Die Piano-Lak is wel een domper. Dat is nergens terug te zien op de foto's in de configurator.
Er staan al een aantal prima video's op Youtube die de wagen van binnen en buiten laten zien. Dat er pianolak in zat was al bekend.bullseye1977 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:09:
Die Piano-Lak is wel een domper. Dat is nergens terug te zien op de foto's in de configurator.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Zeekr geeft het pakket voor 0, dus de bijtelling blijft dan 65.290 euro. Als ze 100% korting zouden geven, dan zou de bijtelling inderdaad +3.500 euro zijn. Maar voor zover ik weet gaat het pakket voor 0 euro en is er dus geen extra bijtelling.kx22 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:45:
Netto bedrag is aankoopkosten van de auto
Dus eigenlijk krijg je t/m 31 januari €3.000 euro korting op de auto (dus 3 gratis upgrades)
Als je lease betaal je wel bijtelling over de fiscale 56k + 3k = 59k waarde.
Arval is hun directe leasepartij en die gaat mij een offerte doen op basis van 60 maanden + 25.000 per jaar
Ik heb interesse in een Performance + groene kleur.
Deze kost nu €65.290, maar ik ga dan bijtelling betalen over €68.790 (€3.500 in pakket gratis)
De verkoper vertelde mij juist dat het wel fiscaal werd bijgerekend. Dat ik daar rekening mee moest houden.NAmst schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:00:
[...]
Zeekr geeft het pakket voor 0, dus de bijtelling blijft dan 65.290 euro. Als ze 100% korting zouden geven, dan zou de bijtelling inderdaad +3.500 euro zijn. Maar voor zover ik weet gaat het pakket voor 0 euro en is er dus geen extra bijtelling.
Ben vooral benieuwd naar de stoelen en het geluid. Op Reddit stond berichtje dat het geluid 'oke' is, maar niet heel bijzonder. Alle reviewers klagen dat de stoelen weinig zijdelinge steun geven. En dat merk je vooral als je kan rijden met de auto, wat dus nog niet kan voorlopig... Best lastige keuze gaat het zo worden. Ook de software met ADAS is natuurlijk stilstaand lastig te testen.
Dat zou het geval zijn als er 100% korting op de optie's wordt gegeven, maar in dit geval worden ze voor 0 aangeboden.kx22 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:10:
[...]
De verkoper vertelde mij juist dat het wel fiscaal werd bijgerekend. Dat ik daar rekening mee moest houden.
Hij zei er wel bij dat de configurator nog geupdate moest worden.NAmst schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Dat zou het geval zijn als er 100% korting op de optie's wordt gegeven, maar in dit geval worden ze voor 0 aangeboden.
Ik krijg nog een lease voorstel van Arval. Kan ik gelijk zien hoe ze dit erin hebben verwerkt.
Daarom zou ik nooit zo'n wagen als deze blind kopen/leasen. Kijken kan je nog net voor einde maand maar je wil toch minimaal 1 proefrit maken lijkt me.magicnl schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:31:
Ben vooral benieuwd naar de stoelen en het geluid. Op Reddit stond berichtje dat het geluid 'oke' is, maar niet heel bijzonder. Alle reviewers klagen dat de stoelen weinig zijdelinge steun geven. En dat merk je vooral als je kan rijden met de auto, wat dus nog niet kan voorlopig... Best lastige keuze gaat het zo worden. Ook de software met ADAS is natuurlijk stilstaand lastig te testen.
Ik heb in mijn 25jaar leasen.. nog nooit een auto proefgereden voordat ik deze besteld heb. Op volgorde: Leon, Megane, Megane, Qashqai, Insignia, Insignia, Mondeo, 508, Insignia, Arteon (en nog een hoop voorloop en tijdelijke modellen). Dit wordt misschien wel mijn eerste Chinese auto dus wel wat spannender. Vooral het minimale aantal service punten waar je naar toe kan wanneer er wat is met de auto of bij schade. Mijn vrouw rijdt al 4,5jaar een MG ES EV en nog nooit een mankement gehad waarvoor deze naar de garage toe moest. Maar ja iets met in het verleden behaalde resultaten...Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:32:
[...]
Daarom zou ik nooit zo'n wagen als deze blind kopen/leasen. Kijken kan je nog net voor einde maand maar je wil toch minimaal 1 proefrit maken lijkt me.
Ieder zijn ding, ik vind het enorm veel geld (ook in de lease) en dan wil ik gewoon weten wat ik ga rijden en of mij dat bevalt.
Je kan bij alle VAKGARAGES terecht voor onderhoud en schade.bullseye1977 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:05:
[...]
Ik heb in mijn 25jaar leasen.. nog nooit een auto proefgereden voordat ik deze besteld heb. Op volgorde: Leon, Megane, Megane, Qashqai, Insignia, Insignia, Mondeo, 508, Insignia, Arteon (en nog een hoop voorloop en tijdelijke modellen). Dit wordt misschien wel mijn eerste Chinese auto dus wel wat spannender. Vooral het minimale aantal service punten waar je naar toe kan wanneer er wat is met de auto of bij schade. Mijn vrouw rijdt al 4,5jaar een MG ES EV en nog nooit een mankement gehad waarvoor deze naar de garage toe moest. Maar ja iets met in het verleden behaalde resultaten...
Vreemd verhaal dat de pakketten die tijdelijk geen meerprijs hebben fiscaal wel voor de volle bak meegerekend moeten worden. Dat zou voor mij wel de druppel zijn omdat ik mijn max fiscale waarde al wat opgerekt had.
Het is ook helemaal niet nodig (zelf in het verleden bij een autoimporteur gewerkt).
Dat nu nogmaals gesteld wordt dat de launch edition of hoe ze het ook willen noemen actie t/m 31-1 loopt terwijl er nog niet eens mee gereden kan worden is ook bijzonder. Ik zal zelf eens bellen maar als de bovenstaande punten kloppen ga ik (en ik denk heel wat anderen met mij) afhaken..
Het is ook helemaal niet nodig (zelf in het verleden bij een autoimporteur gewerkt).
Dat nu nogmaals gesteld wordt dat de launch edition of hoe ze het ook willen noemen actie t/m 31-1 loopt terwijl er nog niet eens mee gereden kan worden is ook bijzonder. Ik zal zelf eens bellen maar als de bovenstaande punten kloppen ga ik (en ik denk heel wat anderen met mij) afhaken..
Waarom zou je ook moeten betalen voor pakketten die er gratis bij zitten? Dat zou toch vreselijk stom zijn? Dan pak je dus een voordeel maar moet je alsnog het gaan betalen via een andere weg, namelijk de hogere cataloguswaardie. Dan schiet je er toch niks mee op vanuit lease bekeken.
Lijkt me erg krom.
Lijkt me erg krom.
Pcies, als bijtellende leaserijder (in de hoge schijf) betaal je dan op een looptijd van 48 maanden de helft aan extra bijtelling..
Gewoon ff een prijslijst maken met een launch edition en de
Prijs zoals deze in de configurator staat en dit probleem is opgelost..
Gewoon ff een prijslijst maken met een launch edition en de
Prijs zoals deze in de configurator staat en dit probleem is opgelost..
Heb best wat kilometers gereden met ET7/ET5 en de 001, dus niet EL7, en nu gaat het wel enigszins in de 001 op rechte snelweg maar ben bij de start in die auto bijna verongelukt…. Dat systeem was pas echt levensgevaarlijk bij levering.CVD schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:50:
[...]
Software problemen op zich vind ik niet zo’n ramp maar dit was gewoon echt levens gevaarlijk
Bij NIO niet gehad dat gevoel hoewel medio begin 2023 in een ET5 de autopilot bv spontaan wel eens in de remmen ging 🤮
Heb denk dik 20.000 km afgelegd in verschillende leen et7’s en et5 touring in die 7 maanden geen van alle waren zo gevaarlijk als die el7 en waren eigenlijk gewoon prima te rijden ook op de autopilot, de service manager & technisch manager in Breukelen schrokken zich eigen kapot toen ze met onze auto op pad gingen ze hebben tot in China mee zitten kijken maar kregen het helaas gewoon niet opgelostspidertje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:39:
[...]
Heb best wat kilometers gereden met ET7/ET5 en de 001, dus niet EL7, en nu gaat het wel enigszins in de 001 op rechte snelweg maar ben bij de start in die auto bijna verongelukt…. Dat systeem was pas echt levensgevaarlijk bij levering.
Bij NIO niet gehad dat gevoel hoewel medio begin 2023 in een ET5 de autopilot bv spontaan wel eens in de remmen ging 🤮
Heb nu definitief de bevestiging gekregen in Zeist dat de waarde van de paketten niet bovenop de fiscale waarde komt, omdat het in de launch editions een waarde van 0 heeft. Dat is ook alleen maar logisch voor een autobedrijf om dit zo te doen.
Maar hoe zit dat buiten de launch editions om dan? Bijv. ik kijk ook naar een Polestar 2. Deze heeft nu ook wat dingen gratis die anders een paar duizend euro kosten. Ik ging er vanuit dat dit ook niet bij de cataloguswaarde komt want tja, ik betaal er ook niet voor. Zou vreemd zijn om dan achteraf alsnog elke maand hiervoor een x bedrag extra te moeten betalen.NAmst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:11:
Heb nu definitief de bevestiging gekregen in Zeist dat de waarde van de paketten niet bovenop de fiscale waarde komt, omdat het in de launch editions een waarde van 0 heeft. Dat is ook alleen maar logisch voor een autobedrijf om dit zo te doen.
Ligt aan de fabrikant en aan wat voor optie het is.
Maar achteraf hoef je niet een extra bedrag te betalen, maar dat was ook niet de vraag. Tenzijn er staat dat je bijvoorbeeld een software optie alleen het eerste jaar gratis krijgt bijvoorbeeld.
Bij een launch edition is het vaak tegen 0 euro en daarom komt het niet bovenop de fiscale waarde. Bij Polestar ligt het eraan of het inbegrepen is bij de editie van de auto, dan komt het niet bovenop de fiscale waarde of dat het een normale editie is en dat je er korting op krijgt nu, dan komt het wel bovenop de fiscale waarde.
Lang leve de Nederlandse belastingregels.
Maar achteraf hoef je niet een extra bedrag te betalen, maar dat was ook niet de vraag. Tenzijn er staat dat je bijvoorbeeld een software optie alleen het eerste jaar gratis krijgt bijvoorbeeld.
Bij een launch edition is het vaak tegen 0 euro en daarom komt het niet bovenop de fiscale waarde. Bij Polestar ligt het eraan of het inbegrepen is bij de editie van de auto, dan komt het niet bovenop de fiscale waarde of dat het een normale editie is en dat je er korting op krijgt nu, dan komt het wel bovenop de fiscale waarde.
Bij de Polestar is er nu een actie dat je een bestaand pakket (plus pakket) krijgt op de LR versie. Dus niet dat je bijv. 8% korting op de deal krijgt maar gewoon een bestaand pakket wat je er nu bij krijgt. Configureer je de auto dan zie je ook dat je niks betaald voor dat pakket. Dan neem ik aan dat dit hetzelfde is als bij de 7x en dat de prijs die er incl. gratis pakketten uitrolt ook de uiteindelijke fiscale waarde is.NAmst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:26:
Ligt aan de fabrikant en aan wat voor optie het is.
Ik heb ook een offerteontvangen, moet eerlijk zeggen dat het me nogal tegenviel in de maandelijkse kostenCVD schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:54:
[Afbeelding]
Deze private lease offerte net van zeekr ontvangen
/f/image/A1KRHUTkr1JtiTewXwjcnikf.png?f=fotoalbum_large)
Is dit excl brandstof voorschot?? Lijkt het wel op aangezien het private lease betreft.Royal-Roy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:53:
[...]
Ik heb ook een offerteontvangen, moet eerlijk zeggen dat het me nogal tegenviel in de maandelijkse kosten
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben_sim op 15-01-2025 11:25 ]
Zulke bedragen zijn altijd excl. brandstof, dat kan je zo uit de leaseprijs halen. Bij ons kwam de 7x LR uit op € 1.233,53 incl. elektra voorschot a €175 (35.000km / 5 jaar). Voor mij te duur. En dan heb ik al concessies gedaan op de kleur (wit ipv grijs) en de trekhaak laten vallen.Ruben_sim schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:23:
[...]
Is dit excl brandstof voorschot?? Lijkt het wel op aangezien het private lease betreft.
H'm eerlijk gezegd vrees ik ook het ergste.Royal-Roy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:53:
[...]
Ik heb ook een offerteontvangen, moet eerlijk zeggen dat het me nogal tegenviel in de maandelijkse kosten
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat onze LM voor het merk ZEEKR hele hoge lease prijzen berekend. Terwijl het 'minder' luxe broertje (volgens de marketing praat) de POLESTAR 4 in mijn geval ondanks een fiscaal 8000 hogere bedrag wel te leasen is als AWD dual motor. Terwijl voor het zuster merk ZEEKR alleen de RWD variant binnen het budget valt.
Ik vermoed daardoor dat de ZEEKR 7X als performance dan ook buiten de boot gaat vallen (aangezien die ongeveer 64.000 bruto is qua fiscale prijs.
Dit op basis van 5 jaar en 30.000 KM/J.
Polestar 4 dual motor met enige opties en lak (zo'n 8000 euro hoger in fiscaal totaal bedrag).
/f/image/eNmb4RoNLrsAZbonIImcpIcN.png?f=fotoalbum_large)
vs ZEEKR001 (ter vergelijking dit is natuurlijk geen ZEEKR 7X, maar die is nog niet zichtbaar in onze portaal).
/f/image/XziavPGpx91JBQR9x7YWDiR1.png?f=fotoalbum_large)
Nou even afwachten tot mei dan maar dan zal ik hem kunnen configureren volgens onze wagenparkbeheerder. We gaan het zien...
P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW
Welke LM is dit als ik mag vragen? Operational Lease ook, of Private Lease?vanderwolf schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:18:
[Afbeelding]
7X Long Range RWD in het wit incl winterbanden
Ik ben benieuwd wat de Zeekr 7x LR en de Performance doen qua leaseprijs o.b.v. 40.000 km en 60 maanden in de Operational Lease.
[ Voor 12% gewijzigd door Android16 op 15-01-2025 18:21 ]
Het is obv operational lease. Stuur maar even een DM als je de LM wil weten.Android16 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:17:
[...]
Welke LM is dit als ik mag vragen? Operational Lease ook, of Private Lease?
Ik ben benieuwd wat de Zeekr 7x LR en de Performance doen qua leaseprijs o.b.v. 40.000 km en 60 maanden in de Operational Lease.
Zaterdag ga ik de BYD SEALION 7 proefrijden, ben benieuwd!Juancho schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:15:
[...]
Kwam ik toevallig ook tegen. Wellicht ook een optie op de lijst.
Benieuwd of ook jij het trillen/dribbelen op een vlakke snelweg gaat ervaren.. Om die reden kijk ik nu naar de Zeekr.Juancho schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:49:
[...]
Zaterdag ga ik de BYD SEALION 7 proefrijden, ben benieuwd!
Goed dat je het zegt, dan kan ik er rekening mee houden. Ik had deze BYD altijd al op de lijst maar tot nu toe afgehouden omdat ik de WLTP wel heel matig vind hoor. Uit die 91,3 kWh accu maar 502 km WLTP kunnen persen is wel erg karig. En ik begrijp dat ook niet zo goed, was BYD niet juist een bedrijf dat zich expert noemt op gebied van accu's? Wat mij betreft had dat echt minimaal 600km WLTP moeten zijn.vanderwolf schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:02:
[...]
Benieuwd of ook jij het trillen/dribbelen op een vlakke snelweg gaat ervaren.. Om die reden kijk ik nu naar de Zeekr.
Maandag 27 een half uurtje gepland staan om de auto te bekijken in amaterdam.
Actie extra pakketten loopt tot einde vd maand.
Ondanks nog niet in de configurator, kan alphabet wel een berekening maken. Daar zijn ze nu mee bezig.
Ben benieuwd..
Actie extra pakketten loopt tot einde vd maand.
Ondanks nog niet in de configurator, kan alphabet wel een berekening maken. Daar zijn ze nu mee bezig.
Ben benieuwd..
Heb ik van een salesmedewerkers van Zeekrbullseye1977 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:57:
[...]
Kan je aangeven waar deze informatie vandaan komt? Voor 31jan is wel een hele kleine window wanneer de prijzen nog niet eens goed bij de leasemaatschappijen liggen.
Voor mensen die model Y ook nog als optie hadden: deze gaat in long range ook 61k kosten..!
Ik kom uit op 1380e voor de performance incl brandstof (en laadpaal) 30k/60mnd.
Via zeekr 1030 excl brandstof/laadpaal.
Wat vinden jullie daar van?
[ Voor 23% gewijzigd door Ruben_sim op 16-01-2025 17:04 ]
Heel erg duur. Ik heb de long range SM laten berekenen en dan zelfs al de trekhaak laten vallen en ook de extra betaalde kleur laten vallen. Kreeg ik een offerte van: € 1.233,53 per maand inclusief het voorschot.Ruben_sim schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:02:
Ik vind dat echt enorm hoog.
Kijkend naar de catalogus waarde, erg hoog inderdaad.
Qua lease vergelijkbaar met kalere en langzamere ix3 en q6. Welke op hun beurt pm duurder zijn wegens een hogere bijtelling..
Qua lease vergelijkbaar met kalere en langzamere ix3 en q6. Welke op hun beurt pm duurder zijn wegens een hogere bijtelling..
maar een stuk goedkoper in de lease dan de 7x...magicnl schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:56:
Voor mensen die model Y ook nog als optie hadden: deze gaat in long range ook 61k kosten..!
ik vind de prijzen serieus hoog wat ik zo zie. het past bij mij wel in de schaal, ik weet echter niet of ik dit merk wel mag leasen
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Nog een prijs binnen - Operational Lease 48mnd-35k/km - Eigen risk 136Euro - Geen vervangend vervoer
Zeekr 7X (5-d) 100kWh ev long range rwd 310kW aut - White met Trekhaak
Lease 1093,88
Energie 178,16
Totaal 1272,04Euro
Afschrijving en rente Ja
Afleverkosten Ja
Houderschapsbelasting Ja
Onderhoud en reparatie Ja
Vervangen van banden Ja
Vervangen van winterbanden Ja
Wa- en Casco verzekering Ja
Vervangend vervoer Nee
Pechhulpverlening Ja
Brandstofpas Ja
-Laadpas EU en tankpas NL MTC
Aanvullende verzekeringen:
-Schade verzekering inzittenden
Zeekr 7X (5-d) 100kWh ev long range rwd 310kW aut - White met Trekhaak
Lease 1093,88
Energie 178,16
Totaal 1272,04Euro
Afschrijving en rente Ja
Afleverkosten Ja
Houderschapsbelasting Ja
Onderhoud en reparatie Ja
Vervangen van banden Ja
Vervangen van winterbanden Ja
Wa- en Casco verzekering Ja
Vervangend vervoer Nee
Pechhulpverlening Ja
Brandstofpas Ja
-Laadpas EU en tankpas NL MTC
Aanvullende verzekeringen:
-Schade verzekering inzittenden
De afspraak die ik gepland heb staan is in Amsterdam. Naar mijn weten is de auto niet zonder afspraak te bezichtigen.bullseye1977 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:06:
Weet iemand of de 7x al te zien is in Adam of Zeist? En dan bedoel ik gewoon naar binnen lopen ergens i.p.v. afspraak maken.
Misschien off topic. Ik loop nu op de Brussel Car Salon rond en ben behoorlijk onder de indruk van de nieuwe Hongqi E-HS7.
https://www.hongqi.nl/modellen/ehs7
Super complete Launch Edition compleet in zwart voor 59.9Keur. Qua maten vergelijkbaar met de 7X.
Hij komt eerdaags beschikbaar in NL.
:strip_exif()/f/image/lPUizKM7UU4q9oPuOSsYexMR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f1QREGtdiPGZ722oVvhaeytW.jpg?f=fotoalbum_large)
Super complete Launch Edition compleet in zwart voor 59.9Keur. Qua maten vergelijkbaar met de 7X.
:strip_exif()/f/image/lPUizKM7UU4q9oPuOSsYexMR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f1QREGtdiPGZ722oVvhaeytW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dZI1WQJaRZmPZoqFPTR2qayK.jpg?f=fotoalbum_large)
Is wel iets duurder dan de Zeekr 7x.WizzyBrown schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:18:
Misschien off topic. Ik loop nu op de Brussel Car Salon rond en ben behoorlijk onder de indruk van de nieuwe Hongqi E-HS7.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gezien het verbruik bij de e-hs9 (350km met een 100kWh batterij), zou ik het toch vermijden.
Denk dat je nu met een 111kWh batterij ook maar max 450-500km haalt.
Hij is goedkoper dan de Zeekr 7x Long Range na 31 Jan.....
Leaseprijs bepaalt Zeekr niet zelf, dat doen de leasemaatschappijen.Juancho schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:11:
Ik denk trouwens dat de Zeeker 7x zich echt te hoog in de markt zet. Ik heb meerdere collega's die net als mij erg uitkeken naar deze wagen als volgende leasebak maar de leaseprijs is echt bovengemiddeld hoog. En dan zitten er nu dus al gratis pakketten bij. Kan je nagaan wat het gaat kosten als je dat ook nog moet gaan betalen. Dan schiet de leaseprijs flink omhoog.
Ik kan me niet voorstellen dat daar geen verlaging in gaat komen eigenlijk.
Die calculeren blijkbaar een bedroevende restwaarde in, waardoor de leaseprijzen enorm hoog zijn. Aan Tesla hebben de leasemaatschappijen zich in 2019-2020 in ieder geval enorm vergaloppeerd plus de algemene EV inruilwaarde is bedroevend, dus ze zullen wel hoog inzetten om ze liefst überhaupt niet in de lease nemen.
De nieuwprijzen zijn onvoorspelbaar, de restwaarde is onvoorspelbaar, de wegenbelasting (wordt wel doorberekend waarschijnlijk maar oké) is onvoorspelbaar, etc. etc.
Zeekr zelf probeert gewoon een goede auto voor een prima prijs te verkopen.
Ik lease niet, maar koop. En vind het aanbod op papier best interessant dus ik blijf het even volgen.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
H'm 1380 euries, bedankt ik zit ook vast aan een 60 Mnd / 30 K/J contract. Ik denk dat ik niet eens hoef te wachten totdat de ZEEKR 7X AWD in mei zichtbaar wordt in onze portaal.Ruben_sim schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:02:
Volgend weekend heb ik een dubbele proefrit eerst met de NIO ET5 in de ochtend en in de middag met de BYD seal AWD excellence. (met name de ET5 verbaast me dat die dan weer wel in de lease past). De ZEEKR 7X stond als 1 op mijn shortlist. Ik hou het nog (tegen beter weten in) nog wel in gaten rond mei.
Ik ben vandaag in Zeist geweest voor een bezichtiging van de 7X maar wat een mooie auto is het.
Helaas mag ik geen foto's publiceren vanwege de "Sneak" preview.
Mooie lijnen en goed interieur. Automatische deuren, automatisch instellingen en profiel keuze afhankelijk van de bestuurder (via gezichtsherkenning).
de Performance/Long Range versies worden begin Juni geleverd en de verkoper melde dat de acties (tot 31-01) waarschijnlijk worden verlengd.
Maar ik ben om !! Gelijk een offerte aangevraagd met inruil van mijn huidige auto (Polestar 2)
Helaas mag ik geen foto's publiceren vanwege de "Sneak" preview.
Mooie lijnen en goed interieur. Automatische deuren, automatisch instellingen en profiel keuze afhankelijk van de bestuurder (via gezichtsherkenning).
de Performance/Long Range versies worden begin Juni geleverd en de verkoper melde dat de acties (tot 31-01) waarschijnlijk worden verlengd.
Maar ik ben om !! Gelijk een offerte aangevraagd met inruil van mijn huidige auto (Polestar 2)
May the force be with you !
Dat begint ergens op te lijken.. (en valt ook binnen budget hier)MM19 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:09:
1005 Long range zwart 60 maanden 30.000 km
Wat een bizar verschil dan zeg. Ik neem tenminste aan dat dit excl brandstofvoorschot is? Nu is dat laatste natuurlijk per bedrijf verschillend maar dan nog zit er als ik naar mijn werkgever/leasemaatschappij een gat tussen van zo'n 200 euro.... Welke leasemaatschappij als ik mag vragen?MM19 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:09:
1005 Long range zwart 60 maanden 30.000 km
Ik vind hem ook erg duur! voor nu blijven we nog even doorrijden met de i5 en gaan binnenkort even proefrijden met de nieuwe Porsche macan electric kwa prijs vergelijkbaar met de i5Royal-Roy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:53:
[...]
[Afbeelding]
Die zal toch niet goedkoper zijn?CVD schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:20:
[...]
Ik vind hem ook erg duur! voor nu blijven we nog even doorrijden met de i5 en gaan binnenkort even proefrijden met de nieuwe Porsche macan electric kwa prijs vergelijkbaar met de i5
Ik denk dat dit de enige juiste constatering is, ik was vorig jaar al op zoek naar een nieuwe lease auto en ik had er toen denk ik 1 moeten nemen want de prijzen van alle modellen zijn drastisch omhoog gegaan tov vorig jaarJanHenk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:57:
[...]
Leaseprijs bepaalt Zeekr niet zelf, dat doen de leasemaatschappijen.
Die calculeren blijkbaar een bedroevende restwaarde in, waardoor de leaseprijzen enorm hoog zijn. Aan Tesla hebben de leasemaatschappijen zich in 2019-2020 in ieder geval enorm vergaloppeerd plus de algemene EV inruilwaarde is bedroevend, dus ze zullen wel hoog inzetten om ze liefst überhaupt niet in de lease nemen.
De nieuwprijzen zijn onvoorspelbaar, de restwaarde is onvoorspelbaar, de wegenbelasting (wordt wel doorberekend waarschijnlijk maar oké) is onvoorspelbaar, etc. etc.
Zeekr zelf probeert gewoon een goede auto voor een prima prijs te verkopen.
Ik lease niet, maar koop. En vind het aanbod op papier best interessant dus ik blijf het even volgen.
Oohw en ik heb de Zeekr 7X ook in het echt gezien vandaag en ik was zeekr
onder de indruk, mooie auto heerlijke stoelen groot scherm en goede achterbank, nu alleen nog een goede offerte van mijn eigen LM zien te krijgen en dan zou het toch een goede kanshebber zijn.
Zowel onze huidige i5 xdrive touring als de Porsche Macan zijn duurder dan de zeekr maar dat is appels en peren vergelijken.. als je het mij vraagt
Dat snap ik, maar die prijzen komen wel ergens vandaan natuurlijk. En als jij als relatief nieuw merk de Europese markt op wil zal je iets met je prijzen moeten doen. Want ik vind de Zeekr 7x behoorlijk fors aan de prijs, even los van de leaseprijs he. Tel daarbij alle nieuwe regels en wetten bij op en het feit dat Chinese merken toch ook wel zien en snappen dat ze zich nog moeten bewijzen om een goede reputatie te krijgen... voila. Dan zou je wellicht ter compensatie de prijzen van de wagen zelf wat omlaag moeten schroeven, het betaalbaarder te maken voor de Europese markt en zo een naam opbouwen.JanHenk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:57:
[...]
Leaseprijs bepaalt Zeekr niet zelf, dat doen de leasemaatschappijen.
Op de Zeekr website is de leaseprijs calculator stuk. Meer mensen last van?
Ik wacht nog op de eindofferte, dit is wat de calculator zegt, zodra ik de offerte heb laat ik het je weten (ex brandstof idd)Juancho schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:41:
[...]
Wat een bizar verschil dan zeg. Ik neem tenminste aan dat dit excl brandstofvoorschot is? Nu is dat laatste natuurlijk per bedrijf verschillend maar dan nog zit er als ik naar mijn werkgever/leasemaatschappij een gat tussen van zo'n 200 euro.... Welke leasemaatschappij als ik mag vragen?
Vanmorgen ook even gekeken in Zeist. De actie van opties zonder meerprijs zou toch echt alleen maar voor de early adapters zijn t/m 31 jan as. Ook nu (ongevraagd) de bevestiging dat deze niet fiscaal meetellen. In het echt absoluut een fraaie auto!
Helaas geen info over de 36,2” HUD. Was benieuwd hoe dat er in het echt zou uitzien. Enige minpunt wat mij nu opviel is het zicht naar achteren. Die achterruit is qua bruikbare hoogte voor het zicht erg smal in de hoogte.
De getoonde auto was in het grijs metallic. Op de brochure zit daar een mooie wat bronze gloed in wat ik aantrekkelijk vind maar in het echt is het wel meer gewoon grijs metallic. Dan wordt het voor mij de keuze tussen wit of groen maar dat is heel persoonlijk. Materialen voelen ook erg goed aan. Verwacht wordt dat bijv Ayens volgende week hun prijzen bekend zullen maken na een introductie event. Dan hak ik de knoop door wat het worden gaat.
Mocht de 31/1 datum niet haalbaar zijn dan is er een mogelijkheid om de auto zelf te bestellen met de 300 aanbetaling. Indien de leasebestelling binnenkomt op dezelfde berijdersnaam dan krijg je jouw aanbetaling terug werd mij verteld. Voor sommige mensen wellicht een mogelijkheid om zeker te zijn van de actie maar zelf verwacht ik dat de actie er straks ook nog wel gaat zijn..
Helaas geen info over de 36,2” HUD. Was benieuwd hoe dat er in het echt zou uitzien. Enige minpunt wat mij nu opviel is het zicht naar achteren. Die achterruit is qua bruikbare hoogte voor het zicht erg smal in de hoogte.
De getoonde auto was in het grijs metallic. Op de brochure zit daar een mooie wat bronze gloed in wat ik aantrekkelijk vind maar in het echt is het wel meer gewoon grijs metallic. Dan wordt het voor mij de keuze tussen wit of groen maar dat is heel persoonlijk. Materialen voelen ook erg goed aan. Verwacht wordt dat bijv Ayens volgende week hun prijzen bekend zullen maken na een introductie event. Dan hak ik de knoop door wat het worden gaat.
Mocht de 31/1 datum niet haalbaar zijn dan is er een mogelijkheid om de auto zelf te bestellen met de 300 aanbetaling. Indien de leasebestelling binnenkomt op dezelfde berijdersnaam dan krijg je jouw aanbetaling terug werd mij verteld. Voor sommige mensen wellicht een mogelijkheid om zeker te zijn van de actie maar zelf verwacht ik dat de actie er straks ook nog wel gaat zijn..
Vandaag was ik toevallig in Amsterdam en daar geïnformeerd. Ze verwachten de 7X halverwege maart ipv begin februari in de showroom te hebben staan.
Toevallig stond in de parkeergarage van de Stopera een camouflagemodel uit Zweden geparkeerd. Ze zijn dus in Nederland momenteel de testrits aan het maken. Gaf wel een beeld qua grote, maar verder is alles afgeplakt, inclusief interieur. Helaas vergeten foto's te maken, maar mocht iemand in de buurt zijn (direct naast de ingang en parkeerautomaat bij het plein)
Toevallig stond in de parkeergarage van de Stopera een camouflagemodel uit Zweden geparkeerd. Ze zijn dus in Nederland momenteel de testrits aan het maken. Gaf wel een beeld qua grote, maar verder is alles afgeplakt, inclusief interieur. Helaas vergeten foto's te maken, maar mocht iemand in de buurt zijn (direct naast de ingang en parkeerautomaat bij het plein)
Ik ga morgen ook even kijken in Zeist nu hij daar dus staat? De knoop kan ik deze week doorhakken en bestellen dan heb ik de opties er toch nog bij. Zou me niets verbazen als deze actie gewoon verlengd wordt. Ze maken het liefts zoveel mogelijk dezeflde auto's op de productie lijn. Ik denk dat ze zoveel mogelijk orders proberen binnen te slepen en dus rekenen op de FOMO.vanderwolf schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:55:
Vanmorgen ook even gekeken in Zeist. De actie van opties zonder meerprijs zou toch echt alleen maar voor de early adapters zijn t/m 31 jan as. Ook nu (ongevraagd) de bevestiging dat deze niet fiscaal meetellen. In het echt absoluut een fraaie auto!
Voor mij is de 7x ook echt een van de top kandidaten voor een nieuw auto. Ik heb nu een model 3, en wil de komende maanden een beslissing nemen. Deze zeekr is gewoon heel mooi. Ik zou zonder problemen de 7x overwegen, ook al is het maar om een paar jaar aan te kijken hoe Chinese auto’s zich in de praktijk ontwikkelen op software gebied (en service). Las ik nou goed dat iemand zei, dat de front LED bar in de EU vervangen wordt voor een plastic ‘plaat’, en de de schermen voor de achter passagiers niet aanwezig zijn in onze versie? Ik kan het even niet meer terug vinden. Is iemand in Zeist geweest en misschien opgevallen of hij afwijkt van de versie die we nu overal online tegen komen?
De Europese 7x versies hebben dat idd allemaal niet. Ook geen LIDAR.
Led bar is inderdaad niet toegestaan in nl (eu?). Inderdaad jammer en vraag mij af hoe dit het design / looks veranderd, vooral in het donker. Auto heeft wel gewoon matrix led koplampen, dus is meer een gimmicks. Enkele reviews geven ook aan dat de bar optioneel is in (sommige) Aziatische landen. Waarom lidar er niet op zit is mij onduidelijk. Is dit ook regelgeving? Betekent dit dat er ook helemaal geen self driving mogelijkheden zullen zijn, los van lane assist, adaptive cruise control en iets van hulp bij banen wisselen.mauwz schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:11:
Voor mij is de 7x ook echt een van de top kandidaten voor een nieuw auto. Ik heb nu een model 3, en wil de komende maanden een beslissing nemen. Deze zeekr is gewoon heel mooi. Ik zou zonder problemen de 7x overwegen, ook al is het maar om een paar jaar aan te kijken hoe Chinese auto’s zich in de praktijk ontwikkelen op software gebied (en service). Las ik nou goed dat iemand zei, dat de front LED bar in de EU vervangen wordt voor een plastic ‘plaat’, en de de schermen voor de achter passagiers niet aanwezig zijn in onze versie? Ik kan het even niet meer terug vinden. Is iemand in Zeist geweest en misschien opgevallen of hij afwijkt van de versie die we nu overal online tegen komen?
Aangezien de LM van mijn werkgever (movability.eu) via een portaal werkt en volgens de wagenparkbeheerder de ZEEKR 7X pas eind april gaat tonen.
Heb ik maar even gebruik gemaakt van de MultiLease configurator om in ieder geval enige indicatie te krijgen. Al moet ik wel zeggen dat tot nu toe movability voor ZEEKR hele hoge lease prijzen lijkt te rekenen.
Maar doe je voordeel er eventueel mee. Ik heb geen ervaring met MultiLease maar hun configurator lijkt in ieder geval redelijk compleet en redelijk aan te sluiten op de prijzen die door andere forum leden reeds zijn genoemd.
Ik hou in ieder geval nog steeds de hoop om mijn gewenste configuratie te kunnen scoren. Fingers crossed!
/f/image/ozEMDajH2eW8CaJxZW8P7EEp.png?f=fotoalbum_large)
De prijs is zo te zien exclusief brandstof prijzen.
Heb ik maar even gebruik gemaakt van de MultiLease configurator om in ieder geval enige indicatie te krijgen. Al moet ik wel zeggen dat tot nu toe movability voor ZEEKR hele hoge lease prijzen lijkt te rekenen.
Maar doe je voordeel er eventueel mee. Ik heb geen ervaring met MultiLease maar hun configurator lijkt in ieder geval redelijk compleet en redelijk aan te sluiten op de prijzen die door andere forum leden reeds zijn genoemd.
Ik hou in ieder geval nog steeds de hoop om mijn gewenste configuratie te kunnen scoren. Fingers crossed!
/f/image/ozEMDajH2eW8CaJxZW8P7EEp.png?f=fotoalbum_large)
De prijs is zo te zien exclusief brandstof prijzen.
Kwam zojuist onderstaand filmpje tegen. Daar is de auto goed te zien zonder de led bar. Ziet er alsnog erg nice uit naar mijn mening.
Verder vergelijk van niks natuurlijk...
YouTube: Zeekr 7X vs. Porsche Macan: Is the Zeekr Really the Better Choice? #car
Verder vergelijk van niks natuurlijk...
YouTube: Zeekr 7X vs. Porsche Macan: Is the Zeekr Really the Better Choice? #car
Als je ook benieuwd bent naar de HUD functie dan check deze video vanaf 50:05 YouTube: ZEEKR极氪7X,不服不行,还是这家会造车【YYP车评】
Geen idee wat het mannetje allemaal verteld en de ondertiteling helpt ook niet maar de beelden geven iig weer wat er zoal getoond wordt 😃
Geen idee wat het mannetje allemaal verteld en de ondertiteling helpt ook niet maar de beelden geven iig weer wat er zoal getoond wordt 😃
Vandaag even achter het doek gekeken in Zeist. Had hoge verwachtingen en was bang dat de auto in het echt mogelijk zou tegenvallen.
In tegendeel, erg blij met wat ik aantrof. Erg mooie auto.
Moet nog wat beter kijken naar de kwaliteit vd camara. Hud gezien en zag er prima uit. Volgens mij vertelde de verkoper dat de camara beelden ook in het EU model getoond worden in de hub.(zal dit maandag nog even navragen als ik de auto in Amsterdam zie).
Nog geen support voor YouTube en Netflix.
In tegendeel, erg blij met wat ik aantrof. Erg mooie auto.
Moet nog wat beter kijken naar de kwaliteit vd camara. Hud gezien en zag er prima uit. Volgens mij vertelde de verkoper dat de camara beelden ook in het EU model getoond worden in de hub.(zal dit maandag nog even navragen als ik de auto in Amsterdam zie).
Nog geen support voor YouTube en Netflix.
Afgelopen weekend vertelden ze dat het tot maart duurt tot de auto in Amsterdam staat. Of bedoel je een andere locatie dan op het Rokin?Ruben_sim schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:36:
(zal dit maandag nog even navragen als ik de auto in Amsterdam zie).
Ik heb de 27ste een afspraak in Amsterdam. Dat is dezelfde auto als nu in Zeist staat.mailis schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:07:
[...]
Afgelopen weekend vertelden ze dat het tot maart duurt tot de auto in Amsterdam staat. Of bedoel je een andere locatie dan op het Rokin?
Zojuist even binnengelopen in Zeist. In een afgesloten deel is de 7x te bewonderen. Daar staat de performance versie met de automatische deuren in het donker grijs. Auto ziet er heel mooi uit van binnen en van buiten. De zwarte balk is niet heel storend aan de voorkant. De HUD was ook te zien maar ik zag alleen een P van de parkeerstand. De pakketen zijn inderdaad nu gratis. Hij vertelde mij dat de eerste modellen alleen maar met deze pakketen worden geleverd dus mijn gevoel is dat je je ook geen versie kan bestellen zonder de pakketten. De trekhaak wordt later gemonteerd dus de pakketten en trekhaak zijn niet terug te zien in de bijtelling. Mijn keus is gemaakt ik ga de bestelling in gang zetten dan hopen op levering zsm. Wanneer zsm is dat is nog effe onduidelijk. Mijn lease loopt af op 1 april misschien dat er nog een paar maandjes verlengt kan worden.
De zwarte balk vind ook inderdaad ook niet/minder storend.bullseye1977 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:10:
Zojuist even binnengelopen in Zeist. In een afgesloten deel is de 7x te bewonderen. Daar staat de performance versie met de automatische deuren in het donker grijs. Auto ziet er heel mooi uit van binnen en van buiten. De zwarte balk is niet heel storend aan de voorkant. De HUD was ook te zien maar ik zag alleen een P van de parkeerstand. De pakketen zijn inderdaad nu gratis. Hij vertelde mij dat de eerste modellen alleen maar met deze pakketen worden geleverd dus mijn gevoel is dat je je ook geen versie kan bestellen zonder de pakketten. De trekhaak wordt later gemonteerd dus de pakketten en trekhaak zijn niet terug te zien in de bijtelling. Mijn keus is gemaakt ik ga de bestelling in gang zetten dan hopen op levering zsm. Wanneer zsm is dat is nog effe onduidelijk. Mijn lease loopt af op 1 april misschien dat er nog een paar maandjes verlengt kan worden.
Gefeliciteerd, welke uitvoering en kleur gaat het worden?
Vanwege de waardeloze restwaarde bepaling (welke zorgt voor hoge lease bedragen) zit ik te denken aan een financial lease constructie i.p.v. Operational Lease. Onderhoud is de eerste 5 jaar bij een electrische auto toch nihil. Wat is jullie idee hier bij? Natuurlijk moet je dan zelf nog wel zorgdragen voor de MBR en verzekering maar het scheelt in de maandelijkse kosten behoorlijk. Ik zat te denken aan 10% aanbetaling en 0% restwaarde bij einde lease contract.
De longrange rwd in het wit met trekhaakRuben_sim schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:15:
[...]
De zwarte balk vind ook inderdaad ook niet/minder storend.
Gefeliciteerd, welke uitvoering en kleur gaat het worden?
Zakelijk lease valt inderdaad nog mee met 3,99% rente (inflatie is tegenwoordig ook al zoiets).Android16 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:44:
Vanwege de waardeloze restwaarde bepaling (welke zorgt voor hoge lease bedragen) zit ik te denken aan een financial lease constructie i.p.v. Operational Lease. Onderhoud is de eerste 5 jaar bij een electrische auto toch nihil. Wat is jullie idee hier bij? Natuurlijk moet je dan zelf nog wel zorgdragen voor de MBR en verzekering maar het scheelt in de maandelijkse kosten behoorlijk. Ik zat te denken aan 10% aanbetaling en 0% restwaarde bij einde lease contract.
Je bent dan net zoveel kwijt als operational lease (incl verzekering en wegenbelasting)
Onderhoud weet ik niet bij een Zeekr, maar daar hebben ze ook pakketten voor (10 jaar onderhoud voor €3000, je kan ook 6 jaar nemen voor €1700)
Wat ik echter zou doen is % aanbetalen wat jij kan/wilt en 20% slottermijn (ongeveer €10.000). Restwaarde kan niet zo shit zijn dat het na 5 jaar geen €10.000 meer waard is. Als je kijkt naar andere EV's zie je ook dat ze snel dalen tot €17000 - 20.000 en dan daar een beetje blijven hangen (iPace en Etron).
Wellicht al gezien maar dit filmpje geeft een goed beeld: YouTube: 2025 Zeekr 7X Appearance Black Interior Dynamic Auto Show Video
Shortlist gemaakt met Polestar 3, Audi Etron A6 avant en de 7x. Ik rij nu in een iX3. Ik vind de 1e 2 auto's mooier maar het het verschil in prijs, performance en opties met deze twee is in mijn ogen bizar groot waardoor ik de 7X heel serieus overweeg.
Net een blok van een half uur in A'dam geboekt om te auto te bezichtigen. Nog ff nagevraagd en gratis pakket op performance en long range geldt alleen nog deze maand.
Shortlist gemaakt met Polestar 3, Audi Etron A6 avant en de 7x. Ik rij nu in een iX3. Ik vind de 1e 2 auto's mooier maar het het verschil in prijs, performance en opties met deze twee is in mijn ogen bizar groot waardoor ik de 7X heel serieus overweeg.
Net een blok van een half uur in A'dam geboekt om te auto te bezichtigen. Nog ff nagevraagd en gratis pakket op performance en long range geldt alleen nog deze maand.
[ Voor 23% gewijzigd door DAG16 op 21-01-2025 12:37 ]
Wat mij opviel is dat het eu model (anders dan in bovenstaand filmpje) zwarte speaker grills heeft in het dak achter. De 2 in de a-style en midden op het dashboard zijn wel zilverkleurig.
Jullie LM werkt met dezelfde configurator als wij doen. De 7X is daarin al te configureren. Als je hem niet ziet, betekent het dat hij buiten jouw leasebudget valt. Kun je ook bij je wagenparkbeheerder terecht als hij aangeeft dat je hem vanaf mei kunt configureren, weet je in ieder geval dat je leasebudget verruimd gaat worden ;-).dutchman666 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:24:
[...]
Nou even afwachten tot mei dan maar dan zal ik hem kunnen configureren volgens onze wagenparkbeheerder. We gaan het zien...
Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat
Elke keer zeg ik weer tegen mezelf, de auto wordt te duur en je moet een keer een grens trekken. Maarja, dan lees ik jullie verhalen weer...
. Lastig. Maar hij valt nu netto zo'n €80,-- p/m uit van wat ik eigenlijk wil betalen. En dan houd ik al iets rekening met iets meer budget want tja, auto's zijn duurder dan 5 jaar terug. Hopelijk zakt de prijs nog wat zonder dat de gratis pakketten vervallen maar die kans is denk ik nihil
.
Ik ben dan bang van niet. Mijn max lease bedrag ex brandstof is 1125. En ik zie echter alleen de ZEEKR X , en de ZEEKR001 staan in de filter voor het merk ZEEKR.RobBouman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:42:
[...]
Jullie LM werkt met dezelfde configurator als wij doen. De 7X is daarin al te configureren. Als je hem niet ziet, betekent het dat hij buiten jouw leasebudget valt. Kun je ook bij je wagenparkbeheerder terecht als hij aangeeft dat je hem vanaf mei kunt configureren, weet je in ieder geval dat je leasebudget verruimd gaat worden ;-).
Ik kan in ieder geval wel informeren waarom andere klanten wel in staat zijn om de ZEEKR 7X auto te configureren. Want ik zou toch verwachten dat ik in ieder geval toch wel de RWD variant zou moeten kunnen zien.
Die kans schat ik ook laag in. Ik had immers al contact opgenomen voor je met Zeekr over eventuele kortingen, maar vooralsnog komt er op de 7X geen enkel ondersteuning.Juancho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:56:
Elke keer zeg ik weer tegen mezelf, de auto wordt te duur en je moet een keer een grens trekken. Maarja, dan lees ik jullie verhalen weer.... Lastig. Maar hij valt nu netto zo'n €80,-- p/m uit van wat ik eigenlijk wil betalen. En dan houd ik al iets rekening met iets meer budget want tja, auto's zijn duurder dan 5 jaar terug. Hopelijk zakt de prijs nog wat zonder dat de gratis pakketten vervallen maar die kans is denk ik nihil
.
Zodra de pakketten erbij komen, zal de leaseprijs stijgen als gevolg van de hogere investering.
Grootste impact is de restwaarde inschatten, maar dan kom je toch op het gebied - zonder te discrimineren - dat het een Chinees model is. We zijn daar is ons land wat huiverig mee.
Is dat budget op basis van 60 maanden met 30.000 km per jaar? Dan is dat nog wel te realiseren, vooral nu met die pakketten. Die tellen immers niet mee in je fiscale waarde en ook niet in de investering. Beetje afhankelijk van hoeveel eigen risico en welke componenten je hebt, maar ik zou het belletje wagen.dutchman666 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:14:
[...]
Ik ben dan bang van niet. Mijn max lease bedrag ex brandstof is 1138. En ik zie echter alleen de ZEEKR X , en de ZEEKR001 staan in de filter voor het merk ZEEKR.
Als hij niet in je online configurator naar voren komt, kan dat ook komen omdat hij er 2,- of 30- per maand boven zit. Dat systeem, als je niet mag overschrijden, is simpelweg zo resoluut.
Wat is jullie voorschot dan? Want ik zou de 7x kunnen krijgen voor € 1.233,53 per maand incl. voorschot (zij mij een extra eigen bijdrage opleveren van €176,03). Gaat dan om een RWD, witte standaardkleur en geen trekhaak.dutchman666 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:14:
[...]
Ik ben dan bang van niet. Mijn max lease bedrag ex brandstof is 1125. En ik zie echter alleen de ZEEKR X , en de ZEEKR001 staan in de filter voor het merk ZEEKR.
Ik kan in ieder geval wel informeren waarom andere klanten wel in staat zijn om de ZEEKR 7X auto te configureren. Want ik zou toch verwachten dat ik in ieder geval toch wel de RWD variant zou moeten kunnen zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 21-01-2025 16:32 ]
Het is inderdaad op basis van 60 maanden met 30.000 km. Het bizarre van deze portaal is dat ik wel een AWD Polestar 4 (fiscaal 71.000) mag kiezen en bestellen (staat tussen de andere 5 opties in). Maar blijkbaar kan ik ZEEKR 7X niet eens zien, ook niet als RWD? Ik heb in ieder geval een vraag uitgezet hoe dit precies werkt via de email contact service. Even afwachten dus.RobBouman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:28:
[...]
Is dat budget op basis van 60 maanden met 30.000 km per jaar? Dan is dat nog wel te realiseren, vooral nu met die pakketten. Die tellen immers niet mee in je fiscale waarde en ook niet in de investering. Beetje afhankelijk van hoeveel eigen risico en welke componenten je hebt, maar ik zou het belletje wagen.
Als hij niet in je online configurator naar voren komt, kan dat ook komen omdat hij er 2,- of 30- per maand boven zit. Dat systeem, als je niet mag overschrijden, is simpelweg zo resoluut.
Dan hebben ze de restwaarde óf echt lager dan 't gemiddelde van de markt staan of nog helemaal niet gevuld. In beide gevallen heeft dat impact op je leasetarief (want hoe lager de restwaarde, hoe hoger de afschrijving en dus hoe hoger je leasetarief) waardoor hij simpelweg buiten je leasebudget valt en dus niet weergegeven wordt.dutchman666 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:40:
[...]
Het is inderdaad op basis van 60 maanden met 30.000 km. Het bizarre van deze portaal is dat ik wel een AWD Polestar 4 (fiscaal 71.000) mag kiezen en bestellen (staat tussen de andere 5 opties in). Maar blijkbaar kan ik ZEEKR 7X niet eens zien, ook niet als RWD? Ik heb in ieder geval een vraag uitgezet hoe dit precies werkt via de email contact service. Even afwachten dus.
Hoi Juancho ik heb geen idee wat het voorschot is omdat ik de auto niet te zien krijg in geen enkele variant.Juancho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:31:
[...]
Wat is jullie voorschot dan? Want ik zou de 7x kunnen krijgen voor € 1.233,53 per maand incl. voorschot (zij mij een extra eigen bijdrage opleveren van €176,03). Gaat dan om een RWD, witte standaardkleur en geen trekhaak.
Maar de portaal staat redelijk ruim geconfigureerd want dit is een van de 5 opties die dan wel weer mogen. Nou ik wacht maar even af. Zaterdag gaan vrouw lief en ik in ieder geval een proefrit maken met de NIO ET5 de nummer 2 op de lijst. En ik ga toch pas ergens in mei bestellen omdat mijn P2 nog tot augustus loopt qua contract.
/f/image/WUjSl9A84Al7bAfWwr2MAyfc.png?f=fotoalbum_large)
Ah, ja het voorschot staat bij ons vast, voor iedereen die leased dus en niet per leaseauto verschillend. Het kan evt. ook nog zijn dat de 7x nog niet zichtbaar is voor jou omdat jullie LM deze nog niet kan inzien. Dan heeft het niks met je mogelijkheden te maken lijkt me.dutchman666 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:51:
[...]
Hoi Juancho ik heb geen idee wat het voorschot is omdat ik de auto niet te zien krijg in geen enkele variant.
Maar de portaal staat redelijk ruim geconfigureerd want dit is een van de 5 opties die dan wel weer mogen. Nou ik wacht maar even af. Zaterdag gaan vrouw lief en ik in ieder geval een proefrit maken met de NIO ET5 de nummer 2 op de lijst. En ik ga toch pas ergens in mei bestellen omdat mijn P2 nog tot augustus loopt qua contract.
Ze werken met dezelfde partij als wij doen, dus dat lijkt mij sterk. Jij herkent het portaal waarin hij kijkt ook wel. Maar wie weet.Juancho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:55:
[...]
Ah, ja het voorschot staat bij ons vast, voor iedereen die leased dus en niet per leaseauto verschillend. Het kan evt. ook nog zijn dat de 7x nog niet zichtbaar is voor jou omdat jullie LM deze nog niet kan inzien. Dan heeft het niks met je mogelijkheden te maken lijkt me.
Hoe zou te verklaren zijn dat deze 7x met echtwel betere specs en modernere techniek dan de in NL verkrijgbare 001 toch duurder is in de lease?
Ik zie de 001 op directlease staan voor 1025 bij 60mnd/30k km, met een cataloguswaarde van 59.450, dat loopt toch ook scheef dan?
De long range RWD 7X is 4000 euro goedkoper en zou dan duurder in lease zijn?
Ik zie de 001 op directlease staan voor 1025 bij 60mnd/30k km, met een cataloguswaarde van 59.450, dat loopt toch ook scheef dan?
Hi,
Hier ook super geïnteresseerd in de nieuwe zeekr 7x om zakelijk te gaan leasen als vervanger van de huidige Polestar 2.
Heb zo snel niet terug kunnen lezen, maar iemand al geïnformeerd bij Alphabet leasemaatschappij of je de auto al kunt calculeren qua leaseprijs?
Gr Tom
Hier ook super geïnteresseerd in de nieuwe zeekr 7x om zakelijk te gaan leasen als vervanger van de huidige Polestar 2.
Heb zo snel niet terug kunnen lezen, maar iemand al geïnformeerd bij Alphabet leasemaatschappij of je de auto al kunt calculeren qua leaseprijs?
Gr Tom
Sinds enkele dagen te configureren bij Alphabet. In kom om €1460 60mnd/30k km. (incl brandstof en laadpaal thuis) voor een zwarte performance.tmhe schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:03:
Hi,
Gr Tom
Dit is belachelijk duur. Eigenlijk zijn alleen bmws een beetje concurrent in de lease bij Alphabet. Alphabet is onderdeel van bwm is willen maar wat graag bmws leasen natuurlijk. Maar imo neigt dit gewoon naar marktmanipulatie..
Ik heb het geluk ook bij j&t (onderdeel van van mossel) te kunnen leasen. Dit scheelt €120...
Thanks. Zo dat is duurder dan verwacht. En ruikt inderdaad naar manipulatie bij Alphabet 😞.
Zal ook eens calculeren, om te zien of ik hem binnen leasebudget kan krijgen.
Zal ook eens calculeren, om te zien of ik hem binnen leasebudget kan krijgen.
Hier een filmpje van de LCC van iemand uit rusland maar de taal staat nog in het Chinees. Daar worden ze wel geleverd met de Lidar die zit er in EU niet op. Ook is een beetje de HUD te zien.
YouTube: Zeekr 7x 🤔Стоит ли доверять автопилоту? #shortsvideo #shorts #zeekr
YouTube: Zeekr 7x 🤔Стоит ли доверять автопилоту? #shortsvideo #shorts #zeekr
:strip_exif()/f/image/VyganhJzuElIRfnEWO9M0Zle.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cqKksuklO3klS8ty6wTkedPB.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwachten we ook zo'n weergave mogelijkheid in de 7x zonder lidar en lcc?
[ Voor 29% gewijzigd door Ruben_sim op 22-01-2025 11:13 ]
Misschien wilt Zeekr de 001 dumpen? Want het zijn wel al de verouderde modellen in EU. In CN hebben ze de nieuwe versie (met snellere chip)JustTrying schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:53:
Hoe zou te verklaren zijn dat deze 7x met echtwel betere specs en modernere techniek dan de in NL verkrijgbare 001 toch duurder is in de lease?
Volgens de specificaties uit de brochure, staat onder ZEEKR ASSISTED DRIVE het volgende:Ruben_sim schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:12:
Verwachten we ook zo'n weergave mogelijkheid in de 7x zonder lidar en lcc?
Dus ik verwacht dat het met een Lidar beter werkt, maar met camera's kan het ook gewoon (Tesla doet dit natuurlijk ook al).Bewegende objecten/personen worden weergegeven in Cluster
Nee ik ben die 001 al een tijdje aan het volgen, die is het afgelopen half jaar juist een paar tientjes per maand duurder geworden..kx22 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:10:
[...]
Misschien wilt Zeekr de 001 dumpen? Want het zijn wel al de verouderde modellen in EU. In CN hebben ze de nieuwe versie (met snellere chip)
7X nu paar weken op mijn radar. Qua hardware ben ik wel om, deze auto loopt op heel veel specs voor op de markt. Qua leasebudget kom ik er ook wel uit, voor de Performance 50/mnd bij betalen is overheen te komen. Toch blijf ik door grote twijfel achtervolgt worden, door aantal mijn insziens kritieke zaken.
1)
Opties voor toegang tot de auto cq Digital key/KeyFob
Dit is voor mij een zeer fundamenteel ding; iets wat betrouwbaar moet zijn en ALTIJD moet werken.
- Er wordt 1 keyfob meegeleverd waarvan geruchten heel sterk zijn dat de batterij duur vrij belabberd is (1 maand ofzo). Geen pasje zoals in 001, Tesla etc.
- Digital Key is niet op alle telefoons ondersteund maar niet helder welke wel/niet
- Verder lijkt er dataverbinding nodig om digital key te gebruiken. Dus als je een keer geen verbinding hebt (parkeergarage of in de middle of nowhere in Frankrijk) dan bestaat de kans dat het niet werkt.
De Zeekr app op je telefoon is in sommige gevallen een mogelijk battery drainer gebleken
2)
Kofferbak is kleiner dan verwacht, de geclaimde 660liter schijnt niet volgens de standaard normen bepaald te zijn maar door lxbxh tot en met het dak te meten. Las een post op reddit dat hij ca 1meter diep is. Daar komt dan een riante interieur ruimte voor terug natuurlijk maar mijn huidige Skoda Kodiaq heeft beide in balans en ben niet opzoek naar de helft van wat ik nu heb :-)
3)
Service netwerk. Als je onverhoopt een keer aan issue in het buitenland hebt is er verdomd weinig dekking van het service netwerk. Haast niemand die die auto kent, laat staan iemand die je kan helpen als het wat moeilijker wordt. Je kan altijd op je leasemaatschappij /roadassitance terugvallen maar ben niet opzoek naar een auto die gerepatrieerd moet worden omdat niemand dat ding kent.
Wellicht zie ik teveel beren op de weg, zou kunnen. Maar er zitten toch wat fundamentele zaken waar teveel onduidelijkheid over is, en geen goede informatie over beschikbaar is om deze weg te nemen.
4)
Rijhulpsystemen
LIDAR is erafgesloopt voor de EU markt, waardoor rijhulp systemen via de camera draaien. Prima, doet Tesla ook alleen de software en alles eromheen moet dan dus wel voor EU (en wellicht andere markten) daavoor aangepast worden. Vraag is hoeveel Prio China/Geely daarmee maakt aangezien de thuismarkt vele malen groter is.
Kortom:
Mijn hart zegt: kies die 7x ziet er echt tof uit zeker binnen z'n klasse + loaded met luxe en vermogen. Mijn ratio zegt, doe het niet teveel fundamentele zaken die niet gegarandeed op orde zijn of gaan komen waar je je of kapot aan gaat ergeren of heel veel last van gaat krijgen.
Alternatief is de nieuwe MY die overigens flink aan de prijs wordt (vanaf 61K, alleen AWD LR beschikbaar) leaseprijzen daarvoor zijn nu al beschikbaar bij Ayvens en Alphabet dus launch is aanstaande.
Een auto waarvan je weet dat hij goed ontwikkeld is met goede software waarvoor een zeer groot wereldwijd belang achter zit en camera's de primaire voeding voor rijhulp systemen zijn, Car access goed is geregeld tm je applewatch aan toe, Service netwerk in EU zeer groot is, Kofferbak vs Interieur ruimte mooi in balans zijn.
Zo dat moest mij even van het hart
Reacties zeer welkom
1)
Dit is voor mij een zeer fundamenteel ding; iets wat betrouwbaar moet zijn en ALTIJD moet werken.
- Er wordt 1 keyfob meegeleverd waarvan geruchten heel sterk zijn dat de batterij duur vrij belabberd is (1 maand ofzo). Geen pasje zoals in 001, Tesla etc.
- Digital Key is niet op alle telefoons ondersteund maar niet helder welke wel/niet
- Verder lijkt er dataverbinding nodig om digital key te gebruiken. Dus als je een keer geen verbinding hebt (parkeergarage of in de middle of nowhere in Frankrijk) dan bestaat de kans dat het niet werkt.
De Zeekr app op je telefoon is in sommige gevallen een mogelijk battery drainer gebleken
2)
Kofferbak is kleiner dan verwacht, de geclaimde 660liter schijnt niet volgens de standaard normen bepaald te zijn maar door lxbxh tot en met het dak te meten. Las een post op reddit dat hij ca 1meter diep is. Daar komt dan een riante interieur ruimte voor terug natuurlijk maar mijn huidige Skoda Kodiaq heeft beide in balans en ben niet opzoek naar de helft van wat ik nu heb :-)
3)
Service netwerk. Als je onverhoopt een keer aan issue in het buitenland hebt is er verdomd weinig dekking van het service netwerk. Haast niemand die die auto kent, laat staan iemand die je kan helpen als het wat moeilijker wordt. Je kan altijd op je leasemaatschappij /roadassitance terugvallen maar ben niet opzoek naar een auto die gerepatrieerd moet worden omdat niemand dat ding kent.
Wellicht zie ik teveel beren op de weg, zou kunnen. Maar er zitten toch wat fundamentele zaken waar teveel onduidelijkheid over is, en geen goede informatie over beschikbaar is om deze weg te nemen.
4)
Rijhulpsystemen
LIDAR is erafgesloopt voor de EU markt, waardoor rijhulp systemen via de camera draaien. Prima, doet Tesla ook alleen de software en alles eromheen moet dan dus wel voor EU (en wellicht andere markten) daavoor aangepast worden. Vraag is hoeveel Prio China/Geely daarmee maakt aangezien de thuismarkt vele malen groter is.
Kortom:
Mijn hart zegt: kies die 7x ziet er echt tof uit zeker binnen z'n klasse + loaded met luxe en vermogen. Mijn ratio zegt, doe het niet teveel fundamentele zaken die niet gegarandeed op orde zijn of gaan komen waar je je of kapot aan gaat ergeren of heel veel last van gaat krijgen.
Alternatief is de nieuwe MY die overigens flink aan de prijs wordt (vanaf 61K, alleen AWD LR beschikbaar) leaseprijzen daarvoor zijn nu al beschikbaar bij Ayvens en Alphabet dus launch is aanstaande.
Een auto waarvan je weet dat hij goed ontwikkeld is met goede software waarvoor een zeer groot wereldwijd belang achter zit en camera's de primaire voeding voor rijhulp systemen zijn, Car access goed is geregeld tm je applewatch aan toe, Service netwerk in EU zeer groot is, Kofferbak vs Interieur ruimte mooi in balans zijn.
Zo dat moest mij even van het hart
Reacties zeer welkom
Eens met #1, al lijkt me 1 maand absurd kort? #2, kwestie van gaan kijken en een idee krijgen? #3 EV = EV, ze kunnen er toch weinig aan doen langs de weg imo als er echt iets stuk is.GadgetKoen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:51:
7X nu paar weken op mijn radar. Qua hardware ben ik wel om, deze auto loopt op heel veel specs voor op de markt. Qua leasebudget kom ik er ook wel uit, voor de Performance 50/mnd bij betalen is overheen te komen. Toch blijf ik door grote twijfel achtervolgt worden, door aantal mijn insziens kritieke zaken.
1)
2)
3)
4)
Rijhulpsystemen
Kortom:
Zo dat moest mij even van het hart![]()
Reacties zeer welkom
Ik twijfel zelf tussen MY, X7, Xpeng G6 (als laatste 2 merken zijn toegestaan) of als het beter uitkomt qua trekvermogen voor de paardentrailer, een skoda Superb/Kodiaq hybrid. ik heb de mazzel dat ik pas eind 2025 hoef te vervangen, dus kan het allemaal nog afwachten, de nieuwe MY, wellicht wat betere info mbt de 7x (en wellicht betere lease prijzen)
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld