Modelcontracten, van 1 januari tot 1 juli 2025

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:59
reneeke1970 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:22:
[...]

Als je bij je huidige leverancier blijft heb je hetzelfde probleem, je krijgt nu een jaar rekening en gaat over naar variabel neem ik aan. Stap je vervolgens in 2027 over heb je hetzelfde probleem
Je ziet mij ook nergens zeggen dat ik dat probleem niet heb als ik mijn huidige om laat zetten naar variabel. Ik heb alleen dat probleem niet als ik per 1-11 over ga naar een aanbieder waar ik direct een jaar blijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Pakhaas op 14-09-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:04
Pakhaas schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:48:
[...]

Je ziet mij ook nergens zeggen dat ik dat probleem niet heb als ik mijn huidige om laat zetten naar variabel. Ik heb alleen dat probleem niet als ik per 1-11 over ga naar een aanbieder waar ik direct een jaar blijf.
Met een jaar contract heb je dat niet nee, maar die valt waarschijnlijk wel wat duurder uit, of niet?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:59
reneeke1970 schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:04:
[...]

Met een jaar contract heb je dat niet nee, maar die valt waarschijnlijk wel wat duurder uit, of niet?
Die kans is groot ja. Maar het ging nu even over die 2 maanden en niet kunnen salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:04
Pakhaas schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:08:
[...]

Die kans is groot ja. Maar het ging nu even over die 2 maanden en niet kunnen salderen.
Ja dat is gewoon een vast staand feit en heb je geen invloed op.
Ik zou niet zo bang zijn voor grote prijs sprongen. Energiek lijkt al een tijdje redelijk goed in de markt te staan met verschillende soorten contracten.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:32
Misschien is het tzt, als er toch negatieve gevolgen zijn in het modelcontract, wel mogelijk om zonder al te veel moeite over te gaan naar hun normaal (variabel?) contract en dat ze zelfs bereid zijn die maanden te salderen. Dat ze het contract alleen omzetten, niet stoppen en opnieuw starten.
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:28

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Truus01 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:49:
Misschien is het tzt, als er toch negatieve gevolgen zijn in het modelcontract, wel mogelijk om zonder al te veel moeite over te gaan naar hun normaal (variabel?) contract en dat ze zelfs bereid zijn die maanden te salderen. Dat ze het contract alleen omzetten, niet stoppen en opnieuw starten.
Geen idee.
Wat let je om even per telefoon of mail contact met ze op te nemen?
Uit ervaring weet ik dat ze zeer soepel zijn. Ik kon probleemloos switchen van modelcontract naar dynamisch contract en gelijktijdig wisselen ven tenaamstelling (van mij naar mijn vrouw) na aanschaf batterij en BTW teruggave n.a.v. KOR. Geen gezeur, moeilijk doen of wachttijd, werd in 1 dag gedaan.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste