Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste
Acties:

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:24:
[...]

Mochten mensen nog willen reageren en upvoten, hieronder de gene die nog relevant zijn. Zoals je ziet, ben ik al even bezig maar komende maand rij ik de Zeekr 7X LR alweer een jaar :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt deze vraag al eerder beantwoord - maar hoe vind ik je feedback makkelijk in de builderapp?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09:21
4v4t4r schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:52:
[...]

Je hebt deze vraag al eerder beantwoord - maar hoe vind ik je feedback makkelijk in de builderapp?
Ik kijk bij de app, filter op tags en dan op Zeekr 7X, daarna is het scrollen 8)7

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:39
Goedemorgen,

Ik heb 2 vragen:
1. Als ik de 7x thuis aan de lader hang, start die met laden en 1 min stop die met laden. Dan 1 min later start die weer met laden enz enz. Kan oplopen tot 20 keer! Hebben daar meerdere berijders last van?
2. Kan ik ergens het startgeluid van laden uitzetten? Of zit dat nog in de buildersapp?

Thanks

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

RCZ

ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 00:36:
[...]

De X3 was trouwens ook AWD en natuurlijk wat lichter. Vanuit stilstand kan de X3 daardoor net iets eerder weg trekken, maar daarna vliegt de 7X er echt voorbij kan ik je vertellen. Heb dat nog even getest voordat ik de auto weer moest inleveren 😇

0,0 spijt van de 7X trouwens. We mogen echt trots en blij zijn met deze dikke auto. Geen moment het gevoel gehad dat ik in de toekomst weer terug zou willen naar BMW.

Vanaf 50+ of 100+ km/h met het gaspedaal vol naar beneden was de 7X binnen een paar seconden al verdwenen. Laat staan als je een Priv met AWD hebt, dan houdt bijna niemand je bij 😂.
(Totdat je een RS6 tegenkomt 😈)
Mijn zoon werkt bij BMW en had gisteravond de nieuwe BMW IX3 mee. Uiteraard gelijk mee gereden. Met die auto hebben ze wel een grote sprong gemaakt ten opzichte van de vorige IX3. Is een duurdere auto dan de 7X en dat voel je wel. Goed en mooi rijgedrag. Goed doorontwikkeld. Specificaties lijken veel op de 7X. Genoemde range bij BMW is marketingtaal. Werkelijk actieradius zal ongeveer 530 km zijn in vergelijk met de Zeekr 7x ongeveer 470 km bij huidige temperaturen. Mijn Zeekr stuurt nu goed maar de BMW stuurt nog iets verfijnder.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Donjeffa schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:04:
[...]

Dan ga ik dat proberen, wellicht hield ik ze te lang vast zodat eea voor het automatische was overbrugt.

Bedankt weer!
Het werkt! Inderdaad te lang vasthouden heft het automatisch zakken op!!! :*)

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-03 22:50
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:14:
[...]

Dit heeft geen zin, gezien de passthrough Apple CarPlay wired ook geen echte lossless toelaat.
Weet je dat zeker? Hij geeft in het autoscherm wel aan ‘zonder kwaliteitsverlies’ en het klinkt wel beter dan Spotify native en wireless Carplay?

• Ian_
Rioja1969 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:30:
[...]

Weet je dat zeker? Hij geeft in het autoscherm wel aan ‘zonder kwaliteitsverlies’ en het klinkt wel beter dan Spotify native en wireless Carplay?
Wired Apple CarPlay --> 24-bit / 48 kHz
Wireless Apple CarPlay --> 16-bit / 48 kHz
Spotify Very high --> 320 kbps

Alleen zijn het maximale waardes maar goed dus gemiddeld geen idee. Ligt ook aan de kabel die je gebruikt, heb zelf een Thunderbolt 5 kabel (had ik nog over) haha.

Ik weet ook niet of de onboard DAC of hoe je het heet het toelaat.

• Rioja1969
  • Laatst online: 16-03 22:50
Ian_ schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Wired Apple CarPlay --> 24-bit / 48 kHz
Wireless Apple CarPlay --> 16-bit / 48 kHz
Spotify Very high --> 320 kbps

Alleen zijn het maximale waardes maar goed dus gemiddeld geen idee. Ligt ook aan de kabel die je gebruikt, heb zelf een Thunderbolt 5 kabel (had ik nog over) haha.

Ik weet ook niet of de onboard DAC of hoe je het heet het toelaat.
Apple Carplay ondersteunt lossless en de DAC in de Zeekr moet het ook ondersteunen omdat het ook gewoon werkt via Tidal. Ik hoor iig een beter geluid via wired Carplay, je moet uiteraard wel het lossless abonnement hebben van Spotify 😃

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:27
PolestarB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:25:
Goedemorgen,

Ik heb 2 vragen:
1. Als ik de 7x thuis aan de lader hang, start die met laden en 1 min stop die met laden. Dan 1 min later start die weer met laden enz enz. Kan oplopen tot 20 keer! Hebben daar meerdere berijders last van?
2. Kan ik ergens het startgeluid van laden uitzetten? Of zit dat nog in de buildersapp?

Thanks
Mbt. 1; ik heb dat ook en heb het idee dat het te maken heeft met load balancing. Dus elke keer als er van laadvermogen gewisseld wordt dan start/stopt hij (althans dat denkt hij )

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-03 17:25
spacecrap schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:13:
[...]

Mbt. 1; ik heb dat ook en heb het idee dat het te maken heeft met load balancing. Dus elke keer als er van laadvermogen gewisseld wordt dan start/stopt hij (althans dat denkt hij )
Altijd? of wanneer de zon schijnt? Ik heb dit nl bij laden van de hybrid via granny lader wanneer de zon flink schijnt. Net of er dan een overspanning is en hij ivm de veiligheid uit gaat. komt er een wolkje, daalt de spanning, begint ie weer te laden.. Verder nergens last mee, installatie is orde. Heb dit ook pas sinds ik een andere lader heb, vorige granny deed het gewoon altijd. |:(

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-03 18:38
npolm schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:20:
Kan het niet terugvinden, maar wat te doen als de batterij (al na 5 maanden) van de autosleutel leeg is?
Nou simpel (niet lullig bedoeld) antwoord gewoon de batterij vervangen..

Wat ik wel apart vind is, ik heb de auto sinds mei 2025 en nergens last van. De initiële batterij van de autosleutel doet het nog gewoon prima. Druk nooit op de knoppen wellicht dat daar verschil in zit???

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:40
Kan het niet terugvinden, maar wat te doen als de batterij (al na 5 maanden) van de autosleutel leeg is?
De mijne was bij aflevering al leeg...... 8)7

'The truth is not afraid for Questions

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03 10:24
4v4t4r schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat daar het probleem zit; het idee was aardig, maar zonder goed beheer van de issues wordt het een zooitje. Ik vermoed dat ze het als "inspiratie" gebruiken, maar een eigen Jira hebben of zo.

• Ian_
tbee schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:56:
[...]

Ik denk dat daar het probleem zit; het idee was aardig, maar zonder goed beheer van de issues wordt het een zooitje. Ik vermoed dat ze het als "inspiratie" gebruiken, maar een eigen Jira hebben of zo.
Ik mag inderdaad hopen dat dit niet hun interne tool is die ze gebruiken voor software management 😅. Jira is daar een stuk geschikter voor.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:30
Degene met die privilege
kan je al wennen aan de automatische deuren?

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:39
spacecrap schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:13:
[...]

Thanks dat herken ik maar daar zou de auto toch mee om moeten kunnen gaan. Mijn vorige auto van een Polestar 2 en zonder enige problemen.

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 19:12
Krijgt iemand een Waze of Google Maps route zichtbaar in de HUD?
Android Auto met Waze of Google Maps: kaart zichtbaar op de HUD, maar de route niet.
Apple Carplay met Waze of Google Maps, kaart niet zichtbaar op de HUD. 8)7

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:34
Ahmi schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:16:
Krijgt iemand een Waze of Google Maps route zichtbaar in de HUD?
Android Auto met Waze of Google Maps: kaart zichtbaar op de HUD, maar de route niet.
Apple Carplay met Waze of Google Maps, kaart niet zichtbaar op de HUD. 8)7
Als je de HUD uitzet dan kun je op het bestuurdersdisplay wel een kaart zien met CarPlay en navigatie van Apple zelf (Kaarten). Dan moet je de informatie die aan de rechterkant van het bestuurdersdisplay getoond wordt wijzigen naar kaart. Dit kan alleen met de HUD uit. Ik zou graag willen zien dat dit ook op de HUD hetzelfde zou werken maar helaas.

Ik weet niet hoe dit zit voor Waze, Google Maps en Android Auto.

• tbee
kx22 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:51:
Degene met die privilege
Het is een gimmick, maar eigenlijk niet echt praktisch. Het zou anders zijn als je ze alvast kunt open doen, zoals de achterklep.

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-03 08:51
Weet je zeker dat de batterij leeg is? Ik heb zelf namelijk al een paar keer gehad dat 'ie niet reageert op het ontgrendelen met de sleutel, maar na het te hebben ontgrendeld met mijn telefoon en te hebben gereden de Zeekr weer vrolijk met de sleutel te kunnen vergrendelen.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:19
Degene met die privilege
Ik zeker, en mijn vriendin ook. Andere passagiers die je moet halen of meenemen is ander verhaal want die kennen/snappen dit natuurlijk niet. Ik probeer vaak de deur al open te zetten anders zijn ze constant aan het zoeken wat ze moeten doen.

Eigengebruik prima, voor andere is het gewoon niks/niet nodig. Had het top gevonden als ze ook de mogelijkheid hadden gegeven om gewoon de deurklinken te gebruiken.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• M13z1
Degene met die privilege
Ik deel de ervaringen van anderen, het gebeurt vaak dat het even duurt voordat de auto wakker wordt en de deur opent of, ondanks dat je buiten de rangeerruimte staat, de deur toch niet helemaal opent. Het is grappig om te zien, maar ik ervaar nauwelijks comfort hiervan.

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08:50
Degene met die privilege
Wat anderen zeggen, met de toevoeging dat ik het wel heel praktisch vind dat je de deur op elke stand open kunt zetten, waar standaard deuren vaak een aantal standen hebben; helemaal open of half open bijvoorbeeld

• kx22
Dus eigenlijk concludeert iedereen: Als het er niet was, had je het niet erg gevonden.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14:50
Deels, het openen gaat niet altijd top maar het automatisch dichtgaan met druk op de rem vind ik wel fijn en iets hebben. Mis dat nu als ik in een andere auto rij..

• RVMano
Net terug uit Oostenrijk en uit gemak bedrijfsbus (diesel gepakt), kwam onderweg wel 2 7x tegen en had wel beetje spijt. Kun je in Duitsland bij snelladen ook al met creditcard betalen of moet je echt daar ook pasjes voor aanvragen? Hou toch die angst dat het pasje niet werkt..

• Ian_
RVMano schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:52:
Net terug uit Oostenrijk en uit gemak bedrijfsbus (diesel gepakt), kwam onderweg wel 2 7x tegen en had wel beetje spijt. Kun je in Duitsland bij snelladen ook al met creditcard betalen of moet je echt daar ook pasjes voor aanvragen? Hou toch die angst dat het pasje niet werkt..
Ik ben regelmatig in Duitsland maar gebruik altijd IONITY, FASTNED of ENBW, CC werkt prima of je laadpas.

• tbee
kx22 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:38:
Dus eigenlijk concludeert iedereen: Als het er niet was, had je het niet erg gevonden.
Als het niet een verplichte optie was, had ik hem niet genomen. Net als lederen bekleding. Het is een leuke gadget hoor! Maar net als als smart lampen in huis; een handmatige knop of dimmer werkt meestal beter. (En dat komende van een ITer.) ;)

Maar ik stond laatst langs een drukke straat; die deuren zijn dan niet echt handig. Ze gaan te langzaam en te ongecontroleerd (ver) open. Dan moet je dat toch met de hand doen.

[ Voor 16% gewijzigd door tbee op 13-03-2026 11:29 ]

• RVMano
Ian_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:06:
[...]

Ik ben regelmatig in Duitsland maar gebruik altijd IONITY, FASTNED of ENBW, CC werkt prima of je laadpas.
Welke laadpas heb je? gebruik hier in de regio die van Vattenfall en heb voor de zekerheid die van de anwb maar die heb ik nog nooit nodig gehad.. Pasje van Vattenfall is bij de laadpalen in Veldhoven het goedkoopste..

• RVMano
Maar creditcard werkt dus ook, ideaal dat wist ik niet..

• Rmaxx
Brake covers vraagje : ik zou graag die oranje brakecovers bestelen, met zwarte text, maar ik heb even rondgeklikt op de site van ome Ali, maar er zijn wel 20 verschillende aanbieders, en allemaal maar vaag of niet te kiezen welke kleur, of helemaal geen logo.. heeft iemand hier goede ervaring mee en weet nog precies welke link ik moet hebben? :of eee andere tip )

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:50:
Brake covers vraagje : ik zou graag die oranje brakecovers bestelen, met zwarte text, maar ik heb even rondgeklikt op de site van ome Ali, maar er zijn wel 20 verschillende aanbieders, en allemaal maar vaag of niet te kiezen welke kleur, of helemaal geen logo.. heeft iemand hier goede ervaring mee en weet nog precies welke link ik moet hebben? :of eee andere tip )
Dit is de gene waarvan ik weet dat ze passen en gemakkelijk zijn in het bestellen.
https://www.evstitan.com/...kr?variant=44671970803869

• Ian_
RVMano schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Welke laadpas heb je? gebruik hier in de regio die van Vattenfall en heb voor de zekerheid die van de anwb maar die heb ik nog nooit nodig gehad.. Pasje van Vattenfall is bij de laadpalen in Veldhoven het goedkoopste..
Ik gebruik de apps van IONITY en Fastned, daar staat mijn CC aangekoppeld en werkt ideaal. Zeker met Autocharge, aankopelen en gaan. Factuur komt daarna en geen gedoe.

Qua laadpas maak ik gebruik van MTC (Eneco).

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17-03 13:34
Hallo allemaal,

Ik rij een kleine maand met veel plezier een LR en hoewel ik nog steeds dingen ondek wou ik hier 2 bragen stellen.
Na de auto met winterbanden ontvangen te hebben zijn er gisteren de zomer banden zoals af fabriek erop gezet.( Michelin Pilot Sport EV ) Winterbanden waren Bridgestone Blizzak en opzich hoorbaar maar niet echt storend. Sinds gisteren ochtend en 300km verder met Zomerbanden ervaar ik een storend zoemend geluid terwijl ik verwacht had dat ze stiller zouden zijn dan de winterbanden. Profile geeft aan terug te komen en ritje te rijden en kan van alles zijn. Bandenspanning koud op 2.8bar wat best snel naar 3.0 ~3.1 bar gaat.
Hebben andere mensen dit toevallig meegemaakt ? Enig idee wat het kan zijn ?

Tweede vraag gaat over app van agenda en meetings.. klopt het dat deze niet werkt ? Als ik erop klik geeft ie aan geen verbinding te kunnen maken met backned. Mobiele data is wel actief en gecontroleerd met Zeekr in Zeist.
Bedankt

• Ian_
Griekos schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:08:
Hallo allemaal,

Ik rij een kleine maand met veel plezier een LR en hoewel ik nog steeds dingen ondek wou ik hier 2 bragen stellen.
Na de auto met winterbanden ontvangen te hebben zijn er gisteren de zomer banden zoals af fabriek erop gezet.( Michelin Pilot Sport EV ) Winterbanden waren Bridgestone Blizzak en opzich hoorbaar maar niet echt storend. Sinds gisteren ochtend en 300km verder met Zomerbanden ervaar ik een storend zoemend geluid terwijl ik verwacht had dat ze stiller zouden zijn dan de winterbanden. Profile geeft aan terug te komen en ritje te rijden en kan van alles zijn. Bandenspanning koud op 2.8bar wat best snel naar 3.0 ~3.1 bar gaat.
Hebben andere mensen dit toevallig meegemaakt ? Enig idee wat het kan zijn ?

Tweede vraag gaat over app van agenda en meetings.. klopt het dat deze niet werkt ? Als ik erop klik geeft ie aan geen verbinding te kunnen maken met backned. Mobiele data is wel actief en gecontroleerd met Zeekr in Zeist.
Bedankt
Backoffice Zeekr is 'kaput' en werkt helaas niet (de meetings applicatie).

Heel vreemd, dinsdag de zomerbanden erop gezet, 3.0 koud en veel stiller en meer relaxed dan de winterbanden.

• satpat
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 13-03 16:02
Ik neem aan dat er meerdere de "Zeekr 7X voorraadactie - tot € 5.000,- inruilvoordeel" gekregen hebben.
Ik weet dat het bij Tesla en Xpeng bijvoorbeeld in het verleden zo was dat er dan een nieuw model / update aankwam.

Het geupdate model is al in China beschikbaar, zou dat nu ook hier bijna komen?

Gr.

• Ian_
satpat schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:37:
Ik neem aan dat er meerdere de "Zeekr 7X voorraadactie - tot € 5.000,- inruilvoordeel" gekregen hebben.
Ik weet dat het bij Tesla en Xpeng bijvoorbeeld in het verleden zo was dat er dan een nieuw model / update aankwam.

Gr.
Ik weet het niet, binnen een jaar een refresh dat kan je niet verkopen aan de huidige berijders.

Update: Welke voorraad... https://www.zeekr.eu/nl-nl/inventory

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 13-03-2026 12:41 ]

• tbee
Ian_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:38:
[...]

Ik weet het niet, binnen een jaar een refresh dat kan je niet verkopen aan de huidige berijders.
Dat kon wel eens het nieuwe normaal worden hoor. Tesla trekt zich er ook niets van aan en rolt continue updates uit. Hun redenatie is: "op het moment van koop was je akkoord met de deal en die heb je ook gekregen". Het is wel anders als de auto nog niet geleverd is en en komt een update.

• Rmaxx
satpat schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:37:

Gr.
Ja ook mail gehad, mijne staat nog in bestelling.. tja hou je toch altijd.. en business edition zit niet in de actie... zie nog geen voorraad staan maar zou jammer zijn als je nu voor paar k meer een LR met pakketten zou kunnen hebben..🙄.. zal wel loslopen... hoop ik :X

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Ian_ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:08:
[...]

Luxe probleem, hoe doet de rest van Nederland hoe hard ze mogen rijden 😂

Jokes aside, het werkt voor geen meter en hopelijk snel opgelost!
Hoi Ian,

Is dit de standaard navigatie van Zeekr of heeft iedereen dan gekozen voor het Premium pakket van 149 euro om dit zo werkend te krijgen met de updates?

• Ian_
Donjeffa schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:10:
[...]

Hoi Ian,

Is dit de standaard navigatie van Zeekr of heeft iedereen dan gekozen voor het Premium pakket van 149 euro om dit zo werkend te krijgen met de updates?
Standard navigation, maar de opties zijn het premium pakket.

• Rmaxx
Ian_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:38:
[...]

Update: Welke voorraad... https://www.zeekr.eu/nl-nl/inventory
auw.. dat zijn goede prijzen.. sta ik dan met mijn business edition, en nog langer wachten ook :-(
ow. als je ze aanklikt moet je alle opties nog wel bij die prijs optellen blijkbaar..... lijkt goedkoper dan het is.
Alleen die 1% is wel erg aantrekkelijk (had xpeng ook, scheelt veel)..

[ Voor 19% gewijzigd door Rmaxx op 13-03-2026 14:12 ]

• tbee
Net naar de audioboer geweest en ze hebben de speakers open gehad en doorgemeten. Conclusie was dat de 7X het beduidend beter voor elkaar heeft dan de 001, en bij laag volume eigenlijk prima klinkt, maar bij wat meer plezier het allemaal wazig wordt.

Na het weekend komen ze met een offerte. Heb ze gevraagd om die te stapelen; alleen voorspeakers vervangen, betere versterker, subwoofer, etc. Ik ben benieuwd.

• Ian_
tbee schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:33:
Net naar de audioboer geweest en ze hebben de speakers open gehad en doorgemeten. Conclusie was dat de 7X het beduidend beter voor elkaar heeft dan de 001, en bij laag volume eigenlijk prima klinkt, maar bij wat meer plezier het allemaal wazig wordt.

Na het weekend komen ze met een offerte. Heb ze gevraagd om die te stapelen; alleen voorspeakers vervangen, betere versterker, subwoofer, etc. Ik ben benieuwd.
Ik gok ongeveer dat het gaat kosten:
  • €1.000,-
  • €2.500,-
  • €4.000,-

• tbee
Ian_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:58:
[...]

Ik gok ongeveer dat het gaat kosten:
  • €1.000,-
  • €2.500,-
  • €4.000,-
Gebaseerd op hun 001 aanbod zeker? :) Ik verwacht dat het wat duurder is, omdat er erg veel speakers zijn en je dus een grotere versterker nodig hebt.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:26
tbee schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:58:
[...]

Gebaseerd op hun 001 aanbod zeker? :) Ik verwacht dat het wat duurder is, omdat er erg veel speakers zijn en je dus een grotere versterker nodig hebt.
die speakers zijn echt niet alle 21 discrete amped.... zitten gewoon crossovers tussen hoor. dus ook meer/dikkere amp is niet direct waarheid, but i COULD be wrong (maar waarschijnlijk niet)

[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 13-03-2026 19:09 ]

• Ian_
tbee schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:58:
[...]

Knetter gek deze mensen 😅 12.5.% van de aanschafprijs (Long Rang) voor een audio upgrade. Koop je 2e boodschappen auto voor 😅

€7.299,- voor:
  • Vervangen voorspeakers en achterspeakers door Boxmore Specialist speakers 8 stuks
  • Actieve aansturing van de voorspeakers (per speaker een versterker en DSP kanaal)
  • Toevoeging Helix subwoofer voor ondersteuning en meer beleving in de onderste octaaf
  • Toevoeging Helix versterkers met een totaal RMS vermogen van 2500 Watt tbv voor- en achterspeakers en subwoofer
  • Toevoeging Helix 7-kanaals Digitale Sound Processor (DSP) tbv voor- en achterspeakers en subwoofer
  • Toevoeging Intensieve akoestische isolatie van de speakerlocaties en de voordeuren

• tbee
Ian_ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:29:
[...]

Knetter gek deze mensen 😅 12.5.% van de aanschafprijs (Long Rang) voor een audio upgrade. Koop je 2e boodschappen auto voor 😅

€7.299,- voor:
  • Vervangen voorspeakers en achterspeakers door Boxmore Specialist speakers 8 stuks
  • Actieve aansturing van de voorspeakers (per speaker een versterker en DSP kanaal)
  • Toevoeging Helix subwoofer voor ondersteuning en meer beleving in de onderste octaaf
  • Toevoeging Helix versterkers met een totaal RMS vermogen van 2500 Watt tbv voor- en achterspeakers en subwoofer
  • Toevoeging Helix 7-kanaals Digitale Sound Processor (DSP) tbv voor- en achterspeakers en subwoofer
  • Toevoeging Intensieve akoestische isolatie van de speakerlocaties en de voordeuren
Yeah. Je kunt behoorlijk gek doen, dus ik heb vooral de "het mag ook een onsje minder zijn" vibe gedaan. Maar een 9 kanaals versterker is schijnbaar wel het minimum. En die bestaan niet, dus kom je op een 12 uit (want 10 is er ook nog niet). Ik ga het meemaken, als ze te gek doen, dan doen we het niet.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 19:09
ik ben niet echt een audiofiel maar het geluid is wat mij betreft meer dan dikke prima, jaargoed het is maar net waar je je geld aan wil uitgeven :)

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 14:58
Degene met die privilege
Ja hoor. Alleen deuren zelf soms nog wispelturig. Maar het systeem op zich volledig aan gewend

• kx22
Rmaxx schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:50:
[...]

auw.. dat zijn goede prijzen.. sta ik dan met mijn business edition, en nog langer wachten ook :-(
ow. als je ze aanklikt moet je alle opties nog wel bij die prijs optellen blijkbaar..... lijkt goedkoper dan het is.
Alleen die 1% is wel erg aantrekkelijk (had xpeng ook, scheelt veel)..
Ja ik zie het ook
Het is eigenlijk helemaal geen korting?
Want als ik erop klik is het gewoon de normale prijs + 5k inruilkorting.

Net even langs geweest. Ze hebben kortingen op demo auto's en deze staan op autoscout

[ Voor 7% gewijzigd door kx22 op 14-03-2026 12:02 ]

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:04
Is er al iemand die zelf een dashcam heeft gekoppeld? Ik denk aan drie opties:

1. USB Splitter aansluiten onder de middenconsole zodat je ook nog een USB stick voor sentry mode kunt aansluiten: https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0DKHFWMR8

2. ODB > USB met kabel zoals deze: https://www.amazon.nl/-/e...CD00004986/dp/B0GRWQLJNB/

3. Aansluiten in de spiegel unit, zie de volgende foto's. Ik weet alleen niet of ik dan zo'n ontstoringskabeltje nodig heb en waar ik hem het beste zou kunnen aansluiten

En evt. USB 5v > 12v adapter: https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0FLK87HT6/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xx3UNFtEOEFk9JSVLb9xivLgU0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q3FIHNnpV7FgcsSs0WX8epGu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccaVz89R6pS7gq_nZmY-zmmBs5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KwM2VNIBAah3HXNpz7N5fRU5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16s64Pd0o50_kIhcuWuc9tfYzl4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q58AKNlsBdpnGpBHZEMTNbgT.png?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, tips & tricks 👍 voorlopig heb ik de kabel gewoon naar de achter-12v-aansluiting door de auto heen getrokken :)

Groet,

Nika.

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-03 22:09

BrFa2021

7X LR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_ooIh9hXVleGaETMNVWDQyj7sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BP4hFoTJnWUhe81dlLjNWUm.jpg?f=fotoalbum_large
Rode covers op de auto geïnstalleerd.

[7X LR]

• Ian_
De banden lijken erg dik of de velgen klein? Standaard maat of afwijkend? Rood ziet er ook mooi uit.

Edit: zie het al, R19 en wanddikte 50

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iRYb8efWWcNV1Rto2XQIg1uLQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYQakTPPBZcYOSu9sa8UyWG2.jpg?f=fotoalbum_large

• taa_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03 19:18
Heb ze ook in het rood, erg blij mee. Lijkt er wel op dat ze verkeerd om zitten. De rubberen knop moet boven zitten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcOOTfQ2QylkJ2lUD54hYxgLbC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxEI4ZypOF81eFaXlZpwSsmG.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
taa_nl schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:25:
[...]

Heb ze ook in het rood, erg blij mee. Lijkt er wel op dat ze verkeerd om zitten. De rubberen knop moet boven zitten.[Afbeelding]
Klopt, iets met zwaartekracht van een bout/moer verbinding 😅 en corrosie

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:26
rubberen knop is de ontluchtings nippel afdekking. die ontluchting zou je bij echte remmen aan de bovenkant hebben

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-03 22:09

BrFa2021

7X LR

Ik zal ns de tekeningen bekijken.
De wielen zijn idd 19inch. Iets met leasemaatschappij enzo.
Zien er idd bol uit maar ik vind het wel mooi. Geeft de auto ook iets stoers.

[7X LR]

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 17-03 20:43
Kien heeft ook weer een aantal 7x te koop staan

https://kien.nl/voorraad?...oegevoegd&prijslayout=s-f

• tbee
Ik heb zo'n bakje wat je achter het scherm kun plaatsen, maar vind het te rommelig. Als iemand hem wil hebben? Ik hoef alleen eventuele verzendkosten ervoor te hebben.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 21:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASdb_FKGvqA7j9-DzOXVUuN9g14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VCND1EtzV9WJNvvUBqlHo5j.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand waar die onderste hendel op de middenconsole voor dient? Sinds ik heb gelezen dat sommige hendels hamertjes voor de ramen bedienen ben ik wat terughoudend geworden met uitproberen 😂

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13:44
jsiegmund schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:48:
[Afbeelding]

Weet iemand waar die onderste hendel op de middenconsole voor dient? Sinds ik heb gelezen dat sommige hendels hamertjes voor de ramen bedienen ben ik wat terughoudend geworden met uitproberen 😂
Ik denk dat die er zo zodat je de middenconsole weg kunt trekken omdat er een koelkastje voor in de plaats gemonteerd kan worden. Die zijn hier niet leverbaar maar in andere regios wel.

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:19
Autoweek heeft onze praktijkervaringen samengevat. Ik vind het te negatief.
https://www.autoweek.nl/a...ten-wennen-aan-bediening/

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:19
BUX73 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:42:
Autoweek heeft onze praktijkervaringen met de 7X samengevat. Ik vind het te negatief.
https://www.autoweek.nl/a...ten-wennen-aan-bediening/

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:58
nikagl schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:22:
Is er al iemand die zelf een dashcam heeft gekoppeld?
Ik heb een BlackVue aangesloten op de stroomvoorziening achter de spiegel, zie fhommes in "Het grote Zeekr 7x topic" . Voor de camera aan de achterkant moet ik nog even moed verzamelen, het trekken van de bedrading vanaf de achterklep (en dan vooral netjes via de bestaande doorvoer naar binnen toe) is lastiger dan ik dacht.

• nikagl
fhommes schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:59:
[...]

Ik heb een BlackVue aangesloten op de stroomvoorziening achter de spiegel, zie fhommes in "Het grote Zeekr 7x topic" . Voor de camera aan de achterkant moet ik nog even moed verzamelen, het trekken van de bedrading vanaf de achterklep (en dan vooral netjes via de bestaande doorvoer naar binnen toe) is lastiger dan ik dacht.
Ja, precies, zijn foto had ik ook gebruikt al was het niet heel duidelijk in hoeverre dat veel storing kan veroorzaken. Dit is volgens mij de automatisch dimmende binnenspiegel oid aangezien het aan de spiegel zit (niet aan de regensensor)... je hebt de rode en zwarte verbonden aan de 12v voorziening van de camera (zonder filters of speciale aansluitsetjes) neem ik aan? En geen storingen tot op heden?

• WizzyBrown
fhommes schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:59:
[...]

Kun je iets meer details verstrekken zoals:
  • Welk model frontcam heb je gekocht, met de URL
  • Heb je speciale connectors moeten kopen en monteren aan de frontcam bedrading, om hem te kunnen aansluiten op de stekker die bij de achterruitkijkspiegel zit?

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 19:34
Vorige week blijven hangen aan een stoeprand, serieuze krassen op een velg. Nieuwe velg kost maar liefst 2200 euro… Herstellen lukt niet, door superfijne groefjes die in de velg zitten. Na een herstelling zou de matte look verdwijnen.
Toch maar even de verzekering aangesproken, expert komt dinsdag kijken. Tip van de week: blijf ver weg van stoepranden :-)

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 17-03 11:31
fideba schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:46:
Vorige week blijven hangen aan een stoeprand, serieuze krassen op een velg. Nieuwe velg kost maar liefst 2200 euro… Herstellen lukt niet, door superfijne groefjes die in de velg zitten. Na een herstelling zou de matte look verdwijnen.
Toch maar even de verzekering aangesproken, expert komt dinsdag kijken. Tip van de week: blijf ver weg van stoepranden :-)
2200 voor 1 velg.....jeetje

• nikagl
WizzyBrown schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:25:
[...]

• Heb je speciale connectors moeten kopen en monteren aan de frontcam bedrading, om hem te kunnen aansluiten op de stekker die bij de achterruitkijkspiegel zit?
Ik heb deze dashcam gehaald zonder hardwire kit. Voorlopig nog op de 12v stekker achterin aangesloten…

Frvesroe 3-Channel Dashcam Car,... https://www.amazon.nl/dp/B0FFMVVYG4

• fhommes
nikagl schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:24:
[...]

Ja, precies, zijn foto had ik ook gebruikt al was het niet heel duidelijk in hoeverre dat veel storing kan veroorzaken. Dit is volgens mij de automatisch dimmende binnenspiegel oid aangezien het aan de spiegel zit (niet aan de regensensor)... je hebt de rode en zwarte verbonden aan de 12v voorziening van de camera (zonder filters of speciale aansluitsetjes) neem ik aan? En geen storingen tot op heden?
Ik heb deze https://www.amazon.nl/Fit...egel-D3-015/dp/B0DHX96JFL ertussen zitten, en dan vanaf de 12v aansluiting van de FitDVR naar de BlackVue camera. Dat werkt zonder storingen.

• fhommes
WizzyBrown schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:25:
[...]

Ik heb deze https://www.coolblue.nl/p...7sjJZr8u4sE1QgGuUmYv9VWjY camera maar die is inmiddels niet meer leverbaar. De camera’s van BlackVue lijken echter allemaal op elkaar dus een andere (bijvoorbeeld de 770X) zal ook prima werken. En zoals in de vorige post gemeld heb ik er een FitDVR tussen zitten, het 12V kabeltje om van de FitDVR naar de BlackVue te gaan wordt daarbij meegeleverd.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 21:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edv1TOR4Scx4RjsewsLGtZj27-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wI2ssmjgUubdLXpaN6HGTzZD.jpg?f=fotoalbum_large

Moest vandaag op de terugweg vanuit Oostenrijk nog even aftoppen om thuis te kunnen komen. Heerlijk dit :D Voor wie het zich afvraagt: ik heb niet exact onthouden hoeveel % => % dit was in pakweg 8 minuten, arriveerden ergens rond 20 en zijn weggereden met bijna 60. EWE GO 400kW lader, veel meer dan dit was er dus echt niet te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door jsiegmund op 15-03-2026 20:53 ]

• nikagl
fhommes schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:09:
[...]

Ik heb deze https://www.amazon.nl/Fit...egel-D3-015/dp/B0DHX96JFL ertussen zitten, en dan vanaf de 12v aansluiting van de FitDVR naar de BlackVue camera. Dat werkt zonder storingen.
Top, besteld. Voor wie zich er ook aan waagt, de kap bij de spiegel is echt heel makkelijk open te maken. Eerst het kleine kapje in het midden eraf (vanaf de achterkant omlaag trekken) en daarna de hele kap naar beneden trekken (ook weer vanaf de achterkant) en je schuift hem er zo af...

Installatie rearview cam wordt inderdaad nog wel een dingetje... ben benieuwd of iemand dat al gedaan heeft? Langs de linker stijl of juist de rechter? Bovenin of juist onderin via de vloer? Volgens mij gaat hij in dit filmpje via de rechterboven stijl: YouTube: 2025 Zeekr 7X Dash Cam Install - Follow Me DIY (By Nelson "Nelly" Ye...

• Ian_
jsiegmund schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:42:
[Afbeelding]

Moest vandaag op de terugweg vanuit Oostenrijk nog even aftoppen om thuis te kunnen komen. Heerlijk dit :D Voor wie het zich afvraagt: ik heb niet exact onthouden hoeveel % => % dit was in pakweg 8 minuten, arriveerden ergens rond 20 en zijn weggereden met bijna 60. EWE GO 400kW lader, veel meer dan dit was er dus echt niet te halen.
Het is mooi om te zien dat je erbij mee bent, mooie cijfers maar nog steeds een “lelijke” curve waarvan the thermal management niet goed geoptimaliseerd is.

Wat je ziet is dat de auto oververhit en vervolgens de current limit om af te koelen. Wanneer de auto de auto iets is afgekoeld, gaat hij weer meer vermogen leveren voor korte duur. Het wel bekende zigzag laden.

Optie 1: zorg voor betere cooling van je DC pinnen en batterij.
Optie 2: implementeer een fatsoenlijk derating profiel (e.q. above 80C derate 7% current per degree).

Maar goed, wie ben ik 😅

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10
Ian_ schreef op maandag 16 maart 2026 @ 04:54:
[...]

Het is mooi om te zien dat je erbij mee bent, mooie cijfers maar nog steeds een “lelijke” curve waarvan the thermal management niet goed geoptimaliseerd is.

Wat je ziet is dat de auto oververhit en vervolgens de current limit om af te koelen. Wanneer de auto de auto iets is afgekoeld, gaat hij weer meer vermogen leveren voor korte duur. Het wel bekende zigzag laden.

Optie 1: zorg voor betere cooling van je DC pinnen en batterij.
Optie 2: implementeer een fatsoenlijk derating profiel (e.q. above 80C derate 7% current per degree).

Maar goed, wie ben ik 😅
Leuk zo’n analyse altijd. Ik ben dan benieuwd of zoiets software matig is op te lossen of dat hier meer hardwarematige keuzes de oorzaak zijn?

• Ian_
Pete80 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:44:
[...]

Leuk zo’n analyse altijd. Ik ben dan benieuwd of zoiets software matig is op te lossen of dat hier meer hardwarematige keuzes de oorzaak zijn?
Derating profile is softwarematig goed op te lossen en koeling is deels mogelijk softwarematig denk aan:
- Koelflappen eerder openzetten
- Meer vermogen van de warmtepomp te gebruiken.

Maar in de CCS standard wordt geen liquid cooling op de mating face (female inlet) gebruikt. Je bent dus vrij afhankelijk van passive oplossingen.

In EV trucks gebruiken ze “oversized” busbars waarbij je natuurlijke hitteconvectie krijgt.
Daar is de curve flat! Als voorbeeld de MB eActros 600 laadt op 425 kW van 5% naar 95% (500 A).

Bij normale EV’s weten dat de curve niet flat is en daardoor wordt het meer berekend wat moet de piek aankunnen om kosten te besparen.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-03 11:10
tbee schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:10:
[...]

Yeah. Je kunt behoorlijk gek doen, dus ik heb vooral de "het mag ook een onsje minder zijn" vibe gedaan. Maar een 9 kanaals versterker is schijnbaar wel het minimum. En die bestaan niet, dus kom je op een 12 uit (want 10 is er ook nog niet). Ik ga het meemaken, als ze te gek doen, dan doen we het niet.
Ik heb de LR met 21 speakers. Vind het geluid dikke prima. Enige mankement voor mij is soms dat de bas een beetje afwezig is en soms juist veel te sterk aanwezig is. Dat laatste komt omdat de subwoofer op een bepaalde lage frequentie resoneert waardoor je op dat moment een wollige/dreunerige/overheersende bass hebt. Die resonantie-frequentie moet je er eigenlijk kunnen uitfilteren (low-cut-off). Het vreemde is dat vooral bij native Spotify dit probleem minder aanwezig lijkt dan bij radio luisteren. Qua potentie/hardware is de subwoofer prima. Hij kan hard en strak, ook bij hogere volumes. Denk dat het dus vooral finetuning & afstemming is en dat Zeekr de laagste frequenties met een software-update moet opofferen (om de resonantie eruit te halen) in ruil voor een altijd strakke en stevige bas.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:19
Nacho1978 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Ik heb de LR met 21 speakers. Vind het geluid dikke prima. Enige mankement voor mij is soms dat de bas een beetje afwezig is en soms juist veel te sterk aanwezig is. Dat laatste komt omdat de subwoofer op een bepaalde lage frequentie resoneert waardoor je op dat moment een wollige/dreunerige/overheersende bass hebt. Die resonantie-frequentie moet je er eigenlijk kunnen uitfilteren (low-cut-off). Het vreemde is dat vooral bij native Spotify dit probleem minder aanwezig lijkt dan bij radio luisteren. Qua potentie/hardware is de subwoofer prima. Hij kan hard en strak, ook bij hogere volumes. Denk dat het dus vooral finetuning & afstemming is en dat Zeekr de laagste frequenties met een software-update moet opofferen (om de resonantie eruit te halen) in ruil voor een altijd strakke en stevige bas.
Dit is dus precies wat ik vanaf dag 1 ook merk helaas. Geluid is echt top bij vele nummers, maar bij enkele nummers klopt de bas niet inderdaad. Hopelijk gaan ze hier in de toekomst nog wat aan finetunen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• tbee
MvRtje schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:43:
[...]

Dit is dus precies wat ik vanaf dag 1 ook merk helaas. Geluid is echt top bij vele nummers, maar bij enkele nummers klopt de bas niet inderdaad. Hopelijk gaan ze hier in de toekomst nog wat aan finetunen.
Boven de 50% ongeveer ontstaat dat. Zachter is het geluid okay. Maar veel van mijn passagiers vinden ook de hoge tonen dan erg schel worden (en ik deel die mening).

• RVMano
Mij helaas ook overkomen, moet zeggen dat de velgen ook wel heel gevoelig zijn, zag na het wisselen ook al doffe plekken in het midden van de spaken. Verder ook geen beschermrand op de banden zelf, bij onze audi zit echt een hele dikke rand. Vind camera op velgen helaas niet echt duidelijk, jullie?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
tbee schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:24:
[...]

Boven de 50% ongeveer ontstaat dat. Zachter is het geluid okay. Maar veel van mijn passagiers vinden ook de hoge tonen dan erg schel worden (en ik deel die mening).
Ik heb het resoneren van de bas op sommige frequenties ook onder de 50%. Heel irritant. Buiten dat ben ik erg tevreden over het geluid ( ben eerlijk gezegd ook niet heel veeleisend)

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-03 11:10
tbee schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:24:
[...]

Bij te weinig bass: inderdaad vooral bij hoge volumes (waarschijnlijk actief geregeld om vervorming te voorkomen)
Bij teveel bass: bij mij is het echt de resonantie en dat is ongeacht het volume. Ook bij laag volume krijg ik soms een enorm gedreun.
Wat betreft schelheid bij hogere volumes: meestal is dat een teken van een tekort aan stabiel vermogen. Dat zorgt voor een verschuiving van de frequency respons en vervorming van de tweeter.
Ik vind het nu vooral jammer dat er niet alles wordt uitgehaald wat er in zit. Als je een goedkoop systeem hebt dan accepteer je dat, maar onze installatie kan denk ik met wat redelijk eenvoudige software tweaking verbeterd worden. Hoe dan ook klinkt het nu 99% van de tijd al erg goed en beter dan al mijn vorige auto's. Ook beter dan Volvo met high performance audio om een voorbeeld te noemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Nacho1978 op 16-03-2026 14:36 ]

• Snobbieh
  • Laatst online: 17-03 08:31
Als Belg luister ik vooral TopRadio, in hun jingles heb ik continue last van deze resonantie. Ik dacht dat dit aan mij lag maar dit komt dus voor bij meedere mensen?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45
Nacho1978 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Wat jij beschrijft heb ik ook in mijn Model Y en dan voornamelijk bij NPO3FM, daar zit een partij gebulder in op die zender dat ik eigenlijk standaard de sub uit zet, via de USB en Spotify zo strak als een snaar.

• Serage75
  • Laatst online: 16-03 20:13
Pfffff. Prijzig. Ik heb helaas ook een stoeprand geraakt. Zou je korting krijgen als je twee velgen besteld :P

• Ian_
Serage75 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:13:
[...]

Pfffff. Prijzig. Ik heb helaas ook een stoeprand geraakt. Zou je korting krijgen als je twee velgen besteld :P
Ik neem aan voor een set, de friction winter velgen (zijn dezelfde velgen als je nu hebt maar helemaal zwart, zijn €3.999,- voor 4 stuks).

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-03 12:22
Ik heb dit helaas ook gehad, 2 velgen beschadigd. Zijn echter net terug van een schadeherstel bedrijf die de velgen hebben gerepareerd dus dat is wellicht een optie om te onderzoeken

• RVMano
IIwouterNL schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:15:
[...]

Ik heb dit helaas ook gehad, 2 velgen beschadigd. Zijn echter net terug van een schadeherstel bedrijf die de velgen hebben gerepareerd dus dat is wellicht een optie om te onderzoeken
Heb alleen geen winterset, dus dat maakt velgendokter lastig. Wat waren bij jou de kosten en zie je er nog iets van?

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-03 12:22
RVMano schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:21:
[...]

Heb alleen geen winterset, dus dat maakt velgendokter lastig. Wat waren bij jou de kosten en zie je er nog iets van?
Ik ook niet, moest de auto een week laten staan. Alles is via leasemaatschappij gegaan, zowel de tijdelijke auto als de kosten van de reparatie.

• RVMano
Top geregeld Arval? Dus geen factuur? Zag trouwens dat mijn factuurbedrag voor april aanzienlijk hoger ligt dan vorige maand..

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10
Ian_ schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:54:
[...]

Derating profile is softwarematig goed op te lossen en koeling is deels mogelijk softwarematig denk aan:
- Koelflappen eerder openzetten
- Meer vermogen van de warmtepomp te gebruiken.

Maar in de CCS standard wordt geen liquid cooling op de mating face (female inlet) gebruikt. Je bent dus vrij afhankelijk van passive oplossingen.

In EV trucks gebruiken ze “oversized” busbars waarbij je natuurlijke hitteconvectie krijgt.
Daar is de curve flat! Als voorbeeld de MB eActros 600 laadt op 425 kW van 5% naar 95% (500 A).

Bij normale EV’s weten dat de curve niet flat is en daardoor wordt het meer berekend wat moet de piek aankunnen om kosten te besparen.
We goed om te horen dat dit grotendeels op te lossen is met software. Echter wat ik me dan afvraag, dit lijkt mij dan te gelden voor ieder model auto. Hoe komt het dat dit niet in de standaard ontwikkeling zit? Vooral bij een auto waarbij het snel laden de troef is.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 19:34
Misschien al gepasseerd, maar weet er iemand of de 7X V2H ondersteunt (overschot van zonnepanelen naar de wagen, en 's avonds terug van de wagen naar het huis) ?

• M13z1
Zeekr Service

Vanmorgen om 09:00 was ik in HtH voor calibratie van een nieuwe camera die er ruim 5 weken geleden is in gezet + uitlijnen. 'ik kan er op wachten' werd mij verzekerd. Ik had vorige keer al mijn ongenoegen geuit dat ik 6 weken moest wachten op de eerste afspraak en dat deze na 5 weken werd opgevolgd door deze tweede. Ik hou het kort; na 3 uur en 45 minuten navraag gedaan, de werkplaats was lunchen kreeg ik terug, er was een storing opgetreden, uitlijnen moest nog gebeuren, dan nog een proefrit dus het zou zeker nog 2,5 uur duren. Ik heb aangegeven daarop niet meer te willen/kunnen wachten. Er was geen vervangende auto dus ik heb een Core van een verkoper meegekregen. Ik mocht ook niet bij mijn eigen auto om sleutels/passen te pakken welke ik nog nodig had, kortom weer een teleurstellend optreden.

Ondanks de geur in de Core rijdt deze wel goed! de standaard vering vind ik comfortabel en qua vermogen kom je ook niets te kort. Ik vond wel de stoffen bekleding na 18K km wat sleets.

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
fideba schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:15:
Misschien al gepasseerd, maar weet er iemand of de 7X V2H ondersteunt (overschot van zonnepanelen naar de wagen, en 's avonds terug van de wagen naar het huis) ?
Ik dacht namelijk van niet, alleen V2L. Maar niet V2G.

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:21
fideba schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:15:
Is nog niet mogelijk je kan wel V2G. De software is er nog niet. Ik heb wel Frank Engerie dymanisch en een Zaptec go 2 vanaf morgen ga ik het testen of het werkt V2G volgens HtH moet het kunnen. Zodra de software in de auto zit voor V2H ga ik het ook testen.

• WizzyBrown
nikagl schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:00:
[...]

Top, besteld. Voor wie zich er ook aan waagt, de kap bij de spiegel is echt heel makkelijk open te maken. Eerst het kleine kapje in het midden eraf (vanaf de achterkant omlaag trekken) en daarna de hele kap naar beneden trekken (ook weer vanaf de achterkant) en je schuift hem er zo af...

Installatie rearview cam wordt inderdaad nog wel een dingetje... ben benieuwd of iemand dat al gedaan heeft? Langs de linker stijl of juist de rechter? Bovenin of juist onderin via de vloer? Volgens mij gaat hij in dit filmpje via de rechterboven stijl: YouTube: 2025 Zeekr 7X Dash Cam Install - Follow Me DIY (By Nelson "Nelly" Ye...
Welke dvr heb jij besteld en welk kabeltje? Dat bestelde kabeltje moet je dan aansluiten op de kabel achter de spiegel?

• WizzyBrown
Ik vroeg een poosje terug hoe je een route vanaf de Zeekr app naar de auto kunt sturen.
Ik heb het geprobeerd, maar in het meldingen centrum (swipe naar beneden, en op het meldingen tab checken) staat er niets. Er staat alleen dat de geurstick vervangen moet worden 😀
De app gaf toch echt aan dat de route naar de auto was verstuurd.
De auto hangt aan de wifi op mijn eigen oprit, en alle machtigingen en privacy settings zijn geaccepteerd. Alles werkt goed in de auto, alleen deze mogelijkheid werkt niet. Mis ik nog iets?

• Ian_
WizzyBrown schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:24:
Ik vroeg een poosje terug hoe je een route vanaf de Zeekr app naar de auto kunt sturen.
Ik heb het geprobeerd, maar in het meldingen centrum (swipe naar beneden, en op het meldingen tab checken) staat er niets. Er staat alleen dat de geurstick vervangen moet worden 😀
De app gaf toch echt aan dat de route naar de auto was verstuurd.
De auto hangt aan de wifi op mijn eigen oprit, en alle machtigingen en privacy settings zijn geaccepteerd. Alles werkt goed in de auto, alleen deze mogelijkheid werkt niet. Mis ik nog iets?
Dit zie je allemaal op je app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZGNMaJk2VgF2UOKBAt84xg1o-M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3EUAfrmCVBTmsW02Cba1DkGm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZsF1tbgsY90hrR_rQKFCQgqz-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hy9ZH2cKFTCThaiYSu6nbF9r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qf1ya7PmWRDcbMux1LLQYp3JgJg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5CPdt4MAGfLDfFES3HYAdxcE.png?f=fotoalbum_large

• nikagl
WizzyBrown schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:16:
[...]

Welke dvr heb jij besteld en welk kabeltje? Dat bestelde kabeltje moet je dan aansluiten op de kabel achter de spiegel?
Ik heb deze dashcam (zie eerdere foto, daar staat hij ook op):
https://www.amazon.nl/dp/B0FFMVVYG4

Tot op heden zeer tevreden met deze cam. GPS, Wifi, 3 channel. Naam en app zijn typisch chinees maar hij doet wat ik wil voor zover ik op dit moment kan beoordelen.

En deze adapter / kabel:
https://www.amazon.nl/dp/B0DHX96JFL

Dashcam hangt nu nog met een kabel aan de 12v en de camera achterin (past net met de standaard kabels via de bank recht door de auto getrokken 🙈). FitDVR is vandaag binnengekomen en zal ik binnenkort aansluiten. Als dit is gelukt maak ik weer foto's 👍

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste