Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:36
Al jaren zeg ik dat je iedere 5 minuten een oor aangenaaid wordt. Wereldwijd natuurlijk. Maar deze hoort er dan ook bij….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-03 19:57
Hallo,

Voor mijn nieuwe leaseauto twijfel ik erg tussen de BMW X1 PHEV en de Zeekr 7X.
Ik heb al behoorlijk wat auto’s gereden en merk dat niet alles terug te vinden is in de specificaties.

Zo lijkt de nieuwe Tesla Model Y op papier een uitstekende auto, maar zodra ik instap en ermee rijd, valt het toch tegen. De vering, de algehele rijbeleving, etc. Zelfs mijn Enyaq rijdt een stuk beter en comfortabeler dan een Tesla.

Wat betreft rijgedrag heeft BMW het wél echt goed voor elkaar, maar daar betaal je natuurlijk ook voor het merk.

Op papier lijkt de Zeekr 7X voor mij een perfecte optie als het gaat om actieradius, laadsnelheid en ruimte. Maar ik ben bang dat, net als bij Tesla, de werkelijke rijervaring toch tegenvalt in vergelijking met wat er op papier staat.

Ben ik de enige met deze twijfel over het merk en de auto? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:16
Dinh088 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:27:
Hallo,

Ik heb al behoorlijk wat auto’s gereden en merk dat niet alles terug te vinden is in de specificaties.

Zo lijkt de nieuwe Tesla Model Y op papier een uitstekende auto, maar zodra ik instap en ermee rijd, valt het toch tegen. De vering, de algehele rijbeleving, etc. Zelfs mijn Enyaq rijdt een stuk beter en comfortabeler dan een Tesla.

Wat betreft rijgedrag heeft BMW het wél echt goed voor elkaar, maar daar betaal je natuurlijk ook voor het merk.

Op papier lijkt de Zeekr 7X voor mij een perfecte optie als het gaat om actieradius, laadsnelheid en ruimte. Maar ik ben bang dat, net als bij Tesla, de werkelijke rijervaring toch tegenvalt in vergelijking met wat er op papier staat.

Als je kijkt naar Duurzaamheid dan is de Tesla een stuk zuiniger in verbruik om hetzelfde bereik te halen.
Ben ik de enige met deze twijfel over het merk en de auto? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Die twijfel heb ik ook. Voornamelijk ook het geluid tijdens rijden.
Interesse in LR versie.

Ik zet hem tegenover een Tesla Y die op alle vlakken goedkoper is dan de Zeekr 7X. Echter de Zeekr heeft op papier meer plus punten, afwerking hoogwaardigere materialen, standaard nu 20 inch velgen, leren bekleding en uitgebreid soundsysteem. Maar is dat ruim 100 netto per maand meer waard.

Andere factor waar veel concurrenten het minder goed doen is in duurzaamheid bij verbruik t.o.v. het aantal KW accu pakket, Tesla is daar heer en meester in.
Valt me op dat daar weinig mensen rekening mee houden, ben wel is benieuwd waarom dat zo is.

[ Voor 10% gewijzigd door Alphaxe op 17-03-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-05 09:49
Hallo,

Ieder z'n ding hoor maar met zo'n X1 ben je toch echt dertien in een dozijn qua looks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
Alphaxe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Die twijfel heb ik ook. Voornamelijk ook het geluid tijdens rijden.
Interesse in LR versie.

Ik zet hem tegenover een Tesla Y die op alle vlakken goedkoper is dan de Zeekr 7X. Echter de Zeekr heeft op papier meer plus punten, afwerking hoogwaardigere materialen, standaard nu 20 inch velgen, leren bekleding en uitgebreid soundsysteem. Maar is dat ruim 100 netto per maand meer waard.

Andere factor waar veel concurrenten het minder goed doen is in duurzaamheid bij verbruik t.o.v. het aantal KW accu pakket, Tesla is daar heer en meester in.
Valt me op dat daar weinig mensen rekening mee houden, ben wel is benieuwd waarom dat zo is.
Voor mij geldt dat het feit dat de Zeekr 7X de snelst ladende auto is, waardoor eventuele tegenvallende km resultaten (al wordt je snel duidelijk in de meeste filmpjes dat je moet rekenen met 70% van de WLTP range buite de winter om, zo'n 430 km echte range) worden gecompenseer met een stuk korter laden dan bij concurrende auto's. Daarbij ga ik er ook van uit dat de snelladers de komende 4-5 jaar sneller worden langs de snelweg, waar de Zeekr gretig gebruik van kan maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
kingknoest schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:36:
[...]

Voor mij geldt dat het feit dat de Zeekr 7X de snelst ladende auto is, waardoor eventuele tegenvallende km resultaten (al wordt je snel duidelijk in de meeste filmpjes dat je moet rekenen met 70% van de WLTP range buite de winter om, zo'n 430 km echte range) worden gecompenseer met een stuk korter laden dan bij concurrende auto's. Daarbij ga ik er ook van uit dat de snelladers de komende 4-5 jaar sneller worden langs de snelweg, waar de Zeekr gretig gebruik van kan maken dan.
Thanks voor je reactie. Wat is jouw gevoel bij de rijervaring/kwaliteit van de zeekr tov andere luxe merken? (volvo?/bmw/merc bijv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 10:58
mailis schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:33:
@HDoc inderdaad bedankt voor je toelichting en ervaring in je 001. De reacties over de software lijkt in het forum soms vrij kritisch, maar dat valt voor een deel dus ook mee.

Hier is eerder gesproken over welke third-party apps wel of niet beschikbaar zijn, zoals Spotify of YouTube. Ik ben benieuwd of alle apps er gewoon zijn of is er ook een soort App Store waaruit je kan downloaden? Kun jij daar iets over delen?
In de 001 is Spotify wel als app beschikbaar maar YT niet. Als ik het zo zie in de preview-video's lijkt het er wel op dat de 7X een ander / nieuwer softwarepakket heeft, het kan natuurlijk wel zo zijn dat dat dan de Chinese versie was. YouTube is voor in de auto natuurlijk wat minder logisch.

De implementatie van Apple Carplay en Android Auto is verder prima, afgezien van soms wat moeilijker opstarten van de draadloze Android Auto verbinding - is op te lossen met 1 tikje overigens.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 10:58
kingknoest schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:36:
[...]
In mijn ervaring met mijn 001 reken ik op zo'n 70-80% van de WLTP waarin het in de winter net 10% minder is maar ook niet veel minder door de warmtepomp. De 001 haalt op papier 200 kW maar in de praktijk kom je daar zelden op en dat ligt lang niet altijd aan de auto. Snelladers die 300 kW zouden moeten bieden halen dat vaak niet, zeker als er meerdere auto's tegelijk aan het laden zijn.

Mijn eigen advies is: als range belangrijk voor je is neem dan gewoon een long range met een 100 kWh accu. Daarmee komen wij met de 001 met 3x een dik half uurtje laden vanuit Spanje in Nederland gereden :) de auto zit sneller op 80% dan de hamburger koud is, zeg maar..

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-05 22:43
Hallo,

Wij hebben voor ongeveer dezelfde keuze gestaan.

Tesla Model Y: Auto viel tegen, zowel de stoelen als het interieur. Rijeigenschappen waren uitstekend. Voordeel is wel dat deze auto de goedkoopste was van al onze potentiele leaseauto's.

BMW iX1: Mooie auto, rijdt prettig en goede wegligging. De software was m.i. al verouderd. Knopjes op het middenconsole waren van lage kwaliteit. Maar het grootste verschil ten opzichte van de Zeekr 7X is dat deze auto een stuk kleiner is. Mijn dochter van 2 kon met haar autostoel niet achter mij als bestuurder zitten. D'r benen kwamen klem tussen haar stoel en de mijne. Hier schrok ik wel van, maar wel fijn dat we hier tijdens de proefrit achter kwamen.

Zeekr 7X: De punten heb je zelf al mooi toegelicht. Doorslaggevend voor ons was de ruimte en luxe uitstraling van het interieur. Actieradius maak ik mij geen zorgen om. Rij nu een XC40 met 350km actieradius. De Zeekr 7X laad ook 2x zo snel, dus zelfs als de actieradius tegenvalt zal deze auto een flinke verbetering zijn. Wij hebben nog een proefrit gereden met de 001. Niet dat de rijervaring hetzelfde is als de 7X, maar wel om een gevoel te krijgen over de degelijkheid van merk Zeekr. Dit beviel ons goed. Vanaf april kan je proefritten maken met de 7X

[ Voor 6% gewijzigd door St3ve-0 op 17-03-2025 12:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:43
Net een uurtje rond en in de 7X privilege in Tech Grey doorgebracht in Zeist. Alle knopjes en menu's door mogen nemen, super tof! Er was een programmeur aanwezig die de auto aan het updaten/voorbereiden was voordat deze vanmiddag naar Portugal vertrekt voor een event dus leuk om even de app en diens settings gezien te hebben. Ondanks dat de software nog in beta is, werkte alles vloeiend, menu's zijn duidelijk en de mogelijkheden eindeloos. Het grote scherm is echt heel scherp en helder, niet te vergelijken met m'n huidige P2. Een stukje van de HUD gezien en deze was best breed geprojecteerd op het raam in tegenstelling wat ik bij andere merken gezien heb.

Het is teveel om op te schrijven hier maar in het kort, ik ben echt onder de indruk van deze auto. De afwerking binnen is echt top, de ruimte heerlijk en het zit en voelt allemaal super comfortabel. Als je achterin zit heb je zeeën van ruimte en het panodak is echt insane groot. De elektrische deuren werken heel goed en zijn traploos in te stellen, instap achter niet normaal ruim met bijna 90 graden open. Je kunt ze ook heel gemakkelijk met de hand verder duwen of dichtgooien waarbij de softclose dan ook goed werkt. Ja het blijft een gimmick misschien maar persoonlijk vind ik het wel echt een toffe optie. Het blijft nog de vraag of de deur op afstand geopend kan worden (de kofferbak iig wel).

Ook de luchtvering uitgebreid getest en deze gaat best ver omhoog. Naast de hoogte is ook de stijfheid in te stellen dus ik verwacht met rijden straks dat het voor de meeste mensen naar hun smaak in te stellen is. De auto kan vanuit de kofferbak verlaagd worden voor de boodschappen en er is een easy access functie die de auto verlaagd bij het in/uitstappen.

Qua looks denk ik dat TG of zwart beide heel mooi staat. Net als anderen hier twijfelde ik ook maar toch voor zwart gekozen. Wel het advies om na aflevering meteen een glascoating erover te gooien want ja... zwart. Persoonlijk vind ik het wat rustiger ogen maar goed ieder z'n smaak uiteraard.

Mocht iemand nog vragen hebben stel ze gerust, misschien weet ik het antwoord...

- armsteun voor kan eruit maar er zit geen aansluiting voor de koelkast versie
- onduidelijk of de kermis muziek bij openen/sluiten uit kan
- de passagier stoel kan vanuit de achterbank bedient worden als er iemand op zit (is uit te zetten uiteraard)
- onduidelijk in welke mate de auto parking zelfstandig zal werken (in/uit de auto, summon etc.) het zit in ieder geval allemaal op, het werkt in China maar hier is het afwachten.
- stof van de magsafe laders voorin is glad dus je telefoon zal schuiven in het vakje tenzij je een stug hoesje hebt oid.
- de parfum vullingen gaan bij normaal gebruik ongeveer een jaar mee.
- de stoelen bieden niet veel zijdelingse steun dus hard rechtdoor is prima maar de bocht om...

Nog een klein maandje en dan kunnen we gaan rijden. Als het goed is komen alle kleuren beschikbaar voor proefritten/bezichtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:20
Deze vragen hebben wij gesteld, De verkoper had hier geen antwoord op.

- de passagier stoel kan vanuit de achterbank bedient worden als er iemand op zit (is uit te zetten uiteraard)

Is dit via het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
boxtel schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:20:
Deze vragen hebben wij gesteld, De verkoper had hier geen antwoord op.

Is dit via het menu?
Ja dit is in het menu in/uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:18
ik krijg als het goed is vandaag of morgen toegang tot de bestelportal.. hoop dat alles gaat lukken :) LR sowieso, maar hoop op de priviledge !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
St3ve-0 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:49:
[...]

Wij hebben voor ongeveer dezelfde keuze gestaan.

Tesla Model Y: Auto viel tegen, zowel de stoelen als het interieur. Rijeigenschappen waren uitstekend. Voordeel is wel dat deze auto de goedkoopste was van al onze potentiele leaseauto's.

BMW iX1: Mooie auto, rijdt prettig en goede wegligging. De software was m.i. al verouderd. Knopjes op het middenconsole waren van lage kwaliteit. Maar het grootste verschil ten opzichte van de Zeekr 7X is dat deze auto een stuk kleiner is. Mijn dochter van 2 kon met haar autostoel niet achter mij als bestuurder zitten. D'r benen kwamen klem tussen haar stoel en de mijne. Hier schrok ik wel van, maar wel fijn dat we hier tijdens de proefrit achter kwamen.

Zeekr 7X: De punten heb je zelf al mooi toegelicht. Doorslaggevend voor ons was de ruimte en luxe uitstraling van het interieur. Actieradius maak ik mij geen zorgen om. Rij nu een XC40 met 350km actieradius. De Zeekr 7X laad ook 2x zo snel, dus zelfs als de actieradius tegenvalt zal deze auto een flinke verbetering zijn. Wij hebben nog een proefrit gereden met de 001. Niet dat de rijervaring hetzelfde is als de 7X, maar wel om een gevoel te krijgen over de degelijkheid van merk Zeekr. Dit beviel ons goed. Vanaf april kan je proefritten maken met de 7X
Hoe was de rij kwaliteit in de 001 tov bijv de ix1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:04
Ik stond vanmorgen om precies 10 uur in Zeist en kon onder het pand in de stalling er alleen met de verkoper omheen lopen. Niet erin kijken of iets dergelijks. Was dus ook in 10 min weer vertrokken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:55
Is er bekend wanneer de auto's aan de journalisten worden uitgeleend? Is dit voor de reguliere proefritten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
WizzyBrown schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:56:
Ik stond vanmorgen om precies 10 uur in Zeist en kon onder het pand in de stalling er alleen met de verkoper omheen lopen. Niet erin kijken of iets dergelijks. Was dus ook in 10 min weer vertrokken....
Ja er stond er eentje onder het vuil in de stalling maar toevallig was de programmeur met een andere bezig die boven verdekt stond opgesteld. Het was ook niet de bedoeling begreep ik en de man moest z'n programma afwerken maar in dat uurtje kwamen er nog 2 andere geïnteresseerden even kort kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lm95KueV6P9cFe_PFsKa9GSXAPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aopu24zBHQWftqVpBMRML3CM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
En nog even de luchtvering. Wanneer je de auto vanuit de kofferbak lager zet voor de boodschappen of de hond dan zakt ie achter nog verder in. Voor blijft ie gelijk dus de auto hangt echt op z'n kont dan haha

[video]Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/31337/54391773547_ce13a7ab89_b.jpgIMG_2108 by Renik Brandt Corstius, on Flickr[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
Dinh088 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:23:
[...]

Hoe was de rij kwaliteit in de 001 tov bijv de ix1?
Zijn echt twee verschillende auto's. Mag je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. De één is een SUV en de andere coupe. Dit rijdt anders en dat merk je vooral in de bochten. Met name dat het zwaartepunt in de 001 lager ligt waardoor deze makkelijker door de bochten gaat. De 001 stuurt met hoge snelheid soepeler door de bochten. Rijhulpsystemen had ik allemaal uitgezet en waren in geen van deze auto's vervelend.

Wel vond ik het gaspedaal van de 001 wat gevoelig, zeker in de sport stand vond ik deze onrustig rijden. Bij het loslaten van het gaspedaal had deze dan weer een vertraging tot deze ging regenereren. De eco-modus vond ik het prettigst rijden. Uiteindelijk denk ik dat deze verschillen vooral een kwestie van gewenning zijn.

Bottom line vond ik de BMW prettiger rijden. Maar dat komt vooral omdat de BMW het meest aanvoelt als mijn Volvo die ik al 5 jaar met plezier rij. Ook aan de Zeekr kan ik wel wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:20
Schrik wel van het feit dat er Conti EcoContact 7 onderliggen. 7x Privlige model met 639pk :S

EcoContact 7 is een topkeuze voor brandstofefficiëntie en comfort, maar mogelijk niet de beste keuze voor optimale prestaties bij 639 pk.
Voor maximale grip en stabiliteit zou een sportband waarschijnlijk een betere optie zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door boxtel op 17-03-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-04 16:01
De optionele trekhaak, kun je die ook achteraf nog kiezen zodat deze niet in de fiscale waarde terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41
podloot schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:10:
De optionele trekhaak, kun je die ook achteraf nog kiezen zodat deze niet in de fiscale waarde terecht komt?
Verkoper heeft mij verteld dat ik deze gewoon mee kon bestellen en niet in de fiscale waarde meegenomen gaat worden omdat het een accessoire is.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:41
Volg de berichten al een tijdje en vandaag de privilege in tech grey besteld. Wordt er nog ergens een “pool” bijgehouden welke auto’s wanneer in bestelling gegeven zijn en welke leverdatum er naar verwachting bij komt te staan straks? Mijn leasemaatschappij gaat morgen antwoord kunnen geven wat de verwachte leverdatum wordt zeggen ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Congrats met je mooie auto! In Zeist gaven ze aan dat er veel bestellingen zijn en het model ver boven de verwachtingen scoort. Benieuwd hoeveel er op die boot staan haha…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
iRenik schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:20:
Congrats met je mooie auto! In Zeist gaven ze aan dat er veel bestellingen zijn en het model ver boven de verwachtingen scoort. Benieuwd hoeveel er op die boot staan haha…
Ik hoop wel dat ze op tijd beginnen met juiste datums door te geven en de datum op hun website gaan aanpassen als ze dit niet meer na kunnen komen. Dan geef je de mensen geen verkeerde verwachtingen. Staat nu nog steeds verwacht Juni 2025 volgens mij maar vraag me af of dat nog steeds mogelijk is als je nu besteld.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:30
Leuk om de berichten hier te lezen; ben zelf ook aan het orienteren op een nieuwe lease auto en inmiddels voor de Zeekr 7x gekozen.

Merk dat een aantal hier een beetje hetzelfde traject hebben doorgelopen :-).. gaan kijken in A'dam (22 feb).. gaan rijden in de 001 in Zeist (14 mrt). Als ex-model 3 rijder tussendoor ook de nieuwe Model Y gaan rijden. Is wat mij betreft een geweldige EV maar heb de sympathie voor Tesla toch grotendeels verloren merk ik en ben uiteindelijk afgehaakt op het gebrek aan auto-beleving tov de Zeekr.

In Zeist nog gevraagd of we de 7x even mochten bekijken maar was helaas niet mogelijk dus dank voor het delen van de foto's die geven toch een beter beeld van de auto bij daglicht.

Uiteindelijk voor de LR in Tech Grey gekozen (is overigens exact dezelfde kleur als de 001 aldus Zeekr) zodat de bijtelling nog een beetje vriendelijk blijft ;-). Was wel gecharmeerd van de privilege omwille van de luchtvering maar aangezien ik dit niet op eerdere auto's heb gehad verwacht ik niet dat ik het zal missen.

nu even afwachten of alles rond komt met de LM maar moet goedkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Weet iemand of deze instructie video van alle features in de 7X op de een of andere manier te vertalen is? In YT werkt de automatische ondertiteling niet, en ik weet niet of je dit op een andere manier vertaald kan krijgen:
YouTube: ПОЛНАЯ ИНСТРУКЦИЯ НА Zeekr 7X | Все функции, меню, приложение

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Nog een mooie MUST WATCH 40 min uitleg video van de 7x, maar let op, er zit ook een stukje in verwerkt van een Zeekr 001 als hij zaken vergelijkt tussen de 001 en 7x, en daarna gaat de video verder vanuit de 7X.
Wel jammer dat Zeekr geen zwarte wielen levert voor de 7x in NL:
YouTube: Zeekr 7x обзор, русификация всех экранов, приложения, обновление, пр...

[ Voor 86% gewijzigd door WizzyBrown op 18-03-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
WizzyBrown schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:08:
Nog een mooie MUST WATCH 40 min uitleg video van de 7x, maar let op, er zit ook een stukje in verwerkt van een Zeekr 001 als ik zo naar de midden tunnel kijk, en daarna gaat de video verder vanuit de 7X.
YouTube: Zeekr 7x обзор, русификация всех экранов, приложения, обновление, пр...
Volgens mij meet hij ook het geluid in de wagen klopt dat? Ik heb het nooit bij een andere auto gemeten maar dan kun je beetje vergelijken of het stil is in de auto of niet. Mooie filmpje.

EDIT: Op dat moment zit hij helaas in de 001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
mvrooij schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:47:
[...]
Hij test het geluid ook in de 7x met een db meter :-)

Volgens mij meet hij ook het geluid in de wagen klopt dat? Ik heb het nooit bij een andere auto gemeten maar dan kun je beetje vergelijken of het stil is in de auto of niet. Mooie filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
mvrooij schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:47:
[...]

Hij meet daarna nog in de 7X ook hoor, daar zie je dat het geluid minder is dan in de 001. Dus dat is in ieder geval positief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy_Adam91
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-05 09:08
Ik mag binnenkort een nieuwe lease uitzoeken, de wensen zijn comfort, ruimte, range en vooral laadsnelheid. Op basis daarvan kwam ik als voorkeur uit bij de de Ioniq 5 Lounge 84kw RWD. Die vond ik mooier dan de Kia EV6. Daarnaast wat andere auto's bekeken/gereden die zijn afgevallen (Volvo ex30&40, Kia EV3, Ford. Om me nog wat te verbreden toch de Chinese merken ook aan het bekijken, BYD, XPENG en Zeekr.

Daarom vorige week naar de Zeekr showroom in Zeist geweest. In eerste instantie voor een proefritje in de 001. Alhoewel ik heel positief was over deze auto, ben ik wel bang dat deze auto sneller verouderd i.v.m. de laadcapaciteit en software matig. Helemaal omdat er nu focus op de nieuwere auto's is en er in China al een facelifted versie van de 001 is.

Om die reden de 7x op het oog gekregen en héél erg gecharmeerd van deze auto, maar helaas niet in het echt kunnen zien. De verkoper in de showroom kon er wel redelijk wat over vertellen en dat de launch-actie tot einde maand loopt.

Voor mij betreft het een zakelijke lease via Athlon. Helaas merkte ik bij het samenstellen dat de leaseprijs van deze auto, ondanks de lagere fiscale waarde, heel hoog was. De Long Range versie zit daardoor helaas net boven mijn bedacht budget en ten opzichte van de concurrent waar ik eerst naar keek echt een stukje duurder is. Het netto maandelijks verschil is 75 euro voor 4 jaar.

Staar ik me nu blind.. ben ik te hebberig.. zijn die extra kosten verdedigbaar? De Ioniq 5 heeft ook alle opties die ik zoek (en meer), de luxe, het comfort en snel laden. Enkel de uitstraling en interieur wint de 7x het wel echt. Toch eens spiegelen met deze community.

[ Voor 4% gewijzigd door Roy_Adam91 op 19-03-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:20
WizzyBrown schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:08:
Nog een mooie MUST WATCH 40 min uitleg video van de 7x, maar let op, er zit ook een stukje in verwerkt van een Zeekr 001 als hij zaken vergelijkt tussen de 001 en 7x, en daarna gaat de video verder vanuit de 7X.
Toch jammer dat wij dat lichte interieur niet kunnen kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
Roy_Adam91 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:40:
Ik mag binnenkort een nieuwe lease uitzoeken, de wensen zijn comfort, ruimte, range en vooral laadsnelheid. Op basis daarvan kwam ik als voorkeur uit bij de de Ioniq 5 Lounge 84kw RWD. Die vond ik mooier dan de Kia EV6. Daarnaast wat andere auto's bekeken/gereden die zijn afgevallen (Volvo ex30&40, Kia EV3, Ford. Om me nog wat te verbreden toch de Chinese merken ook aan het bekijken, BYD, XPENG en Zeekr.

Daarom vorige week naar de Zeekr showroom in Zeist geweest. In eerste instantie voor een proefritje in de 001. Alhoewel ik heel positief was over deze auto, ben ik wel bang dat deze auto sneller verouderd i.v.m. de laadcapaciteit en software matig. Helemaal omdat er nu focus op de nieuwere auto's is en er in China al een facelifted versie van de 001 is.

Om die reden de 7x op het oog gekregen en héél erg gecharmeerd van deze auto, maar helaas niet in het echt kunnen zien. De verkoper in de showroom kon er wel redelijk wat over vertellen en dat de launch-actie tot einde maand loopt.

Voor mij betreft het een zakelijke lease via Athlon. Helaas merkte ik bij het samenstellen dat de leaseprijs van deze auto, ondanks de lagere fiscale waarde, heel hoog was. De Long Range versie zit daardoor helaas net boven mijn bedacht budget en ten opzichte van de concurrent waar ik eerst naar keek echt een stukje duurder is. Het netto maandelijks verschil is 75 euro voor 4 jaar.

Staar ik me nu blind.. ben ik te hebberig.. zijn die extra kosten verdedigbaar? Toch eens spiegelen met deze community.
Ik heb ook lang getwijfeld tussen de LR en de AWD, precies de afweging die jij aangeeft, is het die 75 euro per maand waard. uiteindelijk heb ik toch voor de AWD gekozen. Met leren stoelen vind ik stoelventilatie wel echt meerwaarde hebben, daarnaast is luchtvering ook een grote plus. Tenslotte blijven de extra pk's natuurlijk altijd lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:43
Mijn vrouw gaat de Zeekr X afnemen en ik de 7x. Wat jammer is dat de X in RWD versie dus wel stoelventilatie heeft en dat mijn LR 7x dat dus standaard niet heeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim

Staar ik me nu blind.. ben ik te hebberig.. zijn die extra kosten verdedigbaar? De Ioniq 5 heeft ook alle opties die ik zoek (en meer), de luxe, het comfort en snel laden. Enkel de uitstraling en interieur wint de 7x het wel echt. Toch eens spiegelen met deze community.
Gewoon slikken en gaan genieten. Mooie spullen mogen geld kosten vind ik. Waarom 5 jaar iets rijden dat net niet naar smaak is.. Is het leven toch veels te kort voor.

Tenzij je natuurlijk kapot gaat op die 75euo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy_Adam91
Ruben_sim schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:40:
[...]

Tenzij je natuurlijk kapot gaat op die 75euo..
Gelukkig niet, maar meer dat het een glijdende schaal is die al een aantal keer is opgeschoven.
Je moet ergens de grens trekken en kijken of de extra bijdrage nog wel extra waarde/beleving toevoegd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Roy_Adam91 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:14:
[...]

Gelukkig niet, maar meer dat het een glijdende schaal is die al een aantal keer is opgeschoven.
Je moet ergens de grens trekken en kijken of de extra bijdrage nog wel extra waarde/beleving toevoegd :P
herkenbaar ! :D

Vooral super leuk als je de vinkjes van opties aanzet.. Oh dit kan dan ook nog wel, oh en deze ook.. en dan wil ik ook dit nog - en een trekhaak, en en en..

/edit , na dagen zeuren en proberen, krijg ik morgen access tot de portal ! ik hoop dat gelijk de auto te kunnen bestellen :D Fingers crossed

[ Voor 12% gewijzigd door 4v4t4r op 19-03-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown

Ik liep hier ook tegenaan, ook via Athlon

[ Voor 13% gewijzigd door WizzyBrown op 19-03-2025 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:59
Heeft iemand toevalligs laatste nieuws rondom de actie rondom de gratis aanvullende pakketten die tot deze maand zouden lopen. Voorgaande maanden is het steeds verlengd en ben benieuwd of het wellicht dit keer weer zo is? Ik zou graag toch eens in de auto willen rijden voordat ik de bestelling, maar ook weer erg zonde om deze actie mis te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:56
Pollux89 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:19:
Heeft iemand toevalligs laatste nieuws rondom de actie rondom de gratis aanvullende pakketten die tot deze maand zouden lopen. Voorgaande maanden is het steeds verlengd en ben benieuwd of het wellicht dit keer weer zo is? Ik zou graag toch eens in de auto willen rijden voordat ik de bestelling, maar ook weer erg zonde om deze actie mis te lopen.
Hier hetzelfde, ik ga er toch 450 euro per maand voor betalen en dat 5 jaar lang, zonde als het dan tegenvalt. Heb de auto nog niet eens kunnen bekijken, dat is in ieder geval minimaal een vereiste.

ALS het nog een maandje wordt verlengd gaan ze dat denk ik pas net voor het einde van deze maand communiceren. Ik denk ik de offerte bij de leasemaatschappij maar 27/28 maart eens opvraag :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:30
Pollux89 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:19:
Ik ben gisteren nagebeld door Zeekr over mijn proefrit en heb hier ikv mijn aanstaande bestelling nog even naar gevraagd. antwoord (voor wat het waard is natuurlijk) was dat de actieperiode eind maart 100% definitief zal aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_Adam91
WizzyBrown schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Ik liep hier ook tegenaan, ook via Athlon
En wat was je uiteindelijke besluit? Ik twijfel nog steeds, zeker omdat je de Zeekr 7x blind moet bestellen als je nog wilt meeprofiteren van de actie. Vind ik nogal wat voor zo'n bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St3ve-0

Of je het waard vind moet je zelf bepalen. Hier ook Athlon en die Chinese merken zijn extra duur omdat de LM een hoger leasetarief rekent. Ik vermoed om het risico op een lage restwaarde te compenseren. Je zou de Xpeng G6 nog kunnen overwegen. Viel mij wel op dat deze auto een stuk goedkoper was voor hetzelfde formaat auto (lees 180 pm). Ik ben zelf uiteindelijk gezwicht voor het uiterlijk van de 7x en het feit dat het nieuwe model van de G6 hier nog niet leverbaar is. Nu ik dit typ twijfel ik ergens ook nog steeds, is gewoon veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
Ik koop nu zelf een Zeekr 7x Privilege ipv lease via mijn werk.
Hier nog een mooie Russische review, zet automatisch vertalen naar Engels wel ff aan😀
YouTube: ZEEKR 7X - МАЙБУТНІЙ БЕСТСЕЛЛЕР 2025, ДЕТАЛЬНИЙ ОГЛЯД ТА ТЕСТ-ДРАЙВ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01:07
Leuke review. Twijfelde over de gekozen kleur maar de LR in wit met 20 inch velgen ziet er in de review tof uit. Geen spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
WizzyBrown schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:38:
Ik koop nu zelf een Zeekr 7x Privilege ipv lease via mijn werk.
Hier nog een mooie Russische review, zet automatisch vertalen naar Engels wel ff aan😀
YouTube: ZEEKR 7X - МАЙБУТНІЙ БЕСТСЕЛЛЕР 2025, ДЕТАЛЬНИЙ ОГЛЯД ТА ТЕСТ-ДРАЙВ
'ik draag deze tasje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
St3ve-0 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:38:
[...]

Of je het waard vind moet je zelf bepalen. Hier ook Athlon en die Chinese merken zijn extra duur omdat de LM een hoger leasetarief rekent. Ik vermoed om het risico op een lage restwaarde te compenseren. Je zou de Xpeng G6 nog kunnen overwegen. Viel mij wel op dat deze auto een stuk goedkoper was voor hetzelfde formaat auto (lees 180 pm). Ik ben zelf uiteindelijk gezwicht voor het uiterlijk van de 7x en het feit dat het nieuwe model van de G6 hier nog niet leverbaar is. Nu ik dit typ twijfel ik ergens ook nog steeds, is gewoon veel geld.
Voor ons maakt het qua merk niet zoveel uit of het nou xPeng of Zeekr is, want beide zijn nieuw en zeggen in EU niks.
In CN is de Zeekr een luxe merk, xPeng is meer voor het gewone volk.
De Zeekr 7x heeft daar ook gavere opties (lichtbalk en scherm, achterbak en koelkast).
Dingen die de G6 niet heeft.

Dus ja in CN is er een groot verschil tussen de G6 en de 7x.
Hier in NL is de 7x toch gestript en heeft het juist MINDER dan de nieuwe G6 (massage stoelen bij instapversie).

Als beide in NL waren zou ik qua opties kiezen v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St3ve-0
kx22 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Als beide in NL waren zou ik qua opties kiezen v
Ah thanks dat wist ik niet, wat een cliffhanger btw >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 20:02
St3ve-0 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:28:
[...]

Hahahahaha 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
St3ve-0 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:28:
[...]

Zou ze allebei niet kiezen hahah :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Nou ik kan de auto bestellen. De privilege valt in de schaal, en heb dan nog 1000 eur oid over om uit te geven aan opties.

Ik moet echt een trekhaak, en die past dus niet want die kost 1750. Heb de leasemij gevraagd of ze zelf offline iets kunnen proberen met wat extra korting, anders moet ik helaas toch voor de LR gaan.. fingers crossed 😆😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
4v4t4r schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:25:
Nou ik kan de auto bestellen. De privilege valt in de schaal, en heb dan nog 1000 eur oid over om uit te geven aan opties.

Ik moet echt een trekhaak, en die past dus niet want die kost 1750. Heb de leasemij gevraagd of ze zelf offline iets kunnen proberen met wat extra korting, anders moet ik helaas toch voor de LR gaan.. fingers crossed 😆😅
De trekhaak is een accessoire, dus kan je die niet zelf aanschaffen bij de lokale Zeekr vestiging en later installeren. Dan laat je deze weer demonteren als je de auto weer moet inleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
St3ve-0 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:59:
[...]

De trekhaak is een accessoire, dus kan je die niet zelf aanschaffen bij de lokale Zeekr vestiging en later installeren. Dan laat je deze weer demonteren als je de auto weer moet inleveren.
Ben ik geen voorstander van, eventuele schade enzo.. Ben net gebeld, het is ze gelukt. Ze gaan nu terugkoppeling geven aan fleetsupport die maandag nog ergens anders een offerte opvragen, dinsdag definitief bestellen hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
4v4t4r schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:14:
[...]

Ben ik geen voorstander van, eventuele schade enzo.. Ben net gebeld, het is ze gelukt. Ze gaan nu terugkoppeling geven aan fleetsupport die maandag nog ergens anders een offerte opvragen, dinsdag definitief bestellen hoop ik!
Fijn dat het gelukt is! Zal mij niets verbazen als de LM het verschil zelf heeft bijgelegd. De marges tussen de LR en privilege zijn er ruim genoeg voor 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
St3ve-0 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:10:
[...]

Fijn dat het gelukt is! Zal mij niets verbazen als de LM het verschil zelf heeft bijgelegd. De marges tussen de LR en privilege zijn er ruim genoeg voor 😄
Ik vind de leasebedragen dusdanig hoog dat er genoeg marge lijkt te zitten. Een Zeekr vergeleken met een andere auto met dezelfde cataloguswaarde scheelt zo al 100€ per maand als het niet meer is.

Zijn er nog meer die hier leasen en zo ja, past dit binnen jullie leasebedrag of werken jullie ook een deel met eigen bijdrages? Ik zou in mijn geval wel een deel via een eigen bijdrage moeten bijleggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Pollux89 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Ik vind de leasebedragen dusdanig hoog dat er genoeg marge lijkt te zitten. Een Zeekr vergeleken met een andere auto met dezelfde cataloguswaarde scheelt zo al 100€ per maand als het niet meer is.

Zijn er nog meer die hier leasen en zo ja, past dit binnen jullie leasebedrag of werken jullie ook een deel met eigen bijdrages? Ik zou in mijn geval wel een deel via een eigen bijdrage moeten bijleggen helaas.
0 eur eigen bijdrage hier. Past op de euro precies in budget (1050 ex BTW, ex brandstof) tegen 25k/5jaar. Eigenlijk helemaal geen slechte regeling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
4v4t4r schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:55:
[...]

0 eur eigen bijdrage hier. Past op de euro precies in budget (1050 ex BTW, ex brandstof) tegen 25k/5jaar. Eigenlijk helemaal geen slechte regeling!
Ik zie een leasebedrag bij Ayvens van uit m’n hoofd ergens tussen de 1200-1250€ per maand voor de LR. Lijkt veel te schelen dus. Daar zit dan wel weer alles in zoals een laadpas.

[ Voor 7% gewijzigd door Pollux89 op 21-03-2025 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphaxe
Ik ben met een LR bezig op basis van 30000km/5jaar zonder trekhaak en krijg dan ook een flinke eigen bijdrage waar andere Europese auto’s zouden passen. Kleur in grijs of wit. De witte vind ik in video’s vaak er heel dik uit zien in de buitenlucht met de 20inch velgen. In NL lijken de auto’s zonder chromen accenten te komen als ik de configurator bekijk en de foto’s die men hier gedeeld heeft. Video’s online zijn vaak met.

Chinese auto’s, maar ook Tesla is niet zo gunstig helaas als Europees of andere gerenommeerde merken in de lease.
Mercedes bijv zou ik een flink duurdere wagen kunnen rijden binnen budget of kleine eigen bijdrage, echter is de bijtelling ook dan ook weer veel hoger.
Ik kijk naar netto kosten per maand, emotie en uitstraling van de auto en dat bepaald of ik het er voor over heb. De Zeekr 7x heeft dan veel positieve kenmerken.

Bij Tesla wil ik eigenlijk zo laag mogelijke kosten per maand als ik die zou kiezen en zou dan voor de SR of LR gaan zonder poespas. Dat valt dan weer ruim binnen budget.
Keuzes keuzes keuzes 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
4v4t4r schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:55:
[...]

Goede regeling idd. Hier hetzelfde tarief voor 30K/5jr maar met eigen bijdrage van 80/mnd en dat voor de LR. 1200 inclusief brandstof excl btw.

De doorsnee Europese merken zijn idd een stuk voordeliger, maar die vind ik niet kunnen tippen aan de kwaliteit/luxe van Zeekr zonder op een consumentenprijs van 70K+ uit te komen en dat voel je weer in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Zeekr doet niet onder voor duurdere Europese auto's qua opties en luxe. Hogere leasebedrag compenseer ik door lagere bijtelling. Niet 1 op 1. Emotie is de doorslag geweest voor de privilege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
Ik werk bij een wat kleiner bedrijf. Ik heb kunnen regelen dat we afwijken van onze standaardleasemaatschappij. Omdat Arval samenwerkt met Zeekr krijgen ze denk ik hogere korting / of gegarandeerde restwaarde (dat had Tesla in het begin met de S ook). Het verschil tussen Arval en onze standaardleasemaatschappij was €180 per maand (obv 35k/4 jaar, winterbanden e.d ex brandstof en ex btw). Daarom kan ik nu privilege rijden ipv LR zonder eigen bijdrage (heb natuurlijk wel fors meer bijtelling.

Overigens heb ik via een tussenpartij offertes door meerdere lease maatschappijen laten uitbrengen. Zit erg veel verschil in, het loont om te shoppen als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:10
Ik zit ineens weer te twijfelen over de 7x. Prachtige auto, maar ik moet m dan bestellen zonder m in het echt te hebben gezien of in gereden. Geen tijd voor als ik m <de 30e moet bestellen :-) Maar dat vind ik niet zo'n probleem. 99,9% kans dat dat allemaal top is. Wel snap ik nog niks van de (Athlon) configurator. Ik kan het Comfort Package niet kiezen als ik voor Nappa&PU Charcoal Black bekleding kies. Dat kan wel als ik kies voor bekleding Textiel Bermuda Sloop. Maar geen idee hoe die er uit ziet....welke kleur/materialen?
Welke pakketten zit er tot de 30e dan 'gratis' op?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:08
Laatste update vanuit mijn kant :-)

Net gebeld door Zeekr over mijn bestelling.

Rond 8 april wordt de agenda opengezet om proefritten in te plannen.

Gevraagd wanneer de auto's uitgeleverd gaan worden: ze denken nu eind juni/1e week juli.

De auto's die momenteel op NL kenteken staan gaan naar Portugal voor promotie doeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St3ve-0
marcelmg2 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:24:
Ik zit ineens weer te twijfelen over de 7x. Prachtige auto, maar ik moet m dan bestellen zonder m in het echt te hebben gezien of in gereden. Geen tijd voor als ik m <de 30e moet bestellen :-) Maar dat vind ik niet zo'n probleem. 99,9% kans dat dat allemaal top is. Wel snap ik nog niks van de (Athlon) configurator. Ik kan het Comfort Package niet kiezen als ik voor Nappa&PU Charcoal Black bekleding kies. Dat kan wel als ik kies voor bekleding Textiel Bermuda Sloop. Maar geen idee hoe die er uit ziet....welke kleur/materialen?
Welke pakketten zit er tot de 30e dan 'gratis' op?
Had ik ook last van, is een bug in de Athlon configurator. Conform de brochure heeft de LR geen comfort package, die is uitsluitend voor de performance versie. Alle opties (buiten een andere kleur) zijn gratis tot de 30e. Het voordeel bedraagt €2.900,- op de 7X Long Range en €3.300,- op de 7X Performance.

Volgens mij staat in Amsterdam de 7x met Textiel bekleding. Mocht je dat eerst willen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
St3ve-0 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:32:
[...]

Had ik ook last van, is een bug in de Athlon configurator. Conform de brochure heeft de LR geen comfort package, die is uitsluitend voor de performance versie. Alle opties (buiten een andere kleur) zijn gratis tot de 30e. Het voordeel bedraagt €2.900,- op de 7X Long Range en €3.300,- op de 7X Performance.

Volgens mij staat in Amsterdam de 7x met Textiel bekleding. Mocht je dat eerst willen bekijken.
In feite ga ik dat risico denk ik maar gewoon lopen, dan maar idd 3000 euro voordeel mislopen. Heb je nog ergens kunnen achterhalen wat het comfort pakket op de performance kost? Want die moet je dan naast het cockpit pakket met HUD en speakers denk ik nog als optie aanvinken bij de performance, en een lakkleur dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
JustTrying schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:03:
[...]

In feite ga ik dat risico denk ik maar gewoon lopen, dan maar idd 3000 euro voordeel mislopen. Heb je nog ergens kunnen achterhalen wat het comfort pakket op de performance kost? Want die moet je dan naast het cockpit pakket met HUD en speakers denk ik nog als optie aanvinken bij de performance, en een lakkleur dan..
Ik heb deze prijzen doorgekregen na mijn bezichtiging bij de 7x. Ik heb geen idee wat de individuele prijzen per optie zijn. Maar aangezien het comfort pakket het enige verschil is tussen de LR en performance aan gratis voordelen gok ik €400 (het verschil in prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
St3ve-0 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Ik heb deze prijzen doorgekregen na mijn bezichtiging bij de 7x. Ik heb geen idee wat de individuele prijzen per optie zijn. Maar aangezien het comfort pakket het enige verschil is tussen de LR en performance aan gratis voordelen gok ik €400 (het verschil in prijs).
Ik denk iets meer. In de performance zit standaard het leerpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
JustTrying schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 18:03:
[...]

Je kunt de auto gewoon nu reserveren inclusief alle pakketten, 300 aanbetalen en als je er dan zeker van bent na de proefrit de reservering omzetten naar je leasemaatschappij. Mocht je er vanaf willen zien dan ben je worst case die 300 kwijt (hoewel ik meerdere mensen gehoord heb die het ook retour hebben gekregen). Dat risico van 300 vs de kosten van de pakketten in je lease kan wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:50
@clydevdl Wanneer had jij je Zeekr besteld? Ben wel benieuwd hoe lang na je bestelling je van Zeekr hoort wat de levertijd gaat zijn. Ik heb die van mij 2 weken geleden besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
SoCruelNU schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:18:
@clydevdl Wanneer had jij je Zeekr besteld? Ben wel benieuwd hoe lang na je bestelling je van Zeekr hoort wat de levertijd gaat zijn. Ik heb die van mij 2 weken geleden besteld.
Ik heb de auto (Privilege zwart) in de laatste week van januari besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:01
Ik heb hem besteld 16-12-2024 (Privilege zwart). Als ze op het schip gaan krijgen ze het Vin nummer en dan nog 6 weken onderweg. Ze kunnen pas wat zeggen als ze op het schip zijn. Ik heb ook nog niks gehoord mijn gevoel zegt juni. Maar geduld wordt beloont. 😉😉👍👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:44
P. Edelijn schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:43:
Ik heb hem besteld 16-12-2024 (Privilrge zwart). Als ze op het schip gaan krijgen ze het Vin nummer en dan nog 6 weken onderweg. Ze kunnen pas wat zeggen als ze op het schip zijn. Ik heb ook nog niks gehoord mijn gevoel zegt juni. Maar geduld wordt beloont. 😉😉👍👍
Slaat iemand aan boord dan het nummer er in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P. Edelijn
Als ze op de boot zitten dan worden bekend gemaakt enz.enz. Zal jullie laten weten wanneer bekend is wanneer de eerste aankomen in Europa, ik was nummer 2 die de bestelde nummer 1 was een werknemer. Ik ga er vanuit dat uitgeleverd gaat worden volgens de bestellingen zoals ze binnen zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:15
Weet iemand toevallig ook wanneer de LR en Privelidge in de showroom van Amsterdam en Zeist staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
mailis schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:02:
Weet iemand toevallig ook wanneer de LR en Privelidge in de showroom van Amsterdam en Zeist staan?
Ik was gisteren in Zeist daar was geen 7x te bekenen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bullseye1977
In China worden de meeste auto's in batches geproduceerd, vooral de populaire modellen. Dit is goedkoper en efficiënter, omdat auto's op voorraad worden gemaakt en later naar dealers of klanten gaan.

Bij duurdere merken of auto's met veel opties gebeurt het soms dat de auto pas wordt gebouwd nadat een klant een bestelling plaatst. Dit komt vooral voor bij auto's die speciaal aangepast kunnen worden, maar is minder gebruikelijk.

Het lijkt erop dat er genoeg auto's worden geproduceerd en deze als voorraad naar Europa worden gestuurd. Ze houden daarbij niet echt rekening met welke auto voor welke bestelling is. Ze zorgen er vooral voor dat het juiste aantal wordt verstuurd. Daarom krijg je vaak vaste pakketten zonder veel keuze. Straks zal er hier waarschijnlijk een grote voorraad komen van Privilege- en LR-modellen in verschillende kleuren. Zolang er voorraad is, is de levertijd kort — anders moet je wachten op de volgende boot.

Deze maand hebben ze ook alle voorraad van de huidige X-modellen verkocht, omdat de MY2025-versie in China nu van de band rolt. De oude voorraad moest eerst weg, want als de nieuwe MY2025-modellen in de showroom staan, worden de oudere auto's moeilijker verkocht. Een goede manier om deze voorraad snel te verkopen is via private lease, tegen een prijs waarbij de fabriek nog steeds wat winst maakt. Zo kunnen ze de nieuwe voorraad verder pushen.

Of je besteldatum nu in januari, februari, maart of april is, maakt niet uit, zolang het maar op tijd is voor de boot. De pakketten worden elke maand verlengd omdat de fabriek geen orders wil met variaties zoals wel of geen leren bekleding of een HUD. Ze willen gewoon aantallen produceren. Dat het lijkt alsof de actie aan het einde van de maand stopt, is vooral om FOMO (fear of missing out) te creëren.

Wel kan de fabriek aangeven dat als je bestelling vóór een bepaalde datum binnen is, deze gegarandeerd met de boot meegaat. Zolang de pakketten gratis blijven, is er dus nog ruimte op de boot. Het kan ook goed zijn en dat denk ik dat de pakketen altijd gratis blijven er zijn ook geen prijzen voor bekend in de configurator. In China zijn dezelfde opties ook nog steed gratis (20" en Nappa-Leder" bij de LR en bij de Privelige is ook altijd standaard de luchtvering, HUD, lerenbekleding en kan je als optie de openslaande deuren kiezen. Wat wel apart is dat je nooit 21" velgen kan kiezen en alle kleuren geen meerpijs hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door bullseye1977 op 23-03-2025 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:34
P. Edelijn schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:43:
Ik heb hem besteld 16-12-2024 (Privilege zwart). Als ze op het schip gaan krijgen ze het Vin nummer en dan nog 6 weken onderweg. Ze kunnen pas wat zeggen als ze op het schip zijn. Ik heb ook nog niks gehoord mijn gevoel zegt juni. Maar geduld wordt beloont. 😉😉👍👍
Misschien voor de leuk; als je weet op welk schip deze staat kun je de reis ook nog volgen met https://www.vesselfinder.com/ . Ik heb geen aandelen maar ik heb de reis van mijn Tesla toen gevolgd door het Panamakanaal.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P. Edelijn
Vandaag nog even contact gehad met Zeekr, de eerste batch voor Nederland bestaat uit 60 auto's deze wordt verwacht in juni, vier weken later komt de tweede batch al. Verder vertelde hij me dat we eind april proef kunnen rijden in de 7X. De auto's (9 stuks) die nu op Nederlands kenteken staan gaan naar Portugal voor promotie doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
P. Edelijn schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:01:
Vandaag nog even contact gehad met Zeekr, de eerste batch voor Nederland bestaat uit 60 auto's deze wordt verwacht in juni, vier weken later komt de tweede batch al. Verder vertelde hij me dat we eind april proef kunnen rijden in de 7X. De auto's (9 stuks) die nu op Nederlands kenteken staan gaan naar Portugal voor promotie doeleinden.
Zou fijn zijn als ze elke maand een boot vol deze kant op doen :)
Mijne is helaas nog niet besteld - hoop morgen definitief, fingers crossed ! (Moest helaas wel wit :( anders paste het niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-05 16:47
Ik heb gekozen voor de witte privilege. Wit, want ik rij nu witte tesla en bevalt me eigenlijk heel erg. Misschien switch ik nog naar grijs.

Uiteindelijk voor de privilege gekozen vanwege 4wd. Want dan heb ik ook geen winterbanden nodig (in NL)

Laat m per eind aug leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Rickyuu op 25-03-2025 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Thanks voor de info. Ik hoop dat ze in portugal een press event gaan organiseren voor de auto journalisten en dat we dan eindelijke EU reviews gaan terug zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03
Ik ben ook heel benieuwd naar de pers reviews. Voorlopig rijden we (die er net als ik één in bestelling hebben staan) met een exclusieve wagen. 60 stuks als 1e levering voor NL zijn er wel weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Dus er rijden binnenkort 9 Zeekrs rond in Portugal op Nederlands kenteken? Waarom niet gewoon in Portugal op kenteken zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JustTrying schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 00:13:
[...]

Dus er rijden binnenkort 9 Zeekrs rond in Portugal op Nederlands kenteken? Waarom niet gewoon in Portugal op kenteken zetten?
welllicht makkelijker om in NL te importeren? Mooie shots in Portugal (en beter weer, dus beter bereik) en daarna EU rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
Voor degenen die hem al bekeken hebben, heel klein detail vraagjes.

Zit er ook een 220v aansluiting aan de binnenkant in de kofferbak?
En was de bestuurder stoel on lengte verstelbaar?

[ Voor 23% gewijzigd door Alphaxe op 25-03-2025 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
Voor degene die dit nog niet hadden gezien, moet wellicht binnenkort naar een nieuw forumtopic ; een mooi promotiefilmpje van de Zeekr 007 GT, nog wel de Chinese versie met lichtkrant in de neus, maar wel met goede indruk van het interieur (wat ik zo in deze kleurstelling eigenlijk wel erg fraai vind..)

YouTube: Zeekr 007 GT - official video

[ Voor 14% gewijzigd door JustTrying op 25-03-2025 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
Alphaxe schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:04:

Nee er is geen 220v aansluiting aanwezig in de auto. In de kofferbak heb je alleen een 12v aansluiting.

De bestuurdersstoel is in lengte verstelbaar voor je benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 12:00
clydevdl schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:13:
[...]

Nee er is geen 220v aansluiting aanwezig in de auto. In de kofferbak heb je alleen een 12v aansluiting.

De bestuurdersstoel is in lengte verstelbaar voor je benen.
Interessant.....hoe werkt de V2L functie dan....die is wel in de specificatie vermeld... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Laatst online: 19:10
Alphaxe schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:04:

Ik heb een mooie adapter voor mijn 001 die ik kan gebruiken voor mijn Nespresso op de camping (of bij een ramp heb ik gewoon lekker stroom :+ ). Deze gaat in de laadpoort.

PS: Deze is nog niet officieel beschikbaar, de top Tweaker @brambo123 biedt ze aan. Goed om te herinneren als je de auto hebt!

Een 220v aan de binnenkant heeft idd op zich wel voordelen, jammer dat het nog niet echt standaard is.

Ik vind de 7x erg leuk, zou wel leuk zijn om twee Zeekr's op de oprit te hebben staan. :9~ O+

[ Voor 10% gewijzigd door Ecological op 25-03-2025 10:18 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:21
Ecological schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:16:
[...]

Ik heb een mooie adapter voor mijn 001 die ik kan gebruiken voor mijn Nespresso op de camping (of bij een ramp heb ik gewoon lekker stroom :+ ). Deze gaat in de laadpoort.

PS: Deze is nog niet officieel beschikbaar, de top Tweaker @brambo123 biedt ze aan. Goed om te herinneren als je de auto hebt!

Een 220v aan de binnenkant heeft idd op zich wel voordelen, jammer dat het nog niet echt standaard is.

Ik vind de 7x erg leuk, zou wel leuk zijn om twee Zeekr's op de oprit te hebben staan. :9~ O+
Zijn inmiddels gewoon op AliExpress beschikbaar ;)
Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
brambo123 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Bijvoorbeeld deze.
Oh wat top! Wat een prijzen ook. Geweldig.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
blyzard schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Interessant.....hoe werkt de V2L functie dan....die is wel in de specificatie vermeld... :?
Er werd gevraagd of er een 220V aansluiting aan de binnenkant in de kofferbak zit en daar gaf ik antwoord op.

De V2L functie staat hier dus los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
brambo123 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Bijvoorbeeld deze.
Klinkt leuk,maar ik ben toch wat sceptisch over de kwaliteit van dit product. Je plaatst een stukje plastic zonder keurmerk tussen een elektrische verbinding wat ontzettend veel elektrisch vermogen genereert. Naast het risico op doorbranden, moet je je afvragen of je het risico wil nemen dat je daarmee je auto afbrand.

Leuk voor de verzekering ook, 'Sorry ik heb dongel van Aliexpress gebruikt en nu heb ik geen auto meer' :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03
Precies om die reden zou ik m liever bij Zeekr zelf aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
St3ve-0 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Klinkt leuk,maar ik ben toch wat sceptisch over de kwaliteit van dit product. Je plaatst een stukje plastic zonder keurmerk tussen een elektrische verbinding wat ontzettend veel elektrisch vermogen genereert. Naast het risico op doorbranden, moet je je afvragen of je het risico wil nemen dat je daarmee je auto afbrand.

Leuk voor de verzekering ook, 'Sorry ik heb dongel van Aliexpress gebruikt en nu heb ik geen auto meer' :'(
Bij Zeekr krijg je dezelfde maar met een premium van 1000% :)

Er gaat tevens niet "heel veel vermogen door". Maar goed, niet mijn geld. Kans dat je auto hierdoor afbrandt is 0,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:10
Over de Zeekr 7x, die is dus nog niet in Nederland, moet nog gebouwd worden/verscheept etc. Als je dus een Zeekr bestelt en in de tussentijd worden de invoertarieven verhoogd, dan zal dat 1:1 aan mij doorbelast worden. Hebben jullie ook zulke clausules in je lease reglement? En wat China en EU de onderlinge ruzies bijleggen, gaat de Zeekr dan 20% goedkoper worden? Of is dat wishful thinking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
St3ve-0 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Haha, hoor je wat je zegt:

' ik ga echt geen Chineze stekker in een Chineze auto stoppen '.

Uiteraard beetje mee uitkijken en de juiste uitzoeken. Ik weet dat de keurmerken alleen een stikkertje zijn zonder feitelijke test oid'. Uiteraard wel stukje garantie ed

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben_sim op 25-03-2025 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St3ve-0
Ecological schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:00:
[...]

Bij Zeekr krijg je dezelfde maar met een premium van 1000% :)

Er gaat tevens niet "heel veel vermogen door". Maar goed, niet mijn geld. Kans dat je auto hierdoor afbrandt is 0,0.
Ach, we weten inmiddels ook dat de ongecertificeerde telefoonladers van Aliexpress vaker in de brand vliegen. Een auto kost alleen een paar extra centen meer. Ieder moet dit zelf weten, mijn punt is echter dat hoewel de stekker erop lijkt, deze niet hoeft te zijn getoetst aan dezelfde veiligheidstests.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:21
In een V2L adapter zit eigenlijk geen elektronica.
Het is simpelweg de voeding pinnen doorlussen, net als in een laadkabel.
En er zit een weerstandje in zodat de auto weet dat het V2L is.
De auto is zelf degene die alle DC naar AC omzetting moet doet.
Heb meerdere adapters omgebouwd toen ze nog geen Zeekr versie verkochten.
En ik kan je vertellen, de kwaliteit is prima.
Interne bedrading is dik zat voor vermogen, had naar mijn inzicht zelfs dunner gekund.
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste