Eerste batch auto's voor Nederland zijn 50 á 60 stuks de rest gaat naar andere landen in Europa. Deze worden verwacht in Juni zodra ze op de boot zijn is ook het Vinnummer bekend. Ik denk dat de bestellingen zijn vanaf 16 december 2024 tm januari. De maand februari hebben ze meer verkocht nu meer mensen het merk ontdekken.
Ik hoop maar dat het goed gaat met mijn aankomende bestelling. Ik wil dus de LR/P leasen(welke het beste past) en laten leveren in December 2025 (loopt mn huidige auto af) , ik hoop dat ze niet pas jan leveren dan, dat kan me mogelijk bijtelling issues opleveren (100 eur meer). Bestelling hopelijk deze week/uiterlijk volgende.P. Edelijn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
Eerste batch auto's voor Nederland zijn 50 á 60 stuks de rest gaat naar andere landen in Europa. Deze worden verwacht in Juni zodra ze op de boot zijn is ook het Vinnummer bekend. Ik denk dat de bestellingen zijn vanaf 16 december 2024 tm januari. De maand februari hebben ze meer verkocht nu meer mensen het merk ontdekken.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Is de 50/60 stuks van een concrete bron?P. Edelijn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
Lijkt me overigens erg weinig.
De meesten hier krijgen toch een leverdatum meegegeven van juni / juli.
50/60 lijkt me ook erg weinig. In China (kun je zeker niet met hier vergelijken, dat begrijp ik) hadden ze in Augustus na de Auto show in 20 dagen al 56.000 orders. Je zou zeggen dat ze hier in 2/3 maanden wel meer dan 50 auto's hebben verkocht toch? Ik heb hem vorige week besteld (niet via Lease maar direct via Zeekr) en kreeg van de verkoper ook te horen dat ik in principe gewoon in Juli sta.Frank_P schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:19:
[...]
Is de 50/60 stuks van een concrete bron?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Zeker: YouTube: Should carmakers be scared of this Zeekr 7X ? First exterior interio...PolestarB schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:49:
Goedemiddag,
weet iemand of de 7x ook een skiluik heeft?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
ja, de 7X heeft ook een ski luik!PolestarB schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:49:
Goedemiddag,
weet iemand of de 7x ook een skiluik heeft?
@P. Edelijn Ik zou ook wel graag van jou willen weten hoe je aan deze informatie komt??Frank_P schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:19:
[...]
Is de 50/60 stuks van een concrete bron?
Zeekr verkoper gaf mij afgelopen dinsdag nog aan dat er niks bekend is over de exacte levering van de auto's. Ze verwachten juli
Met veel interesse alle enthousiaste reacties hier gelezen over de 7X.
Na 6 jaar een Model 3 AWD gereden te hebben ben ik ook wel aan wat anders toe/
Gisteren heb ik de MY bekeken, mooie auto, maar ik loop er niet warm voor. Dus ik heb mijn pijlen nu gericht op een 7X Privilege.
De 7X lijkt me veel exclusiever en dynamischer. Dat ik een stuk comfort ga inleveren qua software beleving ben ik me van bewust. Maar qua rijbeleving, techniek, afwerking en uiterlijk gaan we er op vooruit. Carplay is ook een mooie toevoeging voor de missende Google Maps.
Wat ik me afvroeg: Als je na configuratie kiest voor business lease moet je alsnog 300 euro aanbetalen. Is dit normaal?
Of moet een lease offerte via een andere weg worden aangevraagd? Als iemand voor mij contactgegevens heeft van de sales contactpersoon zou ik er erg mee geholpen zijn.
Overigens lijkt de Business lease via Zeekr (Arval) aanzienlijk goedkoper als de overige bekende NL leasemaatschappijen.
Gisteren heb ik de MY bekeken, mooie auto, maar ik loop er niet warm voor. Dus ik heb mijn pijlen nu gericht op een 7X Privilege.
De 7X lijkt me veel exclusiever en dynamischer. Dat ik een stuk comfort ga inleveren qua software beleving ben ik me van bewust. Maar qua rijbeleving, techniek, afwerking en uiterlijk gaan we er op vooruit. Carplay is ook een mooie toevoeging voor de missende Google Maps.
Wat ik me afvroeg: Als je na configuratie kiest voor business lease moet je alsnog 300 euro aanbetalen. Is dit normaal?
Of moet een lease offerte via een andere weg worden aangevraagd? Als iemand voor mij contactgegevens heeft van de sales contactpersoon zou ik er erg mee geholpen zijn.
Overigens lijkt de Business lease via Zeekr (Arval) aanzienlijk goedkoper als de overige bekende NL leasemaatschappijen.
Staat de 7x gewoon in showroom in Amsterdam, of staat deze ergens verstopt in de garage en is deze alleen op afspraak te bezichtigen? Ik ben waarschijnlijk zaterdag in Amsterdam, alleen geen idee hoe laat precies.
Iemand bekend met het feit dat er straks ook proef ritten vanuit Zeist gemaakt kunnen worden? Of blijft dit enkel Amsterdam?
Is enkel op afspraak in Amsterdam, waar ze nu enkel 1 Core versie hebben staan. Het is echt maar een enkeling gelukt om dit zonder afspraak te doen als je hier terug leest.JustTrying schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:11:
Staat de 7x gewoon in showroom in Amsterdam, of staat deze ergens verstopt in de garage en is deze alleen op afspraak te bezichtigen? Ik ben waarschijnlijk zaterdag in Amsterdam, alleen geen idee hoe laat precies.
Ik begreep van de verkoopdame in Amsterdam dat ze bezig zijn met een andere locatie in Amsterdam die wat toegankelijker is met de auto.kingknoest schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:13:
Iemand bekend met het feit dat er straks ook proef ritten vanuit Zeist gemaakt kunnen worden? Of blijft dit enkel Amsterdam?
Leuk artikel over het design en de design philosophy “Hidden Energy” van de 7X:
https://autodesignmagazine.com/en/tag/7x-en/
https://autodesignmagazine.com/en/tag/7x-en/
toen ik mn bezichtiging had kwamen er soms mensen naar beneden die even kort keken, daar werd niets van gezegd. Toen er iemand instapte werd er gelijk aangegeven dat het een private viewing is en ze een afspraak moeten hebben. Je moet denk ik geluk hebben dat er niemand is op het moment dat je komt.kingknoest schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:14:
[...]
Is enkel op afspraak in Amsterdam, waar ze nu enkel 1 Core versie hebben staan. Het is echt maar een enkeling gelukt om dit zonder afspraak te doen als je hier terug leest.
In Rusland (volgens mij?) staan er al een hoop stof te happen (die moeten worden uitgeleverd?) lijkt: YouTube: Zeekr 7x для Вячеслава изготовлен и прибыл в центр доставки.Готовим ...
Daar zie je de Tech Grey LR van wat ik zo zie.
Hier iemand die hem deels uit elkaar haalt, ik ken die taal niet maar als ik de reacties lees is hij blijkbaar erg te spreken (of zeg ik iets fout?) YouTube: РОЗІБРАЛИ ZEEKR 7X НА ПІДЙОМНИКУ!
Deze staan nog in China, zoals ik uit de comment bij de video opmaak. Ze staan daar al een tijdje. Degene die dit filmt komt waarschijnlijk ook uit China en lijkt, gezien zijn hesje, een medewerker te zijn die verantwoordelijk is voor opslag en transport.mvrooij schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:09:
In Rusland (volgens mij?) staan er al een hoop stof te happen (die moeten worden uitgeleverd?) lijkt: YouTube: Zeekr 7x для Вячеслава изготовлен и прибыл в центр доставки.Готовим ...
:strip_exif()/f/image/Tg2vAQMcXoS23Fc0QipIZQut.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door bullseye1977 op 05-03-2025 10:14 ]
Ah die even gemist, maar dan is dit inderdaad wat waarschijnlijk verscheept gaat worden!bullseye1977 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:13:
[...]
Deze staan nog in China, zoals ik uit de comment bij de video opmaak. Ze staan daar al een tijdje. Degene die dit filmt komt waarschijnlijk ook uit China en lijkt, gezien zijn hesje, een medewerker te zijn die verantwoordelijk is voor opslag en transport.
[Afbeelding]
Dit zijn niet de EU modellen dus ze zullen ergens anders heen verscheept worden...mvrooij schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:21:
[...]
Ah die even gemist, maar dan is dit inderdaad wat waarschijnlijk verscheept gaat worden!
Wat ik al zei, Rusland of Ukraine gaan er veel heen. En anders gewoon in China zelf?iRenik schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:26:
[...]
Dit zijn niet de EU modellen dus ze zullen ergens anders heen verscheept worden...
Maar wat daar staat te verstoffen zie ik als "Chineese modellen" met de lidar waarvan het lijkt dat het niet lukt om ze te versturen naar Ukraine of RU? Misschien al een aanbetaling gedaan voor de productie en nu wachten op de rest van de betaling? Zeekr heeft geen eigen netwerk in Ukraine of RU dus dit moet betaald worden vooraf door partners? Dan denk ik maar dat ze die boot naar de EU veel sneller vol krijgen dan we denken. Dit is een beetje wishfull thinking natuurljik.mvrooij schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:21:
[...]
Ah die even gemist, maar dan is dit inderdaad wat waarschijnlijk verscheept gaat worden!
klein schopje: heeft iemand antwoord op mijn vraag m.b.t. business lease via zeekr?blyzard schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:11:
Met veel interesse alle enthousiaste reacties hier gelezen over de 7X.
Ik heb ook zitten kijken, backoffice bij ons gaf aan dat lease via Zeekr(Arval) geen allrisk, geen direct vervangend vervoer heeft en ook geen winterbanden. Maar kan dat niet bevestigen. Mijn beste offerte verschilt nu 64 euro met die van Zeekr zelf en heeft zeker weten allrisk, direct vervangend vervoer en winterbanden.
Geen allrisk....dat verklaard waarom ze zoveel goedkoper zijn...als dat waar is.... belachelijk dat ze dat aanbieden bij business lease... ik heb dat nog nooit ergens gezien bij zakelijke lease.
Dit staat er in de configurator:
Zakelijke Lease Diensten
Arval Assistance Inbegrepen
Energie administratie Inbegrepen
WA verzekering Inbegrepen
Vervangend vervoer Inbegrepen
Banden (inclusief) Inbegrepen
Reparatie en onderhoud Inbegrepen
Er staat niet WA+Allrisk. Maar kan best dat het wel zo is. Enerzijds lijkt het me ook sterk dat Arval geen All risk dekking bied, echter kan ik het niet uit de configurator halen. MIsschien heeft iemand een offerte van Zeekr met alle voorwaarden. Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Zakelijke Lease Diensten
Er staat niet WA+Allrisk. Maar kan best dat het wel zo is. Enerzijds lijkt het me ook sterk dat Arval geen All risk dekking bied, echter kan ik het niet uit de configurator halen. MIsschien heeft iemand een offerte van Zeekr met alle voorwaarden. Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Wat is eigenlijk de reden waarom Zeekr de LIDAR scanner in NL niet mag plaatsen?
Ik weer niet of ze het niet 'mogen', of dat het er meer mee te maken heeft dat fsd niet mag, waardoor de lidar in princiepe overbodig is. En ze iets aan kosten besparen door hem weg te laten.
Maar misschien heb ik het mis
Bij operational lease maakt het jou toch niet uit hoe er is verzekerd? Eventueel een SVI is nog een ding maar cascoschade hoef je je juist niet druk om te maken bij operational lease.
De grootste leasemaatschappijen van dit land hebben ook niet het casco-schade risico verzekerd, dat nemen ze zelf. Dus letterlijk gezien ook niet “all risk”
De grootste leasemaatschappijen van dit land hebben ook niet het casco-schade risico verzekerd, dat nemen ze zelf. Dus letterlijk gezien ook niet “all risk”
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ik heb destijds een offerte aangevraagd met all risk. Scheelde iets van 8 euro per maand. Overige zaken zoals bijv. eerder vervangend vervoer kan ook gewoon aangepast worden.nosfertu schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:36:
Dit staat er in de configurator:
Zakelijke Lease Diensten
Staat de zeekr 7x ook in de Arval configurator of moeten we zelf de offertes aanleveren?
Ik krijg binnenkort mijn inlog.
Staat in de configuratorExoFun schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:53:
Staat de zeekr 7x ook in de Arval configurator of moeten we zelf de offertes aanleveren?
Lidar alleen noodzakelijk voor FSD wat nog niet kan in Europa dus kan je weglaten idd.Ruben_sim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:48:
Ik weer niet of ze het niet 'mogen', of dat het er meer mee te maken heeft dat fsd niet mag, waardoor de lidar in princiepe overbodig is. En ze iets aan kosten besparen door hem weg te laten.
De lidar heeft ook een tweede Orin processor nodig. De overbodige lidar en Orin processor weglaten bespaart 2800$.
Ja de reden waarom ik het vraag is omdat de nieuwe Volvo ES90 (ook van Geely natuurlijk) dit wel in NL krijgt. Dacht misschien wel leuk voor de toekomst zodra FSD eventueel wel mag.Ruben_sim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:48:
Ja precies, daar zal het wel deels voor zijn maar wel gek dat de ES90 zoals ik hierboven al vertel dit dan wel heeft. Misschien voor andere redenen of toekomst?cvisser schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:40:
[...]
Lidar alleen noodzakelijk voor FSD wat nog niet kan in Europa dus kan je weglaten idd.
De lidar heeft ook een tweede Orin processor nodig. De overbodige lidar en Orin processor weglaten bespaart 2800$.
Heb je dat rechtstreeks via Zeekr gedaan of bij Arval zelf?Vortix schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:53:
[...]
Ik heb destijds een offerte aangevraagd met all risk. Scheelde iets van 8 euro per maand. Overige zaken zoals bijv. eerder vervangend vervoer kan ook gewoon aangepast worden.
Via Zeekrblyzard schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:38:
[...]
Heb je dat rechtstreeks via Zeekr gedaan of bij Arval zelf?
De Nio ET5 / ET7 (en eigenlijk alle Nio modellen) hebben ook al een Lidar ingebouwd en wellicht andere fabrikanten ook. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze die hardware alvast hebben, zodat bij een toekomstige update het alsnog geactiveerd wordt.mvrooij schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:16:
[...]
Ja de reden waarom ik het vraag is omdat de nieuwe Volvo ES90 (ook van Geely natuurlijk) dit wel in NL krijgt. Dacht misschien wel leuk voor de toekomst zodra FSD eventueel wel mag.
Maar daar betaal je dan ook weer voor (de ES90 is zo 20k duurder) en de vraag is of tussentijds niet nieuwe wetgeving of eisen komen waardoor het alsnog niet kan.
[ Voor 4% gewijzigd door mailis op 06-03-2025 09:50 . Reden: Nio comment aangepast ]
Ik zit nog steeds heel erg in dubio wat te doen. Ik rij nu een shortlease en mag als het goed is in Mei een nieuwe auto uitzoeken, alleen vind ik het allemaal wel heel erg duur geworden met de bijtelling tegenwoordig. Daarnaast krijg ik de 7x niet in mijn leasebudget(ik merk dat deze in de laatste jaren bij veel bedrijven niet zijn verhoogd is met de inflatie). Waarschijnlijk kom ik dan op een Kia EV6 GT-Line uit.
Ik zit nu te overwegen om een mobiliteitsbudget aan te vragen (bieden wij nog niet standaard aan maar was de eigenaar van het bedrijf wel bereid om uit te zoeken en mogelijk aan te bieden). Om vervolgens een private lease op de 7x te doen.
Zou ik dit doen vind ik het nog lastig welke editie 7x voor te gaan. In de ideale wereld zou ik graag de LR RWD willen met de Comfort, Advanced Cockpit pakketten en leren(kunstof) stoelen, ik vind AWD niet nodig maar daar betaal je natuurlijk wel aanzienlijk voor in de Privelege editie. Verder zou ik gekoelde stoelen met massage functie wel erg fijn vinden (mijn auto ritten zijn meestal 1,5u+) en de elektrische zonneschermen achter, gezien we een kleine op komst hebben.
Helaas lijkt de rekentool nu niet te werken op de site van Zeekr dus ik kan het verschil in maandbedrag niet zien. Heeft iemand nog wijze woorden?
Ik zit nu te overwegen om een mobiliteitsbudget aan te vragen (bieden wij nog niet standaard aan maar was de eigenaar van het bedrijf wel bereid om uit te zoeken en mogelijk aan te bieden). Om vervolgens een private lease op de 7x te doen.
Zou ik dit doen vind ik het nog lastig welke editie 7x voor te gaan. In de ideale wereld zou ik graag de LR RWD willen met de Comfort, Advanced Cockpit pakketten en leren(kunstof) stoelen, ik vind AWD niet nodig maar daar betaal je natuurlijk wel aanzienlijk voor in de Privelege editie. Verder zou ik gekoelde stoelen met massage functie wel erg fijn vinden (mijn auto ritten zijn meestal 1,5u+) en de elektrische zonneschermen achter, gezien we een kleine op komst hebben.
Helaas lijkt de rekentool nu niet te werken op de site van Zeekr dus ik kan het verschil in maandbedrag niet zien. Heeft iemand nog wijze woorden?
Ik heb een beetje dezelfde struggle. Ik zou graag de LR willen met geventileerde stoelen (en evt massage). De LR is ook al akkoord opgegeven qu leasebedrag bij mij intern. Ik ben nog in discussie of in de AWD mag leasen, maar dan gaat de nettobijtelling ook weer met €60 omhoog. Ik weet niet of het me dat waard is (nog even los van het feit of ik hem mag leasen). Inmiddels is er natuurlijk ook nieuws over de geupdate XPeng G6 waarin de massagefunctie nu ook standaard wordt (stoelventilatie zat er al in), dat is voor mij ook een prima alternatief (mede ook omdat ik graag een licht interieur wil).jsmid6 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:16:
Ik zit nog steeds heel erg in dubio wat te doen. Ik rij nu een shortlease en mag als het goed is in Mei een nieuwe auto uitzoeken, alleen vind ik het allemaal wel heel erg duur geworden met de bijtelling tegenwoordig. Daarnaast krijg ik de 7x niet in mijn leasebudget(ik merk dat deze in de laatste jaren bij veel bedrijven niet zijn verhoogd is met de inflatie). Waarschijnlijk kom ik dan op een Kia EV6 GT-Line uit.
Ik neig toch nog altijd sterk naar de Zeekr vanwege de looks, maar ben er nog niet uit.
Ik kan het mis hebben maar de stoelmassage etc is toch niet mogelijk op de LR? Het cockpit pakket geeft dat helemaal niet en alleen bij de Priv is het cockpit+comfort ?
Dat heb je correct. Op de LR is geen comfortpacket mogelijk, waardoor de electrische deuren, stoelventilatie, massageoptie en electrische zonneschermen niet op een LR kunnen maar enkel op een privilege...4v4t4r schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:30:
Ik kan het mis hebben maar de stoelmassage etc is toch niet mogelijk op de LR? Het cockpit pakket geeft dat helemaal niet en alleen bij de Priv is het cockpit+comfort ?
Dat is ook omdat Zeekr ter introductie alleen de drie uitrustingsniveau's aanbied incl. de pakketten. Later zal er meer op maat mogelijk worden heb ik begrepen.kingknoest schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:42:
[...]
Dat heb je correct. Op de LR is geen comfortpacket mogelijk, waardoor de electrische deuren, stoelventilatie, massageoptie en electrische zonneschermen niet op een LR kunnen maar enkel op een privilege...
Ik heb net de knoop doorgehakt en de 7X besteld!
Privilege AWD
Tech Grey
Elektrische trekhaak
Privilege AWD
Tech Grey
Elektrische trekhaak
Dan gaan we precies dezelfde rijden, goede keus!blyzard schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:08:
Ik heb net de knoop doorgehakt en de 7X besteld!
Privilege AWD
Tech Grey
Elektrische trekhaak
Ja, dat begreep ik ook. Voor nu eerst deze drie standaard versies, later een uitgebreidere configurator met waarschijnlijk nog meer keuze dan we nu hebben.Zwiertje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:55:
[...]
Dat is ook omdat Zeekr ter introductie alleen de drie uitrustingsniveau's aanbied incl. de pakketten. Later zal er meer op maat mogelijk worden heb ik begrepen.
Tenminste, als ik kijk naar alle zaken die nu wel in China beschikbaar zijn. Denk aan:
Bekleding kleur wit en grijs
Eventueel andere kleuren lak (blauw, oranje)
Tablet verwerkt in de stoel)en)
De luxere middenarmsteun achterin met led scherm en bediening
Elektrisch verstelbare achterbank (20 centimeter naar voor en achter). Ben je wel je 2 laadjes kwijt.
Elektrisch verstelbare onderbeen steun achter de passagierstoel
220V stekker V2L in bagageruimte
Verstelbare hoogte knoppen bij luchtvering in bagageruimte
Denk niet aan, wegens wetgeving:
Lidar (wie weet, later wel)
Starlight LED balk
Na 50 filmpjes van deze mooie auto begin ik deze opties te dromen...
Ik verwacht dat het merendeel van deze opties gewoon in China gaat blijven, het zit mij ook wat dwars dat deze luxe in China 20k minder kost, en dat je voor 20k meer een veel kalere versie krijgt. Dat neigt toch ook wat naar krimpflatie. Aan deze andere kant; hoe luxe wil je het precies allemaal hebben. De kids hebben intussen achterin gezeten in de polestar 4 en het schermpje in de nieuwe model y gezien, dus vinden het dan wel weer jammer als er geen cool display achterin de auto zit.. dat er in de meeste luxe zeeker alleen in de middenarmsteun een 1x usb a en 1x usb c komt wel een beetje 'ouderwets' over.. zit welvaarts issues zullen we maar zeggen..kingknoest schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:49:
[...]
Ja, dat begreep ik ook. Voor nu eerst deze drie standaard versies, later een uitgebreidere configurator met waarschijnlijk nog meer keuze dan we nu hebben.
Tenminste, als ik kijk naar alle zaken die nu wel in China beschikbaar zijn. Denk aan:
Elektrisch verstelbare achterbank (20 centimeter naar voor en achter). Ben je wel je 2 laadjes kwijt.
Starlight LED balk
Deze opties gaan er niet komen. Dat geloof ik niet.kingknoest schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:49:
[...]
Ja, dat begreep ik ook. Voor nu eerst deze drie standaard versies, later een uitgebreidere configurator met waarschijnlijk nog meer keuze dan we nu hebben.
Starlight LED balk
Ik vraag mij überhaupt steeds meer of of de pakketten niet gewoon altijd 'gratis' zijn zodat ze een gemakkelijker productieprocessen hebben...
Grappig hoe we inderdaad vooral kijken wat er niet op zit ipv wat er wel op zit 😅😅.JustTrying schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Ik verwacht dat het merendeel van deze opties gewoon in China gaat blijven, het zit mij ook wat dwars dat deze luxe in China 20k minder kost, en dat je voor 20k meer een veel kalere versie krijgt. Dat neigt toch ook wat naar krimpflatie. Aan deze andere kant; hoe luxe wil je het precies allemaal hebben. De kids hebben intussen achterin gezeten in de polestar 4 en het schermpje in de nieuwe model y gezien, dus vinden het dan wel weer jammer als er geen cool display achterin de auto zit.. dat er in de meeste luxe zeeker alleen in de middenarmsteun een 1x usb a en 1x usb c komt wel een beetje 'ouderwets' over.. zit welvaarts issues zullen we maar zeggen..
Al denk ik dat mijn kids meer hebben aan een ipad dan zo'n scherm dat vast zit, of ergens bij hun voeten
Ik geloof dat er wel een aantal zullen komen, waaronder kleur bekleding. Enkel zwart is nogal karig qua keuze, waar andere "pure Chinezen" Hongqi, Expeng en BYD dit wel doen.
Maar ik denk inderdaad dat veel van die lijst niet komt. Als die koelkast maar ergens te orderen is, ben ik al blij!
Maar ik denk inderdaad dat veel van die lijst niet komt. Als die koelkast maar ergens te orderen is, ben ik al blij!
Coolmvrooij schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:35:
[...]
Dan gaan we precies dezelfde rijden, goede keus!
Ik denk er wel over na om minimaal de Bumper met PPF te bekleden tegen steenslag schade.
Verder hoop ik dat een aantal opties achteraf in te bouwen zijn zoals de koelkast.
Zie wat nieuwe toekomstig eigenaars.
Vul de poll nog even in, 5 uurtje te gaan
https://www.facebook.com/share/p/1Bc5ymwAxi/
Vul de poll nog even in, 5 uurtje te gaan
https://www.facebook.com/share/p/1Bc5ymwAxi/
Weet iemand of Zeekr ook actief is op Discord? Ik weet dat Expeng daar superactief is en vele gebruikers daar feedback over de software spuien die dan vervolgens snel opgepakt worden.
Ik zit volgens mij al wel op de discord van Zeekr, maar lijkt op sterven na dood daar. Gebruiken zij iets anders dat iemand weet?
Ik zit volgens mij al wel op de discord van Zeekr, maar lijkt op sterven na dood daar. Gebruiken zij iets anders dat iemand weet?
Ik meen dat zij dit in hun eigen app hebben ingebouwd. Daar kunnen wij nog niet bij, maar ze nemen user feedback ook serieus. Er is eerder een talk van CES gedeeld hier, waar daar ook veel op wordt ingegaan.kingknoest schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:18:
Weet iemand of Zeekr ook actief is op Discord? Ik weet dat Expeng daar superactief is en vele gebruikers daar feedback over de software spuien die dan vervolgens snel opgepakt worden.
Edit - hier de link naar de hele presentatie: CES 2025 - ZEEKR Press conference
[ Voor 9% gewijzigd door mailis op 06-03-2025 16:36 . Reden: Youtube link toegevoegd ]
Is geen krimpflatie, maar graai-taxJustTrying schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Ik verwacht dat het merendeel van deze opties gewoon in China gaat blijven, het zit mij ook wat dwars dat deze luxe in China 20k minder kost, en dat je voor 20k meer een veel kalere versie krijgt. Dat neigt toch ook wat naar krimpflatie. Aan deze andere kant; hoe luxe wil je het precies allemaal hebben. De kids hebben intussen achterin gezeten in de polestar 4 en het schermpje in de nieuwe model y gezien, dus vinden het dan wel weer jammer als er geen cool display achterin de auto zit.. dat er in de meeste luxe zeeker alleen in de middenarmsteun een 1x usb a en 1x usb c komt wel een beetje 'ouderwets' over.. zit welvaarts issues zullen we maar zeggen..
In het westen willen we geen chinese auto's want oneerlijke concurrentie (sounds fair). Dus laten we de consumenten meer betalen in de hoop dat ze het laten staan (ok....waarom bannen we het niet gewoon?). Ja het verschil in geld gaat dus allemaal naar de belastingdienst (niet naar die van CN). Daar praten we uiteraard niet over!
Deze auto zou waarschijnlijk wel 30-35k minder kosten in CN, of dat ze het helemaal niet uitbrengen, want als je bij luxe segment daar wilt horen, heb je toch meer USPs nodig dan alleen deuren openen met een knopje.
Ik had graag een schermpje achter of 2e scherm voor gezien. Maar besef dat je met 2 kinderen en 1 scherm ook wel ruzie gaat krijgen.
Wordt er eigenlijk een oplaadkabel meegeleverd?
Bij mn bezichtiging zeiden ze van wel, maar wel maar iets van 4m.. en dat is echt te weinig...blyzard schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:48:
Wordt er eigenlijk een oplaadkabel meegeleverd?
Ok, maar even afwachten. 4 meter is niet lang inderdaad.... kan hem altijd nog wisselen met mijn model 3 kabel.4v4t4r schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:09:
[...]
Bij mn bezichtiging zeiden ze van wel, maar wel maar iets van 4m.. en dat is echt te weinig...
Zijn er nog tips voor het gebruik van laadpassen? Ik lees de verschillende vergelijkingssite wel maar het aanbod is zo enorm groot.
Ik heb geen mogelijk om thuis te laden dus zal aan de openbare laadpalen moeten laden.
Ik heb geen mogelijk om thuis te laden dus zal aan de openbare laadpalen moeten laden.
Gebruik zelf het vaakst Eflux, die is vrij goedkoop. Maar kan zeker aanraden om er een paar te hebben. Via ABRP kan je de laadpassen die je hebt in de app zetten. ABRP laat dan vanzelf zien welke je het beste kan gebruiken om te laden. Heb zelf ook eentje van plugsurfing (vrij duur maar veel laadpalen), vattenfall (veel laadpalen in Amsterdam) en nog eentje.clydevdl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:41:
Zijn er nog tips voor het gebruik van laadpassen? Ik lees de verschillende vergelijkingssite wel maar het aanbod is zo enorm groot.
Beste hier even kijken : [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3clydevdl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:41:
Het verschilt aan waar je woont, wat je gebruik is, wat voor laadpalen je in de buurt hebt (aanbieders) etc
Dit heeft mijn XC40 P8 ook volgens mij? Ik heb toen in het begin een langere bijgekocht voor in de auto en die van 4 meter hangt hier netjes op mijn oprit aan mijn vaste paal thuis. Erg blij met die korte van 4 meter maar voor onderweg kan dit inderdaad soms te kort zijn als je niet goed kunt parkeren.4v4t4r schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:09:
[...]
Bij mn bezichtiging zeiden ze van wel, maar wel maar iets van 4m.. en dat is echt te weinig...
Waar heb je behoefte aan? Goedkoop laden met evt meerdere laadpassen of juist een zo groot mogelijke (Europese) dekking?clydevdl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:41:
Wij hebben een laadpas bij de lease zitten voor in NL en hebben een extra Shell recharge pas ernaast die uitsluitend dienst doet in het buitenland waar de lease pas niet altijd geaccepteerd wordt. Shell recharge heeft de grootste dekking dacht ik maar is wel iets prijziger. Voor ons geen probleem want wil niet met diverse pasjes reizen. Na diverse vakanties door Europa met de auto is de Shell recharge ooit maar 1x geweigerd.
Voor degene die de auto bekeken hebben zijn dan de ramen ook dubbel gelamineerd voor extra geluids isolatie? Ik heb in het forum het antwoord nog niet voorbij zien komen.
Gezien er nog geen Europese rij reviews zijn is het wel fijn te weten.
Momenteel in afweging een Tesla, Zeekr 7x LR of Xpeng G6
[ Voor 19% gewijzigd door Alphaxe op 07-03-2025 09:27 ]
Nee niet op de 7x. Wel op de 001 waar ik hem erg mooi vind ogen. (hier eventueel mooi filmpje YouTube: All New 2024 Zeekr 001 Ev In-depth Review (English) | Geely | Zeekr ) Ik ga er ervanuit dat dit dezelfde kleur is omdat deze ook Tech Grey heet. Tevens vind ik de andere kleuren niet geweldig en zwart vind ik jammer op een Privilege omdat je dan juist de zwarte accenten niet meer ziet. Puur persoonlijk natuurlijk.blyzard schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:14:
[...]
Cool! Heb jij deze kleur in het echt gezien?
Ik denk er wel over na om minimaal de Bumper met PPF te bekleden tegen steenslag schade.
Verder hoop ik dat een aantal opties achteraf in te bouwen zijn zoals de koelkast.
Momenteel dezelfde afweging waarbij Tesla ondertussen wel afgevallen is vanwege alles wat daar nu gaande is. Overigens is er van de Xpeng G6 net een nieuw model uitgekomen in China. Geen idee alleen wanneer die naar Nederland komt.Alphaxe schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:25:
Voor degene die de auto bekeken hebben zijn dan de ramen ook dubbel gelamineerd voor extra geluids isolatie? Ik heb in het forum het antwoord nog niet voorbij zien komen.
Wat betreft het gelamineerde glas. Dezelfde vraag gesteld maar ik weet ook niet precies hoe het nu zit helaas.
Over het dubbele gelamineerde glas had Bjørn Nyland het in zijn preview dat dit helaas niet aanwezig is. Wellicht dat iemand dit nog bij een aanstaande bezichtigen kan bevestigen.
Echter wordt in deze review het volgende gezegd:
Dus daar mag je dan weer vanuit gaan dat het niet te gehorig gaat zijn...It is pleasant, comfortable, and whisper-quiet – all important qualities for Chinese buyers.
Klopt dit in paar reviews ook gehoord en gelezen dat het van binnen juist erg stil is.mailis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:58:
Over het dubbele gelamineerde glas had Bjørn Nyland het in zijn preview dat dit helaas niet aanwezig is. Wellicht dat iemand dit nog bij een aanstaande bezichtigen kan bevestigen.
[...]
Dus daar mag je dan weer vanuit gaan dat het niet te gehorig gaat zijn...
Maar hoe stil is stil (?). Het is natuurlijk een beetje subjectief. Het ontbreken van gelamineerd glas is dan wel weer jammer! Ik heb alleen eerlijk gezegd geen idee hoeveel verschil het maakt.mvrooij schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:17:
[...]
Klopt dit in paar reviews ook gehoord en gelezen dat het van binnen juist erg stil is.
Exact, al de reviews zonder dB meter zeggen me niet zoveel.Pollux89 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:11:
[...]
Maar hoe stil is stil (?). Het is natuurlijk een beetje subjectief. Het ontbreken van gelamineerd glas is dat wel weer jammer! Ik heb alleen eerlijk gezegd geen idee hoeveel verschil het maakt.
Zeker waar. Ik ga het vergelijken met mijn huidige XC40. Daar heb ik bijvoorbeeld ook een verwarmbare voorruit, dit zit in de Zeekr 7x volgens mij ook helaas niet. Toch altijd opties die je dan weer wel en niet meer hebt.. jammer.Pollux89 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:11:
[...]
Maar hoe stil is stil (?). Het is natuurlijk een beetje subjectief. Het ontbreken van gelamineerd glas is dan wel weer jammer! Ik heb alleen eerlijk gezegd geen idee hoeveel verschil het maakt.
Ik heb nu ook een verwarmbaar vooruit op mijn xc40, maar verwarm eigenlijk altijd de auto voor met de app, waardoor ik die functie nooit gebruik. Ik hoop alleen dat de Zeekr app meer functies heeft.mvrooij schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:29:
[...]
Zeker waar. Ik ga het vergelijken met mijn huidige XC40. Daar heb ik bijvoorbeeld ook een verwarmbare voorruit, dit zit in de Zeekr 7x volgens mij ook helaas niet. Toch altijd opties die je dan weer wel en niet meer hebt.. jammer.
Wat mis je dan nu in de Volvo app wat je wel verwacht van de Zeekr?Sander28 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Ik heb nu ook een verwarmbaar vooruit op mijn xc40, maar verwarm eigenlijk altijd de auto voor met de app, waardoor ik die functie nooit gebruik. Ik hoop alleen dat de Zeekr app meer functies heeft.
Precies hetzelfde hier. Zodra het heeft gevroren de auto een paar minuten voor vertrek voorverwarmen in de app en met schone ruiten wegrijden. Heb vooruit verwarming nooit nodig gehad in dat opzicht.Sander28 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:41:
[...]
Ik heb nu ook een verwarmbaar vooruit op mijn xc40, maar verwarm eigenlijk altijd de auto voor met de app, waardoor ik die functie nooit gebruik. Ik hoop alleen dat de Zeekr app meer functies heeft.
Zo op het filmpje idd erg mooie kleur. Ik twijfel echter omdat ik al die accenten en vormen en lichtbalk die doorloopt niet per se mooi vind in contrastkleur en geheel zwart rustiger vind ogen. Ook puur persoonlijk uiteraard. Gelukkig kunnen we nog wisselen van kleur zodra we ze volgende maand in het echt gezien hebben...mvrooij schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:32:
[...]
Nee niet op de 7x. Wel op de 001 waar ik hem erg mooi vind ogen. (hier eventueel mooi filmpje YouTube: All New 2024 Zeekr 001 Ev In-depth Review (English) | Geely | Zeekr ) Ik ga er ervanuit dat dit dezelfde kleur is omdat deze ook Tech Grey heet. Tevens vind ik de andere kleuren niet geweldig en zwart vind ik jammer op een Privilege omdat je dan juist de zwarte accenten niet meer ziet. Puur persoonlijk natuurlijk.
Vooral goedkoop kunnen laden :-)St3ve-0 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:42:
[...]
Waar heb je behoefte aan? Goedkoop laden met evt meerdere laadpassen of juist een zo groot mogelijke (Europese) dekking?
Wij hebben een laadpas bij de lease zitten voor in NL en hebben een extra Shell recharge pas ernaast die uitsluitend dienst doet in het buitenland waar de lease pas niet altijd geaccepteerd wordt. Shell recharge heeft de grootste dekking dacht ik maar is wel iets prijziger. Voor ons geen probleem want wil niet met diverse pasjes reizen. Na diverse vakanties door Europa met de auto is de Shell recharge ooit maar 1x geweigerd.
Ik zie ook vaak dat je voor een bepaald bedrag bijv 200 kw kan laden maar als ik dan naar de desbetreffende site ga zie ik vervolgens alleen maar opties voor gratis pas/abonnement pas
Vooral goedkoop kunnen laden :-)
Ik zie ook vaak dat je voor een bepaald bedrag bijv 200 kwh kan laden maar als ik dan naar de desbetreffende site ga zie ik vervolgens alleen maar opties voor gratis pas/abonnement pas
Verder makkelijk overzichten uit kunnen draaien voor de boekhouder daar ik de auto op de zaak zet
Ik zou voor thuis of directe omgeving uitzoeken welke laadpalen het goedkoopste tarief hebben en die selectie onderzoeken op laadtarieven/leverancierskosten op je meest gebruikte usercase. Ik gebruik de app Chargemap hiervoor. Voor langere reizen door Europa zou ik een breed geaccepteerde kaart nemen zoals bijvoorbeeld Shell Recharge zonder abbo kosten.clydevdl schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:24:
[...]
Vooral goedkoop kunnen laden :-)
Ik zie ook vaak dat je voor een bepaald bedrag bijv 200 kw kan laden maar als ik dan naar de desbetreffende site ga zie ik vervolgens alleen maar opties voor gratis pas/abonnement pas
[ Voor 4% gewijzigd door Pollux89 op 07-03-2025 13:28 ]
Deze gaat dan automatisch mee aan dat ik weet? Daarom is hij altijd perfect schoon, ook al doe je maar 1 a 2 minuten voor verwarmen omdat je 't vergeten bent.Sander28 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:41:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door mvrooij op 07-03-2025 13:34 ]
En voor Europa wellicht niet goedkoop, maar je kan ook gewoon een Tesla account aanmaken om can het Supercharger netwerk gebruik te maken
Hoezo niet goedkoop? Volgens mij is snelladen bij Tesla juist wel goedkoop in vergelijking met andere snelladers. Ik neem voor mijn vakantie altijd een abonnementje voor een maand, dan is het nog goedkoper. Scheelt erg veel geld!mailis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:48:
En voor Europa wellicht niet goedkoop, maar je kan ook gewoon een Tesla account aanmaken om can het Supercharger netwerk gebruik te maken
maar tesla en 800v zijn geen vrienden, dus altijd checken welke tesla laders er staan!mailis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:48:
Hier idem om die redenen niet voor Tesla te kiezen en stel het daardoor uit, maar de Tesla Y is nog niet afgevallen.Pollux89 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:33:
[...]
Momenteel dezelfde afweging waarbij Tesla ondertussen wel afgevallen is vanwege alles wat daar nu gaande is. Overigens is er van de Xpeng G6 net een nieuw model uitgekomen in China. Geen idee alleen wanneer die naar Nederland komt.
Wat betreft het gelamineerde glas. Dezelfde vraag gesteld maar ik weet ook niet precies hoe het nu zit helaas.
Simpele reden ondanks ik het merk in het lease bedrag dat de markt voor Tesla onrustig is is het nog steeds een optie binnen het budget tegen lage maandelijkse kosten. De keuze voor Tesla zou dan gemaakt worden op basis van kosten per maand en als goedpraat argument wordt in elkaar gebouwd in Duitsland (EU).
Chinese auto's hadden om andere redenen weer argumenten om er niet voor te kiezen, maar de europese autobouwers missen gewoon op tech een bepaalde aansluiting en de opties maken ze extreem duur.
Als ik kijk naar auto en afwerking dan staat de Zeekr 7x bovenaan, maar ook maximaal eigen bijdrage en hoge cat waarde.
Xpeng G6 ben ik nieuwsgierig wanneer die in NL bestelbaar wordt, ook mooie update.
[ Voor 4% gewijzigd door Alphaxe op 07-03-2025 22:09 ]
Lastige is ook dat met dB meter het nog steeds subjectief is. Want type geluid is ook bepalend natuurlijk.Spekkie99 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:25:
[...]
Exact, al de reviews zonder dB meter zeggen me niet zoveel.
Nu rijdend in een Kodiaq 2019 zonder gelamineerd glas maar de geluidservaring is anders dan bij ritten in Tesla's. Wellicht meer Db in de Kodiaq maar in de Tesla Y had ik het idee meer geluid binnen te horen,.
Dat valt wellicht meer op omdat er geen motor geluid is :-)
Dat lijkt me dan heel persoonlijk welk geluid wel en niet prettig is en het aantal dB is juist wel objectief.Alphaxe schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:53:
[...]
Lastige is ook dat met dB meter het nog steeds subjectief is. Want type geluid is ook bepalend natuurlijk.
Nu rijdend in een Kodiaq 2019 zonder gelamineerd glas maar de geluidservaring is anders dan bij ritten in Tesla's. Wellicht meer Db in de Kodiaq maar in de Tesla Y had ik het idee meer geluid binnen te horen,.
Dat valt wellicht meer op omdat er geen motor geluid is :-)
Als alternatief voor de 7x zou ik als ik jullie was ook eens kijken en proefrijden in de Polestar 4. Heb ik vanmorgen gedaan maar wat een geweldige wagen is dat. Voor mij/ons wel de bevestiging dat de 7x eigenlijk gewoon te groot voor onze doeleinden is. De Polestar 4 dus ook, hoe gaat ik die ook vind. Echt next level op alle gebieden en gewoon wel meer een bekend/betrouwbaar/bewezen merk of hoe je het ook wilt noemen. Ik denk dat het in de lease niet zoveel zal schelen, denk eerder dat de Polestar wat goedkoper is. Maar als je het pluspakket neemt heb je echt een brilante en super gave wagen die je niet veel op de weg ziet.
Anyway, voor mij is het einde van dit topic, de 7x gaat hem sowieso niet worden zelfs niet als de prijs opeens wel zou passen in de lease. Dan zou ik dus eerder gaan voor de Polestar 4. Maar voor ons gaat het voor 99,9% nu de wat compactere maar eigenlijk net zo gave Polestar 2 worden (modelyear 2026 die binnenkort bekend wordt).
Mijn spot voor de 7x bezichtiging is trouwens nog open voor de liefhebber. Je hebt tot maandag om deze van mij over te nemen (zie eerdere post) en anders ga ik die maandag weer teruggeven aan Zeekr
.
Anyway, voor mij is het einde van dit topic, de 7x gaat hem sowieso niet worden zelfs niet als de prijs opeens wel zou passen in de lease. Dan zou ik dus eerder gaan voor de Polestar 4. Maar voor ons gaat het voor 99,9% nu de wat compactere maar eigenlijk net zo gave Polestar 2 worden (modelyear 2026 die binnenkort bekend wordt).
Mijn spot voor de 7x bezichtiging is trouwens nog open voor de liefhebber. Je hebt tot maandag om deze van mij over te nemen (zie eerdere post) en anders ga ik die maandag weer teruggeven aan Zeekr
[ Voor 75% gewijzigd door Juancho op 07-03-2025 16:41 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Leuk hoe je al je overwegingen zo deelde met ons, mijn twin mag nog tot 2026 maar ben al aan het oriënteren en las graag mee. De PS 4 is idd ook heel gaaf en Polestar doet het goed in de lease tarieven.Juancho schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:38:
Als alternatief voor de 7x zou ik als ik jullie was ook eens kijken en proefrijden in de Polestar 4. Heb ik vanmorgen gedaan maar wat een geweldige wagen is dat. Voor mij/ons wel de bevestiging dat de 7x eigenlijk gewoon te groot voor onze doeleinden is. De Polestar 4 dus ook, hoe gaat ik die ook vind. Echt next level op alle gebieden en gewoon wel meer een bekend/betrouwbaar/bewezen merk of hoe je het ook wilt noemen. Ik denk dat het in de lease niet zoveel zal schelen, denk eerder dat de Polestar wat goedkoper is. Maar als je het pluspakket neemt heb je echt een brilante en super gave wagen die je niet veel op de weg ziet.
Mijn spot voor de 7x bezichtiging is trouwens nog open voor de liefhebber. Je hebt tot maandag om deze van mij over te nemen (zie eerdere post) en anders ga ik die maandag weer teruggeven aan Zeekr.
Zie voor mijn meer uitgebreide review van de PS4 trouwens het specifieke topic daarvan. Was ik nog vergeten te melden in mijn post hiervoor.
Ik weet niet tot hoelang in 2026 maar als dat Q1 is bijv. zou je eens kunnen navragen wat je boete is. Want je gaat het wel merken in bijtelling vanaf volgend jaar natuurlijk. Misschien dat het goedkoper is je P8 wat eerder in te leveren.Spekkie99 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:50:
[...]
Leuk hoe je al je overwegingen zo deelde met ons, mijn twin mag nog tot 2026 maar ben al aan het oriënteren en las graag mee. De PS 4 is idd ook heel gaaf en Polestar doet het goed in de lease tarieven.
We hebben besloten dat onze nieuwe leasewagen de Zeekr 7X Long Range wordt. Bij het bestellen loop ik echter tegen een probleem aan. Voor de geïnteresseerden voeg ik onder dit bericht een beschrijving van onze zoektocht en de afwegingen waarom we tot de Zeekr zijn gekomen
Ik probeer de Zeekr 7X Long Range te bestellen via de configurator van de leasemaatschappij, maar ik kan niet alle opties selecteren. Ik wil graag lederen bekleding (Nappa & PU Charcoal Black [TR002]) in combinatie met het comfortpakket selecteren. Echter, zodra ik het comfortpakket aanklik, wordt de optie voor lederen Nappa gedeactiveerd. Is dit een fout in de configurator van de leasemaatschappij? Of is het comfortpakket niet beschikbaar in combinatie met een Nappa-interieur?
Ik probeer de Zeekr 7X Long Range te bestellen via de configurator van de leasemaatschappij, maar ik kan niet alle opties selecteren. Ik wil graag lederen bekleding (Nappa & PU Charcoal Black [TR002]) in combinatie met het comfortpakket selecteren. Echter, zodra ik het comfortpakket aanklik, wordt de optie voor lederen Nappa gedeactiveerd. Is dit een fout in de configurator van de leasemaatschappij? Of is het comfortpakket niet beschikbaar in combinatie met een Nappa-interieur?
Onze huidige leaseauto, een Volvo XC40 P8, gaat eind dit jaar uit de lease. We zijn erg tevreden over de Volvo en mijn vrouw zou graag opnieuw de XC40 leasen. Hoewel ik geen klachten heb over de auto, ben ik na vijf jaar toe aan iets nieuws. Daarom hebben wij vanmiddag een bezoek gebracht aan de showroom in Amsterdam voor een privébezichtiging, gevolgd door een proefrit in een ander model van Zeekr om meer gevoel te krijgen voor het nieuwe merk. We zijn enthousiast geworden, vooral omdat eerdere proefritten met de Tesla Model Y (nieuw model) en de BMW ix1 niet bevielen. De Tesla heeft een te karig interieur, oncomfortabele stoelen en een stug rijgedrag. De BMW was zelfs kleiner dan de Volvo. Onze dochter zat tijdens de proefrit van de BMW in haar autostoeltje en haar beentjes hadden geen ruimte meer over, daarom rustte haar beentjes bij de voorstoel in ons nek. In de XC40 heeft ze meer ruimte achterin. Met het oog op toekomstig gezinsuitbreiding was de BMW te klein en daarom geen optie.
De Zeekr daarentegen heeft binnenin veel ruimte, een prachtig interieur en de nieuwste (laad)technieken. Het infotainmentsysteem werkt, voor zover ik kon beoordelen, ook erg vlot en overzichtelijk. Kortom, we gaan voor de Zeekr 7X Long Range. We hebben besloten om het Privilege-pakket niet te nemen om de kosten enigszins te drukken.
Comfort package is er alleen voor de privilege. Check de zeekr website even
Ik zou bijvoorbeeld een bestemming willen invoeren en zien met welk percentage ik aankom. Of een temp instellen voor het voorverwarmen.Spekkie99 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:54:
[...]
Wat mis je dan nu in de Volvo app wat je wel verwacht van de Zeekr?
Of de laadtijd die nog nodig is, of eventueel een laadsnelheid.
De recente update geeft eindelijk meer info over waar de auto geparkeerd staat.
20 april maar andere optie is nog een jaar verlengen ivm de bijtelling.Juancho schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:16:
[...]
Ik weet niet tot hoelang in 2026 maar als dat Q1 is bijv. zou je eens kunnen navragen wat je boete is. Want je gaat het wel merken in bijtelling vanaf volgend jaar natuurlijk. Misschien dat het goedkoper is je P8 wat eerder in te leveren.
Merk steeds meer dat range minder belangrijk wordt dan snel laden trouwens.
Dat kan, dan sta je waarschijnlijk best vaak aan de snellader en dan snap ik dat. Persoonlijk heb ik het juist andersom. Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk heerlijk om die 800v technologie te hebben maar ik kom liever 100km verder om dan met 205kW te kunnen snelladen. Onze langste/belangrijkste retourrit die wij behoorlijk vaak maken is 325km. Dat halen we nu met de XC40 eigenlijk nooit. Ook niet in het voorjaar, hooguit als echt alles maar dan ook alles perfect is. En dan moeten we dus vaak op de terugweg savonds laat in het donker nog gaan snelladen. Wij willen dat retourtje straks met de nieuwe auto kunnen maken, zomer of winter zonder te hoeven laden. Zeker de Polestar 2 moet dat toch wel makkelijk gaan halen.Spekkie99 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:44:
[...]
20 april maar andere optie is nog een jaar verlengen ivm de bijtelling.
Merk steeds meer dat range minder belangrijk wordt dan snel laden trouwens.
Laden we de thuis aan één van de vele openbare laadpalen wel weer de nacht door. En ook op roadtrips zoals die van afgelopen zomer naar noord Spanje stop je toch wel om de 2 a 2,5 uur. Als je dan met 205kW (laadcurve is belangrijkste, maar die schijnt bij de laatste PS2 echt heel goed te zijn) kan laden heb je amper je koffie op of je kan alweer door. Want verder sta ik niet zovaak aan de snellader, de keren dat het moet is echt op de langere afstanden en dan willen we toch vaak om de 2 uur even stoppen.
Het gemak om wat verder op 1 lading te komen vinden wij dus belangrijker dan niet veel verder komen maar wel met 800v kunnen laden. Uiteindelijk sta je dan toch weer aan de "pomp".
Maargoed, de Zeekr 7x heeft natuurlijk beide he. Een goede range (op papier voorlopig, benieuwd naar de echte praktijk cijfers) en extra snelladen. Maar daar betaal je dan ook voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 08-03-2025 00:02 ]
Ik sta wekelijks aan de snellader. Zelfs nu as we speak. Regelmatig verschillende afspraken op 1 dag, en dan red ik het gewoon niet met ac laden. Ik moet nu echt naar de 80%+ en die laatste paar % gaan zo traag 🤣 laad nu met 56kW op 76%Juancho schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:30:
[...]
Dat kan, dan sta je waarschijnlijk best vaak aan de snellader en dan snap ik dat. Persoonlijk heb ik het juist andersom. Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk heerlijk om die 800v technologie te hebben maar ik kom liever 100km verder om dan met 205kW te kunnen snelladen. Onze langste/belangrijkste retourrit die wij behoorlijk vaak maken is 325km. Dat halen we nu met de XC40 eigenlijk nooit. Ook niet in het voorjaar, hooguit als echt alles maar dan ook alles perfect is. En dan moeten we dus vaak op de terugweg savonds laat in het donker nog gaan snelladen. Wij willen dat retourtje straks met de nieuwe auto kunnen maken, zomer of winter zonder te hoeven laden. Zeker de Polestar 2 moet dat toch wel makkelijk gaan halen.
Laden we de thuis aan één van de vele openbare laadpalen wel weer de nacht door. En ook op roadtrips zoals die van afgelopen zomer naar noord Spanje stop je toch wel om de 2 a 2,5 uur. Als je dan met 205kW (laadcurve is belangrijkste, maar die schijnt bij de laatste PS2 echt heel goed te zijn) kan laden heb je amper je koffie op of je kan alweer door. Want verder sta ik niet zovaak aan de snellader, de keren dat het moet is echt op de langere afstanden en dan willen we toch vaak om de 2 uur even stoppen.
Het gemak om wat verder op 1 lading te komen vinden wij dus belangrijker dan niet veel verder komen maar wel met 800v kunnen laden. Uiteindelijk sta je dan toch weer aan de "pomp".
Maargoed, de Zeekr 7x heeft natuurlijk beide he. Een goede range (op papier voorlopig, benieuwd naar de echte praktijk cijfers) en extra snelladen. Maar daar betaal je dan ook voor.
Range is fijn, maar minder belangrijk dan snelladen voor mij. (Zolang de range maar niet minder word dan de xc40)
PS4 is zeker mooi ook, ik vindt alleen met het pakket wat ik zou willen dat je bijtelling wel echt te stevig wordt. Je hebt het dan over cataloguswaarde van over de 70k, die doet wat met je bijtelling. Als je daar geen moeite mee hebt, tja, dan had het nog een strijd geworden met de 7X. Qua ruimte is de 7X overigens wel groter dan de PS4, met name in de kofferbak dacht ik.
Loop met het idee om de 7x (of 7gt) prive te kopen en op te rijden. (A 20kkm per jaar voor 8- 10jaar). De 10jaar garantie en vooraf betaalde onderhoud tot 200kkm is het gene wat mij hopelijk de kosten doen beperken.
Zijn er meer die hier zo over nadenken en wat voor andere gedachtens zijn over het merk in NL over 10 jaar ?
Zijn er meer die hier zo over nadenken en wat voor andere gedachtens zijn over het merk in NL over 10 jaar ?
ID4.1M Honey Yellow
Ik zou prive nooit een nieuwe auto kopen.ReseT schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:10:
Loop met het idee om de 7x (of 7gt) prive te kopen en op te rijden. (A 20kkm per jaar voor 8- 10jaar). De 10jaar garantie en vooraf betaalde onderhoud tot 200kkm is het gene wat mij hopelijk de kosten doen beperken.
Tenzij je echt per direct een auto nodig hebt (ook dan moet je 6 maanden wachten), zou ik lekker een auto nemen die nu bijvoorbeeld 2 jaar oud is. Daar is vaak bij elektrische auto's al 25-30% eraf.
Met mijn iPace zakelijk dacht ik na 5 jaar prive over te nemen en dan nog op te rijden, maar na 4 jaar kijk ik toch weer uit naar iets nieuws. Vooral omdat alle technologie zo snel gaat.
Eens prive zou ik een auto ook nooit nieuw kopen precies vanwege de redenen die hier boven zijn opgegeven.kx22 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:38:
[...]
Ik zou prive nooit een nieuwe auto kopen.
Tenzij je echt per direct een auto nodig hebt (ook dan moet je 6 maanden wachten), zou ik lekker een auto nemen die nu bijvoorbeeld 2 jaar oud is. Daar is vaak bij elektrische auto's al 25-30% eraf.
Met mijn iPace zakelijk dacht ik na 5 jaar prive over te nemen en dan nog op te rijden, maar na 4 jaar kijk ik toch weer uit naar iets nieuws. Vooral omdat alle technologie zo snel gaat.
Ik koop hem zakelijk nu wel contant maar alleen omdat ik de btw kan aftrekken en van de jaarlijkse afschrijving gebruik kan maken. Dat scheelt enorm waardoor de auto onder aan de streep een stuk goedkoper is.
Ja je krijgt te maken met de bijtelling maar dan nog is het goedkoper dan privé de auto aanschaffen plus alle auto kosten kan je ook opvoeren.
Geen zin in financiallease omdat je dan meer betaald onder aan de streep voor de auto.
[ Voor 3% gewijzigd door clydevdl op 09-03-2025 14:01 ]
Hier de Zeekr 7X in bestelling gezet! Dit na het uitvoerig testen van allerlei auto's.
Zo heb ik de volgende auto's onder beoordeling genomen:
- Tesla Model Y (uitgeprobeerd)
- Volvo EC40 (uitgeprobeerd)
- Ford Mustang Mach-E (uitgeprobeerd)
- Zeekr 001 (in gezeten)
- Cupra Tavascan (uitgeprobeerd)
- BYD Seal U DM-I (hybride uitgeprobeerd)
- Cupra Terramas & Formentor (hybride uitgeprobeerd)
Heb nog nooit zoveel getwijfeld met een aanschaf van een auto, maar toen ik de Zeekr 7X in het echt bezocht was de keuze direct gemaakt (nadat ik het lijstje hiervoor bekeken heb).
Ik rij momenteel een Tesla Model 3 performance uit 2019 en vind de acceleratie prachtig van deze auto, ook de software en het laadnetwerk zijn grote pluspunten. Om deze reden wilde ik daar praktisch niets op inleveren.
Tesla Model Y 2025/2026 Model valt af, door de eenvoudige binnenkant ten opzichte van de enorm luxe Zeekr 7x uitvoering. Ook Elon Musk vertrouw ik voor geen meter meer, ik heb het gevoel dat Tesla het in de toekomst zwaar gaat krijgen als Elon niet aftreedt. Hoe erg ik fan was van dit merk, wil ik niet meer geassocieerd worden hiermee.
Volvo reed echt heelijk. Was onder de indruk hoe soepel deze auto aanvoelt met het rijden. Toch de beperkte laadruimte en alle opties waar je extra voor betaalt, viel in feite deze auto af.
De Ford Mustang Mach E was enorm onrustig qua rijgedrag, ook duur als je de snelste versie wilt. Wel enorm snel, maar de software valt tegen.
BYD erg goed geprijst, groot, rijd goed, software is mwa, prijs een dikke plus, maar rijbereik voor elektrisch te weinig, hybride het overwegen waard.
Uiteindelijk bleef voor mij de Cupra Tavascan over die nog een beetje kon tippen aan de Zeekr 7X. Tavascan ziet er enorm agressief uit, is snel uitgevoerd, heeft een onwijs goede wegligging en heb het gevoel gehad dat de accu niet snel op ging met sportief proefrijden.
Toch de ruimte en de luxe van de Zeekr 7X hebben mij overtuigd, naast de enorm goede software die erop zit die kan tippen aan de Tesla.
Ik kan niet wachten om in Juni de auto op te halen en privé erin te rijden. Heb overigens de AWD genomen waar alle luxe erbij inzit.
Zo heb ik de volgende auto's onder beoordeling genomen:
- Tesla Model Y (uitgeprobeerd)
- Volvo EC40 (uitgeprobeerd)
- Ford Mustang Mach-E (uitgeprobeerd)
- Zeekr 001 (in gezeten)
- Cupra Tavascan (uitgeprobeerd)
- BYD Seal U DM-I (hybride uitgeprobeerd)
- Cupra Terramas & Formentor (hybride uitgeprobeerd)
Heb nog nooit zoveel getwijfeld met een aanschaf van een auto, maar toen ik de Zeekr 7X in het echt bezocht was de keuze direct gemaakt (nadat ik het lijstje hiervoor bekeken heb).
Ik rij momenteel een Tesla Model 3 performance uit 2019 en vind de acceleratie prachtig van deze auto, ook de software en het laadnetwerk zijn grote pluspunten. Om deze reden wilde ik daar praktisch niets op inleveren.
Tesla Model Y 2025/2026 Model valt af, door de eenvoudige binnenkant ten opzichte van de enorm luxe Zeekr 7x uitvoering. Ook Elon Musk vertrouw ik voor geen meter meer, ik heb het gevoel dat Tesla het in de toekomst zwaar gaat krijgen als Elon niet aftreedt. Hoe erg ik fan was van dit merk, wil ik niet meer geassocieerd worden hiermee.
Volvo reed echt heelijk. Was onder de indruk hoe soepel deze auto aanvoelt met het rijden. Toch de beperkte laadruimte en alle opties waar je extra voor betaalt, viel in feite deze auto af.
De Ford Mustang Mach E was enorm onrustig qua rijgedrag, ook duur als je de snelste versie wilt. Wel enorm snel, maar de software valt tegen.
BYD erg goed geprijst, groot, rijd goed, software is mwa, prijs een dikke plus, maar rijbereik voor elektrisch te weinig, hybride het overwegen waard.
Uiteindelijk bleef voor mij de Cupra Tavascan over die nog een beetje kon tippen aan de Zeekr 7X. Tavascan ziet er enorm agressief uit, is snel uitgevoerd, heeft een onwijs goede wegligging en heb het gevoel gehad dat de accu niet snel op ging met sportief proefrijden.
Toch de ruimte en de luxe van de Zeekr 7X hebben mij overtuigd, naast de enorm goede software die erop zit die kan tippen aan de Tesla.
Ik kan niet wachten om in Juni de auto op te halen en privé erin te rijden. Heb overigens de AWD genomen waar alle luxe erbij inzit.
[ Voor 4% gewijzigd door patrickelectric op 09-03-2025 20:17 ]