Waar kan je dit instellen? Laatst stond ik voor stoplicht en drukte mijn schoonmoeder op de openknop. Schrok me kapot de deur ging direct open. Dus twee keer drukken zou mooi zijn!Ian_ schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:01:
[...]
From a Safety Point of View heb ik dus altijd 2x drukken! Lopen genoeg gekken op de loer tegenwoordig
Ik moest het echt ff 2x lezen, maar is dit niet gewoon standaard gedrag sinds dag 1? Tenzij je inderdaad “Unlock on Park” hebt aangezet natuurlijk.
Bij mij moet ik sowieso altijd 2x op het deurknopje drukken voordat ik kan uitstappen:Ik heb wel deze optie aanstaan, zou dan mogelijk hierop effect hebben ivm welke deurhendels eruit poppen?
Bij mij moet ik sowieso altijd 2x op het deurknopje drukken voordat ik kan uitstappen:Ik heb wel deze optie aanstaan, zou dan mogelijk hierop effect hebben ivm welke deurhendels eruit poppen?
[ Voor 25% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 11-05-2026 03:24 ]
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Bij mij stond het opeens weer goed, niks gedaan..Snobbieh schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:43:
Een vraagje: ik weet niet of het hier al reeds gepost is of ik lees erover maar is er al een oplossing gepost voor de auto die niet meer verbindt?
In de app staat mijn auto laatst verbonden sinds 4 mei. Ik kan dus niet meer vanop afstand hem los doen of iets dergelijks. Ik kan ook niks meer doen kwa navigatie in de auto want hij vindt niks meer (ondanks hij wel aangeeft dat er 5G verbinding is).
Dus als er iemand een oplossing heeft: graag!
Als ik inlog bij Vodafone via Vehicle Entertainment in de Zeekr app dan zie ik nog steeds de melding ‘Geen actieve bundel’ staan. Als ik rechtsboven op de steepjes klik en daarna op Mijn Auto dan is die regel leeg. Hoort daar het Vin nummer van mijn auto te staan? Dat is het enige wat ik nog kan proberen. En anders rij ik even langs bij Zeekr in Huis ter Heide, want telefonisch krijg ik niemand te pakken. Thanks voor de check!
Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een 7x en sinds kort begonnen in Home Assistant (ontzettende noob). Ik wil de 7x hierin ook zien te krijgen (de andere auto heb ik er sinds gisteren (e208) met heel veel moeite erin gekregen. Reden is dat ik beide auto's toegevoegd in EVCC wil krijgen. Dashboard welke ik hier voorbij zie komen (Fryyyyy) is zeer fraai, maar is secondair. Iemand een tip hoe ik de 7x simpel in EVCC gekoppeld krijg?
Die Zeekr turn is wel cool. Heb je twee motoren op 1 as voor nodig, maar cool.LPiC schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:50:
Beetje offtopic, maar wel leuk :)
YouTube: China is WINNING the luxury car game!
Rioja1969 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:06:
[...]
Als ik inlog bij Vodafone via Vehicle Entertainment in de Zeekr app dan zie ik nog steeds de melding ‘Geen actieve bundel’ staan. Als ik rechtsboven op de steepjes klik en daarna op Mijn Auto dan is die regel leeg. Hoort daar het Vin nummer van mijn auto te staan? Dat is het enige wat ik nog kan proberen. En anders rij ik even langs bij Zeekr in Huis ter Heide, want telefonisch krijg ik niemand te pakken. Thanks voor de check!
Had na een tijdje zoeken gevonden dat je een modem reset kan forceren door 15 seconden de SOS knop ingedrukt te houden. Redelijk spannend maar dit heeft bij mij wel het probleem opgelost. De auto zijn navigatie werkt terug en de app communiceerde onmiddellijk terug met het voertuig.RVMano schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:31:
[...]
Bij mij stond het opeens weer goed, niks gedaan..
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Nee, bij mij staat er geen VIN nummer.
Werkt je internet wel? Bij duurde het zeker twee maanden voor ik de actieve bundel daadwerkelijk zag. De bundel was echter wel geactiveerd en was werkend. Zeekr hierover gebeld en Vodafone echter opeens was het zichtbaar.
Dank jullie wel. Heldere feedback. Ik ga bij Zeekr langs want er klopt bij mij iets niet. Hopelijk wordt het geen heen en weer verwijzen tussen Zeekr en Vodafone, maar ik vrees het ergste 🫣
Daar moet je jezelf vooral niet tussen laten zetten: Zeekr heeft Vodafoon als leverancier inschakeld, zij moeten dat oplossen.Rioja1969 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:43:
Dank jullie wel. Heldere feedback. Ik ga bij Zeekr langs want er klopt bij mij iets niet. Hopelijk wordt het geen heen en weer verwijzen tussen Zeekr en Vodafone, maar ik vrees het ergste 🫣
Bij mij staat er ook een actieve bundel, duurde +/- 5 dagen maar dan hebben we het over meer dan een jaar geleden alweer.Jeffdbr schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:08:
[...]
Nee, bij mij staat er geen VIN nummer.
Werkt je internet wel? Bij duurde het zeker twee maanden voor ik de actieve bundel daadwerkelijk zag. De bundel was echter wel geactiveerd en was werkend. Zeekr hierover gebeld en Vodafone echter opeens was het zichtbaar.
Ik heb support@zeekr.eu gemaild toen het bij mij te lang duurde - en na wat info uitwisselen wat het na een paar dagen geregeld. Het is gewoon geen soepel process (lijkt me echt easy te fixen, maar goed)Rioja1969 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:43:
Zeekr 7x Privilege AWD
Ze hebben te weinig mensen op de service afdeling werken. Loonkosten blijft een dingetje, maar dit raakt helaas wel de klantbeleving. Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen in de toekomst.4v4t4r schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:40:
[...]
Ik heb support@zeekr.eu gemaild toen het bij mij te lang duurde - en na wat info uitwisselen wat het na een paar dagen geregeld. Het is gewoon geen soepel process (lijkt me echt easy te fixen, maar goed)
Welke info heb je uitgewisseld? Ik ben al 6 mnd bezig, maar nog steeds geen actieve bundel volgens Vodafone. Heb trouwens wel file info binnen de navi maar kan geen Spotify gebruiken (geen verbinding, met de juist inlog gegevens).4v4t4r schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:40:
[...]
Ik heb support@zeekr.eu gemaild toen het bij mij te lang duurde - en na wat info uitwisselen wat het na een paar dagen geregeld. Het is gewoon geen soepel process (lijkt me echt easy te fixen, maar goed)
Ik kan de email niet meer vinden... ik zie alleen de terugkoppelingPolestarB schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:10:
[...]
Welke info heb je uitgewisseld? Ik ben al 6 mnd bezig, maar nog steeds geen actieve bundel volgens Vodafone. Heb trouwens wel file info binnen de navi maar kan geen Spotify gebruiken (geen verbinding, met de juist inlog gegevens).
Ik heb alle informatie doorgestuurd, zodat het verder onderzocht kan worden. Zodra ik hierover een terugkoppeling ontvang laat ik het gelijk aan u weten.
Op 28e jan 26 zie ik die mail, op 8 feb terugkoppeling dat het zou moeten werken.
Ik vermoed dat ik onderstaande heb gestuurd:
Vin:
Kentekenplaat:
Model:
Laatste auto-update:
Mobiele app-versie:
geregistreerde email :
Zeekr 7x Privilege AWD
Hi,
Ben nieuw hier op dit forum. Ben al langer aan het overwegen een 7X Privilege aan te kopen ter vervaning van mijn EV6 AWD GT-Line.
Via dit forum hoorde ik over geen cruise-control als er iets op aan de trekhaak hangt, hierbij mijn vraag naar de support afdeling van Zeekr gesteld, met dit als antwoord:
Beste Jeroen,
Hartelijk dank voor uw interesse in de Zeekr 7X en goed te horen dat u deze aankoop overweegt. Uw vraag over cruise‑control met een aanhanger is heel terecht.
Het volgende geldt voor de Zeekr 7X:
De redenen:
Op dit moment heeft Zeekr geen bevestigde aankondiging gedaan dat cruise‑control met aanhanger via een OTA‑update wordt geactiveerd voor de 7X.
Zeekr levert wel regelmatig Over‑the‑Air software‑updates, maar er is geen garantie dat deze beperking wordt opgeheven.
Wat mogelijk is:
Nogmaals dank voor uw interesse en mochten er nog verdere vragen zijn, dan zijn wij bereikbaar via onze e‑mail: support@zeekr.eu of telefonisch op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur via 033 209 3046.
Vriendelijke groet,
Zeekr Support
Stof tot nadenken dus.
Ben nieuw hier op dit forum. Ben al langer aan het overwegen een 7X Privilege aan te kopen ter vervaning van mijn EV6 AWD GT-Line.
Via dit forum hoorde ik over geen cruise-control als er iets op aan de trekhaak hangt, hierbij mijn vraag naar de support afdeling van Zeekr gesteld, met dit als antwoord:
Beste Jeroen,
Hartelijk dank voor uw interesse in de Zeekr 7X en goed te horen dat u deze aankoop overweegt. Uw vraag over cruise‑control met een aanhanger is heel terecht.
Het volgende geldt voor de Zeekr 7X:
- Zodra een aanhanger via de trekhaak wordt herkend, worden rijhulpsystemen (ADAS) automatisch aangepast of uitgeschakeld.
- Adaptive Cruise Control (ACC) en geavanceerde functies zoals Lane Assist werken niet met een aanhanger.
- Ook de standaard cruise‑control is in de huidige software niet beschikbaar bij actief aanhangergebruik.
De redenen:
- Veiligheid & regelgeving – De sensoren en remafstanden zijn afgestemd op solo‑gebruik, niet op extra massa achter het voertuig.
- Sensorbeperkingen – Radar- en camerasystemen kunnen het gedrag van een aanhanger niet betrouwbaar voorspellen.
- Stabiliteitscontrole – De auto schakelt over naar een speciale trailer‑modus waarin stabiliteit voorrang heeft boven comfortfuncties.
Op dit moment heeft Zeekr geen bevestigde aankondiging gedaan dat cruise‑control met aanhanger via een OTA‑update wordt geactiveerd voor de 7X.
Zeekr levert wel regelmatig Over‑the‑Air software‑updates, maar er is geen garantie dat deze beperking wordt opgeheven.
Wat mogelijk is:
- Gebruik maken van trailer‑stabiliteitsmodus, die standaard actief is en zeer verfijnd werkt.
- Navraag doen bij Zeekr Sales en u in contact brengen met ons Team.
- Alternatief gebruik overwegen: veel klanten ervaren dat handmatig rijden met de 7X zeer comfortabel blijft dankzij het hoge koppel en stabiele onderstel.
Nogmaals dank voor uw interesse en mochten er nog verdere vragen zijn, dan zijn wij bereikbaar via onze e‑mail: support@zeekr.eu of telefonisch op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur via 033 209 3046.
Vriendelijke groet,
Zeekr Support
Stof tot nadenken dus.
Ik rijd veel met aanhanger. Ik gebruik bijna nooit cruise control alleen met aanhanger gebruik ik deze. Ik heb bij mijn contactpersoon bij Zeekr aangegeven dat een gewone cruise control voor mij al voldoende is. Actieve cruise control hoeft voor mij ook niet. Alle ADAS-systemen zet ik altijd direct uit bij instappen. Geef mij maar gewone ouderwetse cruise control en haal de rest er maar vanaf. Dan is het een hele prettige auto.JPoers83 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:04:
Hi,
Beste Jeroen,
Het volgende geldt voor de Zeekr 7X:Dit is een bewuste veiligheidskeuze van Zeekr en wordt zo beschreven in de gebruikershandleiding en driver‑assistance richtlijnen van de 7X.
- Zodra een aanhanger via de trekhaak wordt herkend, worden rijhulpsystemen (ADAS) automatisch aangepast of uitgeschakeld.
- Adaptive Cruise Control (ACC) en geavanceerde functies zoals Lane Assist werken niet met een aanhanger.
- Ook de standaard cruise‑control is in de huidige software niet beschikbaar bij actief aanhangergebruik.
De redenen:Zal dit veranderen in de toekomst?
- Veiligheid & regelgeving – De sensoren en remafstanden zijn afgestemd op solo‑gebruik, niet op extra massa achter het voertuig.
- Sensorbeperkingen – Radar- en camerasystemen kunnen het gedrag van een aanhanger niet betrouwbaar voorspellen.
- Stabiliteitscontrole – De auto schakelt over naar een speciale trailer‑modus waarin stabiliteit voorrang heeft boven comfortfuncties.
Wat mogelijk is:Tot slot: de Zeekr 7X is een bijzonder krachtige en stabiele trekauto, maar als cruise‑control met aanhanger een harde eis voor u is, dan is het goed om dit mee te nemen in uw afweging.
- Gebruik maken van trailer‑stabiliteitsmodus, die standaard actief is en zeer verfijnd werkt.
- Alternatief gebruik overwegen: veel klanten ervaren dat handmatig rijden met de 7X zeer comfortabel blijft dankzij het hoge koppel en stabiele onderstel.
Vriendelijke groet,
Zeekr Support
Stof tot nadenken dus.
Ik heb het idee dat sowieso niemand van Zeekr NL weet wat ze in updates gaan brengen.. het is en blijft gewoon afwachten. Snap inderdaad ook niet waarom ze dit niet toevoegen, enkel cruise control met aanhanger is en lijkt me meer dan voldoende en totaal niet onveilig anders zoude andere merken dit ook niet toelaten.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Hoe gebruik je een 'gewone' cruise control op de Zeekr dan? Voor mij zou het echt zalig zijn mocht ik CC hebben maar dan zonder dat deze 'actief' was (en dus afstand hield) ed omdat deze zeer vaak geparkeerde autos op zeer lange afstand herkent als 'stilstaande' autos op rijweg en daardoor begint te remmen.RCZ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:16:
[...]
Ik rijd veel met aanhanger. Ik gebruik bijna nooit cruise control alleen met aanhanger gebruik ik deze. Ik heb bij mijn contactpersoon bij Zeekr aangegeven dat een gewone cruise control voor mij al voldoende is. Actieve cruise control hoeft voor mij ook niet. Alle ADAS-systemen zet ik altijd direct uit bij instappen. Geef mij maar gewone ouderwetse cruise control en haal de rest er maar vanaf. Dan is het een hele prettige auto.
Begint me wel mateloos te irriteren...
thnx voor navragen, ik rij al jaren met Volvo XC40 en caravan er achter, met adaptive cc en dat werkt fantastisch, juist op lange ritten op de autobahn.JPoers83 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:04:
Hi,
Beste Jeroen,
Het volgende geldt voor de Zeekr 7X:Dit is een bewuste veiligheidskeuze van Zeekr en wordt zo beschreven in de gebruikershandleiding en driver‑assistance richtlijnen van de 7X.
De redenen:Zal dit veranderen in de toekomst?
Wat mogelijk is:Tot slot: de Zeekr 7X is een bijzonder krachtige en stabiele trekauto, maar als cruise‑control met aanhanger een harde eis voor u is, dan is het goed om dit mee te nemen in uw afweging.
Vriendelijke groet,
Zeekr Support
Stof tot nadenken dus.
Zeekr is van het zelfde concern als volvo (Geely) dat ze dit niet bieden is voor mij een harde NO-GO
Hun antwoord mbt veiligheid is kul als andere auto's dit wel kunnen, hoezo premium, en hoezo positioneren ze Zeekr boven Volvo???
Let op ook de constante stroomdraad werkt niet op een Zeekr.
Met vakantie en caravan en koelkast is dit onderweg de 2e harde NO-GO
Erg jammer want verder een hele mooie auto
volgens mijn begrijpen ze bij Zeekr niet helemaal wat een goeie customer experience is
Groetjes Manfred
Waarom "is" het kul als zij aangeven dat dit een bewuste veiligheidskeuze is, kun je dit eens dit toelichten? Ze geven immers niet aan in hun reactie dat het "niet mogelijk is".man_rot schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:40:
[...]
thnx voor navragen, ik rij al jaren met Volvo XC40 en caravan er achter, met adaptive cc en dat werkt fantastisch, juist op lange ritten op de autobahn.
Zeekr is van het zelfde concern als volvo (Geely) dat ze dit niet bieden is voor mij een harde NO-GO
Hun antwoord mbt veiligheid is kul als andere auto's dit wel kunnen, hoezo premium, en hoezo positioneren ze Zeekr boven Volvo???
volgens mijn begrijpen ze bij Zeekr niet helemaal wat een goeie customer experience is
Hoe dan ook, ik vind het een aparte keuze om de adaptive cruise control uit te schakelen bij aanwezigheid van een aanhanger. Misschien dat ook de hoeveelheid power (640 PK in de Privilege) een rol speelt, geen idee? Anyhow, maar dat betekent ook dat ik met een fietsdrager geen ACC heb. Toch heel anders dan als je een caravan van 1200+ kg trekt m.i.
Ik vind de ACC van de Privilege sowieso best 'nerveus'. Hij remt best abrupt bij nadering van een voorligger en ook de kortst ingestelde afstand is veel meer dan bij andere auto's. Rijdt daardoor niet relaxed en nodigt uit voor andere auto's om ertussen in te voegen, waardoor je dus wéér een extra abrupt rem moment krijgt.
Zou fijn zijn als ze dat via software update zouden kunnen aanpassen. Maar wellicht ijdele hoop?
Ik vind de ACC van de Privilege sowieso best 'nerveus'. Hij remt best abrupt bij nadering van een voorligger en ook de kortst ingestelde afstand is veel meer dan bij andere auto's. Rijdt daardoor niet relaxed en nodigt uit voor andere auto's om ertussen in te voegen, waardoor je dus wéér een extra abrupt rem moment krijgt.
Zou fijn zijn als ze dat via software update zouden kunnen aanpassen. Maar wellicht ijdele hoop?
Een van de meest gevraagde verzoeken!rbisschops schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:41:
Hoe dan ook, ik vind het een aparte keuze om de adaptive cruise control uit te schakelen bij aanwezigheid van een aanhanger. Misschien dat ook de hoeveelheid power (640 PK in de Privilege) een rol speelt, geen idee? Anyhow, maar dat betekent ook dat ik met een fietsdrager geen ACC heb. Toch heel anders dan als je een caravan van 1200+ kg trekt m.i.
- Minder abrupt remmen
- Kortere afstand op je voorligger
- CC met aanhanger
Gewone ouderwetse cruise control zit er niet op. Dat zou een hoop irritatie schelenSnobbieh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:25:
[...]
Hoe gebruik je een 'gewone' cruise control op de Zeekr dan? Voor mij zou het echt zalig zijn mocht ik CC hebben maar dan zonder dat deze 'actief' was (en dus afstand hield) ed omdat deze zeer vaak geparkeerde autos op zeer lange afstand herkent als 'stilstaande' autos op rijweg en daardoor begint te remmen.
Begint me wel mateloos te irriteren...
Ha, dat snap ik wel ja ... Is er een manier om dit soort verzoeken aan Zeekr kenbaar te maken?Ian_ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:57:
[...]
Een van de meest gevraagde verzoeken!
- Minder abrupt remmen
- Kortere afstand op je voorligger
- CC met aanhanger
Hoe meer verzoeken, hoe meer kans wellicht
Via de Zeekr App -> 'Bouwers - uw feedback' -> topics upvoten en op reageren en hopen dat ze eindelijk iets doen met de feedbackrbisschops schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:45:
[...]
Ha, dat snap ik wel ja ... Is er een manier om dit soort verzoeken aan Zeekr kenbaar te maken?
Hoe meer verzoeken, hoe meer kans wellicht
Ja dit dacht ik al maar het leek alsof je het gevonden had hoe het moestRCZ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:40:
[...]
Gewone ouderwetse cruise control zit er niet op. Dat zou een hoop irritatie schelen
[ Voor 33% gewijzigd door Snobbieh op 13-05-2026 11:49 ]
Als het om veiligheidsredenen gaat dan loopt de EU voorop om iets op te leggen. En acc met aanhanger mag gewoon in de EU.Draquilla schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:47:
[...]
Waarom "is" het kul als zij aangeven dat dit een bewuste veiligheidskeuze is, kun je dit eens dit toelichten? Ze geven immers niet aan in hun reactie dat het "niet mogelijk is".
Bij talloze andere merken werkt het wel. Dus waarom Zeekr dit niet wil weet ik niet. Maar het is makkelijk om te zeggen "vanwege de veiligheid" en daarom vind ik het een kul reden.
Groetjes Manfred
Het lijkt me dat juist dat abrupte remmen de reden is dat we geen ACC krijgen met een trekhaak. Dat wil je niet met een paar duizend kilo achter je.rbisschops schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:41:
Constante stroomdraad is er wel. Zowel koelkast als ATC doen het bij mij.man_rot schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:40:
[...]
thnx voor navragen, ik rij al jaren met Volvo XC40 en caravan er achter, met adaptive cc en dat werkt fantastisch, juist op lange ritten op de autobahn.
Koelkast van Zeekr? heb jij die erin? ik heb er hier een staan nl, dus ben benieuwd of het wel gaat werken... :)RCZ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:10:
[...]
Constante stroomdraad is er wel. Zowel koelkast als ATC doen het bij mij.
[ Voor 35% gewijzigd door Rmaxx op 13-05-2026 14:21 ]
Yep, goed punt inderdaad. Ze zouden die ACC issues eerst moeten fixen en dan gelijk activeren voor gebruik met de trekhaak.sjakie02 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:33:
[...]
Het lijkt me dat juist dat abrupte remmen de reden is dat we geen ACC krijgen met een trekhaak. Dat wil je niet met een paar duizend kilo achter je.
Had die Builders sectie nog niet gezien. Net ff gekeken, maar kan daar mn. alleen maar issues voor ACC in combinatie met trekhaak vinden. Puur het abrupte remgedrag van de ACC lijkt niet een hoofd topic te zijn ... of ik heb 't gemist.Snobbieh schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:48:
[...]
Via de Zeekr App -> 'Bouwers - uw feedback' -> topics upvoten en op reageren en hopen dat ze eindelijk iets doen met de feedback
[...]
Ja dit dacht ik al maar het leek alsof je het gevonden had hoe het moestIk heb mijn feedback ook nog eens toegevoegd aan de Builders app, hopelijk gaan ze eens wat in gang schieten bij Zeekr...
Ik heb het over de koelkast in de caravan. Die heeft tijdens rijden stroom nodig van de auto om te koelen. Daar is een constante stroomdraad voor nodig.Rmaxx schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:20:
[...]
Koelkast van Zeekr? heb jij die erin? ik heb er hier een staan nl, dus ben benieuwd of het wel gaat werken... :)[Afbeelding]
Ah jammer, nog steed sop zoek naar iemand die de koelkast al erin heeft. zag dat hij loopt op 12V, maar of de bedrading in de NL versie er ook zit is me nog steed sniet duidelijk. Er zit ook eem aparte voeding bij. die levert 12v, maar wel tot 120w, dus dat lijkt me niet wat ik tot nu toe gezien heb op fotos uit NL autos.., achja we zien wel of het werkend te krijgen is, en anders als desktop koelkastje of weer verkopenRCZ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:56:
[...]
Ik heb het over de koelkast in de caravan. Die heeft tijdens rijden stroom nodig van de auto om te koelen. Daar is een constante stroomdraad voor nodig.
Das mooi, volgens mij hadden anderen eerder hier op het forum gemeld dat het niet werkt. Ik heb het toen (Jan 2025) nagevraagd bij Zeekr en die bevestigde dat het idd niet verbonden was.RCZ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:10:
[...]
Mooi dat dit wel werkt.
Nu de ACC nog....
Groetjes Manfred
Heb jij , of een andere die in het verleden geinteresseerd was, al de koelkast erin? .. ik heb de mijne uitgepakt, stekkertje lijkt plugnplay, 3 draden in gebruik. 60w verbruik op 12v.Frank_P schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 08:10:
[...]
Nee dat bericht heb ik niet gehad.
Maar ik was ook nog niet zover om ze gezamenlijk in te gaan kopen en heb daar niet actief over gecommuniceerd omdat ik eerst wilde kijken of ik het hier kon krijgen op een reële manier tegen fatsoenlijke kosten.
Misschien dat ik 1 koelkast voor mezelf laat komen om gewoon eens te zien wat het is en of het werkt. En het lijkt me zelf super handig, zeker voor wat langere reizen. Ik vind zo’n losse 12V koelkast achterin vaak niet zo handig en veel ruimte innemen.
:strip_exif()/f/image/yUh3TmJrSj6mxCAZubtjlRZC.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je ook foto’s hoe het werkt en ingebouwd is? Is de software ook geupdate in de auto en app op je telefoon?Rmaxx schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:24:
[...]
Heb jij , of een andere die in het verleden geintresserd was, al de koelkast erin? .. ik heb de mijne uitgepakt, stekkertje lijkt plugnplay, 3 draden in gebruik. 60w verbruik op 12v.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee ik heb er uiteindelijk nooit 1 besteld.Rmaxx schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 19:24:
[...]
Heb jij , of een andere die in het verleden geintresserd was, al de koelkast erin? .. ik heb de mijne uitgepakt, stekkertje lijkt plugnplay, 3 draden in gebruik. 60w verbruik op 12v.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb inmiddels een stapeltje 'spullen' klaarliggen, inclusief de fridge, maar nog geen auto 😅. Die komt over enkele weken..Ian_ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:00:
[...]
Heb je ook foto’s hoe het werkt en ingebouwd is? Is de software ook geupdate in de auto en app op je telefoon?
Als er iemand in de gelegenheid is de middensteun eens los te maken en kijken hoeveel draadjes/contactpunten aan de stekker beschikbaar zijn, ben er wel benieuwd naar. Had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat er al tweakers rondrijden met zon ding erin.🤷
[ Voor 26% gewijzigd door Rmaxx op 14-05-2026 12:48 ]
Ondertussen heb ik de Zeekr 7X al bijna een maand en ik moet toegeven, ik rijd nog steeds met een brede glimlach rond. Wat een verschil met een diesel.
Ik vroeg me nog wel het volgende af; Klopt het dat het niet mogelijk is om de gevoeligheid van de lichtsensor in te stellen en DRL voor de achterlichten te activeren?
Update: ik heb hiervoor 2 feature requests ingediend.
Ik vroeg me nog wel het volgende af; Klopt het dat het niet mogelijk is om de gevoeligheid van de lichtsensor in te stellen en DRL voor de achterlichten te activeren?
Update: ik heb hiervoor 2 feature requests ingediend.
[ Voor 14% gewijzigd door DaaFFF op 14-05-2026 20:34 ]
Vandaag met de caravan gereden. Even een check gedaan. De constante stroomdraad op de caravan werkt alleen als je in D staat of R. Dat is prima. Tijdens rijden koelt dan de koelkast in de caravan. Dit geldt dus ook voor andere zaken zoals ATC als je dat op je caravan hebt. ATC Is een soort van ESP maar dan voor de caravans om eventueel slingeren te voorkomen. Dit systeem werkt dus achter de Zeekr.RCZ schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:10:
[...]
Rmaxx schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:14:
[...]
Ik heb inmiddels een stapeltje 'spullen' klaarliggen, inclusief de fridge, maar nog geen auto 😅. Die komt over enkele weken..
Als er iemand in de gelegenheid is de middensteun eens los te maken en kijken hoeveel draadjes/contactpunten aan de stekker beschikbaar zijn, ben er wel benieuwd naar. Had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat er al tweakers rondrijden met zon ding erin.🤷
Ja, die ken ik. maar ben benieuwd of de bedrading/functie in de europese versie ook zit/werkt.. daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien helaas. Hij werkt iig op de gratis bijgeleverde voeding 😅
[ Voor 35% gewijzigd door Rmaxx op 15-05-2026 22:37 ]
los van de bedrading - de software die je ziet is ook handig toch ? Zodat hij niet je accu leeg vreet.Rmaxx schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:08:
[...]
Ja, die ken ik. maar ben benieuwd of de bedrading/functie in de europese versie ook zit/werkt.. daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien helaas.
Hoe ga je die krijgen?
Zeekr 7x Privilege AWD
Kans is aanwezig dat die vanzelf komt, anders is ie sowieso handmatig te bedienen, er zitten toetsen op. Maar op scherm zou mooiste zijn natuurlijk.4v4t4r schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:03:
[...]
los van de bedrading - de software die je ziet is ook handig toch ? Zodat hij niet je accu leeg vreet.
Hoe ga je die krijgen?
jammer dat niet emand van Zeekr dit kan / wil bevestigen hehRmaxx schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:21:
[...]
Kans is aanwezig dat die vanzelf komt, anders is ie sowieso handmatig te bedienen, er zitten toetsen op. Maar op scherm zou mooiste zijn natuurlijk.
Zeekr 7x Privilege AWD
Vermoed dat ze het ook niet (kunnen) weten. Het product wordt hier niet aangeboden. In Australie is het via de dealer te bestellen heb ik begrepen. Wellicht is het nog niet volledig gekeurd, ontbreekt de benodigde handleiding (zal verplicht zijn) of zien ze er een te beperkte markt voor gezien het klimaat oid, geen idee. Of het heeft met productie te maken, want ze staan regelmatig in backorder ivm de vraag uit andere landen. Het is gewoon een OEM product verder. Met gratis lader (110-240volt) voor gebruik buiten de auto overigens.4v4t4r schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:03:
[...]
jammer dat niet emand van Zeekr dit kan / wil bevestigen heh
Wat mij soms een beetje tegenvalt is dat het echt lijkt op : China bepaald - en local countries puur execution. Het is toch redelijk makkelijk om voor Zeekr NL een mail te sturen naar China en te vragen "hey we hebben klanten die koelkast willen, 1. kan het ? zo ja, doet SW het automatisch? 2. Waar op te letten"Rmaxx schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:18:
[...]
Vermoed dat ze het ook niet (kunnen) weten. Het product wordt hier niet aangeboden. In Australie is het via de dealer te bestellen heb ik begrepen. Wellicht is het nog niet volledig gekeurd, ontbreekt de benodigde handleiding (zal verplicht zijn) of zien ze er een te beperkte markt voor gezien het klimaat oid, geen idee. Of het heeft met productie te maken, want ze staan regelmatig in backorder ivm de vraag uit andere landen. Het is gewoon een OEM product verder. Met gratis lader (110-240volt) voor gebruik buiten de auto overigens.
En dan uiteraard dit als vb - maar zo zijn er legio
Zeekr 7x Privilege AWD
Tja dat willen ze misschien (vast wel) doen als iemand het vraagt, heb ik niet gedaan iig, dus kan het ze niet kwalijk nemen. Ik zag wel op insta reclame voor de fridge door 'Zeekr International'.. maja for what its worth...4v4t4r schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:07:
[...]
Wat mij soms een beetje tegenvalt is dat het echt lijkt op : China bepaald - en local countries puur execution. Het is toch redelijk makkelijk om voor Zeekr NL een mail te sturen naar China en te vragen "hey we hebben klanten die koelkast willen, 1. kan het ? zo ja, doet SW het automatisch? 2. Waar op te letten"
En dan uiteraard dit als vb - maar zo zijn er legio
[ Voor 7% gewijzigd door Rmaxx op 15-05-2026 12:11 ]
Ik heb gewoon verwachtingen (gevaarlijk) dat ze bijv communiceren alvast over de komende update(s) wat er in zit, wat er aan komt (vooral voor mensen die op het punt staan te beslissen of ze de auto kopen of niet) maar gewoon wat meer proactief zijn.Rmaxx schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:09:
[...]
Tja dat willen ze misschien (vast wel) doen als iemand het vraagt, heb ik niet gedaan iig, dus kan het ze niet kwalijk nemen. Ik zag wel op insta reclame voor de fridge door 'Zeekr International'.. maja for what its worth...
Mensen met gedoe nog steeds met internet in de auto (data is geen issue in 2026 toch?) , builders app wat een leuk idee is - maar weinig actiefs mee gebeurd etc etc.
Dont get me wrong - de auto is echt top, maar als organisatie kunnen ze welicht hier wat stappen in maken.
Zeekr 7x Privilege AWD
Tja klopt idd, verwachtingen zijn gevaarlijk4v4t4r schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:14:
[...]
Ik heb gewoon verwachtingen (gevaarlijk) dat ze bijv communiceren alvast over de komende update(s) wat er in zit, wat er aan komt (vooral voor mensen die op het punt staan te beslissen of ze de auto kopen of niet) maar gewoon wat meer proactief zijn.
Mensen met gedoe nog steeds met internet in de auto (data is geen issue in 2026 toch?) , builders app wat een leuk idee is - maar weinig actiefs mee gebeurd etc etc.
Dont get me wrong - de auto is echt top, maar als organisatie kunnen ze welicht hier wat stappen in maken.
de auto gaat 100% bevallen - ik wil op dit moment niets anders meer ( in de klasse waar ik in kan leasen)Rmaxx schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:18:
[...]
Tja klopt idd, verwachtingen zijn gevaarlijk. Ik hoop dat de auto gaat bevallen, en hoop dat ik onderdelen voorlopig niet nodig heb, maar je weet het niet. Life is a gamble. Als ik zekerheid wilde reed ik wel in een Aygo of zoiets. Helaas heb ik 'verwachtingen' al zo vaak moeten bijstellen, dat ik dat een beetje opgegeven heb , maakt het leven wel makkelijker.
Zeekr 7x Privilege AWD
En ik ook niet!4v4t4r schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:39:
[...]
de auto gaat 100% bevallen - ik wil op dit moment niets anders meer ( in de klasse waar ik in kan leasen)
Hier geen lease, maar koop.
Budget was ook hoger dan wat de Zeekr 7x AWD privilege kostte, maar wou toen al en nu nog steeds niets anders meer haha.
Ah ja logisch. Ik hoop en verwacht wel dat Zeekr hier één lijn in trekt, juist omdat ze erg focussen op efficiëntie binnen hun productielijnen.Rmaxx schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:08:
[...]
Ja, die ken ik. maar ben benieuwd of de bedrading/functie in de europese versie ook zit/werkt.. daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien helaas. Hij werkt iig op de gratis bijgeleverde voeding 😅 [Afbeelding]
Zou er eerlijk gezegd raar van opkijken als ze per continent compleet andere werkwijzen gaan hanteren.
Had je Zeekr zelf al even gemaild voor een officiële bevestiging? Ennnn… wanneer komt je dikke 7X eigenlijk? Denk dat het nu langzaam wel steeds leuker begint te worden richting levering haha. 😎
True. En tegelijkertijd lijkt het erop dat ze wel regionale dingen in hun software doen. Volgens mij heeft Austrralie andere navigatie dan Europa. Dito media, hebben zij al wel en die aankondiging laatst was voor Europa. Ik snap dat regio's speciale dingen heeft, maar het moet niet te ver uit elkaar lopen anders krijg je dezelfde problemen als bij productielijnen. Waarom hebben AU en NZ versie 2.1.2 nog niet?ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 00:47:
[...]
Ah ja logisch. Ik hoop en verwacht wel dat Zeekr hier één lijn in trekt, juist omdat ze erg focussen op efficiëntie binnen hun productielijnen.
Zou er eerlijk gezegd raar van opkijken als ze per continent compleet andere werkwijzen gaan hanteren.
Had je Zeekr zelf al even gemaild voor een officiële bevestiging? Ennnn… wanneer komt je dikke 7X eigenlijk? Denk dat het nu langzaam wel steeds leuker begint te worden richting levering haha. 😎
Recentelijk naar zuid Frankrijk gegaan en een maand-abbo genomen op Ionity. Onderweg in Frankrijk en België kwam ik behoorlijk veel Electra tegen. Bij wat onderzoek kwam ik er achter dat ze vooral groot in België en Frankrijk zijn, maar nu beginnen ze ook in NL wat locaties te krijgen.
Omdat ze een deal hebben voor eerste maand gratis abbo (actiecode 'PLUS2', en 1e laadbeurt 50% korting (persoonlijke code), vond ik het de moeite waard om eens te testen.
Kwam met 10% batterij aan (batterij was koud, want was paar minuten rijden van m'n huis), begon gelijk met 300kw. Dit is ook de max van deze lader, ze hebben ook 400kw laders. Uiteindelijk tot 95% geladen in 19min tijd.
Al met al prima alternatief voor ionity! En zeker in Frankrijk heel goed geprijsd.
:strip_exif()/f/image/gVunzjOtooJwGoHmK8qsy8oU.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ze een deal hebben voor eerste maand gratis abbo (actiecode 'PLUS2', en 1e laadbeurt 50% korting (persoonlijke code), vond ik het de moeite waard om eens te testen.
Kwam met 10% batterij aan (batterij was koud, want was paar minuten rijden van m'n huis), begon gelijk met 300kw. Dit is ook de max van deze lader, ze hebben ook 400kw laders. Uiteindelijk tot 95% geladen in 19min tijd.
Al met al prima alternatief voor ionity! En zeker in Frankrijk heel goed geprijsd.
:strip_exif()/f/image/gVunzjOtooJwGoHmK8qsy8oU.jpg?f=fotoalbum_large)
En wat heel fraai is, is dat de nieuwere stations informatie boven het laadpunt geven over het laden. Hoe lang het nog duurt (tot ingesteld percentage in voertuig), met hoeveel kW geladen wordt, hoeveel kWh reeds geladen is en hoe lang je daar al staat. Tegen de tijd dat je een nieuw voertuig gaat aanschaffen is een bezoekje aan zo’n station meer dan waard. Dan wordt snel duidelijk welke auto je zeker niet wilt hebben, op basis van de laadgegevens.Jasper-NL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:18:
Recentelijk naar zuid Frankrijk gegaan en een maand-abbo genomen op Ionity. Onderweg in Frankrijk en België kwam ik behoorlijk veel Electra tegen.
Helaas heb ik daar geen foto van gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Mario3 op 16-05-2026 16:32 ]
Ja inderdaad is het mooi dat je bovenin kan zien wat de status is. Hij gaf bij mij eerst een tijdsindicatie tot 80% aan, toen de 80% bereikt was gaf hij indicatie aan tot 100%. Overigens was beide keren de inschatting te hoog en was de Zeekr sneller geladen dan de paal had ingeschat. Hij maakte bij mij niet de koppeling met mijn ingestelde maximum, die stond vanaf het begin op 95%.Mario3 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:30:
[...]
En wat heel fraai is, is dat de nieuwere stations informatie boven het laadpunt geven over het laden. Hoe lang het nog duurt (tot ingesteld percentage in voertuig), met hoeveel kW geladen wordt, hoeveel kWh reeds geladen is en hoe lang je daar al staat. Tegen de tijd dat je een nieuw voertuig gaat aanschaffen is een bezoekje aan zo’n station meer dan waard. Dan wordt snel duidelijk welke auto je zeker niet wilt hebben, op basis van de laadgegevens.
Electra zit in een samenwerkingsverband met Ionity, Atlante en Fastned. Je kunt de sessie bij de andere aanbieders met je Ionity app en/of pas starten. Maar of dat je bij de partners dan het 'Ionity' tarief betaalt als je aan Ionity abbo hebt, dat vermeldt de Ionity website niet. Dus de vraag is: Wat betaalde jij bij Electra?Jasper-NL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:18:
Recentelijk naar zuid Frankrijk gegaan en een maand-abbo genomen op Ionity. Onderweg in Frankrijk en België kwam ik behoorlijk veel Electra tegen. Bij wat onderzoek kwam ik er achter dat ze vooral groot in België en Frankrijk zijn, maar nu beginnen ze ook in NL wat locaties te krijgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah! Rond kerst stond ik bij de Tesla Supercharger in Maastricht en zag toen ook vier die laders. Had ze nog niet eerder gezien. Thanks.Jasper-NL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:18:
Omdat ik dus een (gratis) maand-abbo heb en 50% korting (je mag me een PB sturen voor een 50% persoonlijke code, daar hebben we beide voordeel aan), betaalde ik slechts 19,5 cent per kWh.WizzyBrown schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Electra zit in een samenwerkingsverband met Ionity, Atlante en Fastned. Je kunt de sessie bij de andere aanbieders met je Ionity app en/of pas starten. Maar of dat je bij de partners dan het 'Ionity' tarief betaalt als je aan Ionity abbo hebt, dat vermeldt de Ionity website niet. Dus de vraag is: Wat betaalde jij bij Electra?
In Nederland nog een te kleine speler die oude HYC 300 van Alpitronic gebruikt veel . Ze zitten ook erg dichtbij ook 🤣Jasper-NL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:43:
[...]
Omdat ik dus een (gratis) maand-abbo heb en 50% korting (je mag me een PB sturen voor een 50% persoonlijke code, daar hebben we beide voordeel aan), betaalde ik slechts 19,5 cent per kWh.
[Afbeelding]
Spoedvraag. Mijn auto staat op de oprit. Hij had nog 40 km erop staan en ik was even bezig met een nieuwe fietsendrager. Mogelijk is de accu nu helemaal leeg maar de auto doet werkelijk niets meer. Ik krijg de laadklep dus ook niet open om hem weer te laden. Hij is ontgrendeld via de kofferbak. Ik kan er in. Iemand tips hoe de laadklep open te krijgen?
De software voor Zeekr 7X voor de EU is apart voor EU ontwikkeld in Gothenburg en draait op Europese servers. Dus andere software dan die in China en Australië geleverd worden. Zeekr NL (EU hoofdkantoor zit overigens ook in NL) zal mailtje dus naar Gothenburg moeten sturen voor deze software aanpassing. Aangezien de koelkast niet geleverd wordt in EU, ook niet als accessoire, zal het geen prio hebben. Bekabeling is waarschijnlijk wel aanwezig, simpelweg dat ze zoveel mogelijk zelfde kabelbomen op productielijn zullen willen gebruiken.4v4t4r schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:07:
[...]
Wat mij soms een beetje tegenvalt is dat het echt lijkt op : China bepaald - en local countries puur execution. Het is toch redelijk makkelijk om voor Zeekr NL een mail te sturen naar China en te vragen "hey we hebben klanten die koelkast willen, 1. kan het ? zo ja, doet SW het automatisch? 2. Waar op te letten"
Er is doorgaans wel een manier om de laadklep mechanisch te openen, je kunt even in de handleiding van de auto kijken.Mitchigan schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:28:
Spoedvraag. Mijn auto staat op de oprit. Hij had nog 40 km erop staan en ik was even bezig met een nieuwe fietsendrager. Mogelijk is de accu nu helemaal leeg maar de auto doet werkelijk niets meer. Ik krijg de laadklep dus ook niet open om hem weer te laden. Hij is ontgrendeld via de kofferbak. Ik kan er in. Iemand tips hoe de laadklep open te krijgen?
Overigens is je 12V accu hoogstwaarschijnlijk gewoon plat, de tractiebatterij trek je niet zomaar leeg bij stilstaan.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
YouTube: Zeekr 7X - Emergency Bypass Charge Port Release (By Nelson “Nelly” Yeung)Mitchigan schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:28:
Kofferbak knop 5 seconden ingedrukt houden om de 12V systeem te herstarten.SpongeRob schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 22:11:
[...]
Er is doorgaans wel een manier om de laadklep mechanisch te openen, je kunt even in de handleiding van de auto kijken.
Overigens is je 12V accu hoogstwaarschijnlijk gewoon plat, de tractiebatterij trek je niet zomaar leeg bij stilstaan.
Als dat niet helpt, + en - bij de voorkant in het 12V systeem doen
:strip_exif()/f/image/RxtRegGOBB4um7f2IaICmn4F.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Ian_ op 16-05-2026 22:24 ]
Dank voor de snelle reacties. ANWB is langsgeweest en het was inderdaad het 12v systeem wat leeg was. Van onder de bestuurdersstoel is het weer opgeladen.
Dit is goed om te wetenIan_ schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 22:21:
[...]
Kofferbak knop 5 seconden ingedrukt houden om de 12V systeem te herstarten.
Als dat niet helpt, + en - bij de voorkant in het 12V systeem doen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Links in de achterbak heb je een klein kapje zitten die je er uit kan halen. Daarachter zit noodontgrendeling van de laadpoort.Mitchigan schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 22:47:
Dank voor de snelle reacties. ANWB is langsgeweest en het was inderdaad het 12v systeem wat leeg was. Van onder de bestuurdersstoel is het weer opgeladen.
fijn dat het gelukt is!
Helaas vandaag met de auto een betonnen paaltje over het hoofd gezien. Super balen natuurlijk.
Auto is all-risk verzekerd, dat gelukkig wel, maar zal moeten bekijken wat het effect is op de premie.
Heeft iemand ervaring waar ik het beste de auto kan laten herstellen (woon in Delft)? Kan elke willekeurig schadebedrijf een Zeekr (netjes) herstellen? Auto is verzekerd bij ASR.
Auto is all-risk verzekerd, dat gelukkig wel, maar zal moeten bekijken wat het effect is op de premie.
Heeft iemand ervaring waar ik het beste de auto kan laten herstellen (woon in Delft)? Kan elke willekeurig schadebedrijf een Zeekr (netjes) herstellen? Auto is verzekerd bij ASR.
Ah, dat is balen! De meeste verzekeringen hebben geselecteerde schadeherstelbedrijven, heb je daar al naar gekeken?
Ik heb overigens helaas wel wat ervaring met schade (niet met een Zeekr), maar nooit problemen gehad met bedrijven die niet goed kunnen repareren. Betere ervaring bij schadeherstelbedrijven dan bij dealers.
Ik heb overigens helaas wel wat ervaring met schade (niet met een Zeekr), maar nooit problemen gehad met bedrijven die niet goed kunnen repareren. Betere ervaring bij schadeherstelbedrijven dan bij dealers.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
a.s.r. werkt met preferred schade herstellers (ASN/ABS) Helaas is mijn ervaring dat zodra die bedrijven horen dat het verzekeringswerk is, ze met een vork gaan schrijven. Als je alleen de schade wil laten taxeren (zonder herstel) dan vragen ze daar ook 200€ voor. Die krijg je trouwens niet vergoed als je de schade niet bij hen laat herstellen. Echt bizar 😬 Je bent in dit geval toch zelf de klos om te repareren en als je dit namens de verzekering laat herstellen dan zak je 5 schadevrijejaren waardoor je over 5 jaar vaak een stuk duurder uit bent ivm je stijgende premie.Jasper-NL schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:59:
Helaas vandaag met de auto een betonnen paaltje over het hoofd gezien. Super balen natuurlijk.
[Afbeelding]
Als ik jou was zou ik een plaatselijk herstelbedrijf proberen te benaderen. Dan ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit. Er vanuit gaande dat ze Zeekr kunnen herstellen. Succes 👍🏼
Iemand tips voor het opnieuw via Cayplay verbinden van een Iphone17 Pro? Jaar lang geen enkel probleem gehad en nu wil die met geen mogelijkheid meer verbinden.
Check even via Zeekr locator voor een aangesloten schadeherstelbedrijfJasper-NL schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:59:
[Afbeelding]
https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus
Ik zou niet bij Sjakie op de hoek gaan want die weet niet hoe hij de vele sensoren die achter de bumpers zitten opnieuw moet calibreren.
Verder loop je het risico dat je de fabrieksgarantie geheel of gedeeltelijk verliest als je hem niet bij een aangesloten Zeekr partner laat repareren. De Zeekrgarantie voorwaarden zou ik er maar even voor de zekerheid op na slaan. Het heeft te maken met de complexiteit van alle systemen in de auto.
Ik zou dat wel even bij ASR melden als ze daar niet van op de hoogte zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door clydevdl op 17-05-2026 21:01 ]
Heb je de telefoon al herstart? Ik loop hier ook af en toe tegenaan, telefoon herstarten lost het (tot nu toe) altijd op.funkylicious schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:15:
Iemand tips voor het opnieuw via Cayplay verbinden van een Iphone17 Pro? Jaar lang geen enkel probleem gehad en nu wil die met geen mogelijkheid meer verbinden.
Dank voor de tips. Ik heb twee schadeherstel bedrijven gevonden die zowel gedekt zijn door ASR (Schadegarant) èn die op de kaart staan van Zeekr. Dus dat lijkt goed te gaan.clydevdl schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:40:
[...]
Check even via Zeekr locator voor een aangesloten schadeherstelbedrijf
https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus
Ik zou niet bij Sjakie op de hoek gaan want die weet niet hoe hij de vele sensoren die achter de bumpers zitten opnieuw moet calibreren.
Verder loop je het risico dat je de fabrieksgarantie geheel of gedeeltelijk verliest als je hem niet bij een aangesloten Zeekr partner laat repareren. De Zeekrgarantie voorwaarden zou ik er maar even voor de zekerheid op na slaan. Het heeft te maken met de complexiteit van alle systemen in de auto.
Ik zou dat wel even bij ASR melden als ze daar niet van op de hoogte zijn.
Laten repareren bij een plaatselijk herstelbedrijf welke niet is aangesloten bij Zeekr zou ik dus zeker weten niet doen je raakt je garantie geheel/gedeeltelijk kwijt plus ze snappen niks van de elektronica en sensoren die ze opnieuw moeten kalibrerenSt3ve-0 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:47:
[...]
a.s.r. werkt met preferred schade herstellers (ASN/ABS) Helaas is mijn ervaring dat zodra die bedrijven horen dat het verzekeringswerk is, ze met een vork gaan schrijven. Als je alleen de schade wil laten taxeren (zonder herstel) dan vragen ze daar ook 200€ voor. Die krijg je trouwens niet vergoed als je de schade niet bij hen laat herstellen. Echt bizar 😬 Je bent in dit geval toch zelf de klos om te repareren en als je dit namens de verzekering laat herstellen dan zak je 5 schadevrijejaren waardoor je over 5 jaar vaak een stuk duurder uit bent ivm je stijgende premie.
Als ik jou was zou ik een plaatselijk herstelbedrijf proberen te benaderen. Dan ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit. Er vanuit gaande dat ze Zeekr kunnen herstellen. Succes 👍🏼
[ Voor 3% gewijzigd door clydevdl op 17-05-2026 21:23 ]
Heel goed dat je dat hebt gedaan en dan weet je zeker dat alles goed wordt hersteld plus behoud van je garantie. Success verder met het herstel.Jasper-NL schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:21:
[...]
Dank voor de tips. Ik heb twee schadeherstel bedrijven gevonden die zowel gedekt zijn door ASR (Schadegarant) èn die op de kaart staan van Zeekr. Dus dat lijkt goed te gaan.
Ik had mijn auto begin dit jaar ook laten herstellen bij een aangesloten partner voor spuitwerk en vervanging van een kras in de koplamp. Binnen een week was de auto weer klaar. Alles gelukkig gedekt via het waarborgfonds omdat iemand het leuk vond geen gegevens achter te laten op mijn geparkeerde auto.
Inmiddels draait mijn HA-dashboard ook, dankzij de heren in dit forum! Tevens wat automatiseringen gemaakt voor warmte en vorst, klimaat en zonneschermen, etc. 🙂
Sentry Mode staat standaard aan op niet-benoemde locaties.
Op het zwarte scherm heb ik de locatie en daarin mijn Unifi camera wanneer de auto op de oprit staat. Camera herkent nummerboden etc, nog geneog te hobby als het regent :- )
Apart, bij mij werkt het ook gewoon als de auto stilstaat. Bedenk me nu wel dat je niet echt een contactslot hebt zoals bij reguliere benzine auto's en ik heb er eigenlijk niet op gelet of hij nu altijd stroom geeft of alleen als de auto "unlocked" is.RCZ schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:19:
[...]
Vandaag met de caravan gereden. Even een check gedaan. De constante stroomdraad op de caravan werkt alleen als je in D staat of R. Dat is prima. Tijdens rijden koelt dan de koelkast in de caravan. Dit geldt dus ook voor andere zaken zoals ATC als je dat op je caravan hebt. ATC Is een soort van ESP maar dan voor de caravans om eventueel slingeren te voorkomen. Dit systeem werkt dus achter de Zeekr.
Verder heb ik afgelopen weekend voor het eerst met de caravan gereden. Zoals anderen ook al melden rijdt het perfect. Alleen doordat de Emuks die ik had besteld niet (goed) passen ben ik voor de Defa Easy gegaan met vlakke spiegel aan de bestuurderskant en bolle aan de bijrijderskant. Maar wat een dode hoek creëer je dan... getinte ruiten zijn ook al donker dus dat helpt niet. Had al een auto bijna de vangrail ingedrukt.
Terug eens de bolle spiegel links gedaan, dat is een stuk beter, maar rechts vlak is ook niks. Dus ik overweeg om nog maar een bolle te bestellen, of toch nog niets anders te zoeken. Het zijn wel kleine spiegels qua oppervlak. Dus als iemand nog andere tips heeft.
Hi waarom passen de Emuks niet?petermdevries schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:36:
[...]
Apart, bij mij werkt het ook gewoon als de auto stilstaat. Bedenk me nu wel dat je niet echt een contactslot hebt zoals bij reguliere benzine auto's en ik heb er eigenlijk niet op gelet of hij nu altijd stroom geeft of alleen als de auto "unlocked" is.
Verder heb ik afgelopen weekend voor het eerst met de caravan gereden. Zoals anderen ook al melden rijdt het perfect. Alleen doordat de Emuks die ik had besteld niet (goed) passen ben ik voor de Defa Easy gegaan met vlakke spiegel aan de bestuurderskant en bolle aan de bijrijderskant. Maar wat een dode hoek creëer je dan... getinte ruiten zijn ook al donker dus dat helpt niet. Had al een auto bijna de vangrail ingedrukt.
Terug eens de bolle spiegel links gedaan, dat is een stuk beter, maar rechts vlak is ook niks. Dus ik overweeg om nog maar een bolle te bestellen, of toch nog niets anders te zoeken. Het zijn wel kleine spiegels qua oppervlak. Dus als iemand nog andere tips heeft.
Ik heb vrijdag een Privilege besteld in Zeist. En was aan het kijken naar hulpspiegels.
Die Defa Easy zouden niet mijn voorkeur hebben met zo'n zuignapje...
Helemaal mee eens. Maar helaas passen ze gewoon niet goed.JPoers83 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:57:
[...]
Hi waarom passen de Emuks niet?
Ik heb vrijdag een Privilege besteld in Zeist. En was aan het kijken naar hulpspiegels.
Die Defa Easy zouden niet mijn voorkeur hebben met zo'n zuignapje...
Zie ook opmerkingen hier https://www.kampeerdump.nl/emuk-100857-caravanspiegels.html
Op een EX30 passen ze goed (daar zit knipperlicht in de spiegelbehuizing, even getest bij de buurman), maar bij de Zeekr zit hij eronder.
Heb wel contact gehad met iemand op Facebook die ze er toch op heeft gekregen, maar het is m.i. niet zoals het hoort (vorige auto gingen de Emuks er perfect op).
Ondanks het zuignapje zitten ze best goed, maar neemt deel van de originele spiegel weg, en zijn gewoon klein.
Ook nog even contact gezocht met Emuk zelf, maar die konden niet aangeven of ze er (op korte termijn) aankomen.
[ Voor 6% gewijzigd door petermdevries op 18-05-2026 16:18 ]
Bijzonder want opdezelfde site staat nog een 2e:petermdevries schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:17:
[...]
Helemaal mee eens. Maar helaas passen ze gewoon niet goed.
Zie ook opmerkingen hier https://www.kampeerdump.nl/emuk-100857-caravanspiegels.html
Op een EX30 passen ze goed (daar zit knipperlicht in de spiegelbehuizing, even getest bij de buurman), maar bij de Zeekr zit hij eronder.
Heb wel contact gehad met iemand op Facebook die ze er toch op heeft gekregen, maar het is m.i. niet zoals het hoort (vorige auto gingen de Emuks er perfect op).
Ondanks het zuignapje zitten ze best goed, maar neemt deel van de originele spiegel weg, en zijn gewoon klein.
Ook nog even contact gezocht met Emuk zelf, maar die konden niet aangeven of ze er (op korte termijn) aankomen.
https://www.kampeerdump.nl/emuk-caravanspiegels-zeekr-7x-vanaf-2024-tot-heden.html
Nummer is wel gelijk 100857 / als ook de EAN-code...
Zijn er al mensen met goede of slechte ervaringen met plaatsen tolbadge voor Frankrijk, Italië etc? Randje met zwarte puntjes is maar heel klein?
Bij deze NL rijder passen ze wel op zijn Zeekr 7x: YouTube: Zeekr 7X with Trailer Mirrors - No Shake, No Vibrationpetermdevries schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:17:
[...]
Helemaal mee eens. Maar helaas passen ze gewoon niet goed.
Ik heb net de BIP&GO binnen, nog niet op de raam geplakt, en vroeg me ook al af waar ik hem rechts van de binnenspiegel zal plakken want ik zie ook weinig zwarte puntjes in een zone.Rickyuu schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:37:
Zijn er al mensen met goede of slechte ervaringen met plaatsen tolbadge voor Frankrijk, Italië etc? Randje met zwarte puntjes is maar heel klein?
@Jasper-NL ik heb je een DM gestuurdJasper-NL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:43:
[...]
Omdat ik dus een (gratis) maand-abbo heb en 50% korting (je mag me een PB sturen voor een 50% persoonlijke code, daar hebben we beide voordeel aan), betaalde ik slechts 19,5 cent per kWh.
[Afbeelding]
Ik had hem afgelopen zomer in Frankrijk rechts van de binnenspiegel bovenin geplakt. Geen problemen ervaren.Rickyuu schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:37:
Nou inderdaad, en nog vrij soepel ziet het er uit. Vreemd. Je ziet wel in de film dat hij niet helemaal mooi aansluit rond de spiegel maar ik kreeg hem zonder kracht te zetten niet om de spiegel om hem vast te kunnen zetten met het klipje. Dezelfde spiegel op een EX30 ging soepel in een keer (zoals ik ook gewend was bij mijn Kodiaq).WizzyBrown schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:23:
[...]
Bij deze NL rijder passen ze wel op zijn Zeekr 7x: YouTube: Zeekr 7X with Trailer Mirrors - No Shake, No Vibration
Of ik had een pech-model 🙄
Liefst heb ik wel deze spiegels. Misschien toch nog maar eens bestellen ergens anders en een poging doen 🤔
Aan de bijrijders zijde Deze heb ik ook, ik ben er tevreden over al heb ik bij de spiegel een paar exraringetjes gebruikt. Bij vastdraaien verschoof het klemmetje teveel waardoor hij net aan op de spiegel bleef zitten. Zeer tevreden mee al is de klem (meer een driehoekje) anders als dat er op de foto in de link staat. De klem is wel gelijk als op het youtube filmpje.WizzyBrown schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:23:
[...]
Bij deze NL rijder passen ze wel op zijn Zeekr 7x: YouTube: Zeekr 7X with Trailer Mirrors - No Shake, No Vibration
En dan rechts vanuit de bestuurdersstoel gezien?Frank_P schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:03:
[...]
Ik had hem afgelopen zomer in Frankrijk rechts van de binnenspiegel bovenin geplakt. Geen problemen ervaren.
Bij mij zit hij vanaf de bestuurdersstoel gezien links tegen de unit van de binnenspiegel. Dat gaat helemaal primaRickyuu schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:37:
Ja precies, zodra de koelkastje connected is zou je verwachten dat de OS automatisch de fridge section vrijgeeft voor gebruik. Lijkt me sterk dat dit niet al ingebakken zit in de software. Zodra je het activeert weet de auto in principe gewoon dat die functie beschikbaar mag worden gemaakt. (Verwachting)tbee schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 07:19:
[...]
True. En tegelijkertijd lijkt het erop dat ze wel regionale dingen in hun software doen. Volgens mij heeft Austrralie andere navigatie dan Europa. Dito media, hebben zij al wel en die aankondiging laatst was voor Europa. Ik snap dat regio's speciale dingen heeft, maar het moet niet te ver uit elkaar lopen anders krijg je dezelfde problemen als bij productielijnen. Waarom hebben AU en NZ versie 2.1.2 nog niet?
AU & NZ draaien ook weer op hun eigen OS kopie die waarschijnlijk op hun eigen tempo updates krijgen. Je merkt daar ook dat alles redelijk traag verloopt. Soms krijg ik bijna het gevoel alsof er maar een handjevol devs zijn die per continent moeten onderhouden. Mag toch verwachten dat er minimaal 10-15 devs beschikbaar zijn.
Als je kijkt naar Xpeng en hoe zij hun dev team + Discord/community aanpakken, dat is echt next level qua communicatie. De snelheid waarmee feedback wordt opgepakt en teruggekoppeld is echt bizar goed. Kan Zeekr nog wat van leren....👀
Heb nog wel hoop dat dit met de mei-update wat beter gaat worden. Patience is key hier 🤣
[ Voor 23% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 19-05-2026 02:22 ]
Dit heeft het opgelost! Dankjewel.Pete80 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:47:
[...]
Heb je de telefoon al herstart? Ik loop hier ook af en toe tegenaan, telefoon herstarten lost het (tot nu toe) altijd op.
Klopt. Denk dat het niet veel uitmaakt. Zelf ben ik vrij lang en wilde hem zo min mogelijk in het zicht.Rickyuu schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 00:05:
[...]
En dan rechts vanuit de bestuurdersstoel gezien?
Uit nieuwsgierigheid... hoe weet je dat er een "mei-update" komt?ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 02:11:
Heb nog wel hoop dat dit met de mei-update wat beter gaat worden. Patience is key hier 🤣
Be reasonable.... do it my way