Be reasonable.... do it my way
Ik zit ook nog steeds te wachten… om gek van te worden!sjakie02 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:17:
Oef wat onvoorstelbaar irritant dat voor je gevoel iedereen de 2.1 update al heeft en ik elke dag 5x check maar continu lees 'De huidige versie is het meest recent'
Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde banden. Ik ben teruggegaan naar Euromaster om te klagen en ze hebben de banden gebalanceerd, maar het is niet verbeterd.Bdm schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:00:
Ben onderweg op vakantie met 7x priv. met pilot alpin suv en merk tussen 100-120kmh extra geluid aan voorzijde lijkt met soort schurend geluid. Bij 125 bijv niet. Banden al extra laten na balanceren na het omleggen. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Bedankt! Ik overweeg de groene LR met advanced cockpit omdat HUD zo relaxed vind rijden (heb ik nu ook). Die van de Zeekr is weer een stap omhoog. Door de standaard velgen te houden drukt dat de prijs weer iets. De velgen zie ik aan de binnenkant toch niet. En ze smoelen sowieso al erg goed. 19inch is ook weer wat meer comfort mogelijk.ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 01:02:
[...]
Precies, ik vond ze persoonlijk beter staan, omdat de auto wit is en de Stargate zwart. Dan matchen zwarte velgen gewoon veel dikker.
Side view van de auto maakt hem helemaal af.
Bij de v1 Core krijg je alleen deze velgen mee. Met de BE versie kun je wél kiezen voor de LR velgen. (Privilige velgen natuurlijk niet btw)
Ieder z’n stijl en smaak natuurlijk 🙂
nu nog op zoek naar het permanent kunnen uitzetten van de meldingensjakie02 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:11:
[Afbeelding]
Zo onze chinese vrienden houden echt alles bij. Meer dan 300 regels voor 1 API call, en dat is alleen maar wat de app ophaalt. Helaas nergens iets kunnen vinden waardoor ik invloed zou kunnen hebben op wanneer ik de update eindelijk krijg ;-)
Zware rechtervoet of niet 😅 (25.5 kWh)?sjakie02 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:11:
[Afbeelding]
Zo onze chinese vrienden houden echt alles bij. Meer dan 300 regels voor 1 API call, en dat is alleen maar wat de app ophaalt. Helaas nergens iets kunnen vinden waardoor ik invloed zou kunnen hebben op wanneer ik de update eindelijk krijg ;-)
7X Long Range met Michelin Sport Alpin 5 SUV zit ik gemiddeld op 22.0 kWh met deze temperaturen.
haha ja, dat zijn de eerste paar honderd kilometer, dat gaat nog wel veranderen (hoop ik)Ian_ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:21:
[...]
Zware rechtervoet of niet 😅 (25.5 kWh)?
7X Long Range met Michelin Sport Alpin 5 SUV zit ik gemiddeld op 22.0 kWh met deze temperaturen.
NeeJaap09 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:10:
Ben ik de enige die geen update krijgt?
Zeekr 7x Privilege AWD
De navigatie is ongeveer hetzelfde gebleven t.o.v. de losse navigatie 2.0 app. Hij is nog steeds erg voorzichtig met inschatten van de SoC voordat je de snellader bereikt. Aangezien ik zelf niet iemand ben die pas gaat laden als ik op 10% sta, kan ik hier wel mee leven. Je weet altijd dat je nog wat reserves hebt als je nog 100+ kilometers voor de boeg hebt. Extra gas geven is dan een optie 😄 Helaas geeft de navigatie nog steeds niet aan hoeveel snelladers al bezet zijn en welke palen eventueel kapot zijn (zoals ABRP en Chargemap). Hierdoor kwam ik bij een Autohof aan waar alle palen al bezet of kapot waren. Gelukkig kon ik nog doorrijden naar de volgende Autohof waar nog wel net een paal beschikbaar was. Het zou mooi zijn als dit in de toekomst als extra functionaliteit wordt toegevoegd (evenals weergave van de laadcapaciteit van snelladers). Ook de nieuwe navigatie houdt in mijn beleving te weinig rekening met ingestelde voorkeuren voor aanbieders (Ionity, Fastned…) waardoor ik telkens bij de mindere goden (zoals EnBW en Shell Recharge) terecht kwam. In mijn beleving is een Autohof vaak veel drukker bezet dan een snellader langs de snelweg. Los van de verbeterpunten ben ik wel erg blij dat de navigatie nu volledig is geïntegreerd. Dat scheelt een behoorlijk wat schakelen tussen verschillende schermen.
Algemene observaties:
Sinds de winter kom ik nauwelijks boven de 200 kW uit met snelladen terwijl de accu toch echt de optimale temperatuur heeft en de SoC rond 20% staat. Dit zal dan wel te maken hebben met de drukke bezetting van de snelladers op een gemiddelde Autohof in Duitsland. En wellicht is EnBW ook niet de snelste van de klas. Maar om deze aanbieder kom je bijna niet heen in Duitsland en al helemaal niet als de navigatie geen rekening houdt met mijn voorkeuren zoals Ionity.
De verwarming werkt snel en goed. Helemaal top.
Ik heb nog geen tijd gehad om te experimenteren met de uitgebreide audio instellingen. Dat komt nog wel een keer. Wel mooi dat er nu meer mogelijkheden zijn om de audio aan te passen naar jouw eigen voorkeuren.
Kortom: de 2.1 update maakt de rijbeleving in de praktijk een stuk beter. Goed werk van Zeekr!
Hopelijk heeft iemand nog een antwoord op de volgende vraag: sinds de 2.1 update zie ik nergens meer de mogelijkheid om de stuurmodus aan te passen. Klopt dit of is deze mogelijkheid verhuisd naar een ander scherm? Ik zie nu alleen nog de opties voor rijmodus (eco, comfort …).
Stuurmodus kan je aanpassen bij individuele instellingen.Rioja1969 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:47:
Ik heb de afgelopen dagen 800 km door Duitsland gereden met de 2.1 update. Het stuurgedrag is duidelijk verbeterd en daar ben ik erg blij mee. Bij veel wind voel ik nog wel steeds wat ‘oud gedrag’. Blijkbaar is de auto erg gevoelig voor wind, ondanks de op het oog gestroomlijnde carrosserie.
De navigatie is ongeveer hetzelfde gebleven t.o.v. de losse navigatie 2.0 app. Hij is nog steeds erg voorzichtig met inschatten van de SoC voordat je de snellader bereikt. Aangezien ik zelf niet iemand ben die pas gaat laden als ik op 10% sta, kan ik hier wel mee leven. Je weet altijd dat je nog wat reserves hebt als je nog 100+ kilometers voor de boeg hebt. Extra gas geven is dan een optie 😄 Helaas geeft de navigatie nog steeds niet aan hoeveel snelladers al bezet zijn en welke palen eventueel kapot zijn (zoals ABRP en Chargemap). Hierdoor kwam ik bij een Autohof aan waar alle palen al bezet of kapot waren. Gelukkig kon ik nog doorrijden naar de volgende Autohof waar nog wel net een paal beschikbaar was. Het zou mooi zijn als dit in de toekomst als extra functionaliteit wordt toegevoegd (evenals weergave van de laadcapaciteit van snelladers). Ook de nieuwe navigatie houdt in mijn beleving te weinig rekening met ingestelde voorkeuren voor aanbieders (Ionity, Fastned…) waardoor ik telkens bij de mindere goden (zoals EnBW en Shell Recharge) terecht kwam. In mijn beleving is een Autohof vaak veel drukker bezet dan een snellader langs de snelweg. Los van de verbeterpunten ben ik wel erg blij dat de navigatie nu volledig is geïntegreerd. Dat scheelt een behoorlijk wat schakelen tussen verschillende schermen.
Algemene observaties:
Sinds de winter kom ik nauwelijks boven de 200 kW uit met snelladen terwijl de accu toch echt de optimale temperatuur heeft en de SoC rond 20% staat. Dit zal dan wel te maken hebben met de drukke bezetting van de snelladers op een gemiddelde Autohof in Duitsland. En wellicht is EnBW ook niet de snelste van de klas. Maar om deze aanbieder kom je bijna niet heen in Duitsland en al helemaal niet als de navigatie geen rekening houdt met mijn voorkeuren zoals Ionity.
Ik heb nog geen tijd gehad om te experimenteren met de uitgebreide audio instellingen. Dat komt nog wel een keer. Wel mooi dat er nu meer mogelijkheden zijn om de audio aan te passen naar jouw eigen voorkeuren.
Kortom: de 2.1 update maakt de rijbeleving in de praktijk een stuk beter. Goed werk van Zeekr!
Hopelijk heeft iemand nog een antwoord op de volgende vraag: sinds de 2.1 update zie ik nergens meer de mogelijkheid om de stuurmodus aan te passen. Klopt dit of is deze mogelijkheid verhuisd naar een ander scherm? Ik zie nu alleen nog de opties voor rijmodus (eco, comfort …).
Wat betreft laders is dit vreemd, heb je het premium pakket want ik zie altijd hoeveel snelladers er beschikbaar zijn en welke niet.
Afgelopen week bij +2C 350 kW op een 350 kW IONITY lader.
Heb je ook ingesteld wie je wilt vermijden?
Bedankt voor de tips Ian. Stuurmodus zag ik initieel niet staan in het nieuwe ‘sneloverzicht’. Ik deed de aanname dat dit alleen om rijmodi ging. Zo zie je maar: aannames zijn ……Ik zal straks even op de knop individuele instellingen klikken om te zien wat daar mogelijk is.Ian_ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:52:
[...]
Stuurmodus kan je aanpassen bij individuele instellingen.
Wat betreft laders is dit vreemd, heb je het premium pakket want ik zie altijd hoeveel snelladers er beschikbaar zijn en welke niet.
Afgelopen week bij +2C 350 kW op een 350 kW IONITY lader.
Heb je ook ingesteld wie je wilt vermijden?
Qua snelladen: juist daarom ben ik zo’n fan van Ionity, maar helaas werd ik daar ondanks ‘voorkeur’ niet naartoe gestuurd. Snelladers die de auto moet vermijden had ik niet ingesteld. Zal ik de volgende keer ook instellen. Ja ik heb een Premium abonnement, maar desondanks stuurde de navigatie mij wel naar een plek waar geen lader beschikbaar was terwijl er volgens mij voldoende alternatieven in de buurt waren. Als je achter het stuur zit heb je geen tijd om daarmee bezig te zijn, dus dan moet je vertrouwen op de instructies van de navigatie. Moet ik ergens op klikken om de informatie van de geselecteerde snellader te kunnen zien?
Hoe doe ik dit? Lijkt op een postman api. Hoe kom in aan de environment / connectivity details en beschikbare apis?sjakie02 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:11:
[Afbeelding]
dit heb ik met Proxyman gelogged op mijn iPhone. Is wel een tool van $89, maar het geld wel waard voor deze doeleinden.Ruben_sim schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:26:
[...]
Hoe doe ik dit? Lijkt op een postman api. Hoe kom in aan de environment / connectivity details en beschikbare apis?
Ik heb hem ook nog niet hoor, dus je bent zeker niet de enigesjakie02 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:17:
Oef wat onvoorstelbaar irritant dat voor je gevoel iedereen de 2.1 update al heeft en ik elke dag 5x check maar continu lees 'De huidige versie is het meest recent'
Ik heb helaas precies dezelfde ervaring, ik heb hem nu een 6 weken, verschillende snelladers in NL geprobeerd, maar sneller dan 210 heb ik nog niet gezien. Valt erg tegen. Het zal inderdaad aan temparatuur liggen de laatste tijd, dat had ik van te voren niet goed voor ogen.Rioja1969 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:55:
[...]
Bedankt voor de tips Ian. Stuurmodus zag ik initieel niet staan in het nieuwe ‘sneloverzicht’. Ik deed de aanname dat dit alleen om rijmodi ging. Zo zie je maar: aannames zijn ……Ik zal straks even op de knop individuele instellingen klikken om te zien wat daar mogelijk is.
Qua snelladen: juist daarom ben ik zo’n fan van Ionity, maar helaas werd ik daar ondanks ‘voorkeur’ niet naartoe gestuurd. Snelladers die de auto moet vermijden had ik niet ingesteld. Zal ik de volgende keer ook instellen. Ja ik heb een Premium abonnement, maar desondanks stuurde de navigatie mij wel naar een plek waar geen lader beschikbaar was terwijl er volgens mij voldoende alternatieven in de buurt waren. Als je achter het stuur zit heb je geen tijd om daarmee bezig te zijn, dus dan moet je vertrouwen op de instructies van de navigatie. Moet ik ergens op klikken om de informatie van de geselecteerde snellader te kunnen zien?
Ik hoop dat naar wintersport na sessies van een uur of 2.5 rijden, en dan Ionity pakken het wat sneller gaat. Anders schiet ik qua laadsnelheid ten opzichte van de polestar 2, met de wintersport er niks mee op.
Ik heb net geprobeerd de route te plannen naar mijn wintersport dorp, 1050 KM, dan zegt hij 4 laadstops, wel gelukkig plant hij Ionity's in, 30 minuten per laadstop. Zal hopelijk in realiteit wat sneller zijn.
ja inderdaad, interessant. Ben wat aan het spelen met evcc en zou eigenlijk de soc van de Zeekr willen weten en die lijkt hier on de response te zitten.Ruben_sim schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:26:
[...]
Hoe doe ik dit? Lijkt op een postman api. Hoe kom in aan de environment / connectivity details en beschikbare apis?
Of weet iemand of deze api sowieso ergens beschreven staat?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Wellicht dat t helpt.
Zou nog steeds sneller moeten zijn dan je P2, ook omdat hij gedurende de laadcurve veel hoger blijft hangen. P2 zakt wat sneller in.burnfout schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:21:
[...]
Ik heb helaas precies dezelfde ervaring, ik heb hem nu een 6 weken, verschillende snelladers in NL geprobeerd, maar sneller dan 210 heb ik nog niet gezien. Valt erg tegen. Het zal inderdaad aan temparatuur liggen de laatste tijd, dat had ik van te voren niet goed voor ogen.
Ik hoop dat naar wintersport na sessies van een uur of 2.5 rijden, en dan Ionity pakken het wat sneller gaat. Anders schiet ik qua laadsnelheid ten opzichte van de polestar 2, met de wintersport er niks mee op.
Ik heb net geprobeerd de route te plannen naar mijn wintersport dorp, 1050 KM, dan zegt hij 4 laadstops, wel gelukkig plant hij Ionity's in, 30 minuten per laadstop. Zal hopelijk in realiteit wat sneller zijn.
/edit, probleem blijft. Straks maar even de kwikfit bellen.
[ Voor 12% gewijzigd door 4v4t4r op 30-12-2025 15:39 ]
Zeekr 7x Privilege AWD
Wat vind jij van het aangeven van de max snelheid in het bestuurders display?Rioja1969 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:47:
Ik heb de afgelopen dagen 800 km door Duitsland gereden met de 2.1 update. Het stuurgedrag is duidelijk verbeterd en daar ben ik erg blij mee. Bij veel wind voel ik nog wel steeds wat ‘oud gedrag’. Blijkbaar is de auto erg gevoelig voor wind, ondanks de op het oog gestroomlijnde carrosserie.
Algemene observaties:
Ik heb daar een uitgebreide correspondentie over gehad nav een ticket die ik er over heb ingediend heb.
Ik heb nog nooit een auto gereden in de afgelopen 10 jaar die er zo vaak naast zit als de Zeekr 7x. Waar ik 100 mag toont ie regelmatig 50, waar ik 80 mag toont ie soms 10km, waar ik 50 mag toont ie soms 10. Het is echt willekeur. Op de snelwegen gaat het redelijk goed. Zowel het uitlezen van een bord, alswel het gewoon weten hoe hard je op een NL rijksweg mag, schijnt ie niet te weten. Volgens HtH klagen meerdere rijders hier over. Ik heb foto's en al ingediend en tegenwoordig in de 2.1 s/w versie meld ik het direct vanuit de navigatie app met feedback, weten ze meteen waar ik reed.
ik gebruik Spotify via Android Auto en heb dan alle spotify features voorhanden (en ik kan mijn gedownloade muziek gebruiken) ipv de ingebouwde spotify app gebruiken die in notime mijn 7GB data abbo leegslurpt.tbee schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:16:
Nou, ik heb mijn 7X, vers uit de verpakking. Wat mij opviel is dat ik geen shuffle kan aanzetten op spotify. Zie ik wat over het hoofd?
Als je een iPhone hebt zou ik Carplay gebruiken, daarin Spotify starten en dan kiezen of je navigeert binnen Carplay of via de Zeekr Navi.
Voordeel is dat de album art en muziek info ook in de miniplayer te zien is in de Zeekr navi, ook al draait Spotify binnen Carplay of Android Auto.
Thanks, dit ga ik uitproberen in de proefrit binnenkort met Android AutoWizzyBrown schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:56:
[...]
ik gebruik Spotify via Android Auto en heb dan alle spotify features voorhanden (en ik kan mijn gedownloade muziek gebruiken) ipv de ingebouwde spotify app gebruiken die in notime mijn 7GB data abbo leegslurpt.
Als je een iPhone hebt zou ik Carplay gebruiken, daarin Spotify starten en dan kiezen of je navigeert binnen Carplay of via de Zeekr Navi.
Voordeel is dat de album art en muziek info ook in de miniplayer te zien is in de Zeekr navi, ook al draait Spotify binnen Carplay of Android Auto.
In de zomervakantie heb ik in Duitsland en Italië vaak Ionity’s gepakt en dat ging met gemak boven de 300 kW. Dat dit nu niet lukt ligt in mijn geval waarschijnlijk aan een combinatie van ‘teveel mensen die tegelijkertijd laden’ en inferieure cq. verouderde laders (zoals EnWB). Een Noorse reviewer op Youtube was ook niet echt te spreken over EnWB. Idealiter ligt de SoC op het moment van laden tussen 10 en 20% en moet de accu op de juiste temperatuur voorbereid worden en dat duurt in de winter uiteraard langer dan in de zomer. Ik ben helaas nog nooit boven de 400 kW geweest, maar dat komt mede omdat ik zelden een snellader pak. Eigenlijk alleen als ik de grens over ga. Voor het grootste deel gebruik ik mijn eigen laadpaal op mijn oprit. Dat maakt mij niet bepaald een ervaringsdeskundige op het gebied van snelladen 😁burnfout schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:21:
[...]
Ik heb helaas precies dezelfde ervaring, ik heb hem nu een 6 weken, verschillende snelladers in NL geprobeerd, maar sneller dan 210 heb ik nog niet gezien. Valt erg tegen. Het zal inderdaad aan temparatuur liggen de laatste tijd, dat had ik van te voren niet goed voor ogen.
Ik heb helaas dezelfde ervaring als jij. Er klopt meestal niks van. Daar moet nog wel een keer een fix voor komen. Apps als Google Maps en Flitsmeister doen dit al jaren met 2 vingers in de neus!WizzyBrown schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:59:
[...]
Wat vind jij van het aangeven van de max snelheid in het bestuurders display?
Ik heb daar een uitgebreide correspondentie over gehad nav een ticket die ik er over heb ingediend heb.
Ik heb nog nooit een auto gereden in de afgelopen 10 jaar die er zo vaak naast zit als de Zeekr 7x. Waar ik 100 mag toont ie regelmatig 50, waar ik 80 mag toont ie soms 10km, waar ik 50 mag toont ie soms 10. Het is echt willekeur. Op de snelwegen gaat het redelijk goed. Zowel het uitlezen van een bord, alswel het gewoon weten hoe hard je op een NL rijksweg mag, schijnt ie niet te weten. Volgens HtH klagen meerdere rijders hier over. Ik heb foto's en al ingediend en tegenwoordig in de 2.1 s/w versie meld ik het direct vanuit de navigatie app met feedback, weten ze meteen waar ik reed.
Hoe er wel rekening mee dat de audiokwaliteit van de onboard Spotify app een stukje beter is dan via Carplay. Je moet dan wel even in de onboard app de geluidskwaliteit op erg hoog zetten. Als je toch Carplay wilt gebruiken, doe dat dan wired ipv via bluetooth. Scheelt ook qua audiokwaliteit.FJP84 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:04:
[...]
Thanks, dit ga ik uitproberen in de proefrit binnenkort met Android Auto
Bij mij valt het trouwens best mee met het dataverbruik van Spotify via mijn Premium account. Als je Spotify op je telefoon instelt op lossless audio kwaliteit gaat het dataverbruik wel significant omhoog.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Top. Is goed over nagedachtMvRtje schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:26:
Even nog een leuke gimmick. Als je de achterklep open hebt, en je drukt 2x achter elkaar op de knop dan gaat hij piepen maar kun je rustig met 2 handen spullen uit de auto pakken en zal hij naar een bepaalde tijd dicht gaan of meteen zodra je met je iPhone/Watch wegloopt en de auto op slot gaat. Kan soms erg handig zijn!
De S25 edge en Ultra ondersteunen ook UWB.
iOS exclusiveWizzyBrown schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:21:
Heeft iemand een samsung S25 edge werkend als key i. c. m. Zeekr OS 2.1?
De S25 edge en Ultra ondersteunen ook UWB.
Ja bij mij ook ongeveerIan_ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:43:
De mijne is altijd op in de derde week qua data…
Dit is van een maand waarin ik 1/3 in de auto heb gezeten en wat ik normaal doe.
[Afbeelding]
Ik hou er ook rekening mee door regelmatig via CarPlay af te spelen zodat het niet opgaat, zou niet moeten, ik rij niet eens veel ofzo 😞
Ik koop steeds de 20GB om de maand en declareer het bij de LM. Die neemt het op met Zeekr gezien toen ik hem bestelde en geleverd kreeg: “Fair use Policy” had.Freedive schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:38:
[...]
Ja bij mij ook ongeveer
Ik hou er ook rekening mee door regelmatig via CarPlay af te spelen zodat het niet opgaat, zou niet moeten, ik rij niet eens veel ofzo 😞
Aah ja dat zou ook nog kunnen idd!Ian_ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:49:
[...]
Ik koop steeds de 20GB om de maand en declareer het bij de LM. Die neemt het op met Zeekr gezien toen ik hem bestelde en geleverd kreeg: “Fair use Policy” had.
Welk bewijs had je hiervoor overhandigd? Ik heb hetzelfde ‘probleem’ omdat we de auto al in maart besteld hadden. Bij het activeren van het internet stond in de voorwaarden bij mij wel overal ‘fair use policy’. Moet nog even afwachten hoe dit uitpakt want de aanvraag loopt nog.Ian_ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:49:
[...]
Ik koop steeds de 20GB om de maand en declareer het bij de LM. Die neemt het op met Zeekr gezien toen ik hem bestelde en geleverd kreeg: “Fair use Policy” had.
Wij hebben gisteren ook onze LR opgehaald. De software update 2.1 was al voorgeïnstalleerd. Wat rijdt die heerlijk zeg! Persoonlijk vind ik de Eco-stand het lekkerst rijden met standard steering, omdat dit gewoon het meest relaxed en vergevingsgezind aanvoelt (mijn vriendin wordt snel wagenziek).
Vandaag ook direct de auto laten wrappen voor een two-tone look met zwart dak. Zoals ik eerder aangaf, vind ik de 7x met het zwart dak van de Privilege een stuk sportiever ogen, het resultaat mag er dan ook echt zijn! Kosten (€300,-) vielen mij alleszins mee. Ik ben helemaal blij met onze nieuwe aanwinst 😁
:strip_exif()/f/image/kIoOEwqpphnzsAvgGu0T4DXy.jpg?f=fotoalbum_large)
Moshi schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde banden. Ik ben teruggegaan naar Euromaster om te klagen en ze hebben de banden gebalanceerd, maar het is niet verbeterd.
:strip_exif()/f/image/qWr63LXy79JimsTWlHmwWamr.jpg?f=fotoalbum_large)
Je krijgt deze melding dus ook niet meer weg , en kan geen andere stats meer zien op het display achter het stuur. Best storend. (Kreeg ook geen response op nummer veranderen via het stuur, weet niet of dit daardoor kwam)
Je kan de banden niet resetten zoals bijg bij de volvo, dus morgen terug naar kwikfit, ze gaan maar even kijken...
Zeekr 7x Privilege AWD
Behalve die sensor issue nergens last van gehad, 300km gereden vandaag.Bdm schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:19:
Hmm. Nog meer mensen probleem met michelin winterbanden? Wat ben je van plan hier nog mee te doen?
[...]
Zeekr 7x Privilege AWD
Krijg je melding niet weg door volumeknop op stuur in te drukken?4v4t4r schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:20:
[Afbeelding]
Je krijgt deze melding dus ook niet meer weg , en kan geen andere stats meer zien op het display achter het stuur. Best storend. (Kreeg ook geen response op nummer veranderen via het stuur, weet niet of dit daardoor kwam)
Je kan de banden niet resetten zoals bijg bij de volvo, dus morgen terug naar kwikfit, ze gaan maar even kijken...
Nee, kon ook niet switchen van view (bijv spotify of verbruik info via knop op stuur)RCZ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:00:
[...]
Krijg je melding niet weg door volumeknop op stuur in te drukken?
Soft reset deed ook niets.
Zeekr 7x Privilege AWD
Krypton heeft gereageerd. Blijkbaar komt het door de speciale karakters, de auto lijkt daar op system level nog niet zo lekker mee om te gaan tijdens de verificatie/cache gedeelte.
Haal ‘-’ weg bij Zeekr-xxxx, en het probleem zou opgelost moeten zijn. Deze kan je vinden onder: Settings → Connection → Device name.
:strip_exif()/f/image/L8QDW5iYJedjKxGQs022a9UY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben zelf nog even aan het testen of de auto nu ook automatisch verbindt zodra de hotspot vanzelf aangaat op m’n telefoon.
[ Voor 197% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 30-12-2025 22:34 ]
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Ik heb dit zelfde probleem na bandenwissel waarbij ze mijn sensor hebben gesloopt. Je krijgt dit weg door de rechtse knop (volume) in te drukken als dit in je scherm staat.4v4t4r schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:10:
[...]
Nee, kon ook niet switchen van view (bijv spotify of verbruik info via knop op stuur)
Soft reset deed ook niets.
Daarna is de melding 'gedempt' en kun je wel andere dingen zien.
Hebben ze de sensor vervangen?Frank_P schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:39:
[...]
Ik heb dit zelfde probleem na bandenwissel waarbij ze mijn sensor hebben gesloopt. Je krijgt dit weg door de rechtse knop (volume) in te drukken als dit in je scherm staat.
Daarna is de melding 'gedempt' en kun je wel andere dingen zien.
Zeekr 7x Privilege AWD
Nee nog niet, staat in bestelling. Elke keer als ik instap krijg ik 3x een reeks waarschuwingen dat 1 ve sensoren kapot is.
Jazeker! Ook pas achter gekomen en is heerlijk nu! Als je op het fan logo voor de kachel klikt zie je in het scherm rechts een stuurwiel. Of via uitgebreide menu stoelverwarming (swipen op een stoel icoon) dan kun je ook daar de stuurverwarming inschakelen. Enjoy!Jeffdbr schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 23:47:
Hebben wij eigenlijk stuurverwarming?
Kom dit niet zo snel tegen maar vond ik altijd wel prettig
Bewijs van de fair use staat in de voorwaardes van de bestelling + bevestiging vanuit Zeekr.St3ve-0 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:12:
[...]
Welk bewijs had je hiervoor overhandigd? Ik heb hetzelfde ‘probleem’ omdat we de auto al in maart besteld hadden. Bij het activeren van het internet stond in de voorwaarden bij mij wel overal ‘fair use policy’. Moet nog even afwachten hoe dit uitpakt want de aanvraag loopt nog.
Wij hebben gisteren ook onze LR opgehaald. De software update 2.1 was al voorgeïnstalleerd. Wat rijdt die heerlijk zeg! Persoonlijk vind ik de Eco-stand het lekkerst rijden met standard steering, omdat dit gewoon het meest relaxed en vergevingsgezind aanvoelt (mijn vriendin wordt snel wagenziek).
Vandaag ook direct de auto laten wrappen voor een two-tone look met zwart dak. Zoals ik eerder aangaf, vind ik de 7x met het zwart dak van de Privilege een stuk sportiever ogen, het resultaat mag er dan ook echt zijn! Kosten (€300,-) vielen mij alleszins mee. Ik ben helemaal blij met onze nieuwe aanwinst 😁
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Momenteel 6 weken eronder en geen problemen, ook niet bij hogere snelheden. Heb even test gedaan van 100- tot 150 km/h met stappen met 5 km/h maar geen abnormaal geluid?Bdm schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:19:
Hmm. Nog meer mensen probleem met michelin winterbanden? Wat ben je van plan hier nog mee te doen?
[...]
Zomerbanden waren dan ook niet versleten bij 12K km en heb zelf geen last van rechtuit problemen gehad.
Winterbanden staan op 3.2 bar.
Er was iemand bezig om dit met zeekr op te nemen, zodat de mensen die ik de fair use periode besteld hebben, dit alsnog zouden krijgen zoals afgesproken toch?Ian_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 05:49:
[...]
Bewijs van de fair use staat in de voorwaardes van de bestelling + bevestiging vanuit Zeekr.
Via de banden of via zeekr?Frank_P schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 22:38:
[...]
Nee nog niet, staat in bestelling. Elke keer als ik instap krijg ik 3x een reeks waarschuwingen dat 1 ve sensoren kapot is.
Zeekr 7x Privilege AWD
Not possibleJaap09 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:30:
Weet iemand ook waar je het geluid wanneer de auto start met opladen uit kunt zetten?
Ja, dat ben ik! 25.09.2025 heb ik een bevestiging gehad. Details kan ik nog niet delen maar zal vandaag nog een poging doen om dit te laten ophelderen zodat de meeste hier met goed nieuws bovenop de update het jaar uit kunnen gaan.Ruben_sim schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:23:
[...]
Er was iemand bezig om dit met zeekr op te nemen, zodat de mensen die ik de fair use periode besteld hebben, dit alsnog zouden krijgen zoals afgesproken toch?
(Worst case deel ik iets komende week).
Via de Renault/Dacia dealer (bij Zeekr ga ik vanuit), daar moet ik namelijk mijn banden laten wisselen van mijn LM.
Wat is de laadtijd van 20 naar 100%. Vanwege de lfp batterij zou ik naar verwachting voor langere reizen direct naar 100% laden. En misschien wel bij dagelijks gebruikt ook, zonder de negatieve gevolgen. Het verschil is dan 80% bij ncm a 75kWh vergeleken met 100% lfp a 75kWh.ubzY3.eMBstiLL schreef op zondag 28 december 2025 @ 20:49:
[...]
Er verschilt eigenlijk maar een handjevol dingen aan de Core. Wat je mist:
Accu t.o.v. LR en Privilege
Gezien hoe snel de 7X kan laden, zag ik niet echt de noodzaak om voor de LR of Privilege te gaan. Even de accu voorverwarmen, 5–10 minuten laden en je kunt weer door.
21-speaker set
De Core heeft (uit m’n hoofd) 12 speakers. Iets minder, maar nog steeds ruim voldoende om muziek hard én goed te laten klinken.
In de instellingen kun je bovendien instellen dat het volume automatisch iets omhoog gaat bij hogere snelheden, om het bandengeluid te compenseren.
Ik merk wel dat Zeekr Sound Effect (nog) niet werkt op de Core, mogelijk omdat hiervoor de 21-speaker setup nodig is.
Luchtvering
Nooit gehad, dus ik mis het niet. En Nederlandse wegen behoren over het algemeen tot de beste in de EU.
Nappa-lederen stoelen
Tijdens de proefrit in de LR vond ik ze erg fijn zitten, maar met de stoffen stoelen in de Core merk ik eerlijk gezegd nauwelijks verschil in zitcomfort.
Stoelventilatie
Zelf nooit gehad, dus mis ik (voor nu) ook niet.
Minder pk’s
415 pk is meer dan voldoende — je rijdt praktisch iedereen eruit, totdat je een Privilege tegenkomt. Dan wint die uiteindelijk nét over de streep 😜
Maar goed: hoe meer, hoe beter zeggen we dan maar hahaha.
Heads-up display (HUD)
Zit er trouwens ook niet op — en ik heb het zelf ook nooit gehad. Aangezien Zeekr nog wat werk te doen heeft om het volledige potentie van de HUD te benutten, was het voor mij op dit moment geen echte meerwaarde.
Elektrische stuurverstelling
Eerlijk gezegd vind ik handmatig verstellen nog steeds de meest efficiënte manier, vooral als je het snel even tijdens het rijden wilt aanpassen.
Ik weet niet of de Core Business Edition deze functie wél krijgt.
Ik rij overigens nog met de v1 Core uitvoering. Nu Zeekr de Business Edition heeft uitgebracht, voelt dat achteraf wel een gemiste kans. Volgende ronde ga ik waarschijnlijk voor de Business Edition.
Voor de rest is de Core praktisch identiek aan de LR en Privilege.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Ik draai ook evcc en zou ook graag de soc uitgelezen willen hebben. Ik heb al pogingen gedaan om dit met obd te doen maar nog zonder succes.petermdevries schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:26:
[...]
ja inderdaad, interessant. Ben wat aan het spelen met evcc en zou eigenlijk de soc van de Zeekr willen weten en die lijkt hier on de response te zitten.
Of weet iemand of deze api sowieso ergens beschreven staat?
Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand dit al gelukt is?
Ik heb de versie met de codering voor Mercedes-Benz AMG ipv de XL. De XL zou 4db stiller zijn en dat geloof ik wel want deze zijn best hoorbaar. Ze trillen ook wat. Moet daar (het trillen) eigenlijk nog een keertje mee terug maar het ontbreekt mij aan de tijd daarvoor..Bdm schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:19:
[...]
Dat moet wel kunnen. Ergens bij algemene instellingen onder geluid of energie management of light exterieur instellingen zit een optie om de lichten en geluid uit te zetten als je nabij de auto komt met de sleutel of als deze start met laden. Ik heb bij mij beide uitgezet.
Dat was ik, thanks 🙏 Dat ziet er inderdaad erg goed, bruikbaar en overzichtelijk uit. Ik kan mij voorstellen dat je dit alleen krijgt als je op een willekeurig moment zoekt naar laders in de buurt, klopt dat? Waar het bij mij steeds mis gaat is dat ik van tevoren een lange route inplan, waarbij sowieso een keer geladen moet worden. In dat geval bepaalt de navigatie eigenlijk bij welke snellader ik onderweg moet stoppen om te laden. In de meeste gevallen kiest hij dan een snellader die niet aan mijn voorkeuren voldoet. Volg ik dan een verkeerd proces, wat doe ik verkeerd? Moet ik de snellader voor aanvang van de route al selecteren of kan dat tijdens de reis ook nog met al die mooie details mbt snelheid en beschikbaarheid van de laders. Tijdens de reis zie ik volgens mij minder details over de lader waar de navigatie mij naartoe wil sturen.Ian_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 04:40:
Ik weet niet meer wie het vroeg maar wat betreft laders zie ik altijd (bijgevoegd) wat er beschikbaar is, vermogen en hoeveel outputs.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nogmaals dank voor jouw hulp, wordt zeer gewaardeerd 👍
Ik ben nu bij kwikfit, ze stoppen er een nieuwe sensor in zeggen ze. Let's see 😊Frank_P schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:20:
[...]
Via de Renault/Dacia dealer (bij Zeekr ga ik vanuit), daar moet ik namelijk mijn banden laten wisselen van mijn LM.
Zeekr 7x Privilege AWD
Even terugkomend op het geluid; het is echt anders dan mijn model S. En op dezelfde manier als dat mijn JBL oortjes echt anders klinken dan mijn Sony oortjes; de Tesla en JBL hebben een vollere bas. De speaker in de portier in de Tesla is ook veel groter dan die in de portier van de Zeekr.
Ik moet eerlijk zeggen, dat als ik een lange rit maak ik een adres invul en dan kijk waar de auto wilt laden en zo nodig aanpas. Doordat ik binnen de Benelux + Duitsland altijd filter op:Rioja1969 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:55:
[...]
Dat was ik, thanks 🙏 Dat ziet er inderdaad erg goed, bruikbaar en overzichtelijk uit. Ik kan mij voorstellen dat je dit alleen krijgt als je op een willekeurig moment zoekt naar laders in de buurt, klopt dat? Waar het bij mij steeds mis gaat is dat ik van tevoren een lange route inplan, waarbij sowieso een keer geladen moet worden. In dat geval bepaalt de navigatie eigenlijk bij welke snellader ik onderweg moet stoppen om te laden. In de meeste gevallen kiest hij dan een snellader die niet aan mijn voorkeuren voldoet. Volg ik dan een verkeerd proces, wat doe ik verkeerd? Moet ik de snellader voor aanvang van de route al selecteren of kan dat tijdens de reis ook nog met al die mooie details mbt snelheid en beschikbaarheid van de laders. Tijdens de reis zie ik volgens mij minder details over de lader waar de navigatie mij naartoe wil sturen.
Nogmaals dank voor jouw hulp, wordt zeer gewaardeerd 👍
- Preferred: IONITY & Fastned
- Avoid: Shell recharge & ENWB & Electra & Allego
Samenvatting:
- Batterijen vinden het fijn om ongeveer tussen de +25C en +30C te zitten.
- Hoe lager de SoC% hoe hoger het piekvermogen
- Wanneer het koud is, precondition je de batterij
- Wanneer het warm is, kan je het aanzetten maar vaak is de batterij al op temperatuur
- Zeekr limiteert precondition tot 20%
- Indien onder 20% werkt het niet, je kan de knop indrukken maar er gebeurd geen pepernoot
Simpele oplossing, Zeekr moet precondition toelaten tot minimaal 10% en ben zelf van mening tot 5% met een pop-up (kost energie).
[ Voor 28% gewijzigd door Ian_ op 31-12-2025 10:19 ]
Hj zakt nu wel iets in naar 285 rond de 40%
/edit, nu op 60% nog steeds 240kW
/edit 2 op 75% nog steeds met 195kW (hij zit nu op 215 zelfs op 80%)
[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 31-12-2025 10:38 ]
Zeekr 7x Privilege AWD
Helder, bedankt Ian 👍Ian_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:12:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen, dat als ik een lange rit maak ik een adres invul en dan kijk waar de auto wilt laden en zo nodig aanpas. Doordat ik binnen de Benelux + Duitsland altijd filter op:Kom ik altijd goed uit. Wat betreft precondition en laadsnelheid kan ik een heel boekwerk schrijven over wat beter kan bij Zeekr maar veel staat al in tickets.
- Preferred: IONITY & Fastned
- Avoid: Shell recharge & ENWB & Electra & Allego
Samenvatting:Stel je rijdt weg met 25% naar een bestemming en precondition staat aan om tussentijds te laden. Dit gaat goed tot de SoC >20%, dan stopt het verwarmen van de batterij. Door het koude weer kan het zijn dat de opwarmen door rijden (is minimaal) de batterij zelfs laat afkoelen. Fijn met 10% bij je snellader en je hebt een koude batterij, wat weer resulteert in lagere snelheden.
- Batterijen vinden het fijn om ongeveer tussen de +25C en +30C te zitten.
- Hoe lager de SoC% hoe hoger het piekvermogen
- Wanneer het koud is, precondition je de batterij
- Wanneer het warm is, kan je het aanzetten maar vaak is de batterij al op temperatuur
- Zeekr limiteert precondition tot 20%
- Indien onder 20% werkt het niet, je kan de knop indrukken maar er gebeurd geen pepernoot
Simpele oplossing, Zeekr moet precondition toelaten tot minimaal 10% en ben zelf van mening tot 5% met een pop-up (kost energie).
Ben benieuwd naar een foto van die instelling!St3ve-0 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 09:49:
[...]
Dat moet wel kunnen. Ergens bij algemene instellingen onder geluid of energie management of light exterieur instellingen zit een optie om de lichten en geluid uit te zetten als je nabij de auto komt met de sleutel of als deze start met laden. Ik heb bij mij beide uitgezet.
Volgens mij heeft niemand die hier nog gevonden ;-)
Gisteren voor elkaar gekregen door de eerdere tip met proxyman de api request eruit te vissen en als custom vehicle met vervolgens een http plugin als source de soc te implementeren.ff2000 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:43:
[...]
Ik draai ook evcc en zou ook graag de soc uitgelezen willen hebben. Ik heb al pogingen gedaan om dit met obd te doen maar nog zonder succes.
Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand dit al gelukt is?
Maar het token zal beperkt aantal dagen geldig zijn en ik weet nog niet of en hoe ik een nieuw token kan ophalen. Die call heb ik nog niet langs zien komen dus even afwachten.
Gisteravond werkte het wel zoals verwacht.
Herkent iemand dit en is dit te beïnvloeden?
(Ik wacht nog op de update naar 2.1, auto op 23/12 opgehaald).
[ Voor 11% gewijzigd door BUX73 op 31-12-2025 11:13 ]
https://www.anwb.nl/auto/...n-in-oostenrijk-verplichtAppel01 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:42:
Nav eerdere vragen over sneeuwkettingen, de Goodyear Ultra Grip / Issegood maat XXL zijn soort sloffen (e50 bij amazon) maar naar t lijkt wel gecertificeerd voor oa duitsland, oostenrijk, frankrijk.
Let op: sneeuwsokken worden in Oostenrijk niet gezien als sneeuwkettingen, maar als wegrijhulpen (Anfahrhilfen). Sneeuwsokken zijn in Oostenrijk dus geen volwaardig alternatief voor sneeuwkettingen.
Hierbij: settings > lighting> exterior, de twee schuifjes ‘approach’ en ‘charging’ lights uitzetten. Ik heb wel 2.1 trouwens.Freedive schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:51:
[...]
Ben benieuwd naar een foto van die instelling!
Volgens mij heeft niemand die hier nog gevonden ;-)
Edit: Excuus, zie nu dat het je om het geluid ging. Niet de verlichting.
[ Voor 4% gewijzigd door St3ve-0 op 31-12-2025 12:01 ]
Als je die API uitvogelt, do share!petermdevries schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:54:
[...]
Gisteren voor elkaar gekregen door de eerdere tip met proxyman de api request eruit te vissen en als custom vehicle met vervolgens een http plugin als source de soc te implementeren.
Maar het token zal beperkt aantal dagen geldig zijn en ik weet nog niet of en hoe ik een nieuw token kan ophalen. Die call heb ik nog niet langs zien komen dus even afwachten.
Zie onderstaande:ReseT schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:42:
[...]
Wat is de laadtijd van 20 naar 100%. Vanwege de lfp batterij zou ik naar verwachting voor langere reizen direct naar 100% laden. En misschien wel bij dagelijks gebruikt ook, zonder de negatieve gevolgen. Het verschil is dan 80% bij ncm a 75kWh vergeleken met 100% lfp a 75kWh.
/f/image/Bo79F1ON8vvkhHjAKQrIH6rg.png?f=fotoalbum_large)
@Ian_ ik was afgelopen week naar Groen Goud Biervliet (Middenweg 13A 4521 PG Biervliet) gereden, alleen deed ik dit om 03:30 en -2 buiten zonder voor verwarmen ivm zware rechtervoet. Ik arriveerde met 8%, dus niet echt een top resultaat. Moet hoger kunnen, ff beter timen.
Ik ga komende weken ff wat vaker testen om wat betere beeld te creëren.
Overigens heb ik gelezen dat FastNed in het zuiden een handjevol snelladers gaat (of heeft inmiddels al) upgraden naar 400KW. Hadje ook al wat gezien/gehoord etc? Specs zijn dan ook haalbaar voor 7x of word ie gethrottled?
Fastned werkt samen met Alpitronic en ABB. Beide 400 kW laders kunnen tot 600 A boost leveren en kunnen nominaal output leveren over de gehele voltage lijn. Dit resulteert in bijvoorbeeld dit (wat nog steeds niet maximaal is)ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:31:
[...]
Zie onderstaande:
[Afbeelding]
@Ian_ ik was afgelopen week naar Groen Goud Biervliet (Middenweg 13A 4521 PG Biervliet) gereden, alleen deed ik dit om 03:30 en -2 buiten zonder voor verwarmen ivm zware rechtervoet. Ik arriveerde met 8%, dus niet echt een top resultaat. Moet hoger kunnen, ff beter timen.
Overigens heb ik gelezen dat FastNed in het zuiden een handjevol snelladers gaat (of heeft inmiddels al) upgraden naar 400KW. Hadje ook al wat gezien/gehoord etc? Specs zijn dan ook haalbaar voor 7x of word ie gethrottled?
:strip_exif()/f/image/pd4PVGiIL6lmcjxTXSGZ9Sh5.jpg?f=fotoalbum_large)
Fastned heeft vrij veel laders al een update gegeven, filter in de app maar een op 400 kW en nu ook een pilot tussen Lelystad en Almere (600 A boost dus nog steeds “limited by EVSE”
:strip_exif()/f/image/iSwSP6iVHluqhcKFfmywVN7U.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort Q1 wordt er een ‘true’ 560 kW lader geïnstalleerd “public” die tot 700 A kan gaan. Dan kunnen we de 7X eens goed testen!
Heb het wel eens vaker gedeeld, maar dit is mijn record en heb nergens online nog hoger gezien (besides 🇨🇳 die op GB/T laden)
Dit is wel veelbelovend. En voor ons een reden om misschien toch voor de 75kW LFP te gaan. Want die paar keer dat we het nodig hebben, zijn we toch niet klaar met één keer snelladen. Dus kunnen we bij hoge laadsnelheid net zo goed met de kleinere accu rijden. Voor de rest van het jaar is de 75 kWh accu eigenlijk ook wel voldoende.ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:31:
[...]
Zie onderstaande:
[Afbeelding]
Nu nog even hopen dat de Zeekr 7GT snel uit komt, want die heeft dezelfde batterijen en is als het goed is nog zuiniger. Dat maakt de 75kWh extra interessant en zou meestal wel 400+ km in praktijk moeten geven.
Xpeng heeft zowel de kleine als de grote batterij in LFP uitgevoerd en is helemaal van NMC afgestapt. Maar de G9 is natuurlijk een flink maatje groter zodat er 95kWh LFP onder past. Onder de G6 ligt 81kWh.
Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.
Ik heb op mijn wintersport ook al diverse malen bijna of helemaal de 400kw aangetikt en in een kwartiertje zit je dik over de 80% waardoor de auto nog aan het wachten is op onze pitstop ipv ik op de auto. Zie hier een paar fotosIan_ schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:12:
[...]
Fastned werkt samen met Alpitronic en ABB. Beide 400 kW laders kunnen tot 600 A boost leveren en kunnen nominaal output leveren over de gehele voltage lijn. Dit resulteert in bijvoorbeeld dit (wat nog steeds niet maximaal is)
[Afbeelding]
Fastned heeft vrij veel laders al een update gegeven, filter in de app maar een op 400 kW en nu ook een pilot tussen Lelystad en Almere (600 A boost dus nog steeds “limited by EVSE”
[Afbeelding]
Binnenkort Q1 wordt er een ‘true’ 560 kW lader geïnstalleerd “public” die tot 700 A kan gaan. Dan kunnen we de 7X eens goed testen!
Heb het wel eens vaker gedeeld, maar dit is mijn record en heb nergens online nog hoger gezien (besides 🇨🇳 die op GB/T laden)
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/VFwldBA7zSHsgeKfqW2MMQwJ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rDiPehGu05GsUO4wvjkTXrLJ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e0iSszHxmiupfc7LuapwzCvY.jpg?f=fotoalbum_large)
320 kW beschikbaar op het moment van laden die de Zeekr 7X wel heeft uitgespeeld voor het grootste gedeelte 😅Belskuh schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:38:
[...]
Ik heb op mijn wintersport ook al diverse malen bijna of helemaal de 400kw aangetikt en in een kwartiertje zit je dik over de 80% waardoor de auto nog aan het wachten is op onze pitstop ipv ik op de auto. Zie hier een paar fotos
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beide hebben hun voor- & nadelen, maar laat wel duidelijk zo’n dat het hele productieproces nog te verwaarlozen is qua CO2 etcetera.sjoerd-p schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:22:
[...]
Dit is wel veelbelovend. En voor ons een reden om misschien toch voor de 75kW LFP te gaan. Want die paar keer dat we het nodig hebben, zijn we toch niet klaar met één keer snelladen. Dus kunnen we bij hoge laadsnelheid net zo goed met de kleinere accu rijden. Voor de rest van het jaar is de 75 kWh accu eigenlijk ook wel voldoende.
Nu nog even hopen dat de Zeekr 7GT snel uit komt, want die heeft dezelfde batterijen en is als het goed is nog zuiniger. Dat maakt de 75kWh extra interessant en zou meestal wel 400+ km in praktijk moeten geven.
Xpeng heeft zowel de kleine als de grote batterij in LFP uitgevoerd en is helemaal van NMC afgestapt. Maar de G9 is natuurlijk een flink maatje groter zodat er 95kWh LFP onder past. Onder de G6 ligt 81kWh.
Precies. Voor werk rijd ik zo’n 80% snelweg en 20% stad/dorp. Daarom laad ik ’m meestal tot 100% en soms zelfs 2 / 3 keer per dag, afhankelijk van hoe druk het is.sjoerd-p schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:22:
[...]
Dit is wel veelbelovend. En voor ons een reden om misschien toch voor de 75kW LFP te gaan. Want die paar keer dat we het nodig hebben, zijn we toch niet klaar met één keer snelladen. Dus kunnen we bij hoge laadsnelheid net zo goed met de kleinere accu rijden. Voor de rest van het jaar is de 75 kWh accu eigenlijk ook wel voldoende.
Heb ik bijvoorbeeld een rit Maastricht → Hoogeveen, dan is het gewoon verstandig om zoveel mogelijk bereik te hebben.
In mijn situatie is LFP daarom ook logischer en het werd zelfs geadviseerd door de LM. Zij houden alles bij qua kilometers per maand, kwartaal en jaar.
Op basis daarvan maakt de LM rapporten met statistieken, zodat ik precies inzicht heb in wat ik heb gereden, hoe vaak ik laad en hoe lang de laadsessies duren.
quote]burnfout schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:21:
[...]
[/quote]
Je kan ook denkbeeldig van tevoren 2 uur langer rekenen voor de hele reis en dan valt ineens alle laadstress van je af;)
Ik weet zeker dat het mee valt. De P2 kakt echt snel in met laadsnelheid na de 55% en de 7x blijft lang door gaan rond de 200kW.menno76 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:43:
[
quote]burnfout schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:21:
[...]
[/quote]
Je kan ook denkbeeldig van tevoren 2 uur langer rekenen voor de hele reis en dan valt ineens alle laadstress van je af;)
Daarnaast als alle laadpleinen vol zitten , de hele dag door trekt dat net het ook niet vermoed ik zo.
Mijn insteek: je bent op vakantie, je bent niet aan het racen om zo snel mogelijk daar/thuis te komen. Ik geniet al van de reis zelf (geen werk stress, rustig aan etc)
Zeekr 7x Privilege AWD
denk maar zo je staat tijdens je vakantie waarschijnlijk in 1 dag meer te wachten bij de skilift dan je heen en terugreis bij de laders. Zeker met kerst. Dus misschien idee je skies alvast om te doen bij een laadplek en even te wennen aan je schoenen;) beetje stretchen4v4t4r schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:47:
[...]
Ik weet zeker dat het mee valt. De P2 kakt echt snel in met laadsnelheid na de 55% en de 7x blijft lang door gaan rond de 200kW.
Daarnaast als alle laadpleinen vol zitten , de hele dag door trekt dat net het ook niet vermoed ik zo.
Mijn insteek: je bent op vakantie, je bent niet aan het racen om zo snel mogelijk daar/thuis te komen. Ik geniet al van de reis zelf (geen werk stress, rustig aan etc)
Okay keurig. Hoe ons op de hoogte.petermdevries schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:54:
[...]
Gisteren voor elkaar gekregen door de eerdere tip met proxyman de api request eruit te vissen en als custom vehicle met vervolgens een http plugin als source de soc te implementeren.
Ik heb niet zo veel verstand van banden, misschien kunnen jullie me verder helpen.Ian_ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:06:
[...]
- Goodyear UltraGrip Performance 3
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV
- Bridgestone Blizzak 6
- Dunlop Winter Sport 5
- Hankook Winter i*cept evo3 W330
Aangezien ik de 7X privé ga rijden, let ik wellicht net wat meer op de uitgave dan wanneer het via een LM gaat.
Ik krijg volgend jaar de 7X business edition met 20" velgen. We hebben winterbanden nodig voor de wintersport.
A.d.h.v. de top 5 die hier eerder waren genoemd ben ik online gaan 'shoppen':
Als ik de goodyear bekijk bij bv Euromaster, dan betaal je daar 381 euro per band (zonder montage), behoorlijk aan de prijs.
https://www.euromaster.nl.../ultra-grip-performance-3
Via een online website zijn ze al een stuk voordeliger, 248 euro per band. Scheelt voor 4 banden dus ruim 500 euro in aanschaf:
https://www.bettertires.c...07f9ab7625dcc562646df131/
Daarmee kan je natuurlijk ook langs een garage gaan om ze te monteren.
Zie ik iets over het hoofd, of heeft iemand anders nog budget tips?
ANWB banden vergelijken, bestellen en laten monteren. Easy savings.Jasper-NL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:06:
[...]
Ik heb niet zo veel verstand van banden, misschien kunnen jullie me verder helpen.
Aangezien ik de 7X privé ga rijden, let ik wellicht net wat meer op de uitgave dan wanneer het via een LM gaat.
Ik krijg volgend jaar de 7X business edition met 20" velgen. We hebben winterbanden nodig voor de wintersport.
Als ik de goodyear bekijk bij bv Euromaster, dan betaal je daar 381 euro per band (zonder montage), behoorlijk aan de prijs.
Via een online website zijn ze al een stuk voordeliger, 248 euro per band. Scheelt voor 4 banden dus ruim 500 euro in aanschaf:
Hierbij:Rmaxx schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:15:
[...]
Meeste zal max 110 zijn en overwegend 50-70. Eerlijk gezegd ben ik niet zo bang voor het bereik kwestie van een beetje plannen en laadpalen staan werkelijk overal tegenwoordig. Testritje gemaakt; audio was iets minder maar meer dan goed genoeg, Auto reed wel heerlijk verder. Was alleen ineens niks duidelijk over de privatelease prijzen, heel wazig. De berekening die er 2 dagen op heeft gestaan werkt al een week niet meer. Je kunt er nu wel een trekhaak bij kiezen, maar er komt geen getal meer uit. Tja dan weet je nog niks. Even afwachten dus of het nu wel of geen optie is. Zou jammer zijn, maar voor deze bedragen wel meer keuzes natuurlijk.
Zeekr 7X Core – winter testrit (4 °C) – cijfers, verbruik & observaties
Startcondities
100% SOC → 480 km op het driver display
Start km-stand: 11.697 km
Buitentemperatuur: 4 °C (vertrek ongeveer 22:17)
Banden: 2.5 bar bij vertrek (4 °C)
Rijmodus: Comfort
ACC & LCC ingesteld op 110 km/u → GPS: ± 107,8 – 108 km/u, praktisch non-stop
Banden: Continental EcoContact 7 19"
Climate instellingen
22 °C • A/C aan • ECO mode
Stoelverwarming: AUTO
Stuurverwarming: AUTO
Rond 23:00 aangepast naar:
Climate naar 19 °C
Stoelverwarming uit
Stuurverwarming bleef op AUTO
:strip_exif()/f/image/Fek3puPKLwaEm7HD6KHxejA6.jpg?f=fotoalbum_large)
Tripstatistieken (auto)
3h 9min
330,0 km
73,8 kWh totaal
Statisch verbruik: 0,0 kWh
Gemiddeld: 108 km/u
Omgerekend: ≈ 22,4 kWh / 100 km
Voor 4 °C, constante snelweg en ACC vind ik dat behoorlijk netjes.
Energieverdeling (systeem)
Uit het energierapport:
96,0% → Drive system
1,6% → Airconditioning
2,3% → 12V / low-voltage
0,0% → Battery temp control
0,1% → Overig
Interessant dat battery temp control op 0% bleef, kennelijk was pre-conditioning / thermal management hier nauwelijks nodig tijdens de rit.
:strip_exif()/f/image/Mdgfk3YY9jlYZoT2KvWh5LYs.jpg?f=fotoalbum_large)
Verbruiksverloop
De grafiek schommelde meestal rond:
~21–25 kWh/100 km, met wat pieken bij wind / hoogteverschil / inhalen etc.
:strip_exif()/f/image/xXPQSWA9XwsWThB2PTZ7jiTV.jpg?f=fotoalbum_large)
Aankomst: 01:33
Nog ~10 km over op het display + reserve tank.
Buitentemp nog steeds 4 °C
Banden opgewarmd naar 18 °C / 2.8 bar
Eindstand teller: 12.032 km
Totale rit: 335 km op één lading, wintercondities, ACC ±108 km/u.
[ Voor 5% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 01-01-2026 03:05 ]
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 02:14:
[...]
Hierbij:
Zeekr 7X – winter testrit (4 °C) – cijfers, verbruik & observaties
Startcondities
Climate instellingen
Climate naar 19 °C
Stoelverwarming uit
[Afbeelding]
Tripstatistieken (auto)
3h 9min
330,0 km
73,8 kWh totaal
Uit het energierapport:
96,0% → Drive system
1,6% → Airconditioning
2,3% → 12V / low-voltage
0,1% → Overig
Interessant dat battery temp control op 0% bleef, kennelijk was pre-conditioning / thermal management hier nauwelijks nodig tijdens de rit.
[Afbeelding]
Verbruiksverloop
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Core of long range of privelege?
Thanks, aangepast in de post 🙂
Same, knaagt toch iets van een vraag of je nou vergeten bent, of dat t om een of andere reden gewoon lang duurt4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 08:13:
Ik wil eigenlijk best graag de nieuwe update 🤣 morgen op stap naar Duitsland
Lees hier en FB etc best wat mensen die noy niet hebben, hoop gewoon dat het vanzelf komt!PVal24 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 09:58:
[...]
Same, knaagt toch iets van een vraag of je nou vergeten bent, of dat t om een of andere reden gewoon lang duurt
Zeekr 7x Privilege AWD
Allereerst de beste wensen en een gezond 2026 gewenst!!
Omdat ik deze maand een nieuwe leaseauto mag uitzoeken ben ik naar de zeekr 7x aan het kijken.
Graag wilde ik toch nog om wat advies of ervaringen vragen. Momenteel zie ik dat je de Core business edition voor een zeer interessante prijs kunt aanschaffen die eigenlijk al helemaal compleet is. (Alleen trekhaak moet er nog bij) nu begin ik toch te twijfelen. Ik kan ook de LR nemen maar dan helemaal standaard. Dus in het wit en met de standaard velgen.
Mijn vraag is wat voor de aankomende jaren belangrijker gaat zijn (5 jaar) de extra 135 km batterij of de mooie looks😉 ik zit dus enorm te twijfelen…. Zitten er mensen met hetzelfde “probleem”😉 hoor het graag.
Groeten.
Ik heb een LR en opgehaald op 17/11. Helaas ook nog geen update binnen. Refreshen, hotspot, rijden met hotspot connectie, reboots, app update, niks lijkt invloed te hebben in ieder geval dus geduld neem ik aan.4v4t4r schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:02:
[...]
Lees hier en FB etc best wat mensen die noy niet hebben, hoop gewoon dat het vanzelf komt!
Ik ga 10/01 op wintersport dus de druk neemt wat toe 😂
Mijn huidige EV6 heeft bij 100% altijd een (behoorlijk nauwkeurige) andere schatting van de afstand op basis van historische gegevens.
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 02:14:
[...]
Hierbij:
Zeekr 7X Core – winter testrit (4 °C) – cijfers, verbruik & observaties
Startcondities
Climate instellingen
Climate naar 19 °C
Stoelverwarming uit
[Afbeelding]
Tripstatistieken (auto)
3h 9min
330,0 km
73,8 kWh totaal
Uit het energierapport:
96,0% → Drive system
1,6% → Airconditioning
2,3% → 12V / low-voltage
0,1% → Overig
[Afbeelding]
Verbruiksverloop
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Be reasonable.... do it my way
Voor de privé-auto kijk ik ook altijd even verder dan Euromaster of Kwikfit. Op internet bestellen en dan zelf bij een garage de montage regelen scheelt vaak een hoop geld. Wel goed op letten dat je band met juiste specs besteld. Deze gelijk houden aan de originele banden. Dus ook max gewicht en max snelheid. Hogere snelheidscodering mag wel. Lager zou ik niet doen. Hoger gewicht zou ik niet gauw doen. Deze gelijk houden met origineel. Let ook goed op de dotcode. Op internet worden vaak nieuwe banden aangeboden die toch al 3 jaar of ouder zijn. Dotcode werkt met cijfers. Staat altijd op de band. Als er bijvoorbeeld staat 2524 dan is het een band die gemaakt is in week 25 van 2024.Jasper-NL schreef op woensdag 31 december 2025 @ 20:06:
[...]
Ik heb niet zo veel verstand van banden, misschien kunnen jullie me verder helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door RCZ op 01-01-2026 10:46 ]
- WLPT range
- Dynamic range
Waar de onderste is op basis van je rijgedrag en veel nauwkeuriger is.
Bij mij is het bijvoorbeeld:
- WLPT 618 km 100%
- Dynamic 520 km
/f/image/vkEcxnW6VzEffsXx1XM7RAi7.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VVMOfPT22E6FExZbZ8QfPVdt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3gLU5biEKxAY6mrdVvvWVHVF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jSfje880pXByBY1ZGZKTY3u7.jpg?f=fotoalbum_large)