Niet per se. Voor mij is het efficientie. Net zoals een auto.
Voor de meesten hier ligt dat anders, maar je brengt het wel erg stellig
Niet per se. Voor mij is het efficientie. Net zoals een auto.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 8% gewijzigd door SuHwak op 27-12-2025 15:08 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Veel Honda’s van jaren 80 en 90 (misschien langer geen ervaring)HTT-Thalan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:14:
[...]
Ik dénk dat ik je hoor zeggen 'hij heeft mij niet vaak laten staan'. Maar toch in ieder geval al twee keer. Mijn Honda('s) heeft/hebben mij slechts éénmaal in de steek gelaten en dat was toen ik de benzinekraan vergeten was open te zetten. Ook toen de NC een keer een half jaar ongebruikt in de garage heeft gestaan was het schone benzine erbij en lopen.
Recent kwam ik dit tegen:
[YouTube: Honda Transalp XL750: Motor-Check nach 50.000 km | Dauertest-Zerlegung]
Dat gezegd hebbende: de minder robuuste knipperlichtbediening had ik bij mijn Transalp XL600V ook, die ging na verloop van jaren (20+ in mijn geval) nog wel eens slecht contact maken en ook de CDI's waren onhandig geplaatst waardoor ze uiteindelijk (wederom, na 20+ jaar) gingen barsten.
Op de moderne Twin heb ik vooral te klagen over de jiffy, die van kaas is gemaakt.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Klopt, dat is ook een pijnlijke.Bommes schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:21:
En een uitgaand as van de versnellingsbak die van peperkoek gemaakt was.
Jup probleemloos
De 2001 VFR heeft hier ook last van. Na een tweak met een plaat, koelribben en ventilator gaat het goed 😂kneusteun schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:14:
[...]
Veel Honda’s van jaren 80 en 90 (misschien langer geen ervaring)
Hebben een probleem met de spanningsregelaar, als je die vervangt dan zijn veel Honda’s behoorlijk bulletproof. Bij de alp en de AT’s uit de eerste series en tweede series zijn rottende velgen ook nog een dingetje.
$n@p$hot schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:00:
@HTT-Thalan Voor een duurtest hebben ze in Duitsland een Honda Transalp 750 na 50.000km uit elkaar geschroefd: [YouTube: Honda Transalp XL750: Motor-Check nach 50.000 km | Dauertest-Zerlegung]
HTT-Thalan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 09:14:
(...)
Recent kwam ik dit tegen:
[YouTube: Honda Transalp XL750: Motor-Check nach 50.000 km | Dauertest-Zerlegung]
(...)
50k km is toch geen duurtest..$n@p$hot schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:00:
@HTT-Thalan Voor een duurtest hebben ze in Duitsland een Honda Transalp 750 na 50.000km uit elkaar geschroefd: [YouTube: Honda Transalp XL750: Motor-Check nach 50.000 km | Dauertest-Zerlegung]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Voor een Honda niet nee
https://www.varahannes.at/kneusteun schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:39:
Je had ook zo’n gast die een xrv 3 ton had laten lopen met alleen ketting wissels en dat ding gaf geen krimp.
Ik heb de motor inmiddels al bijna 7 jaar en nog geen bijzondere dingen ervaren waardoor ik stil gevallen ben.BvZwolle schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:23:
@xos , @Tribunus , @com2,1ghz , @KillaZ , @Phreak : jullie hebben ervaring met de KTM 1290 Duke R/GT.
Wat zijn jullie bevindingen en wat zijn de aandachtspunten?
Ik zit er over na te denken om een 1290GT, gen 2 aan te schaffen. Helaas hebben meerdere kennissen van mij slechte ervaringen met KTM.
Ik hoor het graag!
Blyatifull
Niet met alleen kettingwisselsHTT-Thalan schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:08:
[...]
https://www.varahannes.at/
momenteel 8 ton op een Varadero...
Die uitspraak kwam niet bij mij vandaan, maar ik haalde Varahannes puur aan om te ondersteunen dat zo'n ding gewoon echt lang mee kan. De NC700 en 750 staan ook bekend om krankzinnige kilometerstanden die je op veel automerken nog niet eens voor mogelijk ziet. Natuurlijk is de trade-off heel duidelijk: laag vermogen per CC, stabiliteit en rust boven PK's en toeren. Het zijn vaak de minder populaire motoren om te rijden.
Mja, wat is heel lang mee gaan. Je moet wel zelf monteur zijn, anders betaal je je ongans aan onderhoud/reparatie.HTT-Thalan schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:30:
[...]
Die uitspraak kwam niet bij mij vandaan, maar ik haalde Varahannes puur aan om te ondersteunen dat zo'n ding gewoon echt lang mee kan. De NC700 en 750 staan ook bekend om krankzinnige kilometerstanden die je op veel automerken nog niet eens voor mogelijk ziet. Natuurlijk is de trade-off heel duidelijk: laag vermogen per CC, stabiliteit en rust boven PK's en toeren. Het zijn vaak de minder populaire motoren om te rijden.
Er is een tijd geweest waarin je een voertuig gewoon kocht om te gebruiken, en repareren hoorde er gewoon bij. Tegenwoordig is het een plus/min plaatje geworden alvorens het geheel naar een ander doorgeschoven wordt. Geen verwijt naar wie dan ook hier, maar een voertuig is ook gewoon weer zo'n ding geworden wat moet blijven renderen voor de fabrikant. Je kunt er vaak veel langer mee doen._eLMo_ schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:32:
[...]
Mja, wat is heel lang mee gaan. Je moet wel zelf monteur zijn, anders betaal je je ongans aan onderhoud/reparatie.
Zo klinkt het verleden romantisch, maar mijn inziens is het nu niet anders dan vroeger. Een BMW R75/6 was op bij 100.000km en moest compleet gereviseerd worden (rijden deed hij nog wel, maar hoe..). Tegenwoordig zeuren we als hij de 200.000 niet haalt (met matig onderhoud!).HTT-Thalan schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:53:
[...]
Er is een tijd geweest waarin je een voertuig gewoon kocht om te gebruiken, en repareren hoorde er gewoon bij. Tegenwoordig is het een plus/min plaatje geworden alvorens het geheel naar een ander doorgeschoven wordt. Geen verwijt naar wie dan ook hier, maar een voertuig is ook gewoon weer zo'n ding geworden wat moet blijven renderen voor de fabrikant. Je kunt er vaak veel langer mee doen.
Mijn vorige twee motoren (fzs600, en FJR1300) hebben mij 35k gekost, brandstof, reguliere onderhouden en banden. En dan tel ik aanschaf nog niet eens mee. En die ene reparatie (200eu) is dan gel#l in de marge._eLMo_ schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:32:
[...]
Mja, wat is heel lang mee gaan. Je moet wel zelf monteur zijn, anders betaal je je ongans aan onderhoud/reparatie.
8 + 9 jaar.. 250k km (een kwart miljoen kmBarista schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:41:
35.000 aan onderhoud?
Over welke tijdsperiode en hoeveel km pj heb je dit bereikt?
[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 28-12-2025 17:01 ]
Maar dan nog 35K euro vind ik belachelijk veel geld. Als het nou een ducati v4R ofzo was 😅😅. Zelf doen en het was echt heel veel goedkoper._Apache_ schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:53:
[...]
8 + 9 jaar.. 250k km (een kwart miljoen.
Kilometrage schommelde, soms maar 15k/jaar, soms 35k.
De FZS deed 70k km met een ketting, zo een accu om de 4j, banden om de 17k km.
Geen gekke getallen, maar blijft gewoon een hoop km.
Vooral een grote beurt van al gauw 1.000eu, daar kijkt niemand meer van op, ik vind het een hoop geld.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tuurlijk, maar de helft van de tijd woonde in in een appartement, daar had ik geen ruimte om het zelf te doen. Maar het kwam neer op 13c/km.Tylen schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:01:
[...]
Maar dan nog 35K euro vind ik belachelijk veel geld. Als het nou een ducati v4R ofzo was 😅😅. Zelf doen en het was echt heel veel goedkoper.
[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 28-12-2025 17:13 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Universele garage, arbeid van 50-70eu/uur. Het is over de 15j wel wat gestegen.Destruction schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:13:
35K aan onderhoud in 250k km, het zou kunnen maar dan praat je neem ik aan over dealer onderhoud?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 28-12-2025 17:59 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik teken er voor, ik ben al ruim € 0,10 p/km kwijt aan brandstof alleen en dan moet ik er nog rustig voor rijden ook._Apache_ schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:04:
Maar het kwam neer op 13c/km. Voor brandstof, banden en onderhoud, zijn geen extreme cijfers.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ahh die 35K was inclusief brandstof. Check._Apache_ schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:04:
[...]
Tuurlijk, maar de helft van de tijd woonde in in een appartement, daar had ik geen ruimte om het zelf te doen. Maar het kwam neer op 13c/km.
Voor brandstof, banden en onderhoud, zijn geen extreme cijfers.
Reken een duuc eens terug per km, denk dat ie er slechter uitkomt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Had dezelfde twijfels. Een monteur van Goedhart vertelde mij destijds dat een KTM met het 1290 blok best betrouwbaar is maar dat ze met de kleinere KTM motoren veel problemen hebben.BvZwolle schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:23:
@xos , @Tribunus , @com2,1ghz , @KillaZ , @Phreak : jullie hebben ervaring met de KTM 1290 Duke R/GT.
Ik zit er over na te denken om een 1290GT, gen 2 aan te schaffen. Helaas hebben meerdere kennissen van mij slechte ervaringen met KTM.
Ik hoor het graag!
Mooi verhaal, prachtig avontuur. Mocht je ergens een presentatie willen geven, dan ontvang ik graag een uitnodigingAikon schreef op maandag 29 december 2025 @ 08:29:
Eindelijk is m'n reisverslag van het rondje Fennoscandinavië in 50 daagjes klaar![]()
Hier te lezen: https://www.bmwgsclub.nl/...nnoscandinavi%C3%AB-2025/
Het is een hoop werk geweest, maar altijd leuk om later nog eens terug te lezen.
@Waaj
[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Vet verhaal. Dapper dat je het aanging ondanks dat de motor duidelijk issues had, en mooi dat het onderweg opgelost is. Ik heb zojuist mijn vrouw laten beloven dat we zo'n avontuur ook een keer aangaan - try before you die, bucketlist, noem het wat je wil, maar ik ben zelf een enorme motorfan en zweden fan en dat land is groot genoeg voor een flinke rondtrip op mijn AT. Moet ze alleen zelf nog even dat rijbewijs halenAikon schreef op maandag 29 december 2025 @ 08:29:
Eindelijk is m'n reisverslag van het rondje Fennoscandinavië in 50 daagjes klaar![]()
Het is een hoop werk geweest, maar altijd leuk om later nog eens terug te lezen.
@Waaj
[Afbeelding]
Dank je. Vooral doen inderdaad. Als je nog een goede instructeur zoekt, laat het maar wetenHTT-Thalan schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:20:
[...]
Vet verhaal. Dapper dat je het aanging ondanks dat de motor duidelijk issues had, en mooi dat het onderweg opgelost is. Ik heb zojuist mijn vrouw laten beloven dat we zo'n avontuur ook een keer aangaan - try before you die, bucketlist, noem het wat je wil, maar ik ben zelf een enorme motorfan en zweden fan en dat land is groot genoeg voor een flinke rondtrip op mijn AT. Moet ze alleen zelf nog even dat rijbewijs halen.
Als je al in je directe omgeving zoveel "slechte" ervaringen hebt gehoord, waarom stel je de vraag dan ?BvZwolle schreef op donderdag 25 december 2025 @ 20:23:
Ik hoor het graag!
"Don't let your dreams be memes"
Omdat ik weet dat mijn omgeving een nogal gekleurde mening heeft over KTM. Dus dan vraag ik forumleden die een 1290 hebben.Wootlock schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:48:
[...]
Als je al in je directe omgeving zoveel "slechte" ervaringen hebt gehoord, waarom stel je de vraag dan ?![]()
Ik ben nu aan m'n tweede KTM bezig.
790 Duke gehad, dat ding werkte perfect (op een klein koelvloeistof lekkage na) en nu de 1290 SAS en die heeft me ook nog niet in de steek gelaten (staat nu kleine 8k op)
Is dat niet met alles wat je aan ervaringsdeskundigen vraagt? Er zal hier niemand zeggen dat hij KTM (of Harley, BMW, Honda of welk ander merk) rijdt en het ruk vindt. Want dan doe je die weg en koop je iets anders.BvZwolle schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:57:
[...]
Omdat ik weet dat mijn omgeving een nogal gekleurde mening heeft over KTM. Dus dan vraag ik forumleden die een 1290 hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door ozzynator op 29-12-2025 13:24 ]
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Nou, de meeste BMW rijders die ik ken klagen steen en been (kwaliteit van materiaal, bepaalde ontwerpkeuzes, terugroepacties, prijs, kwaliteit van onderhoud), en zweren alsnog bij BMW.ozzynator schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:23:
[...]
Is dat niet met alles wat je aan ervaringsdeskundigen vraagt? Er zal hier niemand zeggen dat hij KTM (of Harley, BMW, Honda of welk ander merk) rijdt en het ruk vindt. Want dan doe je die weg en koop je iets anders.
Grappig...bij mij andersom, in de BMW groep hier zelden klagen of grote issues, behalve normale zaken die elke motor wel kan hebben. Zal toch niet voor niets 16 jaar bestverkochte model zijn in Europa ? (en dus veel rijders...meer km's...meer issues (mensen klagen vooral ipv melden dat het perfect is). Zou er zelf niet op rijden, niet mijn ding, maar dat gezeur eromheen...veel jaloezie denk ik vaakDrivinUCrazy schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:37:
[...]
Nou, de meeste BMW rijders die ik ken klagen steen en been (kwaliteit van materiaal, bepaalde ontwerpkeuzes, terugroepacties, prijs, kwaliteit van onderhoud), en zweren alsnog bij BMW.![]()
Ik begrijp er oprecht niets van, als alleen de factuur je daadwerkelijk een premium-ervaring geeft.![]()
Overigens ben ik ook niet onverdeeld positief over Yamaha.
Omdat de emotie van een dikke KTM hem gewoon op dierlijk niveau aanspreekt en hij goedkeuring danwel steun zoekt van mensen om een keus te verdedigen die hij in zn onderbuik al gemaakt heeftWootlock schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:48:
[...]
Als je al in je directe omgeving zoveel "slechte" ervaringen hebt gehoord, waarom stel je de vraag dan ?![]()
Ik ben nu aan m'n tweede KTM bezig.
790 Duke gehad, dat ding werkte perfect (op een klein koelvloeistof lekkage na) en nu de 1290 SAS en die heeft me ook nog niet in de steek gelaten (staat nu kleine 8k op)
[ Voor 26% gewijzigd door Bommes op 29-12-2025 14:24 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
HTT-Thalan schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:18:
@Aikon ik ben zelf instructeur het zal wel goedkomen denk ik.
Opvolger? Ik heb al zoveel in die Twin geïnvesteerd, die moet nu eerst nog een ton draaien jaBommes schreef op maandag 29 december 2025 @ 14:24:
@HTT-Thalan opvolger voor je Africatwin?
Of @Grubeater voor jouw oude Alpje?
[YouTube: Building a true modern alternative to the Warhorse | Episode #001 - Project Scuffle Pony]
En deeltje 2:
[YouTube: The Africa Twin beating Transalp is FINISHED | Episode #002 - Project Scuffle Pony]
Helaas niet zo veel opties meer als vroeger, maar: https://www.kampeermeneer.nl/paalkamperen/Bommes schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:18:
Zoek dan op natuur campings van Staatsbosbeheer. Of ander sinds wat daar op lijkt.
Nadeel van die Staatsbosbeheer campings is wel dat je lid moet worden en het groene boekje moet kopen. Dat maakt 1 overnachting misschien wat onnodig prijzig.
Volgens mij is paalkamperen niet meer toegestaan, en bestaat het principe ook helemaal niet meer.DRAFTER86 schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:27:
[...]
Helaas niet zo veel opties meer als vroeger, maar: https://www.kampeermeneer.nl/paalkamperen/
[ Voor 27% gewijzigd door Koekstra op 29-12-2025 19:35 ]
[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-12-2025 21:51 ]
Het is een soort van vendor lock in. Je vreet wat je kent meestal.DrivinUCrazy schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:37:
Nou, de meeste BMW rijders die ik ken klagen steen en been (kwaliteit van materiaal, bepaalde ontwerpkeuzes, terugroepacties, prijs, kwaliteit van onderhoud), en zweren alsnog bij BMW.![]()
Ik begrijp er oprecht niets van, als alleen de factuur je daadwerkelijk een premium-ervaring geeft.![]()
Overigens ben ik ook niet onverdeeld positief over Yamaha.
[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 29-12-2025 20:47 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Is die CB500 nog geen oldtimer?HTT-Thalan schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:34:
Als dat ooit gaat gebeuren bij mij ga ik terug naar oldtimers. Dan maar leren metaaldraaien om vervangende delen zelf te maken.
Mijn Diversion is vanaf komende zomer een oldtimer. MRB-technisch nog niet maar voor de rest is 25 jaar en ouder nog wel een oldtimer.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Uit 2003 officiëel, dus nee, nog lange niet. Model is natuurlijk uit 1994 en de techniek dus ook. Maar als ik oldtimer zeg bedoel ik vooral motoren met dermate eenvoudige techniek dat je ze bij wijze van spreken met een hamer een schroevendraaier kunt oplappen, en de CB500 Twin is daar toch al weer te fijngevoelig/nieuw voor denk ik. Dan moet je echt gaan denken aan motoren van de jaren 50/60/70 of van die oostblokbakken zoals Ural, Dnepr etc. Helaas is de betrouwbaarheid daar standaard van een niveau dat je eigenlijk moet verwachten dat je op een rondtrip van een paar duizend KM echt wel een paar keer ongepland stilstaat, terwijl je met een fatsoenlijk onderhouden Honda waarschijnlijk wel 10k rijdt door welk gebied dan ook voor je weer aan onderhoud hoeft te denken. Zelfs met de interval van de CB125F, die slechts ~4000km is (uit mijn hoofd) is het peanuts want het onderhoud daarvan kun je gewoon aan de kant van de weg doen met onderdelen die in je gear bag passen (litertje olie, paar filters en een bougie). Banden is ook zo gebeurd bij dat ding.
[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-12-2025 22:07 ]
:strip_exif()/f/image/EpBz4Q4Wl97uKG8E4TZ5vx0U.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja das een beetje mijn ding, al is meer veerweg altijd wel leuk en omdat deze met cc komt en iets meer wind bescherming dan een naked bike heeft en toch weer kleiner is dan een tracer 900.Bommes schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:04:
@ibothead lees je even goed in, de 790 heeft nogal wat probleempjes.
En jij als 100% asfalt rijder, waarom kies je de Adventure R?
[ Voor 30% gewijzigd door R0y. op 30-12-2025 00:25 ]
Die plaatsen zijn er wel, dat is het niet. Er legaal met de motor komen is twee.kneusteun schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:02:
Natuurkampeerplaatsen 👍
Nachtvis pas 👍
Het kan vrij eenvoudig
Ik snap dat je dat zegt, maar ik wil juist WEG van de mensen. Ik heb een redelijke achtertuin daar zit ik rustiger dan op mening camping bij mijn eigen kampvuurhutje maarrrrr beetje sip om die honderd meter van huis tot hut met de motor te rijdenJoris748 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:42:
@HTT-Thalan leg je de lat niet te hoog voor jezelf? Je werpt een (onnodige?) drempel op om lekker een weekendje te gaan kamperen. Er zijn legio kleinschalige campings in Nederland.
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-12-2025 10:51 ]
Zware voet in mijn auto, denk dus eerder losse polsjes.BvZwolle schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:49:
@com2,1ghz dat vind ik eerlijk gezegd nog best veel... Ik heb tot nu toe met mijn BMW nog 0 problemen gehad. Alleen veel onderhoud en dat ligt vooral aan mijn zware rechterhand denk.
Ik wacht de eventuele reacties van de andere getagged forumleden. Hopelijk kunnen ze ook hun ervaringen delen!
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Tja, wildkamperen mag alleen legaal in het noorden. In Denemarken heb je een soort tussenvorm, met wat geluk sta je dan ook alleen. Als je echt maar een paar dagen hebt is het óf een rustige camping opzoeken, óf ergens illegaal gaan staan. Ik zag in Frankrijk ook zat plekjes langs de TET waar je goed kon staan, een klein bosje/veldje omsloten door weilanden. Letterlijk in 10 seconden gevonden: https://maps.app.goo.gl/11HM8Hgq5peFK9M18 Moet toch lukken daar?HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:49:
[...]
Ik snap dat je dat zegt, maar ik wil juist WEG van de mensen. Ik heb een redelijke achtertuin daar zit ik rustiger dan op mening camping bij mijn eigen kampvuurhutje maarrrrr beetje sip om die honderd meter van huis tot hut met de motor te rijden.
Er is een reden dat ik graag in het noorden zit, en dat is dat je daar gewoon soms een dag geen mensen tegenkomt, en dat vind ik heerlijk, dat gevoel van afgelegen en alleen zijn. Dat je de drukte pas opzoekt op jouw voorwaarden en tijden. En zelfs als je daar de lokale ICA opzoekt moet je echt je best doen meer dan 3 man tegelijk in de winkel te zien.
Als ik op een generieke camping ga zitten staan we (bij wijze van spreken, ik snap dat het in de winter soms minder is) tent aan tent/camper en moet ik ook dóór/met de mensen als je kookt, wc opzoekt etc. Dat is juist wat ik níet wil.
Is dat zo?wokkelz schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:05:
Waarom zijn er zoveel campings niet meer toegankelijk voor motoren?
Echt nog nooit meegemaakt.wokkelz schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:05:
Waarom zijn er zoveel campings niet meer toegankelijk voor motoren?
Ja maar dan heb je echt wel een week nodig want die ferry is reteduur (al een paar keer gebruikt) dus ik ga nu eerst voor een plekje in DLD, bereikbaar en goedkoop.Aikon schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:23:
[...]
Tja, wildkamperen mag alleen legaal in het noorden. In Denemarken heb je een soort tussenvorm, met wat geluk sta je dan ook alleen. Als je echt maar een paar dagen hebt is het óf een rustige camping opzoeken, óf ergens illegaal gaan staan. Ik zag in Frankrijk ook zat plekjes langs de TET waar je goed kon staan, een klein bosje/veldje omsloten door weilanden. Letterlijk in 10 seconden gevonden: https://maps.app.goo.gl/11HM8Hgq5peFK9M18 Moet toch lukken daar?
In best wat landen heb ik wildgekampeerd, maar dan met de fiets, dan kon je wat makkelijker afgelegen en verstop je je fiets ook makkelijker.
Als je vroeg of laat genoeg gaat, zijn veel campings ook uitgestorven... maar of dat nou zo geweldig is. Zo mooi, met bankjes, shelter en alles zoals in Zweden/Finland wordt het volgens mij bijna nergens... Dan is de ferry vanaf Rostock 's nachts denk ik de snelste optie.
Ok dan begrijp ik HTT-Thalan zijn berichten verkeerd denk ik..
HTT-Thalan schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:36:
[...]
Opvolger? Ik heb al zoveel in die Twin geïnvesteerd, die moet nu eerst nog een ton draaien ja. Alles is vervangen, dus met olie en kettingsets moet dat wel lukken...
Ik wil echt heel graag een korte trip maken met kamperen, maar dan moet je gelijk zo'n end weg om ergens te komen waar dat mag. Dat zeg ik wel, maar eigenlijk is alleen Zweden een optie voor me... Ik snap niet hoe jullie dat doen met een donkere hoeveelheid vakantiedagen en een gezin.
Volgens mij heb je een andere in gedachten, deze gaat naar Trelleborg en is tamelijk goedkoop. Ik weet het niet precies meer, maar €50 of iets dergelijks, 2 dagen vantevoren. Wel overdag, dus geen hut nodig. Net als de ferries van Denemarken, die zijn ook goedkoop. Kiel - Oslo/Helsinki, dan wordt het duur.HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:41:
[...]
Ja maar dan heb je echt wel een week nodig want die ferry is reteduur (al een paar keer gebruikt) dus ik ga nu eerst voor een plekje in DLD, bereikbaar en goedkoop.
Dat is een toffe reis geweest en het verslag was ook erg vermakelijk.Aikon schreef op maandag 29 december 2025 @ 08:29:
@Waaj
[Afbeelding]
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ja ok, ik heb nog de laatste autoreis in mijn hoofd. Verhoogd voertuig ivm dakkoffer dus extra tarief, vijf personen plus hond en dus ook een verplichte cabin. 700e voor een retour... In de zomer, dat wel.Aikon schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:13:
[...]
Volgens mij heb je een andere in gedachten, deze gaat naar Trellebord en is tamelijk goedkoop. Ik weet het niet precies meer, maar €50 of iets dergelijks, 2 dagen vantevoren. Wel overdag, dus geen hut nodig. Net als de ferries van Denemarken, die zijn ook goedkoop. Kiel - Oslo/Helsinki, dan wordt het duur.
Dank je, en ja, dat klopt, grappig joh.SpongeRob schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:07:
[...]
Dat is een toffe reis geweest en het verslag was ook erg vermakelijk.
Nadat ik dat reisverslag had gelezen, scrollde ik even door je 2024 verslag en daar kwam ik een campingfoto van je tegen die me erg bekend voor komt.
Is dat toevallig de camping in Saint Privat? Als dat zo is, ben je echt vlak langs m'n huis gereden destijds (nee, ik heb geen hond, dus die kan je niet gebeten hebben die ochtend na de camping).
Die verplichte cabin is killing, althans, als ik in m'n eentje naar Helsinki wil - en dat wil ik - kost me dat zeker €350, maar €500/600 kan het ook zo worden, Goeddeels vanwege de verplichte cabin. Althans, je kan ook een stoel reserveren, maar 1 nacht zou ik al niet willen, laat staan twee op die specifieke overtocht.HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:16:
[...]
Ja ok, ik heb nog de laatste autoreis in mijn hoofd. Verhoogd voertuig ivm dakkoffer dus extra tarief, vijf personen plus hond en dus ook een verplichte cabin. 700e voor een retour... In de zomer, dat wel.
Hoezo?HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:49:
[...]
Ik snap dat je dat zegt, maar ik wil juist WEG van de mensen. Ik heb een redelijke achtertuin daar zit ik rustiger dan op mening camping bij mijn eigen kampvuurhutje maarrrrr beetje sip om die honderd meter van huis tot hut met de motor te rijden.
Er is een reden dat ik graag in het noorden zit, en dat is dat je daar gewoon soms een dag geen mensen tegenkomt, en dat vind ik heerlijk, dat gevoel van afgelegen en alleen zijn. Dat je de drukte pas opzoekt op jouw voorwaarden en tijden. En zelfs als je daar de lokale ICA opzoekt moet je echt je best doen meer dan 3 man tegelijk in de winkel te zien.
Als ik op een generieke camping ga zitten staan we (bij wijze van spreken, ik snap dat het in de winter soms minder is) tent aan tent/camper en moet ik ook dóór/met de mensen als je kookt, wc opzoekt etc. Dat is juist wat ik níet wil.
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Sterker nog, ik heb het idee dat veel campings het machtig mooi vinden.
Wat is het probleem met het legaal komen? Ik kom op al die plekken gewoon legaal.HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:33:
[...]
Die plaatsen zijn er wel, dat is het niet. Er legaal met de motor komen is twee.
Kijk, daar kan ik iets mee haha.Bommes schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:19:
@ozzynator saaier en degelijker komen ze niet![]()
Kun je niet voor dat geld een lekker onbetrouwbare Ducati Monster of zo iets scoren?
Daar zit tenminste nog een beetje gevoel in
Mannenhobbies zijn gewoon een excuus om van huis weg te kunnenkneusteun schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:15:
[...]
Hoezo?
Ik doe het ook wel, met de motor ergens in Drenthe overnachten, alleen of met iemand samen.
In 4 a 5 dagen kan je ook best leuk Zweden of Frankrijk aan doen, zeker met die AT van jou jaag je zo via een stuk snelweg naar boven of beneden.
Ken best wel wat mensen die een nachtje in het weekend ergens op een natuur kampeer terrein gaan staan of ergens wild kamperen. (voor veel is het ook een dagje rust van het gezin geloof ik)
Samen met een paar vrienden op de fiets zelfs wel eens slechts 30km verderop een camping gepakt, vuurtje/biertje en lekker gezellig sociaal doen.
Op die camping komen sommigen vaker en vorige week hebben er ook weer drie kerels een nachtje daar gedaan met de vrieskou.
En ik ga het met de gravelfiets ook wat vaker doen, gewoon even een dagje ergens heen fietsen (camping/bos) en een dagje terug.
Even de schermen weg en gewoon lekker de natuur in.
Vissen is ook een hobby van me en dat is eigenlijk dezelfde insteek, even een dagje langs het water lopen en ondertussen beetje genieten van de mooie en rustige plekken die er zijn.
Wil je een keer een nachtje/weekendje kamperen dan roep maar.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Honda Deauville?ozzynator schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:53:
Het hoeft ook niet spannend, van a naar b zonder issues. Voor het mooie uiterlijk heb ik al iets anders.
Ik zal je aanbod in gedachten houden, thankskneusteun schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:15:
[...]
Hoezo?
Ik doe het ook wel, met de motor ergens in Drenthe overnachten, alleen of met iemand samen.
In 4 a 5 dagen kan je ook best leuk Zweden of Frankrijk aan doen, zeker met die AT van jou jaag je zo via een stuk snelweg naar boven of beneden.
Ken best wel wat mensen die een nachtje in het weekend ergens op een natuur kampeer terrein gaan staan of ergens wild kamperen. (voor veel is het ook een dagje rust van het gezin geloof ik)
Samen met een paar vrienden op de fiets zelfs wel eens slechts 30km verderop een camping gepakt, vuurtje/biertje en lekker gezellig sociaal doen.
Op die camping komen sommigen vaker en vorige week hebben er ook weer drie kerels een nachtje daar gedaan met de vrieskou.
En ik ga het met de gravelfiets ook wat vaker doen, gewoon even een dagje ergens heen fietsen (camping/bos) en een dagje terug.
Even de schermen weg en gewoon lekker de natuur in.
Vissen is ook een hobby van me en dat is eigenlijk dezelfde insteek, even een dagje langs het water lopen en ondertussen beetje genieten van de mooie en rustige plekken die er zijn.
Wil je een keer een nachtje/weekendje kamperen dan roep maar.
edit: https://terreinzoeker.natuurkampeerterreinen.nl/ zitten veel mini campings tussen, prijzen zijn dan echt minimaal.
@ozzynator
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq