XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Dit kan inderdaad kloppen. Ik reed 2 dagen lang met een accu onder de 20%MPro schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:20:
[...]
Volgens mij doet hij dat als de accu onder de 20% is ik denk als extra energie besparing dat hij het systeem geheel uitschakelt inplaats va standby houd.
Bij een volle accu heb ik dit nooit.
Goede vraag voor de service bij Zeekr, wacht al twee weken op reactie van mijn e-mails maar goed.HavermansP schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:07:
[...]
Dit kan inderdaad kloppen. Ik reed 2 dagen lang met een accu onder de 20%. Echter vanochtend was hij 100% en kreeg ik het alsnog…
Ze zullen wel dingen aan het oplossen zijn.
Ik ben 23/12 ook aan de beurtBUX73 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:49:
[...]
Voor mij hebben ze gisteren een aflevering ingepland op 23/12. De auto stond bij Arval op 1/12 oftewel leveren in december. (Besteld op 29/7).
Ze koppelen pas een unieke auto aan jouw specifieke order als die gemaakt is en naar Europa komt.
11 December, aflevering mocht pas na 6 Dec (einde lease huidige auto). Stond origineel op 8 Dec einde dag, maar dat werkt voor mij niet. Aan de telefoon begreep ik vervolgens dat niemand ooit op de donderdag wil, maar werkt prima voor mijRVMano schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:00:
En wanneer is jouw leverdatum?
Bij mij is al een auto gekoppeld, ook lease via Arval. Ik weet ook al het VIN nummer van de auto. Ik had namelijk gevraagd of ik al een aflevermoment in kon plannen. Toen werd mij verteld dat deze al ingepland stond aan hun kant, maar die dag kwam voor mij niet uit.
Ik werd toen vrij snel gebeld door het delivery team om een ander moment te plannen, die kreeg ik daarna bevestigd via mail en daar staat ook VIN nummer in.
Zoals mij tot nu toe altijd is verteld maakt het Zeekr echt helemaal niks uit of een auto 3 maanden staat te wachten of 3 dagen. Wel is het zo dat ze niet jouw auto specifiek in China bestellen maar gewoon een X aantal van elke configuratie en dat later gaan koppelen. Dus afhankelijk van wanneer jouw bestelling is geplaatst, andere bestellingen die open staan en wat hocus pocus worden auto's gekoppeld aan bestellingen.
[/quote]
Deed de LM daar nog moeilijk over?
Mijn leasemaatschappij zegt nu dat het maandbedrag hoger wordt als de auto later dan 1 december komt.
Iets met restwaarde en dat er net nog 2025 op het kentekenbewijs staat.
Ik heb al in juli besteld en hij zou eerst in oktober aankomen bij Zeekr.
M'n vermoeden is dat hij naar iemand anders is gegaan en nu komt hij pas op 8 december.
Groene LR met “alle” opties en trekhaak.BUX73 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:35:
[...]
Toevallig ook een Longe Range zwart en verder geen extra opties? Ik begreep dat ze er hiervan 10 moesten produceren voor levering in 2025 en dat ze dat dan waarschijnlijk in dezelfde batch zitten (aflevering hoeft natuurlijk niet per se op dezelfde dag te zijn).
Niet per ongeluk de mijne meenemen dan, die haal ik 24/12 op
Klinkt als enorme onzin. Bij mij zeker geen sprake van. Maar ik zit met de huidige auto ook bij Arval, dus ik kon/mocht voor December sowieso niet overstappen volgens hun eigen regels. Auto is al wel eind Maart berekend en in April besteld.pimmettjuh schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:21:
Voor de leaserijders die hem ook in december in ontvangst nemen:
Deed de LM daar nog moeilijk over?
Mijn leasemaatschappij zegt nu dat het maandbedrag hoger wordt als de auto later dan 1 december komt.
Iets met restwaarde en dat er net nog 2025 op het kentekenbewijs staat.
Ik heb al in juli besteld en hij zou eerst in oktober aankomen bij Zeekr.
M'n vermoeden is dat hij naar iemand anders is gegaan en nu komt hij pas op 8 december.
**Update** auto is terug helaas zonder vervanging. Carglass heeft nog niet de kalibratie software om het raam te kunnen vervangen. Ik moest de vervanging bij Zeekr zelf laten verrichten. Dus nu afwachten of ik het kan combineren met de installatie van de trekhaak.Roy.S schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:08:
[...]
Blijkbaar best een dingetje. Ik had een sterretje in de voorruit precies in de HUD. Laten bijmaken met Hars, maar toch een dof plekje wat heel vervelend was. Dus hele ruit vervangen. Was 1 voorruit beschikbaar bij carglass en ze hadden natuurlijk nog nooit een raam vervangen van een Zeekr. Dus ik laat mij verassen donderdag.
NeeJeffdbr schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:15:
Is het ook mogelijk om een eigen simkaart te plaatsen?
Waar dien je deze dan te plaatsen?
Goed verhaal, hopelijk nog voor 2026Roy.S schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:16:
[...]
**Update** auto is terug helaas zonder vervanging. Carglass heeft nog niet de kalibratie software om het raam te kunnen vervangen. Ik moest de vervanging bij Zeekr zelf laten verrichten. Dus nu afwachten of ik het kan combineren met de installatie van de trekhaak.
Super wagen ! Heel erg onder indruk van het comfort en de afwerking (en ik kom van een Audi Etron 55, wat toch ook geen slechte wagen is)
Zo goed als alles werkt perfect. Geen last van zoekend rijgedrag (Privilege)
Eén vraagje: ik krijg de nieuwe navigatie app niet aan de praat. Downloaden lukt prima uit de Zeekr store, maar bij opstarten wordt gevraagd om locatie toestemming te geven. Er is een knopje om rechtstreeks naar die toestemming te gaan, maar als ik daarop klik flitst héél snel het toestemmingsscherm voorbij, en verdwijnt opnieuw.
Als ik manueel naar het toestemmingsscherm ga, dan zie ik daar die nieuwe app niet staan, ook niet onder applicaties.
Iemand een idee ?
Dat had ik ook, bij mij werkte het door een soft reset / restart uit te voeren. Dit kan door de 2 grote knoppen op het stuur ingedrukt te houden tot het scherm opnieuw opstart. Daarna werkt de pop-up wel goed in de nieuwe navigatie appfideba schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:35:
Gisteren als eerste in België een Zeekr 7X ontvangen. It's a though job, but someone has to do it ;-)
Super wagen ! Heel erg onder indruk van het comfort en de afwerking (en ik kom van een Audi Etron 55, wat toch ook geen slechte wagen is)
Zo goed als alles werkt perfect. Geen last van zoekend rijgedrag (Privilege)
Eén vraagje: ik krijg de nieuwe navigatie app niet aan de praat. Downloaden lukt prima uit de Zeekr store, maar bij opstarten wordt gevraagd om locatie toestemming te geven. Er is een knopje om rechtstreeks naar die toestemming te gaan, maar als ik daarop klik flitst héél snel het toestemmingsscherm voorbij, en verdwijnt opnieuw.
Als ik manueel naar het toestemmingsscherm ga, dan zie ik daar die nieuwe app niet staan, ook niet onder applicaties.
Iemand een idee ?
Dat dit echter de reactie is op een telefoon die al twee maanden op de markt is, terwijl dev boxes beschikbaar waren wekt weinig vertrouwen in Zeekr's vermogen om problemen op te lossen.
Ik wacht nog maar even met het bestellen van de iPhone 17 🫣 Waarom speelt dit alleen met de 17 en niet met de oudere modellen die op de laatste iOS versie draaien?Ian_ schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:47:
Het is begrijpelijk dat verschillende problemen verschillende input en tijdslijnen vereisen, afhankelijk van beschikbare resources en complexiteit.
Dat dit echter de reactie is op een telefoon die al twee maanden op de markt is, terwijl dev boxes beschikbaar waren wekt weinig vertrouwen in Zeekr's vermogen om problemen op te lossen.
[Afbeelding]
Zijn dat die twee scrollbuttons links en rechts ? Want die hebben we gisteren tijdens de oplevering ingedrukt, en dat leek zo goed als al mijn settings te wissen... :-)SuperSpy schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:42:
[...]
Dat had ik ook, bij mij werkte het door een soft reset / restart uit te voeren. Dit kan door de 2 grote knoppen op het stuur ingedrukt te houden tot het scherm opnieuw opstart. Daarna werkt de pop-up wel goed in de nieuwe navigatie app
Dat is vreemd, dat hoort niet zo te zijn of in ieder geval bij de meeste mensen doet het een soft-reset van het systeem.fideba schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:02:
[...]
Zijn dat die twee scrollbuttons links en rechts ? Want die hebben we gisteren tijdens de oplevering ingedrukt, en dat leek zo goed als al mijn settings te wissen... :-)
Dat vroeg ik mij ook af of er zit een tank van 50 liter in. Ga straks wel even met een zaklamp kijken of ik een vlotter kan vinden en of die eventueel vast zit. Als je kijkt in de handleiding is er namelijk wel een icon voor in je HUDFreedive schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:13:
Waarom is er geen melding als je ruitenwisservloeistof bijna leeg is
Het enige wat ik mij kan bedenken maar goed het blijft gissen:Rioja1969 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:59:
[...]
Ik wacht nog maar even met het bestellen van de iPhone 17 🫣 Waarom speelt dit alleen met de 17 en niet met de oudere modellen die op de laatste iOS versie draaien?
- iPhone 17 heeft een nieuwe N1 eigen ontworpen netwerk chip die misschien nog niet door Zeekr gevalideerd is?
- Daarnaast maakt hij ook gebruik van Memory Integrity Enforcement wat misschien niet lekker loopt met Zeekr?
Ik denk dat dit inderdaad het punt is, heel nieuwe hardware wat ze moeten implementeren verwacht ik. Ben zo bang dat dit nog maanden gaat duren.. maakte er namelijk erg veel gebruik van vooral nu mijn batterij zwak/leeg raakt van de sleutel zelf.Ian_ schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Het enige wat ik mij kan bedenken maar goed het blijft gissen:
- iPhone 17 heeft een nieuwe N1 eigen ontworpen netwerk chip die misschien nog niet door Zeekr gevalideerd is?
- Daarnaast maakt hij ook gebruik van Memory Integrity Enforcement wat misschien niet lekker loopt met Zeekr?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Same, wat ook een issues is (auto staat in een garage altijd) dat hij vaak niet op slot gaat bij het weglopen.mvrooij schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:47:
[...]
Ik denk dat dit inderdaad het punt is, heel nieuwe hardware wat ze moeten implementeren verwacht ik. Ben zo bang dat dit nog maanden gaat duren.. maakte er namelijk erg veel gebruik van vooral nu mijn batterij zwak/leeg raakt van de sleutel zelf.
Denk dat het kwam omdat de app nog niet gekoppeld was aan de wagen (wagen stond in een soort "guest" mode). Net een soft-reset gedaan, en de nieuwe navigatie app vroeg netjes voor bevestiging van locatie. Werkt prima nu, heel erg bedankt !Ian_ schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:27:
[...]
Dat is vreemd, dat hoort niet zo te zijn of in ieder geval bij de meeste mensen doet het een soft-reset van het systeem.
Als ze daar net zo snel mee zijn als de Android toestellen kan het nog wel even duren ja. S25U die sinds februari in de schappen ligt wordt nog steeds niet ondersteund.mvrooij schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:47:
[...]
Ik denk dat dit inderdaad het punt is, heel nieuwe hardware wat ze moeten implementeren verwacht ik. Ben zo bang dat dit nog maanden gaat duren.. maakte er namelijk erg veel gebruik van vooral nu mijn batterij zwak/leeg raakt van de sleutel zelf.
Vandaag bericht van Zeekr. Zij vervangen geen ramen, terug naar Car-Glass. Kalibratie van de camera's gebeurd automatisch na vervangen van het raam. Hoeft Car-Glass dus niet te doen.
Dit ter info voor anderen die wellicht een keer de voorruit moeten vervangen.
Roy.S schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:23:
[...]
Vandaag bericht van Zeekr. Zij vervangen geen ramen, terug naar Car-Glass. Kalibratie van de camera's gebeurd automatisch na vervangen van het raam. Hoeft Car-Glass dus niet te doen.
Dit ter info voor anderen die wellicht een keer de voorruit moeten vervangen.
Cooool. Proficiat!fideba schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:35:
Gisteren als eerste in België een Zeekr 7X ontvangen.
Ik ben ook van België en stillaan aan het warm lopen voor een 7x - Waar heb je hem gaan testrijden/besteld? Enkel in Luik nog maar een verdeelpunt momenteel juist. Ik ben van provincie Antwerpen...
Je kiest een profiel. 1 van die 2 profielen kan automatisch herkent worden door de camera die je gezicht bekijkt.Malortje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:25:
Vraagje.. Begrijp ik goed dat je dus in de app meerdere sleutels kan aanmaken. Bijvoorbeeld 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw? Maar stel voor dat we samen instappen, hoe weet de auto dan welke instellingen hij moet pakken qua stoel en spiegels?
Ik vind het wel prima zo. Ik mag regelmatig 100 km/u over een woonerf knallen.WizzyBrown schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:20:
Kunnen jullie de Builders post Max speed display upvoten? Ik heb tig auto's gereden in de afgelopen jaar en ik heb nog nooit een auto meegemaakt die er qua aangegeven max snelheid zo vaak naast zit als mijn Zeekr 7x, zowel met de ingebouwde als standalone navigatie. Google Maps, Waze, Flitsmeister, ze tonen 95% van de tijd op A en B wegen de juiste max snelheid. Mijn Zeekr zit er 70% van de tijd naast. Vanmiddag nog op een 80km weg gaf ie constant 30km aan, op een 100km weg gaf ie 15km max aan, en op een 120km weg 90. Etc. etc. Ik heb de automatische correctie bij cruise control al noodgedwongen uitgezet. Wel schaamteloos voor de modernste auto op de planeet.
*grapje
De P10 staat niet in de supported phones lijst, maar ik zie hier ook mensen met een Pixel 9 die wel een digital key hebben, maar de P9 staat ook niet in de lijst voor de 7X
Ik zie in ieder geval geen bluetooth label in de Zeekr app
Bij Tesla kun je dat niet uitzetten en je mag ook niet harder. Mateloos frustrerend als die de 60km van een parallelweg opgepikt heeft.Karel Apple schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:37:
[...]
Ik vind het wel prima zo. Ik mag regelmatig 100 km/u over een woonerf knallen.![]()
*grapje
Ben in het voorjaar gaan testrijden in Zeist in Nederland.sonofmj schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:20:
[...]
Cooool. Proficiat!
Ik ben ook van België en stillaan aan het warm lopen voor een 7x - Waar heb je hem gaan testrijden/besteld? Enkel in Luik nog maar een verdeelpunt momenteel juist. Ik ben van provincie Antwerpen...
Heb hem gekocht bij Sterkx-De Smet in Dilbeek. Heel tevreden van. Ze zijn hun dealership in Gent (eigenlijk Deinze) aan het afwerken, zou heel binnenkort moeten opengaan (bedoeling was eigenlijk om de levering daar te laten doorgaan. Ik denk dat ze ondertussen ook testritten aanbieden, mail even naar info@zeekrgent.be
De winkel in Zaventem gaat nog wat langer op zich laten wachten, daar zitten ze nog volop in verbouwing.
Het is mij met proefrijden niet opgevallen
Heeft de auto meedraaiende koplampen in de bochten….
En weet iemand de ETwaarde en steekmaat van de 19 inch.
Ben op zoek naar nwe velgen
Als goed is wordt mijn Core begin december geleverd.
Dank
[ Voor 12% gewijzigd door supersound op 25-10-2025 00:21 ]
Hmm, zelf nog nooit last van gehad.Rickyuu schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:28:
Meer een opmerking dan een vraag. Maar het indrukken van de ruitenwisser, vnl om raam te reinigen, gaat best gevoelig. Ik duw bijna altijd meteen de hendel naar beneden of boven en dus gaat mn knipperlicht aan.
Geen meedraaiende koplampen, wel matrix LEDsupersound schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:39:
Twee Kleine vraagjes:
Dank
Voor de waardes, even bellen met Zeekr
[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 25-10-2025 12:59 ]
ET waarden als volgt op mijn certificaat wat ik bij de auto heb verkregensupersound schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:39:
Twee Kleine vraagjes:
Dank
Ik heb 8 schade vrije jaren maar de privilege heeft teveel vermogen volgens mijn huidige verzekering (promovendum(
Ik moest met mijn Tesla Model S ook naar Interpolis, daar betaal ik met 11 schadevrije jaren all risk 112 euro per maand. Maar die was nog wel een slag duurder.kx22 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 07:50:
Voor degene die het prive hebben gekocht, hoeveel betaal je aan verzekeringskosten?
Ik heb 8 schade vrije jaren maar de privilege heeft teveel vermogen volgens mijn huidige verzekering (promovendum(
Battery: 10% SoC
Scheduled trip: ON (weg op moment in de app)
Battery Temperature Maintenance: ON
Navigate to charger: YES
Time to charger: 15 minutes
Zelfs met alles hierboven aan, werkt het niet onder de 20%. Gemiddelde laadsnelheid was 130 kW wat diep teleurstellend is.
BUG
Wanneer de batterij op temperatuur is tijdens het laden, gaat de laadsnelheid niet omhoog.
Ik zag dat de lader meer aanbood maar het voertuig niet meer nam.
Laadsessie stoppen bij 40% 130 kW snelheid
Laadsessie herstarten en had meteen +200 kW.
Ze hebben nog wat te verbeteren in ieder geval.
/f/image/uZprk2WRswM6z5d74jrD2xVC.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook 8 schadevrije jaren en ABN-AMRO was de goedkoopste met €134 per maand voor all-risk. Inderdaad veel verzekeraars die het merk niet kennen of het vermogen teveel vinden om te verzekeren.kx22 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 07:50:
Voor degene die het prive hebben gekocht, hoeveel betaal je aan verzekeringskosten?
thanks, heb je het al gemeld met screenshots en al in de app?Ian_ schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:51:
Pre conditioning TEST
Battery: 10% SoC
Scheduled trip: ON (weg op moment in de app)
Battery Temperature Maintenance: ON
Navigate to charger: YES
Time to charger: 15 minutes
Zelfs met alles hierboven aan, werkt het niet onder de 20%. Gemiddelde laadsnelheid was 130 kW wat diep teleurstellend is.
BUG
Wanneer de batterij op temperatuur is tijdens het laden, gaat de laadsnelheid niet omhoog.
Ik zag dat de lader meer aanbood maar het voertuig niet meer nam.
Laadsessie stoppen bij 40% 130 kW snelheid
Laadsessie herstarten en had meteen +200 kW.
Ze hebben nog wat te verbeteren in ieder geval.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ticket: Preheating and cooling not supporting batteryWizzyBrown schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:12:
[...]
thanks, heb je het al gemeld met screenshots en al in de app?
Heb hem aangevuld in ieder geval.
Wind wiper fluid level ook een ticket aangemaakt.WizzyBrown schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:12:
[...]
thanks, heb je het al gemeld met screenshots en al in de app?
Enkele puntjes vielen me op:
- soms bij het gebruiken van de richtingaanwijzer toont de wagen rechtsbovenaan het grote scherm het camerabeeld. Heel handig voor dode hoekdetectie. Alleen: soms. Meestal niet. Ik krijg er kop nog staart rond, wanneer wel, wanneer niet, lijkt me volledig random
- Ik heb, via de App, mijn zoon uitgenodigd als bestuurder. Hij heeft zich in de app geregistreerd, en zijn iPhone 15 werkt prima als digitale sleutel. De wagen switcht naar zijn profiel wanneer hij instapt. Alleen is dat een soort "hoofdprofiel" (links bovenaan staat niet mijn naam, maar zijn naam, met daaronder 3 mogelijk sub-profielen). Als ik terug in de wagen stap, dan wordt het hoofdprofiel niet terug naar mijn naam geswitched (mijn telefoon ondersteunt geen digitale sleutel, ik gebruik gewoon de sleutel van de wagen of keycard). De enige manier waarop ik terug kan switchen naar mijn profiel is mijn profiel aanklikken (staat bij "recente profielen", dan genereert de wagen een barcode, en moet ik die scannen via de app. Dat is nogal heel omslachtig. Mis ik iets ?
- En dan een heel erg first world problem :-): In de navigatie is er rond mijn "driehoekje" wat mijn wagen voorstelt een soort kompas (N/O/Z/W). Ik ben bijna zeker dat dat er in het begin niet was. Kan dit uitgeschakeld worden
Obviously kleine dingen. Voor wie zich zorgen maakt over het rijgedrag op de autosnelweg (zoals ik deed): ben eigenlijk héél erg tevreden van de lane assist, side assist, ... Zeker niet alle wagens hebben dus het zoekerig rijgedrag (ik vermeld het even omdat ik er zelf voor de oplevering toch wakker van gelegen heb ;-)
Alvast bedankt !
1) Dit is op basis van snelheid, volgens mij <20km/h.fideba schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:33:
5 dagen met de 7X AWD, echt wel fenomenale wagen. Héél tevreden.
- soms bij het gebruiken van de richtingaanwijzer toont de wagen rechtsbovenaan het grote scherm het camerabeeld. Heel handig voor dode hoekdetectie. Alleen: soms. Meestal niet. Ik krijg er kop nog staart rond, wanneer wel, wanneer niet, lijkt me volledig random
- Ik heb, via de App, mijn zoon uitgenodigd als bestuurder. Hij heeft zich in de app geregistreerd, en zijn iPhone 15 werkt prima als digitale sleutel. De wagen switcht naar zijn profiel wanneer hij instapt. Alleen is dat een soort "hoofdprofiel" (links bovenaan staat niet mijn naam, maar zijn naam, met daaronder 3 mogelijk sub-profielen). Als ik terug in de wagen stap, dan wordt het hoofdprofiel niet terug naar mijn naam geswitched (mijn telefoon ondersteunt geen digitale sleutel, ik gebruik gewoon de sleutel van de wagen of keycard). De enige manier waarop ik terug kan switchen naar mijn profiel is mijn profiel aanklikken (staat bij "recente profielen", dan genereert de wagen een barcode, en moet ik die scannen via de app. Dat is nogal heel omslachtig. Mis ik iets ?
- En dan een heel erg first world problem :-): In de navigatie is er rond mijn "driehoekje" wat mijn wagen voorstelt een soort kompas (N/O/Z/W). Ik ben bijna zeker dat dat er in het begin niet was. Kan dit uitgeschakeld worden
Obviously kleine dingen. Voor wie zich zorgen maakt over het rijgedrag op de autosnelweg (zoals ik deed): ben eigenlijk héél erg tevreden van de lane assist, side assist, ... Zeker niet alle wagens hebben dus het zoekerig rijgedrag (ik vermeld het even omdat ik er zelf voor de oplevering toch wakker van gelegen heb ;-)
Alvast bedankt !
3) Navigation 2.0 kan je rechtsonder in op wat pictogrammen klikken, lossen het op.
[ Voor 99% gewijzigd door Freedive op 27-10-2025 11:28 ]
Volgens mij alleen als de parkeersensoren ook wat zien.Ian_ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:36:
[...]
1) Dit is op basis van snelheid, volgens mij <20km/h.
Ook als ik bij een stoplicht stil sta werkt het.Freedive schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:28:
[...]
Volgens mij alleen als de parkeersensoren ook wat zien.
Je kan dit instellen en werkt bij een snelheid tot en met 30 km/u. Weet even niet uit mijn hoofd waar de optie zit maar zal het straks wel even voor je opzoeken als ik weer ga rijden.fideba schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:33:
5 dagen met de 7X AWD, echt wel fenomenale wagen. Héél tevreden.
Edit 13:49 uur:
Indien nodig: als je op het 360° camera icoontje drukt ga je naar instellingen (tandwiel rechtsboven) en activeer je "link naar richtingaanwijzer".
Als je niet harder rijdt dan 30 km/uur zie je de auto in beeld verschijnen.
Als je boven de 30 km/uur rijdt verdwijnt het beeld van de auto weer.
Als je al harder dan 30 km/uur rijdt zal de auto ook niet in beeld verschijnen ook niet als je daarna weer minder dan 30 km/uur gaat rijden.
Het is dus niet willekeurig maar chinese intelligentie :-)
[ Voor 28% gewijzigd door clydevdl op 27-10-2025 13:58 ]
Stuurprobleem werd ook verteld dat dat softwarematig opgelost moest worden.
Trekhaak problemen (dat verlichting niet goed aan gaat na aansluiten) kende de mevrouw niet.
Bij mij zat te weinig KG in en is toen wel gevuld. Voor mijn gevoel koelde het een stuk beter, enkel was dit maar kort omdat het daarna niet heel warm meer geweest is. Ben benieuwd wat een software update hier aan kan doen.Freedive schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:07:
Mij is net door Zeekr telefonisch verteld dat ook het airco probleem (niet voldoende koelen op hete dagen) softwarematig opgelost moet worden en het bijvullen niet de oplossing is....
Trekhaak problemen (dat verlichting niet goed aan gaat na aansluiten) kende de mevrouw niet.
Stuurprobleem kan ik goed begrijpen dat dit met software gefixed kan worden. Is gewoon puur hoe de stuurbekrachtiging zich gedraagd heb ik zelf ook altijd het gevoel gehad.
Trekhaak verlichting heb ik geen problemen meer mee sinds de laatste update. Daar zit de fix ook in.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik krijg wel steeds meer het idee dat 'wacht op de software update' de pleister is die op alle problemen wordt geplakt. Eigenlijk is het geen pleister maar meer een worst die wordt voorgehouden, want niemand weet wanneer deze updates komen en of het het probleem daadwerkelijk oplost. Zoals het probleem met zoekend rijden wordt nu (wat ik begrijp) "opgelost" door de stuurbekrachtiging lichter te zetten. Dan gaat de auto nog steeds alle kanten op, maar je kan nu met 1 hand corrigeren ipv 2?Freedive schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:07:
Mij is net door Zeekr telefonisch verteld dat ook het airco probleem (niet voldoende koelen op hete dagen) softwarematig opgelost moet worden en het bijvullen niet de oplossing is....
Wanneer je mailt naar support@zeekr.eu zit er ook een partij genaamd Salesforce tussen die verder geen verstand van zaken hebben. Zij vertellen je vooral hoe vervelend het is, dat je een serviceafspraak kunt maken en eventueel zetten ze de mail door naar Zeekr. In het laatste geval duurt het vaak heel lang om antwoord te krijgen.
Vorige week gaven ze +/- 3 weken aan toch? Ben benieuwd of ze zich hier aan gaan houden.Blazings schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:56:
[...]
Ik krijg wel steeds meer het idee dat 'wacht op de software update' de pleister is die op alle problemen wordt geplakt. Eigenlijk is het geen pleister maar meer een worst die wordt voorgehouden, want niemand weet wanneer deze updates komen en of het het probleem daadwerkelijk oplost. Zoals het probleem met zoekend rijden wordt nu (wat ik begrijp) "opgelost" door de stuurbekrachtiging lichter te zetten. Dan gaat de auto nog steeds alle kanten op, maar je kan nu met 1 hand corrigeren ipv 2?
Wanneer je mailt naar support@zeekr.eu zit er ook een partij genaamd Salesforce tussen die verder geen verstand van zaken hebben. Zij vertellen je vooral hoe vervelend het is, dat je een serviceafspraak kunt maken en eventueel zetten ze de mail door naar Zeekr. In het laatste geval duurt het vaak heel lang om antwoord te krijgen.
Salesforce is een CRM pakket leverancier, geen helpdesk. Dus waarschijnlijk zit er een bedrijf achter dat salesforce gebruikt, misschien wel gewoon Zeekr medewerkers (die er dan nog geen verstand van hebben - want salesBlazings schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:56:
[...]
Wanneer je mailt naar support@zeekr.eu zit er ook een partij genaamd Salesforce tussen die verder geen verstand van zaken hebben.
https://www.salesforce.com/products/what-is-salesforce/
Je bent me net voortbee schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:07:
[...]
Salesforce is een CRM pakket leverancier, geen helpdesk. Dus waarschijnlijk zit er een bedrijf achter dat salesforce gebruikt, misschien wel gewoon Zeekr medewerkers (die er dan nog geen verstand van hebben - want sales).
Ah helder, dan ben ik op het verkeerde been gezet vanwege afzender 'noreply@salesforce namens Zeekr Support Email'.tbee schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:07:
[...]
Salesforce is een CRM pakket leverancier, geen helpdesk. Dus waarschijnlijk zit er een bedrijf achter dat salesforce gebruikt, misschien wel gewoon Zeekr medewerkers (die er dan nog geen verstand van hebben - want sales).
Super, bedankt. Klopt helemaal. Enige extra factor is dat dit niet werkt als je de richtingaanwijzer licht aandrukt (zodat hij 3 keer knippert, in plaats van blijvend). Dat zal de reden zijn waarom ik er niet aan uit raakte, het is een combinatie van snelheid en manier van "knipperen" :-)clydevdl schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:41:
[...]
Je kan dit instellen en werkt bij een snelheid tot en met 30 km/u. Weet even niet uit mijn hoofd waar de optie zit maar zal het straks wel even voor je opzoeken als ik weer ga rijden.
Edit 13:49 uur:
Indien nodig: als je op het 360° camera icoontje drukt ga je naar instellingen (tandwiel rechtsboven) en activeer je "link naar richtingaanwijzer".
Als je niet harder rijdt dan 30 km/uur zie je de auto in beeld verschijnen.
Als je boven de 30 km/uur rijdt verdwijnt het beeld van de auto weer.
Als je al harder dan 30 km/uur rijdt zal de auto ook niet in beeld verschijnen ook niet als je daarna weer minder dan 30 km/uur gaat rijden.
Het is dus niet willekeurig maar chinese intelligentie :-)
[ Voor 18% gewijzigd door fideba op 27-10-2025 14:14 ]
Nee, je kan de systeemgeluider "stiller" zetten, maar is nog steeds behoorlijk luid.RVMano schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:24:
Is er eigenlijk nog iets gedaan aan het harde geluid van de knipperlichten? Heb inmiddels ook een koppeling en levering 18 dec..
ZEEKR Appfideba schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:57:
Ik kijk er waarschijnlijk los over, maar waar kan ik zien hoeveel data ik nog heb op mijn maandelijks Vodafone abonnement ?
Diamond
Vehicle entertainment certificate
Proceed
Weer iets bijgeleerd ;-) 6.38 GB/7GB available na 5 dagen. Ziet er goed uit :-)Ian_ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:00:
[...]
ZEEKR App
Diamond
Vehicle entertainment certificate
Proceed
Ik zit gemiddeld op 12 GB per maand…fideba schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:04:
[...]
Weer iets bijgeleerd ;-) 6.38 GB/7GB available na 5 dagen. Ziet er goed uit :-)
"later this year" dus we gaan het zienmvrooij schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:59:
[...]
Vorige week gaven ze +/- 3 weken aan toch? Ben benieuwd of ze zich hier aan gaan houden.
Ik vind dat zelf prima qua interval. Even los van de inhoud, maar ongeveer 1 per kwartaal is prima wat mij betreft.
Je kan een 2e hypotheek afsluiten om meer GB’s te krijgen via Vodafone X Zeekr of Hotspot telefoon.tbee schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Hoe werkt dat dan, als je over de 7GB heen gaat?
Spotify en alles kapt er meteen mee, tot je hotspot actief is.
4 per jaar is goud alleen mag de inhoudt wel echt x20 zijn.Elayais schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:21:
Als er nog een OTA komt dit jaar dan zijn dat er toch 3 in 6 maanden tijd.
Ik vind dat zelf prima qua interval. Even los van de inhoud, maar ongeveer 1 per kwartaal is prima wat mij betreft.
Ah, dan moet ik mijn "zet hotspot aan zo gauw de auto verbindt" actie toch gaan uitrollen op mijn telefoon. Wel gek dat dit bij Tesla totaal geen discussie is én goedkoper. Of misschien zelf zo'n 5G router aanschaffen.Ian_ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:23:
[...]
Je kan een 2e hypotheek afsluiten om meer GB’s te krijgen via Vodafone X Zeekr of Hotspot telefoon.
Spotify en alles kapt er meteen mee, tot je hotspot actief is.
[ Voor 4% gewijzigd door tbee op 27-10-2025 18:30 ]
Klopt 2tot3 weken, dus nu nog 2 weken. Aangezien de auto eigendom is van athlon heb ik ook Athlon gevraagd bij Zeekr druk te zetten. Als lease rijder kan ik Zeekr niet in gebreke stellen, dat kan ik op zeker moment wel richting Athlon doen om druk te vergroten. Athlon heeft het ook opgepaktmvrooij schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:59:
[...]
Vorige week gaven ze +/- 3 weken aan toch? Ben benieuwd of ze zich hier aan gaan houden.
- Autoweek
- Topgear
- NOS
- Etcetera
Ik wacht momenteel nog steeds op reactie over of we een auto hebben gekregen die helemaal geen 480 kW DC kan laden 🥲.
Zelf in de zomer een test gedaan bij ons met een olie gekoelde 850 A DC cable waarbij de lader 700 kW per output kan leveren. Ik kwam niet verder dan 425 kW (limiterende factor was de auto volgens de logs), dus begin steeds meer dit te geloven…
Als het antwoord nee is, dan worden ze wel in gebreke gesteld!
EDIT: 75 kWh versie golden brick is een LFP batterij dus logisch dat die wat sneller laadt. Nog steeds geen 480 kW
:strip_exif()/f/image/z9KPK3t4e6YK9BHyWlBpjZ9T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fjwSOSHWlSB4tAqlBNKtaTFT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Ian_ op 27-10-2025 19:15 ]
Ik heb de issue van het stuurgedrag de laatste weken al bij een paar grote youtube kanalen gerapporteerd en enkele reacties gekregen (helaas ook de 'je liegt want geen enkele auto tester heeft het benoemd'). ItsOnlyElectric leek erg geïnteresseerd omdat hij de 7X zelf privé heeft gekocht.Ian_ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:11:
Ik stel voor dat als we binnen 2 weken geen goed antwoord hebben en of firmware update we als collectief eens met wat outlets moeten praten.
Laten we eens kijken wat we kunnen doen midden November 2025. Ik ben heel benieuwd wat de reactie over het laden gaat worden gezien dat echt de USP van de Zeekr 7X is...Blazings schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:37:
[...]
Ik heb de issue van het stuurgedrag de laatste weken al bij een paar grote youtube kanalen gerapporteerd en enkele reacties gekregen (helaas ook de 'je liegt want geen enkele auto tester heeft het benoemd'). ItsOnlyElectric leek erg geïnteresseerd omdat hij de 7X zelf privé heeft gekocht.
Duh. Omdat ze natuurlijk nooit zo'n auto als tester zullen geven.Blazings schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:37:
[...]
Ik heb de issue van het stuurgedrag de laatste weken al bij een paar grote youtube kanalen gerapporteerd en enkele reacties gekregen (helaas ook de 'je liegt want geen enkele auto tester heeft het benoemd'). ItsOnlyElectric leek erg geïnteresseerd omdat hij de 7X zelf privé heeft gekocht.
Was dat met de 75 of 100 kWh?Ian_ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:11:
Zelf in de zomer een test gedaan bij ons met een olie gekoelde 850 A DC cable waarbij de lader 700 kW per output kan leveren. Ik kwam niet verder dan 425 kW (limiterende factor was de auto volgens de logs), dus begin steeds meer dit te geloven…
Ja, maar het 100kWh pack kan volgens die specs ook maar 420kW laden, jouw 425 is dus feitelijk boven spec? Wat Zeekr doet is van alle indicatoren de maximale waarde geven; 620 km range (dat is de long range), 0 naar 100 in 3.8 seconden (dat is de AWD) en 13 minuten laadtijd (dat is de 480kW van de core). Dus het punt dat je kunt maken is dat de combinatie van alle drie niet in 1 voertuig te vinden is, wat op een bepaalde manier wel gesuggereerd wordt. Maar als je uiteindelijk in de specsheet kijkt staat het er wel in. Dus ik weet niet of het stand houdt, maar correct is het niet nee. Kia doet het ook, maar gebruikt de woorden "tot wel". XPeng ook en heeft ook disclaimers. Tesla doet het wel netjes.Ian_ schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:13:
[...]
Ik heb een 7X Long Range 100 kWh. Hieronder mijn record maar nooit meer dan dit.. dus ik heb zo’n vermoeden.
[ Voor 6% gewijzigd door tbee op 27-10-2025 22:07 ]
Bij het bestellen niet de winterbanden gekozen. Nu paar weken verder wilde ik deze toch bestellen. Alleen ik zie niet hoe deze besteld kunnen worden. Ik wil namelijk niet een tweede auto kopen😁
Weten jullie hoe ik die kan bestellen?
Verder wil ik het premium connectie pakket aankopen deze kan ik niet kiezen. Er staat dat dit via de app moet kunnen jullie uitleggen hoe? Ik heb een app gedownload echter ik kom dit niet tegen! Of moet je hiervoor eerst de auto in je bezit hebben?
Groet Jeff
Jeffdbr schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:21:
Goedenavond, vandaag afgesproken dat mijn auto 29 december wordt afgeleverd!
Bij het bestellen niet de winterbanden gekozen. Nu paar weken verder wilde ik deze toch bestellen. Alleen ik zie niet hoe deze besteld kunnen worden. Ik wil namelijk niet een tweede auto kopen😁
Verder wil ik het premium connectie pakket aankopen deze kan ik niet kiezen. Er staat dat dit via de app moet kunnen jullie uitleggen hoe? Ik heb een app gedownload echter ik kom dit niet tegen! Of moet je hiervoor eerst de auto in je bezit hebben?
Auto eerst in bezit hebben.
Groet Jeff
Ik snap je punt en zo doen veel merken het. ZEEKR heeft overal altijd gezegd tot 480 kW op elk model als USP.tbee schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:04:
[...]
Ja, maar het 100kWh pack kan volgens die specs ook maar 420kW laden, jouw 425 is dus feitelijk boven spec? Wat Zeekr doet is van alle indicatoren de maximale waarde geven; 620 km range (dat is de long range), 0 naar 100 in 3.8 seconden (dat is de AWD) en 13 minuten laadtijd (dat is de 480kW van de core). Dus het punt dat je kunt maken is dat de combinatie van alle drie niet in 1 voertuig te vinden is, wat op een bepaalde manier wel gesuggereerd wordt. Maar als je uiteindelijk in de specsheet kijkt staat het er wel in. Dus ik weet niet of het stand houdt, maar correct is het niet nee. Kia doet het ook, maar gebruikt de woorden "tot wel". XPeng ook en heeft ook disclaimers. Tesla doet het wel netjes.
Vrij grof als je dit niet nakomt en deze informatie op de Australische website vindt. In Nederland staat dit niet en is alles 480 kW net als veel andere pagina’s.
Dit in combinatie met geen preconditioning onder 20% maakt het hele DC laden geen goed verhaal 😅
Wat premium connectie betreft, geen zorgen. Je moet je gewoon registreren in de app, en jouw email adres doorgeven aan de dealer. Die activeert dan de wagen in de app, en vanaf dan kan je het premium pakket aankopen (was bij mij de dag voor levering). Was ook onmiddellijk actief (in België), dus ik vermoed dat de problemen die er initieel waren (weken wachten op activatie) opgelost zijn.Jeffdbr schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:21:
Goedenavond, vandaag afgesproken dat mijn auto 29 december wordt afgeleverd!
Groet Jeff
[ Voor 6% gewijzigd door fideba op 28-10-2025 07:04 ]
Vorige maand almvrooij schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:43:
Hier al meer mensen hun sleutel batterij moeten vervangen? Gisteren moeten doen, werkte elke keer niet meer dus moest mijn pasje gebruiken (Omdat iPhone 17 Pro Max dus nog niet ondersteund wordt..)
Komt er in je auto ook een melding dat de batterij bijna leeg is ?
Ik heb 1x een melding gekregen dat batterij bijna leeg was, toen niet meer gezien en niks mee gedaan maar toen werkte 't op een gegeven moment niet meer.Freedive schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:59:
[...]
Nooit melding gehadFreedive schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:59:
[...]
Maar wat ik verder qua communicatie altijd heb meegrekregen is de golden battery (LFP, dus core) 480 kan en voor Europa heb ik altijd 360 gehoord (door limiterende factor van laders in de EU) en soms 400. Maar ik heb eigenlijk qua marketing/reclame de 480 gehoord vanuit Zeekr. En als ik de 480 wel hoor in communicatie is dat altijd in combinatie met hun eigen golden battery technology (dus core).
Daarnaast in deze test: YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery piekt de LFP batterij ook heel even bij 460/470. Maar dit vind ik niet zo belangrijk.
De laadcurve in zijn geheel is natuurlijk belangrijk, en in bovenstaande video zie je dat hij heel lang rond de 400 blijft hangen en vooral dat maakt 'm natuurlijk zo snel.
Maar goed, je ziet dat het nu hard gaat, XPENG claimt hogere snelheden met de updates van de G6 en G9, de refresh van de 7X in China (zullen wij niet op korte termijn krijgen verwacht ik) heeft al over 900 Volt en 1000 KW...
Denk dat we ons blindstaren op pieksnelheden, terwijl die eigenlijk totaal geen belang hebben. Heb 6 jaar met een Audi Etron gereden. Piek snelheid 150Kwh, maar die bleef die continu aanhouden van 0 naar 80 procent (héél zelden in de EV wereld). Op die manier was die een pak sneller dan héél veel andere wagens die piekten op 200, 230, ...Elayais schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:56:
Ik zie nu ik het specifiek heb opgezocht in de spec sheet 480 KW staan voor de LR.
Maar wat ik verder qua communicatie altijd heb meegrekregen is de golden battery (LFP, dus core) 480 kan en voor Europa heb ik altijd 360 gehoord (door limiterende factor van laders in de EU) en soms 400. Maar ik heb eigenlijk qua marketing/reclame de 480 gehoord vanuit Zeekr. En als ik de 480 wel hoor in communicatie is dat altijd in combinatie met hun eigen golden battery technology (dus core).
Daarnaast in deze test: YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery piekt de LFP batterij ook heel even bij 460/470. Maar dit vind ik niet zo belangrijk.
De laadcurve in zijn geheel is natuurlijk belangrijk, en in bovenstaande video zie je dat hij heel lang rond de 400 blijft hangen en vooral dat maakt 'm natuurlijk zo snel.
Maar goed, je ziet dat het nu hard gaat, XPENG claimt hogere snelheden met de updates van de G6 en G9, de refresh van de 7X in China (zullen wij niet op korte termijn krijgen verwacht ik) heeft al over 900 Volt en 1000 KW...
Het gaat niet om de pieksnelheid, maar inderdaad om de laadcurve. En die is héél knap voor de Zeekr 7X.
Het gaat om een gemiddelde, alleen ik koop een auto en krijg dus iets niet waarvoor ik wel heb betaald?fideba schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:00:
[...]
Denk dat we ons blindstaren op pieksnelheden, terwijl die eigenlijk totaal geen belang hebben. Heb 6 jaar met een Audi Etron gereden. Piek snelheid 150Kwh, maar die bleef die continu aanhouden van 0 naar 80 procent (héél zelden in de EV wereld). Op die manier was die een pak sneller dan héél veel andere wagens die piekten op 200, 230, ...
Het gaat niet om de pieksnelheid, maar inderdaad om de laadcurve. En die is héél knap voor de Zeekr 7X.
Tesla is kampioen laadsnelheid dip, maar Zeekr is okeish. 425 kW @4% naar 190 kW @80% dat is echt een mega dip (losgelaten dat de snelheid kW nog steeds hoog is).
Wat mij zorgen baart is de communicatie en specsheets, ALLES EN ELK MODEL 480 kW. Helaas kan niemand mij vertellen hoe of wat…
:strip_exif()/f/image/siAKgZxUlu3V863T9ZVHQ6a5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large)