Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 135 136 Laatste
Acties:

• EMB
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-08 20:51

EMB

Ik had laatste ook een rare korte plong plong. Bleek een geluidje te zijn dat afspeelt telkens als hij een ander snelheidsbord leest. Zit ergens in de instellingen. Dat uitgezet en alles prima nu.

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 19:24
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:56:
Check jullie mail voor onderstaande. De link kan ik helaas niet delen, aangezien deze gekoppeld is aan mijn persoonlijke Zeekr account.

[Afbeelding]

Wel positief om te zien dat Zeekr nu proactief feedback bij eigenaren begint op te halen. Lijkt erop dat ze langzaam de goede richting op gaan.

Nu hopen dat onze feedback ook daadwerkelijk wordt meegenomen en terugkomt in toekomstige verbeteringen.
Ook ontvangen en ingevuld. Ik mis echter een "submit" knop om het ingevulde formulier te versturen (wat je normaliter wel ziet bij dit soort forms). Hopelijk wordt 't wel automatisch opgeslagen, anders is het weer een voorbeeld van slecht UX design van Zeekr ...
De vraag is of ze er werkelijk iets mee gaan doen, aangezien de feedback in de Builders app ook niet echt actief beheerd wordt :?

Zeekr 7x Privilege AWD

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 29-08 15:15
Oops, ook bij XPeng heeft men de nodige issues....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEo7RjjvIX8D8o2TXJ477i89z4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4xipn8RI37K8atjMMn6WSiL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door WizzyBrown op 25-08-2026 11:04 ]

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:38
Goedemorgen, als ik mijn voorkeursinstellingen heb ingesteld en opgeslagen, hoe koppel ik die dan aan de ronde knop op het stuur? Die blijft ook bij 2x indrukken bij mij naar parkeerstand gaan. Verder kan ik met die knop niet meer switchen tussen radio en spotify..

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30
RVMano schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:19:
Goedemorgen, als ik mijn voorkeursinstellingen heb ingesteld en opgeslagen, hoe koppel ik die dan aan de ronde knop op het stuur? Die blijft ook bij 2x indrukken bij mij naar parkeerstand gaan. Verder kan ik met die knop niet meer switchen tussen radio en spotify..
als je die knop ingedrukt houd - krijg je een lijst met mogelikheden waar je uit kan kiezen. Dan selecteer je de voorkeursinstellingen

Zeekr 7x Privilege AWD

• RVMano
  • Laatst online: 15:38
Top dank je, ga ik dat straks proberen..

• 4v4t4r
RVMano schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:47:
Top dank je, ga ik dat straks proberen..
eenmaal toegewezen kan je indd er niet iets anders mee doen (tenzij je weer iets anders toewijst.
Bij een lange rit kan je bijv nadat je klaar bent met voorkeursinstellingen weer iets anders toewijzen wat je graag gebruikt tijdens de rit?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:31
Pete80 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:23:
[...]

Deze heb ik nog niet ontvangen.

Ander puntje over 2.2, ik had vanochtend weer een paar pling plongs tijdens het rijden, verder geen meldingen op het dashboard. Voor deze update gebeurde dit alleen als er iemand hard aan kwam rijden van achteren en ik stil stond. Een waarschuwing voor achterop komen verkeer dacht ik altijd, maar sinds 2.2 heeft de auto dit al meerdere keren gedaan tijdens het rijden en iedere keer zit er ook iemand (vlak) achter me. Niet super dicht maar bijvoorbeeld bij het wegrijden van het stoplicht.

Iemand anders die ook zoiets heeft?
Ja , en dode hoek /vlak naast je ook.. Maar op zich niet storend.

• Rmaxx
WizzyBrown schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:02:
Oops, ook bij XPeng heeft men de nodige issues....

~[Afbeelding]
Elke merk BEV of ICE, ze hebben allemaal issues. Zijn gewoon complexe machines met veel variabelen dus er is altijd wel wat. Kijk naar de eerste EV porsches, boordladers/accus/storingen, en die autos zijn wel een paar klassen duurder. Gebeurt overal.

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-08 13:30
Heeft iemand overigens een trekhaak waarbij de constante stroom wel in aangesloten?

De koelkast van mijn caravan deed het niet en de accu lade niet op. Verlichting etc in de caravan wel, maar deze loopt via de geschakelde voeding.

Zou dit gemakkelijk te regelen zijn? Iemand ervaring?

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19:37

RCZ

MPro schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:51:
Heeft iemand overigens een trekhaak waarbij de constante stroom wel in aangesloten?

De koelkast van mijn caravan deed het niet en de accu lade niet op. Verlichting etc in de caravan wel, maar deze loopt via de geschakelde voeding.

Zou dit gemakkelijk te regelen zijn? Iemand ervaring?
Bij mij doet constante stroomdraad wel. Doet het alleen als de auto in D staat. Zal ergens wel een reden voor zijn om de 12 volt accu te beschermen.

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40
tbee schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
Ik gooi ook nog even iets anders in de groep: sinds de 2.2 update heb ik ook geen gespring in de navigatie meer gehad. 1x dat hij even een seconde of 2 naast de weg zat, maar verder spot on. Hebben anderen nog wel gespring?
Pas na de 2.2 update heb ik nu dus het probleem vaak dat navigatie locatie paar straten verderop zit en pas na poosje rijden weer goed springt.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 21:30
cvisser schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:51:
[...]

Pas na de 2.2 update heb ik nu dus het probleem vaak dat navigatie locatie paar straten verderop zit en pas na poosje rijden weer goed springt.
Klopt. Ik had gisteren ook dat het aan het begin hij even ernaast zat. Maar binnen een minuut zat hij weer goed. Niet zoals het zijn moet, maar mee te leven. Wel van een totaal andere orde dan het gespring wat hij uren of zelfs dagen kon blijven doen. Hoe lang duurde het bij jou voordat hij weer goed zat?

• Bdm
  • Laatst online: 30-08 07:37

Bdm

Sinds 2.2 update verbind mijn iPhone niet meer standaard met bluetooth ik moet elke keer telefoon eruit gooien en vervolgens weer koppelen. Iemand zelfde issues?

• Djago
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:27
Heeft er iemand ervaring met het laten vervangen van de voorruit van de 7X? die van mij moet vervangen worden, alleen krijgen ze de voorruit niet besteld bij ZEEKR.. ZEEKR weet ook niet wat de levertijd hiervan is. Echt weer vervelend zeg...

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:51
Djago schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:32:
Heeft er iemand ervaring met het laten vervangen van de voorruit van de 7X? die van mij moet vervangen worden, alleen krijgen ze de voorruit niet besteld bij ZEEKR.. ZEEKR weet ook niet wat de levertijd hiervan is. Echt weer vervelend zeg...
Bij Carglass laten vervangen met normale doorlooptijd (binnen 2 weken) en systemen gekalibreerd met certificaat.

'The truth is not afraid for Questions

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:51
Mijn 7X Privilege staat al 1,5 week onbewogen bij Zeekr op het terrein met diverse storingen. Nog geen enkele voortgang gecommuniceerd.

'The truth is not afraid for Questions

• tbee
Kien in Velp (Arnhem). Was bij mij binnen een week geregeld.

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:40
Ik ook recent bij Kien in Velp laten vervangen. Was stukje rijden en even wachten maar zonder issues is het kundig geplaatst.
Bij Carglass en Autotaalglas kreeg ik te horen dat ze wel konden vervangen, echter niet de kalibratie konden/mochten uitvoeren.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:05
Net een antwoord ontvangen van Zeekr support Brussels.

De USB en interieur kraken moeten inderdaad via de verdeler worden opgelost.

Ze gaan wel kijken naar de het linken van het voertuig met mij, want ik kan op de website mijn voertuig zelfs niet zien

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:00
Hier nog steeds de update niet gehad, kan het zijn dat ze hem gewoon stopgezet hebben vanwege de airbag problemen? Zie nu namelijk voorbij komen dat er een 2.2a uit is waar ze dit waarschijnlijk in opgelost hebben.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• EMB
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-08 20:51

EMB

MvRtje schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:13:
Hier nog steeds de update niet gehad, kan het zijn dat ze hem gewoon stopgezet hebben vanwege de airbag problemen? Zie nu namelijk voorbij komen dat er een 2.2a uit is waar ze dit waarschijnlijk in opgelost hebben.
+1 ook geen update hier. Nog altijd 2.1.2.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:16
MvRtje schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:13:
Ik heb ook een paar keer de melding gehad dat de airbag een storing heeft. Niet fijn. Zelfs als zou dit met 2.2a verholpen worden, dan nog moet je erop vertrouwen dat de airbag werkt wanneer nodig. Ik ga er vanuit dat het icoontje onterecht door een software bug wordt getoond (en niet in regressie naar boven kwam), maar dat de airbag zelf gewoon werkt binnen zijn eigen afgesloten circuit. Is dacht ik ook een vereiste van toezichthoudende instanties.

• WizzyBrown
Zijn er NL 7x rijders die al een 2.2a software versie hebben gekregen die schijnbaar airbag en remote parking issues moet oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQRw7hn5G11UkEXUyVYIiak7aOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUyH8JpfZzjG5P00MO3KtHmo.jpg?f=fotoalbum_large

• cvisser
tbee schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 07:07:
[...]

Klopt. Ik had gisteren ook dat het aan het begin hij even ernaast zat. Maar binnen een minuut zat hij weer goed. Niet zoals het zijn moet, maar mee te leven. Wel van een totaal andere orde dan het gespring wat hij uren of zelfs dagen kon blijven doen. Hoe lang duurde het bij jou voordat hij weer goed zat?
Paar keer gehad, duurde iets van 3-5 minuten iedere keer.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
rbisschops schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:25:
[...]

Ook ontvangen en ingevuld. Ik mis echter een "submit" knop om het ingevulde formulier te versturen (wat je normaliter wel ziet bij dit soort forms). Hopelijk wordt 't wel automatisch opgeslagen, anders is het weer een voorbeeld van slecht UX design van Zeekr ...
De vraag is of ze er werkelijk iets mee gaan doen, aangezien de feedback in de Builders app ook niet echt actief beheerd wordt :?
Nee, die wordt niet automatisch opgeslagen/verstuurd. Helaas weer zo'n voorbeeldje van een wat onprofessionele UX... tenzij dit gewoon aan Microsoft Forms zelf ligt, want daar hebben ze het formulier mee gemaakt.

De Submit-knop zit er overigens wel, alleen hebben ze die lekker verstopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ci4gA1pjfhT4T-6UV9hQ-ffm46Y=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NIk1Hp5hnECjt5rbDf3MKHPk.gif?f=fotoalbum_large

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 19:24
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:57:
[...]

Nee, die wordt niet automatisch opgeslagen/verstuurd. Helaas weer zo'n voorbeeldje van een wat onprofessionele UX... tenzij dit gewoon aan Microsoft Forms zelf ligt, want daar hebben ze het formulier mee gemaakt.

De Submit-knop zit er overigens wel, alleen hebben ze die lekker verstopt:

[Afbeelding]
OMG wat een stel ....... |:(

Ik ga het nog eens proberen dan maar en kijken of ik die knop vind.
Thx voor je reply!

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:10

Ruitenwissers

Hi allemaal,

Ondanks dat ik nu een 7GT heb, kijk ik af en toe nog naar de 7X en wat mij heel erg dwars zat was dat de ruitenwissers alleen maar te bestellen waren a + €50,- per set bij Zeekr zelf. De kwaliteit vond ik ook erg matig waardoor ik elke 3 maanden maximaal een nieuwe set erop had.

Je kan nu ook van Bosch deze bestellen, ze zijn geschikt voor de 7X!

Bosch Ruitenwissers Aerotwin A419S

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 10:00
Nacho1978 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:52:
[...]

Ik heb ook een paar keer de melding gehad dat de airbag een storing heeft. Niet fijn. Zelfs als zou dit met 2.2a verholpen worden, dan nog moet je erop vertrouwen dat de airbag werkt wanneer nodig. Ik ga er vanuit dat het icoontje onterecht door een software bug wordt getoond (en niet in regressie naar boven kwam), maar dat de airbag zelf gewoon werkt binnen zijn eigen afgesloten circuit. Is dacht ik ook een vereiste van toezichthoudende instanties.
Toch oppassen met de aanname doen dat de airbags wel werken. In mijn geval brandde ook het airbag lampje en is aangegeven dat de airbags gewoon werken. Maanden later toen de auto terecht kon bleek een marter de kabels doorgeknauwd te hebben..

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-08 11:32
Ian_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:07:

Ruitenwissers

Hi allemaal,

Ondanks dat ik nu een 7GT heb, kijk ik af en toe nog naar de 7X en wat mij heel erg dwars zat was dat de ruitenwissers alleen maar te bestellen waren a + €50,- per set bij Zeekr zelf. De kwaliteit vond ik ook erg matig waardoor ik elke 3 maanden maximaal een nieuwe set erop had.

Top dankjewel voor het delen. Ik vind de ruitenwissers ook erg slecht. Na een paar keer kreeg ik al strepen. Gauw deze maar bestellen en proberen!

• Ian_
Malortje schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:07:
[...]

Top dankjewel voor het delen. Ik vind de ruitenwissers ook erg slecht. Na een paar keer kreeg ik al strepen. Gauw deze maar bestellen en proberen!
Wat betreft vloeistof kan je deze het hele jaar door gebruiken. Deze werkt heel goed, beschadigd niks en geen rare strepen. Ze hebben verschillende geuren.

Zomer bestel ik citroen en in de winter deze https://www.nonpaints.com/nl/sonax-sweet-home-ruitenwisservloeistof-antivries-18-zak-3-liter

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Verzekeraar Univé heeft een lijst opgesteld met automerken die het bedrijf niet meer wenst te verzekeren. Het gaat in alle gevallen om ‘nieuwe’ automerken en niet hun herkomst, maar de vermeende lastige herstelbaarheid is het probleem.

“Waar een automerk vandaan komt, is voor Univé niet bepalend. Het gaat erom of schade aan een auto goed, veilig en tegen voorspelbare kosten kan worden hersteld”, meldt Univé over het nieuwe beleid. Uiteraard gaat het bij ‘nieuwe automerken’ in veel gevallen over Chinese merken, maar daar heeft dit beleid dus niets mee van doen.

Nieuwe merken kunnen de genoemde voorzieningen volgens Univé in relatief korte tijd goed opbouwen, wat door onder meer BYD, MG en Tesla al is bewezen. Dit is volgens de verzekeraar echter nog niet bij alle merken het geval. Van de ‘nieuwe’ merken die door Univé worden uitgelicht, kan alleen Lynk&Co volledig worden verzekerd bij Univé. Voor Dongfeng, Firefly, Zeekr, Nio en Lucid (die laatste is niet Chinees) kun je bij Univé alleen een WA-verzekering afsluiten. De merken Hongqi, Voyah, Leapmotor, Jaecoo, MHero, Changan, KGM, VinFast en Omoda zijn bij Univé zelfs helemaal uitgesloten van verzekering.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/verzekeraar-weigert-bepaalde-chinese-merken-herstelbaarheid-is-probleem/

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:13
Nacho1978 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:52:
[...]

Dealer heeft me verteld dat als je een airbag melding krijgt na 2.2a, de airbags effectief niet meer werken. Dealer kan het heel snel oplossen, maar heeft me op het hart gedrukt om voorzichtig te rijden tot het gefixed is. Bon, heb nog steeds 2.1.2, dus daar geen issues mee :-)

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
fideba schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:09:
[...]

Dealer heeft me verteld dat als je een airbag melding krijgt na 2.2a, de airbags effectief niet meer werken. Dealer kan het heel snel oplossen, maar heeft me op het hart gedrukt om voorzichtig te rijden tot het gefixed is. Bon, heb nog steeds 2.1.2, dus daar geen issues mee :-)
Zijn er ook nog mensen die geen airbag problemen hebben op 2.2? Ik heb namelijk helemaal geen last hiervan. 7X LR.

• LPiC
  • Laatst online: 17:33
Hier ook geen issues met 2.2

• Ian_
Het betreft 2.2a wat ik begreep toch?

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:21
Ian_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:44:
[...]

Klopt en gisteren nogmaals een 2.2a update ontvangen en is ook de airbag melding verdwenen. 🙏

• Pete80
  • Nu online
Ian_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:44:
[...]

Ik dacht dat 2.2a problemen zou oplossen van 2.2. Maar wellicht heb ik dat verkeerd begrepen.

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 30-08 12:39
Pete80 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:23:
[...]

Zijn er ook nog mensen die geen airbag problemen hebben op 2.2? Ik heb namelijk helemaal geen last hiervan. 7X LR.
Hier geen last op 2.2

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online

Ruitenwissers

Hi allemaal,

Volgens mij kan ik wel namens iedereen spreken als ik zeg dat jij gewoon nergens heen gaat en hier lekker blijft. Oké, officieel ben je nu een 7X ex-eigenaar, maar je hebt er wel eentje gehad en kent de auto goed genoeg.

Sterker nog, vind het juist interessant dat je nu een 7GT hebt. Zo hebben we hier meteen een mooi lijntje tussen beide modellen en kunnen we software, updates en kleine verschillen met elkaar vergelijken.

Jij houdt ons op de hoogte van de 7GT, wij jou van de 7X. Win win 😎

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49
ubzY3.eMBstiLL schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:04:
[...]

Volgens mij kan ik wel namens iedereen spreken als ik zeg dat jij gewoon nergens heen gaat en hier lekker blijft. Oké, officieel ben je nu een 7X ex-eigenaar, maar je hebt er wel eentje gehad en kent de auto goed genoeg.

Sterker nog, vind het juist interessant dat je nu een 7GT hebt. Zo hebben we hier meteen een mooi lijntje tussen beide modellen en kunnen we software, updates en kleine verschillen met elkaar vergelijken.

Helemaal mee eens!

• Ian_
ubzY3.eMBstiLL schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:04:
[...]

Vandaag mijn kofferbakmat opgehaald en OMG wat is dit een goedkoop ding. Ik had er ook eentje voor de 7X en zie het verschil. De 7X was echt een dikke mat, mooi logo erop en nu echt een Chinesium gegoten rubberen mat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA_bOZ6XOcTRmM6FXzhyO24TN-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J81TQgsPEMbEbfnahTZqJuAX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_RjhmNQVJmBseX68YO6ID6hk6w=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/YcrLcao4tABkuz5Q3MkBUaO3.gif?f=fotoalbum_large

• Lyca
Zeekr support Brussel heeft net mijn 7X gekoppeld aan mijn ID, na 2 maand :D

Ik ben ineens van de "niet verbonden" error af in mijn app. Rollout 2.2 is bezig in Belgie, maar er is nog een groot deel van de auto's niet gedaan. Ik denk dat het wel iets te maken heeft met 2.2a

• Rmaxx
Ian_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:58:
[...]

Vandaag mijn kofferbakmat opgehaald en OMG wat is dit een goedkoop ding. Ik had er ook eentje voor de 7X en zie het verschil. De 7X was echt een dikke mat, mooi logo erop en nu echt een Chinesium gegoten rubberen mat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar kwam die eerste vandaan dan? Ik heb ook een ali-versie, voordeel is dat het handvat deel dicht is (dus geen kruimels erdoor, je kunt hem evt eruit snijden. Nadeel: idd dun, en geen nopjes aan de onderkant, dus schuift alitijd een paar mm.. Wel mee te leven , maar niet zo goed als een originele bij de 01 bijv.

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:25:
[...]

Waar kwam die eerste vandaan dan? Ik heb ook een ali-versie, voordeel is dat het handvat deel dicht is (dus geen kruimels erdoor, je kunt hem evt eruit snijden. Nadeel: idd dun, en geen nopjes aan de onderkant, dus schuift alitijd een paar mm.. Wel mee te leven , maar niet zo goed als een originele bij de 01 bijv.
Beide van Zeekr zelf

• Rmaxx
💀 meen je? ... damn.. valt tegen

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:36:
[...]

💀 meen je? ... damn.. valt tegen
Ja, ik ga hierom zeker ook een melding maken. We gaan echt van premium Zeekr naar naar Chinesium...

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:39
Ian_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:47:
[...]

Ja, ik ga hierom zeker ook een melding maken. We gaan echt van premium Zeekr naar naar Chinesium...
Heb je die 7x mat nog?

• cvisser
WizzyBrown schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:23:
Zijn er NL 7x rijders die al een 2.2a software versie hebben gekregen die schijnbaar airbag en remote parking issues moet oplossen?

[Afbeelding]
remote parking werkt niet terwijl ik aan alle vereisten voldoe (gevalideerd met Zeekr Support) dus 2 weken geleden ticket gemaakt en iets meer dan 1 week geleden gevraagd om 2.2a, tot nu toe nog geen enkele reactie gehad.

• Ian_
Helaas niet en hij past ook niet

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:39
Ian_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:03:
[...]

Helaas niet en hij past ook niet
Jammer zag er wel goed uit. Origineel en niet passen is wel erg slecht.

• Ian_
Alboqa schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:25:
[...]

Jammer zag er wel goed uit. Origineel en niet passen is wel erg slecht.
Ik bedoel hij is echt super goed en mooie kwaliteit maar hij past niet op de 7GT

• JQ-Holland
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 30-08 13:52
Mooi dat de auto telkens opent bij benadering met de telefoon.

Tijdens het laden op de oprit is dit echter zeer onhandig aangezien de laadsessie dan onderbroken wordt.

Nu zet ik een deur op een kier om dit te voorkomen, maar weet iemand wellicht een slimmere manier?

• Axelj
  • Laatst online: 10:40

Ruitenwissers

Hi allemaal,

Heb deze van de week besteld en inmiddels gemonteerd. Passen perfect! En werken ook uitstekend.

• Bored_Genius
  • Laatst online: 11:45
JQ-Holland schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:29:

Tijdens het laden op de oprit is dit echter zeer onhandig aangezien de laadsessie dan onderbroken wordt.

Nu zet ik een deur op een kier om dit te voorkomen, maar weet iemand wellicht een slimmere manier?
Je kunt tijdelijk je passieve toegang van je digitale sleutel uitzetten.

• Ian_
Axelj schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:32:
[...]

Heb deze van de week besteld en inmiddels gemonteerd. Passen perfect! En werken ook uitstekend.
Ik vindt ze ook echt beter werken om eerlijk te zijn.

• Ian_
Axelj schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:32:
[...]

Het is lastig op de foto te krijgen maar het rubberen gedeelte bij Zeekr blijft niet goed zitten en dan je dus het metalen gedeelte. Dit zit zelf niet op je ruit maar het rubber zit los/kronkel en daarom werkt de ruitenwisser minder goed.

Foto 1 gebruikt

Foto 2 nieuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJfgqO3e9_MZMpSy7R4J_2yfBr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSLqAmRMQ8hl7N0YMct00LiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEWRfKueMj-d4T2_s2m0Z4mluO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48lCPJUhS5WHYfMprI1fbnK4.jpg?f=fotoalbum_large

• JQ-Holland
  • Laatst online: 30-08 13:52
Bored_Genius schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:02:
[...]

Je kunt tijdelijk je passieve toegang van je digitale sleutel uitzetten.
Die heb ik ook bedacht, maar dan zou ik dat ook bij de telefoon van mijn vriendin moeten doen... Dat is echt niet praktisch...

• Pete80
  • Nu online
JQ-Holland schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 12:26:
[...]

Die heb ik ook bedacht, maar dan zou ik dat ook bij de telefoon van mijn vriendin moeten doen... Dat is echt niet praktisch...
Eens, ik doe het soms dat ik mijn horloge passief uit zet en dan mijn telefoon binnen laat. Het zou een optie moeten zijn dat je kan aangeven dat laden pas stopt als je op de knop drukt. Het stoort mij ook.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:13
Zijn er nog mensen aan het wachten op 2.2 ?

• WizzyBrown
Leuk om de Zeekr 7x software menu's te zien, begint vanaf de 7e minuut, maar als het goed is opent de URL meteen bij de 7e minuut: YouTube: First Look! 2026 ZEEKR 8X - Luxury Hybrid Performance SUV | Full Tour

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-08 14:23
Vandaag iets vreemds meegemaakt met de Zeekr 7x en ik post het hier zodat anderen die hier tegenaan lopen niet in dezelfde situatie belanden en onnodig wachten of verkeerde adviezen krijgen van Zeekr SOS.

De auto wilde na het parkeren niet meer wegrijden. De handrem bleef vastzitten en het dashboard meldde ‘electronic parking brake error’. Wat ik ook probeerde, ik kon deze niet meer ‘releasen’. Bij een flinke dot gas kreeg ik kort wielspin, waarna de auto-brake vanzelf ingreep. Erg vervelend als je met je gezin ergens boven op een Franse berg staat met 33 graden in de middle of nowhere.

Wat niet werkte:
  • Soft reset via het stuurwiel.
  • Auto hold aan en uit zetten.
  • Auto uitzetten, weer op slot en opnieuw starten.
  • Towing mode aan en uit zetten (suggestie van Zeekr SOS).
  • De SOS-lijn zelf. Zij wisten geen oplossing en konden alleen de (Franse) wegenwacht sturen.
Wat uiteindelijk wel werkte:

De auto in deep sleep laten gaan, waardoor de elektronica zichzelf reset. Dus alles uitzetten, inclusief sentry mode, en ongeveer een half uur wachten tot de auto er zeker in zit. Daarna nog een keer proberen en de auto reed weer, zonder errors.

Jammer dat de SOS-lijn van Zeekr deze oplossing niet kent. Had veel wachten gescheeld, dus hopelijk helpt dit bericht iemand in de toekomst. Herkent iemand dit probleem?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:27
Ah weer een self healing EV. Heb ik veel vaker gelezen bij, in dit geval, Polestars en Volvo's. Toevallig ook Geely. Veel dingen lossen zich vanzelf op na een nachtje slapen of idd auto even weg zitten, zorgen dat je sleutels/telefoon niet te dicht bij blijven want dan krijg je die diepe slaap mode niet. Zeker een half uur wachten en vaak werken dingen dan weer.

Super vervelend natuurlijk.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
St3ve-0 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:59:
Vandaag iets vreemds meegemaakt met de Zeekr 7x en ik post het hier zodat anderen die hier tegenaan lopen niet in dezelfde situatie belanden en onnodig wachten of verkeerde adviezen krijgen van Zeekr SOS.

De auto wilde na het parkeren niet meer wegrijden. De handrem bleef vastzitten en het dashboard meldde ‘electronic parking brake error’. Wat ik ook probeerde, ik kon deze niet meer ‘releasen’. Bij een flinke dot gas kreeg ik kort wielspin, waarna de auto-brake vanzelf ingreep. Erg vervelend als je met je gezin ergens boven op een Franse berg staat met 33 graden in de middle of nowhere.

Wat niet werkte:
  • Soft reset via het stuurwiel.
  • Auto hold aan en uit zetten.
  • Auto uitzetten, weer op slot en opnieuw starten.
  • Towing mode aan en uit zetten (suggestie van Zeekr SOS).
  • De SOS-lijn zelf. Zij wisten geen oplossing en konden alleen de (Franse) wegenwacht sturen.
Wat uiteindelijk wel werkte:

De auto in deep sleep laten gaan, waardoor de elektronica zichzelf reset. Dus alles uitzetten, inclusief sentry mode, en ongeveer een half uur wachten tot de auto er zeker in zit. Daarna nog een keer proberen en de auto reed weer, zonder errors.

Jammer dat de SOS-lijn van Zeekr deze oplossing niet kent. Had veel wachten gescheeld, dus hopelijk helpt dit bericht iemand in de toekomst. Herkent iemand dit probleem?
De SOS lijn van Zeekr is niet van Zeekr. Dat is een branded service die ze inkopen en die dat voor veel meer automerken doet. Wel echt problematisch omdat ze soms met (gescripte) adviezen komen die in potentie voor veel schade kunnen zorgen.

Toen ik koelvloeistoflekkage had kreeg ik als advies om bij te vullen met water en dan naar een dealer/garage te rijden. Dat kan je doen met een verbrandingsmotor, maar het koelvloeistofcircuit in een EV loopt door het elektrische deel en als daar de oorzaak van de lekkage zit dan wil je geen water lekken.

Ik kreeg dit advies tot twee keer toe van twee verschillende telefonisten en heb het maar even bij Zeekr gemeld.

• tbee
Zeekr koopt alles in; het ADAS systeem bij MobileEye, de navigatie bij MapBox, de media bij... Heel gangbaar in de auto industrie, maar uiteindelijk betekent dat dat je nergens zelf controle op hebt en ook geen idee hebt wat voor kwaliteit er neer gezet wordt. De CEO van Ford vertelde een tijdje geleden dat dat best een probleem is. https://www.thedrive.com/news/ford-ceo-explains-why-legacy-automakers-take-forever-to-issue-ota-updates

• Djago
Ik heb het idee dat door de nieuwe update 2.2 mijn sleutel (keyfob) vaak niet wordt herkend. Heeft iemand daar ook last van? Ik moet nu elke keer mijn kaart sleutel meenemen om te kunnen rijden. Gek genoeg kan ik met de keyfob hem wel op slot doen en openen. Maar eenmaal in de auto, in drive zetten, herkend hij de sleutel niet. Pffffff

• 4v4t4r
Djago schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:17:
Ik heb het idee dat door de nieuwe update 2.2 mijn sleutel (keyfob) vaak niet wordt herkend. Heeft iemand daar ook last van? Ik moet nu elke keer mijn kaart sleutel meenemen om te kunnen rijden. Gek genoeg kan ik met de keyfob hem wel op slot doen en openen. Maar eenmaal in de auto, in drive zetten, herkend hij de sleutel niet. Pffffff
Batterij vervangen van je sleutel. Toevallig ook rond de jaarwisseling je auto opgehaald?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Lyca
De verlichting van de knoppen in de midden console werken niet altijd.
Feature? Misschien opgelost in 2.2?

• tbee
4v4t4r schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Batterij vervangen van je sleutel. Toevallig ook rond de jaarwisseling je auto opgehaald?
Ik wel en heb die van mij ook net vervangen.

• Djago
[...]

In april opgehaald. Als het aan de batterij ligt dan is dat wel erg snel, en slecht ook

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Lyca schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:32:
De verlichting van de knoppen in de midden console werken niet altijd.
Feature? Misschien opgelost in 2.2?
Is vanaf v2.2 opgelost. Sinds de update heb ik 0 downtime meer gehad met de knoppen en heb ik ook geen enkele softreset meer hoeven uitvoeren.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
JQ-Holland schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:29:

Op je main display bij Quick Settings heb je de optie om de Parking Comfort aan te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5Yh_i8iZ8VhjvBfHerLN4pxdDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsLGFKETECDy8xiMfXAYjyVD.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
Djago schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:16:
[...]

In april opgehaald. Als het aan de batterij ligt dan is dat wel erg snel, en slecht ook
Ja iniitieel hoorde ik ook 6-12 maanden hier op het forum.
Ik loop veel langs mn auto per dag (honden/boodschappen etc) dus vermoed dat dit wat extra batterij kost ivm zenden? (Geen idee :D)

Ik moet die van mij nog steeds vervangen hoor - hij doet het nog vaak genoeg wel 8) (en te lui om te kopen)

Zeekr 7x Privilege AWD

• TroX
Djago schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:16:
[...]

Alles heeft te maken met hoe vaak hij probeert te verbinden met je auto. De initiele batterij is niet de beste (heb hem ook al vrij snel moeten vervangen), maar als je hem vaak in connectiviteitsrange hebt dan gaat hij natuurlijk ook eerder leeg...

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 00:38:
[...]

Op je main display bij Quick Settings heb je de optie om de Parking Comfort aan te zetten.

[Afbeelding]
Blijft dan ook niet je aico draaien e.d. ?

• Ian_
Rmaxx schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

Blijft dan ook niet je aico draaien e.d. ?
Ja, alles blijft aanstaan.

• Lyca
Weer iets raar meegemaakt met die automatische deuren.

Ik stond geparkeerd op een heuvel, dus de auto stond met de neus hoger dan het achterwerk.
Omdat er niet veel ruimte was gingen de deuren niet heel ver open, ik opende een deur manueel wat verder om iets uit de auto te nemen, maar van de moment ik de deur losliet bleef die traag maar zeker terug sluiten. Het leek alsof de motor die de deur openhield gewoon geen zin had om de deur tegen te houden.

Enkel als de deur volledig open gaat, vol automatisch, blijft hij ook staan.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:53
Lyca schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:20:
Weer iets raar meegemaakt met die automatische deuren.

Ik stond geparkeerd op een heuvel, dus de auto stond met de neus hoger dan het achterwerk.
Omdat er niet veel ruimte was gingen de deuren niet heel ver open, ik opende een deur manueel wat verder om iets uit de auto te nemen, maar van de moment ik de deur losliet bleef die traag maar zeker terug sluiten. Het leek alsof de motor die de deur openhield gewoon geen zin had om de deur tegen te houden.

Enkel als de deur volledig open gaat, vol automatisch, blijft hij ook staan.
Dit doet mijne ook inderdaad. Ook als ik half op de stoep sta, en de auto dus schuin hangt, blijft de deur langzaam dichtvallen

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heeft iemand van jullie de auto particulier aangeschaft en daarbij een auto ingeruild? Hoe verliep dat proces? Zeekr neemt zelf geen auto's over, maar laat dat over aan een andere partij waarmee ze samenwerken. Het is alleen onduidelijk hoe dit werkt, via het tradein emailadres krijg ik niet de gevraagde informatie.

• DGM-NL
  • Laatst online: 20:37
Xand3r schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:07:
Heeft iemand van jullie de auto particulier aangeschaft en daarbij een auto ingeruild? Hoe verliep dat proces? Zeekr neemt zelf geen auto's over, maar laat dat over aan een andere partij waarmee ze samenwerken. Het is alleen onduidelijk hoe dit werkt, via het tradein emailadres krijg ik niet de gevraagde informatie.
Ik heb de mijne prive aangeschaft en mn vorige auto ingeleverd. Het proces liep redelijk soepel, heb een acceptabele marktprijs ontvangen die overeenkwam met een onafhankelijke marktprijs die ik eerder bij mn vorige dealer als indicatie had opgevraagd. Hiervoor kreeg ik de volgende zeekr tradein link: https://inspection.autotelexpro.nl/pages/start?key=G5nzckR7keHk561YN485AA

Inkoop verliep via Emil Frey Car Trading, die - via zeekr- een bod uitbracht. Een paar dgn voor aflevering kreeg ik na toesturen van wat foto’s (kentekenbewijs ed) een inkoopverklaring.

Op de afleverdag werd een korte inspectie uitgevoerd en heb ik de sleutels overhandigd. Het bedrag stond een paar dagen later keurig op mn rekening. Het wordt dus niet direct verrekend met de aanschafprijs.

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
DGM-NL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Ik heb de mijne prive aangeschaft en mn vorige auto ingeleverd. Het proces liep redelijk soepel, heb een acceptabele marktprijs ontvangen die overeenkwam met een onafhankelijke marktprijs die ik eerder bij mn vorige dealer als indicatie had opgevraagd. Hiervoor kreeg ik de volgende zeekr tradein link: https://inspection.autotelexpro.nl/pages/start?key=G5nzckR7keHk561YN485AA

Inkoop verliep via Emil Frey Car Trading, die - via zeekr- een bod uitbracht. Een paar dgn voor aflevering kreeg ik na toesturen van wat foto’s (kentekenbewijs ed) een inkoopverklaring.

Op de afleverdag werd een korte inspectie uitgevoerd en heb ik de sleutels overhandigd. Het bedrag stond een paar dagen later keurig op mn rekening. Het wordt dus niet direct verrekend met de aanschafprijs.
Dank voor je reactie. Het "niet direct verrekend" stukje is wel even een verrassing.

• DGM-NL
  • Laatst online: 20:37
Xand3r schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Dank voor je reactie. Het "niet direct verrekend" stukje is wel even een verrassing.
Dat was bij aanschaf ook niet helder en werd me later pas duidelijk. Hoewel ik het wat minder klantvriendelijk vind, zou ik het zo weer doen. Ik haalde de auto op vrijdag op, en meen dat het geld maandag op mn rekening stond, dus erg netjes. En in mijn specifieke geval was het fin. aanbod erg netjes en stukken beter dan de welbekende online inkooporganisaties.

• Medico
  • Registratie: April 2004
Xand3r schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Bij mij liep het niet zo netjes, ik kon 4 weken wachten op mn geld maar werd uiteindelijk wel na veel excuses overgemaakt... Was even spannend maar komt dus goed. Het bedrijf er achter is namelijk gewoon van PON

• Ian_
Medico schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:18:
[...]

Bij mij liep het niet zo netjes, ik kon 4 weken wachten op mn geld maar werd uiteindelijk wel na veel excuses overgemaakt... Was even spannend maar komt dus goed. Het bedrijf er achter is namelijk gewoon van PON

Vanaf dinsdag 1 September 2026 (Morgen dus)

Vanaf morgen zal Zeekr HTSC ophouden met bestaan onder Zeekr en zullen ze verder gaan als Broekhuis auto's.

• TroX
Ian_ schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

Vanaf morgen zal Zeekr HTSC ophouden met bestaan onder Zeekr en zullen ze verder gaan als Broekhuis auto's.
Wat bettekent dit exact? is het wachten op de aankondiging dat onderhoud via een ander dealernetwerk zal gaan lopen?

• Ian_
TroX schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Wat bettekent dit exact? is het wachten op de aankondiging dat onderhoud via een ander dealernetwerk zal gaan lopen?
Dat vooral wat ik begreep, alle backlog aan onderdelen gaat ook via broekhuis (daarom vrijdag zelf mijn mattenset opgehaald nog bij ‘Zeekr’).

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:32

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

Ik denk eigenlijk goed nieuws...

• Ian_
Freedive schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:05:
[...]

Ik denk eigenlijk goed nieuws...
Ik denk het ook, alleen voor huidige zaken, overdragen en communicatie de eerste weken?

• TroX
Is het de eerste stap naar het gebruik maken van het volvo netwerk?

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
[...]

Tussen kerst en oud-en-nieuw opgehaald en deze week inderdaad ook de batterij vervangen (wat een k*t werk)

• Ian_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m880FH4oCdhXB6r3K_420ZRVlyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D2rhoAOsQrMSZEraqBiqhYrt.png?f=fotoalbum_large Interesting 🤔 loyalty price

• 4v4t4r
sjakie02 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:55:
[...]

Tussen kerst en oud-en-nieuw opgehaald en deze week inderdaad ook de batterij vervangen (wat een k*t werk)
Dat motiveert me niet om het te gaan doen :D

Zeekr 7x Privilege AWD

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:16
sjakie02 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:55:
[...]

Batterij kun je makkelijk vervangen door de AB open te draaien. Uit mijn hoofd bovenkant met klok mee en onderkant tegen klok in. Je moet hem dus niet gaan openbreken met een mes of schroevendraaier oid..

• sjakie02
Nacho1978 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:16:
[...]

Batterij kun je makkelijk vervangen door de AB open te draaien. Uit mijn hoofd bovenkant met klok mee en onderkant tegen klok in. Je moet hem dus niet gaan openbreken met een mes of schroevendraaier oid..
Ja precies, dat moet je wel weten :) en als je hem dan toch open hebt gebroken met een mes (zoals ik) dan is de assembly daarna erg lastig.

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:07
sjakie02 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:24:
[...]

Ja precies, dat moet je wel weten :) en als je hem dan toch open hebt gebroken met een mes (zoals ik) dan is de assembly daarna erg lastig.
RTFM….

• sjakie02
Haha heb je ooit een handleiding gelezen om een batterijtje te vervangen? Ik niet in ieder geval

• Mario3
Dus daarna reparatie erg lastig….
Als het niet gewoon in 1 keer normaal lukt, is de eerste gedachte toch ‘hoe zouden ze dat nou gedacht hebben’?
Overigens een heel erg goed idee een handleiding altijd door te nemen.
Je komt dan vaak zoveel extra informatie tegen…

• TroX
sjakie02 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:45:
[...]

Haha heb je ooit een handleiding gelezen om een batterijtje te vervangen? Ik niet in ieder geval
het was mijn first toen ik dit probeerde en dacht met een mes ga ik dit slopen :)

• Mario3
Kijk, wij begrijpen elkaar ;-)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:32

Freedive

] Ken sent me _

Dit is nu de Vodafone pagina die opent via de app…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB2VqQkPLV1VXti32SMxhrzAQxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isWxFpRF44ZA4dSxxZsxt3SP.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 135 136 Laatste