Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste
Acties:

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:22
RCZ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:00:
[...]

Krijg je melding niet weg door volumeknop op stuur in te drukken?
Nee, kon ook niet switchen van view (bijv spotify of verbruik info via knop op stuur)

Soft reset deed ook niets.

Zeekr 7x Privilege AWD

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 02:35
Voor iedereen die ook continu gezeur heeft met de hotspot:

Krypton heeft gereageerd. Blijkbaar komt het door de speciale karakters, de auto lijkt daar op system level nog niet zo lekker mee om te gaan tijdens de verificatie/cache gedeelte.
Haal ‘-’ weg bij Zeekr-xxxx, en het probleem zou opgelost moeten zijn. Deze kan je vinden onder: Settings → Connection → Device name.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8jBMii4k7fK2LWMd5hZNBj9QSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8QDW5iYJedjKxGQs022a9UY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf nog even aan het testen of de auto nu ook automatisch verbindt zodra de hotspot vanzelf aangaat op m’n telefoon.

[ Voor 197% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 30-12-2025 22:34 ]

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:14
4v4t4r schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:10:
[...]

Nee, kon ook niet switchen van view (bijv spotify of verbruik info via knop op stuur)

Soft reset deed ook niets.
Ik heb dit zelfde probleem na bandenwissel waarbij ze mijn sensor hebben gesloopt. Je krijgt dit weg door de rechtse knop (volume) in te drukken als dit in je scherm staat.
Daarna is de melding 'gedempt' en kun je wel andere dingen zien.

• 4v4t4r
Frank_P schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:39:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem na bandenwissel waarbij ze mijn sensor hebben gesloopt. Je krijgt dit weg door de rechtse knop (volume) in te drukken als dit in je scherm staat.
Daarna is de melding 'gedempt' en kun je wel andere dingen zien.
Hebben ze de sensor vervangen?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Frank_P
4v4t4r schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:51:
[...]

Hebben ze de sensor vervangen?
Nee nog niet, staat in bestelling. Elke keer als ik instap krijg ik 3x een reeks waarschuwingen dat 1 ve sensoren kapot is.

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:34
Hebben wij eigenlijk stuurverwarming?
Kom dit niet zo snel tegen maar vond ik altijd wel prettig

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:02
Jeffdbr schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 23:47:
Hebben wij eigenlijk stuurverwarming?
Kom dit niet zo snel tegen maar vond ik altijd wel prettig
Jazeker! Ook pas achter gekomen en is heerlijk nu! Als je op het fan logo voor de kachel klikt zie je in het scherm rechts een stuurwiel. Of via uitgebreide menu stoelverwarming (swipen op een stoel icoon) dan kun je ook daar de stuurverwarming inschakelen. Enjoy!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Ik weet niet meer wie het vroeg maar wat betreft laders zie ik altijd (bijgevoegd) wat er beschikbaar is, vermogen en hoeveel outputs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfvVzsV2gAipi8vDM1uKmSB03Xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gLU5biEKxAY6mrdVvvWVHVF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pCYcwarTIaHPgiUHhAZFoFiHRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSfje880pXByBY1ZGZKTY3u7.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Nu online
St3ve-0 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:12:
[...]

Welk bewijs had je hiervoor overhandigd? Ik heb hetzelfde ‘probleem’ omdat we de auto al in maart besteld hadden. Bij het activeren van het internet stond in de voorwaarden bij mij wel overal ‘fair use policy’. Moet nog even afwachten hoe dit uitpakt want de aanvraag loopt nog.

Wij hebben gisteren ook onze LR opgehaald. De software update 2.1 was al voorgeïnstalleerd. Wat rijdt die heerlijk zeg! Persoonlijk vind ik de Eco-stand het lekkerst rijden met standard steering, omdat dit gewoon het meest relaxed en vergevingsgezind aanvoelt (mijn vriendin wordt snel wagenziek).

Vandaag ook direct de auto laten wrappen voor een two-tone look met zwart dak. Zoals ik eerder aangaf, vind ik de 7x met het zwart dak van de Privilege een stuk sportiever ogen, het resultaat mag er dan ook echt zijn! Kosten (€300,-) vielen mij alleszins mee. Ik ben helemaal blij met onze nieuwe aanwinst 😁

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bewijs van de fair use staat in de voorwaardes van de bestelling + bevestiging vanuit Zeekr.

• Ian_
  • Nu online
Bdm schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:19:
Hmm. Nog meer mensen probleem met michelin winterbanden? Wat ben je van plan hier nog mee te doen?
[...]
Momenteel 6 weken eronder en geen problemen, ook niet bij hogere snelheden. Heb even test gedaan van 100- tot 150 km/h met stappen met 5 km/h maar geen abnormaal geluid?

Zomerbanden waren dan ook niet versleten bij 12K km en heb zelf geen last van rechtuit problemen gehad.

Winterbanden staan op 3.2 bar.

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-01 18:11
Ian_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 05:49:
[...]

Bewijs van de fair use staat in de voorwaardes van de bestelling + bevestiging vanuit Zeekr.
Er was iemand bezig om dit met zeekr op te nemen, zodat de mensen die ik de fair use periode besteld hebben, dit alsnog zouden krijgen zoals afgesproken toch?

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:20
Weet iemand ook waar je het geluid wanneer de auto start met opladen uit kunt zetten?

• 4v4t4r
Frank_P schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 22:38:
[...]

Nee nog niet, staat in bestelling. Elke keer als ik instap krijg ik 3x een reeks waarschuwingen dat 1 ve sensoren kapot is.
Via de banden of via zeekr?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
  • Nu online
Jaap09 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:30:
Weet iemand ook waar je het geluid wanneer de auto start met opladen uit kunt zetten?
Not possible

• Ian_
  • Nu online
Ruben_sim schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:23:
[...]

Er was iemand bezig om dit met zeekr op te nemen, zodat de mensen die ik de fair use periode besteld hebben, dit alsnog zouden krijgen zoals afgesproken toch?
Ja, dat ben ik! 25.09.2025 heb ik een bevestiging gehad. Details kan ik nog niet delen maar zal vandaag nog een poging doen om dit te laten ophelderen zodat de meeste hier met goed nieuws bovenop de update het jaar uit kunnen gaan.

(Worst case deel ik iets komende week).

• Frank_P
4v4t4r schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:42:
[...]

Via de banden of via zeekr?
Via de Renault/Dacia dealer (bij Zeekr ga ik vanuit), daar moet ik namelijk mijn banden laten wisselen van mijn LM.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 28 december 2025 @ 20:49:
[...]

Er verschilt eigenlijk maar een handjevol dingen aan de Core. Wat je mist:

Accu t.o.v. LR en Privilege
Gezien hoe snel de 7X kan laden, zag ik niet echt de noodzaak om voor de LR of Privilege te gaan. Even de accu voorverwarmen, 5–10 minuten laden en je kunt weer door.

21-speaker set
De Core heeft (uit m’n hoofd) 12 speakers. Iets minder, maar nog steeds ruim voldoende om muziek hard én goed te laten klinken.
In de instellingen kun je bovendien instellen dat het volume automatisch iets omhoog gaat bij hogere snelheden, om het bandengeluid te compenseren.
Ik merk wel dat Zeekr Sound Effect (nog) niet werkt op de Core, mogelijk omdat hiervoor de 21-speaker setup nodig is.

Luchtvering
Nooit gehad, dus ik mis het niet. En Nederlandse wegen behoren over het algemeen tot de beste in de EU.

Nappa-lederen stoelen
Tijdens de proefrit in de LR vond ik ze erg fijn zitten, maar met de stoffen stoelen in de Core merk ik eerlijk gezegd nauwelijks verschil in zitcomfort.

Stoelventilatie
Zelf nooit gehad, dus mis ik (voor nu) ook niet.

Minder pk’s
415 pk is meer dan voldoende — je rijdt praktisch iedereen eruit, totdat je een Privilege tegenkomt. Dan wint die uiteindelijk nét over de streep 😜
Maar goed: hoe meer, hoe beter zeggen we dan maar hahaha.

Heads-up display (HUD)
Zit er trouwens ook niet op — en ik heb het zelf ook nooit gehad. Aangezien Zeekr nog wat werk te doen heeft om het volledige potentie van de HUD te benutten, was het voor mij op dit moment geen echte meerwaarde.

Elektrische stuurverstelling
Eerlijk gezegd vind ik handmatig verstellen nog steeds de meest efficiënte manier, vooral als je het snel even tijdens het rijden wilt aanpassen.
Ik weet niet of de Core Business Edition deze functie wél krijgt.

Ik rij overigens nog met de v1 Core uitvoering. Nu Zeekr de Business Edition heeft uitgebracht, voelt dat achteraf wel een gemiste kans. Volgende ronde ga ik waarschijnlijk voor de Business Edition.

Voor de rest is de Core praktisch identiek aan de LR en Privilege.
Wat is de laadtijd van 20 naar 100%. Vanwege de lfp batterij zou ik naar verwachting voor langere reizen direct naar 100% laden. En misschien wel bij dagelijks gebruikt ook, zonder de negatieve gevolgen. Het verschil is dan 80% bij ncm a 75kWh vergeleken met 100% lfp a 75kWh.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
petermdevries schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:26:
[...]

ja inderdaad, interessant. Ben wat aan het spelen met evcc en zou eigenlijk de soc van de Zeekr willen weten en die lijkt hier on de response te zitten.

Of weet iemand of deze api sowieso ergens beschreven staat?
Ik draai ook evcc en zou ook graag de soc uitgelezen willen hebben. Ik heb al pogingen gedaan om dit met obd te doen maar nog zonder succes.

Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand dit al gelukt is?

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:02
Bdm schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:19:
Hmm. Nog meer mensen probleem met michelin winterbanden? Wat ben je van plan hier nog mee te doen?
[...]
Ik heb de versie met de codering voor Mercedes-Benz AMG ipv de XL. De XL zou 4db stiller zijn en dat geloof ik wel want deze zijn best hoorbaar. Ze trillen ook wat. Moet daar (het trillen) eigenlijk nog een keertje mee terug maar het ontbreekt mij aan de tijd daarvoor..

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:52
Dat moet wel kunnen. Ergens bij algemene instellingen onder geluid of energie management of light exterieur instellingen zit een optie om de lichten en geluid uit te zetten als je nabij de auto komt met de sleutel of als deze start met laden. Ik heb bij mij beide uitgezet.

• Rioja1969
  • Laatst online: 00:04
Ian_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 04:40:
Ik weet niet meer wie het vroeg maar wat betreft laders zie ik altijd (bijgevoegd) wat er beschikbaar is, vermogen en hoeveel outputs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat was ik, thanks 🙏 Dat ziet er inderdaad erg goed, bruikbaar en overzichtelijk uit. Ik kan mij voorstellen dat je dit alleen krijgt als je op een willekeurig moment zoekt naar laders in de buurt, klopt dat? Waar het bij mij steeds mis gaat is dat ik van tevoren een lange route inplan, waarbij sowieso een keer geladen moet worden. In dat geval bepaalt de navigatie eigenlijk bij welke snellader ik onderweg moet stoppen om te laden. In de meeste gevallen kiest hij dan een snellader die niet aan mijn voorkeuren voldoet. Volg ik dan een verkeerd proces, wat doe ik verkeerd? Moet ik de snellader voor aanvang van de route al selecteren of kan dat tijdens de reis ook nog met al die mooie details mbt snelheid en beschikbaarheid van de laders. Tijdens de reis zie ik volgens mij minder details over de lader waar de navigatie mij naartoe wil sturen.

Nogmaals dank voor jouw hulp, wordt zeer gewaardeerd 👍

• 4v4t4r
Frank_P schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:20:
[...]

Via de Renault/Dacia dealer (bij Zeekr ga ik vanuit), daar moet ik namelijk mijn banden laten wisselen van mijn LM.
Ik ben nu bij kwikfit, ze stoppen er een nieuwe sensor in zeggen ze. Let's see 😊

Zeekr 7x Privilege AWD

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:18
Ik lees in de Zeekr iOS release notes "only owners can create the key and then share it via the wallet to another ios device"... Nu snap ik de opmerkingen over koppeling aan een profiel die hier voorbij kwamen. Maar goed, ik ben een Android gebruiker, maar de rest van het gezin heeft wel een iphone. Dus dan lijkt het me dat we de app op al hun telefoons installeren, op eentje inloggen onder mijn Zeekr account, key aanmaken, key sharen met de rest en dan weer uitloggen?

Even terugkomend op het geluid; het is echt anders dan mijn model S. En op dezelfde manier als dat mijn JBL oortjes echt anders klinken dan mijn Sony oortjes; de Tesla en JBL hebben een vollere bas. De speaker in de portier in de Tesla is ook veel groter dan die in de portier van de Zeekr.

• Ian_
  • Nu online
Rioja1969 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:55:
[...]

Dat was ik, thanks 🙏 Dat ziet er inderdaad erg goed, bruikbaar en overzichtelijk uit. Ik kan mij voorstellen dat je dit alleen krijgt als je op een willekeurig moment zoekt naar laders in de buurt, klopt dat? Waar het bij mij steeds mis gaat is dat ik van tevoren een lange route inplan, waarbij sowieso een keer geladen moet worden. In dat geval bepaalt de navigatie eigenlijk bij welke snellader ik onderweg moet stoppen om te laden. In de meeste gevallen kiest hij dan een snellader die niet aan mijn voorkeuren voldoet. Volg ik dan een verkeerd proces, wat doe ik verkeerd? Moet ik de snellader voor aanvang van de route al selecteren of kan dat tijdens de reis ook nog met al die mooie details mbt snelheid en beschikbaarheid van de laders. Tijdens de reis zie ik volgens mij minder details over de lader waar de navigatie mij naartoe wil sturen.

Nogmaals dank voor jouw hulp, wordt zeer gewaardeerd 👍
Ik moet eerlijk zeggen, dat als ik een lange rit maak ik een adres invul en dan kijk waar de auto wilt laden en zo nodig aanpas. Doordat ik binnen de Benelux + Duitsland altijd filter op:
  • Preferred: IONITY & Fastned
  • Avoid: Shell recharge & ENWB & Electra & Allego
Kom ik altijd goed uit. Wat betreft precondition en laadsnelheid kan ik een heel boekwerk schrijven over wat beter kan bij Zeekr maar veel staat al in tickets.

Samenvatting:
  • Batterijen vinden het fijn om ongeveer tussen de +25C en +30C te zitten.
  • Hoe lager de SoC% hoe hoger het piekvermogen
  • Wanneer het koud is, precondition je de batterij
  • Wanneer het warm is, kan je het aanzetten maar vaak is de batterij al op temperatuur
  • Zeekr limiteert precondition tot 20%
  • Indien onder 20% werkt het niet, je kan de knop indrukken maar er gebeurd geen pepernoot
Stel je rijdt weg met 25% naar een bestemming en precondition staat aan om tussentijds te laden. Dit gaat goed tot de SoC >20%, dan stopt het verwarmen van de batterij. Door het koude weer kan het zijn dat de opwarmen door rijden (is minimaal) de batterij zelfs laat afkoelen. Fijn met 10% bij je snellader en je hebt een koude batterij, wat weer resulteert in lagere snelheden.

Simpele oplossing, Zeekr moet precondition toelaten tot minimaal 10% en ben zelf van mening tot 5% met een pop-up (kost energie).

[ Voor 28% gewijzigd door Ian_ op 31-12-2025 10:19 ]

• 4v4t4r
Voor de mensen die klagen over laadsnelheid.. 400kW lader fastned.

Hj zakt nu wel iets in naar 285 rond de 40%
/edit, nu op 60% nog steeds 240kW
/edit 2 op 75% nog steeds met 195kW (hij zit nu op 215 zelfs op 80%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt4TsBtTWLN2hrnYsxTqrdSVhyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Sw1qYQ4YonYMWx8wyuncHqp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 31-12-2025 10:38 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rioja1969
Ian_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:12:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen, dat als ik een lange rit maak ik een adres invul en dan kijk waar de auto wilt laden en zo nodig aanpas. Doordat ik binnen de Benelux + Duitsland altijd filter op:
  • Preferred: IONITY & Fastned
  • Avoid: Shell recharge & ENWB & Electra & Allego
Kom ik altijd goed uit. Wat betreft precondition en laadsnelheid kan ik een heel boekwerk schrijven over wat beter kan bij Zeekr maar veel staat al in tickets.

Samenvatting:
  • Batterijen vinden het fijn om ongeveer tussen de +25C en +30C te zitten.
  • Hoe lager de SoC% hoe hoger het piekvermogen
  • Wanneer het koud is, precondition je de batterij
  • Wanneer het warm is, kan je het aanzetten maar vaak is de batterij al op temperatuur
  • Zeekr limiteert precondition tot 20%
  • Indien onder 20% werkt het niet, je kan de knop indrukken maar er gebeurd geen pepernoot
Stel je rijdt weg met 25% naar een bestemming en precondition staat aan om tussentijds te laden. Dit gaat goed tot de SoC >20%, dan stopt het verwarmen van de batterij. Door het koude weer kan het zijn dat de opwarmen door rijden (is minimaal) de batterij zelfs laat afkoelen. Fijn met 10% bij je snellader en je hebt een koude batterij, wat weer resulteert in lagere snelheden.

Simpele oplossing, Zeekr moet precondition toelaten tot minimaal 10% en ben zelf van mening tot 5% met een pop-up (kost energie).
Helder, bedankt Ian 👍

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:59

Freedive

] Ken sent me _

St3ve-0 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:49:
[...]

Dat moet wel kunnen. Ergens bij algemene instellingen onder geluid of energie management of light exterieur instellingen zit een optie om de lichten en geluid uit te zetten als je nabij de auto komt met de sleutel of als deze start met laden. Ik heb bij mij beide uitgezet.
Ben benieuwd naar een foto van die instelling!
Volgens mij heeft niemand die hier nog gevonden ;-)

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-01 17:14
ff2000 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:43:
[...]

Ik draai ook evcc en zou ook graag de soc uitgelezen willen hebben. Ik heb al pogingen gedaan om dit met obd te doen maar nog zonder succes.

Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand dit al gelukt is?
Gisteren voor elkaar gekregen door de eerdere tip met proxyman de api request eruit te vissen en als custom vehicle met vervolgens een http plugin als source de soc te implementeren.

Maar het token zal beperkt aantal dagen geldig zijn en ik weet nog niet of en hoe ik een nieuw token kan ophalen. Die call heb ik nog niet langs zien komen dus even afwachten.

Gisteravond werkte het wel zoals verwacht.

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:51
Misschien een bijzaak, maar eigenlijk ook weer niet: de buitentemperatuur meter geeft bij mij standaard 3 á 4 graden warmer aan dan het volgens alle weerapps en het weerbericht op het grote scherm werkelijk is.
Herkent iemand dit en is dit te beïnvloeden?
(Ik wacht nog op de update naar 2.1, auto op 23/12 opgehaald).

[ Voor 11% gewijzigd door BUX73 op 31-12-2025 11:13 ]

• Appel01
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 02:09
Nav eerdere vragen over sneeuwkettingen, de Goodyear Ultra Grip / Issegood maat XXL zijn soort sloffen (e50 bij amazon) maar naar t lijkt wel gecertificeerd voor oa duitsland, oostenrijk, frankrijk.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Appel01 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:42:
Nav eerdere vragen over sneeuwkettingen, de Goodyear Ultra Grip / Issegood maat XXL zijn soort sloffen (e50 bij amazon) maar naar t lijkt wel gecertificeerd voor oa duitsland, oostenrijk, frankrijk.
https://www.anwb.nl/auto/...n-in-oostenrijk-verplicht
Let op: sneeuwsokken worden in Oostenrijk niet gezien als sneeuwkettingen, maar als wegrijhulpen (Anfahrhilfen). Sneeuwsokken zijn in Oostenrijk dus geen volwaardig alternatief voor sneeuwkettingen.

• St3ve-0
Freedive schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:51:
[...]

Ben benieuwd naar een foto van die instelling!
Volgens mij heeft niemand die hier nog gevonden ;-)
Hierbij: settings > lighting> exterior, de twee schuifjes ‘approach’ en ‘charging’ lights uitzetten. Ik heb wel 2.1 trouwens.

Edit: Excuus, zie nu dat het je om het geluid ging. Niet de verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-6P_KXGVsCQLKJgBeXu42pvM74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxNcAwIFqd46RVaw4rbVMg76.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door St3ve-0 op 31-12-2025 12:01 ]

• tbee
petermdevries schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:54:
[...]

Gisteren voor elkaar gekregen door de eerdere tip met proxyman de api request eruit te vissen en als custom vehicle met vervolgens een http plugin als source de soc te implementeren.

Maar het token zal beperkt aantal dagen geldig zijn en ik weet nog niet of en hoe ik een nieuw token kan ophalen. Die call heb ik nog niet langs zien komen dus even afwachten.

Als je die API uitvogelt, do share!

• ubzY3.eMBstiLL
ReseT schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:42:
[...]

Wat is de laadtijd van 20 naar 100%. Vanwege de lfp batterij zou ik naar verwachting voor langere reizen direct naar 100% laden. En misschien wel bij dagelijks gebruikt ook, zonder de negatieve gevolgen. Het verschil is dan 80% bij ncm a 75kWh vergeleken met 100% lfp a 75kWh.
Zie onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DlnG3o_rIZAfFU3wIyI6_9aX98=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bo79F1ON8vvkhHjAKQrIH6rg.png?f=fotoalbum_large

@Ian_ ik was afgelopen week naar Groen Goud Biervliet (Middenweg 13A 4521 PG Biervliet) gereden, alleen deed ik dit om 03:30 en -2 buiten zonder voor verwarmen ivm zware rechtervoet. Ik arriveerde met 8%, dus niet echt een top resultaat. Moet hoger kunnen, ff beter timen.
Ik ga komende weken ff wat vaker testen om wat betere beeld te creëren.

Overigens heb ik gelezen dat FastNed in het zuiden een handjevol snelladers gaat (of heeft inmiddels al) upgraden naar 400KW. Hadje ook al wat gezien/gehoord etc? Specs zijn dan ook haalbaar voor 7x of word ie gethrottled?

• Ian_
  • Nu online
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:31:
[...]

Zie onderstaande:
[Afbeelding]

@Ian_ ik was afgelopen week naar Groen Goud Biervliet (Middenweg 13A 4521 PG Biervliet) gereden, alleen deed ik dit om 03:30 en -2 buiten zonder voor verwarmen ivm zware rechtervoet. Ik arriveerde met 8%, dus niet echt een top resultaat. Moet hoger kunnen, ff beter timen.

Overigens heb ik gelezen dat FastNed in het zuiden een handjevol snelladers gaat (of heeft inmiddels al) upgraden naar 400KW. Hadje ook al wat gezien/gehoord etc? Specs zijn dan ook haalbaar voor 7x of word ie gethrottled?
Fastned werkt samen met Alpitronic en ABB. Beide 400 kW laders kunnen tot 600 A boost leveren en kunnen nominaal output leveren over de gehele voltage lijn. Dit resulteert in bijvoorbeeld dit (wat nog steeds niet maximaal is)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaeX4xzX56g1FePeX4FVjIi0lVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pd4PVGiIL6lmcjxTXSGZ9Sh5.jpg?f=fotoalbum_large

Fastned heeft vrij veel laders al een update gegeven, filter in de app maar een op 400 kW en nu ook een pilot tussen Lelystad en Almere (600 A boost dus nog steeds “limited by EVSE”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zJ2tR2EhQD4a9T9rlaelv1WE_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSwSP6iVHluqhcKFfmywVN7U.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort Q1 wordt er een ‘true’ 560 kW lader geïnstalleerd “public” die tot 700 A kan gaan. Dan kunnen we de 7X eens goed testen!

Heb het wel eens vaker gedeeld, maar dit is mijn record en heb nergens online nog hoger gezien (besides 🇨🇳 die op GB/T laden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNK5zFapRxv1KkVsma4jLcnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:27
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:31:
[...]

Zie onderstaande:
[Afbeelding]

Dit is wel veelbelovend. En voor ons een reden om misschien toch voor de 75kW LFP te gaan. Want die paar keer dat we het nodig hebben, zijn we toch niet klaar met één keer snelladen. Dus kunnen we bij hoge laadsnelheid net zo goed met de kleinere accu rijden. Voor de rest van het jaar is de 75 kWh accu eigenlijk ook wel voldoende.

Nu nog even hopen dat de Zeekr 7GT snel uit komt, want die heeft dezelfde batterijen en is als het goed is nog zuiniger. Dat maakt de 75kWh extra interessant en zou meestal wel 400+ km in praktijk moeten geven.

Xpeng heeft zowel de kleine als de grote batterij in LFP uitgevoerd en is helemaal van NMC afgestapt. Maar de G9 is natuurlijk een flink maatje groter zodat er 95kWh LFP onder past. Onder de G6 ligt 81kWh.

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• Belskuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:31
Ian_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:12:
[...]

Fastned werkt samen met Alpitronic en ABB. Beide 400 kW laders kunnen tot 600 A boost leveren en kunnen nominaal output leveren over de gehele voltage lijn. Dit resulteert in bijvoorbeeld dit (wat nog steeds niet maximaal is)
[Afbeelding]

Fastned heeft vrij veel laders al een update gegeven, filter in de app maar een op 400 kW en nu ook een pilot tussen Lelystad en Almere (600 A boost dus nog steeds “limited by EVSE”
[Afbeelding]

Binnenkort Q1 wordt er een ‘true’ 560 kW lader geïnstalleerd “public” die tot 700 A kan gaan. Dan kunnen we de 7X eens goed testen!

Heb het wel eens vaker gedeeld, maar dit is mijn record en heb nergens online nog hoger gezien (besides 🇨🇳 die op GB/T laden)
[Afbeelding]
Ik heb op mijn wintersport ook al diverse malen bijna of helemaal de 400kw aangetikt en in een kwartiertje zit je dik over de 80% waardoor de auto nog aan het wachten is op onze pitstop ipv ik op de auto. Zie hier een paar fotos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srxvh67ZFlowmzUfDlCKZx5PQGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFwldBA7zSHsgeKfqW2MMQwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgf2ssj6DGn8YW6irbsnEDvdMJY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rDiPehGu05GsUO4wvjkTXrLJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XG9dJfAeevtrQQSJ46ItaVFVSbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0iSszHxmiupfc7LuapwzCvY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg39gCBXtBKEqiNdl9VyEflRx0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogt2FVA4z3P7dycUY6JkYUWo.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Nu online
Belskuh schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:38:
[...]

Ik heb op mijn wintersport ook al diverse malen bijna of helemaal de 400kw aangetikt en in een kwartiertje zit je dik over de 80% waardoor de auto nog aan het wachten is op onze pitstop ipv ik op de auto. Zie hier een paar fotos
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
320 kW beschikbaar op het moment van laden die de Zeekr 7X wel heeft uitgespeeld voor het grootste gedeelte 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWfabZrnXb8mmwQBA0VXtO7kHB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbjxZtxlZ4pjjwcN1WrBsXS5.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Nu online
sjoerd-p schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:22:
[...]

Dit is wel veelbelovend. En voor ons een reden om misschien toch voor de 75kW LFP te gaan. Want die paar keer dat we het nodig hebben, zijn we toch niet klaar met één keer snelladen. Dus kunnen we bij hoge laadsnelheid net zo goed met de kleinere accu rijden. Voor de rest van het jaar is de 75 kWh accu eigenlijk ook wel voldoende.

Nu nog even hopen dat de Zeekr 7GT snel uit komt, want die heeft dezelfde batterijen en is als het goed is nog zuiniger. Dat maakt de 75kWh extra interessant en zou meestal wel 400+ km in praktijk moeten geven.

Xpeng heeft zowel de kleine als de grote batterij in LFP uitgevoerd en is helemaal van NMC afgestapt. Maar de G9 is natuurlijk een flink maatje groter zodat er 95kWh LFP onder past. Onder de G6 ligt 81kWh.
Beide hebben hun voor- & nadelen, maar laat wel duidelijk zo’n dat het hele productieproces nog te verwaarlozen is qua CO2 etcetera.

• ubzY3.eMBstiLL
sjoerd-p schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:22:
[...]

Precies. Voor werk rijd ik zo’n 80% snelweg en 20% stad/dorp. Daarom laad ik ’m meestal tot 100% en soms zelfs 2 / 3 keer per dag, afhankelijk van hoe druk het is.
Heb ik bijvoorbeeld een rit Maastricht → Hoogeveen, dan is het gewoon verstandig om zoveel mogelijk bereik te hebben.

In mijn situatie is LFP daarom ook logischer en het werd zelfs geadviseerd door de LM. Zij houden alles bij qua kilometers per maand, kwartaal en jaar.
Op basis daarvan maakt de LM rapporten met statistieken, zodat ik precies inzicht heb in wat ik heb gereden, hoe vaak ik laad en hoe lang de laadsessies duren.

• menno76
  • Laatst online: 01-01 14:11
[

quote]burnfout schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:21:
[...]

Ik heb helaas precies dezelfde ervaring, ik heb hem nu een 6 weken, verschillende snelladers in NL geprobeerd, maar sneller dan 210 heb ik nog niet gezien. Valt erg tegen. Het zal inderdaad aan temparatuur liggen de laatste tijd, dat had ik van te voren niet goed voor ogen.

Ik hoop dat naar wintersport na sessies van een uur of 2.5 rijden, en dan Ionity pakken het wat sneller gaat. Anders schiet ik qua laadsnelheid ten opzichte van de polestar 2, met de wintersport er niks mee op.

Ik heb net geprobeerd de route te plannen naar mijn wintersport dorp, 1050 KM, dan zegt hij 4 laadstops, wel gelukkig plant hij Ionity's in, 30 minuten per laadstop. Zal hopelijk in realiteit wat sneller zijn.
[/quote]

Je kan ook denkbeeldig van tevoren 2 uur langer rekenen voor de hele reis en dan valt ineens alle laadstress van je af;)

• 4v4t4r
menno76 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:43:
[

quote]burnfout schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:21:
[...]

Ik heb helaas precies dezelfde ervaring, ik heb hem nu een 6 weken, verschillende snelladers in NL geprobeerd, maar sneller dan 210 heb ik nog niet gezien. Valt erg tegen. Het zal inderdaad aan temparatuur liggen de laatste tijd, dat had ik van te voren niet goed voor ogen.

Ik hoop dat naar wintersport na sessies van een uur of 2.5 rijden, en dan Ionity pakken het wat sneller gaat. Anders schiet ik qua laadsnelheid ten opzichte van de polestar 2, met de wintersport er niks mee op.

Ik heb net geprobeerd de route te plannen naar mijn wintersport dorp, 1050 KM, dan zegt hij 4 laadstops, wel gelukkig plant hij Ionity's in, 30 minuten per laadstop. Zal hopelijk in realiteit wat sneller zijn.
[/quote]

Je kan ook denkbeeldig van tevoren 2 uur langer rekenen voor de hele reis en dan valt ineens alle laadstress van je af;)
Ik weet zeker dat het mee valt. De P2 kakt echt snel in met laadsnelheid na de 55% en de 7x blijft lang door gaan rond de 200kW.

Daarnaast als alle laadpleinen vol zitten , de hele dag door trekt dat net het ook niet vermoed ik zo.

Mijn insteek: je bent op vakantie, je bent niet aan het racen om zo snel mogelijk daar/thuis te komen. Ik geniet al van de reis zelf (geen werk stress, rustig aan etc)

Zeekr 7x Privilege AWD

• menno76
  • Laatst online: 01-01 14:11
4v4t4r schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:47:
[...]

Ik weet zeker dat het mee valt. De P2 kakt echt snel in met laadsnelheid na de 55% en de 7x blijft lang door gaan rond de 200kW.

Daarnaast als alle laadpleinen vol zitten , de hele dag door trekt dat net het ook niet vermoed ik zo.

Mijn insteek: je bent op vakantie, je bent niet aan het racen om zo snel mogelijk daar/thuis te komen. Ik geniet al van de reis zelf (geen werk stress, rustig aan etc)
denk maar zo je staat tijdens je vakantie waarschijnlijk in 1 dag meer te wachten bij de skilift dan je heen en terugreis bij de laders. Zeker met kerst. Dus misschien idee je skies alvast om te doen bij een laadplek en even te wennen aan je schoenen;) beetje stretchen

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
petermdevries schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:54:
[...]

Okay keurig. Hoe ons op de hoogte.

• Jasper-NL
  • Laatst online: 08:01
Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:06:
[...]
  1. Goodyear UltraGrip Performance 3
  2. Michelin Pilot Alpin 5 SUV
  3. Bridgestone Blizzak 6
  4. Dunlop Winter Sport 5
  5. Hankook Winter i*cept evo3 W330
Ik heb niet zo veel verstand van banden, misschien kunnen jullie me verder helpen.

Aangezien ik de 7X privé ga rijden, let ik wellicht net wat meer op de uitgave dan wanneer het via een LM gaat.

Ik krijg volgend jaar de 7X business edition met 20" velgen. We hebben winterbanden nodig voor de wintersport.

A.d.h.v. de top 5 die hier eerder waren genoemd ben ik online gaan 'shoppen':
Als ik de goodyear bekijk bij bv Euromaster, dan betaal je daar 381 euro per band (zonder montage), behoorlijk aan de prijs.
https://www.euromaster.nl.../ultra-grip-performance-3

Via een online website zijn ze al een stuk voordeliger, 248 euro per band. Scheelt voor 4 banden dus ruim 500 euro in aanschaf:
https://www.bettertires.c...07f9ab7625dcc562646df131/

Daarmee kan je natuurlijk ook langs een garage gaan om ze te monteren.

Zie ik iets over het hoofd, of heeft iemand anders nog budget tips?

• Ian_
  • Nu online
Jasper-NL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:06:
[...]

Ik heb niet zo veel verstand van banden, misschien kunnen jullie me verder helpen.

Aangezien ik de 7X privé ga rijden, let ik wellicht net wat meer op de uitgave dan wanneer het via een LM gaat.

Ik krijg volgend jaar de 7X business edition met 20" velgen. We hebben winterbanden nodig voor de wintersport.

Als ik de goodyear bekijk bij bv Euromaster, dan betaal je daar 381 euro per band (zonder montage), behoorlijk aan de prijs.

Via een online website zijn ze al een stuk voordeliger, 248 euro per band. Scheelt voor 4 banden dus ruim 500 euro in aanschaf:

ANWB banden vergelijken, bestellen en laten monteren. Easy savings.

• ubzY3.eMBstiLL
Rmaxx schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:15:
[...]

Meeste zal max 110 zijn en overwegend 50-70. Eerlijk gezegd ben ik niet zo bang voor het bereik kwestie van een beetje plannen en laadpalen staan werkelijk overal tegenwoordig. Testritje gemaakt; audio was iets minder maar meer dan goed genoeg, Auto reed wel heerlijk verder. Was alleen ineens niks duidelijk over de privatelease prijzen, heel wazig. De berekening die er 2 dagen op heeft gestaan werkt al een week niet meer. Je kunt er nu wel een trekhaak bij kiezen, maar er komt geen getal meer uit. Tja dan weet je nog niks. Even afwachten dus of het nu wel of geen optie is. Zou jammer zijn, maar voor deze bedragen wel meer keuzes natuurlijk. ;)
Hierbij:

Zeekr 7X Core – winter testrit (4 °C) – cijfers, verbruik & observaties

Startcondities
100% SOC → 480 km op het driver display
Start km-stand: 11.697 km
Buitentemperatuur: 4 °C (vertrek ongeveer 22:17)
Banden: 2.5 bar bij vertrek (4 °C)
Rijmodus: Comfort
ACC & LCC ingesteld op 110 km/u → GPS: ± 107,8 – 108 km/u, praktisch non-stop
Banden: Continental EcoContact 7 19"

Climate instellingen
22 °C • A/C aan • ECO mode
Stoelverwarming: AUTO
Stuurverwarming: AUTO
Rond 23:00 aangepast naar:
Climate naar 19 °C
Stoelverwarming uit
Stuurverwarming bleef op AUTO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1muNa7hZ55q7bwcyIQC1nnkGgqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fek3puPKLwaEm7HD6KHxejA6.jpg?f=fotoalbum_large

Tripstatistieken (auto)
3h 9min
330,0 km
73,8 kWh totaal
Statisch verbruik: 0,0 kWh
Gemiddeld: 108 km/u
Omgerekend: ≈ 22,4 kWh / 100 km
Voor 4 °C, constante snelweg en ACC vind ik dat behoorlijk netjes.

Energieverdeling (systeem)
Uit het energierapport:
96,0% → Drive system
1,6% → Airconditioning
2,3% → 12V / low-voltage
0,0% → Battery temp control
0,1% → Overig
Interessant dat battery temp control op 0% bleef, kennelijk was pre-conditioning / thermal management hier nauwelijks nodig tijdens de rit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyBiaWinRZwaGhTPruGhflv5s94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mdgfk3YY9jlYZoT2KvWh5LYs.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruiksverloop
De grafiek schommelde meestal rond:
~21–25 kWh/100 km, met wat pieken bij wind / hoogteverschil / inhalen etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH0GFhhX1tjQzuf69rmyZvfwZF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXPQSWA9XwsWThB2PTZ7jiTV.jpg?f=fotoalbum_large

Aankomst: 01:33
Nog ~10 km over op het display + reserve tank.
Buitentemp nog steeds 4 °C
Banden opgewarmd naar 18 °C / 2.8 bar
Eindstand teller: 12.032 km
Totale rit: 335 km op één lading, wintercondities, ACC ±108 km/u.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAHfvnBlgrZ1rl4kUeVzlQfEn8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0ZgKXp9jJWeVLeA0SfL80Jz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 01-01-2026 03:05 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 02:14:
[...]

Hierbij:

Zeekr 7X – winter testrit (4 °C) – cijfers, verbruik & observaties

Startcondities

Climate instellingen
Climate naar 19 °C
Stoelverwarming uit
[Afbeelding]

Tripstatistieken (auto)
3h 9min
330,0 km
73,8 kWh totaal

Uit het energierapport:
96,0% → Drive system
1,6% → Airconditioning
2,3% → 12V / low-voltage
0,1% → Overig
Interessant dat battery temp control op 0% bleef, kennelijk was pre-conditioning / thermal management hier nauwelijks nodig tijdens de rit.
[Afbeelding]

Verbruiksverloop
[Afbeelding]

[Afbeelding]
d:)b
Core of long range of privelege?

• ubzY3.eMBstiLL
marteltor schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 02:47:
[...]

d:)b
Core of long range of privelege?
Thanks, aangepast in de post 🙂

• 4v4t4r
Ik wil eigenlijk best graag de nieuwe update 🤣 morgen op stap naar Duitsland

Zeekr 7x Privilege AWD

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:53
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 08:13:
Same, knaagt toch iets van een vraag of je nou vergeten bent, of dat t om een of andere reden gewoon lang duurt

• 4v4t4r
PVal24 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 09:58:
[...]

Same, knaagt toch iets van een vraag of je nou vergeten bent, of dat t om een of andere reden gewoon lang duurt
Lees hier en FB etc best wat mensen die noy niet hebben, hoop gewoon dat het vanzelf komt!

Zeekr 7x Privilege AWD

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 23:31
Goedemorgen,

Allereerst de beste wensen en een gezond 2026 gewenst!!

Omdat ik deze maand een nieuwe leaseauto mag uitzoeken ben ik naar de zeekr 7x aan het kijken.
Graag wilde ik toch nog om wat advies of ervaringen vragen. Momenteel zie ik dat je de Core business edition voor een zeer interessante prijs kunt aanschaffen die eigenlijk al helemaal compleet is. (Alleen trekhaak moet er nog bij) nu begin ik toch te twijfelen. Ik kan ook de LR nemen maar dan helemaal standaard. Dus in het wit en met de standaard velgen.
Mijn vraag is wat voor de aankomende jaren belangrijker gaat zijn (5 jaar) de extra 135 km batterij of de mooie looks😉 ik zit dus enorm te twijfelen…. Zitten er mensen met hetzelfde “probleem”😉 hoor het graag.
Groeten.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:23
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:02:
[...]

Lees hier en FB etc best wat mensen die noy niet hebben, hoop gewoon dat het vanzelf komt!
Ik heb een LR en opgehaald op 17/11. Helaas ook nog geen update binnen. Refreshen, hotspot, rijden met hotspot connectie, reboots, app update, niks lijkt invloed te hebben in ieder geval dus geduld neem ik aan.

Ik ga 10/01 op wintersport dus de druk neemt wat toe 😂

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Wel bijzonder dat je "GOM" gewoon 480km aangeeft bij 100%. Daar heb je als realistische schatting natuurlijk helemaal niets aan.

Mijn huidige EV6 heeft bij 100% altijd een (behoorlijk nauwkeurige) andere schatting van de afstand op basis van historische gegevens.
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 02:14:
[...]

Hierbij:

Zeekr 7X Core – winter testrit (4 °C) – cijfers, verbruik & observaties

Startcondities

Climate instellingen
Climate naar 19 °C
Stoelverwarming uit
[Afbeelding]

Tripstatistieken (auto)
3h 9min
330,0 km
73,8 kWh totaal

Uit het energierapport:
96,0% → Drive system
1,6% → Airconditioning
2,3% → 12V / low-voltage
0,1% → Overig
[Afbeelding]

Verbruiksverloop
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Be reasonable.... do it my way

• RCZ
  • Laatst online: 21:48

RCZ

Jasper-NL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:06:
[...]

Voor de privé-auto kijk ik ook altijd even verder dan Euromaster of Kwikfit. Op internet bestellen en dan zelf bij een garage de montage regelen scheelt vaak een hoop geld. Wel goed op letten dat je band met juiste specs besteld. Deze gelijk houden aan de originele banden. Dus ook max gewicht en max snelheid. Hogere snelheidscodering mag wel. Lager zou ik niet doen. Hoger gewicht zou ik niet gauw doen. Deze gelijk houden met origineel. Let ook goed op de dotcode. Op internet worden vaak nieuwe banden aangeboden die toch al 3 jaar of ouder zijn. Dotcode werkt met cijfers. Staat altijd op de band. Als er bijvoorbeeld staat 2524 dan is het een band die gemaakt is in week 25 van 2024.

[ Voor 3% gewijzigd door RCZ op 01-01-2026 10:46 ]

• Ian_
  • Nu online
Jullie weten dat je bij energy management je kunt kiezen:
- WLPT range
- Dynamic range

Waar de onderste is op basis van je rijgedrag en veel nauwkeuriger is.

Bij mij is het bijvoorbeeld:
- WLPT 618 km 100%
- Dynamic 520 km

• 4v4t4r
fsve schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:41:
Wel bijzonder dat je "GOM" gewoon 480km aangeeft bij 100%. Daar heb je als realistische schatting natuurlijk helemaal niets aan.

Mijn huidige EV6 heeft bij 100% altijd een (behoorlijk nauwkeurige) andere schatting van de afstand op basis van historische gegevens.

[...]
En als je hem op dynamisch zet , geeft hij wel realistisch bereik aan.

Zeekr 7x Privilege AWD

• Bdm
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01-01 13:45

Bdm

Mijn navigatie werkt sinds vanochtend niet meer. Als ik iets aanklik gebeurt er niks en zoeken naar bijv laders ook niet.. tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEbkbNusGTaxVCiFbfsV_aWxIC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLCR4tJPLXSyvDp2ECbhYbaK.jpg?f=fotoalbum_large

• Bdm

Bdm

Gek genoeg kom ik ook niet boven 140 / 150kw aan 400kw lader. Vooraf regeling accu gedaan ca 15 min

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5k6kHagO3DIjS7o-mrfXSSRhbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXndR39pgzey9Y40UF9WqWcE.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Nu online
Bdm schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:51:
Gek genoeg kom ik ook niet boven 140 / 150kw aan 400kw lader. Vooraf regeling accu gedaan ca 15 min

[Afbeelding]
  • Locatie?
  • Andere mensen?
  • SoC % inpluggen?
  • Pre conditionering wanneer aan %?
  • Hoe lang vanaf rijden naar lader?
Want als ik naar je SoC % kijk van de foto is dat niet gek met dit weer.

P.S. scherm even poetsen 🧽 😂

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:21
Tommyniesje1980 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:33:
Goedemorgen,

Omdat ik deze maand een nieuwe leaseauto mag uitzoeken ben ik naar de zeekr 7x aan het kijken.
Graag wilde ik toch nog om wat advies of ervaringen vragen. Momenteel zie ik dat je de Core business edition voor een zeer interessante prijs kunt aanschaffen die eigenlijk al helemaal compleet is. (Alleen trekhaak moet er nog bij) nu begin ik toch te twijfelen. Ik kan ook de LR nemen maar dan helemaal standaard. Dus in het wit en met de standaard velgen.
Mijn vraag is wat voor de aankomende jaren belangrijker gaat zijn (5 jaar) de extra 135 km batterij of de mooie looks😉 ik zit dus enorm te twijfelen…. Zitten er mensen met hetzelfde “probleem”😉 hoor het graag.
Groeten.
Ik kan je helaas nog geen echte info geven over de auto. Die komt over 4 dagen. Maar heb wel hetzelfde dilemma gehad. Ik heb een LR besteld en na wat overleg met de leasemaatschappij toch een combinatie kunnen maken met de andere bekleding en trekhaak. Alleen geen andere velgen, maarja je kan niet alles hebben. Die zie ik in de auto niet en ze zijn ook weer niet slecht (heb hem wel wit gehouden). Afhankelijk van de leasemaatschappij valt er met bellen echt nog wat te regelen 😀

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-01 17:17
St3ve-0 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:12:
[...]

Welk bewijs had je hiervoor overhandigd? Ik heb hetzelfde ‘probleem’ omdat we de auto al in maart besteld hadden. Bij het activeren van het internet stond in de voorwaarden bij mij wel overal ‘fair use policy’. Moet nog even afwachten hoe dit uitpakt want de aanvraag loopt nog.

Wij hebben gisteren ook onze LR opgehaald. De software update 2.1 was al voorgeïnstalleerd. Wat rijdt die heerlijk zeg! Persoonlijk vind ik de Eco-stand het lekkerst rijden met standard steering, omdat dit gewoon het meest relaxed en vergevingsgezind aanvoelt (mijn vriendin wordt snel wagenziek).

Vandaag ook direct de auto laten wrappen voor een two-tone look met zwart dak. Zoals ik eerder aangaf, vind ik de 7x met het zwart dak van de Privilege een stuk sportiever ogen, het resultaat mag er dan ook echt zijn! Kosten (€300,-) vielen mij alleszins mee. Ik ben helemaal blij met onze nieuwe aanwinst 😁

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de aanwinst! Ik zie dat het weer een stukje mooier is geworden in Almere (of omgeving)! ;) Wij hebben daar de ramen van BMW i3 laten tinten.

• Bdm

Bdm

Op wintersport dus alles wordt vies 😀 stond er vanaf 90km range dus…
Ian_ schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:54:
[...]
  • Locatie?
  • Andere mensen?
  • SoC % inpluggen?
  • Pre conditionering wanneer aan %?
  • Hoe lang vanaf rijden naar lader?
Want als ik naar je SoC % kijk van de foto is dat niet gek met dit weer.

P.S. scherm even poetsen 🧽 😂

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:35
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:49:
[...]

Waar kan ik dat instellen, dynamisch of wltp?

• Ian_
  • Nu online
Bdm schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:10:
Op wintersport dus alles wordt vies 😀 stond er vanaf 90km range dus…

[...]
Te weinig informatie maar 90km zal pre conditioning denk ik niet meer werken ook.

• Ian_
  • Nu online
WizzyBrown schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:16:
[...]

Waar kan ik dat instellen, dynamisch of wltp?
Energy management

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-01 17:28

Elayais

Die ene daar

Heb tegenwoordig het idee dat ik in Gorinchem bijna meer 7X rijders zie dan de MY. Stonden gisteren met z'n drieën op de parking bij de AH, en zo groot is die ook niet.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:52
Tommyniesje1980 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:33:
Goedemorgen,

Groeten.
Als je niet de advanced cockpit pack overweegt, zou ik persoonlijk de Business Edition nemen. Die 135km extra is WLPT. Het ligt er maar net aan hoe zwaar je rechtervoet is en welke weersomstandigheden er zijn.

Een ander aspect de business edition heeft LFP batterij die kun je in principe gewoon tot 100% volladen steeds, soms moet dat zelfs ook voor calibratie (heb ik eens gelezen). De NMC accu laadt je idealiter op tot 80%. Dus op papier zal het 135km meer zijn,.maar in praktijk denk ik dat het wel losloopt.

Ik (nu met een Skoda Enyaq) rijd zelf zeker niet meer dan 250-300km aan een stuk, en dan alleen op vakantie. Dat kan met beide versies prima, en beide versies zijn snel aan de DC lader.

Mocht je wintersporten dan is het zo dat LFP iets minder efficiënt is dan NMC (lagere energiedichtheid), maar ik geloof ook dat het in de praktijk verwaarloosbaar is.

Ik heb nu in de Skoda Enyaq (NMC accu) na 4,5jr 20% degradatie en 100% soc zit laag in de 300km. Zeker nu met kouder weer. Nog steeds genoeg voor praktisch gebruik. Ik weet niet of LFP minder last heeft van degradatie maar dat zou je kunnen checken.

• 4v4t4r
Net mn auto even behandeld (voor het eerst voor mij) met ekowax , wassen zonder water, want een witte auto word me een partij snel viesch 🤣 morgen lange rit voor de boeg, vraag me af hoe schoon hij blijft!

Zeekr 7x Privilege AWD

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:20
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 08:13:
Ik wacht er ook op😩

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:50
Je gaat mij niet vertellen dat dit niet nog meer krassen oplevert dan een wasstraat.

• Tommyniesje1980
  • Laatst online: 23:31
FJP84 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:36:
[...]
Bedankt voor je reactie👍

Als je niet de advanced cockpit pack overweegt, zou ik persoonlijk de Business Edition nemen. Die 135km extra is WLPT. Het ligt er maar net aan hoe zwaar je rechtervoet is en welke weersomstandigheden er zijn.

Een ander aspect de business edition heeft LFP batterij die kun je in principe gewoon tot 100% volladen steeds, soms moet dat zelfs ook voor calibratie (heb ik eens gelezen). De NMC accu laadt je idealiter op tot 80%. Dus op papier zal het 135km meer zijn,.maar in praktijk denk ik dat het wel losloopt.

Ik (nu met een Skoda Enyaq) rijd zelf zeker niet meer dan 250-300km aan een stuk, en dan alleen op vakantie. Dat kan met beide versies prima, en beide versies zijn snel aan de DC lader.

Mocht je wintersporten dan is het zo dat LFP iets minder efficiënt is dan NMC (lagere energiedichtheid), maar ik geloof ook dat het in de praktijk verwaarloosbaar is.

Ik heb nu in de Skoda Enyaq (NMC accu) na 4,5jr 20% degradatie en 100% soc zit laag in de 300km. Zeker nu met kouder weer. Nog steeds genoeg voor praktisch gebruik. Ik weet niet of LFP minder last heeft van degradatie maar dat zou je kunnen checken.

• JHiles89
  • Laatst online: 01-01 16:33
Bdm schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:49:
Mijn navigatie werkt sinds vanochtend niet meer. Als ik iets aanklik gebeurt er niks en zoeken naar bijv laders ook niet.. tips?

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem. Bovendien zijn de minimaps op de HUD verdwenen. Ik gebruik SW 2.1 en was tot vandaag erg tevreden over de nieuwe navigatie plus HUD met minimaps voor Zeekr-navigatie en navigatie-apps van derden.

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:40
JHiles89 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Bovendien zijn de minimaps op de HUD verdwenen. Ik gebruik SW 2.1 en was tot vandaag erg tevreden over de nieuwe navigatie plus HUD met minimaps voor Zeekr-navigatie en navigatie-apps van derden.
Zelfde probleem hier, zelfs al een reset (dmv 2 knoppen op stuur) uitgevoerd maar zonder resultaat.

Meer mensen die er last van hebben?

• Rioja1969
mitchelljb schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:04:
[...]

Zelfde probleem hier, zelfs al een reset (dmv 2 knoppen op stuur) uitgevoerd maar zonder resultaat.

Meer mensen die er last van hebben?
Wat vreemd. Zouden de offline kaarten tijdelijk niet beschikbaar zijn of zit het echt in de navigatie software zelf? Hopelijk werkt het allemaal snel weer naar behoren. Wij gaan morgen ook weer kilometers vreten dus misschien stort het dan bij mij ook in 🫣

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01-01 19:30
Ik heb de update sinds een week. Nu werkt sinds gisteren met CarPlay niet meer. Iemand hier ervaring mee? En hoe op te lossen. Dank

• mitchelljb
Rioja1969 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:11:
[...]

Wat vreemd. Zouden de offline kaarten tijdelijk niet beschikbaar zijn of zit het echt in de navigatie software zelf? Hopelijk werkt het allemaal snel weer naar behoren. Wij gaan morgen ook weer kilometers vreten dus misschien stort het dan bij mij ook in 🫣
Hopelijk is het een storing en snel opgelost.
Navigatie liep bij mij helemaal vast, zowel normale view als maps view. Moest gewoon, na lange tijd, weer navigatie via Apple CarPlay doen.

• 4v4t4r
Ik ben aan het zoeken in de buurt of ik ergens echt 22kW kan pakken... de 22kW palen lijken echt allemaal 2x11 te zijn, en ik had ooit ergens gelezen dat je dan de 17kW palen moet pakken, maar helaas geven die ook maar max 11. Allemaal geen drama maar wilde het even testen (moest ook druppel testen die net binnen kwam)

Zeekr 7x Privilege AWD

• 4v4t4r
Blazings schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:57:
[...]

Je gaat mij niet vertellen dat dit niet nog meer krassen oplevert dan een wasstraat.
Het heeft mij positief verrast!

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
  • Nu online
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:21:
Ik ben aan het zoeken in de buurt of ik ergens echt 22kW kan pakken... de 22kW palen lijken echt allemaal 2x11 te zijn, en ik had ooit ergens gelezen dat je dan de 17kW palen moet pakken, maar helaas geven die ook maar max 11. Allemaal geen drama maar wilde het even testen (moest ook druppel testen die net binnen kwam)
De standaard netaansluiting voor publieke laadpalen zijn 3x25 A en zijn maximaal +/- 17 kW.

• Ian_
  • Nu online
NAVIGATION 3.0.
  • Satellite images ❌
  • HUD navigation ❌
  • Navigate to any destination ❌
  1. Reset uitgevoerd
  2. WiFi Hotspot / 5G
  3. Offline maps opnieuw gedownload
Helaas, denk iets met 01.01.2026 wat niet lekker loopt of een subscriptie die door ZEEKR niet betaald is 😂

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01 20:14
Het heeft even geduurd maar na verschillende proefritten de laatste ingepland met de 7X. Ik ben geïnteresseerd in de privilege AWD en ik denk dat na de proefrit we helemaal verkocht zullen zijn. Toen ik de optielijst en door aan het scrollen was, kwam ik weer bij de care packages uit en het blijft voor mij vaag wat het precies doet. De garantie voorwaarden zijn 5+5 jaar ovv dealer gedefinieerd onderhoud. Is dit ingegrepen in het care plan? Kan ik ook los onderhoud doen en zo ja, wat is mijn voordeel van deze pakketten? Hoe staan jullie hierin?

Verder nog een vraag, wij willen de auto zakelijk aanschaffen en zijn van plan onze Mustang Mach e daar achter te laten via hun inruil programma, iemand hier ervaring mee?

• 4v4t4r
Ian_ schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:33:
NAVIGATION 3.0.
  • Satellite images ❌
  • HUD navigation ❌
  • Navigate to any destination ❌
  1. Reset uitgevoerd
  2. WiFi Hotspot / 5G
  3. Offline maps opnieuw gedownload
Helaas, denk iets met 01.01.2026 wat niet lekker loopt of een subscriptie die door ZEEKR niet betaald is 😂
Ja las meer mensen issues en indd iets aan de hand bij Zeekr

Zeekr 7x Privilege AWD

• mitchelljb

[Afbeelding]
15 min voorverwarmen is niet voldoende met huidige temperatuur buiten. Je kan, wanneer je weet hoe laat je vertrekt, al je auto laten voorverwarmen en je accu dus ook. Staat er pagina (of 2 a 3) terug 😉

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-01 19:31

[Afbeelding]
En jij denkt dat 15 min voldoende is om je accupakket warm te krijgen?

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Ik had kunnen raden dat zo ongeveer alles op deze auto een setting heeft..

Wat een verschil met alle "traditionele" auto's.

Dank voor de info!
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:49:
[...]

Be reasonable.... do it my way

• mitchelljb
Weet niet of iemand weleens de buiten speaker gebruikt, ik gebruik hem weleens met de kids als we door de mcdrive rijden, altijd leuk om dan even een kat te laten miauwen en iedereen uit zijn raam te laten kijken om op zoek te gaan naar een kat 😂😂

Maar, de functie komt naar mijn idee pas echt tot zijn recht wanneer dit ook te gebruiken is in een lage snelheid. Dan kan je toch even snel via de luidspreker aangeven aa een voetganger/fietser dat die voorrang krijgt.
Nu moet je de auto eerst in P zetten voordat de functie werkt, wat naar mijn idee beetje overbodig is. Soms is afremmen en zachtjes rijden al genoeg om iemand even te gebaren om voor te gaan zonder helemaal te stoppen.

Anyway, er staat een feature request open. Zou fijn zijn als die wat stemmen krijgt 😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZE4Tucs0-AkJuj8NihaU5Sb5jOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P6t7qxmzRoVxCkggaPKsakGN.png?f=fotoalbum_large

• tbee
Is er iemand die een carlinkit aan het werken heeft via Carplay of Android Auto?

• 4v4t4r
Wat ik wel een ding vind (misschien kan het uit) als ik de hond uit laat en enigzins in de buurt kom van de auto, lichten aan.. blijven lang aan (follow me home staat uit) sleutel in mn jas bij de deur en het blijft feest.. dus leg mn sleutel nu verder weg (sowieso slim ivm diefstal en batterij.. maar toch)

Zeekr 7x Privilege AWD

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:21:
[...]

Het heeft mij positief verrast!
Dit is idd de marketing vd LaadPalen. Een LP kan vaak 22kW per paal leveren en ook 22kW per socket. Echter de LP zelf over de 2 sockets kan max 22kW hebben maar de regeling in de LP is nog niet slim genoeg om de 2 sockets juist af te regelen dat de paal zelf niet overbelast kan worden bijv. 1x11 en 1x22kW. Daardoor kiezen LP leveranciers er nu vaak voor om de sockets op 11kW af te regelen. Ik ken een 22kW socket in Harderwijk die het wel kan mocht je interesse hebben om te testen.

• St3ve-0
4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:05:
Wat ik wel een ding vind (misschien kan het uit) als ik de hond uit laat en enigzins in de buurt kom van de auto, lichten aan.. blijven lang aan (follow me home staat uit) sleutel in mn jas bij de deur en het blijft feest.. dus leg mn sleutel nu verder weg (sowieso slim ivm diefstal en batterij.. maar toch)
Dat kan uit, heb ik toevallig een paar dagen terug over gepost.

Ik vond het ook heel vervelend. Auto staat op de oprit en iedere keer als ik met sleutel naar de keuken of richting toilet liep dan schenen de koplampen bij de overburen naar binnen 😝
St3ve-0 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:57:
[...]

Hierbij: settings > lighting> exterior, de twee schuifjes ‘approach’ en ‘charging’ lights uitzetten. Ik heb wel 2.1 trouwens.

Edit: Excuus, zie nu dat het je om het geluid ging. Niet de verlichting.

[Afbeelding]

• Jeffdbr
  • Laatst online: 23:34
Ik heb een trekhaak laten monteren. Ik moet echter zoeken in de menu structuur waar deze zich bevindt.
Klopt het dat deze niet op de hoofdpagina wordt getoond? Ik vindt dit vreemd je kan alle deuren kofferbak motorkap en zonnehemel bedienen maar niet de trekhaak. Of zie ik een instelling over het hoofd?

• MPro
  • Nu online
tbee schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:32:
Is er iemand die een carlinkit aan het werken heeft via Carplay of Android Auto?
Ik heb er 1 van getpair werkend.

• MPro
  • Nu online
Jeffdbr schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:34:
Ik heb een trekhaak laten monteren. Ik moet echter zoeken in de menu structuur waar deze zich bevindt.
Klopt het dat deze niet op de hoofdpagina wordt getoond? Ik vindt dit vreemd je kan alle deuren kofferbak motorkap en zonnehemel bedienen maar niet de trekhaak. Of zie ik een instelling over het hoofd?
Nee je ziet helaas niets over het hoofd.
Zit inderdaad nog in het 2e tapblad onder service.
Heb me ook wel eens rot gezocht terwijl ik al bij de caravan stalling stond🤣

• ubzY3.eMBstiLL
tbee schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:16:
Nou, ik heb mijn 7X, vers uit de verpakking. Wat mij opviel is dat ik geen shuffle kan aanzetten op spotify. Zie ik wat over het hoofd?
Vond het vreemd dat dit niet kan, maar je hebt indd gelijk

Spotify native
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxFQxLZwmulvzxOUGI1N7ZEluUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NB8Uq0nkv3yn87x5ZxdoN6YV.jpg?f=fotoalbum_large

AA & CP kan dit wel, ik ga dit melden als bug in de Builders App. Ff kijken of Spotify zelf wat moet fixen of dat dit bij Zeekr ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-WcEX8JLlycFcc-rE9grQxLxiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9ldP3Sutda0bn94gNpAlvbS.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Nu online
jeroenkleen schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:42:
[...]

Dit is idd de marketing vd LaadPalen. Een LP kan vaak 22kW per paal leveren en ook 22kW per socket. Echter de LP zelf over de 2 sockets kan max 22kW hebben maar de regeling in de LP is nog niet slim genoeg om de 2 sockets juist af te regelen dat de paal zelf niet overbelast kan worden bijv. 1x11 en 1x22kW. Daardoor kiezen LP leveranciers er nu vaak voor om de sockets op 11kW af te regelen. Ik ken een 22kW socket in Harderwijk die het wel kan mocht je interesse hebben om te testen.
Ik heb echt 4 keer je verhaal gelezen voor ik uiteindelijk dacht, het klopt alsnog niet wat je zegt of je legt het erg complex uit.
  • Openbare laadpalen ‘LP’ hebben voor 99% een 3 x 25 A netaansluiting. Basic math vertaald dit naar:
1,732 x 400 V x 25 A = 17.320 W ‘17,32 kW’
  • LP worden voor 99% gevoed vanuit een enkele voeding na de kWh-meter van de netbeheerder (het vermogen kan hierdoor ook nooit meer dan 17 kW zijn.
  • Sommige laadpleinen van bijvoorbeeld 2 LP op dezelfde netaansluitingen kunnen wel 22 kW leveren omdat er 4 outputs op 1 netaansluitingen zitten van niet 3x 25 A maar 3x 40 A.
  • Het kan voorkomen dat je een LP treft die ook als enkele dubbele output 22 kW levert maar dat is niet gebruikelijk. Vanwege selectiviteit zal je met 3x32 A output 3x40 A netaansluitingen nodig hebben. Veel CPO’s willen dit niet ivm hogere vastrecht kosten.
De LP zijn ‘Wel’ slim genoeg om het dynamisch te verdelen maar gezien de input te laag is zie je het in de praktijk vrijwel nooit.

To be honest een 22 kW AC laadpalen testen, why? 0- naar 100% SoC gaat gewoon met 22 kW flat, niks spannends aan en daarna kan je de tijd zelf makkelijk uitrekenen. 94 kWh bruikbaar / 22 kW = 4 uur en een kwartier mocht je met 0% aankomen.

• tbee
MPro schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 00:04:
[...]

Ik heb er 1 van getpair werkend.
Dat is al goed nieuws. Moet de box elke keer opnieuw booten, of levert de USB-poort continue stroom? (En als ja, merk je dat in de accu?)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:59

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 01:01:
[...]

Ik heb echt 4 keer je verhaal gelezen voor ik uiteindelijk dacht, het klopt alsnog niet wat je zegt of je legt het erg complex uit.
  • Openbare laadpalen ‘LP’ hebben voor 99% een 3 x 25 A netaansluiting. Basic math vertaald dit naar:
1,732 x 400 V x 25 A = 17.320 W ‘17,32 kW’
  • LP worden voor 99% gevoed vanuit een enkele voeding na de kWh-meter van de netbeheerder (het vermogen kan hierdoor ook nooit meer dan 17 kW zijn.
  • Sommige laadpleinen van bijvoorbeeld 2 LP op dezelfde netaansluitingen kunnen wel 22 kW leveren omdat er 4 outputs op 1 netaansluitingen zitten van niet 3x 25 A maar 3x 40 A.
  • Het kan voorkomen dat je een LP treft die ook als enkele dubbele output 22 kW levert maar dat is niet gebruikelijk. Vanwege selectiviteit zal je met 3x32 A output 3x40 A netaansluitingen nodig hebben. Veel CPO’s willen dit niet ivm hogere vastrecht kosten.
De LP zijn ‘Wel’ slim genoeg om het dynamisch te verdelen maar gezien de input te laag is zie je het in de praktijk vrijwel nooit.

To be honest een 22 kW AC laadpalen testen, why? 0- naar 100% SoC gaat gewoon met 22 kW flat, niks spannends aan en daarna kan je de tijd zelf makkelijk uitrekenen. 94 kWh bruikbaar / 22 kW = 4 uur en een kwartier mocht je met 0% aankomen.
Sinds paar weken hebben laadpalen in mijn buurt ‘net bewust laden’ wat tot nu toe regelmatig inhoudt dat tussen ongeveer 1700-2100 het laden stopt 🤣 wat vrij onhandig kan zijn als je nog stukje wilt rijden in de avond.
De auto zegt dat dat laden gestopt is en gaat zelf later weer verder als het mag van de laadpaal.

Zou mooier zijn als ze vermogens gewoon terugschroeven ipv stoppen.
Blij dat er 4x 300kW en 4x 150kW de hoek zit want kan niet thuis laden 🥸

• Jasper-NL
  • Laatst online: 08:01
Heeft iemand ervaring met een mobiele thuislader? Waar moet ik op letten bij aanschaf. (Zeekr biedt er eentje aan voor 399 euro)

Kan mogelijk handig zijn voor in 'nood'. Of je het echt gaat gebruiken is natuurlijk de vraag 😅
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste