Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:53
Bommes schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:04:
[...]

Er worden vaak, en ook hier 2 zaken op 1 hoop geschoven.
Je hebt de vering en demping.
Beide zijn van invloed op elkaar, beide zijn aan te passen.
En soms zijn beide bij sommige motoren instelbaar.

Veer voorspanning beïnvloed de vering, niet de demping.
Het beïnvloed de maten van inveren door het gewicht op de motor (rijder, bagage)
Aanpassing aan de demping beïnvloed precies dat, niet de vering.
Simpel:
Een veer die niet sterk/zwaar genoeg is voor de motor + rijder zal in stilstand al een flink stuk inveren.
Er blijft dan minder ingaande slag over tijdens het rijden en bij hard remmen of een drempel/kuil kan je makkelijk in de eind aanslag klappen.
Demping die niet goed ingesteld is veranderd niets aan de hoogte van de motor maar zal de snelheid van het in- en uit-bewegen beïnvloeden.

Dan kom je bij de progressieve veren, deze komen het beste en het meeste tot hun recht in motoren die verder geen goede instelbare compressie en rebound hebben. Dus waarbij demping niet goed in te stellen is. De progressie van de veer zal er aan mee helpen dat de vering niet tot aan de eindaanslag zal komen.
Doordat naar mate de veer verder inveert de veerkracht groter wordt.
Daarbij worden die Hyperpro setjes vaak op gewicht van de rijder verkocht.
De vering zal daarbij dus al in de basis meer op het juiste gewicht zijn "ingesteld" en dus minder inzakken onder belasting endus minder snel bij de eind aanslag komen.

Maar een normale, lineaire veer, die op het juiste gewicht van de rijder is afgesteld, met een goede compressie en rebound afstelling van de demping zal zeer zeker een beter rijgedrag geven dan een progressieve veer. Omdat hij voorspelbaarder reageert, over het hele bereik gelijk dus.

Plat geslagen:
Vering op het gewicht van de motor plus rijder kloppend = niet te veel SAG (inzakken van de motor in stilstand met de rijder er op)
Goed instelbare demping, heeft je motor dat dan is dat de eerste stap, laat dat eens goed afstellen (of doe het zelf met hulp van youtube).
Een motor met goed instelbare demping heeft meer baad bij een lineaire veer op het juiste gewicht.
Deze reactie mag even gepint worden.

Het is exact zo je het zegt. Een progressieve veer compenseert matig/niet instelbare demping.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:37:
[...]

Dan gooi ik hem zo in de groep:

Mag je stellen dat een progressieve upgrade je een langere veerweg geeft? En dan bedoel ik dit niet in absolute 'travel' (gemeten in millimeter) maar in tijd danwel kracht? Als je met snelheid X over een drempel of door een put rijdt zal een lineaire veer in Y tijd doorslaan, als je maar hard genoeg gaat.

Een progressieve veer zal steeds meer tegendruk geven en, mijn logica, dus minder snel doorslaan bij hevigere belasting, waar een normale veer het al opgegeven had?

Op die manier heb je dus de 'traditionele' veerweg/comfort voor de eerste paar centimeter, maar hoe dieper je gaat, hoe meer weerstand doch minder comfort omdat je dan dus op 'hardere' veren rijdt.
Nee, de veerweg blijft net zo lang. De snelheid (of beter gezegd) traagheid van de ingaande demping moet zorgen dat hij niet doorslaat. En vervolgens moet de uitgaande demping snel genoeg zijn om ervoor te zorgen dat de demper snel genoeg terugkomt in de beginpositie.

Een veer deint van nature, goede demping gaat dat deinen tegen. Het is dus niet de veer die voor het comfort zorgt, maar de demping. Als je een deinende motor comfortabel vindt, dan zorgt een progressieve veer inderdaad voor comfort ;)

In jouw geval zou ik veren laten steken die afgestemd zijn op jouw gewicht. Zeker als je wat forser bent dan 75-80 kg.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 17:46

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Floofy schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:30:
[...]

Ja, prima spul en word snel geleverd, alleen beetje prijzig maar ziet er wel een stuk beter uit als je standaard quadlock houder (tenminste voor de MT-07 :+ )

[Afbeelding]
Gelijk maar besteld, inderdaad aan de dure kant maar als ik naar de alternatieve kijk dan is de keuze heel snel gemaakt :P

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joris748 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:31:
[...]

Nee, de veerweg blijft net zo lang. De snelheid (of beter gezegd) traagheid van de ingaande demping moet zorgen dat hij niet doorslaat. En vervolgens moet de uitgaande demping snel genoeg zijn om ervoor te zorgen dat de demper snel genoeg terugkomt in de beginpositie.

Een veer deint van nature, goede demping gaat dat deinen tegen. Het is dus niet de veer die voor het comfort zorgt, maar de demping. Als je een deinende motor comfortabel vindt, dan zorgt een progressieve veer inderdaad voor comfort ;)

In jouw geval zou ik veren laten steken die afgestemd zijn op jouw gewicht. Zeker als je wat forser bent dan 75-80 kg.
Ik zit richting de 87 kilo, dus niet veel meer dan wat Honda als maatgeving gebruikt, maar daar komt nog wel full gear bovenop (+ binnenkort een airbagvest) en de motor is ook behangen met redelijk wat accessoires. Ik moet daar dus wel rekening mee houden idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kleine update, morgen begin ik ook met aanhanger-les. Ik ga dus mijn E achter B halen zodat ik opvolgend ook met de opleiding aanhanger-instructie aan de slag kan. Dat gaat parallel lopen aan mijn A instructiebewijs.

Even wat lettertjes verzamelen :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 14:24
kneusteun schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:12:
Lol, wheelie time!

Dat is wel echt een best pakket achterop, dat is wel leuk als je stukjes omhoog moet ;)
hahaha ben benieuwd daarom ook test weekendje in luxemburg en via duitsland zondag terug 8) *O* *O* *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vandaag voor het eerst met de VFR naar mijn werk gereden, eerst via de snelweg, maar dat vond ik wel redelijk saai. Op de weg terug lekker binnendoor gereden.

Ik merk met het rijden dat ik meer vertrouwen krijg in de VFR qua wegligging en het nemen van bochten en rotondes.

Mijn kleding/schoen en laptop + tas heb ik meegenomen in een duo zadeltas. Ik merkte weinig van het extra gewicht tijdens het rijden.

Maw, weer een ervaring rijker ;)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Destruction schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:19:
Mijn VFR (alweer lang geleden maar toch) had Hyperpro vering voor en achter. Ik heb later nog eens op zo'nzelfde VFR met standaard vering gereden, en dat vond ik een boot. Mijn VFR had een veel betere wegligging imo.

De Diversion krijgt op korte termijn ook Hyperpro aan de voorkant. Die is me nu wat te slap geveerd, wat overigens een bekend dingetje is bij de Diversion.
Niet alleen een 'standaard dingetje', maar het is ook leeftijd en kilometrage (de Divjes worden al een tijdje niet meer gemaakt, arme beestje zal al een jaartje of 20 oud zijn gok ik zo).

De monteur liet het mij zien toen de veren uit de poot waren, met de nieuwe ernaast, de nieuw waren zeker een cm of 4-5 langer dan de oude. En als ik mijn vrouw moet geloven, kan dat echt verschil uitmaken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:13
_Apache_ schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:13:
[...]. En als ik mijn vrouw moet geloven, kan dat echt verschil uitmaken.
Zij rijdt inmiddels ook motor om het gemis te compenseren, begrijp ik ? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Barista op 10-07-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

_Apache_ schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Niet alleen een 'standaard dingetje', maar het is ook leeftijd en kilometrage (de Divjes worden al een tijdje niet meer gemaakt, arme beestje zal al een jaartje of 20 oud zijn gok ik zo).
Dat klopt. Mijn Diversion is nu 24 jaar oud, en heeft in die tijd 68k km ervaring op gedaan. 5-cijferige teller, maar als ik de staat van de motor, de leeftijd van de voorband toen ik 'm kocht en de tellerstanden die bij de RDW zijn geregistreerd zo zie dan durf ik wel te stellen dat 't echt 68k is, en geen 168k :)

M'n vorige Diversion 900 had tegen de 140k ervaring toen-ie weg ging, het verschil is wel te merken. Oude 900 had na een lange snelweg rit een slokje olie nodig, deze niet, om maar een voorbeeld te noemen. Deze loopt ook veel mooier, pakt beter op bij inhalen etc.. :)

Netjes en pekelvrij houden is het doel. Dan kan-ie ongetwijfeld nog heel lang mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 10-07-2025 22:20 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Omdat het me toch dwars zat dat ik de seniorenfiets van @JdM maar niet onder de controle kreeg heb ik gewoon besloten er één te kopen. Zo goedkoop mogelijk want als die op de grond valt dan is het niet zo erg.

Met een waarschuwing op 2de hands zag ik deze voorbij komen. Van buiten in een zeer goede verzorgde staat met zijkoffers, grote topcase en tanktas. De tweede eigenaar heeft er bijna 20 jaar mee rondgereden nadat hij deze van zijn zwager had overgenomen.

Het is dus een Alfa 156 geworden :+
Een BMW R1150RT Twinspark van 2004, werkende ABS want goed onderhouden ondanks de rubberen leidingen. Banden zijn 2000km oud en net onderhoud gehad.

Het enige waar ik niet zo helemaal blij mee ben is de koppeling. In 6de bij een flinke dot gas slipt die. Dus die lijkt wel op zijn einde dunkt mij. Bij de proefrit rond het blokje om merkte ik dit niet want woonwijk :z De verkoper zegt dat dit normaal is maar lijkt me onzin.

Gelukkig is zo een R makkelijk aan te werken in 3 stappen las ik op het oilheads forum. Eerst het voorlicht eruit, daarna het achterlicht en als laatste stap alles er tussenin 8)7

Het is gelukkig niet zo erg dat ik mijn rijbeheersing niet mee kan verbeteren. Vooral de lage snelheid beheersingen.

Maar plaatjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN-blKpMVCGLl18uCzBirs-tsHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOggOATJpPzVDdpH3iSKKjVy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqYGzxdPjJZzCNmc76Z0qZr9cPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bL3NFvPbvl9ukTnoOeXjuCVC.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mooi ding hoor, gefeliciteerd. Koppeling is inderdaad niet zomaar te bereiken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Chevy454 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:55:
Omdat het me toch dwars zat dat ik de seniorenfiets van @JdM maar niet onder de controle kreeg heb ik gewoon besloten er één te kopen. Zo goedkoop mogelijk want als die op de grond valt dan is het niet zo erg.

Met een waarschuwing op 2de hands zag ik deze voorbij komen. Van buiten in een zeer goede verzorgde staat met zijkoffers, grote topcase en tanktas. De tweede eigenaar heeft er bijna 20 jaar mee rondgereden nadat hij deze van zijn zwager had overgenomen.

Het is dus een Alfa 156 geworden :+
Een BMW R1150RT Twinspark van 2004, werkende ABS want goed onderhouden ondanks de rubberen leidingen. Banden zijn 2000km oud en net onderhoud gehad.

Het enige waar ik niet zo helemaal blij mee ben is de koppeling. In 6de bij een flinke dot gas slipt die. Dus die lijkt wel op zijn einde dunkt mij. Bij de proefrit rond het blokje om merkte ik dit niet want woonwijk :z De verkoper zegt dat dit normaal is maar lijkt me onzin.

Gelukkig is zo een R makkelijk aan te werken in 3 stappen las ik op het oilheads forum. Eerst het voorlicht eruit, daarna het achterlicht en als laatste stap alles er tussenin 8)7

Het is gelukkig niet zo erg dat ik mijn rijbeheersing niet mee kan verbeteren. Vooral de lage snelheid beheersingen.

Maar plaatjes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er wel heel netjes uit. En inderdaad, om de koppeling te vervangen moet de halve motor uit elkaar. Die zit achter het blok.

Check ook even de leeftijd van de banden. Gereden kilometers zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Ik vind de R1150GS net er wat stoerder uitzien, maar de RT's zijn ook mooie fietsen hoor. Gefeliciteerd met deze bike. Het slippen in zn 6 zou ik niet ze zwaar aan tillen. Ja het is een indicatie dat ie komt, maar bij normaal gebruik verwacht ik dat ie nog wel een heel wat kilometers mee kan.
Als ie in zn 1 gaat slippen, dan wordt t interessant.

En zoals aangegeven, de koppeling vervangen van deze oilheads is zeker een dingetje. Je moet de motor 'breken' zoals ze dat zo mooi zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:59

charrel

Cortisol4life..

@Chevy454 Zou ook nog kunnen dat door het slijten van de koppeling het niveau in het koppelingsreservoir te hoog is waardoor het slipt in 6. Zo niet, dat is de koppeling bijna op of de kering lek waardoor er olie op de koppeling lekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:39:
Mooi ding hoor, gefeliciteerd. Koppeling is inderdaad niet zomaar te bereiken helaas.
Ja maar dat wist ik al op voorhand. Ik wou ook een andere klusfiets. De andere klusfiets, Suzuki SV650S, is rijdende inmiddels. Wel even bij de motorzaak om ketting te klinken en 1 simpele dichting te vervangen. Door prioriteiten kan ik helaas niet alles doen, de vrouw wilt dat er wat aan het huis wordt gewerkt.
Joris748 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:25:
Check ook even de leeftijd van de banden. Gereden kilometers zegt niet alles.
Die zijn "net" vervangen. Week 5 en 34 van 2024.
Vuikie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:22:
Het slippen in zn 6 zou ik niet ze zwaar aan tillen. Ja het is een indicatie dat ie komt, maar bij normaal gebruik verwacht ik dat ie nog wel een heel wat kilometers mee kan.
Als ie in zn 1 gaat slippen, dan wordt t interessant.
Ja daar zit ik iets of wat in dubio. Het is een enorme klus als je nog een gezin hebt. En in de winter heb ik wat vrije weken staan. Ofwel die komende winter vervangen ofwel wachten tot die kapot is (niet erg, ik heb nog een SV650S of een F800GT) maar dan heb ik misschien weer geen tijd...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:
@Chevy454 Zou ook nog kunnen dat door het slijten van de koppeling het niveau in het koppelingsreservoir te hoog is waardoor het slipt in 6. Zo niet, dat is de koppeling bijna op of de kering lek waardoor er olie op de koppeling lekt.
Ah, dat is een goede. Waar zou ik die kunnen bleeden? Of gewoon het deksel van het reservoir lossen en dan opzuigen met een spuit?

Het punt is inderdaad hoog.

Maar welke keerring zou het kunnen zijn? Motor- of versnellingsbakkant? Want motorkant betekent nog eens vliegwiel lossen en zou je voor de keerring nog speciaal gereedschap nodig hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12

Bommes

Capo del formaggio

Chevy454 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:56:
[...]
Maar welke keerring zou het kunnen zijn? Motor- of versnellingsbakkant? Want motorkant betekent nog eens vliegwiel lossen en zou je voor de keerring nog speciaal gereedschap nodig hebben.
Kering op de prise as van de versnellingsbak lek komt bijna nooit voor.
Krukaskeering wel vaker. Had mijn Guzzi ook, meestal gaat daar overigens de koppeling niet van slippen, want de lekkage is dan tussen het motorblok en vliegwiel.
De koppeling zit aan de andere zijde van het vliegwiel.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

@Chevy454 Dekseltje los en er even wat uithalen. Krukaskering inderdaad, kan wel voor slip zorgen aangezien het bij bmw wel vaak ook op de koppeling komt. Maar dan zou die het ook hebben in 4-5-6 over het algemeen. De fix blijft dan hetzelfde, motor in 2en en gelijk een nieuwe koppeling erin. Ook als je de koppeling gaat vervangen altijd die kering meenemen. > je bent er dan toch O-)

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 11-07-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:51:
@Chevy454 Dekseltje los en er even wat uithalen.

De fix blijft dan hetzelfde, motor in 2en en gelijk een nieuwe koppeling erin. Ook als je de koppeling gaat vervangen altijd die kering meenemen. > je bent er dan toch O-)
Het lijkt wel een auto. (Ik laat ook de krukaskeerring dan mee vervangen bij de auto bij een koppelingswissel)

Ik zal eens het dekseltje loshalen en wat eruit te halen maar met 135k zal het toch wel lijken dat de koppeling aan het slijten is.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 11-07-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:25:
[...]

Het lijkt wel een auto. (Ik laat ook de krukaskeerring dan mee vervangen bij de auto bij een koppelingswissel)

Ik zal eens het dekseltje loshalen en wat eruit te halen maar met 135k zal het toch wel lijken dat de koppeling aan het slijten is.
Hangt ervan af, mijn r1200gs koppeling toen was met 144.000 nog echt prima. Maar slippend ermee rijden is funest. Vriend van me had een 1100 met 238.000km met de eerste koppeling nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
@charrel, is het DOT 5.1 remvloeistof wat ze voor de koppeling gebruiken of is dat andere olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chevy454 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:58:
@charrel, is het DOT 5.1 remvloeistof wat ze voor de koppeling gebruiken of is dat andere olie?
Bij de 1200 was het minerale olie, bij mijn LC nu ook. Volgens mij gebruiken de 1100 en 1150 dot4. Staat dat niet op het dekseltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Chevy454 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:25:
[...]

Het is een auto … koppeling met enkele plaat op de plek waar je hem ook bij een achterwielaangedreven auto zou verwachten ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Joris748 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:22:
[...]

Het is een auto … koppeling met enkele plaat op de plek waar je hem ook bij een achterwielaangedreven auto zou verwachten ;)
Het is een vliegtuig :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/aN3ElfMtGp0/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 07:45
Wel grappig om te lezen hoe technisch sommige mensen hier zijn. Heb vroegah jaren op Motor-forum gezeten, maar daar was toch meer "slap geouwehoer".

Ik heb gisteren m'n Suzuki weer opgehaald na een beurtje. In augustus krijgt hij nog steerrisers en wordt de koppeling wat "losser" gezet zodat ik hopelijk minder pijn in mijn handen heb bij het rijden (reuma/Bechterew). Dit jaar helaas een slecht jaar qua gezondheid dus nog weinig kilometers gemaakt.

Mijn motoronderhoudsman gaf wel aan dat het waarschijnlijk voor mij beter is richting een DCT te gaan zoals een NC750X. Zowel zithouding als meteen het koppelen wat getackeld is... Zodat ik ook op goede dagen het langer dan 1,5u a 2u uithoud. Wie rijdt dat hier en wat is je ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Het is een waterpomp:
Afbeeldingslocatie: https://www.hobrand.nl/media/catalog/product/cache/bd6d7f2b871ec98a897f588248318a9b/1/1/110145.jpg

Bij de ex RT van mij en Noes was de koppeling voor zover bekend ook nog niet vervangen met 190K. En die slipte zeker niet in zn 6.
Maja, gewoon ff 1,5 dag lekker knutselen en dan is ie wel vervangen.
sas_andrea schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:33:
Mijn motoronderhoudsman gaf wel aan dat het waarschijnlijk voor mij beter is richting een DCT te gaan zoals een NC750X. Zowel zithouding als meteen het koppelen wat getackeld is... Zodat ik ook op goede dagen het langer dan 1,5u a 2u uithoud. Wie rijdt dat hier en wat is je ervaring hiermee?
DCT is fantastisch, zelf een NC700X gehad (en nu een NC700D, de 'scoocle' variant) en die zijn nog van de 2e generatie (geloof dat ze nu de 3e/4e ergens zitten)
Nieuwere varianten rijden iets soepeler, hebben wat meer schakelprogramma's en nog wat dingetjes, maar in de basis is het nog steeds goed werkend en betrouwbaar systeem.

Als je er geen moeite mee hebt dat je wat minder vermogen hebt (de huidige 750 heeft net geen 60pk geloof ik) is dat zeker een mooie overweging, ze hebben het gewicht ook erg laag liggen, hebben veel koppel en zijn bijzonder zuinig.
Het rijwielgedeelte van een 750X is helemaal niks mis mee.

Meer vermogen zou je ook een Africa Twin of NT1100 kunnen overwegen, maar die zijn ook wel meteen een stukje duurder.

En Yamaha en BMW hebben sinds kort ook een automaatbak (Y-AMT en bladiebla)
En Honda heeft ook de e-clutch op de CB650 & CBR650, maar die zitten allebei vrij sportief.
Joris748 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:46:
[...]
Geen ervaring met DCT. Neem ook een quickshifter (up/down) in overweging. Dan hoef je de koppeling alleen maar bij (bijna) stilstand te gebruiken. Keuze is dan wat groter.
Dan heb je nog steeds het probleem dat je je koppeling langdurig in moet knijpen bij stoplichten (of in de vrij zetten) en schiet je er hoogstwaarschijnlijk nauwelijks iets mee op.

[ Voor 65% gewijzigd door 4x2 op 11-07-2025 12:52 ]

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Wel grappig om te lezen hoe technisch sommige mensen hier zijn. Heb vroegah jaren op Motor-forum gezeten, maar daar was toch meer "slap geouwehoer".

Ik heb gisteren m'n Suzuki weer opgehaald na een beurtje. In augustus krijgt hij nog steerrisers en wordt de koppeling wat "losser" gezet zodat ik hopelijk minder pijn in mijn handen heb bij het rijden (reuma/Bechterew). Dit jaar helaas een slecht jaar qua gezondheid dus nog weinig kilometers gemaakt.

Geen ervaring met DCT. Neem ook een quickshifter (up/down) in overweging. Dan hoef je de koppeling alleen maar bij (bijna) stilstand te gebruiken. Keuze is dan wat groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 18:46
Met de Honda Demo van de lokale dealer heb ik een keer een Rebel 1100 DCT gereden, prima systeem :)

Maar zoals hierboven ook al genoemd wordt, nog los van automaten heb je bij modernere motoren ook quickshifters en assist clutches. De koppeling heb je dus in het algemeen al veel minder nodig en de keren dat je hem nodig hebt, gaat het koppelen en ontkoppelen veel lichter vanwege de assist clutch.

Ik ben wel een beetje een Kawasaki fanboy, maar bijvoorbeeld de assist clutch van Kawasaki vind ik persoonlijk echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@sas_andrea koppeling stellen zal hem niet lichter maken. Je moet op zoek naar een langere hefboom waar de koppelingskabel de koppeling in gaat (dus niet je hand hendel). Googlen op “one finger clutch” en je motor, als je er een vind voor je motor zal dat wonderen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 11-07-2025 13:11 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
_eLMo_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:11:
@sas_andrea koppeling stellen zal hem niet lichter maken. Je moet op zoek naar een langere hefboom waar de koppelingskabel de koppeling in gaat (dus niet je hand hendel). Googlen op “one finger clutch” en je motor, als je er een vind voor je motor zal dat wonderen doen.
Ik zal er eens op Googlen en het doorsturen naar motorman. Bedankt!
Hij had het over een bepaalde speling tussen kabel en klepje die hij kon verkleinen waardoor het koppelen iets soepeler zou gaan. Maar geen idee van het exacte technische verhaal. Als dat te weinig zou zijn, zou hij idd naar een soort koppelingshulp (ik denk dus die assist die hier genoemd we wordt) kijken. Maar hij vindt het zonde van de investering (vooral tijd is de duurste factor) als ik over een jaar of 2 alsnog naar een andere motor zou gaan als de klachten verergeren. Terwijl ik er van uit ga dat de nieuwe behandeling die ik gestart ben me hopelijk met een paar maanden in remissie gaat brengen. 🤞
En nee, hij verkoopt geen motoren maar adviseert alleen en doet onderhoud en reparatie. Ik kom er al 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
4x2 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:45:
[...]

Als je er geen moeite mee hebt dat je wat minder vermogen hebt (de huidige 750 heeft net geen 60pk geloof ik) is dat zeker een mooie overweging, ze hebben het gewicht ook erg laag liggen, hebben veel koppel en zijn bijzonder zuinig.
Het rijwielgedeelte van een 750X is helemaal niks mis mee.

Meer vermogen zou je ook een Africa Twin of NT1100 kunnen overwegen, maar die zijn ook wel meteen een stukje duurder.

En Yamaha en BMW hebben sinds kort ook een automaatbak (Y-AMT en bladiebla)
En Honda heeft ook de e-clutch op de CB650 & CBR650, maar die zitten allebei vrij sportief.

[...]

Dan heb je nog steeds het probleem dat je je koppeling langdurig in moet knijpen bij stoplichten (of in de vrij zetten) en schiet je er hoogstwaarschijnlijk nauwelijks iets mee op.
Bedankt voor je reply! Ja, het vermogen vind ik wel een dingetje helaas. Ik kwam hiervoor van een XJ600S Diversion en daar is mijn GSXS echt een raket mee vergeleken. :P En nu gebruik je dat maar zelden, maar het is zo lekker om iets on the fly te kunnen inhalen of even van weg te kunnen rijden. Dat ging niet zo makkelijk op de Diversion zeg maar. En gaf me ook niet hetzelfde gevoel ;-).

Dat je bij quick shifter alsnog die koppeling in moet knijpen bij stoplichten, wist ik niet. (al is het eigenlijk wel logisch) Dan vervalt deze optie inderdaad. Het gaat juist om het "stadrijden-gehannes" waar het pijn doet. Niet het ff snel op of af schakelen bij snelheid.

Ik heb het vermoeden dat een Africa Twin en een NT te groot en/of te zwaar voor me zullen zijn, maar dat is uit te zoeken (ik ben maar 1,73m). Ik kom bij mijn soes net aan met platte voeten op grond. En idd, wil wel beetje in dezelfde prijscategorie blijven zodat ik niet heel erg veel hoef bij te leggen bij een eventuele overstap.

MT's vind ik niet zo mooi (Tracer dan wel weer, maar de 7 heeft de optie niet), maar de CB650R met e-clutch in het groen vind ik wel echt een mooi ding. :9 Die staat ook op lijstje om eens proef te gaan rijden. Alleen zal de zithouding niet veel anders zijn en wellicht een aanpassing nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:31
Paar maanden geleden op een MT09 met Y-AMT gereden, het is even wennen, maar ik denk dat als je hand niet (meer) wil het een ideale oplossing is. Je zet hem op automaat en hoeft echt niets te doen. Het is echt raar de 1e meters.

Op semi-automaat kun je zelf kiezen, opschakelen moet je wel zelf doen, terug kan zelf of automagisch.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb er enkele keren mee gereden, en ben er op zich wel fan van. Alhoewel de versie die ik een paar jaar terug probeerde een beetje abrupt naar 2 en 1 schakelde bij stoppen voor de verkeerslichten was dat wel met een 'leenfiets' van de garage, de software schijnt sindsdien weer veel beter te zijn + ze 'leren' jouw rijstijl en worden dus ook soepeler. Wat ik vooral knap vind is dat diezelfde DCT bak ook presteert op offroad in de Africa Twin van Honda. Misschien niet relevant voor jou, maar dat zegt mij in ieder geval dat er donders goed over die bak is nagedacht. Als ik nu een automaat moest kopen voor mijzelf of de rijschool zou ik blind voor die van Honda kiezen.

In de laatste jaren zijn er echter ook andere automaten gekomen van merken die geen Honda zijn (en ik ben een Honda fanboy, dus lees mijn advies met een gezonde dosis neutraliteit) en gezien de toewijding van de meeste serieuze motormerken denk ik eerlijk gezegd dat je daar ook weinig gelazer mee gaat hebben. Zolang het maar Japans is in ieder geval :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb daar ook een aantal keer op gereden, stuk of 10x max. Ik vind het echt prima rijden, en diegene van wie de motor is heeft de automaat ook gekozen vanwege problemen met haar hand. Los v/h schakelen, het voelt mi ook gewoon echt nog steeds als een motor, niet zozeer als een scooter. Wel zet ik hem altijd op sport, want anders gaat 'ie erg laag in de toeren zitten cq snel opschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
Aikon schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:51:
[...]

Ik heb daar ook een aantal keer op gereden, stuk of 10x max. Ik vind het echt prima rijden, en diegene van wie de motor is heeft de automaat ook gekozen vanwege problemen met haar hand. Los v/h schakelen, het voelt mi ook gewoon echt nog steeds als een motor, niet zozeer als een scooter. Wel zet ik hem altijd op sport, want anders gaat 'ie erg laag in de toeren zitten cq snel opschakelen.
Ik heb ook nog een Nmax125. Daar heb ik geen last op nee. Zit heel recht waardoor ik ook niet steun op polsen en dus geen last van aanhechting duim. Maar dat is idd niet het gevoel van motorrijden. Wel echt perfect voor die stadse ritjes zolang ik de snelweg achterwege laat. En vooral niets inhalen. 🤭 Maar dat was wel waarom motorman het aangaf, soort van best of both worlds. Wel de automaat en toch echt een motor ipv scooter. Maar ik ga er van uit dat een NC wel stukken vlotter is als de Nmax. Zal eens kijken waar ik kan proefrijden, ben toch wel heel erg benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb dus vorig weekend een originele Honda koffers (by Hepco & Becker) inclusief een rekje opgepikt voor de CB500. Die moet ik er nog op zetten en dat gaat even wat werk kosten want het rekje heeft wat opknapwerk nodig en je moet de achterknippers er voor verplaatsen. Maar ik heb er ook voor een fideel bedragje dit bij weten te onderhandelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-xcTkPY5eEKoGCsW_G0I_o22Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJRD2xSRrCxVkU8cCtnKL3eG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ln6TcrbGofD953FNftKciWYePps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AO1cCBsHedrRjp1cT9XQf6Dr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmWd8EfQnHIbb-NtYB6DOwE2XpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSXK3lrdmYpP5AZjqqd51760.jpg?f=fotoalbum_large

Die heb ik nou nog nooit eerder gezien, een soort BH voor je tank die ook dient als tanktasmontagepunt (3x woordwaarde). Ik vind het er wel bij passen en voor 25 euro kun je niet sukkelen denk ik. Nu nog een geschikte tas vinden die erop past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
... Kinky :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja he :P.

De tassen zijn helaas dunbezaaid zie ik al. Vrijwel niks is direct leverbaar of het moet vanuit het buitenland komen en binnen NL iets ophalen vandaag wordt hem al helemaal niet. Ik vertrek vanavond naar Zeeland dus zou wel handig zijn :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:06
@HTT-Thalan Past daar niet gwn een tankring van Givi op dan? Ziet er wel vet uit btw, beschermt ook mooi je tank tegen krassen enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 12-07-2025 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14-09 16:40
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:30:
Ik heb dus vorig weekend een originele Honda koffers (by Hepco & Becker) inclusief een rekje opgepikt voor de CB500. Die moet ik er nog op zetten en dat gaat even wat werk kosten want het rekje heeft wat opknapwerk nodig en je moet de achterknippers er voor verplaatsen. Maar ik heb er ook voor een fideel bedragje dit bij weten te onderhandelen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die heb ik nou nog nooit eerder gezien, een soort BH voor je tank die ook dient als tanktasmontagepunt (3x woordwaarde). Ik vind het er wel bij passen en voor 25 euro kun je niet sukkelen denk ik. Nu nog een geschikte tas vinden die erop past.
In het eind van de vorige eeuw/begin van deze eeuw was een Bagster tankhoes hip en een makkelijke manier om de bijbehorende tanktas te monteren. Tanktas met Magneten had je ook maar dit zat veel steviger :)

Now you know
Ik was erbij en voel me oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Pyr0_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:54:
@HTT-Thalan Past daar niet gwn een tankring van Givi op dan? Ziet er wel vet uit btw, beschermt ook mooi je tank tegen krassen enzo.
Of zou dit juist voor kleine krasjes gaan zorgen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tankring van Givi kan maar dat heeft dan verder niks met die hoes te maken, de hoes belemmert het gebruik hiervan ook niet. De binnenzijde van de tankhoes is zacht afgewerkt en ik vermoed dat het inderdaad de tank wel lekker heel gaat houdewn. En met slechts 8300 op de teller is het nog zeker de moeite waard deze CB te preserveren :).

Ik heb een paar jaar terug van een Tweaker hier in het topic een Bridgestone daypack overgenomen die nu mooi van pas komt, hij blijkt prima op het zadel te passen (strap onderlangs zadel op de passagiersplek en 4 losse straps op 4 montagepunten op de motor) en ik heb de topkoffer ook nog natuurlijk. Tanktas zou vooral handig geweest zijn voor batterij + navi maar ik ken de route uit mijn hoofd dus zo'n ramp is het niet. Moet ik wel zelf goed opletten dat ik geen collectiebusjes in de berm aantref onderweg :+.

Ik heb géén pechhulp op dit kenteken en ondanks de legendarische betrouwbaarheid ben ik wel een beetje voorbereid. Bandjes hebben Ride-On erin, de underseat storage bevat water, gereedschap, kettingvet, visor spray + een microvezeldoek, en wat odds en ends. Achterin nog wat ducttape, tierips en slangenklemmen want dat neemt toch geen ruimte in. De koffer blijft grotendeels leeg (rugzakje en wat provisie voor onderweg) zodat mijn helm daar nog bij kan indien nodig en ook omwille van het gewicht achterop. De daypack bevat mijn kleding, regenbroek enzo. Ik overnacht bij mijn moeder dus dat is verder geregeld.

- edit -

Toch tegen iets aangelopen in Friesland, daar kan ik straks nog wel even langsrijden voor ik naar Zeeland ga. Inclusief transparante bovenzijde voor telefoon/navi, ideaal.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-07-2025 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die bagsterhoezen waren er zelfs in de originele kleuren/striping van de tank. Ik heb ze altijd gruwelijk lelijk gevonden.

Ik zat in kamp-magneettanktas. Onmogelijk om die dingen kwijt te raken. Heb ook nooit die bandjes rondom balhoofd vastgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:18:
[...]

Of zou dit juist voor kleine krasjes gaan zorgen?
Zolang er geen zand onder zit (wat volgens mij onmogelijk te voorkomen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We gaan het zien dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:51:
[...]

Die bagsterhoezen waren er zelfs in de originele kleuren/striping van de tank. Ik heb ze altijd gruwelijk lelijk gevonden.
Na een tijdje worden sommige dingen cool omdat ze retro zijn toch? :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Iemand was hier een tijdje terug op zoek naar wat alternatieve opties voor 'reis' kanalen op YT toch?

Weet niet of deze vent genoemd is toen, maar:

YouTube: Riding the Scottish Highlands on my old Honda | The Ironhorse XRV750...

Ik vind hem wel relaxed om naar te luisteren en kijken. Lekker kalm, goeie skills en mooie beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:13:
[...]

Na een tijdje worden sommige dingen cool omdat ze retro zijn toch? :P.
Sommige dingen worden nooit cool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:18:
Iemand was hier een tijdje terug op zoek naar wat alternatieve opties voor 'reis' kanalen op YT toch?

YouTube: Riding the Scottish Highlands on my old Honda | The Ironhorse XRV750...

Ik vind hem wel relaxed om naar te luisteren en kijken. Lekker kalm, goeie skills en mooie beelden.
En gave bike. Net als die Cagiva Elephant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik kwam een tijdje geleden een kanaal tegen van een Duitser (die Engels spreekt), die op een oude Yamaha XJ600S Diversion naar o.a Ijsland en Marokko is geweest. Ben de naam ff kwijt maar dat vond ik wel mooi om te zien ook. Leek me iemand die - in die zin - relatable content wil maken iig. Geen dure motor of ruim budget, maar wel reizen :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Arieman d:)b
Wat jij linkt is zijn trip naar het ABR festival.
Vorig jaar heeft hij soort gelijk gedaan, vanuit Oostenrijk voornamelijk offroad ook naar het ABR. Toen op een door de fabriek uit geleende Husky 901

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Gisteren een rondje Weerribben en omliggende dijkjes gereden, totdat... de koppelingskabel van een maatje brak.
3 uur gewacht op een zeer vriendelijke en kundige ANWB-meneer. Tijdens het wachten nog een alleraardigste dijkbewoner getroffen die wat rantsoen voor ons had! Gastvrijheid bestaat dus nog! Op de dijk wel kunnen genieten van een ondergaande zon en tegelijkertijd opkomende maan. Heel vet. Tussendoor ook nog maar even de sterren bekeken. Het begon flink fris te worden en het asfalt was lekker warm. 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2CsABAWMZ_r35Ucqj_vRU-Oj_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9X8mckvqA01q8dBQRMBWqKK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX2_SIrMDzwfetni1rQvzTcB25I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bonNkLrvCoUdRZ8UW6TKo9n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EncWJks2LWY8DgfcHNZSZYTa2Fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3FkwT8loo6xu1HflOIUwHAM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHB4YzjIFDAurk77ufXwR5nOzT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTRN0YGphFmvYL5yH8z4ZGfU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok als ik dit ding met de motor was gaan halen ipv de electrische auto had ik de grootte beter kunnen inschatten :F.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHmAB9TwVzHLw2i3XnLsP5Vrro4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meltGmCpVkfX1zKuNmq6ysCk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI3Ney3X21mDgusOqecXgqGGHok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhNoGImpvq1Kxu6dZCAVZIFB.jpg?f=fotoalbum_large

Soit, hij was spotgoedkoop en als ik hem niet te vol prop zit hij mijn stuuruitslag nét niet in de weg. Plus, ik kan mijn telefoon/navi bovenop in een plastic hoes kwijt met de powerbank erín dus wel lekker handig voor lange ritten.

Als dat kofferrek er nou straks ook nog op zit is het een echte tourbuffel geworden :P dat 500cc dat allemaal in beweging kan brengen!!! Gelukkig kan hij er makkelijk af en dan vouw ik hem gewoon in de topkoffer als het me toch niet zint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:11:
Ok als ik dit ding met de motor was gaan halen ipv de electrische auto had ik de grootte beter kunnen inschatten :F.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Soit, hij was spotgoedkoop en als ik hem niet te vol prop zit hij mijn stuuruitslag nét niet in de weg. Plus, ik kan mijn telefoon/navi bovenop in een plastic hoes kwijt met de powerbank erín dus wel lekker handig voor lange ritten.

Als dat kofferrek er nou straks ook nog op zit is het een echte tourbuffel geworden :P dat 500cc dat allemaal in beweging kan brengen!!! Gelukkig kan hij er makkelijk af en dan vouw ik hem gewoon in de topkoffer als het me toch niet zint.
_O-

Het is groter dan je rolbag 7(8)7
Zie je de tellers uberhaupt nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Zo heb je geen airbag vest meer nodig _O- .

Staat je ketting trouwens niet te strak afgesteld? zie online dat ze allemaal zo zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 12-07-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
BvZwolle schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:50:
Gisteren een rondje Weerribben en omliggende dijkjes gereden, totdat... de koppelingskabel van een maatje brak.
3 uur gewacht op een zeer vriendelijke en kundige ANWB-meneer. Tijdens het wachten nog een alleraardigste dijkbewoner getroffen die wat rantsoen voor ons had! Gastvrijheid bestaat dus nog! Op de dijk wel kunnen genieten van een ondergaande zon en tegelijkertijd opkomende maan. Heel vet. Tussendoor ook nog maar even de sterren bekeken. Het begon flink fris te worden en het asfalt was lekker warm. 😁

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Balen zeg! Nog geprobeerd om zonder koppeling naar huis te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
@Joris748 Nee, dat durfde de eigenaar niet aan. Gelukkig kon de ANWB meneer het repareren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:15:
[...]

_O-

Het is groter dan je rolbag 7(8)7
Zie je de tellers uberhaupt nog?
Hoezo tellers, denk jij dat ik mijn rijbewijs nog kwijt kan raken met zoveel luchtweerstand?

Ik kan er net overheen kijken maar de lampjes eronder zie ik niet :P.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-07-2025 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

cyntax schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:31:
Zo heb je geen airbag vest meer nodig _O- .

Staat je ketting trouwens niet te strak afgesteld? zie online dat ze allemaal zo zijn.
_O-.

Ja ketting is goed, recent nog gecheckt :P. Oliepeil ook goed, bandendruk, geloof me deze staat er strak bij :P. Net nog even wat spray langs de ketting gehaald en tank helemaal afgetopt met Premium 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14-09 16:40
Joris748 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Balen zeg! Nog geprobeerd om zonder koppeling naar huis te rijden?
Zonder koppelingen kan ik alleen harder (quickshifter) maar nooit meer langzamer (geen auto blipper) 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
SniperGuy schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:57:
[...]

Zonder koppelingen kan ik alleen harder (quickshifter) maar nooit meer langzamer (geen auto blipper) 😆
Jawel hoor, gewoon ver genoeg in toeren laten zakken. Trap je hem zo een versnelling lager.

Het wordt vooral lastig als je moet stoppen, want dan moet je hem af laten slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joris748 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Jawel hoor, gewoon ver genoeg in toeren laten zakken. Trap je hem zo een versnelling lager.

Het wordt vooral lastig als je moet stoppen, want dan moet je hem af laten slaan.
Das niet het moeilijkste deel, in beweging komen daarna is lastiger ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 11:47
Mijn GSA schrijft voor dat ik ieder jaar of ieder 10.000 km onderhoud moet plegen, om en om, ene keer klein onderhoud ene keer groot onderhoud.
Aan de 10 dkm kom ik niet in een jaar, dus hou ik 12 maanden aan. Laatst was ik bij de dealer, maar hij ‘weigerde’ om het jaarlijkse onderhoud in te plannen. “Je rijdt er zo weinig mee, zonde van je geld. Laat jaarlijks je remmen+remvloeistoffen controleren. Meer hoeft niet.”

Hoe staan jullie daar in? Ik rij jaarlijks +/- 6dkm.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
c-nan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:22:
Mijn GSA schrijft voor dat ik ieder jaar of ieder 10.000 km onderhoud moet plegen, om en om, ene keer klein onderhoud ene keer groot onderhoud.
Aan de 10 dkm kom ik niet in een jaar, dus hou ik 12 maanden aan. Laatst was ik bij de dealer, maar hij ‘weigerde’ om het jaarlijkse onderhoud in te plannen. “Je rijdt er zo weinig mee, zonde van je geld. Laat jaarlijks je remmen+remvloeistoffen controleren. Meer hoeft niet.”

Rij je regelmatig korte stukjes? Staat je motor normaalgesproken in de kou gestald? Dan zou ik jaarlijks doen.

Als de olie altijd netjes op temperatuur komt en de motor binnen gestald wordt, zou ik het advies van de dealer volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 11:47
Joris748 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:38:
[...]

Rij je regelmatig korte stukjes? Staat je motor normaalgesproken in de kou gestald? Dan zou ik jaarlijks doen.

Als de olie altijd netjes op temperatuur komt en de motor binnen gestald wordt, zou ik het advies van de dealer volgen.
Staat buiten, hele jaar door. Wel geschut. Mijn ritten zijn minimaal 30 minuten. Maar doorgaans langer.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Wacht gaat @HTT-Thalan weer een nieuwe job beginnen?
Verhuisbedrijf 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:52:
Wacht gaat @HTT-Thalan weer een nieuwe job beginnen?
Verhuisbedrijf 😂
Nee joh hij gaat een paar nachtjes uit logeren en in die mega tas zit zijn baardgel.

@HTT-Thalan geintje maat, je bent lekker bezig (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Simpel. Meer rijden. Opgelost! :Y)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:
Vloeistofniveau van het koppelingsreservoir is onder de helft zag ik. Dus dat is het niet vrees ik. Dus zal uiteindelijk de koppeling moeten vervangen.

We hebben nog 3,5 maanden voorbereiding om het eventueel te doen. Eerst een handleiding zoeken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou het was wel een avontuur zo'n eind met de CB! Uiteindelijk 4 uur gereden, waarvan 30+ min pauzes en een tankbeurt om in Zeeland te landen. En ik zeg terecht landen want zeker na Breda, A59 / A58 met rustiger verkeer, lange bochten en 140 op de teller was het net alsof ik vloog. Heerlijk. Die HJC helm snijd zo botersoepel door de lucht dat je bijna geen oordoppen zou dragen en ventileert echt briljant, alsof het gewoon waait ín je helm. De macna jas heeft veel doorwaai opties maar moest ik op een gegeven moment dicht ritsen en snoeren want het begon bijna als zeil te fungeren en dat werd met die snelheden toch wel link.

Verbruik, geen idee. Ik heb des Tweakers gereden dus gewoon gas open en hij stopt vanzelf een keer. Gelukkig stopte ik op de gok op het goeie moment, ik kneep er precies 15 liter in dus ik zat vrijwel tegen de reserve aan.

Voornaamste klacht die ik had was de laagstaande zon waardoor de navi ook niet te lezen was en door de snelheid ook slecht te horen maar ik kende de route dus dat ging wel. Elke 90 min echt wel even stoppen om de billen weer van bloed te voorzien. Ding zit echt niet vervelend maar 4u is gewoon lang en het is natuurlijk geen tourer. De BMW deed dat beter maar de CB is leuker en sympathieker.

Je krijgt er wel nekspieren van, spiegelen en dode hoek checken op een naked! En rijbewijs kwijt gebeurt je ook niet snel. Ik stond mezelf toe om tot max 30 boven vmax te rijden naar dat ging gewoon niet op de 130 stukken. 140 is al ruig, 150 wordt al moeilijk en heb 1 keer 160 op de teller gehad, dat was alsof ik in een kano op river rapid zat _O-.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Volgens mij heb ik het al eens eerder gepost maar voor die laaghangende zon heb ik een simpel stukje donker folie geplakt, zit al jaren goed en ik heb er echt veel baat bij als de zon laag staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnmueSVF8ZvODZa9n7VtIf6G1_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YI8NTlrUxDvRlWqW5SSr7BA8.jpg?f=fotoalbum_large

en van binnen ziet dat er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65EKx028TbyDFf7QOmXg8CLkFbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iz9PYmUQ3qPWOY2ITB0xyxJW.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aan de 10 dkm kom ik niet in een jaar, dus hou ik 12 maanden aan.
Maar waarom hou je dan 12 maanden aan? Ik zou gewoon 10.000 aanhouden (in jouw geval, als je écht weinig rijdt niet), dus elke anderhalf jaar een beurt. Zo simpel is het.

Als ik van mij jaartal uitga (2008) hoeft alleen remvloeistof en versnellingsbakolie elke 2 jaar onafhankelijk van aantal kilometers. Tja, of je dat dan elke 1,5 of 3 jaar doet is aan jouw denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 23:24:
[...]

Vloeistofniveau van het koppelingsreservoir is onder de helft zag ik. Dus dat is het niet vrees ik. Dus zal uiteindelijk de koppeling moeten vervangen.

We hebben nog 3,5 maanden voorbereiding om het eventueel te doen. Eerst een handleiding zoeken...
Hou er dan rekening mee dat je gelijk je cardanas (preventief) mag vervangen, ik weet evt. iemand die relatief goedkoop gereviseerde verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 13 juli 2025 @ 07:44:
Hou er dan rekening mee dat je gelijk je cardanas (preventief) mag vervangen, ik weet evt. iemand die relatief goedkoop gereviseerde verkoopt.
Ik moet het doel voor ogen blijven houden. Het is een fiets om mijn behendigheid te verbeteren op lage snelheden. Beetje rijden is natuurlijk leuk, sleutelen ook wel. Voor "echte" ritten heb ik de F800GT.

En gezien de lage prijs van de RT mag ik me ook niet beklagen. Hij was uiteindelijk ook 1000 euro goedkoper als de meesten. Dat er een koppeling eraan zit te komen a 500 euro aan kosten en wat sleutel werk zag ik als "pre" want wou ook een klusfiets hebben.

Maar waarom moet de cardanas worden vervangen? Vanwege de tripod links?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:00:
De macna jas heeft veel doorwaai opties maar moest ik op een gegeven moment dicht ritsen en snoeren want het begon bijna als zeil te fungeren en dat werd met die snelheden toch wel link.

Je krijgt er wel nekspieren van, spiegelen en dode hoek checken op een naked! En rijbewijs kwijt gebeurt je ook niet snel. Ik stond mezelf toe om tot max 30 boven vmax te rijden naar dat ging gewoon niet op de 130 stukken. 140 is al ruig, 150 wordt al moeilijk en heb 1 keer 160 op de teller gehad, dat was alsof ik in een kano op river rapid zat _O-.
Op een naked zou ik nooit harder als 120km/h rijden met textiel vanwege die parachute werking. Met leder is dat een stuk stabieler merkte ik met de F800R. En dat was ook 1 van de redenen dat de R vervangen werd door de GT. Kuip voor tegen de wind en in mijn geval minder kilometers, jonger en koffers want handig voor werk. (Laptops blijven in de rugzak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:35:
[...]

Ik moet het doel voor ogen blijven houden. Het is een fiets om mijn behendigheid te verbeteren op lage snelheden. Beetje rijden is natuurlijk leuk, sleutelen ook wel. Voor "echte" ritten heb ik de F800GT.

En gezien de lage prijs van de RT mag ik me ook niet beklagen. Hij was uiteindelijk ook 1000 euro goedkoper als de meesten. Dat er een koppeling eraan zit te komen a 500 euro aan kosten en wat sleutel werk zag ik als "pre" want wou ook een klusfiets hebben.

Maar waarom moet de cardanas worden vervangen? Vanwege de tripod links?
Ze willen weleens falen en dan je achterbrug meenemen. Maar ik realiseer me nu dat ik me vergis, jij hebt een 1150, geen 1200 natuurlijk. Niet dat die onfeilbaar zullen zijn, maar daar weet ik het gewoon niet van in hoeverre dat echt aan de orde is. Je krijgt iig die as vanzelf in handen als je aan de koppeling begint en kan hem dan beoordelen natuurlijk. Voor je beeldvorming, die gereviseerde as (vd 1200) was €350. En de 2 nieuwe rubbers €100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik ga de komende weken met de SV650S rijden.
Ik heb er pas 120km meegereden en hij is al half verkocht aan een kennis 8)7 Dat maakt de aankoop van de RT een nul operatie maar wil wel beetje genieten van mijn kluswerk van de afgelopen winter.

Volgende week de hele week met de GT naar het werk en vrijdag met de RT naar de keuring sturen. En dan eind augustus inschrijven op de nummer plaat van de SV650S.

Teveel fietsen en te weinig tijd. Een bekend fenomeen van vroeger. Beste is dus om het beperkt tot 2 te houden. Één om te rijden en een andere om te ontspannen / klussen.

Wel lullig dat ik nu dus eigenlijk geen tijd heb om de RT te rijden om aan de behendigheid te werken en dus eventueel de koppeling helemaal op te smoren voor de winter wanneer ik 3 weken vakantie en tijd heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 13-07-2025 09:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_63pn0nKxBbLL1T8TtLIjh2X2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBBWXkdWIu9OXqjlmWghQN8U.jpg?f=fotoalbum_large

De zeedijk vlakbij mijn oude huis in Zeeland :).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:28:
[Afbeelding]

De zeedijk vlakbij mijn oude huis in Zeeland :).
Jammer van die vrachtwagen die het zicht blokkeert :+

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Afgelopen woensdag mn Ducati 899 in de keramische coating laten zetten. 😍🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgN3MIaTOmzkKc6cgCTz9DBK1Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRkPJlVlqX3V1ugSQHK17Qa9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVaqPxvyhsSvjSAEtTTugzcTwSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BTNxELtltYB5SR8AVxXcNNf.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is (weer/nog steeds/na 2 jaar dat ik m heb) als nieuw.

Blij mee! 😎

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Zet dat eens gauw in de nsfw tags... :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Pyr0_ schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:31:
Zet dat eens gauw in de nsfw tags... :9~
Wat een gaaf ding he.

Echt zo blij mee.... Al 2 jaar.

En hij rijdt zó lekker. Echt niet normaal. 😂😇👌 Edit: wel onmogelijk om niet heel soms veel te hoge snelheden aan aan te tikken. Maar goed. 🤡

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 13-07-2025 12:34 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik denk dat die tanktas van @HTT-Thalan die ducati helemaal af zou maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:31
Aikon schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:44:
Ik denk dat die tanktas van @HTT-Thalan die ducati helemaal af zou maken :+
Topkoffer zou ook niet misstaan denk ik.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hahaha.

Edit: op of aan mijn duc komen geen koffers of tassen. 😄

Hij is wel super onpraktisch, maar daar heb ik hem ook niet voor. 😎

[ Voor 90% gewijzigd door Format-C op 13-07-2025 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 22:20
Ik denk dat ik de CB gespot heb bij de bkmat in het fietsenhok, zat in ieder geval ook zon joekel van een tas op de tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Flesdop schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:19:
Ik denk dat ik de CB gespot heb bij de bkmat in het fietsenhok, zat in ieder geval ook zon joekel van een tas op de tank!
Klopt, ik zit er nog _O-.

Meet and Greet doen? :D.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-07-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Helaas heb ik wat andere verplichtingen dus zal een andere keer worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Technisch vraagje, accu plotseling leeg.

Gaat om de CBR125R (2013) die voor onze 18-jarige dochter in de garage staat. Ik rijd er wekelijks een stukje van 30-60 minuten op, verder staat hij in de garage. Gisteren was ineens de accu helemaal dood. Kon hem aanlopen in de 2e versnelling en starten, daarna 30 minuten gereden maar volgens mij is de accu ook na die rit leeg.

Tot gisteren geen problemen, altijd goed start toerental etc.

Waar denken jullie aan, is dit de accu die plotseling de geest heeft gegeven? Of is er mogelijk iets anders aan de hand, dynamo, spanningsregelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
What happens in the fietsenhok, stays in the fietsenhok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Ben weer thuis van een ritje met de club. Weer 230 km weggetikt. Waren met een groepje van twee Multistrada’s en een Fireblade. Lekker ontspannen gereden. En schnitzel voor lunch, voor wat extra druk op het voorwiel.

Bij een tankstop kwam nog een lekker blij ei voorbij. Ze zat te swingen op de motor en zwaaide erg uitbundig. Heerlijk, daar krijg ik wel een glimlach van.

Wat is dit een leuke hobby (maar dat wist eigenlijk al 25 jaar :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
t_captain schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:47:

Gaat om de CBR125R (2013) die voor onze 18-jarige dochter in de garage staat. Ik rijd er wekelijks een stukje van 30-60 minuten op, verder staat hij in de garage. Gisteren was ineens de accu helemaal dood. Kon hem aanlopen in de 2e versnelling en starten, daarna 30 minuten gereden maar volgens mij is de accu ook na die rit leeg.

Waar denken jullie aan, is dit de accu die plotseling de geest heeft gegeven? Of is er mogelijk iets anders aan de hand, dynamo, spanningsregelaar?
Ik zou als eerste de spanningsregelaar verdenken. Kun je de laadstroom/-spanning meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Bij defecte spanningsregelaar wordt die te hoog toch? Ik zal de multimeter eens koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Nah, kan ook gewoon te laag zijn waardoor de accu niet meer wordt bijgeladen. Bij draaiende motor 14V-14.5V op de accu, en bij stilstand moet die zeker boven de 12V zijn, liefst boven 12.5V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

De accu kan ook gewoon besloten hebben dat ie dr genoeg van heeft.
En als ie kapot genoeg is klopt de meting van je laadspanning ook niet.

Zou eerst de accu volledig opladen.
Die zou in rust, buiten de motor, iets van 12,8-13V moeten hebben en vasthouden.
Met contact aan 12,3V of hoger, met starten mag ie eigenlijk niet onder de (grofweg) 9-10V zakken.

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSHPXMj4lQOmG0KfegD4kkqmGdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voIc9bNI7lFSPR7wNMec3fPW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel elke 60/70km een stop gemaakt want mijn kont had toch wel moeite met het enigszins Spartaanse zadel. Dit was ~70km voor huis. Verder kan ik niet klagen, de motor heeft zich zoals het en Honda betaamt voorbeeldig gehouden. Er is meer dan genoeg vermogen om mee te komen, dat je niet boven de 130 komt is meer een gevolg van het gebrek aan kuip. Zou een schapenvacht hier helpen of moet ik dan een luxer zadel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Azrl2svLn6EP4EyTnjc5hKfpMks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUX4dOjLLvHWuawRRSMJxINp.jpg?f=fotoalbum_large

Nu staat er 9000+ op de teller, bijna tijd voor de eerste (12.000km) beurt :+. Verbruik terugweg was minder schokkend, 1 op 18 gereden met gemiddeld 120km/u.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed5Cjm_pJwquiI233kkkQ6eBehs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TALHxOBRwRq3KlyUL66TfaQW.jpg?f=fotoalbum_large

En er is iemand heel blij mee weer te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:37:
[Afbeelding]

Ik heb wel elke 60/70km een stop gemaakt want mijn kont had toch wel moeite met het enigszins Spartaanse zadel. Dit was ~70km voor huis. Verder kan ik niet klagen, de motor heeft zich zoals het en Honda betaamt voorbeeldig gehouden. Er is meer dan genoeg vermogen om mee te komen, dat je niet boven de 130 komt is meer een gevolg van het gebrek aan kuip. Zou een schapenvacht hier helpen of moet ik dan een luxer zadel?

[Afbeelding]

Nu staat er 9000+ op de teller, bijna tijd voor de eerste (12.000km) beurt :+. Verbruik terugweg was minder schokkend, 1 op 18 gereden met gemiddeld 120km/u.

[Afbeelding]

Zadelpijn heeft vaak te maken met drukpunten. Als zitbotjes niet goed ondersteund worden, krijg je last van wekere delen. Zachter is niet per definitie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:47:

Valt zo niet te zeggen, wat wel zo is, is dat als een accu eenmaal echt leeg is geweest deze permanent beschadigd is. Een nieuwe is niet perse nodig, dat ligt er maar net aan. Dus hou dat in je achterhoofd als je e.e.a. gaat uitsluiten/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:37:
Er is meer dan genoeg vermogen om mee te komen, dat je niet boven de 130 komt is meer een gevolg van het gebrek aan kuip.
Ik denk niet dat dat iets met het gebrek aan kuip te maken heeft, hopelijk gewoon met je rechterhand... Ik heb dezelfde gehad (in stuk slechtere staat en een tellerstand van >120k) en die ging moeiteloos over de 150.
Volgens fabrikant is de topsnelheid 185. Als de jouwe echt niet over de 130 wil (even checken over de grens natuurlijk ;)) mankeert er toch iets ben ik bang.
Pagina: 1 ... 60 ... 76 Laatste