Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Ik kan me vinden in al je punten. Soms is het gewoon nodig om een gokje te wagen en te kiezen voor iets wat niet de rest van Nederland straks rijdt. De G6 is qua software zeker een goede keuze, maar het model, net als de nieuwe Y, maakt me niet echt enthousiast. Beide modellen hebben een te afgeronde, "pilvormige" uitstraling. De X7 daarentegen heeft een heel andere look en feel.

De auto wordt voor mij een full operational lease, wat ook voor wat rust zorgt, omdat de eindverantwoordelijkheid bij de leasemaatschappij ligt. Natuurlijk kun je als bestuurder alsnog tegen ongemakken aanlopen, maar we gaan het zien. Het blijft zeker een gok!

Toch heeft Zeekr goed nagedacht over wat ze bieden. Als je kijkt naar de opties, weet je dat veel van de bezwaren die je zou kunnen tegenhouden, gemakkelijker opzij worden geschoven. Op papier biedt de auto namelijk echt ontzettend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:22
bullseye1977 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:59:
Ik kan me vinden in al je punten. Soms is het gewoon nodig om een gokje te wagen en te kiezen voor iets wat niet de rest van Nederland straks rijdt. De G6 is qua software zeker een goede keuze, maar het model, net als de nieuwe Y, maakt me niet echt enthousiast. Beide modellen hebben een te afgeronde, "pilvormige" uitstraling. De X7 daarentegen heeft een heel andere look en feel.
Eens maar daarom zit ook vreselijk in twijfel:

1. Polestar 2. Nu betaalbaar en ik blijf fijn in het vertrouwde Scandinavische interieur wat ons erg bevalt. Bovendien betrouwbaar merk met ook connecties met Volvo voor onderhoud etc
2. BYD Sealion 7. Beetje het onbekende, de twijfels die jullie hebben bij de 7x, heb ik dus ook bij de nieuwe Sealion 7. Prachtige auto, van binnen en van buiten echt erg mooi en ook uniek. Keertje wat anders. Alleen de actieradius valt ergen met 485km WLTP en toch ook BYD als merk
3. Zeekr 7x, nu 85 euro netto p/m te duur, maar ik kan nog wachten met bestellen tot ongeveer de zomer. Wellicht dat de prijzen dan iets beter zijn. Al zit je dan met de gratis pakket die je nu krijgt die je dan wellicht moet betalen.

Lastig hoor...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:16
bullseye1977 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:59:

De auto wordt voor mij een full operational lease, wat ook voor wat rust zorgt, omdat de eindverantwoordelijkheid bij de leasemaatschappij ligt. Natuurlijk kun je als bestuurder alsnog tegen ongemakken aanlopen, maar we gaan het zien. Het blijft zeker een gok!

Toch heeft Zeekr goed nagedacht over wat ze bieden. Als je kijkt naar de opties, weet je dat veel van de bezwaren die je zou kunnen tegenhouden, gemakkelijker opzij worden geschoven. Op papier biedt de auto namelijk echt ontzettend veel.
Ik sluit mij hierbij aan.
Heb inderdaad ook gelezen dat zowel app als keyfob wat battery drain hebben. Veel dingen wijzen erop dat er nog wat werk te verrichten is qua software. Dit is een gokje, al is er al een hoop verbeterd. Mijn hoop is dat dit tempo vastgehouden of misschien zelfs verhoogd wordt als er meer input komt vanuit de europese gebruikers. Ik deel de vraagtekens omtrent de hulpsystemen, ik krijg ook de indruk dat de software vertrouwd op Lidar.

Qua EV problemen denk ik dat je met elke andere EV vergelijkbare issues hebt. Als je echt strand, zie ik het dan wel. Verder fijn dan enkele risicos afgevangen worden door de leasemaatschappij, al zie je dat natuurlijk wel terug in de leaseprijs. Had eerst mijn focus om Tesla MY, maar deze maakt mij inderdaad ook minder enthousiast.

Heb de 7X al even in het echt gezien, en doet qua afwerking echt niet onder voor duitse autos (in hogere segmenten).

Kofferbak is inderdaad 540 liter (+/-). Andere metingen zijn tot het dak, waar wij rekenen tot het raam(?). Verder weet ik niet of de ruimte onder de laadbodem hierbij in zit of niet, weet iemand dit? hier is ook nog wel het ea in weg te stoppen.

Ik ga maandag nog even kijken en denk dat ik dan de knoop doorhak en ga voor de performance in het zwart. Neem er dan wel de dakdragers bij om op vakantie een dakkoffer mee te nemen. sowieso geen verbodige luxe met 2 kids.

was net dit filmje aan het kijken (pas eerste 2 minuten), maar als je dat ziet wil je toch niet in een Tesla model Y gezien worden 8)7

YouTube: Обзор ZEEKR 7X: лучший EV кроссовер? Тест-драйв и реальный отзыв

ps. heb trouwens het iniatief genoemen een FB groep te openen (voor de mensen die daar nog actief zijn...)
Zeekr 7x Nederland > stuur anders even een pb voor een linkje, geen idee of ik dat hier mag delen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:03:
[...]

1. Polestar 2. Nu betaalbaar en ik blijf fijn in het vertrouwde Scandinavische interieur wat ons erg bevalt. Bovendien betrouwbaar merk met ook connecties met Volvo voor onderhoud etc
2. BYD Sealion 7. Beetje het onbekende, de twijfels die jullie hebben bij de 7x, heb ik dus ook bij de nieuwe Sealion 7. Prachtige auto, van binnen en van buiten echt erg mooi en ook uniek. Keertje wat anders. Alleen de actieradius valt ergen met 485km WLTP en toch ook BYD als merk
3. Zeekr 7x, nu 85 euro netto p/m te duur, maar ik kan nog wachten met bestellen tot ongeveer de zomer. Wellicht dat de prijzen dan iets beter zijn. Al zit je dan met de gratis pakket die je nu krijgt die je dan wellicht moet betalen.

Lastig hoor...
- Persoonlijk vond ik de polestar 2 erg aantrekkelijk. Al is dat model vrijwel niets gewijzigd, ook qua interieur minder mooi imo.

- BYD vind ik alles net niet, veel te 'bol'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:57
GadgetKoen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:51:
7X nu paar weken op mijn radar. Qua hardware ben ik wel om, deze auto loopt op heel veel specs voor op de markt. Qua leasebudget kom ik er ook wel uit, voor de Performance 50/mnd bij betalen is overheen te komen. Toch blijf ik door grote twijfel achtervolgt worden, door aantal mijn insziens kritieke zaken.

1)
Opties voor toegang tot de auto cq Digital key/KeyFob
Dit is voor mij een zeer fundamenteel ding; iets wat betrouwbaar moet zijn en ALTIJD moet werken.
- Er wordt 1 keyfob meegeleverd waarvan geruchten heel sterk zijn dat de batterij duur vrij belabberd is (1 maand ofzo). Geen pasje zoals in 001, Tesla etc.
- Digital Key is niet op alle telefoons ondersteund maar niet helder welke wel/niet
- Verder lijkt er dataverbinding nodig om digital key te gebruiken. Dus als je een keer geen verbinding hebt (parkeergarage of in de middle of nowhere in Frankrijk) dan bestaat de kans dat het niet werkt.
De Zeekr app op je telefoon is in sommige gevallen een mogelijk battery drainer gebleken

2)
Kofferbak is kleiner dan verwacht, de geclaimde 660liter schijnt niet volgens de standaard normen bepaald te zijn maar door lxbxh tot en met het dak te meten. Las een post op reddit dat hij ca 1meter diep is. Daar komt dan een riante interieur ruimte voor terug natuurlijk maar mijn huidige Skoda Kodiaq heeft beide in balans en ben niet opzoek naar de helft van wat ik nu heb :-)

3)
Service netwerk. Als je onverhoopt een keer aan issue in het buitenland hebt is er verdomd weinig dekking van het service netwerk. Haast niemand die die auto kent, laat staan iemand die je kan helpen als het wat moeilijker wordt. Je kan altijd op je leasemaatschappij /roadassitance terugvallen maar ben niet opzoek naar een auto die gerepatrieerd moet worden omdat niemand dat ding kent.

Wellicht zie ik teveel beren op de weg, zou kunnen. Maar er zitten toch wat fundamentele zaken waar teveel onduidelijkheid over is, en geen goede informatie over beschikbaar is om deze weg te nemen.

4)
Rijhulpsystemen
LIDAR is erafgesloopt voor de EU markt, waardoor rijhulp systemen via de camera draaien. Prima, doet Tesla ook alleen de software en alles eromheen moet dan dus wel voor EU (en wellicht andere markten) daavoor aangepast worden. Vraag is hoeveel Prio China/Geely daarmee maakt aangezien de thuismarkt vele malen groter is.

Kortom:
Mijn hart zegt: kies die 7x ziet er echt tof uit zeker binnen z'n klasse + loaded met luxe en vermogen. Mijn ratio zegt, doe het niet teveel fundamentele zaken die niet gegarandeed op orde zijn of gaan komen waar je je of kapot aan gaat ergeren of heel veel last van gaat krijgen.

Alternatief is de nieuwe MY die overigens flink aan de prijs wordt (vanaf 61K, alleen AWD LR beschikbaar) leaseprijzen daarvoor zijn nu al beschikbaar bij Ayvens en Alphabet dus launch is aanstaande.
Een auto waarvan je weet dat hij goed ontwikkeld is met goede software waarvoor een zeer groot wereldwijd belang achter zit en camera's de primaire voeding voor rijhulp systemen zijn, Car access goed is geregeld tm je applewatch aan toe, Service netwerk in EU zeer groot is, Kofferbak vs Interieur ruimte mooi in balans zijn.

Zo dat moest mij even van het hart :)
Reacties zeer welkom
Als antwoord op vraag 1, bij de 001 en X krijg je naast de keyfob ook een pasje. En de keyfob doet het ook zonder batterij, aangezien er een NFC chip in zit. Dus die kan je dan tegen de deur aanhouden en dan gaat hij open en op de midden console leggen in de auto en dan kan je ermee rijden. Voor de digital key moet de app inderdaad open en dat kan alleen met internet verbinding inderdaad. Maar daarom het pasje altijd in m'n portemonnee mocht ik een keer ergens zijn zonder internet.

2. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar vond het zelf een vrij ruime achterbak. Vergelijkbaar met de Q6 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
Vwb kofferruimte; ik heb nog geen afbeelding of video gezien waarin een afdekhoes of hoedenplank te zien is. In de panelen aan de zijkanten zie je wel uitsparingen voor een rolhoes. Zit deze er wel standaard bij? Op AliXpress worden ze al aangeboden voor net geen 80 euro incl verzendkosten dus een oplossing is er wel maar benieuwd of het erin zal zitten bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
7X nu paar weken op mijn radar. Qua hardware ben ik wel om, deze auto loopt op heel veel specs voor op de markt. Qua leasebudget kom ik er ook wel uit, voor de Performance 50/mnd bij betalen is overheen te komen. Toch blijf ik door grote twijfel achtervolgt worden, door aantal mijn insziens kritieke zaken.

1)
Dit is voor mij een zeer fundamenteel ding; iets wat betrouwbaar moet zijn en ALTIJD moet werken.
- Er wordt 1 keyfob meegeleverd waarvan geruchten heel sterk zijn dat de batterij duur vrij belabberd is (1 maand ofzo). Geen pasje zoals in 001, Tesla etc.
- Digital Key is niet op alle telefoons ondersteund maar niet helder welke wel/niet
- Verder lijkt er dataverbinding nodig om digital key te gebruiken. Dus als je een keer geen verbinding hebt (parkeergarage of in de middle of nowhere in Frankrijk) dan bestaat de kans dat het niet werkt.
De Zeekr app op je telefoon is in sommige gevallen een mogelijk battery drainer gebleken

2)
Kofferbak is kleiner dan verwacht, de geclaimde 660liter schijnt niet volgens de standaard normen bepaald te zijn maar door lxbxh tot en met het dak te meten. Las een post op reddit dat hij ca 1meter diep is. Daar komt dan een riante interieur ruimte voor terug natuurlijk maar mijn huidige Skoda Kodiaq heeft beide in balans en ben niet opzoek naar de helft van wat ik nu heb :-)

3)
Service netwerk. Als je onverhoopt een keer aan issue in het buitenland hebt is er verdomd weinig dekking van het service netwerk. Haast niemand die die auto kent, laat staan iemand die je kan helpen als het wat moeilijker wordt. Je kan altijd op je leasemaatschappij /roadassitance terugvallen maar ben niet opzoek naar een auto die gerepatrieerd moet worden omdat niemand dat ding kent.

Wellicht zie ik teveel beren op de weg, zou kunnen. Maar er zitten toch wat fundamentele zaken waar teveel onduidelijkheid over is, en geen goede informatie over beschikbaar is om deze weg te nemen.

4)
Rijhulpsystemen
LIDAR is erafgesloopt voor de EU markt, waardoor rijhulp systemen via de camera draaien. Prima, doet Tesla ook alleen de software en alles eromheen moet dan dus wel voor EU (en wellicht andere markten) daavoor aangepast worden. Vraag is hoeveel Prio China/Geely daarmee maakt aangezien de thuismarkt vele malen groter is.

Kortom:
Mijn hart zegt: kies die 7x ziet er echt tof uit zeker binnen z'n klasse + loaded met luxe en vermogen. Mijn ratio zegt, doe het niet teveel fundamentele zaken die niet gegarandeed op orde zijn of gaan komen waar je je of kapot aan gaat ergeren of heel veel last van gaat krijgen.

Alternatief is de nieuwe MY die overigens flink aan de prijs wordt (vanaf 61K, alleen AWD LR beschikbaar) leaseprijzen daarvoor zijn nu al beschikbaar bij Ayvens en Alphabet dus launch is aanstaande.
Een auto waarvan je weet dat hij goed ontwikkeld is met goede software waarvoor een zeer groot wereldwijd belang achter zit en camera's de primaire voeding voor rijhulp systemen zijn, Car access goed is geregeld tm je applewatch aan toe, Service netwerk in EU zeer groot is, Kofferbak vs Interieur ruimte mooi in balans zijn.

Reacties zeer welkom
Ik zou zeggen maak een proefrit voor de rijhulpsystemen dan ervaar je de auto. Ik vermoed dat hij bevalt. Heb zelf alleen in de X gereden, die was me helaas toch net te klein. De 7x zou ik wel willen maar is nog even boven budget. In de x was de HUD en de systemen an sich top, dat zal in de 7x niet minder zijn.
Service in Zeist was uitermate vriendelijk en goed, kan menig dealer een voorbeeld aan nemen. Er werd mij verteld dat je in je eigen regio terecht kunt voor service indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 17:17
Zeekr heeft een deal gesloten met een aantal vakgarages (dit is een franchise formule maar je kunt dus niet bij alle vakgarages terecht), check even hun website of abonneer je op de Zeekr info email waar het in stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Franciesco schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:36:
Weet iemand het leeggewicht van de 7x? In de brochure zie ik alleen het bruto voertuiggewicht staan van 2535kg voor de awd versie. Maar dat is niet het leeggewicht hoop ik?
Zat hier net ook naar te kijken.

Bruto voertuiggewicht is een vertaling van gross vehicle weight, dat begrip wordt gebruikt om de maximaal toegestane voertuigmassa aan te duiden.

De 2535kg voor de AWD versie lijkt dus de maximaal toegestane massa te zijn.

Het laadvermogen is meestal zo'n 500 kg, het lijkt er dus op dat voertuig leeg rond de 2000 kg komt. Dit cijfer staat ook op ev-database, maar ik weet niet of die betrouwbaar is c.q. waar het vandaan komt. Meestal zijn de gegevens behoorlijk accuraat.

Als ze bij Zeekr het voor elkaar hebben gekregen om de AWD met 100 kWh rond de 2 ton leeg te krijgen, is dat behoorlijk knap. Tesla (toch een beetje de benchmark) komt daar ook op uit, maar heeft 'slechts' een ~ 75kWh batterij.

Wacht graag de officiële specs even af c.q. RDW gegevens voor definitieve conclusies natuurlijk...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:24
@JanHenk afwachten maar inderdaad. Maar het lijkt me erg sterk dat het leeggewicht van de AWD met 100kWh batterij rond de 2000kg ligt. Misschien hebben ze "curb weight" genomen? Al zit er dan weer erg weinig verschil tussen de Premium RWD en Long Range RWD (+25kWh batterijcapaciteit, wel NMC voor de LR versus LFP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoewel de Zeekr 7x voor nu nog net te duur is...wil ik de wagen toch eigenlijk alvast gaan bekijken. Proefrijden kan nog niet begreep ik, maar ik zou graag de auto van binnen en buiten willen bekijken (liefst met wat tekst en uitleg van de dealer). Waar kon dit ook alweer? Wij komen zelf uit het oosten dus we zullen er vast niet aan ontkomen om richting de randstad te moeten gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Juancho In Zeist in ieder geval, een vriend van mij was er vandaag nog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeekr_7X
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:30
vanderwolf schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:14:
Vwb kofferruimte; ik heb nog geen afbeelding of video gezien waarin een afdekhoes of hoedenplank te zien is. In de panelen aan de zijkanten zie je wel uitsparingen voor een rolhoes. Zit deze er wel standaard bij? Op AliXpress worden ze al aangeboden voor net geen 80 euro incl verzendkosten dus een oplossing is er wel maar benieuwd of het erin zal zitten bij aflevering.
De handleiding staat al online:
https://www.zeekr.eu/nl-n...&vn=ZEEKR+7X&yn=2025+YEAR

Tekening bagageruimte:
https://tiszeusprodsa01.b...html/graphics/G118044.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Dank voor de link naar de handleiding @Zeekr_7X.
Dit geeft ook meer info over de gewichten @JanHenk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HS17n2bcRqCvXqEGUdgqf8DRVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KMNOxXVADbk5B1tJamdExpYj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JanHenk schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:24:
@Juancho In Zeist in ieder geval, een vriend van mij was er vandaag nog.
Dank je, heb ze gelijk maar even gemaild. Kijken kan altijd en het gat is ook weer niet zo mega groot dus wie weet gaat het alsnog een keer passen. Maar dan heb ik iig een beeld van de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25
Franciesco schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:33:

[Afbeelding]
Dus wel 2535kg.
Dat is wel flink, want de Xpeng G9 heeft een 98kWh batterij en weegt in de AWD versie: 2240kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:46:
[...]

Dank je, heb ze gelijk maar even gemaild. Kijken kan altijd en het gat is ook weer niet zo mega groot dus wie weet gaat het alsnog een keer passen. Maar dan heb ik iig een beeld van de wagen.
let op! de auto die nu in Zeist staat, is vanaf maandag in Amsterdam op afsraak te bezichtigen.
Ik weet dus niet tot waneer hij in Zeist zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Franciesco schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:33:

[Afbeelding]
Oeps. Dus wat als bruto voertuiggewicht genoemd werd in de brochure, is eigenlijk (soort van) de massa rijklaar.

Het leeggewicht staat er nog steeds niet in trouwens, de mass in running order kan afwijken van wat de RDW als leeggewicht beschouwd natuurlijk. Desniettemin is e.e.a. qua richting nu wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@JanHenk ja, ik vermoed dat het ledig gewicht dan de "mass in running order" minus 100kg gaat zijn. Want dat is gebruikelijk in Nederland. Dus dan 2435kg ledig gewicht voor de AWD. Dat is zeker stevig en minder leuk voor de MRB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:17
NAmst schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:50:
[...]

Als antwoord op vraag 1, bij de 001 en X krijg je naast de keyfob ook een pasje. En de keyfob doet het ook zonder batterij, aangezien er een NFC chip in zit. Dus die kan je dan tegen de deur aanhouden en dan gaat hij open en op de midden console leggen in de auto en dan kan je ermee rijden. Voor de digital key moet de app inderdaad open en dat kan alleen met internet verbinding inderdaad. Maar daarom het pasje altijd in m'n portemonnee mocht ik een keer ergens zijn zonder internet.

2. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar vond het zelf een vrij ruime achterbak. Vergelijkbaar met de Q6 bijvoorbeeld.
Thanks!
001 is 20-30cm langer en heeft inderdaad een mooie achterbak. Heb ik proefrit in gemaakt om Zeekr beetje te leren kennen en te zien hoe de bouwkwaliteit en interface werkte. Was daar toen best enthousiast over. De 001 heeft idd pasje en Fob, RFID is goed om te weten, wellicht kan je de RFID uitlezen en in je telefoon zetten.. zijn vast tweakers die dat kunnen 8)

Reddit post die bij mij aan het twijfelen bracht: https://www.reddit.com/r/...eviews_request/?rdt=65155

[ Voor 10% gewijzigd door GadgetKoen op 23-01-2025 17:34 . Reden: nieuwe feiten beschikbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicnl
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 15:15

1)

2)

3)

4)
Rijhulpsystemen

Kortom:

Reacties zeer welkom
Ik sta voor dezelfde keuze. Model Y of Zeekr 7x. Ga even kijken bij de Zeekr volgende week. Software is echt belangrijk voor mij. Als dat niet werkt ga je je ergeren. Hopelijk kan ik dat wat testen (evenals de audio…!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 16:36
Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:03:
[...]

Die volvo doet minder, en dat heb je ook volgehouden toch? Tegenwoordig gaat het om het laden, zo rond de 500 km wltp is zat als de wagen vervolgens weer binnen 13 minuten op 80 procent zit…

Dat werkte 5 jaar geleden anders met onzo volvo’s :)

XC40 P8 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Iemand de audio gehoord? op enekele reviews wordt gezegd dat ook de audio upgrade (21 speakers) niet al te best is... Onjuiste balans van midden tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
boldg1974 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:30:
[...]

Die volvo doet minder, en dat heb je ook volgehouden toch? Tegenwoordig gaat het om het laden, zo rond de 500 km wltp is zat als de wagen vervolgens weer binnen 13 minuten op 80 procent zit…

Dat werkte 5 jaar geleden anders met onzo volvo’s :)
Klopt, ik heb de eerste generatie XC40 en die zijn gewoon dramatisch in actieradius. 5 jaar volgehouden, maar een stap daarin zou echt wel heel fijn zijn. Zelfs een eis. Snelladen kan met Volvo met 150kW en dat haal ik, mits goed voorverwarmd, eigenlijk altijd gelijk. Dat is top. Helaas bij de BYD niet omdat ze nog geen optie hebben voor accu preconditioneren als je naar een snellader gaat. Dus dat wordt geen 13 minuten en ook geen 30 minuten. Maar gewoon nog langer. En dan wordt het mij allemaal te beperkt, want van die actieradius kan je ook zo 100km aftrekken. Jammer, want verder wel echt een prachtige wagen.

De Polestar 2 staat daarom nu nog op 1. Ten eerste omdat die itt de 7x al wel in budget valt maar ten tweede omdat we daarmee een forse stap vooruit maken in actieradius en ook het snelladen gaat met 50kW sneller dan nu.

De Zeekr 7x heeft wat dat betreft ook uitstekende cijfers (nog niet in prakijk te onderzoeken helaas met oa de duurtesten van de bekendere auto volgers). Alleen valt deze nog net buiten budget.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 23-01-2025 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk81
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:08
Omdat mijn Kia EV6 in oktober uit de lease gaat, ben ik op zoek naar de opvolger. Afgelopen week ben ik wezen kijken in Zeist en was erg onder de indruk van de auto. Heel mooie materialen en goede afwerking. Ook even een proefrit gemaakt in de 001 en daar was helemaal niks mis mee. Ik heb direct de offerte opgevraagd bij Ayvens. 48 maanden - 30k km = Eur 1220 excl brandstofvoorschot en 1402 incl brandstofvoorschot (witte long rang RWD met trekhaak en dakdragers).

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk81 op 24-01-2025 09:16 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35
De filmpjes uit China vs. hier zijn soms wat verwarrend omdat bepaalde features in EU niet lijken te komen. Zo lijkt het dat de achterbank niet meer kan helaas, alleen een skivak. Weet iemand dit (of kan iemand dat checken wanneer ze in Zeist zijn vandaag 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb gister een aanvraag gedaan km de 7x te bekijk en in Zeist. Tot op heden nog geen reactie.

De aanvraag voor de Xpeng G6 ligt er ook al een week. Ook 0 reactie. Ik hoop niet dat dit de stamdaard wordt voor de Chineze merken in NL 😬😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:43:
Ik heb gister een aanvraag gedaan km de 7x te bekijk en in Zeist. Tot op heden nog geen reactie.

De aanvraag voor de Xpeng G6 ligt er ook al een week. Ook 0 reactie. Ik hoop niet dat dit de stamdaard wordt voor de Chineze merken in NL 😬😁
Gewoon langsrijden werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
bullseye1977 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Gewoon langsrijden werkt beter.
Ik begreep dat het alleen op afspraak kon? Aangezien het voor ons een uur rijden is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:20:
[...]

Ik begreep dat het alleen op afspraak kon? Aangezien het voor ons een uur rijden is...
Geen kritiek, maar alleen ongevraagd advies:

Volg de conversatie een beetje als je ergens interesse in hebt. In dit topic is meerder keren aangeven dat de auto officieel niet te bezichtigen is in Zeist. Hij staat achter een doek ik een afgelostem ruimte. Als je er komt laten ze hem je vriendelijk zien en nemen ze uitgebreid de tijd. Ik heb alleen maar goede ervaring met de mensen van Zeekr, in Zeist maar ook via de sales personen en via whatsapp.

Nogmaals: let op, de auto staat maandag in Amsterdam. Niet duidelijk dus wanneer hij verplaatst wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GadgetKoen
7x Gaat hem toch niet worden.

Nieuwe Tesla Y Launch edition sinds vandaag bestelbaar in EU. Geeft aan leverbaar vanaf Maart. Heb hem zonet besteld bij leasemaatchappij.
7x is/was mooi alternatief maar toch teveel vraagtekens. Het hoofd heeft dus gewonnen van het hart Qua bijtelling/budget/levertijd bagage ruimte en weten wat je krijgt en hoe het werkt en zeker weten dat het ook werkt is dit voor mij de betere package.

Succes met de keuzes allemaal, ga wel volgen hoe het de toekomstige 7X bezitters vergaat natuurlijk met het risico dat ik een beetje spijt krijg ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magicnl
GadgetKoen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:28:

Nieuwe Tesla Y Launch edition sinds vandaag bestelbaar in EU. Geeft aan leverbaar vanaf Maart. Heb hem zonet besteld bij leasemaatchappij.
7x is/was mooi alternatief maar toch teveel vraagtekens. Het hoofd heeft dus gewonnen van het hart Qua bijtelling/budget/levertijd bagage ruimte en weten wat je krijgt en hoe het werkt en zeker weten dat het ook werkt is dit voor mij de betere package.

Succes met de keuzes allemaal, ga wel volgen hoe het de toekomstige 7X bezitters vergaat natuurlijk met het risico dat ik een beetje spijt krijg ;-)
Ik heb hetzelfde gedaan. Succes alleen met de Zeekr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Denk dat jullie de verstandige keuze maken obv de door jullie genoemde punten. Zie dat de reviews allemaal binnenstromen.

Onderstaand maakt mij nog niet echt heel enthousiast.

YouTube: New Tesla Model Y revealed: They fixed it!

Hoop ook dat ze dit soort afwerking op het daadwerkelijke productie model beter op orde hebben. Dit is echt slecht voor mijn ocd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3ael3kiFZ9EVv6U7BoLSA2VV_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xehoxueGK4dqlgdtADbiaHuT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z4wTur-HWzLYKEsTznM94pQgHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLtfgEYdgZ9OupcTBKsN4xZF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
GadgetKoen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:28:

saaaaai :) naja snap het wel hoor, Y is ook niks mis mee, maar daar zie je er straks weer 100 van op een dag natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetKoen
Ruben_sim schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:52:
Denk dat jullie de verstandige keuze maken obv de door jullie genoemde punten. Zie dat de reviews allemaal binnenstromen.

Onderstaand maakt mij nog niet echt heel enthousiast.

YouTube: New Tesla Model Y revealed: They fixed it!

Hoop ook dat ze dit soort afwerking op het daadwerkelijke productie model beter op orde hebben. Dit is echt slecht voor mijn ocd..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha nou dat hoop ik ook.. en ja wordt op termijn saai.. eerste maanden ben je iig nog de een van de eerste.

Als de 7x zoveel aandacht krijg en populair alternatief wordt en zo goed is als hij beloofd ga je er ook veel zien.

Hoop reviews idd.. kan daar zo snel geen heel rare plaatwerk aansluitingen zien
YouTube: Tesla Model Y Refresh Full Tour! My First Look At New Juniper Changes
YouTube: Tesla Model Y (2025) - Eerste kennismaking
Reviews bevestigen vooral mijn (veilige) keus..

[ Voor 6% gewijzigd door GadgetKoen op 24-01-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmhe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-06 00:34
Hi,

Hier neig ik toch steeds meer naar de 7x als keuze voor nieuwe leaseauto.

Vraag, weet iemand of de trekhaak af fabriek is, of dat deze naderhand door de dealer wordt gemonteerd bij de 7x?
(Zou dan namelijk weer in de fiscale waarde en bijtelling schelen)

Gr Tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
In dit topic las ik eerder dat de trekhaak achteraf gemonteerd wordt door de dealer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pantronic
  • Laatst online: 07-06 11:59
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:43:

Auto is vandaag (24-01-2025) weg uit Zeist. Ze gingen naar Amsterdam daar blijft hij staat tot begin Maart.
Dus eventjes omrijden naar Amsterdam

May the force be with you !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Even terugkomend op de kofferbak. Het reddit forum gaf aan ongeveer 100 bij 100 cm. Fabrieksopgaaf is 539 liter.

Volgens onderstaand is een model y qua footprint niet heel veel groter. Toch geeft tesla +/- 850 liter op. Waar zit hem dit in?

Ps, kom ook 44inch (112cm) cm tegen voor de diepte, maar verklaart alsnog het verschil niet
https://www.tesmanian.com...lacDIwrRIuLI_8VAXDKWiuwvH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Tesla meet niet zoals 'het hoort', gebruiken een andere manier. Alle ruimte tot het dak tellen ze mee, terwijl je normaal gesproken tot de 'rolhoes' of bovenkant van de achterbank meet.

Zoiets.. Ken de ins en outs ook niet, maar neem die vergelijking qua liters niet serieus. Tesla blinkt altijd uit op de spec. sheet, dat is hun ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pantronic schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Auto is vandaag (24-01-2025) weg uit Zeist. Ze gingen naar Amsterdam daar blijft hij staat tot begin Maart.
Wel jammer en ergens vreemd dat ze maar 1 demo wagen voor heel NL hebben... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:46:
[...]

Wel jammer en ergens vreemd dat ze maar 1 demo wagen voor heel NL hebben... 🤔
100% mee eens. Als ze de wereld (nl) Willen veroveren en echt indruk maken, zou je verwachten dat ze met grover geschut (meer auto's) zouden komen. Zelfde geldt voor de lounge edition actie, terwijl je geen proefrit kan maken... Al doet tesla iets vergelijkbaars...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 21:14
Zover ik weet komen er 3 exemplaren naar Amsterdam.

Heb aanstaande maandag een afspraak staan voor een bezichtiging van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Pantronic schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Zijn er nu twee vestigingen in A'dam? Eentje op het damrak en die op de zuidas. Waar gaat de 7x naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ik heb maandag afspraak bij Zeekr Rokin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het wordt wel echt eens tijd voor de Nederlandse auto journalisten om de auto grondig te laten zien en te testen op de weg. Ook als het nog niet in NL kan. Die Chinese reviews of die hierboven van een Rus vind ik altijd maar mwah mwah. Ben erg benieuwd wat al die bekende NL Youtube auto journalisten er van gaan vinden. Op alle gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Mee eens. Helaas gaat dat pas vanaf maart gebeuren verwacht ik, als de proefritten gemaakt kunnen worden.

Wat vind je er vooral mwa mwa aan?
Los van dat het soms moeilijker te volgen is en je je moet afvragen hoe objectief de Chinezen zijn?

Zeekr x en 001 zijn gewoon erg goede auto's, los van de buggy software. Als ik de verschillende gebruikersgroepen volg, wordt dit wel steeds weer een beetje beter. Gezien de 7x pas over 5 maandag geleverd wordt, verwacht ik nog 1 of 2 kwartaalreleases, wat het ook verder moet verbeteren.

Qua bouwkwaliteit maak ik mij geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die auto journalisten gaan wel vaker naar het buitenland voor een eerste kennismaking. Zo is dat vaak letterlijk de titel van hun video waarbij de test op de weg later komt. Ik mis dat wel een beetje omdat mij die reviews meer idee en vertrouwen geeft dan wat vage Chinese of Russische video's. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Wat wel zo is, is dst het Europese model wat anders is dan die in China.

Feit dat de 7x al in Europa is... Zou je denken dat er ook wel reviews van gaan komen op heel korte termijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 26-01-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Wat ik nergens kan vinden is, zit er een kofferbak hoes bij standaard. Ik zie wel dat er uitsparingen voor zijn gemaakt maar ik zie deze nergens terug komen in de beelden. Dat je er 1 kan bestellen op AliX denk ik zo dat die er standaard niet bij zit.

Leuk filmpje van de onderkant.
YouTube: Большой технический обзор Zeekr 7X | Чистая Энергия

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mailis
bullseye1977 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:51:
Wat ik nergens kan vinden is, zit er een kofferbak hoes bij standaard.
Ik weet niet zeker wat je met "kofferbak hoes" bedoeld, maar als je een oprolbare hoedenplank bedoeld, dan zit die er gewoon bij. In Zeist liefst ze zien hoe de makkelijk bevestigd kan worden in de uitsparing, maar als je hem wilt weghalen past ie precies onder de kleine bodemplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Mijn YouTube algoritme weet inmiddels alle Russische reviews te vinden 😅😅

YouTube: Zeekr 7X | Подробный обзор и тест-драйв нового кроссовера от Zeekr

Beetje dezelfde punten als in eerdere reviews

+ Goede ride
+ Materiaalgebruik
+ Specs en uitrusting (voor het geld en tov concurrentie)

- Niet zo sportief als de 001 (logisch voor en suv)
- Veel rijgeluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Ruben_sim schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 23:17:
Ik heb maandag afspraak bij Zeekr Rokin
kom maar op met die fotos en de review :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• clydevdl
Wat een dikke auto is die 7x in het echt.

De stoelen zitten comfortabel. Mooie verlichting en de geluidsinstallatie van de performance uitvoering is dik in orde.

Range verlies is ongeveer 80-100 KM volgens de mannen van Zeekr.

Kleur is nog even een vraag? Zwart is mooi maar oogt in het echt kleiner dan als je de witte uitvoering neemt.

De auto's gaan volgende week naar Zweden.

Levertijd momenteel 2-3e week in juli.

Edit: foto's toch maar even verwijderd om niet in de problemen te.komen :-)

[ Voor 75% gewijzigd door clydevdl op 27-01-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@clydevdl huh naar Zweden? Dus niet meer te bezichtigen in NL? lekker dan.. Wat ik al eerder zei, ik snap dan echt niks van dat Zeekr beleid. Zeker NL lijkt me als 1 van de 1e landen waar de auto gaat rijden heel belangrijk.

Ps. Als ik die achterkant zo zie valt me het erg tegen itt de voorkant en zijkant. Ene heel lomp leeg deel, maar komt misschien omdat er geen nummerplaat op zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 27-01-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Juancho schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:07:
@clydevdl huh naar Zweden? Dus niet meer te bezichtigen in NL? lekker dan.. Wat ik al eerder zei, ik snap dan echt niks van dat Zeekr beleid. Zeker NL lijkt me als 1 van de 1e landen waar de auto gaat rijden heel belangrijk.

Ps. Als ik die achterkant zo zie valt me het erg tegen itt de voorkant en zijkant. Ene heel lomp leeg deel, maar komt misschien omdat er geen nummerplaat op zit.
Je kan pas maart april proefritten maken in Nederland. De auto is officieel nog niet gelanceerd maar ze geven je dus wel de optie om hem te bestellen met gratis opties. Beleid is niks mis mee. Tesla doet dit ook al lang kijk maar naar de nieuwe Tesla model Y die kan je ook nog niet proefrijden.

De opties voor de performance kosten later ongeveer 3500 euro extra en voor de long range komt het op ongeveer 2900 euro uit volgens de verkoper.

Die auto is aan alle kanten gewoon mooi, totaal geen teleurstelling om hem in het echt te aanschouwen.

De elektrische deuren werken ook goed trouwens je hoeft dus echt niet bang te zijn dat die deuren te ver open gaan. Zelf getest uiteraard door er gewoon voor te staan. Die raakte mij bij elke afstand niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ik vind dat gratis optie gedoe zonder dat je de auto fatsoenlijk kan bekijken en rijden gewoon onzin. Zeker voor een merk dat zich nog moet bewijzen. Het word je al koper/leaser gewoon extra moeilijk gemaakt. Bij auto's vind ik dat persoonlijk altijd zo'n idioot gebeuren.

Prima om nu wat mensen te laten sneak previewen maar als die auto dan in maart/april daadwerkelijk in de showroom staat, in daglicht, proefrijden... Kom dan met die korting.

Maargoed, dat vind ik 😬😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Ayens heeft m nog steeds niet op de website staan en kunnen nog geen leaseofferte afgeven. In Zeist vertelde ze dat Ayens de prijze afgelopen week bekend zou maken. Het is iig wel iets wat deze week moet gebeuren (incl afhandeling contract en bestellen bij Zeekr). Dat wordt allemaal wel erg krap..

Er is een mogelijkheid om m privé aan te schaffen en dit om te laten zetten bij binnenkomst leasebestelling (matchen met berijdernaam) en je aanbetaling van 300 euro dan wel terug te krijgen maar dat is ook zo wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:49
Past mogelijk niet helemaal in dit 7X topic, maar de 7GT komt volgens deze bron in Q2 2025 ook naar Europa. Zo te lezen heeft deze wagen exact dezelfde specificaties, maar dan als station / shooting break. De styling is als een platgeslagen 7X, maar zeker niet minder fraai - en vast goed voor de snelweg-range.

https://carnewschina.com/...f-2025-with-5-5c-battery/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Passat1 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:28:
Past mogelijk niet helemaal in dit 7X topic, maar de 7GT komt volgens deze bron in Q2 2025 ook naar Europa. Zo te lezen heeft deze wagen exact dezelfde specificaties, maar dan als station / shooting break. De styling is als een platgeslagen 7X, maar zeker niet minder fraai - en vast goed voor de snelweg-range.

https://carnewschina.com/...f-2025-with-5-5c-battery/
Lijkt gebaseerd te zijn op de Zeekr 007, niet op de Zeekr 7x. De 007 is 20 cm lager.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Vandaag ook nog een keer de auto's bekeken.

Setting was wat bijzonder zo in het donker in de kelder. We stonden letterlijk met de zaklamp van onze telefoon de auto's te bekijken.

Zeekr heeft hier echter een (goede) reden voor, de autos mogen simpelweg nog niet getoond worden alvorens ze aan de pers gepubliceerd worden, later deze week. Ze waren al met de opbouw bezig toen ik vertrok.

Of we nou 'uitverkoren' op 'proefkonijnen' zijn ben ik voor mijzelf nog niet uit. Actie met launch edition kan je Ik ook niet anders beoordelen als ongelukkig qua timing. Al beweert men bij Zeekr dat je de bestelling kosteloos kan annuleren. Zie die alleen niet helemaal werken met leasemaatschappijen er tussen. We kunnen het ook als 'kans' zien dat de auto nu met pakket te koop is. We zijn vrij om te bepalen of we er gebruik van maken of niet natuurlijk. Anders lekker wachten op de proefritten en revieuws zou ik zeggen.

Mijn keuze is gemaakt, even de laatste hand aan het leasecontract en dan wordt het de performance in het zwart. Ik verwacht dat dit qua opties, performance, kwaliteit ed een auto gaat zijn waar heel veel andere (Europese) merken een enorme kluif aan gaan hebben. In deze prijsklasse kan hier niets Europees aan tippen (zeker geen tesla)

@clydevdl, wel leuk dit artikel als aanvulling op het gesprek dat wij in Amsterdam hadden omtrent het laden: https://topgear.nl/autonieuws/snellaadstation-zeekr/

Over de auto:

- Foto's doen absoluut geen eer aan de daadwerkelijke looks naar mijn mening. De achterkant zit er inderdaad niet fraai uit, in het echt mooier!
- De stoel rechtsachter heeft wel bediening om de passergiersstoel naar voren te verplaatsen voor extra beenruimte (hoop dat dit wel uitgezet kan worden met Kids achterin..) had dit niet eerder kunnen constateren in de Specs of foto's van het eu model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Leuk weetje:

Toen ik binnenkwam waren ze net de zeekr 001 FR naar buiten aan het rijden. Wat een bizar apparaat. Auto was eigenlijk geschonken aan Kimi Räikkönen maar deze kon hem niet op kenteken krijgen in Finland (nergen in de eu). Auto ging weer naar Zeist en is dus daar te bekijken. Ze zijn er maar druk mee, met het verplaatsen van auto's... Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
@Ruben_sim ik ga ook voor de performance in het zwart. Krijg denk ik toch spijt als ik de witte variant neem.

Ben het verder met je eens dat geen ander merk kan tippen aan de 7x qua specs en prijs.

De optie om de passagiersstoel te bedienen vanuit achter kan je uitschakelen dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

En wellicht al vermeld. de inklapbare hoedenplank wordt gewoon netjes meegeleverd en kan makkelijk opgeborgen worden in de ruimte onder de kofferbak.

Ander feit: het service plan hoef je niet direct aan te schaffen om de extra 5 jaar garantie te krijgen. Zolang je het onderhoud (eens in de 2 jaar) bij Zeekr laat doen qua prijs maakt het ook niet uit als je het per servicebeurt doet. Kost even veel en zo kan je later nog mazzel hebben met tijdelijke kortingen op het onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magicnl
Ik heb dus al andere auto gekocht, maar ik volg op X nog wel de Zeekr 7x. Wellicht nog interessant voor iedereen die de auto zelf gaat kopen: https://x.com/majingkai/status/1877887917269684639

Zijn berichten dat het super snel laden na 200x terug gaat naar max 130 kWh. Waarschijnlijk kan ook hun accu technologie dat snelle laden niet onbeperkt aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk81
vanderwolf schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:35:
Ayens heeft m nog steeds niet op de website staan en kunnen nog geen leaseofferte afgeven. In Zeist vertelde ze dat Ayens de prijze afgelopen week bekend zou maken. Het is iig wel iets wat deze week moet gebeuren (incl afhandeling contract en bestellen bij Zeekr). Dat wordt allemaal wel erg krap..

Er is een mogelijkheid om m privé aan te schaffen en dit om te laten zetten bij binnenkomst leasebestelling (matchen met berijdernaam) en je aanbetaling van 300 euro dan wel terug te krijgen maar dat is ook zo wat..
Onze office manager heeft ‘m aangevraagd bij Ayvens en de auto wordt op basis van de calculatie besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM19
  • Laatst online: 06-06 07:54
Ik hoorde dat Ayvens hem niet kan/gaat bestellen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ruben_sim schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:53:
Vandaag ook nog een keer de auto's bekeken.

[...]

Of we nou 'uitverkoren' op 'proefkonijnen' zijn ben ik voor mijzelf nog niet uit. Actie met launch edition kan je Ik ook niet anders beoordelen als ongelukkig qua timing. Al beweert men bij Zeekr dat je de bestelling kosteloos kan annuleren.

[...]
Kosteloos annuleren is alleen van toepassing tijdens de eerste 14 dagen na besteldatum. Daarna hang je er echt aan vast. Check de voorwaarden van Zeekr.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 19:54
H'm lastig hoor, na een direct gesprek met onze wagen park beheerder. Waarbij hij nogmaals heeft aangeven dat de ZEEKR 7X voor ons pas per MEI zichtbaar zal gaan worden (argumentatie : de juiste restwaarde bepaling is nog onderhanden, volgens hem).

En het feit dat mijn lease bestel portaal account iedere maand verlengt moet worden via een aanvraag bij het wagen park beheer. Neig ik nu toch steeds meer naar de NIO ET5 als alternatief (minder performance, maar zeker wel zo luxe). En de proefrit met de ET5 het afgelopen weekend was uitmuntend (fijn een keer mogen accu swappen).

Tevens loopt er tot 31 maart een promo actie bij NIO waardoor ik iets meer ruimte heb voor opties.

Best een lastige keuze hoor, ik ben bang dat als de prijs van de ZEEKR 7X uiteindelijk toch niet haalbaar is in Mei. Dat ik mogelijk de extra opties voor mijn alternatieve keuze de NIO ET5 zal mislopen.

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
J&T biedt hem wel aan in full operational lease. Daar ligt nu de bestelling. Even de druk er op houden dat ze hem ook in opdracht geven bij Zeekr voor de 31ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk81
MM19 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:23:
Ik hoorde dat Ayvens hem niet kan/gaat bestellen nu
Ik heb de offerte van Ayvens gewoon ontvangen hoor 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Claude schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Kosteloos annuleren is alleen van toepassing tijdens de eerste 14 dagen na besteldatum. Daarna hang je er echt aan vast. Check de voorwaarden van Zeekr.
Ik geloof je. ZEEKR beweert dat het kan tot het moment dat de auto daadwerkelijk op kenteken gezet wordt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:57
dutchman666 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:22:
H'm lastig hoor, na een direct gesprek met onze wagen park beheerder. Waarbij hij nogmaals heeft aangeven dat de ZEEKR 7X voor ons pas per MEI zichtbaar zal gaan worden (argumentatie : de juiste restwaarde bepaling is nog onderhanden, volgens hem).

En het feit dat mijn lease bestel portaal account iedere maand verlengt moet worden via een aanvraag bij het wagen park beheer. Neig ik nu toch steeds meer naar de NIO ET5 als alternatief (minder performance, maar zeker wel zo luxe). En de proefrit met de ET5 het afgelopen weekend was uitmuntend (fijn een keer mogen accu swappen).

Tevens loopt er tot 31 maart een promo actie bij NIO waardoor ik iets meer ruimte heb voor opties.

Best een lastige keuze hoor, ik ben bang dat als de prijs van de ZEEKR 7X uiteindelijk toch niet haalbaar is in Mei. Dat ik mogelijk de extra opties voor mijn alternatieve keuze de NIO ET5 zal mislopen.
Natuurlijk een hele persoonlijke keuze

Maar als ik de NIO ET5 Long Range neem met de batterij kopen kom je op 72.900 euro uit zonder andere optie's erbij.

Zeekr 7X Performance kom ik uit op 63.990 euro. Denk je dan niet dat de 7X sowieso ook in je lease ruimte past?

En daarnaast heeft de 7X wat meer optie's, onder andere luchtvering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
Nou heb ik zonet weer mijn bestel portaal account verlengt gekregen via het wagen park beheer. En de ZEEKR 7X is nu ook voor ons zichtbaar. Echter helaas alleen als RWD varianten. Dat betekend helaas voor mij dat de AWD variant boven mijn budget ligt. :|

Het is jammer want het is een serieus bloed mooie wagen. Maar het performance aspect vond ik ook belangrijk. Binnenkort krijg ik per email van de NIO sales medewerker die mijn proefrit had begeleid nog antwoord inzake enkele optie vragen. En dan ga ik de ET5 bestellen want die biedt vs de ZEEKR 7X RWD voor mij net even iets meer qua performance verhouding en is netto slechts 75-euro meer. Ik ga deze forum nu ontvolgen, maar ik gun ieder zijn/haar ZEEKR 7X toe die men op het oog had/heeft. Het wordt in ieder geval een heel stuk fraaier op de Nederlandse wegen met deze nieuwe lichting autos. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktrQX2VbptAiPR-q7naAsRgz5us=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Krmgng1dC6qkyLPNkP26a5kv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
NAmst schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:36:
[...]

Natuurlijk een hele persoonlijke keuze

Maar als ik de NIO ET5 Long Range neem met de batterij kopen kom je op 72.900 euro uit zonder andere optie's erbij.

Zeekr 7X Performance kom ik uit op 63.990 euro. Denk je dan niet dat de 7X sowieso ook in je lease ruimte past?

En daarnaast heeft de 7X wat meer optie's, onder andere luchtvering
wij kunnen alleen leasen wat zichtbaar is in de bestel portal. En zeekr lijkt bij ons heel ongunstig qua lease prijs te vallen wat ik niet zie valt boven mijn budget (dat kan 1 cent zijn of 1000 euro) de portaal is onverbiddelijk. De NIO ET5 valt wel binnen de lease portaal tja de wondere wereld van onze lease bestel portaal :? (zo valt ook een AWD Polestar 4, BMW i4 81.1kWh, Xpeng P7 86.2kWh ev performance in het budget.. maar zeekr ooh nee ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-06 21:30
Wat een gedoe, ik heb ook nog steeds problemen met mijn leasemaatschappij, ik heb net toch besloten om voor de zekerheid een bestelling te plaatsen voor de Zeekr 7x Performance met de verwachting dat ik mijn 300 terug krijg, mocht het de komende 2 weken niet duidelijker worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Boombastic op 28-01-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Laatst online: 08-06 17:17
Hij staat nu ook configureerbaar op directlease.nl, gebruik ik vaak als referentie rekentool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mailis
Vandaag bevestiging gekregen dat de 7x Long Range RWD in het zwart ook besteld is. Zelf vond ik de meerkosten voor de AWD en de extra kosten niet opwegen, waarbij ik mogelijk ook buiten mijn budget ging komen.

Zelf overigens erg goede ervaringen met Wagenplan (onderdeel Athlon) qua snelheid; offerte op woensdag aangevraagd, donderdag kijken in Zeist, vrijdag formeel ingediend en gisteren verwerkt. Dus nu gaan duimen tot de eerste reviews en dan de uitlevering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
mailis schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:33:
Vandaag bevestiging gekregen dat de 7x Long Range RWD in het zwart ook besteld is. Zelf vond ik de meerkosten voor de AWD en de extra kosten niet opwegen, waarbij ik mogelijk ook buiten mijn budget ging komen.

Zelf overigens erg goede ervaringen met Wagenplan (onderdeel Athlon) qua snelheid; offerte op woensdag aangevraagd, donderdag kijken in Zeist, vrijdag formeel ingediend en gisteren verwerkt. Dus nu gaan duimen tot de eerste reviews en dan de uitlevering!
Gefeliciteerd, goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sst_zero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 07:17
Je kunt ook op zondag terecht! Wij gaan zondag heen om eens te kijken. Ben benieuwd naar de Forest Green en Tech Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 07-06 23:33
Vorige week heb ik in Zeist de Performance gezien in tech grey en gisteren in Amsterdam ook de witte en zwarte uitvoering. De groene hebben ze helaas niet staan. Er komt vandaag vanuit Amsterdam een soort release, waarna ik verwacht dat er meer wordt gedeeld door Nederlandse autojournalisten.

Het lastige met bestellen is dat we nog steeds geen idee hebben hoe de Europese versies gaan rijden. Die krijgen andere afstelling dan de Chinese en hebben ook iets andere afmetingen.

Ik heb nog nagevraagd of de long range adaptieve (electronische) dempers heeft, maar dat is helaas niet zo. Wil je iets aan de vering kunnen instellen dan moet je echt de performance met luchtvering kiezen.
Maar dan zit je wel aan die gekke deuren met knopjes vast.

Verder krijgt Nederland de grijze remklauwen op de long range, terwijl je op filmpjes en ook in Amsterdam de oranje ziet

Ik denk dat ik ga kiezen voor de long range op 20inch in tech grey. De 20 inch velgen zijn erg mooi in het echt, al smoelt 21 echt wel beter op zo’n grote auto.

Bij 35.000 km kost de performance inclusief verbruik als snel 200 euro meer per maand. Hij verbruikt ook zo’n 15% meer en 265 winterbanden op 21 inch zijn ook niet bepaald goedkoop. Keuzes, keuzes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
WouterH85 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:59:
Vorige week heb ik in Zeist de Performance gezien in tech grey en gisteren in Amsterdam ook de witte en zwarte uitvoering. De groene hebben ze helaas niet staan. Er komt vandaag vanuit Amsterdam een soort release, waarna ik verwacht dat er meer wordt gedeeld door Nederlandse autojournalisten.

Het lastige met bestellen is dat we nog steeds geen idee hebben hoe de Europese versies gaan rijden. Die krijgen andere afstelling dan de Chinese en hebben ook iets andere afmetingen.

Ik heb nog nagevraagd of de long range adaptieve (electronische) dempers heeft, maar dat is helaas niet zo. Wil je iets aan de vering kunnen instellen dan moet je echt de performance met luchtvering kiezen.

Verder krijgt Nederland de grijze remklauwen op de long range, terwijl je op filmpjes en ook in Amsterdam de oranje ziet

Ik denk dat ik ga kiezen voor de long range op 20inch in tech grey. De 20 inch velgen zijn erg mooi in het echt, al smoelt 21 echt wel beter op zo’n grote auto.

Bij 35.000 km kost de performance inclusief verbruik als snel 200 euro meer per maand. Hij verbruikt ook zo’n 15% meer en 265 winterbanden op 21 inch zijn ook niet bepaald goedkoop. Keuzes, keuzes…
Waarom denk je dat het eu model andere afstelling heeft, en wat is naar jou idee het verschil in afmeting?

Wbt de deuren, volgens mij kan je de deuren ook gewoon met de handel openmaken.

Ben benieuwd naar de release 👌👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAG
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-02 12:37

DAG

Gisteren de auto live gezien en deze gaat het voor mij niet worden. Kwestie van smaak en details want over performance en specs ben ik louter positief. 3 voorbeelden die ik niet niet mooi vond: zwarte balk voorkant lijkt kwetsbaar voor krasjes/ wasstraat etc. Zag gisteren al krasjes op nwe auto....; zwart plastic op achterzijde voorstoelen, en de velgen (Performance) waren net te glimmend/ smal in verhouding tot de auto. Ik zie dat de meesten willen bestellen op dit forum dus veel plezier met het proces/ nwe auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
WouterH85 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:59:

Staat de witte in de vestiging op het Rokin in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sst_zero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 07:17
Ruben_sim schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:25:
[...]

Waarom denk je dat het eu model andere afstelling heeft, en wat is naar jou idee het verschil in afmeting?

Ben idd benieuwd of je de deuren normaal kunt openen of dat je dan merkt dat je ‘weerstand’ hebt.
Van het comfort pakket vind ik alleen de verwarmbare stoelen (en koeling) interessant. Die zijn zeker niet los te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
bullseye1977 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:45:
[...]

Staat de witte in de vestiging op het Rokin in Amsterdam?
Ja. Naast de grijze en zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
sst_zero schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:18:
[...]

Ben idd benieuwd of je de deuren normaal kunt openen of dat je dan merkt dat je ‘weerstand’ hebt.
Van het comfort pakket vind ik alleen de verwarmbare stoelen (en koeling) interessant. Die zijn zeker niet los te bestellen?
Nee dat kan dus helaas niet. Zit alleen knopje binnen. En deuren zijn van buiten ook alleen met knopje te bedienen. Het werkt wel mooi, maar hoeft van mij niet zo dit soort opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
Ruben_sim schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:25:
[...]

De Chinese is ietsje langer. Scheelt niet veel. Ze hebben het daar ook over andere kofferbakvolumes van meer dan 600 liter.

Afstelling in vering vertelde de verkoper van Zeekr. Dus we hebben echt nog geen idee hoe de Europese variant gaat rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MM19
  • Laatst online: 06-06 07:54
mailis schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:33:

Top, die van mij is ook besteld, long range zwart!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Volgens mij komt die 600 liter volgens mij door een andere meetmethode, maar misschien heb je gelijk. Lijkt mij echter vreemd kijkend naar een productieproces en standaardisatie daarin.

Deur kan je gewoon met de hand sluiten. En openen trouwens ook herinner ik mij nu. In Amsterdam vertelde ze dat dit namelijk verstandig is als je krap geparkeerd staat.
Kan mij alleen wel voorstellen dat het handmatig bedienen mogelijk tot storing, extra slijtage, van het automatische mechanisme kan resulteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
Ruben_sim schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:52:
Volgens mij komt die 600 liter volgens mij door een andere meetmethode, maar misschien heb je gelijk. Lijkt mij echter vreemd kijkend maaree productieproces en standaardisatie daarin.
Als ik goed heb begrepen rekenen we in Europa tot de hoedenplank, omdat je in feite zicht moet hebben door de achterruit.

In Chinees meten ze tot het dak, dus wanneer je de hoedenplank opbergt (waarvan ik mij afvraag of die in China er bijzit, heb ik nog niet op filmpjes veel gezien)

[ Voor 0% gewijzigd door mailis op 29-01-2025 11:23 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
@ alle leasers: voor hoeveel jaar leasen jullie? Dan kan ik me vast mentaal instellen op 3-5 jaar voor de ex-leasers op de markt komen. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gezien de bijtelling wel klaar is vanaf 2026 ga ik gelijk voor 5 jaar. Waar ik eerst altijd 4 jaar deed en altijd nog met een jaartje kon verlengen. Scheelt ook weer iets in de maandkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
5 jaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• clydevdl
Nou de performance versie in het zwart is besteld nu kruisjes zetten op de kalender tot de leverdatum ergens in juli is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Terwijl ik lees dat Ayens al wel offertes maakt voor de 7X krijg ik nog steeds te horen dat er geen offertes gemaakt kunnen worden want wachten op data bladiebla..

Wie hebben er al een offerte ontvangen van Ayens, het zichtbaar hebben in hun bestelportal en zijn er ook al die deze hebben omgezet in een bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik verwacht dat de levergingen eerder zijn dan nu wordt gecommuniceerd. Zeekr heeft een enorme productie capaciteit. Binnen de lokale markt liggen de verkopen niet op niveau en de Europese markt is enorm belangrijk qua aantallen en marges (ondanks de tarieven). ik zou er graag mee op vakantie willen in Juli!! fingers crossed dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:57
Ik ga ook voor 5 jaar. Long range, zwart.

Ik ben wel benieuwd wat er nu precies gebeurt met de optie Comfort stoelen in deze actie, aangezien als je Leren PU stoelen selecteert je niet de comfort niet meer kunt kiezen. Ik ga er vanuit dat de leren stoelen dan hetzelfde hebben als de standaard stoffen stoelen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Onlangs gekeken wat je te zien krijgt wanneer je de bestelling voor koop plaatst. Daar stond toen levering juni in.

Volgens de brochure kan het comfortpakket alleen op de performances awd en niet op de long range.

Inmiddels zelf contact gehad met Ayvens en een aardige dame heeft echt haar best gedaan om te achterhalen hoe het mogelijk zou zijn dat er door Ayvens een offerte/calculatie afgegeven is voor een 7X. Conclusie: dit is niet mogelijk. Voor degene die dit zou willen tegenspreken: graag via dm de offerte delen🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:57
Klopt, verwarrende is dat op directlease je kunt kiezen voor die optie bij de long range, vandaar de verwarring bij mij. Maar in de configurator is dit ook geen optie, dus helder.

Vraag me wel af of je ventilatie hebt bij de upgrade naar leer, dit staat een soort van in de beschrijving van de optie bij Zeekr, maar echt duidelijk is dit niet. Ik ga er maar van uit van niet.

Morgen handtekening onder leasecontract 60 maanden, dan kan de bestelling nog mooi op tijd de deur uit bij de LM. Ben wel echt benieuwd wat er gebeurd na 31 januari...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
Hier een review van de (standard range) Golden Brick 75kWh batterij.

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste