Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste
Acties:

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:50
Ian_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:23:
[...]

Dat denk je idd maar hij staat echt aan.
- Auto instappen
- Rem indrukken
- Drive selecteren
- Acceleratie pedaal indrukken (geen idee hoe ik een elektrische variant van een gaspedaal moet noemen)
- Full sending 🚀
Klinkt dat bekend?
Gas geven, oprit afrijden, straat op, na 30 meter gas los om de bocht te nemen, en dan gaat hij er onbedoeld als een speer vandoor. Gelukkig zit er een rem op. BAM! Mijn vrouw: ‘wat doe je nou?!’

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 06:53
Karel Apple schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:15:
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt, dat bij het wegrijden en vervolgens direct ‘gas’ loslaten omdat ik de bocht om moet, dat de auto er zelf vandoor gaat. Je schrikt je dood. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt?

#Priv.
Heb dit dagelijks idd. Als ik vanuit stilstand weg wil rijden tik ik soms 2x de drive naar beneden (soms pakt ie hem niet direct om in de drive te gaan), met als resultaat dat de auto meteen in Cruise control met 30km p/u knalt. Nou dat mag standaard uitgezet worden, vooral als je net wegrijdt ;)

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01
patrickelectric schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:15:
[...]

Heb dit dagelijks idd. Als ik vanuit stilstand weg wil rijden tik ik soms 2x de drive naar beneden (soms pakt ie hem niet direct om in de drive te gaan), met als resultaat dat de auto meteen in Cruise control met 30km p/u knalt. Nou dat mag standaard uitgezet worden, vooral als je net wegrijdt ;)
Deze herken ik ook. Gebeurd me soms, maar dan heb ik inderdaad twee keer de drive naar beneden gedrukt. Niet omdat die het de eerste niet pakt maar omdat ik zelf me niet meer bewust ben de auto al in drive gezet had.
Dit mag van mij van uit stand naar drive wegrijden uitgezet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 13:31

Elayais

Die ene daar

Ik heb sowieso liever de ACC/LCC op het stuur zoals in de P2, ik ga echt moeten wennen aan die hendel, ben er zelf geen fan van. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 23:33
Elayais schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:54:
[...]

Als de Core is wat past dan snap ik dat helemaal. Ik heb nog wel wat robbertjes moeten uitvechten om de LR passend te krijgen.

Ik vind HUD een nice to have, dus leuk dat ik het heb. Ik vind vooral het betere geluidsysteem belangrijk, alhoewel in geen audiofiel ben, luister ik wel erg graag en altijd muziek, dus heb dan wel graag het beste systeem wat er is. Daarnaast is de grotere batterij ook mooi meegenomen, maar in de praktijk met de laadsnelheden van de Zeekr zal de 75 kWh toch ook echt geen problemen opleveren.
Ik begrijp je helemaal. Als het passend te krijgen is dan zijn al die extra’s zoiezo mooi meegenomen. Klopt, ik heb echt meer dan voldoende aan 430/450 actie radius. Ik kom van een Mach R SR met max 340/350 en ben daar helemaal mee naar Marrakech geren 😂

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 23:33
Ian_ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:16:
[...]

Die begrijp ik niet, zodra je privé rijdt zal je toch echt volle +€400,- minimaal aan bijtelling moeten neerleggen.

Velgen kan je altijd zelf veranderen, hetzelfde met de band maar kost je geld.
Ik bedoel bovenop de standaard bijtelling van €400,- 😂 want hij gaat net boven mijn leasebudget en dan is het een eigen netto bijdrage (die wel weer verrekend wordt met bijtelling, maar toch extra bijleggen hoe duurder de auto wordt)

Hoe duur gok je een 2e hands setje velgen 19inch? En waar moet ik dan eigenlijk op letten waar die velgen aan moeten voldoen? Best bereid om 500/600 uit te geven voor mooie zwarte velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29

admiral866

The King Personality Disorder

je zou ook nog poedercoating kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:25
Htmmkr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:33:
[...]

Ik bedoel bovenop de standaard bijtelling van €400,- 😂 want hij gaat net boven mijn leasebudget en dan is het een eigen netto bijdrage (die wel weer verrekend wordt met bijtelling, maar toch extra bijleggen hoe duurder de auto wordt)

Hoe duur gok je een 2e hands setje velgen 19inch? En waar moet ik dan eigenlijk op letten waar die velgen aan moeten voldoen? Best bereid om 500/600 uit te geven voor mooie zwarte velgen.
Belangrijkste is dezelfde maatvoering natuurlijk wielnaaf. Toevallig heeft mijn schoonvader onder zijn ID.Buzz deze laten zetten bij Profiel.

€1.000,- inclusief montage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkN2dnrkVPQAF3SJYl2ZlXijQEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7rXwNGuoA7k52Gzqgw0vFEW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:50
patrickelectric schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:15:
[...]

Yes, dit is dus de veroorzaker, tnx. Ik heb het in de builder app neergelegd.

ACC is activated unintentionally!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Karel Apple schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:24:
[...]

Yes, dit is dus de veroorzaker, tnx. Ik heb het in de builder app neergelegd.

ACC is activated unintentionally!
Dit is inderdaad wat ik ook bedoelde, het is echt absoluut niet toegestaan om vanuit stilstand ACC of CC oid te kunnen activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:01
Jiggero schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:29:
Beste mede Zeekr 7X bezitters, hierbij deel ik een overzicht van een aantal accessoires die ik heb gekocht om mijn Zeekr 7X op te leuken. Doe er je voordeel mee.

Deurslot cover (gun black)
[Afbeelding]

Luidspreker covers (zwart)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gas- en rempaneel covers (zwart)
Ik had ook de linkervoetplaat besteld, maar ik heb deze uiteindelijk niet geplaatst omdat deze niet de exacte vorm had van de basis voetplaat.
[Afbeelding]

Bekerhouder
[Afbeelding]

Zeekr logo mini usb type-C (64Gb) en opbergdoos onder centrale armsteun
[Afbeelding]

Kofferbak speaker covers (zwart)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Opbergdoos in centrale armsteun
Erg handig, meer opbergopties.
[Afbeelding]

Rubbere deurafdichting-/tochtstrip
Sluit de deur nog beter af. Mogelijk zelfs iets betere geluidsisolatie.
[Afbeelding]

Draadloos opladen siliconen pad
[Afbeelding]

Zeekr ventieldopjes
Geurtabletten
Siliconen beschermhoezen veiligheidsgordels
Leuk overzicht! heeft hij standaard geen bekerhouders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Mitchigan schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:33:
[...]

Leuk overzicht! heeft hij standaard geen bekerhouders?
Ik snap het doel ook nog niet helemaal, maar ik denk dat het vooral is dat je met die inzet de hele bekerhouder afsluit, waar de cupholders dat gebied niet helemaal afsluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niXDL4ZBnvEMHUmV-sLrr79Fxp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuAdG6WkAuaULZUGMP0pEK03.jpg?f=fotoalbum_large

Plus stukje inleg voor kruimels en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:04
En waar moet ik dan eigenlijk op letten waar die velgen aan moeten voldoen?
Steekmaat, naafdiameter, ET waarde, breedte van de velg en hoogte en breedte van de band.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:40
Even een remark. We zijn nu 3 maanden na de launch van de 7x in de EU en er is nog niets verbeterd of aangepast in de software dan behalve het Alarm probleem. Dingen zoals "Vroegy" bij de instellingen van het regeneratief remmen en een hoofdletter midden in het woord bij GemmiddeldEn in je dashboard geven toch wel aan dat er weinig tot geen motivatie is om dit soort kleine dingen aan te pakken.. laat staan grote zoals LCC i.c.m. de trekhaak en automatisch LCC activering bij wegrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17-09 13:56
Hallo allemaal, afgelopen maanden aandachtig jullie ervaringen gelezen en ondanks wat vraagtekens hier en daar toch besloten om vandaag ( op de valreep ) voor deze auto te kiezen LR met kleur, opties, velgen en trekhaak.
Ben benieuwd wat er softwarematig tot aan de levertijd ( Dec 2025 ) nog gaat gebeuren en hoop dat rechtuit stabiliteit geen issue zal zijn.
Tijdens een proefrit in Amsterdam met de Priviledge vond ik door het vermogen dat de auto tijdens optrekken naar links trok en als niet fijn ervaren. ( Priveledge met kleur en trekhaak viel al buiten leasebudget )
Vervolgens in Zeist nog een proerit gehad met de witte LR en daar ook stuk mee op de snelweg gereden, er is me niets opgevallen en qua vermogen meer dan genoeg. Verder een prachtige auto en value voor de prijs. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blSqNmT9H8qExdUxTLWvosnsYeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ukcrwfCUFB63YiWL0TIobqI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-09 00:13
Htmmkr schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:06:
Hey Allen.
Ook ik mag me binnenkort toevoegen aan de 7X family. Heb 4 september via zakelijke lease een 7X Core Zwart besteld via Arval. Verwachtte afleverdatum medio Oktober. Ik geloof er zelf niets van, maar volgens Zeekr Delivery staat er maar 1 persoon voor mij in de wachtrij voor de Core.

Ik merk dat dit model vrijwel door niemand wordt besteld en snap eigenlijk niet zo goed waarom niet. De Core valt voor mij net buiten budget maar met slechts €30 eigen bijdrage, terwijl LR me wel €80 netto per maand kost. Keuze was snel gemaakt met een looptijd van 48 maanden.

Ik realiseer me wel wat ik mis, HUD/geur pakket/nappa leer volledig boeit me eigenlijk niets. Enige jammere zijn de wielen die ik graag anders had gewild dan de standaard ‘bloemvormige’. Wel blij dat ze zo goed als zwart zijn en passen daardoor goed bij de auto. Hopelijk is er nog een optie om misschien zelf velgen erop te zetten.
De persoon voor jou in de rij ben ik 😇. Ik heb ook een zakelijke lease via mijn werkgever.
Ik heb begin augustus besteld en kreeg toen te horen dat de auto waarschijnlijk in oktober geleverd kan worden (mits alles soepel verloopt met boottransport en dergelijke).

Alleen zit ik met mijn huidige hybride leasecontract dat pas medio november afloopt, dus ik moet helaas nog even wachten 😭.

Mijn leasemaatschappij gaf eigenlijk al aan dat de auto op korte termijn geleverd kan worden. Ik hoop voor jou dat jouw leasepartij Zeekr een beetje onder druk houdt, zodat je snel van je prachtige auto kunt genieten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patrickelectric
Elayais schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:42:
[...]

Ik snap het doel ook nog niet helemaal, maar ik denk dat het vooral is dat je met die inzet de hele bekerhouder afsluit, waar de cupholders dat gebied niet helemaal afsluiten?

[Afbeelding]

Plus stukje inleg voor kruimels en dergelijke.
Nee, een grote ergenis is dat blikjes en cups al snel omvallen in de originele cupholder. Vooral als je van die dunne blikjes hebt zoals cola etc.

Door deze sleeve erin te plaatsen, ben ik van dat gezeur af ;) 1 van de belangrijkste aanschaffen en upgrades van de auto als je het mij vraagt, en dat maar voor weinig via Ali. Geen omvallende drank meer, blikjes die goed geklemd worden tijdens scherpe bochten nemen met 640pk

[ Voor 5% gewijzigd door patrickelectric op 12-09-2025 22:59 ]

• Elayais

Elayais

Die ene daar

patrickelectric schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:57:
[...]

Nee, een grote ergenis is dat blikjes en cups al snel omvallen in de originele cupholder. Vooral als je van die dunne blikjes hebt zoals cola etc.

Door deze sleeve erin te plaatsen, ben ik van dat gezeur af ;) 1 van de belangrijkste aanschaffen en upgrades van de auto als je het mij vraagt, en dat maar voor weinig via Ali. Geen omvallende drank meer, blikjes die goed geklemd worden tijdens scherpe bochten nemen met 640pk
Ah ok, super. Iets wat ik in de gaten kan houden als ik de auto heb. Goed om te weten dat het echt toegevoegde waarde heeft.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:42
Nacho1978 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:13:
Net nog even met mijn oude volvo v70 ft 2.5 2009 gereden op snelweg. Die rijdt beter rechtdoor. Ik hoef eigenlijk geen correcties uit te voeren. Als het toch moet dan zijn kleine correcties rond de middenstand ook veel makkelijker, omdat de stuurbekrachtiging geen weerstand geeft (althans geen extra weerstand anders dan de weerstand die een auto altijd al doorgeeft aan je stuur als je van richting verandert).

Wat de Zeekr betreft, er zijn meer kleine correcties nodig die bovendien wat lastiger zijn omdat vanaf ongeveer 70/80 km/uur het stuur de weerstand verhoogt. Voor mij is het niet onoverkomelijk, maar zou een update zeker verwelkomen
"Fijn" om te lezen dat anderen dit ook ondervinden en het niet tussen mijn oren zit dat sturen heel zwaar gaat boven een bepaalde snelheid en de auto niet rechtdoor wil rijden :) Toevallig kom ik ook van een Volvo (C30, 2007) die de vorige eigenaar had verkocht omdat ze hem te zwaar vond sturen, dus ik ben wel wat gewend. Maar die kon ik met 1 vinger aan het stuur op de snelweg houden. In de Zeekr is dat momenteel niet te doen.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32
Heeft iemand zn rubber matten via ali al binnen? Ik sta op het punt te bestellen maar twijfel steeds 😆

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 16:42
Ik moet zeggen dat ik, sinds ik alle berichten lees over zwaar sturen in de middenstand, dat ik dit ook ervaar in mijn tesla model y long range. Wellicht een gevolg van zware auto, brede banden en cameras die de auto in de gaten houden.

Dus wellicht inherent aan zwaardere elektrische autos

• Jaap09
  • Laatst online: 16-09 22:14
Hallo,

Ik heb vandaag proefrit mogen doen.
Het wordt een LR met 20inch velgen.
Maar de kleur twijfel ik.
Groen of wit.
Lekker eigenwijze kleur groen of toch wit.
Wit vind ik zelf altijd mooi en zie je swirls het minste. En auto lijkt vaak wat groter.
Groen lijkt kleiner zie je swirls wellicht sneller?
Maar ook unieke kleur.
Wie of wie haalt me over qua kleur of wit / geen kleur.

• Blazings
Jaap09 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:36:
Hallo,

Groen of wit.
Wit vind ik zelf altijd mooi en zie je swirls het minste. En auto lijkt vaak wat groter.
Maar ook unieke kleur.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik ben erg blij met mijn keuze voor groen. Er stond een witte naast me tijdens het uitleveren en de kleur leek heel flets/goedkoop in verhouding. Je hebt uiteraard wel het grootste contrast met de zwarte delen op de auto. In de groene lak zitten ook flakes, dus in de zon krijg je een heel mooi effect. De diep smaragd groene kleur komt dan naar boven. Hiervoor had ik een zwarte auto en hoewel ik dat heel mooi vind, zie je iedere imperfectie. Je hoeft je overigens geen zorgen te maken dat de auto klein lijkt in het groen ;) Ik heb nog steeds elke keer als ik naar de auto loop zoiets van 'wat een ding!'.

Voor zo'n bedrag vond ik de investering van een mooiere kleur het wel waard. Tot nu toe ook alleen maar complimenten gekregen daarover. Het is ook weer eens wat anders dan zwart/grijs/wit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Blazings op 13-09-2025 18:48 ]

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Hallo,

Groen of wit.
Maar ook unieke kleur.
Ik vind de Zeekr 7x en van de weinige auto's waar ik wit goed vind staan. Maar die groen is gewoon te gaaf om niet te kiezen mijn inziens.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29

admiral866

The King Personality Disorder

Toen ik aangaf bij Zeekr em in het groen te bestellen vonden ze dat leuk om te horen omdat het toch vaak de andere kleuren zijn die besteld worden. Mogelijk kwam dat door de 3 andere veiligere kleuren waar lease maatschappijen de voorkeur aan geven werd er gezegd.

Maargoed.. Weet ik veel, misschien was het ook wel een verkoop truc om mij het idee te geven dat ik iets speciaals op het oog heb met die kleur.
Hoe dan ook ik vind groen erg mooi staan. Wat mss ook meespeelt is dat ik reeds andere auto's in grijs en zwart heb gehad :) nu weer es wat anders.

• FJP84
YouTube: 2025 Zeekr 7X | Intelligent AWD Long Range - Visual Review of the Car

Gaat het hier om de geupdate versie van de 7x? Verlichting voorzijde vind ik erg gaaf en duotone interieur mag er ook wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
FJP84 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:17:
YouTube: 2025 Zeekr 7X | Intelligent AWD Long Range - Visual Review of the Car

Gaat het hier om de geupdate versie van de 7x? Verlichting voorzijde vind ik erg gaaf en duotone interieur mag er ook wezen.
Dat is de Chinese versie met LIDAR, Stargate lightbar aan de voorzijde, scherm in stoel/leuning van achter passagier en andere kleuren interieur. Helaas is de keuze voor ons niet zo reuze (o.a. door EU regels).

• bullseye1977
Hallo,

Groen of wit.
Maar ook unieke kleur.
Doe maar wit.. heb ik ook blijft prachtig met de verschillende zwarte accenten. :*) en ziet er inderdaad groter uit t.o.v. een zwarte bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door bullseye1977 op 13-09-2025 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-09 12:34
4v4t4r schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:53:
Heeft iemand zn rubber matten via ali al binnen? Ik sta op het punt te bestellen maar twijfel steeds 😆
ik zit te wachten op mijn rubberen kofferbakmat, mijn Zeekr 7x krijg ik 2 Oktober.
https://nl.aliexpress.com...6242.html?channel=twinner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:44
WizzyBrown schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:37:
[...]

ik zit te wachten op mijn rubberen kofferbakmat, mijn Zeekr 7x krijg ik 2 Oktober.
Ben benieuwd naar je ervaringen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
WizzyBrown schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:37:
[...]

Ik wil echt graag weten of ze goed passen of het net niet is.. anders koop ik liever de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
4v4t4r schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:50:
[...]

Ik wil echt graag weten of ze goed passen of het net niet is.. anders koop ik liever de originele.
Ik heb hier al meerdere malen aangegeven hier dat ik die van Geelyevs heb. Ik ben er erg tevreden over. Past perfect en blijft goed liggen. En dat voor 55 euro incl. verzenden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:59:
[...]

Ik heb hier al meerdere malen aangegeven hier dat ik die van Geelyevs heb. Ik ben er erg tevreden over. Past perfect en blijft goed liggen. En dat voor 55 euro incl. verzenden.
Voor en achter is daar 138 eur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:03:
[...]

Voor en achter is daar 138 eur?
Hij had 't enkel over rubberen kofferbakmat. Die is daar 55 euro en daar ben ik erg tevreden over.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:46:
[...]

Hij had 't enkel over rubberen kofferbakmat. Die is daar 55 euro en daar ben ik erg tevreden over.
ah sorry - overheen gelezen :) Ik zoek juist voor voor & achterin ivm paarden.
Ik krijg de lucht bijna niet meer uit mn vloetmatten nu..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrooij
In de Builders app nu de vraag vanuit Zeekr (Vanuit Krypton) over het stuurprobleem of dit enkel voor FWD is of RWD. Ik heb antwoord gegeven dat het ook bij AWD is. Denk dat hij dit verkeerd heeft getypt. Ze zijn er dus wel mee bezig, maar hebben meer informatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Op facebook zag ik wat eigenaren die extra gewicht in de frunk leggen en dat daarmee de stabiliteit zou verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton54
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01:26
Hi!

Ik kom er net achter dat als de auto is volgeladen op bijv een openbare laadpaal hij je laadkabel doet loskoppelen van de auto en het laadpaal. Hierdoor kun je dit gewoon lostrekken.

Enorm diefstalgevoelig. Ik ga dit melden bij de Buildersapp aangezien dit mij niet normaal lijkt?

Hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Anton54 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:17:
Hi!

Ik kom er net achter dat als de auto is volgeladen op bijv een openbare laadpaal hij je laadkabel doet loskoppelen van de auto en het laadpaal. Hierdoor kun je dit gewoon lostrekken.

Enorm diefstalgevoelig. Ik ga dit melden bij de Buildersapp aangezien dit mij niet normaal lijkt?

Hoor het graag
Dit is in te stellen in de auto…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 17:07
4v4t4r schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:12:
[...]

ah sorry - overheen gelezen :) Ik zoek juist voor voor & achterin ivm paarden.
Ik krijg de lucht bijna niet meer uit mn vloetmatten nu..
Ik zou de paarden in een kar achter de auto vervoeren 😱😂

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton54
  • Laatst online: 01:26
Ian_ schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:25:
[...]

Dit is in te stellen in de auto…
Dit klopt! En ik heb het dus uit staan en alsnog koppelt die het los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Anton54 schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:51:
[...]

- Foto van de instellingen
- Foto van de lader (indien privé ook foto instellingen)

Als ik je zo hoor heb je een eerder een bug te pakken dan iets waardoor je een software ticket zou moeten aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel223
  • Laatst online: 16-09 16:00
MPro schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

Gisteren toch weer een volle trailer gelost, en onderweg kwam ik nog een volle trailer tegen. Ze moeten er dit jaar nog heel veel afleveren ivm de nieuwe bijtellingsregels in 2026. De druk zit er dus aardig op.
Ik mag over twee weken (26 september) mijn groene long range ophalen. Dit zou zomaar mijn 7x kunnen zijn die hier op de trailer staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
nikagl schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:37:
[...]

Ik zou de paarden in een kar achter de auto vervoeren 😱😂
kom je nu mee !! :+

Alle gekheid op een stokje, mest&troep onder de zolen is funest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:00
Anton54 schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:51:
[...]

Ik dacht dat dit gebeurde omdat de auto ontgrendelt als ik aan kom lopen.. Of heb ik het mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:31
Ik heb nu 3 keer meegemaakt dat de auto zijn alarm af laat gaan (luid toeteren) omdat er “detectie van levensaanwezigheid” is. Wanneer ik vervolgens de auto ontgrendel en opnieuw vergrendel is het “probleem” verholpen. Alle keren was er niemand, geen mens en geen dier, in de auto aanwezig. Wel stond de auto op een lichte helling geparkeerd (oplopende bestrating parkeervak).

Ik zal het in de gaten houden en eventueel binnenkort een ticket aanmaken. Zijn er mede rijders die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
O-B-One schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:57:
Ik heb nu 3 keer meegemaakt dat de auto zijn alarm af laat gaan (luid toeteren) omdat er “detectie van levensaanwezigheid” is. Wanneer ik vervolgens de auto ontgrendel en opnieuw vergrendel is het “probleem” verholpen. Alle keren was er niemand, geen mens en geen dier, in de auto aanwezig. Wel stond de auto op een lichte helling geparkeerd (oplopende bestrating parkeervak).

Ik zal het in de gaten houden en eventueel binnenkort een ticket aanmaken. Zijn er mede rijders die hier ook last van hebben?
Persoonlijk geen last van gehad. Alleen toen ik iemand de auto liet zien en deze eerst de 'open' knop op de dongel ingedrukt hield om alle ramen automatisch te openen. Daarna hield hij de 'op slot' knop in om alle ramen te sluiten en ging gelijk het alarm af +3 meldingen op mijn telefoon van levensaanwezigheid. We kregen het alarm met geen mogelijkheid uit (schermen bleven ook zwart terwijl we de auto weer ontgrendeld hadden). Uiteindelijk vroeg ik hem de auto proberen in Drive te zetten en toen was alles prima en sprongen de schermen gelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Laatst online: 21:05
Iemand toevallig ook een Peblar (of Shell Recharge) laadpaal thuis met dynamic load balancing?

Vandaag heb ik voor het eerst mijn 7x eraan gekoppeld en die begon meteen met 10/11kwh te laden totdat ik de oven aanzette. Dan lijkt hij vermogen af te bouwen (lijkt me prima, juist het doel van de dynamic load balancing) maar vervolgens stopt hij met laden. Dan moet ik de laadsessie helemaal opnieuw starten en krijg je zelfde verhaal. Nu de oven(s) uit staan lijkt hij wel stabiel.

Ben even benieuwd of ik het in de laadpaal moet zoeken, de auto of de combinatie, dus dacht misschien kan iemand bevestigen dat het niet aan de combi auto-laadpaal zou moeten liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
petermdevries schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:22:
Iemand toevallig ook een Peblar (of Shell Recharge) laadpaal thuis met dynamic load balancing?

Vandaag heb ik voor het eerst mijn 7x eraan gekoppeld en die begon meteen met 10/11kwh te laden totdat ik de oven aanzette. Dan lijkt hij vermogen af te bouwen (lijkt me prima, juist het doel van de dynamic load balancing) maar vervolgens stopt hij met laden. Dan moet ik de laadsessie helemaal opnieuw starten en krijg je zelfde verhaal. Nu de oven(s) uit staan lijkt hij wel stabiel.

Ben even benieuwd of ik het in de laadpaal moet zoeken, de auto of de combinatie, dus dacht misschien kan iemand bevestigen dat het niet aan de combi auto-laadpaal zou moeten liggen :)
Ik heb een shell recharge (newmotion) ‘home advanced’ laadpaal met DLB. Geen problemen hier op 3x25a aansluiting. Laad met 11kW en bij aanzetten meerdere andere zware apparaten laadt hij bijvoorbeeld met 8kW zonder meldingen of starten/stoppen.

Het klinkt alsof je aansluiting misschien te zwaar belast wordt waardoor de laadpaal helemaal afschakelt? Ik weet niet wat de settings kunnen zijn op zo’n paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
Ian_ schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:14:
[...]

- Foto van de instellingen
- Foto van de lader (indien privé ook foto instellingen)

Als ik je zo hoor heb je een eerder een bug te pakken dan iets waardoor je een software ticket zou moeten aanmaken.
Dit dacht ik ook totdat mijn vriendin hem wilde loskoppelen. Schijnt dus gewoon te zijn dat hij loskoppelen zodra die opgeladen is en je met de sleutel in de buurt bent. Dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_

Voertuigen hebben een minimaal vermogen van 6A nodig om op wisselstroom (AC) te laden. Wanneer het vermogen onder deze drempel zakt, gaat het voertuig in pauzemodus, die maximaal 15 minuten mag duren. Als de pauze langer duurt, schakelt het voertuig over naar de slaapstand en moet je de laadsessie opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Frank_P schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:51:
[...]

Ik heb een shell recharge (newmotion) ‘home advanced’ laadpaal met DLB. Geen problemen hier op 3x25a aansluiting. Laad met 11kW en bij aanzetten meerdere andere zware apparaten laadt hij bijvoorbeeld met 8kW zonder meldingen of starten/stoppen.

Het klinkt alsof je aansluiting misschien te zwaar belast wordt waardoor de laadpaal helemaal afschakelt? Ik weet niet wat de settings kunnen zijn op zo’n paal.
Daarnaast spelen er nog tal van andere factoren mee:
• Hoofdaansluiting versus ingesteld vermogen
• Automaat (type en karakteristiek)
• Loadbalancer-instellingen
• Selectiviteit van beveiligingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_

kW = Vermogen zoals je paal
kWh = Is de capaciteit van je batterij

Je laadt met 11 kW en je auto zal dus na 1 UUR 11 kWh geladen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:56
Uit het Smart #5 forum.
Een Duits overzicht met verbeteringen die bij de komende update komen:
https://www.smart-emotion.de/file-download/7406/

Geeft hoop dat dit ook naar de 7X komt, gezien cruise control/veiligheidssysteem van de #5 hetzelfde lijken te werken (was mijn observatie althans).
Ze werken allebei maar tot 150km/u waardoor ik dit ook vermoed (hopelijk gaan ze dat limiet ook verhogen).

- ACC met aanhanger wordt mogelijk (max 100km/u met aanhanger en 130km/u met fietsendrager)
- Beter op snelheid komen na wisselen rijbaan als ACC is geactiveerd
- Snelheidsmelding bij 200km/u wordt verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p11wWTk9c3XgxKhqeOtFGaW4r6o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MIGERAwXNngjLfdOzVPvAoV8.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:28
pimmettjuh schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:36:
Uit het Smart #5 forum.

Geeft hoop dat dit ook naar de 7X komt, gezien cruise control/veiligheidssysteem van de #5 hetzelfde lijken te werken (was mijn observatie althans).
Ze werken allebei maar tot 150km/u waardoor ik dit ook vermoed (hopelijk gaan ze dat limiet ook verhogen).

- ACC met aanhanger wordt mogelijk (max 100km/u met aanhanger en 130km/u met fietsendrager)

[Afbeelding]
Ben wel benieuwd naar wat het verdere verschil is in functionaliteit, want anders kies je toch standaard de fietsendrager optie als je harder dan 100 wil rijden op de cruisecontrol? Of detecteert hij zelf wat er achter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
Ian_ schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 07:24:
[...]

Voertuigen hebben een minimaal vermogen van 6A nodig om op wisselstroom (AC) te laden. Wanneer het vermogen onder deze drempel zakt, gaat het voertuig in pauzemodus, die maximaal 15 minuten mag duren. Als de pauze langer duurt, schakelt het voertuig over naar de slaapstand en moet je de laadsessie opnieuw starten.
Ah, goed om te weten. Ik zag in de log van mijn laadpaal op 50five wel een aardlekfout en 2x een vermogensrelais fout. Klinkt niet helemaal goed. Dat moet ik eens in de gaten houden.

Echter later op de avond even op gemak gekeken wat hij doet en inderdaad hij laadt op 11kwh totdat er een grote verbruiker wordt ingeschakeld (zoals een oven, inductieplaat of waterkoker) waarna het vermogen even helemaal of gedeeltelijk terugzakt en vervolgens daarna zonder meldingen weer terugkomt ofwel op een lager vermogen danwel weer het volle vermogen. Dat is wel wat ik verwachtte.

De buurman klaagde wel dat de auto geluid maakt en volgens mij is dat op moment dat hij van 0 weer opstart? Tune van beginnen met laden. Is dat iets wat ingesteld kan worden? Heb het nog niet kunnen vinden.

Intussen 60kwh geladen, dus moet eerst weer eens op pad voordat ik weer verder kan testen met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
Ian_ schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 07:26:
[...]

Daarnaast spelen er nog tal van andere factoren mee:
• Hoofdaansluiting versus ingesteld vermogen
• Automaat (type en karakteristiek)
• Loadbalancer-instellingen
• Selectiviteit van beveiligingen
Irritante is dat ik niets kan zien in die laadpaal voor wat betreft dit soort instellingen. Geen username/wachtwoord, zal via 50five moeten :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 17:07
De loadbalancer bij mijn (Newmotion Advanced) laadpaal is een simpele spoel die de paal het vermogen doorgeeft en (voor zover ik weet) de paal ervoor kiest om aan of uit te staan (absoluut niet slim of traploos dus). Ik zie bij laden altijd de maximale piek of helemaal niets... en van Tibber krijg ik vaak een overbelasting bericht van mijn fases... Contract van NewMotion / Shell Recharge is overgenomen door 50five en in hun portal zie ik ook geen verdere instel-mogelijkheden. Hoop dat de nieuwe laadpaal die ik heb aangevraagd bij Athlon, bij de levering van de 7x (eind dit jaar), beter zal werken...🙈🤷‍♂️

Ik heb inmiddels wel Node Red Flows gemaakt voor Home Assistant en kan zo de paal aan en uitzetten, dus gelukkig wel "efficient" laden op basis van de prijs:
https://github.com/nikagl/50five

Groet,

Nika.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
pimmettjuh schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:36:
Uit het Smart #5 forum.

[Afbeelding]
Zo zie je het graag! Mooi en duidelijkl. Die #5 is twee maanden later op de markt en nu al deze update. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:44:
[...]

Zo zie je het graag! Mooi en duidelijkl. Die #5 is twee maanden later op de markt en nu al deze update. _/-\o_
de komende update - maar indd, duidelijke communicatie is absoluut prettig.
Ik heb het pas nog tegen Zeekr gezegd dat ze die builders app serieuzer moeten nemen - feedback moeten geven of iets word opgepakt en wanneer mogelijk ze verwachten met iets te komen. Nu lijkt het gewoon op tickets aanmaken en zien of er ooit wat van komt.. kreeg uiteraard een erg generiek antwoord dat software hun grootste focus heeft - dus ik heb maar gereageerd dat sommige van hun direct competitors het beter doen (breed gezien) en dit best impact kan hebben op sales in de nieuwe landen waar ze komen.. baad het niet dan schaad het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gdq1O_Xc7nPEX0AlwkzQc8o0qg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbCpNcNYCHH26u0TPSkPmruf.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe update staat klaar. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
spacecrap schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:36:
[Afbeelding]

De nieuwe update staat klaar. Ben benieuwd!
Staat er ergens wat er veranderd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
petermdevries schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:25:
[...]

Ah, goed om te weten. Ik zag in de log van mijn laadpaal op 50five wel een aardlekfout en 2x een vermogensrelais fout. Klinkt niet helemaal goed. Dat moet ik eens in de gaten houden.

Echter later op de avond even op gemak gekeken wat hij doet en inderdaad hij laadt op 11kwh totdat er een grote verbruiker wordt ingeschakeld (zoals een oven, inductieplaat of waterkoker) waarna het vermogen even helemaal of gedeeltelijk terugzakt en vervolgens daarna zonder meldingen weer terugkomt ofwel op een lager vermogen danwel weer het volle vermogen. Dat is wel wat ik verwachtte.

De buurman klaagde wel dat de auto geluid maakt en volgens mij is dat op moment dat hij van 0 weer opstart? Tune van beginnen met laden. Is dat iets wat ingesteld kan worden? Heb het nog niet kunnen vinden.

