Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste
Acties:

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
RCZ schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:48:
[...]

Nee. Alles gaat uit en alleen comfortstand. Ook geen cruise control. Met aanhanger ga je terug naar de jaren tachtig.
Daar zijn best goede redenen voor, zoals (o.a.) gevaar op slingeren voorkomen door lanassist correcties, en snelheid die vastgehouden wordt of juist plots veranderd door cc, geblokkeerde sensoren etc etc. Dit is ook zo bij o.a. Kia. Eigenlijk heb je een speciale trailer assist setting nodig, maar die zit er (nog) niet op.

Een speciale setting voor fietsendragers zou ook wel fijn zijn. Lijkt me een software aanpassing die mogelijk moet zijn, als je bewust kiest voor 'ik heb alleen wat fietsen bij me, geen aanhanger of caravan' - dat zou een moeie toevoeging zijn. De rij-modi zou als ik het goed heb gelezen wel in de toekomst terugkomen bij de volgende OTA update.

• Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 10:37
Rmaxx schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:14:
[...]

bij de volgende OTA update.
Wat zijn dat 8)7 _/-\o_ O+
(sorry kon het niet laten)

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-07 16:37
Rickyuu schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:24:
[...]

En tolbadge leeg, of de coating die in de weg zit?
Gister nogmaals getest en ik ga er vanuit dat de badge leeg is…

Geen idee dus of de folie effect heeft uberhaubt. Had wel op andere fora gelezen dat men wel bij bepaalde folies last hiervan hadden de de badge geblokkeerd werd…

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09:20

RCZ

[...]

Daar zijn best goede redenen voor, zoals (o.a.) gevaar op slingeren voorkomen door lanassist correcties, en snelheid die vastgehouden wordt of juist plots veranderd door cc, geblokkeerde sensoren etc etc. Dit is ook zo bij o.a. Kia. Eigenlijk heb je een speciale trailer assist setting nodig, maar die zit er (nog) niet op.

Een speciale setting voor fietsendragers zou ook wel fijn zijn. Lijkt me een software aanpassing die mogelijk moet zijn, als je bewust kiest voor 'ik heb alleen wat fietsen bij me, geen aanhanger of caravan' - dat zou een moeie toevoeging zijn. De rij-modi zou als ik het goed heb gelezen wel in de toekomst terugkomen bij de volgende OTA update.
Een gewone simpele cruise control zou wel fijn zijn. De rest mogen ze van mij van de auto afhalen. Gebruik ik nooit. Meer gedoe dan gemak.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:47
Ik heb hem eindelijk, zeer mooi ding. Wat zoeken achter de basis settings voor de kindersloten etc, maar het lukt wel allemaal. Trekhaak maakt wel een herrie als die uitkomt.

Direct vraagjes voor de ervaren Zeekr mannen hier:

- Waar checken jullie bandenspanning enzo? Ik krijg daar meldingen van in de app, in de garage zeiden dat dat eventjes normaal is omdat alles zich moet instellen ofzo, ik ruik een beetje bullshit dus wil dit zelf eventjes checken. Ik voel hem af en toe soms wat richting rechts neigen.

- Achterstoelen hebben geen USB-C? Ik dacht echt dat ik dat gezien had, maar ik kan me vergissen. Mijn zoon zijn Nintendo Switch zal een andere slot moeten zoeken precies voor langere ritten.

- Hebben julle een goede tip voor een covertje voor die FOB? Ik ga die nooit aan mijn sleutelbos zo krijgen. Zit ook een chipolo op enzo

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Lyca schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:55:
Ik heb hem eindelijk, zeer mooi ding. Wat zoeken achter de basis settings voor de kindersloten etc, maar het lukt wel allemaal. Trekhaak maakt wel een herrie als die uitkomt.

- Waar checken jullie bandenspanning enzo? Ik krijg daar meldingen van in de app, in de garage zeiden dat dat eventjes normaal is omdat alles zich moet instellen ofzo, ik ruik een beetje bullshit dus wil dit zelf eventjes checken. Ik voel hem af en toe soms wat richting rechts neigen.

- Achterstoelen hebben geen USB-C? Ik dacht echt dat ik dat gezien had, maar ik kan me vergissen. Mijn zoon zijn Nintendo Switch zal een andere slot moeten zoeken precies voor langere ritten.

- Hebben julle een goede tip voor een covertje voor die FOB? Ik ga die nooit aan mijn sleutelbos zo krijgen. Zit ook een chipolo op enzo
App van je telefoon of in het drivers display van de auto.

Middenconsole achterin naar beneden doen, daar zitten ze in.

Beste hoesje is de verpakking waar je de sleutel in kreeg (doosje) en nooit meer naar kijken. Digital key 3.0 met iPhone in je wallet 😜

• Lyca
Ian_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:02:
[...]

App van je telefoon of in het drivers display van de auto.

Middenconsole achterin naar beneden doen, daar zitten ze in.

Beste hoesje is de verpakking waar je de sleutel in kreeg (doosje) en nooit meer naar kijken. Digital key 3.0 met iPhone in je wallet 😜
Ik weet zelfs niet waar in de app het zit, dus ik was het aan het zoeken in de display van de auto.

Een zoeken achterin dan, ik zag alleen een soort klepje beneden
edit:
Gevonden, onder Bediening en dan PSI, dat was een klein knopje :D

[ Voor 9% gewijzigd door Lyca op 15-07-2026 13:16 ]

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:27

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

Salamandros schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:53:
[...]

Dat klopt, die melding heb ik ook gehad. Volgens mij krijg je deze melding op basis van de steeds veranderende gps locatie. Mogelijk helpt het om dan te ontgrendelen en weer te vergrendelen? Ik heb dat overigens niet kunnen controleren.
De verminderde beveiligingsmodus gaat uit zodra je de auto ontgrendeld. En sws kun je niet meer op het autodek komen als de veerboot eenmaal gaat varen. Op de terugweg heb ik het gewoon gelaten zoals het is. Kreeg wat meldingen op de app en that's it. Maar niet teveel aandacht aan besteden. Eventuele optie zou kunnen zijn om de huisdiermodus aan te zetten. Maar dan blijft airco etc. geloof ik ook aan. Dus niet ideaal allemaal.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51

USB A en C in de middenarmsteun ( omlaag doen en klepje open)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Dutchie_NLD
Lyca schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:15:
[...]

Ik weet zelfs niet waar in de app het zit, dus ik was het aan het zoeken in de display van de auto.

Een zoeken achterin dan, ik zag alleen een soort klepje beneden
edit:
Gevonden, onder Bediening en dan PSI, dat was een klein knopje :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_wr11UwCruJP0TSS68spI2-JdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37HzDCc2TeI6LlgpDsnNoBUa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_Jrcd3H0QVaKnnYL80mtKFRszo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojD4Zq80KpQZ4hWOses6Vaw4.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc34xJcT3fyVcu5PGQI_tLaWxAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAJIYCV4xrMkuSWEk0BGe2ER.jpg?f=fotoalbum_large

• Lyca
Thanks thanks
Twas ff allemaal ver weg haha

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-07 14:40
Ik zie dat de foto's met de Samsung S26 Ultra zijn gemaakt. Werkt deze telefoon ook om de deuren te openen/sluiten en te starten?

• Dutchie_NLD
Donjeffa schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:49:
[...]

Ik zie dat de foto's met de Samsung S26 Ultra zijn gemaakt. Werkt deze telefoon ook om de deuren te openen/sluiten en te starten?
Voor mij is het antwoordt NEE en lukt het mij ook niet met S23+
(in de app kan je wel (un)lock van de deuren, of starten lukt ??)

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchie_NLD op 15-07-2026 15:24 ]

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10:05
JW Zeekr7X schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:17:
[...]

Verbruik was gemiddeld 38 kWh/100 km (kruissnelheid: 95 km per uur) over een reis van 1.200 km. Had nog wel verder kunnen rijden dan 200 km want had vaak nog 20% over maar na 2,5 uur moest er toch ook weer eens geplast worden 😃.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/rhdA3SEqG4mJ9L7E3F9sZw68.jpg

Ter info. Vandaag stuk vanaf middelburg naar macon, via antwerpen-brussel-longwy-dijon-macon.

vanmorgen best veel tegenwind dus verbruik zat ruim boven de 45kwh/100km

Vanaf randje Luxemburg zijwind en zag je het verbruik flink zakken met stukken 34kwh. 1 stuk van 260km gereden, 95% naar 8%. Qua snelheid ergens tussen de 100 en de 90. Kreeg een lamme voet van het gebrek aan cruise control.

Vind het wel echt een veiligheidsdingetje. Je bent meer met je snelheid bezig als dat je goed in je spiegels kan kijken. Ook ga je soms verzitten en dan rem je toch ineens weer wat. Dus Zeekr in verband met veiligheid z.s.m. implementeren!!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-07 13:22
Vraagje voor de mensen die Flitsmeister two hebben. Ik zoek een houder voor de Flitsmeister two voor de zeekr 7x ? Heb nu een houder die er telkens uitvalt, heb hem bij de lucht uitgang geplaatst. Ben benieuwd of iemand kan helpen.

• Lyca
Hoe komt het soms dat het profiel vanvoor op individueel gaat? Welke instellingen zijn dan?

Dan kan via mijn knop op het stuur geen sport ofzo instellen.

• Ian_
  • Nu online
Lyca schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:31:
Hoe komt het soms dat het profiel vanvoor op individueel gaat? Welke instellingen zijn dan?

Feature…

Je bent niet de enige, veel gevraagd verzoek in de builders app

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-07 19:14
Lyca schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:31:

Volgens mij gebeurt deze bug als je de autohoogte verlaagd middels de fysieke knop.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:11
JPoers83 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding]

Ter info. Vandaag stuk vanaf middelburg naar macon, via antwerpen-brussel-longwy-dijon-macon.

vanmorgen best veel tegenwind dus verbruik zat ruim boven de 45kwh/100km

Vanaf randje Luxemburg zijwind en zag je het verbruik flink zakken met stukken 34kwh. 1 stuk van 260km gereden, 95% naar 8%. Qua snelheid ergens tussen de 100 en de 90. Kreeg een lamme voet van het gebrek aan cruise control.

Vind het wel echt een veiligheidsdingetje. Je bent meer met je snelheid bezig als dat je goed in je spiegels kan kijken. Ook ga je soms verzitten en dan rem je toch ineens weer wat. Dus Zeekr in verband met veiligheid z.s.m. implementeren!!
Middelburg? Is er nou serieus een mede Middelburger met een 7x? Dat is toevallig. :) Fijne vakantie!

• Jeffdbr
  • Laatst online: 23:18
[...]

Mooi verhaal, ik had hiervoor een Volvo XC60, hier werkte cc gewoon met de caravan erachter. Lane assist of versnellen geen probleem.

De Zeekr heeft dermate veel power dat je amper merkt dat de caravan eraan hangt Je moet echt opletten dat je niet gehard gaat rijden wat duur en ook gevaarlijk is.. ik misschien heel erg

• Lyca
Karel Apple schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:33:
[...]

Volgens mij gebeurt deze bug als je de autohoogte verlaagd middels de fysieke knop.
Juist dit getriggered en dat lijkt het wel te zijn.

Die acceleratie in die privilege is wel vrij zotjes, ik heb al met dikke motoren gereden, maar dit is toch wel anders nog.

Wat is jullie strategie met de camera's voor te parkeren? Ik ben zo gewoon aan een optie dat ik op BMW had dat de rechterspiegel naar beneden klinkt zodat ik de borduur in de gaten kan houden :D

Klikken jullie gewoon de 360 graden camera direct aan?

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-07 15:35
Lyca schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:13:
[...]

Wat is jullie strategie met de camera's voor te parkeren? Ik ben zo gewoon aan een optie dat ik op BMW had dat de rechterspiegel naar beneden klinkt zodat ik de borduur in de gaten kan houden :D

Ik parkeer op de spiegels en de achteruitrijcamera. Volgens het matra: als je er tussendoor kunt kijken, rij je er niet tegen aan. 😆

• Lyca
Het zou beter moeten gaan dan met de X5, die was iets groter in zijn dimensies :D

• RCZ

RCZ

Jeffdbr schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:47:
[...]

Mooi verhaal, ik had hiervoor een Volvo XC60, hier werkte cc gewoon met de caravan erachter. Lane assist of versnellen geen probleem.

De Zeekr heeft dermate veel power dat je amper merkt dat de caravan eraan hangt Je moet echt opletten dat je niet gehard gaat rijden wat duur en ook gevaarlijk is.. ik misschien heel erg
Pas vooral op met optrekken. Bij te hard optrekken komen er zoveel krachten vrij waar een caravan niet op gebouwd is.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 01:58
Lyca schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:13:
[...]

Juist dit getriggered en dat lijkt het wel te zijn.

Die acceleratie in die privilege is wel vrij zotjes, ik heb al met dikke motoren gereden, maar dit is toch wel anders nog.

Je kunt het kantelen van de zijspiegels instellen. Zie instructie uit de gebruikershandleiding: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxguKgxru5avmofOO6BnQejpOaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRgOXN8McX3jL7PVndoIdp4c.jpg?f=fotoalbum_large

• Lyca
Zalig, thanks.

Ik denk ook dat ik een "feature" heb ontdekt. Als ik mijn telefoon links op de charge pad leg, laadt die niet en geeft due gewoon aan dat er een object op ligt. Rechterkant geen probleem.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 20:51

Die usb poorten heeft één of andere Zeekr nono verstopt in de midden arm sturen achterin. Handig als je 3 kinderen op de achterbank heeft zitten, dan kun je even niet meer bij die usb poorten en moet je hele lange usb kabels tussen de armsteun door trekken. Niet over nagedacht

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 21:30
Rmaxx schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:15:
[...]

Als ik zo even door het Xpeng forum scroll kom ik anders precies dezelde klachten tegen daar.. - iets met gras en buren. En als je googled op die stelling zie je dat dit idd 1 van de bekende redenen is, met bronvermeldingen.

"Belangrijkste redenen voor de update-achterstand
  • Regelgeving en homologatie: Europese privacywetgeving (GDPR) en strenge toelatingseisen voor rijhulpsystemen (zoals XPILOT) dwingen XPENG ertoe om functies grondig aan te passen en opnieuw te testen voor de Nederlandse markt.
  • Regionale marktprioriteit: Updates worden initieel specifiek ontwikkeld en gefinetuned voor de thuismarkt in Azië.
  • Taal en lokalisatie: Het vertalen en optimaliseren van de spraakassistent (‘Hey XPENG’) en de menu’s in het Nederlands kost extra tijd. [1]"
Zelf in de markt voor een nieuwe EV en dus op fora aan het kijken en dus ook aan het vergelijken. Wat je zegt over de eu regels klopt en dat kan een beperkende factor zijn, maar....... als ik kijk naar de hoeveelheid OTA updates, dan zit Xpeng in 2025 en 2026 er al op 6 a 7 en zeekr pas op 1. Is naar mijn mening toch een enorm verschil. Ik denk dat zeekr hier echt wel ruimte heeft om te groeien en naar mijn mening gaat een vergelijk met een xpeng of zelfs tesla dan wel op, want die hebben tenslotte preces dezelfde regels om mee te werken en kunnen kennelijk wel veel vaker een update uitbrengen.

• Rmaxx
  • Nu online
MNTN schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:23:
[...]

Zelf in de markt voor een nieuwe EV en dus op fora aan het kijken en dus ook aan het vergelijken. Wat je zegt over de eu regels klopt en dat kan een beperkende factor zijn, maar....... als ik kijk naar de hoeveelheid OTA updates, dan zit Xpeng in 2025 en 2026 er al op 6 a 7 en zeekr pas op 1. Is naar mijn mening toch een enorm verschil. Ik denk dat zeekr hier echt wel ruimte heeft om te groeien en naar mijn mening gaat een vergelijk met een xpeng of zelfs tesla dan wel op, want die hebben tenslotte preces dezelfde regels om mee te werken en kunnen kennelijk wel veel vaker een update uitbrengen.
Volgensmij 'al' minimaal 2 updates, maar dat terzijde; de vraag is natuurlijk ook wat er gefixt wordt. Bij Xpeng was er als ik het goed lees ook sprake van veel phantom breaking bij geparkeerde autos. Dat is bijv iets waar ik geen last van heb. Dus kwantiteit !== kwaliteit. Daarnaast, wat is wel 'genoeg' updates? Mijn andere autos krijgen nooit updates. Zijn nog precies zoals ze waren na aankoop.

Ik zou dus als tip geven: ga vooral eens kijken,voelen en een proefrit maken. Dat geeft uiteindelijk veel meer info dan lezen over het aantal updates. Ik heb wel best veel proefritten gemaakt voordat ik de keuze heb gemaakt, en 0x de behoefte gehad om me druk te maken over het aantal updates. Sowieso is het heel persoonlijk, sommige autos worden bejubeld en verkozen tot auto van het jaar (looking at you Scenic) en na 500m proefrit wist ik dat het hem niet ging worden. Anderen kunnen je aangenaam verrassen; het blijft een keuze die voor iedereen anders kan zijn en niet in tabelletjes te vatten is.

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16-07 14:53
Weet iemand of je kunt uitschakelen dat de passagier achter de bijrijdersstoel de stoel voorin kan bedienen? De kinderen vinden die knop namelijk nét iets te leuk...

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:26

Freedive

] Ken sent me _

daniel223 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:27:
Weet iemand of je kunt uitschakelen dat de passagier achter de bijrijdersstoel de stoel voorin kan bedienen? De kinderen vinden die knop namelijk nét iets te leuk...
Kinderslot (raambediening kinderslot)

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16-07 14:53
Freedive schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:35:
[...]

Kinderslot (raambediening kinderslot)
Is er geen mogelijkheid om alleen die functie uit te schakelen zodat het raam wel bediend kan worden?

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 21:30
Rmaxx schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Volgensmij 'al' minimaal 2 updates, maar dat terzijde; de vraag is natuurlijk ook wat er gefixt wordt. Bij Xpeng was er als ik het goed lees ook sprake van veel phantom breaking bij geparkeerde autos. Dat is bijv iets waar ik geen last van heb. Dus kwantiteit !== kwaliteit. Daarnaast, wat is wel 'genoeg' updates? Mijn andere autos krijgen nooit updates. Zijn nog precies zoals ze waren na aankoop.

Ik zou dus als tip geven: ga vooral eens kijken,voelen en een proefrit maken. Dat geeft uiteindelijk veel meer info dan lezen over het aantal updates. Ik heb wel best veel proefritten gemaakt voordat ik de keuze heb gemaakt, en 0x de behoefte gehad om me druk te maken over het aantal updates. Sowieso is het heel persoonlijk, sommige autos worden bejubeld en verkozen tot auto van het jaar (looking at you Scenic) en na 500m proefrit wist ik dat het hem niet ging worden. Anderen kunnen je aangenaam verrassen; het blijft een keuze die voor iedereen anders kan zijn en niet in tabelletjes te vatten is.
Absoluut is voor mij het rijden en daarbij hoe ik zit by far belangrijker. Inderdaad vallen er daarom sommige af. Tegelijk zet ik wel vraagtekens bij sommige op mijn lijstje vanwege andere issues en de snelheid waarop dingen worden opgelost. Neem daarbij bv de hoeveelheid storingen bij de audi q6.

Uiteindelijk kan een auto heerlijk zitten en rijden maar gaan issues die niet worden opgelost wel frustreren en je ervaring mede bepalen.

Even terug op de 7x, die mij echt enorm aanspreekt en ook qua rijden. Wat mij opviel is dat de auto (en ook de 7gt en de 7gt LR) bij het remmen tot stilstand nog wat blijft nadeinen/heen en weer gaat. Is dit iets wat jullie ook ervaren en of is er een manier om dat effect te verminderen?

• Rmaxx
  • Nu online
MNTN schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:54:
[...]

Absoluut is voor mij het rijden en daarbij hoe ik zit by far belangrijker. Inderdaad vallen er daarom sommige af. Tegelijk zet ik wel vraagtekens bij sommige op mijn lijstje vanwege andere issues en de snelheid waarop dingen worden opgelost. Neem daarbij bv de hoeveelheid storingen bij de audi q6.

Uiteindelijk kan een auto heerlijk zitten en rijden maar gaan issues die niet worden opgelost wel frustreren en je ervaring mede bepalen.

Even terug op de 7x, die mij echt enorm aanspreekt en ook qua rijden. Wat mij opviel is dat de auto (en ook de 7gt en de 7gt LR) bij het remmen tot stilstand nog wat blijft nadeinen/heen en weer gaat. Is dit iets wat jullie ook ervaren en of is er een manier om dat effect te verminderen?
Komt mij niet bekend voor (Core versie), vind deinen ook vervelend; is voor mij 1 vd redenen de Tiguan te laten staan, reed tijdens proefrit over een diepe put en de auto bleef wiegen van voor naar achter.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

daniel223 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:40:
[...]

Is er geen mogelijkheid om alleen die functie uit te schakelen zodat het raam wel bediend kan worden?
Nee volgens mij niet, je krijgt wel een pop up op je scherm als ze het raam open willen doen, dan kan je hem tijdelijk toestaan.

Mijn kids blijven er inmiddels vanaf nadat de nieuwigheid er af was ;-)

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-07 17:53
HavermansP schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:28:
Vraagje voor de mensen die Flitsmeister two hebben. Ik zoek een houder voor de Flitsmeister two voor de zeekr 7x ? Heb nu een houder die er telkens uitvalt, heb hem bij de lucht uitgang geplaatst. Ben benieuwd of iemand kan helpen.
Ik gebruik de meegeleverde houder voor in het luchtrooster, die heb ik achter het scherm in het roostertje gedrukt en naar de bestuurder gekanteld, kabeltje achter het scherm langs naar de chargeport in het ondervak. Zit al 32K km 'solid as a rock'.

'The truth is not afraid for Questions

• M13z1
Iemand al glasschade voorruit gehad? Dat kon wel eens een lang traject worden. Ik heb een kruipende barst aan de passagierzijde (wss steentje waar het raam grenst aan het dak). Vooralsnog via Autotaalglas niet op voorraad in NL.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

M13z1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:20:
Iemand al glasschade voorruit gehad? Dat kon wel eens een lang traject worden. Ik heb een kruipende barst aan de passagierzijde (wss steentje waar het raam grenst aan het dak). Vooralsnog via Autotaalglas niet op voorraad in NL.
Ik was maandag bij autotaalglas voor ster reparatie. Daar wisten ze mij te vertellen dat als de voorruit stuk is dat ze geen vervanging doen omdat ze de kalibratie software niet hebben. En dat het dus via Zeekr NL / HtH moet...

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-07 08:17
Ik ook al 3 sterretjes laten repareren, heb ook het idee dat deze voorruit gevoeliger is voor steenslag.

Navraag gedaan of ze ook de voorruit konden vervangen, en het antwoord was dat ze bijna door het proces zijn om dit te kunnen doen. Met calibratie en toegang tot de software.

• WizzyBrown
M13z1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Ik gebruik de meegeleverde houder voor in het luchtrooster, die heb ik achter het scherm in het roostertje gedrukt en naar de bestuurder gekanteld, kabeltje achter het scherm langs naar de chargeport in het ondervak. Zit al 32K km 'solid as a rock'.
Je hebt de telefoon dus horizontaal hangen op de houder? Ik verticaal via een magsafe houder die op de rechterbovenhoek scherm vast zit geklemd. Dan kan ik Flitsmeister in verticale modus alle meldingen goed laten tonen.

• Alboqa
WizzyBrown schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:43:
Nog een tip voor alle vakantiegangers die richting Frankrijk, België of Spanje gaan...

Sluit even een 2mnd gratis Electra abbo af, en laad je auto bij Electra stations via de app op voor slechts 0,29 eurocent per kWh. Je eerste laadbeurt pas doen bij een zo leeg mogelijke accu, waarna je in de app de code WELCOME50 opvoert voor nog eens 50% korting op je 1e laadbeurt....

[Afbeelding]
Hoe sluit je die twee maanden gratis abonnement af? In de app zie ik alleen abonnementen voor €4,99 en €1,99 per maand. Heb je toevallig ook met de Electra app bij Fastned en Ionity geladen? Werkt dat goed?

• Ian_
  • Nu online
Alboqa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:14:
[...]

Hoe sluit je die twee maanden gratis abonnement af? In de app zie ik alleen abonnementen voor €4,99 en €1,99 per maand. Heb je toevallig ook met de Electra app bij Fastned en Ionity geladen? Werkt dat goed?
Ik kreeg een melding in de App, maar het werkt prima laden bij andere aanbieders! Zeker als je de laadpas ook hebt van hun.

• Ian_
  • Nu online
DC Fast charging subscriptions

Wat betreft de aanbieders van abonnementen loont het bij allemaal om wat af te sluiten maar ligt het vooral aan hoe vaak je er komt. Zelf laadt ik 90% DC en heb een abonnement bij Electra en Ionity. Om je een idee te geven over de kosten, dit bespaar je met 1 laadsessie van 10% naar 80% SoC.
  • 10% - 80% SoC = +/- 70 kWh
  • Electra €4,99 p/m = €0,44 per kWh (€0,20 korting per kWh).
  • IONiTY €11,99 p/m = €0,43 per kWh (€0,35 korting per kWh).
Electra: 70 × €0,20 = €14,00 korting − €4,99 = €9,01 goedkoper

IONITY: 70 × €0,35 = €24,50 korting − €11,99 = €12,51 goedkoper

Dit is dus je winst na een laadsessie, dan heb je het abonnement er al uitgehaald

• SpikeJ
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:58
Heeft iemand een idee hoe je het geursysteem kan resetten?
Ik heb het geurstaafje in de unit vervangen maar blijf de melding krijgen dat deze vervangen moet worden. De auto heeft wel gedetecteerd dat ik de unit heb verwijderd en teruggeplaatst.

• mars78_nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 14:38
nb90 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:35:
[...]

Middelburg? Is er nou serieus een mede Middelburger met een 7x? Dat is toevallig. :) Fijne vakantie!
Hier nog 1! ;-)

• Lyca
Ik heb gemerkt dat ik bijna altijd 2 keer moet duwen op de knop voor mijn deur open te doen. Precies zoals de BMW klink van vroeger die je 2 keer trekt.

Feature?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Lyca schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:22:
Ik heb gemerkt dat ik bijna altijd 2 keer moet duwen op de knop voor mijn deur open te doen. Precies zoals de BMW klink van vroeger die je 2 keer trekt.

Feature?
Jep maar ook instelling. Je kan ook instellen dat wanneer je hem in "P" zet hij automatisch ontgrendeld. Dan hoef je nog maar 1x te drukken :-)

• M13z1
WizzyBrown schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:35:
[...]

Je hebt de telefoon dus horizontaal hangen op de houder? Ik verticaal via een magsafe houder die op de rechterbovenhoek scherm vast zit geklemd. Dan kan ik Flitsmeister in verticale modus alle meldingen goed laten tonen.
Excuus, ik ben abuis! Ik heb de FM Dash en deze heb ik op de genoemde manier gepositioneerd.

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:56
SpikeJ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:37:
Heeft iemand een idee hoe je het geursysteem kan resetten?
Ik heb het geurstaafje in de unit vervangen maar blijf de melding krijgen dat deze vervangen moet worden. De auto heeft wel gedetecteerd dat ik de unit heb verwijderd en teruggeplaatst.
Ben hier ook wel benieuwd naar. Heb je alleen het geurstaafje zelf vervangen of het hele houdertje? Heb namelijk het idee dat deze melding pas weggaat bij een compleet nieuwe houder (...ergo; kopen bij Zeekr)

• SpikeJ
  • Laatst online: 10:58
spacecrap schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:50:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar. Heb je alleen het geurstaafje zelf vervangen of het hele houdertje? Heb namelijk het idee dat deze melding pas weggaat bij een compleet nieuwe houder (...ergo; kopen bij Zeekr)
Ik heb alleen het staafje vervangen. Heb nergens kunnen vinden waar ik een compleet nieuwe houder kan kopen.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-07 18:30
Vraag over automatische airco.

Als ik deze op auto zet blijft deze "hangen" op de stand die ik eerder handmatig had. Dus de airco past de fan niet aan als deze naar auto gaat. Staan de fan speed en automatische temp los van elkaar of mis ik iets?

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 18:20
Rickyuu schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:28:

Als ik deze op auto zet blijft deze "hangen" op de stand die ik eerder handmatig had. Dus de airco past de fan niet aan als deze naar auto gaat. Staan de fan speed en automatische temp los van elkaar of mis ik iets?
Was mij ook al opgevallen. Hij lijkt de mate van koeling aan te passen ipv snelheid. Maar desondanks blijft t bij mij redelijk koel mits je het dak dicht houdt bij warme dagen of m harder laat blazen.

• Rmaxx
  • Nu online
Lyca schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:22:

Feature?
Ja , kun je ook instellen trouwens. Auto-unlock op P stand. Dan is het nog maar 1x.

• qube2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 10:56
Hallo,

Ik las dat er mensen problemen hadden met de Fulli Tol Badge, ik had hem rechts naast de spiegel geplaatst maar daar werkte hij niet.

Op welke plek hebben jullie hem geplaatst waarbij jullie weten dat hij werkt? Ik heb geen extra raamfolie op mijn voorruit.

John

• Karel Apple
Rickyuu schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:28:

Ik heb de ventilator snelheid nog nooit automatisch zien veranderen in ‘auto’ stand. Is volgens mij een bug.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
qube2 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:11:
Hallo,

Ik las dat er mensen problemen hadden met de Fulli Tol Badge, ik had hem rechts naast de spiegel geplaatst maar daar werkte hij niet.

Op welke plek hebben jullie hem geplaatst waarbij jullie weten dat hij werkt? Ik heb geen extra raamfolie op mijn voorruit.

John
Daar heb ik hem ook hangen afgelopen vakantie geen problemen, hopelijk nogsteeds niet want vertrekken binnenkort :)

• JPoers83
Hallo,

John
Hij hangt bij mij ook rechts. Iets vrij ervan en werkt prima.

• M13z1
Hallo,

John
Ik had hem links van de spiegel maar daar deed hij niets.

• WizzyBrown
Alboqa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:14:
[...]

Ik heb op de Electra website eind Juni een 2 maanden gratis abbo afgesloten. Ik zie dat nu 1 maand gratis is op de website.

Ik zit nu in Frankrijk en kan bij Ionity vanuit de Electra app voor 0,49 euro laden. Ik start en stop dan vanuit de Electra app. Ik kan met de Electra app bij Electra 350kWh laadstations voor 0,29 euro laden via de app.

[ Voor 4% gewijzigd door WizzyBrown op 17-07-2026 17:53 ]

• WizzyBrown
Hallo,

John
Ik heb de BIP&Go rechts naast de spiegel (van binnenuit bekeken) en bij alle tolpoortjes in Noord Frankrijk hoor ik een veel en gaat de paal open. Ik heb geen folie op mijn glas aangebracht.

• WizzyBrown
Ian_ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 03:38:
DC Fast charging subscriptions

Wat betreft de aanbieders van abonnementen loont het bij allemaal om wat af te sluiten maar ligt het vooral aan hoe vaak je er komt. Zelf laadt ik 90% DC en heb een abonnement bij Electra en Ionity. Om je een idee te geven over de kosten, dit bespaar je met 1 laadsessie van 10% naar 80% SoC.
  • 10% - 80% SoC = +/- 70 kWh
  • Electra €4,99 p/m = €0,44 per kWh (€0,20 korting per kWh).
  • IONiTY €11,99 p/m = €0,43 per kWh (€0,35 korting per kWh).
Electra: 70 × €0,20 = €14,00 korting − €4,99 = €9,01 goedkoper

IONITY: 70 × €0,35 = €24,50 korting − €11,99 = €12,51 goedkoper

Dit is dus je winst na een laadsessie, dan heb je het abonnement er al uitgehaald
Dat zijn tarieven in NL. In Frankrijk betaal ik bij de Electra snelladers slechts 0,29 euro! En dat iedere keer......En had ik ook nog mazzel dat ik 2 mnd gratis abbo kreeg dat normaal 4,99 euro per maand kost. Nu krijg je nog 1 maand gratis abbo.

• Ian_
  • Nu online
WizzyBrown schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:01:
[...]

Dat zijn tarieven in NL. In Frankrijk betaal ik bij de Electra snelladers slechts 0,29 euro! En dat iedere keer......En had ik ook nog mazzel dat ik 2 mnd gratis abbo kreeg dat normaal 4,99 euro per maand kost. Nu krijg je nog 1 maand gratis abbo.
Klopt, zoveel beter en heb ook de laadpas van IONITY en Electra voor als de app niet werkt of geen bereik heb op een locatie.

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-07 22:13
Ik heb vandaag mij Zeekr 7X (business ed) opgehaald. Heel blij mee. Maar ik heb 1 probleem. Ik heb het hele forum doorgelopen, maar kan er niet echt iets over vinden. Ik heb een iphone 15 plus en deze werkt op zich prima met de auto (Digitale Key3.0 etc). De telefoon verbind ook met carplay en alle apps werken goed. Echter als ik iemand bel of als ik word gebeld, dan hoort degene aan de andere kant van de lijn zichzelf dubbel praten. Zo erg dat er geen gesprek is te voeren. Ik heb alles geprobeerd. Telefoon verwijderen, reset, bekabeld etc etc. Geen oplossing. De telefoon van mijn vrouw (14 plus) geeft precies hetzelfde probleem. Via de native bel app van zeekr is de echo niet te horen (alleen de eerste paar seconden, maar dan is het goed). Ik heb Zeekr gebeld en zij geven aan dat de Iphone 15 plus niet wordt ondersteund. Met een verwijzing naar de website: https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected. Onderaan de pagina bij FAQ staat dat de Iphone niet wordt ondersteund bij digital key information. Kortom, heel vervelend. Want ik wil graag Spotify gebruiken via Carplay. Herkent iemand dit probleem. En heeft iemand misschien toch een oplossing? Hoor graag. Thanxs.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:58:
Ik heb vandaag mij Zeekr 7X (business ed) opgehaald. Heel blij mee. Maar ik heb 1 probleem. Ik heb het hele forum doorgelopen, maar kan er niet echt iets over vinden. Ik heb een iphone 15 plus en deze werkt op zich prima met de auto (Digitale Key3.0 etc). De telefoon verbind ook met carplay en alle apps werken goed. Echter als ik iemand bel of als ik word gebeld, dan hoort degene aan de andere kant van de lijn zichzelf dubbel praten. Zo erg dat er geen gesprek is te voeren. Ik heb alles geprobeerd. Telefoon verwijderen, reset, bekabeld etc etc. Geen oplossing. De telefoon van mijn vrouw (14 plus) geeft precies hetzelfde probleem. Via de native bel app van zeekr is de echo niet te horen (alleen de eerste paar seconden, maar dan is het goed). Ik heb Zeekr gebeld en zij geven aan dat de Iphone 15 plus niet wordt ondersteund. Met een verwijzing naar de website: https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected. Onderaan de pagina bij FAQ staat dat de Iphone niet wordt ondersteund bij digital key information. Kortom, heel vervelend. Want ik wil graag Spotify gebruiken via Carplay. Herkent iemand dit probleem. En heeft iemand misschien toch een oplossing? Hoor graag. Thanxs.
Er is ooit wel eens iets gemeld daarover hier, maar kan het ook niet meer vinden.
Heb je telefoon herstart en wellicht even auto herstarten, beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot de schermen uit gaan. Dan nog een keer proberen!

• RCZ

RCZ

Freedive schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:06:
[...]

Er is ooit wel eens iets gemeld daarover hier, maar kan het ook niet meer vinden.
Heb je telefoon herstart en wellicht even auto herstarten, beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot de schermen uit gaan. Dan nog een keer proberen!
Ik heb ook een IPhone 15 en totaal geen problemen. Even een soft reset op de stuur doen helpt hopelijk. De soft reset is sowieso goed om regelmatig even te doen merk ik. Dan gaat alles weer wat soepeler.

• the-hunter
RCZ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:18:
[...]

Ik heb ook een IPhone 15 en totaal geen problemen. Even een soft reset op de stuur doen helpt hopelijk. De soft reset is sowieso goed om regelmatig even te doen merk ik. Dan gaat alles weer wat soepeler.
Ik heb al meerdere keren een soft reset gedaan. Ook telefoon meerdere keren verwijderd. ETc etc. Maar iedere keer hetzelfde. Het gaat wel om een Iphone 15 plus (maar kan mij toch niet voorstellen dat dat uitmaakt).

• RCZ

RCZ

the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:25:
[...]

Ik heb al meerdere keren een soft reset gedaan. Ook telefoon meerdere keren verwijderd. ETc etc. Maar iedere keer hetzelfde. Het gaat wel om een Iphone 15 plus (maar kan mij toch niet voorstellen dat dat uitmaakt).
Telefoon ook al een keer uitgedaan en weer opgestart?

• the-hunter
RCZ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:37:
[...]

Telefoon ook al een keer uitgedaan en weer opgestart?
Al meer dan 5 keer ;-(

• the-hunter
RCZ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:18:
[...]

Bij de FAQ staat dat de Iphone 15 wel wordt ondersteund. De Iphone 15 plus niet. Het klinkt voor mij een beetje vreemd. Maar ben toch benieuwd of andere mensen het ook hebben op 1 van de telefoons die niet in de lijst voorkomen. Dit is het lijstje Apple
• Apple iPhone 8 Plus (001 & X)
• Apple iPhone X (001, X & 7X)
• Apple iPhone XS (001, X & 7X)
• Apple iPhone XS Max (001 & X)
• Apple iPhone XR (001 & X)
• Apple iPhone 11 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 11 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 11 Pro Max (001 & X)
• Apple iPhone SE 2 (2nd generation) (001 & X)
• Apple iPhone 12 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 12 Mini (001 & X)
• Apple iPhone 12 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 12 Pro Max (001 & X)
• Apple iPhone 13 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 13 Mini (001 & X)
• Apple iPhone 13 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 13 Pro Max (001, X & 7X)
• Apple iPhone SE 3 (3rd generation) (001 & X)
• Apple iPhone 14 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 14 Plus (001 & X)
• Apple iPhone 14 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 14 Pro Max (001, X & 7X)
• Apple iPhone 15 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 15 Plus (001 & X)
• Apple iPhone 15 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 15 Pro Max (001, X & 7X)
• Apple iPhone 16 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 16 Plus (001 & X)
• Apple iPhone 16 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 16 Pro Max (001 & X)

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:54
the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:51:
[...]

Bij de FAQ staat dat de Iphone 15 wel wordt ondersteund. De Iphone 15 plus niet. Het klinkt voor mij een beetje vreemd. Maar ben toch benieuwd of andere mensen het ook hebben op 1 van de telefoons die niet in de lijst voorkomen. Dit is het lijstje Apple
• Apple iPhone 8 Plus (001 & X)
• Apple iPhone X (001, X & 7X)
• Apple iPhone XS (001, X & 7X)
• Apple iPhone XS Max (001 & X)
• Apple iPhone XR (001 & X)
• Apple iPhone 11 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 11 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 11 Pro Max (001 & X)
• Apple iPhone SE 2 (2nd generation) (001 & X)
• Apple iPhone 12 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 12 Mini (001 & X)
• Apple iPhone 12 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 12 Pro Max (001 & X)
• Apple iPhone 13 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 13 Mini (001 & X)
• Apple iPhone 13 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 13 Pro Max (001, X & 7X)
• Apple iPhone SE 3 (3rd generation) (001 & X)
• Apple iPhone 14 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 14 Plus (001 & X)
• Apple iPhone 14 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 14 Pro Max (001, X & 7X)
• Apple iPhone 15 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 15 Plus (001 & X)
• Apple iPhone 15 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 15 Pro Max (001, X & 7X)
• Apple iPhone 16 (001, X & 7X)
• Apple iPhone 16 Plus (001 & X)
• Apple iPhone 16 Pro (001 & X)
• Apple iPhone 16 Pro Max (001 & X)
Dit is al key neem ik aan dat je bedoelt

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• the-hunter
Pimmetje651 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:42:
[...]

Dit is al key neem ik aan dat je bedoelt
Dit staat op de Zeekr site bij: Welke telefoons en voertuigen zijn goedgekeurd voor de Digital Key 1.0-functie in de Zeekr Connected Companion-app?

De klantenservice van Zeekr verwees hiernaar om aan te geven dat dit de reden is waarom de telefoonfunctie van Carplay niet goed werkt.

Ik vind het een beetje vreemd. Maar goed, ik heb alles al geprobeerd. Tig keer telefoon verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, soft reset van de auto etc etc.

• TroX
  • Nu online
Ik heb een 15 pro Max. Normaal bellen werkt prima. Maar zodra je de Bluetooth connectie nodig hebt horen mensen zich dubbel. Dat gebruik ik enkel voor mijn iPhone 13 werk telefoon met teams. Maar dat is dus niet te doen. Dus dan maar ouderwets conference call inbellen. Jammer ook omdat klassiek bellen niet lijkt te werken voor twee telefoons terwijl dit in mijn vorige auto prima werkte. Het maakt overigens niet uit of ik CarPlay gebruik of niet

• Alboqa
WizzyBrown schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:51:
[...]

Ik heb op de Electra website eind Juni een 2 maanden gratis abbo afgesloten. Ik zie dat nu 1 maand gratis is op de website.

Ik zit nu in Frankrijk en kan bij Ionity vanuit de Electra app voor 0,49 euro laden. Ik start en stop dan vanuit de Electra app. Ik kan met de Electra app bij Electra 350kWh laadstations voor 0,29 euro laden via de app.
Thanks. Ik heb met de code PLUS2 een maand gratis. Precies genoeg voor mijn vakantie. Ik heb ook autocharge aangezet omdat ik geen laadpas heb. Ben benieuwd hoe goed het werkt.

• PVal24
  • Laatst online: 20-07 22:12
the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:58:
Same here, ik was degene die dat een half jaar geleden al postte, helaas niet opgelost. Mijn pragmatische oplossing is geweest om carplay uit te schakelen. Via bluetooth bellen werkt wel, alleen moet je spotify dan via je telefoon bedienen en kan waze ook niet. Bizar dat ze dit nog steeds niet hebben weten te fixen.

• the-hunter
PVal24 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:30:
[...]

Same here, ik was degene die dat een half jaar geleden al postte, helaas niet opgelost. Mijn pragmatische oplossing is geweest om carplay uit te schakelen. Via bluetooth bellen werkt wel, alleen moet je spotify dan via je telefoon bedienen en kan waze ook niet. Bizar dat ze dit nog steeds niet hebben weten te fixen.
Ahhh een lotgenoot :-( Welke telefoon heb jij?

• PVal24
  • Laatst online: 20-07 22:12
the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:34:
[...]

Een 15. Maar mijn vrouw een 13 pro en zelfde probleem. 7X LR zonder uitgebreidere speakersset

• Jeffdbr
  • Laatst online: 23:18
De maand juli schiet al aardig op zal de update nog komen deze maand?

Zou graag met acc en de caravan op pad gaan!

• the-hunter
PVal24 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:58:
[...]

Een 15. Maar mijn vrouw een 13 pro en zelfde probleem. 7X LR zonder uitgebreidere speakersset
De Iphone 15 staat wel in de lijst als telefoon die ondersteund zou moeten worden. Ik vermoede al dat dat niets te maken heeft met Carplay. Voor de rest werkt carplay wel goed. Het is alleen de telefoon die niet werkt. Het blijft toch vreemd dat bij heel veel mensen het wel werkt.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 19:07
Ik heb geen 7X en geen iPhone dus als ik onzin praat, weet je waarom

To quickly resolve the double voice/echo issue during iPhone calls in your Zeekr 7X, try lowering the car's infotainment volume to level 45 or below, or disconnect/reconnect the Bluetooth. Users on the Zeekr Owners community suggest toggling the audio output between "Handset" and "Handsfree" on your dashboard controls to reset the feed.

In-Car Call Echo Solutions
Experiencing an echo or hearing yourself double while using a smartphone in a modern vehicle like the Zeekr 7X is a common symptom of audio feedback. The microphone is picking up the sound coming out of the car's speakers and transmitting it back to the caller.
1. Adjust Speaker Volume
When the volume in the car is set too high, the sensitive cabin microphones will pick up the caller's voice and loop it back.Place a test call and set your iPhone's volume to maximum.Turn down the Zeekr 7X's volume knob (or use the steering wheel controls) to level 45 or below.Once the echo disappears for the other person, leave the volume at this level.

2. Toggle the Audio Output.

If the audio feedback persists, you can force the Bluetooth connection to re-sync.Through the steering wheel controls or dash menu, change your call setting from "Handsfree" to "Handset" (private mode).Wait a brief second, then switch it right back to "Handsfree".

Misschien zit er een oplossing bij

• JPoers83
Jeffdbr schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:04:

Jammer dat zal een lampootje worden.

Al komt er een update en zijn al op andere fora wat berichten zit cruise en towing daar niet bij al update.

• Alboqa
Jeffdbr schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:04:

Niemand heeft een idee wanneer die komt. Er is ook geen regelmatige frequentie van updates om het te kunnen voorspellen. Alle informatie over mogelijke timing van updates is niet betrouwbaar gebleken.

“We don’t mention the u-word here” 😜

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:10:
[...]

De Iphone 15 staat wel in de lijst als telefoon die ondersteund zou moeten worden. Ik vermoede al dat dat niets te maken heeft met Carplay. Voor de rest werkt carplay wel goed. Het is alleen de telefoon die niet werkt. Het blijft toch vreemd dat bij heel veel mensen het wel werkt.
Ik heb overigens wel Ingesteld dat spraak van telefoongesprekken via speakers in de hoofdsteun komt…

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:54
the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:34:
[...]

Wees gerust je bent niet alleen . Ik heb een Nothing Phone 2 en mensen klagen steen en been over dat ze mij niet of in iedergeval heel slecht verstaan. Wat in mijn vak toch vrij dramatisch is , en je bij een auto zoals deze toch wel mag verwachten dat prima werkt

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-07 14:57
“We” hebben een nieuw Guinness world record te pakken… in de beschrijving staat dat het een rwd is, maar die van mij heb ik echt nog nooit los gekregen.
Ondanks de traction control uit te zetten..

YouTube: Zeekr Achieves Guinness World Record for Drifting in 7X to Celebrate...

Be reasonable.... do it my way

• Rickyuu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrbkAwwX3weetYKLfiR0iI2EoBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EspXgYeWJyv6HkQ7pl8LHmi9.jpg?f=fotoalbum_large na de warme dagen toch ook besloten uv tinting aan te brengen. Ik ging niet voor optisch, maar ben zeer tevreden hoe het er uit ziet. En hoe t voelt.

Tinter had nog nooit dit soort (dure) tint op een auto gedaan, maar had 5 graden verschil gemeten. 2x dagdeel buiten eerst 29 graden en dag er na 24. Met ongeveer zelfde zon. Geen wetenschap, maar goede indicatie.

Ik merk t zelf ook zeker, alhoewel Italië straks de echte graadmeter wordt. Ik heb de specs van Ian doorgegeven en blijkbaar zelfs nog iets hogere uw filter vanwege ander merk.

Voorruit, achterruit, driehoek achter, voorportieren en dak. Totaal 1000 eur.

• Ian_
  • Nu online
Rickyuu schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:16:
[Afbeelding] na de warme dagen toch ook besloten uv tinting aan te brengen. Ik ging niet voor optisch, maar ben zeer tevreden hoe het er uit ziet. En hoe t voelt.

Tinter had nog nooit dit soort (dure) tint op een auto gedaan, maar had 5 graden verschil gemeten. 2x dagdeel buiten eerst 29 graden en dag er na 24. Met ongeveer zelfde zon. Geen wetenschap, maar goede indicatie.

Ik merk t zelf ook zeker, alhoewel Italië straks de echte graadmeter wordt. Ik heb de specs van Ian doorgegeven en blijkbaar zelfs nog iets hogere uw filter vanwege ander merk.

Voorruit, achterruit, driehoek achter, voorportieren en dak. Totaal 1000 eur.
Nice, ik was zeer tevreden en merkte overal verschil. Zet wel de airco van te voren aan maar echt topspul!! P.S. voor je voorruit, heb je een certificaat erbij gekregen? Ik was een x aangehouden maar door het certificaat geen boete!

Bij de 7GT zitten er al coatings up en echt 0 last van de warmte momenteel zal wel foto maken voor hier om de coating te laten zien.

• Stuflen
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10:18
Las van de week mensen met iphone echo problemen. In de weken dat ik de wagen heb nooit problemen gehad met een echo en vandaag ineens wel. Samsung s25 met en zonder android auto verbonden te hebben. Reset via het stuur mocht vooralsnog niet baten. Mocht iemand de oplossing hebben ik volg!

• Lyca
Ligt het aan mij of er komt er heel weinig water uit de voorruit sproeiers.

• Karel Apple
Lyca schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:59:
Klopt

• Dutchie_NLD
Ian_ schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:55:
[...]

Nice, ik was zeer tevreden en merkte overal verschil. Zet wel de airco van te voren aan maar echt topspul!! P.S. voor je voorruit, heb je een certificaat erbij gekregen? Ik was een x aangehouden maar door het certificaat geen boete!

Bij de 7GT zitten er al coatings up en echt 0 last van de warmte momenteel zal wel foto maken voor hier om de coating te laten zien.
Welk folie merk heb je erop zitten

• Ian_
  • Nu online
Dutchie_NLD schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:13:
[...]

Welk folie merk heb je erop zitten
XPEL PRIME XR PLUS

• Ian_
  • Nu online
Like Tesla, zitten het sproeier systeem in de ruitenwissers. Zorgt voor nauwkeurigheid en minder verbruik.

Tweede optie is dat je ruitenwisservloeistoftank leeg is / bijna op.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07 12:29
Lyca schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:59:
Ik had dat ook, maar dan begint hij leeg te raken. Bijvullen want je krijgt geen melding :(

• Karel Apple
Ian_ schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:51:
[...]

Like Tesla, zitten het sproeier systeem in de ruitenwissers. Zorgt voor nauwkeurigheid en minder verbruik.

Tweede optie is dat je ruitenwisservloeistoftank leeg is / bijna op.
Zoiets alsof je milkshake bijna op is. 😂

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:27

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:46:
[...]

Dit staat op de Zeekr site bij: Welke telefoons en voertuigen zijn goedgekeurd voor de Digital Key 1.0-functie in de Zeekr Connected Companion-app?

De klantenservice van Zeekr verwees hiernaar om aan te geven dat dit de reden is waarom de telefoonfunctie van Carplay niet goed werkt.

Ik vind het een beetje vreemd. Maar goed, ik heb alles al geprobeerd. Tig keer telefoon verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, soft reset van de auto etc etc.
Heb je al eens de optie stemisolatie van je iPhone geprobeerd? Die filtert storend achtergrondgeluid weg. Ik heb dat standaard aan staan op mijn 17 Pro en geen issues met bellen. Misschien dat het niet helpt, maar wellicht te proberen...

Nog iets om te proberen: als je ipv wireless carplay te gebruiken, de telefoon met een usb-c kabel verbindt. Gaat het dan wel goed of beter?

Off topic: ik heb zelf wel gemerkt dat wireless carplay door de bluetooth verbinding een kleine vertraging heeft. Als je vervolgens met iemand belt die ook wireless carplay heeft, dan merk ik dat je vaak door elkaar heen praat vanwege die 1+ seconde vertraging.

• Rickyuu
Ian_ schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:55:
[...]

Certificaat zojuist ontvangen. Thanks voor de tip.

• TroX
  • Nu online
JPoers83 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 00:07:
[...]

Jammer dat zal een lampootje worden.

Al komt er een update en zijn al op andere fora wat berichten zit cruise en towing daar niet bij al update.
Zeker weer even wennen zonder cruisecontrol. Grootste nadeel is dat je zonder dat je het door hebt veel te hard rijdt. Of het nu bergop is of vlak. Ligt zo stabiel er achter. Paar keer file bergop, nul zorgen om lekker vlot weer weg te komen.

• the-hunter
rbisschops schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:09:
[...]

Heb je al eens de optie stemisolatie van je iPhone geprobeerd? Die filtert storend achtergrondgeluid weg. Ik heb dat standaard aan staan op mijn 17 Pro en geen issues met bellen. Misschien dat het niet helpt, maar wellicht te proberen...

Nog iets om te proberen: als je ipv wireless carplay te gebruiken, de telefoon met een usb-c kabel verbindt. Gaat het dan wel goed of beter?

Off topic: ik heb zelf wel gemerkt dat wireless carplay door de bluetooth verbinding een kleine vertraging heeft. Als je vervolgens met iemand belt die ook wireless carplay heeft, dan merk ik dat je vaak door elkaar heen praat vanwege die 1+ seconde vertraging.
Dank voor de tip. Ga ik proberen. Ik heb het ook geprobeerd met USB kabel. Maar dat maakte geen verschil. Ik schakel als ik wil bellen tussen carplay en de telefoon app van de Zeekr (via bluetooth instellingen). Dat gaat op zich redelijk. Het is alleen een beetje omslachtig

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53
Vorige week een proefrit gemaakt in de Xpeng G6. Dat is toch wel een verademing mbt LCC. Hij zit veel dichter op de voorganger en remt veel gelijkmatiger, ook automatisch inhalen gaat veel sneller. Als ze dat bij zeekr zouden kunnen fixen..

Ben overigens nog altijd heel blij met 7x, zeker nu op vakantie; ik was met 100% weggereden richting Frankrijk, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Na een uur of 3 rijden wil toch wel even stoppen. Je kan dus eigenlijk beter met een lager percentage wegrijden zodat je nog wat sneller kan laden. Hoewel dat ook niet echt nodig is want het laden gaat enorm snel. Ik heb een Ionity abonnement en bij de 350kw blijft hij volgens mij tot wel 50% of 60 op 350kw laden. Ik rij al 10 jaar elektrisch en eerst moest je de stops echt plannen op basis van beschikbaarheid laadpalen gecombineerd met de (verwachte) SoC. Nu rijden we gewoon en als we willen stoppen zorgen we dat er een snellader is. Absoluut geen range anxiety meer!

Helaas moet ik kijken naar een alternatief. Ik heb een andere baan zonder lease auto en mijn 7x privilege is toch wel erg duur om privé over te nemen (mocht er iemand nog interesse hebben om het zakelijk leasecontract over te nemen stuur me een dm (die van mij is nog met de gratis pakketten dus een lagere bijtelling).

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:18
the-hunter schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 20:25:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met iPhone 16 Pro en mijn vrouw met iPhone 15 ook. Dus het lijkt meer met de auto te maken te hebben dan met de telefoon.
Pagina: 1 ... 125 126 Laatste