Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:08
leonardo1504 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:03:
Hoe is jullie ervaring met de communicatie en service door Zeekr? Ik zit al weken te wachten op een datum voor de delivery van mijn auto, maar het blijft allemaal weinig concreet en niet heel erg communicatief. Er worden allerlei vage beloftes gedaan maar die worden gewoon niet nagekomen. Communicatie met Delivery loopt via Whatsapp en die zwijgen gewoon als het allemaal te moeilijk wordt.
Frietkot schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:51:
[...]
Update: Zojuist gebeld door Zeekr; levering staat gepland op 30 maart. Gedurende het hele proces (aankoop via werkgever/leasemaatschappij) heb ik direct contact gehad met Zeekr inside sales, wat enorm prettig is. Direct schakelen en antwoord krijgen was een verademing. Er was zelfs al een exemplaar voor mij gereserveerd voordat de order binnen was van leasemaatschappij. Kan niet anders zeggen: top service!!
Misschien even het nummer van de inside sales uitwisselen? ;)

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 18:42
leonardo1504 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Dan ben je beter geholpen dan ik. Ik krijg al een tijdje nooit enige informatie van Zeekr, ik moet er steeds zelf achteraan bellen. Vorige week hebben ze me dan beloofd dat ik deze maand nog kan rijden en nadat ik vandaag maar eens geinformeerd heb wanneer dan, mocht ik een voorkeursdatum noemen ergens over twee weken. Ik sta op het punt om de auto te annuleren, ik ben echt behoorlijk pissig.
Ik ken je gevoel, ik ging door hetzelfde. Contact via whatsapp was vreselijk en beste man van sales was ook niet echt mee te onderhandelen. Uiteindelijk ging de aflevering super goed en snel maar het heeft wat moeite gekost. Leek alsof ze geen auto willen verkopen. 4 weken na bestellen reed ik met de auto de deur uit. Geen moment spijt. Ik zou niet annuleren.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:41
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:45:
[...]

Nice, zelf vind ik de kermis achterin iets teveel van het goede.

Zelf alleen een organiser in het middenconsole geplaatst.

Oh en natuurlijk warmtewerend folie rondom de auto + Panoramadak.
Je hebt hem ook in warm licht variant. Dan minder druk (zit ik over te denken)

Zeekr 7x Privilege AWD

• djoelhu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-04 09:21
LPiC schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:39:
Over updates gesproken, ik heb nog steeds geen update gehad naar 2.1.1.
Is dit gebruikelijk dat dit zo lang duurt? De auto is afgeleverd op 2.1.
Ik ook nog op 2.1 dus je bent niet de enige. Auto op 24-02 geleverd gekregen met deze versie.

• Mcjack
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07-04 22:04
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 01:40:
[...]

Een jaar na de releasedatum in Nederland is het app aanbod heel beperkt. Specifieke app die je zoekt?
Eigenlijk of het rechtstreeks mogelijk is via usb muziek af te spelen?
Bij google gebruikte ik Audiowagon om dit mogelijk te maken.

Wat is eigenlijk het verschil tussen Google en Android Automotive?

MY22 Volvo C40 Twin Recharge Red Fushion | Zeekr 7X Privilege Forest Green (binnenkort)

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Rmaxx schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 17:15:
Vraagje voor de core eigenaren, of wie het weet,ik zie op youtube waar de stoelverwarming of ramen op locatie van waar de persoon zit aan/open gaan. Is dat een standaard functie of alleen met pakketten?
Ik snap je vraag niet helemaal, kan je wat duidelijker uitleggen met foto's of videos of iets?
Of het is op de deur waar raam omlaag/omhoog kan, of het heeft iets met de main display te maken.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ian_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:07:
[...]

Vorig jaar mei 2025 geleverd gekregen, werd een paar weken van te voren gebeld en het was zo ingepland.

Aflevering was prima, de mensen daar vond ik zelf wat minder goed geïnformeerd over het product en vooral het laden van het voertuig.
Zal je zelf ook wel gemerkt hebben, maar ik ben er nu 2x geweest in minder dan 3 maanden en elke keer weer andere gezichten.

Lijkt er niet op dat er vast personeel zit, dus vermoed gewoon inhuur/detachering.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 17:13
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 30 maart 2026 @ 23:34:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal, kan je wat duidelijker uitleggen met foto's of videos of iets?
Of het is op de deur waar raam omlaag/omhoog kan, of het heeft iets met de main display te maken.
Ah sorry idd niet duidelijk, het gaat over voice commandos (stom dat ik dat er niet bij heb gezet). Omdat er bijv geen bediening is voor de verwarming vd stoelen en airco achterin...(wat ik ook best raar vind trouwens, maar dat zit in china natuurlijk in zon luxe scherm in de armsteun, iets dat wij niet krijgen buiten china)

[ Voor 3% gewijzigd door Rmaxx op 30-03-2026 23:51 ]

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-04 22:44

admiral866

The King Personality Disorder

Mcjack schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:57:
[...]
Wat is eigenlijk het verschil tussen Google en Android Automotive?
Google geïntegreerd vs android auto verschil wat mij opviel is dat Google maps navigatie meer op het auto rijden is afgestemd bij de geïntegreerde versie. Zo heb je duidelijker aanduiding welke baan je moet hebben op een snelweg afsplitsing bijv. Maar de verschillen zijn verder niet echt groot wat de werking van navigeren betreft vond ik.

Wat in android auto ook niet aanwezig is, is de accu capaciteit. Je kan dus niet precies plannen met laadstops etc. Android auto weet t gewoon niet, hoeveel je nog hebt.
Dat kan anders, maar in deze zeekr is het niet zo.

En je kan makkelijk 1 Google account delen wat op zich wel handig is als je een youtube premium abo hebt. Dan kan iedereen die ermee rijd dat account gebruiken.

Wat ik graag zou zien is dat android auto de range ook uitleest en mee kan nemen in de planning.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rmaxx schreef op maandag 30 maart 2026 @ 23:46:
[...]

Ah sorry idd niet duidelijk, het gaat over voice commandos (stom dat ik dat er niet bij heb gezet). Omdat er bijv geen bediening is voor de verwarming vd stoelen en airco achterin...(wat ik ook best raar vind trouwens, maar dat zit in china natuurlijk in zon luxe scherm in de armsteun, iets dat wij niet krijgen buiten china)
Ahh dat bedoel je, no worries.
Heel eerlijk, die voice commands werken bij mij echt voor geen meter. Als ik zeg Hi Zeekr, doe mijn raam open , gooit ie soms alle ramen open… soms alleen die van mij en soms bijrijders raam... En in 9/10 gevallen krijg ik gewoon sorry, ik begrijp je niet.

Ga er wel vanuit dat je er ook AC/temperatuur mee kan bedienen, maar heb dat zelf niet eens meer getest, VC staat bij mij inmiddels gewoon uit. Voelt nog echt als alpha/beta t.o.v. concurrentie.

Die bediening achterin vind ik trouwens ook echt een gemiste kans voor onze markt. Ik zou die optie serieus overwegen als die hier beschikbaar was. Voor nu is dat inderdaad China only.
Misschien dat het met een v2 toekomstige upgrade komt wanneer ze m hier in de EU releasen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydTnNbmXOj-0-zma2tOl-UfA_2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFwVWcqrUabpoYdTILU5LzpL.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt op de BA trouwens ook al over geklaagd door andere eigenaren. Hoop is dat ze dit via een update gaan oplossen, dmv de Zeekr app te gebruiken voor passagiers achterin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ei1MWkTkSVIf3U0WzbW6XR3b4HQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aHGcov875Yw28objVSOPJ7TS.png?f=fotoalbum_large
Ben ook wel benieuwd hoe ze de configuratie voor Duitsland gaan doen.

Voor nu kun je alles achterin wel via de main display regelen.
Je hebt daar dit icoontje voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-e0p3dPPPEg8NzSJt5rZDqgF3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ntojc99QorvJCvDZ0dKMzBcX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4AUD044XxqVQCaWvzKrPeyo8NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbQ3xOYrmlsKpWsmhRcaCFKf.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de stoelpositie kun je daar gewoon aanpassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWBioNjtXeFv1wRsV-3erO0wjZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFLhlzeY55LXkBDiOFvG4qy3.jpg?f=fotoalbum_large

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:15
leonardo1504 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Dan ben je beter geholpen dan ik. Ik krijg al een tijdje nooit enige informatie van Zeekr, ik moet er steeds zelf achteraan bellen. Vorige week hebben ze me dan beloofd dat ik deze maand nog kan rijden en nadat ik vandaag maar eens geinformeerd heb wanneer dan, mocht ik een voorkeursdatum noemen ergens over twee weken. Ik sta op het punt om de auto te annuleren, ik ben echt behoorlijk pissig.
Dat is gewoon niet op orde, ik heb ook issues in de communicatie. Let wel, de auto is zo goed dat dit bijna helemaal verdampt als je eenmaal rijdt.

'The truth is not afraid for Questions

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb er gisteren maar even wat extra druk achter gezet bij Zeekr en ze duidelijk gemaakt dat mijn geduld op is. En wat denk je? Auto is vandaag klaar. Het is alleen nog niet duidelijk of ze hem ook vandaag kunnen leveren. Wordt vervolgd.

• Rmaxx
M13z1 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:55:
[...]

Dat is gewoon niet op orde, ik heb ook issues in de communicatie. Let wel, de auto is zo goed dat dit bijna helemaal verdampt als je eenmaal rijdt.
Tja, dat gaat op andere plekken idd wel anders, heb zelf een id7 gecancelled voor de business zeekr (nog 3mnd wachten). Maar als ik nu zie hoe dat leverproces bij VW gaat... Vanaf bestelling een duidelijk stappenplan met updates: Vanaf start/in productie zijn, tot de fabriek uit, transport, zelfs al een foto dat ie bij de dealer staat etc etc. Erg snel en gestroomlijnd proces iig. Kunnen ze nog wel wat van leren, zeekr als je pretendeerd 'highend' te zijn en premium ambities hebt... :X - was overigens ook het grootste manco bij Lynk, tot je eindelijk naar de Volvo dealer mocht, wat een verademing was dat..

• Rmaxx
Ah vet, top reactie met die screenshots! tnx! _/-\o_
Zou zo'n armsteun niet in te bouwen zijn via import, zoals die koelkastjes in het midden? Dat zou wat zijn. :*)

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 19:13
Rare vlakken op scherm laatste paar dagen. Niet prettig, en leidt er af. Gebruik nu android auto voor nav. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSkon5EyWG9fLJ_KDUKjZnbqXV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkPfPLejtE9ooJC5pxoEpj5R.jpg?f=fotoalbum_large

Anderen ook last van?

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-04 19:25
Heeft iemand een oplossing gevonden om te voorkomen dat je bij het uitstappen áltijd hoort: Uw telefoon ligt nog in de auto. Ja hèhè….ik moet nog uitstappen, heb alleen de deur open gedaan.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:30
PVal24 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:46:
Heeft iemand een oplossing gevonden om te voorkomen dat je bij het uitstappen áltijd hoort: Uw telefoon ligt nog in de auto. Ja hèhè….ik moet nog uitstappen, heb alleen de deur open gedaan.
Herkenbaar, maar eerst telefoon oppakken. Als het logo van opladen weg is, dan hoor je niks meer.

• PVal24
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-04 19:25
Ian_ schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Herkenbaar, maar eerst telefoon oppakken. Als het logo van opladen weg is, dan hoor je niks meer.
Thanks! Ik ga t proberen!

• 4v4t4r
Rickyuu schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:55:
Rare vlakken op scherm laatste paar dagen. Niet prettig, en leidt er af. Gebruik nu android auto voor nav. [Afbeelding]

Anderen ook last van?
Heb ik ook random last van. Vooral savonds erg storend en krijg commentaar van weggebruikers dat ik van mn telefoon af moet blijven (ze zien felle schittering in de auto)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:08:
[...]

Heb ik ook random last van. Vooral savonds erg storend en krijg commentaar van weggebruikers dat ik van mn telefoon af moet blijven (ze zien felle schittering in de auto)
Offline maps opnieuw gedownload al?

• 4v4t4r
Ian_ schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:25:
[...]

Offline maps opnieuw gedownload al?
Nee - was ik toevallig mee begonnen van de week, maar wifi verbrak en niet afgemaakt.
Zal NL even aanzetten zo als ik op pad ga. Is dat een bekende oplossing?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:28:
[...]

Nee - was ik toevallig mee begonnen van de week, maar wifi verbrak en niet afgemaakt.
Zal NL even aanzetten zo als ik op pad ga. Is dat een bekende oplossing?
No idea, maar ik heb offline maps en nooit last van. Daarnaast is het laden van de map ook echt een stuk sneller

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:39
Ian_ schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:18:
[...]

Draadloos opladen uitzetten kan ook nog.
Sinds het uitschakelen geen enkele keer meer gehoord :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fatburner op 01-04-2026 09:40 ]

• 4v4t4r
Ian_ schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:59:
[...]

No idea, maar ik heb offline maps en nooit last van. Daarnaast is het laden van de map ook echt een stuk sneller
gedownload :) ik ga het eens testen komende dagen ! Thanks

Zeekr 7x Privilege AWD

• leonardo1504
  • Niet online
Ik heb de auto. Het werd een groepsdelivery met 5 keer de 7X. Auto is echt een giga upgrade t.o.v. de model Y waar ie vaak mee vergeleken wordt. Qua afmetingen/beenruimte is ie wel vergelijkbaar maar qua rijervaring en afwerking wint de Zeekr het met gemak.

Wellicht is de software van de Y intuitiever, maar om daar echt iets over te kunnen zeggen moet ik wat meer rijden. De spraakassistent van Zeekr is in ieder geval minder goed. Met name ingesproken bestemmingen verstaat ie niet altijd goed.

Rijervaring is geweldig maar 646pk is voor mij overbodig veel. Gelukkig worden al die paardenkrachten beter gemanaged dan in de Tesla bij lage snelheden/inparkeren. HUD en 360 graden camera zijn ook erg prettig. Tot nu toe word ik erg blij van deze auto.

• 4v4t4r
leonardo1504 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:06:
Ik heb de auto. Het werd een groepsdelivery met 5 keer de 7X. Auto is echt een giga upgrade t.o.v. de model Y waar ie vaak mee vergeleken wordt. Qua afmetingen/beenruimte is ie wel vergelijkbaar maar qua rijervaring en afwerking wint de Zeekr het met gemak.

Wellicht is de software van de Y intuitiever, maar om daar echt iets over te kunnen zeggen moet ik wat meer rijden. De spraakassistent van Zeekr is in ieder geval minder goed. Met name ingesproken bestemmingen verstaat ie niet altijd goed.

Rijervaring is geweldig maar 646pk is voor mij overbodig veel. Gelukkig worden al die paardenkrachten beter gemanaged dan in de Tesla bij lage snelheden/inparkeren. HUD en 360 graden camera zijn ook erg prettig. Tot nu toe word ik erg blij van deze auto.
Ik rij bijna nooit op sport modus - zeker niet in de stad - mij te gevoelig :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07-04 20:06
Hoi allemaal,

Nu ik ook eigenaar ben van een Zeekr 7x, heb ik gelijk een account aangemaakt. Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Zeekr 7X in het wit, long range.

De bestelling verliep soepel. Ik heb gebruikgemaakt van de inruilactie. Midden maart besteld en gisteren kon ik hem al ophalen. Niet verwacht dat het zo snel kon gaan.

Ik heb alleen twee vragen:

1. Bandenspanning
Op alle vier de banden staat 3,5 bar. Is het normaal dat ze dat niet goed afstellen bij aflevering? Hierdoor krijg ik nu elke keer een melding in de app

2. Zeekr laadpas
Ik heb geen laadpas meegekregen. Hoort die standaard bij de auto, of moet je die apart aanvragen?

• 4v4t4r
RoboFlawz schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:18:
Hoi allemaal,

Nu ik ook eigenaar ben van een Zeekr 7x, heb ik gelijk een account aangemaakt. Ik heb sinds gisteren de trotse bezitter van een Zeekr 7X in het wit, long range.

De bestelling verliep soepel. Ik heb gebruikgemaakt van de inruilactie. Midden maart besteld en gisteren kon ik hem al ophalen. Niet verwacht dat het zo snel kon gaan.

Ik heb alleen twee vragen:

1. Bandenspanning
Op alle vier de banden staat 3,5 bar. Is het normaal dat ze dat niet goed afstellen bij aflevering? Hierdoor krijg ik nu elke keer een melding in de app

2. Zeekr laadpas
Ik heb geen laadpas meegekregen. Hoort die standaard bij de auto, of moet je die apart aanvragen?
3.5 is echt te hoog (of heb je een flink stuk door zitten trappen?) Ik zou ze naar 2.8 - 3.0 brengen (zeker als het warmer word)

laadpas moet je apart aanvragen (werd mij uitgelegd in de meeting daar) maar er zijn denk ik betere alternatieven hoor ! (ik zoek even topic voor je )

/edit : [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 01-04-2026 11:20 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• RoboFlawz
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:19:
[...]

3.5 is echt te hoog (of heb je een flink stuk door zitten trappen?) Ik zou ze naar 2.8 - 3.0 brengen (zeker als het warmer word)

laadpas moet je apart aanvragen (werd mij uitgelegd in de meeting daar) maar er zijn denk ik betere alternatieven hoor ! (ik zoek even topic voor je )

/edit : [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ok bedankt. Ja ik ga straks maar naar tankstation om het lager te zetten. Toch wel slordig dat ze dat bij aflevering niet hebben gedaan.

Wel vreemd dat ze het niet bij leveren. Op de site lees ik nu dat het geleverd wordt, al is het beetje onduidelijk geformuleerd. Ik ga kijken naar de topic.

• leonardo1504
  • Niet online
4v4t4r schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:16:
[...]

Ik rij bijna nooit op sport modus - zeker niet in de stad - mij te gevoelig :)
Het eerste dat ik gedaan heb is alles op bejaardenstand zetten. Sportmodus slaat wat mij betreft nergens op.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:39
Hopelijk brengt de volgende update met zich mee (wanneer die ook mag komen) dat je ook door de rijmodi heen kan wanneer je in Individueel rijdt. Dat mis ik zo nu en dan wel om even snel de sportmodus te kunnen activeren. Voor lang gebruik is sport inderdaad te gevoelig. Maar voor een snelle inhaalactie vind ik de normale stand net even te traag opbouwen. En ik rij vrijwel altijd in Individueel om de luchtvering op standaard te kunnen zetten. De Comfortstand is mij te zacht.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
RoboFlawz schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:53:
[...]

Ok bedankt. Ja ik ga straks maar naar tankstation om het lager te zetten. Toch wel slordig dat ze dat bij aflevering niet hebben gedaan.

Wel vreemd dat ze het niet bij leveren. Op de site lees ik nu dat het geleverd wordt, al is het beetje onduidelijk geformuleerd. Ik ga kijken naar de topic.
Bij mij lag de pas in de achterbak onder het grote luik. Ik heb deze nooit gebruikt, want lease auto met eigen laadpaal.

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
RoboFlawz schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:53:
[...]

Afgelopen maandag mijn 7X LR gekregen. Hier kreeg ik keurig een Zeekr laadpas bij.

• Frietkot
  • Nu online
Ik merk dat de stuurverwarming erg tegen valt in vergelijking met de Model Y waar ik voorheen in reed. Zijn er meer mensen waarbij zelfs op stand 3 het stuur een slechts klein beetje warm wordt? Dit valt erg tegen moet ik zeggen.

Voor de rest; top auto, kan niet anders zeggen!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04 19:05
Frietkot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:58:
Ik merk dat de stuurverwarming erg tegen valt in vergelijking met de Model Y waar ik voorheen in reed. Zijn er meer mensen waarbij zelfs op stand 3 het stuur een slechts klein beetje warm wordt? Dit valt erg tegen moet ik zeggen.

Voorheen meerdere andere auto's. De stuurverwarming is zeer zwak. Mijn Kia Sorento heeft 1 stand welke "zeer heet" wordt ivm stand 3 van de Zeekr. Dus ja, valt erg tegen.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27
Nu 10 maanden mijn 7x en vandaag voor de 4de keer snel moeten laden. Ik dacht ik pak ook eens de IONITY 350kW lader want kwam er toch langs. 30 minuten van te voren de route daar naar toe aangezet en hij geeft ook netjes aan dat hij de batterij klaarmaakt voor opladen.
Helaas haalde ik vandaag (SOC 35%) maximaal tussen de 150 en 185, had gehoopt nieuwe laadsnelheden te zien. FastNed vorige 2 keer constant 250kW + gehaald. Ik was de enige die aan het laden was, 10 stuks beschikbaar.

Gewoon pech met de locatie of had ik zelf wat anders kunnen doen?

Even bak koffie gehaald en 10 minuten met de hond gewandeld was genoeg, dus totaal geen probleem verder maar was leuk geweest keer richting die 300/350 te gaan.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• 4v4t4r
MvRtje schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:21:
Nu 10 maanden mijn 7x en vandaag voor de 4de keer snel moeten laden. Ik dacht ik pak ook eens de IONITY 350kW lader want kwam er toch langs. 30 minuten van te voren de route daar naar toe aangezet en hij geeft ook netjes aan dat hij de batterij klaarmaakt voor opladen.
Helaas haalde ik vandaag (SOC 35%) maximaal tussen de 150 en 185, had gehoopt nieuwe laadsnelheden te zien. FastNed vorige 2 keer constant 250kW + gehaald. Ik was de enige die aan het laden was, 10 stuks beschikbaar.

Even bak koffie gehaald en 10 minuten met de hond gewandeld was genoeg, dus totaal geen probleem verder maar was leuk geweest keer richting die 300/350 te gaan.
30 mins is te kort gezien de buiten temp. Gister was het 18 graden ofzo, dan was het vast beter geweest.
ik zou minimaal een uur voorverwarmen, (en dan nog geen garanties, want indd - kan ook aan de locatie liggen)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
Frietkot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:58:

Maximaal op standje 2, krijg meteen zweethanden ervan hoe warm.

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07-04 19:20

Ik had gisteren een fastned 300kw. Na lange rit met 8% gestart. Starte direct op 298kw, zakte soms even naar 275kw maar liep ook weer op naar 295kw. Tot 60% geladen en was erg snel weg.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04 21:59

Kan het zijn dat er naast de 350kW laders ook tragere laders waren? In Duitsland hadden ze bv. 3 'supersnelle' 350 laders naast 3 'snelle'.
Misschien even in ChargeMap kijken (of Ionity app of Google Maps, die kan dat tegenwoordig ook dacht ik)

• MvRtje
crispo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:03:
[...]

Kan het zijn dat er naast de 350kW laders ook tragere laders waren? In Duitsland hadden ze bv. 3 'supersnelle' 350 laders naast 3 'snelle'.
Misschien even in ChargeMap kijken (of Ionity app of Google Maps, die kan dat tegenwoordig ook dacht ik)
Zeker, er waren 8x 350kW laders en 2x 200kW laders. Ik heb natuurlijk de gene gepakt met 350kW, dit stond er duidelijk op. Ach het was prima, maar hoopte op meer haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:36

Freedive

] Ken sent me _

Doet bij jullie de weer app het nog?
Bij mij sinds 2 dagen niet meer, nog geen reset gedaan.

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 18:42
Freedive schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:22:
Als je de auto niet meer ziet, even uitloggen en opnieuw inloggen in de app. Dat fixt het vaak!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-04 18:36
Freedive schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:22:
Bij mij hetzelfde probleem.

• RoboFlawz
Als ik via de app naar Stroombediening ga, dan sluit de app gelijk zelf af. De overige opties doen het wel gewoon. Hebben jullie dat probleem ook?

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:35
nikagl schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:27:
Misschien interessant voor de HASS gebruikers, zodra de API gebruikt kan worden en de Zeekr HASS integratie helemaal werkt (er zijn experimentele integraties, zoek maar op Github naar Zeekr Home Assistant), kun je via een rest-command ABRP updaten waardoor je SoC en dergelijke beschikbaar komt in ABRP.

Denk hierbij aan een dergelijk commando wat je aan je configuration.yaml file kunt toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
rest_command:
  abrp:
    url: >-
      http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key={{ states('input_text.abrp_api_key') }}&token={{ states('input_text.abrp_api_token') }}&tlm={
        "utc":{{ utcnow().strftime('%s') }},
        "soc":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_battery_level') }},
        "is_charging":{{ 1 if is_state('binary_sensor.zeekr_XXXX_charging_status', 'on') else 0 }},
        "est_battery_range":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_range') }},
        "odometer":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_odometer') }},
        "lat":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'latitude') | default('null') }},
        "lon":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'longitude') | default('null') }},
        "power":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_power') }},
        "voltage":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_voltage') }},
        "current":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_current') }},
        "cabin_temp":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_interior_temperature') }},
        "tire_pressure_fl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driver') }},
        "tire_pressure_fr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passenger') }},
        "tire_pressure_rl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driverrear') }},
        "tire_pressure_rr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passengerrear') }},
        "car_model":"zeekr:7x:25:94:rwd"
      }
    method: POST
    headers:
      content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"
Daarna heb je alleen een automation nodig die dit triggert als bv. de SoC veranderd (of één van de andere sensors). Je kunt je API key opvragen bij Iterno (contact@iternio.com) en in de app zelf (of op de website) kun je voor een voertuig een API token aanmaken. Deze moet je in de desbetreffende input_text velden (abrp_api_key en abrp_api_token) plaatsen die je kunt aanmaken in Settngs > Devices > Helpers.

Daarmee kun je, ondanks dat Carplay en Android Auto nog geen SoC informatie doorkrijgen, toch gebruiken van ABRP met de huidige SoC inforamtie... Weer een extra navigatie tool... (voor Google weet ik niet of er een dergelijke API is - weet iemand anders dat toevallig?).

Dit gebruikte ik in de Volvo XC40 (die wel een gedocumenteerde API heeft) ook en werkte feilloos 👍
Ik heb dit nu ook werkend en heb een automation die elke 60 seconden triggered als de auto onderweg is (op basis van odometer) of aan de lader hangt (niet thuis) en de laatste gegevens naar ABRP stuurt

In de api docs staat
'To enable vehicle individual consumption calibration, we need at least speed, power and is_charging at a rate of at least once per 10 seconds (the faster the better).'

Ik kan de automation elke 10 sec triggeren, maar wil de rate limits van Zeekr niet raken. Iemand ervaring met een hoge poll frequentie?

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
RoboFlawz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:34:
Als ik via de app naar Stroombediening ga, dan sluit de app gelijk zelf af. De overige opties doen het wel gewoon. Hebben jullie dat probleem ook?
Nee, dit soort crashes op iOS kan je vaak oplossen door een update en als dat niet werkt de app even deïnstalleren en opnieuw downloaden. Zal bij Android ook wel zijn, maar geen ervaring mee.

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07-04 20:43
De 12v aansluiting stopt die automatisch? Heb koelbox achterin. Hoe blijft die aan?

• RoboFlawz
Wat is jullie ervaring met lane Center control (rijstrook centering)? Het werkt niet bij mij. Als ik niet bijstuur dan gaat het binnen paar seconden een ander kant op in plaats van recht. De lane assist zorgt er dan wel meestal voor dat ik niet over de lijn gaat.

Bij mijn vorige auto hoefde ik bij snelwegen meestal niet bij te sturen.

• Ian_
RoboFlawz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 23:07:
Wat is jullie ervaring met lane Center control (rijstrook centering)? Het werkt niet bij mij. Als ik niet bijstuur dan gaat het binnen paar seconden een ander kant op in plaats van recht. De lane assist zorgt er dan wel meestal voor dat ik niet over de lijn gaat.
Bij mijn vorige auto hoefde ik bij snelwegen meestal niet bij te sturen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? In de Zeekr heb je:
ACC (Adaptive Cruise Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, zelf sturen.
LCC (Lane Change Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, binnen de lijnen houden en eventueel wisselen van rijstrook.

• RoboFlawz
Ian_ schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 02:18:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? In de Zeekr heb je:
ACC (Adaptive Cruise Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, zelf sturen.
LCC (Lane Change Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, binnen de lijnen houden en eventueel wisselen van rijstrook.
Laat maar ik had het niet goed aangezet. Het werkt nu wel

• RoboFlawz
Pete80 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:38:
[...]

Nee, dit soort crashes op iOS kan je vaak oplossen door een update en als dat niet werkt de app even deïnstalleren en opnieuw downloaden. Zal bij Android ook wel zijn, maar geen ervaring mee.
Ik heb android en opnieuw geïnstalleerd maar werkt blijft hetzelfde. Maar ja maakt niet uit, gebruik het denk toch niet

• Frietkot
  • Nu online
Zijn er meerdere die last hebben dat carplay geen geluid meer laat horen nadat je een flitsmeister melding krijgt of telefoongesprek hebt opgehangen?
Situatie is als volgt:
1. luister spotify via carplay -> iemand bellen/wordt gebeld -> gesprek -> ophangen -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.
2. luister spotify via carplay -> flitsmeister melding -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.

In beide situaties komt het geluid alleen terug als ik de bluetooth verbinding verbreek en opnieuw verbinding maak. Dit is echt enorm irritant, zeker als je veel flitsmeister meldingen hebt en steeds opnieuw verbinding moet maken tijdens het rijden. Heeft wellicht iemand een oplossing? Ik ben erg benieuwd!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 18:32
misteriks schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:30:
[...]

Ik heb dit nu ook werkend en heb een automation die elke 60 seconden triggered als de auto onderweg is (op basis van odometer) of aan de lader hangt (niet thuis) en de laatste gegevens naar ABRP stuurt

In de api docs staat
'To enable vehicle individual consumption calibration, we need at least speed, power and is_charging at a rate of at least once per 10 seconds (the faster the better).'

Ik kan de automation elke 10 sec triggeren, maar wil de rate limits van Zeekr niet raken. Iemand ervaring met een hoge poll frequentie?
Ik heb het nog niet hoger geprobeerd. Ik heb wel de API Requests aan de HASS integratie toegevoegd zodat we dit in de gaten kunnen houden (kijken wanneer er ineens geen data binnenkomt en dan kijken naar het aantal daily requests). Bij Volvo was dit een issue, maar eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat er al rate-limiting op de Zeekr APIs zit, mede omdat deze natuurlijk nog niet openbaar zijn gemaakt (en dus alleen de app connect, waardoor ze het zelf prima kunnen inschatten hoeveel er gepolld wordt per auto)...

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-04 19:55

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Ian_ schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:57:
[...]

Maximaal op standje 2, krijg meteen zweethanden ervan hoe warm.
Hier idem. Stoel alleen in de winter wel eens op drie (of auto en dan van 3 naar 1). En stuur echt niet hoger dan 2 en deze dagen op 1.

PSN: dennisvandenb

• leonardo1504
  • Niet online
Heeft iemand hier de "Emergency Door Release" van de 7X al eens uitgeprobeerd?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:49:
Heeft iemand hier de "Emergency Door Release" van de 7X al eens uitgeprobeerd?
Jep, kan je gewoon doen bij alle 4 de deuren.

Let op dat je niet aan de ruit breek kabel trekt bij de bestuurders deur ;-)

• leonardo1504
  • Niet online
Die window breaker zit toch alleen in de Chinese versie? Even als sanitycheck 😅

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:56
Freedive schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:12:
[...]

Jep, kan je gewoon doen bij alle 4 de deuren.

Let op dat je niet aan de ruit breek kabel trekt bij de bestuurders deur ;-)
Je hebt het over de binnenkant. De buitenkant werkt die niet zolang de auto nog onder spanning staat. Mijn verkoper gaf aan dat toen hij de auto helemaal powered down geleverd heeft gekregen, hij de deur op die manier moest openen. Dus het werkt wel.

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-04 20:24
MvRtje schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:27:
[...]

Zeker, er waren 8x 350kW laders en 2x 200kW laders. Ik heb natuurlijk de gene gepakt met 350kW, dit stond er duidelijk op. Ach het was prima, maar hoopte op meer haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVJn6UWAqMqqfTf2Rd7aSFRunig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUNRuQe3VHkfyBGXkLwcEn2Z.jpg?f=fotoalbum_large

2 weken geleden bij fastned deze laadsnelheid gehaald

• Ian_

Kreeg je ook daadwerkelijk de melding: “Battery has reached optimal temperature”?

Zeekr heeft echt een CRAP preconditioning sinds de update 2.1.1. Ze hebben iets veranderd waardoor het praktisch niet voorverwarmd. In de huidige situatie verbruikt preconditioning ongeveer 0.1kWh (Tesla verbruikt 4.0 kWh FACTOR 40). Dit resulteert in een preconditioning tijd van soms wel 90 minuten. Daarnaast wordt de batterij niet naar 25C verwarmd (optimal) maar 20C.

Ik heb het al vaker gezegd maar met de huidige software kan je gemiddeld 8/12 maanden niet op hoog vermogen laden*. De batterij koelt zelfs af als je 100 km/h cruise control rijdt…
De +400 kW krijg je tussen de 4%- en 25% SoC.

*Uitzonderingen weggelaten zoals lange ritten waardoor de batterij al warmer is, snel rijden wat ook de batterij verwarmd of veel stuk remmen wat ook de batterij verwarmd.

Ik zie dat mijn record nog niet verbroken is!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNK5zFapRxv1KkVsma4jLcnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large

• leonardo1504
  • Niet online
leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:21:
Ik begon toch te twijfelen. Ik heb een demo-auto gekocht en waar de window breaker zou zitten, zit bij mij een gat dat is afgeplakt met zwarte tape. Daar ga ik volgende week toch maar eens over bellen want dat vind ik wat apart.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:21:
Nee, zit ook op de NL versie :-)
Je moet echt een klepje weghalen en dan aan een kabel trekken.

Door release vanuit binnen is een hendel omhalen die onder de armsteun zit.

• leonardo1504
  • Niet online
Freedive schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:47:
[...]

Nee, zit ook op de NL versie :-)
Je moet echt een klepje weghalen en dan aan een kabel trekken.

Door release vanuit binnen is een hendel omhalen die onder de armsteun zit.
Dan hebben ze die uit mijn demo-model gehaald en voor de verkoop niet meer teruggeplaatst

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:53:
[...]

Dan hebben ze die uit mijn demo-model gehaald en voor de verkoop niet meer teruggeplaatst
Dat lijkt me niet eigenlijk :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yH_ruBNUsO1E18VWFOo08fSByw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eV3KAu7G9o4dWxamheWAoaau.png?f=fotoalbum_large

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 08:51
Na wat gedoe met Arval nu eindelijk besteld! Een zwarte long range met de 20 inch velgen en beide pakketten .
Bestel datum 31/03. Verwachte leverdatum wordt aangegeven als 24 April. Dat zou wel heel snel zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Elfdutch69 op 04-04-2026 10:27 ]

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07-04 22:59
Zijn er meer mensen die wachten op de levering van de 20" velgen?
Ik heb de 7x business edition kort voor het einde van 2025 besteld, de auto al wel geleverd gekregen met een winter velg/band. Nu geeft men aan dat ik tot juni/juli moet wachten op de 20" velgen (inclusief zomerbanden), welke ik overigens bij levering van de auto al wel betaald heb.

Ik heb het gevoel alsof ik achter in de rij ben gezet, aangezien ze natuurlijk liever een 7x leveren met velgen dan alleen een los setje.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:03
Jasper-NL schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:28:
Zijn er meer mensen die wachten op de levering van de 20" velgen?
Ik heb de 7x business edition kort voor het einde van 2025 besteld, de auto al wel geleverd gekregen met een winter velg/band. Nu geeft men aan dat ik tot juni/juli moet wachten op de 20" velgen (inclusief zomerbanden), welke ik overigens bij levering van de auto al wel betaald heb.

Ik heb het gevoel alsof ik achter in de rij ben gezet, aangezien ze natuurlijk liever een 7x leveren met velgen dan alleen een los setje.
Zelfde verhaal hier. Geleverd op de wintervelgen. Wachten tot juli voor de 20” velgen met zomerbanden.

Be reasonable.... do it my way

• leonardo1504
  • Niet online
Freedive schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:40:
[...]

Dat lijkt me niet eigenlijk :-)
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-3bbBnuemqsOF1fpjszkhBy3s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8daLsZ82UORMbyd9b9YpRdS4.jpg?f=fotoalbum_large

/edit: Mijn ongenoegen geuit bij Zeekr, en ik ben vanmiddag door iemand gebeld om het op te lossen. Als het opgelost gaat worden zoals me beloofd is dan komt het helemaal goed. Wordt vervolgd.

[ Voor 12% gewijzigd door leonardo1504 op 04-04-2026 17:03 ]

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]

/edit: Mijn ongenoegen geuit bij Zeekr, en ik ben vanmiddag door iemand gebeld om het op te lossen. Als het opgelost gaat worden zoals me beloofd is dan komt het helemaal goed. Wordt vervolgd.
Hebben ze hem niet gewoon afgeplakt? Dus als je tape weghaalt je erbij kan?

• leonardo1504
  • Niet online
Freedive schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:03:
[...]

Hebben ze hem niet gewoon afgeplakt? Dus als je tape weghaalt je erbij kan?
Als ik op de tape druk zit er een gat onder

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:10:
[...]

Als ik op de tape druk zit er een gat onder
En voel je daar de kabel / trek ding ? (Niet aan trekken :+ )

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07-04 20:43
Jaap09 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:23:
De 12v aansluiting stopt die automatisch? Heb koelbox achterin. Hoe blijft die aan?
Iemand een idee hoe je deze altijd op aan kan zetten?

• 4v4t4r
Jaap09 schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:31:
[...]

Iemand een idee hoe je deze altijd op aan kan zetten?
Parkeercomfort?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Of camp mode ? 😁

• Frietkot
  • Nu online
Frietkot schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:07:
Zijn er meerdere die last hebben dat carplay geen geluid meer laat horen nadat je een flitsmeister melding krijgt of telefoongesprek hebt opgehangen?
Situatie is als volgt:
1. luister spotify via carplay -> iemand bellen/wordt gebeld -> gesprek -> ophangen -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.
2. luister spotify via carplay -> flitsmeister melding -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.

In beide situaties komt het geluid alleen terug als ik de bluetooth verbinding verbreek en opnieuw verbinding maak. Dit is echt enorm irritant, zeker als je veel flitsmeister meldingen hebt en steeds opnieuw verbinding moet maken tijdens het rijden. Heeft wellicht iemand een oplossing? Ik ben erg benieuwd!
Iemand wellicht ervaring met bovenstaande of een fix? Entertainment reset werkt helaas niet. Alvast bedankt!

• Ian_
Na wat testen uiteindelijk een goed beeld van de CRAP GPS issue waar mensen af en toe last van hebben.

Ticket aangemaakt in de builders app en Zeekr support.

Hier is de tekst van het ticket!

Subject: GPS Location Reset Issue Below 20% Battery

Description:
Reporting a reproducible GPS issue observed under the following conditions:

Environment:
Firmware version: 2.1.1, Battery maximum charge: 80%, Battery low threshold during testing: 4% to 18%

Issue Description:
When the battery level drops below 20%, the GPS loses its current position and repeatedly reverts to the origin address (the location where the journey was started). The vehicle’s position on the map is no longer updated correctly. This behaviour stops as soon as the vehicle is charged above 20%.

Reproducibility:
The issue has been reproduced 8 out of 8 times. Testing was performed without intermediate charging between test runs.
Steps to Reproduce:
1. Set battery maximum to 80%
2. Start a journey and note the origin address
3. Drive until battery drops below 20%
4. Observe GPS behaviour, GPS reverts to origin address instead of tracking current position
5. Charge vehicle above 20% and confirm GPS resumes normal behaviour.

Expected Behaviour:
GPS should accurately reflect the vehicle’s real-time position regardless of battery level.

Actual Behaviour:
GPS snaps back to the starting address when battery is below 20% and only recovers upon charging above 20%.

Severity: High consistent and fully reproducible, impacts navigation reliability.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:52:
Na wat testen uiteindelijk een goed beeld van de CRAP GPS issue waar mensen af en toe last van hebben.

Ticket aangemaakt in de builders app en Zeekr support.

Hier is de tekst van het ticket!

Subject: GPS Location Reset Issue Below 20% Battery

Description:
Reporting a reproducible GPS issue observed under the following conditions:

Environment:
Firmware version: 2.1.1, Battery maximum charge: 80%, Battery low threshold during testing: 4% to 18%

Issue Description:
When the battery level drops below 20%, the GPS loses its current position and repeatedly reverts to the origin address (the location where the journey was started). The vehicle’s position on the map is no longer updated correctly. This behaviour stops as soon as the vehicle is charged above 20%.

Reproducibility:
The issue has been reproduced 8 out of 8 times. Testing was performed without intermediate charging between test runs.
Steps to Reproduce:
1. Set battery maximum to 80%
2. Start a journey and note the origin address
3. Drive until battery drops below 20%
4. Observe GPS behaviour, GPS reverts to origin address instead of tracking current position
5. Charge vehicle above 20% and confirm GPS resumes normal behaviour.

Expected Behaviour:
GPS should accurately reflect the vehicle’s real-time position regardless of battery level.

Actual Behaviour:
GPS snaps back to the starting address when battery is below 20% and only recovers upon charging above 20%.

Severity: High consistent and fully reproducible, impacts navigation reliability.
Heb je dit specifiek alleen met maximum op 80% ?

Ik heb hem altijd op 90% staan, maar nog niet opgemerkt, al is het ook even geleden dat ik onder de 20% soc was denk ik

• Ian_
Freedive schreef op maandag 6 april 2026 @ 14:47:
[...]

Heb je dit specifiek alleen met maximum op 80% ?

Ik heb hem altijd op 90% staan, maar nog niet opgemerkt, al is het ook even geleden dat ik onder de 20% soc was denk ik
Ik laadt zelf niet verder dan 80% maar het gebeurd alleen maar onder de 20%. Denk zelf dat de bovenwaartse geen invloed heeft.

Het gebeurd ook vaak nadat het scherm herstart als je de auto instapt.
  • Infotainment reset (knoppen op het stuur) geen effect
  • Connectivity reset (SOS knop) geen effect
  • 12V reset (Kofferbak knop) geen effect
Echt alleen weer boven de 20% werkt.

• tbee
Ian_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:07:
[...]

Ik laadt zelf niet verder dan 80% maar het gebeurd alleen maar onder de 20%. Denk zelf dat de bovenwaartse geen invloed heeft.

Het gebeurd ook vaak nadat het scherm herstart als je de auto instapt.
  • Infotainment reset (knoppen op het stuur) geen effect
  • Connectivity reset (SOS knop) geen effect
  • 12V reset (Kofferbak knop) geen effect
Echt alleen weer boven de 20% werkt.
Wat bijzonder :|

• Ian_
Ja, nu 8 keer gebeurd en heb de auto express niet tussendoor opgeladen maar elke keer onder de 20% kapt de GPS ermee tot je boven de 20% weer zit.

Het rijden is onmogelijk ermee, je rijdt en de map verspringt steeds terug naar het adres waarvan je wegreed.

Goed om te weten elke keer krijg je ook eerst het hele opstartscherm van Zeekr te zien als het gebeurd.

[ Voor 11% gewijzigd door Ian_ op 06-04-2026 18:33 ]

• tbee
Ian_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:32:
[...]

Goed om te weten elke keer krijg je ook eerst het hele opstartscherm van Zeekr te zien als het gebeurd.
Dat is dus gewoon een vastlopende computer die zichzelf reset. Bijzonder.

Het wordt onderhand wel tijd voor een nieuwe update, al is het maar om een stapel bugfixes uit te rollen.

• Ian_
tbee schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:25:
[...]

Dat is dus gewoon een vastlopende computer die zichzelf reset. Bijzonder.

Het wordt onderhand wel tijd voor een nieuwe update, al is het maar om een stapel bugfixes uit te rollen.
Eens, alleen helpt het niet dat er mega veel bagger instaat op de Builders App (om een paar voorbeelden te laten zien) sommige zijn zelfs AI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_No68DG8ShL8DC-8QaZXyaN3ndI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dnZQuhHPqCB7A75qAoL7KLac.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vR-PmD0x55hGJ_1Nfpv57dbuQNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/372DwpRaXN2EIL0CT7iDMADe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEall3vgHhxLjptzMZsRg4GpgYk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AhJsqQjFNwmNhxUYz5ENPJKd.png?f=fotoalbum_large

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:54
Frietkot schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:07:
Situatie is als volgt:

Ja, ik herken dit. Ik gebruik een CarPlay-box die via AA is aangesloten (bekabeld). Daar luister ik naar YouTube (Music). Wanneer ik bijvoorbeeld overschakel naar de standaard radio of gebeld word (soms), en daarna weer terugga naar de box via AA, heb ik geen geluid meer.

Ik dacht eerst dat het aan die box lag, maar het kan ook aan het systeem zelf liggen. Wat bij mij werkt, is via Google Maps een spraakopdracht geven. Na die spraakopdracht komt het geluid weer terug. Er zit wel een vertraging van een paar seconden in, maar het werkt. Dan reset ik de box (stekker eruit en er weer in), en dan is het geluid weer in sync. De box resetten voordat het geluid weer terug is werkt niet trouwens.

Bij inkomende oproepen heb ik dit minder vaak, maar bij radio luisteren gebeurt het wel regelmatig.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04 21:59
bullseye1977 schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:16:
[...]

Ja, ik herken dit. Ik gebruik een CarPlay-box die via AA is aangesloten (bekabeld). Daar luister ik naar YouTube (Music). Wanneer ik bijvoorbeeld overschakel naar de standaard radio of gebeld word (soms), en daarna weer terugga naar de box via AA, heb ik geen geluid meer.

Ik dacht eerst dat het aan die box lag, maar het kan ook aan het systeem zelf liggen. Wat bij mij werkt, is via Google Maps een spraakopdracht geven. Na die spraakopdracht komt het geluid weer terug. Er zit wel een vertraging van een paar seconden in, maar het werkt. Dan reset ik de box (stekker eruit en er weer in), en dan is het geluid weer in sync. De box resetten voordat het geluid weer terug is werkt niet trouwens.

Bij inkomende oproepen heb ik dit minder vaak, maar bij radio luisteren gebeurt het wel regelmatig.
Het is bij mijn Zeekr nog niet voorgekomen (heb geen losse box) maar ik herken dit wel van de Lynk&co die ik hiervoor reed, die had exact hetzelfde probleem. Snelste oplossing was via Google Maps een geluid afspelen of spraakopdracht..

• Ian_
Hi allemaal,

Heel erg benieuwd wanneer dit op onze voertuigen als OTA beschikbaar gemaakt wordt!

https://newsroom.notified...ss-launch-next-generation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1O52F-PLlx47pPmcxE-EeEYOpGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEAhsjlxDG0rjlKPpGTzNH89.png?f=fotoalbum_large

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:54
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:28:
Hi allemaal,

Heel erg benieuwd wanneer dit op onze voertuigen als OTA beschikbaar gemaakt wordt!

[Afbeelding]
Ik lees: Running on Android Automotive OS. Dan gaat het hele OS op de schop en zal het richting Volvo en Polestar worden getrokken denk ik dan.

Ja ik lees net dat Zeekr OS gebaseerd is op Android Automotive OS maar dan zonder de google services zoals de playstore, maps etc..

[ Voor 9% gewijzigd door bullseye1977 op 07-04-2026 15:04 ]

• Ian_
bullseye1977 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:38:
[...]

Ik lees: Running on Android Automotive OS. Dan gaat het hele OS op de schop en zal het richting Volvo en Polestar worden getrokken denk ik dan.
Zo ver ik weet draait het daar al op.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:45
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:43:
[...]

Zo ver ik weet draait het daar al op.
Heb je daar meer informatie over? Als dit namelijk niet het geval is en ze gaan over op een nieuw platform dan is dat wel zorgelijk voor de ondersteuning van het huidige platform.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:45
bullseye1977 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:38:
[...]

Ja ik lees net dat Zeekr OS gebaseerd is op Android Automotive OS maar dan zonder de google services zoals de playstore, maps etc..
Link?

• MvRtje
Volgens mij gaat het hier puur over een "hub" waar het entertainment gedeelte op komt.

• Ian_
MvRtje schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:14:
Volgens mij gaat het hier puur over een "hub" waar het entertainment gedeelte op komt.
Dat is ook hoe ik het lees, een extra voor alle entertainment

• Rmaxx
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:28:
Hi allemaal,

[Afbeelding]
https://www.3ss.tv/news/g...b-for-zeekr-across-europe

zelfde als bij Skoda zo te zien.. lijkt gewoon een ingekochte 3th party oplossing...
https://support.skoda.nl/artikel/skoda-connect-skoda-play
nadeel:
"Škoda Play is onderdeel van het Infotainment-pakket dat in nieuwe elektrische Škoda-modellen vaak de eerste drie jaar gratis wordt aangeboden"

[ Voor 11% gewijzigd door Rmaxx op 07-04-2026 17:13 ]

• Rmaxx
fsve schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:09:
[...]

Zelfde verhaal hier. Geleverd op de wintervelgen. Wachten tot juli voor de 20” velgen met zomerbanden.
Ik kon wel een B.E. krijgen met 19", maar naleveren 20" was geen optie, alleen complete autos??.. naja ik moet dus wachten tot juni/juli (zal wel juli worden)

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 07-04-2026 17:08 ]

• tbee
Ik hoop dat ze vooral eerst de bugs fixen voordat er nieuwe features komen.

• Ian_
tbee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:57:
Ik hoop dat ze vooral eerst de bugs fixen voordat er nieuwe features komen.
Infotainment is een feature die al beloofd was bij de release van de auto

• tbee
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:04:
[...]

Infotainment is een feature die al beloofd was bij de release van de auto
Helemaal goed dat het komt, maar ik heb liever eerst dat de LCC niet in de paniek schiet, of de navi niet zelfstandig op expeditie gaat, of dat 2x klikken om een assistentieprofiel te activeren. Die dingen gebruik ik permanent, infotainment maar heel enkel.

• tbee
Hmmmm. "Ads", "monitize"...
https://www.3ss.tv/automotive-entertainment

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

tbee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:53:
[...]

Helemaal goed dat het komt, maar ik heb liever eerst dat de LCC niet in de paniek schiet, of de navi niet zelfstandig op expeditie gaat, of dat 2x klikken om een assistentieprofiel te activeren. Die dingen gebruik ik permanent, infotainment maar heel enkel.
Ja LCC begin ik nu toch ook aardig zat te worden. Het zorgt ook voor gevaarlijke situaties omdat de auto totaal onvoorspelbaar reageert.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:22
Ter info:

This is to inform you that official software OS 2.1.2 for CX1E-EU has been released

Release notes volgt nog!
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste