Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste
Acties:

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 20:51
Ik heb in het verleden bij oudere kabels ook meegemaakt dat ze het niet doen omdat ze alleen geschikt bleken te zijn voor 11 kWh of zelfs maar 3.7 kWh (voor de plugin hybrides zoals Volvo en Link & Co)...dan deden openbare palen het simpelweg niet en gaven een foutmelding...

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:31
RVMano schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:35:
Heb op de schuiflade van mijn middenconsole voor het greepje een vlek zitten, als je het nat maakt is het weg maar droog, een stuk lichter dan de rest. Heb met droge doek denk ik te hard gewreven.. Iemand een idee of je dat kunt schoonmaken, weet niet of het nu al kaal is of vies. Heb ook geen idee of je dit kunt vervangen. Heb wel het gevoel dat de materialen erg kwetsbaar zijn.
Ze verkopen online (ook Ali) een “Alcantara” sticker voor het console. In verschillende kleuren. Misschien een alternatief voor je.

Be reasonable.... do it my way

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17:41
nikagl schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:55:
Ik heb in het verleden bij oudere kabels ook meegemaakt dat ze het niet doen omdat ze alleen geschikt bleken te zijn voor 11 kWh of zelfs maar 3.7 kWh (voor de plugin hybrides zoals Volvo en Link & Co)...dan deden openbare palen het simpelweg niet en gaven een foutmelding...
kW* maar zou niks moeten uitmaken omdat het nog steeds een minimale stroomsterkte geeft van 6A.

• Ian_
Rickyuu schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:51:
[...]

Ik heb een pas van ANWB en app van Shell, beiden doen het soms niet en soms wel. Ik ga de kabel van Zeekr wel eens zoeken.
Ik zou eerst je pas uitsluiten en anders heb je misschien een slechte kwaliteit kabel. Heb je een foto van de sockets (beide kanten en dan voor er in de pinnen) en foto van het label van de kabel

• nikagl
Ian_ schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:33:
[...]

kW* maar zou niks moeten uitmaken omdat het nog steeds een minimale stroomsterkte geeft van 6A.
Zou moeten…maar in de praktijk is dat dus niet zo en zijn er palen die een foutmelding geven

• Ian_
nikagl schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:51:
[...]

Zou moeten…maar in de praktijk is dat dus niet zo en zijn er palen die een foutmelding geven
Benieuwd hoe of wat dan gezien ik dit zelf nog nooit ervaren heb of er was iets “kapot”

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 00:32
fsve schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:08:
[...]

Ze verkopen online (ook Ali) een “Alcantara” sticker voor het console. In verschillende kleuren. Misschien een alternatief voor je.
Dank je, dit materiaal zit ook op het dashboard en in de deur, lijkt als of ik op mijn deur ook al een lichter plekje krijg.. Auto is 5 mnd oud.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 08:45
RVMano schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:35:
[...]

Dank je, dit materiaal zit ook op het dashboard en in de deur, lijkt als of ik op mijn deur ook al een lichter plekje krijg.. Auto is 5 mnd oud.
Alles met haartjes is een risico als er wrijving op komt. Voor het plafond is prima, maar laderpads... Het levert meer weerstand, zodat een telefoon niet zo glijdt.

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 27-04 23:11
Rickyuu schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:27:
Ik heb een enrom issue met laden aan openbare palen. Ik gebruik een mannekes kabel van 7 meter. Elke keer als ik wil laden aan een openbare paal geeft de auto wel aan dat deze connected is. Maar 9 van de 10 keer gaat de paal niet laden. Ik heb "alle" volgordes al een keer geprobeeerd. Eerst de kabel er in en pasje scannen, dan aurto op slot. Of andersom, of kofferklep (komt kabel uit) nog een keer dicht doen etc etc. Soms doet de oplader het wel, maar weet dan niet of ik dan echt iets anders heb gedaan.

Mis ik een cruciale volgorde, is er iets wat ik over het hoofd zie, of moet ik de kabel van Zeekr gebruiken? Help!
En het ligt zeker niet aan het pasje.
Het is mij niet bekend dat er een specifieke volgorde is. Ik heb ook een tweede kabel van 6,5 meter daar de standaard kabel vaak net te kort is maar nooit problemen ondervonden. Ik doe zeker niet altijd dezelfde volgorde hoor

• Ian_
Jeffdbr schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:27:
[...]

Het is mij niet bekend dat er een specifieke volgorde is. Ik heb ook een tweede kabel van 6,5 meter daar de standaard kabel vaak net te kort is maar nooit problemen ondervonden. Ik doe zeker niet altijd dezelfde volgorde hoor
Nogmaals, de volgorde maakt niet uit.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 11:41
Ian_ schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:10:
[...]

Nogmaals, de volgorde maakt niet uit.
Misschien ligt t aan de laadpas of palen waar ik nu vaak laad, maar gisteren 1x weer issues gehad. Daarna 2 x (bij verschillende palen) eerst kabel in auto, dan scannen en dan kabel in laadpaal en direct contact en laden. Ongetwijfeld maakt het niet uit, maar dit werkt voor nu. En ik hoop dat t blijft werken, want ik vind het zo irritant om bij de paal te kl#ten als je naar een afspraak moet.
Vandaag de kabel van Zeekr weer in de auto leggen, zal eens kijken of dat uitmaakt.

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:06
Ik heb nu al een paar keer gehad dat op een langere rit m’n carplay ermee ophoudt. Verbinding valt weg en opnieuw verbinden werkt niet. Eerst stoppen en auto uitzetten, daarna lukt het weet wel.
Super irritant!

Heeft iemand dit ook? Of is er een oplossing?

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Mijn gps is volledig van slag. System reset en sos knop helpen niet. Continue refresh waardoor ook mn HUD map van slag is
Probeer nu offline maps te downloaden maar hangt steeds op 21%

Navigeer met maps nu, maar niet heel fijn begin van een 1200km rit 😆😆

https://imgur.com/a/W5X1UkB

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 23-04-2026 09:27 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:22:
Mijn gps is volledig van slag. System reset en sos knop helpen niet. Continue refresh waardoor ook mn HUD map van slag is

Ik heb hier laatst al iets over gepost en ook intern bij Zeekr.

Dit is het ticket bij Zeekr hiervoor: EUTI2026041600009

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35

Freedive

] Ken sent me _

Is je acculading onder de 20%?

• Ian_
Freedive schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:56:
[...]

Update hierover, ik heb een hele test gedaan en altijd onder de 20% komt die voor maar laatst kwam het ook bij 81% voor. Zeekr heeft gevraagd voor extra logs en wilt misschien mij nog een keer uitnodigen in Zeist.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:28:
[...]

Update hierover, ik heb een hele test gedaan en altijd onder de 20% komt die voor maar laatst kwam het ook bij 81% voor. Zeekr heeft gevraagd voor extra logs en wilt misschien mij nog een keer uitnodigen in Zeist.
Aah check, blijft ruk zeg. Hier dus nog nooit gehad,maar rijd dus weinig onder 20%

• Fop
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 23-04 13:00

Fop

Kan het plaatsen van een Carpoint Canbus LED Adapter 13>13 Polig een oplossing zijn zodat de lampen van de fietsendrager het doen en ook de ACC van de Zeekr

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:08

zo herkenbaar. Laatst op weg naar italie ook last van gehad, Heel vervelend
Heb alleen last van in buitenland gehad en weet ff niet meer of het onder de 20% was qua lading.
Hier in NEderland nooit last van en rij dan vaak onder de 20%

[ Voor 14% gewijzigd door fz1971 op 23-04-2026 12:55 ]

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 13:50
Elfdutch69 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:19:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat op een langere rit m’n carplay ermee ophoudt. Verbinding valt weg en opnieuw verbinden werkt niet. Eerst stoppen en auto uitzetten, daarna lukt het weet wel.
Super irritant!

Heeft iemand dit ook? Of is er een oplossing?
Ik had dit vanochtend ook op weg naar Brussel. Was voor mij voor het eerst.

Overigens vind ik LCC in de file wel echt heerlijk. Wel veel kleine bewegingen, maar heel fijn dat hij na het stilstaan gewoon zelf weer verder rijdt. Ook het gewone rijden met LCC is prima. Alleen de grote afstand en het te hard afremmen nadat je zelf even wat gaaf hebt bijgegeven blijven irritant.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
jswinkels schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:06:
[...]

Ik had dit vanochtend ook op weg naar Brussel. Was voor mij voor het eerst.

Overigens vind ik LCC in de file wel echt heerlijk. Wel veel kleine bewegingen, maar heel fijn dat hij na het stilstaan gewoon zelf weer verder rijdt. Ook het gewone rijden met LCC is prima. Alleen de grote afstand en het te hard afremmen nadat je zelf even wat gaaf hebt bijgegeven blijven irritant.
Misschien moet ik LCC gebruiken tijdens de file, maar twijfel dan omdat de auto te veel in het midden blijft en ik ruimte wil maken voor motoren als ik op de linkerbanen sta.

Verder had ik deze week lange file en op ACC was het echt drama. Hard optrekken, hard remmen, ik had drie keer een melding van waarschuwing voor de voorganger. Tja, de auto rijdt toch echt zelf... ik vroeg me al af of de auto weer ging remmen. (Ik vond nog dat er marge was). Ongeluk detectie staat al op de laagste stand.

Het lijkt wel of de Zeekr op ACC lastig kan inschatten dat de auto voor je afremt, want ik merk dat de auto soms nog optrekt terwijl er voor mij al duidelijk gas los is gelaten of al wordt begonnen met remmen. Heel schokkerig zelfs dat rijden tijdens de file op acc. Als ik niet alleen in de auto had gezeten had ik dit niet gebruikt, veel te onvoorspelbaar.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Pete80 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:52:
[...]
Verder had ik deze week lange file en op ACC was het echt drama. Hard optrekken, hard remmen, ik had drie keer een melding van waarschuwing voor de voorganger. Tja, de auto rijdt toch echt zelf... ik vroeg me al af of de auto weer ging remmen. (Ik vond nog dat er marge was). Ongeluk detectie staat al op de laagste stand.
Hmm jammer om te lezen, dat maakt het lijstje met twijfelpunten wel groot. Behalve puur ACC ben ik vooral op zoek naar een (redelijk) soepel werkend systeem, heb zaterdag een proefrit gepland dus zal er eens op letten. Zoals iemand anders hier aanraadde misschien toch maar 2 ritten plannen voor de zekerheid.

• 4v4t4r
Freedive schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:56:
[...]

Nee, was vanaf 100% al feest...
Ik rij straks nog even (auto staat uur+ stil) even kijken of het dan weer gebeurd

Zeekr 7x Privilege AWD

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:23
Pete80 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:52:
[...]

Misschien moet ik LCC gebruiken tijdens de file, maar twijfel dan omdat de auto te veel in het midden blijft en ik ruimte wil maken voor motoren als ik op de linkerbanen sta.

Het lijkt wel of de Zeekr op ACC lastig kan inschatten dat de auto voor je afremt, want ik merk dat de auto soms nog optrekt terwijl er voor mij al duidelijk gas los is gelaten of al wordt begonnen met remmen. Heel schokkerig zelfs dat rijden tijdens de file op acc. Als ik niet alleen in de auto had gezeten had ik dit niet gebruikt, veel te onvoorspelbaar.
ACC is inderdaad ondermaats zoniet bar slecht, als voormalig Volvo rijder is dit echt bijzonder terleurstellend.
Moet met een softwareupdate op te lossen te zijn.

@TroX De auto is inderaad erg fijn overal, en men klaagt uiteraard eerder en vaker dan complimenten geven.

Toch nog even klagen, het oplossen van (software) issues en toevoegen van fautures moeten frequenter.
Warmte van de zon is ook inderdaad erg snel onaangenaam, ga ook folie laten plakken denk ik. De eerste ervaring met een zomer moet nog beginnen, maar deze week al meerdere malen gemerkt dat het snel warm wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door LPiC op 23-04-2026 19:45 ]

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 07:05
Southern Sun schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:05:
[...]

Hmm jammer om te lezen, dat maakt het lijstje met twijfelpunten wel groot. Behalve puur ACC ben ik vooral op zoek naar een (redelijk) soepel werkend systeem, heb zaterdag een proefrit gepland dus zal er eens op letten. Zoals iemand anders hier aanraadde misschien toch maar 2 ritten plannen voor de zekerheid.
Veel mensen met allerlei klachten. Niet om onrecht te doen aan wat mensen zeggen en er zijn echt dingen die beter kunnen. Maar wat mij betreft is het beeld echt genuanceerder.
Hiervoor had ik een Hybride. Maar wat een genot is de auto. Belangrijk wel voor mij is wel het uitschakelen van de onbedoeld rijstrook verlaten functie (in het menu onder Zeekr AD).

Hij rijdt echt fantastisch. Van binnen top. Premium gevoel irt andere modellen. Menu werkt echt soepel. Navigatie is prima.

Tuurlijk de ACC en LCC kunnen beter maar ik gebruik de LCC echt heel veel. Grootste uitdaging wat mij betreft is hard remmen door verkeer op een andere baan. Dit is niet heel consistent reproduceerbaar. Maar echte bezwaren vind ik meevallen. Voor mij is het een leasebak dus ik snap de invalshoek van Ian die nog iets kritischer is op sommige aspecten. Maar laten we het ook niet overdrijven. Het is een fantastische auto

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01:21
Ik heb met jullie hulp in Home Assistant een dashboard gebouwd voor de Zeekr. Inmiddels ben ik ook zo ver dat ik een automation heb toegevoegd waardoor de Sentry Mode automatisch aan gaat zodra de auto ergens anders dan thuis geparkeerd wordt. Deze kan ik met een boolean ook uitzetten. Ik ben alleen benieuwd of je vanuit Home Assistant de opnames die in Sentry mode gemaakt zijn ook kan uitlezen of downloaden? Iemand die dit weet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2frjC4vwrRA77ZBCBhntRHUP40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dd2hdJdwPPdIXLtVZrKOPtTa.png?f=fotoalbum_large

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

St3ve-0 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:26:
Ik heb met jullie hulp in Home Assistant een dashboard gebouwd voor de Zeekr. Inmiddels ben ik ook zo ver dat ik een automation heb toegevoegd waardoor de Sentry Mode automatisch aan gaat zodra de auto ergens anders dan thuis geparkeerd wordt. Deze kan ik met een boolean ook uitzetten. Ik ben alleen benieuwd of je vanuit Home Assistant de opnames die in Sentry mode gemaakt zijn ook kan uitlezen of downloaden? Iemand die dit weet?
[Afbeelding]
Ziet er strak uit!
Is het probleem met iedere twee weken her-authentiseren er nog?

Sentry mode files kan je niet via de app bekijken, dus als het in de API zit, dan zou je hem moeten gaan gokken denk ik?

• nikagl
Ziet er goed uit @St3ve-0 ! Kun je jouw dashboard delen? Zoe die zelf ook graag zo willen gebruiken, bij mij is het voorlopig een "saaie" lijst van sensoren en buttons :)
St3ve-0 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:26:
Ik ben alleen benieuwd of je vanuit Home Assistant de opnames die in Sentry mode gemaakt zijn ook kan uitlezen of downloaden? Iemand die dit weet?
[Afbeelding]
Nee, Zeekr heeft deze features nog niet toegevoegd aan de app en/of API... tot je ze in de app ziet, of totdat er een daadwerkelijke API gepubliceerd wordt door Zeekr zullen we die niet kunnen uitlezen...

• nikagl
Freedive schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:18:
[...]
Nee, mits je de juiste integratie (van Fry!) gebruikt. De integratie van Fry! maakt overigens gebruik van de API van Fry, en als je creatief bent kun je die ook gebruiken voor andere integraties die nog op de oude manier (via een trace de tokens uit de app ophalen) authenticeren...

• St3ve-0
Freedive schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:18:
[...]

Ziet er strak uit!

Sentry mode files kan je niet via de app bekijken, dus als het in de API zit, dan zou je hem moeten gaan gokken denk ik?
Thanks! Ja daar was ik al bang voor, als het niet in de app zit dan krijg je het niet werkend op HA. Iets anders wat ik wel graag wil hebben in het dashboard zijn de opties ‘rapier cooling’ en ‘rapid heating’. Maar die worden niet ondersteund door de git die ik gebruikt heb.

Voor de koppeling zelf heb ik de GitHub van FRYYYYY gebruikt, die eerder in dit topic gedeeld is. Die zou permanent moeten werken. Ik heb een aparte gebruiker aangemaakt puur voor Home Assistant en de secret en public keys etc uit de Zeekr-app geëxporteerd met een Android emulator. Met Claude.ai zijn de stappen daarvoor trouwens verrassend eenvoudig te volgen. Ik heb totaal geen developer ervaring, maar met Vibe coding wordt het nu wel heel gemakkelijk gemaakt d:)b

Overigens zijn die keys voor iedereen identiek. Ik snap dan ook niet helemaal waarom FRYYYYY ze niet gewoon publiek deelt.

• St3ve-0
nikagl schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:16:
Ziet er goed uit @St3ve-0 ! Kun je jouw dashboard delen? Zoe die zelf ook graag zo willen gebruiken, bij mij is het voorlopig een "saaie" lijst van sensoren en buttons :)
Dank je :) Ja natuurlijk, geen probleem! Ik ben ook erg tevreden hoe ik dit heb kunnen bouwen. Ben wel tech savy, maar heb geen enkele ervaring met coding.

Stuur mij even een DM om mij te helpen hoe ik je dit dashboard gemakkelijk kan delen. Ben nog niet zo bekend met HA dat ik weet hoe ik dit makkelijk kan exporteren. Of heb je de YAML code nodig van het dashboard?

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:55
Het wachten is tot Claude Mythos publiek wordt (als dat al ooit gebeurt), dan is de app wel te reverse engineeren. Nu niet, het is echt niet te doen en ik heb er al vele avonden in zitten helaas.

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
Is er een manier om de individuele drive modus op te slaan?
Bijvoorbeeld rijden sport / sturen comfort.
Ik moet dat elke keer opnieuw kiezen

• Ian_
Elfdutch69 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:31:
Is er een manier om de individuele drive modus op te slaan?
Bijvoorbeeld rijden sport / sturen comfort.
Ik moet dat elke keer opnieuw kiezen
Opnieuw helaas, staan al tickets voor

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Aah top HA integratie nu ook gelukt!
Nu maar even dashboard bouwen :-)

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

St3ve-0 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:33:
[...]

Dank je :) Ja natuurlijk, geen probleem! Ik ben ook erg tevreden hoe ik dit heb kunnen bouwen. Ben wel tech savy, maar heb geen enkele ervaring met coding.

Stuur mij even een DM om mij te helpen hoe ik je dit dashboard gemakkelijk kan delen. Ben nog niet zo bekend met HA dat ik weet hoe ik dit makkelijk kan exporteren. Of heb je de YAML code nodig van het dashboard?
YAML code zou voldoende moeten zijn, als je hem zou willen delen heel graag! _/-\o_

• St3ve-0
Freedive schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 16:19:
[...]

YAML code zou voldoende moeten zijn, als je hem zou willen delen heel graag! _/-\o_
Dat moet wel lukken! Ik zal hem hier posten zodra ik weer thuis ben. Ben nu een weekend weg, dus zal op z’n vroegst dinsdag worden.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

St3ve-0 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 18:24:
[...]

Dat moet wel lukken! Ik zal hem hier posten zodra ik weer thuis ben. Ben nu een weekend weg, dus zal op z’n vroegst dinsdag worden.
Thanks en fijn weekend!

Ik hou het nog wel vol met deze tot die tijd ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CTJa6wa9oHcBcbl3WJnjlLyCvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YJDNQG95ILD1nndVvZl7T2Ru.png?f=fotoalbum_large

• tbee
Je kunt dus de auto delen met een ander zeekr account. Heeft dat nog voordelen (anders dan voor home automation)? Je blijft bijvoorbeeld 'maar' 3 profielen houden en hij schakelt ook niet automatisch van profiel als je met een telefoon met een ander account de deur opent?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Voor degene die een 2e key willen koppelen aan hun auto:

Zeekr key besteld via Ali: https://a.aliexpress.com/_EHeFnzc
Kosten (zonder NFC kaart): ± €64,39
Batterij zit er gewoon bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAgchAm9ppWEOxjBJb2LCHtLds0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWu8SPb8WzLD7mxkV8YN6Qbf.png?f=fotoalbum_large

Setup is echt makkelijk. In tegenstelling tot veel andere merken hoef je niet naar de dealer om een key te koppelen. Alles kan gewoon zelf via de app.
Op de verpakking staat alle info die je nodig hebt via een QR code. De setup start via de app en wordt in de auto afgerond via de bluetooth/NFC verbinding.

Key Fob Setup
Pak de verpakking en de key erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9OW332rw1m0E9aoge8YytVoBX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iH4Oq6C8V6ykQNexITZeK5zE.jpg?f=fotoalbum_large

Open de Zeekr app en ga naar Vehicle & Security
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dZnjiP3833hCthmFzR6L_BxWiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lIDg0d62zSgzndwNK93hL38g.png?f=fotoalbum_large

Klik op My Keys
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lezXpC-IcBP4082N7Ayl3v61RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJObfXI714dIzVJlMmUDNbD2.jpg?f=fotoalbum_large

Klik op Add Key Fob
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTfKoZnxr_mEyjbXgpwyRIOr-0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pGxuoP2vdeF7avkhSYwf0uES.png?f=fotoalbum_large

Scan de rechter QR code op de verpakking.

Mocht dat niet werken, dan kun je handmatig de MAC invoeren via de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMfRz97VoTBbMDzdeCiZ028p2P8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/URFLe3NreYdrNW6nbNhdeso5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mB9-HeqByXHrndBXEokrUOeks0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HlcehDNZiXTRtmfdBCsU2aKb.png?f=fotoalbum_large

Daarna krijg je instructie om op de key te drukken terwijl je in de auto zit. De auto rondt de koppeling automatisch af. Dit duurt minder dan 10 seconden.

Na afloop zie je de key direct terug in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NMDs_QrgtgO6axFRluI5_0RuzU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/atq8zwuEcpisCA4Nsu388DDi.png?f=fotoalbum_large

Je kunt de key daar ook beheren en verwijderen als je bv hem kwijtraakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD3VJz7Rtif07Ke8dBP1ICWCAmk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EKPKOQLpCrbBvmRt5aFBGQfO.png?f=fotoalbum_large

Werkt verder exact zoals de originele key. De auto opent automatisch bij naderen en sluit weer bij weglopen. De kofferbak werkt ook, door de knop ongeveer 4 seconden ingedrukt te houden.

Wat nog opviel is dat er een optie zichtbaar is om de auto vooruit en achteruit te bewegen via de key, maar deze functie werkt nog niet. In de BA zijn er al verzoeken ingeschoten om dit toe te voegen als optie, zal waarschijnlijk nog wel even duren.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 02:55:
Voor degene die een 2e key willen koppelen aan hun auto:

Zeekr key besteld via Ali: https://a.aliexpress.com/_EHeFnzc
Kosten (zonder NFC kaart): ± €64,39
Batterij zit er gewoon bij.
[Afbeelding]

Setup is echt makkelijk. In tegenstelling tot veel andere merken hoef je niet naar de dealer om een key te koppelen. Alles kan gewoon zelf via de app.
Op de verpakking staat alle info die je nodig hebt via een QR code. De setup start via de app en wordt in de auto afgerond via de bluetooth/NFC verbinding.

Key Fob Setup
Pak de verpakking en de key erbij
[Afbeelding]

Open de Zeekr app en ga naar Vehicle & Security
[Afbeelding]

Klik op My Keys
[Afbeelding]

Klik op Add Key Fob
[Afbeelding]

Scan de rechter QR code op de verpakking.

Mocht dat niet werken, dan kun je handmatig de MAC invoeren via de app
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Daarna krijg je instructie om op de key te drukken terwijl je in de auto zit. De auto rondt de koppeling automatisch af. Dit duurt minder dan 10 seconden.

Na afloop zie je de key direct terug in de app
[Afbeelding]

Je kunt de key daar ook beheren en verwijderen als je bv hem kwijtraakt
[Afbeelding]

Werkt verder exact zoals de originele key. De auto opent automatisch bij naderen en sluit weer bij weglopen. De kofferbak werkt ook, door de knop ongeveer 4 seconden ingedrukt te houden.

Wat nog opviel is dat er een optie zichtbaar is om de auto vooruit en achteruit te bewegen via de key, maar deze functie werkt nog niet. In de BA zijn er al verzoeken ingeschoten om dit toe te voegen als optie, zal waarschijnlijk nog wel even duren.
De functie zit al in de 7GT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki06t-aJDfhzy15du_qa0VVIx94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AVk5F0yYp9iE8GuuiHnwVLg.png?f=fotoalbum_large

• tbee
Er staat/stond op de 7X lijst ook dat we media services hebben... First see, then believe.

• 4v4t4r
Ik ben nu op reis, 1200 km gehad maar dit is echt een fantastische auto! (Navi doet weer normaal)

Het laden ging niet super snel... druk bezette 300kW Allego die je deelt maar daarna een 400kW alleen en die trok maar 265kW max (9% , voorverwarmd , ruim 3 uur gereden in 20+ graden buiten)

Voor de klagers. Ik had wat eten gehaald. Toen ik dat op had en mn raam schoon hadgemaakt zat hij al op 85%.

Heel eerlijk : mn zoon is soms wat geïrriteerd want de auto is klaar om te gaan maar hij wil nog voetballen 😆

[ Voor 3% gewijzigd door 4v4t4r op 25-04-2026 08:51 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 08:51:
Ik ben nu op reis, 1200 km gehad maar dit is echt een fantastische auto! (Navi doet weer normaal)

Het laden ging niet super snel... druk bezette 300kW Allego die je deelt maar daarna een 400kW alleen en die trok maar 265kW max (9% , voorverwarmd , ruim 3 uur gereden in 20+ graden buiten)

Voor de klagers. Ik had wat eten gehaald. Toen ik dat op had en mn raam schoon hadgemaakt zat hij al op 85%.

Heel eerlijk : mn zoon is soms wat geïrriteerd want de auto is klaar om te gaan maar hij wil nog voetballen 😆
Wat je is definitie van “voorverwarmd bij 9% SoC”

Toen je op de knop voorverwarmen drukte voor je ging starten met laden, gaf de auto aan “Batterij op temperatuur”

[ Voor 8% gewijzigd door Ian_ op 25-04-2026 09:52 ]

• 4v4t4r
Ian_ schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:46:
[...]

Wat je is definitie van “voorverwarmd bij 9% SoC”

Toen je op de knop voorverwarmen drukte voor je ging starten met laden, gaf de auto aan “Batterij op temperatuur”
Ik had toen ik thuis wegging alleen maps tot beschikking ivk navi issues dus gelijk op voorverwarmen gedrukt bij vertrek.

Toen ik gegeven moment keek was het gestopt en zei hij "optimale temp bereikt" daarna gewoon lekker doorgereden, en met de buiten temp en het tempo 3 uur later geladen en gestart op 9% batterij.

Staat 600 online, maar zouden 400kW laders moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PsxULseuhLX7ODjzsJP3iuYrE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZWJKL9njcVOzngptbTw0SVW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door 4v4t4r op 25-04-2026 12:21 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:17:
[...]

Ik had toen ik thuis wegging alleen maps tot beschikking ivk navi issues dus gelijk op voorverwarmen gedrukt bij vertrek.

Toen ik gegeven moment keek was het gestopt en zei hij "optimale temp bereikt" daarna gewoon lekker doorgereden, en met de buiten temp en het tempo 3 uur later geladen en gestart op 9% batterij.

Staat 600 online, maar zouden 400kW laders moeten zijn?

[Afbeelding]
Zijn 400 kW laders inderdaad. Ahh, dan kan het zijn dat de batterij alweer afgekoeld was.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:57:
[...]

Zijn 400 kW laders inderdaad. Ahh, dan kan het zijn dat de batterij alweer afgekoeld was.
Lijkt me niet. Paar keer gedrukt op voorverwarmen maar zei steeds dat het al goed was. Daarnaast redelijk hard doorgereden en het was warm buiten. Misschien te warm?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:32:
[...]

Lijkt me niet. Paar keer gedrukt op voorverwarmen maar zei steeds dat het al goed was. Daarnaast redelijk hard doorgereden en het was warm buiten. Misschien te warm?
Nee, dan moet je denken aan echt +40C. Toen je aankwam, net voor het inpluggen op de knop drukt. Als de auto dan nog aangeeft dat het goed is kan je het voertuig uitsluiten.

Veel locaties hebben beperkt vermogen waardoor het lastig is te zien waar de beperking ligt.

• nikagl
sjakie02 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:24:
Het wachten is tot Claude Mythos publiek wordt (als dat al ooit gebeurt), dan is de app wel te reverse engineeren. Nu niet, het is echt niet te doen en ik heb er al vele avonden in zitten helaas.
Dat valt wel mee hoor, je kunt hem prima tracen om te zien wat er gebeurt als je op knoppen drukt... wat lukt er niet dan?

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Southern Sun schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:05:
[...]

Vandaag een proefrit in de 7X LR gemaakt. Gezien mijn sceptische bericht wou ik toch even mijn ervaringen delen.

Even als referentiekader: Ik heb hiervoor een Toyota Corolla TS gereden en was gewend aan die ACC en lane keep assist die best prettig was. Sinds een paar maanden rij ik voor het eerst elektrisch in een BMW iX1 zonder rijhulpsystemen (overgenomen van een oud werknemer). Door de vele snelwegkm's ben ik nu weer op zoek naar een auto die prettig op de snelweg rijdt met goed werkende rijhulpsystemen dus ik was erg benieuwd naar deze eigenschappen op de 7X.

Rijgedrag: Op de snelweg had ik wel af en toe het gevoel een wat zoekend gedrag te ervaren, maar ook niet de hele tijd. Kon het niet goed duiden, maar vond het minder opvallend dan ik had verwacht in elk geval na de reacties hier. Kleine twijfel blijft vooralsnog. Bij proefritten in andere auto's ga ik hier ook extra op letten en vergelijken en daarna nog een keer in de 7X testen.

ACC: De 7X houdt een groter gat dan ik gewend was bij de Corolla, maar dit doen meer auto's. Ook leek het systeem iets minder soepel te werken bijv. in het afremmen bij langzamer verkeer. Eerst harder remmen, dan weer even meer uit laten rollen en dan weer remmen. Ook bij wisselen van rijstrook moet je eerst helemaal van baan zijn gewisseld voor de auto weer snelheid maakt waardoor de achterligger meer last heeft. De vorige auto gaf al gas bij tijdens het wisselen, dus nu wat meer de voet bij het pedaal paraat houden. Gewoon net even iets minder soepel overall.

LCC: Werkt best prettig, houdt goed het midden van de rijstrook en stabiel. Alleen wordt het stuur behoorlijk vastgezet en is het bij wisselen van rijstrook eerst richting aangeven en dan pas sturen. Was gewend dat ik alvast kon bijsturen met richting aangeven tegelijk, hier is verder wel aan te wennen.

Zitcomfort: Ik kon de stoel goed afstellen op mijn lange benen. Onverwacht nadeel was wel dat ik met mijn knie snel tegen de middenconsole aan kwam en wat beperkter ruimte had. Zowel in de Toyota als de BMW heb ik vrije ruimte bij de knie dus die gaat op het lijstje bij zaken om op te letten. Denk dat ik het wel zou kunnen accepteren. Verder viel me op dat het scherm eigenlijk net te groot is. De Carplay icoontjes zitten pal achter het stuur en om de andere kant van het scherm te bereiken moest ik me aardig uitrekken (bijv. annuleren huidige route in Google Maps).

Nou klinkt het alsof het alleen maar negatieve ervaringen zijn, maar dat is niet zo. Komt vooral omdat ik inmiddels weet wat ik belangrijk vind en daar meer op heb gelet. Ik vind het verder echt een gave auto en emotioneel gezien gaat deze lastig overtroffen worden. De komende maanden ga ik wat andere auto's proefrijden en tenzij ik er 1 tref waar bovenstaande punten fantastisch werken zou het zomaar de 7X kunnen worden. Ook nog even de 7GT kunnen zien, die vind ik eigenlijk nog mooier, maar voor mij net iets te laag.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:44:
[...]

Nee, dan moet je denken aan echt +40C. Toen je aankwam, net voor het inpluggen op de knop drukt. Als de auto dan nog aangeeft dat het goed is kan je het voertuig uitsluiten.

Veel locaties hebben beperkt vermogen waardoor het lastig is te zien waar de beperking ligt.
Zal ik doen op de terugweg.
En zoeken naar fastned of Ionity. De rest is wat onbetrouwbaar lijkt het.

Zeekr 7x Privilege AWD

• Jeffdbr
Vandaag viel mij op dat ik op een stenen weg warcresonerendcgeluid hoor. Het lijkt van achter te komen. Net alsof de bumper trilt. Klinkt dit bekend? Komende week bellen voor een afspraak om het te laten nakijken.

• Jeffdbr
Vandaag ook met de caravan gereden Kaus met een opbouw lengte van 5meter. Totale lengte met dissel 7,3M. Max lading 1500kg. Twee fietsen op de dissel.
Wat rijd dat heerlijk zoveel power. Je moet echt opletten dat de caravan erachter hangt.
Totaal 153km gereden. Verbruik viel mij erg mee van 100% naar 52%.

Wel eheel heel rg jammer dat de acc niet werkt.

• tbee
Great.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pqyDB769ltgreD_r6ARhsqn1qM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/V8uzxLu41IXQ5WrNrZBCLqCi.jpg?f=user_large

Wie heeft de voorruit al eens laten vervangen? Waar kan dat het beste?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ik gun het je van harte, maar zoals Tbee zegt, beste nog ff afwachten totdat het daadwerkelijk er is. Anders is het weer een mooie marketing stunt 😂.

Tenzij.... ze dit mogelijk ook meteen naar ons releasen wanneer de 7GT er is? Want als beide toch ~90% zelfde OS hebben, komt er dan pas weer wat leuks naar ons. (Grote update) 🤔

[ Voor 18% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 26-04-2026 01:41 ]

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:18
Iemand al FSD uitgeprobeerd van Tesla?
Ik rij zelf nu de Zeekr 7X voor bijna een jaar, 22dkm op de teller al.

Ik moet je zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van deze nieuwe functie bij Tesla. Heb daarom gisteren zelfs een proefritje geboekt met de Performance Y, en ik moet zeggen, bizar dat dit kan en werkt. Werkt heel soepel, auto rijdt gewoon soepel van A naar B zonder maar iets te doen of in te grijpen, volledig autonoom.

Nu heb ik een inruilaanbod aangevraagd en ben ik benieuwd wat ze voor mijn 7X willen geven, maar ik vermoed niet dat ik hierop inga.

Bottomline:
- Tesla voelt enorm kaal aan
- Performance onderstel is enorm stug (Insane mode), wel goed voor op het circuit ;)
- Performance verliest het qua koppel als de auto eenmaal van zijn plaats is. Ga toch dat flinke vermogen van de 7X Privilege die erin drukt anders missen. Performance is sneller weg maar erna wint de zeeker het, wat een lekkere G kracht geeft.
- Ik moest opeens zelf mijn deuren dichttrekken. Bizar hoe ik daar nu aan gewend ben. Ook al werkt het niet altijd even goed.
- Software was toch wel weer een verademing van de navigatie van Tesla. Vooral icm met FSD, iedere snelheid is gewoon correct waar FSD zich direct op aanpast.

Ben benieuwd wat mijn auto nog waard is (via trader biedingen, waar Tesla gebruik van maakt), maar vooralsnog is de zeekr 7X veel meer waar voor je geld qua luxe, want prijzen zijn praktisch gelijk.

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:18
Tip waar ik pas laat achter gekomen was met de Zeekr 7X.

Wist je al dat je de charging klep zelf kan open klikken, zonder hiervoor de app of het dashboard te gebruiken?

Oorspronkelijk had mijn Tesla M3P dit en dacht ik dat ik dit kwijt was bij de Zeeker 7X, maar niks blijkt minder waard.

Als je 2x achter elkaar relatief wat meer druk zet op de rechter kant van het laadklepje opent automatisch de laadpoort. Dit is wel echt fijn om te gebruiken vooral als het regent.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

patrickelectric schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:15:

Wist je al dat je de charging klep zelf kan open klikken, zonder hiervoor de app of het dashboard te gebruiken?

Oorspronkelijk had mijn Tesla M3P dit en dacht ik dat ik dit kwijt was bij de Zeeker 7X, maar niks blijkt minder waard.

Als je 2x achter elkaar relatief wat meer druk zet op de rechter kant van het laadklepje opent automatisch de laadpoort. Dit is wel echt fijn om te gebruiken vooral als het regent.
1x drukken is genoeg 👍

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-04 13:33
patrickelectric schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:11:
Iemand al FSD uitgeprobeerd van Tesla?
Ik rij zelf nu de Zeekr 7X voor bijna een jaar, 22dkm op de teller al.

Ik moet je zeggen dat ik enorm onder de indruk ben van deze nieuwe functie bij Tesla. Heb daarom gisteren zelfs een proefritje geboekt met de Performance Y, en ik moet zeggen, bizar dat dit kan en werkt. Werkt heel soepel, auto rijdt gewoon soepel van A naar B zonder maar iets te doen of in te grijpen, volledig autonoom.

Nu heb ik een inruilaanbod aangevraagd en ben ik benieuwd wat ze voor mijn 7X willen geven, maar ik vermoed niet dat ik hierop inga.

Bottomline:
- Tesla voelt enorm kaal aan
- Performance onderstel is enorm stug (Insane mode), wel goed voor op het circuit ;)
- Performance verliest het qua koppel als de auto eenmaal van zijn plaats is. Ga toch dat flinke vermogen van de 7X Privilege die erin drukt anders missen. Performance is sneller weg maar erna wint de zeeker het, wat een lekkere G kracht geeft.
- Ik moest opeens zelf mijn deuren dichttrekken. Bizar hoe ik daar nu aan gewend ben. Ook al werkt het niet altijd even goed.
- Software was toch wel weer een verademing van de navigatie van Tesla. Vooral icm met FSD, iedere snelheid is gewoon correct waar FSD zich direct op aanpast.

Ben benieuwd wat mijn auto nog waard is (via trader biedingen, waar Tesla gebruik van maakt), maar vooralsnog is de zeekr 7X veel meer waar voor je geld qua luxe, want prijzen zijn praktisch gelijk.
De 7x Privilege houdt het koppel op hogere snelheden gewoon vast en is daarom zo snel. Een maat van mij die zelf Tesla rijdt zei dat ook meteen. Jezus wat is deze bak snel en blijft maar gaan. Mijn Tesla doet dat niet.

Ik prefereer in alles de 7x boven de Tesla. Tesla werkt goed maar de luxe in de 7X is mij veeeel meer waard dat die 0.1-0.3 seconden dat de Tesla sneller van zijn plek komt. :)

Ben wel benieuwd wat de 7x nu na een jaar waard is en zit net als jij op ongeveer dezelfde km-stand. Ik hoor graag van je wat het bod is als je deze hebt ontvangen

[ Voor 4% gewijzigd door clydevdl op 26-04-2026 09:14 ]

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-04 13:33
patrickelectric schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:15:

Whaha ja dat kan gewoon met de hand door op de klep te drukken.

• RCZ
  • Laatst online: 23:04

RCZ

Jeffdbr schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 23:26:
Vandaag ook met de caravan gereden Kaus met een opbouw lengte van 5meter. Totale lengte met dissel 7,3M. Max lading 1500kg. Twee fietsen op de dissel.
Wat rijd dat heerlijk zoveel power. Je moet echt opletten dat de caravan erachter hangt.
Totaal 153km gereden. Verbruik viel mij erg mee van 100% naar 52%.

Wel eheel heel rg jammer dat de acc niet werkt.
Ben nu in Zweden met de caravan. LR met caravan van 1750 kg. Auto rijdt goed met caravan. Zeer stabiel. Verbruik gemiddeld rond de 38 KW met snelheid tussen 90 en 100 km per uur. Is goed te doen met afstanden van ongeveer 500 km per dag. Twee keer laden tijdens de rit van ongeveer 20 minuten. Denemarken en Zweden zijn hier goed op ingericht met caravan. Vaak mooie ruime laadpleinen met drive thru. Ook paar gezien die ingericht zijn op elektrische vrachtwagens. Tot nu toe erg positief over de LR met caravan. Heb nog niet hoeven afkoppelen tijdens de rit vanuit Nederland naar Zweden. Wel inderdaad jammer dat de ACC niet werkt.

• sjakie02
nikagl schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 14:07:
[...]

Dat valt wel mee hoor, je kunt hem prima tracen om te zien wat er gebeurt als je op knoppen drukt... wat lukt er niet dan?
Het is mij nog niet gelukt om alle keys en secrets te reverse engineeren.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

sjakie02 schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:11:
[...]

Het is mij nog niet gelukt om alle keys en secrets te reverse engineeren.
Deze gezien?
https://github.com/Wysie/...actor/blob/main/README.md

• sjakie02

• Ian_
Logs versturen

Weet iemand waar de logs heengaan als je dit via de auto verstuurd?

Netjes logging gestart vandaag, gestopt nadat het probleem zichtbaar was. Het bestand 2.8GB werd geüpload en daarna is het: Fugazi?
  • Ticketnummer?
  • Serviceverzoek?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:28:
Logs versturen

Netjes logging gestart vandaag, gestopt nadat het probleem zichtbaar was. Het bestand 2.8GB werd geüpload en daarna is het: Fugazi?
  • Ticketnummer?
  • Serviceverzoek?
Nee ook geen idee, nooit iets op terug gehoord en ook geen verbetering gemerkt

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:28:
Logs versturen

• Ticketnummer?
  • Serviceverzoek?
Heb zelf ondertussen 20+ logs gestuurd, tot op heden ook niks gehoord of echt verbeteringen van gezien.
Sending data to china i guess 😂

Btw, je kan maar 1x per 15min een logsessie versturen. Dus besluit voordat je op send klikt of je alles te pakken hebt wat nodig is.

• sjakie02
sjakie02 schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:06:
[...]

Oh damn nee, ga ik gelijk proberen. Thanks!
De tool komt met 9 mogelijke production keys die alle 9 niet werken. Wellicht komt dat doordat ik de APK gewoon heb gedownload ipv van een Android device heb gehaald met adb?

• sjakie02
sjakie02 schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:23:
[...]

De tool komt met 9 mogelijke production keys die alle 9 niet werken. Wellicht komt dat doordat ik de APK gewoon heb gedownload ipv van een Android device heb gehaald met adb?
Ik heb de app op een emulator gezet en ingelogd (dus hij werkt), maar ook daar komt hij met dezelfde 9 production keys die allemaal niet werken helaas. Wellicht dat ze in 3.0.3 iets gewijzigd hebben om dit te voorkomen?

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:20
Sinds vorige week dinsdag de gelukkige eigenaar van een Zeekr 7x privilege AWD en vroeg mij af of er forumleden zijn welke mij kunnen helpen met een aantal vragen:

- volgens de Zeekr handleiding kan ik het beste tot maximaal 80% laden, maar volgens de app is dit 90%. Ik laad vrijwel altijd thuis en vroeg mij af of 90% schadelijk is voor de accu.

- is het slecht voor de accu als ik dagelijks kleine beetjes laad? Bijvoorbeeld van 70% naar 80%.

- ik merk dat de nabijheids functie van de autosleutel niet altijd werkt, hebben meer mensen hier last van? Dit gebeurd vooral als de auto langere tijd niet is gebruikt.

- ik had bij de dealer gevraagd of ze de facelift al binnenkort verwachten in Nederland en de verkoper kon mij garanderen dat deze de komende jaren niet zal komen naar Nederland, gezien de 001 nog 3 generaties achterloopt op China.
Echter door de koop/financieringsdeals welke Zeekr nu heeft op de 7x tot 1 juni en de 7gt vanaf 1 juni te krijgen is ben ik gaan twijfelen of ze deze deals nu niet hebben, omdat de gefacelifte 7x ook misschien zal komen.

- hoe kan ik de auto zelf laten inhalen op de snelweg met LCC en ACC aan?

- hoe zet ik LCC en ACC uit?

- zijn er meer eigenaren van de AWD versie welke veel fijne lichte krassen/swirls op de zwarte delen van de auto hadden tijdens aflevering?

- Heeft er iemand toevallig de 21" velgen zwart laten maken? Ik was benieuwd hoe dit eruit ziet gezien ik dit overweeg.

Mochten jullie nog meer tips en tricks hebben voor mij hoor ik dit ook graag!

Ik heb trouwens de orginele rubberen matten set erbij gekocht, maar achteraf gezien besloten deze niet te gebruiken, omdat ik dit optisch minder vind.
Ze zitten nog in verpakking.
Mocht iemand hier belang bij hebben hoor ik dit ook graag.

• Ian_
Soner13 schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:20:
Sinds vorige week dinsdag de gelukkige eigenaar van een Zeekr 7x privilege AWD en vroeg mij af of er forumleden zijn welke mij kunnen helpen met een aantal vragen:

- volgens de Zeekr handleiding kan ik het beste tot maximaal 80% laden, maar volgens de app is dit 90%. Ik laad vrijwel altijd thuis en vroeg mij af of 90% schadelijk is voor de accu.

- is het slecht voor de accu als ik dagelijks kleine beetjes laad? Bijvoorbeeld van 70% naar 80%.

- ik merk dat de nabijheids functie van de autosleutel niet altijd werkt, hebben meer mensen hier last van? Dit gebeurd vooral als de auto langere tijd niet is gebruikt.

- ik had bij de dealer gevraagd of ze de facelift al binnenkort verwachten in Nederland en de verkoper kon mij garanderen dat deze de komende jaren niet zal komen naar Nederland, gezien de 001 nog 3 generaties achterloopt op China.
Echter door de koop/financieringsdeals welke Zeekr nu heeft op de 7x tot 1 juni en de 7gt vanaf 1 juni te krijgen is ben ik gaan twijfelen of ze deze deals nu niet hebben, omdat de gefacelifte 7x ook misschien zal komen.

- hoe kan ik de auto zelf laten inhalen op de snelweg met LCC en ACC aan?

- hoe zet ik LCC en ACC uit?

- zijn er meer eigenaren van de AWD versie welke veel fijne lichte krassen/swirls op de zwarte delen van de auto hadden tijdens aflevering?

- Heeft er iemand toevallig de 21" velgen zwart laten maken? Ik was benieuwd hoe dit eruit ziet gezien ik dit overweeg.

Mochten jullie nog meer tips en tricks hebben voor mij hoor ik dit ook graag!

Ik heb trouwens de orginele rubberen matten set erbij gekocht, maar achteraf gezien besloten deze niet te gebruiken, omdat ik dit optisch minder vind.
Ze zitten nog in verpakking.
Mocht iemand hier belang bij hebben hoor ik dit ook graag.
Het valt allemaal mee, zolang je DC maar niet verder dan 80% laadt.

Batterij heeft een levensduur in cyclus, zou niet weten waarom je zou bijladen.

Geen last van, ongeacht tijd of SoC%

Kan niet bij de Zeekr 7X

Versnellingspook omhoog drukken 1x of remmen

Nee, maar 1x wassen en ze zitten er. Blijft hoogglans kunststof

LLM zijn de vrienden, kijk even bij Gemini.

• tbee
Ian_ schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:45:
[...]

Het valt allemaal mee, zolang je DC maar niet verder dan 80% laadt.
Ik laad al 8 jaar lang mijn elektrische auto's tot 90%, DC of AC, weinig last van degradatie.

• Ian_
tbee schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:33:
[...]

Ik laad al 8 jaar lang mijn elektrische auto's tot 90%, DC of AC, weinig last van degradatie.
Klopt, same here maar het is vooral asociaal als je boven de 80% laadt DC

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:56
tenzij er niemand staat te wachten

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:02
Mee eens. Maar dat wachten hoeft niet altijd fysiek zichtbaar te zijn. Diverse apps laten het aantal vrije laadpalen zien. Dat wachten kan dus ook geheel elders plaatsvinden.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

sjakie02 schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:23:
[...]

Bij mij werkte er 1 van de 9 😅

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:42:
[...]

Klopt, same here maar het is vooral asociaal als je boven de 80% laadt DC
Onze auto pompt dan echt nog flink door qua snelheid hoor. Nu krappe week op vakantie door noord italie / alpen / dolomieten en nog nul laadfile of vol bezette laadpalen gehad.
Ok niet jokken, bij 1 benzine pomp was maar 1 paal en die was bezet 😆

Dus als het vrij is en het komt zo uit in mn planning laad ik soms echt nog even door zolang er geen drukte is.

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:31:
[...]

Onze auto pompt dan echt nog flink door qua snelheid hoor. Nu krappe week op vakantie door noord italie / alpen / dolomieten en nog nul laadfile of vol bezette laadpalen gehad.
Ok niet jokken, bij 1 benzine pomp was maar 1 paal en die was bezet 😆

Dus als het vrij is en het komt zo uit in mn planning laad ik soms echt nog even door zolang er geen drukte is.
Ik vind het zonde gezien:
10% naar 80% +/- 12 minuten laden is
80% naar 100% +/- 12 minuten laden is

Zou dan zelf doorrijden qua tijd als ik klaar ben.

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:38
De vraag was :
“Ik laad vrijwel altijd thuis en vroeg mij af of 90% schadelijk is voor de accu.”

Kunnen we dan de conclusie trekken dat thuisladen tot 90% niet schadelijk is voor de accu?

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:30
Soner13 schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:20:
Dat is juist het beste voor een lithium-ion accu om te doen. In tegenstelling tot de batterijen van "vroeger" die je het beste helemaal leeg kon laten lopen en dan weer 100% opladen. Die batterijen kon je nog wel eens nieuw leven inblazen door ze in de vriezer te leggen en daarna op te laden.
Elke keer kleine beetjes AC laden en tussen de 20-80% houden is het meest optimale scenario voor de accu (geldt overigens ook voor je telefoon). Maar staar je hier niet op blind, want hij kan echt wel tegen een stootje. Als je een lange trip gaat maken lekker tot 100% laden van tevoren.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:30
Dennis25 schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:59:
De vraag was :
“Ik laad vrijwel altijd thuis en vroeg mij af of 90% schadelijk is voor de accu.”

Kunnen we dan de conclusie trekken dat thuisladen tot 90% niet schadelijk is voor de accu?
Technisch gezien is alles schadelijk voor de accu, omdat deze een X aantal laadcyclussen heeft. Degradatie treedt altijd op. Voor optimale levensduur wil je de accu tussen de 20-80% houden, maar met 90% duurt het alsnog jaren voordat je merkbaar verschil ziet. Daarnaast is iedere battery pack anders en gaat de een langer mee dan de ander.
Het enige wat echt killing is, is om de accu op 0% of 100% te hebben en dan lekker een tijdje te laten staan. Daarom zit er vaak een marge op dat je de accu nooit écht helemaal leeg kan rijden om schade te voorkomen, en kan je wanneer de auto 0km range aangeeft alsnog een stuk rijden. Er zit ten slotte garantie op de accu en de fabrikant wil zoveel mogelijk voorkomen dat zij deze moeten vervangen op hun kosten.

• tbee
Mario3 schreef op maandag 27 april 2026 @ 18:37:
Mee eens. Maar dat wachten hoeft niet altijd fysiek zichtbaar te zijn. Diverse apps laten het aantal vrije laadpalen zien. Dat wachten kan dus ook geheel elders plaatsvinden.
Er is een grens aan de scope waar ik rekening mee hou 😄

• St3ve-0
Hi @Freedive , @nikagl @Gh0st en iedereen die interesse heeft in mijn dashboardcode voor Home Assistant. Sharing is caring ;). Voor de goede orde, ik heb hier ook een stukje code van @jswinkels gebruikt.

Voor dit dashboard zijn de volgende integraties gebruikt:
- Ultra Vehicle Card (HACS)
- Mushroom Cards (HACS)
- Stack In Card (HACS)

Ik heb ook een top view van de Zeekr 7X geüpload en met 'File editor' in de configuration root folder toegevoegd. Ik weet niet zeker of die automatisch zichtbaar is, dus voor de zekerheid voeg ik die ook als bijlage toe: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LJRzG1BzgIfmMA-5L6NUGen0RA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Te80Vca9UxvY7ymPhDdXE450.png?f=fotoalbum_large

Het dashboard bestaat uit drie kolommen. Ik upload de YAML per kolom:

Kolom 1: Ultra Vehicle Card
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
type: grid
cards:
  - vehicle_image_type: default
    status_image_type: none
    layout_type: half_full
    formatted_entities: true
    show_location: true
    show_mileage: true
    show_car_state: true
    show_info_icons: true
    help_highlight: true
    sections_order:
      - title
      - info_row_bfcpdsw
      - info_row_5v6thwx
      - image
      - info
      - icon_row_a4kqiyr
      - icon_row_2rskpl7
      - bar_0
    bars:
      - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_battery_level
        bar_name: ""
        left_title: Range
        left_entity: sensor.zeekr_actieradius_geformatteerd
        right_entity: number.zeekr_7x_charging_limit
        right_title: Charge limit
        limit_entity: number.zeekr_7x_charging_limit
        show_left: true
        show_right: true
        show_percentage: true
        show_left_title: true
        show_left_value: true
        show_right_title: true
        show_right_value: true
        bar_color: "var(--primary-color, #3498db)"
        background_color: "var(--card-background-color, #121212)"
        border_color: "var(--divider-color, #555555)"
        left_title_color: "var(--secondary-text-color, #999999)"
        left_text_color: "var(--primary-text-color, #ffffff)"
        right_title_color: "var(--secondary-text-color, #999999)"
        right_text_color: "var(--primary-text-color, #ffffff)"
        limit_indicator_color: "var(--error-color, #ff0000)"
        left_title_size: 14
        left_text_size: 14
        right_title_size: 14
        right_text_size: 14
        percentage_text_size: 14
        bar_size: thick
        bar_radius: round
        bar_style: metallic
        percentage_type: entity
        alignment: space-between
        width: "100"
        use_gradient: true
        gradient_display_mode: value_based
        gradient_stops:
          - id: "1"
            position: 0
            color: "#ff0000"
          - id: "2"
            position: 100
            color: "#00ff00"
        animation_entity: binary_sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charging_status
        animation_type: charging-lines
        animation_state: "on"
        action_animation: none
        left_condition:
          type: none
          entity: ""
          state: ""
        right_condition:
          type: none
          entity: ""
          state: ""
    icon_rows:
      - id: a4kqiyr
        alignment: center
        vertical_alignment: center
        spacing: none
        columns: 0
        icons:
          - entity: lock.zeekr_7x_zeekr_8915_central_locking
            icon_inactive: mdi:lock
            icon_active: mdi:lock-open-variant
            color_inactive: var(--secondary-text-color)
            color_active: "#669c35"
            name: Slot
            show_state: true
            show_name: false
            single_click_action: trigger
            on_click_action: more-info
            active_state: unlocked
            single_entity: lock.zeekr_7x_zeekr_8915_central_locking
            text_position: bottom
            icon_size: 24
            text_size: 14
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_interior_temperature
            icon_inactive: mdi:thermometer
            icon_active: mdi:thermometer
            color_active: var(--primary-color)
            color_entity: climate.zeekr_7x_climate
            active_state: heat_cool
          - entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_sentry_mode
            icon_inactive: mdi:shield-lock-outline
            icon_active: mdi:shield-lock
            color_active: "#b51a00"
            single_click_action: toggle
            active_state: "on"
            active_animation: pulse
            single_entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_sentry_mode
          - entity: input_boolean.zeekr_slimme_sentry_modus
            icon_inactive: mdi:shield-car
            icon_active: mdi:shield-car
            color_active: "#669c35"
            show_state: false
            show_name: true
            name: Auto Sentry
            active_animation: pulse
            single_entity: input_boolean.zeekr_slimme_sentry_modus
      - id: 2rskpl7
        spacing: none
        icons:
          - entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_defroster
            icon_inactive: mdi:car-defrost-front
            icon_active: mdi:car-defrost-front
            active_animation: scale
            action: ""
            service_data: {}
            name: Defrost
            show_name_active: true
            show_name_inactive: false
          - entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_steering_wheel_heat
            icon_inactive: mdi:steering
            icon_active: mdi:steering
            active_animation: scale
          - entity: cover.zeekr_7x_zeekr_8915_sunshade
            icon_inactive: mdi:window-shutter
            icon_active: mdi:window-shutter
            single_click_action: more-info
          - entity: binary_sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_plugged_in
            icon_inactive: mdi:power-plug-off
            icon_active: mdi:power-plug
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charge_power
            icon_inactive: mdi:flash
            icon_active: mdi:flash
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charge_speed
            icon_inactive: mdi:speedometer
            icon_active: mdi:speedometer
    type: custom:ultra-vehicle-card
    title: Zeekr 7X
    title_alignment: center
    title_size: 24
    title_bold: true
    show_units: true
    vehicle_image_width: 100
    action_image_width: 100
    images:
      - id: op5ku9t
        name: ""
        image_type: url
        image_width: 100
        priority: 0
        image: >-
          https://raw.githubusercontent.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant/main/custom_components/zeekr_7x/images/zeekr_7x.png
      - id: l4fd63o
        name: Vehicle Image
        image_type: default
        image_width: 100
        priority: 0
    image_priority_mode: order
    sections_columns:
      title: half_full_row1_left
      info_row_5v6thwx: half_full_row2_full
      info_row_bfcpdsw: half_full_row1_right
    info_rows:
      - id: 5v6thwx
        spacing: small
        allow_wrap: false
        row_name: ""
        info_entities:
          - entity: device_tracker.zeekr_7x_zeekr_8915_location
            icon: mdi:car-connected
            show_icon: true
            icon_color: var(--secondary-text-color)
            text_color: var(--primary-text-color)
          - entity: sensor.zeekr_odometer_geformatteerd
            icon: mdi:counter
            show_units: false
          - entity: binary_sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charging_status
            icon: mdi:car-electric
      - id: bfcpdsw
        spacing: small
        allow_wrap: false
        row_name: ""
        info_entities:
          - entity: sensor.zeekr_update_status_label
            icon: mdi:refresh
            show_name: true
            name: Refresh
            on_click_action: perform-action
            perform_action: button.press
            target:
              entity_id: button.zeekr_7x_poll_vehicle_data
  - type: custom:stack-in-card
    card_mod:
      style: |

ha-card {
          background: var(--ha-card-background, var(--card-background-color, #1c1c1e));
          border: 1px solid var(--divider-color, rgba(255,255,255,0.12));
          border-radius: 12px;
          box-shadow: 0 2px 8px rgba(0,0,0,0.35);
          padding: 4px 0;
        }
    cards:
      - type: custom:mushroom-title-card
        title: Zeekr 7X Climate
        title_tap_action:
          action: none
        card_mod:

ha-card {
              --title-padding: 12px 16px 4px;
              font-size: 14px;
              font-weight: 600;
              letter-spacing: 0.5px;
              color: var(--primary-text-color);
              border-bottom: none !important;
              margin-bottom: 0 !important;
              padding-bottom: 0 !important;
            }
      - type: custom:mushroom-climate-card
        entity: climate.zeekr_7x_climate
        show_temperature_control: true
        hvac_modes:
          - heat_cool
          - "off"
        fill_container: true
        collapsible_controls: false
        card_mod:
          style: >-
            ha-card { border-top: none !important; box-shadow: none !important;
            margin-top: 0 !important; }
Kolom 2 Voertuig info: 'Stack-in-card'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
cards:
    cards:
      - type: entities
        title: Voertuig Info & Laden
        show_header_toggle: false
        entities:
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_battery_level
            name: Accu percentage
            icon: mdi:battery-high
          - entity: sensor.zeekr_actieradius_geformatteerd
            name: Actieradius
            icon: mdi:map-marker-distance
          - entity: sensor.zeekr_odometer_geformatteerd
            name: Kilometerstand
            icon: mdi:counter
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_interior_temperature
            name: Binnentemperatuur
            icon: mdi:thermometer
          - type: divider
          - entity: binary_sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charging_status
            name: Laadstatus
            icon: mdi:ev-station
          - entity: binary_sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_plugged_in
            name: Laadkabel
            icon: mdi:power-plug
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charge_power
            name: Laadvermogen
            icon: mdi:lightning-bolt
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charge_voltage
            name: Laadspanning
            icon: mdi:flash
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charge_current
            name: Laadstroom
            icon: mdi:current-ac
          - entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_charge_speed
            name: Laadsnelheid
            icon: mdi:speedometer
          - entity: number.zeekr_7x_charging_limit
            name: Laadlimiet
            icon: mdi:battery-charging-80
      - type: entities
        title: Comfort & Bediening
        show_header_toggle: false
        entities:
          - entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_defroster
            name: Ontdooien
            icon: mdi:car-defrost-front
          - entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_steering_wheel_heat
            name: Stuurwielverwarming
            icon: mdi:steering
          - entity: select.zeekr_7x_driver_seat_heat
            name: Stoelverwarming Bestuurder
            icon: mdi:car-seat-heater
          - entity: select.zeekr_7x_passenger_seat_heat
            name: Stoelverwarming Passagier
            icon: mdi:car-seat-heater
          - entity: cover.zeekr_7x_zeekr_8915_sunshade
            name: Zonnescherm
            icon: mdi:window-shutter
          - entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_sentry_mode
            name: Sentry Mode
            icon: mdi:shield-lock
          - entity: switch.zeekr_7x_zeekr_8915_charging
            name: Laden (aan/uit)
            icon: mdi:ev-station
          - entity: button.zeekr_7x_flash_blinkers
            name: Knipperlichten
            icon: mdi:car-light-alert
          - entity: button.zeekr_7x_poll_vehicle_data
            name: Gegevens verversen
            icon: mdi:refresh
Kolom 3 Banden: 'Stack-in-card'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
cards:
    card_mod:

ha-card {
          padding: 4px 0;
        }
        $ * {
          border-top: none !important;
          box-shadow: none !important;
        }
    cards:
      - type: custom:mushroom-title-card
        title: Banden
        title_tap_action:
          action: none
        card_mod:

ha-card {
              --title-padding: 12px 16px 4px;
              font-size: 14px;
              font-weight: 600;
              letter-spacing: 0.5px;
              color: var(--primary-text-color);
              border-bottom: none !important;
              margin-bottom: 0 !important;
              padding-bottom: 0 !important;
            }
      - type: picture-elements
        image: /local/zeekr_top.png
        elements:
          - type: state-label
            entity: sensor.zeekr_bandenspanning_vr_bar
            style:
              top: 13%
              left: 22%
              font-size: 13px
              font-weight: bold
              color: var(--primary-text-color)
              background: none
              transform: translate(-50%,-50%)
            entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_tire_temperature_passenger
            style:
              top: 20%
              font-size: 11px
              font-weight: normal
            entity: sensor.zeekr_bandenspanning_ar_bar
            style:
              top: 13%
              left: 78%
            entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_tire_temperature_passengerrear
            style:
              top: 20%
            entity: sensor.zeekr_bandenspanning_vl_bar
            style:
              top: 79%
            entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_tire_temperature_driver
            style:
              top: 86%
            entity: sensor.zeekr_bandenspanning_al_bar
            style:
              top: 79%
            entity: sensor.zeekr_7x_zeekr_8915_tire_temperature_driverrear
            style:
              top: 86%
            entity: sensor.zeekr_banden_timestamp_tekst
            style:
              top: 95%
              left: 50%
              font-size: 12px
              color: var(--secondary-text-color)
              white-space: nowrap
        card_mod:
          style: >-
            ha-card { border-top: none !important; box-shadow: none !important;
            margin-top: 0 !important; }
    card_mod:

ha-card {
          overflow: hidden;
          padding: 0;
        }
    cards:
      - type: map
        entities:
          - entity: device_tracker.zeekr_7x_zeekr_8915_location
        aspect_ratio: "16:9"
        default_zoom: 15

[ Voor 3% gewijzigd door St3ve-0 op 27-04-2026 23:21 ]

• St3ve-0
sjakie02 schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:00:
[...]

Ik heb de app op een emulator gezet en ingelogd (dus hij werkt), maar ook daar komt hij met dezelfde 9 production keys die allemaal niet werken helaas. Wellicht dat ze in 3.0.3 iets gewijzigd hebben om dit te voorkomen?
Ik heb ook 3.0.3 gebruikt, zou dus moeten werken. Je hoeft overigens niet in te loggen op de zeekr app van de emulator. Er zijn alleen wel nog password restricties, FRYYYYY waarschuwt dat lange wachtwoorden problemen kunnen geven en je kan beter ook geen vreemde tekens gebruiken (buiten de bekende ? of !).

[ Voor 5% gewijzigd door St3ve-0 op 27-04-2026 23:09 ]

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
Nieuwe review op YouTube van iemand die altijd wel een eerlijk verhaal neerzet (naar mijn mening), zo ook in dit geval: YouTube: 800 km in de Zeekr 7x | Week vol ergernissen die je gelukkig kan ver.... Zou mooi zijn als Zeekr hier vervolgens ook iets mee doet (en ook mooi wanneer ze hier zouden meelezen), maar dat vraag ik me af.

• tbee
jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:31:
Nieuwe review op YouTube van iemand die altijd wel een eerlijk verhaal neerzet (naar mijn mening), zo ook in dit geval: YouTube: 800 km in de Zeekr 7x | Week vol ergernissen die je gelukkig kan ver.... Zou mooi zijn als Zeekr hier vervolgens ook iets mee doet (en ook mooi wanneer ze hier zouden meelezen), maar dat vraag ik me af.
"Het audio systeem is gewoon ruk", en dan vooral de midden en hoge tonen. Ik kan het niet anders dan er helemaal mee eens te zijn. 8) Als je de equalizer vlak zet en slider 4 op -4, dan is enigszins te doen.

Maar goed gebalanceerd review..

• menno76
Inderdaad wel eerlijk review lijkt mij.Wel vraag ik mij af waar hij mee vergelijkt. Hij noemt premium merk maar die vergelijking gaat niet op vind ik. 7X privilege uitrusting/motor/accu in een willekeurige duitse auto gaat je ruim boven 90K kosten. Ik denk dat Zeekr gepositioneerd staat tussen de middenklasse en topklasse en ja dan is er uiteraard veel kritiek als je met de topklasse vergelijkt, echter ook 30K verschil.

• jsiegmund
Ik denk dat Zeekr zich toch ook wel tot de bekende Duitse merken richt. Kijk naar afmetingen, comfort, opties, dan is eigenlijk alleen de prijs iets waar de Chinese merken echt op afwijken en dat doen ze natuurlijk gewoon bewust. Het doel is markt veroveren, de concurrentie zwaar onder druk zetten en op die manier handel naar China halen. Dat lukt ze vrij aardig op deze manier, blijkt. Dat de auto dan op dit moment veel goedkoper is betekent niet dat hij in een ander segment geplaatst moet worden, wat mij betreft. Het betekent wel dat ze de audio eens moeten upgraden :D

• Ian_
Het is een goede Nederlandse review maar deze man ging er wel met het 'glas half leeg' inzitten naar mijn idee.

Ik ben 1.85m en als ik de stoel in de achterste positie zet, dan kan ik niet eens bij de pedalen komen bij wijze van of ik moet als de standaard VW Golf rijder zitten en door de B-stijl naar buiten kijken.

Na heel wat prutsen ben ik zelf nu tevreden met het geluid en is het vergelijkbaar met mijn vorige Tesla Model Y. Ik moet wel aangeven dat er nog HEEL veel ruimte voor verbetering is en daarnaast denk ik altijd, je stukadoor laat je ook niet je electra aansluiten ;)

AppleCarPlay zowel bedraad als draadloos nergens last van en werkt perfect.

Veiligheidssystemen uitzetten kost maximaal 5sec en is niet sneller of slomer dan een andere auto. Het opstarten gaat sneller dan dat ik in de auto kan instappen.

''Traag' laden, dat noemen we AC-laden 8)7

Mijn auto rijdt al vanaf het begin rechtuit en nog nooit issues mee gehad.

Ik kan mij wel echt veel vinden in zijn verbeteringen qua:
  • One Pedal Drive
  • ACC/LCC vertraging
  • Geluidssysteem

[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 28-04-2026 09:10 ]

• menno76
jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:00:
Ik denk dat Zeekr zich toch ook wel tot de bekende Duitse merken richt. Kijk naar afmetingen, comfort, opties, dan is eigenlijk alleen de prijs iets waar de Chinese merken echt op afwijken en dat doen ze natuurlijk gewoon bewust. Het doel is markt veroveren, de concurrentie zwaar onder druk zetten en op die manier handel naar China halen. Dat lukt ze vrij aardig op deze manier, blijkt. Dat de auto dan op dit moment veel goedkoper is betekent niet dat hij in een ander segment geplaatst moet worden, wat mij betreft. Het betekent wel dat ze de audio eens moeten upgraden :D
Inderdaad ze kopen markt al vraag ik mij af of de verkoopaantallen van Zeekr in NL grote merken in NL pijn doen. Cijfers 2025 waren niet al te hoog maar zullen zeker toenemen met de 7X en 7GT dit jaar. Zeekr en alle chinezen opereren in een ander prijssegment en zoals vrijwel altijd krijg je niet 100% premium voor prijs van midklasse. Beste is dat ze even Elon vragen zijn audio te OEM-en dan klaagt er niemand meer:) Pak voor gemak de nieuwe BMWiX3 en rust uit met de opties van een 7X privilege dan zit je rond de 95K. Die twee dan vergelijken is beetje zinloos mijn inziens.

• jsiegmund
@Ian_ Sommige zaken zijn natuurlijk situatie afhankelijk.
  • Zitpositie herken ik grotendeels ook niet, met 1.98.
  • Wel dat zicht achteruit ruk is wanneer je wat langer bent, digitale binnenspiegel was ws beter geweest.
  • Android Auto werk bij mij ook niet vlekkeloos. Draadloos sowieso niet 100% betrouwbaar en ook bedraad wil hij wel eens weigeren.
  • Veiligheidssystemen kan wel sneller. Vriend van me met xpeng g6 kan macro's programmeren en aan een knop op het stuur hangen. 1x drukken = alles uit, dat is toch wel handiger. BMW kan dit ook begreep ik van een collega (i4).
  • Rechtuit heb ik ook geen issues mee, wel feit dat je die lane-assist optie op 'geluid' of 'uit' moeten zetten omdat anders het stuurgedrag beïnvloed lijkt te worden, dat is gewoon raar.
Ik was op basis van deze review zeer nieuwsgierig geweest naar zijn ervaring in een LR, aangezien je aan het einde van de video ziet hoe enthousiast hij vervolgens wél is over de Core uitvoering. Voor mij eenzelfde ervaring na eerst proefrit gereden te hebben in de Privilege en daarna in de LR; toen heel bewust voor de LR uitvoering gekozen ondanks dat dat budget technisch gezien geen harde noodzaak was.

Heb je waarschijnlijk al eens gedaan, maar zou je jouw audio tweaks eens kunnen delen, die ga ik dan ook eens uittesten?
menno76 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:03:
[...]
Inderdaad ze kopen markt al vraag ik mij af of de verkoopaantallen van Zeekr in NL grote merken in NL pijn doen. Cijfers 2025 waren niet al te hoog maar zullen zeker toenemen met de 7X en 7GT dit jaar. Zeekr en alle chinezen opereren in een ander prijssegment en zoals vrijwel altijd krijg je niet 100% premium voor prijs van midklasse. Beste is dat ze even Elon vragen zijn audio te OEM-en dan klaagt er niemand meer:) Pak voor gemak de nieuwe BMWiX3 en rust uit met de opties van een 7X privilege dan zit je rond de 95K. Die twee dan vergelijken is beetje zinloos mijn inziens.
Vanuit Chinees standpunt moet je het groter bekijken. Niet marktaandeel Zeekr is relevant, maar het marktaandeel van China als geheel. Tel XPeng, BYD, Geely en andere bouwers mee en dan is het ineens wel vrij significant. BMW, Audi, etc. kunnen op dit moment nog enigszins leunen op een klantenkring die trouw blijft. Zodra wat meer geaccepteerd raakt dat de Chinezen goede auto's neerzetten voor zeer concurrerende prijzen dan raken ze snel het marktaandeel kwijt wat nu nog voor een stukje marge zorgt. Ofwel daalt de winst, ofwel stijgen de prijzen nog verder; nog meer druk, etc. etc. En wanneer het kapitaal dan op begint te rapen liggen de logo's ineens in de uitverkoop voor een grote (Chinese of Amerikaanse?) investeerder en raken wij als Europa sterke merken kwijt.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 12:39
menno76 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:03:
[...]

Denk wel dt de ix3 vanaf 65k door veel mensen meer (badge-) waarde heeft, zeker omdat de rijeigenschappen zoveel lof krijgen, en daarom meer zal verkopen dan zeekr. Dan kan een privilege, met meer pk en luxe, nog steed seen slechtere deal zijn voor veel mensen.Want chinees, geen uitstraling naar de buren etc etc, zo werkt dat toch... en de Zeekr goedkoper maken werkt ook niet, want dat maakt het alleen erger qua 'aanzien', los van het feit dat een groot deel van de prijs belasting is :)... Enige oplossing is dat ze het product zó goed maken dat er niets te zeuren is, maar dat blijkt toch lastig blijkbaar.

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik vind dit geen geweldige review. Op een aantal punten (audio) ben ik het met hem eens, maar ik heb me ook wel verbaasd over een aantal bevindingen waar wel heel snel overheen gestapt wordt. Zo vind ik ook dat de voorstoelen best iets verder naar achteren zouden moeten kunnen, maar hoe kan hij met 1.85m zijn stoel in de achterste stand hebben staan? Ik ben 1.93m en als ik mijn stoel in de achterste stand zet zit ik met bijna gestrekte armen achter het stuur. Het zitcomfort lijkt me nogal afhankelijk van persoonlijke voorkeur.In tegenstelling tot veel andere auto's. hebben mijn bovenbenen in de Zeekr voldoende ondersteuning, maar als je iets korter bent zul je het verschil niet zo goed merken.

En dat ie in het al in het begin (op 2:30) heeft over "de in Stockholm ontworpen Zeekr", terwijl het Geely design center in Göteborg zit (op de instaplijsten staat dan ook "Designed in Göteborg" te lezen) is voor een autojournalist (?) erg slordig.

• nskr83
  • Laatst online: 16:11
Afgelopen weekend heb ik ongeveer 1400 km gereden, totaal staat de teller nu op zo’n 18.000 km. Dit soort ervaringen zijn hier al vaker gedeeld, dus ik houd het kort:

* De auto laadt echt geweldig: supersnel en efficiënt. De stoelen zijn comfortabel en het algemene rijcomfort in de cabine is top.
* Helaas is de autopilot een ander verhaal. In sommige situaties zelfs onveilig. Zodra je LCC inschakelt, stuurt de auto merkbaar naar rechts in de rijstrook, zonder goed rekening te houden met verkeer naast je.

Wat ik vooral wil zeggen richting Zeekr: jullie hebben een bijna perfecte auto gebouwd. Maak hem alsjeblieft ook softwarematig af — daar zit nog duidelijk ruimte voor verbetering.

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:02
Ik nu alweer een week dwars door Frankrijk. Het blijft een geweldige ervaring in de 7X (LR). Maar waar ik niet goed van word is de arrogantie om na iedere stop veel instellingen weer naar de uitgangspositie in te stellen. Als het wettelijk verplicht is, kan ik er vrede mee hebben. Maar zelfs een muzieknummer van USB begint steevast bij het begin als het nummer halverwege gestopt is bij het verlaten van het voertuig de vorige keer.
Vooral lange nummers vallen dan vaak in herhaling.
Heb ik bij geen enkele auto nog meegemaakt.
Met de weergave van de verkeerde ingebakken MP3-afbeelding kan ik wel leven.
Ook het steevast verlaten van de Zeekr-routeplanner en overschakelen naar een Android-app bij het verlaten van een tolpoort levert weinig tevredenheid.
Waardoor wordt dit toch veroorzaakt?
Toch, als je eenmaal goed ingesteld rijdt, geen enkel negatieve ervaring meer, behalve de navigatie die soms maar rond blijft tollen. Lastig als je midden in Bordeaux bent en de stad wilt verlaten.

• sjakie02
sjakie02 schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:00:
[...]

Ok voor wie dezelfde domme fout als ik gaat maken: de default `country_code` in de zeekr_ev_api is AU :) zet die op NL en het werkt

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04 12:39
Wat ik me trouwens afvraag bij de audio met 21 speakers> staat daar standaard ook niet een soort AI filter aan dat je gewoon uit móet zetten om een beetje normaal geluid te krijgen? Bij de Lynk01 staat er zo'n HK A.I. systeem standaard aan wat ook een ontzettend slecht geluid geeft. Zet je dit uit, beetje met de equalizer spelen en je hebt werkelijk geweldig geluid in die auto. Zou me niet verbazen als dit in de Zeekr ook is, maar geen idee wat de opties zijn daar.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:42:
[...]

Ik vind het zonde gezien:
10% naar 80% +/- 12 minuten laden is
80% naar 100% +/- 12 minuten laden is

Zou dan zelf doorrijden qua tijd als ik klaar ben.
Aangekoppeld op 8% net. Plassen bij de grote vreetschuur , wilde daar niets eten, zoon wilde cheeseburger van de BK... nou vooruit dan maar.

Is nu al 74% en pompt nog met bijna 200kW en moet nog terug. Weet zeker dat hij de 90 % aantikt.. plasje en een Hamburger..

/edit. Ben er... 88%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bwrby24LkFXe-kHvpoVi4hS6f74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onhaTrjmxPorDCFPBWZY3e75.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x Privilege AWD

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:38
4v4t4r schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:50:
[...]

Aangekoppeld op 8% net. Plassen bij de grote vreetschuur , wilde daar niets eten, zoon wilde cheeseburger van de BK... nou vooruit dan maar.

Is nu al 74% en pompt nog met bijna 200kW en moet nog terug. Weet zeker dat hij de 90 % aantikt.. plasje en een Hamburger..

/edit. Ben er... 88%
Doet de accu nog wel netjes voorverwarmen als je aankomt met 8%, of was dat niet nodig in dit geval?

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:09:
[...]

Het is een goede Nederlandse review maar deze man ging er wel met het 'glas half leeg' inzitten naar mijn idee.

Ik ben 1.85m en als ik de stoel in de achterste positie zet, dan kan ik niet eens bij de pedalen komen bij wijze van of ik moet als de standaard VW Golf rijder zitten en door de B-stijl naar buiten kijken.

Na heel wat prutsen ben ik zelf nu tevreden met het geluid en is het vergelijkbaar met mijn vorige Tesla Model Y. Ik moet wel aangeven dat er nog HEEL veel ruimte voor verbetering is en daarnaast denk ik altijd, je stukadoor laat je ook niet je electra aansluiten ;)

AppleCarPlay zowel bedraad als draadloos nergens last van en werkt perfect.

Veiligheidssystemen uitzetten kost maximaal 5sec en is niet sneller of slomer dan een andere auto. Het opstarten gaat sneller dan dat ik in de auto kan instappen.

''Traag' laden, dat noemen we AC-laden 8)7

Mijn auto rijdt al vanaf het begin rechtuit en nog nooit issues mee gehad.

Ik kan mij wel echt veel vinden in zijn verbeteringen qua:
  • One Pedal Drive
  • ACC/LCC vertraging
  • Geluidssysteem
Kan je foto delen van je Equalizer?
Heb ff geleden iemands Equalizer overgenomen, beviel me goed vs de default preset.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zEsLtWQceGsCTMV4FLN9Ut_nIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNr53lbtZ1Y2pRGT0Ar4hyUx.jpg?f=fotoalbum_large

Ff kijken of die van jou mogelijk wat verbeterd.

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste