Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:01
Juancho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:41:
Er zijn wel video's van de Xpeng (P6) die dat laat zien maar dat gaat idd een stuk sneller! Daarom zal je het denk ik ook vaker gebruiken.
Cool, nog niet eerder gezien, net even een video van Bjørn gekeken van de Xpeng, ook deze video gevonden:

YouTube: Zeekr 007 self parking function

Zeekr 007 kan het blijkbaar wel, ik weet alleen niet of de Lidar daarvoor nodig is want die krijgen we natuurlijk weer niet in Europa :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:14
Mr.Boombastic schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:00:
[...]

Cool, nog niet eerder gezien, net even een video van Bjørn gekeken van de Xpeng, ook deze video gevonden:

YouTube: Zeekr 007 self parking function

Zeekr 007 kan het blijkbaar wel, ik weet alleen niet of de Lidar daarvoor nodig is want die krijgen we natuurlijk weer niet in Europa :(
De G6 heeft ook geen Lidar en kan het dus ook. Lijkt me niet dat dat perse nodig is.

Edit: even in de brochure gekeken en daar staat dat alle 3 de versies dit hebben: Volledig automatische parkeerhulp

Lijkt me dus dat dit ook automatisch parkeren inhoudt. Of dat nu buiten de auto ook kan staat er niet bij maar ik denk dat je dat sowieso zelden gebruikt. De snelheid van laten inparkeren als je zelf in de wagen zit is echt cruciaal wat mij betreft of je het gebruikt of niet. De Xpeng heeft dat echt goed voor elkaar. Benieuwd hoe dat bij de Zeekr 7x zal zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 24-12-2024 11:37 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 18:22
Klopt, bij de Porsche Taycan heb ik ook wel eens gezien dat je 4 handelingen moet doen voordat hij gaat inparkeren. Nou dan gaat niemand dat doen, want dat is teveel gedoe.
Maar bij de Xpeng is het echt 2 handelingen.

Xpeng heeft de software beter in elkaar dan Zeekr en andere Geely auto's.
Dat ligt waarschijnlijk ook aan dat Xpeng gefocust is op de weinige modellen die zij hebben.
Bij de Lotus Eletre zijn ze ook al meer dan een jaar bezig om simpele dingen eruit te krijgen.

Ik woon gelukkig dichtbij Zeekr in Huis ter Heide. Als die er staat ga ik weer een proefritje maken. Hij staat niet op nummer 1, want daar staat de Xiaomi Yu7 (als die ooit naar NL komt)

Mijn lijstje tot nu toe:
1. Xiaomi Yu7
2. Lotus Eletre (wel 2e hands met dikke afschrijving)
3. NNB

Gelukkig heb ik geen haast en ga het ook prive kopen, dus maakt het me niet uit dat ik langer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 00:40
kx22 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:29:
Mijn lijstje tot nu toe:
1. Xiaomi Yu7
2. Lotus Eletre (wel 2e hands met dikke afschrijving)
3. NNB

Gelukkig heb ik geen haast en ga het ook prive kopen, dus maakt het me niet uit dat ik langer moet wachten.
Grappig om te lezen. Ben me aan het oriënteren op een vervanger voor mijn polestar 2 die ik nu zakelijk rijdt. Dacht dat het een taycan zou gaan worden, maar ben uiteindelijk op hetzelfde lijstje als jij uitgekomen met de 7X op drie. Stiekem zou ik de SU7 Ultra ook wel geinig vinden als YOLO keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
n0zem schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:50:
[...]

Grappig om te lezen. Ben me aan het oriënteren op een vervanger voor mijn polestar 2 die ik nu zakelijk rijdt. Dacht dat het een taycan zou gaan worden, maar ben uiteindelijk op hetzelfde lijstje als jij uitgekomen met de 7X op drie. Stiekem zou ik de SU7 Ultra ook wel geinig vinden als YOLO keus.
Ik was 4 weken terug heel dicht bij een aankoop van een Taycan Cross Turismo in Mambagroen uit Duitsland!
Uiteindelijk toch nee gezegd, want uit de optielijst bleek dat simpele dingen zoals ACC en surroundview (360) niet op zaten....op een auto met nieuwprijs van bijna 120k.
Daarnaast moest ik nog even 3 jaar extra garantie bijkopen a €4500.
Terwijl je op de Chinese auto's 5 a 10 jaar garantie al krijgt.

Als morgen de SU7 beschikbaar is, zou ik deze ook direct bestellen en later weer inruilen voor een YU7. Als de YU7 tegelijk komt, kies is voor de YU7.

De Eletre is prachtig, maar wel echt heel groot en breed. Maar parkeren in te krappe parkeerplekken gaat echt een hel worden. (Ik heb het liefst een Solar Yellow Eletre S).

De 7x staat ook op mijn verlanglijstje omdat ik de groene kleur met velgen erg mooi vind. Daarnaast ook qua grootte perfect is en Zeekr rijden gewoon goed (al testrit met de 001 gedaan).

• Mr.Boombastic
kx22 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:55:
[...]

Ik was 4 weken terug heel dicht bij een aankoop van een Taycan Cross Turismo in Mambagroen uit Duitsland!
Uiteindelijk toch nee gezegd, want uit de optielijst bleek dat simpele dingen zoals ACC en surroundview (360) niet op zaten....op een auto met nieuwprijs van bijna 120k.
Daarnaast moest ik nog even 3 jaar extra garantie bijkopen a €4500.
Terwijl je op de Chinese auto's 5 a 10 jaar garantie al krijgt.

Als morgen de SU7 beschikbaar is, zou ik deze ook direct bestellen en later weer inruilen voor een YU7. Als de YU7 tegelijk komt, kies is voor de YU7.

De Eletre is prachtig, maar wel echt heel groot en breed. Maar parkeren in te krappe parkeerplekken gaat echt een hel worden. (Ik heb het liefst een Solar Yellow Eletre S).

De 7x staat ook op mijn verlanglijstje omdat ik de groene kleur met velgen erg mooi vind. Daarnaast ook qua grootte perfect is en Zeekr rijden gewoon goed (al testrit met de 001 gedaan).
Mooi ljstje _/-\o_

Als ik zou kunnen kopen dan zou de Taycan en Eletre ook hoog op mijn lijst staan, maar dan niet zakelijk lijkt mij? Ik ben helaas loonslaaf dus zal moeten leasen :P

YU7 lijkt mij ook echt top trouwens, maar voor nu serieus interesse in de 7X, eigenlijk de 1e serieuze opvolger voor mijn huidige auto. De 001 vond ik ook wel aardig maar was hem toch net niet. Ik zou eigenlijk graag een Volvo EX60 willen zien, maar zie de X7 dan maar als alternatief nu Volvo er niet mee komt (onbegrijpelijk eigenlijk dat ze niks hebben daarvoor)

1. Zeekr 7X
2. Xiaomi YU7 (maar kan ik niet op wachten)
3. Tesla model Y Juniper Performance
4. Audi Q6 E-tron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De Volvo EX60 is nu de volgende wagen die Volvo gaat uitbrengen. De EX90 is net op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
Juancho schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:37:
De Volvo EX60 is nu de volgende wagen die Volvo gaat uitbrengen. De EX90 is net op de markt.
Ja pas ergens in 2026, als het goed is staat de Zeekr 7X op hetzelfde platform als de Polestar 4 en Zeekr 001 en krijgt de EX60 weer een nieuwer platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mr.Boombastic schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:40:
[...]

Ja pas ergens in 2026, als het goed is staat de Zeekr 7X op hetzelfde platform als de Polestar 4 en Zeekr 001 en krijgt de EX60 weer een nieuwer platform.
Klopt want de huidige XC60 is net zoals onze huidige XC40 nog gebouwd op het brandstof platform. De EX40 (duurt nog langer) en de net nieuwe EX90 staan/komen op een echt EV platform.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pantronic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 20:20
Zojuist contact gehad met Zeekr Sales.

Hij wist me te vertellen dat er een static model in de showroom komt met 2 maanden en dat de eerste proefritten begin april worden ingepland.

Levering is al per begin juni 2025.

May the force be with you !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nice, dat zou qua timing top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
Hmmm waar ik wel benieuwd naar ben is of je dan nu moet bestellen om levering te krijgen begin juni of dat je ook pas kan bestellen na de proefrit in april en hem dan in juni geleverd kan krijgen.

Ik neig nu toch ook weer een klein beetje naar een Q6 E-tron, vandaag is mijn Q8 E-tron opgehaald en hebben ze een tijdelijke Skoda Enyaq geleverd, maar ik zie mij daar liever niet tot begin juni in rijden :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
De Q6 etron is van een hele andere prijscategorie. Als dat al een optie is voor je, @Mr.Boombastic, waarom ga je dan sowieso niet voor de nieuwe Q6? Zou ik absoluut doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik heb een offerte binnen vanuit voor mijn zakelijke lease voor de ZEEKR 7X Longe Range RWD 5d.
35k per jaar op een looptijd van 48mnd komt op 1015Euro ex btw + 244Euro voorschot energie = 1259Euro
Ik heb ook een tabel gekregen met de verschillen in maandprijs tussen de contractduur en aantal kilometers. Stuur me maar een berichtje met je je gewenste KM en Looptijd dan heb ik een richtprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
bullseye1977 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:50:
Ik heb een offerte binnen vanuit voor mijn zakelijke lease voor de ZEEKR 7X Longe Range RWD 5d.
35k per jaar op een looptijd van 48mnd komt op 1015Euro ex btw + 244Euro voorschot energie = 1259Euro
Ik heb ook een tabel gekregen met de verschillen in maandprijs tussen de contractduur en aantal kilometers. Stuur me maar een berichtje met je je gewenste KM en Looptijd dan heb ik een richtprijs.
Bedankt voor je info! Ik schrik echter wel van de hoge leaseprijs. Dat is boven mijn budget en ik heb al besloten dit keer geen extra eigen bijdrage te betalen omdat leasen al duurder wordt (van deels 8% naar 16% bijtelling).

Mijn eerste inschatting is dan ook dat de 7x te duur gaat worden helaas. Ik wacht nog wel even op de eerste offerte van onze leasemaatschappij.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 31-12-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
Ik vind dit ook best hoog, zeker als je het vergelijkt met een Zeekr 7X Performance met als optie zwart metallic en trekhaak die kwam bij mij voor 30k per jaar en 48 maanden uit op 1089 ex btw

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Boombastic op 31-12-2024 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Letten we op dat het geen “welke EV moet ik kiezen” topic wordt :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05 17:11
Mr.Boombastic schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:30:
[...]

Ik vind dit ook best hoog, zeker als je het vergelijkt met een Zeekr 7X Performance met als optie zwart metallic en trekhaak die kwam bij mij voor 30k per jaar en 48 maanden uit op 1089 ex btw
Op hoeveel komt de performance zwart met trekhaak uit op 35k/5 jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magicnl
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 15:15
Zojuist gebeld door Zeekr om een afspraak te maken. Blijkbaar staat de 7x over twee weken in de showroom. Rijden kan eind maart / begin april. Als je bij de eerste batch auto's zit, verwachten ze te kunnen leveren eind juli / begin augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Nu online
In Ukraine zijn er al een paar uitgeleverd: YouTube: Zeekr 7X AWD 2025 модельного року

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-05 20:04
Weet iemand het leeggewicht van de 7x? In de brochure zie ik alleen het bruto voertuiggewicht staan van 2535kg voor de awd versie. Maar dat is niet het leeggewicht hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantronic
magicnl schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:44:
Zojuist gebeld door Zeekr om een afspraak te maken. Blijkbaar staat de 7x over twee weken in de showroom. Rijden kan eind maart / begin april. Als je bij de eerste batch auto's zit, verwachten ze te kunnen leveren eind juli / begin augustus.
Door wie ben je gebeld ? Santo ?? Hij wist me te vertellen dat het februari word en levering per begin juni..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magicnl
Pantronic schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:02:
[...]

Door wie ben je gebeld ? Santo ?? Hij wist me te vertellen dat het februari word en levering per begin juni..
Naam niet onthouden. Maar vermoed dat ze tijdens de afspraak nog wel iets specifieker kunnen antwoorden wanneer de auto’s geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicnl
Franciesco schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:36:
Weet iemand het leeggewicht van de 7x? In de brochure zie ik alleen het bruto voertuiggewicht staan van 2535kg voor de awd versie. Maar dat is niet het leeggewicht hoop ik?
Massa rijklaar is 2100kg volgens evdatabase.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@magicnl dat zou dan 2000kg ledig gewicht zijn (ledig=rijklaar minus 100kg las ik)? Klinkt onwaarschijnlijk laag, maar zou erg mooi zijn.
Hopelijk komt Zeekr met meer technische gegevens, want de evdatabase is lang niet altijd betrouwbaar.
Of nog beter: een 7x op kenteken zodat de rdw te raadplegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Om terug te komen op mijn eigen vraag: Autoweek geeft aan dat het leeggewicht van de 7x een 2435kg is. Dat zou erg stevig zijn (ivm de mrb). Maar goed, ook van die waarde weet ik niet zeker of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 20:02
Je hebt een PB'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngoetheer
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05-01 18:47
Test

[ Voor 97% gewijzigd door ngoetheer op 05-01-2025 18:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Nu online
Heb in de Zeekr 7X gezeten, in de Audi Q6 e-tron en in de BYD sealion 7. Om eerlijk te zijn, vond de Audi nog het minste van de 3. De Zeekr 7X was verreweg het meest luxe van binnen. (Heb in de Audi en BYD een proefrit gemaakt en in de 7X alleen in stilstand in gezeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:15
Is de zeekr 7X al in Nederland zoja op welke locatie staat die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ben ik ook wel benieuwd naar...
Als die al in Huis ter Heide staat, ga ik er morgen direct heen. Woon daar 5min vandaan.
Ik ben ook erg benieuwd naar verbruik van de 7x. Van de Zeekr 001 ben ik niet overtuigd qua verbruik.
Als EV rijder wil ik juist een zuinige auto hebben. Niet omdat stroom zo duur is, maar de hele transitie gaat om duurzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zit de laadpoort bij de Europese variant trouwens ook links aan de voorkant? Ben zelf voorstander van de laadpoort (links) achter. Niet dat het perse een dealbreaker is hoor. Dat zal eerder de cataloguswaarde met bijbehorend leasebedrag + bijtelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Nu online
NAmst schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:48:
Heb in de Zeekr 7X gezeten, in de Audi Q6 e-tron en in de BYD sealion 7. Om eerlijk te zijn, vond de Audi nog het minste van de 3. De Zeekr 7X was verreweg het meest luxe van binnen. (Heb in de Audi en BYD een proefrit gemaakt en in de 7X alleen in stilstand in gezeten)
Staat ie in Zeist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Nu online
nee, was toevallig op het hoofdkantoor en daar staat hij al. Schitterende auto, vooral van binnen. Was echt onder de indruk. Bij mij is het nu Zeekr 7X op 1, BYD op 2 en Audi op 3. Had 5 jaar geleden niet verwacht dat ik ooit Audi op 3 zou zetten, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Nu online
NAmst schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:33:
nee, was toevallig op het hoofdkantoor en daar staat hij al. Schitterende auto, vooral van binnen. Was echt onder de indruk. Bij mij is het nu Zeekr 7X op 1, BYD op 2 en Audi op 3. Had 5 jaar geleden niet verwacht dat ik ooit Audi op 3 zou zetten, haha.
Welk hoofdkantoor is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Nu online
Europees Hoofdkantoor zit in Amsterdam van Zeekr. Wel leuk dat het ergens ook een beetje "Nederlands" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
NAmst schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:44:
Europees Hoofdkantoor zit in Amsterdam van Zeekr. Wel leuk dat het ergens ook een beetje "Nederlands" is
Geeft de wagen echt een SUV gevoel (dat je hoog op de bok zit) of valt dat wel mee/tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Geeft de wagen echt een SUV gevoel (dat je hoog op de bok zit) of valt dat wel mee/tegen?
Vind persoonlijk wel dat het echt het SUV gevoel geeft. En dat de deuren open gaan met een knopje op de zijkant van de deur en als je op de rem drukt de deuren automatisch dicht gaan (volgens mij alleen in de duurste editie) geeft wel echt een gevoel van luxe. Moet zeggen, achterin heb je ook zoveel ruimte, niet te vergelijken met de Audi Q6 E-tron. Ook dat de achterbank elektrisch verstelbaar is (in 2 delen zelfs) is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
NAmst schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Vind persoonlijk wel dat het echt het SUV gevoel geeft. En dat de deuren open gaan met een knopje op de zijkant van de deur en als je op de rem drukt de deuren automatisch dicht gaan (volgens mij alleen in de duurste editie) geeft wel echt een gevoel van luxe. Moet zeggen, achterin heb je ook zoveel ruimte, niet te vergelijken met de Audi Q6 E-tron. Ook dat de achterbank elektrisch verstelbaar is (in 2 delen zelfs) is echt top.
Thanks! Dat SUV gevoel bevalt ons namelijk uitermate goed in de huidige Volvo XC40 en idealiter hebben we dat straks ook in de nieuwe wagen. Ben erg benieuwd naar de 7x in het echt en als straks hopelijk snel ook de eerste Nederlandse reviews gaan komen van de bekende auto kenners. Is de wagen echt zo goed of vallen er dingen uiteindelijk toch tegen... Benieuwd!

Denk wel dat helaas deze auto te duur voor mij gaat worden. Ondanks dat hij denk ik nog wel in leasebudget past vind ik de catalogus waarde voor de LR met trekhaak variant voor 60k best fors als ik uitga van de nieuwe bijtelling die voor ons geldt. Tis jammer dat deze wagen niet op het niveau komt van bijv. de Xpeng G6 of iets daarboven. Maargoed, dat ga ik nog laten uitzoeken door de leasemaatschappij. Met een beetje gelukt valt het mee. En anders helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Juancho schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Thanks! Dat SUV gevoel bevalt ons namelijk uitermate goed in de huidige Volvo XC40 en idealiter hebben we dat straks ook in de nieuwe wagen. Ben erg benieuwd naar de 7x in het echt en als straks hopelijk snel ook de eerste Nederlandse reviews gaan komen van de bekende auto kenners. Is de wagen echt zo goed of vallen er dingen uiteindelijk toch tegen... Benieuwd!

Denk wel dat helaas deze auto te duur voor mij gaat worden. Ondanks dat hij denk ik nog wel in leasebudget past vind ik de catalogus waarde voor de LR met trekhaak variant voor 60k best fors als ik uitga van de nieuwe bijtelling die voor ons geldt. Tis jammer dat deze wagen niet op het niveau komt van bijv. de Xpeng G6 of iets daarboven. Maargoed, dat ga ik nog laten uitzoeken door de leasemaatschappij. Met een beetje gelukt valt het mee. En anders helaas...
Dit is meer concurrent voor de Xpeng G9
Die is namelijk 4,89m en de 7x is 4,88m

Dan is de Zeekr beter geprijsd dan de Xpeng G9. Verschil is bijna 10-15k afhankelijk van de versie.
Xpeng heeft wel meer gadgets dan de Zeekr 7x (oa bijscherm voor zijpassagier en massagestoelen voor en achter)
Waar Xpeng ook goed in is, is de software en bereidheid om veel aan software te werken voor de Europese klanten. Zeekr zie ik dat niet doen, de 001 heeft nog steeds problemen liggen van 1 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
NAmst schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:33:
Mag ik eens vragen wat jij mooi vind aan binnen?
Puur afgaand op foto's vind ik hem heel erg "standaard" eruit zien.
Gezien de ruimte en de materialen vind ik het niet premium/luxe uit zien.
Heb vandaag in een Sealion 7 gezeten en was ook niet heel erg onder de indruk.

De Zeekr 001 vind ik van binnen weer stuk mooier, gezien de kleuren (zwart met bronzen afwerking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
kx22 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Dit is meer concurrent voor de Xpeng G9
Die is namelijk 4,89m en de 7x is 4,88m

Dan is de Zeekr beter geprijsd dan de Xpeng G9. Verschil is bijna 10-15k afhankelijk van de versie.
Xpeng heeft wel meer gadgets dan de Zeekr 7x (oa bijscherm voor zijpassagier en massagestoelen voor en achter)
Waar Xpeng ook goed in is, is de software en bereidheid om veel aan software te werken voor de Europese klanten. Zeekr zie ik dat niet doen, de 001 heeft nog steeds problemen liggen van 1 jaar terug.
Ah ok ja misschien wordt mijn conclusie na bezichtiging dan wel dat de Zeekr 7x ook gewoon te groot is voor wat wij nodig hebben. Hoe groter, hoe duurder natuurlijk. Ik heb de Zeekr 01 wel in het echt gezien en die is echt gewoon te groot voor ons. Mooie bak, maar zonde van het geld. Als de 7x ook op dat niveau ligt dan zou een volgepakte Xpeng G6 wellicht de beter passende en dus ook betaalbaarder optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Juancho schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:34:
[...]

Ah ok ja misschien wordt mijn conclusie na bezichtiging dan wel dat de Zeekr 7x ook gewoon te groot is voor wat wij nodig hebben. Hoe groter, hoe duurder natuurlijk. Ik heb de Zeekr 01 wel in het echt gezien en die is echt gewoon te groot voor ons. Mooie bak, maar zonde van het geld. Als de 7x ook op dat niveau ligt dan zou een volgepakte Xpeng G6 wellicht de beter passende en dus ook betaalbaarder optie kunnen zijn.
Ik zou zeker de G6 nemen. Software updates van de Xpeng gaan erg goed. Op discord hebben ze contact met ontwikkelaars. Die nemen de EU markt heel serieus. Dat doet Geely helaas minder goed.
Of de nieuwe Y? Want Tesla's zijn in lease vaak een stukje goedkoper (vanwege minder afschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:23
kx22 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:59:
[...]

Ik zou zeker de G6 nemen. Software updates van de Xpeng gaan erg goed. Op discord hebben ze contact met ontwikkelaars. Die nemen de EU markt heel serieus. Dat doet Geely helaas minder goed.
Of de nieuwe Y? Want Tesla's zijn in lease vaak een stukje goedkoper (vanwege minder afschrijving).
Ook een groep berijders van Zeekr heeft contacten met Zeekr mensen (op verschillende platformen en verschillende niveaus). En ook Zeekr neemt haar Europese klanten serieus. Ik denk dat Xpeng en Geely het op dit gebied precies hetzelfde doen.

Voor de Chinezen fabrikanten geldt immers dat klanttevredenheid het ultieme doel is (en dus niet de tevredenheid van de aandeelhouders zoals bij veel Europese of Amerikaanse fabrikanten).

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:23
kx22 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Over welke problemen praat jij?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
kx22 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:59:
[...]

Nee geen Tesla hier. Vreselijk lelijke en saaie wagen, heb er niks mee. De 7x vind ik echt wat hebben (op foto's). De G6 vind van de buitenkant wat minder mooi met die ronde kont maar dat moet ik echt gaan zien. Voor 50k heb je verder wel een ramvolle moderne en luxe wagen volgens mij. Als het goed is houd ik er dan zelfs nog wat centjes aan over ivm huidige Volvo XC40.

Alternatief zal dan eerder de Renault Scienic zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 06-01-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evrider2020
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-03 21:39
Heb gereden met veel modellen Audi q6, eqe suv, Xpeng g9 en nio EL6, moet zeggen dat q6 en EL6 nog over zijn. Vriend van me heeft net een EL6 wat een mooi afgewerkte auto, batterijwissel naar de wintersport was ook erg fijn. Echter nu komt ook nog deze 7x iemand ervaring met NIO hier? 67000€ fiscaal zou die zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Nu online
Evrider2020 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:35:
Heb gereden met veel modellen Audi q6, eqe suv, Xpeng g9 en nio EL6, moet zeggen dat q6 en EL6 nog over zijn. Vriend van me heeft net een EL6 wat een mooi afgewerkte auto, batterijwissel naar de wintersport was ook erg fijn. Echter nu komt ook nog deze 7x iemand ervaring met NIO hier? 67000€ fiscaal zou die zijn.
Nio EL6 Long Range en als je de batterij koopt is 77k voor 529km range
Dan is de Zeekr 7X op papier een veel betere deal waar de Long Range 56k is voor 615km range.
Eigenlijk krijg je met de Nio dus 86km minder range en betaal je daar 21.000 euro meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evrider2020
  • Laatst online: 04-03 21:39
Ik kijk naar de performance uitvoering aangezien ik nu uit een model x kom die vrij vlot is. Dan is de 7x in t het zwart 65290 en de EL6 met 21” 69400 zoveel scheelt dat niet alleen is de range van die EL6 met standaard batterij laag, dus zou je tijdens een vakantie moeten upgrade naar de long range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Nu online
Evrider2020 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:59:
Ik kijk naar de performance uitvoering aangezien ik nu uit een model x kom die vrij vlot is. Dan is de 7x in t het zwart 65290 en de EL6 met 21” 69400 zoveel scheelt dat niet alleen is de range van die EL6 met standaard batterij laag, dus zou je tijdens een vakantie moeten upgrade naar de long range.
Ja, 406km op de Nio EL6 met standard range vind ik wel erg weinig.
En op de EL6 is het comfortpakket a 1.500 euro niet inbegrepen, op de Zeekr 7X wel in de launch edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bij alle 3 de uitvoeringen toch? Ze hebben allemaal dezelfde pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
Heeft iemand al besteld?

Mijn LM komt maar niet met offertes, vandaag nog even contact gehad met Zeekr en zij begrepen ook niet waarom Athlon en Ayvens nog geen offertes kunnen/willen maken, want ze hebben de gegevens al een tijdje terug gekregen van Zeekr. Ik heb zelf alleen de offerte van Zeekr gezien (Arvall), ik zou toch wel graag willen vergelijken en hopelijk z.s.m. bestellen en hem dan ook snel in ontvangst willen nemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Mr.Boombastic op 07-01-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 15:46
Mr.Boombastic schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:34:
Heeft iemand al besteld?

Mijn LM komt maar niet met offertes, vandaag nog even contact gehad met Zeekr en zij begrepen ook niet waarom Athlon en Ayvens nog geen offertes kunnen/willen maken, want ze hebben de gegevens al een tijdje terug gekregen van Zeekr. Ik heb zelf alleen de offerte van Zeekr gezien (Arvall), ik zou toch wel graag willen vergelijken en hopelijk z.s.m. bestellen en hem dan ook snel in ontvangst willen nemen.
Volgens de wagen park beheerder van mijn werkgever. Zullen de ZEEKR 7X modellen bij ons via het portaal pas vanaf mei te zien zijn. Maar goed dat zal inderdaad per LM verschillen.

Wij zitten momenteel nu bij Movability een LM waar ik nog nooit van heb gehoord. En waarvan ik het gevoel heb dat ze veel minder gunstige Lease prijzen lijken te hanteren dan de vorige LM (we zaten altijd bij Ayvens), maar ja het zij zo :|

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Wel leuk dat de 7x dan pas vanaf april/mei via een LM te bestellen is, maar Zeekr heeft nu wel een leuke introductie actie met op de long range gratis 20" velgen, gratis Nappa & PU Charcoal Black en gratis Advanced Cockpit Package. Dat scheelt toch aanzienlijk in de leaseprijs, waarschijnlijk niet in de bijtelling.

Weet iemand tot wanneer deze actie met gratis paketten duurt, anders ga ik toch iets meer druk uitoefenen bij de LM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
JustTrying schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:55:
Wel leuk dat de 7x dan pas vanaf april/mei via een LM te bestellen is, maar Zeekr heeft nu wel een leuke introductie actie met op de long range gratis 20" velgen, gratis Nappa & PU Charcoal Black en gratis Advanced Cockpit Package. Dat scheelt toch aanzienlijk in de leaseprijs, waarschijnlijk niet in de bijtelling.

Weet iemand tot wanneer deze actie met gratis paketten duurt, anders ga ik toch iets meer druk uitoefenen bij de LM :)
Wat kost Nappa & PU extra normaliter?
En wat is advanced cockpit extra ten opzichte van de normale?

Want prijsverschil is nog steeds 7k met de performance. Vind zelf die mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb net ook aanvraag voor offerte gedaan bij onze leasemaatschappij voor de Zeekr 7x. Gaat om de Zeekr Long Range RWD, Kleur: Tech Grey of Forest Green met optie een trekhaak. De Performance is wel gaver met het zwarte dak etc maar die wordt verwacht ik sowieso te duur.

Ben erg benieuwd of ze de offerte ten eerste al kunnen maken en ten tweede of het gaat passen. Zowel in leasebudget als wat ik uiteindelijk kwijt ben. Ik wil iig niet meer gaan betalen dan nu (cataloguswaarde auto €66.996,00, tarief bijtelling privégebruik 8% - Max. 45.000, 22% erboven).

Zou super zijn als het lukt... ik mag/moet mijn Volvo alleen per 1 oktober inleveren, dus ik hoop ook maar dat die actie dan ook nog staat want anders ben ik bang dat de wagen gelijk een fors stuk duurder wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 08-01-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LKBoer
  • Laatst online: 23:58
Zojuist telefonisch contact gehad met een verkoopmedewerker van Zeekr:
- Eind van de maand komt er een showroom-exemplaar in Amsterdam (en heel misschien Zeist) om de auto te kunnen bekijken
- proefritten zoals inderdaad al eerder aangegeven vanaf april
- hij gaf aan dat de actie met gratis pakketten tot eind januari loopt
- verkoper geeft aan dat als je nu een bestelling plaatst je, naar aanleiding van de bezichtiging en/of proefrit, nog wel de mogelijkheid hebt om aanpassingen in je bestelling te doen (mits de gewijzigde configuratie nog leverbaar is).
- Leveringen vanaf eind juni / juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
LKBoer schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:57:
- Eind van de maand komt er een showroom-exemplaar in Amsterdam (en heel misschien Zeist) om de auto te kunnen bekijken
- proefritten zoals inderdaad al eerder aangegeven vanaf april
- verkoper geeft aan dat als je nu een bestelling plaatst je, naar aanleiding van de bezichtiging en/of proefrit, nog wel de mogelijkheid hebt om aanpassingen in je bestelling te doen (mits de gewijzigde configuratie nog leverbaar is).
- Leveringen vanaf eind juni / juli
Bedankt voor de info! Jammer dat die aanbieding alleen deze maand is, zeker omdat de wagen nog niet eens te zien is, laat staan een proefrit. Dat maakt mij toch een beetje angstig. Ik ga sowieso niet bestellen zonder de wagen zelf gezien te hebben. Niet gaan proefrijden zal dan een gokje zijn. Die pakketten zullen straks los denk ik bij elkaar best een flinke extra som geld zijn.

Maar als ik je goed begrijp kan je je bestelling niet annuleren als je na bezoek showroommodel er toch vanaf ziet?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 08-01-2025 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als ik het PDF bestand er zo bij pak, dan is het niet mogelijk om voor de Long Range dit pakket te kiezen?

Comfort Pakket:
- Elektrische voor- en achterdeuren: elektrisch openen en sluiten, traploze stop, E-grendel
- Geventileerde bestuurders- en passagiersstoel (3 standen)
- Massagefunctie bestuurders- en passagiersstoel (3 niveaus)
- Passagiersstoel 4-voudig elektrisch verstelbare lendensteun
- Elektrisch bedienbare zonneschermen achterruit

Zou wel jammer zijn, want die opties geven de wagen toch net wat meer luxe/comfort. Maar ok, so be it. Je moet ook een keer tevreden zijn ;). Eerste berichten van de leasemaatschappij zijn positiever dan ik dacht, het past al bijna in mijn leasebudget. En dan zitten die extra pakketten die je er nu gratis bij krijgt dus bij. Morgen gaan we verder rekenen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:18
Dat zou wel bizar zijn. Dan communiceer je een actie voor PR/nieuwswaarde en wellicht fleetowners voordeel maar voor veel eigenaren of berijders niet (meer) beschikbaar 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb vandaag ook een eerste offerte gekregen en die viel mij eigenlijk vies tegen. Heel fors incl. elektra voorschot. Zo fors dat het nu niet te betalen is. Ik ga nog even wat verder rekenen en bespreken, misschien dat het alsnog gaat lukken. Maar blijkbaar zorgt het merk Zeekr sowieso nog wat voor spanning wbt restwaarde. Zo jammer.

Ik vind wel dat de basisprijs van alle modellen dan erg hoog zijn. Je krijgt er alleen deze maand dus gratis bij:

- Advanced Cockpitpakket (als ik zie wat daar in zit volgens mij een heel duur pakket normaal gesproken)
- Lederen stoelen
- 20" banden

Die 3 bij elkaar zijn volgens mij ook een flinke som geld. En dat komst er dus na januari er nog bij? Dan schiet de prijs omhoog en snap ik niet helemaal waar Zeekr deze wagen dan wil positioneren. Eigenlijk zou de leasemaatschappij daar ook wel naar mogen kijken, die pakketten zitten er gratis op maar zorgen er wel voor dat de auto eigenlijk veel meer waard is over een jaar of 4 a 5. Dus daar mag je best wat van terugzien in de leaseprijs van nu. Vind ik dan he ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 08-01-2025 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Juancho schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:40:

Ik vind wel dat de basisprijs van alle modellen dan erg hoog zijn. Je krijgt er alleen deze maand dus gratis bij:

- Advanced Cockpitpakket (als ik zie wat daar in zit volgens mij een heel duur pakket normaal gesproken)
- Lederen stoelen
- 20" banden
Als ik vergelijk met Xpeng G9 is dat vergelijkbaar met de Premium comfort + audio pack van 4k
Daar zit in:
Nappa leder
Betere Audio
Massagestoelen voor en achter

Met 20" denk ik dat je dus ongeveer 5k korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 15:46
Juancho schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:40:
Ik heb vandaag ook een eerste offerte gekregen en die viel mij eigenlijk vies tegen. Heel fors incl. elektra voorschot. Zo fors dat het nu niet te betalen is. Ik ga nog even wat verder rekenen en bespreken, misschien dat het alsnog gaat lukken. Maar blijkbaar zorgt het merk Zeekr sowieso nog wat voor spanning wbt restwaarde. Zo jammer.

- Lederen stoelen
- 20" banden

Die 3 bij elkaar zijn volgens mij ook een flinke som geld. En dat komst er dus na januari er nog bij? Dan schiet de prijs omhoog en snap ik niet helemaal waar Zeekr deze wagen dan wil positioneren. Eigenlijk zou de leasemaatschappij daar ook wel naar mogen kijken, die pakketten zitten er gratis op maar zorgen er wel voor dat de auto eigenlijk veel meer waard is over een jaar of 4 a 5. Dus daar mag je best wat van terugzien in de leaseprijs van nu. Vind ik dan he ;)
Ik denk inderdaad dat de ZEEKR brand blijkbaar minder gunstig in de lease bedragen lijkt te vallen dan bijvoorbeeld het merk Polestar. Ik kan via mijn portaal wel een Polestar 4 AWD kiezen maar kan van de ZEEKR 001 die notabene 7000-euro lager uitvalt in fiscale totaal prijs. Alleen de RWD versie kiezen. Dus blijkbaar spelen er andere factoren mee in de berekening. Ik vrees dat hetzelfde voor de ZEEKR 7X zal gaan gelden. Nou ja even afwachten. :?

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:25:
[...]

Bedankt voor de info! Jammer dat die aanbieding alleen deze maand is, zeker omdat de wagen nog niet eens te zien is, laat staan een proefrit. Dat maakt mij toch een beetje angstig. Ik ga sowieso niet bestellen zonder de wagen zelf gezien te hebben. Niet gaan proefrijden zal dan een gokje zijn. Die pakketten zullen straks los denk ik bij elkaar best een flinke extra som geld zijn.

Maar als ik je goed begrijp kan je je bestelling niet annuleren als je na bezoek showroommodel er toch vanaf ziet?
De aanbieding is niet alleen deze maand. Ze hebben een X aantal modellen waarvoor dit van toepassing is en dat zal voor een aantal maanden zijn, zo heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:54
Weet iemand waar je een offerte kan opvragen voor de 7X? Normaliter moeten wij altijd een normale offerte opvragen bij de dealer en deze dan indienen. Die offerte wordt vervolgens opgestuurd naar de leasemij. Geen fancy portal hier helaas.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Nu online
VidaR-9 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:59:
Weet iemand waar je een offerte kan opvragen voor de 7X? Normaliter moeten wij altijd een normale offerte opvragen bij de dealer en deze dan indienen. Die offerte wordt vervolgens opgestuurd naar de leasemij. Geen fancy portal hier helaas.
Je kan een configuratie via de website maken en deze opslaan als PDF (Share) en deze dan doorsturen naar de Leasmij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
VidaR-9 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:59:
Ik heb het gedaan via onze leasemaatschappij. Die konden zo een offerte maken en hadden zelfs nog even telefonisch contact met Zeekr over wat zaken. Ging heel snel. Helaas is de leaseprijs voorlopig echt te hoog. Blijkbaar zit de restwaarde (verwachting/angst/twijfel) bij Zeekr nog echt in de weg want tja Chinese auto. Dat houdt het nu echt tegen en zorgt voor een hoger leasebedrag dan gedacht.

Baal daar wel van, want verder staat de wagen echt op nummer 1 op mijn shortlist. Ik dacht dat Zeekr wel wat meer vertrouwen al had, ook omdat het gewoon onder Geely valt waar ook een Volvo onder valt.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 09-01-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
NAmst schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:01:
[...]

De aanbieding is niet alleen deze maand. Ze hebben een X aantal modellen waarvoor dit van toepassing is en dat zal voor een aantal maanden zijn, zo heb ik gehoord.
Vreemd, dit is een ander bericht dan hierboven iemand aangaf die juist met Zeekr contact had. Alleen deze maand krijg je die pakketten gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Ik heb het gedaan via onze leasemaatschappij. Die konden zo een offerte maken en hadden zelfs nog even telefonisch contact met Zeekr over wat zaken. Ging heel snel. Helaas is de leaseprijs voorlopig echt te hoog. Blijkbaar zit de restwaarde (verwachting/angst/twijfel) bij Zeekr nog echt in de weg want tja Chinese auto. Dat houdt het nu echt tegen en zorgt voor een hoger leasebedrag dan gedacht.

Baal daar wel van, want verder staat de wagen echt op nummer 1 op mijn shortlist. Ik dacht dat Zeekr wel wat meer vertrouwen al had, ook omdat het gewoon onder Geely valt waar ook een Volvo onder valt.
Welke Leasemaatschappij is dat? want onze connecties kunnen nog geen offerte maken vanwege het ontbreken van restwaardes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magicnl
Ik ben nog wat huiverig voor de software. Op het ZeekrX en Zeekr001 forum zijn best veel issues met de software. Om nu voor een product van 65k beta tester te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Nu online
magicnl schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:13:
Ik ben nog wat huiverig voor de software. Op het ZeekrX en Zeekr001 forum zijn best veel issues met de software. Om nu voor een product van 65k beta tester te zijn...
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Als je ziet hoe de 001 en de X qua software vaak toch nog behoorlijk wat uitdagingen hebben verwacht ik dat voor X7 eigenlijk ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
bullseye1977 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:47:
[...]

Ja dat heb ik ook wel een beetje. Als je ziet hoe de 001 en de X qua software vaak toch nog behoorlijk wat uitdagingen hebben verwacht ik dat voor X7 eigenlijk ook wel..
Reden die andere wagen ook al of waren ze echt splinter nieuw? De 7x rijdt toch al even in China? Je zou denken, daardoor zijn alle kinderziektes er wel uit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magicnl
Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Reden die andere wagen ook al of waren ze echt splinter nieuw? De 7x rijdt toch al even in China? Je zou denken, daardoor zijn alle kinderziektes er wel uit....
Ja die rijden daar ook al en de 001 heeft nu ook nog problemen. Maar goed, audi, en Volvo hebben ook problemen. BMW heeft geen echte problemen, maar een onmogelijk menu systeem. Alleen tesla heeft de software echt op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
magicnl schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:26:
[...]

Ja die rijden daar ook al en de 001 heeft nu ook nog problemen. Maar goed, audi, en Volvo hebben ook problemen. BMW heeft geen echte problemen, maar een onmogelijk menu systeem. Alleen tesla heeft de software echt op orde.
De Zeekr 001 heeft in CN een upgrade gekregen. De nieuwe versie 001 heeft minder problemen.
De X heeft nog behoorlijk wat issues.

En dat is ook een van de zaken waarvan ik twijfels heb bij Zeekr. Maar op Tesla na hebben de meeste merken wel de raarste softwareproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Nu online
Qua software zijn de Zeekrs in het afgelopen jaar wel enorm verbeterd al.

[ Voor 91% gewijzigd door NAmst op 11-01-2025 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-05 15:33
Ik begreep dat wanneer je voor 31-01 besteld je de launch edition krijgt 7X (incl velgen, optiepakker en bekleding), dan heb ik het over de long range. Ik begreep dat mijn LM (alphabet en ayvens) deze vanaf week kunnen bestellen.. denk dat ik dit wel ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MM19 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:15:
Ik begreep dat wanneer je voor 31-01 besteld je de launch edition krijgt 7X (incl velgen, optiepakker en bekleding), dan heb ik het over de long range. Ik begreep dat mijn LM (alphabet en ayvens) deze vanaf week kunnen bestellen.. denk dat ik dit wel ga doen
Ja de actie is er dus ook voor de normale long range versie, dan krijg je die dure pakketten van bijna 5500 euro ook gratis. Helaas is het dan alsnog zo'n 85 euro te duur voor mij qua netto maandlasten. Dus voor ons zeer waarschijnlijk geen Zeekr 7x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Nu online
Kan je aangeven waar deze informatie vandaan komt? Voor 31jan is wel een hele kleine window wanneer de prijzen nog niet eens goed bij de leasemaatschappijen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
bullseye1977 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:57:
[...]

Kan je aangeven waar deze informatie vandaan komt? Voor 31jan is wel een hele kleine window wanneer de prijzen nog niet eens goed bij de leasemaatschappijen liggen.
Als je de auto configureert zie je dat je bepaalde packs er gratis bij krijgt. De duur tot 1 februari is door iemand hier gepost die Zeekr had gesproken. Ik kan me echter niet voorstellen dat deze deal langer duurt omdat de wagen nog niet is uitgeleverd aan NL. Een maandje is dan ook wel erg kort, zeker omdat de 7x volgens mij pas deze of volgende week te zien is in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVD
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:38

CVD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsTZNa5wBORgGnsXWeEyjRMizPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ON8mfZ0N989bTsNWr4FgLm6S.jpg?f=fotoalbum_large

Deze private lease offerte net van zeekr ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
Erg duur
Je betaald dus de hele auto
Een private lease bij een Lotus Eletre is 1344 per maand bij 60maanden en 25.000km
Dat is in 60 maanden €80.000 terwijl de auto een vanafprijs heeft van €100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

kx22 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:43:
Erg duur
Je betaald dus de hele auto
Een private lease bij een Lotus Eletre is 1344 per maand bij 60maanden en 25.000km
Dat is in 60 maanden €80.000 terwijl de auto een vanafprijs heeft van €100k.
Vind hem idd ook duur maar goed na een teleurstellende ervaring bij Nio met een EL7 en het na 7 maanden dan ook opgegeven te hebben( had ik veel eerder moeten doen maar goed )

zijn we opzoek naar een nieuwe auto denk wel dat de zeekr een kanshebber is maar ga pas wat bestellen als ik weet hoe het rijd

de Lotus Eletre vinden we erg mooi en rijd ook wel lekker maar is iets teveel performance georiënteerd na de Nio een Bmw i5 xdrive40 touring genomen tot nu toe eigenlijk wel erg tevreden over de bmw en een hele fijne auto( contract van 12 maanden dus alvast aan het voorselecteren op een eventuele vervanging) de Audi q6 etron vinden we niet lekker zitten dat zal met de avant ook wel zijn dus die vallen af moet nog proefrijden met de xpeng g9 ben benieuwd hoe dat rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
CVD schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:30:
[...]

Vind hem idd ook duur maar goed na een teleurstellende ervaring bij Nio met een EL7 en het na 7 maanden dan ook opgegeven te hebben( had ik veel eerder moeten doen maar goed )

zijn we opzoek naar een nieuwe auto denk wel dat de zeekr een kanshebber is maar ga pas wat bestellen als ik weet hoe het rijd

de Lotus Eletre vinden we erg mooi en rijd ook wel lekker maar is iets teveel performance georiënteerd na de Nio een Bmw i5 xdrive40 touring genomen tot nu toe eigenlijk wel erg tevreden over de bmw en een hele fijne auto( contract van 12 maanden dus alvast aan het voorselecteren op een eventuele vervanging) de Audi q6 etron vinden we niet lekker zitten dat zal met de avant ook wel zijn dus die vallen af moet nog proefrijden met de xpeng g9 ben benieuwd hoe dat rijd
De Xpeng G9 rijdt geweldig. 2e scherm is ook geweldig voor vrouwlief of een van de kinderen.
Erg zuinig in echte verbruik en ook nog eens snel in laden.
Software wordt snel geupdate en devs staan in Discord vaak mensen te woord.

Nadeel is dat ik hem van buiten echt niet mooi vind. Die slagtandenachtige koplampen is niet mijn smaak.
En vind de merknaam ook niet mooi (waar een mens zich druk om kan maken haha)

Wat was er niet goed aan de EL7?
Die stond voorheen ook op mijn lijstje, maar die is nu vervangen voor de ES8 (vind een 3e zitrij niet echt nodig. Nadeel van NIO is het BAAS abbo. Ik denk dat ik het maar 2x per jaar ga gebruiken, maar betaal er wel voor. Zelf batterij kopen zou het dan worden. Maar vind 100k voor een NIO wel overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

kx22 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:42:
[...]

De Xpeng G9 rijdt geweldig. 2e scherm is ook geweldig voor vrouwlief of een van de kinderen.

Nadeel is dat ik hem van buiten echt niet mooi vind. Die slagtandenachtige koplampen is niet mijn smaak.

Die stond voorheen ook op mijn lijstje, maar die is nu vervangen voor de ES8 (vind een 3e zitrij niet echt nodig. Nadeel van NIO is het BAAS abbo. Ik denk dat ik het maar 2x per jaar ga gebruiken, maar betaal er wel voor. Zelf batterij kopen zou het dan worden. Maar vind 100k voor een NIO wel overpriced.
De Nio trok je te pas en te onpas naar de vangrail of naar je buurman op de andere baan met alle gevolgen van dien ook noodstops op een lege snelweg met 130km/h kwamen geregeld voor er was nog 1 andere EL7 in Zweden met de zelfde problemen kregen ze ook niet opgelost na 7 maanden waarvan we misschien 30 dagen en 3000km zelf hebben gereden met de auto en de rest van de +-19.000km door Nio medewerkers zijn gereden om te testen etc waren we er wel
Klaar mee om iedere keer weer een leen et7 of een andere te hebben en constant dat gewissel van auto leen el6/7 hebben ze dan weer niet en echt een passende oplossing kon Nio niet bieden behalve een 2 jaar oude el7 in een samenstelling die ons echt niet aanstond hebben we hem maar ingeleverd Nio was en is het er nog steeds niet mee eens dus zal wel vervolgd worden in de rechtbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

kx22 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:42:
[...]

Vind zelf de buitenkant ook iets minder van de xpeng maar het interieur is dan wel weer erg mooi als je het mij vraagt we gaan van de week ff proefrit inplannen dus ben benieuwd anders houden we de i5 gewoon nog ff aan is ook alles behalve een straf en wachten we de neue klasse ter vervanging van de ix3 ff af

Ik woon zelf relatief dichtbij een swap station maar maakte meestal gebruik van de tesla superchargers als het nodig was onderweg je krijgt 2 gratis swap coupons per maand daarna kost stappen je 10€ per keer plus de stroom prijs dat voorheen 0,55€ per kWh dus best duur ze hebben recent de prijs verlaagde naar 0,29€ per kWh dat betaal ik op het moment ook bij tesla verder was het stappen wel handig tijdens lange ritten met de vrouw en kinderen zodat je de kinderen niet hoefde te vermaken tijdens het laden binnen 4 min weer verder met een volle batterij

[ Voor 19% gewijzigd door CVD op 13-01-2025 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Met de huidige snellaad technieken heb je toch helemaal geen duur swap abonnement nodig? Met die 800v techniek kan je amper je bakje koffie opdrinken bij een snellader of je kan weer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik denk trouwens dat de Zeeker 7x zich echt te hoog in de markt zet. Ik heb meerdere collega's die net als mij erg uitkeken naar deze wagen als volgende leasebak maar de leaseprijs is echt bovengemiddeld hoog. En dan zitten er nu dus al gratis pakketten bij. Kan je nagaan wat het gaat kosten als je dat ook nog moet gaan betalen. Dan schiet de leaseprijs flink omhoog.

Ik kan me niet voorstellen dat daar geen verlaging in gaat komen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

Juancho schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:04:
Met de huidige snellaad technieken heb je toch helemaal geen duur swap abonnement nodig? Met die 800v techniek kan je amper je bakje koffie opdrinken bij een snellader of je kan weer gaan.
Moet de auto die je uitkiest wel de 800v techniek ondersteunen met max 130kw bij Nio en een enkele nieuwe batterij die wel de 180kw ondersteunt duurt het wel ff voor je 100kwh geladen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

Juancho schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:11:
Ik denk trouwens dat de Zeeker 7x zich echt te hoog in de markt zet. Ik heb meerdere collega's die net als mij erg uitkeken naar deze wagen als volgende leasebak maar de leaseprijs is echt bovengemiddeld hoog. En dan zitten er nu dus al gratis pakketten bij. Kan je nagaan wat het gaat kosten als je dat ook nog moet gaan betalen. Dan schiet de leaseprijs flink omhoog.

Ik kan me niet voorstellen dat daar geen verlaging in gaat komen eigenlijk.
Ik ben benieuwd voor deze prijs denk ik er nog wel een nachtje over na om de bmw er voor in te ruilen die overigens net zo duur is daar niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:18
Ik begreep dat mijn LM (alphabet en ayvens) deze vanaf week kunnen bestellen..
Eh, vanaf welke week?
Ik wacht zelf ook op deze leasemaatschappijen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 19:34
CVD schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:31:
[...]

De Nio trok je te pas en te onpas naar de vangrail of naar je buurman op de andere baan met alle gevolgen van dien ook noodstops op een lege snelweg met 130km/h kwamen geregeld voor er was nog 1 andere EL7 in Zweden met de zelfde problemen kregen ze ook niet opgelost na 7 maanden waarvan we misschien 30 dagen en 3000km zelf hebben gereden met de auto en de rest van de +-19.000km door Nio medewerkers zijn gereden om te testen etc waren we er wel
Klaar mee om iedere keer weer een leen et7 of een andere te hebben en constant dat gewissel van auto leen el6/7 hebben ze dan weer niet en echt een passende oplossing kon Nio niet bieden behalve een 2 jaar oude el7 in een samenstelling die ons echt niet aanstond hebben we hem maar ingeleverd Nio was en is het er nog steeds niet mee eens dus zal wel vervolgd worden in de rechtbank
Als je ontevreden bent over de software vd NIO dan moet je ver ver wegblijven bij Zeekr. NIO is namelijk wat dat betreft echt superieur aan dat wat Zeekr levert. Hou dat goed in de gaten zou ik adviseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
- Eind van de maand komt er een showroom-exemplaar in Amsterdam (en heel misschien Zeist)
Ik heb de demo 7x vanmorgen bij Zeist het terrein opgereden zien worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
r0el schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:07:
[...]

Ik heb de demo 7x vanmorgen bij Zeist het terrein opgereden zien worden
Ik ga er zo even naartoe dan. Woon er 5min vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

spidertje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Als je ontevreden bent over de software vd NIO dan moet je ver ver wegblijven bij Zeekr. NIO is namelijk wat dat betreft echt superieur aan dat wat Zeekr levert. Hou dat goed in de gaten zou ik adviseren.
Software problemen op zich vind ik niet zo’n ramp maar dit was gewoon echt levens gevaarlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
kx22 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:57:
[...]

Ben benieuwd! Als je er toch bent, misschien wat foto's maken? En even navragen vanaf wanneer je kan proefrijden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 14-01-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantronic
kx22 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:57:
[...]

En ? Staat ie er ? Zo ja, dan ga ik ook ff kijken deze week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:15
Als je een proefrit wilt maken moet je je melden via de site. Dan krijg je vanzelf een bevestiging via de mail wanneer de testrit us.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kx22
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Ben benieuwd! Als je er toch bent, misschien wat foto's maken? En even navragen vanaf wanneer je kan proefrijden :)
Kom er net vandaan!
Hij staat er, maar niet in de showroom. Mocht het "officieel" nog niet zien en dus ook geen foto's maken.
Mocht niet binnen zitten, wel deuren openen om te kijken.
Poetser was net bezig met afrondende fase.
Verwachting is dat hij morgen in de showroom komt. Ze gaan vandaag of morgen beginnen met bellen van degene die willen bezichtigen in Huis ter Heide.
Kleur grijs in de performance edition.

Kosten
T/m 31 januari krijg je bij de gratis pakketten twv €3.000. Fiscaal komt dit dus boven op de prijs in de configurator.
Bij de Performance krijg je gratis pakket twv €3500. (advance cockpit en auto deuren).
Ik dacht dat dit standaard bij de Performance zit, maar het zijn optiepakketten die je nu gratis krijgt.
Dus de Performance gaat fiscaal 63.000 + 3.500 kosten. Komt je toch op een 500-550 netto per maand uit.

*Auto ziet er er goed uit is geen 4,88m, maar 4,83m.
*Voorkant zwarte balk zonder LED is zonde, maar het oogt niet lelijk, redelijk sportief
*Binnenkant hele mooie schermen met grote augmented HUD (geen idee wat ik erbij moet voorstellen)
*Software is vele malen sneller dan de 001 volgens verkoper.
*Binnenkant toch wel pianolak: achter de voorstelen en rondom de deurgrepen (echt stom)
*Enorm veel zitruimte achter. Denk dat iemand van 2m met gemak daarin past.
*Achterbak oogt niet diep, maar heeft onderin nog compartimenten
*Proefritten duren nog wel even.
*Slots van juni 2025 zijn al zga VOL, dus verwacht pas na juli een levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
kx22 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:14:
Kosten
T/m 31 januari krijg je bij de gratis pakketten twv €3.000. Fiscaal komt dit dus boven op de prijs in de configurator.
Bij de Performance krijg je gratis pakket twv €3500. (advance cockpit en auto deuren).
Ik dacht dat dit standaard bij de Performance zit, maar het zijn optiepakketten die je nu gratis krijgt.
Dus de Performance gaat fiscaal 63.000 + 3.500 kosten. Komt je toch op een 500-550 netto per maand uit.
Bedankt voor je info! Dat netto bedrag, dat is voor prive leasen ofzo? Want de LR variant, die dus een stuk goedkoper is, komt bij ons in de zakelijke lease al uit op €585p/m. En dat alleen als je die 3 pakketten er dus gratis bij krijgt. Goed, dat is natuurlijk ook deels afhankelijk van wat je leasebudget is maar bij ons ligt de leaseprijs erg hoog waardoor er een flink stuk eigen bijdrage is. Voor mij op deze manier dus helaas te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Netto bedrag is aankoopkosten van de auto
Dus eigenlijk krijg je t/m 31 januari €3.000 euro korting op de auto (dus 3 gratis upgrades)
Als je lease betaal je wel bijtelling over de fiscale 56k + 3k = 59k waarde.

Arval is hun directe leasepartij en die gaat mij een offerte doen op basis van 60 maanden + 25.000 per jaar
Ik heb interesse in een Performance + groene kleur.
Deze kost nu €65.290, maar ik ga dan bijtelling betalen over €68.790 (€3.500 in pakket gratis)
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste