroom door het zadel wat prettig was. Materiaal was alleen niet zo stevig dat het echt bijdroeg aan comfort, maar het was ook behoorlijk glad waardoor ik toch wat grip mistte. Hoor graag of dat bij de echte versie beter is :)
Dat is wel een goede, ik vind het altijd wel fijn als mijn broek grip heeft met het zadel.
Dus meestal broeken met rubber of leer daar... maar ik vraag mij nu ineens af hoe dat dan gaat met zo'n skin.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bzx6leIaFohGrPZqHeOFO5xi2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxWNez2SfHb7p2GkYvTw5ctV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb getekend!!! Nu even een foto met meer dan het toegestane aantal wielen maar ik beloof dat er snel weer updates komen met 2 wielen, zodra ik met mijn opleiding WRM-A ben begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:54

Hegeman

Weet van alles wat

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:35:
[Afbeelding]

Ik heb getekend!!! Nu even een foto met meer dan het toegestane aantal wielen maar ik beloof dat er snel weer updates komen met 2 wielen, zodra ik met mijn opleiding WRM-A ben begonnen.
Gefeliciteerd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:49
@HTT-Thalan Gefeliciteerd!

Zelf vorige week zondag toch niet naar Assen gegaan, ik kon mijn plek verkopen (gelukkig) en kon een plekje afgelopen Donderdag overnemen. Hele fijne dag gehad, veel kunnen werken aan de techniek, waarbij het er gewoon op neerkomt dat ik dat ding in hellingshoek moet duwen.

Al met al dik geslaagde dag, voor een eerste keer echt vrij rijden. Moest zelf wennen aan het inhalen, beetje herkennen waar je wel en niet kon inhalen. Helaas was dat voor sommigen in de groep geen optie, met als dieptepunt een kerel die mij in Madijk, in de apex, mij zowat van mijn fiets reed. ;(

Maar goed, uiteindelijk 2:06 gereden in de allerlaatste ronde van de dag, in een hele soepele ronde. Mooie basis voor de volgende trackday :)

Oh en de CBR mist na 20 jaar toch echt wat paardjes (en een quickshifter :+ )

[ Voor 25% gewijzigd door KillaZ op 14-07-2025 14:46 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 17:05
Hi, ik zoek nog een goed adres voor het services of vervangen van vering van mij Suzuki 750 K4 Circuitmotor. Jullie nog een goede aanrader? regio alles behalve; Brabant, zeeland, limburg en noord-holland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

MSENF schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:50:
Hi, ik zoek nog een goed adres voor het services of vervangen van vering van mij Suzuki 750 K4 Circuitmotor. Jullie nog een goede aanrader? regio alles behalve; Brabant, zeeland, limburg en noord-holland.
Hyper Pro in Alphen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
MSENF schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:50:
Pajic in Gendringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Hier hele goede ervaring met Pajic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
MitchellHearth schreef op maandag 14 juli 2025 @ 06:52:

Ik had highsider victory evo op mijn 1290R. Bij identiek aan de PP variant en met E keur (2 keer controle gehad in het buitenland en beide keren werd het gecontroleerd).

Enkel borgmiddel moeten aanbrengen nadat ik een boutje had verloren.. Al had ik met die motor wel vaker last van lostrillende bouten..

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 14-07-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
YouTube: 2025 KTM 390 Adventure R Review | Daily Rider

Blijft ergens ook wel een grappig ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb zelf toevallig vandaag de mechanic set van rhinowalk besteld. Over een paar weken kan ik laten weten hoe en wat. 370 euro oid all in.

Ze hebben ook goedkopere opties overigens:
€218,24 | Rhinowalk Motorfiets Zijtas 18L/28L/48L 100% Waterdichte Motor Fietstas Motor Zadel Staart Seat tas 2 Stuks 2023
https://a.aliexpress.com/_EI3jjrU

Zelf heb ik 10 jaar terug hun modulaire kriega clone tassen gebruikt. Was ik ook SUPER blij mee. Dit zal vast ook goedkomen

[ Voor 25% gewijzigd door Denko op 14-07-2025 19:21 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Denko schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:18:
[...]

Ik heb zelf toevallig vandaag de mechanic set van rhinowalk besteld. Over een paar weken kan ik laten weten hoe en wat. 370 euro oid all in.

Ze hebben ook goedkopere opties overigens:
€218,24 | Rhinowalk Motorfiets Zijtas 18L/28L/48L 100% Waterdichte Motor Fietstas Motor Zadel Staart Seat tas 2 Stuks 2023
https://a.aliexpress.com/_EI3jjrU

Zelf heb ik 10 jaar terug hun modulaire kriega clone tassen gebruikt. Was ik ook SUPER blij mee. Dit zal vast ook goedkomen
Die heb ik ook (die cheape rihinowalks), werken helemaal prima.
Enige wat ik irritant vond was het aantal onnodige losse straps etc. wat allemaal op en aan die tassen zit.

Voor de rest nog geen echte klachten over, gewoon af en toe even alles aantrekken en in de gaten houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:52

silverball

De wagen voor moderne mensen

Nou onze eerste proeflessen zitten erop. We zijn ingeschreven bij de rijschool en hebben beide tien uur gekocht. Heb er zin in. @BasvanS nogmaals dank voor het theorieboek.

Het is wel even wennen 4 cilinder 600cc tussen je benen als je alleen met 50cc af en toe rond tuft.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23

charrel

Cortisol4life..

Op een circuit motor wil je vaak geen progressieve veren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:10

jeroenathome

Een regel tekst

charrel schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:39:
[...]

Is dat bij hun alleen mogelijk? Als je aangeeft dat het om een circuitmotor gaat het advies anders is dan bij een straatmotor. Tenminste daar ga ik vanuit.

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenathome op 15-07-2025 09:11 . Reden: snelheid uit de motor gehaald. ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

charrel schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:39:
[...]

Klopt, maar het ging meer om hun skills, het afstellen van de veren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik geloof dat je dan ook direct de snelste machine in dit topic hebt :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 08:36
kneusteun schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:09:
[...]

Die heb ik ook (die cheape rihinowalks), werken helemaal prima.
Enige wat ik irritant vond was het aantal onnodige losse straps etc. wat allemaal op en aan die tassen zit.

Voor de rest nog geen echte klachten over, gewoon af en toe even alles aantrekken en in de gaten houden.
Ik ben benieuwd, de XL rihinowalks tassen zitten nu een paar weken op mijn motor. Zaterdag mogen ze mee voor een stukje offroad in Denemarken, Zweden en Noorwegen (met @Melkunie).

Op het eerste oog is het allemaal behoorlijk degelijk met inderdaad overdreven lange straps (vooral die aan de onderkant).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
https://stegra.io/

Voor Zweden en Noorwegen!
Twee weken terug getest door maat van me en die was lyrisch over de app, de TET was een teleurstelling, allemaal saai grind en toen hij de app had aangeslingerd zei die dat het een eye opener was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:28:
https://stegra.io/

Voor Zweden en Noorwegen!
Twee weken terug getest door maat van me en die was lyrisch over de app, de TET was een teleurstelling, allemaal saai grind en toen hij de app had aangeslingerd zei die dat het een eye opener was.
Goede tip. Dit is een navigatieapp met routes van andere gebruikers als ik het zo zie? Dan is het wel een kwestie van de goede routes vinden of begrijp ik het verkeerd?

Ik vertrek donderdag als de nieuwe lambda sonde die vandaag binnenkort het afslaan en stationair slecht lopen oplost :P Wordt nog spannend, want voor zaterdag heb ik de boot geboekt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Aikon schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:31:
[...]

Goede tip. Dit is een navigatieapp met routes van andere gebruikers als ik het zo zie? Dan is het wel een kwestie van de goede routes vinden of begrijp ik het verkeerd?

Ik vertrek donderdag als de nieuwe lambda sonde die vandaag binnenkort het afslaan en stationair slecht lopen oplost :P Wordt nog spannend, want voor zaterdag heb ik de boot geboekt...
Die kan offroad routes maken, dus kurviger maar dan offroad dacht ik.
Ook shelters etc. kan je ook eenvoudig vinden.
YouTube: How to Route and Ride Your Adventure on iOS and Android with Stegra.io

Edit: sowieso een 7 dagen trial om het eens te testen

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 15-07-2025 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:37:
[...]

Die kan offroad routes maken, dus kurviger maar dan offroad dacht ik.
Ook shelters etc. kan je ook eenvoudig vinden.
YouTube: How to Route and Ride Your Adventure on iOS and Android with Stegra.io

Edit: sowieso een 7 dagen trial om het eens te testen
Tnx!! Dat ziet eruit als een hele mooie tip! We gaan het per dag bekijken met een eindpunt in Noorwegen als doel. Vanavond eens op mijn gemakt mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Dat is wel een interessant bruggetje naar mijn vraag :)

Sinds vorige week een AIO-6 op mijn motor zitten. Zo op het 1e gezicht helemaal prima, maar nu begint de zoektocht naar geschikte navigatie-apps. Ik dacht dat TomTom een motor-specifieke app had, maar die kan ik niet vinden. Verder kom ik MRA en Kurviger nog tegen als apps die Android Auto ondersteunen, maar bij MRA kom ik er dan weer niet uit welke versie/abo je nodig hebt. Gold lijkt meer opties te hebben voor de online planner, MRA Next lijkt meer opties in de app te hebben, maar weer (beduidend) minder op de routeplanner...

Hier mensen die ook zo'n soort scherm gebruiken: wat gebruiken jullie qua software?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:10

jeroenathome

Een regel tekst

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 07:44:
[...]

Ik geloof dat je dan ook direct de snelste machine in dit topic hebt :+.
>:) >:) })
Is aangepast. 's morgens posten is niet verstandig als je net wakker bent.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BM schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:06:

Sinds vorige week een AIO-6 op mijn motor zitten. Zo op het 1e gezicht helemaal prima, maar nu begint de zoektocht naar geschikte navigatie-apps. Ik dacht dat TomTom een motor-specifieke app had, maar die kan ik niet vinden. Verder kom ik MRA en Kurviger nog tegen als apps die Android Auto ondersteunen, maar bij MRA kom ik er dan weer niet uit welke versie/abo je nodig hebt. Gold lijkt meer opties te hebben voor de online planner, MRA Next lijkt meer opties in de app te hebben, maar weer (beduidend) minder op de routeplanner...

Hier mensen die ook zo'n soort scherm gebruiken: wat gebruiken jullie qua software?
BMW Navigator op de R1250RS, TomTom op de K1600GT, Google Maps voor woon-werk enz.

Inladen van routes is wel heel onhandig op de TomTom, moet via de website en account ipv via de app een gpxje inladen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

Een vriend van mij gebruikt TomTomGo app (er is geen specifieke motor app) voor navigatie van A naar B (snelste weg / kortste weg) ivm de uitstekende file-informatie. Voor recreatief gebruik heeft hij de MRA app.

Wat MRA betreft heb je een apart abonnement (of lifetime) voor navigatieapp op de telefoon. Die staat los van de routeplannerapp op tablet/pc. Bij die laatste heb je verschillende opties. Zie de navigatieapp en de routeplanner app dan ook helemaal los van elkaar: de ene gebruik je rijdend, de andere gebruik je stilstaand.

https://www.myrouteapp.com/nl/shop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdjSEdLceneElfs7Y6RkNWY7zLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cGCObyzKmef2Ssd2MPT0H3sR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Joris748 op 15-07-2025 09:38 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OsmAnd, echt een tweaker programma, je kan er alles mee maar wel onoverzichtelijk in het begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online

Ik gebruik sinds kort de Kurviger-app op mijn telefoon. Ik maak al lang mijn routes in Kurviger en om conversie-verschillen te voorkomen gebruik ik de app nu ook voor navigatie (hiervoor had ik een tomtom rider 450). De ervaring tot nu toe is positief, maar over een paar weken kan ik meer vertellen :)
Puur uit interesse, waarom geef je €600,= uit voor een scherm dat niets anders doet dan de inhoud van je telefoon tonen? Ik zie zo'n scherm vooral als een extra mogelijk faalpunt die je inbouwt en zie de meerwaarde niet, maar misschien vergis ik me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78

Ik zou voor MyRoute-app gaan (MRA), Je kunt deze gratis gebruiken met beperkingen. Ik zie op de website dat je de premium versie nu ook 2 weken gratis kunt gebruiken. De online routeplanner is een los product welke je niet nodig hebt:
https://mranavigationnext.app/

Ik gebruik zelf DMD voor alles offroad, en dus MRA als ik met vrienden "routes" ga rijden op asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:41
@BM
Voor routes die we thuis vooraf gemaakt hebben, navigeer ik met OSMand.

Routes die we onderweg effe snel willen maken of aanpassen, Kurviger.

Van A naar B: Google maps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adder28
Smartphone zonder sim hier voor navigatie (Toestel van 150€, altijd up to date en is het kapot, is het "maar" 150€)

Osmand+ voor navigatie op de motor, routes maken eerst via ridewithgps, nu gold MRA gekocht voor routes te ontwerpen.

Batterij van mijn gpssmartphone gaat ongeveer 6-7u volcontinue navigatie mee. Voor de rest een powerbank in de zak met kabel of via de 12v op de versys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

djiedjee schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:12:
@BM
Voor routes die we thuis vooraf gemaakt hebben, navigeer ik met OSMand.

Routes die we onderweg effe snel willen maken of aanpassen, Kurviger.

Van A naar B: Google maps
Dit dus @BM ...
Ik heb een el-cheapo carplay display op mijn motor met mn iPhone 15 Pro. Maar OSMand vind ik erg traag in het berekenen van routes. Ik heb begrepen dat deze berekeningen local op de iPhone gedaan wordt, maar als je van de route wijkt (door bv wegafsluiting) duur het heel lang voordat ie een andere route heeft. (Ik hoop dat het aan mij ligt, want OSMand werkt verder prima voor GPX routes en offline maps).

Had afgelopen weekend met Kurviger een route gereden en dat beviel mij beter. Ook gewoon een GPX geimporteerd en rijden maar.

Voor huidig naar bestemming gebruik ik Apple Maps (maar is hetzelfde als Google Maps).

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Aanvulling:
In principe is Kurviger iets gebruiksvriendelijker dan OSMand voor mij.

Belangrijkste reden om toch OSMand te gebruiken voor geplande routes: offline kaarten, de configureerbaarheid (dark mode, hoog contrast , specifieke kleuren, live traffic plugin, etc) en het batterijverbruik.

Tijdens het rijden wordt de telefoon draadloos opgeladen, maar sommige apps vragen zoveel batterij dat hij toch langzaam leeg raakt.
En vooral in het buitenland is internet niet altijd gegarandeerd en rij ik met Kurviger wel eens op blanco stuk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
iMars schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:30:
[...]

[...]

Maar OSMand vind ik erg traag in het berekenen van routes. Ik heb begrepen dat deze berekeningen local op de iPhone gedaan wordt, maar als je van de route wijkt (door bv wegafsluiting) duur het heel lang voordat ie een andere route heeft. (Ik hoop dat het aan mij ligt, want OSMand werkt verder prima voor GPX routes en offline maps).
Euh dat is normaal gezien een setting in de app zelf, hij herberekent bij mij na 50-100 meter en akkoord, vaak toont hij dan nog dezelfde route, maar als je een beetje kaartleest en rondrijdt, doet hij relatief snel een nieuwe route. Het heeft mij in ieder geval nog nooit gestoord en in Belgie zijn er genoeg wegomleggingen ;)

Ter info, ik rij op een motorola van 150€, hardly een snelheidsmonster ivm een iphone.

[ Voor 5% gewijzigd door Adder28 op 15-07-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Ben toch wel erg blij met de Garmin XT2. Vind het erg prettig om niet afhankelijk te zijn van de telefoon, sowieso om bepaalde functionaliteiten gescheiden te houden. Telefoon wordt dan ook niet (te) warm en heb niet het risico dat hij langzaam leeg gaat. Kan onderweg alleen bijladen met een powerbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Fervent Kurviger aanhanger hier. Heb ook rondgekeken en osmand, tomtom, mra en meer geprobeerd. Maar niks haalt het voor mij bij de gebruiksvriendelijkheid van Kurviger, en dan vooral het plannen van de routes met de duidelijke en overzichtelijke kaartweergave die kurviger gebruikt. De (navi) app doet gewoon het meeste wat ik wil ermee goed. Een klein nadeel is dat ie niet heel goed is in omleidingen. Ga je van de route af, dan kun je herberekenen, maar meestal stuurt ie je gewoon terug. Ik kijk meestal zelf gewoon ff welke weg ik moet volgen en dan ff zelf goed opletten.

Gebruik tot dusver gewoon mijn telefoon als navi op een quadlock, gaat tot nu toe prima. Mss in de toekomst een goedkope 2de telefoon erbij voor navi, maar voor nu is dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Adder28 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:37:
[...]

Euh dat is normaal gezien een setting in de app zelf, hij herberekent bij mij na 50-100 meter en akkoord, vaak toont hij dan nog dezelfde route, maar als je een beetje kaartleest en rondrijdt, doet hij relatief snel een nieuwe route. Het heeft mij in ieder geval nog nooit gestoord en in Belgie zijn er genoeg wegomleggingen ;)

Ter info, ik rij op een motorola van 150€, hardly een snelheidsmonster ivm een iphone.
Zal er weer eens induiken. Het was niet alleen het herberekenen van een route, maar ook de route naar de eerste waypoint. Had een mooie route in de buurt van de Belgische grens en we vertrokken met ee klein groepje vanuit Zoetermeer. En het duurde tergend lang voordat de route berekend was. Maar als ik nu even een testje doe, is ie weer behoorlijk snel. Zoals ik al zei, het zal wel aan mij gelegen hebben :+ zal me er meer in moeten verdiepen :o
Joris748 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:41:
Ben toch wel erg blij met de Garmin XT2. Vind het erg prettig om niet afhankelijk te zijn van de telefoon, sowieso om bepaalde functionaliteiten gescheiden te houden. Telefoon wordt dan ook niet (te) warm en heb niet het risico dat hij langzaam leeg gaat. Kan onderweg alleen bijladen met een powerbank.
Ik wilde ook in eerste instantie de XT2 kopen. Maar omdat ik met de motor ook veel woon-werk-verkeer doe, had ik voor mezelf ook de eis dat ik makkelijk m'n muziek en eventueel telefoontjes kon gebruiken. Had al CarPlay in de auto en daarmee heb ik (voor mij persoonlijk) de beste "in-between". Wilde niet nog een extra mount/scherm erbij... (al zit ik te flirten met de DMD2 O+ )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
djiedjee schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:37:
Aanvulling:
In principe is Kurviger iets gebruiksvriendelijker dan OSMand voor mij.

Belangrijkste reden om toch OSMand te gebruiken voor geplande routes: offline kaarten, de configureerbaarheid (dark mode, hoog contrast , specifieke kleuren, live traffic plugin, etc) en het batterijverbruik.

Tijdens het rijden wordt de telefoon draadloos opgeladen, maar sommige apps vragen zoveel batterij dat hij toch langzaam leeg raakt.
En vooral in het buitenland is internet niet altijd gegarandeerd en rij ik met Kurviger wel eens op blanco stuk kaart.
Bij Kurviger kan je ook offline kaarten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
iMars schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:53:
[...]

Zal er weer eens induiken. Het was niet alleen het herberekenen van een route, maar ook de route naar de eerste waypoint. Had een mooie route in de buurt van de Belgische grens en we vertrokken met ee klein groepje vanuit Zoetermeer. En het duurde tergend lang voordat de route berekend was. Maar als ik nu even een testje doe, is ie weer behoorlijk snel. Zoals ik al zei, het zal wel aan mij gelegen hebben :+ zal me er meer in moeten verdiepen :o
Nog niet veel voorgehad, ik laad wel de route altijd eens in de dag ervoor en kijk of alles goed werkt. Meeste routes staan ook lokaal op mijn telefoon (net zoals de mappen en allerhande) zodat ik geen netwerk nodig heb. Dat flashgeheugen is snel genoeg. Ik ga wel zeggen dat de app soms heel snel is, dan een update krijgt en dan terug trager werkt, lees: de map gaat schokkerig ipv vloeiend tijdens de navigatie. Niet erg genoeg om onwerkbaar te zijn, maar je merkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@Joris748 Is jouw XT2 betrouwbaar? Ik vind het ook een fantastich apparaat als hij werkt, maar heb in 2 jaar tijd al vaak periodes gehad met vastlopers en aanraakschermen die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Klopt, ik gebruik alleen nog de oude Kurviger Pro app. Daar is dat een beetje omslachtig.

OSMand gebruik ik ook voor wandelen/fietsen, dus de offline kaart heb ik daar sowieso gedownload.
Waaj schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:53:
[...]

Bij Kurviger kan je ook offline kaarten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
WilbertNeems schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:13:
@Joris748 Is jouw XT2 betrouwbaar? Ik vind het ook een fantastich apparaat als hij werkt, maar heb in 2 jaar tijd al vaak periodes gehad met vastlopers en aanraakschermen die niet werken.
De XT2 die ik nu heb wel ;) De vorige is vanwege de door jou genoemde problemen onder garantie vervangen. Schijnt een batchprobleem te zijn geweest. Had te maken met een slechte connector.

Schijnt ook te repareren te zijn, voor het geval dat je geen nieuwe krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door Joris748 op 15-07-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:41:
Hier zet je er alleen niet bij dat dus je eerste kut was ;)
Kan gebeuren, maar misschien wel het vermelden waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:09

Rick-Jan

always connected

kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:48:
[...]

Hier zet je er alleen niet bij dat dus je eerste kut was ;)
Kan gebeuren, maar misschien wel het vermelden waard.
Zoals hij benoemd was het een batch fout , dat is alleen bij de eerste serie een probleem geweest.

@BM
De TomTom Go ride app is helaas gestopt.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Rick-Jan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:57:
[...]

Zoals hij benoemd was het een batch fout , dat is alleen bij de eerste serie een probleem geweest.

@BM
De TomTom Go ride app is helaas gestopt.
Jawel, maar zijn eerste was dat hij er helemaal happy mee was.
Dan mag er wel vermeld worden dat er met de eerste een issue was toch?

Vind ik zelf niet geheel onbelangrijk. Net als dat het netjes opgelost wordt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Joris748 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:19:
[...]

De XT2 die ik nu heb wel ;) De vorige is vanwege de door jou genoemde problemen onder garantie vervangen. Schijnt een batchprobleem te zijn geweest. Had te maken met een slechte connector.

Schijnt ook te repareren te zijn, voor het geval dat je geen nieuwe krijgt.
Een batchprobleem dat zeiden ze bij mij ook. Ik ben dus ondertussen aan mijn 4e toestel bezig waarvan de laatste 2 niet onder de slechte batch zouden moeten vallen. En deze 4e had vorige week alweer 2 keer een aanraakscherm dat niet werkt en nu doet hij het uiteraard weer prima. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Zullen die pogo pins zijn gok ik?
Die geven bij veel devices issues, of de contacten corroderen veel te snel of de pins zitten vast door corrosie.

Beetje een ding bij veel van die connecties geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:32:
[...]

Jawel, maar zijn eerste was dat hij er helemaal happy mee was.
Dan mag er wel vermeld worden dat er met de eerste een issue was toch?

Vind ik zelf niet geheel onbelangrijk. Net als dat het netjes opgelost wordt bijvoorbeeld.
Dat is heel belangrijk. Maar eerlijk gezegd was ik, tot de reactie van @WilbertNeems, in de veronderstelling dat het om kinderziektes ging. Ken zeker 5 mensen die een XT2 hebben en er geen problemen mee ondervinden. Daarnaast niemand anders die er wel problemen mee heeft.
WilbertNeems schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:57:
[...]

Een batchprobleem dat zeiden ze bij mij ook. Ik ben dus ondertussen aan mijn 4e toestel bezig waarvan de laatste 2 niet onder de slechte batch zouden moeten vallen. En deze 4e had vorige week alweer 2 keer een aanraakscherm dat niet werkt en nu doet hij het uiteraard weer prima. 8)7
Dat is wel ruk en erg slecht van Garmin. Vooral ook dat ze het lek niet boven lijken te krijgen. Heb je al contact gehad met Waypoint? Zij vertelden mij over het repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:23:
Zullen die pogo pins zijn gok ik?
Die geven bij veel devices issues, of de contacten corroderen veel te snel of de pins zitten vast door corrosie.

Beetje een ding bij veel van die connecties geloof ik.
Nee, blijkbaar is de connector tussen circuitboard en het aanraakscherm het probleem. De informatie is wel zichtbaar, maar de touchinterface slaat op hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ik zie dat myrouteapp nu weer een deal heeft voor 79,- voor lifetime.
Maar eerlijk gezegd vind ik hun informatie warrig, en vormgeving karig waardoor ik er eigenlijk nooit naar heb gekeken.

Net even ingedoken...
Maar wat maakt het zo goed? als ik youtube check zie ik vooral mannen met een pc een route uitzetten..
Maar kan het ook gpx op een telefoon importeren? kan ik ze aanpassen? hoeveel punten max?

Iemand hier een fanatieke gebruiker die kan uitleggen wat je mist en wat het erg goed maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Laatst online: 14-09 19:27

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:00:
Maar eerlijk gezegd vind ik hun informatie warrig, en vormgeving karig waardoor ik er eigenlijk nooit naar heb gekeken.

Net even ingedoken...
Maar wat maakt het zo goed? als ik youtube check zie ik vooral mannen met een pc een route uitzetten..
Maar kan het ook gpx op een telefoon importeren? kan ik ze aanpassen? hoeveel punten max?

Iemand hier een fanatieke gebruiker die kan uitleggen wat je mist en wat het erg goed maakt?
Ik heb MyRouteApp lifetime. Ja je kan ook via de telefoon een gpx importeren, aanpassen etc. Ik ben nog geen maximum van het aantal routepunten tegen gekomen.

Mij bevalt MyRouteApp erg goed. Vind de navigatie app prettig en ook de software om te pc. Op mn telefoon is het scherm wat klein om uitgebreid routes te gaan maken, maar ik heb het wel gedaan en alle functionaliteit is beschikbaar.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
Niet lullig bedoeld, maar ik heb slechte ervaring met "lifetime" kopen.
Daarom heb ik ook nu een oude Kurviger app met lifetime. Alleen zijn ze de ontwikkeling gestopt en hebben ze een nieuwe app ernaast gezet met alle nieuwe functies.

Dat is me wel vaker overkomen.

Het kan natuurlijk ook meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Laatst online: 14-09 19:27

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

djiedjee schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:19:
Niet lullig bedoeld, maar ik heb slechte ervaring met "lifetime" kopen.
Daarom heb ik ook nu een oude Kurviger app met lifetime. Alleen zijn ze de ontwikkeling gestopt en hebben ze een nieuwe app ernaast gezet met alle nieuwe functies.

Dat is me wel vaker overkomen.

Het kan natuurlijk ook meevallen.
Klopt is een risico. Bij MyRouteApp zijn ze een paar jaar geleden een nieuwe app begonnen welke actief ontwikkelt wordt

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Net even gratis account aangemaakt, wou even kijken wat er gebeurde als ik de TET erin gooi.
Op mijn telefoon kon ik hem nergens kiezen, dus via browser gedaan.

Gaat naar 100% met uploaden en sindsdien kan ik de website niet meer bereiken :+
Als ik de route in de app wil openen loopt de app vast |:(

Begint niet best

Edit: hij is erdoorheen, werkt wel maar duurt dus wel een 10 minuten
Edit op de edit: Kan wel op de site maar als ik de gpx wil bekijken blijft hij weer gewoon op laden staan. Apart, zelfde bestand op mijn telefoon naar osmand is in 3 seconden gedaan :S

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 15-07-2025 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:00:

Net even ingedoken...

Pluspunten:
  • Alternatief voor niet-bestaande Garmin Tread app voor PC/Mac
  • Vergelijk TomTom en Garmin om routes hetzelfde te maken, toegevoegde waarde als je ook routes uitzet voor bijvoorbeeld een club.
  • Integratie van streetview, zodat je snel kunt checken over wat voor wegen en door wat voor omgeving je route gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Net hetzelfde met kurviger web app gedaan en die pakt hem wel, maar raakt wel een beetje overstuur en past een track toch aan naar "logische route".

Het blijft toch lastig met veel apps om gewoon een track in te laden zonder dat ze er hun "magie" op loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:14
De paar keer dat ik TET (Groningen/Drenthe) deed, heb ik of Calimoto of Osmand gebruikt. Het was even wennen dat je niet "over 100m linksaf" etc krijgt, maar gewoon een lijntje moet volgen; dat had ik niet meteen door. Ik heb nog een maand over in mijn Kurviger abonnement, dus die ga ik misschien gebruiken las ik volgende week op vakantie ga naar het Zwarte Woud (en kennelijk Oostenrijk, heeft de vrouw net besloten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
JL Koppelle schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:18:
De paar keer dat ik TET (Groningen/Drenthe) deed, heb ik of Calimoto of Osmand gebruikt. Het was even wennen dat je niet "over 100m linksaf" etc krijgt, maar gewoon een lijntje moet volgen; dat had ik niet meteen door. Ik heb nog een maand over in mijn Kurviger abonnement, dus die ga ik misschien gebruiken las ik volgende week op vakantie ga naar het Zwarte Woud (en kennelijk Oostenrijk, heeft de vrouw net besloten).
Ik heb nog nooit een app gevonden die een track turn by turn audio doet.

Ik was dus aan het testen naar de mogelijkheid van 1 app voor beide use cases.
In het verleden was scenic prima maar die hebben het ook verpest 🥲

Tot nu toe blijft het OsmAnd en Kurviger en misschien dat ik wel een tijdje betaald Kurviger hou voor de tour ritjes.
Maar stiekem hoop ik op een goede oplossing.

En Stegra wil ik dus ook nog even goed testen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Volgens mij is Kurviger ook niet bedoeld voor off-road navigatie. Die focussen zich puur op de weg.
@Joris748 Je zegt integratie met streetview; zoiets heeft Kurviger ook, je kunt rechtsklikken op de map en dan 'laat zien op google maps (of openstreetmap of mappilary)'. Zo heb ik al heel wat afgestruind.

Wat ik zo fijn vindt aan de Kurviger map is dat je heel makkelijk ziet wat voor een soort weg het is. Maakt het plannen heel soepel.
kneusteun schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:06:
Net even gratis account aangemaakt, wou even kijken wat er gebeurde als ik de TET erin gooi.
Op mijn telefoon kon ik hem nergens kiezen, dus via browser gedaan.

Gaat naar 100% met uploaden en sindsdien kan ik de website niet meer bereiken :+
Als ik de route in de app wil openen loopt de app vast |:(

Begint niet best

Edit: hij is erdoorheen, werkt wel maar duurt dus wel een 10 minuten
Edit op de edit: Kan wel op de site maar als ik de gpx wil bekijken blijft hij weer gewoon op laden staan. Apart, zelfde bestand op mijn telefoon naar osmand is in 3 seconden gedaan :S
Ben je misschien een gpx aan het inladen die offroad tracks volgt waar MRA niet mee kan omgaan?

Ohja, inbefore 'daAR iS dE JaArlIjKse/mAAnDEliJksE nAVi diScuSsiE WeER' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
@Pyr0_ zo’n streetview feature is echt wel briljant. Dan kom je erachter dat er parallel aan de zogenaamde “populaire paden” veel toffere weggetjes liggen. Geen middenstreep, minder verkeer, meer bochten. Gebruik dat dan ook heel intensief bij het maken van routes in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:26:
@Pyr0_ zo’n streetview feature is echt wel briljant. Dan kom je erachter dat er parallel aan de zogenaamde “populaire paden” veel toffere weggetjes liggen. Geen middenstreep, minder verkeer, meer bochten. Gebruik dat dan ook heel intensief bij het maken van routes in het buitenland.
Klopt! Zo heb ik al ontelbare keren zitten vergelijken, op de map kan zo'n weg dan leuk uitzien, ga je kijken op streetview valt dan gelijk op dat 't b.v. toch niet zo bochtig is.

Kan het zelf niet uittesten in MRA btw, geen betaald account. Maar soms vindt ik het bij Kurviger nog net wat omslachtig, iedere x een nieuwe tab openen en maps inladen. Als het echt volledig geïntrigeerd zou zijn; gwn rechtsklikken en show street view en dat ie dat opent in dezelfde pagina, zou nog mooier zijn. Maar goed, zo blijft er altijd wel wat te willen over, bij iedere app.

Feit blijft dat ik niet kan wennen aan de map van MRA. Wat ze wel goed doen is dat je vrij makkelijk andere gedeelde routes kan vinden. Maar deel van de fun voor me zit ook in het zelf uitzoeken en plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Pyr0_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:33:
[...]

Klopt! Zo heb ik al ontelbare keren zitten vergelijken, op de map kan zo'n weg dan leuk uitzien, ga je kijken op streetview valt dan gelijk op dat 't b.v. toch niet zo bochtig is.

Kan het zelf niet uittesten in MRA btw, geen betaald account. Maar soms vindt ik het bij Kurviger nog net wat omslachtig, iedere x een nieuwe tab openen en maps inladen. Als het echt volledig geïntrigeerd zou zijn; gwn rechtsklikken en show street view en dat ie dat opent in dezelfde pagina, zou nog mooier zijn. Maar goed, zo blijft er altijd wel wat te willen over, bij iedere app.

Feit blijft dat ik niet kan wennen aan de map van MRA. Wat ze wel goed doen is dat je vrij makkelijk andere gedeelde routes kan vinden. Maar deel van de fun voor me zit ook in het zelf uitzoeken en plannen.
Kan je wel een en ander laten zien via een Teams-meeting.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MxAhSDiiRjLaTaNrb3h2b3ObdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnK4ATPBSsPynqpVrBH2SJqR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXOYztqgaozFcgQX8mijTFHkhnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJCRjIOOuke4BAPejyNBeMvK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PNGupQz-rIWb8CsqhzNWVYSSkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpqsN0qtXQ8872Mrf0b88CFp.jpg?f=fotoalbum_large

Bochtentraining in Zuid-Limburg. Was zeer leuk om te doen :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Pyr0_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:09:
Volgens mij is Kurviger ook niet bedoeld voor off-road navigatie. Die focussen zich puur op de weg.
@Joris748 Je zegt integratie met streetview; zoiets heeft Kurviger ook, je kunt rechtsklikken op de map en dan 'laat zien op google maps (of openstreetmap of mappilary)'. Zo heb ik al heel wat afgestruind.

Wat ik zo fijn vindt aan de Kurviger map is dat je heel makkelijk ziet wat voor een soort weg het is. Maakt het plannen heel soepel.

[...]

Ben je misschien een gpx aan het inladen die offroad tracks volgt waar MRA niet mee kan omgaan?

Ohja, inbefore 'daAR iS dE JaArlIjKse/mAAnDEliJksE nAVi diScuSsiE WeER' :+
Waar staat dat MRA daar niet mee om kan gaan?
Want MRA zegt voornamelijk dat het alles kan.

Ze roepen een hoop maar allemaal beetje hol, echte info is amper te vinden. Gewoon een overzicht met functies etc. En dan niet de lijst met emoticons, want die shit zegt dus helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kun je bij MRA niet meerdere kaarten en/of routeringsopties kiezen? Als je dan bijvoorbeeld op de tomtom kaart zit, zul je niet offroad kunnen. Tomtom kan dat immers niet. Maar een andere methode misschien wel?

Let wel, ik heb alleen ervaring met de webversie van MRA om routes te maken. En daar ben ik wel heel tevreden mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:25
Vijlen, door het bos?

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Chevy454 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:54:
[Afbeelding]

Niet als kritiek op jou maar ik zie deze positie op de weg steeds vaker en naar mijn mening is dit een voorbeeld van de bocht verkeerd nemen. Zo te zien zit je tegen of over de as van de weg en laat je aan de rechterzijde heel veel ruimte liggen. Als er nu een auto van de andere kant aankomt zal je heel veel moeten corrigeren om een botsing te voorkomen.

Just my 2 cents :), geen idee hoe jullie daar tegen aan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:28

A13X

Dude

Waaj schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:22:
[...]

Niet als kritiek op jou maar ik zie deze positie op de weg steeds vaker en naar mijn mening is dit een voorbeeld van de bocht verkeerd nemen. Zo te zien zit je tegen of over de as van de weg en laat je aan de rechterzijde heel veel ruimte liggen. Als er nu een auto van de andere kant aankomt zal je heel veel moeten corrigeren om een botsing te voorkomen.

Just my 2 cents :), geen idee hoe jullie daar tegen aan kijken?
Door deze positie kun je echter veel verder door de bocht hem kijken. Moet je uitwijken zie je dat eerder, moet je (nood)remmen zie je dat ook eerder. Doordat je verder kunt zien zie je ook eerder dat iemand een binnenbocht neemt of dat er iets op de weg ligt of staat. Dat is in iedergeval de theorie erachter.

Awesome

Pagina: 1 ... 61 ... 76 Laatste