Tilhorn schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:38:
Vandaag een email VandeBron over nieuwe tarieven van 1 Jan tot 1 Jul 2026.
"Vanaf 1 januari 2026 wijzigen de tarieven en de vaste leveringskosten van je modelcontract. Ook veranderen de energiebelasting en de netbeheerkosten, net als voor iedereen in Nederland. In deze mail vertellen we je er meer over.
Wijziging energiebelasting en netbeheerkosten
De overheid heeft bekendgemaakt dat ze de energiebelasting in 2026 voor stroom verlagen en voor gas verhogen. Deze kosten zijn alleen nog niet definitief. De netbeheerkosten gaan waarschijnlijk ook omhoog. Hoeveel deze veranderen, verschilt per netbeheerder. De definitieve kosten zie je vanaf 1 januari terug in Mijn Vandebron.
De gegevens van je modelcontract
Dit zijn de belangrijkste gegevens van je modelcontract.
Startdatum nieuwe tarieven: 1 januari 2026
Nieuwe tarieven geldig tot: 1 juli 2026
Je kunt je modelcontract altijd kosteloos opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen.
Je huidige en nieuwe tarieven
In de tabel hieronder vind je je huidige variabele tarieven voor stroom, en de nieuwe tarieven die vanaf 1 januari 2026 ingaan. Je stroomtarief gaat omhoog. Daarnaast veranderen je vaste leveringskosten: die gaan omhoog.
Je huidige tarief Je nieuwe tarief
Stroom enkeltarief per kWh1 € 0.53895 € 0.54029
Stroom normaaltarief per kWh1 € 0.55291 € 0.55787
Stroom daltarief per kWh1 € 0.52475 € 0.52337
Vaste leveringskosten stroom
(per dag incl btw) € 0.29569 € 0.30752
In je nieuwe stroom en gastarief zit de voorlopige hoogte van de energiebelasting verwerkt. De definitieve energiebelasting vind je vanaf 1 januari terug in je contract in Mijn Vandebron."
Gelukkig geen terugleverkosten. Ik verbruik net zo veel als ik opwek de afgelopen jaren.