Geen idee. Auto staat nog bij de garage om het marterknaagwerk te fiksen. Maar zouden die kaartupdates iets uit gaan maken? Deze kaart kent de voorsorteerbaan naar rechts en toch laat ie je links voorsorteren als je naar rechts wil.Ian_ schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 06:55:
[...]
Belgische wegen bedoel je dan 😂, heb je wel de kaart updates al binnen?
Ik heb ook de fridge staan, maar bij mij komt de armsteun/opbergvak niet eens los?? lukt dat bij jou wel? als ik de fridge handmatig moet bedienen vind ik niet zo erg, maar ik kan hem niet eens plaatsen?Dutchie_NLD schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 06:34:
[...]
Nou de meeste features hebben volgens mij niets met regeltjes te maken, behalve de FSD.
Fridge aangeschaft (via China overlaten komen) blijkt aanvullende software niet beschikbaar in auto en Zeekr Zist kan/wil het niet installeren.
Nu een mail gestuurd naar Zeekr/Geely Tech met verzoek voor Europa dit te regelen inclusief App Lab (wat dus ook nog altijd ontbreekt).
PS Auto 3wkn, rijdt extreem goed, maar wel al spijt als je dit soort tekorten leest. Was Xpeng misschien toch beter geweest en als Nederlanderiets goedkoper.
Gisterenavond op 21:00 vertrokken vanuit De Meern naar Desenzano Gardameer Italië 1160 km. Met mijn vrouw en zoon van 21 jaar. Eerste keer met een elektrische auto en de eerste keer zo ver. Maar wat een reisauto. Stabiel en geweldige wegligging. Je zweeft echt over de weg. Compleets stukken 170 / 180 km per uur. Gemiddeld tussen de 140 en de 150. En dat werd gecompenseerd door wegwerkzaamheden en 120 stukken. Net iets meer als twaalf uur later kwamen we aan op de eindbestemming inclusief 5x laden. Laden ging geweldig snel. IONITY laders zijn erg fijn. Dit doet zeker niet onder voor een benzine auto. Ik wil nu Zeekr niets anders meer. En dan de ruimte in de auto. Ik ben 190 cm lang en zit achterin als een vorst. De kofferbak geeft ruimte voor drie grote koffers. En achterin onder de plank kon ik fijn veel schoenen kwijt. En wat een bekijks onderweg. Mensen hebben zelfs foto’s gemaakt. En ja ik begrijp het zeker. Je rijdt liever in een Zeekr dan een Ferrari. Ik wens iedereen een fijne zomervakantie.
5x laden of 5x stoppen? Ik had laatst 900 km gereden met 1x laden.. (had wel 4 stops om te relaxen 😂)supersound schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:34:
Gisterenavond op 21:00 vertrokken vanuit De Meern naar Desenzano Gardameer Italië 1160 km. Met mijn vrouw en zoon van 21 jaar. Eerste keer met een elektrische auto en de eerste keer zo ver. Maar wat een reisauto. Stabiel en geweldige wegligging. Je zweeft echt over de weg. Compleets stukken 170 / 180 km per uur. Gemiddeld tussen de 140 en de 150. En dat werd gecompenseerd door wegwerkzaamheden en 120 stukken. Net iets meer als twaalf uur later kwamen we aan op de eindbestemming inclusief 5x laden. Laden ging geweldig snel. IONITY laders zijn erg fijn. Dit doet zeker niet onder voor een benzine auto. Ik wil nu Zeekr niets anders meer. En dan de ruimte in de auto. Ik ben 190 cm lang en zit achterin als een vorst. De kofferbak geeft ruimte voor drie grote koffers. En achterin onder de plank kon ik fijn veel schoenen kwijt. En wat een bekijks onderweg. Mensen hebben zelfs foto’s gemaakt. En ja ik begrijp het zeker. Je rijdt liever in een Zeekr dan een Ferrari. Ik wens iedereen een fijne zomervakantie.
BIj mij was alles in 5 minuten regelt. MIdden console handel aan de achterkant induwen, naar je toe trekken en dan schuin omhoog van de rails halen (vergeet stekkertje niet los te halen) en dan de procedure andersom met de fridge consoleRmaxx schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:20:
[...]
Ik heb ook de fridge staan, maar bij mij komt de armsteun/opbergvak niet eens los?? lukt dat bij jou wel? als ik de fridge handmatig moet bedienen vind ik niet zo erg, maar ik kan hem niet eens plaatsen?
(zit je niet ver van Amersfoort wil ik wel even helpen hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Dutchie_NLD op 28-06-2026 07:13 ]
Zijn korte laadstops van max 10-15 minuten.Ian_ schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:47:
[...]
5x laden of 5x stoppen? Ik had laatst 900 km gereden met 1x laden.. (had wel 4 stops om te relaxen 😂)
Om de druk op te voeren heeft gebruiker Thomas Valavanis 2 uur geleden in Facebook groep Zeekr Europe (https://www.facebook.com/groups/8776421249132188/) de volgende post opgevoerd.
Welcome to the Graveyard
Tucked inside the Zeekr app is a little place called Builders, Your Feedback. It is best understood as a cemetery. A tidy one: every grave has a status (In Review, Accepted in Backlog, In Progress, Released), and there is even a roadmap of scheduled resurrections.
The oldest grave by the gate is Digital Key with Passive Entry. 949 mourners, headstone dated almost two years ago, cause of death: In Review. Behind it stretches the main field, 114 headstones, all In Review: ACC with a towbar, traffic lights in the HUD, side camera on indicate, a live Sentry feed. Hundreds of votes each, beautifully tended, stone dead.
You would expect some digging beyond the waiting graves. So here are the next sections, Accepted in Backlog and In Progress. Both empty. Nothing accepted, nothing in progress, 114 souls in the waiting room and not one called through.
The groundskeeper visits sometimes. Every grave he touches gets the same epitaph: we are working on it, future updates, committed to enhancing the experience. No date, no version, the same sentence carved over and over. The mourners always reply the same way: please, just a roadmap.
About that roadmap. They built one, monthly and quarterly, and it is magnificent in its emptiness. June 2026, nothing. July, August, September, nothing. Quarterly all the way into 2027, nothing scheduled, every square. It is the only roadmap that doubles as a moment of silence.
A small Released section proves escape is possible. But 114 are still in the waiting room, nothing is in progress, and the calendar for who gets out next is blank. So next time someone says relax, an update is coming, walk them to the roadmap, show them next quarter, and ask which empty month they mean.
Bring flowers.
Welcome to the Graveyard
Tucked inside the Zeekr app is a little place called Builders, Your Feedback. It is best understood as a cemetery. A tidy one: every grave has a status (In Review, Accepted in Backlog, In Progress, Released), and there is even a roadmap of scheduled resurrections.
The oldest grave by the gate is Digital Key with Passive Entry. 949 mourners, headstone dated almost two years ago, cause of death: In Review. Behind it stretches the main field, 114 headstones, all In Review: ACC with a towbar, traffic lights in the HUD, side camera on indicate, a live Sentry feed. Hundreds of votes each, beautifully tended, stone dead.
You would expect some digging beyond the waiting graves. So here are the next sections, Accepted in Backlog and In Progress. Both empty. Nothing accepted, nothing in progress, 114 souls in the waiting room and not one called through.
The groundskeeper visits sometimes. Every grave he touches gets the same epitaph: we are working on it, future updates, committed to enhancing the experience. No date, no version, the same sentence carved over and over. The mourners always reply the same way: please, just a roadmap.
About that roadmap. They built one, monthly and quarterly, and it is magnificent in its emptiness. June 2026, nothing. July, August, September, nothing. Quarterly all the way into 2027, nothing scheduled, every square. It is the only roadmap that doubles as a moment of silence.
A small Released section proves escape is possible. But 114 are still in the waiting room, nothing is in progress, and the calendar for who gets out next is blank. So next time someone says relax, an update is coming, walk them to the roadmap, show them next quarter, and ask which empty month they mean.
Bring flowers.
Haha prachtige metafoor, heel grappig maar tegelijk ook triest.WizzyBrown schreef op zondag 28 juni 2026 @ 08:46:
Om de druk op te voeren heeft gebruiker Thomas Valavanis 2 uur geleden in Facebook groep Zeekr Europe (https://www.facebook.com/groups/8776421249132188/) de volgende post opgevoerd.
Welcome to the Graveyard
Bring flowers.
Wat we ook zouden kunnen doen is een paar EV youtubers berichten om te kijken of ze hier content over willen maken. Wellicht dat ze dit wel willen doen omdat het potentieel viraal kan gaan.
Wat denken jullie?
Mocht hij ooit officiële software-ondersteuning krijgen dan wil ik hem wel een keer komen bekijken als je dat niet erg vind.Dutchie_NLD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 07:08:
[...]
BIj mij was alles in 5 minuten regelt. MIdden console handel aan de achterkant induwen, naar je toe trekken en dan schuin omhoog van de rails halen (vergeet stekkertje niet los te halen) en dan de procedure andersom met de fridge console
(zit je niet ver van Amersfoort wil ik wel even helpen hoor)
Hoeveel past er eigenlijk in?
Dat is met een beetje lader in ieder geval steeds 40% erbij? Wat ik meer bedoel is, waarom laden indien niet nodig?supersound schreef op zondag 28 juni 2026 @ 08:33:
[...]
Zijn korte laadstops van max 10-15 minuten.
[ Voor 10% gewijzigd door Ian_ op 28-06-2026 09:08 ]
Wat raar, die releaseknop en die onderste hendel aan de achterkant, is net of die bij mij niks doen, hoe hard moest je trekken?Dutchie_NLD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 07:08:
[...]
BIj mij was alles in 5 minuten regelt. MIdden console handel aan de achterkant induwen, naar je toe trekken en dan schuin omhoog van de rails halen (vergeet stekkertje niet los te halen) en dan de procedure andersom met de fridge console
(zit je niet ver van Amersfoort wil ik wel even helpen hoor)
Met handmatige bediening doet hij het dus gewoon je krijgt alleen geen icon erbij op het scherm?
10 minuten laden 50kWh erbij. En gelijk wissel bestuurder.Ian_ schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:08:
[...]
Dat is met een beetje lader in ieder geval steeds 40% erbij? Wat ik meer bedoel is, waarom laden indien niet nodig?
Laten we juli afwachten en dan .....Alboqa schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:00:
[...]
Haha prachtige metafoor, heel grappig maar tegelijk ook triest.
Wat we ook zouden kunnen doen is een paar EV youtubers berichten om te kijken of ze hier content over willen maken. Wellicht dat ze dit wel willen doen omdat het potentieel viraal kan gaan.
Wat denken jullie?
Alboqa schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:03:
[...]
Mocht hij ooit officiële software-ondersteuning krijgen dan wil ik hem wel een keer komen bekijken als je dat niet erg vind.
Hoeveel past er eigenlijk in?
- Tuurlijk is geen probleem altijd welkom (als ik de auto nog heb want de teleurstelling is groot op software matige ontwikkeling.
, kijk al naar iets anders) - 6x 0.5ltr flesjes
Is idd wel een ruime stop & go reis dan, dat is natuurlijk een keuze daar niet van. Merk dat je toch wel makkelijk wat meer kilometers achter het stuur kan maken met het comfort van deze auto.supersound schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:38:
[...]
10 minuten laden 50kWh erbij. En gelijk wissel bestuurder.
50kwh=50% ?, probeer je dan 20-80 voor de 10minuten of rijdt je hem leeg en gaat opladen dan wat langzamer in het begin. Of zijn de lader zwak onderweg.
Dat is raar, hard mmm, noem het stevig. Ging sneller dan ik had verwacht (meestal zit alles tegen en deed het ook nog even snel in de avond).Rmaxx schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:24:
[...]
Wat raar, die releaseknop en die onderste hendel aan de achterkant, is net of die bij mij niks doen, hoe hard moest je trekken?
Met handmatige bediening doet hij het dus gewoon je krijgt alleen geen icon erbij op het scherm?
Correct het werkt
kW = vermogenDutchie_NLD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:58:
[...]
Is idd wel een ruime stop & go reis dan, dat is natuurlijk een keuze daar niet van. Merk dat je toch wel makkelijk wat meer kilometers achter het stuur kan maken met het comfort van deze auto.
50kw=50% ?, probeer je dan 20-80 voor de 10minuten of rijdt je hem leeg en gaat opladen dan wat langzamer in het begin. Of zijn de lader zwak onderweg.
kWh = capaciteit
Ik denk dat we een twee of drie facebook posts wel kunnen doorsturen aan youtubers. Best een goed idee.Alboqa schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:00:
[...]
Haha prachtige metafoor, heel grappig maar tegelijk ook triest.
Wat denken jullie?
Net nog eens geprobeerd, geen mm bewegibg in te krijgen, van wanneer is jouw 7x? De mijne deze week gehaald, in maart uit de fabriek gekomen. Echt jammer weer 😑...Dutchie_NLD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:00:
[...]
Dat is raar, hard mmm, noem het stevig. Ging sneller dan ik had verwacht (meestal zit alles tegen en deed het ook nog even snel in de avond).
Correct het werkt
Hoor ook geen enkele klik of mwchanisme werken, lijkt een loze knop die module release? Welk type heb je btw? Ik een core.
[ Voor 12% gewijzigd door Rmaxx op 28-06-2026 11:19 ]
Als tweaker zijnde heb je vast alle filmpjes opgezocht, maar deze laat het redelijk duidelijk zien..Rmaxx schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Net nog eens geprobeerd, geen mm bewegibg in te krijgen, van wanneer is jouw 7x? De mijne deze week gehaald, in maart uit de fabriek gekomen. Echt jammer weer 😑...
Hoor ook geen enkele klik of mwchanisme werken, lijkt een loze knop die module release? Welk type heb je btw? Ik een core.
YouTube: Zeekr 7X Fridge Install + App Control Explained
Be reasonable.... do it my way
Jup, precies zo doe ik het maar die release module button lijkt niet ts doen...óf alles zit gewoon vastgeschroefd oidfsve schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:35:
[...]
Als tweaker zijnde heb je vast alle filmpjes opgezocht, maar deze laat het redelijk duidelijk zien..
YouTube: Zeekr 7X Fridge Install + App Control Explained
Ik heb de 7x AWD, van begin van het jaar.Rmaxx schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Net nog eens geprobeerd, geen mm bewegibg in te krijgen, van wanneer is jouw 7x? De mijne deze week gehaald, in maart uit de fabriek gekomen. Echt jammer weer 😑...
:strip_exif()/f/image/BXs5QGVvrFugC8NAKiHWn4x3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Dutchie_NLD op 28-06-2026 12:16 ]
Hi,
Is dit de koelkast? https://topevgear.com.au/products/genuine-zeekr-7x-integrated-refrigerator-original-factory-part?srsltid=AfmBOooadOiCFZiIBj2fpwBifIsvfY9GKPvxxyAoarzE4-VE8BXVDUF0&variant=51916908921133
Of is ie ergens anders goedkoper te krijgen.
Is dit de koelkast? https://topevgear.com.au/products/genuine-zeekr-7x-integrated-refrigerator-original-factory-part?srsltid=AfmBOooadOiCFZiIBj2fpwBifIsvfY9GKPvxxyAoarzE4-VE8BXVDUF0&variant=51916908921133
DIt is inderdaad de koelkast, waarbij ik als eerste moet zeggen: In europa is de benodigde software (nog) NIET beschikbaar. Geen spijt, maar als ik het had geweten dan was hij er niet gekoment. Het werkt, maar manueel.RdeNoronha schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:54:
Hi,
Wat is goedkoper, alles werkt met dagkoersen. Ik zelf heb hem via Alibaba gedaan en betaalde in mei 640USD incl shipping (€569)
Naar welke auto’s kijk je? Ik volg nu de release en de reviews van de Rivian R2. Lijkt tot nu toe goed te zijn ontvangen. In ieder geval is Rivian een bedrijf dat zeer capabel is qua software ontwikkeling. Komt waarschijnlijk in 2027.Dutchie_NLD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:53:
[...]
- Tuurlijk is geen probleem altijd welkom (als ik de auto nog heb want de teleurstelling is groot op software matige ontwikkeling.
![]()
, kijk al naar iets anders)
- 6x 0.5ltr flesjes
Omdat ik weet dat het gras nooit groener is bij de buren, maar kijk nu toch naar Xpeng G6 (was overigens al voor de keuze Zeekr7x) of de G9. Ook een BYD is weer mogelijk (had ik hiervoor). Overige Chinese merken (uitgezonderd Geely (hoe zou dat komen hahaha)) heb ik niets op tegen, maar zijn klein in Europa (mijns inzien).Alboqa schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:55:
[...]
Naar welke auto’s kijk je? Ik volg nu de release en de reviews van de Rivian R2. Lijkt tot nu toe goed te zijn ontvangen. In ieder geval is Rivian een bedrijf dat zeer capabel is qua software ontwikkeling. Komt waarschijnlijk in 2027.
Rijd je een LR of een Privilege? En wat was ongeveer het kWh verbruik bij zulke snelheden? Ik ben benieuwd.supersound schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:34:
Dijkstra leverde een kortste-padalgoritme in een graaf. Belangrijk om zo snel mogelijk of via de kortste weg van A naar B te komen en gebaseerd op afstand (in tijd of meters) tussen nodes. Maar op detailniveau komen daar allerlei constraints bij waar het algoritme van Dijkstra niet zo veel over zegt. De simpelste is 1-richtingverkeer, maar ook andere verkeersregels leveren constraints op. Eigenlijk is deze situatie een redelijk eenvoudige: voor rechtsaf moet je rechts voorsorteren, voor linksaf moet je links voorsorteren en voor rechtdoor neem je middelste baan. De software laat je hier links voorsorteren om rechtsaf te slaan. Niet de meest complexe om op te lossen.tbee schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:15:
[...]
De navigatie software is van MapBox, anders dan Tesla koopt Zeekr deelproducten. (Streaming wordt ook ingekocht... Als we dat ooit krijgen). Alle navigatie software gebruikt hetzelfde algoritme met wat tweaks, ooit al eens bedacht door een Nederlander: Dijkstra https://medium.com/@sachin28/the-algorithms-behind-the-working-of-google-maps-73c379bcc9b9. De meesten producten gebruiken zelfs dezelfde open source implementatie. Het algoritme kan glitches produceren, want je krijgt nooit het optimale pad, zeker als je net op de snijlijn van de twee zoekrichtingen zit. Hoort bij de trade off. Ik vind de navigatie tot nu toe eigenlijk wel prima, afgezien van de bugs.
Alibaba, via was 450+ 90 verzenden kwijt. Maar kijk dus eerst je je opbergvakje los wil komen!RdeNoronha schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:54:
Hi,
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2F3p2Jxr55Rfo%3Ft%3D1142%26fbclid%3DIwZXh0bgNhZW0CMTAAc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHgcL9Fds6kRDXyv3RFIrhd0uWpJRD74K_6neb1sdwmuTzUZPI7z5W8DvR-AJ_aem_f5wg1NOpdJ9N-hk6ce4OLg&h=AUCs1q2Yvrx7xDdHDZqefi67Nma5b5MKNygFPHvY1NjERa-VdAl3uW2ojFGVVTUXjuEmoI0z57C6q3ZIQz3BrNX7m7eNZUSVqXCvGO6pUCs5DHAyR7Rzr1qd3TN1H4l2hlKGBMO2v6ELCuuCtO_C37bMqT8vb6LI&__tn__=R]-R&c[0]=AUCLiRh8AhkTiM5jINMlRfqFN2iZt5r0WnQm5j3LKlII6ho94YEycFM_yhp48tEedalHoDF67TY1iwHxemnsit_RlrFGPY9yaEwGdRcqanaSxVkkwsqo7ELZc5b00u70Hgbbn-xlYos11i1qodLhixH7JEisZoVEY2hXeeYtSw_8g9rvHA26
Het zegt genoeg de interviews in deze review
[ Voor 97% gewijzigd door Dutchie_NLD op 28-06-2026 21:21 ]
Okay. ADAS hardware is anders. Dit bevestigd iig dat Zeekr dus auto's as-is levert en nieuwere modellen upgrade. Het is ook wel van de zotte dat mijn 8 jaar oude model S gratis een FSD hardware upgrade gaat krijgen. Het is niet slim geweest van Elon om functionaliteit te verkopen. Maar veel van de nieuwe features krijg mijn Tesla ook niet, want oude media chip. Dus dat hardware verschillen effect hebben, prima. Maar dat wil niet zeggen dat dat onze autopark niet beter kan. Want de HW3 van Tesla kan supervised FSD, en die heeft grofweg dezelfde compute dan de 7X, dus dan kan autopark sowieso beter.Dutchie_NLD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:18:
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2F3p2Jxr55Rfo%3Ft%3D1142%26fbclid%3DIwZXh0bgNhZW0CMTAAc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHgcL9Fds6kRDXyv3RFIrhd0uWpJRD74K_6neb1sdwmuTzUZPI7z5W8DvR-AJ_aem_f5wg1NOpdJ9N-hk6ce4OLg&h=AUCs1q2Yvrx7xDdHDZqefi67Nma5b5MKNygFPHvY1NjERa-VdAl3uW2ojFGVVTUXjuEmoI0z57C6q3ZIQz3BrNX7m7eNZUSVqXCvGO6pUCs5DHAyR7Rzr1qd3TN1H4l2hlKGBMO2v6ELCuuCtO_C37bMqT8vb6LI&__tn__=R]-R&c[0]=AUCLiRh8AhkTiM5jINMlRfqFN2iZt5r0WnQm5j3LKlII6ho94YEycFM_yhp48tEedalHoDF67TY1iwHxemnsit_RlrFGPY9yaEwGdRcqanaSxVkkwsqo7ELZc5b00u70Hgbbn-xlYos11i1qodLhixH7JEisZoVEY2hXeeYtSw_8g9rvHA26
That said, de 7X wordt dus nu verkocht met een mindere ADAS hardware dan de 7GT. Dat is wel een ding.
Met de hand geduwd aan de binnenkant van de bak en toen schoof hij ineens een paar mm! Dat was genoeg om hem te wisselen! 👌👍Dutchie_NLD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:00:
[...]
Dat is raar, hard mmm, noem het stevig. Ging sneller dan ik had verwacht (meestal zit alles tegen en deed het ook nog even snel in de avond).
Correct het werkt
[ Voor 20% gewijzigd door Rmaxx op 28-06-2026 22:55 ]
Ging de auto automatisch iets updaten mbt koelkast software, en ook iets in de app, of gebeurde er niks?Rmaxx schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:51:
[...]
Met de hand geduwd aan de binnenkant van de bak en toen schoof hij ineens een paar mm! Dat was genoeg om hem te wisselen! 👌👍
[Afbeelding]
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Nada. Maar hij werkt verder wel prima. Valt alleen op dat de unit continu stroom blijft krijgen ook als de auto al lang uitstaat, dus benieuwd of dat mss een issue wordt bij 2 weken parkeren oid. Het zijn maar een paar lampjes, maar toch.ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 00:50:
[...]
Ging de auto automatisch iets updaten mbt koelkast software, en ook iets in de app, of gebeurde er niks?
Hmm, toch weer een gemiste kans van Zeekr. Voor een merk dat zich als premium positioneert zou dit eigenlijk gewoon goed geregeld moeten zijn. De functionaliteit bestaat al op andere markten, dus copy paste en software aanpassen voor de EU versie van Zeekr OS. Toch weer minpunten van ze.Rmaxx schreef op maandag 29 juni 2026 @ 01:09:
[...]
Nada. Maar hij werkt verder wel prima. Valt alleen op dat de unit continu stroom blijft krijgen ook als de auto al lang uitstaat, dus benieuwd of dat mss een issue wordt bij 2 weken parkeren oid. Het zijn maar een paar lampjes, maar toch.
Ziet er goed uit trouwens. Ik wilde hem ook aanschaffen voor de mijne, maar ik wacht nog even af of Zeekr van plan is de softwarekant op orde te brengen.
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Op zich kan en mag dat wel, het is een nieuwere auto. Als je, bij wijze van spreke, een ander Skoda model koopt (ookal bevindt die zich op hetzelfde platform) kan deze ook perfect andere hardware bevatten.tbee schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:43:
[...]
Okay. ADAS hardware is anders. Dit bevestigd iig dat Zeekr dus auto's as-is levert en nieuwere modellen upgrade. Het is ook wel van de zotte dat mijn 8 jaar oude model S gratis een FSD hardware upgrade gaat krijgen. Het is niet slim geweest van Elon om functionaliteit te verkopen. Maar veel van de nieuwe features krijg mijn Tesla ook niet, want oude media chip. Dus dat hardware verschillen effect hebben, prima. Maar dat wil niet zeggen dat dat onze autopark niet beter kan. Want de HW3 van Tesla kan supervised FSD, en die heeft grofweg dezelfde compute dan de 7X, dus dan kan autopark sowieso beter.
That said, de 7X wordt dus nu verkocht met een mindere ADAS hardware dan de 7GT. Dat is wel een ding.
Wat echter niet OK is, is de achterlopende software ondersteuning en de overduidelijjke problemen aanpakken dat mensen hebben. Dit moet beter. De auto is beloofd geweest met beter...
Het is spijtig dat we hier in de EU geen betere bescherming voor zulke zaken hebben.
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
De realiteit is dat ADAS hier in Belgie echt geen kado is, onze wegen zijn soms zo slecht gemarkeerd of in slechte staat dat ADAS daar moeite mee heeft.
Mijn BMW pilot assistance heeft een gigantische moeite met de binnenwegen hier of zelfs de regionale wegen. Zie je op een baan waar je 70 per uur mag, ineens een eiland waar je rechts en dan weer links moet, elk systeem loopt daar spaak op.
ADAS zou iets voor mij zijn op de autosnelweg en in het buitenland, ik zet het daarom iets lager in mijn verlanglijst.
Aflevering zou binnen een week moeten zijn, en dan hopen dat er snel oplossingen komen, anders misschien leasecontract openbreken en voor iets anders gaan.
Mijn BMW pilot assistance heeft een gigantische moeite met de binnenwegen hier of zelfs de regionale wegen. Zie je op een baan waar je 70 per uur mag, ineens een eiland waar je rechts en dan weer links moet, elk systeem loopt daar spaak op.
ADAS zou iets voor mij zijn op de autosnelweg en in het buitenland, ik zet het daarom iets lager in mijn verlanglijst.
Aflevering zou binnen een week moeten zijn, en dan hopen dat er snel oplossingen komen, anders misschien leasecontract openbreken en voor iets anders gaan.
ADAS vind ik zelf ook niet belangrijk. Zelfs als ik in het buitenland rij, gebruik ik deze nooit niet omdat zelfs de 'gewone' cruise control niet degelijk werkt.
Prioteit zou al moeten uit gaan naar:
- Oplossen van het continue remmen voor geparkeerde voertuigen BUITEN de rijstroken OF voor de voertuigen die zeer ver staan (ik weet plaatsen waar dit gebeurd op belachelijk lange afstand, soms buiten bijna zichtafstand).
- Als ik in een tunnel sta, niet plots weer beginnen optrekken uit het niks omdat de auto 'plots verdwijnt' (en nee, hij was niet verdwenen maar de Zeekr dacht dus van wel)
- Rijstrookassistant die niet continue zit te corrigeren terwijl hij zich al in het midden van de rijstrook bevindt (geeft aan dat hij zich op de lijn bevindt terwijl hij in het midden van de baan rijdt)
- De beloofde cruise cotrol als we trekhaak hebben (> 2 jaar in de Builders app)
Ik heb wel het voertuig gekocht met veronderstelling dat dit allemaal dingen zijn die degelijk in orde zouden zijn en opgelost zouden worden maar duurt toch wel zeer lang, Vooral het remmen is zeer gevaarlijk. Dit heeft hij al meerdere keren gedaan op de autostrade, levensgevaarlijjk.
- Oplossen van het continue remmen voor geparkeerde voertuigen BUITEN de rijstroken OF voor de voertuigen die zeer ver staan (ik weet plaatsen waar dit gebeurd op belachelijk lange afstand, soms buiten bijna zichtafstand).
- Als ik in een tunnel sta, niet plots weer beginnen optrekken uit het niks omdat de auto 'plots verdwijnt' (en nee, hij was niet verdwenen maar de Zeekr dacht dus van wel)
- Rijstrookassistant die niet continue zit te corrigeren terwijl hij zich al in het midden van de rijstrook bevindt (geeft aan dat hij zich op de lijn bevindt terwijl hij in het midden van de baan rijdt)
- De beloofde cruise cotrol als we trekhaak hebben (> 2 jaar in de Builders app)
Ik heb wel het voertuig gekocht met veronderstelling dat dit allemaal dingen zijn die degelijk in orde zouden zijn en opgelost zouden worden maar duurt toch wel zeer lang, Vooral het remmen is zeer gevaarlijk. Dit heeft hij al meerdere keren gedaan op de autostrade, levensgevaarlijjk.
Met die punten heeft het EU merk BMW ook moeite, ik heb zelfs dat het front collision systeem denkt dat ik een botsing ga doen als er een geparkeerde auto in de kant staat van een flauwe bocht.
Dan gaat die ook bruusk remmen. Dat zijn zo allemaal puntjes waarop ik zelf besluit dat adaptive CC en pilot systemen gewoon het vaak niet waard zijn.
Dat gezegd zijnde is er hoeplijk wel een traject op verbetering, zou toch moeten eigenlijk, anders sourcen ze maar wat developers in.
Dan gaat die ook bruusk remmen. Dat zijn zo allemaal puntjes waarop ik zelf besluit dat adaptive CC en pilot systemen gewoon het vaak niet waard zijn.
Dat gezegd zijnde is er hoeplijk wel een traject op verbetering, zou toch moeten eigenlijk, anders sourcen ze maar wat developers in.
edit:
Net gezien dat Tesla FSD aan 99eur/maand zit
Net gezien dat Tesla FSD aan 99eur/maand zit
[ Voor 6% gewijzigd door Lyca op 29-06-2026 09:47 ]
Klopt wel gedeeltelijk. Ik heb ook een Kia naast de Zeekr. Daar werkt de adaptieve CC ook niet perfect. Deze remt soms ook voor geparkeerde voertuigen maar zeker niet zo vaak als de Zeekr. Wat ik wel kan met de Kia is adaptieve CC uitschakelen en een gewone CC gebruiken. Dit kan op de Zeekr totaal niet.
Je hebt dus ofwel ADAS, een adaptieve CC (die voor alles nog remt) of totaal niets.
Je hebt dan een slimme wagen waarop je niks kan gebruiken? Dat is toch niet de bedoeling?
Je hebt dus ofwel ADAS, een adaptieve CC (die voor alles nog remt) of totaal niets.
Je hebt dan een slimme wagen waarop je niks kan gebruiken? Dat is toch niet de bedoeling?
Ik ga volledig met je akkoord, het moet gewoon werken.Snobbieh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:04:
Klopt wel gedeeltelijk. Ik heb ook een Kia naast de Zeekr. Daar werkt de adaptieve CC ook niet perfect. Deze remt soms ook voor geparkeerde voertuigen maar zeker niet zo vaak als de Zeekr. Wat ik wel kan met de Kia is adaptieve CC uitschakelen en een gewone CC gebruiken. Dit kan op de Zeekr totaal niet.
Anders heb ik ook een mis bestelling geplaatst, ik hoop dat Zeekr het voor elkaar krijgt.
Anders moet ik de principes aan de kant zetten en toch bij Tesla gaan kloppen om in dezelfde leasing categorie te zitten.
Mijne staat nu bij de coating en ik ga een PPF laten plaatsen op de zwarte licht balk vooraan
Dit soort dingen boezemen mij meer angst in dan de ADAS of Adaptive CC die niet deftig werken, dit is gewoon basis wagen shit dat moet werken.tbee schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:57:
[Afbeelding] Sinds dit weekend weigert mijn auto te starten met de sleutel.
De deuren kun je wel open doen, ook van afstand, maar het in drive zetten lukt niet.
Iemand enig idee?
Ja dan is het de vraag in hoeverre onze SW wordt gelijk getrokken met de 7GT. Ik denk dat het in de ontwikkeling als twee andere auto's wordt gezien. Met name de ADAS is een zwaar tellend deel in de software qua testen en regelgeving. Als de hardware verschilt van elkaar zijn dat twee aparte trajecten. De nice too haves zoals de mediaspeler etc die zullen ze wel recht trekken uit eindelijk.tbee schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:43:
[...]
Okay. ADAS hardware is anders. Dit bevestigd iig dat Zeekr dus auto's as-is levert en nieuwere modellen upgrade. Het is ook wel van de zotte dat mijn 8 jaar oude model S gratis een FSD hardware upgrade gaat krijgen. Het is niet slim geweest van Elon om functionaliteit te verkopen. Maar veel van de nieuwe features krijg mijn Tesla ook niet, want oude media chip. Dus dat hardware verschillen effect hebben, prima. Maar dat wil niet zeggen dat dat onze autopark niet beter kan. Want de HW3 van Tesla kan supervised FSD, en die heeft grofweg dezelfde compute dan de 7X, dus dan kan autopark sowieso beter.
Ja gewoon een nieuwe batterij erin. Koop een goede varta batterij en hij doet het weer. Gaat de auto wel open als je ernaar toeloopt? Maar dit is voor 90% een batterij ding.tbee schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:57:
[Afbeelding] Sinds dit weekend weigert mijn auto te starten met de sleutel.
De deuren kun je wel open doen, ook van afstand, maar het in drive zetten lukt niet.
Iemand enig idee?
[ Voor 6% gewijzigd door bullseye1977 op 29-06-2026 12:28 ]
Ja, de auto gaat gewoon open. Maar de sleutel moet het toch ook doen zonder batterij?bullseye1977 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:27:
[...]
Ja gewoon een nieuwe batterij erin. Koop een goede varta batterij en hij doet het weer. Gaat de auto wel open als je ernaar toeloopt? Maar dit is voor 90% een batterij ding.
Zou niet direct stellen dat de bescherming hier niet afdoende is. Je moet alleen niet de verwachting hebben dat er zomaar namens jou een advocaat in de weer gaat. Dus als je stappen zou willen ondernemen moet er iemand zijn die het voortouw neemt en de moeite er in wil steken om er echt een zaak van te gaan maken. Met het eerder aangehaalde promotiemateriaal wat gewoon feitelijk niet is nagekomen maak je mogelijk best een aardige kans. Dan zou je een groep eigenaren moeten optrommelen, een advocaat en dan kijken hoeveel kans van slagen een zaak heeft. Maar ook dat biedt natuurlijk niet de garantie dat Zeekr ineens met een update komt.Snobbieh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:18:
[...]
Het is spijtig dat we hier in de EU geen betere bescherming voor zulke zaken hebben.
Vandaag twee gevaarlijke situaties gehad tijdens mijn rit naar werk. Tot nu toe vrijwel elke rit met ADAS gebeurd.Snobbieh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:31:
ADAS vind ik zelf ook niet belangrijk. Zelfs als ik in het buitenland rij, gebruik ik deze nooit niet omdat zelfs de 'gewone' cruise control niet degelijk werkt.
Keihard remmen voor een auto die van baan wisselt op andere banen dan waar ik op rijd. Er reed iemand dicht achterop mij dus die moest ook vol in de ankers.
En tot overmaat van ramp ging hij later bij het wisselen van rijstrook ondanks dat ik knipperlichten aan heb in vluchtstrook assistentie modus en trok weer eens keihard aan het stuur.
Donderdag ben ik bij Zeekr en ik wil dat ze dit als officiële klacht gaan behandelen omdat het tot gevaarlijke situaties lijdt.
Tja, dit soort dingen willen we toch ook wel bij zo'n moderne auto.
Andes had ik wel een trabantje gekocht.
Zeekr 7X hands free boot opening using Siri,
Zeekr wat doe je ons Europeanen toch aan, wat Australiers willen en krijgen, dat willen wij ook
YouTube: His & hers Zeekr 7X lock and unlock sounds.
Klopt, daar zeg je het al. Een van de dingen waar Amerika het dan weer wel beter doet. Daar kan je ze wel veel makkelijker aansprakelijk stellen voor zulke zaken.jsiegmund schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:40:
[...]
Zou niet direct stellen dat de bescherming hier niet afdoende is. Je moet alleen niet de verwachting hebben dat er zomaar namens jou een advocaat in de weer gaat. Dus als je stappen zou willen ondernemen moet er iemand zijn die het voortouw neemt en de moeite er in wil steken om er echt een zaak van te gaan maken. Met het eerder aangehaalde promotiemateriaal wat gewoon feitelijk niet is nagekomen maak je mogelijk best een aardige kans. Dan zou je een groep eigenaren moeten optrommelen, een advocaat en dan kijken hoeveel kans van slagen een zaak heeft. Maar ook dat biedt natuurlijk niet de garantie dat Zeekr ineens met een update komt.
Nee, dat zijn gimmicks. Dat hoeft voor mij niet. Dit hebben ze tenminste ook nooit belooofd.Dutchie_NLD schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:33:
Zeekr wat doe je ons Europeanen toch aan, wat Australiers willen en krijgen, dat willen wij ook
Een veilige auto waar je op kan vertrouwen die GEEN ongevallen zou veroorzaken en waar we tenminste wel de 'veiligheidssystemen' kunnen van gebruiken.
Ben ik ook met je eens hoorSnobbieh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:40:
Nee, dat zijn gimmicks. Dat hoeft voor mij niet.
Een veilige auto waar je op kan vertrouwen die GEEN ongevallen zou veroorzaken en waar we tenminste wel de 'veiligheidssystemen' kunnen van gebruiken.
Ja toch? Juist als de batterij leeg is moet de NFC nog werken.. mss de sleutel opnieuw koppelen op het laadvakje? Zo werd de kaart ook geprogrammeerd.tbee schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:38:
[...]
Ja, de auto gaat gewoon open. Maar de sleutel moet het toch ook doen zonder batterij?
ik had even geklaagd onder het 7GT filmpje op tiktok - kreeg gelijk de vraag of ik ze op DM wat wilde sturen.
Heb maar gelijk aangegeven dat ik hun vraag niet echt serieus neem daar het internet vol staat van "klachten" of irrittaties mbt de updates (die uitblijven). Heb ze wel maar wat links gegeven naar de facebook groepen en naar hier met de brieven erbij.
Kans dat ze er iets mee doen: laag tot nul - maar slechte feedback online onder hun nieuwe speeltje - wie weet.
Was al blij dat het bericht niet gelijk verwijderd werd
Heb maar gelijk aangegeven dat ik hun vraag niet echt serieus neem daar het internet vol staat van "klachten" of irrittaties mbt de updates (die uitblijven). Heb ze wel maar wat links gegeven naar de facebook groepen en naar hier met de brieven erbij.
Kans dat ze er iets mee doen: laag tot nul - maar slechte feedback online onder hun nieuwe speeltje - wie weet.
Zeekr 7x Privilege AWD
Moeten we misschien ook meer doen. Negatief zijn onder hun positieve inbreng.4v4t4r schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:19:
ik had even geklaagd onder het 7GT filmpje op tiktok - kreeg gelijk de vraag of ik ze op DM wat wilde sturen.
(hashtag van #zeekreurope en @zeekreurope en international gebruiken totdat we wel gehoord worden)
Ja Ja Jaaaaaa ik wil dit ...bij aankomst: Autobots rol out......🥰Dutchie_NLD schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:32:
Tja, dit soort dingen willen we toch ook wel bij zo'n moderne auto.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Dat 'transform' geluidje bij openen is wel cool eigenlijk..Pimmetje651 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:39:
[...]
Ja Ja Jaaaaaa ik wil dit ...bij aankomst: Autobots rol out......🥰
Precies, ik heb dan ook wel paar Optimus prime geluiden voor me Optimus primeRmaxx schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:59:
[...]
Dat 'transform' geluidje bij openen is wel cool eigenlijk..
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ik rijd een core. Naar het verbruik heb ik niet gekeken. Ik hield alleen de laadpunten van de navigatie in de gaten. En ik moet zeggen dat gezien de afstand van bijna 1200 km in iets meer als 12 uurtjes inclusief het laden mijn stoutste dromen overtroffen.DaaFFF schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:52:
[...]
Rijd je een LR of een Privilege? En wat was ongeveer het kWh verbruik bij zulke snelheden? Ik ben benieuwd.
[ Voor 33% gewijzigd door supersound op 29-06-2026 23:32 ]
Bedankt voor je reactie.clydevdl schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:07:
[...]
Ik heb die Getpair ook maar gebruik hem eigenlijk niet meer:
Reden: Het verbinden met het apparaat gaat vaak moeizaam ene keer wel andere keer niet.
Wel weet ik dat als je telefoon al gekoppeld is zeker met android auto dan wil hij niet overschakelen. Die moet je echt uitzetten.
Hij wil soms ook gewoon de verbinding verbreken; weg YouTube of ABRP
Is vaak wel zichtbaar maar dan als bluetooth koptelefoon waar je natuurlijk niks aan hebt.
Conclusie:
- Waardeloos apparaat icm de Zeekr 7x ,geen idee of hij bij een ander merk auto wel goed werkt.
- Kost teveel moeite om hem aan de praat te krijgen en soms als je niet wilt verbinden zegt Zeekr om de haverklap wil je overschakelen naar hat applecarplay (getpair) device.
Wat zonde zeg! weg geld.
Je gebruikt ook geen alternatief? een of andere Carlinkit ofzo?
Of we het moeten geloven of niet, maar volgens deze gast en een gesprek met Zeekr Perth, wordt een melding in forum app pas na 20 likes (?) opgepakt. Nou zie ik in de app heel veel likes bij items en ook weinig. Laten we dan zoveel mogelijk gaan liken, ook als het niet je onderwerp is en wie weet krijgt het aandacht.
YouTube: Zeekr Called Me After My Video. Here's What Happened.
Heb je de Builders app al eens bekeken? Daar staat de belofte voor cruise control met trekhaak met zeer veel upvotes met zelfs een reactie erin van 2 jaar geleden dat dit op de planning staat.Dutchie_NLD schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:35:
Of we het moeten geloven of niet, maar volgens deze gast en een gesprek met Zeekr Perth, wordt een melding in forum app pas na 20 likes (?) opgepakt. Nou zie ik in de app heel veel likes bij items en ook weinig. Laten we dan zoveel mogelijk gaan liken, ook als het niet je onderwerp is en wie weet krijgt het aandacht.
De video is gewoon Marketing die damage control doet bij een vlogger, zoals het hoort. Nothing else.
Allereerst dank voor een beter keuze dan like: UPVOTEDSnobbieh schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:44:
[...]
Heb je de Builders app al eens bekeken? Daar staat de belofte voor cruise control met trekhaak met zeer veel upvotes met zelfs een reactie erin van 2 jaar geleden dat dit op de planning staat.
De video is gewoon Marketing die damage control doet bij een vlogger, zoals het hoort. Nothing else.
En ja dat heb ik dus ook gezien en het is niet alleen hier, begrijp overal een issue helaas.
Maar als je jammer genoeg verkoop gedreven bent met weinig oog voor daarna ....
(Het is zo'n fantastische auto, maar we hebben nog wat logische wensen die niet vervuld worden met een ja/nee en dat doen sommige concurrenten misschien wel)
Ik denk dat het gewoon beter is dat we allemaal zeer kritisch reageren op videos waar Zeekr duidelijk in voor komt zodat ze echt merken waar het hun pijn gaat doen: en dat is minder sales door slechte reacties.
Tenslotte, als ze jou als klant kunnen wegduwen naar stille kanalen (zoals de Builders app waar je eigenlijk pas wat kan zien na aankoop, of via e-mail en dan de standaard 'sorry, we doen ons best!' reactie), gaan we weinig impact maken.
Zo is er ook deze video:
YouTube: Hammond's Unexpected Holiday Drive Challenge | Richard Hammond × Zeekr
Richard Hammond ingehuurd voor dus wat reclame te maken voor de Zeekr 7x maar ook daar begin je dus commentaar te over de problemen, ook met het sales proces (vooral in Australie dan). Op zulke videos zouden we mondig moeten zijn en niet via stille kanalen met likes.
Tenslotte, als ze jou als klant kunnen wegduwen naar stille kanalen (zoals de Builders app waar je eigenlijk pas wat kan zien na aankoop, of via e-mail en dan de standaard 'sorry, we doen ons best!' reactie), gaan we weinig impact maken.
Zo is er ook deze video:
Richard Hammond ingehuurd voor dus wat reclame te maken voor de Zeekr 7x maar ook daar begin je dus commentaar te over de problemen, ook met het sales proces (vooral in Australie dan). Op zulke videos zouden we mondig moeten zijn en niet via stille kanalen met likes.
Zojuist een flinke "ongezouten" comment geplaatst.Snobbieh schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:07:
Ik denk dat het gewoon beter is dat we allemaal zeer kritisch reageren op videos waar Zeekr duidelijk in voor komt zodat ze echt merken waar het hun pijn gaat doen: en dat is minder sales door slechte reacties.
Zo is er ook deze video:
"The Zeekr 7X is indeed a very nice car to drive, handles well (given it's not a sportscar), great interior finish, and aside from still being "the current trend" a nice exterior as well. That said, the owner experience is dampend by Zeekr's software management. It appears the OTA updates that Zeekr talks about are very limited. For example: the last substantial update Europe has gotten was in december 2026. And it has some very notabel issues, for example in navigation: you cannot program a destination when entering the car (the textbox simply does not allow input), the position can start to jump around (and that takes up to 48 hours to correct itself). The maximum speed indication is wrong 90% of the time. Android phones cannot be used as a key. This has not been fixed after 6 months. And certain features that were promised at market introduction (over a year ago) are still not available. Not even to mention all the small things that would make life better in the car (for example it remembering more settings). Communication about software updates by Zeekr is non existent, so you have no idea if the next big update is around the corner or simply not ever going to happen. What is known is that the new 7GT has different internal hardware, even though it looks very identical. So the chance that it's software can be backported is doubtful at best. And this is strange, because on the one hand the software feels very finished, with all kinds of nice graphics, and on the other hands bugs and valuable small improvements seem to be ignored."Snobbieh schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:07:
Zo is er ook deze video:
Even #ZeekrEUrope #ZeekrInternational erbij gedaan, anders pikken ze het ook niet op
Zojuist erbij gezet (had geen idee, heb een aversie tegen social mediaDutchie_NLD schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:38:
Even #ZeekrEUrope #ZeekrInternational erbij gedaan, anders pikken ze het ook niet op
Vooropgesteld: ik zou ook wel wat meer updates willen zien, want meer is altijd beter, maar ik begrijp ook wel dat het mss niet zo eenvoudig is als wij hier wellicht aannemen. Wat ik gelezen heb is dat voor de EU het volledige OS op de schop moest ivm AVG en andere europese regeltjes. Ik kan me voorstellen dat dit ook een beetje 'niet zo leuk' is om aan te werken is, en dat dit (nog) niet de top prioriteit heeft, zolang de aantallen relatief beperkt zijn.tbee schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:33:
[...]
"The Zeekr 7X is indeed a very nice car to drive, handles well (given it's not a sportscar), great interior finish, and aside from still being "the current trend" a nice exterior as well. That said, the owner experience is dampend by Zeekr's software management. It appears the OTA updates that Zeekr talks about are very limited. For example: the last substantial update Europe has gotten was in december 2026. And it has some very notabel issues, for example in navigation: you cannot program a destination when entering the car (the textbox simply does not allow input), the position can start to jump around (and that takes up to 48 hours to correct itself). The maximum speed indication is wrong 90% of the time. Android phones cannot be used as a key. This has not been fixed after 6 months. And certain features that were promised at market introduction (over a year ago) are still not available. Not even to mention all the small things that would make life better in the car (for example it remembering more settings). Communication about software updates by Zeekr is non existent, so you have no idea if the next big update is around the corner or simply not ever going to happen. What is known is that the new 7GT has different internal hardware, even though it looks very identical. So the chance that it's software can be backported is doubtful at best. And this is strange, because on the one hand the software feels very finished, with all kinds of nice graphics, and on the other hands bugs and valuable small improvements seem to be ignored."
Nu zie ik wel continu berichten dat Zeekr aan het uitbreiden is in Europa, en dat er steeds meer verkocht worden (niet te veel graag, wil er niet op iedere straathoek een tegenkomen!
Ik hoop iig dit jaar nog wel op een update voor de belangrijkste zaken, en hopelijk wat meer softwarematige fixen. LLC/CC met trekhaak, iets betere radar/camera response, en dat media gebeuren voor tijdens het chargen.. hoewel 11 minuten film kijken ook niet opschiet natuurlijk :).
Persoonlijk hoop ik op de fridge software support, hoewel die mss wel discontinued wordt las ik ergens.. Maar aangezien het vrijschakelen van software is..toch stille hoop. Verder is de auto wel wat ik me er van voorgesteld heb, ik kan zeker niet klagen zover. Ik mis in principe niks en alles werkt goed (genoeg) voor mij. Bij andere autos had je vroeger 0 updates, gewoon zoals je hem kocht, dat was het.
Dit klinkt redelijk als een slecht excuus voor wat (Een moeder met Volvo/Polestar/Link&Co) zou dan toch beter moeten weten. Bij Xpeng kan het toch ook allemaal (ook hier geldt dat gezegde over het groene gras) en als je het lastig vindt dan moet je als automaker de EU markt niet willen betreden.Rmaxx schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:51:
[...]
Vooropgesteld: ik zou ook wel wat meer updates willen zien, want meer is altijd beter, maar ik begrijp ook wel dat het mss niet zo eenvoudig is als wij hier wellicht aannemen. Wat ik gelezen heb is dat voor de EU het volledige OS op de schop moest ivm AVG en andere europese regeltjes. Ik kan me voorstellen dat dit ook een beetje 'niet zo leuk' is om aan te werken is, en dat dit (nog) niet de top prioriteit heeft, zolang de aantallen relatief beperkt zijn.
Voorgesteld jazeker, rijdt nog beter dan mijn BYD, maar je kan toch niet zeggen "goed (genoeg)", voor mij betekent dat "niet helemaal" af en ja, toen we vroeger die Trabant kochten wist je, hij start en rijdt.. Verder is de auto wel wat ik me er van voorgesteld heb, ik kan zeker niet klagen zover. Ik mis in principe niks en alles werkt goed (genoeg) voor mij. Bij andere autos had je vroeger 0 updates, gewoon zoals je hem kocht, dat was het.
Okok 'goed genoeg' lijkt idd wat negatief, ik bedoelde het juist positief. Voir mij meer dan goed genoeg dus. Ik staar me ook niet blind op wat andere merken aanbieden, ik heb ze vergeleken en ben uiteindelijk bij deze uitgekomen, dus logisch. Je kunt nooit álles hebben lijkt me.Dutchie_NLD schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:05:
[...]
Dit klinkt redelijk als een slecht excuus voor wat (Een moeder met Volvo/Polestar/Link&Co) zou dan toch beter moeten weten. Bij Xpeng kan het toch ook allemaal (ook hier geldt dat gezegde over het groene gras) en als je het lastig vindt dan moet je als automaker de EU markt niet willen betreden.
[...]
Voorgesteld jazeker, rijdt nog beter dan mijn BYD, maar je kan toch niet zeggen "goed (genoeg)", voor mij betekent dat "niet helemaal" af en ja, toen we vroeger die Trabant kochten wist je, hij start en rijdt![]()
Dit is gewoon een beetje aan de kooi schudden. Het is een keuze van Zeekr hoe ze software ontwikkeling doen en Tesla heeft daar een nieuwe norm in gezet. Als je Tesla van de troon wilt stoten in alle markten, moet je dat wel in de volle breedte doen van wat tegenwoordig een auto is.Rmaxx schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:51:
[...]
Vooropgesteld: ik zou ook wel wat meer updates willen zien, want meer is altijd beter, maar ik begrijp ook wel dat het mss niet zo eenvoudig is als wij hier wellicht aannemen. Wat ik gelezen heb is dat voor de EU het volledige OS op de schop moest ivm AVG en andere europese regeltjes. Ik kan me voorstellen dat dit ook een beetje 'niet zo leuk' is om aan te werken is, en dat dit (nog) niet de top prioriteit heeft, zolang de aantallen relatief beperkt zijn.
Ja maar soms denken gebruikers daar ook wel wat makkelijk over, bijvoorbeeld het 'IOS only' issue, dat is wel te verklaren natuurlijk:tbee schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:19:
[...]
Dit is gewoon een beetje aan de kooi schudden. Het is een keuze van Zeekr hoe ze software ontwikkeling doen en Tesla heeft daar een nieuwe norm in gezet. Als je Tesla van de troon wilt stoten in alle markten, moet je dat wel in de volle breedte doen van wat tegenwoordig een auto is.
1. CCC Digital Key 3.0 Integration
The remote parking update was rolled out directly alongside Car Connectivity Consortium (CCC) Digital Key 3.0 support. This framework relies heavily on Ultra-Wideband (UWB) and Bluetooth Low Energy (BLE) to securely authenticate exactly how close you are to the vehicle. Apple has a completely standardized, tightly regulated hardware ecosystem for UWB (found in iPhone 11 and newer), making it much faster and safer for automakers to certify safety-critical features like moving a 2.4-tonne vehicle remotely.
2. Android Hardware Fragmentation
Unlike iOS, Android devices are highly fragmented. Dozens of different manufacturers (Samsung, Google, Xiaomi, Oppo) use completely different Bluetooth chips, UWB hardware, antenna layouts, and power-saving background protocols. If an Android phone abruptly cuts a background Bluetooth connection or lags while you are pushing the "forward" button, the car loses its safety tether. Zeekr must test and optimize the precise signal strength and safety timeouts across thousands of Android device variants before releasing it to the public.
Dan kunnen wij wel denken, "ja hallo ikheb android, maak dat eens ff in orde" - maar zo zijn er natuurlijk wel meer hordes te nemen..
Even leuke kwinkslag op jou info: The only key is sharing informationRmaxx schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Ja maar soms denken gebruikers daar ook wel wat makkelijk over, bijvoorbeeld het 'IOS only' issue, dat is wel te verklaren natuurlijk:
1. CCC Digital Key 3.0 Integration
Even los van jou vervolg en begrip op wat je schreef. Maar dan zou je toch nergens moeten communiceren dat er in dit geval Samsungs zijn die het wel (misschien groot woord) kunnen. Ik bezit ook nog een S23, maar kan nou niet zeggen (of ik doe iets niet goed) dat ik dit beter vind werken dan het niet kunnen gebruiken van de S26.Rmaxx schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Ja maar soms denken gebruikers daar ook wel wat makkelijk over, bijvoorbeeld het 'IOS only' issue,
Wij en zij willen teveel t.o.v. andere en dit lijkt dus niet altijd tot het beste resultaat
Ik ontwikkel zelf software, ook Android apps, dus ik heb er alle begrip voor. En dat weet je ook als je Android neemt, dat is ook de reden waarom ik nu een Google telefoon heb (referentie platform) of anders een Samsung zou nemen (grootste). Maar Zeekr had echt wel inmiddels voor die twee een werkende oplossing kunnen hebben. Als ze het prioriteit hadden gegeven. En daar gaat het om: er worden keuzes gemaakt. En bepaalde keuzes kan ik het echt niet mee eens zijn. Ik wil na 6 maand die *** bugs uit de software.Rmaxx schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Ja maar soms denken gebruikers daar ook wel wat makkelijk over, bijvoorbeeld het 'IOS only' issue, dat is wel te verklaren natuurlijk:
2. Android Hardware Fragmentation
Unlike iOS, Android devices are highly fragmented. Dozens of different manufacturers (Samsung, Google, Xiaomi, Oppo) use completely different Bluetooth chips, UWB hardware, antenna layouts, and power-saving background protocols. If an Android phone abruptly cuts a background Bluetooth connection or lags while you are pushing the "forward" button, the car loses its safety tether. Zeekr must test and optimize the precise signal strength and safety timeouts across thousands of Android device variants before releasing it to the public.
Dan kunnen wij wel denken, "ja hallo ikheb android, maak dat eens ff in orde" - maar zo zijn er natuurlijk wel meer hordes te nemen..
Ik had ook mijn reactie nagelaten op de video van Richard Hammond en de 7x maar deze hebben ze blijkbaar verwijderd... Ik zie er wel nog enkele staan van andere Tweakers. Hopelijk worden deze niet verwijderd en blijven we zo wat visibiliteit behouden.
Als we elkaar blijven informeren en liken dan hebben we ze. En als ze het hebben verwijderd, is er al wel aandacht
Ik heb al toegang tot de App en er staat al een auto in, alleen is die auto wit en ik had groen besteld, moet ik me zorgen maken? 
edit:
Er staat ook Zeekr 7X en niet privilege ofzo...
[ Voor 20% gewijzigd door Lyca op 30-06-2026 17:46 ]
Heeft iemand de limiter van de cruise-control al gevonden?
Of te wel als je op een drukke weg rijdt en bijvoorbeeld 80 is de max dat je niet constant naar je teller hoeft te turen of je niet te hard rijdt? Maar omdat het druk is kan je niet constant op de cruise control rijden.
Of te wel als je op een drukke weg rijdt en bijvoorbeeld 80 is de max dat je niet constant naar je teller hoeft te turen of je niet te hard rijdt? Maar omdat het druk is kan je niet constant op de cruise control rijden.
Die zit er niet opJPoers83 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:10:
Ik zou zeggen, bij twijfel altijd bellen, zou vervelend zijn als er ergens in de keten iets niet goed en je daardoor teleurgesteld wordt.Lyca schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:00:
Ik heb al toegang tot de App en er staat al een auto in, alleen is die auto wit en ik had groen besteld, moet ik me zorgen maken?edit:
En anders gewoon wrappenLyca schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:00:
Ik heb al toegang tot de App en er staat al een auto in, alleen is die auto wit en ik had groen besteld, moet ik me zorgen maken?edit:
Volgens mij is de auto in de app altijd wit. Bij mij is hij ook wit terwijl ik grijs heb.Lyca schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:00:
Die auto is idd bij mij ook wit al is die van mij gewassen zwartAlboqa schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:23:
[...]
Volgens mij is de auto in de app altijd wit. Bij mij is hij ook wit terwijl ik grijs heb.
Dus als je bedoelt standaard inloggen in de app: hebben we allemaal een witte
Als je kunt inloggen op de app/website voor je status: dan ??
Die kan dan ook wel op het lijstje van ontwikkelingen. niet echt een hele moeilijke lijkt mij...
Die zit er idd niet op, en dit is juist de feature die de Ford Mustang Mach E wel had en die ik in mijn Zeekr 7x Privilege het meeste mis....JPoers83 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:10:
Iemand een idee hoe je de service interval kan resetten? Gisteren heeft auto onderhoud gehad maar dit is vergeten.
Morgenochtend ga ik even bellen
Morgenochtend ga ik even bellen
Als ik kijk naar "Mijn Auto's" zie ik een VIN en daar zit ook een witte auto en gewoon:Dutchie_NLD schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:29:
[...]
Die auto is idd bij mij ook wit al is die van mij gewassen zwart![]()
Dus als je bedoelt standaard inloggen in de app: hebben we allemaal een witte
Als je kunt inloggen op de app/website voor je status: dan ??
Zeekr 7X
Dus ook geen privilege
edit:
Inloggen op de website is ook geen sinecure, verificatiecodes komen niet aan of werken niet, gaat goed :D
Inloggen op de website is ook geen sinecure, verificatiecodes komen niet aan of werken niet, gaat goed :D
[ Voor 13% gewijzigd door Lyca op 30-06-2026 19:07 ]
Iets wat op een simpele renault zoe al zit. En superhandig in gebruik. Gemiste kans vind ik.WizzyBrown schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:42:
[...]
Die zit er idd niet op, en dit is juist de feature die de Ford Mustang Mach E wel had en die ik in mijn Zeekr 7x Privilege het meeste mis....
Wat denken we? Morgen de beloofde juli update of gaan ze de tijd ervoor nemen en het op de 31e releasen?
Door wie is die beloofd? Zolang er geen officieel word van Zeekr komt ga ik m'n adem niet inhouden.Alboqa schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:40:
Wat denken we? Morgen de beloofde juli update of gaan ze de tijd ervoor nemen en het op de 31e releasen?
Be reasonable.... do it my way
Je bedoelt de september update? 😄Alboqa schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:40:
☝🏼 Degene die de juli update heeft genoemd. Maar ja of dealer beloftes helemaal betrouwbaar zijn.fideba schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:44:
Net van de dealer een berichtje gekregen dat er een oplossing zou aankomen voor de spinnende GPS issues in een update gepland voor... juli ! Fingers crossed !
@Ian_ had zelfs contact met Zeekr medewerkers maar die hebben tot nu weinig van hun beloftes nageleefd als ik het goed heb begrepen.
Ik las een beetje mee in het 7GT topic maar daar worden er ook al wat software issues gemeld.
@Ian_ kun jij wat tussentijdse bevindingen delen hier?
@Ian_ kun jij wat tussentijdse bevindingen delen hier?
:strip_exif()/f/image/IFBOHEj2EJyXXE6Q48a3tZKF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cWYs0AvmugIGjw6BKMkwHooV.jpg?f=fotoalbum_large)