Intussen 60kwh geladen, dus moet eerst weer eens op pad voordat ik weer verder kan testen met laden.
Het is 11 kW wat de snelheid is en dat verklaard een hoop. Dan zit het in je installatie.

Het is 60 kWh 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
bullseye1977 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:42:
[...]

Staat er ergens wat er veranderd is?
Hij is is nu aan het installeren, dus zal zo even de change log lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
spacecrap schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:49:
[...]

Hij is is nu aan het installeren, dus zal zo even de change log lezen.
Als iemand de app opent en even de software release hier stuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ian_ schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:49:
[...]

Als iemand de app opent en even de software release hier stuurt
ja google vind niets (including AI) lijkt me een kleine update als je normale nummering volgt (2.0.3 naar 2.0.4) maar wie weet :)

[ Voor 17% gewijzigd door 4v4t4r op 16-09-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f319biU4JYgql8yCi8mw4TKhL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PXAx2S5OwlAOuFpt5fqip5fa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
En het verlossende antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrrpGn7-6I7HYj34hWwGev1AIvM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yD5adgryCiMkPMEgrRpRLc7x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Het enige wat in mijn hoofd opkomt is: “Weakness” als dit is waar ze 3 maanden over gedaan hebben en vooral ook “not good enough”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Jammer dat ze ACC niet hebben enabled bij gebruik van de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Update loopt.

[ Voor 186% gewijzigd door bullseye1977 op 16-09-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:30

Freedive

] Ken sent me _

Hier nog niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4IjGVxmNVN8l-rlUiEJUQyZS_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EalS2a1mFEvsXLBlpwTZdD4T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Update is hier aan het installeren. Toevallig weg met de fietsendrager, drama met erop doen door die foute. Erg benieuwd of dat nu meteen opgelost is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ian_ schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:09:
Het enige wat in mijn hoofd opkomt is: “Weakness” als dit is waar ze 3 maanden over gedaan hebben en vooral ook “not good enough”
Wat bij mij opkomt zijn dat ze prio geven aan echt issues fixen en niet nieuwe content/nice to haves? Er is progressie! Trekhaak issue, lcc issue, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
4v4t4r schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:01:
[...]

Wat bij mij opkomt zijn dat ze prio geven aan echt issues fixen en niet nieuwe content/nice to haves? Er is progressie! Trekhaak issue, lcc issue, etc
Bovendien is het al de tweede update in 5 maanden dat de auto’s nu in NL op de weg zijn. Ik vind dat best okay. Ik hoop dat ze het tempo volhouden. Elke 4 maanden een update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 20:35
Ik weet niet welke translations zijn opgelost, maar ik zie nog steeds "vroegy" in het menu staan... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Ahmi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:22:
Ik weet niet welke translations zijn opgelost, maar ik zie nog steeds "vroegy" in het menu staan... :D
Misschien de “seconde afrit” van de rotonde in de standaard navi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP62
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-09 13:13
Weet iemand of het mogelijk is om de achterruitwisser op interval te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 20:35
O-B-One schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:24:
[...]

Misschien de “seconde afrit” van de rotonde in de standaard navi? :P
Oh haha, ik gebruik de standaard nav nooit. Ik hoorde vandaag wel in nav 2.0 "luchthaven Schipfol"... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
O-B-One schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:13:
[...]

Bovendien is het al de tweede update in 5 maanden dat de auto’s nu in NL op de weg zijn. Ik vind dat best okay. Ik hoop dat ze het tempo volhouden. Elke 4 maanden een update ;)
Besef dat deze update voor heel EU is. Rijden al duizenden in het rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
4v4t4r schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:01:
[...]

Zoveel issues nog zijn er, ook veel belangrijkere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:23
Ahmi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:22:
Jammer dat ze eerder in de store al "Nutsbedrijven" hadden hersteld, vroegy ga ik toch een beetje missen :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 23:31
Tja, als men updates als ACC en LCC een hogere prio geeft dan probleemloos rechtuit kunnen rijden dan zie ik de toekomst heel somber in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Rioja1969 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:57:
Tja, als men updates als ACC en LCC een hogere prio geeft dan probleemloos rechtuit kunnen rijden dan zie ik de toekomst heel somber in.
Dat is een beetje kort door de bocht (pun intended). Als de oorzaak bijvoorbeeld het toespoor is, is een simpele software update niet voldoende en zal een enorme recall moeten plaatsvinden om dit bij iedere auto te controleren en evt. aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Bug fix is prima, maar waar is bijvoorbeeld dit in de nieuwe update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HpFZ5xcaY-C8kdQcVBn7FqQqaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUAg3eUuvX9FlzSEAmffjpR2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Ian_ op 17-09-2025 03:28 ]

• 4v4t4r
Rioja1969 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:57:
Bij volvo is er ook heel lang een issue geweest waar steeds maar geen oplossing voor kwam, het is niet zo simpel. Ik denk dat dit issue wat je beschrjjft iets lastiger is dan "pas even deze code aan en klaar" behoeft echt veel onderzoek, aanpassingen in misschien zelfs wel autoonderdelen en gigantisch veel testen, want was als de oplossing andere dingen impact. De SW update is puur gefocussed op issues die relatief simpel op te lossen zijn . En indd 2 updates in een paar maanden toont iig aan dat ze actief bezig zijn (ik kan me nog goed herinneren hoe de comments waren over de andere zeekr dat die pas na een jaar iets klein kregen)

Neemt niet weg dat het probleem wat je beschrijft snel een oplossing moet krijgen, het is een groot probleem.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29
Het probleem van zenuwachtig/wiebelig rijden was er toch ook al met de 001? Dat is sinds 2 jaar ook nog steeds niet opgelost.

• Rioja1969
  • Laatst online: 23:31
4v4t4r schreef op woensdag 17 september 2025 @ 06:48:
[...]

Bij volvo is er ook heel lang een issue geweest waar steeds maar geen oplossing voor kwam, het is niet zo simpel. Ik denk dat dit issue wat je beschrjjft iets lastiger is dan "pas even deze code aan en klaar" behoeft echt veel onderzoek, aanpassingen in misschien zelfs wel autoonderdelen en gigantisch veel testen, want was als de oplossing andere dingen impact. De SW update is puur gefocussed op issues die relatief simpel op te lossen zijn . En indd 2 updates in een paar maanden toont iig aan dat ze actief bezig zijn (ik kan me nog goed herinneren hoe de comments waren over de andere zeekr dat die pas na een jaar iets klein kregen)

Neemt niet weg dat het probleem wat je beschrijft snel een oplossing moet krijgen, het is een groot probleem.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het echt mooi om te zien dat er nu al 2 updates zijn. Sowieso vind ik OTA updates heel bijzonder en het heeft iets verrassends als er een nieuwe update gereleased wordt. Ik heb alleen moeite met de prioriteiten die Zeekr stelt. Geen enkele update van gisteren biedt mij persoonlijk iets extra’s. Ik gebruik nooit ACC en ook geen LCC. Ook heb ik geen trekhaak. Al zou ik dit wel gebruiken, dan is dat niet op dagelijkse basis. Rechtuit rijden daarentegen wel. En nu moeten we dus blijkbaar weer 4 maanden wachten op de volgende update.

En stel dat het probleem van het zoekerige rijgedrag niet software gerelateerd is (wat ik mij alleen al niet kan voorstellen ivm de kleverige middenstand van het stuur) maar bijvoorbeeld toespoor dan is de oorzaak vrij eenvoudig te reproduceren en op te lossen in mijn optiek.

Hoe dan ook, de update van gisteren is voor mij iig behoorlijk teleurstellend.

• bullseye1977
mvrooij schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:54:
Update is hier aan het installeren. Toevallig weg met de fietsendrager, drama met erop doen door die foute. Erg benieuwd of dat nu meteen opgelost is!
En is er verbetering?

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:00
'uw telefoon ligt nog in de auto'

Hoor ik nu!

Verbetering tov, 'vergeet uw telefoon niet'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joey Stassen
  • Laatst online: 20:47
Zijn er meer mensen die uit de app zijn gegooid met de update en de auto niet meer zichtbaar krijgen?

• LKBoer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:42
Gisteravond na update 2.0.4 even de fietsendrager er aan gehangen om te testen. Helaas bij mij geen oplossing / verbetering. Ik heb sinds ontvangst van de auto 3x de fietsendrager gebruikt, maar nog geen enkele keer stroom / verlichting op de fietsendrager gehad (en dus ook 3 zonder verlichting gereden.... |:( ).
Het in- en uitklappen van de trekhaak gaat overigens wel zonder problemen.
Ik begin te twijfelen of het 1) aan de fietsendrager ligt of 2) dat de stroomtoevoer van trekhaakverlichting niet is aangesloten.
Van het weekend nog maar eens kijken of het bij de aanhanger wel werkt en wellicht nog eens een reset proberen (knoppen op het stuur indrukken).

• clydevdl
  • Laatst online: 00:13
Nou vroegy staat er bij mij nog steeds en nu staat er iets in het zweeds/deens ipv passiersdeur sluiten bij de snelkoppelingstoets onder het scherm

• bullseye1977
clydevdl schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:29:
Nou vroegy staat er bij mij nog steeds en nu staat er iets in het zweeds/deens ipv passiersdeur sluiten bij de snelkoppelingstoets onder het scherm
Hahaha 2 stappen vooruit en weer 1 terug..

• mvrooij
Nog niet getest, zal pas maandag zijn ben ik bang.

• mvrooij
LKBoer schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:06:
[...]

Gisteravond na update 2.0.4 even de fietsendrager er aan gehangen om te testen. Helaas bij mij geen oplossing / verbetering. Ik heb sinds ontvangst van de auto 3x de fietsendrager gebruikt, maar nog geen enkele keer stroom / verlichting op de fietsendrager gehad (en dus ook 3 zonder verlichting gereden.... |:( ).
Het in- en uitklappen van de trekhaak gaat overigens wel zonder problemen.
Ik begin te twijfelen of het 1) aan de fietsendrager ligt of 2) dat de stroomtoevoer van trekhaakverlichting niet is aangesloten.
Van het weekend nog maar eens kijken of het bij de aanhanger wel werkt en wellicht nog eens een reset proberen (knoppen op het stuur indrukken).
Denk dat er bij jou dan meer mis is, bij mij werkt het namelijk altijd alleen zoals meerdere hier aangeven dien je soms 5 minuten te wachten. In het begin geeft hij wat foutmeldingen en detecteerd hij hem niet goed. Als je hem aansluit, de auto 5 minuten volledig afzet en wegloopt en daarna terug komt is het goed. Dit geldt ook als je hem eraf haalt en hem in wilt klappen.

Ik ga het zondag/maandag testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 17:11
Joey Stassen schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:48:
Zijn er meer mensen die uit de app zijn gegooid met de update en de auto niet meer zichtbaar krijgen?
Yes, hier ook. App even geforceerd sluiten en opnieuw starten: opgelost (IOS)

[ Voor 11% gewijzigd door kingknoest op 17-09-2025 13:49 ]

• Serage75
  • Laatst online: 18:18
Heeft iemand anders er ook last van dat de auto niet meer automatisch sluit als je wegloopt. De auto wordt na de update niet meer vergrendeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 00:13
Serage75 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:11:
Heeft iemand anders er ook last van dat de auto niet meer automatisch sluit als je wegloopt. De auto wordt na de update niet meer vergrendeld
Nope geen last van alles werkt gewoon.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste