Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:32
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:11:
[...]

Ik vermoed door de grote ruimtes tussen de blokken. Als je net wegrijdt met de tussenruimte op een stuk bitumen, onkruid tussen de stenen of een witte streep dan is er heel eventjes geen grip en grijpt de tc direct in. Dus nee, geen ijsbanden @Mitssz maar gewoon heel grof profiel. Aldus Mitas is het een 60/40 band, dus grote noppen en 98nm koppel dus geen ideale combinatie voor asfalt. Dan vind ik dat de NC het met 62nm koppel nog zo slecht niet doet voor een A2 @Vrijdag ;).

Misschien dat ik de TC juist iets minder strak moet zetten dit in overweging nemende, nog niet mee getest.

[Afbeelding]
Neehoor, Shelby was uit de tijd dat motoren nog niet zoveel toeren maakten. Bescheiden koppel en veel toeren, geeft ook veel vermogen.

Vermogen = koppel x toerental x omrekingsfactor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Met "koppel" wordt vaak bedoeld hoe vroeg of met hoe breed toerental je motor voldoende (of merkbaar) kracht levert. Dat is natuurlijk niet juist, maar een afgeleide weer van wat mensen kennen van bijvoorbeeld diesel motoren.

Want koppel zonder de versnellingen etc te kennen zegt eigenlijk niets.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen hier. Maar Suzuki gaat 2 'retro' modellen uitbrengen. Zeker de eerste vindt ik érg gaaf met die koplamp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_CeGbuJXHfX6f4KURmSQhlVuJc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/us9bdTmCwk9DYVIQsbTy4TQ4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_14bsLa2DM_J7D0e1PJjPNQ9QSk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S98R3kJL7ppJPm3Sg1oGKkAs.jpg?f=user_large

Linkje naar motoplus artikel (klik)
Met de GSX-8T en GSX-8TT zet Suzuki in een klap twee retro’s neer op basis van het heerlijke 800-platform. Het duo combineert de prestaties van de geliefde 776cc tweecilinder met het lijnenspel van een traditionele motorfiets.

De T in de GSX-8T heeft Suzuki handig overgenomen van de bijnaam van de T500: Titan. Bij de GSX-8TT verwijst het kleine kuipje op zijn beurt naar de GS1000 racers die deelnamen aan de vroege jaren van de AMA Superbikes. De TT staat hier overigens lekker handig voor Timeless Titan. Het blijft overigens bij verwijzingen naar de modelgeschiedenis, Suzuki heeft niet een-op-een modellen uit het verleden gekopieerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:17
Ze hebben die motoren ontworpen, en daarna dacht iemand "Oh ja, er moet ook nog een kentekenplaat op!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 13-07 21:41
O88088 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:28:
Ze hebben die motoren ontworpen, en daarna dacht iemand "Oh ja, er moet ook nog een kentekenplaat op!"
En ja die moet voortaan achter de achterband uitkomen!

Zou het ook niet erg vinden als dan duozit ook gewoon even 10cm groter wordt :P Meer bagage ruimte dan vaak ook voor tassen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
@ABR tweakers die er geweest waren toevallig itchy boots nog gezien!

YouTube: Itchy Boots live at the ABR Festival 2025
Kom nu der filmpje tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:12

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joris748 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Neehoor, Shelby was uit de tijd dat motoren nog niet zoveel toeren maakten. Bescheiden koppel en veel toeren, geeft ook veel vermogen.

Vermogen = koppel x toerental x omrekingsfactor
Ik was eigenlijk op zoek naar 'people buy horsepower but drive torque' maar die kon ik niet zo even snel vinden mobiel en onderweg enzo :P. Ik kan dat zelf in ieder geval wel beamen - ik rij graag op koppel maar gebruik zelden (eigenlijk nooit) al mijn paardjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

Bommes

Capo del formaggio

ibothead schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 22:43:
@ABR tweakers die er geweest waren toevallig itchy boots nog gezien!

YouTube: Itchy Boots live at the ABR Festival 2025
Kom nu der filmpje tegen
Nee niet gaan kijken, tenminste ik niet, weet zo even niet of andere uit de groep wel zijn geweest.
Ik mot haar niet zo.. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik kan die tent al ruiken, zweterige teva’s en een hoop hormonen 😂

Was haar motor niet gestolen of iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:36:
[...]

Nee niet gaan kijken, tenminste ik niet, weet zo even niet of andere uit de groep wel zijn geweest.
Ze weet zichzelf tegenwoordig in combinatie met haar 'hobby' in ieder gaval goed te vermarkten....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-07 19:34
Bommes schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:37:
Pk's bepalen Snelheid bepaalt hoe hard je tegen de muur rijdt, Nm's Massa hoe ver de muur verplaatst.. :P
:P FTFY

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien moeten ze even met @Vrijdag gaan praten? Die is altijd al groot fan geweest van Suzuki motoren met een verlengde achter brug, zéker als ze dan ook nog eens voorzien zijn van een mooie rode laklaag.

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:04:
Ik kan die tent al ruiken, zweterige teva’s en een hoop hormonen 😂

Was haar motor niet gestolen of iets?
Ja, 2x zelfs, in Irak en Engeland. Er zijn betere youtube adv riders vind ik, maar toch zijn haar video's - op de thumbnail in intro na - wel vermakelijk vind ik. Ze heeft mij iig wel geinsprireerd qua landen.

Mijn eerst solotrip was naar Londen, en dat was omdat ik toen de video's van Royal Jordian keek :)

Als iemand nog wat goede adv riders voor Scandinavie weet hou ik me aanbevolen.

[edit]vermakelijk filmpje hoor zo voor op de achtergrond ;) Geeft een veel beter beeld van haar zo

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 05-07-2025 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Will_M schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 01:01:
[...]

Ze weet zichzelf tegenwoordig in combinatie met haar 'hobby' in ieder gaval goed te vermarkten....
Helemaal niks mis mee natuurlijk, ze is succesvol in wat ze doet dat moet of kun je gebruik van maken. En dat doet ze erg goed.
Ik weet niet wat het is wat me tegen de haren strijkt. De combinatie van haar accent, haar wel erg over beleefde manier van voorkomen, alles binnen de lijntjes.

Gewoon te braaf zeg maar, ik houd er wel van als het een beetje rauwer is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Aikon De eerste die mij te binnen schieten zijn de al eerder hier genoemde ride the bean, die een hele serie heeft over Noorwegen van zuid naar Noord, en nu bezig is met een serie over de TET in Zweden. Een andere is off she goes, een Noorse die ook verschillende series over rijden in Noorwegen heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Helemaal niks mis mee natuurlijk, ze is succesvol in wat ze doet dat moet of kun je gebruik van maken. En dat doet ze erg goed.
Ik weet niet wat het is wat me tegen de haren strijkt. De combinatie van haar accent, haar wel erg over beleefde manier van voorkomen, alles binnen de lijntjes.

Heb hetzelfde, voelt allemaal heel kneuterig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Bommes schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:36:
[...]

Nope. Ben ook niet wezen kijken. Trok mij persoonlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Ik kan haar ook slecht fehlen en kan niet goed zeggen waarom. Volg best wat kanalen, volg veel reisavonturen, maar nee.. Heb net haar boek uit.. wat mij ook niet kon bekoren. Of omdat ik er al wat negatief in ging, maar t heeft denk ook niet veel om het lijf inhoudelijk.

Zelfde met Eva zu Beck - ze doet toffe dingen, t verkoopt als een trein.. maar ik krijg onprettige jeuk als ik haar zie. Denk dat dat ook wederzijds is hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alleen wereldreizen via hotels is kneuterig. Ze laat zien dat reizen heel toegankelijk is, en laat landen zien die de meeste youtubers mijden. Er is over het algemeen weinig drama (zolang je de titels ff vergeet). Drama is meestal voor 90% gecreëerd op YT en zoek ik niet in m’n vrije vermaak tijd.
Als je die-hard enduro en/of tentkamperen verwacht zit je bij ItchyBoots niet goed nee, hehe.
Ik vibe er wel mee, ik reis op soortgelijke manier als ik alleen reis. Ik kom niet voor het gevaar maar voor de natuur en de lokale mensen.

[ Voor 17% gewijzigd door _eLMo_ op 05-07-2025 14:48 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Grappig al die verschillende meningen, voor de goede orde ik heb eigenlijk alleen d'r laatste reis gezien, en daar kan je idd niet kamperen. Ook hostels heb je daar niet. Wildkamperen kan dan wel degelijk in sommige/meeste van die landen, of bij mensen thuis slapen. Heeft ze op vorige reizen dan ook alleen maar hotels gepakt? Maar ik heb het idee dat het wel erg strak in elkaar is gezet qua schema etc, en dan is dat simpelweg echt geen optie meer. Zonde, maar voor haar een erg luxe positie. Maar tegelijk is het ook juist niet nodig want ze heeft alle tijd, en volgens mij ook budget om gewoon te doen wat ze wil. Die visser in Irak heb ik ook benaderd en die wou $450 voor een boottochtje en overnachting, per persoon 8)7 Terwijl z'n 'buurman' hetzelfde voor $100 doet voor 2 personen, maar die is niet zo populair in Insta... En ook dat omrijden via Iran om in Federaal Irak te komen was een raadsel voor me, dat was echt nergens voor nodig. Maar het feit dat ze in d'r eentje als vrouw daar gewoon rondrijdt is al tof genoeg en was voor mij dus het laatste zetje om er zelf heen te gaan.

Ik kijk Wandering Honda nog weleens, dat is ook gewoon nog lekker aanrommelen. Adam Riemann is ook tof, wel hardcore rijden en kamperen soms, maar ook oneindig budget/sponsors. De beste is nog steeds Hayes op reis, dat is écht reizen. Ik denk dat de meeste die zo 'echt' reizen nou eenmaal niet de zin hebben om alles te filmen en te posten... Of ze maken iets als ze terug zijn, een lange documentaire ofzo, maar kan zo snel degene die ik heb gezien vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Aikon ”Hayes op reis” kan ik niet over vinden, typo?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:44:
Alleen wereldreizen via hotels is kneuterig. Ze laat zien dat reizen heel toegankelijk is, en laat landen zien die de meeste youtubers mijden. Er is over het algemeen weinig drama (zolang je de titels ff vergeet). Drama is meestal voor 90% gecreëerd op YT en zoek ik niet in m’n vrije vermaak tijd.
Als je die-hard enduro en/of tentkamperen verwacht zit je bij ItchyBoots niet goed nee, hehe.
Ik vibe er wel mee, ik reis op soortgelijke manier als ik alleen reis. Ik kom niet voor het gevaar maar voor de natuur en de lokale mensen.
Kalm.
Ik vind haar kneuterig, maar dat mag toch?
Haar Engels is tergend en het voelt allemaal een beetje meh.

Ik volg sowieso niet veel vloggers, maar het blijft apart dat de fanbase meteen zo in de verdediging schiet.

Heel knap wat ze doet, heb haar ontmoet en niks op aan te merken. Maar de content is niet mijn ding.

Edit: 44teeth budget bike battle is iets wat ik “volg”. Dat staat op de achtergrond aan en vind ik sommige stukjes grappig of entertaining genoeg om op te kijken 😂

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 05-07-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:36
Meesterlijk droge content. Inderdaad erg puur. Ik ben bang dat ie wel maar een tripje gaat maken maar sluit niet uit dat ik zn reis nog eens terugkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Al zoveel mensen (o.a. in dit topic) hebben me afgeraden om aan een zijspan te beginnen. En financieel gezien zie ik dat ook nog niet snel gebeuren, al zou ik er dolgraag eentje aan de CB hangen. Maar nu dropt F9 deze prachtige korte video:

en mén dat ziet er nog veel leuker uit dan ik eerst al dacht. Deze gaat bovenaan mijn bucketlist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:41:
Al zoveel mensen (o.a. in dit topic) hebben me afgeraden om aan een zijspan te beginnen. En financieel gezien zie ik dat ook nog niet snel gebeuren, al zou ik er dolgraag eentje aan de CB hangen. Maar nu dropt F9 deze prachtige korte video:

[YouTube: The Most Difficult Motorcycle to Ride - Sidecar Tips]

en mén dat ziet er nog veel leuker uit dan ik eerst al dacht. Deze gaat bovenaan mijn bucketlist!
Ja, mooi hè. Je kunt er zelfs 180 graden slips mee maken, doelbewust en onbedoeld. Mijn pa heeft zo eens achterstevoren op een rotonde gestaan.

Dat schudden van stuur herken ik niet. Maar een serieuze combinatie heeft doorgaans een veel grotere naloop om dat tegen te gaan.

En de Vulcan heeft natuurlijk wel een belabberde zithouding. Normaalgesproken zit je dichter op het stuur en is minder breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 23:25
kneusteun schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:53:
[...]

Kalm.

Ik volg sowieso niet veel vloggers, maar het blijft apart dat de fanbase meteen zo in de verdediging schiet.

Heel knap wat ze doet, heb haar ontmoet en niks op aan te merken. Maar de content is niet mijn ding.

Edit: 44teeth budget bike battle is iets wat ik “volg”. Dat staat op de achtergrond aan en vind ik sommige stukjes grappig of entertaining genoeg om op te kijken 😂
Beetje bizar dat je hier toch moet beginnen met ‘kalm’; alsof een ander haantje te dicht in de buurt kwam… Verder nl. prima reactie, zou ik zeggen. Sowieso eigenlijk fascinerend wat Itchy Boots doet met deze groep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Uiteindelijk willen we hier allemaal precies doen wat zij dus wel daadwerkelijk doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:53:
[...]

Kalm.

44Teeth is Vandaag Inside voor motorrijders, BvG is Johan, Boothy is Wilfred en Fagan is Rene. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aikon schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:57:
Uiteindelijk willen we hier allemaal precies doen wij zij dus wel daadwerkelijk doet ;)
Ik ben er al bijna, ik heb ook een paar zweterige Teva's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:58
Pyr0_ schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:52:
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen hier. Maar Suzuki gaat 2 'retro' modellen uitbrengen. Zeker de eerste vindt ik érg gaaf met die koplamp!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Linkje naar motoplus artikel (klik)

[...]
Concept komt me bekend voor. Niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Met mijn 1m87 ben ik wat aan de lange kant voor mijn MT-07 (en met mijn 110kg misschien ook wat aan de zware kant). Zijn er modificaties die ik kan overwegen om langere motorritjes wat meer comfortabel te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:35:
@Aikon De eerste die mij te binnen schieten zijn de al eerder hier genoemde ride the bean, die een hele serie heeft over Noorwegen van zuid naar Noord, en nu bezig is met een serie over de TET in Zweden. Een andere is off she goes, een Noorse die ook verschillende series over rijden in Noorwegen heeft gemaakt.
Ride the Bean, idd hier eerder genoemd, heb ik wat van gekeken inmiddels, is ook leuke content. Niet overdreven, gewoon hoe het is. Blijkbaar is er ook een Trans Sweden Trail, maar die is niet publiek beschikbaar dus heb me aangemeld op hun Facebook. :)

Hmmm die Teva's lijken me niet eens zo verkeerd, zoveel goede tips hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 06-07-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Grubeater schreef op zondag 6 juli 2025 @ 00:13:
[...]

44Teeth is Vandaag Inside voor motorrijders, BvG is Johan, Boothy is Wilfred en Fagan is Rene. :+
Geen idee ik ken dat programma niet 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Aikon schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:57:
Uiteindelijk willen we hier allemaal precies doen wat zij dus wel daadwerkelijk doet ;)
Nee, liever niet zelfs.
Maar misschien gaat het daar wel mis, het invullen wat “iedereen” wil.

Nee dan zouden ze mij veel geld moeten betalen om dat te doen. En dan noem ik het ook gewoon werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22
de Foarsitter schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:12:
Met mijn 1m87 ben ik wat aan de lange kant voor mijn MT-07 (en met mijn 110kg misschien ook wat aan de zware kant). Zijn er modificaties die ik kan overwegen om langere motorritjes wat meer comfortabel te maken?
Ik zou zeggen:
Stuur aanpassen zo dat het lekker zit
Comfort zadel (schijnen wat dikker te zijn waardoor je wat hoger komt te zitten
Verlaagde voetsteunen, maar dat gaat ten koste van je grondspeling. Wellicht verhogen omdat iets te compenseren, gaat ie wel zenuwachtiger van sturen
Of gewoon overstappen op een MT-09 of MT-10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:14:
[...]

Nee, liever niet zelfs.
Maar misschien gaat het daar wel mis, het invullen wat “iedereen” wil.

Nee dan zouden ze mij veel geld moeten betalen om dat te doen. En dan noem ik het ook gewoon werk.
Ik doelde heel algemeen op het lekker reizen op de motor en op je eigen manier.

Verder helemaal eens natuurlijk, ik vul het idd in vandaar de ;) En het is idd 'gewoon' werk zoals zij dat doet, ze vindt haar werk wel erg leuk gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dat is helemaal afhankelijk van wat je nu merkt. Heb je ergens last van, pijntjes of vermoeidheid?

Ik installeer altijd grip puppies op iedere motor, dikkere en zachtere handgrepen helpt gigantisch.

Een MT07 is natuurlijk ook geen enorme motor, als je echt veel touren wil, probeer eens een rit op een tourer. Bijvoorbeeld K1600GT :Y heerlijke motor en rijdt leuk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Zoals gezegd, respect voor wat ze doet en blijkbaar hoe.

Maar de content is het niet, en dat is niet erg jongens. We rijden niet allemaal dezelfde motor, omdat zoveel smaakjes zoveel motoren 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26
Iedereen mod dat toch en de homologatie regels zijn volgens mij vrij streng, dus ik zie dat niet echt als iets waar je veel moeite in moet steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
ik ben voor mijn vakantie al voorzien van de brander en koffie meuk voor smorgens maar zie nu ook wel in dat met 18 dagen kamperen er 14 dagen misschien ook zelf koken savonds wel erg relax is bij het tentje!
Iemand als eens een lading van dit vriesdroog maaltijden mee genomen >

Lijkt mijn de goedkoopste maaltijden in een zakje zeg maar

https://www.bever.nl/c/ui...rand%253A%2528226_nl%2529

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:58
Neen. Is gewoon te klein voor grotere mensen. Daar draagt een ander stuur of zadel ook niet aan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
ibothead schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:59:
ik ben voor mijn vakantie al voorzien van de brander en koffie meuk voor smorgens maar zie nu ook wel in dat met 18 dagen kamperen er 14 dagen misschien ook zelf koken savonds wel erg relax is bij het tentje!

sommigen smaken naar warme kots en anderen zijn prima binnen te houden.

Pasta maken, of broodje met ei en stukkie vlees is allemaal goed te doen met een simpel brandertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:36:
[...]

sommigen smaken naar warme kots en anderen zijn prima binnen te houden.

Pasta maken, of broodje met ei en stukkie vlees is allemaal goed te doen met een simpel brandertje.
klopt maar dan moet je weer toch naar de camping receptie gaan voor broodjes voor dat soort dingen en je kookt altijd teveel!
8)7
Zie nu een site buitensportvoeding.nl is die beetje betrouwbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
ibothead schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:54:
[...]

klopt maar dan moet je weer toch naar de camping receptie gaan voor broodjes voor dat soort dingen en je kookt altijd teveel!
8)7
Zie nu een site buitensportvoeding.nl is die beetje betrouwbaar ?
pik je onderweg op, je kiest een aantal en vervolgens wat meuk eromheen.

Ik vind die pakketten zelfs als ze al "lekker" zijn echt een nood oplossing, ik wil graag een beetje structuur en dergelijke in mijn eten.

Edit: of gewoon lekker uit eten gaan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcvTCLjIDkmHnNUum40Ak-0TyU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kR3m7EFlxHxOfTOTMWTQ6Psx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1T2RRsqsUenAyB7nyzo4aO4Lqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHGNugKwv3IT2KFKwJTtgDQl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpMYB7HFICbk-Ryn-JjYxPx4q1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92V6M7C5TeJqmlTpvNKnz9yv.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was ons avond eten bij de Drenthe lus 😂 enigste restaurant in het dorp, en wij zaten daar als een paar modderige camping gasten in een 4 sterren restaurant 👍

[ Voor 55% gewijzigd door kneusteun op 06-07-2025 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij de supermarkt heb je ook gedroogd assortiment zoals pasta en nasi en zelf dehydrateren is met een beetje oven ook niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zat er ook al na te kijken als een goedkoper alternatief op iedere x maar ergens eten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@JipJapGoedje welkom in de TS!

@Pyr0_ updated :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Thanks, de motor is trouwens ook aangepast. Het is een Multistrada 1200s, 2015. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kneusteun schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:47:
[...]

pik je onderweg op, je kiest een aantal en vervolgens wat meuk eromheen.

Ik vind die pakketten zelfs als ze al "lekker" zijn echt een nood oplossing, ik wil graag een beetje structuur en dergelijke in mijn eten.

Edit: of gewoon lekker uit eten gaan!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit was ons avond eten bij de Drenthe lus 😂 enigste restaurant in het dorp, en wij zaten daar als een paar modderige camping gasten in een 4 sterren restaurant 👍
4 sterren? Waar? Vertel

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Pyr0_ schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:01:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Zat er ook al na te kijken als een goedkoper alternatief op iedere x maar ergens eten halen.
Dat dus en 15 dagen uit eten is ook helemaal niks leuk meer aan kwa kosten!
O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pyr0_ schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:01:
[...]

Gewoon ff onderweg bij de super langs en wat halen.
Pasta, saus en gehakt is al beter te nassen dan zo een vriesdroog zak met poeder.
Pakje ham, Boursin, pak Gnocchi, alles in 1 pan heet stoken, flesje wijn open trekken.
Kan niet veel tegen op, en al zeker geen zak vries droog poeder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ibothead schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:08:
[...]

O-)
Dus wil je voor de hele trip zooi mee vanuit huis gaan nemen?
En als je daar toch al van plan bent heb je ook geen potten en pannen nodig, een beker om water te koken en een lepel om het door te roeren en naar binnen te scheppen. Meer heb je dan niet nodig.
Misschien een strip Rennie om de maagpijn te onderdrukken na 10 dagen van dit soort zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Was camping de Tolhoek.
Daar lag een dorpje achter, en daar zat (weet niet of het echt 4 sterren was) een toko waar we extreem luxe hadden gegeten.
Er was niks anders…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:08:
[...]

Pasta, saus en gehakt is al beter te nassen dan zo een vriesdroog zak met poeder.
Pakje ham, Boursin, pak Gnocchi, alles in 1 pan heet stoken, flesje wijn open trekken.
Van harte?
Ik zie taart?

Maar inderdaad als je bijvoorbeeld in Frankrijk bent is een bakkertje en een supermarkt voldoende voor een lekker avond eten.

Stokbroodje vers belegd en dan bij de super een eitje/ham/kaasje en biertje oppikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

SniperGuy schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Ik zou zeggen:
Stuur aanpassen zo dat het lekker zit
Comfort zadel (schijnen wat dikker te zijn waardoor je wat hoger komt te zitten
Verlaagde voetsteunen, maar dat gaat ten koste van je grondspeling. Wellicht verhogen omdat iets te compenseren, gaat ie wel zenuwachtiger van sturen
Of gewoon overstappen op een MT-09 of MT-10 :P
Eigenlijk zeg je hier: maak er een Tracer van. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kneusteun schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:31:
[...]

Was camping de Tolhoek.
Daar lag een dorpje achter, en daar zat (weet niet of het echt 4 sterren was) een toko waar we extreem luxe hadden gegeten.
Er was niks anders…
4 sterren bestaat niet ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:31:
[...]

Was camping de Tolhoek.
Er was niks anders…
In Nederland zijn er 3 culinaire gidsen die van belang zijn voor de toprestaurants, de Lekker, de Gault Millau en de Michelin Gids.
Alleen de makers van de Road 6 geven sinds 1926 sterren om de kwaliteit van restaurants aan te geven:
  • Eén ster
    Een uitstekende keuken in zijn categorie (Une très bonne table dans sa catégorie).
  • Twee sterren
    Een verfijnde keuken die een omweg waard is (Table excellente, mérite un détour).
  • Drie sterren
    Een uitzonderlijke keuken die een reis waard is (Une des meilleures tables, vaut le voyage).
4 sterren is niet mogelijk zoals @Boudewijn wilde aangeven, maar dan ben ik wel benieuwd waar je bent gaan eten.
Camping de Tolhoek kan ik namelijk niet vinden, Tolhek daarintegen wel.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Dat kan, geen idee.
Heb bij veel top chefs gegeten en zou niet weten of die sterren hebben, maar Ron Blauw, Kelvin Lin en dat soort koks hebben wel eens voor ons gekookt als diner of bij een van hun zaken.

Erg lekker maar vaak niet helemaal mijn ding to be honest. Hoewel het klassieke kerst diner van Ron wel heel erg goed was.

Het was inderdaad tolhek niet tolhoek 😂
Herberg van Anderen was de vreetschuur 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
ibothead schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:08:
[...]

O-)
Volgens mij zijn er mogelijkheden om zelf eten klaar te maken en dat te laten vacumeren om dan later weer op te warmen.
Of bij verschillende slagers (hier in ieder geval wel) is het mogelijk om heerlijke maaltijden te krijgen die worden ingeblikt. En daar kun je vaak ook je eigen maaltijden laten inblikken.
Nou is een paar blikken meenemen natuurlijk niet het allerhandigste, maar misschien aan aantal om dat spul mee af te wisselen.

Ik zou in ieder geval eerder naar dat soort oplossingen gaan zoeken dan van die zakjes. Dan kun je net zo goed maaltijdvervangers kopen, van dat poeder waar je een milkshake van maakt met wat water. Heb je ook geen vuur of niks voor nodig...

Succes en veel plezier.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

kneusteun schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:33:
[...]

Van harte?
Ik zie taart?
Thanks, 49 geworden vandaag -O- :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Dan haal ik liever snel zoiets in de supermarkt. Altijd beter te nassen dan zo’n gevriesdroogde maaltijd. Daarvan zou ik hooguit 1 of 2 porties meenemen voor noodgevallen.

https://www.iglo.nl/assor...bak-sensatie-kip-teriyaki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:02:
[...]

Gefeliciteerd!!! Ouwe bergstuiteraar 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:35:
[...]

Eigenlijk zeg je hier: maak er een Tracer van. ;)
Geen idee hoe de geometrie van een Tracer is, maar een Tracer is geen naked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 23:25

Dat is wel echt iets voor ons Hollanders hè: “ Lijkt mijn de goedkoopste maaltijden in een zakje zeg maar”; want waarom nou de goedkoopste? Je bent op vakantie, je spaart ‘uit eten’ uit, dan kun je toch juist net wat extra uitgeven voor het droogvoer wat je écht lekker vindt?
Overigens koop ik het nooit; wij vinden altijd genoeg in de supermarkt onderweg, al moet ik eerlijk toegeven dat het experiment Pizza bakken in de koekenpan met geïmproviseerde deksel afgelopen jaar geen succes was 😁. Maar meestal maken we best wat lekkers klaar onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:13:
[...]

Dus wil je voor de hele trip zooi mee vanuit huis gaan nemen?
En als je daar toch al van plan bent heb je ook geen potten en pannen nodig, een beker om water te koken en een lepel om het door te roeren en naar binnen te scheppen. Meer heb je dan niet nodig.
Misschien een strip Rennie om de maagpijn te onderdrukken na 10 dagen van dit soort zooi.
hahahha niet heel de vakantie ik ga 18 dagen weg en heb wel het idee om zekers 10 keer zelf te koken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dan kun je gelijk deze achterop de motor binden, helemaal makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/MW001GZ_C1L0.jpg

Veiliger dan een benzine of gas brander. ;)

In Wales vorig jaar haalde ik pasta uit blik zoals Hoops voor op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
hahaha dus jullie zeggen dat het zonde geld is zo maaltijd pakketen!
Dan neem ik alleen een branden er pot mee voor de koffie smorgens want meesten is niet te hache op een camping!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
De beste campingkoffie maak je met een Bialetti Moka!

https://www.bialettistore...-moka-express-4-kops.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
@ibothead die gevriesdroogde maaltijden zijn puur om je in leven te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

SniperGuy schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:47:
[...]

Geen idee hoe de geometrie van een Tracer is, maar een Tracer is geen naked.
Wat mij op de vraag brengt (en dit is serieus): wat is de definitie van een naked? Waar ligt de grens tussen wel-naked en niet-naked?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:51
DrivinUCrazy schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:00:
[...]

Wat mij op de vraag brengt (en dit is serieus): wat is de definitie van een naked? Waar ligt de grens tussen wel-naked en niet-naked?
Naked is toch gewoon kuip-loos? Dus een koplamp en stuur, misschien klein bikini-kuipje, zonder veel windbescherming.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

De hele MT reeks is naked: geen kuipwerk anders dan een bikini kuipje.
Tien jaar na de onthulling van de originele MT-09 bereikt de puurste Hyper Naked een nieuw niveau van de Darkness.
De Tracer serie is allroud/sport-tour:
De Yamaha TRACER 9 GT brengt de 'Grand' in Grand Touring en tilt middenklasse sport touring naar een nieuw niveau. Deze technische allrounder zit boordevol Yamaha's sportieve DNA en is een trouwe metgezel voor langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Wat het eerste in mij opkomt:

Naked
Kuiploos, hoogstens een klein stuurkuipje

Niet-naked
Met vast op frame gemonteerde kuip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
[...]

Congrats :*)

Qua eten zou ik die noodmaaltijden echt overslaan, die hebben hun nut, maar toch niet als je elke dag gewoon in bewoond gebied rondrijdt?

Als je niet goed kan koken, kan je prima uit met pasta en een potje fatsoenlijke saus en een blikje tonijn. Of een blikje linzen, blikje doperwten en peen. Een ui kan je ook lang meenemen en zowel rauw als gebakken eten, dus in 1 maaltijd heb je al 2 smaken zeg maar.

Een stokbrood met smeersels is ook een prima maaltijd op een warme dag.

Zakje gesneden groente, rijst en iets opbbakken (noten/kip/tofu).

Maar je wat steeds meer en meer ziet zijn van die zakjes kant en klare rijst/linzen met al wat uit/peen ofzo erdoor en kruiden. Of zo'n pakje van Boon (https://www.boonbonen.nl/). Dan heb je al je smaak is het alleen een kwestie van groenten/eiwit toevoegen.

In Frankrijk heb je overal van die couscous met vanalles erdoor, ook prima op te bakken.

Zelf hou ik echt van koken voor de tent, snijplankje, goed mes en wat kruiden neem ik altijd mee. Dit keer wil ik ook wat kruidenmix, bouillonblokjes, kleine zakjes sojasaus en dat soort dingen meenemen. Ben het nu allemaal aan het voorbereiden :)

Maar begrijp me niet verkeerd, uit eten gaan moet je ook niet overslaan he :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5skDE2D5--d-UMJprMLMHtyq-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgBlvuZCJOROeKwVEn0MOoV0.jpg?f=fotoalbum_large

Het is me gisteren gelukt om m'n motor weer in elkaar te zetten en een kort proefritje te doen, alles lijkt goed te zijn gegaan. Alleen automatische veringverstelling doet niks meer... even kijken of dat gecalibreert moet worden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Aikon schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:23:
[...]

Qua eten zou ik die noodmaaltijden echt overslaan, die hebben hun nut, maar toch niet als je elke dag gewoon in bewoond gebied rondrijdt?

[...]
Ik heb altijd 2 pakjes van die instantpasta / noedels mee voor het geval dat het een keer een feestdag is of dat ik te laat voor de deur van de winkel sta (is me allebei al een keer overkomen :/). Die nemen weinig ruimte in en wegen niet veel dus ik vind het niet erg om ze de hele vakantie mee te sjouwen. Maar normaal is het overdag een winkel binnen schieten en wat kopen en dan 's avonds lekker zelf koken.

[ Voor 8% gewijzigd door Waaj op 07-07-2025 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

Pfff, wat een noodweer in Delft gister. Zat net in het buitje van einde van de middag.
Stond bij een stoplicht tot voorbij men enkels in het water. Vond het toch wel even spannend, want e-bike enzo.
Van wat ik kon zien, stond de onderkant van de remschijf in het water en heeft de luchthapper van de accu ook een dip gedaan.

Maar rustig uit weggereden, anders dan dat ie knap smerig is, geen foutcodes oid.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 07-07-2025 09:57 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:33:
[...]

Ik heb altijd 2 pakjes van die instantpasta / noedels mee voor het geval dat het een keer een feestdag is of dat ik te laat voor de deur van de winkel sta (is me allebei al een keer overkomen :/). Die nemen weinig ruimte in en wegen niet veel dus ik vind het niet erg om ze de hele vakantie mee te sjouwen. Maar normaal is het overdag een winkel binnen schieten en wat kopen en dan 's avonds lekker zelf koken.
Dat was ook jaren mijn noodmaaltijd, maar dan wel met een blikje tonijn en blikje groenten. Dan heb je inderdaad echt wel een prima maaltijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Aikon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:41:
Als we dan toch reisverslagen posten; ik vond SibirskyExtreme tot nu wel de vetste. Echt afzien en doordouwen.

Van een heel ander kaliber, maar zeker niet minder, is Haye op Reis. Onder het motto gewoon doen.
Heb een paar video's van Haye gezien. Leuk, heerlijk droog, enigszins naief. Herken er wel wat van mezelf in :P Ik vind die onherbergzame landschappen en oneindige vergezichten prachtig. Lijkt me super gaaf om door 1 van de Stans te rijden of zelfs die Pamir highway te doen. Heb alleen niet de ambitie om van hieruit daarheen te rijden. Dus dan zal de motor daar op andere manier moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:44:
[...]

Heb een paar video's van Haye gezien. Leuk, heerlijk droog, enigszins naief. Herken er wel wat van mezelf in :P Ik vind die onherbergzame landschappen en oneindige vergezichten prachtig. Lijkt me super gaaf om door 1 van de Stans te rijden of zelfs die Pamir highway te doen. Heb alleen niet de ambitie om van hieruit daarheen te rijden. Dus dan zal de motor daar op andere manier moeten komen.
https://advfactory.com/en/vehicle-transport/

Succes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:08:
[...]

Gedoe. Gewoon een blik erwtensoep opentrekken en een lepel. Meer heb je niet nodig. Opwarmen is voor watjes 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:43

BM

Moderator Spielerij
Vrijdag schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:16:
[...]

Gedoe. Gewoon een blik erwtensoep opentrekken en een lepel. Meer heb je niet nodig. Opwarmen is voor watjes 8)
Lepel? De beste erwtensoep kun je met mes en vork eten :Y)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

BM schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:42:
[...]

Lepel? De beste erwtensoep kun je met mes en vork eten :Y)
Een plak snert :9 O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Je kan zóveel met houdbaar eten doen onderweg. Als je het gewicht niet erg vind heb je talloze keuzes in blik of pot. Moet het wel licht werk je met kruiden en gedroogde dingen zoals rijst pasta of desnoods een pak bloem zodat je zelf brood enzo kunt maken. Melk is prima houdbaar buiten de koelkast (pak wel snel leegmaken na openen) en als ik een koud blikje wilde gooide ik die in een emmer water of ergens tussen de stenen aan de oever.

Houdbare proteïne inderdaad tonijn of spam, ham, droge worst (bifi's kun je ook snijden en bakken op een makeshift pizza of door een pasta heen) en ga zo maar door.

Wij hebben 4 weken door Zweden getrokken zonder koelbox, want we hadden tijdens het wildkamperen toch geen stroom. Het enige wat vers koel genuttigd werd was melk of een ijsje hier en daar. Ik heb nasi gemaakt, stoofpotten, tosti's (je hebt ook 'houdbare' kaasvarianten), chili en brood (dat laatste maakte ik gewoon 's morgens vers op het kampvuur). Enige wat ik bij had was één grote gietijzeren pan met een verlengd handvat (vanwege het vuur en omdat ik steeds voor 5 man kookte) en een miniatuur keteltje voor thee en koffie die we gewoon in de kolen konden plaatsen. Voor nood had ik een coleman stove bij maar nooit nodig gehad. Ga je het luxer doen pak je een "Dutch Oven", een soort gietijzeren stoofpot met hengel en deksel daar maak je volledige ovenschotels, brood of pizza's in. Maar goed, het gaat hier over motorkamperen dus hou het dan maar op een alu pannetje tenzij je met een zijspan of aanhanger gaat :P.

En ja, er is zat kant en klaar. Nee, die zijn niet ranzig, maar ze zijn dan vaak ook niet goedkoop (zeker dat spul van de Bever niet). Bij de supermarkt heb je de basis 2/3 soorten pasta (carbonare, pesto etc) en vaak wel iets van nasi gedroogd en wel, maar bij Bever hebben ze vaak wel 20 soorten avondeten, ontbijt en desserts waarbij alle varianten in principe alleen water en een lepel behoeven.

Andere route die veel mensen niet overwegen: MRE's. Die kun je vaak bij dumpshops vinden en dan heb je letterlijk een volle dag aan eten ex water in één zak zitten. Ontbijt, lunch, warme maaltijd, snacks, bestek, iets om het geheel mee warm te maken (hot pocket of een campstove met fuel tablet) en ook koffie, basis voor een zoete drank, kauwgum.... veel keuze qua smaken/gerechten maar ook calorie content voor zware of lichte activiteit.

- edit -

Deze bijvoorbeeld:

https://total-survival.com/nl/Rantsoenen-(MRE)

Menu 7:

https://total-survival.co...-uur-rantsoen,-Menu-set-7

Inhoud:
- Kaneelpap (ontbijt)
- Thaise rode curry met varkensvlees (lunch)
- Chili sin carne (diner)
- Cashewnoten (zure room & uien)
- Sesam-knoflookcrackers
- Chocoladekoekjes
- Chocoladereep
- Energiereep (appeltaart)
- Proteïnereep (muntchocolade)
- Isotone drank (zwarte bes)
- Isotone drank (mango)
- Harde snoepjes (2 stuks)
- Kauwgom (3 stuks)
- Vochtige doekjes (3 stuks)
- Fairtrade koffie (3 stuks)
- Zout & peper
- Lepel
- Servetten (10 stuks)
- Tandenstokers (3 stuks)

Dan ben je echt wel gevoed voor de dag en ik denk dat je via de supermarkt nog niet eens heel veel goedkoper uit was geweest voor het zelf maken van deze inhoud, terwijl je hier vrijwel nul moeite voor hoeft te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2025 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
die heb ik _/-\o_ en gaat ook zekers mee :*) O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

op naar level 50!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

HTT-Thalan schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:54:
... Ga je het luxer doen pak je een "Dutch Oven", een soort gietijzeren stoofpot met hengel en deksel daar maak je volledige ovenschotels, brood of pizza's in. ...
Dat is geen Dutch Oven :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:42:
[Afbeelding]
@Pyr0_ het is niet alleen voorbehouden aan Ducati's hoor. Ook mijn mede Italiaanse Aprilia is wat incontinent aan 1-zijde.

Poetslapje er omheen met een t-wrap en de trip toch nog af gemaakt. Waaronder nog flink wat offroad TET, een paar keer de Trail op het ABR festival en de rit vanuit Birmingham naar huis. (670km ongeveer)

Moet nog een afspraak maken om het te laten fixen, helaas zit er nu ook een kras in de binnenpoot omdat iemand een beetje wilde helpen :P om de stof keering los te maken.
Een Fork doctor, of Seal fixer, of hoe zo een ding heet, had bij mijn geen zin meer.
Tijdens ABR heeft er daar nog een monteur naar gekeken maar ook zijn hulp met wat voelermaatjes had geen zin. [Afbeelding]
We gaan over 1,5 op vakantie met de camper, als we daarvan terug komen ga ik naar weer eens kijken wat ik met de Aprilia ga doen, denk dat ik de poten naar af gooi bij een verwen specialist, in Mill zit een goede, of anders in Weert.
O-) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
ibothead schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:01:
[...]

die heb ik _/-\o_ en gaat ook zekers mee :*) O-)
Ik blijf dat wel mooi vinden, twee keer op vakantie met de motor en beide keren hadden die lui een bak vol met apparaten voor koffiemalen en zetten etc.

En ondertussen maar klagen dat ze zoveel zooi mee moesten nemen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Koffiebonen maal je toch gewoon tussen de ketting en de tandwielen? Of een burnout er op. Versgebrande koffie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Iedereen hier rijdt stiekem met een zijspan en een aanhanger om alle zooi mee te slepen op vakantie :?

Als ik een uitgebreid ontbijtbuffet, 3 gangen-menu of een latte met skimmed soyamelk wil hebben dan ga ik wel naar een hotel, maar voor de meeste dagen op een motorvakantie past een snee brood met lokale kaas of worst, een zelfgemaakt prutje op een éénpits brandertje, en een mok oploskoffie op een mooi stekkie onderweg voor mij toch beter bij het vakantiegevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Waaj schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:20:
Iedereen hier rijdt stiekem met een zijspan en een aanhanger om alle zooi mee te slepen op vakantie :?

Als ik een uitgebreid ontbijtbuffet, 3 gangen-menu of een latte met skimmed soyamelk wil hebben dan ga ik wel naar een hotel, maar voor de meeste dagen op een motorvakantie past een snee brood met lokale kaas of worst, een zelfgemaakt prutje op een éénpits brandertje, en een mok oploskoffie op een mooi stekkie onderweg voor mij toch beter bij het vakantiegevoel.
@harley wel ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik ben niet zo van het modden, maar heb dit weekend toch een mod uitgevoerd.

Eerst maar even de aanleiding. Een paar weken geleden wilde mijn Kawa KLV1000 niet meer starten. Accu volledig leeg. Dit was na een nacht buiten met veel regen, terwijl hij normaal in de garage staat. Ik vermoedde dus een vochtprobleem. Met startkabels weer op pad en alles leek het wel weer te doen.
Maar een dag later weer gestrand. De pechdienst heeft me met startkabels weer opgestart, en ben thuis gekomen.
Toch maar naar de garage. Ik hoopte op een relatief makkelijke reparatie, maar helaas: dynamo/stator gaar, hele blok open, nieuwe onderdelen, ellende. Bijna 1k verder :w rijdt alles weer heerlijk.
Maar mijn monteur zei ook dat de accu eigenlijk niet lekker oplaadt doordat de always on verlichting best wel wat stroom trekt, en adviseerde me om 1 van de 2 koplampen los te koppelen.
Omdat ik rijverlichting wel belangrijk vind en ik niet van losse stekkers hou, heb ik nieuwe LED verlichting gekocht die ongeveer de helft zou moeten verbruiken van de originele H4 halogeenverlichting (25W ipv 55 W per lamp).

De lampen zijn van het type "plug & play" en passief gekoeld. Mijn grootste zorg was of het lichtbeeld niet teveel zou verslechteren i.c.m. de projectors van de koplampen. Ik heb het idee dat dat niet veel veranderd is. Hieronder wat vergelijkende foto's in de garage (let niet op de troep, haha):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI0YOYY9OGVAtDzVRFcLGlgQetY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CYTHwbTSpYAxO3N5hsoJuPrL.jpg?f=user_large
Dimlicht (oud boven, nieuw onder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JziPMor0R_k4qPonyQXJN_hAUY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jZfIF5yNM5R5dEg1PSx6R3ez.jpg?f=user_large
Groot licht (oud boven, nieuw onder)

En omdat het kan, heb ik ook meteen het achterlicht/remlicht vervangen door LED. Ook dit licht is always-on (maar wel een lager stroomverbruik).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DetYLYAbiDVKMnRZDDTw_qadzA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cl9W0M1UdHESgOEocnExaaGZ.jpg?f=fotoalbum_large
Achterlicht (oud boven, half vervangen midden, nieuw onder)

Aandachtspunt was trouwens wel dat de basis van de lampen een iets grotere diameter hebben dan de halogeenlampen, waardoor het lastig was om de rubberen afdichting na montage lampen eroverheen te krijgen. Maar door aangepaste montagevolgorde (eerst afdichting op lamp, dan pas in projector schuiven) is dat probleem ook getackeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ha8OiffiwnlLIRlA2dI-duUC-w0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y7aoo57VOal5yawG5ZNXpNOl.jpg?f=user_large
H4 LED met rubberen afdichting

Hier de Kawa met nieuwe oogschaduw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wprE71D-YK0Avrp1pxXueTcGD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwgkqFsUusbmCp1WyXbJhJPh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog niet in het donker gereden dus de praktijktest moet nog plaatsvinden. Maar ben niet ontevreden over het resultaat :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online

Je eet wat je vind en waar je zin in hebt toch?
Ik vind het geen straf om uit eten te gaan, als je toch ergens langsrijdt dan is het helemaal win.
Want dan kan je langer rijden en later slaap plek fixen.

En ontbijten doe ik niet, dat scheelt ook wel een hoop gekut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07 16:12
Wij hebben als snacks beef jerky mee van de XXL Nutrition. Ontbijt (broodjes) halen we bij de Duitse bakker en beleg bij de supermarkt. Lunchen doen we meestal ergens op een afgelegen plekje met spul van de supermarkt. Avondeten is eigenlijk altijd in restaurants, maar nooit decadent: da's niet ons ding. Dus geen vierkante borden van leisteen voor ons. Hahahahaha. Afgelopen vakantie 10x schnitzel gegeten; heerlijk.

Als ik één ding zou willen veranderen is het wel dat ik koffie zou willen kunnen maken onderweg. Daar ga ik mij vanavond maar eens in verdiepen. Afgelopen jaar hadden we zó veel troep teveel mee, dat we nu veel lichter op pad kunnen. Dan kan een koffiesetje er ook wel bij, toch?

Oh, in ander nieuws: ik heb op de valreep nog even nieuwe banden gekocht. Ik ben gegaan voor de Dunlop Trailmax Meridian. Reden: ik voelde mij op de weg niet zo lekker op de Mitas Enduro Trail Plus. Ik kon het heel mooi zien in de Calimoto app: mijn hellingshoek is ongeveer 10 graden minder geworden in de ritten over de laatste 2000km. De banden kunnen ongetwijfeld veel meer, maar ik durf het niet. Nu mijn vrouw toch niet offroad kan/wil nadat ze haar enkel gebroken heeft, ga ik voor meer weg-georiënteerde banden dan de Mitas. Bekende van mij heeft ze onder zijn 890 Adventure en is er happy mee. Vooral op de weg en soms een gravelpad is wat hij ermee doet. Ik hou de Mitas wel, voor wanneer we later een cursus gaan doen. Voor mijn vrouw lag er al een set in de schuur, maar die brak dus d'r enkel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Als je in België of Frankrijk rijdt, kan je ook kijken of je een mitraillette (in Frankrijk ook vaak Américain genoemd) kan krijgen. Dat is zeg maar hun versie van de kapsalon. Soms heet het ook wel een baguette poulet, of baguette bifteck & frites.

Je hebt dan gegarandeerd voor een paar kilometers een gevulde maag :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

JanPedaal schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:31:
Ik ben niet zo van het modden, maar heb dit weekend toch een mod uitgevoerd.

Eerst maar even de aanleiding. Een paar weken geleden wilde mijn Kawa KLV1000 niet meer starten. Accu volledig leeg. Dit was na een nacht buiten met veel regen, terwijl hij normaal in de garage staat. Ik vermoedde dus een vochtprobleem. Met startkabels weer op pad en alles leek het wel weer te doen.
Maar een dag later weer gestrand. De pechdienst heeft me met startkabels weer opgestart, en ben thuis gekomen.
Toch maar naar de garage. Ik hoopte op een relatief makkelijke reparatie, maar helaas: dynamo/stator gaar, hele blok open, nieuwe onderdelen, ellende. Bijna 1k verder :w rijdt alles weer heerlijk.
Maar mijn monteur zei ook dat de accu eigenlijk niet lekker oplaadt doordat de always on verlichting best wel wat stroom trekt, en adviseerde me om 1 van de 2 koplampen los te koppelen.
Omdat ik rijverlichting wel belangrijk vind en ik niet van losse stekkers hou, heb ik nieuwe LED verlichting gekocht die ongeveer de helft zou moeten verbruiken van de originele H4 halogeenverlichting (25W ipv 55 W per lamp).

De lampen zijn van het type "plug & play" en passief gekoeld. Mijn grootste zorg was of het lichtbeeld niet teveel zou verslechteren i.c.m. de projectors van de koplampen. Ik heb het idee dat dat niet veel veranderd is. Hieronder wat vergelijkende foto's in de garage (let niet op de troep, haha):

[Afbeelding]
Dimlicht (oud boven, nieuw onder)

[Afbeelding]
Groot licht (oud boven, nieuw onder)

En omdat het kan, heb ik ook meteen het achterlicht/remlicht vervangen door LED. Ook dit licht is always-on (maar wel een lager stroomverbruik).

[Afbeelding]
Achterlicht (oud boven, half vervangen midden, nieuw onder)

Aandachtspunt was trouwens wel dat de basis van de lampen een iets grotere diameter hebben dan de halogeenlampen, waardoor het lastig was om de rubberen afdichting na montage lampen eroverheen te krijgen. Maar door aangepaste montagevolgorde (eerst afdichting op lamp, dan pas in projector schuiven) is dat probleem ook getackeld.

[Afbeelding]
H4 LED met rubberen afdichting

Hier de Kawa met nieuwe oogschaduw:

[Afbeelding]

Ik heb nog niet in het donker gereden dus de praktijktest moet nog plaatsvinden. Maar ben niet ontevreden over het resultaat :)
Ben je niet bang dat je knipperlicht nu slecht te zien is, als het in je achterlicht verwerkt is?
Ben er zelf niet zo een fan van namelijk, oranje en rood zijn niet heel contrastrijk in je perifere zicht..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

_Apache_ schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:37:
[...]

Ben je niet bang dat je knipperlicht nu slecht te zien is, als het in je achterlicht verwerkt is?
Ben er zelf niet zo een fan van namelijk, oranje en rood zijn niet heel contrastrijk in je perifere zicht..
Kan aan mij liggen maar zijn richtingaanwijzers zitten er toch gewoon nog? Het was meer een foto om het verschil te laten zien.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. Ik maakte eerst dezelfde fout, en wilde dezelfde opmerking plaatsen.

Maar het is een foto met links nog een gloeilampje, en rechts alvast de nieuwe led. Dat camera's dan vervolgens rare dingen gaan doen, tja... ;)

Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste