Gelukkig ook nog nooit de vloeistof hoeven gebruiken, maar ik vond zelf wel handig dat ik overal gewoon dat ding kan gebruiken om mijn banden spanning te checken/bij te pompen. Dus als er weer z'n ding bij zit is dat wel ideaal.Blazings schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:00:
[...]
Ja die zit erbij! Met advies vanuit de Zeekr medewerker om die vloeistof alleen in uiterste noodgevallen te gebruiken, omdat je na gebruik vaak ook de hele velg kan vervangen.
DitIan_ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:30:
Ik heb net met Euromaster gesproken over banden.
Continental EcoContact is ontwikkeld voornamelijk voor BMW en Volkswagen. Ze worden ook standaard vanuit de fabriek geleverd en sommige banden worden zelfs specifiek daarvoor ontwikkeld. Daarom zijn de banden ook zo ‘ruk’ met ZEEKR.
Voor mijn winterbanden heb ik bevestigd gekregen dat ik: Michelin Pilot Spot Alpin 5 SuV als winterband krijg.
Standaard was Hankook… vanuit de LM maar Euromaster was het daar zelf al niet mee eens 😂 +10 voor Euromaster administratie.
https://www.michelin.nl/a...ichelin-pilot-alpin-5-suv
Je auto aan de wifi thuis koppelen om OTA updates binnen te halen is wel makkelijk, anders zal die denk ik de ingebouwde SIM hiervoor gebruiken als je daar een data abbo bij hebt afgesloten denk ik.HavermansP schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:02:
[...]
3 en 4) bij mij staat hij op 2.0.3. Mij is verteld dat 2.0.4 in de nacht gepusht zal worden maar helaas niks. Moet de auto aan de wifi aangesloten worden thuis hiervoor?
Mij is ook hetzelfde verhaal verteld maar ik kan ook niks ontdekken als ik bij een stoplicht sta, dus ervaar hetzelfde als jij. Ben benieuwd of dit nog gaat komen of in de volgende update staat.
Heeft iemand al een keer wat leipe snelheden gehaald met laden?
Mijn record is nog steeds:
:strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar haal regelmatig de 400 kW bij een HYC400.
Helaas heb ik een bug gevonden in precondition, onder de 20% werkt dit niet, zelfs niet handmatig.
Zal je auto net die hoge snelheden onder de 20% pakken en wordt het weer koud. Had laatst met 9 graden maar 220 kW…. Builder app ticket gelogd en wordt naar gekeken.
Mijn record is nog steeds:
:strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar haal regelmatig de 400 kW bij een HYC400.
Helaas heb ik een bug gevonden in precondition, onder de 20% werkt dit niet, zelfs niet handmatig.
Zal je auto net die hoge snelheden onder de 20% pakken en wordt het weer koud. Had laatst met 9 graden maar 220 kW…. Builder app ticket gelogd en wordt naar gekeken.
Die witte… was ik denk ik 😅Elayais schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:36:
Bij mij in de wijk heeft er iemand een zwarte LR en er reed gisteren ergens anders in Gorinchem ook een witte LR, precies zoals ik besteld heb.
Hij begint wat normaler te worden in het straatbeeld.
Net ook en bug gevonden dat als ik toch niet wil dat hij gaat voorverwarmen op de ingestelde tijdstip je dit niet uit kunt zetten op moment het niet nodig is. Oftewel zodra hij begint ben je verplicht dit af te maken.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Dit is voor vele wel goed nieuws natuurlijk, het stukje betreft kalibratie stuurbekrachtiging. Benieuwd wanner ze hiermee gaan komen en of het ook echt verbetering gaat geven! Bedankt voor de update en geniet van je nieuwe wagen!WizzyBrown schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:34:
En eindelijk was het mijn beurt. Vanmorgen was de aflevering van mijn witte Privilege.
Hoewel 1 verkoper 2 klanten tegelijk een auto afleverde deed hij goed zijn best en ging ik goed voorbereid naar huis. Alleen een paar punten (en dat kan echt beter als Zeekr wat meer mature wordt) die tegenvielen:
1) De trekhaak zat er niet onder, ook geen telefoontje over gehad, kan gewoon niet.
2) De airco (zoals verwacht) wordt niet echt koud, dus zal er echt wat bij moeten.
Maar de auto zelf, fantastisch, wat rijd dat heerlijk, ik heb geen last van nerveus gedrag maar hoorde vanmorgen van een Zeekr medewerker dat men het euvel bij de Zeekr's die nerveus rijden gevonden heeft, het schijnt met een software update verholpen te gaan worden en het had iets te maken met de calibratie van de stuurbekrachtiging. Afijn, ik hoop dat dit het probleem voor mijn collega Zeekr 7x owners gaat verhelpen.
Ik heb wel 4 vragen die sommige ervaren rijders misschien kunnen beantwoorden:
1) De Zeekr app heeft mij al in 1 uur tig meldingen gestuurd voor deur open, deur dicht, oplader aangesloten etc. Die deur open en dicht meldingen hoef ik niet te zien maar ik zie nergens in de settings een optie om categorieën uit te zetten, of??
2) De rit statistieken. De 2e teller staat zo ingesteld dat hij bij parkeren moet resetten, maar na 3 keer parkeren voor meer dan 30 min, wordt de teller niet op 0 gezet bij een nieuwe rit, zie de 3e foto.
3) De software staat nog op 2.0.2a. Thuis heb ik de auto al aan de wifi hangen van mijn tuin, en het updaten staat voor 's nachts ingesteld, gaat ie dan automatisch bijwerken denken jullie?
4) De verkoper vertelde me dat als ik met de auto onder een stoplicht sta, ik in het headup display, of in mijn stuur display moet kunnen zien wanneer het stoplicht op groen springt. Dat is superhandig als in je in NL soms bijna letterlijk onder een stoplicht staat. Echter ik zie niks in beide displays. Misschien een nieuwe feature in 2.0.3 of 2.0.4? Kan iemand dat bevestigen.
Voor de rest, deze auto is de perfecte keus geweest en echt een klasse hoger dan een Mustang Mach E. Mijn vrouw vond de auto achterin ook super comfortabel zitten, alsof je business class vliegt ;-)
Misschien kunnen de ervaren rijders mijn vragen beantwoorden?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
@Ian_ of @Elayais over welke datum ging dit? Die van mij is 10 April 2025 besteld......Elayais schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:31:
[...]
Volgens mij ligt datum X net een paar dagen voordat die voor mij officieel besteld is. Bij mij stond op de gratis premium connectivity wel bij de items die naar de LM is gegaan om te bestellen, maar de bestelling zelf is volgens mij net een paar dagen te laat door de LM ingelegd.
In december komt er dan voor mij nog een zwarte LR bij in hartje Gorinchem. 😉Elayais schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:36:
Bij mij in de wijk heeft er iemand een zwarte LR en er reed gisteren ergens anders in Gorinchem ook een witte LR, precies zoals ik besteld heb.
Hij begint wat normaler te worden in het straatbeeld.
Dit is lastig denk ik, gezien ik de mijne in December heb besteld maar in Juni 2025 sowieso een nieuwe update van de brochure was.WizzyBrown schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:03:
[...]
@Ian_ of @Elayais over welke datum ging dit? Die van mij is 10 April 2025 besteld......
Heb je een bevestiging of iets dergelijks van de datum? Misschien kunnen we ergens met een AI zoeken wat er toen stond?
Dit zou geweldig zijn!!!WizzyBrown schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:34:
ik heb geen last van nerveus gedrag maar hoorde vanmorgen van een Zeekr medewerker dat men het euvel bij de Zeekr's die nerveus rijden gevonden heeft, het schijnt met een software update verholpen te gaan worden en het had iets te maken met de calibratie van de stuurbekrachtiging. Afijn, ik hoop dat dit het probleem voor mijn collega Zeekr 7x owners gaat verhelpen.
Ik rij woon-werk totaal bijna 250 km op een dag en heb echt last van het zoekerige rijgedrag waardoor ik nu niet blij ben met de auto. Als dit opgelost is zou ik er eindelijk wel echt heel erg blij mee zijn!
Inderdaad, too good to be true. Kom maar op met die update. Let’s make Zeekr great again 💪vanderwolf schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:40:
[...]
Dit zou geweldig zijn!!!
Ik rij woon-werk totaal bijna 250 km op een dag en heb echt last van het zoekerige rijgedrag waardoor ik nu niet blij ben met de auto. Als dit opgelost is zou ik er eindelijk wel echt heel erg blij mee zijn!
Het is in deze thread benoemd geweest, nou zijn het een beetje veel pagina's om te doorzoeken, maar ik dacht dat 14 April was benoemd als datum waarvoor de auto besteld moet zijn. Ik ben daar vrij zeker van, niet 100%. Let wel, dat is wat hier benoemd is geweest, niet wat ik zelf van Zeekr heb gehoord.WizzyBrown schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:03:
[...]
@Ian_ of @Elayais over welke datum ging dit? Die van mij is 10 April 2025 besteld......
Die van mij is 22 April besteld en daarmee zat ik er sowieso naast. Overigens stond dit op mijn orderbevesting ook niet benoemd, terwijl het nog wel mee was gestuurd in de bestelling omdat ik de samenstelling van de site af had voordat ze dat hadden aangepast.
[ Voor 13% gewijzigd door Elayais op 03-10-2025 13:26 ]
11 December voor mij dan een witte LR in Hoog Dalem, wordt het druk hier in de stad.BUX73 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:16:
[...]
In december komt er dan voor mij nog een zwarte LR bij in hartje Gorinchem. 😉
@Elayais & @Ian_ Bij mij stond op de bestelbevestiging van de leasemaatschappij geen Premium Connect Package vermeld, zie de screenshot. Volgens mij had ik die niet aangetikt toen ik hem ging configureren. Dan heb ik denk ik de standard Connect package. In de Zeekr app staat wel 'Vehicle Entertainment is gecertificeerd'. Kan dat zijn dat ik dan gewoon de 1 jaar gratis standard connectie heb met data?Elayais schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:24:
[...]
Het is in deze thread benoemd geweest, nou zijn het een beetje veel pagina's om te doorzoeken, maar ik dacht dat 14 April was benoemd als datum waarvoor de auto besteld moet zijn. Ik ben daar vrij zeker van, niet 100%. Let wel, dat is wat hier benoemd is geweest, niet wat ik zelf van Zeekr heb gehoord.
Die van mij is 22 April besteld en daarmee zat ik er sowieso naast. Overigens stond dit op mijn orderbevesting ook niet benoemd, terwijl het nog wel mee was gestuurd in de bestelling omdat ik de samenstelling van de site af had voordat ze dat hadden aangepast.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PmDeLPH21KtmQLh2okO5qLB2.jpg?f=user_large)
Je kan wel een jaar gratis hebben maar het gaat erom of het fair use is of 5gbWizzyBrown schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:51:
[...]
@Elayais & @Ian_ Bij mij stond op de bestelbevestiging van de leasemaatschappij geen Premium Connect Package vermeld, zie de screenshot. Volgens mij had ik die niet aangetikt toen ik hem ging configureren. Dan heb ik denk ik de standard Connect package. In de Zeekr app staat wel 'Vehicle Entertainment is gecertificeerd'. Kan dat zijn dat ik dan gewoon de 1 jaar gratis standard connectie heb met data?
[Afbeelding]
aah oke, tijdens aflevering zeiden ze 5GB, dus dan is dit het standaard package, bedankt!Ian_ schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:53:
[...]
Je kan wel een jaar gratis hebben maar het gaat erom of het fair use is of 5gb
Ja, dat heb je dan 5GB per maand + de premium connectivity voordelen.WizzyBrown schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:22:
[...]
aah oke, tijdens aflevering zeiden ze 5GB, dus dan is dit het standaard package, bedankt!
Zag op ali een houder die je linksboven aan je middenscherm klikt..
@taa_nl dit heb je nodig, had ik ook in mijn Mustang, perfect....taa_nl schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:59:
Heeft iemand al een goede oplossing voor telefoonhouder in 7x? Gebruik in mijn huidige Kia EV6 een brodit-houder. Helaas leveren zij niet voor Zeekr en staat ook niet in planning nav mail contact. [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/7Qjj1gYOMI7YcW3HSU1lIeEs.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie https://nl.aliexpress.com...6848.html?channel=twinner
En alleen een hoekmount: https://nl.aliexpress.com...2040.html?channel=twinner
[ Voor 11% gewijzigd door WizzyBrown op 03-10-2025 16:51 ]
Kan iemand uitleggen waarom je telefoon daar zou willen plaatsen?WizzyBrown schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:40:
[...]
@taa_nl dit heb je nodig, had ik ook in mijn Mustang, perfect....
[Afbeelding]
Zie https://nl.aliexpress.com...6848.html?channel=twinner
En alleen een hoekmount: https://nl.aliexpress.com...2040.html?channel=twinner
Ligt bij mij in mijn zak of op de charging pad.
- Navigatie start ik via Agenda en Meeting
- Telefoon is gekoppeld aan de auto (geen CarPlay heb ik aan).
Appen, videobellen, youtube, Netflix of whatever kan wachten tot ik op locatie kan.
Ja same!Ian_ schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:41:
[...]
Kan iemand uitleggen waarom je telefoon daar zou willen plaatsen?
Appen, videobellen, youtube, Netflix of whatever kan wachten tot ik op locatie kan.
dat kan ik wel uitleggen. Er zijn mensen die de gratis Flitsmeister gebruiken en naast het scherm willen hangen om fliters en meldingen live te kunnen zien, zonder naar beneden te turen en naar een spiegelend scherm te kijken dat op de chargepad ligt. Zelfs mijn S25+ met scherm aan, is al liggend moeilijker af te lezen dan dat ie naast het scherm hangt. Ik start zelf ook teams via Android Auto op met meetings en navigeren via Google maps, of soms de ingebouwde navi, maar de gratis flitsmeister biedt geen Android Auto ondersteuning. Maar misschien heeft die andere 7x rijder een geheel andere reden waarom hij zijn telefoon naast het scherm wil hangenIan_ schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:41:
[...]
Kan iemand uitleggen waarom je telefoon daar zou willen plaatsen?
Ah op die manier, dat kan ik nog begrijpen.WizzyBrown schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:22:
[...]
dat kan ik wel uitleggen. Er zijn mensen die de gratis Flitsmeister gebruiken en naast het scherm willen hangen om fliters en meldingen live te kunnen zien, zonder naar beneden te turen en naar een spiegelend scherm te kijken dat op de chargepad ligt. Zelfs mijn S25+ met scherm aan, is al liggend moeilijker af te lezen dan dat ie naast het scherm hangt. Ik start zelf ook teams via Android Auto op met meetings en navigeren via Google maps, of soms de ingebouwde navi, maar de gratis flitsmeister biedt geen Android Auto ondersteuning. Maar misschien heeft die andere 7x rijder een geheel andere reden waarom hij zijn telefoon naast het scherm wil hangen
Voor punt 2 (de statistieken die niet resetten na kort parkeren) heb ik het antwoord ontdekt. Er is een drempel mbt de tijd die de auto stil moet staan wil ie de teller resetten. Je moet minimaal een aantal uren re auto geparkeerd hebben wil die met de instelling Reset na parkeren alle statistieken van de 2e teller op 0 zetten.
:strip_exif()/f/image/KPYJcAKv4FTdPTBCnMNIfojg.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn ZeekR afgelopen maandag opgehaald. LR zwart met alle opties en 20” velgen.
Gelukkig geen last van zoekend weggedrag, bandenspanning 3.0 bar rondom en stuurinstelling op standaard.
Vooralsnog niets kunnen vinden dat niet werkt op één dingetje na, mijn iPhone 15 moet ik iedere keer opnieuw koppelen.
Moet ik maar nog eens induiken.
Verder superblij met de ZeekR.
Auto 14 augustus besteld en 29 september geleverd.
Is uit Engeland gekomen, want in de navigatie stond de positie van de auto op Chadwick en ging pas over naar de daadwerkelijke locatie nadat ik in de auto de locatie had vrijgegeven (Toggle).
Gelukkig geen last van zoekend weggedrag, bandenspanning 3.0 bar rondom en stuurinstelling op standaard.
Vooralsnog niets kunnen vinden dat niet werkt op één dingetje na, mijn iPhone 15 moet ik iedere keer opnieuw koppelen.
Is uit Engeland gekomen, want in de navigatie stond de positie van de auto op Chadwick en ging pas over naar de daadwerkelijke locatie nadat ik in de auto de locatie had vrijgegeven (Toggle).
Je telefoon koppelen vanaf de auto en eventueel naam van de auto aanpassen naar iets korts.Sasetaro schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:36:
@HavermansP heb jij die 2.0.3 wel thuis via een OTA update in je auto of app ontvangen? Of leverde Zeekr hem met 2.0.3 aan je af?HavermansP schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:02:
[...]
3 en 4) bij mij staat hij op 2.0.3. Mij is verteld dat 2.0.4 in de nacht gepusht zal worden maar helaas niks. Moet de auto aan de wifi aangesloten worden thuis hiervoor?
Mij is ook hetzelfde verhaal verteld maar ik kan ook niks ontdekken als ik bij een stoplicht sta, dus ervaar hetzelfde als jij. Ben benieuwd of dit nog gaat komen of in de volgende update staat.
Ik heb deze houder en hem zo geplaatst dat hij mooi horizontaal links boven het scherm hangt.taa_nl schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:59:
Heeft iemand al een goede oplossing voor telefoonhouder in 7x? Gebruik in mijn huidige Kia EV6 een brodit-houder. Helaas leveren zij niet voor Zeekr en staat ook niet in planning nav mail contact. [Afbeelding]
En je kunt hem ook zo wegklappen.
Grote voordeel is dag hij niet naast het scherm hangt. In mijn zitpositie zie ik hem dan namelijk niet meer door het stuur.
Telefoonhouder Voor Magsafe Voor Iphone15 14 Verstelbare Opvouwbare Steun Zijsteun Standaard Display Beugel
https://a.aliexpress.com/_EuRwNzc
@Sasetaro met welke software versie kreeg jij hem geleverd? Ik kreeg hem vd week met versie 2.0.2a en hierin zit de bug dat het alarm af kan gaan tijdens opladen. Dus ik hoop dat een OTA update naar de nieuwste versie 2.0.4 snel binnenkomt.Sasetaro schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:36:
Dat is ook niet netjes zeg, zou ze even contacten erover, anders zit je met een loeiende auto.WizzyBrown schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 00:53:
[...]
@Sasetaro met welke software versie kreeg jij hem geleverd? Ik kreeg hem vd week met versie 2.0.2a en hierin zit de bug dat het alarm af kan gaan tijdens opladen. Dus ik hoop dat een OTA update naar de nieuwste versie 2.0.4 snel binnenkomt.
Krijg je hem niet aangeboden via de app?
(Hier nog op 2.0.3 en krijgen 2.0.4 niet aangeboden)
Nee, ik krijg nog niks aangebodenFreedive schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:40:
[...]
Dat is ook niet netjes zeg, zou ze even contacten erover, anders zit je met een loeiende auto.
Krijg je hem niet aangeboden via de app?
(Hier nog op 2.0.3 en krijgen 2.0.4 niet aangeboden)
Ik heb de auto maandag netjes afgeleverd gekregen met 2.04 erop. Ze zeiden wel dat ze per oktober 2x zoveel uitleveren per dag moeten doen vanuit Zeekr. Nu deden ze er 12 op een dag. Nu dus 24 per dag. Minder tijd om zaken voor te bereiden voordat de klant de auto de auto krijgt.
Als aanvulling, in de app onder Vehicle & Security kun je de journey log aanzetten. Dan registreert Zeekr iedere rit apart met o.a. afstand, gemiddelde snelheid en gemiddeld verbruik (maar dat kun je dan alleen inzien in de app inclusief de gereden route).WizzyBrown schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:01:
Voor punt 2 (de statistieken die niet resetten na kort parkeren) heb ik het antwoord ontdekt. Er is een drempel mbt de tijd die de auto stil moet staan wil ie de teller resetten. Je moet minimaal een aantal uren re auto geparkeerd hebben wil die met de instelling Reset na parkeren alle statistieken van de 2e teller op 0 zetten.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Rudi01 op 04-10-2025 10:27 ]
Korte vraag voor Zeekr rijders.
Ik merkte vandaag dat mijn nummerbord aan de voorkant niet plat tegen de auto zit maar aan beide kanten een stukje van de auto afkomt. Dit komt doordat er aan beide kanten een blokje rubber/foam aan de achterkant vastgeplakt zit.
Ik kan dit verwijderen maar mogelijk dat dit blokje bedoeld is om het nummerbord niet te laten klapperen.
Daarom de vraag of dit ook op jullie wagens zit?
Hieronder de foto's. Eerste is wat je normaal ziet en tweede foto (beetje onscherp) is van het blokje.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KwGc4djcnxJKzARmD7jt5egS.jpg?f=user_large)
Ik merkte vandaag dat mijn nummerbord aan de voorkant niet plat tegen de auto zit maar aan beide kanten een stukje van de auto afkomt. Dit komt doordat er aan beide kanten een blokje rubber/foam aan de achterkant vastgeplakt zit.
Ik kan dit verwijderen maar mogelijk dat dit blokje bedoeld is om het nummerbord niet te laten klapperen.
Hieronder de foto's. Eerste is wat je normaal ziet en tweede foto (beetje onscherp) is van het blokje.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KwGc4djcnxJKzARmD7jt5egS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x67CWybCMxclLHdB11FHWZjb.jpg?f=user_large)
Dit is bij alle 7X helaas het geval. De persoon van Zeekr die het nummerbord erop aan het schroeven was zei dat het nummerbord er niet plat op kan. Of je moet zelf met dubbelzijdige tape wat gaan proberen.Rudi01 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is er iemand die de Zeekr 7x agenda app werkend heeft gekregen? Als ik de app opstart, dan Google als account selecteer dan zie ik een code en https://accounts.google.com/device URL. Op mijn Samsung S25 voer ik de URL in, en type ik de code in, waarna ik deze error krijg als zijnde dat de app niet veilig genoeg is.....
Als ik naar mijn Google account ga en security settings en de lijst met alle apps doorneem die bij mijn account kunnen dan staat er geen geblokkeerde Zeekr agenda/calender app tussen......
Ik ben benieuwd wie dit werkend heeft gekregen...
Als ik naar mijn Google account ga en security settings en de lijst met alle apps doorneem die bij mijn account kunnen dan staat er geen geblokkeerde Zeekr agenda/calender app tussen......
:strip_exif()/f/image/PWJgEe6WTE9RPywKF61eiV5g.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier werkend gekregen met zelfs een beveiligde corporate e-mail/agenda.WizzyBrown schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:10:
Is er iemand die de Zeekr 7x agenda app werkend heeft gekregen? Als ik de app opstart, dan Google als account selecteer dan zie ik een code en https://accounts.google.com/device URL. Op mijn Samsung S25 voer ik de URL in, en type ik de code in, waarna ik deze error krijg als zijnde dat de app niet veilig genoeg is.....
[Afbeelding]
- Mail invullen
- SSO pagina
- Authenticator applicatie
- Error —> Enable logging en opnieuw binnen 20 minuten produceren.
- Copy clipboard en naar IT gestuurd.
- Inloggen en works like a charm.
Teams meetings opstarten werkt erg goed en de agenda is ook super. Enige toevoeging is dat het mooi is als je via de agenda de navigatie kan starten of al synchroniseert en suggesties aangeeft.
Onze organisatie laat niet toe dat ik vanaf een uncontrolled device toegang krijg tot onze agenda en email, het moet een intune controlled device zijn. Dus probeerde ik het met mijn google account, want via mijn Google agenda zie ik ook mijn zakelijke afspraken. Alleen blokte Google hem dus ook. Daar ga ik even achteraanIan_ schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:18:
[...]
Hier werkend gekregen met zelfs een beveiligde corporate e-mail/agenda.
- Mail invullen
- SSO pagina
- Authenticator applicatie
- Error —> Enable logging en opnieuw binnen 20 minuten produceren.
- Copy clipboard en naar IT gestuurd.
- Inloggen en works like a charm.
Teams meetings opstarten werkt erg goed en de agenda is ook super. Enige toevoeging is dat het mooi is als je via de agenda de navigatie kan starten of al synchroniseert en suggesties aangeeft.
bij mij is ie uitgeleverd met 2.0.4. gelukkigWizzyBrown schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 00:53:
[...]
@Sasetaro met welke software versie kreeg jij hem geleverd? Ik kreeg hem vd week met versie 2.0.2a en hierin zit de bug dat het alarm af kan gaan tijdens opladen. Dus ik hoop dat een OTA update naar de nieuwste versie 2.0.4 snel binnenkomt.
Vandaag mijn eerste Tokio Drift moment gehad.
Sport mode on
ESC mode off
Gleed heerlijk de bocht door, redelijk goed beheersbaar nog met zo’n 450 pk op de achterwielen.
Sport mode on
ESC mode off
Gleed heerlijk de bocht door, redelijk goed beheersbaar nog met zo’n 450 pk op de achterwielen.
Ik heb voor en achter ook zelf even fatsoenlijk gemonteerd en in alle 4 de hoeken een parker erbij gezet.Rudi01 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rammelt niet meer en zit er keurig op.
Overigens zat er aan de achterbumper ook een bout met een ring los en dit maakte herrie tijdens het rijden. Nu dat vast zit rijd het toch weer wat fijner🫣
Nieuwe Chinese stekker-suv is een
provocatie voor de topmerken
Autotest
De elektrische Zeekr 7X kan zich moeiteloos meten met een
vergelijkbare, doch twee keer zo dure Porsche, merkt Bas van Putten.
https://archive.is/M7e4R
Autotest
Mijn vrouw is momenteel op pad met mijn auto dus ik ben op dit moment ook niet verbonden via bluetooth. Vanmorgen werkte alles gewoon prima. Mijn persoonlijke ervaring is dat als je meerdere vreemde meldingen op je scherm krijgt dat een reset op het stuur de enige manier is om te meldingen te elimineren. Dus dat zou ik in jouw geval ook doen. Bij mij komt het ook regelmatig voor dat de auto zichzelf heeft gereset als ik smorgen in de auto stap. Geen idee waarom trouwens, het zou wel fijn zijn om te weten of er een bugje is gefixed of dat er iets nieuws is geïnstalleerd.Freedive schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:40:
Sinds gister geen remote bediening meer mogelijk, locatie is ook van gisteren.
Stuurbediening van audio werkt niet.
En net een passagier airbag fout.
Reset via stuur bied geen oplossing.
Jullie wel gewoon verbinding met de app?
[Afbeelding]
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende. Sinds ik de auto heb (mei 2025) staat gezichtsherkenning ingesteld. Als ik instap krijg ik meestal ook de melding dat de auto mij herkend. Maar daar blijft het dan ook bij. Je zou verwachten dat er automatisch wat personalisaties worden toegepast, zoals de stoelinstellingen, maar dat gebeurt bij mij niet. Hebben meerdere mensen hier last van of is dit meer een kwestie van goed instellen (en wellicht in een bepaalde volgorde).
Bedankt alvast 🙏
Bedankt alvast 🙏
Wel fijn voor Zeekr dat de demo auto gewoon rechtuit rijdt. Anders was dat zeker naar voren gekomen tijdens alle reviewsKarel Apple schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:45:
Nieuwe Chinese stekker-suv is een
Autotest
Bij mij heeft de locatie 1 dag gewerkt en sindsdien zegt hij "zet locatie aan in de auto", terwijl die gewoon aan staat. Wanneer ik de app open krijg ik ook standaard een push melding met "niet verbonden", maar ik ging er vanuit dat dat kwam omdat mijn S25U niet wordt ondersteund voor digitale sleutel.Freedive schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:40:
[Afbeelding]
Disconnected = te ver van de auto vandaan.Freedive schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:40:
[Afbeelding]
Last connected = refresh de app door naar beneden te swipen
Daarnaast is mijn sleutel weg heb een iPhone 17 pro en die wordt nog niet ondersteund.
[ Voor 6% gewijzigd door Ian_ op 05-10-2025 12:26 ]
Waarschijnlijk wel. Voor zover ik weet hebben alle 7X rijders met een Premium abbo meerdere dagen of langer moeten wachten tot de bundel bij Vodafone was geactiveerd. Kwestie van geduld dus. Tot die tijd kun je je telefoon als hotspot gebruiken.WizzyBrown schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:25:
Ik heb de 7x sinds donderdag. Ik moest in de app iets doen om de data bundel te activeren. Nu zie ik staan: Vehicle Entertainment is gecertificeerd. Als ik daar op klik zie ik: Geen actieve bundel.
Kwam de laatste melding omdat het een aantal dagen kan duren tot de bundel is geactiveerd?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan heb ik nog een vraag, wat zich voordoet in mijn 7x en software versie 2.0.2a:
Als ik de ontspannings cabine functie gebruik dan gaat de stoel bijna vlak, het dak dicht en de zonneschermen achter voor de deuren omhoog. Snap ik. Stop ik met deze gimmick, dan komt de stoel weer omhoog maar het dak blijft dicht en de schermen omhoog. Is dit ook het geval in software versie 2.0.4? Zoja, dan log ik dit in de bouwers app als een bug.
Maar als je stopt met deze
Als ik de ontspannings cabine functie gebruik dan gaat de stoel bijna vlak, het dak dicht en de zonneschermen achter voor de deuren omhoog. Snap ik. Stop ik met deze gimmick, dan komt de stoel weer omhoog maar het dak blijft dicht en de schermen omhoog. Is dit ook het geval in software versie 2.0.4? Zoja, dan log ik dit in de bouwers app als een bug.
Maar als je stopt met deze
Dit heb ik niet met een reset opgelost maar door 5G uit te zetten, wachten op 4G connectie en toen 5G weer aan.Freedive schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:40:
[Afbeelding]
Dit is ontstaan nadat ik gisteren in een parkeergarage was en er geen bereik was.
Airbag fout was overigens na uurtje later zelf weer weg
Leuk om te lezen dat er weer een hoop rijders bijgekomen zijn, welkom allen!
Ook hopen dat er inderdaad een doorbraak is in het stuur gedrag op de snelweg.
Even een vraagje: ik krijg het niet voor elkaar een 'geplande rit' te activeren.
Auto staat momenteel aan de laadpaal en ik heb geen Bluetooth verbinding. Doe ik iets verkeerd?
Even een vraagje: ik krijg het niet voor elkaar een 'geplande rit' te activeren.
Auto staat momenteel aan de laadpaal en ik heb geen Bluetooth verbinding. Doe ik iets verkeerd?
Die heb je niet nodig, zorg ervoor dat de auto verbonden is via mobile connectiviteit.Ruben_sim schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:31:
Leuk om te lezen dat er weer een hoop rijders bijgekomen zijn, welkom allen!
Als er staat last seen (2 uur geleden) even het scherm naar beneden trekken om te refreshen en dan moet het werken.
Vandaag maar weer netjes volgens de handleiding eens in de 3 maanden (2e keer) de auto tot 100% volladen. Dat zijn ook tevens de enige 2 AC laadsessies tot nu toe.
:strip_exif()/f/image/2fgUbf7Bf5Gw0LmlpQ85E4fT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de auto sinds 19 september en had de volgende dag al internet in de auto. MAAR volgens de vodafone pagina heb ik ook geen actieve bundel, dus het loopt niet soepel.WizzyBrown schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:25:
Ik heb de 7x sinds donderdag. Ik moest in de app iets doen om de data bundel te activeren. Nu zie ik staan: Vehicle Entertainment is gecertificeerd. Als ik daar op klik zie ik: Geen actieve bundel.
Kwam de laatste melding omdat het een aantal dagen kan duren tot de bundel is geactiveerd?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PS. Dit weekend rit gemaakt van 1000 km. Helaas ook zoekerig weggedrag, maar valt mee te leven. Wat echter wel irriteert is (bij gebruik van de 'oude' navigatie) dat er automatisch een laadpaal wordt toegevoegd aan je route als je met minder dan 20% ongeveer aankomt. Verwijderen werkt helaas niet. Rete-irritant.
Verder natuurlijk een giga-fijne auto
|- Rotterdam -|
Kreeg mijn auto na het wisselen naar neiuwe voorbanden ook terug van de garage met deze waarden. kreeg op de snelweg melding dat de bandenspanning te laag werd (?). Na controle bijtankstation bleken ze allebei 3.6 te zijn.. wat eruit gelaten, opnieuw kalibreren aangezet, en toen was het goed. (geen zeekr 7x trouwens)Karel Apple schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:44:
[Afbeelding]
Ik vroeg bij aflevering of die ook hard kan. Nou, dat hadden ze verkeerd begrepen dus.
#humor
Je kan in de instellingen het minimum percentage van 20% aanpassen, bijvoorbeeld naar 10%, zodat hij dat niet doet.npolm schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:55:
[...]
Ik heb de auto sinds 19 september en had de volgende dag al internet in de auto. MAAR volgens de vodafone pagina heb ik ook geen actieve bundel, dus het loopt niet soepel.
PS. Dit weekend rit gemaakt van 1000 km. Helaas ook zoekerig weggedrag, maar valt mee te leven. Wat echter wel irriteert is (bij gebruik van de 'oude' navigatie) dat er automatisch een laadpaal wordt toegevoegd aan je route als je met minder dan 20% ongeveer aankomt. Verwijderen werkt helaas niet. Rete-irritant.
Ook ik heb de auto sinds woensdag 1 oktober en navigatie 2.0 werkt gewoon (zonder hotspot), dus lijkt internet te werken maar er staat nog steeds bij mij geen actieve bundel, dus inderdaad loopt het denk niet soepel. Ik wacht nog even een dag of 10 en dan ga ik wel even bellen.npolm schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:55:
[...]
Ik heb de auto sinds 19 september en had de volgende dag al internet in de auto. MAAR volgens de vodafone pagina heb ik ook geen actieve bundel, dus het loopt niet soepel.
overigens inderdaad op de snelweg wat zoekerig weggedrag, irritant maar valt mee te leven. Wel extreme trillingen van de auto na een km van 125 km/p. Valt dit onder dezelfde issue?
Voor zover ik begrepen heb zijn er 2 types internet die je in de auto hebt.HavermansP schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:38:
[...]
Ook ik heb de auto sinds woensdag 1 oktober en navigatie 2.0 werkt gewoon (zonder hotspot), dus lijkt internet te werken maar er staat nog steeds bij mij geen actieve bundel, dus inderdaad loopt het denk niet soepel. Ik wacht nog even een dag of 10 en dan ga ik wel even bellen.
overigens inderdaad op de snelweg wat zoekerig weggedrag, irritant maar valt mee te leven. Wel extreme trillingen van de auto na een km van 125 km/p. Valt dit onder dezelfde issue?
- De standard connectivity, deze werkt altijd en valt ook de 2.0 Navi onder (misschien niet satelliet), maar ook bijvoorbeeld voor de OTA's
- De premium connectivity, deze schaf je apart aan en wordt gebruikt voor spotify e.d., maar ook voor de AI functies en zo. Persoonlijk zie ik geen waarde in de premium op dit moment omdat je schandalig weinig GB krijgt en de functionaliteiten die eronder vallen ook niet indrukwekkend zijn. Voor spotify e.d. kan ik gewoon mijn telefoon als hotspot gebruiken, heb daar toch teveel GB op.
Volgende week krijg ik op mijn 7x Long range met 19 inch velgen mijn eerste bandenwissel! Het zijn de Michelin PILOT ALPIN 5 SUV geworden.
Erg benieuwd hoe dit gaat zijn! Keep you posted.
Mijn Zeekr 7X Long Range met 20inch krijgt ook volgende week de Michelin Pilot Sport Alpin 5 SUV. Vanuit de LM was de voorkeur naar Hankook maar daar was Euromaster het niet mee eensAnton54 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:59:
Volgende week krijg ik op mijn 7x Long range met 19 inch velgen mijn eerste bandenwissel! Het zijn de Michelin PILOT ALPIN 5 SUV geworden.
Hier heb ik zelf geen last van Zeekr 7X Long Range met 20inch. Zelfs met 208 km/h weinig last van trillingen.HavermansP schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:38:
[...]
Ook ik heb de auto sinds woensdag 1 oktober en navigatie 2.0 werkt gewoon (zonder hotspot), dus lijkt internet te werken maar er staat nog steeds bij mij geen actieve bundel, dus inderdaad loopt het denk niet soepel. Ik wacht nog even een dag of 10 en dan ga ik wel even bellen.
Nieuwe voorbanden?Rmaxx schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:01:
[...]
Kreeg mijn auto na het wisselen naar neiuwe voorbanden ook terug van de garage met deze waarden. kreeg op de snelweg melding dat de bandenspanning te laag werd (?). Na controle bijtankstation bleken ze allebei 3.6 te zijn.. wat eruit gelaten, opnieuw kalibreren aangezet, en toen was het goed. (geen zeekr 7x trouwens)
Ik heb via de LM een 7x Priv. in bestelling staan voor midden december. Maar heb vandaag al de VIN nummer toegezonden gekregen en een datum voor levering (15 december). ZOu dit betekenen dat dit een voorraad auto is die al ergens staat?
Ja dan staat auto al in NL. Mijn auto zou op 17 december worden uitgeleverd maar ivm defect aan huidige auto mag ik mijn KIA EV6 al donderdag achterlaten bij Zeekr en de 7x ophalenfz1971 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:21:
Ik heb via de LM een 7x Priv. in bestelling staan voor midden december. Maar heb vandaag al de VIN nummer toegezonden gekregen en een datum voor levering (15 december). ZOu dit betekenen dat dit een voorraad auto is die al ergens staat?
Zie heel veel berichten over internet en bundels. Is dit nodig? Kun je niet gewoon telefoon koppelen en via je telefoon alles doen of mis je dan bepaalde opties?
Ik krijg begin december mijn priv geleverd. Ter voorbereiding heb ik een aantal vragen:
- we gaan de auto met 3 personen regelmatig rijden. Het is voor mij nog onduidelijk wat het verschil is tussen accounts en profielen. Het liefst wil ik dat voor iedere persoon de stand van stoelen en spotifyaccount wordt onthouden (en eigenlijk ook de instellingen qua rijstand). Kan dit met 1 account en 3 profielen?
- andere Geely merken hebben (polestar 4, Volvo EX30 en EX90) of krijgen (Smart) Apple Digital Key. Is hier al wat van bekend bij Zeekr? Staat dit al in de buildersapp als request?
- ik had gelezen dat bij Apple CarPlay alleen de app van Apple zelf in de HUD wordt getoond. Klopt dit? Ik weet dat het bij mijn Volvo XC40 ook wel 2 jaar heeft geduurd voordat andere apps goed ondersteund werden.
- Ik maak (op vakantie) altijd gebruik van ABRP (vooral vanwege de beschikbaarheidsgegevens van laadpalen). Ik vroeg me af of er al een mogelijkheid is om autogegevens naar ABRP te sturen? Via OBD of een app?
- we gaan de auto met 3 personen regelmatig rijden. Het is voor mij nog onduidelijk wat het verschil is tussen accounts en profielen. Het liefst wil ik dat voor iedere persoon de stand van stoelen en spotifyaccount wordt onthouden (en eigenlijk ook de instellingen qua rijstand). Kan dit met 1 account en 3 profielen?
- andere Geely merken hebben (polestar 4, Volvo EX30 en EX90) of krijgen (Smart) Apple Digital Key. Is hier al wat van bekend bij Zeekr? Staat dit al in de buildersapp als request?
- ik had gelezen dat bij Apple CarPlay alleen de app van Apple zelf in de HUD wordt getoond. Klopt dit? Ik weet dat het bij mijn Volvo XC40 ook wel 2 jaar heeft geduurd voordat andere apps goed ondersteund werden.
- Ik maak (op vakantie) altijd gebruik van ABRP (vooral vanwege de beschikbaarheidsgegevens van laadpalen). Ik vroeg me af of er al een mogelijkheid is om autogegevens naar ABRP te sturen? Via OBD of een app?
Is er een Zeekr 7x rijder die de Sentry beveiligingsmodes regelmatig gebruikt? Hoe betrouwbaar is die? Gaat er geen alarm af bij opname die blijft doorloeien tot je bij de auto komt? Krijg je ook een melding van de app als er iemand te dicht bij de auto komt?
Ik heb hem laatst uitgetest omdat ik alleen naast een bouwterrein gratis kon parkeren. Op de app kreeg ik geen live meldingen (heb geen premium connectivity, weet niet of dat nog wat uitmaakt). Toen ik in de auto stapte stond er op het scherm dat er 9 "niet ernstige" momenten waren vastgelegd en 0 "ernstige" momenten.WizzyBrown schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:12:
Is er een Zeekr 7x rijder die de Sentry beveiligingsmodes regelmatig gebruikt? Hoe betrouwbaar is die? Gaat er geen alarm af bij opname die blijft doorloeien tot je bij de auto komt? Krijg je ook een melding van de app als er iemand te dicht bij de auto komt?
Je kan ze dan terug kijken en het filmen begint zo'n 20 sec voor het moment en loopt door 20 sec na het moment. De auto is dus eigenlijk constant op alle camera's aan het filmen, maar slaat alleen op wanneer er wat wordt gedetecteerd.
In mijn geval waren het mensen die op de stoep langs liepen en net iets te dicht langs de auto kwamen voor zijn gevoel. Voor zover ik weet gaat er geen alarm af wanneer een opname start. Dat zal vast anders zijn wanneer er fysiek iets met de auto gebeurt, maar dat heb ik gelukkig niet in de praktijk ondervonden
Ik heb de afgelopen twee dagen in een Tesla Model 3 uit 2020 gereden, en ik ben weer tot de conclusie gekomen dat het voor mij niet genoeg is dat mijn auto alleen maar stabiel rechtdoor gaat bij hoge snelheden. Ik weet dat veel mensen hierover klagen, maar ik geloof nog steeds niet dat dit met software opgelost kan worden. Als het een softwareprobleem was, zou toch iedereen het merken?
Volgens mij heeft het eerder te maken met iets in de vooras of de ophanging, en dan waarschijnlijk alleen bij een bepaalde productiebatch.
Het is echt jammer dat een auto met zoveel geweldige features en zulke hoge kwaliteit juist op zo’n fundamenteel rijgedrag tekortschiet…
Volgens mij heeft het eerder te maken met iets in de vooras of de ophanging, en dan waarschijnlijk alleen bij een bepaalde productiebatch.
Het is echt jammer dat een auto met zoveel geweldige features en zulke hoge kwaliteit juist op zo’n fundamenteel rijgedrag tekortschiet…
Wie heeft er ook issue met de verwarming?
Privilege.
De auto wordt niet warm, ook niet als de temperatuur op maximaal (lees; hoog) staat. Uit de ventilatie komt alleen lauwe lucht, zelfs na vijf minuten wachten. De ventilatorsnelheid staat op de hoogste stand.
Update; inmiddels lijkt hij warmer te gaan. Alleen voor de hoogste stand vind ik het meevallen als ik dit vergelijk met andere auto’s.
Privilege.
De auto wordt niet warm, ook niet als de temperatuur op maximaal (lees; hoog) staat. Uit de ventilatie komt alleen lauwe lucht, zelfs na vijf minuten wachten. De ventilatorsnelheid staat op de hoogste stand.
Update; inmiddels lijkt hij warmer te gaan. Alleen voor de hoogste stand vind ik het meevallen als ik dit vergelijk met andere auto’s.
:strip_exif()/f/image/tN8GHHp0RqH4ptFEEHP2Cnf7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door HavermansP op 07-10-2025 09:08 ]
Eco mode aan?HavermansP schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:36:
Privilege.
[Afbeelding]
Het viel mij ook al op dat het niet echt warm wordt. Hebben we een nieuwe bug geconstateerd of is het weer zo dat sommige mensen wel last hebben en andere weer niet ….HavermansP schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:36:
Privilege.
[Afbeelding]
Heb je deze via LM gehad of via Zeeker Delivery?fz1971 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:21:
'The truth is not afraid for Questions
Via Zeekr Delivery. Ik kon hem ook eerder krijgen maar zit met huidige leasecontract.M13z1 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:04:
[...]
Heb je deze via LM gehad of via Zeeker Delivery?
Nee staat uit. Hij wordt nu wel echt warm gelukkig maar niet waarvan je zegt “wauw” voor de hoogste stand.
Zelf zou ik de volgende aanpassingen doen in de instellingen:HavermansP schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:36:
Privilege.
[Afbeelding]
- AUTO [ON]
- Second row [ON]
- Recirculation [AUTO]
- Temperature 21.0 [MAX]
- Fan speed 2/5 [3/5 MAX]
- Fan direction [SWEEP or FOCUS]
- Smart seat detection [OFF]
Zelf heb ik nog ECO aanstaan en op 20.0 graden staan. De auto wordt warm genoeg dat ik met ambient temperature van 15 graden zonder jas in de auto zit.
Heb je ook voorverwarmen/koelen aangezet?
Zeekr Delivery heeft bij mij aangegeven dat ze een VIN hebben toegekend aan mijn ordernummer maar welke dit is geven ze (nog) niet. Het lijkt wel een beetje rommelig daar, mijn aflevering stond op 28 november en ze bevestigen 28 december, ik heb al wel de afleverdatum en tijd concreet gekregen nu.fz1971 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:08:
[...]
Via Zeekr Delivery. Ik kon hem ook eerder krijgen maar zit met huidige leasecontract.
'The truth is not afraid for Questions
Ik kom zelf mijn datum en tijd keizenM13z1 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:18:
[...]
Zeekr Delivery heeft bij mij aangegeven dat ze een VIN hebben toegekend aan mijn ordernummer maar welke dit is geven ze (nog) niet. Het lijkt wel een beetje rommelig daar, mijn aflevering stond op 28 november en ze bevestigen 28 december, ik heb al wel de afleverdatum en tijd concreet gekregen nu.
Voor mijn (groene) Privilege heb ik in juli de Zeekr 20" winterwielen besteld.
Ik krijg nu te horen dat ze pas vanaf week 44 leverbaar zouden zijn. Helaas is dit te laat voor mijn trip door de bergen van Zwitserland en Italië ,waar winterbanden verplicht zijn.
Heeft iemand al leuke (zwarte) alternatieven gevonden, die snel leverbaar zijn?
Ik krijg nu te horen dat ze pas vanaf week 44 leverbaar zouden zijn. Helaas is dit te laat voor mijn trip door de bergen van Zwitserland en Italië ,waar winterbanden verplicht zijn.
En winterbanden op je huidige velgen zetten?jtalloen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:50:
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Mijn achterruitenwisser kan alleen op interval, als de auto in P staat. Zodra ik hem in D zet, gaat deze constant wissen. Weet iemand of ik kan instellen dat deze altijd naar interval gaat?
Welke kleur heb jij besteld? Ik heb een groene privilege in bestelling met afleverdatum 2 december, maar ik heb nog geen vin nummer of bericht dar er een auto is gekoppeld.fz1971 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:08:
[...]
Via Zeekr Delivery. Ik kon hem ook eerder krijgen maar zit met huidige leasecontract.
Vandaag m'n zwarte 7X privilige opgehaald. Helaas wat schade door transport aan de voorbumper, dit wordt wel netjes opgelost en wordt morgen gebeld voor een afspraak.
Bij de aflevering wist de beste man te vertellen dat ze enkel bij een paar 7x'en een paar ml vloeistof in de airco hebben gedaan maar dat dit geen verschil maakte, ik hoor hier echter andere verhalen. Ik vond de airco zelf niet heel koud of warm worden... Daarnaast gaven ze aan dat de 001 gewoon een stuk koeler en warmer wordt en dat het maar gewoon zo is... Vond het een apart verhaal.
Verder is de auto wel met trekhaak maar zonder de module geleverd, die waren niet op voorraad. Ook dit wordt later gemonteerd.
De rechtuit stabiliteit is niet echt om over naar huis te schrijven. Het voelt echter niet als een mechanisch probleem maar eerder als een probleem wat te maken heeft met de afstelling van de stuurbekrachtiging. Volgens mij werd dit van de week hier ook beschreven. Ik heb er niet heel veel last van, aangezien ik eigenlijk altijd met LCC en ACC rij op de snelweg maar het is wel irritant. In de stad merk ik niks van de rechtuit stabiliteit.
Nou klinkt dit verhaal heel negatief, en wellicht is dat ook wel een beetje zo maar de auto rijdt verder echt fantastisch en is erg comfortabel. Al met al ben ik erg blij met m'n keuze maar er zijn wel wat puntjes hier en daar. Zonde want dit soort problemen had mijn goedkopere Xpeng G6 Performance niet (via oude werkgever).
Bij de aflevering wist de beste man te vertellen dat ze enkel bij een paar 7x'en een paar ml vloeistof in de airco hebben gedaan maar dat dit geen verschil maakte, ik hoor hier echter andere verhalen. Ik vond de airco zelf niet heel koud of warm worden... Daarnaast gaven ze aan dat de 001 gewoon een stuk koeler en warmer wordt en dat het maar gewoon zo is... Vond het een apart verhaal.
Verder is de auto wel met trekhaak maar zonder de module geleverd, die waren niet op voorraad. Ook dit wordt later gemonteerd.
De rechtuit stabiliteit is niet echt om over naar huis te schrijven. Het voelt echter niet als een mechanisch probleem maar eerder als een probleem wat te maken heeft met de afstelling van de stuurbekrachtiging. Volgens mij werd dit van de week hier ook beschreven. Ik heb er niet heel veel last van, aangezien ik eigenlijk altijd met LCC en ACC rij op de snelweg maar het is wel irritant. In de stad merk ik niks van de rechtuit stabiliteit.
Nou klinkt dit verhaal heel negatief, en wellicht is dat ook wel een beetje zo maar de auto rijdt verder echt fantastisch en is erg comfortabel. Al met al ben ik erg blij met m'n keuze maar er zijn wel wat puntjes hier en daar. Zonde want dit soort problemen had mijn goedkopere Xpeng G6 Performance niet (via oude werkgever).
Voor de nieuwe rijders die tevens problemen ervaren met de rechtuit stabiliteit, vote en comment even op het builders ticket (kan alleen via de app als je een auto gekoppeld hebt).
Zoek even op 'Improve steering response on the highway for Zeekr 7x'.
👌🏼
Zoek even op 'Improve steering response on the highway for Zeekr 7x'.
👌🏼
Weet je toevallig welke banden bij deze winterset geleverd worden?jtalloen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:50:
Daar denk ik ook aan om te doen.4v4t4r schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
En winterbanden op je huidige velgen zetten?
Heel eerlijk heb ik het gevoel dat dit gewoon neerkomt op: autoverkoper praatjes. Geen enkele persoon daar gaat zeggen "u heeft helemaal gelijk, we krijgen dagelijks meldingen dat dit niet goed is en we hebben geen idee wat de oorzaak is en of/wanneer we dit kunnen gaan oplossen". Zelfde als dat iemand vorige week in de showroom te horen kreeg dat ze er achter waren dat het aan de stuurbekrachtiging ligt en verholpen wordt met een software update. De software update wordt op die manier een soort wortel aan de hengel waar je net niet bij kan. Ik begreep dat er bij de 001 ook heel lang software updates beloofd zijn die nooit kwamen.IIwouterNL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:20:
Ondertussen is het radiostilte op de builders app, afgezien van een Zeekr medewerker die in september (na aansporen van de thread starter met de vraag of er nog een keer respons komt) een keer gaat vragen wie er AWD/RWD rijdt.
Het euvel van rechtuit rijden is inmiddels al bijna een jaar bekend vanuit China en er wordt niet eens helder gecommuniceerd. Wat zijn de statistieken, hoeveel auto's hebben dit probleem? Wat doet Zeekr voor "onderzoek" om dit te verhelpen? Op welke termijn kunnen we iets verwachten?
Dit probleem zou naar mijn mening prio #1 moeten zijn voor Zeekr om op te lossen, nu ze de 7X in steeds meer landen aan het lanceren zijn. Voordat iedereen zijn geduld straks op is en Zeekr in gebreke gaat stellen omdat ze geen fatsoenlijk product hebben geleverd. Een krakende stoel of telefoon die nog niet ondersteund wordt is bijzaak en kan worden opgelost, maar ik vind dit toch wel een levensgevaarlijk gebrek. Je zal een moment van onoplettendheid hebben en op tegengestelde rijbaan belanden omdat de auto zin had om naar links te sturen.
Dit klinkt nu ook heel negatief, maar ik hoop dat iedereen het hier met me eens is dat ze nooit een auto in Europa uit hadden moeten brengen voordat een probleem zoals deze was opgelost bij de Chinese modellen. Zeker als het een auto betreft die gemaakt is voor comfort en lange afstanden rijden. Dan mogen ze bij de bestelling wel een gratis Basic Fit abonnement geven om je armspieren vast te trainen
is er eigenlijk een soort van auto-hold?
Als ik achteruit rijd (inparkeren bijv) en de auto staat goed, dan druk ik op de rem. Maar als ik de rem dan weer los laat dan gaat ie gewoon verder met achteruit rijden. En dat wil ik eigenlijk niet.
Mogelijk ook een stuk gewenning en moet ik eigenlijk "gewoon" de parkeer stand activeren op dat moment, maar liefst zou ik een dergelijke auto-hold functie hebben.
Als ik achteruit rijd (inparkeren bijv) en de auto staat goed, dan druk ik op de rem. Maar als ik de rem dan weer los laat dan gaat ie gewoon verder met achteruit rijden. En dat wil ik eigenlijk niet.
Mogelijk ook een stuk gewenning en moet ik eigenlijk "gewoon" de parkeer stand activeren op dat moment, maar liefst zou ik een dergelijke auto-hold functie hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door admiral866 op 07-10-2025 19:58 ]
Auto hold zit erop, maar je moet de rem dan even iets harder intrappen. Dit probleem had ik in het begin ook wanneer ik achter een auto stopte bij het stoplicht, mijn voet van de rem haalde en vervolgens bijna achterop reed. Wanneer je het rempedaal (in stilstand) even een extra duwtje geeft komt de groene A in het display te staan dat auto-hold geactiveerd is.admiral866 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:57:
is er eigenlijk een soort van auto-hold?
Het kan zijn dat je de instelling aan moet zetten in het menu dat je omlaag swiped. Dat weet ik niet meer uit mijn hoofd.
top, dankje. daar valt mee te leven :-)
morgen even uitproberen.
morgen even uitproberen.
Hoewel het soms even tijd mag kosten lost Zeekr ook zaken netjes op:LKBoer schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:06:
[...]
Gisteravond na update 2.0.4 even de fietsendrager er aan gehangen om te testen. Helaas bij mij geen oplossing / verbetering. Ik heb sinds ontvangst van de auto 3x de fietsendrager gebruikt, maar nog geen enkele keer stroom / verlichting op de fietsendrager gehad (en dus ook 3 zonder verlichting gereden....).
Het in- en uitklappen van de trekhaak gaat overigens wel zonder problemen.
Ik begin te twijfelen of het 1) aan de fietsendrager ligt of 2) dat de stroomtoevoer van trekhaakverlichting niet is aangesloten.
Van het weekend nog maar eens kijken of het bij de aanhanger wel werkt en wellicht nog eens een reset proberen (knoppen op het stuur indrukken).
Via de app melding gemaakt dat de verlichting / elektra van de trekhaak niet werkte. Twee dagen later werd ik gebeld om een afspraak in te plannen. En vandaag is het na een bezoekje van een half uurtje aan Zeist opgelost; een massa-kabel was niet (goed) aangesloten.
Tevens werkte vanaf de aflevering van de auto (22 augustus) het premium connected abonnement nog niet (melding dat er geen databundel actief is). Na diverse verzoeken en reminders naar het WhatsApp nummer van Zeekr werd ik rond 20 september gebeld door Zeekr dat het nu wel zou moeten werken. Het werkt, maar heeft dus wel een maand geduurd.
Overigens is de enige extra toevoeging door het premium connected abonnement volgens mij dat je de Spotify app van de auto zelf kunt gebruiken. Alle andere zaken als navigatie 2.0 inclusief satellietweergave werkten ook zonder het premium abonnement
Goed om te horen! Welk whatsapp nummer heeft Zeekr voor dit soort gevallen?LKBoer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:21:
[...]
Hoewel het soms even tijd mag kosten lost Zeekr ook zaken netjes op:
Via de app melding gemaakt dat de verlichting / elektra van de trekhaak niet werkte. Twee dagen later werd ik gebeld om een afspraak in te plannen. En vandaag is het na een bezoekje van een half uurtje aan Zeist opgelost; een massa-kabel was niet (goed) aangesloten.
Tevens werkte vanaf de aflevering van de auto (22 augustus) het premium connected abonnement nog niet (melding dat er geen databundel actief is). Na diverse verzoeken en reminders naar het WhatsApp nummer van Zeekr werd ik rond 20 september gebeld door Zeekr dat het nu wel zou moeten werken. Het werkt, maar heeft dus wel een maand geduurd.
Overigens is de enige extra toevoeging door het premium connected abonnement volgens mij dat je de Spotify app van de auto zelf kunt gebruiken. Alle andere zaken als navigatie 2.0 inclusief satellietweergave werkten ook zonder het premium abonnement
06 - 45569136HavermansP schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:41:
[...]
Goed om te horen! Welk whatsapp nummer heeft Zeekr voor dit soort gevallen?
Dit nummer wordt alleen gebruikt voor (aankomende) aflevering van de auto en alle zaken daar omheen. Het probleem met verlichting van trekhaak werd afgewezen aangezien dat een "technical issue" was. Daar dus een service-verzoek via de app voor gedaan.
Ik rij dagelijks langs de Zeekr in HtH en zie ze dagelijks met vrachtwagens wel enkele 7x uitladen. Vandaag zelfs 2 vrachtwagens.
Gaat dus erg goed met de verkoop.
Zijn hier mensen die van een Polestar 2 afkomen? Ik vraag me af of de 7x nu voorloopt qua software op de PS2.
Ik vind het nog steeds de mooiste Chinese SUV en qua prijs heel interessant, maar vind het uitermate teleurstellend de tempo waarmee ze dingen fixen.
Het verbaast mij niks van Geely, maar met een zweedse team erachter had ik meer verwacht.
Gaat dus erg goed met de verkoop.
Zijn hier mensen die van een Polestar 2 afkomen? Ik vraag me af of de 7x nu voorloopt qua software op de PS2.
Ik vind het nog steeds de mooiste Chinese SUV en qua prijs heel interessant, maar vind het uitermate teleurstellend de tempo waarmee ze dingen fixen.
Het verbaast mij niks van Geely, maar met een zweedse team erachter had ik meer verwacht.
7X LR in juli besteld (private lease via Arval). Omdat mijn huidige contract begin december afloopt gevraagd of hij eind november/begin december geleverd kon worden. Tuurlijk, was geen probleem. Gisteren contact gehad met Zeekr Delivery om te vragen of ze al een datum hadden. Er was nog geen auto gekoppeld aan mijn bestelling en ze hopen nog in december te kunnen leveren. Toch wel een erg teleurstellende ervaring. Het voelt alsof ze steeds een willekeurige batch auto's uit de fabriek krijgen en die dan matchen met de bestellingen ipv andersom.