Bedankt voor het delen van je verhaal. Het lijkt sterk op die van mij. Ook een M3P uit 2019 en op zoek naar een nieuwe auto. Een hele lijst van automerken al bezocht (Kia, Audi, BMW, Volvo etc.) Tesla vanwege dezelfde redenen afgevallen en morgen de Zeekr 7x bekijken. Erg benieuwd! Je geeft aan dat de software kan tippen aan die van Tesla. Waar baseer je dit op? Ik hoop in ieder geval met je mee, aangezien dit voor mij nu nog een twijfel is. Ik ben echt fan van de software in de Tesla en hoop van harte dat dit vergelijkbaar is. Of goed mee te leven is met goede dev support.patrickelectric schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:07:
Hier de Zeekr 7X in bestelling gezet! Dit na het uitvoerig testen van allerlei auto's.
Zo heb ik de volgende auto's onder beoordeling genomen:
- Tesla Model Y (uitgeprobeerd)
- Volvo EC40 (uitgeprobeerd)
- Ford Mustang Mach-E (uitgeprobeerd)
- Zeekr 001 (in gezeten)
- Cupra Tavascan (uitgeprobeerd)
- BYD Seal U DM-I (hybride uitgeprobeerd)
- Cupra Terramas & Formentor (hybride uitgeprobeerd)
Heb nog nooit zoveel getwijfeld met een aanschaf van een auto, maar toen ik de Zeekr 7X in het echt bezocht was de keuze direct gemaakt (nadat ik het lijstje hiervoor bekeken heb).
Ik rij momenteel een Tesla Model 3 performance uit 2019 en vind de acceleratie prachtig van deze auto, ook de software en het laadnetwerk zijn grote pluspunten. Om deze reden wilde ik daar praktisch niets op inleveren.
Tesla Model Y 2025/2026 Model valt af, door de eenvoudige binnenkant ten opzichte van de enorm luxe Zeekr 7x uitvoering. Ook Elon Musk vertrouw ik voor geen meter meer, ik heb het gevoel dat Tesla het in de toekomst zwaar gaat krijgen als Elon niet aftreedt. Hoe erg ik fan was van dit merk, wil ik niet meer geassocieerd worden hiermee.
Volvo reed echt heelijk. Was onder de indruk hoe soepel deze auto aanvoelt met het rijden. Toch de beperkte laadruimte en alle opties waar je extra voor betaalt, viel in feite deze auto af.
De Ford Mustang Mach E was enorm onrustig qua rijgedrag, ook duur als je de snelste versie wilt. Wel enorm snel, maar de software valt tegen.
BYD erg goed geprijst, groot, rijd goed, software is mwa, prijs een dikke plus, maar rijbereik voor elektrisch te weinig, hybride het overwegen waard.
Uiteindelijk bleef voor mij de Cupra Tavascan over die nog een beetje kon tippen aan de Zeekr 7X. Tavascan ziet er enorm agressief uit, is snel uitgevoerd, heeft een onwijs goede wegligging en heb het gevoel gehad dat de accu niet snel op ging met sportief proefrijden.
Toch de ruimte en de luxe van de Zeekr 7X hebben mij overtuigd, naast de enorm goede software die erop zit die kan tippen aan de Tesla.
Ik kan niet wachten om in Juni de auto op te halen en privé erin te rijden. Heb overigens de AWD genomen waar alle luxe erbij inzit.
Gezien je verhaal denk ik dat de verkoper je iets te enthousiast heb gemaakt, want de software is niks, maar ook niks wat kan tippen aan die van Tesla.patrickelectric schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:07:
Toch de ruimte en de luxe van de Zeekr 7X hebben mij overtuigd, naast de enorm goede software die erop zit die kan tippen aan de Tesla.
Ok de auto is nog niet in NL, dus hoop hebben mag, maar even wat feiten:
Zeekr 001 heeft nog steeds enorm veel bugs, na 1,5 jaar op de markt in NL is de software nog steeds ondermaats (zie topic 001 op tweakers).
Idem met de Zeekr X (nog meer software issues, zie topic X)
Zeekr is van Geely en onder Geely valt oa:
Volvo, Polestar, Lynkco en Lotus.
*Lynk&Co 01 heeft heel onlogische structuur in software. Ik weet niet of het momenteel allemaal beter is, maar genoeg L&K 01 reviews gezien op autoweek en als mensen klagen...dan is het over de software.
*Polestar was in het begin met de 2 ook drama. Na 3 a 4 jaar hebben ze heel veel opgelost en zijn er momenteel veel tevreden rijders. Echter zijn ze bij Model 4 weer helemaal terug in de tijd gegaan en deze heeft NOG meer issues qua software dan de 2 in het begin (zie topic Polestar 4)
*Volvo software weet ik niet
*Lotus Eletre had na lancering de RAARSTE issues die je kan opnoemen. bv 15" middenconsole die opeens in flat modus ging tijdens rijden. Ook hierin zijn ze na 2 jaar nog steeds ontevreden over de software (Facebook group)
Het is heel typisch iets Chinees. Geweldige producten/high end specs voor een geweldige prijs, maar de user experience valt gewoon tegen. Niet alleen bij auto's maar bij zowat elke eletronica. Echter zijn de prijzen gewoon goed, dat je het voor lief mag nemen.
Ik ben heel erg overtuigd dat de 7x een matige software heeft in het begin (heel nieuw platform, alles weer opnieuw). Gezien hoe Zeekr ermee omgaat denk ik dat je pas na 3-4 jaar kan zeggen dat het op niveau van Tesla is.
Als je goede software wilt is Tesla nummer 1 en komt niemand in de buurt.
Laat ik het zo zeggen, ik ben een graphic designer van origine. De interface qua UI/UX moet goed werken en goed eruit zien. Dit is wel degelijk het geval. Of er nou bugs in zitten, neem ik dan voor lief (zeg ik nu ;;). Zolang de auto blijft doen wat die moet doen en ik kan blijven rijden en muziek luisterenkx22 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:08:
[...]
Gezien je verhaal denk ik dat de verkoper je iets te enthousiast heb gemaakt, want de software is niks, maar ook niks wat kan tippen aan die van Tesla.
Ok de auto is nog niet in NL, dus hoop hebben mag, maar even wat feiten:
Zeekr 001 heeft nog steeds enorm veel bugs, na 1,5 jaar op de markt in NL is de software nog steeds ondermaats (zie topic 001 op tweakers).
Idem met de Zeekr X (nog meer software issues, zie topic X)
Zeekr is van Geely en onder Geely valt oa:
Volvo, Polestar, Lynkco en Lotus.
*Lynk&Co 01 heeft heel onlogische structuur in software. Ik weet niet of het momenteel allemaal beter is, maar genoeg L&K 01 reviews gezien op autoweek en als mensen klagen...dan is het over de software.
*Polestar was in het begin met de 2 ook drama. Na 3 a 4 jaar hebben ze heel veel opgelost en zijn er momenteel veel tevreden rijders. Echter zijn ze bij Model 4 weer helemaal terug in de tijd gegaan en deze heeft NOG meer issues qua software dan de 2 in het begin (zie topic Polestar 4)
*Volvo software weet ik niet
*Lotus Eletre had na lancering de RAARSTE issues die je kan opnoemen. bv 15" middenconsole die opeens in flat modus ging tijdens rijden. Ook hierin zijn ze na 2 jaar nog steeds ontevreden over de software (Facebook group)
Het is heel typisch iets Chinees. Geweldige producten/high end specs voor een geweldige prijs, maar de user experience valt gewoon tegen. Niet alleen bij auto's maar bij zowat elke eletronica. Echter zijn de prijzen gewoon goed, dat je het voor lief mag nemen.
Ik ben heel erg overtuigd dat de 7x een matige software heeft in het begin (heel nieuw platform, alles weer opnieuw). Gezien hoe Zeekr ermee omgaat denk ik dat je pas na 3-4 jaar kan zeggen dat het op niveau van Tesla is.
Als je goede software wilt is Tesla nummer 1 en komt niemand in de buurt.
Over de software:
- Reageerd super snel (instant)
- Ziet er erg goed uit qua design
- Is logisch vormgegeven en begrijpelijk
- Native navigatie ziet er goed uit (heb weinig gezien die aan Tesla kunnen tippen)
- Native spotify
Laden doe ik altijd thuis, dus ook met het berekenen van afstanden/trips is dit geen ramp dat ze niet de actuele percentages neerzetten bij het berekenen van de route bij aankomst.
[ Voor 4% gewijzigd door patrickelectric op 10-03-2025 09:04 ]
Ja ok, dat is wel wat anders dan: niets inleveren op software Tesla.patrickelectric schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:59:
[...]
Laat ik het zo zeggen, ik ben een graphic designer van origine. De interface qua UI/UX moet goed werken en goed eruit zien. Dit is wel degelijk het geval. Of er nou bugs in zitten, neem ik dan voor lief (zeg ik nu ;;). Zolang de auto blijft doen wat die moet doen en ik kan blijven rijden en muziek luisterenmet native Spotify erop en apple car play/android auto moet dat goedkomen.
Over de software:
- Reageerd super snel (instant)
- Ziet er erg goed uit qua design
- Is logisch vormgegeven en begrijpelijk
- Native navigatie ziet er goed uit (heb weinig gezien die aan Tesla kunnen tippen)
- Native spotify
Laden doe ik altijd thuis, dus ook met het berekenen van afstanden/trips is dit geen ramp dat ze niet de actuele percentages neerzetten bij het berekenen van de route bij aankomst.
Bij de Zeekr 7x zit een serieuze chip in en zijn de mogelijkheden enorm. Maar helaas gaat dit nooit benut worden, want Chinese automakers kennende gaan ze liever voor nieuwe producten en platforms dan prestaties uitknijpen (wat bvb een Apple of Tesla heel goed kunnen)
Afgelopen zaterdag heb ik de Zeekr7X bekeken in Amsterdam. Er stond een witte Long Range. Ik wil de Privilege bestellen. We hebben een goed beeld van de auto; deze is nog groter dan ik dacht. Mijn huidige auto is een VW Tiguan R-Line. De Zeekr7X heeft alles wat ik van mijn nieuwe auto zou willen. Het enige wat we nog lastig vinden, is de kleur: Tech Grey of zwart. De auto ziet er gewoon anders uit met de lijnen, etc., in een andere kleur. Voor de rest gaan we nog een testrit doen in de 001 Privilege voor een beoordeling van de rijervaring. Het onderstel is niet 1-op-1, maar de luchtvering zou dit moeten compenseren. De Zeekr7X staat op het Polestar 3-onderstel, waar je in kunt proefrijden. Dat kunnen we dus ook nog doen, mocht de rit in de 001 niet voldoende zijn. Wat betreft de specificaties en afwerking ben ik zeker overtuigd. Ik heb altijd Audi, VW en Volvo gereden, maar deze afwerking is echt een stap verder. En dat is nog niet eens met de Nappa-afwerking. De software is flink verbeterd. Het ziet er goed uit en voelt goed aan. Alles werkte wat ik heb geprobeerd, zoals CarPlay, muziek, navigatie, en het uitzetten van de hulpsystemen met snelmenu’s. Er zit een geweldige chip in, de Qualcomm 8295 Snapdragon. Daar is echt veel mee mogelijk. Gaan ze dit er allemaal uithalen bij Zeekr? Die verwachtingen hebben ze nog niet helemaal waar kunnen maken bij de 001 en de X. Maar ze hebben wel bewezen goed naar de consument te luisteren, vooral op het gebied van interieur en exterieur. Hopelijk kan de softwarecommunity hierbij ook helpen voor het softwaregedeelte.
Ruimte +
Actieradius + (voor mijn situatie)
Laadtechniek +
Interieur +
Exterieur +
Niet genoeg bekend:
Rijervaring /
Software /
Ruimte +
Laadtechniek +
Interieur +
Exterieur +
Niet genoeg bekend:
Rijervaring /
Software /
[ Voor 6% gewijzigd door boxtel op 10-03-2025 11:55 ]
Leuk om al die ervaringen hier te zien en dat die ook allemaal positief zijn.
Ik heb zelf de auto niet gezien maar wel besteld op basis van de informatie en filmpjes die ik heb gezien.
Ik zit te twijfelen om toch een dagje Amsterdam te doen en dan toch ook de auto eens in het echt te bekijken.
De nieuwsgierigheid naar hoe de auto in het echt is wordt steeds groter door alle feedback hier van mensen die hem in het echt gezien hebben.
Misschien eens contact opnemen met Zeekr voor een bezichting.
Is dat gewoon formulier op de website invullen? Of heeft iemand een ander sneller/beter lijntje?
Ik heb zelf de auto niet gezien maar wel besteld op basis van de informatie en filmpjes die ik heb gezien.
Ik zit te twijfelen om toch een dagje Amsterdam te doen en dan toch ook de auto eens in het echt te bekijken.
De nieuwsgierigheid naar hoe de auto in het echt is wordt steeds groter door alle feedback hier van mensen die hem in het echt gezien hebben.
Is dat gewoon formulier op de website invullen? Of heeft iemand een ander sneller/beter lijntje?
[ Voor 9% gewijzigd door Frank_P op 10-03-2025 12:14 ]
een beller is sneller !Frank_P schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:11:
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Tja helaas heb ik een vriendin die dit niet ziet zitten :-)Frank_P schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:11:
Oei dat is jammer...gaat ze er ook in rijden dan?boxtel schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:16:
[...]
Tja helaas heb ik een vriendin die dit niet ziet zitten :-)
Jazeker!blyzard schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:24:
[...]
Oei dat is jammer...gaat ze er ook in rijden dan?
Blijkbaar staan er al 9 op Nederlands kenteken: https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/zeekr/7x/-/
Netjes gevonden!
Ik heb ze even gecheckt;
2x Long Range wit
1x Long Range grijs
1x Privilege wit
3x Privilege grijs
1x Privilege groen
1x Core Zwart
Ik heb ze even gecheckt;
2x Long Range wit
1x Long Range grijs
1x Privilege wit
3x Privilege grijs
1x Privilege groen
1x Core Zwart
[ Voor 16% gewijzigd door Frank_P op 10-03-2025 16:54 ]
Same hier! Heb de zwarte besteld. Na vele video's op YouTube te bekijken vind ik de zwarte heel dik, vooral dat je dan de gekke front light bumper niet meer zo afstotelijk zichtbaar is. De zwarte is gewoon een geheel.boxtel schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:45:
Afgelopen zaterdag heb ik de Zeekr7X bekeken in Amsterdam. Er stond een witte Long Range. Ik wil de Privilege bestellen. We hebben een goed beeld van de auto; deze is nog groter dan ik dacht. Mijn huidige auto is een VW Tiguan R-Line. De Zeekr7X heeft alles wat ik van mijn nieuwe auto zou willen. Het enige wat we nog lastig vinden, is de kleur: Tech Grey of zwart. De auto ziet er gewoon anders uit met de lijnen, etc., in een andere kleur. Voor de rest gaan we nog een testrit doen in de 001 Privilege voor een beoordeling van de rijervaring. Het onderstel is niet 1-op-1, maar de luchtvering zou dit moeten compenseren. De Zeekr7X staat op het Polestar 3-onderstel, waar je in kunt proefrijden. Dat kunnen we dus ook nog doen, mocht de rit in de 001 niet voldoende zijn. Wat betreft de specificaties en afwerking ben ik zeker overtuigd. Ik heb altijd Audi, VW en Volvo gereden, maar deze afwerking is echt een stap verder. En dat is nog niet eens met de Nappa-afwerking. De software is flink verbeterd. Het ziet er goed uit en voelt goed aan. Alles werkte wat ik heb geprobeerd, zoals CarPlay, muziek, navigatie, en het uitzetten van de hulpsystemen met snelmenu’s. Er zit een geweldige chip in, de Qualcomm 8295 Snapdragon. Daar is echt veel mee mogelijk. Gaan ze dit er allemaal uithalen bij Zeekr? Die verwachtingen hebben ze nog niet helemaal waar kunnen maken bij de 001 en de X. Maar ze hebben wel bewezen goed naar de consument te luisteren, vooral op het gebied van interieur en exterieur. Hopelijk kan de softwarecommunity hierbij ook helpen voor het softwaregedeelte.
Ruimte +
Laadtechniek +
Interieur +
Exterieur +
Niet genoeg bekend:
Rijervaring /
Software /
Maar enige ding waar ik nu achteraf over twijfel is, de grijze zie je krassen en lichte schade minder goed (deur afdrukken) dan de zwarte. Groen is ook heel dik, maar same als zwart voor mijn gevoel.
Anyway ik ga kijken of ik de auto via PPF kan beschermen.
Succes in je keuze!
Is dat besteld of zijn die demo auto's?Frank_P schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:53:
Netjes gevonden!
Ik heb ze even gecheckt;
2x Long Range wit
1x Long Range grijs
1x Privilege wit
3x Privilege grijs
1x Privilege groen
1x Core Zwart
Want bij Demo auto's mag je gauw een proefrit maken!
Geen idee, puur ff kentekens gecheckt op kleur en fiscale waarde.kx22 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:39:
[...]
Is dat besteld of zijn die demo auto's?
3 voor zeist en 3 voor amsterdam .kx22 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:39:
[...]
Is dat besteld of zijn die demo auto's?
Met een paar weken worden de eerste afspraken gemaakt .. ben benieuwd..
May the force be with you !
Nog net op tijd om de gratis paketten incl proefrit te kunnen bestellen, of starten de proefritten per 1 april?Pantronic schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:24:
[...]
3 voor zeist en 3 voor amsterdam .
Met een paar weken worden de eerste afspraken gemaakt .. ben benieuwd..
De pakketten staan op 0 voor de fiscale waarde. Dat wisten we al maar is nu ook bevestigd!!
Het aantal PK klopt niet bij de privalige uitvoering.
[ Voor 23% gewijzigd door bullseye1977 op 10-03-2025 22:11 ]
Is er ergens een update geweest van documentatie of heeft iemand van Zeekr je dit alleen mondeling verteld?bullseye1977 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:09:
De pakketten staan op 0 voor de fiscale waarde. Dat wisten we al maar is nu ook bevestigd!!
Ruben_sim schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:12:
Wat klopt er niet qua aantal pk?
:strip_exif()/f/image/Jk6Q0L9tDaEKhq73rGmWBuQ7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hebben waarschijnlijk alleen de elektromotor die op de voorste wielen zit opgegeven. De achterwiel motor heeft 421 pk. Kom je eralsnog niet helemaal maar goed (639 pk zeekr opgave). Het is een gedachte.
Hmm ik dacht nog even komende weekend naar de 7x te gaan kijken, maar dat zit helemaal volgepland.
Pas vanaf de 17de is er plek voor een bezichtiging. En dan ga ik ook nog eens kijken naar een witte core versie die het toch zeker niet gaat worden. Het telefoonnummer bij de vestiging in Zeist is hetzelfde als dat van Amsterdam, op mail reageren ze niet.
Zou toch fijn zijn om de auto voor de bestelling nog te kunnen zien, maar het wordt wel echt moeilijk gemaakt op deze manier. Waar blijven de zes 7x-en die al op kenteken staan?
Pas vanaf de 17de is er plek voor een bezichtiging. En dan ga ik ook nog eens kijken naar een witte core versie die het toch zeker niet gaat worden. Het telefoonnummer bij de vestiging in Zeist is hetzelfde als dat van Amsterdam, op mail reageren ze niet.
Zou toch fijn zijn om de auto voor de bestelling nog te kunnen zien, maar het wordt wel echt moeilijk gemaakt op deze manier. Waar blijven de zes 7x-en die al op kenteken staan?
In het wit en met het Nappa leder interieur? Ik dacht ook een witte in de core uitvoering. Bestelling al eind Jan gedaan maar nog niet de LR gezien? Als deze versie in Adam staat ga ik ook even kijken.boxtel schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:43:
In Amsterdam staat geen Core, maar een Longe Range
Volgens mij staat de auto in de kelder, en kun je deze van de begane grond wel van een afstandje zien staan, wellicht toch maar even gewoon binnenlopen, heb niet iedere week de gelegenheid om even op en neer naar Amsterdam te rijden.bullseye1977 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:50:
[...]
In het wit en met het Nappa leder interieur? Ik dacht ook een witte in de core uitvoering. Bestelling al eind Jan gedaan maar nog niet de LR gezien? Als deze versie in Adam staat ga ik ook even kijken.
Dat is niet waar, hoe kom je daarbij? Het is de Core/Basis variant, dit is mij gisteren nog verteld toen ik daar was voor een afspraak. Overigens een prachtige auto! Twijfels rondom de software nog niet geheel weggenomen maar we neigen wel sterk naar deze auto.boxtel schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:43:
In Amsterdam staat geen Core, maar een Longe Range
Is het overigens zo dat alle nieuwe auto's verplicht met verschillende piepjes/meldingen opstarten voor bijv. snelheid en laneassist? En je deze niet definitief kunt uitschakelen maar dit telkens opnieuw moet bij het starten?
Dat laatste is dan het geval. De Core velgen zijn te zien op een losse band die daar ook ligt. Ik denk overigens dat de auto in alle andere kleuren nog veel meer tot zijn recht komt. Ik twijfel nu tussen 1) Grijs 2) Zwart 3) Groen.boxtel schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:43:
Dit is mijn zaterdag nog verteld. maar het zou ook de Core kunnen zijn met LR velgen.
De kleur groen ziet er op foto's en video's ook fantastisch uit maar weet niet of ik het aandurf om hem te bestellen. Ook bang dat ik er wellicht na 1-2 jaar op uitgekeken ben. De Tech Grey was te zien op een 001 die daar ook stond. Ook erg mooi en wat meer richting donker grijs.
:strip_exif()/f/image/tGP4XqT5jWlygHBKOo7vs2oB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9axWDMqXwr1X6DuMGdzJsFW8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja is eu regelgeving, elke keer weer uitzetten als je dat wenstPollux89 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:33:
[...]
Is het overigens zo dat alle nieuwe auto's verplicht met verschillende piepjes/meldingen opstarten voor bijv. snelheid en laneassist? En je deze niet definitief kunt uitschakelen maar dit telkens opnieuw moet bij het starten?
mij werd verteld in de mail dat het de core versie is, maar ter plekke vertelde ze me dat het de LR is.Pollux89 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:33:
[...]
Dat is niet waar, hoe kom je daarbij? Het is de Core/Basis variant, dit is mij gisteren nog verteld toen ik daar was voor een afspraak. Overigens een prachtige auto! Twijfels rondom de software nog niet geheel weggenomen maar we neigen wel sterk naar deze auto.
Mij werd ook verteld dat het LR was, maar ok :-)4v4t4r schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:32:
[...]
mij werd verteld in de mail dat het de core versie is, maar ter plekke vertelde ze me dat het de LR is.
Van het weekend nog geweest. Dame vertelde dat het de Core variant is met de LR velgen onder de auto.bullseye1977 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:50:
[...]
In het wit en met het Nappa leder interieur? Ik dacht ook een witte in de core uitvoering. Bestelling al eind Jan gedaan maar nog niet de LR gezien? Als deze versie in Adam staat ga ik ook even kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door St3ve-0 op 11-03-2025 16:53 ]
De Core-uitvoering heeft half stoffen stoelen, terwijl de LR standaard is uitgerust met nappaleer op dit moment. De LR is momenteel niet beschikbaar met stoffen bekleding, ook niet in China. Wel kunnen de 20" velgen gemonteerd zijn. In China zie je momenteel in elke review alleen de 20" velgen op alle versies. Het lijkt erop dat de 21" velgen bij de Privilege-uitvoering nog niet worden geleverd. Tenminste, ik heb nog geen enkele video gezien waarin de 21" velgen zijn gemonteerd, maar ook nog geen video van een Core-uitvoering en ook niet met de standaard 19" velgen.
Hier: YouTube: Das krasseste E-Auto, das ihr (noch) nicht kaufen könnt? Zeekr 7X er...bullseye1977 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:50:
De Core-uitvoering heeft half stoffen stoelen, terwijl de LR standaard is uitgerust met nappaleer op dit moment. De LR is momenteel niet beschikbaar met stoffen bekleding, ook niet in China. Wel kunnen de 20" velgen gemonteerd zijn. In China zie je momenteel in elke review alleen de 20" velgen op alle versies. Het lijkt erop dat de 21" velgen bij de Privilege-uitvoering nog niet worden geleverd. Tenminste, ik heb nog geen enkele video gezien waarin de 21" velgen zijn gemonteerd, maar ook nog geen video van een Core-uitvoering en ook niet met de standaard 19" velgen.
Beste review voor ons vind ik. Enkel nog geen rij ervaring natuurlijk.
Of bedoel je filmpjes uit China? Want dit kunnen goed velgen voor enkel Europa/Nederland zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door mvrooij op 11-03-2025 21:58 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ja de video's uit china en rusland/ukraine. Maar idd 21" in de link van joumvrooij schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:57:
[...]
Hier: YouTube: Das krasseste E-Auto, das ihr (noch) nicht kaufen könnt? Zeekr 7X er...
Beste review voor ons vind ik. Enkel nog geen rij ervaring natuurlijk.
Of bedoel je filmpjes uit China? Want dit kunnen goed velgen voor enkel Europa/Nederland zijn.
Goedenavond allemaal.
Sinds vanmorgen wordt ik (ook) een nieuwe Zeekr rijder.
Eind april moet ik mijn huidige auto, een benzine BMW, inleveren vanwege einde lease contract.
Dus al een tijdje bezig met de keuze van de opvolger.
Al enige tijd geleden besloten dat het een elektrische auto wordt.
Zat eerst op het Tesla pad, maar vanwege de 'USA situatie', hier maar vanaf gezien (mijn vriendin kreeg er buikpijn van)!
Had toen ook al de Zeekr 7X in het vizier.
2 weken geleden naar A'dam geweest en vorige week nog een keer voor een bezichtiging en uitleg gehad over de 7X.
Dit was een positieve ervaring en vond de auto er erg degelijk uit zien. Deed kwalitatief hoogwaardig overkomen.
Mede daarom besloten hiervoor te gaan en dus vanochtend besteld:
- Zeekr 7X Long Range RWD
- Tech Grey
- 20" velgen
- Nappa & PU Charcoal Black
- Advanced Cockpit Package
- Trekhaak
en nog wat accessoires (o.a. dakdragers).
Mooi nog binnen de introductie actie.
Leuk om hier de verschillende ervaringen te lezen en te vernemen.
Wordt vervolgd.
PS: Mij was vorige week ook veteld dat het de Core versie is in A'dam met de 20" wielen (de 19" stonden er naast in de hoek!).
Het interieur enz. klopte ook met wat er in de beschrijving van de Core staat, dus dat moet dan kloppen.
Eind april moet ik mijn huidige auto, een benzine BMW, inleveren vanwege einde lease contract.
Zat eerst op het Tesla pad, maar vanwege de 'USA situatie', hier maar vanaf gezien (mijn vriendin kreeg er buikpijn van)!
2 weken geleden naar A'dam geweest en vorige week nog een keer voor een bezichtiging en uitleg gehad over de 7X.
Dit was een positieve ervaring en vond de auto er erg degelijk uit zien. Deed kwalitatief hoogwaardig overkomen.
- Tech Grey
- 20" velgen
- Trekhaak
Wordt vervolgd.
PS: Mij was vorige week ook veteld dat het de Core versie is in A'dam met de 20" wielen (de 19" stonden er naast in de hoek!).
Het interieur enz. klopte ook met wat er in de beschrijving van de Core staat, dus dat moet dan kloppen.
Gefeliciteerd! Ik heb zondag ongeveer dezelfde bestelling gedaan. Welke accessoires heb je nog meer besteld? Ben zelf nog voor de 6m laadkabel gegaan. Dat vind ik toch iets fijner dan 4m.SoCruelNU schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:06:
Goedenavond allemaal.
- Tech Grey
- 20" velgen
- Trekhaak
Wordt vervolgd.
Ik heb nu 4m bij mn Volvo en dat gaat prima in NL, maar in het buitenland al een paar keer gehad dat de kabel helemaal strak stond tijdens het laden. Dat zou ik met deze grotere 7X niet meer redden.
@St3ve-0 Thanks. Jij ook gefeliciteerd! Heb idd ook nog de type 2 laadkabel besteld. Je weet maar nooit waar je terecht gaat komen in de komende jaren en dat je 'm een keer nodig hebt omdat je alleen via een normaal stopcontect kan laden!
Wat bedoel je met: "een keer nodig hebt omdat je alleen via een normaal stopcontact kan laden"?SoCruelNU schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:04:
@St3ve-0 Thanks. Jij ook gefeliciteerd! Heb idd ook nog de type 2 laadkabel besteld. Je weet maar nooit waar je terecht gaat komen in de komende jaren en dat je 'm een keer nodig hebt omdat je alleen via een normaal stopcontect kan laden!
Er is een type 2 laadkabel van 4 meter inbegrepen bij de aankoop van de auto? Tenzij je deze te kort vindt?
Je gaat zeker geen spijt krijgen van je keuze. Ik rij al een jaar een 001 en dat bevalt echt prima. Geen noemenswaardige mankementen gehad, en ook in de winter prima prestaties. Die 7X zal vast ook heel goed bevallen.SoCruelNU schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:06:
Maar over Tesla: er werken meer mensen dan alleen meneer Musk, al die duizenden ingenieurs, technici en werklui maken toch ook wel heel mooie auto's...
De avatar is een echte foto..
Een grannylader (ofwel via een normaal stopcontact laden) is altijd handig voor noodsituaties. Heb ik ook achterin mijn 001 liggen.clydevdl schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:16:
[...]
Wat bedoel je met: "een keer nodig hebt omdat je alleen via een normaal stopcontact kan laden"?
Er is een type 2 laadkabel van 4 meter inbegrepen bij de aankoop van de auto? Tenzij je deze te kort vindt?
De avatar is een echte foto..
@clydevdl ik geloof dat ik een denk fout heb gemaakt, met als gevolg dat ik nu een laadkabel van 6 meter extra heb (-:
Ik merk dat ik erg veel filmpjes nu online zie komen vanuit Rusland of Ukraine op Youtube. Daar zullen er wel veel geleverd zijn afgelopen week.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
@SoCruelNU ja inderdaad want anders snapte ik het al niet.
Ik heb er ook een extra, maar voor mij juist bewust zodat ik thuis 1 kabel altijd aan mijn paal heb hangen vast, hoef ik niet elke keer die kabel uit de auto trekken. Wellicht kun jij dat ook doen.SoCruelNU schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:11:
@clydevdl ik geloof dat ik een denk fout heb gemaakt, met als gevolg dat ik nu een laadkabel van 6 meter extra heb (-:
@HDoc bedankt voor je insights. Geeft vertrouwen! Is idd ook punt mbt Tesla. Ikzelf had er minder problemen mee, maar mijn vriendin is wat gevoeliger wat dit soort dingen.
@HDoc inderdaad bedankt voor je toelichting en ervaring in je 001. De reacties over de software lijkt in het forum soms vrij kritisch, maar dat valt voor een deel dus ook mee.
Hier is eerder gesproken over welke third-party apps wel of niet beschikbaar zijn, zoals Spotify of YouTube. Ik ben benieuwd of alle apps er gewoon zijn of is er ook een soort App Store waaruit je kan downloaden? Kun jij daar iets over delen?
Hier is eerder gesproken over welke third-party apps wel of niet beschikbaar zijn, zoals Spotify of YouTube. Ik ben benieuwd of alle apps er gewoon zijn of is er ook een soort App Store waaruit je kan downloaden? Kun jij daar iets over delen?
ik zie dat bij het XC40 forum ook hoor - mensen die wat posten hebben voornamelijk iets te klagen en zoeken advies (of medestanders) Bedoel dat niet negatief, maar je zal nul posts vinden waar men aangeeft " Vandaag weer lekker gereden in mn auto met nul issues"mailis schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:33:
@HDoc inderdaad bedankt voor je toelichting en ervaring in je 001. De reacties over de software lijkt in het forum soms vrij kritisch, maar dat valt voor een deel dus ook mee.
Elk merk - elke softwareversie, er is altijd wel ergens iets mis
Appstore is er nog niet. Verkoper gaf aan dat ze er "mee bezig zijn"
Ga er vanuit dat het er niet is/komt en je AA of AP moet gebruiken en het zal alleen maar meevallenn
[ Voor 9% gewijzigd door 4v4t4r op 12-03-2025 10:37 ]
Hier een filmpje van een testrit. Volgens mij is de auto best stil als ik het zo hoor. Dit is overigens een versie met Lidar en geen idee of de LR of privilege is.
YouTube: 2025 Zeekr 7X AWD Long Range - POV Test Drive
Hier nog 1;
YouTube: Зачем нужен режим «Снег» у Zeekr 7X? Какой расход весной? | ВЛОГ от...
Hier nog 1;
[ Voor 38% gewijzigd door Frank_P op 12-03-2025 20:40 ]
Ik hoop dat de zijcamera’s bij het wisselen van baan of afslaan het beeld ook op het scherm kunnen tonen. Met alleen de HUD zie je er niet veel van ben ik bang. Ik ben bij mijn Tesla gewend op het duidelijk op het schern te kunnen zien. Van mij zouden ze trouwens ook wel een ander geluidje voor de richtingaanwijzer mogen gebruiken..
Interessante review die laatste met de modes en luchtvering instellingen. Je kan dus ook rwd instellen ipv awd wat gunstig is voor het verbruik. Genoeg om uit te zoeken dus op de privilege versie. Ben benieuwd.Frank_P schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:39:
Hier een filmpje van een testrit. Volgens mij is de auto best stil als ik het zo hoor. Dit is overigens een versie met Lidar en geen idee of de LR of privilege is.
Hier nog 1;
Hij heeft nog meer test reviews online staan interessant kanaal om te bekijken
YouTube: Работа теплового насоса Zeekr 7X в Сибири | ВЛОГ от владельца
YouTube: Zeekr 7X | Подробный обзор и тест-драйв нового кроссовера от Zeekr
[ Voor 17% gewijzigd door clydevdl op 12-03-2025 23:24 ]
Ter volledigheid, inmiddels netjes terug ontvangen, maar het kan soms even duren blijkbaarRmaxx schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:39:
[...]
Kan wel even duren vrees ik... had hetzelfde met een X reservering.. toch te klein bevonden (oprecht jammer, hele leuke auto) .. maar nog niets terug helaas..
Side topic maar nieuwe interieur beelden van de 7 GT:
https://carnewschina.com/...ter-europe-as-zeekr-7-gt/
Tis wel te hopen dat het niet alleen Z/W en Z/R wordt...
vraagje - die gratis pakketten, moet je besteld besteld hebben, of kan je ook via de leasemij de aanvraag hebben lopen en pas definitief bestellen begin april?
Zoals ik begrepen heb moet je besteld hebben / een reservering(nummer) hebben voor eind maart.4v4t4r schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:30:
vraagje - die gratis pakketten, moet je besteld besteld hebben, of kan je ook via de leasemij de aanvraag hebben lopen en pas definitief bestellen begin april?
Wel kun je dit op persoonlijke titel al vast doen en het dan over laten nemen door de LM bijvoorbeeld ná de proefrit in april. Mocht je er vanaf willen ben je waarschijnlijk je 300 aanbetaling kwijt. Wisselen van kleur, opties of zelfs model is geen probleem in de tussentijd...
Vind het wel mooi!iRenik schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:12:
Side topic maar nieuwe interieur beelden van de 7 GT:
Vind het ook jammer dat je bij de EU 7x maar 1 kleur hebt ipv keuzes.
Was ook het eerste wat ik dacht van dat filmpje. Het geluid klinkt wat ‘ouderwets’. Hopelijk komt er nog een software update om het geluid aan te passen of het volume ervan naar beneden te schroeven.vanderwolf schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:55: Van mij zouden ze trouwens ook wel een ander geluidje voor de richtingaanwijzer mogen gebruiken..
Ik zie nu nieuwe versies van xpengs voorbij komen, de Avatr 07 komt eraan, Denza gaat een aantal modellen naar Europa halen dit jaar, de ES90 is mooi, Polestar 4 blijft spoken maar oude accu techniek, en mn nieuwe auto hoeft eigenlijk pas voor 31 december op kenteken te staan.
Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit
.. Stel dat ik de privilege versie na 1 april zou gaan bestellen, welke opties zitten daar dan niet standaard op? Ik zie dan volgens mij nappa leer, 21" velgen, duo tone dak als standaard en alleen het comfort en cockpit pakket nog als optie, waarvan ik nog altijd twijfel aan of ik uberhaupt wel electrische deuren wil hebben. Dus wanneer die twee opties afvallen en neem dan gewoon als enige optie zwarte lak, dan heb ik volgens mij alsnog een topauto waar ik niet heel veel aan ga missen.
Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit
HUD, premium audio systeem en geventileerde stoelen o.a. mis je dan nog. Met name dat laatste is wel erg plezierig in de zomer met leren bekleding. Je kunt altijd nog de kosten voor een pakket voor lief nemen óf je schrijft die 300 af mocht je toch voor iets anders gaan.
Weet ook niet hoe lang je kunt wachten. Sommige merken is toch al 4 maanden levertijd en het zou pas echt zonde zijn als je auto niet meer dit jaar op kenteken gezet wordt…
Anyhoe, champagne problems allemaal haha
Weet ook niet hoe lang je kunt wachten. Sommige merken is toch al 4 maanden levertijd en het zou pas echt zonde zijn als je auto niet meer dit jaar op kenteken gezet wordt…
Anyhoe, champagne problems allemaal haha
Weer nieuw filmpje van een Tech Grey privilege : YouTube: Lanseringskampanje og premiere på nye Zeekr 7X
Ze noemen het voor de Lancering campagne première: https://www.frydenbo-bil.no/kampanje/nybil/zeekr/7x
Daar tot 22 Maart te zien, alleen vind ik 20 uur rijden beetje overdreven
Ze noemen het voor de Lancering campagne première: https://www.frydenbo-bil.no/kampanje/nybil/zeekr/7x
Daar tot 22 Maart te zien, alleen vind ik 20 uur rijden beetje overdreven
[ Voor 23% gewijzigd door mvrooij op 14-03-2025 08:41 ]
Thnx for sharing!
Toch wel mooi ook weer dat Tech Grey haha.
Eindelijk ook even (heel kort) in beeld wat de luchtvering doet van de zijkant gezien.
Hij gaat mooi laag zo te zien!
Ook weer persoonlijke smaak maar ik zou als eerste (nou ja tweede na eerst een vingerprint proof screenprotector op het scherm geplakt te hebben) die lelijk zilvere luidspreker covers donkerder maken haha.
Eindelijk ook even (heel kort) in beeld wat de luchtvering doet van de zijkant gezien.
Ook weer persoonlijke smaak maar ik zou als eerste (nou ja tweede na eerst een vingerprint proof screenprotector op het scherm geplakt te hebben) die lelijk zilvere luidspreker covers donkerder maken haha.
Ja ben blij met mijn Tech Grey keuze. Luchtvering erg mooi om te zien, toch groter verschil mogelijk dan ik dacht qua zakken.iRenik schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:34:
Thnx for sharing!
Ja ik vind de zilveren luidspreker covers ook beetje overdreven haha.
Vandaag de niet bindende bevestiging ontvangen dat de auto op 27 juni wordt geleverd door Zeekr
7x, zwart, LR
7x, zwart, LR
[ Voor 7% gewijzigd door Groc86 op 14-03-2025 12:58 ]
Via je lease partij of vanuit Zeekr zelf? Ik heb namelijk bestelling bij Zeekr zelf geplaatst(contant).Groc86 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:57:
Vandaag de niet bindende bevestiging ontvangen dat de auto op 27 juni wordt geleverd door Zeekr
7x, zwart, LR
Hoe hebben jullie een afspraak gemaakt om de auto te bekijken, via de email krijg ik geen reactie na weken.
Net gebeld voor een lopende leaseactie voor de X.
Degene die ik aan de telefoon had gaf aan dat half april de auto vrij bekeken kan worden en eind April je ook kan rijden. Er staat nu een grijze privilege daar in de werkplaats maar deze was nog niet voor het publiek.
Degene die ik aan de telefoon had gaf aan dat half april de auto vrij bekeken kan worden en eind April je ook kan rijden. Er staat nu een grijze privilege daar in de werkplaats maar deze was nog niet voor het publiek.
Via LM, die heeft de bevestiging ontvangen van levering op 27 juni. Maar is een voorlopige datum, als er een definitieve datum is laat ik het weten.mvrooij schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Via je lease partij of vanuit Zeekr zelf? Ik heb namelijk bestelling bij Zeekr zelf geplaatst(contant).
Alleen loopt de introductie actie dan waarschijnlijk deze keer nu wel echt eind maart af, of komt daar nog de maand april bij? Ik zou heel graag de grijze privilege eens in het echt zien, dat komt denk ik veel positiever over dan de witte LR die er nu staat.bullseye1977 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:40:
Net gebeld voor een lopende leaseactie voor de X.
Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als ze die actie laten doorlopen tot de eerste leveringen. In januari zeiden ze ook tegen mij dat de actie echt tot eind januari zou lopen, maar deze wordt toch telkens weer ‘verlengd’. Krijg het gevoel dat ze dat expres doen om de sense of urgency te verhogen. Daarnaast heeft het voor Zeekr natuurlijk ook voordelen om te auto maar in een beperkt aantal variaties te hoeven produceren.
Dat zou mij wel goed uitkomen, ik wil de auto toch wel eerst een keer zien in een fatsoenlijke uitvoering, en liever niet in het wit. Daarnaast is op een of andere manier de Milan Fashion week opeens boeiend. Dan komen de vernieuwde G6 en G9 van Xpeng naar Europa, en ook het Denza label. Ik verwacht dat ik dan wel echt de knoop kan doorhakkenVortix schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:37:
Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als ze die actie laten doorlopen tot de eerste leveringen. In januari zeiden ze ook tegen mij dat de actie echt tot eind januari zou lopen, maar deze wordt toch telkens weer ‘verlengd’. Krijg het gevoel dat ze dat expres doen om de sense of urgency te verhogen. Daarnaast heeft het voor Zeekr natuurlijk ook voordelen om te auto maar in een beperkt aantal variaties te hoeven produceren.
[ Voor 9% gewijzigd door JustTrying op 16-03-2025 20:45 ]
Lotus Eletre kan ook heel snel laden, echter moet er heel veel gebeuren wil je het zo snel hebben. Lukt snel niet....dan praten we over 50kWh.JustTrying schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 01:08:
[...]
Dat zou mij wel goed uitkomen, ik wil de auto toch wel eerst een keer zien in een fatsoenlijke uitvoering, en liever niet in het wit. Daarnaast is op een of andere manier de Milan Fashion week opeens boeiend. Dan komen de vernieuwde x6 en x9 van xpeng naar Europa, en ook het Denza label. Ik verwacht dat ik dan wel echt de knoop kan doorhakken. ik krijg wel steeds meer het idee dat met het snelladen van Zeekr en Xpeng, maar ook BYD binnenkort met nog absurdere snelheden, Tesla en Europa het echt niet meer bij kunnen benen..
De keren dat hij wel snel is praten we over de 300+
En gewoon bij daglicht, dank!Roy1111 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:24:
Deze foto geeft een goede/werkelijke indruk van de grey tech privilege AWD:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat klopt, maar kijk maar eens naar bijvoorbeeld de laadcurve van de Xpeng G6 en G9, dat is toch nu al echt een stuk sneller dan de Polestar, laat staan na de MY2026 update die eraan zit te komen. Zelfde bij Zeekr, waarvan waarschijnlijk de 001 ook binnenkort een upgrade krijgt zoals deze al even in china rijdt. En uiteraard moet je dan wel net een fatsoenlijke snelllader treffen, maar wanneer ik de auto nu bestel, ga ik daar zeker 4-5 jaar mee rijden en ik verwacht dat deze op termijn toch zeker beter beschikbaar komen, die snelle laders dan.kx22 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:48:
[...]
Lotus Eletre kan ook heel snel laden, echter moet er heel veel gebeuren wil je het zo snel hebben. Lukt snel niet....dan praten we over 50kWh.
De keren dat hij wel snel is praten we over de 300+
In de showroom was die mooier. Maar dit geeft wel een beter beeld op een grauwe dag.Roy1111 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb erg veel filmpjes gekeken en overal is het anders zoals eigenlijk altijd wel met donker grijs. Er zijn voldoende filmpjes van de 001 in tech grey te vinden, ga er vanuit dat dit exact dezelfde kleur is. Ik ben blij met mijn keuze. Nu hopen dat we er snel in kunnen rijden en live kunnen zien.kx22 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:40:
[...]
In de showroom was die mooier. Maar dit geeft wel een beter beeld op een grauwe dag.
Wat ik overigens nog niet heb kunnen vinden is of je de auto handsfree kunt openen? In mijn huidige auto (Tesla) opent en sluit de deur bij aankomst en vertrek dmv een koppeling aan mijn iPhone. Weet iemand of dit bij Zeekr ook zo zal werken? In de praktijk is het namelijk ontzettend fijn, ook al is het een kleine moeite om een knopje in te drukken natuurlijk.
Ja dat is aanwezig. Ze geven wel aan dat dit alleen werkt voor ondersteunde telefoons. Heb nog niet uitgezocht welke telefoons worden ondersteunt, maar dat zal vast een breed aanbod zijn.Pollux89 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:50:
Wat ik overigens nog niet heb kunnen vinden is of je de auto handsfree kunt openen? In mijn huidige auto (Tesla) opent en sluit de deur bij aankomst en vertrek dmv een koppeling aan mijn iPhone. Weet iemand of dit bij Zeekr ook zo zal werken? In de praktijk is het namelijk ontzettend fijn, ook al is het een kleine moeite om een knopje in te drukken natuurlijk.
Wat Zeekr openen/sluiten met telefoon betreft zag ik in de technische specs UWB staan (net als Tesla), dus denk dat telefoons UWB moeten hebben om dit te ondersteunen. Moderne iPhones, Samsungs etc.
Wanneer heb je deze foto's gemaakt? Staat deze nu in Zeist?Roy1111 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jij bedoelt met de XPeng X6 en X9, denk ik de XPeng G6 en G9 of niet?JustTrying schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 01:08:
[...]
Dat zou mij wel goed uitkomen, ik wil de auto toch wel eerst een keer zien in een fatsoenlijke uitvoering, en liever niet in het wit. Daarnaast is op een of andere manier de Milan Fashion week opeens boeiend. Dan komen de vernieuwde x6 en x9 van xpeng naar Europa, en ook het Denza label. Ik verwacht dat ik dan wel echt de knoop kan doorhakken. ik krijg wel steeds meer het idee dat met het snelladen van Zeekr en Xpeng, maar ook BYD binnenkort met nog absurdere snelheden, Tesla en Europa het echt niet meer bij kunnen benen..
Waar heb jij gelezen dat/wanneer die naar Europa komen?
Ik sta namelijk op het punt een Zeekr 7X te bestellen, of de vernieuwde G6/G9 van XPeng maar daar heb ik geen bevestiging van wanneer die naar NL komen.
Foto van de verkoper gekregen en denk dat de auto alweer weg is. Ik was benieuwd naar de velgen. Inmiddels deze versie van de foto besteld en nu afwachten. Begrepen dat op korte termijn (denk april) een proefrit mogelijk is.
Hij staat nog tot morgen in Zeist. Ze wisten niet tot hoe laat maar ga wellicht morgenochtend nog even langs. Wel benieuwd naar de bestelde auto die ik nog nooit in het echt gezien heb 😂WizzyBrown schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:24:
[...]
Wanneer heb je deze foto's gemaakt? Staat deze nu in Zeist?
Zou je ook eens een foto willen maken van de voorkant. Juist die zorro band om de ogen/koplampen is een beetje waar ik me zorgen om maak bij de tech grey uitvoering.iRenik schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
[...]
Hij staat nog tot morgen in Zeist. Ze wisten niet tot hoe laat maar ga wellicht morgenochtend nog even langs. Wel benieuwd naar de bestelde auto die ik nog nooit in het echt gezien heb 😂
Klopt inderdaad, de G6 en G9, ik zal het bericht aanpassen. Ik heb hier gelezen dat deze begin april in ieder geval aangekondigd worden, maar nog geen zekerheid over wanneer verkrijgbaar. https://newmobility.news/...-g9-at-milan-design-week/WizzyBrown schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:26:
[...]
Jij bedoelt met de XPeng X6 en X9, denk ik de XPeng G6 en G9 of niet?
Waar heb jij gelezen dat/wanneer die naar Europa komen?
Ik sta namelijk op het punt een Zeekr 7X te bestellen, of de vernieuwde G6/G9 van XPeng maar daar heb ik geen bevestiging van wanneer die naar NL komen.
De fashion beurs lijkt meer een autoshow te worden..
Ik begreep van een verkoper van Xpeng dat ze die pas Q1 2026 in Nederland verwachten. Kan natuurlijk dat ze dat zeggen omdat ze niet willen dat je een aankoop uitstelt.JustTrying schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:44:
[...]
Klopt inderdaad, de G6 en G9, ik zal het bericht aanpassen. Ik heb hier gelezen dat deze begin april in ieder geval aangekondigd worden, maar nog geen zekerheid over wanneer verkrijgbaar. https://newmobility.news/...-g9-at-milan-design-week/
De fashion beurs lijkt meer een autoshow te worden..
Als ze de nieuwe modellen in april 25 in Europa laten zien, lijkt me q1 2026 best laat en al bijna weer tijd voor MY2027..jswinkels schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:53:
[...]
Ik begreep van een verkoper van Xpeng dat ze die pas Q1 2026 in Nederland verwachten. Kan natuurlijk dat ze dat zeggen omdat ze niet willen dat je een aankoop uitstelt.
Dankjewel!Roy1111 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:31:
Speciaal voor justtrying voor foto van de voorkant:
[Afbeelding]
Wel heel gek dat Zeekr mij paar keer verteld heeft dat hij niet in Zeist komt te staan om te kijken. En nu staat hij daar dus gewoon en gaat hij vandaag weer weg?iRenik schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
[...]
Hij staat nog tot morgen in Zeist. Ze wisten niet tot hoe laat maar ga wellicht morgenochtend nog even langs. Wel benieuwd naar de bestelde auto die ik nog nooit in het echt gezien heb 😂
Nou ja dan wacht ik het maar af tot hij echt te bezichtigen is. Vandaag helaas geen tijd.
Denk dat ie officieel ook niet daar staat om te komen bekijken maar 3 dagen 'in transit' is voor andere (marketing) doeleinden en dat ze niet zo moeilijk doen tegen geïnteresseerden die er (toevallig) zijn. Er zijn inmiddels best wat bestellingen/reserveringen (weet iemand hoeveel?) zonder dat men de auto live gezien heeft dus de interesse zullen ze wel begrijpen. Ik ga zo wel even die kant op...mvrooij schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:47:
[...]
Wel heel gek dat Zeekr mij paar keer verteld heeft dat hij niet in Zeist komt te staan om te kijken. En nu staat hij daar dus gewoon en gaat hij vandaag weer weg?
Nou ja dan wacht ik het maar af tot hij echt te bezichtigen is. Vandaag helaas geen tijd.
Zaterdag nog in Zeist geweest voor de rijervaring in de 001 omdat ik de 7x ga bestellen. Toen heb ik gevraagd of de 7X er stond. Nee zeiden de verkopers in koor.