LR met alleen korte ritjes in bebouwde kom afgelopen 2 weken: rond de 28. Verwarming op 23 (en 15min voorverwarmen + stoelen+stuur), Comfort rijstand.burnfout schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:56:
[...]
Ik zit rond de 24 met mijn priv, verwarming op 22, eco nog nooit gebruikt eigenlijk.
De rit 2 (op het schermpje achter het stuur) staat wel echt elke dag op 38 ofzo, ik snap niet zo goed hoe het gemiddelde daarmee op 24 uitkomt. Vraag me af of Rit 2 wel klopt.
Mijn auto zit qua verbruik nu op 24 (LR), maar ik heb de afgelopen week dan ook uitgebreid de auto voorverwarmt voordat ik ging rijden, dus daar zit veel verbuik in.
Daarnaast is winterbanden ten opzichte van zomerbanden zo al 1 kWh meer aan verbruik, dat merkte ik in de P2 al en nu zie ik weer hetzelfde gebeuren, zodra die banden eronder gingen, ging het gebruik al meteen omhoog.
Daarnaast is winterbanden ten opzichte van zomerbanden zo al 1 kWh meer aan verbruik, dat merkte ik in de P2 al en nu zie ik weer hetzelfde gebeuren, zodra die banden eronder gingen, ging het gebruik al meteen omhoog.
Mijn auto is besteld met de actie, maar mijn LM zegt nu vrolijk dat omdat de auto pas in December is geleverd de fiscale waarde van de auto incl. de pakketten is want dat is de prijs die geldt bij aflevering. Ben zo 20 EUR per maand meer kwijt aan bijtelling.clydevdl schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:56:
[...]
Is heel simpel: Dat was de pre-order actie toen alle opties gratis werden aangeboden. Nu moet je daar gewoon voor betalen (af-fabriek) en tellen ze logischerwijs dan ook mee voor de bijtelling.
De optie zoals de trekhaak die na levering uit de fabriek wordt gemonteerd telt niet mee voor de bijtelling.
Zijn vanuit mijn werk hier ook nog wel mee bezig, want is volgens mij klinklare onzin.
OnzinElayais schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:07:
[...]
Mijn auto is besteld met de actie, maar mijn LM zegt nu vrolijk dat omdat de auto pas in December is geleverd de fiscale waarde van de auto incl. de pakketten is want dat is de prijs die geldt bij aflevering. Ben zo 20 EUR per maand meer kwijt aan bijtelling.
Zijn vanuit mijn werk hier ook nog wel mee bezig, want is volgens mij klinklare onzin.
Ik heb hier ook last van, wel/geen verbinding. Maar als ik de Bluetooth verbinding (digital key) verwijder kan ik de auto niet meer benaderen vanuit de Zeekr app. Hoe kan ik de app verbinden met het netwerk van de 7X?Jeffdbr schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:52:
Ik heb een vraag over de digitaler,
Ik heb de pas in mijn wallet geïnstalleerd digitaler 3.0
Wat is nu het nut van de digitalkey 1.0?
In de app staat bij verbinding Bluetooth tooth steeds verbind gemaakt/geen verbinding.
Dit blijft zich herhalen. Ik heb het gevoel dat mijn telefoon batterij hierdoor leegloopt.
Als ik de Key 1.0 verwijder heb ik dat niet
Echter de app geeft dan aan geen bt connectie. Is dit erg? Ik weet het niet!
Als ik mijn account op de app uitlog en weer inlog krijg iknu steeds de melding dat ik de digitalkey 1.0 niet heb gemaakt.
Wat is het beste om te doen?
Ik heb dezelfde discussie lopen. Bij mij is de leasebestelling (na 1 mei) niet goed gekoppeld met mijn privebestelling (voor 1 mei). Bij mij gaf de LM aan dat Zeekr de pakketten heeft gefactureerd en dat daarom ook de fiscale waarde hoger is.Elayais schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:07:
[...]
Mijn auto is besteld met de actie, maar mijn LM zegt nu vrolijk dat omdat de auto pas in December is geleverd de fiscale waarde van de auto incl. de pakketten is want dat is de prijs die geldt bij aflevering. Ben zo 20 EUR per maand meer kwijt aan bijtelling.
Deze snap ik wel ondanks hun fout dat dit hoger uitvalt. De waarde van je auto bij bestelling die op de offerte staat is de fiscale waarde… kan niet zo maar aangepast worden.jswinkels schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:45:
[...]
Ik heb dezelfde discussie lopen. Bij mij is de leasebestelling (na 1 mei) niet goed gekoppeld met mijn privebestelling (voor 1 mei). Bij mij gaf de LM aan dat Zeekr de pakketten heeft gefactureerd en dat daarom ook de fiscale waarde hoger is.
Ah dat is wel een belangrijk gegeven om te weten en dan klopt wat de LM zegt zeker weten niet.Elayais schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:07:
[...]
Op basis van welke bedrag is de auto bij het rdw geregistreerd? Als ze daar het bedrag inclusief de optiepakket prijzen hebben geregistreerd is het verklaarbaar maar klopt het volgens mij nog steeds niet.
De fiscale waarde die gepakt moet worden is de waarde op het moment van de bestelling met bijbehorende offerte en niet de waarde van de auto op het moment van aflevering.
Enige wat ik kan verzinnen (aanname) is dat de LM de auto niet daadwerkelijk heeft besteld voor je bij Zeekr en dit pas later heeft gedaan dan ze jou hebben laten geloven binnen de LM portaal.
Ter info ik heb de auto jan 2025 besteld en de auto is mei 2025 geleverd en toen was de auto al uit de actie. Ik heb de auto ook pas eind mei 2025 betaald. De geregistreerde fiscalewaarde was 64k en dus niet 68k na de prijsverhoging van de optiepaketten.
Hier precies hetzelfde: December 2024 besteld en in de eerste week Mei 2025 gekregen.clydevdl schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:03:
[...]
Ah dat is wel een belangrijk gegeven om te weten en dan klopt wat de LM zegt zeker weten niet.
Op basis van welke bedrag is de auto bij het rdw geregistreerd? Als ze daar het bedrag inclusief de optiepakket prijzen hebben geregistreerd is het verklaarbaar maar klopt het volgens mij nog steeds niet.
De fiscale waarde die gepakt moet worden is de waarde op het moment van de bestelling met bijbehorende offerte en niet de waarde van de auto op het moment van aflevering.
Enige wat ik kan verzinnen (aanname) is dat de LM de auto niet daadwerkelijk heeft besteld voor je bij Zeekr en dit pas later heeft gedaan dan ze jou hebben laten geloven binnen de LM portaal.
Ter info ik heb de auto jan 2025 besteld en de auto is mei 2025 geleverd en toen was de auto al uit de actie. Ik heb de auto ook pas eind mei 2025 betaald. De geregistreerde fiscalewaarde was 64k en dus niet 68k na de prijsverhoging van de optiepaketten.
Fiscale waarde is van moment van bestelling die ook op je offerte staat.
Alleen is op mijn leaseofferte wel rekening gehouden met overname van mijn privebestelling (in overleg met Zeekr). De fiscale waarde op mijn offerte is dus lager dan nu in de praktijk.Ian_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:59:
[...]
Deze snap ik wel ondanks hun fout dat dit hoger uitvalt. De waarde van je auto bij bestelling die op de offerte staat is de fiscale waarde… kan niet zo maar aangepast worden.
Zat net even in de auto en alleen maar naar muziek te luisteren. Klinkt toch echt goed. Maar volgens mij zit er meer in door goede tuning. Heeft iemand al een goede setup kunnen inregelen sinds 2.1? Heb al op internet gekeken of er een configuratie (nummer) is die ik dan kan kopiëren maar niks gevonden. Ook niet op Chinese sites via chatgpt.
Wat voor geluid komt er uit de achterkant?nskr83 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:27:
Er komt een geluid uit de achterkant van mijn auto bij lage snelheden en bij het rijden over drempels.
Daarom heb ik via de app een serviceafspraak gemaakt voor aanstaande vrijdag vóór de middag, want dat tijdslot leek vrij (alles na woensdag stond leeg).
Vandaag kreeg ik de bevestigingsmail…
mijn afspraak is op 03-03-2026 😄
Ik denk dat ik blij moet zijn dat het in elk geval niet 2027 is.
Is dat ook een soort gekraak?
Ja, ik hoor het vooral bij lage snelheden en op wegen met stenen. Ook wanneer ik over drempels rijd, is er duidelijk een tikkend/ratelend geluid te horen.MPro schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:58:
[...]
Wat voor geluid komt er uit de achterkant?
Is dat ook een soort gekraak?
Ik kreeg vandaag het bericht dat de levering van mijn LR van week 5 naar week 11 gaat. Eind december bevestigde opdracht bij Ayvens. Terwijl op de site hij als voorraad staat met mijn opties (alle opties behalve trekhaak). Niet blij meeTommyniesje1980 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:20:
Net de knoop doorgehakt aan de LM de bestelling doorgegeven! Witte LR 7X incl. trekhaak. Nu gaat het lange wachten beginnen😉
Misschien interessant voor de HASS gebruikers, zodra de API gebruikt kan worden en de Zeekr HASS integratie helemaal werkt (er zijn experimentele integraties, zoek maar op Github naar Zeekr Home Assistant), kun je via een rest-command ABRP updaten waardoor je SoC en dergelijke beschikbaar komt in ABRP.
Denk hierbij aan een dergelijk commando wat je aan je configuration.yaml file kunt toevoegen:
Daarna heb je alleen een automation nodig die dit triggert als bv. de SoC veranderd (of één van de andere sensors). Je kunt je API key opvragen bij Iterno (contact@iternio.com) en in de app zelf (of op de website) kun je voor een voertuig een API token aanmaken. Deze moet je in de desbetreffende input_text velden (abrp_api_key en abrp_api_token) plaatsen die je kunt aanmaken in Settngs > Devices > Helpers.
Daarmee kun je, ondanks dat Carplay en Android Auto nog geen SoC informatie doorkrijgen, toch gebruiken van ABRP met de huidige SoC inforamtie... Weer een extra navigatie tool... (voor Google weet ik niet of er een dergelijke API is - weet iemand anders dat toevallig?).
Dit gebruikte ik in de Volvo XC40 (die wel een gedocumenteerde API heeft) ook en werkte feilloos 👍
Denk hierbij aan een dergelijk commando wat je aan je configuration.yaml file kunt toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| rest_command:
abrp:
url: >-
http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key={{ states('input_text.abrp_api_key') }}&token={{ states('input_text.abrp_api_token') }}&tlm={
"utc":{{ utcnow().strftime('%s') }},
"soc":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_battery_level') }},
"is_charging":{{ 1 if is_state('binary_sensor.zeekr_XXXX_charging_status', 'on') else 0 }},
"est_battery_range":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_range') }},
"odometer":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_odometer') }},
"lat":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'latitude') | default('null') }},
"lon":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'longitude') | default('null') }},
"power":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_power') }},
"voltage":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_voltage') }},
"current":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_current') }},
"cabin_temp":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_interior_temperature') }},
"tire_pressure_fl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driver') }},
"tire_pressure_fr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passenger') }},
"tire_pressure_rl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driverrear') }},
"tire_pressure_rr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passengerrear') }},
"car_model":"zeekr:7x:25:94:rwd"
}
method: POST
headers:
content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded" |
Daarna heb je alleen een automation nodig die dit triggert als bv. de SoC veranderd (of één van de andere sensors). Je kunt je API key opvragen bij Iterno (contact@iternio.com) en in de app zelf (of op de website) kun je voor een voertuig een API token aanmaken. Deze moet je in de desbetreffende input_text velden (abrp_api_key en abrp_api_token) plaatsen die je kunt aanmaken in Settngs > Devices > Helpers.
Daarmee kun je, ondanks dat Carplay en Android Auto nog geen SoC informatie doorkrijgen, toch gebruiken van ABRP met de huidige SoC inforamtie... Weer een extra navigatie tool... (voor Google weet ik niet of er een dergelijke API is - weet iemand anders dat toevallig?).
Dit gebruikte ik in de Volvo XC40 (die wel een gedocumenteerde API heeft) ook en werkte feilloos 👍
Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript
Ik was al een klein beetje aan het wachten op jou reactie in de app 😉, alleen comment posten daar duurt 7 werkdagen voordat het zichtbaar is.Ian_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:36:
@ubzY3.eMBstiLL
Zag je ticket over PnC maar dat is een hardwarematige aanpassing aan de auto.
Autocharge wordt ook ondersteund en kan je ook indien de CPO het ondersteund (Fastned, Allego) automatisch starten.
Het is niet alleen een contract met Hubject afsluiten.
Nog even terug, Autocharge gebruikt het MAC adres van de auto en is CPO specifiek. Dat werkt, maar is niet gestandaardiseerd en niet echt veilig of overdraagbaar tussen netwerken.
Wat ik bedoel is echte Plug & Charge: certificaat gebaseerde authenticatie waarbij de auto zichzelf cryptografisch identificeert en betaling via het OEM contract loopt (vaak via Hubject, maar niet verplicht).
Zover ik lees vereist dit geen nieuwe hardware in de auto want CCS ondersteunt ISO 15118 al. Het gaat dan vooral om software, certificaten en backend integratie, het verschil zit in de PKI laag en software.
Ik wil ISO 15118 Plug & Charge graag toegevoegd zien naast Autocharge. Ik zag dat dit een maand geleden al is besproken (+ reply van jou), maar ik wilde het toch opnieuw aankaarten, met de gedachten dat als er voldoende vraag naar is zsm geimplementeerd kan worden
Als dit technisch mogelijk is, zou het super zijn als dit snel wordt toegevoegd zodat Zeekr kan mee blijven doen met de rest van de markt als het een standaard word.
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Jup, ben zelf wat dB metingen aan het doen, zie vooral 73dB online staan. Eens kijken in hoeverre dit waar is en of de auto actief meedoet om het geluid te drukken. (Cabin Noise Reduction)Ian_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 06:51:
[...]
Benieuwd naar het geluid gezien uit veel testen het meer is dan geadverteerd wordt.
Ik pak 3 metingen op 80, 100 & 130km/u + buiten temps en tijdstip.
Ik had dit alleen al eerder (moeten/) kunnen doen met de zomerbanden. 😑 Nu dus ff afwachten, TBC.
Oeh, dat is jammer! (Ook gelijk 6 weken!)JorritK schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:10:
[...]
Ik kreeg vandaag het bericht dat de levering van mijn LR van week 5 naar week 11 gaat. Eind december bevestigde opdracht bij Ayvens. Terwijl op de site hij als voorraad staat met mijn opties (alle opties behalve trekhaak). Niet blij mee
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor…succe😉
Dat vind ik ook, je kan de kleur instellen in het HUD-instellingen menu.burnfout schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:40:
[...]
Hoe lang van te voren doe jij je accu voor verwarmen?
Ik heb de laatste paar dagen weer veel gereden, heb nog een paar punten qua nice to haves -
- De oranje kleur van de HUD in sneeuwmodes vind ik eigenlijk wel prettig, zou deze ook wel willen zonder sneeuwmodes.
- De navigatie gaat standaard op gesproken instructies, heel irritant, moet ik elke keer uitzetten
- Graag een spotify profiel per gebruiker
In de Zeekr groep op Facebook heeft iemand zijn eerste ervaringen gedeeld over Ztuner etc. Hij doet dit werk in zijn dagelijkse leven en is daarmee een subject matter expert. Hij ziet op dit moment nog de nodige beperkingen en heeft hierover contact opgenomen met Zeekr. De oude instellingen van voor de 2.1 update lijken vooralsnog de beste resultaten op te leveren (Hifi of Bass met V-shape instelling in de equalizer). Misschien handig om even lid te worden van die FB groep: Zeekr 7x Nederland (673 leden).Nacho1978 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:37:
Zat net even in de auto en alleen maar naar muziek te luisteren. Klinkt toch echt goed. Maar volgens mij zit er meer in door goede tuning. Heeft iemand al een goede setup kunnen inregelen sinds 2.1? Heb al op internet gekeken of er een configuratie (nummer) is die ik dan kan kopiëren maar niks gevonden. Ook niet op Chinese sites via chatgpt.
Kleine waarschuwing voor leaserijders die alleen in NL de laadpas van de zaak mogen gebruiken en voor reizen in het buitenland de Fastned app gebruiken die op je eigen creditcard geregistreerd staat: als je autocharge in de app hebt geactiveerd, dan worden ook in NL de kosten automatisch van jouw privé rekening afgeschreven. Dit was bij mij ooit het geval en ik heb meteen autocharge weer uitgezet. Scheelt een hoop gedoe met achteraf declareren bij de LM.ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:57:
[...]
Ik was al een klein beetje aan het wachten op jou reactie in de app 😉, alleen comment posten daar duurt 7 werkdagen voordat het zichtbaar is.
Nog even terug, Autocharge gebruikt het MAC adres van de auto en is CPO specifiek. Dat werkt, maar is niet gestandaardiseerd en niet echt veilig of overdraagbaar tussen netwerken.
Wat ik bedoel is echte Plug & Charge: certificaat gebaseerde authenticatie waarbij de auto zichzelf cryptografisch identificeert en betaling via het OEM contract loopt (vaak via Hubject, maar niet verplicht).
Zover ik lees vereist dit geen nieuwe hardware in de auto want CCS ondersteunt ISO 15118 al. Het gaat dan vooral om software, certificaten en backend integratie, het verschil zit in de PKI laag en software.
Ik wil ISO 15118 Plug & Charge graag toegevoegd zien naast Autocharge. Ik zag dat dit een maand geleden al is besproken (+ reply van jou), maar ik wilde het toch opnieuw aankaarten, met de gedachten dat als er voldoende vraag naar is zsm geimplementeerd kan worden
Als dit technisch mogelijk is, zou het super zijn als dit snel wordt toegevoegd zodat Zeekr kan mee blijven doen met de rest van de markt als het een standaard word.
Oh nice, ik ga vanmiddag eens kijken.Ahmi schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:43:
[...]
Dat vind ik ook, je kan de kleur instellen in het HUD-instellingen menu.
PnC zoals jij beschrijft is volgens de ISO15118-2 met TLS1.3. Dat laatste is of het wel of niet mogelijk is gezien de chips de root certificates encrypted moet kunnen opslaan. Dat kunnen de meeste niet en dan is er namelijk wel een hardware aanpassing nodig.ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:57:
[...]
Ik was al een klein beetje aan het wachten op jou reactie in de app 😉, alleen comment posten daar duurt 7 werkdagen voordat het zichtbaar is.
Ik zou er niet teveel op hopen dat het met OTA update toegevoegd kan worden.
Autocharge is gewoon mogelijk met een laadpas? Heb ik ook en ga regelmatig naar België en Duitsland bij Fastned.Rioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:10:
[...]
Kleine waarschuwing voor leaserijders die alleen in NL de laadpas van de zaak mogen gebruiken en voor reizen in het buitenland de Fastned app gebruiken die op je eigen creditcard geregistreerd staat: als je autocharge in de app hebt geactiveerd, dan worden ook in NL de kosten automatisch van jouw privé rekening afgeschreven. Dit was bij mij ooit het geval en ik heb meteen autocharge weer uitgezet. Scheelt een hoop gedoe met achteraf declareren bij de LM.
Mijn ervaring tijdens de zomervakantie naar Italië is als volgt: ik kan in NL alleen gratis laden met mijn laaddruppel van Athlon. In het buitenland moet ik alle laadkosten zelf betalen dus had ik de laadapp van Fastned geïnstalleerd, geactiveerd en als betaalmethode mijn privé bank gekoppeld. Daarnaast had ik in de app autocharge geactiveerd. Laden in het buitenland ging allemaal prima, maar toen ik na 3 weken weer in NL kwam en de Fastned stekker in mijn auto deed, begon hij uiteraard meteen te laden waarbij de kosten werden afgeschreven van mijn prive rekening (ipv de LM). Voor mijn eigen situatie is autocharge dus niet handig. Declareren achteraf kost meer tijd dan even zelf de laadpaal instrueren dat ik wil laden. Maar misschien doe ik iets verkeerd en kan het handiger. Het lullige is gewoon dat ik in het buitenland alleen kan laden op eigen kosten. Autocharge weet niet wanneer er iets moet worden afgeschreven via de LM of via mijn privé rekening.Ian_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:40:
[...]
Autocharge is gewoon mogelijk met een laadpas? Heb ik ook en ga regelmatig naar België en Duitsland bij Fastned.
Ik heb vanmorgen nog even lopen knutselen met mijn home assistant integratie (ik moet mijn bandendruk nog controleren zoals je ziet
. Het werkt inmiddels best aardig, alleen krijg ik het niet voor elkaar om ook een nette login te maken. Ik wilde hem toch wel met jullie delen, misschien kan iemand anders nog in de login duiken.
Ik heb hem op Github gezet https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant inclusief wat voorbeeld dashboards.
Ik heb hem op Github gezet https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant inclusief wat voorbeeld dashboards.
weet iemand inmiddels hoe je het geluid bij opstart en afsluiten uitzet?
Netjes!jswinkels schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:08:
Ik heb vanmorgen nog even lopen knutselen met mijn home assistant integratie (ik moet mijn bandendruk nog controleren zoals je ziet. Het werkt inmiddels best aardig, alleen krijg ik het niet voor elkaar om ook een nette login te maken. Ik wilde hem toch wel met jullie delen, misschien kan iemand anders nog in de login duiken.
[Afbeelding]
Die token refresh is wel een rot ding nu
Ik doe het andersomIan_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:40:
[...]
Autocharge is gewoon mogelijk met een laadpas? Heb ik ook en ga regelmatig naar België en Duitsland bij Fastned.
Koppel automatisch laden aan de laadpas. Als ik in het buitenland ben en hij laat niet automatisch dan hou ik 1 van mijn eigen passen ervoor.
Wordt de laadsessie wel gestart met de lease laadpas, dan wacht ik netjes tot ik bericht krijg van mijn werkgever dat ik iets moet betalen. Wordt nog wel eens vergeten.
*** removed complaining***
Blijft een prachtige wagen.... ben (gezond) jaloers op jullie 7x rijders
Blijft een prachtige wagen.... ben (gezond) jaloers op jullie 7x rijders
[ Voor 85% gewijzigd door Rmaxx op 13-01-2026 12:09 ]
BoefjeArCadE schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:35:
[...]
Ik doe het andersom![]()
Koppel automatisch laden aan de laadpas. Als ik in het buitenland ben en hij laat niet automatisch dan hou ik 1 van mijn eigen passen ervoor.
Wordt de laadsessie wel gestart met de lease laadpas, dan wacht ik netjes tot ik bericht krijg van mijn werkgever dat ik iets moet betalen. Wordt nog wel eens vergeten.
Prijs december was nog zonder wegenbelasting dus had je anders ook gehad..
Je hebt gelijk.. ik zie ook nu pas dat de periode in de offerte korter is.. 60 mnd ipv 72... daarom is de prijs zo hoog.RVMano schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:07:
Prijs december was nog zonder wegenbelasting dus had je anders ook gehad..
[ Voor 8% gewijzigd door Rmaxx op 13-01-2026 12:14 ]
Ja, standaard staat mijn laadpas gekoppeld aan laden.ArCadE schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:35:
[...]
Ik doe het andersom![]()
Ik zal de fastned app eens installaren, als je daar dus ook de laadpas van werk aan kan aanhangen. Ik mag gelukkig door heel Europa laden.
Ik ga ook even kijken of ik mijn laaddruppel (geen laadpas) kan koppelen aan de Fastned app….burnfout schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:24:
Ik zal de fastned app eens installaren, als je daar dus ook de laadpas van werk aan kan aanhangen. Ik mag gelukkig door heel Europa laden.
sorry voor deze boomer vraag - maar de pas die je erbij kreeg hoef je niet eerst in de auto met sleutel te registreren oid? of in de app? - mocht mn sleutel op / kwijt zijn kan ik gewoon de pas pakken en die gebruiken?
Zeekr 7x Privilege AWD
Ja, staat standaard gekoppeld aan je auto.4v4t4r schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:35:
sorry voor deze boomer vraag - maar de pas die je erbij kreeg hoef je niet eerst in de auto met sleutel te registreren oid? of in de app? - mocht mn sleutel op / kwijt zijn kan ik gewoon de pas pakken en die gebruiken?
Is ook een mogelijkheid, zolang je het correcte nummer toevoegt.Rioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:32:
[...]
Ik ga ook even kijken of ik mijn laaddruppel (geen laadpas) kan koppelen aan de Fastned app….
Voor Athlon (mijn LM) geldt dat sinds kort blijkbaar niet meer. Op de Athlon website wordt verwezen naar dit artikel: https://www.multilease.nl...k%20met%20laadpas/druppel.Ian_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:03:
[...]
Is ook een mogelijkheid, zolang je het correcte nummer toevoegt.
Athlon werkt met MTC. Andere LM wellicht niet.
Heeft maar 5 jaar geduurd voor ze het eindelijk opgelost hebben. Je kon namelijk als ik naast jou zou staan en (stiekem) een foto maak van je laadpas / druppel met het nummer erop, jouw laadpas toevoegen in de app. Je hoefde alleen maar het nummer namelijk toe te voegen.Rioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:28:
[...]
Voor Athlon (mijn LM) geldt dat sinds kort blijkbaar niet meer. Op de Athlon website wordt verwezen naar dit artikel: https://www.multilease.nl...k%20met%20laadpas/druppel.
Niemand die er snel achter kwam behalve een financial controller misschien aan de laadkosten
[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 13-01-2026 13:36 ]
Ik heb ook een card en FOB en ook die zijn bij mij niet zichtbaar in de app.Ian_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:35:
[...]
Nee, stonden er al in vanaf het begin en de updates.
Wij hebben sinds de 2.1 update heel veel problemen met baanwissels bij gebruik van LCC. Nu hebben we een aantal keer een diagnostic logging opgenomen en verstuurd maar nergens lijkt het mogelijk te zijn om een beschrijving van het probleem toe te voegen. Weet iemand hoe deze probleem meldingen verder in hun werk gaan?
@Ian_ Ik heb de kaart toegevoegd door op kaart sleutel aanmaken te klikken, mijn bestaande kaart op de rechter wireless charger te leggen in de auto en nu staat ie ook in de app. Ik weet niet wat de toegevoegde waarde er van is want de kaart deed het al en doet het nu ook nog.Ian_ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:35:
[...]
Nee, stonden er al in vanaf het begin en de updates.
Ik zie wel dat ik de FOB kan opnemen in de app door een qr code te scannen (heb ik niet) of het Mac adres handmatig in te voeren. Weet jij waar dit Mac adres te vinden is? Als ik het kapje van de FOB afhaal en zelfs de batterij verwijder zie ik het Mac adres ook niet? En wat is de toegevoegde waarde als de FOB in de app te zien is onder sleutels?
Heeft deze persoon daar ook een code gedeeld? Ik kan niet in die groep kijken namelijkRioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:59:
[...]
In de Zeekr groep op Facebook heeft iemand zijn eerste ervaringen gedeeld over Ztuner etc. Hij doet dit werk in zijn dagelijkse leven en is daarmee een subject matter expert. Hij ziet op dit moment nog de nodige beperkingen en heeft hierover contact opgenomen met Zeekr. De oude instellingen van voor de 2.1 update lijken vooralsnog de beste resultaten op te leveren (Hifi of Bass met V-shape instelling in de equalizer). Misschien handig om even lid te worden van die FB groep: Zeekr 7x Nederland (673 leden).
Ik heb zelf even kort lopen pielen met al die settings in de ztuner. Ik heb even elke speaker zijn eigen frequentie verantwoordelijkheid gegeven, en zo met de versterking als het ware een beetje zitten tweaken hoe ik het dan wil hebben. Hoofdzakelijk voor EDM etc ingesteld.
[ Voor 6% gewijzigd door UMD op 13-01-2026 20:50 ]
Wat voor problemen heb je?jsmid6 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:16:
Wij hebben sinds de 2.1 update heel veel problemen met baanwissels bij gebruik van LCC. Nu hebben we een aantal keer een diagnostic logging opgenomen en verstuurd maar nergens lijkt het mogelijk te zijn om een beschrijving van het probleem toe te voegen. Weet iemand hoe deze probleem meldingen verder in hun werk gaan?
Het viel mij op dat als je Lcc aan hebt en je richting aangeeft hij soms paniekerig reageert en terug wilt sturen. Maar dacht dat het aan mij lag en ik te snel stuurde voordat ik richting gaf.
Nee, hij heeft geen code gedeeld omdat de nieuwe Ztuner eigenlijk nog niet goed functioneert. Zo hebben blijkbaar alle settings alleen effect op de voorste speakers. Hij heeft Zeekr hierover benaderd. Er volgt tzt ongetwijfeld nog meer testinformatie, dus ik adviseer je om lid te worden van die Facebook pagina, dan kun je het zelf volgen.UMD schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Heeft deze persoon daar ook een code gedeeld? Ik kan niet in die groep kijken namelijk
Ik heb zelf even kort lopen pielen met al die settings in de ztuner. Ik heb even elke speaker zijn eigen frequentie verantwoordelijkheid gegeven, en zo met de versterking als het ware een beetje zitten tweaken hoe ik het dan wil hebben. Hoofdzakelijk voor EDM etc ingesteld.
Voor degene die wil proberen en wellicht verder ermee pielen, dit is de code: 10000693
Nogmaals, het was even een kort probeersel
Bikkel! Nu inderdaad nog automatisch token refreshen en dan ben je er. Mooi man.jswinkels schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:08:
Less = More gewoon paar extra settings om te tweaken was genoeg. Was niet van plan om de nieuwe Dr. Dre te worden.Rioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:38:
[...]
Nee, hij heeft geen code gedeeld omdat de nieuwe Ztuner eigenlijk nog niet goed functioneert. Zo hebben blijkbaar alle settings alleen effect op de voorste speakers. Hij heeft Zeekr hierover benaderd. Er volgt tzt ongetwijfeld nog meer testinformatie, dus ik adviseer je om lid te worden van die Facebook pagina, dan kun je het zelf volgen.
Ja bedankt, nu heb ik dat melodietje in mijn kop!Ian_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:48:
[...]
Less = More gewoon paar extra settings om te tweaken was genoeg. Was niet van plan om de nieuwe Dr. Dre te worden.
Ook ik ervaar deze problemen met LCC, zodra je knipperlicht aanzet en wil insturen lijkt de auto nog niet klaar er voor en krijg je allemaal meldingen alsof je de aandacht er niet bij hebt en gaat nadar de auto tegen stuurt LCC er automatisch af.Freedive schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:00:
[...]
Wat voor problemen heb je?
Het viel mij op dat als je Lcc aan hebt en je richting aangeeft hij soms paniekerig reageert en terug wilt sturen. Maar dacht dat het aan mij lag en ik te snel stuurde voordat ik richting gaf.
Dit was voor de 2.1 update niet en ervaar ik als erg vervelend.
Verder heel blij met update 2.1
In mijn nieuwe telefoon staat nu alleen nog maar de key card en de mogelijkheid om de Keyfob toe te voegen. Echter krijg ik die Keyfob met geen mogelijkheid toegevoegd. Ik moet een code scannen maar geen idee welke code dat is. Iemand een idee?spacecrap schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:19:
[...]
Heb jij de card en de fob handmatig toegevoegd?
Ik heb ze wel, maar ze staan er niet in...
Geen last vanAlphaxe schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:39:
[...]
Ook ik ervaar deze problemen met LCC, zodra je knipperlicht aanzet en wil insturen lijkt de auto nog niet klaar er voor en krijg je allemaal meldingen alsof je de aandacht er niet bij hebt en gaat nadar de auto tegen stuurt LCC er automatisch af.
Precies, ik vond alle extra settings nogal overweldigend. Maar er zit meer in het audio systeem dan we er op dit moment uithalen, dus ik was blij verrast toen een audio specialist zelf voorstelde om de nieuwe Ztuner te gaan testen waarbij hij zijn ervaringen (en tzt codes) met de andere FB leden wil delen. Voorlopig blijven bij mij alle audio settings van voor de 2.1 update gewoon in gebruik.Ian_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:48:
[...]
Less = More gewoon paar extra settings om te tweaken was genoeg. Was niet van plan om de nieuwe Dr. Dre te worden.
Ik ervaar het zelfde. De ene keer doet ie het prima en onder de zelfde omstandigheden gaan alle alarmbellen af en haalt hij de auto uit LCC.Alphaxe schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:39:
[...]
Ook ik ervaar deze problemen met LCC, zodra je knipperlicht aanzet en wil insturen lijkt de auto nog niet klaar er voor en krijg je allemaal meldingen alsof je de aandacht er niet bij hebt en gaat nadar de auto tegen stuurt LCC er automatisch af.
Kan het nog niet goed reproduceren.
Ik ook niet. Misschien inderdaad een kwestie van de verkeerde volgorde; al insturen voordat je het knipperlicht aanzet? Kan me voorstellen dat zo'n gewoonte er ongemerkt in zit. Ik vind het juist onwijs relaxt dat ik nu kan knipperen, baanwissel en dat daarna LCC er weer op schiet. Dat deed de basis autopilot in mijn model 3 niet, die moest je na iedere baanwissel weer opnieuw aanzetten. Over irritant gesproken, maar ook dat went.
Ik herken het ook. Toevallig ook geprobeerd te reproduceren op de weg terug naar huis. Enige wat ik kan zeggen is dat het niet consistent is. Of je de richting aanwijzer volledig doorklikt of zelf half vast houdt kan allebei hetzelfde veroorzaken. Ook het Max Verstappen effect (meteen insturen) of netjes àlles volgordelijk doen gaf niet een voorspelbaar effect. Vind wel dat het best lang duurt voordat hij hem weer in lcc zet.
[ Voor 8% gewijzigd door TroX op 13-01-2026 20:37 ]
Ik wacht nog steeds op de 2.1 update. Na contact via mail en een service request via de app weinig duidelijkheid daarom maar eens gebeld met Zeekr support. Na rondvraag blijkt dat de update niet gepushed kan worden omdat mijn auto nog wacht op een trekhaak onderdeel.
Ik heb het advies gehad met de service Zeekr care locatie in Breda contact op te nemen om daar ter plaatse de update te laten installeren. (Breda is voor mij een stuk dichterbij dan Zeist)
Volgende week kan ik daar terecht, ben benieuwd.
Ik heb het advies gehad met de service Zeekr care locatie in Breda contact op te nemen om daar ter plaatse de update te laten installeren. (Breda is voor mij een stuk dichterbij dan Zeist)
Volgende week kan ik daar terecht, ben benieuwd.
Je hoeft ze beide niet toe te voegen, voegt niks toe is alleen voor extra kaarten en fobs. Ik heb van begin af aan beide nooit in de app gehad.MarcelV00 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:51:
[...]
In mijn nieuwe telefoon staat nu alleen nog maar de key card en de mogelijkheid om de Keyfob toe te voegen. Echter krijg ik die Keyfob met geen mogelijkheid toegevoegd. Ik moet een code scannen maar geen idee welke code dat is. Iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Msts op 13-01-2026 21:37 ]
Je kan ze op die manier aan een profiel koppelenMsts schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:36:
[...]
Je hoeft ze beide niet toe te voegen, voegt niks toe is alleen voor extra kaarten en fobs. Ik heb van begin af aan beide nooit in de app gehad.
Hoop het. Heb nu wat meer kilometers gemaakt; voor mij is het geluid bovenin vaak wat schel, de subwoofer komt er soms wel erg stevig in, maar dat bas-blok net boven wat de subwoofer doet, vind ik heel beperkt. Als dat zo blijft dan brengen we hem eens naar een auto audio specialist. Misschien kan die wat speakers vervangen.Rioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:08:
[...]
Precies, ik vond alle extra settings nogal overweldigend. Maar er zit meer in het audio systeem dan we er op dit moment uithalen, dus ik was blij verrast toen een audio specialist zelf voorstelde om de nieuwe Ztuner te gaan testen waarbij hij zijn ervaringen (en tzt codes) met de andere FB leden wil delen. Voorlopig blijven bij mij alle audio settings van voor de 2.1 update gewoon in gebruik.
Thanks, wordt zeker gewaardeerd! Mijn laaddruppel is in heel Europa bruikbaar, dus daar hoef ik gelukkig weinig rekening mee te houden. LM heeft z’n zaakjes goed op orde. 😉Rioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:10:
[...]
Kleine waarschuwing voor leaserijders die alleen in NL de laadpas van de zaak mogen gebruiken en voor reizen in het buitenland de Fastned app gebruiken die op je eigen creditcard geregistreerd staat: als je autocharge in de app hebt geactiveerd, dan worden ook in NL de kosten automatisch van jouw privé rekening afgeschreven. Dit was bij mij ooit het geval en ik heb meteen autocharge weer uitgezet. Scheelt een hoop gedoe met achteraf declareren bij de LM.
De andere kant van het verhaal is wel dat ik en mijn collega’s onze laaddruppel en laadpassen expliciet niet mogen koppelen aan apps of derde partijen. M.a.w.: we zijn verplicht om de druppel of pas te gebruiken.
Niet per se een ramp, maar Fastned of Ionity via een app gekoppeld aan je druppel zou natuurlijk wel een stuk fijner zijn… maar goed, je kunt niet alles hebben. 🤷🏻♂️
Ah jammer, wie weet gooit Krypton een: We gaan bekijken wat er in de toekomst mogelijk is, stay tuned!Ian_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:39:
[...]
PnC zoals jij beschrijft is volgens de ISO15118-2 met TLS1.3. Dat laatste is of het wel of niet mogelijk is gezien de chips de root certificates encrypted moet kunnen opslaan. Dat kunnen de meeste niet en dan is er namelijk wel een hardware aanpassing nodig.
Ik zou er niet teveel op hopen dat het met OTA update toegevoegd kan worden.
Als er verder geen beweging gaat komen, hebben we het in ieder geval geprobeerd.
Hoi ik heb ondanks de 2.1 upgrade nog vragen over de verwarming.
Ik ervaar dat de temperatuur erg schommelt. Het ene moment is het heerlijk warm maar na een half uurtje rijden komt er alleen maar koele lucht in de auto.
Vandaag kreeg ik het niet warm meer.
Ook lijkt het als of er koele lucht blaast uit de midden console. Heb ik iets fout ingesteld staan of ervaren jullie dat ook?
Ik ervaar dat de temperatuur erg schommelt. Het ene moment is het heerlijk warm maar na een half uurtje rijden komt er alleen maar koele lucht in de auto.
Vandaag kreeg ik het niet warm meer.
Ook lijkt het als of er koele lucht blaast uit de midden console. Heb ik iets fout ingesteld staan of ervaren jullie dat ook?
Naast deze is er ook de integratie van Fry die ik regelmatig probeer te updaten:tbee schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:42:
[...]
Bikkel! Nu inderdaad nog automatisch token refreshen en dan ben je er. Mooi man.
https://github.com/Fryyyyy/zeekr_homeassistant/
Deze gebruikt zijn API scripts (https://github.com/Fryyyyy/zeekr_ev_api). De integratie is gemaakt door de app te tracen en de apk te decompilen. Mocht je interesse hebben, drop me een pm en kan wat info delen hoe je dit zelf kunt doen om hem werkend in Home Assistant te krijgen.
Ik zal binnenkort ook kijken hoe ik die andere integratie op de API kan aansluiten zodat we daar ook het hele login proces kunnen uitvoeren zonder steeds de token te hoeven refreshen. Let overigens op dat je hier wel een 2e/3e account voor gebruikt waar je de auto mee deelt omdat je periodiek automatisch wordt uitgelogd als je met hetzelfde (primaire) account inlogt.
Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript
Hier heb ik dus ook een vermoeden van, ik heb wel een bestelbevesting gehad vanuit de leasemaatschappij van de bestelling.clydevdl schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:03:
[...]
Ah dat is wel een belangrijk gegeven om te weten en dan klopt wat de LM zegt zeker weten niet.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de originele bestelling was gedaan voor de stoffen stoelen (mijn vrouw en dochter willen niet op dood dier zitten), maar wel met Advanced Cockpit Pack en dat kon toen allemaal, was geen probleem. Toen bleek een stuk later (Sept volgens mij) dat het helemaal niet kon en Zeekr of allebei de paketten uitlevert of geen paketten.
Mij is verteld dat mijn bestelling nooit is aangepast en ik gewoon een auto inclusief alles kreeg, maar eventueel dat hier achter de schermen toch iets is aangepast toen. Maar de enige bestelbevesting die ik heb gehad was voor 55.900 wat de prijs toen in April was.
Ik probeerde deze laatst toe te voegen, ik gebruikte autocharge ook met mijn P2. Ik heb een laadpas (druppel) van MoveMove (MTC) en die kunnen op dit moment niet toegevoegd worden in de app.Ian_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:40:
[...]
Vond ik wel apart omdat MTC toch een vrij grote speler is in de laadpassen/tankpassen wereld. Ze zijn kennelijk wel aan een oplossing aan het werken.Ik heb het nummer even gecontroleerd en helaas blijkt dat we momenteel geen nieuwe laadpassen van jouw laadpasaanbieder in onze app accepteren. Dit is een maatregel die we samen met de laadpasprovider nemen om jou en andere klanten van jouw laadpasaanbieder te beschermen tegen fraudeurs.
Dit dus, moet misschien eerst gewoon alle nieuwe posts lezenRioja1969 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:28:
[...]
Voor Athlon (mijn LM) geldt dat sinds kort blijkbaar niet meer. Op de Athlon website wordt verwezen naar dit artikel: https://www.multilease.nl...k%20met%20laadpas/druppel.
Support van FastNed vertelde mij dat er aan oplossing wordt gewerkt.
Ik vind de optie mooi, maar eigenlijk wil ik gewoon een schuifje hebben waarbij ik de bass iets omlaag kan bijstellen en dan ben ik harstikke blij met de Hifi preset die erin zit.Ian_ schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:48:
[...]
Wat ik zelf tot nu toe de beste instellingen vindt zijn:Elayais schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 02:04:
[...]
Ik vind de optie mooi, maar eigenlijk wil ik gewoon een schuifje hebben waarbij ik de bass iets omlaag kan bijstellen en dan ben ik harstikke blij met de Hifi preset die erin zit.
- Preset: HiFi
- Optimisation: All
- 40 Hz: +2
- 80 Hz: +1
- 500 Hz: +1
- 1 kHz: 0
- 5 kHz: +1
- 16 kHz +2
Zijn er mensen die een telefoonhouder hebben aangeschaft? En zo ja, welke? Ben wel benieuwd waar je hem plaatst.
Lees dit graag mee omdat ik nog geen reden heb kunnen vinden om je telefoon te verwerken in het interieur 😂tbee schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:09:
Zijn er mensen die een telefoonhouder hebben aangeschaft? En zo ja, welke? Ben wel benieuwd waar je hem plaatst.
- Bellen (via Zeekr of CarPlay)
- Navigatie (via Zeekr of CarPlay)
- MS Teams meeting (via Zeekr)
- Agenda (via Zeekr)
- Muziek (via Zeekr)
- Parking (CarPlay)
Als je verder aan de regels houdt, ben ik benieuwd wat mensen voor redenen hebben (geen sarcasme).
Ah ik gebruik maar 1 profiel maar weer wat geleerd 👍🏻Freedive schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:10:
[...]
Je kan ze op die manier aan een profiel koppelen
Hier precies hetzelfde, auto wordt niet echt warm ook al staat hij 30 min op HOOG. Mijn vorige auto een Enyaq werd binnen een paar minuten een sauna. Zou het dan toch te maken te hebben met een airco die niet geheel gevuld is?patrickelectric schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:32:
[...]
Ja same! Hier heb ik constant mijn auto temperatuur op tussen de range van 25 a HOOG staan, anders wordt het niet een aangename 21/22 graden gevoels temperatuur. Duurt erg lang voordat het warm is. Bij mijn Tesla was het instant warme lucht, hier lijkt het net een verbrandingsmotor die 15 minuten duurt voordat het pas relatief warm wordt met rijden. Ik kan je zeggen, dit hoort niet.
Airco bijgevuld, software up-to-date.
Klinkt niet juist idd, mijne staat altijd op 18,5 en dan is het gewoon warm in de auto, hebben jullie wel slimme airco uit staan en de blower harder staan dan standje 1 ? Moet wel zeggen dat het opwarmen wel veel langer duurt dan bij andere auto’s idd.
[ Voor 19% gewijzigd door Msts op 14-01-2026 08:34 ]
Ik heb hetzelfde. Zelfs whatsapp met carplay en het voorlezen van berichten en met ingesproken text beantwoorden is goed genoeg. In mijn vorige auto kon ik twee telefoons koppelen en dan redelijk makkelijk schakelen tussen de carplays maar werkte bijvoorbeeld het bellen van teams ook via de telefoon functionaliteit. Nu moet ik daarvoor teams via het bluetooth sound kanaal aanzetten, maar dan zit er een vertraging in die zorg voor een echo. Daar zoek ik nog een oplossing voorIan_ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:14:
[...]
Lees dit graag mee omdat ik nog geen reden heb kunnen vinden om je telefoon te verwerken in het interieur 😂
- Bellen (via Zeekr of CarPlay)
- Navigatie (via Zeekr of CarPlay)
- Agenda (via Zeekr)
- Muziek (via Zeekr)
- Parking (CarPlay)
Als je verder aan de regels houdt, ben ik benieuwd wat mensen voor redenen hebben (geen sarcasme).
Enige reden die ik momenteel kan bedenken is om de telefoon op een betere plek te hebben liggen dan onderin of een laadkabel die wat meer verstopt zit. De draadloze laders laden onvoldoende om je telefoon op genoeg batterij te houden .
Alles staat op Auto bij mij en 19.0 graden en binnen een paar minuten is het warm?Msts schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:33:
Klinkt niet juist idd, mijne staat altijd op 18,5 en dan is het gewoon warm in de auto, hebben jullie wel slimme airco uit staan en de blower harder staan dan standje 1 ? Moet wel zeggen dat het opwarmen wel veel langer duurt dan bij andere auto’s idd.
Ik heb eerder gelezen dat dit een QR code zou zijn die je bij nieuwe fob's krijgt.MarcelV00 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:51:
[...]
In mijn nieuwe telefoon staat nu alleen nog maar de key card en de mogelijkheid om de Keyfob toe te voegen. Echter krijg ik die Keyfob met geen mogelijkheid toegevoegd. Ik moet een code scannen maar geen idee welke code dat is. Iemand een idee?
Toevoegen van de bestaande fob lijkt voor nu weinig meerwaarde te hebben (ik zie hem niet iig.)
Hier stond vanmorgen alles vol te blazen op standje HOOG en het werd niet echt warm, meer lauwe lucht kwam eruitIan_ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:08:
[...]
Alles staat op Auto bij mij en 19.0 graden en binnen een paar minuten is het warm?
Als ik dat doe en na 10 minuten staat de binnen temperatuur op 32 graden 😂😂fz1971 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:20:
[...]
Hier stond vanmorgen alles vol te blazen op standje HOOG en het werd niet echt warm, meer lauwe lucht kwam eruit
Inderdaad als je met LCC rijdt en van baan wil wisselen. Ik doe dan de knipperlicht aan wanneer er geen auto naast me zit en krijg dan de melding dat lcc gepauseerd wordt, vervolgens probeer ik te sturen maar het stuur zit vast, dan krijg ik de knipperende rode melding dat ik het stuur over moet nemen, LCC en Cruise Control wordt gedeactiveerd en de waarschuwings lichten gaan aan. Super gevaarlijk wanneer dit op de snelweg gebeurd. Ik weet niet precies of dit helemaal de juiste volgorde is maar er gebeurt heel veel in een hele korte tijd. voor de 2.1 update gebeurde dit eigenlijk alleen als je te dicht op een andere auto van baan wou wisselen maar nu als de linker baan helemaal leeg is en ik wil naar links dan gebeurt dit ook.Freedive schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:00:
[...]
Wat voor problemen heb je?
Wij hebben dit nu een aantal keer kunnen reproduceren en de logging op kunnen sturen maar het is heel wisselvallig, de ene keer is het elke baanwissel en soms doet gaat het gewoon prima.nosfertu schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:13:
[...]
Ik ervaar het zelfde. De ene keer doet ie het prima en onder de zelfde omstandigheden gaan alle alarmbellen af en haalt hij de auto uit LCC.
Kan het nog niet goed reproduceren.
Het lijkt helaas niks met de volgordelijkheid te maken en zoals meerdere al hebben aagegeven is dit sinds de 2.1 update echt een probleem geworden. daarvoor duizenden kilometers gereden en misschien dat dit 2 of 3 keer gebeurde en nu is het elke rit dat je op de snelweg rijdtjsiegmund schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:22:
[...]
Ik ook niet. Misschien inderdaad een kwestie van de verkeerde volgorde; al insturen voordat je het knipperlicht aanzet? Kan me voorstellen dat zo'n gewoonte er ongemerkt in zit. Ik vind het juist onwijs relaxt dat ik nu kan knipperen, baanwissel en dat daarna LCC er weer op schiet. Dat deed de basis autopilot in mijn model 3 niet, die moest je na iedere baanwissel weer opnieuw aanzetten. Over irritant gesproken, maar ook dat went.
Dit is bij mij ook zo sinds de 2.1 update. Veel van de 'bugs' kon ik mee leven, maar deze vind ik dan wel weer echt irritant.jsmid6 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:46:
[...]
Inderdaad als je met LCC rijdt en van baan wil wisselen. Ik doe dan de knipperlicht aan wanneer er geen auto naast me zit en krijg dan de melding dat lcc gepauseerd wordt, vervolgens probeer ik te sturen maar het stuur zit vast, dan krijg ik de knipperende rode melding dat ik het stuur over moet nemen, LCC en Cruise Control wordt gedeactiveerd en de waarschuwings lichten gaan aan. Super gevaarlijk wanneer dit op de snelweg gebeurd. Ik weet niet precies of dit helemaal de juiste volgorde is maar er gebeurt heel veel in een hele korte tijd. voor de 2.1 update gebeurde dit eigenlijk alleen als je te dicht op een andere auto van baan wou wisselen maar nu als de linker baan helemaal leeg is en ik wil naar links dan gebeurt dit ook.
Ik had deze ook geinstalleerd maar ik kwam niet verder met het inloggen. Is dat proces al ergens beschreven want die verschilende tokens en waarde kon ik niet vinden. Voor de andere integratie heb ik alleen de token nodig en die lijkt verder prima te werken.nikagl schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 01:00:
[...]
Naast deze is er ook de integratie van Fry die ik regelmatig probeer te updaten:
https://github.com/Fryyyyy/zeekr_homeassistant/
Deze gebruikt zijn API scripts (https://github.com/Fryyyyy/zeekr_ev_api). De integratie is gemaakt door de app te tracen en de apk te decompilen. Mocht je interesse hebben, drop me een pm en kan wat info delen hoe je dit zelf kunt doen om hem werkend in Home Assistant te krijgen.
Ik zal binnenkort ook kijken hoe ik die andere integratie op de API kan aansluiten zodat we daar ook het hele login proces kunnen uitvoeren zonder steeds de token te hoeven refreshen. Let overigens op dat je hier wel een 2e/3e account voor gebruikt waar je de auto mee deelt omdat je periodiek automatisch wordt uitgelogd als je met hetzelfde (primaire) account inlogt.
Ok. Nou voordeel is dan in ieder geval dat wat ze via een OTA slechter kunnen maken, ook weer beter gemaakt kan wordenjsmid6 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:56:
[...]
Het lijkt helaas niks met de volgordelijkheid te maken en zoals meerdere al hebben aagegeven is dit sinds de 2.1 update echt een probleem geworden. daarvoor duizenden kilometers gereden en misschien dat dit 2 of 3 keer gebeurde en nu is het elke rit dat je op de snelweg rijdt
Er is een verschil tussen auto en slimme airco, als de slimme airco optie aan staat dan schakelt hij de airco uit bij de passagierskant en achterin als er niemand zit, bij mij blijft er dan onvoldoende capaciteit over om de auto goed warm te houden en de ramen niet te laten beslaan. En ik heb het idee dat dr auto stand ook niet de blowerstand regelt alleen wanneer je rapid heating of defrost aanzet gooit hij dat omhoog volgens mij.Ian_ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:08:
[...]
Alles staat op Auto bij mij en 19.0 graden en binnen een paar minuten is het warm?
[ Voor 13% gewijzigd door Msts op 14-01-2026 11:44 ]
Heb het hier zo gauw niet eerder voorbij zien komen, maar de Zeekr 7x bevat gewoon de mogelijkheid om een (volgens de Zeekr scherm projecting app) Nintendo Switch aan te sluiten. Dacht het eens te testen met mijn SteamDeck en dat blijkt als een zonnetje te werken! Erg fijn om wat tijd te doden tijdens een laadstop, al helemaal met het ontbreken van video streaming zoals bijvoorbeeld een Netflix.
Ook een iPad Air heb ik werkend gekregen via dezelfde methode waarmee je de Zeekr als een 2e scherm voor je iPad kunt gebruiken en daarop (tijdens parkeerstand) media consumeren (aangezien ik de Aibox van Getpairr niet werkend in de Zeekr krijg).
:strip_exif()/f/image/GBMyjCbuMKF83FDRnbNvkvaT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog wat bewegend beeld erbij:
Ook een iPad Air heb ik werkend gekregen via dezelfde methode waarmee je de Zeekr als een 2e scherm voor je iPad kunt gebruiken en daarop (tijdens parkeerstand) media consumeren (aangezien ik de Aibox van Getpairr niet werkend in de Zeekr krijg).
:strip_exif()/f/image/GBMyjCbuMKF83FDRnbNvkvaT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog wat bewegend beeld erbij:
[ Voor 6% gewijzigd door Draquilla op 14-01-2026 13:44 ]
Nice, ga ik ook eens proberen! Wat is het ronde scherm boven je normale scherm?Draquilla schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:25:
Heb het hier zo gauw niet eerder voorbij zien komen, maar de Zeekr 7x bevat gewoon de mogelijkheid om een (volgens de Zeekr scherm projecting app) Nintendo Switch aan te sluiten. Dacht het eens te testen met mijn SteamDeck en dat blijkt als een zonnetje te werken! Erg fijn om wat tijd te doden tijdens een laadstop, al helemaal met het ontbreken van video streaming zoals bijvoorbeeld een Netflix.
[Afbeelding]
Nice, koppel je de Ipad dan via usb aan de auto?Draquilla schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:25:
[Afbeelding]
Dat is een Flitsmeister DashIan_ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:28:
[...]
Nice, ga ik ook eens proberen! Wat is het ronde scherm boven je normale scherm?
Dat heb ik voor elkaar gekregen door een video capture cable aan te sluiten op de AA/Carplay USB-C poort. Deze om precies te zijn: https://www.amazon.nl/UGR...rt-telefoon/dp/B0DT9DNM1JTroX schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:29:
[...]
Nice, koppel je de Ipad dan via usb aan de auto?
Bij mij (Pixel 9 Pro) werkt de draadloze lader perfect, telefoon laad goed, zit altijd vol na niet al te lange ritten en wordt ook helemaal niet warm of zo. Voor mij echt super.TroX schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:39:
[...]
Enige reden die ik momenteel kan bedenken is om de telefoon op een betere plek te hebben liggen dan onderin of een laadkabel die wat meer verstopt zit. De draadloze laders laden onvoldoende om je telefoon op genoeg batterij te houden .
Ongeveer ook mijn instellingen inderdaad, alleen in sommige gevallen is de bass iets te aanwezig, zeker als muziek op laag volume staat voelt de bass soms aan alsof ik op vol volume dubstep aan het luisteren ben. Dus voor specifiek de bass zou ik wel een schuifje willen dat ik die iets minder heftig kan maken.Ian_ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 06:30:
[...]
Wat ik zelf tot nu toe de beste instellingen vindt zijn:EQ:
- Preset: HiFi
- Optimisation: All
Klinkt in ieder geval erg strak en zowel instrumenten als vocals klinken goed.
- 40 Hz: +2
- 80 Hz: +1
- 500 Hz: +1
- 1 kHz: 0
- 5 kHz: +1
- 16 kHz +2
Dit vroeg ik mij inderdaad af, ik zag in die app staan dat je een specifiek soort kabel moest aansluiten, maar ik snapte niet wat voor kabel dit was. Maar zoiets heb je dus nodig. Wij hebben thuis een Switch, dus zou moeten kunnen danDraquilla schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:34:
[...]
Dat heb ik voor elkaar gekregen door een video capture cable aan te sluiten op de AA/Carplay USB-C poort. Deze om precies te zijn: https://www.amazon.nl/UGR...rt-telefoon/dp/B0DT9DNM1J
Bij sommigen van ons is de auto apart na aflevering voorzien van extra airco vloeistof omdat de auto in de zomer niet koud werd. Na het bijvullen werd mijn Zeekr 7x in de zomer gewoon echt koud en nu in de winter ook gewoon warm, niet snel maar het werkt wel goed.Ian_ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:24:
[...]
Als ik dat doe en na 10 minuten staat de binnen temperatuur op 32 graden 😂😂
Misschien hebben diegene die hun auto nu niet warm krijgen ook een tekort aan vloeistof in het systeem?? Er waren er namelijk best veel uit dit forum die allemaal met hun 7x terug moesten komen....
Wat bedoe je met 'via Zeekr'? Doel je daarmee op die calendar en meetings app? Wat ik op probeer, dat ding vertelt me altijd precies hetzelfde:Ian_ schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:14:
[...]
Lees dit graag mee omdat ik nog geen reden heb kunnen vinden om je telefoon te verwerken in het interieur 😂
:strip_exif()/f/image/VuElGJUcDSnks34m4CHpZLOA.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb tot nu toe 'komt wel' gedacht, maar als dit bij anderen wel werkt en Teams dan ook een optie is (nu via bluetooth gedaan), dan begin ik wel geïnteresseerd te raken. Ik heb geen premium connectivity btw, maar wel internet via wifi hotspot.
Ik ben tot nu toe ook nog nooit voorbij dit scherm gekomen.jsiegmund schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:48:
[...]
Wat bedoe je met 'via Zeekr'? Doel je daarmee op die calendar en meetings app? Wat ik op probeer, dat ding vertelt me altijd precies hetzelfde:
[Afbeelding]
Heb tot nu toe 'komt wel' gedacht, maar als dit bij anderen wel werkt en Teams dan ook een optie is (nu via bluetooth gedaan), dan begin ik wel geïnteresseerd te raken. Ik heb geen premium connectivity btw, maar wel internet via wifi hotspot.
:strip_exif()/f/image/BqWYmkmCuis27sjl6Q0JLcFv.jpg?f=fotoalbum_large)