Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:20
In China is de nieuwe SUV Zeekr 7X te bestellen. In de media wordt bericht, dat deze auto in 2025 ook in Europa wordt verwacht.
De prijzen in China zijn gelijk aan de diverse uitvoeringen van de Zeekr 001.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTHitNzTedudxOOPUHL46nOZe-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDU0AflZrNDAgAEDBqTDO7bP.jpg?f=fotoalbum_large

De Chinese site met meer info over ze Zeekr 7X is hier te vinden: https://www.zeekrlife.com/zeekr7x, en de configurator hier: https://www.zeekrlife.com/toReserve?modelInfoId=8. Wel even de site laten vertalen door Google Translate.

De eerste Engelstalige rijervaringen zijn op YouTube te vinden; een redelijk uitgebreide zie je hieronder.

Edit 16-12-2024 Officiele lancering van de 7X in Nederland voor een vanafprijs €52.990; bijna €8k lager dan de vanafprijs van de Zeekr 001.

Afmetingen:
  • Breedte incl spiegels: 2100 mm
  • Lengte: 4787 mm
  • Hoogte: 1650 mm
  • Wielbasis: 2900 mm
Brochure download: https://www.datocms-asset...t-leaflet-ned-2024-12.pdf
NL website: https://www.zeekr.eu/nl-n...tent=CTA&utm_term=Pricing
Configurator: https://shop.zeekr.eu/nl-...uMTczNDM1MjQ1NS4wLjAuMA..

Edit 14-4-2025:
Diverse Europese introductievideo's met rijtest verschijnen op YouTube. De onderstaande video's worden samengevat in de 5 belangrijkste punten (AI gegenereerd):

Autovisie
  • Krachtige prestaties en lange actieradius dankzij een 800 volt systeem.
  • Ruim interieur met veel opbergmogelijkheden, ideaal voor passagiers en bagage.
  • Comfortabele rit door adaptieve luchtvering en stabiele wegligging.
  • Rijke uitrusting en snelle technologie, hoewel sommige bediening via scherm gaat.
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding vergeleken met premium merken, maar duurder dan sommige concurrenten.

Autoweek
  • De Zeekr 7X is een D-segment SUV die tussen de Zeekr X en de 001 in zit, met een wielbasis van 2,90 meter.
  • Het interieur biedt veel ruimte voor passagiers en heeft een bagageruimte van 539 liter, maar de gebruikte materialen voelen niet erg premium aan.
  • De auto heeft een prettig onderstel met dubbele driehoekige draagarmen voor en een multilink constructie achter, en de vierwielaandrijving versie heeft standaard luchtvering.
  • De assistentiesystemen van de auto vertoonden tijdens de test op de snelweg onverwacht gedrag, wat nog verder onderzocht moet worden.
  • De prijzen beginnen bij €55.000 voor de achterwielaandrijving en oplopen tot €64.000 voor de luxere uitgevoerde 4x4, wat hoger is dan vergelijkbare modellen zoals de Tesla Model Y en de Xpeng G6.

e-Drivers.com
  • De Zeekr 7X heeft een eigenzinnig karakter, in tegenstelling tot veel andere elektrische auto's van Chinese afkomst.
  • Het modellenprogramma is logisch opgebouwd, met twee accu's (75 en 100 kWh) en twee soorten aandrijving (achterwiel- en vierwielaandrijving).
  • De auto is uitgerust met 800 volt laadtechniek, waardoor snelladen mogelijk is tot 480 kW.
  • De basisprijs begint bij €53.000 voor de 75 kWh-versie met achterwielaandrijving, oplopend tot €63.000 voor de volledig uitgeruste Privilege-versie.
  • De Zeekr 7X is comfortabel en goed afgewerkt, met optionele luchtvering voor een nog beter rijcomfort.

Autogefühl
  • De Zeekr 7X heeft een strak, Europees geïnspireerd design, verkrijgbaar met achterwielaandrijving en vierwielaandrijving, met snelle laadmogelijkheden.
  • Het interieur benadrukt kwaliteit en technologie, met een 16-inch touchscreen, automatische deuren en een focus op comfort met opties voor dierlijke zitplaatsen.
  • Hoewel hij krachtige acceleratie biedt, is het stuurgevoel van de Zeekr 7X misschien niet zo verfijnd als dat van sommige concurrenten, maar hij blinkt uit op de snelweg met soepele baanveranderingen.
  • Het voertuig demonstreert capabele off-roadprestaties, vooral met luchtvering, hoewel de standaardvering mogelijk betere algehele controle biedt.
  • Met een concurrerende startprijs van €53.000 biedt de Zeekr 7X een sterke prijs-prestatieverhouding en daagt hij traditionele fabrikanten uit in de EV SUV-markt.

Autonotizen
  • De Zeekr 7X is een middelgrote SUV van het premium Chinese merk Zeekr, dat zich wereldwijd positioneert.
  • Het topmodel, de Privilege, heeft twee elektromotoren met 630 pk, accelereert in 3,8 seconden naar 100 km/u en heeft een 100 kWh-batterij.
  • Het interieur biedt veel ruimte, luxe materialen en geavanceerde functies zoals een 16-inch display en optionele head-up display.
  • De prijzen in Nederland beginnen bij € 52.990 voor de basisversie, oplopend tot € 62.990 voor het topmodel.
  • De Zeekr 7X concurreert met gevestigde Europese merken zoals Audi en Porsche, maar biedt vergelijkbare functies tegen een lagere prijs.

Is's only electric
  • Rijervaring: De ZEEKR 7X biedt een sportieve en stijve vering, wat zorgt voor stabiliteit en controle, zelfs in comfortmodus. Het heeft meerdere aanpasbare rijmodi, waaronder acceleratie, regeneratief remmen en stuurgevoel.
  • Interieur en comfort: De auto heeft een premium interieur met zachte materialen, nappa lederen stoelen en een ruime achterbank. Het is uitgerust met functies zoals massagestoelen, verstelbare dijbeenondersteuning en een hoogwaardig geluidssysteem.
  • Technologie en functies: De 7X is uitgerust met een 16-inch centraal scherm, een 35,5-inch head-up display en geavanceerde rijassistentiesystemen (ADAS). Het heeft ook automatische deuren, automatisch parkeren en rijbaanassistentie.
  • Prestaties en bereik: De vierwielaandrijvingversie heeft 630 pk en accelereert van 0 naar 100 km/u in 3,8 seconden. Het heeft een grote batterij, met een normaal rijbereik van ongeveer 475 km.
  • Algehele indruk: De recensent was onder de indruk van de rijdynamiek, de kwaliteit van de cabine en de laadmogelijkheden van de ZEEKR 7X. Hoewel hij enkele kleine softwareproblemen opmerkte, beschouwt hij het als een sterke concurrent van Duitse premiummerken.

Jönohs
  • De Zeekr 7X wordt gepresenteerd als een concurrent van Tesla's Model Y, met een focus op design, technische kenmerken, laadvermogen en interieur.
  • De auto is verkrijgbaar vanaf € 53.000 in Nederland, met een 75 kWh LFP-batterij en 800V-architectuur. De Long Range-versie heeft een actieradius van meer dan 600 km en kost ongeveer € 66.000.
  • De auto heeft een hoogwaardig interieur met zachte materialen, massagefunctie op de stoelen, en een gebogen info-display. De tweede zitrij heeft elektrisch verstelbare rugleuningen en Isofix op de passagiersstoel.
  • De Zeekr 7X heeft een 800V-laadarchitectuur, waarmee van 10-80% geladen kan worden in 10 minuten bij een 480 kW-laadpaal. Voor Duitsland wordt dit geschat op 16 minuten bij 360 kW.
  • De auto biedt verschillende softwarefuncties, waaronder een 360° camera, Apple CarPlay, Android Auto en een navigatiesysteem met snelle routeberekening en laadstop planning.

Electrifying
  • Design en inspiratie: De Zeekr 7X, een nieuwe Chinese SUV ontworpen in Europa, lijkt design-elementen te hebben ontleend aan Tesla en Lotus. Het is vergelijkbaar in grootte met de Tesla Model Y.
  • Functies en technologie: De 7X zit boordevol technologie, waaronder een groot head-up display, geavanceerde navigatie en talrijke camera's en sensoren. Het biedt functies zoals automatische deuren, huisdiermodus, kampeermodus en masserende stoelen.
  • Prestaties en opladen: Het voertuig heeft indrukwekkende prestaties, waarbij de grotere batterijversie van 0 naar 100 km/u gaat in 3,8 seconden. Het ondersteunt snelladen, waardoor het mogelijk is om in slechts 13 minuten van 10-80% op te laden.
  • Interieur en bruikbaarheid: Het interieur is ontworpen met een focus op luxe en comfort, met zachte materialen en een ruime cabine. Het biedt veel opbergruimte met 23 vakjes en een behoorlijke kofferbak.
  • Markt en prijs: Hoewel het al in sommige Europese landen beschikbaar is, wordt verwacht dat het over ongeveer 18 maanden in het VK zal arriveren. De prijs is concurrerend, goedkoper dan de basisversie van de Tesla Model Y.

[ Voor 180% gewijzigd door Amersfoort op 14-04-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:38
Ben benieuwd wanneer de auto naar Nederland komt. Ik wil één keuze maken. De nieuwe Model Y Juniper of de Zeekr 7x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngoetheer
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05-01 18:47
Wat denken jullie dat de prijs zal zijn in Nederland voor de 7X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Doordat de prijzen in China voor diverse uitvoeringen hetzelfde zijn als van de Zeekr 001, verwacht ik dat de 7x in NL vergelijkbare prijzen zal krijgen als die 001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngoetheer
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05-01 18:47
Dus vanaf 59k?
Met welke auto denk je dat hij het best te vergelijken is? Wat zal z’n grootste concurrent zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 09:52
Gister proefrit gemaakt in de 001 privilege, geweldig! Meteen verkocht. Verkoper begon echter over de 7x. Toen begon ik weer te twijfelen, zeker omdat hij zei dat het een upgrade zou zijn van de 001 vanwege de nieuwe motor. Prijs zal echt doorslaggevend zijn denk ik. Uiterlijk vind ik de 001 echter mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
Het wordt nog spannend, wordt het de zeekr 7X of de nieuwe Tesla model Y Juniper ga ik na 10 jaar en na 3 Tesla's Model S verder over op Zeekr 7X? Ik geef ze beide dezelfde kans eerst proefrijden.

Ben benieuwd welke van de twee als eerste in Europa is. Ik laat het jullie weten als ik ook wat meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05 12:30

Redcoil

Polyinterpretabel

Afgelopen vrijdag heb ik een proefrit gemaakt in de 001. Vandaag werd ik daarover teruggebeld en heb meteen even wat gevraagd over de 7x. De medewerker van Zeekr vertelde dat hij verwacht dat de eerste proefritten in de 7x gemaakt kunnen worden in Q2 2025, waarna de eerste leveringen eind Q3/begin Q4 zullen plaatsvinden.

We moeten nog even wachten op de 7x dus lijkt het.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
@Redcoil ik kwam ook net terug van mn proefrit. Geweldig auto en de kwaliteit geeft mij veel vertrouwen in toekomstige versies van het zeekr merk. Mij werd verteld dat als ik nu de all black privilige zou bestellen die er ook pas in februari/maart is. Dan verwacht zeekr dat de static modellen in de showroom er in ieder geval al zijn. Ik zoek een auto voor eind 2025, dus dat zou perfect zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
Is er iemand die al een proefrit gereden heeft in de 7X?

Er rijden al enkele maanden verschillende testmodelen in Europa, het kan dus niet langer duren voordat ze in de showroom komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:59
Ben zeker benieuwd. Ik dacht dat de 7x een concurrent van de model Y moet zijn qua prijs. Ik denk dat ze wachten met Europese prijs bepaling wanneer tesla zijn prijzen bekend maakt van de nieuwe Y. Ik moet 1april 2025 al een andere.

[ Voor 8% gewijzigd door bullseye1977 op 09-11-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-05 20:57
bullseye1977 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:25:
Ben zeker benieuwd. Ik dacht dat de 7x een concurrent van de model Y moet zijn qua prijs. Ik denk dat ze wachten met Europese prijs bepaling wanneer tesla zijn prijzen bekend maakt van de nieuwe Y. Ik moet 1april 2025 al een andere.
Wat als de nieuwe Tesla Model Y pas in Juni komt en de 7x in mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Tja... de Zekr 001 met software-update 1.2 is weer een optie geworden. De G6, met een totaalbedrag van 50K en een 100 kWh accu die zeer snel kan laden, doet het qua software ook erg goed. Maar qua uiterlijk vind ik hem net iets te tam. De Renault Rafale 300 PHEV vind ik qua design zowel van binnen als van buiten erg mooi, maar heeft als nadeel een hoge bijtelling van 22% over 58K. Ter vergelijking: de Zekr 001 kost 60K met 16%/22% bijtelling, wat vergelijkbaar is met de bijtelling van mijn huidige Arteon van 50K (model 2019). De G6 lijkt dus de beste keuze: 50K en 16%/22% bijtelling. Toch vind ik de 7X qua uiterlijk veel mooier. Kortom, het blijft een luxe keuze met veel keuzestress.

[ Voor 68% gewijzigd door bullseye1977 op 13-11-2024 15:17 ]

• NAmst
bullseye1977 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:48:
Tja... de Zekr 001 met software-update 1.2 is weer een optie geworden. De G6, met een totaalbedrag van 50K en een 100 kWh accu die zeer snel kan laden, doet het qua software ook erg goed. Maar qua uiterlijk vind ik hem net iets te tam. De Renault Rafale 300 PHEV vind ik qua design zowel van binnen als van buiten erg mooi, maar heeft als nadeel een hoge bijtelling van 22% over 58K. Ter vergelijking: de Zekr 001 kost 60K met 16%/22% bijtelling, wat vergelijkbaar is met de bijtelling van mijn huidige Arteon van 50K (model 2019). De G6 lijkt dus de beste keuze: 50K en 16%/22% bijtelling. Toch vind ik de 7X qua uiterlijk veel mooier. Kortom, het blijft een luxe keuze met veel keuzestress.
De 7X is zo te zien 4 centimeter langer, maar ziet er wel ruimer uit volgens mij en vind ik persoonlijk er ook beter uitzien dan de G6. Heb vorige week een testrit gemaakt in de G6, fijne auto, maar vond hem van binnen ook een beetje iets missen qua luxe. De G9 vond ik wel weer luxe aanvoelen, maar dat is weer een te grote auto voor me en ook gelijk een stuk prijziger.

Als bijvoorbeeld de 7X 55K gaat zijn, zou je hem dan nemen ipv de G6?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullseye1977
NAmst schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:26:
[...]

De 7X is zo te zien 4 centimeter langer, maar ziet er wel ruimer uit volgens mij en vind ik persoonlijk er ook beter uitzien dan de G6. Heb vorige week een testrit gemaakt in de G6, fijne auto, maar vond hem van binnen ook een beetje iets missen qua luxe. De G9 vond ik wel weer luxe aanvoelen, maar dat is weer een te grote auto voor me en ook gelijk een stuk prijziger.

Als bijvoorbeeld de 7X 55K gaat zijn, zou je hem dan nemen ipv de G6?
Ja, absoluut. Voor 55K zou ik de 7X zonder aarzelen kiezen. De G6 is op zich een goede keuze, maar er ontbreekt iets... Het voelt een beetje zoals bij een Skoda Superb: je weet dat het een verstandige keuze is, maar toch mis je waarschijnlijk dat stukje vreugde dat je elke ochtend hebt als je naar je auto loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Kleine Update. Personeel in NL krijg begin Dec een presentatie over de 7x verwachte eerste leveringen staan voor juni 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:15
Mijn huidige leasecontract van mijn Volvo XC40 loopt in Q3/4 van 2025 af dus ik ben al een beetje voorzichtig aan het rondkijken wat er nu op de markt is en in 2025 gaat komen. Ik ben enorm geïnteresseerd in deze nieuw te komen Zeekr 7X. Zeker als deze een flink stuk onder de prijs van de huidige XC40/C40 zal vallen. Op foto's een mooie wagen, de 7x. Zowel van buiten als binnen.

Ben erg benieuwd en als de wagen ergens in NL alvast te bewonderen is ga ik zeker even kijken!

G6 zou ook een optie kunnen zijn, maar ik vind de bolle achterkant eigenlijk best lelijk. Jammer want de voorkant en volgens mij ook van binnen een mooie wagen.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 20-11-2024 11:34 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
bullseye1977 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:26:
Kleine Update. Personeel in NL krijg begin Dec een presentatie over de 7x verwachte eerste leveringen staan voor juni 2025
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 13:09
Juancho schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:32:
Mijn huidige leasecontract van mijn Volvo XC40 loopt in Q3/4 van 2025 af dus ik ben al een beetje voorzichtig aan het rondkijken wat er nu op de markt is en in 2025 gaat komen. Ik ben enorm geïnteresseerd in deze nieuw te komen Zeekr 7X. Zeker als deze een flink stuk onder de prijs van de huidige XC40/C40 zal vallen. Op foto's een mooie wagen, de 7x. Zowel van buiten als binnen.

Ben erg benieuwd en als de wagen ergens in NL alvast te bewonderen is ga ik zeker even kijken!

G6 zou ook een optie kunnen zijn, maar ik vind de bolle achterkant eigenlijk best lelijk. Jammer want de voorkant en volgens mij ook van binnen een mooie wagen.
Kijk je ook naar de BYD Sealion 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Spekkie99 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:35:
[...]

Kijk je ook naar de BYD Sealion 7 ?
Kwam ik toevallig ook tegen. Wellicht ook een optie op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
Dit is wat ChatGPT zegt als ik vraag of hij ze wil vergelijken. Lijkt er vooral op dat de 7X wat krachtiger is (meer performance) en een grotere batterij heeft, dus meer range. Ben benieuwd.

The Zeekr 7X and the BYD Sealion 7 are both highly anticipated electric SUVs, but they target slightly different niches with unique strengths.

Zeekr 7X Highlights:
Performance: Equipped with dual electric motors producing 645 hp, the Zeekr 7X accelerates from 0–100 km/h in 3 seconds, offering a top speed of 210 km/h. It uses an 800-volt electrical system for efficiency and speed in charging​
MOTORWATT
.
Range & Battery: It features a 100 kWh battery with a claimed range of 600 km per charge. This makes it a strong contender for long-distance driving​
MOTORWATT
.
Interior & Tech: The interior focuses on minimalism with advanced tech, including a digital dashboard and an infotainment tablet. Autopilot capabilities and futuristic features like LED displays add to its appeal​
MOTORWATT
.
Pricing: Expected to cost between $33,000 and $48,000, it is competitively priced considering its specs​
MOTORWATT
.
BYD Sealion 7 Highlights:
Performance: Available in single- and dual-motor configurations, the Sealion 7 offers power output ranging from 230 kW to potentially higher for the dual-motor version. It is described as quick and clean in urban settings but less performance-oriented than the Zeekr​
EV CENTRAL

ZIGWHEELS
.
Range & Battery: Depending on the variant, it provides a range of 550–610 km using batteries sized between 72 kWh and 81 kWh. The focus here is balancing range with affordability​
EV CENTRAL
.
Interior & Practicality: With a spacious cabin, quilted seats, and ample backseat and trunk space, the Sealion 7 emphasizes practicality and comfort. It includes innovative touches like a floating center console and a frunk for additional storage​
EV CENTRAL

ZIGWHEELS
.
Pricing: Positioned slightly higher, the Sealion 7 is estimated to cost around $55,000, appealing to a mid-premium market​
ZIGWHEELS
.
Comparison:
Performance & Sportiness: The Zeekr 7X is significantly more powerful and performance-driven, ideal for those seeking a sporty EV.
Comfort & Space: The BYD Sealion 7 focuses on comfort and practicality, with features designed for families or those needing more space.
Technology: Both vehicles offer advanced technology, but the Zeekr leans into futuristic styling and higher-end tech like a lidar for autopilot.
Pricing: The Zeekr is more affordable in its base configurations, while the BYD Sealion sits in a slightly higher price bracket.
If you prioritize performance and cutting-edge tech, the Zeekr 7X may be the better choice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullseye1977
Vanochtend een testrit ingepland voor de 001 op software 1.2 gelijk even gevraagd naar de 7x. De dame aan de telefoon gaf me deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
bullseye1977 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:52:
[...]

Vanochtend een testrit ingepland voor de 001 op software 1.2 gelijk even gevraagd naar de 7x. De dame aan de telefoon gaf me deze informatie.
Okey, wel interessant. Zit nog even aan m'n lease contract vast, maar daarna zeker ook interesse in de 7X.

• NAmst

• Juancho
Ben enorm benieuwd naar deze wagen! Zou op vele punten maar zo mijn nieuwe leaseauto kunnen worden. Had hem wel iets meer SUV verwacht maar kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk. Op die andere foto's, de witte, lijkt het al meer op een hogere SUV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOaQocXRwhVRQyv8CNsYx4kqQHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6aXiGnzeJ3BS181lsVZdMOm.jpg?f=fotoalbum_large

• Amersfoort
De afmetingen van de 7x zijn:
Lengte 4,83 m, breedte 1,93 m, hoogte 1,66 m (kan veranderen door luchtvering), wielbasis 2,93 m.

[ Voor 15% gewijzigd door Amersfoort op 21-11-2024 21:58 ]

• Juancho
Amersfoort schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:53:
De afmetingen van de 7x zijn:
Lengte 4,83 m, breedte 1,93 m, hoogte 1,66 m (kan veranderen door luchtvering), wielbasis 2,93 m.
Klein verschil met mijn huidige Volvo XC40 P8, in positieve zin. Ik dacht dat dat verschil groter zou zijn namelijk. De XC40 Recharge P8 AWD is 4,42m lang, 2,04m breed, 1,65m hoog en wielbasis 2,70m. De 7X lijkt dus vooral iets langer maar ook iets smaller te zijn. Ben heel benieuwd wat dat met het SUV gevoel gaat doen. Bij de XC40 voel je dat echt en dat vind ik zo fantastisch aan die wagen.

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 21-11-2024 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Juancho schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:26:
[...]
De 7X lijkt dus vooral iets langer maar ook iets smaller te zijn. Ben heel benieuwd wat dat met het SUV gevoel gaat doen. Bij de XC40 voel je dat echt en dat vind ik zo fantastisch aan die wagen.
Ik weet niet of de breedte in- of exclusief spiegels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Mooi dat ie al in EU rond rijdt. Alleen de quote dat ie aan het einde van volgend jaar in de verkoop gaat geeft me niet veel hoop haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik dacht dat de 7x al in Q1 of Q2 van 2025 daadwerkelijk te koop kwam en dat je dus ook al kon proef rijden? Q4 2025 zou wel een flinke tegenvaller zijn idd.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 24-11-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Zeekr kan wel een goed verkoop succes in NL gebruiken. De 001 doet het ok maar niet baanbrekend en zo ook de X. De ander Geely merken, Polestar, Link&CO, Volvo zijn ook wel over hun verkoop succes heen. De nieuw Link&Co 002 gaat een concurent zijn voor de Elroq en de EV3 en eigen EX30. Maar qua modellen die concurenen met de TeslaY hebben ze niet veel van op stapel staan. De 7x is de sweet spot qua formaat net als de Xpeng G6 voor veel NL gebruikers. Van de verkoop moeten ze het toch ook redelijk van Europa hebben deze dagen aangezien de economie in China niet veel beter of slechter is dan Europa. In China draait alles om aantallen draaien daar is ook je staatssteun van afhankelijk dus mijn eigen gevoel zegt dat de 7x sneller hier op de kade staat dan verwacht. Ik moet in Q1 bestellen.. hoop dat ik deze nog mee kan nemen op mijn shortlist.

[ Voor 18% gewijzigd door bullseye1977 op 27-11-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
bullseye1977 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:42:
Zeekr kan wel een goed verkoop succes in NL gebruiken. De 001 doet het ok maar niet baanbrekend en zo ook de X. De ander Geely merken, Polestar, Link&CO, Volvo zijn ook wel over hun verkoop succes heen. De nieuw Link&Co 002 gaat een concurent zijn voor de Elroq en de EV3 en eigen EX30. Maar qua modellen die concurenen met de TeslaY hebben ze niet veel van op stapel staan. De 7x is de sweet spot qua formaat net als de Xpeng G6 voor veel NL gebruikers. Van de verkoop moeten ze het toch ook redelijk van Europa hebben deze dagen aangezien de economie in China niet veel beter of slechter is dan Europa. In China draait alles om aantallen draaien daar is ook je staatssteun van afhankelijk dus mijn eigen gevoel zegt dat de 7x sneller hier op de kade staat dan verwacht. Ik moet in Q1 bestellen.. hoop dat ik deze nog mee kan nemen op mijn shortlist.
Ik hoop het. Ik rijd nu een xc40 en in mijn onderzoek loop ik ook tegen beperkte (nieuwe) opties aan van relatief geljjkwaardig niveau maar wel betaalbaar gezien de hogere bijtelling. De nieuwe Polestar 3 en 4 vind ik erg gaaf maar flink te duur. Audi etron is een verouderd model (heeft oa niet het nieuwe multimedia systeem), Zeekr 01 is voor ons te groot en liefst hebben we een meer SUV achtig model.

Dus zoals het er nu uit ziet wordt het of een nieuw xc40 of de Zeekr 7x. Hoop echt dat die laatste begin 2025 beschikbaar komt in NL om te bekijken en proef te rijden.

• NAmst
Juancho schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:17:
[...]

Ik hoop het. Ik rijd nu een xc40 en in mijn onderzoek loop ik ook tegen beperkte (nieuwe) opties aan van relatief geljjkwaardig niveau maar wel betaalbaar gezien de hogere bijtelling. De nieuwe Polestar 3 en 4 vind ik erg gaaf maar flink te duur. Audi etron is een verouderd model (heeft oa niet het nieuwe multimedia systeem), Zeekr 01 is voor ons te groot en liefst hebben we een meer SUV achtig model.

Dus zoals het er nu uit ziet wordt het of een nieuw xc40 of de Zeekr 7x. Hoop echt dat die laatste begin 2025 beschikbaar komt in NL om te bekijken en proef te rijden.
Volvo EX40 bedoel je, of niet?

7X staat wel op hetzelfde onderstel als de Polestar 3 volgens mij

[ Voor 4% gewijzigd door NAmst op 28-11-2024 13:38 ]

• Juancho
NAmst schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:37:
[...]

Volvo EX40 bedoel je, of niet?

7X staat wel op hetzelfde onderstel als de Polestar 3 volgens mij
Ja EX40 was 4 jaar geleden XC40. Zelfde wagen. Ik las idd ook dat de 7X dezelfde basis bevat als Volvo/Polestar. Opzich wel een geruststellend gevoel :)

• NAmst
Juancho schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:09:
[...]

Ja EX40 was 4 jaar geleden XC40. Zelfde wagen. Ik las idd ook dat de 7X dezelfde basis bevat als Volvo/Polestar. Opzich wel een geruststellend gevoel :)
Ik rijd nu een X, daar erg tevreden over. Echter met een 2de op komst, nu aan het kijken ook naar de 7X, toch iets meer bagage ruimte.

• Juancho
NAmst schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:38:
[...]

Ik rijd nu een X, daar erg tevreden over. Echter met een 2de op komst, nu aan het kijken ook naar de 7X, toch iets meer bagage ruimte.
De X stond even op de shortlist (wij hoeven niet perse een groot formaat SUV) maar ik vind eerlijk gezegd de X niet zo mooi. Maar misschien moet ik die eerst eens in het echt zien. Maar ik vind de actieradius wel heel erg matig zeg. Als ik de Privilege AWD pak heeft die een WLTP van slechts 425km. Dat is wel heel karig voor een 2024/2025 EV. Als ik kijk naar de EX40 (met de nieuwe motoren) dan zit dit op een WLTP van 571km.

Benieuwd wat de 7X zal gaan doen, maar als dat een knaller op de Europese markt moet gaan worden dan moet die actieradius echt wel mee. Ondanks dat de 7x wel een extreem snellaad optie heeft natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 28-11-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
Juancho schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:09:
[...]

De X stond even op de shortlist (wij hoeven niet perse een groot formaat SUV) maar ik vind eerlijk gezegd de X niet zo mooi. Maar misschien moet ik die eerst eens in het echt zien. Maar ik vind de actieradius wel heel erg matig zeg. Als ik de Privilege AWD pak heeft die een WLTP van slechts 425km. Dat is wel heel karig voor een 2024/2025 EV. Als ik kijk naar de EX40 (met de nieuwe motoren) dan zit dit op een WLTP van 571km.

Benieuwd wat de 7X zal gaan doen, maar als dat een knaller op de Europese markt moet gaan worden dan moet die actieradius echt wel mee. Ondanks dat de 7x wel een extreem snellaad optie heeft natuurlijk.
Alleen de EX40 met een WLTP van 571km is 55.5k
De X - Long Range met een WLTP van 446km is 42.5k
Scheelt wel 13k euro, wat niet niks is.

Maar inderdaad benieuwd. Als ik het aan ChatGPT vraag dan heeft de 7X 2 soorten batterij variaties:
75kwh = 605 km CLTC
100kwh = 780 CLTC

Gemiddeld is het ongeveer keer 80-85% naar WLTP, dus verwacht iets van 520 of 620km
Ook afhankelijk van de wielen die je erop zet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
NAmst schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:52:
[...]

Alleen de EX40 met een WLTP van 571km is 55.5k
De X - Long Range met een WLTP van 446km is 42.5k
Scheelt wel 13k euro, wat niet niks is.
Zeker! Maar dst geld zit natuurlijk niet in alleen maar iets meer range. Maar is het al zeker dat de 7x €42.500 gaat kosten? Standaard versie neem ik aan? Want dat zou wel een heel mooi uitgangspunt zijn. M'n huidige EX40 was €62.500 en ik moet ergens het verschil in bijtelling vandaan halen. Lagere catalogus waarde dus.
Maar inderdaad benieuwd. Als ik het aan ChatGPT vraag dan heeft de 7X 2 soorten batterij variaties:
75kwh = 605 km CLTC
100kwh = 780 CLTC

Gemiddeld is het ongeveer keer 80-85% naar WLTP, dus verwacht iets van 520 of 620km
Ook afhankelijk van de wielen die je erop zet natuurlijk.
Ja kijk, dat zijn cijfers die ik graag wil in m'n volgende EV. Anders ga je er eigenlijk niks op voorruit of zelfs achteruit in 5 jaar tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 29-11-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1nik
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-04 07:16
Insta buy als deze in België uitkomt. Topversie weliswaar met de tv achterin...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NAmst
Juancho schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:40:
[...]

Zeker! Maar dst geld zit natuurlijk niet in alleen maar iets meer range. Maar is het al zeker dat de 7x €42.500 gaat kosten? Standaard versie neem ik aan? Want dat zou wel een heel mooi uitgangspunt zijn. M'n huidige EX40 was €62.500 en ik moet ergens het verschil in bijtelling vandaan halen. Lagere catalogus waarde dus.

[...]

Ja kijk, dat zijn cijfers die ik graag wil in m'n volgende EV. Anders ga je er eigenlijk niks op voorruit of zelfs achteruit in 5 jaar tijd.
Nee, de 42.5k is voor de Model X - Long Range.
Denk zelf dat de 7X tussen de 50k en 60k gaat kosten... maar geen idee, puur op basis van dat ik verwacht dat hij tussen de Model X en Model 001 komt te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
Die 7x is een mooie bak helemaal in een black uitvoering:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Had dat filmpje al gezien. Zo lijkt de wagen echt een stuk groter/forser dan op foto's van de witte versie. Benieuwd hoe het in het echt is! Nog steeds geen zicht op wanneer deze te bewonderen is in NL he?

Voor mij persoonlijk gaat de prijs echt bepalend zijn of deze op de lijst kanshebbers komt. Standaard al fors ingepakt met opties, dus hopelijk scheelt dat. Maar dan nog moet de wagen echt niet boven de €50.000-€55.000 gaan komen.

Gezien de (fors) hogere bijtelling waar ik in 2025 mee te maken krijgt (nu nog deels 8%) zal de cataloguswaarde van de auto echt fors lager moeten zijn dan die van nu (€62.000) om het verschil te compenseren.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 05-12-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Nu online
Hij staat bij mij ook op mijn lijstje naast de Tesla Model Y 2025, de XPeng G6 Performance, de G9, BYD Sealion 7, de nieuwe Mitsubishi Outlander en de Zeekr 001. Met name de wat hogere zit, lange range, hoog uitrustingsniveau maakt de 7X interessant. Zaterdag eerst ff proefrijden met een G6 Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De G6 lijkt me ook heel interessant. Voor rond de 50k krijg je letterlijk alles. Vijd het eerlijk gezegd alleen nog een beetje spannend, een Xpeng. Zeekr valt iig onder een betrouwbare groep natuurlijk. Maar misschien is m'n angst overdreven. De achterkant vind ik ook niet de beste, zo kijkend naar videos.

Benieuwd naar je proefrit, laat het graag even weten!

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 05-12-2024 20:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Nu online
Vandaag met de Xpeng G6 Performance gereden. Wat een fantastische auto, ik rijd nu een Mustang Mach E, maar die G6 is toch echt wel een stap hoger qua rijcomfort en zitten. De stoelen vond ik heel erg fijn, de lendensteun ook. Rijcomfort vond ik boven verwachting goed en wat een acceleratie die performance. Door de combinatie android auto, CarPlay en onboard navigatie, toch een streepje voor op de Tesla Model Y. Ik vond de stereo installatie ook ontzettend goed klinken en ik ben zeker kritisch. Ik hoorde bij de Instavlog review van de G6 dat hij de audio installatie niet top vond, maar hij reed de long range. Misschien heeft de performance een andere audio installatie. De achterbank kan ook nog iets naar achteren gezet worden, superfijn voor lange ritten! Deze G6 blijft op mijn lijstje staan, echt een aanrader voor een ieder die naar een EV op zoek is.

[ Voor 17% gewijzigd door WizzyBrown op 07-12-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Ja ik wa ook helemaal onder de indruk van de G6 wat je voor die prijs krijgt. Ook 800v laadsnelheid. Alleen de looks aan de buitenkant is wat te saai imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
WizzyBrown schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:24:
Vandaag met de Xpeng G6 Performance gereden. Wat een fantastische auto, ik rijd nu een Mustang Mach E, maar die G6 is toch echt wel een stap hoger qua rijcomfort en zitten. De stoelen vond ik heel erg fijn, de lendensteun ook. Rijcomfort vond ik boven verwachting goed en wat een acceleratie die performance. Door de combinatie android auto, CarPlay en onboard navigatie, toch een streepje voor op de Tesla Model Y. Ik vond de stereo installatie ook ontzettend goed klinken en ik ben zeker kritisch. Ik hoorde bij de Instavlog review van de G6 dat hij de audio installatie niet top vond, maar hij reed de long range. Misschien heeft de performance een andere audio installatie. De achterbank kan ook nog iets naar achteren gezet worden, superfijn voor lange ritten! Deze G6 blijft op mijn lijstje staan, echt een aanrader voor een ieder die naar een EV op zoek is.
Dat van de audio zou wel gek zijn want je hebt verder 0,0 keuze en dus verschil toch? Enige wat je kan kiezen is 1 of 2 motoren, wel/geen trekhaak en een kleurtje. Verder zou elke wagens dus hetzelfde moeten bevatten. Dus ook het audio systeem toch? Heb je ook gewoon EQ settings? Lijkt me eerder dat jij dat beter voor elkaar had dan die ander.

Edit: even beide geconfigureerd en ze hebben beide gewoon hetzelfde:

Geluidssysteem:

· XPENG XOPERA Surround Sound System (18 speakers)
· Speakers in bestuurdersstoel *2
· Externe luidsprekers

Heb je verder ook nog specifiek bijv. het systeem getest? Oa navigatiesysteem test ik altijd even want 9 van de 10x zijn die eigen merken navigaties echt dramatisch. Ja je kan AA aanzetten maar dan mis je de functies van de wagen weer (voorverwarmen, laden etc).

Ik ga de G6 begin 2025 ook zeker nog proefrijden (jammer dat er maar 2(?) stores zijn) maar moet wel zeggen dat ik de achterkant wel een dingetje vind. De auto lijkt me verder best mooi, maar die bolle achterkant vind ik zo op basis van foto's en videos totaal niet mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 09-12-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
WizzyBrown schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:24:
Welke MME rijd jij nu? Ikzelf ben aan het zoeken naar een opvolger voor mn RWD ER. Deze of de 001 staat op mn lijstje. Ik begrijp dat ze vol schoonheidsfoutjes kunnen zitten, maar de MME was ook niet perfect aangezien ik die vanaf launch rijd. Ik zou iets meer rijcomfort willen hebben, desnoods ten koste van de range. Ietsjes sneller mag natuurlijk ook nog wel. Ik heb de 6G nog niet proefgereden. Hij staat nu op de planning na jouw berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
De Zeekr 7X lijkt officieel aangekondigd te zijn. Dit is de product pagina. Lijkt op het eerste oog dat je echt heel veel krijgt voor je geld. Prijs vanaf 53k, van 10-80% opladen in 13 minuten! 75kwh batterij (in de andere versies 100kwh batterij), 539 liter bagage ruimte en range tussen de 480km en 615km afhankelijk van de versie.

https://www.zeekr.eu/models/7x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
https://www.autoweek.nl/a...ter-bereik-vanaf-e53-000/

De eerste modellen zijn erin de zomer. Hopen dat dat iets sneller gaat lukken :)

14:30 de configurator is ook live. De Long Range RWD heeft direct het nappa leder interieur en de 20" velgen en de HUD + 100miljoen Speakers de Performance AWD heeft ook de elektrische deuren en lucht vering

[ Voor 62% gewijzigd door bullseye1977 op 16-12-2024 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Je kan hem nu ook samenstellen idd! : https://shop.zeekr.eu/nl-nl/configuration/?linkCode=1075

Wel jammer dat er maar beperkt lakkleuren zijn en vooral de standaard saaie kleuren. Een mooie blauwe ofzo ontbreekt. Jammer. Verder zal denk ik de LR Single motor voor de meeste mensen de keuze zijn. Dit vind ik met 55.990 Eur (en die groene lak kleur) nog iets hoger aan de prijs dan gehoopt. Ook omdat er nog een trekhaak bij moet (kan nu nog niet, maar komt vast) en je zit denk ik rond de €56.000 euro. Aan de andere kant, meer opties zijn er niet en de auto zit ramvol met allemaal opties.

Voor mij op papier de nummer 1 optie op de shortlist, even los van de eerste recensies etc straks. Maar het ziet er heel goed en toekomstigbestendig uit met die range + snelladen! Heel benieuwd! Ziet er niet direct uit als een hogere SUV (ivm de 01 bijv.) maar ik neem aan dat dit wel het geval is gezien de X in de naam. Dat moet wel een SUV wagen zijn.

Edit: de LR heeft de aparte/leukere groene kleur, dat scheelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 16-12-2024 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
En de private lease prijs voor de LR met groene kleur komt met 10K KM en 5 jaar op maar 809 euro incl BTW.
Dat biedt mogelijkheden voor de zakelijke lease!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Spekkie99 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:58:
En de private lease prijs voor de LR met groene kleur komt met 10K KM en 5 jaar op maar 809 euro incl BTW.
Dat biedt mogelijkheden voor de zakelijke lease!
Ja dat was ik even vergeten. De leaseprijs (zakelijk in mijn geval) is natuurlijk ook van grote invloed. Als deze wat onder ons best forse leasebudget valt houd je daar wellicht wat extra centen aan over om de hogere bijtelling (van 8% naar 17%) nog meer mee te compenseren. Nog los van dat deze ER versie zo'n 8k goedkoper is dan mijn huidige XC40.

Ga dat zeker goed laten uitrekenen door onze leasemaatschappij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
Juancho schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:26:
[...]

Klein verschil met mijn huidige Volvo XC40 P8, in positieve zin. Ik dacht dat dat verschil groter zou zijn namelijk. De XC40 Recharge P8 AWD is 4,42m lang, 2,04m breed, 1,65m hoog en wielbasis 2,70m. De 7X lijkt dus vooral iets langer maar ook iets smaller te zijn. Ben heel benieuwd wat dat met het SUV gevoel gaat doen. Bij de XC40 voel je dat echt en dat vind ik zo fantastisch aan die wagen.
Met de introductie van de 7X vandaag in Nederland is te lezen, dat de breedte incl spiegels 2100 mm bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Amersfoort schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:48:
[...]

Met de introductie van de 7X vandaag in Nederland is te lezen, dat de breedte incl spiegels 2100 mm bedraagt.
Dan is de 7x dus iets groter/hoger dan de XC40 maar gelukkig valt dat wel mee. Ik vind TE grote auto's voor ons niet handig/nodig en je betaalt natuurlijk ook voor de afmetingen. De Zeekr 01 vind ik bijv. een geweldige auto maar voor ons veelste groot. De 7x is wat dat dat betreft kleiner maar wel juist wel wat hoger (SUV gevoel) en dat willen we eigenlijk toch wel graag ook weer in onze volgende auto.

Kortom, hij ziet er op de foto's wat lager/minder SUV achtig uit dan in de praktijk het geval zijn denk ik.

Ook niet geheel onbelangrijk en voor mij nog een beetje onduidelijk, maar gezien Zeekr ook onder Geely valt.. kan je voor onderhoud etc gewoon naar de Volvo dealer?

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 16-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Edit: wat ik wel jammer/vreemd vind is dat je nergens ziet wat er allemaal in je gekozen versie zit. Dat de 7x ramvol zit met luxe en comfort en veiligheidssystemen weet ik, maar wat er dan specifiek allemaal in zit....?

[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 16-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bullseye1977
Voor mij ook een optie als nieuwe zakelijke lease-auto (48Mnd 30k/km). Wanneer ik iets weet qua kosten dan zal ik dat delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
bullseye1977 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:13:
Voor mij ook een optie als nieuwe zakelijke lease-auto (48Mnd 30k/km). Wanneer ik iets weet qua kosten dan zal ik dat delen.
Top! Als er meerdere mensen zijn die wbt zakelijke lease wat meer info hebben, post het dan ook even. Ik zal zelf binnenkort ook eens met onze leasemaatschappij schakelen voor wat meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:50:
Edit: wat ik wel jammer/vreemd vind is dat je nergens ziet wat er allemaal in je gekozen versie zit. Dat de 7x ramvol zit met luxe en comfort en veiligheidssystemen weet ik, maar wat er dan specifiek allemaal in zit....?
De pdf brochure onder aan de onderstaande pagina geeft wel een goed beeld toch?

https://www.zeekr.eu/nl-nl/models/7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:40:
[...]

Ook niet geheel onbelangrijk en voor mij nog een beetje onduidelijk, maar gezien Zeekr ook onder Geely valt.. kan je voor onderhoud etc gewoon naar de Volvo dealer?
Als ik op de website kijk bij onderhoud zijn er maar een paar onderhoudspunten in NL. Zou wel een afknapper zijn.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Franciesco schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:50:
[...]

De pdf brochure onder aan de onderstaande pagina geeft wel een goed beeld toch?

https://www.zeekr.eu/nl-nl/models/7x
Thanks. Had ik even gemist. Maar dat bevestigd idd wel dat de wagen, zeker ook de LR variant, al ramvol opties zit. Het enige wat ik er iig dan nog bij zou willen is een trekhaak en het Advanced Cockpitpakket. Al zie ik op de site dat dat pakket er standaard bij zit terwijl het in dat PDF bestand volgens mij als optioneel (wit bolletje) staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
VidaR-9 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:59:
[...]

Als ik op de website kijk bij onderhoud zijn er maar een paar onderhoudspunten in NL. Zou wel een afknapper zijn.
Alleen in Zeist, ik krijg steeds te horen dat men bezig is met uitbreiding maar er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ramrodwillem schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:14:
[...]

Alleen in Zeist, ik krijg steeds te horen dat men bezig is met uitbreiding maar er gebeurt niets.
Jammer, want bijv. toen de Polestar 2 op de markt kwam (ook onderdeel van Geely) kon je daar gewoon bij de Volvo dealer naar toe. Nu zijn er ook wat meer Polestar punten, maar toch. Zeker in het begin als Zeekr in NL nog niet zoveel punten heeft was het perfect geweest als je wel bij Volvo of Polestar vestigingen terecht kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dit vind ik trouwens wel erg matig...
Zeekr voertuigen zijn uitgerust met 5G-internetconnectiviteit. Deze kan gratis worden gebruikt door alle inzittenden van het voertuig voor een periode van 1 jaar. Hoewel het gebruik van 5G-internetconnectiviteit over het algemeen onbeperkt is, behoudt Zeekr zich uitdrukkelijk het recht voor om de bandbreedte van de verbinding tijdelijk te beperken (bijv. in geval van overmatig gebruik dat een redelijk dagelijks gebruik overschrijdt). Na afloop van de gratis connectiviteitsperiode van 1 jaar kunnen online functies, zoals videostreaming, beschikbaar blijven via Wi-Fi- of mobiele hotspots. Voor toegang tot deze functies via een mobiele hotspot kunnen echter kosten en beperkingen gelden die worden opgelegd door jouw mobiele provider. Om sommige streamingdiensten te kunnen gebruiken, moet de gebruiker een aparte account hebben bij de desbetreffende streamingprovider. Streamingproviders kunnen variëren afhankelijk van de lokale beschikbaarheid. Houd er rekening mee dat de hier verstrekte informatie onderhevig is aan wijzigingen.Een betaald abonnement op streamingdienste
Bij de meeste andere merken die ik ken, oa Volvo/Polestar, is dit 3-5 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 16-12-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1nik
Triestig is dit voor 62k... wilde deze kopen, de Topversie

Er ontbreekt enorm veel tav chinese versie....

Geen tv scherm achterin, geen lightbar vooraan, geen LIDAR....

https://carnewschina.com/...X-interior-1-1536x864.png

[ Voor 11% gewijzigd door S1nik op 16-12-2024 19:33 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NAmst
Juancho schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:05:
[...]

Thanks. Had ik even gemist. Maar dat bevestigd idd wel dat de wagen, zeker ook de LR variant, al ramvol opties zit. Het enige wat ik er iig dan nog bij zou willen is een trekhaak en het Advanced Cockpitpakket. Al zie ik op de site dat dat pakket er standaard bij zit terwijl het in dat PDF bestand volgens mij als optioneel (wit bolletje) staat?
Volgens mij verkopen ze nu alleen "launch editions" waar het bij de LR variant er dus gratis in zit. In de toekomst wordt het een optie die je kan kiezen en voor moet betalen als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan ben ik benieuwd naar de komende maanden. De verwachte levertijd zal voor mij bepalend zijn wanneer ik kan/mag/wil bestellen. Uiteraard wel pas na 1 of 2 proefritje 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 22:06
Wat een goed nieuws, ik had pas gereden met de Zeekr 001, maar die was het toch niet helemaal voor mij, vanmorgen toevallig met de Xpeng G9, die vond ik toch wat te zompig en minder kwalitatief dan de Zeekr en toen stuurde mijn collega vanmiddag deze door.

De Zeekr 7X zou echt perfect zijn. Ik heb nu mijn zinnen gezet op de Performance, ik ben erg benieuwd naar het leasebedrag en wanneer die echt komt, jammer dat het scherm er achter niet inzit :|

Over 2 weken lever ik mijn Audi E-tron 50 in (met 4%) heb ik (behalve de range) echt heerlijk in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1nik
Mr.Boombastic schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:52:
Wat een goed nieuws, ik had pas gereden met de Zeekr 001, maar die was het toch niet helemaal voor mij, vanmorgen toevallig met de Xpeng G9, die vond ik toch wat te zompig en minder kwalitatief dan de Zeekr en toen stuurde mijn collega vanmiddag deze door.

De Zeekr 7X zou echt perfect zijn. Ik heb nu mijn zinnen gezet op de Performance, ik ben erg benieuwd naar het leasebedrag en wanneer die echt komt, jammer dat het scherm er achter niet inzit :|

Over 2 weken lever ik mijn Audi E-tron 50 in (met 4%) heb ik (behalve de range) echt heerlijk in gereden.
er zit nog meer niet in... geen Lidar, geen lichtbalk vooraan, geen uitklapbare zonneschermen, die in de deurstijl achteraan zitten, geen queen seat achteraan...

serieus verschil met de chinese topversie... voor dubbel de prijs, de helft aan opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
S1nik schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:20:
[...]

er zit nog meer niet in... geen Lidar, geen lichtbalk vooraan, geen uitklapbare zonneschermen, die in de deurstijl achteraan zitten, geen queen seat achteraan...

serieus verschil met de chinese topversie... voor dubbel de prijs, de helft aan opties
Lichtbalk mag niet van de Europese unie helaas. Uitklapbare zonneschermen zitten in de Performance zie ik.
Achterbank is wel elektrisch verstelbaar en de stoel rechts voor kan je bedienen vanaf de achterbank, maar met queen seat bedoel je die tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
S1nik schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:20:
[...]

Je noemt een aantal zaken die niet mogen in Europa. Lidar, lightbar etc. Het enige wat je dan kan zeggen is dat de Europese prijs wel iets lager had mogen zijn. Maar verder zal het vast niet aan Zeekr liggen want waarom zou je iets in een Europese wagen bouwen als het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ben verder benieuwd wanneer de eerste NL experts deze auto mee krijgen voor een grondige review en video. Op basis daarvan kan je al veel meer halen denk ik voor de NL markt. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
Er zit inderdaad minder in dan in die van de Chinese markt, maar als ik dit ga vergelijken met de Audi Q6 E-tron dan is de Zeekr zeer royaal qua opties en 1 van de goedkoopste in zijn soort met luchtvering en 650pk... Moet je al die opties eens op de q6 gaan aanvinken, zit je zo op de 100k denk ik. Ik zit alleen nog te wachten op de lease offerte :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mr.Boombastic schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:20:
Er zit inderdaad minder in dan in die van de Chinese markt, maar als ik dit ga vergelijken met de Audi Q6 E-tron dan is de Zeekr zeer royaal qua opties en 1 van de goedkoopste in zijn soort met luchtvering en 650pk... Moet je al die opties eens op de q6 gaan aanvinken, zit je zo op de 100k denk ik. Ik zit alleen nog te wachten op de lease offerte :[
Of pak bijv. eens de Polestar 4 erbij. Vind ik ook een geweldige auto (even los van hoe het ontbreken van een achterruit zou bevallen in prakijk). Valt ook onder de Geely groep, heeft AAOS waar ik erg te spreken over ben en is nu in prijs verlaagt. Maar voor de Extended range met het plus pakket (wat eigenlijk wel een vereiste is) + een leuk lak kleurtje + trekhaak en je zit al op €65.900 (vergelijkbaar met mijn huidige XC40P8 met zo'n beetje alles erop en eraan behalve een trekhaak maar nog wel 8% bijtelling over de eerste 45k).

Dan is de Zeekr 7x ER voor pak um beet €55.000 veel dikker aangekleed en dan wordt het toch een serieus gat hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 18-12-2024 20:34 ]

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:30
VidaR-9 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:59:
[...]

Geen berichten gezien hoe het met deze intenties afgelopen is: https://www.fource.nl/202...tuigservice-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 07:55
bullseye1977 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:13:
Mijn huidige auto mag na de zomer ook ingewisseld worden. Ik heb op de shortlist ook de Zeekr7x staan naast de Model Y.

Lease tarieven ben ik ook benieuwd naar, afschrijving is altijd wel fors, zeker bij een merk dat zich toch nog moet bewijzen op de Europese markt. Dat maakt koop gevoelsmatig wat riskanter bij een Zeekr dan een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Royal-Roy schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:01:
[...]

Mijn huidige auto mag na de zomer ook ingewisseld worden. Ik heb op de shortlist ook de Zeekr7x staan naast de Model Y.

Lease tarieven ben ik ook benieuwd naar, afschrijving is altijd wel fors, zeker bij een merk dat zich toch nog moet bewijzen op de Europese markt. Dat maakt koop gevoelsmatig wat riskanter bij een Zeekr dan een Tesla.
Nou is Tesla en restwaarde niet een heel goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zeekr valt natuurlijk wel onder de Geely groep. Dat geeft mij iig toch wat meer vetrouwen dan bijv. de Xpeng G6. Een auto die ook heel interessant kan zijn voor wat je allemaal krijgt voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
Ben ook wel benieuwd naar wat Europese auto reviews en rijtesten. Wat ik terug kan vinden in alleen over het AWD model met luchtvering. Ben ook wel benieuwd naar het rijcomfort van de achterwielaandrijving modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Hoop dat voor dit model de software beter is door gedacht, rij zelf de X, wagen rijdt prima maar de software blijft onbetrouwbaar en is erg instabiel, net een nieuwe update voor de wagen ,een aantal problemen zijn opgelost maar nieuwe dienen zich nu aan.

Zou daar bij een eventuele keuze toch rekening mee houden, zie de andere topics over de andere Zeekr modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 21:30
Juancho schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:48:
Zeekr valt natuurlijk wel onder de Geely groep. Dat geeft mij iig toch wat meer vetrouwen dan bijv. de Xpeng G6. Een auto die ook heel interessant kan zijn voor wat je allemaal krijgt voor je geld.
Xpeng is een kleinere toko, maar ze zetten zich juist meer in voor buiten CN dan Geely.
Als je kijk naar hoe snel Xpeng hun software updated tov Lotus/Polestar/Zeekr dan zou ik zeker niet afgaan op grootte van de fabrikant.
Ik ben omringd met berijders van Zeekr en Xpeng. Maar in de groepsapp hoor ik regelmatig over updates van Xpeng en het bij Zeekr een stuk minder. Niet elke update is een vooruitgang, maar de moeite die de techafdeling erin stopt zegt mij ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
kx22 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:20:
[...]

Xpeng is een kleinere toko, maar ze zetten zich juist meer in voor buiten CN dan Geely.
Als je kijk naar hoe snel Xpeng hun software updated tov Lotus/Polestar/Zeekr dan zou ik zeker niet afgaan op grootte van de fabrikant.
Ik ben omringd met berijders van Zeekr en Xpeng. Maar in de groepsapp hoor ik regelmatig over updates van Xpeng en het bij Zeekr een stuk minder. Niet elke update is een vooruitgang, maar de moeite die de techafdeling erin stopt zegt mij ook wat.
Ow zeker hoor! Ik ben alleen ook benieuwd of leasemaatschappijen al zo denken over Xpeng ivm een merk dat onder de Geely groep vallen. Het is nog even wachten op de eerste NL leasevoorstellen wbt de 7x natuurlijk. Wellicht wat offtopic, maar weet iemand wat de G6 (laten we de long range single motor pakken) in de lease doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Jammer dat er zo weinig interieurkleuren zijn.....maar 1
Vind bij de 001 het interieur erg mooi. Alleen was die te laag en te lang.
Deze vind ik van binnen stuk saaier (en hoekiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Single motor extended range, groen kleurtje en trekhaak en je zit al op €60.000. Valt me toch iets tegen, had gehoopt ergens rond de 55k max. Benieuwd wat dst met de leaseprijs gaat doen. Ben bang dat het met deze prijzen niet haalbaar gaat worden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25

ThaDude

Hang Loose

@Juancho kijk op directlease.nl hij is niet heel duur in de lease. Rond 900,- bij 30k km

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ThaDude schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:39:
@Juancho kijk op directlease.nl hij is niet heel duur in de lease. Rond 900,- bij 30k km
Thanks! Voor het eerst dat ik een leaseprijs zie/hoor. Dan past deze nog ruim in ons leasebudget zelfs en houd ik nog wat over. Je zit dan natuurlijk wel met bijtelling over het, wat ik al aangaf, toch wel forse bedrag van €60.000. Zal morgen onze leasemaatschappij eens bellen wat zij voor eerste inschatting hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 22-12-2024 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Juancho schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:48:
Xpeng bestaat al een jaar of tien en maken alleen maar elektrische autos in die periode. Polestar en Zeekr bestaan korter en maakt tot heden alleen maar verlies.. xpeng weet ik zo niet eigenlijk.

Heb zelf een P2 en het laatste jaar zijn de meeste beloofde dingen dan waarheid geworden. 4 jaar op gewacht lol. Tja.. zegt dus niks wie eigenaar is.

Vind de G6 persoonlijk mooie auto voor het geld. Heb er al in proef gereden en was best onder de indruk! Een zeekr en Polestar staan ook op me short lijst.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
Juancho schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:44:
[...]

Thanks! Voor het eerst dat ik een leaseprijs zie/hoor. Dan past deze nog ruim in ons leasebudget zelfs en houd ik nog wat over. Je zit dan natuurlijk wel met bijtelling over het, wat ik al aangaf, toch wel forse bedrag van €60.000. Zal morgen onze leasemaatschappij eens bellen wat zij voor eerste inschatting hebben.
Ze zouden vanaf deze zomer leverbaar moeten zijn in Nederland.
Ik kom in de configurator ook uit op de Long range - RWD - Groen met trekhaak, 60.040 euro.
Qua leaseprijzen nog niks kunnen vinden, bij Zeekr zelf als indicatie 809 euro/maand, 60 maanden, 10.000km/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Staat inmiddels al wat meer in de configurator. Gelukkig de fraaiere 20” en ook zonder meerprijs op de Long Range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Staat inmiddels al wat meer in de configurator. Gelukkig de fraaiere 20 inch en ook zonder meerprijs op de Long Range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
En de 20 inch velgen zijn weer weg als optie uit de configurator maar onder mijn account de config er nog staan inclusief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY1GdwyRAiIu1_1SkVZ64HDVpYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mkr5nANGsKOIsWWe0DLhvY7j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
20 inch is gratis op de Long range:

At launch only, customers will benefit from Long Range RWD models with the Cockpit Package as standard and a free upgrade to 20-inch wheels, and Performance AWD models with the Comfort and Cockpit Packages as standard

Ik heb een offerte binnen gekregen via Zeekr zelf voor een zwarte 7X Performance met trekhaak, 48 maanden / 30.000km per jaar. Als iemand wil weten hoeveel stuur maar een berichtje. Ik ben er nog niet over uit, ik heb betere leaseprijzen gezien voor audi's in ieder geval, alleen de cataloguswaarde is een stuk interessanter. Ik wil graag luchtvering, voor een kalere Q6 ben je dan ruim 10k meer kwijt, veel minder pk veel minder opties.... Ik ga nu kijken of het via andere leasemaatschappijen mogelijk is.

Grote kans dat dit hem gaat worden of als ik wil besparen de Long Range zwart met 20-inch en trekhaak, ben nog wel benieuwd of trekhaak achteraf kan, scheelt weer in de bijtelling.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Boombastic op 23-12-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Toch jammer dat Zeekr hier voor alleen 1 interieurkleur heeft gekozen. Bij de 001 heb je geweldig mooie kleurencombinaties, maar de 001 vind ik toch helaas te lomp/groot/laag/saaie exterieurkleur.

Deze vind ik erg mooi in groen met performance wielen. Alleen zo jammer dat hij geen binnenscherm heeft zoals in China. Dat zouden wij kinderen wel heel erg waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
kx22 schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:21:
Toch jammer dat Zeekr hier voor alleen 1 interieurkleur heeft gekozen. Bij de 001 heb je geweldig mooie kleurencombinaties, maar de 001 vind ik toch helaas te lomp/groot/laag/saaie exterieurkleur.

Deze vind ik erg mooi in groen met performance wielen. Alleen zo jammer dat hij geen binnenscherm heeft zoals in China. Dat zouden wij kinderen wel heel erg waarderen!
Eens, maar dat zal vast wel via Ali te verkrijgen zijn over een tijdje, kijk maar naar die schermen achterin voor Tesla's. Ik vind het jammer dat ze de stargate met 1711 Leds' in de voorkant niet in Europa leveren, ze hadden beter een alternatief kunnen verzinnen, bijvoorbeeld vast op 1 stand, dat zou de voorkant veel meer "smoel" gegeven. Nu is het een plastic zwarte strip boven de led's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Een eigen ipad meenemen voor de Kids is toch veel handiger? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Mr.Boombastic schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:59:
[...]

Ik vind het jammer dat ze de stargate met 1711 Leds' in de voorkant niet in Europa leveren, ze hadden beter een alternatief kunnen verzinnen, bijvoorbeeld vast op 1 stand, dat zou de voorkant veel meer "smoel" gegeven. Nu is het een plastic zwarte strip boven de led's :(
YouTube: Zeekr 7X 2025 Super versatile and beautiful price #automobile #ev #car
Bedoel je dit?
Wel gaaf, maar van binnen ga je weinig zien.

Iemand enig idee of de Zeekr zelf kan inparkeren?
De Xpeng doet dat geruisloos. Helemaal mooi als je van afstand je auto kan inparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
ThaDude schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:39:
Moet je hiervoor ingelogd zijn? Want ik zie geen ZeekR 7X erbij staan. Alleen de X en de 001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@kx22 als je leest zie je dat dit over de Xpeng G6 ging. Niet over de Zeekr 7X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
kx22 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:34:
[...]

YouTube: Zeekr 7X 2025 Super versatile and beautiful price #automobile #ev #car
Bedoel je dit?
Wel gaaf, maar van binnen ga je weinig zien.

Iemand enig idee of de Zeekr zelf kan inparkeren?
De Xpeng doet dat geruisloos. Helemaal mooi als je van afstand je auto kan inparkeren.
De Zeekr heeft volgens de brochure: Full Automatic Park Assist

Ik heb het zelf op mijjn auto's gehad maar eerlijk gezegd nog nooit gebruikt. De Xpeng kan het als je uitstapt, ik betwijfel of de Zeekr dat kan, hij heeft wel alle camera's ervoor dus wellicht kunnen ze dat in de toekomst als OTA leveren? ik heb gelezen dat Xpeng wel wat sneller is met gebruikersfeedback, hopelijk komt er ook een soort van community voor 7X gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Er zijn wel video's van de Xpeng (P6) die dat laat zien maar dat gaat idd een stuk sneller! Daarom zal je het denk ik ook vaker gebruiken.

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste