Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste
Acties:

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20-09 20:31
rbisschops schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:57:
[...]

Heb dit ook eerder gezien nadat ik de druk juist verlaagd had (was 3.0 maar ging door warme weer naar 3.5 of 3.6 en juist daardoor meldingen). Als je dan de spanning verandert, dan duurt het een tijdje voor de meldingen stoppen. Lijkt erop alsof de meting over een tijdsperiode wordt gedaan, of zo. Maar na 1 of 2 dagen was 't weer weg.
Zou niet mogen, ik reed afgelopen lente in Duitsland met winterbanden en met 180 km/h bij 18C worden ze niet blij. Meteen de eerste afrit gepakt om de banden leeg te laten lopen van +3.5 Bar naar +2.8 Bar, na 1 minuut rijden was de bandenspanning geüpdatet.

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:26
Ja in BMW kon ik dat gewoon manueel volgen/resetten etc etc. Het is gewoon wat terug gaan in mijn ogen, maar goed dat terzijde: We gaan er zo meteen eens 2.9 in duwen en dan de weg naar huis zoeken of het issue weg gaat.

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:21
Vandaag contact gehad over internet in the car met zowel Vodafone als Zeekr. Ik zie dus als eerder gepost geen bundel in de service, maar blijkbaar hoort dat zo, omdat er tegenwoordig geen gratis 12 maanden proef met premium is. Dus gelijk kopen als ik premium wil, zonder uitproberen of het iets toevoegt.

Kunnen mensen hier aangeven wat het toevoegt ten opzichte van een hotspot op mijn telefoon? Het gaat mij voornamelijk om navigatie doeleinden, zoals laadplanning, filemeldingen en afsluitingen/omleidingen.

Moet ik daar premium service voor afnemen?

• Lyca
Ian_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 15:51:
[...]

It happens, kan van alles zijn? Denk aan een lege batterij, schade door drempels, vocht, bandenwissel, noem het op. Het zit in je ventiel namelijk zo'n sensor:[Afbeelding]
Gelukkig waren er geen sensor issues.

Rit naar huis loste het zichzelf op, wat een file loze autostrade al niet kan doen.
Heb wel naar 2.9 gebracht.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-09 21:04
Rickyuu schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:54:
[...]

Same. Blijkbaar 7 (oude) vervangen voor 8 (nieuwe).
Ik ook. Gisteren 15gb en nu 8gb. Ik kreeg Premium connectivity gratis bij mijn 7x Privilege in Oct25

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-09 20:14
Je gaat er bijna aan wennen en zijn op het forum (logisch) natuurlijk gefocust op de zaken die minder goed gaan, maar het snelle laden blijft echt een genot.

Afgelopen week van 9% naar 100% binnen 17 min. Waarvan de eerste 7 minuten van 9% naar 64%. Bij Electra in Rijswijk, en vanwege een referal hier op Tweakers lekker voor helft van de prijs geladen 😀.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HtTQ7oQdHtGcVfjo32py8lkorU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZKgh5ZtzHII5QfhHzrbFi7J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMiZIMLt7R1XkjvICYqSdHhqEkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0W1tB8Gy59tXrguYpqu1AiIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLN2JX_U9dk1Dgmxe4zu6zMEc4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPeq9nm35w5XAQTvHMc3HmZq.jpg?f=fotoalbum_large

• Lyca
Het laden is inderdaad belachelijk snel eigenlijk, aankomen na de Mercs, Audi's, Bimmers en Tesla's en weer voor hen vertrekken...

Om dan met je privilege een sportwagen aan de lichten te vernederen in je overzet boot, de leuke momenten.

Ik hoop gewoon dat ze mijn euvels kunnen fixen, dat ze dit doen zonder al te veel zagen, na het lezen van de vele after-care zaken heb ik daar het meeste schrik voor. We zien wel, ik ben nog steeds positief over de wagen, het heeft gewoon growing pains

• Lyca
Bij deze wil ook eens vragen, wat hebben jullie met een winterset gedaan? Welke band?

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 18:03
Positielichten als dagrijverlichting voor en achter werken na de update niet meer. Iemand de oplossing?

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:23
Donjeffa schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:48:
Positielichten als dagrijverlichting voor en achter werken na de update niet meer. Iemand de oplossing?
Klopt, baal ik ook van.. gaat altijd op AUTO en positie kan alleen nog in P mode.. rijden altijd uit of volledige verlichting.. balen, wel volgens wetgeving :-(

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-09 20:14
Lyca schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:37:
Bij deze wil ook eens vragen, wat hebben jullie met een winterset gedaan? Welke band?
Leuke vraag. Ik wacht nog steeds op m'n zomerbanden set, en rij dus al sinds februari op m'n winterbanden 🙈

Vanuit Zeekr hebben ze er Michelin pilot Alpine banden er onder gezet. 255/50/R19

• Ian_
Jasper-NL schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:51:
[...]

Leuke vraag. Ik wacht nog steeds op m'n zomerbanden set, en rij dus al sinds februari op m'n winterbanden 🙈

Vanuit Zeekr hebben ze er Michelin pilot Alpine banden er onder gezet. 255/50/R19
  • Michelin Pilot Sport SUV
  • Michelin Pilot Sport Energy
Een van deze voor de zomer en voor de winter
  • Pirelli Pzero Winter 2
  • Michelin Pilot Alpin 5

• Lyca
Ian_ schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:10:
[...]
  • Michelin Pilot Sport SUV
  • Michelin Pilot Sport Energy
Een van deze voor de zomer en voor de winter
  • Pirelli Pzero Winter 2
  • Michelin Pilot Alpin 5
Waren die sport SUVs erop bij aflevering? Zot wel, hier zijn het echt wel meer eco banden bij aflevering.

• Ian_
Lyca schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:44:
[...]

Waren die sport SUVs erop bij aflevering? Zot wel, hier zijn het echt wel meer eco banden bij aflevering.
Long range is Sport SUV

Privilege is EcoContact omdat ze anders op papier het verbruik niet zouden halen.

Zelf een 7GT Privilege met nu zomer en winterbanden PZero eronder. Rijdt een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 11-09-2026 17:14 ]

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:07
Kan ik binnenkort een nieuwe iPhone 18 Pro (of Duo) kopen. Of riskeer ik dan dat de digital key en app niet meer werkt?

• Ian_
RdeNoronha schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:56:
Kan ik binnenkort een nieuwe iPhone 18 Pro (of Duo) kopen. Of riskeer ik dan dat de digital key en app niet meer werkt?
Vorige keer duurde het 4 maanden voor het werkte met de 17 Pro 😅

De Digital Key 3.0 zou wel gewoon moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ian_ op 11-09-2026 18:58 ]

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 10:17
Ian_ schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 18:58:
[...]

Vorige keer duurde het 4 maanden voor het werkte met de 17 Pro 😅

De Digital Key 3.0 zou wel gewoon moeten werken.
Hey, het werkt tenminste. Android daar in tegen...

• dodolom
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09 15:20
Ian_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:34:
Ik denk alleen maar, super positief vanuit Zeekr!

Iedereen die de 7X al langer heeft kreeg een jaar gratis premium. Als je geen bankgegevens invult kan deze niet automatisch verlengd worden.

De gene zonder internetbundel krijgen denk ik niks of nu dus de 8GB.

Geniet ervan en door met de week 💪🏻
What does the premium package give you? Is it like the €10 a month Tesla subscription?

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heeft iemand van jullie gekozen voor de AWD versie, maar dan zonder de elektrische deuren? Of kan iemand aangeven met deze elektrische deuren of er mee te leven valt?

• DGM-NL
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 20-09 11:52
Xand3r schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:14:
Heeft iemand van jullie gekozen voor de AWD versie, maar dan zonder de elektrische deuren? Of kan iemand aangeven met deze elektrische deuren of er mee te leven valt?
AWD hier met electrische deuren. Zou het een volgende x weer kiezen, geeft een gevoel van luxe en gemak, went snel. Is het noodzakelijk nee, wel premium. En als het regent is het iets trager dan dat ik het zelf zou doen. Vergelijk het met de electrische achterklep, makkelijk maar geen noodzaak. De sensoren functioneren uitstekend, en de auto waarschuwt voor achterop komend verkeer. Voor passagiers is het soms ff wennen, kinderen vinden het geweldig. Samengevat: ik ben positief.

• Xand3r
  • Nu online
dodolom schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:09:
[...]

What does the premium package give you? Is it like the €10 a month Tesla subscription?
Zeekr:
  • Dedicated entertainment data for up to 5 hours of video and audio streaming.
  • Advanced navigation: Stay ahead with real-time traffic data and satellite map view, get precise last-mile guidance.
  • Zeekr Guard: Set a virtual boundary and receive alerts when your vehicle leaves or enters the area—or when its alarm is triggered.
  • Zeekr Entertainment - 24/7 video-on-demand personalised contents.
  • In-car HotSpot: Connect your personal device with ease.
Tesla offers a little more. The premium package should be called the basic package, if you would as me. :?

• thijspillen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:16
DGM-NL schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:42:
[...]

AWD hier met electrische deuren. Zou het een volgende x weer kiezen, geeft een gevoel van luxe en gemak, went snel. Is het noodzakelijk nee, wel premium. En als het regent is het iets trager dan dat ik het zelf zou doen. Vergelijk het met de electrische achterklep, makkelijk maar geen noodzaak. De sensoren functioneren uitstekend, en de auto waarschuwt voor achterop komend verkeer. Voor passagiers is het soms ff wennen, kinderen vinden het geweldig. Samengevat: ik ben positief.
Kan mij hier bij aansluiten, totaal overbodige luxe en wat betreft openen weinig echt toegevoegde waarde, maar het went wel. Het sluiten vindt ik echter heerlijk. Merk dat ik mijn andere auto soms op de rem druk en de onterechte verwachting heb dat daar de deur ook dicht gaat 8)7

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20-09 19:57
Iemand een oplossing voor deze melding tijdens regen en zelfs tijdens carwash mode?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wv1sIuxwFrgOb96WGD0aKQgMz8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAaVd1Do5ShsRngH7US2oh7i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6S0VARDedYKGoabNhfFQheulVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHxdIIVcoNYyC7ysAzyN6ACJ.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 17:39
Alboqa schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:03:
Iemand een oplossing voor deze melding tijdens regen en zelfs tijdens carwash mode?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had ik gister tijdens een flinke regenbui.. (en dus geen wasstraat modus aan)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Lyca
Xand3r schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:14:
Ik heb hier een paar videos gepost van de elektrische deuren, ik zou ze niet nemen. Het gaat allemaal trager dan gewone deuren, maar als je kinderen hebt is het soms wel handig om de deur de afstand te laten inschatten.

Weet iemand raad met deze foutmelding in de app?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_dmng4JC2GlbfZ60K83QNCyl7w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M0mvFKexYNpjF6VSffmLWAZf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Lyca op 12-09-2026 15:34 ]

• Xand3r
  • Nu online
De auto heeft (tijdelijk) geen internet verbinding. Lost zich vanzelf op waarschijnlijk. Later opnieuw proberen.

• Lyca
Tis elke keer als ik de app open doe wel

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 16:11
Lyca schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:33:
[...]

Volgens mij heeft dat te maken met je telefoonsleutel. Moet je even bij je telefooninstellingen naar de app gaan en dan meldingscategorieën > status telefoonsleutel. Anders ben je altijd "niet verbonden" als je niet in de buurt van de auto bent.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Lyca schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:33:
[...]

Ik heb hier een paar videos gepost van de elektrische deuren, ik zou ze niet nemen. Het gaat allemaal trager dan gewone deuren, maar als je kinderen hebt is het soms wel handig om de deur de afstand te laten inschatten.

[Afbeelding]
Wat er eigenlijk gebeurt: iedere keer wanneer je de Zeekr app opent, probeert je telefoon je auto in de buurt te vinden en alvast een verbinding op te zetten via Digital Key v1 (bluetooth).

Ben je te ver bij je auto vandaan, dan kan die lokale verbinding uiteraard niet tot stand komen en krijg je de melding "ZEEKR – Niet verbonden". Er is dus niet per se iets mis met je auto of app.

Als je die melding irritant vindt, kun je inderdaad, zoals Blazing al aangeeft, via je notificatie instellingen specifiek deze melding uitschakelen.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nieuwe bug die sinds v2.2 geïntroduceerd lijkt te zijn. Ben momenteel alle nuttige info en verschillende scenario's aan het verzamelen voordat ik hem in de BA ga melden.

Merk zelf dat het voornamelijk voorkomt in de wasstraat en bij gemiddelde tot hevige regen, dus het lijkt sterk samen te hangen met de sensoren.

Mijn vermoeden is dat er in v2.2 iets gewijzigd is aan de sensorparameters, filtering of de manier waarop bepaalde sensordata wordt geïnterpreteerd. Kan natuurlijk ook een indirect gevolg zijn van andere wijzigingen in de laatste build.

Wil eerst zoveel mogelijk scenario's verzamelen zodat de devs straks iets concreets hebben om mee te werken.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
tbee schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:08:
[...]

Hey, het werkt tenminste. Android daar in tegen...
Is toch best treurig, heb een pixel 11 pro maar helaas werkt niet. En de vraag OF het ooit zal werken...

Snap dat er prioriteiten moeten worden gesteld, maar meer dan de helft vd gebruikers hebben Android

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Ian_
Pimmetje651 schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:53:
[...]

Is toch best treurig, heb een pixel 11 pro maar helaas werkt niet. En de vraag OF het ooit zal werken...

Snap dat er prioriteiten moeten worden gesteld, maar meer dan de helft vd gebruikers hebben Android
Interessante opmerking, denk meer iPhone maar geen data.

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:07
Ian_ schreef op zondag 13 september 2026 @ 11:30:
[...]
Interessante opmerking, denk meer iPhone maar geen data.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gg5bxP6les8dobDX6pPYCPVoxO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwA3QWeWA1IGvvTUjUoLMrJT.jpg?f=fotoalbum_large

Op zich heel interessant dat het aantal gebruikers verschilt afhankelijk van de meetmethode…
Maar daar gaat het hier niet om.

[ Voor 11% gewijzigd door Mario3 op 13-09-2026 13:15 ]

• Ian_
Mario3 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:10:
[...]

[Afbeelding]

Op zich heel interessant dat het aantal gebruikers verschilt afhankelijk van de meetmethode…
Maar daar gaat het hier niet om.
Maar als 90% van “Zeekr” rijders een iPhone heeft 😜. Blijft wel vreemd dat het nog steeds niet werkt voor Android… (I don’t care, maar snap het voor de rest). Duurt veel te lang.

• Mario3
Het maakt mij ook niet zoveel uit. Ik gebruik net zo lief de key-fob. Maar het begint er erg veel op te lijken dat hier een financiële injectie (met afspraken) van Apple een rol in spelen. Net als dat op TV bijna iedereen een iMac lijkt te gebruiken….

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ian_ schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:23:
[...]

Maar als 90% van “Zeekr” rijders een iPhone heeft 😜. Blijft wel vreemd dat het nog steeds niet werkt voor Android… (I don’t care, maar snap het voor de rest). Duurt veel te lang.
De UWB chip in de iPhone’s zijn hetzelfde, in tegenstelling tot de vele merken Android telefoons.

• Rmaxx

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit aan de voorkant bij regen.. suuuuper irritant.. |:(

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 13 september 2026 @ 03:07:
[...]

Nieuwe bug die sinds v2.2 geïntroduceerd lijkt te zijn. Ben momenteel alle nuttige info en verschillende scenario's aan het verzamelen voordat ik hem in de BA ga melden.

Merk zelf dat het voornamelijk voorkomt in de wasstraat en bij gemiddelde tot hevige regen, dus het lijkt sterk samen te hangen met de sensoren.

Mijn vermoeden is dat er in v2.2 iets gewijzigd is aan de sensorparameters, filtering of de manier waarop bepaalde sensordata wordt geïnterpreteerd. Kan natuurlijk ook een indirect gevolg zijn van andere wijzigingen in de laatste build.

Wil eerst zoveel mogelijk scenario's verzamelen zodat de devs straks iets concreets hebben om mee te werken.
Yes, ook last van... owja en ik heb dit weekend even goed gezocht, ik heb dus ook nergens meer een link om de drive-settings aan te passen bij de shortcut, kan alleen aan- en uitzetten, niet meer wijzigen |:( .. gelukkig meteen goed gedaan :+

• Lyca
Ik heb nog steeds geen V2.2 in Belgie, dus ik blijf gespaard van die bugs haha.

Zet Carwash mode je parkeer sensoren uit?

• Ian_
Lyca schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:14:

Ja

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Lyca schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:14:

Hier ik in NL ook niet, en nog wel meer mensen. Is zoals ik begreep terug getrokken door enkele fouten.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• Ian_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKQ-0XvDJHIyBGv_Hg0DIEP-RZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TWzmwZBGZGjGxWejJFvl0hak.png?f=fotoalbum_large Finally, a fix!

• DGM-NL
Blijf het irritant vinden dat de 7x kleur in de app standaard wit is en niet de werkelijke autokleur weergeeft. (Die wel bij het kenteken en vinnr staat….)

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rmaxx schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:04:
[...]

Yes, ook last van... owja en ik heb dit weekend even goed gezocht, ik heb dus ook nergens meer een link om de drive-settings aan te passen bij de shortcut, kan alleen aan- en uitzetten, niet meer wijzigen |:( .. gelukkig meteen goed gedaan :+
Echt bijzonder hoe dit überhaupt kan. Ik hoop oprecht dat dit gewoon een bug is en met de volgende release weer wordt gepatcht. Ik heb het verder nog gewoon.

Iemand gaf aan dat HtH zou hebben gezegd dat dit zo hoort, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of ze zelf überhaupt weten of dit bewust zo is aangepast of dat het gewoon een bug is.

Heb het inmiddels in de BA gemeld, dus hopelijk gaat het dev team hier intern naar kijken en wordt het gefixt. Logisch en praktisch gezien moet die mogelijkheid gewoon terugkomen, aangezien je daar juist je Individual Drive Mode kan aanpassen. Voor zover ik heb kunnen kijken, kun je die instellingen nu nergens anders meer naar wens aanpassen.

Misschien is dit zelfs één van de redenen waarom de update is ingetrokken, als ze intern hebben geconstateerd dat hierdoor o.a. de Quick Settings tab verdwijnt.

Maar goed: ALLEMAAL AANNAMES natuurlijk, want er wordt weer eens NIKS naar ons gecommuniceerd...

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 02:06:
[...]

Echt bijzonder hoe dit überhaupt kan. Ik hoop oprecht dat dit gewoon een bug is en met de volgende release weer wordt gepatcht. Ik heb het verder nog gewoon.

Iemand gaf aan dat HtH zou hebben gezegd dat dit zo hoort, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of ze zelf überhaupt weten of dit bewust zo is aangepast of dat het gewoon een bug is.

Heb het inmiddels in de BA gemeld, dus hopelijk gaat het dev team hier intern naar kijken en wordt het gefixt. Logisch en praktisch gezien moet die mogelijkheid gewoon terugkomen, aangezien je daar juist je Individual Drive Mode kan aanpassen. Voor zover ik heb kunnen kijken, kun je die instellingen nu nergens anders meer naar wens aanpassen.

Misschien is dit zelfs één van de redenen waarom de update is ingetrokken, als ze intern hebben geconstateerd dat hierdoor o.a. de Quick Settings tab verdwijnt.

Maar goed: ALLEMAAL AANNAMES natuurlijk, want er wordt weer eens NIKS naar ons gecommuniceerd...
Precies hier ben ik het wel echt mee eens. Ik ben super tevreden over mijn 7x omdat ik ook werkelijk geen enkel probleem ervaar. Enkel dan dat ACC en LCC erg slecht is.
Maar hier nooit de nieuwe update gehad, melding kwam in de app maar kon hem niet installeren want zoals ik in de wandelgangen hoorde is hij teruggetrokken. Maaar... als ze dat dan eens netjes ergens communiceren dan is het ook meteen duidelijk voor iedereen.

Ik kan werkelijk niet begrijpen dat een Zeekr die zich in de markt wil zetten als Premium merk niet de communicatie beter op orde krijgt. Dat die update terug getrokken is door problemen tja dat kan.. maar laat het dan minstens de klant weten. Laten we hopen dat met de nieuwe namen die Zeekr moeten gaan vertegenwoordigen in NL de communicatie wel beter gaat lopen want dit slaat natuurlijk nergens op.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 21:36
MvRtje schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:43:
[...]

Precies hier ben ik het wel echt mee eens. Ik ben super tevreden over mijn 7x omdat ik ook werkelijk geen enkel probleem ervaar. Enkel dan dat ACC en LCC erg slecht is.
Maar hier nooit de nieuwe update gehad, melding kwam in de app maar kon hem niet installeren want zoals ik in de wandelgangen hoorde is hij teruggetrokken. Maaar... als ze dat dan eens netjes ergens communiceren dan is het ook meteen duidelijk voor iedereen.

Ik kan werkelijk niet begrijpen dat een Zeekr die zich in de markt wil zetten als Premium merk niet de communicatie beter op orde krijgt. Dat die update terug getrokken is door problemen tja dat kan.. maar laat het dan minstens de klant weten. Laten we hopen dat met de nieuwe namen die Zeekr moeten gaan vertegenwoordigen in NL de communicatie wel beter gaat lopen want dit slaat natuurlijk nergens op.
Ik ben gisteren bij de dealer geweest om de update te installeren, die kwam bij mij ook niet door. De reden was bij mij wel heel bijzonder: ik had een maand of 3 geleden een muurtje geraakt, en was aan het wachten op één onderdeel (donkere afwerkingsplaat op de bestuurdersdeur onderaan). Omdat die plaat er niet opzat, hadden ze tijdelijk de deursensor verwijderd (anders zat die onbeschermd). En... dat was de reden waarom de update niet binnenkwam, die vereist blijkbaar een werkende deursensor (bevestigd door de dealer). Gisteren is de afwerkingsplaat geplaatst, en de update kwam vanzelf binnen. Dat kan je niet zelf verzinnen :-)

• Rmaxx
Ik zie iemand op reddit die zegt dat hij 2.2a heeft en ook quicksettings mist? Ik zit op 2.2 (zonder de a). Dus de a-update fixed dit ook niet ?

https://www.reddit.com/r/...h_missing_quick_settings/

Ik zag trouwens dat in Zeekr Entertainment (exact zelfde als Skoda entertainment btw) de optie voor Videoland ineens verdwenen is ? Die stond eerst onderaan op de homepage. ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Rmaxx op 15-09-2026 14:28 ]

• Rmaxx
fideba schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:39:
[...]

Ik ben gisteren bij de dealer geweest om de update te installeren, die kwam bij mij ook niet door. De reden was bij mij wel heel bijzonder: ik had een maand of 3 geleden een muurtje geraakt, en was aan het wachten op één onderdeel (donkere afwerkingsplaat op de bestuurdersdeur onderaan). Omdat die plaat er niet opzat, hadden ze tijdelijk de deursensor verwijderd (anders zat die onbeschermd). En... dat was de reden waarom de update niet binnenkwam, die vereist blijkbaar een werkende deursensor (bevestigd door de dealer). Gisteren is de afwerkingsplaat geplaatst, en de update kwam vanzelf binnen. Dat kan je niet zelf verzinnen :-)
Heel apart idd... 8)7

• Rmaxx

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 17:44
Sinds 2 dagen rijd ik in een nieuwe 7GT LR, in afwachting van de reparaties aan mij 7X en een kort vergelijk. De auto ziet er goed uit, net als de 7X overigens. Wat mij opvalt is dat het centrale scherm iets kleiner is, het zicht op het cluster voor de bestuurder beter is en dat je logischerwijs meer betrokken wordt bij het rijden. Het zal nooit een BMW worden maar in vergelijk met de 7X is het aanzienlijk sportiever (en wat stugger). In het voordeel van de 7X vind ik deze gevoelsmatig veel ruimer van binnen, 4WD en luchtvering. Vrijdag kan ik mijn 7X na ruim een maand weer ophalen na diverse storingen en onderhoud (deurmodule vervangen/kalibratie/voorcamera storing/BT storing/onderhoud). Ik hoop dat nu alles goed blijft.

'The truth is not afraid for Questions

• Lyca
Ik zit nu ook in een 7GT vanwege mijn 7X.

Als ze mijn 7X niet meer gefixt krijgen, ga ik overstappen denk ik. Wat een leukere ervaring

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 08:39
Hoe vergelijkt de ACC/LCC van de 7GT met die van de 7X?
Ik had gezien in de 7GT dat er onlangs nog een update was geweest met verbeteringen aan de ACC/LCC dus ik ben nu wel benieuwd (gezien de hardware ook van een andere leverancier komt).

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Ian_
Snobbieh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:54:
Ik had gezien in de 7GT dat er onlangs nog een update was geweest met verbeteringen aan de ACC/LCC dus ik ben nu wel benieuwd (gezien de hardware ook van een andere leverancier komt).
Het rijdt soepeler, er zit geen vertraging in de LCC bijvoorbeeld aan te zetten. Het is nog steeds niet perfect maar wel beter.

Enige minpunt vind ik als je de LCC aanzet, dan worden fatigue- and drivers distraction aangeforceerd.

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:22
Ian_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:59:
[...]

Het rijdt soepeler, er zit geen vertraging in de LCC bijvoorbeeld aan te zetten. Het is nog steeds niet perfect maar wel beter.

Enige minpunt vind ik als je de LCC aanzet, dan worden fatigue- and drivers distraction aangeforceerd.
Oef dat is niet best :)

• Lyca
Als Zeekr mijn 7X gewoon niet meer hersteld krijgt, want het kraken is effectief wel overal aan het komen, kan ik ze wel eens voorstellen van mijn contract te ontbinden voor een 7GT

• M13z1
Snobbieh schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:54:
Dit lijkt allemaal net iets beter te werken, meer verfijnd maar nog niet op het niveau van bijvoorbeeld de (veel oudere-) BMW X1 waar ik drie weken in rondgereden heb. Het blijft allemaal wat nerveus en schokkerig.

Ik ben overigens blij even met de 7GT gestuurd te hebben, ik vond deze op de plaatjes er goed uitzien terwijl ik net in de 7X zat. Maar ik ben toch blij voor de 7X gekozen te hebben, de hoge zit en de ruimte zijn echt fijn (en ja, ik word ook een dagje ouder).

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 08:39
Ik heb ook even in de 7GT mogen zitten (toen ze nog bezig waren met de herstelling van de 7x) en vond deze redelijk benauwd aanvoelen in vergelijking met de 7x. De ruimte van de 7x spreekt mij zeer sterk aan maar de problemen die ik blijf ondervinden niet.
Mochten de problemen zich echter niet voordoen bij de 7GT, lijkt me dat nog een potentiele oplossing voor beiden.
Nu ja, afwachten tot ik wat hoor van Zeekr zelf, nu hebben ze reeds wel al eens kunnen antwoorden nadat ze op de hoogte zijn gebracht dat de rechtsbijstand ingeschakeld is.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Lyca
Ik moet heel eerlijk zijn, ik vaak wel graag wat in een cocoon en die 7GT is wel een leuke plek om in te zitten.

De 7X is ook aangenaam, maar ze hadden me geen 7GT mogen meegeven denk ik haha. Dit krabt mijn itch die ik al langer heb om gewoon naar een break terug te gaan. De LCC/ACC vond ik zelf even vervelend als in de 7X, er kwam ook heel vaak een melding met 'Blijf geconcentreerd" terwijl ik gewoon voor me uit staar.

Het systeem van de weg te zien is precies in de 7GT wel "moderner" dan in de 7X? Hij had vaker door dat hij op 2 rijvakken was en dat het fietspad geen extra rijvak was.

• M13z1
Lyca schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:32:
Ik moet heel eerlijk zijn, ik vaak wel graag wat in een cocoon en die 7GT is wel een leuke plek om in te zitten.

De 7X is ook aangenaam, maar ze hadden me geen 7GT mogen meegeven denk ik haha. Dit krabt mijn itch die ik al langer heb om gewoon naar een break terug te gaan. De LCC/ACC vond ik zelf even vervelend als in de 7X, er kwam ook heel vaak een melding met 'Blijf geconcentreerd" terwijl ik gewoon voor me uit staar.

Het systeem van de weg te zien is precies in de 7GT wel "moderner" dan in de 7X? Hij had vaker door dat hij op 2 rijvakken was en dat het fietspad geen extra rijvak was.
Bijzonder, ik had dit precies omgekeerd. Terwijl ik kort in mijn 7X reed kwam de GT uit. Ik had geen spijt maar was wel nieuwsgierig. Nu ik met de GT rijd ben ik wel blij met mijn keuze maar je hebt wel gelijk, de software en visualisaties lijken weer net wat moderner (ook de HUD) en je zit echt 'in' de GT, ik heb het gevoel dat ik hem aantrek. Maar de ruimte van de 7X is zo fijn en mijn benen worden ook beter ondersteund omdat je hoger zit, dit is op lange ritten wel fijn.

• Lyca
M13z1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:48:
[...]

Bijzonder, ik had dit precies omgekeerd. Terwijl ik kort in mijn 7X reed kwam de GT uit. Ik had geen spijt maar was wel nieuwsgierig. Nu ik met de GT rijd ben ik wel blij met mijn keuze maar je hebt wel gelijk, de software en visualisaties lijken weer net wat moderner (ook de HUD) en je zit echt 'in' de GT, ik heb het gevoel dat ik hem aantrek. Maar de ruimte van de 7X is zo fijn en mijn benen worden ook beter ondersteund omdat je hoger zit, dit is op lange ritten wel fijn.
Ik begrijp je volledig, dat had ik ook met de 7X en dat is zeer fijn. Maar de 7GT itcht mijn andere kant haha, ideaal had je ze altijd zeker hehe.

Wat ik wel wat kut vindt, de 7GT heeft een compleet ander systeem voor ADAS, het voelt anders, het is directer. Het is niet perfect, maar het leunt beter aan tegen de rest. Mijn 7X voelt ineens heel dated.
Ook heb ik ergens gelezen, misschien dat dat hier bevestigd wordt, is dat Zeekr meer in-houde gaat development doen daarop. Ik stel me dan direct de vraag: Ook voor de EU, want er zijn hier heel veel poorten waar in-house China development moet vooraleer wij er van mogen gebruiken, soms goed en soms gewoon politiek

• Ian_
Lyca schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:01:
[...]

Ik begrijp je volledig, dat had ik ook met de 7X en dat is zeer fijn. Maar de 7GT itcht mijn andere kant haha, ideaal had je ze altijd zeker hehe.

Wat ik wel wat kut vindt, de 7GT heeft een compleet ander systeem voor ADAS, het voelt anders, het is directer. Het is niet perfect, maar het leunt beter aan tegen de rest. Mijn 7X voelt ineens heel dated.
Ook heb ik ergens gelezen, misschien dat dat hier bevestigd wordt, is dat Zeekr meer in-houde gaat development doen daarop. Ik stel me dan direct de vraag: Ook voor de EU, want er zijn hier heel veel poorten waar in-house China development moet vooraleer wij er van mogen gebruiken, soms goed en soms gewoon politiek
Ik kom zelf van een 7X af, die heb ik een jaar gereden en heb nu een 7GT privilege (sinds Mei) en wat ik ervaar is het volgende:
  • Dubbel glas met coating
  • Panoramadak met coating
  • ADAS hardware is beter
  • Processor is nieuwer en sneller
  • ADAS software wordt in-house ontwikkeld (geen 3rd party)
  • ADAS lag is eruit gehaald
  • Battery pre-heating kan vanuit de app gedaan worden
  • Battery pre-heating werkt een stuk beter
  • Airconditioning werkt sneller en beter
  • DC laadcurve is beter dan (meer kWh te laden binnen x aantal minuten)
  • OLED in plaats van LED main display (fijn in het donker)
  • Zeekr Surround is heel fijn (zie hieronder en kan ook 1/3 scherm)
  • Average speed wordt op het scherm getoond bij radar controle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXToR49IWeODCzF4s3upz0nkeRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDXVDPwJL5fP9abzh3aLZPW1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Ian_ op 16-09-2026 15:09 ]

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 21:36
https://github.com/dts88/zeekr-shortcut-car/releases/tag/v1.0.0

Dashcam via ingebouwde camera's... interesting...

• Ian_
Helaas kunnen wij de app lab niet downloaden in Nederland

• dodolom
Is anyone planning on attending the evexperience in Zandvoort?

• dodolom
So..I own a XPENG G9-LR (2024). I am mostly quite happy with the car except for a few things that are crucial for me.

- Collission warnings are very inconsistent
- Lack of auto break in collission situations /
- One pedal driving (car doesn't come to a full stop)

I've test driven for about 30 minutes the 7x and I loved it. I simply loved everything about it, except for one thing that is not a deal breaker but would be nice to have. Cameras not activating on the infotainment system when changing lines on the freeway. And I was told by the sales rep that most likely this will never change but again I mostly use the mirrors anyway, so not a huge deal.

However, I came into this thread and all I can see/read is lots of complaints about the software side of things. I am sure they are legit complaints but I am wondering how responsive is the Zeeker team.

I know for a fact that Xpeng has an open communication with their userbase and they do listen.

So, I am wondering how is the communication with the Zeekr SW dev team and whether they listen and act on the issues that are reported.

• Lyca
Samenvatting van de 7X bij de dealer. Hij gaat nog wat langer blijven, blijkbaar was er firmware out of date. Ik kan zelf niet goed plaatsen wat dit moet zeggen, misschien een soort diagnostic.
Kabel de USB is kapot voor de sentry mode USB.

Deuren zijn binnenin nog niet nagekeken, gaat morgen gebeuren. Ze zijn op de hoogte van het kraken.

De teneur is echt wel dat ze het niet goed weten allemaal, het is allemaal wat ad-hoc ontdekken.

Ik moet wel zeggen dat de hoede plank achteraan in de 7GT vervangwagen ook rammelt als bij Belgische wegen. Dus het zal wel liggen aan het verschil tussen wat mij X5 was en Zeekr.

[ Voor 39% gewijzigd door Lyca op 16-09-2026 22:20 ]

• Ian_
Lyca schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:16:
Samenvatting van de 7X bij de dealer. Hij gaat nog wat langer blijven, blijkbaar was er firmware out of date. Ik kan zelf niet goed plaatsen wat dit moet zeggen, misschien een soort diagnostic.
Kabel de USB is kapot voor de sentry mode USB.

Deuren zijn binnenin nog niet nagekeken, gaat morgen gebeuren. Ze zijn op de hoogte van het kraken.

De teneur is echt wel dat ze het niet goed weten allemaal, het is allemaal wat ad-hoc ontdekken.

Ik moet wel zeggen dat de hoede plank achteraan in de 7GT vervangwagen ook rammelt als bij Belgische wegen. Dus het zal wel liggen aan het verschil tussen wat mij X5 was en Zeekr.
Ik had het dus ook, de hoedenplank die rammelt maar hij zat niet goed vast geklikt. Hij moet op alle punten klikken en sindsdien zo vast als een rots zonder gerammel.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
dodolom schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:18:
So..I own a XPENG G9-LR (2024). I am mostly quite happy with the car except for a few things that are crucial for me.

- Collission warnings are very inconsistent
- Lack of auto break in collission situations /
- One pedal driving (car doesn't come to a full stop)

I've test driven for about 30 minutes the 7x and I loved it. I simply loved everything about it, except for one thing that is not a deal breaker but would be nice to have. Cameras not activating on the infotainment system when changing lines on the freeway. And I was told by the sales rep that most likely this will never change but again I mostly use the mirrors anyway, so not a huge deal.

However, I came into this thread and all I can see/read is lots of complaints about the software side of things. I am sure they are legit complaints but I am wondering how responsive is the Zeeker team.

I know for a fact that Xpeng has an open communication with their userbase and they do listen.

So, I am wondering how is the communication with the Zeekr SW dev team and whether they listen and act on the issues that are reported.
I'm going to reply in English for this one, because I want you to have the full picture before you make your decision. Whoever you are... hell, you could even be one of the devs themselves reading along 😂 Anyway, here's my two cents:

I think there are two separate things here: the car itself and Zeekr's software development/communication around it.

The car itself? I absolutely love it. Tech, innovation, quality and design were my main priorities when choosing a car and the 7X ticks probably 90% of my boxes. Mine drives like a dream and after owning it for quite some time now, I still genuinely enjoy getting into it every day, every hour, every minute, every second. Most of my criticism on this forum is therefore aimed at the software side, not the actual car.

Zeekr does kinda listen. We have the Builders App (short for: BA) where bugs and feature requests can be submitted directly, no Discord type system just a old school system and I've personally reported quite a few things there. We've also seen bugs actually getting fixed in later OTA releases (steering wheel issue), so I definitely wouldn't say our feedback disappears into a black hole.

However... communication is where Zeekr still has a LOT of work to do. There are feature requests that have been open for months some YEARS, some relatively simple bugs take much longer than you would expect to get fixed, release notes are no where to be found, incomplete, guesswork and we have 0 insight into what the dev team is actually working on.

That's probably also why this thread can look quite negative from the outside from time to time. A lot of us actually really like the 7X, which is exactly why some of us are so active in finding/reporting bugs and requesting improvements. If I didn't care about the car, I wouldn't spend my time testing software updates and writing detailed reports in the BA. 🤷🏻‍♂️

The frustrating part is mainly the lack of feedback after reporting something. You can report an issue, provide videos, scenarios and reproduction steps, but then hear basically nothing for months. You don't know whether it's being investigated, planned, rejected or already fixed internally.

So coming from XPENG, where you're used to more open communication with the userbase, I think that's probably the biggest difference you'll notice.

My short version would be:

Does Zeekr listen? Yes, there is evidence that feedback and bug reports result in changes. Do they communicate well about what they're doing with that feedback? In my opinion, definitely NOT. There is always room for improvement but it looks like they don't adapt on it. Especially for a brand with Zeekr's vision. I genuinely believe they have the potential and drive to do great things, but right now, the execution and priorities just seem to be somewhere else.

And that's a shame, because underneath those software frustrations the 7X itself is genuinely a fantastic car. If Zeekr manages to improve the communication and speed/visibility of software development, I think it would solve a large part of the frustration you're seeing around the car.
Is anyone planning on attending the evexperience in Zandvoort?
They didn't invite me, so I guess they don't want me there. 😜

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 23:54:
[...]

[...]

Pitbox 22, 35,- pp entree - Je kunt wel in 150(!) verschillende evs proefrijden zo te zien.. :henk

kortingscode autorai: EV3XPAUTORAI2026 - 35 > 25 _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Rmaxx op 17-09-2026 10:53 ]

• dodolom
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 23:54:
[...]

I'm going to reply in English for this one, because I want you to have the full picture before you make your decision. Whoever you are... hell, you could even be one of the devs themselves reading along 😂 Anyway, here's my two cents:

I think there are two separate things here: the car itself and Zeekr's software development/communication around it.

The car itself? I absolutely love it. Tech, innovation, quality and design were my main priorities when choosing a car and the 7X ticks probably 90% of my boxes. Mine drives like a dream and after owning it for quite some time now, I still genuinely enjoy getting into it every day, every hour, every minute, every second. Most of my criticism on this forum is therefore aimed at the software side, not the actual car.

Zeekr does kinda listen. We have the Builders App (short for: BA) where bugs and feature requests can be submitted directly, no Discord type system just a old school system and I've personally reported quite a few things there. We've also seen bugs actually getting fixed in later OTA releases (steering wheel issue), so I definitely wouldn't say our feedback disappears into a black hole.

However... communication is where Zeekr still has a LOT of work to do. There are feature requests that have been open for months some YEARS, some relatively simple bugs take much longer than you would expect to get fixed, release notes are no where to be found, incomplete, guesswork and we have 0 insight into what the dev team is actually working on.

That's probably also why this thread can look quite negative from the outside from time to time. A lot of us actually really like the 7X, which is exactly why some of us are so active in finding/reporting bugs and requesting improvements. If I didn't care about the car, I wouldn't spend my time testing software updates and writing detailed reports in the BA. 🤷🏻‍♂️

The frustrating part is mainly the lack of feedback after reporting something. You can report an issue, provide videos, scenarios and reproduction steps, but then hear basically nothing for months. You don't know whether it's being investigated, planned, rejected or already fixed internally.

So coming from XPENG, where you're used to more open communication with the userbase, I think that's probably the biggest difference you'll notice.

My short version would be:

Does Zeekr listen? Yes, there is evidence that feedback and bug reports result in changes. Do they communicate well about what they're doing with that feedback? In my opinion, definitely NOT. There is always room for improvement but it looks like they don't adapt on it. Especially for a brand with Zeekr's vision. I genuinely believe they have the potential and drive to do great things, but right now, the execution and priorities just seem to be somewhere else.

And that's a shame, because underneath those software frustrations the 7X itself is genuinely a fantastic car. If Zeekr manages to improve the communication and speed/visibility of software development, I think it would solve a large part of the frustration you're seeing around the car.

[...]

Just like the post below, I will be going myself with the 10 euro discount code. I live in Haarlem, so it's like 15 minutes from my house.

As to your other response, thank you very very much. Exactly what I was hoping to hear. And to clarify, no I don't work for Zeekr :) - Just a random guy with the Xpeng G9 looking for a new toy.

Now, Xpeng has an open communication but it's not to say that things get taken care of fast or in every new OS update. But they are definitely more active than Zeekr as far as I can tell. They do have a team from China stationed in Germany working on SW updates and actually physically testing the updates themselves. I met some of them at the Xpeng dealership in Amsterdam (Badhoevedorp). So they are very very active and located in Europe which is a big+

And just like you, when I got in that 7x, it felt very luxurious, like a really well built car. Something I loved driving around and felt very comfortable in.

Does anyone here know the market share of Zeekr vs Xpeng here in NL? Google shows it to be quite close. 4039 for xpeng and 3950 for Zeekr but I swear I see Xpengs around me all the time and barely any Zeekr. Maybe it's a Haarlem thing :)

Again, thank you for your feedback. Much much appreciated. If anyone here lives around Haarlem and wants to take my Xpeng for a spin, feel free to shoot me a DM. I'd love to go on a ride along with a 7x owner myself to see all the issues that are mentioned here first hand.

• Lyca
Na de Zeekr interventie van vandaag heb ik eigenlijk gewoon geen positief nieuws. De USB kan blijkbaar niet direct hersteld worden, de hele module is stuk en moet besteld worden. Ze weten geen leveringsdatum, de verdeler is zich ook meer afzijdig aan het trekken en steekt alles maar op Zeekr zelf.

De deuren zijn niet hersteld of ze hebben niets ondernomen:

YouTube: Zeekr7X - Rear Rattle - 17/09/26 - Post Zeekr Intervention
YouTube: Rear Door Rattle Zeekr 7X - 17/09/26 - Post Zeekr intervention
YouTube: 17/09/2026 - Full car rattle - Post Zeekr intervention

Het begint zelfs over de gehele wagen nu, het zit overal.

Ze hebben mijn software een duw gegeven naar 2.2a via de laptop, waarna ik ineens de airbag issues kreeg. Dus ik ben direct terug binnen gereden en een half uur later hadden ze weer een update en was dit opgelost, het is nog steeds 2.2a op de software.

De verdeler heeft mij zelf ook bevestigd en ik wens dat hier even te melden: Elke 7X met het Bosch systeem kan GEEN, ik herhaal GEEN ACC/LCC aanbieden met de trekhaak uit. Een engineer van Zeekr zelf heeft dit bevestigd bij hem, hij zegt dat het heel oneerlijk is dat ze dat issue laten staan in de builders app, het zal nooit opgelost geraken.
Ik vind dat echt wel zeer ondermaats van Zeekr.

Mijn deuren blijven ook niet open en de automatische deuren zijn eigenlijk nog steeds niet goed als je op een helling staat. Ik zou aan iedereen aanraden die denkt ze te nemen, don't. Toch niet op de 7X

Ik ga nu alles eens doorsturen naar de verzekeraar om te kijken of ik hier bijstand zou kunnen krijgen om desnoods een in gebreke-stelling te verkrijgen om deze aankoop via financiele renting te kunnen annuleren.

• DGM-NL
Vandaag helaas een vastloper ervaren. Allereerst werd de verbinding met carplay haperend verbroken om na een 10-tal minuten allerlei foutmeldingen te geven in het display. Richtingaanwijzers functioneerden ook niet meer, grote display reageerde niet meer, HUD bleef wel functioneren. Aangezien ik net op een stuk zonder vluchtstrook reed, al rijdende een soft-reset uitgevoerd, waarna uiteindelijk de boel weer bleek te functioneren. Hoop dat het bij deze ene keer blijft, heb het de eerste 15k km niet ervaren…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDMb8sFLApbxv4oOM56oTnJyBzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HLEkSkGdNR9WrFKXNRrgrEIG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEHJCNbV31T5D6GnDY-nUVpceoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RxGGs8tbAKkG23WN6TOuSlZU.png?f=fotoalbum_large

• Xand3r
  • Nu online
Lyca schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:07:
Na de Zeekr interventie van vandaag heb ik eigenlijk gewoon geen positief nieuws. De USB kan blijkbaar niet direct hersteld worden, de hele module is stuk en moet besteld worden. Ze weten geen leveringsdatum, de verdeler is zich ook meer afzijdig aan het trekken en steekt alles maar op Zeekr zelf.

De deuren zijn niet hersteld of ze hebben niets ondernomen:

YouTube: Zeekr7X - Rear Rattle - 17/09/26 - Post Zeekr Intervention
YouTube: Rear Door Rattle Zeekr 7X - 17/09/26 - Post Zeekr intervention
YouTube: 17/09/2026 - Full car rattle - Post Zeekr intervention

Het begint zelfs over de gehele wagen nu, het zit overal.

Ze hebben mijn software een duw gegeven naar 2.2a via de laptop, waarna ik ineens de airbag issues kreeg. Dus ik ben direct terug binnen gereden en een half uur later hadden ze weer een update en was dit opgelost, het is nog steeds 2.2a op de software.

De verdeler heeft mij zelf ook bevestigd en ik wens dat hier even te melden: Elke 7X met het Bosch systeem kan GEEN, ik herhaal GEEN ACC/LCC aanbieden met de trekhaak uit. Een engineer van Zeekr zelf heeft dit bevestigd bij hem, hij zegt dat het heel oneerlijk is dat ze dat issue laten staan in de builders app, het zal nooit opgelost geraken.
Ik vind dat echt wel zeer ondermaats van Zeekr.

Mijn deuren blijven ook niet open en de automatische deuren zijn eigenlijk nog steeds niet goed als je op een helling staat. Ik zou aan iedereen aanraden die denkt ze te nemen, don't. Toch niet op de 7X

Ik ga nu alles eens doorsturen naar de verzekeraar om te kijken of ik hier bijstand zou kunnen krijgen om desnoods een in gebreke-stelling te verkrijgen om deze aankoop via financiele renting te kunnen annuleren.
Wat een drama :-( Zodra een auto gaat kraken/rammelen ben ik er klaar mee. Maar dat gebeurt meestal pas na een paar jaar. Hoelang heb je deze auto? Kun je zelf niet op zoek gaan naar het probleem en de deuren (gedeeltelijk) demonteren?

• Lyca
Xand3r schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:28:
[...]

Wat een drama :-( Zodra een auto gaat kraken/rammelen ben ik er klaar mee. Maar dat gebeurt meestal pas na een paar jaar. Hoelang heb je deze auto? Kun je zelf niet op zoek gaan naar het probleem en de deuren (gedeeltelijk) demonteren?
Ik heb deze auto bijna 3 maand nu :(

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18-09 10:46
Vandaag de melding sleutel niet herkend en natuurlijk net mijn pasje niet bij. Stond ik daar met mijn goede gedrag, auto wilde dus niet meer rijden.. Gelukkig weet ik dat je dan sleutel moet draaien om batterij te vervangen. Kortom leg een 2450 batterij in je auto..

Ja, ik weet kan mijn telefoon ook als sleutel gebruiken maar dat heb ik niet ingesteld..

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:49

Freedive

] Ken sent me _

RVMano schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:27:
Vandaag de melding sleutel niet herkend en natuurlijk net mijn pasje niet bij. Stond ik daar met mijn goede gedrag, auto wilde dus niet meer rijden.. Gelukkig weet ik dat je dan sleutel moet draaien om batterij te vervangen. Kortom leg een 2450 batterij in je auto..

Ja, ik weet kan mijn telefoon ook als sleutel gebruiken maar dat heb ik niet ingesteld..
Werkte het dus niet om je sleutel op de nfc plek te leggen?

• M13z1
Vanmiddag kan ik de 7GT weer omruilen voor mijn 7X, na ruim een maand in HtH te hebben gestaan gaan we het vanmiddag beleven. Ik ben eerder deze week al gebeld vanuit HtH dat ze een deurmodule hebben vervangen en ADAS hebben gekalibreerd. Voor vandaag stond onderhoud gepland en hiervoor moest een werkorder met mijn gegevens worden aangemaakt. Het is goed dat ik nog even langs mijn lijstje ben gegaan met storingen en defecten, die zijn nergens in het traject opgepikt en worden vandaag hopelijk meegenomen, ik ben wat sceptisch.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18-09 10:46
Freedive schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 06:33:
[...]

Werkte het dus niet om je sleutel op de nfc plek te leggen?
Je bedoelt op de lader in het midden? Dat heb ik gelijk gedaan maar melding bleef. Reset gedaan en keertje helemaal uit en weer aangezet en opeens kon ik weer rijden. Oplossing weet ik niet exact maar was blij dat ik verder kon.. Nu nw batterij en alles werkt weer perfect..

• Lyca
M13z1 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:57:
Vanmiddag kan ik de 7GT weer omruilen voor mijn 7X, na ruim een maand in HtH te hebben gestaan gaan we het vanmiddag beleven. Ik ben eerder deze week al gebeld vanuit HtH dat ze een deurmodule hebben vervangen en ADAS hebben gekalibreerd. Voor vandaag stond onderhoud gepland en hiervoor moest een werkorder met mijn gegevens worden aangemaakt. Het is goed dat ik nog even langs mijn lijstje ben gegaan met storingen en defecten, die zijn nergens in het traject opgepikt en worden vandaag hopelijk meegenomen, ik ben wat sceptisch.
Ik heb dat gevoel dus ook, ze spraken bij mij van een ticket open te doen bij Zeekr voor het op te lossen.
ik heb het gevoel dat lokale verdelers eigenlijk niet heel veel kunnen, als ik dit had geweten had ik geen Zeekr genomen. Gewoon alleen al om dat verhaal, dan had ik het laten rijpen en gewoon voor een ander merk gegaan.

Bij mijn 2 interventies hebben ze eigenlijk gewoon de wagen aan de laptop gehangen en de middenconsole eens open gedaan. That's it for now, voor de rest is er niets gebeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Lyca op 18-09-2026 11:18 ]

• Lyca
Voor mensen in Belgie die aan dezelfde maat met problemen zitten? Weet dat als je DAS rechtsbijstand hebt, je kan een case starten daar en dat forceert je verdeler om deftig te antwoorden.

Ik hoop dat jullie minder problemen hebben dan mezelf, maar rap toch even laten weten dat DAS een piste is dat je kan opstarten. Ik ben hier aan begonnen.

• Rmaxx
DGM-NL schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:50:
Vandaag helaas een vastloper ervaren. Allereerst werd de verbinding met carplay haperend verbroken om na een 10-tal minuten allerlei foutmeldingen te geven in het display. Richtingaanwijzers functioneerden ook niet meer, grote display reageerde niet meer, HUD bleef wel functioneren. Aangezien ik net op een stuk zonder vluchtstrook reed, al rijdende een soft-reset uitgevoerd, waarna uiteindelijk de boel weer bleek te functioneren. Hoop dat het bij deze ene keer blijft, heb het de eerste 15k km niet ervaren…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Marter op bezoek gehad?

• DGM-NL
Rmaxx schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:13:
[...]

Marter op bezoek gehad?

Mag aannemen van niet: auto staat op een anti-marter mat geparkeerd. Ook geen zichtbare schade ontdekt. Vandaag 200 + km gereden, dit x zonder problemen. Had gister het idee dat het een CPU/RAM oorzaak had, aangezien het pas halverwege op de terugweg langzaam optrad. (Alsof het geheugen langzaam volliep, bluetooth uitviel, etcetc)

• DGM-NL
Mn auto hangt thuis aan de lader, waarbij ik deze ‘s avonds / ‘s nacht tot 80% oplaad. Wanneer deze de limiet heeft bereikt, stopt de auto logischerwijs met laden. Wanneer de auto om diverse redenen een paar procent capaciteit heeft verloren gedurende de nacht (Sentry mode, of opwarmen/koelen vlak voor vertrek), laadt de auto echter niet opnieuw bij tot de gewenste 80%, ondanks dat deze nog is verbonden. Pas wanneer ik handmatig de oplaadlimiet licht wijzig, begint de auto weer bij te laden. Hoe is het gewenste maximum bij vertrek te garanderen? Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met de opties ‘geplande rit’ / ‘gepland opladen’ etc. Iemand tips?

• Mario3
DGM-NL schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:10:
Mn auto hangt thuis aan de lader, waarbij ik deze ‘s avonds / ‘s nacht tot 80% oplaad. Wanneer deze de limiet heeft bereikt, stopt de auto logischerwijs met laden. Wanneer de auto om diverse redenen een paar procent capaciteit heeft verloren gedurende de nacht (Sentry mode, of opwarmen/koelen vlak voor vertrek), laadt de auto echter niet opnieuw bij tot de gewenste 80%, ondanks dat deze nog is verbonden. Pas wanneer ik handmatig de oplaadlimiet licht wijzig, begint de auto weer bij te laden. Hoe is het gewenste maximum bij vertrek te garanderen? Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met de opties ‘geplande rit’ / ‘gepland opladen’ etc. Iemand tips?
Stel de limiet wat hoger in dan die 80%….

• Ian_
Mario3 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:52:
[...]

De reden voor de 80% is denk ik om de SoH van de auto te willen bewaren. Privé geeft er meer om dan Zakelijk.

Slimme laders met laadprofielen helpen een hoop of alleen laden tijdens bepaalde tijden aanzetten.

• Mario3
Ian_ schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:54:
[...]
De reden voor de 80% is denk ik om de SoH van de auto te willen bewaren. Privé geeft er meer om dan Zakelijk.

Slimme laders met laadprofielen helpen een hoop of alleen laden tijdens bepaalde tijden aanzetten.
Dat snap ik, maar veel zal niet verloren zijn als in de nacht de SOC toch een paar procent daalt naar 80%.

• tbee
Ik laad meer dan 8 jaar mijn auto's tot 90%, nauwelijks degradatie.

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-09 20:12
tbee schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 22:01:
Wat voor accu's hadden je auto's en kan je ook specifiek aangeven wat nauwelijks degradatie is?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30
tbee schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 22:01:
ik deed dat met mijn vorige auto (EV6) voor bijna 5 jaar, 80k km. SoH was 94% uiteindelijk.

Nu, met de grotere range van de 7x LR, zet ik de limiet op 80%.

• tbee
Soner13 schreef op zondag 20 september 2026 @ 08:53:
[...]

Wat voor accu's hadden je auto's en kan je ook specifiek aangeven wat nauwelijks degradatie is?
Ik heb 8 jaar lang een model S uit 2018 gereden, dat waren Nickel Cobalt Aluminum cellen. Ik denk dat ik na die 8 jaar nog ongeveer 91% over had. Ik ging van grofweg 330 naar 300 km effectief bereik. (De modellen uit 2018 hadden nog geen health test optie.)

• Mario3
Heeft nooit zich iemand afgevraagd waarom het optimale laadpercentage exact 80% zou moeten zijn. Niet 79%, niet 81% of 83%, maar exact 80%.
Ik vraag me ook af hoe je dat vaststelt.
Een test met 2 of meer gelijke accu’s?
Onmogelijk, geen 2 accu’s zijn exact gelijk.

• Knarremaar
  • Laatst online: 06:34
Mario3 schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:47:
Heeft nooit zich iemand afgevraagd waarom het optimale laadpercentage exact 80% zou moeten zijn. Niet 79%, niet 81% of 83%, maar exact 80%.
Denk niet dat het echt precies 80% is, maar ook niet realistisch om dit per auto te gaan testen en bepalen. Als jij vanaf nu 81% als bepaling wil aanhouden doen we dat😂

• Knarremaar
  • Laatst online: 06:34
1Mark schreef op zondag 20 september 2026 @ 09:57:
[...]

ik deed dat met mijn vorige auto (EV6) voor bijna 5 jaar, 80k km. SoH was 94% uiteindelijk.

Nu, met de grotere range van de 7x LR, zet ik de limiet op 80%.
Grappig om te lezen, dit is precies de afweging bij de 7X. De Core LFP doet ca. 480 km WLTP op 100%, de LR ca. 492 km op 80%. Dat verschil van 12 km is eigenlijk verwaarloosbaar.
Het echte voordeel van de LR zit dan vooral in die incidentele erg lange rit, waarbij je hem wél naar 100% laadt en ongeveer 135 km extra WLTP-range hebt.

• DGM-NL
Mario3 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:52:
[...]

Dat snap ik, maar is geen oplossing. Als ik em op 100% zou zetten, ervaar ik nl. hetzelfde…. Waar het om gaat is dat de auto niet bijlaadt tot het gewenste niveau nadat deze is bereikt, ondanks dat de auto nog aan de lader hangt. Blijkbaar triggert de auto niet opnieuw om bij te laden tot het gewenste niveau.

• DGM-NL
Ian_ schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 18:54:
[...]

Klopt, heb de auto ‘veiligheidshalve’ op de geadviseerde 80% exact om deze reden. Overigens zou de situatie bij 100% laden exact hetzelfde zijn.

• Rmaxx
Knarremaar schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:19:
[...]

Grappig om te lezen, dit is precies de afweging bij de 7X. De Core LFP doet ca. 480 km WLTP op 100%, de LR ca. 492 km op 80%. Dat verschil van 12 km is eigenlijk verwaarloosbaar.
Het echte voordeel van de LR zit dan vooral in die incidentele erg lange rit, waarbij je hem wél naar 100% laadt en ongeveer 135 km extra WLTP-range hebt.
Dit, icm langere levensduur (en de prijs natuurlijk :+ ) is wel waarom ik erg happy ben met de LFP versie, en die zeldzame langere ritten zijn met de hoge laadsnelheid ook geen enkel probleem.

• Xand3r
  • Nu online
M13z1 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:57:
Zijn de problemen opgelost?

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 16:11
Mario3 schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:47:
Kort antwoord: een lithium accu ervaart de minste "stress" tussen 20% en 80%, waardoor de minste degradatie ontstaat.
Lang antwoord: vele video's op youtube over de (on)zin van laden tot 80% en waarom.

• Mario3
Blazings schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:11:
[...]
Kort antwoord: een lithium accu ervaart de minste "stress" tussen 20% en 80%, waardoor de minste degradatie ontstaat.
Lang antwoord: vele video's op youtube over de (on)zin van laden tot 80% en waarom.
De vraag is, waar komt die (exacte) 80% vandaan?
Waarom is dit niet 82,7568% of iets anders?
Het gevolg van het steevast noemen van die 80% is dat mensen zich heel krampachtig vasthouden aan die 80%.
Het lijkt een soort dwang te worden.
De app zelf geeft bij de laadinstellingen aan dagelijks laden tot maximaal 90%.

[ Voor 21% gewijzigd door Mario3 op 21-09-2026 07:48 ]

• Xand3r
  • Nu online
Er is al een tijdje geen voorraad meer te vinden op de Zeekr website. Ook de 'nieuwe' dealers hebben geen voorraad, behalve een aantal demo's of occasions. Er valt niet veel te kiezen, dus ze kunnen best een aantal auto's bestellen en op voorraad houden, zodat de levertijd laag is. Wachten ze op een nieuwe lading vanaf een schip? Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste