Geen last van, werkt vrijwel altijdnskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:20:
Zeekr moet echt met een oplossing komen voor de LCC. Vanmorgen heb ik ongeveer een uur gereden en in die tijd kon ik de LCC maar één keer activeren. De camera’s zijn schoon, de weg is geschikt, de rijstrookmarkeringen zijn duidelijk zichtbaar en het stuur-icoontje staat gewoon aan — theoretisch is alles dus in orde. Toch weigert de auto de LCC te activeren. De cruisecontrol werkt wel, maar de LCC niet. Pffff
Dat is wel bijzonder. Ik heb gisteren nog ~3 uur in de auto gezeten met hele stukken LCC aan. Ik merk wel dat hij zowel bij inschakelen als bij baanwissels erg kritisch is t.a.v. het omliggende verkeer. Dus voldoende afstand tot de voorganger en in het geval van baanwissels geen verkeer in de buurt op de naast liggende rijbaan.nskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:20:
Zeekr moet echt met een oplossing komen voor de LCC. Vanmorgen heb ik ongeveer een uur gereden en in die tijd kon ik de LCC maar één keer activeren. De camera’s zijn schoon, de weg is geschikt, de rijstrookmarkeringen zijn duidelijk zichtbaar en het stuur-icoontje staat gewoon aan — theoretisch is alles dus in orde. Toch weigert de auto de LCC te activeren. De cruisecontrol werkt wel, maar de LCC niet. Pffff
Wanneer je een baanwissel inzet terwijl er een auto ergens in de buurt rijdt krijg je direct de melding dat je het stuur moet overnemen, tegelijkertijd houdt hij wel je baan vast en wanneer je daar dan 'doorheen' stuurt ga je met een ruk naar links en ben je de LCC geheel kwijt. Lijkt allemaal nog wat conservatief / voorzichtig afgesteld. Wanneer je dit doet met voldoende afstand, werkt het 9 vd 10 keer prima is mijn beleving.
Vraag: welk soort kenteken wordt geleverd. De luxe met de letters en cijfers op de plaat of het "geperste" model?
Dinsdag de 24e ben ik aan de beurt om hem in ontvangst te nemen.
Luxe versie!Donjeffa schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:18:
Vraag: welk soort kenteken wordt geleverd. De luxe met de letters en cijfers op de plaat of het "geperste" model?
Inmiddels ben ik bina 3 maanden en ruim 12000 km onderweg in een Privilege. Ik raak steeds meer gewend aan de auto en het is echt een superfijne kilometervreter. Er zijn nog kleine dingen waar ik mij aan stoor naast de serviceverlening waarover ik hier al heb geschreven, die is onvoldoende.
Wat mij nogal eens gebeurd is dat je Bluetooth connectie met de auto wegvalt en de deur niet open gaat, dan moet ik eerst via de App de deur openen, dit gebeurd meestal als het regent of als ik met een krat met boodschappen bij de auto sta (of een combinatie van die twee). Ook valt regelmatig de bluetooth verbinding weg zodat telefoongesprekken alleen via de telefoon kunnen ondanks dat mijn telefoon voorkeursapparaat is. Een telefoongesprek initieren vind ik een drama, dit doe ik nog altijd via mijn telefoon zelf, of ik moet via Apple Carplay, te omslachtig. De deuren gaan in mijn beleving ook te langzaam open met slecht weer, gelukkig hebben we daar niet zoveel van in NL.
Kleine dingetjes welke in schril contrast staan tot al het goed van de auto, goede stoelen, alle opties, stil en efficient, uitstekende trekauto, goeie looks voor een electrische auto.
Wat mij nogal eens gebeurd is dat je Bluetooth connectie met de auto wegvalt en de deur niet open gaat, dan moet ik eerst via de App de deur openen, dit gebeurd meestal als het regent of als ik met een krat met boodschappen bij de auto sta (of een combinatie van die twee). Ook valt regelmatig de bluetooth verbinding weg zodat telefoongesprekken alleen via de telefoon kunnen ondanks dat mijn telefoon voorkeursapparaat is. Een telefoongesprek initieren vind ik een drama, dit doe ik nog altijd via mijn telefoon zelf, of ik moet via Apple Carplay, te omslachtig. De deuren gaan in mijn beleving ook te langzaam open met slecht weer, gelukkig hebben we daar niet zoveel van in NL.
Kleine dingetjes welke in schril contrast staan tot al het goed van de auto, goede stoelen, alle opties, stil en efficient, uitstekende trekauto, goeie looks voor een electrische auto.
'The truth is not afraid for Questions
Ik ervaar dit probleem ook met de LCC. Wat mij vooral opvalt, is dat hij soms prima werkt en zich op andere momenten heel anders gedraagt. Daarnaast geeft de auto in situaties waarin de LCC niet werkt geen enkele foutmelding of waarschuwing. Ik ga ervan uit dat wanneer ik het stuur-icoontje op het scherm zie, de LCC ook daadwerkelijk beschikbaar zou moeten zijn — maar dat is dus lang niet altijd het geval.jsiegmund schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:12:
[...]
Dat is wel bijzonder. Ik heb gisteren nog ~3 uur in de auto gezeten met hele stukken LCC aan. Ik merk wel dat hij zowel bij inschakelen als bij baanwissels erg kritisch is t.a.v. het omliggende verkeer. Dus voldoende afstand tot de voorganger en in het geval van baanwissels geen verkeer in de buurt op de naast liggende rijbaan.
Wanneer je een baanwissel inzet terwijl er een auto ergens in de buurt rijdt krijg je direct de melding dat je het stuur moet overnemen, tegelijkertijd houdt hij wel je baan vast en wanneer je daar dan 'doorheen' stuurt ga je met een ruk naar links en ben je de LCC geheel kwijt. Lijkt allemaal nog wat conservatief / voorzichtig afgesteld. Wanneer je dit doet met voldoende afstand, werkt het 9 vd 10 keer prima is mijn beleving.
De LCC werkt bij mij altijd, maar na de update naar 2.1 is hij veel gevoeliger qua wisselen van rijbaan. Ook als er niemand om mij heen is op de snelweg en ik wil wisselen van baan, richting aanwijzer aan(kort of lang) schakelt de auto LCC met alle toeters en bellen uit. Zet ik hem daarna weer aan doen dit meteen weer, is er niks aan de hand. Heel willekeurig....
Probeer zelf het positief voor mijzelf te zien en dat ik geluk heb 😅nskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:46:
[...]
Of je hebt echt ontzettend veel geluk, of ik heb gewoon vreselijk veel pech…
Het enige wat ik wel heb is dat soms bij het wisselen van baan echt de melding krijg: “Computer says no” en alles afgaat.nskr83 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:50:
[...]
Ik ervaar dit probleem ook met de LCC. Wat mij vooral opvalt, is dat hij soms prima werkt en zich op andere momenten heel anders gedraagt. Daarnaast geeft de auto in situaties waarin de LCC niet werkt geen enkele foutmelding of waarschuwing. Ik ga ervan uit dat wanneer ik het stuur-icoontje op het scherm zie, de LCC ook daadwerkelijk beschikbaar zou moeten zijn — maar dat is dus lang niet altijd het geval.
Ervaren anderen ook dat de temperatuursensor er steevast 2-3 graden positief naast zit?
Ik dacht eerst dat het voorverwarmen misschien de sensor zou beïnvloeden. Maar ook zonder voorverwarmen en tijdens lange ritten zit de sensor 2-3 graden boven wat de weer app aangeeft en ook wat de thermometer aan huis aangeeft.
Zelfs met de vrieskou van enkele weken geleden heb ik de sensor nog nooit onder 0 zien aangeven. Vraag me af of deze afwijking nog effect heeft op de werking van bepaalde zaken in de auto.
Ik dacht eerst dat het voorverwarmen misschien de sensor zou beïnvloeden. Maar ook zonder voorverwarmen en tijdens lange ritten zit de sensor 2-3 graden boven wat de weer app aangeeft en ook wat de thermometer aan huis aangeeft.
Zelfs met de vrieskou van enkele weken geleden heb ik de sensor nog nooit onder 0 zien aangeven. Vraag me af of deze afwijking nog effect heeft op de werking van bepaalde zaken in de auto.
Eens, de keren op de snelweg dat ik het aanzet werkt het altijd.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Hier ook de LCC met dezelfde ervaring. LCC gaat niet altijd aan. Wel cruise 1x maar 2x dan doet LCC niets. Wat ook soms gebeurd is dat LCC aan is en ik blauwe lijnen zien maar dat hij gewoon naar links en rechts beweegt in de baan, dus niet een soort van vast staat en de rijbaan volgt. Ook de paniek wanneer je een baan wilt wisselen. Eerst de melding stuur overnemen maar dan wel het stuur vast houden en hem er echt door heen moeten drukken met behoorlijk wat kracht. Maar soms wisselt hij netjes en is er iets aan de hand. Of het aan omstanders ligt ga ik eens verder testen.
Ik heb de laatste weken iets raars met mijn 7X. Elke keer als mijn snelheid onder de 13 of 12 kilometer per uur komt geeft mijn Zeekr 7X 3 geluids tonen in de auto. van hoog naar laag. Dit begint langzamerhand te irriteren
.
Ik heb het hele menu doorzocht, want ik had het vermoeden dat het een seintje was dat het geluid buiten voor de voetgangers aan gaat, maar ik kan helaas niets vinden.
Heeft iemand een idee?
Ik heb het hele menu doorzocht, want ik had het vermoeden dat het een seintje was dat het geluid buiten voor de voetgangers aan gaat, maar ik kan helaas niets vinden.
Heeft iemand een idee?
Kreeg vandaag een belletje dat hij binnen is 😅fsve schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:55:
[...]
Dan kan je waarschijnlijk nog wel even wachten. Van wat ik heb begrepen is dat die 20" ervoor zorgen dat het een paar maanden gaat duren.
Dan zal het de Business edition (dus de core + 20" combinatie) zijn.NovaNLL schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:23:
Kreeg vandaag een belletje dat hij binnen is 😅
Welke uitvoering heb je exact en wanneer besteld? Dan ga ik de leasemaatschappij nog even pesten.
Be reasonable.... do it my way
Het is de long range en twee weken geleden besteld. Mss gaat koop voor opfsve schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:36:
[...]
Dan zal het de Business edition (dus de core + 20" combinatie) zijn.
Welke uitvoering heb je exact en wanneer besteld? Dan ga ik de leasemaatschappij nog even pesten.
[Afbeelding]
Lease 🤷🏻♂️
[ Voor 6% gewijzigd door NovaNLL op 18-02-2026 17:52 ]
Nog 5 nachtjes slapen, dan mag ik hem ophalen……😋😋🥳🥳🥳🥳
Welke heb je?Tommyniesje1980 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:32:
Nog 5 nachtjes slapen, dan mag ik hem ophalen……😋😋🥳🥳🥳🥳
Zeekr ACC
Voor het werk regelmatig in Zweden en toen viel het kwartje opeens, de ACC werkt perfect in Zweden. Ik zal je vertellen waarom (had een MB EQE mee).
Nederland, het land waar elke milliseconde telt. Nog even ertussendoor voor die halve seconden eerder op kantoor. Bumperkleven en toeteren omdat iemand 110 km/h waar je 100 mag en jij met 120 km/h net die halve minuut eerder op locatie bent. Ik kan nog wel even doorgaan maar Nederland is overvol land waar ik van mijn ervaring vindt dat het een van het meest agressieve rij volk is binnen Europa.
In Zweden is dit compleet anders op elk vlak en daar waar de Zeekr ontworpen is werkt het prima. Mensen gaan niet snel ervoor of noem het op.
Mijn conclusie, de ACC werkt prima alleen niet voor Nederlanders 😅 #neemhetnietpersoonlijk
P.S. de MB was op vele vlakken echt een mindere auto maar de ACC was heeeeel relaxed (comfort)
Voor het werk regelmatig in Zweden en toen viel het kwartje opeens, de ACC werkt perfect in Zweden. Ik zal je vertellen waarom (had een MB EQE mee).
Nederland, het land waar elke milliseconde telt. Nog even ertussendoor voor die halve seconden eerder op kantoor. Bumperkleven en toeteren omdat iemand 110 km/h waar je 100 mag en jij met 120 km/h net die halve minuut eerder op locatie bent. Ik kan nog wel even doorgaan maar Nederland is overvol land waar ik van mijn ervaring vindt dat het een van het meest agressieve rij volk is binnen Europa.
In Zweden is dit compleet anders op elk vlak en daar waar de Zeekr ontworpen is werkt het prima. Mensen gaan niet snel ervoor of noem het op.
Mijn conclusie, de ACC werkt prima alleen niet voor Nederlanders 😅 #neemhetnietpersoonlijk
P.S. de MB was op vele vlakken echt een mindere auto maar de ACC was heeeeel relaxed (comfort)
Tof hoor, congrats! Zeekr heeft het tempo er goed in blijkbaar. Verbaas mij wel over de verschillen qua levertijd maar misschien idd wel koop vs lease verschil.
Zoals deze week getest: 5A wordt geaccepteerd (in Oostenrijk)jeroenkleen schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:34:
[...]
Minimale AC stroom die in kunt kunt stellen in de auto is 5A
netto laad de auto dan met 4.5A(3f)
Dat is zeer waarschijnlijk net geluk hebben dat er op de boot precies eentje staat die aan je specs voldoet die ofwel nog geen eigenaar had, of een order die geannuleerd werd. Moet de jouwe wel 'vers' uit China komen, dan duurt het langer. De productie draai in ieder geval goed lijkt het, terwijl er naar steeds meer landen uitgeleverd wordt.JKay schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:15:
Tof hoor, congrats! Zeekr heeft het tempo er goed in blijkbaar. Verbaas mij wel over de verschillen qua levertijd maar misschien idd wel koop vs lease verschil.
Nu het tempo van de OTA's nog wat omhoog...
Zou je wat foto's willen plaatsen hier wanneer je hem hebt? Ik twijfel tussen zwart en tech grey. Tijdens m'n proefrit in tech grey gereden en er stond toen geen zwarte. Heb normaal altijd zwarte auto's maar heb het idee dat de lijnen van de auto, met name de achterzijde, beter uitkomen in grijs dan in zwart.
Elfdutch69 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:24:
[...]
Zou je wat foto's willen plaatsen hier wanneer je hem hebt? Ik twijfel tussen zwart en tech grey. Tijdens m'n proefrit in tech grey gereden en er stond toen geen zwarte. Heb normaal altijd zwarte auto's maar heb het idee dat de lijnen van de auto, met name de achterzijde, beter uitkomen in grijs dan in zwart.
:strip_exif()/f/image/iSwSP6iVHluqhcKFfmywVN7U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zekers, zal ze volgende week plaatsen!Elfdutch69 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:24:
[...]
NovaNLL schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:25:
[...]
Zekers, zal ze volgende week plaatsen!
Ik zat ook te twijfelen tussen deze twee kleuren en het blijft natuurlijk smaak maar ik vind hem in het zwart er agressiever lager en breder lijken.
Maar de tech grey is ook wel heel dik
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Zeekr 7X AWD Privilege. Ik kom van een Tesla Model Y (vorig model) en het is een prachtig verschil qua luxe, afwerking en rijcomfort. Op softwareversie 2.1 rijdt hij ook op hoge snelheden stabiel voor mij en zonder merkbare bugs - hopelijk blijft het zo!
Een paar observaties en vragen:
Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Een paar observaties en vragen:
- Digitale Sleutel & Apple Wallet: Ik gebruik een iPhone 15 en de digitale sleutel werkt top. Hij staat zelfs in mijn Apple Watch, wat echt een handig is. De verkoper vertelde me dat de sleutel (via NFC) zelfs zou moeten werken als de batterij van de telefoon leeg is (een klant had hem dit verteld). Hijzelf had het nog niet getest, iemand dit al eens kunnen testen?
- Walk-away lock: Het valt me op dat de deuren niet automatisch op slot gaan als ik wegloop van de auto. Ben ik nu te lui geworden door de automatische deuren, of zie ik een instelling over het hoofd? Zou i.i.g. een leuke toevoeging zijn!
- Sentry Mode: Blijft de Sentry Mode (bewakingsmodus) bij jullie betrouwbaar werken zodra de auto geparkeerd staat, of zijn er specifieke instellingen voor de gevoeligheid?
- Rijmodi & luchtvering: Kan iemand me wegwijs maken in de invloed van de modi op de rijhoogte en stijfheid en/of rijgedrag (comfort/respons pedaal/acceleratie) van de auto? Ik raak er niet echt aan uit.
- De 'mysterieuze bliep': Bij het wegrijden hoor ik een ping die ik niet kan thuisbrengen. Waar kan ik in het systeem (of op welk scherm) het beste kijken om direct de oorzaak van de melding te zien?
Eens, zit standaard 3 graden boven werkelijke temperatuur. Zeker met mogelijke gladheid rond de 0 graden had ik wel meer nauwkeurigheid gewenst.Fatburner schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:56:
Ervaren anderen ook dat de temperatuursensor er steevast 2-3 graden positief naast zit?
Ik ga de mijne volgende week dinsdag afhalen. Privilege, forest green met alle opties (intro aanbieding) vraag welke bande zitten er onder? Tijdens de proefrit vorig jaar mei zaten er Michelin Pilot Sports onder.......techaddict827 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:04:
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Zeekr 7X AWD Privilege. Ik kom van een Tesla Model Y (vorig model) en het is een prachtig verschil qua luxe, afwerking en rijcomfort. Op softwareversie 2.1 rijdt hij ook op hoge snelheden stabiel voor mij en zonder merkbare bugs - hopelijk blijft het zo!
Een paar observaties en vragen:Waar kun je features aanvragen / stemmen op features?
- Digitale Sleutel & Apple Wallet: Ik gebruik een iPhone 15 en de digitale sleutel werkt top. Hij staat zelfs in mijn Apple Watch, wat echt een handig is. De verkoper vertelde me dat de sleutel (via NFC) zelfs zou moeten werken als de batterij van de telefoon leeg is (een klant had hem dit verteld). Hijzelf had het nog niet getest, iemand dit al eens kunnen testen?
- Walk-away lock: Het valt me op dat de deuren niet automatisch op slot gaan als ik wegloop van de auto. Ben ik nu te lui geworden door de automatische deuren, of zie ik een instelling over het hoofd? Zou i.i.g. een leuke toevoeging zijn!
- Sentry Mode: Blijft de Sentry Mode (bewakingsmodus) bij jullie betrouwbaar werken zodra de auto geparkeerd staat, of zijn er specifieke instellingen voor de gevoeligheid?
- Rijmodi & luchtvering: Kan iemand me wegwijs maken in de invloed van de modi op de rijhoogte en stijfheid en/of rijgedrag (comfort/respons pedaal/acceleratie) van de auto? Ik raak er niet echt aan uit.
- De 'mysterieuze bliep': Bij het wegrijden hoor ik een ping die ik niet kan thuisbrengen. Waar kan ik in het systeem (of op welk scherm) het beste kijken om direct de oorzaak van de melding te zien?
![]()
Hoor het graag.
Continental EcoContact 7 [Summer]Donjeffa schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:37:
[...]
Ik ga de mijne volgende week dinsdag afhalen. Privilege, forest green met alle opties (intro aanbieding) vraag welke bande zitten er onder? Tijdens de proefrit vorig jaar mei zaten er Michelin Pilot Sports onder.......
Hoor het graag.
Heb helemaal hetzelfde - soms doet hij het prima, soms gaan alle alarmbellen af terwijl er zat ruimte is. Heel irritant. Over irritant gesrpoken, ik heb voor het eerst eens de fietsendrager op de trekhaak gemonteerd en dan zegt ie "sleepmodus aan" en vervolgens kun je geen automatische cruise control en/of automatisch sturen aanzeten. Iemand dat ook?nosfertu schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:52:
De LCC werkt bij mij altijd, maar na de update naar 2.1 is hij veel gevoeliger qua wisselen van rijbaan. Ook als er niemand om mij heen is op de snelweg en ik wil wisselen van baan, richting aanwijzer aan(kort of lang) schakelt de auto LCC met alle toeters en bellen uit. Zet ik hem daarna weer aan doen dit meteen weer, is er niks aan de hand. Heel willekeurig....
Is er iemand die trouwens iets van die nieuwe Zeekr Audio begrijpt die met 2.1 beschikbaar is?
Ik heb er met een audio expert naar zitten kijken en die vond het ook nergens op slaan - veel te complex zonder dat je nu echt live merkt wat het effect van al die schuifjes is... Toch maar weer terug naar de HiFi stand met aangepaste equalizer
Ik heb er met een audio expert naar zitten kijken en die vond het ook nergens op slaan - veel te complex zonder dat je nu echt live merkt wat het effect van al die schuifjes is... Toch maar weer terug naar de HiFi stand met aangepaste equalizer
Walk-away lock: Het valt me op dat de deuren niet automatisch op slot gaan als ik wegloop van de auto. Ben ik nu te lui geworden door de automatische deuren, of zie ik een instelling over het hoofd? Zou i.i.g. een leuke toevoeging zijn!techaddict827 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:04:
Een paar observaties en vragen:Waar kun je features aanvragen / stemmen op features?
![]()
Doet het bij mij wel gewoon - uit mn hoofd geen setting, maar zou me niets verbazen als het wel ergens zit.
Zal straks even kijken. Ik loop gewoon weg en zie na een paar meter de lichtshow aangaan en dat hij de auto sluit.
Zeekr 7x Privilege AWD
Ja klopt, hier ook met de fietsendrager en een aanhanger. Is bewust volgens mij van Zeekr uitEndorfine1974 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:38:
[...]
Heb helemaal hetzelfde - soms doet hij het prima, soms gaan alle alarmbellen af terwijl er zat ruimte is. Heel irritant. Over irritant gesrpoken, ik heb voor het eerst eens de fietsendrager op de trekhaak gemonteerd en dan zegt ie "sleepmodus aan" en vervolgens kun je geen automatische cruise control en/of automatisch sturen aanzeten. Iemand dat ook? [Afbeelding]
Is bewust met alle Geely autos zelfs naar mijn weten.Pete80 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:59:
[...]
Ja klopt, hier ook met de fietsendrager en een aanhanger. Is bewust volgens mij van Zeekr uit
Zeekr 7x Privilege AWD
Weet iemand hoe je sentry modus automatisch kan laten aanstaan?
Idem met de automatische rijstrookassistent onder Zeekr AD > Ondersteuning tijdens rijden.
Beiden lijken automatisch uit te gaan?
Idem met de automatische rijstrookassistent onder Zeekr AD > Ondersteuning tijdens rijden.
Is hier ook een oplossing voor? Omzeilen? Ik heb trekhaakkoffer dat is dan toch wel fijn om cruisecontrol te gebruiken. Anders doe ik gewoon de stekker er niet in…Pete80 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:59:
[...]
Ja klopt, hier ook met de fietsendrager en een aanhanger. Is bewust volgens mij van Zeekr uit
Ik heb nog geen alternatieve opties gezien. Wordt denk ik de stekker eruit laten.Jaap09 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:35:
[...]
Is hier ook een oplossing voor? Omzeilen? Ik heb trekhaakkoffer dat is dan toch wel fijn om cruisecontrol te gebruiken. Anders doe ik gewoon de stekker er niet in…
Ik lees vaak dat wit de moeilijkste kleur is om te wrappen. Werd jou dit ook verteld? (vaak meerprijs)Endorfine1974 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:45:
[...]
wit besteld (is overigens een soort parelmoer) zodat ik geen meerprijs had voor lak (Privilege uitvoering) en toen ipv 1300 aan lak, 1750 aan matte wrap uitgegeven.
En hebben ze dan alles meegenomen of zie je nog steeds witte elementen als je de deur/kofferbak opent?
Ik heb er ook met een auto audio specialist naar zitten kijken, en toevallig had hij vooraf alle termen voorbij laten komen die in die app ook staan. Banden, frequenties, etc, maar hij kon er ook geen koek van bakken. Of het ZTuner werkt nog niet (goed), of ze zijn op de Chinese tour en proberen wat te verkopen dat mooier lijkt dat dan het is. Ben bezig met een traject om te kijken of we die hele feestelijkheid willen passeren met een eigen versterker en andere speakers.Endorfine1974 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:49:
Is er iemand die trouwens iets van die nieuwe Zeekr Audio begrijpt die met 2.1 beschikbaar is?
Sentry Mode (SM) kan helaas niet automatisch vanzelf aangaan. ☹️techaddict827 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:23:
Weet iemand hoe je sentry modus automatisch kan laten aanstaan?
Je kunt SM natuurlijk handmatig inschakelen via het main display of de app, maar hij gaat niet automatisch aan wanneer je de auto verlaat en op slot zet. Je moet m dus elke rit opnieuw activeren.
Ik heb hier inmiddels een melding van gemaakt, want ik stoor me hier echt aan, zeker omdat ik op een werkdag vaak in en uitstap. Het zou gewoon fijn zijn als SM automatisch aangaat zonder dat je ernaar hoeft om te kijken. Hopelijk komt dit snel.
Je hebt trouwens twee verschillende systemen:Idem met de automatische rijstrookassistent onder Zeekr AD > Ondersteuning tijdens rijden.
1. Lane Keep Assist (LKA)
LKA helpt je subtiel terugsturen in je rijbaan als je even niet oplet en de witte lijn dreigt te raken.
2. Auto Lane Change Assist (ALCA)
ALCA wisselt volledig “autonoom” van rijstrook. Je moet wel minimaal één hand aan het stuur houden.
Ze hanteren vrij conservatieve thresholds: als er een auto ook maar redelijk in de buurt zit tijdens de rijstrookwissel, kan je verzoek al de auto uit.
Bij gemiddelde bochten op hogere snelheid wil hij ook nog wel eens weigeren — vindt het systeem dan niet veilig genoeg, terwijl je er zelf met ~30% meer snelheid prima doorheen kunt.
ALCA icm LCC werkt bv ook niet wanneer je ESC niet op Standard staat. Ik zet heel m'n auto op Sport settings, alleen weigert de auto LCC te activeren ivm Sport/Off.
Ook sommige Zeekr AD functies gaan van tijd tot tijd auto uit, soms heb ik 2/3 dagen achter elkaar netjes ALCA actief staan. Endan moet ik m een week lang dagelijks weer handmatig activeren.
[ Voor 4% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 20-02-2026 01:22 ]
Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Apple Digitale key 3.0 werkt ook als de iPhone leeg is en uit staat. De deur kan dan open en auto ook gestart worden zonder keyfob. (Getest op iPhone 14Pro met leeg geraakte batterij en dus niet met handmatig uitgeschakelde iphone)techaddict827 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:04:
![]()
Bij mij lukte het niet met gewoon uitschakelen. Met lege batterij niet getest. Volgens ChatGPT maakt Apple nog onderscheid tussen uitschakelen en afsluiten door lege batterij..jeroenkleen schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:01:
[...]
Apple Digitale key 3.0 werkt ook als de iPhone leeg is en uit staat. De deur kan dan open en auto ook gestart worden zonder keyfob. (Getest op iPhone 14Pro)
Het is me trouwens vandaag gelukt om mail verificatie bij Vodafone af te ronden!
Groot moment al zeg ik het zelf :-P
Groot moment al zeg ik het zelf :-P
Waar/hoe doe je dat?
Gisteren mijn gijze Privilege opgehaald, en de persoon die uitleg gaf drukte ergens in de app volgens mij om dit te doen. Maar dat kan ik nu niet meer terug vinden. De aanmelding gisteren is duidelijk niet gelukt
Gisteren mijn gijze Privilege opgehaald, en de persoon die uitleg gaf drukte ergens in de app volgens mij om dit te doen. Maar dat kan ik nu niet meer terug vinden. De aanmelding gisteren is duidelijk niet gelukt
LPiC schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:46:
Waar/hoe doe je dat?
Top dank je, het is gelukt.
Hebben jullie dat ook, in de app een witte uitvoering?
Bij Volvo is de afbeelding van de auto exact het model zoals in het echt, zelfs de velgen.
Hebben jullie dat ook, in de app een witte uitvoering?
Bij Volvo is de afbeelding van de auto exact het model zoals in het echt, zelfs de velgen.
[ Voor 73% gewijzigd door LPiC op 21-02-2026 15:00 ]
Iemand al eens contact met iemand bij Zeekr over nieuwe update?
Zijn genoeg zaken die echt nog wel beter kunnen.
Denk aan automatische verlichting, verbindingen telefoon en batterij verwarmen welke bij 20% stopt. Vooral die laatste is zo suf en niet handig.
Denk aan automatische verlichting, verbindingen telefoon en batterij verwarmen welke bij 20% stopt. Vooral die laatste is zo suf en niet handig.
Dit laatste is soort van mijn missie met Zeekr geworden, niet alleen dat het stopt maar ook dat het nooit de optimale temperatuur bereikt en nog wat bijzaken.Jaap09 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:40:
Nieuwe slogan van Zeekr 7X:
“7X, de SUV waarmee je 8 van de 12 maanden in Nederland niet boven de 300 kW kan snelladen bij normaal gebruik.”
Welke problemen ondervindt je met de automatische verlichting?Jaap09 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:40:
Gaan niet snel genoeg aan naar mijn mening/idee. Koplamp blijft continu bijstellen en automatisch grootlicht gebruik ik niet meer gezien hoe “matig” het werkt.NovaNLL schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
[...]
Welke problemen ondervindt je met de automatische verlichting?
Verlichting werk verder prima
Bedoel je het automatisch overschakelen van dagrijverlichting naar dimlicht?Ian_ schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:01:
[...]
Gaan niet snel genoeg aan naar mijn mening/idee. Koplamp blijft continu bijstellen en automatisch grootlicht gebruik ik niet meer gezien hoe “matig” het werkt.
Verlichting werk verder prima
Ja, vooral bij regen 🌧️NovaNLL schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:10:
[...]
Bedoel je het automatisch overschakelen van dagrijverlichting naar dimlicht?
Veel dingen waar over geklaagd wordt hier, vallen mij best mee: lampen zijn goed ingesteld (niemand knippert), rest percentage bij een trip is even nauwkeurig als bij mijn Tesla, LCC werkt op zich prima. Maar waar ik vandaag tijdens de rit echt ruzie mee had, is het handmatig wisselen van rijstrook, en dan totale paniek van de auto krijgen. Lijkt in het donker erger dan overdag.
Dit weekend teruggekomen uit de Franse Alpen. Ik moet zeggen dat de auto echt een genot is zowel qua rijden, comfort en laden. Het laden gaat echt zo snel. Vaak als laatste aankomen en als eerste weer weg. Helaas wel gestrand in een laadfile (1 uur en 10 minuten wachten tot ik aan de beurt was, kunnen de Skoda’s en Volkswagen gewoon wegblijven van de 350/400 kw laders 😂).
Met een volgepakte auto en een dakkoffer viel het verbruik me echt mee. 130 op de cruisecontrol. Wel in ecostand want lang rechtdoor dus prima. Het verbruik vandaag met wind en regen was veel hoger.
:strip_exif()/f/image/4JM4G33PJyF9feOy1aIj5LXp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het weer was tussen -3 en 8 graden. Dit was het gemiddelde verbruik heen en terug. Ook Ionity was qua snelheid betrouwbaar.
:strip_exif()/f/image/K0TtN5ZhnI5OLZ6P8g1TVINJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MLsJYDhYfqYry1MCyxCviZO1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gsPtGHyqggsVstgy1jrdcpUP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Udk1dSOLGUkYu2MKzlJpoNkT.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderweg nog flink gespeeld met wat instellingen.
De ACC en LCC zijn 80% van de tijd prima. Maar de manier waarop ze ingrijpen is niet ok. Het lijkt of alle settings (zoals afstand tot voorganger, snel of laat ingrijpen, comfort remmen) niet worden meegenomen. Dit leidt vaak tot klachten van de mede passagiers. Ook omdat het gaat om zowel de eigen baan als ook de baan er naast. Verder veel gepiep bij baan wissels want hij is daar veel te streng.
Belangrijkste wat me opviel is dat het rijgedrag significant verbeterd als je de tril waarschuwing bij baan overschrijding uitzet. Die reageert echt veel te snel maar heeft ook echt impact op de manier waarop de auto stuurt. Helaas moet je die instelling steeds opnieuw uitzetten en bevestigen ) maar kan iedereen aanraden dit te proberen. Misschien kunnen we er wat mee in de builders app? 🤷🏼♂️
Onderweg nog een groene 7x tegengekomen op de heenweg bij het laden. Verder geen soortgenoten gezien helaas.
Met een volgepakte auto en een dakkoffer viel het verbruik me echt mee. 130 op de cruisecontrol. Wel in ecostand want lang rechtdoor dus prima. Het verbruik vandaag met wind en regen was veel hoger.
:strip_exif()/f/image/4JM4G33PJyF9feOy1aIj5LXp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het weer was tussen -3 en 8 graden. Dit was het gemiddelde verbruik heen en terug. Ook Ionity was qua snelheid betrouwbaar.
:strip_exif()/f/image/K0TtN5ZhnI5OLZ6P8g1TVINJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MLsJYDhYfqYry1MCyxCviZO1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gsPtGHyqggsVstgy1jrdcpUP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Udk1dSOLGUkYu2MKzlJpoNkT.jpg?f=fotoalbum_large)
De ACC en LCC zijn 80% van de tijd prima. Maar de manier waarop ze ingrijpen is niet ok. Het lijkt of alle settings (zoals afstand tot voorganger, snel of laat ingrijpen, comfort remmen) niet worden meegenomen. Dit leidt vaak tot klachten van de mede passagiers. Ook omdat het gaat om zowel de eigen baan als ook de baan er naast. Verder veel gepiep bij baan wissels want hij is daar veel te streng.
Belangrijkste wat me opviel is dat het rijgedrag significant verbeterd als je de tril waarschuwing bij baan overschrijding uitzet. Die reageert echt veel te snel maar heeft ook echt impact op de manier waarop de auto stuurt. Helaas moet je die instelling steeds opnieuw uitzetten en bevestigen ) maar kan iedereen aanraden dit te proberen. Misschien kunnen we er wat mee in de builders app? 🤷🏼♂️
Onderweg nog een groene 7x tegengekomen op de heenweg bij het laden. Verder geen soortgenoten gezien helaas.
Was je alleen bij de laadsessie met grafiek 📉 die je liet zien? Dat is mijn ervaring dat de Zeekr echt een ‘slechte’ laadcurve heeft DC.TroX schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:32:
Dit weekend teruggekomen uit de Franse Alpen. Ik moet zeggen dat de auto echt een genot is zowel qua rijden, comfort en laden. Het laden gaat echt zo snel. Vaak als laatste aankomen en als eerste weer weg. Helaas wel gestrand in een laadfile (1 uur en 10 minuten wachten tot ik aan de beurt was, kunnen de Skoda’s en Volkswagen gewoon wegblijven van de 350/400 kw laders 😂).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met slecht bedoel ik dat ik het idee heb dat de auto BMS niet genoeg kan koelen voor het vermogen en daarom de power dips ziet. Letterlijk een afkoel fase en dat doet mij denken aan ‘verkeerde materiaal keuze’.
Nee. Alleen in de nacht was ik alleen. De rest was allemaal best druk want krokusvakantie drukte.Ian_ schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:59:
[...]
Was je alleen bij de laadsessie met grafiek 📉 die je liet zien? Dat is mijn ervaring dat de Zeekr echt een ‘slechte’ laadcurve heeft DC.
Met slecht bedoel ik dat ik het idee heb dat de auto BMS niet genoeg kan koelen voor het vermogen en daarom de power dips ziet. Letterlijk een afkoel fase en dat doet mij denken aan ‘verkeerde materiaal keuze’.
Wat is BMS? Het fluctueren herken ik overigens wel. Maar bij de grafiek meen ik de grootste dip het moment was dat een polestar aansloot naast me
BMS = Battery Management System.TroX schreef op maandag 23 februari 2026 @ 00:12:
[...]
Nee. Alleen in de nacht was ik alleen. De rest was allemaal best druk want krokusvakantie drukte.
Wat is BMS? Het fluctueren herken ik overigens wel. Maar bij de grafiek meen ik de grootste dip het moment was dat een polestar aansloot naast me
Dat is gewoon het “brein” van je accupakket.
Die houdt continu de celspanningen, temperatuur en laadstroom in de gaten. Tijdens DC laden checkt het BMS vooral: wordt het pack te warm of loopt de interne weerstand op? Zo ja → vermogen omlaag. Die dip die je ziet in de grafiek is dan letterlijk het systeem dat zegt: even rustig aan, ik bescherm de batterij.
Hier zie je bv dat de BMS actief de laadcurve tegengaat:
[ Voor 20% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 23-02-2026 01:34 ]
Klopt, maar het laadprofiel hieronder is veel netter wat hoort.ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 23 februari 2026 @ 01:29:
[...]
BMS = Battery Management System.
Dat is gewoon het “brein” van je accupakket.
Die houdt continu de celspanningen, temperatuur en laadstroom in de gaten. Tijdens DC laden checkt het BMS vooral: wordt het pack te warm of loopt de interne weerstand op? Zo ja → vermogen omlaag. Die dip die je ziet in de grafiek is dan letterlijk het systeem dat zegt: even rustig aan, ik bescherm de batterij.
Hier zie je bv dat de BMS actief de laadcurve tegengaat:
[Afbeelding]
Een jigsaw oid duit vaak op issues of een slecht ontwerp. Denk aan een power drop zodat de voltage in je accu kunnen balanceren (Audi veel last van bj +2025).
Ik heb al een voorstel gemaakt om een AD-profiel te laden door dubbelklik op één van de custom buttons. Die dubbelklik is wettelijk noodzakelijk.Helaas moet je die instelling steeds opnieuw uitzetten en bevestigen ) maar kan iedereen aanraden dit te proberen. Misschien kunnen we er wat mee in de builders app? 🤷🏼♂️
maar dat zijn toch twee verschillende varianten? een die je kan uitzetten via de custom buttons maar die is de vibratie?
Mijn voorstel is die dingen die je aan het begin van elke rit uit zet, als een AD-profiel op te slaan. En die kan dan door een dubbel klik aan het begin van elke rit geladen worden. Dus elke rit even 2x klikken en klaar.TroX schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:24:
maar dat zijn toch twee verschillende varianten? een die je kan uitzetten via de custom buttons maar die is de vibratie?
Dat zou perfect zijn inderdaad. Maar je hebt dus de lane keep functie. Maar die zit voor mijn gevoel dus ook verstopt in de trilling functie bij de rijbaan verlaten. als je die uitzet dan stuurt het echt enorm veel beter...
Ik heb al meerdere malen en ook vandaag de trilfunctie uitgezet. Ik merk echter geen verschil. Wat ik wel merk dat op langere ritten op de snelweg het sturen steeds zwaarder en minder precies gaat. Ik vermoed mijn winterbanden Hankook Icept Evo3 dit veroorzaken. Gisteren een rit van 300 km gehad en zo gauw de bandentemperatuur omhoog gaat naar 20 graden of meer gaat het sturen zwaarder, stroever en minder precies. Ook meer last van spoorvorming. Deze Hankooks zijn van (te) zacht rubber en bij hogere temperaturen gaat het blijkbaar niet goed. Als je een ongeveer kwartier stopt en weer op de snelweg gaat is het sturen in begin weer goed en wordt het vervolgens weer steeds slechter. Eind volgende week gaan de zomerbanden (Michelin) er weer onder. Ga nu eerder wisselen dan normaal. Kijken of het dan weg is met de zomerbanden. Wordt dit herkend?TroX schreef op zondag 22 februari 2026 @ 23:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik herken dat het zwaarder en minder precies wordt, maar als ik op mijn lange rit naar de alpen die trilling uitzet dan kom ik dus niet tegen die lijnen aan en dan gebeurt het niet. Omdat ik dus het idee heb dat als die trillingen af gaan dat hij daar in blijft hangen. Als je dat eenmaal hebt gehad lijkt het ook alsof hij eerder gaat reageren om je binnen de lijnen te houden. ik heb geen Hankook maar Pirelli en dat lijkt wel prima
Dank. Ik ga dat ook maar eens testen. Zaterdag een paar dagen naar Oostenrijk. Kijken hoe dat gaat. Daarna in ieder geval gelijk de Hankooks wisselen. Die wil ik sowieso wel kwijt.TroX schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:57:
Ik herken dat het zwaarder en minder precies wordt, maar als ik op mijn lange rit naar de alpen die trilling uitzet dan kom ik dus niet tegen die lijnen aan en dan gebeurt het niet. Omdat ik dus het idee heb dat als die trillingen af gaan dat hij daar in blijft hangen. Als je dat eenmaal hebt gehad lijkt het ook alsof hij eerder gaat reageren om je binnen de lijnen te houden. ik heb geen Hankook maar Pirelli en dat lijkt wel prima
Ja, sorry voor de verwarring in mijn vorige post – ik had me inderdaad misgeschreven! 😅4v4t4r schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:39:
[...]
Walk-away lock: Het valt me op dat de deuren niet automatisch op slot gaan als ik wegloop van de auto. Ben ik nu te lui geworden door de automatische deuren, of zie ik een instelling over het hoofd? Zou i.i.g. een leuke toevoeging zijn!
Doet het bij mij wel gewoon - uit mn hoofd geen setting, maar zou me niets verbazen als het wel ergens zit.
Zal straks even kijken. Ik loop gewoon weg en zie na een paar meter de lichtshow aangaan en dat hij de auto sluit.
De walk-away lock werkt bij mij wel prima: ik loop gewoon weg (met de phone key op zak), en na een paar meter gaat de auto automatisch op slot, lichten flitsen, spiegels vouwen in, lightshow aan – alles zoals het hoort. Dus die feature is bij mij aan en doet wat 'ie moet doen (vergrendelen als alle deuren dicht zijn).
Wat ik eigenlijk bedoelde: het zou super chill zijn als de auto óók de deuren automatisch dichttrok als je wegloopt, zelfs als je ze open hebt laten staan. Gewoon weglopen, en hoppa, deuren slaan dicht en locken vanzelf. Dat zou écht next-level luiheid zijn 😂
Ik krijg net de melding in de auto dat er een update is naar 2.1.1. Heb hem meteen maar aangezet. Iemand al gespot wat de wijzigingen zijn?
Lijkt voornamelijk een wijziging voor intern gebruik te zijn (system diagnostics), (nog) niets nieuws voor ons :-)jswinkels schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:25:
Ik krijg net de melding in de auto dat er een update is naar 2.1.1. Heb hem meteen maar aangezet. Iemand al gespot wat de wijzigingen zijn?
Het zou een hotfix moeten zijn voor de lampen, denk aan dat als je auto volgeladen is met spullen dat de tilt sensor niet meer snapt wat horizontaal is.jswinkels schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:25:
Maar wel een update - dus fijn om te zien dat er wel kleine incremental updates blijven komen ondanks de "dikke" van December/Januari ?
Zeekr 7x Privilege AWD
Zekers, totaal niet negatief bedoeld ofzo. We hopen natuurlijk allemaal dat als er een update komt, dat er ook echt iets waardevols in zit waar we van kunnen profiteren.4v4t4r schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:18:
[...]
Maar wel een update - dus fijn om te zien dat er wel kleine incremental updates blijven komen ondanks de "dikke" van December/Januari ?
Veel mensen vinden nog steeds dat Zeekr “te langzaam” is of bepaalde zaken niet goed prioriteert die volgens hen al lang gereleased hadden moeten worden. Check de Builders app maar eens 🙃
Maar ik durf wel te zeggen dat de devs echt hard genoeg hun best doen. Alleen het pushen van updates kost nu eenmaal tijd. In automotive gaat het meestal zo:
aanpassen → interne tests → regressietests (zodat bestaande functies niet stukgaan) → validatie op verschillende hardwarevarianten → closed beta / pilot groep → veiligheids- en compliance checks → staged rollout (gefaseerd uitrollen) → volledige release.
En elke stap kan weer terug naar de tekentafel als er iets onverwachts wordt gevonden. Dat maakt het traag, maar ook nodig — zeker bij software die invloed heeft op rijgedrag en veiligheid.
En ze krijgen het nog steeds voor mekaar om dit snel genoeg voor elkaar te krijgen, kunnen andere legacy merken nog wat van leren.
Vanmiddag nog een rit op de snelweg. Het uitzetten van de trilfunctie lijkt invloed te hebben op stuurgedrag op de snelweg. Nog even te vroeg om te juichen maar ik had wel de indruk dat sturen nu soepel en precies bleef als de trilfunctie bij de start van de rit wordt uitgezet. Als het wel aanstaat en stuur gaat stroef tijdens rijden dan helpt uitzetten van de trilfunctie ook niet meer. Dan blijft het stroef en zwaar sturen Om goed te kunnen rijden moet je blijkbaar alle aanwezige systemen uitzetten.TroX schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:46:
Dat zou perfect zijn inderdaad. Maar je hebt dus de lane keep functie. Maar die zit voor mijn gevoel dus ook verstopt in de trilling functie bij de rijbaan verlaten. als je die uitzet dan stuurt het echt enorm veel beter...
Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier nog eigenaren zijn die nog steeds niet de 2.1 update gehad hebben? Na de vorige update had ik de hoop dat ik nieuwe updates nu sneller / meteen zou krijgen, maar dat blijkt voorlopig nog niet het geval. De app geeft ook nu weer dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn
Ik heb ook de nieuwe update ontvangen en geïnstalleerd. In de hud zie je nu de status drive, park, reverse.
Verder nog niet direct andere zaken ontdekt. Morgen stukje rijden en zien of er wijzigingen zijn. Wel tof dat ik de update zo snel heb ontvangen!
Verder nog niet direct andere zaken ontdekt. Morgen stukje rijden en zien of er wijzigingen zijn. Wel tof dat ik de update zo snel heb ontvangen!
Oeh dat ziet er inderdaad goed uit!Ian_ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 01:10:
De temperatuur gaat weer omhoog en daarbij ook de snelheid van het laden (kW).
Fastned Alpitronic HYC 300 (lader limiterend)
[Afbeelding]
Als de temps kloppen gaan we ook ff testjes runnen
FastnedubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 01:59:
[...]
Oeh dat ziet er inderdaad goed uit!
Als de temps kloppen gaan we ook ff testjes runnen
[Afbeelding]
Aalscholver A6, 8218 PW Lelystad
Maximum current: 600 A
Maximum power Zeekr: 425 kW
NIO*
Sijsjesbergweg 36b, 1105 AL Amsterdam
Maximum current 680 A
Maximum power Zeekr: 450 kW
*Credit Card payment only
Dit zijn in Nederland de twee snelste DC laders die publiek toegankelijk zijn.
Fastned locatie is een pre-release van de nieuwe Alpitronic lader waar je tegen veel software bugs kan aanlopen.
NIO locatie ben je afhankelijk of er net een swap heeft plaatsgevonden of dat de energy duur is voo hun. Dan verlagen ze de snelheid.
[ Voor 33% gewijzigd door Ian_ op 24-02-2026 04:55 ]
Deze ochtend na de update lijkt de LCC subtieler te werken, minder hard remmen op voorgangers, minder gevoelig bij verkeer op andere rijbanen, maar ook sneller te reageren bij rijbaanwisselingen en de richtingaanwijzer. Vanmiddag op de terugweg extra kritisch kijken naar het gedrag, maar ik werd hier heel blij van!
2.1.1 ?TroX schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:56:
Deze ochtend na de update lijkt de LCC subtieler te werken, minder hard remmen op voorgangers, minder gevoelig bij verkeer op andere rijbanen, maar ook sneller te reageren bij rijbaanwisselingen en de richtingaanwijzer. Vanmiddag op de terugweg extra kritisch kijken naar het gedrag, maar ik werd hier heel blij van!
Gisteren werd de update gedownload tijdens het rijden, gaf netjes aan dat de update om 2.15 uur vannacht geïnstalleerd ging worden, en was vanochtend gedaan. Soepel proces voor updates wel.
Net een rit van 120 km op snelweg gehad. Heb het “onbedoeld rijstrook verlaten” nu op “geluid” gezet in plaats van “trillen””. Stuurgedrag was nu goed en constant gedurende de hele rit op de snelweg. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Blijkbaar werkt het. Als je consequent de richtingaanwijzer gebruikt bij wisselen van rijstrook krijg je weinig meldingen. Voordeel is dat je niet bij iedere rit dit hoeft uit te zetten als je het op “geluid” zet.RCZ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:05:
[...]
Vanmiddag nog een rit op de snelweg. Het uitzetten van de trilfunctie lijkt invloed te hebben op stuurgedrag op de snelweg. Nog even te vroeg om te juichen maar ik had wel de indruk dat sturen nu soepel en precies bleef als de trilfunctie bij de start van de rit wordt uitgezet. Als het wel aanstaat en stuur gaat stroef tijdens rijden dan helpt uitzetten van de trilfunctie ook niet meer. Dan blijft het stroef en zwaar sturen Om goed te kunnen rijden moet je blijkbaar alle aanwezige systemen uitzetten.
Het valt me op dat mijn ruiterwisser vloeistof reservoir leeg is maar ik krijg nergens een melding op mijn dashboard?
Dat klopt, ticket aangemaakt en de reactie was:bullseye1977 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:45:
Het valt me op dat mijn ruiterwisser vloeistof reservoir leeg is maar ik krijg nergens een melding op mijn dashboard?
"Momenteel heeft de Zeekr geen melding hiervoor"
Wat maf zoiets simpels. De ZeekrX geeft deze melding ook niet trouwens.Ian_ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:37:
[...]
Dat klopt, ticket aangemaakt en de reactie was:
"Momenteel heeft de Zeekr geen melding hiervoor"
Zie hier mijn post van 4 maanden geleden en zoals je ziet ook al wat upvotes!bullseye1977 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:55:
[...]
Wat maf zoiets simpels. De ZeekrX geeft deze melding ook niet trouwens.
:strip_exif()/f/image/TkoBn1J7iHCPP4xH1OLbBEjZ.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AvdkbyoO2HzbJD9YnH9RInC6.gif?f=fotoalbum_large)
Héél interessant dit, ik ga dit ook even goed testen. Anders gaan we zsm een bug van maken zodat ze intern verder moeten gaan kijken waar het issue precies zit.RCZ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:39:
[...]
Net een rit van 120 km op snelweg gehad. Heb het “onbedoeld rijstrook verlaten” nu op “geluid” gezet in plaats van “trillen””. Stuurgedrag was nu goed en constant gedurende de hele rit op de snelweg. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Blijkbaar werkt het. Als je consequent de richtingaanwijzer gebruikt bij wisselen van rijstrook krijg je weinig meldingen. Voordeel is dat je niet bij iedere rit dit hoeft uit te zetten als je het op “geluid” zet.
Waren er nog geïnteresseerde (toekomstige) kopers of andere tweakers die foto’s of info wilden over de Core-uitvoering?
Heb eindelijk weer een dagdienst, dus kan vandaag en morgen eventueel alles vastleggen en delen indien nodig.
Heb eindelijk weer een dagdienst, dus kan vandaag en morgen eventueel alles vastleggen en delen indien nodig.
:strip_exif()/f/image/GDFzjeZKMd9vyReEQFIDWgub.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/AQrYT95l8JEOSjVLmd8eolre.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZoXZ1Xv9ONv1kPs3g5GksdN5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vFLhUZqKKe8KuLKGjT9E1Qcv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNYo8xqlnWunKPE1zeWNcEki.jpg?f=fotoalbum_large)