Ik ga deze week nog even bellen met Zeekr met oa de vraag of de lopende actie nog wordt verlengd. Ik lees hier op het forum dat dit nu echt de laatste maand zou zijn maar vorige keren zeiden ze dat ook.. Of heeft iemand nog laatste nieuws rondom dit onderwerp?
Ik word intussen ook alweer lekker gemaakt met filmpjes over de Zeekr 07 GT, met een nog mooie panoramadak, een interieur met lichte delen, usb-c aansluiten aan de achterkant van de middenarmsteun bij de voorstoelen (ipv in de middenarmsteun bij de achterstoelen). met ook die snelladende accu's, en met een groter bereik dan de 7x. release midden april, in Nederland vanaf iets boven de 50k euros.Pollux89 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:44:
Ik ga deze week nog even bellen met Zeekr met oa de vraag of de lopende actie nog wordt verlengd. Ik lees hier op het forum dat dit nu echt de laatste maand zou zijn maar vorige keren zeiden ze dat ook.. Of heeft iemand nog laatste nieuws rondom dit onderwerp?
Het is geen garantie dat de witte interieur naar EU/NL komt. In CN heb je voor de 7x ook een lichte interieur.JustTrying schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:37:
[...]
Ik word intussen ook alweer lekker gemaakt met filmpjes over de Zeekr 07 GT, met een nog mooie panoramadak, een interieur met lichte delen, usb-c aansluiten aan de achterkant van de middenarmsteun bij de voorstoelen (ipv in de middenarmsteun bij de achterstoelen). met ook die snelladende accu's, en met een groter bereik dan de 7x. release midden april, in Nederland vanaf iets boven de 50k euros.
Vind deze van binnen wel heel gaaf!
De achterklep is wel een beetje raar afgewerkt. Zal ongetwijfeld handig zijn, maar mooi is het niet.
Vandaag bij LM de 7x LR besteld
Crystal White, 20 inch en de overige opties.
Nu geduld hebben en indicatieve lever datum afwachten.
Crystal White, 20 inch en de overige opties.
Nu geduld hebben en indicatieve lever datum afwachten.
Ik heb nog geen ander interieur gezien dat rood/zwart en wit/zwart, het zou bijzonder zijn als beide opties dan juist NIET naar Europa komen. Achterklep is me nog niet opgevallen.. vind de auto qua vormgeving beter kloppen dan de 7x, ook de 'zorro bril' valt wat minder op lijkt het..kx22 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:04:
[...]
Het is geen garantie dat de witte interieur naar EU/NL komt. In CN heb je voor de 7x ook een lichte interieur.
Vind deze van binnen wel heel gaaf!
De achterklep is wel een beetje raar afgewerkt. Zal ongetwijfeld handig zijn, maar mooi is het niet.
Ondanks dat me verteld is dat de 7GT niet dit jaar naar NL zal komen blijf ik eigenwijs en denk dat het nog best zou kunnen. Over een paar weken is de officiële intro in China en hopelijk dan ook meer duidelijk voor Q3/Q4. Qua tijdslijn zou het wel passen zo’n 7 maanden net als bij de 7X (nov/dec ‘24 was de intro toch?).
Persoonlijk hoop ik op andere interieur opties. Dat wit met zwart met accenten is me veel te druk en te besmettelijk en dat rood… tja. Zag het vorige week in de 001 FR en ook daar vond ik het niet echt mooi. Kleur zal wel iets anders zijn neem ik aan maar dat zwarte in de 7X ziet er gewoon rustig en strak uit. Alleen die zilvere luidsprekers nog donker maken haha.
Verder qua specs ook heel interessant, iets meer range, mogelijk snellere 2.8 performance versie (en hogere topsnelheid wellicht?) en verder ook luchtvering en elektrische deuren. De verzonken koelkast in de kofferbak zal vast alleen in China blijven maar ziet er wel handig uit.
Eerst maar eens proefrijden met de 7X en hopelijk dat het instellen van de stijfheid van de luchtvering afdoende is. Het meeste SUV achtige wat ik de afgelopen periode gereden vond ik helemaal niets. Misschien ook een kwestie van wennen na 3.5 jaar Polestar Performance op standje track mode…
Nog een maandje en dan zou er veel duidelijk geworden moeten zijn 😋
Persoonlijk hoop ik op andere interieur opties. Dat wit met zwart met accenten is me veel te druk en te besmettelijk en dat rood… tja. Zag het vorige week in de 001 FR en ook daar vond ik het niet echt mooi. Kleur zal wel iets anders zijn neem ik aan maar dat zwarte in de 7X ziet er gewoon rustig en strak uit. Alleen die zilvere luidsprekers nog donker maken haha.
Verder qua specs ook heel interessant, iets meer range, mogelijk snellere 2.8 performance versie (en hogere topsnelheid wellicht?) en verder ook luchtvering en elektrische deuren. De verzonken koelkast in de kofferbak zal vast alleen in China blijven maar ziet er wel handig uit.
Eerst maar eens proefrijden met de 7X en hopelijk dat het instellen van de stijfheid van de luchtvering afdoende is. Het meeste SUV achtige wat ik de afgelopen periode gereden vond ik helemaal niets. Misschien ook een kwestie van wennen na 3.5 jaar Polestar Performance op standje track mode…
Over die speakers gesproken. Tips over hoe we die netjes donker krijgen?
Loop ik ook tegen aan. Ik heb op 15 januari trouwens besteld en wacht vol spanning af
Loop ik ook tegen aan. Ik heb op 15 januari trouwens besteld en wacht vol spanning af
Wij hebben inmiddels een aantal proefritten gehad in andere auto's (BYD en KIA voornamelijk) en ik neig steeds meer naar de Zeekr, als ik bij m'n werk het voor elkaar kan krijgen om naar een 60 maanden lease te gaan dan zou ik de Long Range kunnen leasen zonder al te veel bij te betalen.
Ik vindt het alleen erg jammer dat de stoel ventilatie alleen op de privilege verkrijgbaar is. Alle auto's die we nu getest hebben hadden deze optie en ik vind het wel erg prettig, maar alleen daar voor is het niet de kosten waard om naar de Privilege te gaan.
Mocht ik er niet uit komen qua leasebudget met werk dan overweeg ik het nog prive te leasen, gezien de bijtelling toch erg hoog is, en de mogelijkheid voor een mobiliteitsbudget is dat wellicht überhaupt goedkoper/aantrekkelijker.
Ik vindt het alleen erg jammer dat de stoel ventilatie alleen op de privilege verkrijgbaar is. Alle auto's die we nu getest hebben hadden deze optie en ik vind het wel erg prettig, maar alleen daar voor is het niet de kosten waard om naar de Privilege te gaan.
Mocht ik er niet uit komen qua leasebudget met werk dan overweeg ik het nog prive te leasen, gezien de bijtelling toch erg hoog is, en de mogelijkheid voor een mobiliteitsbudget is dat wellicht überhaupt goedkoper/aantrekkelijker.
je kan hier zilveren kopen (bijv : https://www.geelyevs.com/...eaker-covers-for-zeekr-7x ) wellicht die zwart spuiten en plakken?iRenik schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:21:
Hopelijk zijn die covers er makkelijk af te halen en dan spuiten of plasti dippen wellicht?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Begin april gaat de Milan Design week van start, en daar worden onder meer de Denza Z9, de 2025 Xpeng G6 en G9 geïntroduceerd voor Europa. ik verwacht deze eigenlijk dit jaar ook nog wel te zien rondrijden hier. Aangezien in het promofilmpje van Zeekr voor de 7GT expliciet wordt genoemd dat deze ook in Nederland wordt geintroduceerd voor iets meer dan 50k, verwacht ik deze ook nog wel over een half jaar rond te zien rijden hier. Wanneer je die dadelijk in april kan bestellen, dan is de auto voor het eind van het jaar echt nog wel hier.. En wellicht heb je dat te horen gekregen om de 7X verkopen wat te stimuleren, net zoals de introductie actie die iedere maand opnieuw afloopt..iRenik schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:48:
Ondanks dat me verteld is dat de 7GT niet dit jaar naar NL zal komen blijf ik eigenwijs en denk dat het nog best zou kunnen. Over een paar weken is de officiële intro in China en hopelijk dan ook meer duidelijk voor Q3/Q4. Qua tijdslijn zou het wel passen zo’n 7 maanden net als bij de 7X (nov/dec ‘24 was de intro toch?).
Oh vers van de pers, Auto is besteld ! Witte Priv versie met trekhaak en uiteraard alle pakketten die je er nu bij krijgt met een levering van Dec 2025 , even wachten dus nog !
Ja bij Denza zag je een hoop vacatures in NL voorbij komen recentelijk dus die gaan zeker komen nog.JustTrying schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:20:
[...]
Begin april gaat de Milan Design week van start, en daar worden onder meer de Denza Z9, de 2025 Xpeng G6 en G9 geïntroduceerd voor Europa. ik verwacht deze eigenlijk dit jaar ook nog wel te zien rondrijden hier. Aangezien in het promofilmpje van Zeekr voor de 7GT expliciet wordt genoemd dat deze ook in Nederland wordt geintroduceerd voor iets meer dan 50k, verwacht ik deze ook nog wel over een half jaar rond te zien rijden hier. Wanneer je die dadelijk in april kan bestellen, dan is de auto voor het eind van het jaar echt nog wel hier.. En wellicht heb je dat te horen gekregen om de 7X verkopen wat te stimuleren, net zoals de introductie actie die iedere maand opnieuw afloopt..
De updates van de G9 en G6 zal ik eens navragen daar Xpeng een klant is van me. De 7GT hopen ze eind van dit jaar hier te hebben hoorde ik net maar is nog verre van duidelijk/bevestigd. April zal in ieder geval een interessante maand worden!
Kan nog niet echt opmaken of dit extra covers zijn of de bestaande die nu in de auto al zitten.4v4t4r schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:05:
[...]
je kan hier zilveren kopen (bijv : https://www.geelyevs.com/...eaker-covers-for-zeekr-7x ) wellicht die zwart spuiten en plakken?
En ze zijn in het zwart te bestellen wat al zou schelen haha.
Je kunt hier ook zwarte kopen zie ik.4v4t4r schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:05:
[...]
je kan hier zilveren kopen (bijv : https://www.geelyevs.com/...eaker-covers-for-zeekr-7x ) wellicht die zwart spuiten en plakken?
ja dat had ik dus nog niet eens gezien !
Sowieso leuke gadgets op die site voor de auto, de rubber matten zijn volgens mij ook goedkoper op deze site dan om ze mee te bestellen via de auto configuratie.
Ik heb de Zeekr 7X Privilege Crystal White ook via Private Lease besteld omdat zakelijke lease buiten budget gingjsmid6 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:22:
Wij hebben inmiddels een aantal proefritten gehad in andere auto's (BYD en KIA voornamelijk) en ik neig steeds meer naar de Zeekr, als ik bij m'n werk het voor elkaar kan krijgen om naar een 60 maanden lease te gaan dan zou ik de Long Range kunnen leasen zonder al te veel bij te betalen.
Ik overweeg de 7x privé aan te schaffen op basis van een Q4 inruil.
Weet iemand of inruilen tot de mogelijkheden behoord, omdat er maar bar weinig dealers zijn?
Weet iemand of inruilen tot de mogelijkheden behoord, omdat er maar bar weinig dealers zijn?
Er zijn allleen service stations..er is geen dealer netwerk, wel wat onderhoud door het land heen. Nu alleen nog Adam en Zeist wat een soort experience centers zijn met als aflever hub Zeist.Donjeffa schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:44:
Ik lees op de brochure dat de auto beschikt over one pedal drive. Nu rijd ik een Tesla waar je daadwerkelijk met een voet kunt rijden. Het regeneratieve remmen is vrij agressief (instelbaar) en de auto komt tot stilstand als je geen gas geeft. Helemaal aan gewend en rijd prettig. Nu heb ik andere EVs gereden die ook “one pedal drive” hebben maar dan trekt de auto toch op als je de rem niet indrukt. Lang verhaal kort, iemand enig hoe Zeekr omgaat met one pedal drive?
Ja je kan je auto aanbieden. Je auto word dan beoordeeld door autotelex aan de hand van de foto's die je maakt. Ik moet er wel bij vermelden dat een gebruikte elektrische auto's slecht in de markt ligt. Dus verwacht niet te veel van de inruil waarde.Donjeffa schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:44:
Des tijds ook mijn Polestar 2 aangeboden. En dat lag 30% onder de marktwaarde. Uiteindelijk heb ik em zelf kunnen verkopen.
May the force be with you !
Bedankt voor de info.Pantronic schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:46:
[...]
Ja je kan je auto aanbieden. Je auto word dan beoordeeld door autotelex aan de hand van de foto's die je maakt. Ik moet er wel bij vermelden dat een gebruikte elektrische auto's slecht in de markt ligt. Dus verwacht niet te veel van de inruil waarde.
Des tijds ook mijn Polestar 2 aangeboden. En dat lag 30% onder de marktwaarde. Uiteindelijk heb ik em zelf kunnen verkopen.
Ik hoorde toevallig gisteren van mijn LM (die bezig zijn met mijn bestelling) dat de actie zeer waarschijnlijk wordt verlengd tot eind mei..Pollux89 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:44:
Ik heb zelf ook Telsa (M3) gereden en vond dit ook altijd een van de fijnere eigenschappen. Heb recent de Zeekr 001 proefgereden en volgens mij had deze een vergelijkbare one-pedal beleving (afremmen tot stilstand en pas optrekken als je het "gas" weer indrukt). even afwachten natuurlijk hoe het in de 7x zal zijn maar ik ga er vanuit dat dit een vergelijkbare rijbeleving zal zijn als de 001.Pollux89 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 20:30:
Ik lees op de brochure dat de auto beschikt over one pedal drive. Nu rijd ik een Tesla waar je daadwerkelijk met een voet kunt rijden. Het regeneratieve remmen is vrij agressief (instelbaar) en de auto komt tot stilstand als je geen gas geeft. Helemaal aan gewend en rijd prettig. Nu heb ik andere EVs gereden die ook “one pedal drive” hebben maar dan trekt de auto toch op als je de rem niet indrukt. Lang verhaal kort, iemand enig hoe Zeekr omgaat met one pedal drive?
Dat zou goed nieuws zijn, en zorgt voor wat meer mogelijkheden tot vergelijken met een aantal andere opties, EN het maken van een daadwerkelijke proefritFransHendrikx schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:09:
[...]
Ik hoorde toevallig gisteren van mijn LM (die bezig zijn met mijn bestelling) dat de actie zeer waarschijnlijk wordt verlengd tot eind mei..
Ik heb gisteren contact gehad met de verkoopafdeling van Zeekr, omdat de bestelling bij de Leasemaatschappij wat langer duurt en dus niet voor 1 april geregeld is. Zij gaven bij mij aan dat die niet verlengd wordt en dat ik hem het beste nu prive kan bestellen om de 'gratis' pakketten te krijgen. Het blijft natuurlijk een verkoopafdeling, dus ik sluit zeker niet uit dat ze dit (moeten) zeggen om de verkoop te stimuleren.FransHendrikx schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:09:
[...]
Ik hoorde toevallig gisteren van mijn LM (die bezig zijn met mijn bestelling) dat de actie zeer waarschijnlijk wordt verlengd tot eind mei..
De verkoper wist mij ook te melden dat proefritten vanaf 3e week van april worden ingepland. Als het goed is wordt ik in de tweede week gebeld om een proefrit in te plannen.
Ik wacht in ieder geval tot maandag voordat ik hem prive bestel. Ik heb bij de leasemaatschappij inmiddels wel aangegeven dat zij geen haast meer hoeven te maken met de bestelling. Ik wil eerst een proefrit maken.
Ik heb vernomen via een leasemaatschappij van een maat van mij dat het tot eind mei is verlengd, dus die maat hoefde niet te zweten om te bestellen zonder proefrit? Dus mixed signals.jswinkels schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:45:
[...]
Ik heb gisteren contact gehad met de verkoopafdeling van Zeekr, omdat de bestelling bij de Leasemaatschappij wat langer duurt en dus niet voor 1 april geregeld is. Zij gaven bij mij aan dat die niet verlengd wordt en dat ik hem het beste nu prive kan bestellen om de 'gratis' pakketten te krijgen. Het blijft natuurlijk een verkoopafdeling, dus ik sluit zeker niet uit dat ze dit (moeten) zeggen om de verkoop te stimuleren.
De verkoper wist mij ook te melden dat proefritten vanaf 3e week van april worden ingepland. Als het goed is wordt ik in de tweede week gebeld om een proefrit in te plannen.
Ik wacht in ieder geval tot maandag voordat ik hem prive bestel. Ik heb bij de leasemaatschappij inmiddels wel aangegeven dat zij geen haast meer hoeven te maken met de bestelling. Ik wil eerst een proefrit maken.
Ik ga ook wachten op een proefrit/echte bezichtiging. Als de paketten dan niet meer 'gratis' zijn, dan houdt het op. FOMO is vaak een slechte aanpak.
Ik heb maar 1 echte deadline: in 2025 op kenteken.
Ik heb vandaag de klantenservice van Zeekr gebeld en zij wisten mij te vertellen (na navaag bij afdeling verkoop) dat de actie met de gratis pakketten niet verlengd zal worden. Het zou uit mijn hoofd 2.900 euro duurder worden bij een LR en 3.300 euro bij een Privelege uitvoering. Anderen hetzelfde gehoord?
mijn angst is ergens - als je te lang wacht, weet ik niet meer of dat haalbaar is.marcelmg2 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:10:
Ik ga ook wachten op een proefrit/echte bezichtiging. Als de paketten dan niet meer 'gratis' zijn, dan houdt het op. FOMO is vaak een slechte aanpak.
De auto rolt volgens mij al van de band af voor andere landen, wij "krijgen" hem hier pas juni/juli met bestellingen van December. Dat is een levertijd van 6 a 7 maanden. Is natuurlijk geen leidraad dat dit voor alle bestellingen is - maar gezien de positieve reacties overal op de auto weet ik niet wat dit met levertijden gaat doen. Wellicht is later bestellen op het randje van op tijd geleverd krijgen? (probeer geen druk uit te oefenen overigens, deel alleen mn hersenspinsels
Wat bedoel je met wij "krijgen" hem hier pas juni/juli met bestellingen van December?4v4t4r schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:28:
[...]
mijn angst is ergens - als je te lang wacht, weet ik niet meer of dat haalbaar is.
De auto rolt volgens mij al van de band af voor andere landen, wij "krijgen" hem hier pas juni/juli met bestellingen van December. Dat is een levertijd van 6 a 7 maanden. Is natuurlijk geen leidraad dat dit voor alle bestellingen is - maar gezien de positieve reacties overal op de auto weet ik niet wat dit met levertijden gaat doen. Wellicht is later bestellen op het randje van op tijd geleverd krijgen? (probeer geen druk uit te oefenen overigens, deel alleen mn hersenspinsels)
Mijn bestelling staat ook voor december gepland. Oude leasecontract loopt nog tot 29 december dus allemaal net op het randje voor het nieuwe jaar. Heb alleen vandaag te horen gekregen dat de werkgever niet eerder wil leveren dan week 1 2026. Zal dus even moeten bellen of de auto niet in 2025 op kenteken gezet kan worden. Anders ga ik echt balen en overweeg ik de oude auto eerder in te leveren en de bijhorende boeteclausule voor lief te nemen

Edit: Kan nu mijn verwachte leverdatum inzien. Staat op 30 december 2025.
[ Voor 3% gewijzigd door St3ve-0 op 27-03-2025 17:44 ]
Mensen die de auto al in december hebben besteld krijgen hem pas in Juni/Juli geleverd ( naar alle waarschijnlijkheid)St3ve-0 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:51:
[...]
Wat bedoel je met wij "krijgen" hem hier pas juni/juli met bestellingen van December?
Mijn bestelling staat ook voor december gepland. Oude leasecontract loopt nog tot 29 december dus allemaal net op het randje voor het nieuwe jaar. Heb alleen vandaag te horen gekregen dat de werkgever niet eerder wil leveren dan week 1 2026. Zal dus even moeten bellen of de auto niet in 2025 op kenteken gezet kan worden. Anders ga ik echt balen en overweeg ik de oude auto eerder in te leveren en de bijhorende boeteclausule voor lief te nemen
Vandaag heb ik mijn allereerste EV besteld via de LM: een Zeekr 7X in de uitvoering Privilege en in de kleur Onyx Black.
Ik heb nog getwijfeld tussen een Audi Q6 E-Tron Sportback, maar die vond ik uiteindelijk net te traag voor een EV. Ook de BMW iX2 heb ik overwogen, maar die vond ik te klein. Ondanks het M-pakket ontbraken er nog behoorlijk wat opties.
Ik rijd nu in een BMW X6, dus overstappen naar een Zeekr 7X is best een flinke stap en eerlijk gezegd ook wel spannend. Natuurlijk realiseer ik me dat ik het sublieme weggedrag van de BMW ga missen, net als de brede 315 breedset velgen achter en het uitlaatgeluid op de Sport+ stand. Maar de prestaties, het design en de standaarduitrusting van de Zeekr spreken me erg aan.
Wat me opviel bij de LM, is hoe ver de maandpremies voor EV’s uit elkaar liggen. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de restwaarde en het risico dat ze willen beperken bij nieuwere merken.
Voor mijn leasebudget van €1.200 kon ik een Zeekr 7X bestellen met een cataloguswaarde van €64.000, terwijl ik voor datzelfde budget ook een Audi Q6 E-Tron Sportback van €77.000 kon leasen.
De exacte levertijd weet ik nog niet, maar als hij er tegen het einde van de zomer is, vind ik dat helemaal prima, dan kan ik nog even van de X6 genieten.
Ik heb nog getwijfeld tussen een Audi Q6 E-Tron Sportback, maar die vond ik uiteindelijk net te traag voor een EV. Ook de BMW iX2 heb ik overwogen, maar die vond ik te klein. Ondanks het M-pakket ontbraken er nog behoorlijk wat opties.
Ik rijd nu in een BMW X6, dus overstappen naar een Zeekr 7X is best een flinke stap en eerlijk gezegd ook wel spannend. Natuurlijk realiseer ik me dat ik het sublieme weggedrag van de BMW ga missen, net als de brede 315 breedset velgen achter en het uitlaatgeluid op de Sport+ stand. Maar de prestaties, het design en de standaarduitrusting van de Zeekr spreken me erg aan.
Wat me opviel bij de LM, is hoe ver de maandpremies voor EV’s uit elkaar liggen. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de restwaarde en het risico dat ze willen beperken bij nieuwere merken.
Voor mijn leasebudget van €1.200 kon ik een Zeekr 7X bestellen met een cataloguswaarde van €64.000, terwijl ik voor datzelfde budget ook een Audi Q6 E-Tron Sportback van €77.000 kon leasen.
De exacte levertijd weet ik nog niet, maar als hij er tegen het einde van de zomer is, vind ik dat helemaal prima, dan kan ik nog even van de X6 genieten.
Ik krijg steeds meer de indruk dat de pakketen altijd gratis zullen zijn. Ook wel logisch, ze hebben helemaal geen zin verschillende uitvoeringen te produceren. Het het verschil waarschijnlijk niet waard tov de extra handling 3d
Ik denk dat je er wel degelijk voor moet betalen, maar ik vermoed dat ze weinig additionele opties gaan geven.Ruben_sim schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:23:
Ik krijg steeds meer de indruk dat de pakketen altijd gratis zullen zijn. Ook wel logisch, ze hebben helemaal geen zin verschillende uitvoeringen te produceren. Het het verschil waarschijnlijk niet waard tov de extra handling 3d
3 versies kleur en een trekhaak als optie is het wel zo'n beetje. Dat maakt het fabrieksprocess heel makkelijk
Ik heb dus vandaag met Zeekr gebeld en zij gaven aan dat het dit keer echt afloopt eind deze maand. Dit waar het voorgaande maanden wel steeds verlengd werd.Ruben_sim schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:23:
Ik heb juist vandaag via Whatsapp van Zeekr Zeist vernomen dat de actieperiode verlengd wordt tot 1 mei.
Beetje Soldaat van Oranje vibesJiggero schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:02:
Ik heb juist vandaag via Whatsapp van Zeekr Zeist vernomen dat de actieperiode verlengd wordt tot 1 mei.
Wel goed voor iedereen die eerst wil proefrijden!
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Echt waar? Ik heb telefonisch anders nieuws gekregen dat het deze maand afloopt. Erg vreemd dit.. Morgen weer eens bellen.Jiggero schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:02:
Slim van ze, slaat nergens op om acties te houden voordat proefritten gedaan kunnen worden.
Ik ga me ook inschrijven voor een proefrit. Ben vooral benieuwd naar de staat van de software.
Ik ga me ook inschrijven voor een proefrit. Ben vooral benieuwd naar de staat van de software.
Dat geldt voor de nuchteren onder ons, niet voor de panniekelingen. Er zijn er al veel die een order geplaatst hebben alleen vanwege de gratis extra’s en dus zonder proefrit. De zogenaamde FOMO (fear of missing out).Slim van ze, slaat nergens op om acties te houden voordat proefritten gedaan kunnen worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Mario3 op 28-03-2025 08:47 ]
Hang net weer op met Zeekr en sprak dezelfde persoon die mij gisteren te woord heeft gestaan. Hij is het nogmaals gaan navragen en het bleek toch dat de actie verlengd gaat worden met een maand. Dus goed nieuws voor diegenen die eerst een proefrit willen maken en dan pas een knoop doorhakken.
Hoe krijgen jullie contact? Heeft iemand een 06 of ander nummer voor de regio R'dam/Den Haag?
Kan iemand het delen via DM?
[ Voor 13% gewijzigd door npolm op 28-03-2025 11:07 ]
|- Rotterdam -|
Gewoon bellen naar het contactnummer dat op de website staat: +31 (0)332093046npolm schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:58:
Hoe krijgen jullie contact? Heeft iemand een 06 of ander nummer voor de regio R'dam/Den Haag?
Interessant, Ik sprak net een van de verkopers en die gaaf aan dat de aktie niet verlengd gaat worden maar dat die nog wel geldig blijft voor alle lopende offertes.
Als dat straks maar niet zo met alle OTA's updates verloopt op deze manier met die pakketten! Wel een OTA, niet een OTA, ik check het even of de OTA komt, ja hij komt! Oh nee, toch niet. Afdeling verkoop zegt van wel, alle andere van niet.
GIMME MY OTA UPDATE!
GIMME MY OTA UPDATE!
Als het goed is gaat vanaf volgende week de agenda open en kunnen de proefritten vanaf half april ingeboekt worden
Vreemd om steeds verschillende geluiden te horen.. Het lijkt me toch stug als ze bij meerdere hebben aangegeven te verlengen maar dit alsnog niet te doen.jsmid6 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:07:
Interessant, Ik sprak net een van de verkopers en die gaaf aan dat de aktie niet verlengd gaat worden maar dat die nog wel geldig blijft voor alle lopende offertes.
Kom maar op met de pers reviews. Dat groen is in het echt toch wel heel mooi. Ik heb zelf een witte LR besteld begin nu te twijfelen haha. Maar dat groen is alleen op de privilege beschikbaar dacht ik. Hoop dat ze ook de LR daar hebben voor de test.
Wie heeft deze foto genomen?
Wie heeft deze foto genomen?
[ Voor 6% gewijzigd door bullseye1977 op 29-03-2025 10:24 ]
Zo te zien staan ze in het zuiden kijk even naar de bomen deze staan toch echt wel in het zuiden. Ik denk dat ze promotiefilmpje maken enz. enz. En misschien weer terug naar Nederland komen voor de proefritten we gaan het zien. Over een paar weken weten we het.
Ja dit zijn ze, herken de kentekens. Zijn daar voor een pers event en promo doeleinden en dan weer terug naar NL. Over 2-3 weken kunnen we er in rijdenStaan hier dan de Nederlandse Zeekrs in Portugal ?
Ja met dat zwarte dak zeker! die is in de LR ook wit4v4t4r schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:52:
Ik vind de witte zo best wel mooi 😅😅
Ben heel benieuwd hoe de metallic witte kleur is in de buitenlucht. Bij LR kan dak altijd nog gewrapped worden 😄
Van papier besteld toch best spannend
[ Voor 16% gewijzigd door Alphaxe op 29-03-2025 14:06 ]
toen ik ging kijken stond hij uiteraard in de kelder, maar toen ik zei dat hij niet helemaal wit was gaf de verkoper aan dat het een soort van parelmoer was. Dat leek me iets te overdreven, maar er zit wel een bepaalde glans/verkleuring in het wit.Alphaxe schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:02:
Ben heel benieuwd hoe de metallic witte kleur is in de buitenlucht. Bij LR kan dak altijd nog gewrapped worden 😄
Ik begrijp werkelijk niets van het bestellen van af "papier". Tis nou niet bepaald een lullig bedrag, hoe werkt dit dan bij jullie om dit gewoon maar ff te doen en wat als het tegenvalt, grootste gedeelte zal wel auto van de zaak zijn maar toch....
Heb in januari de grijze Privilege besteld, maar kan nog switchen naar groen, die ik ook heel mooi vind. Ik vind op deze foto de zwarte balk wat vreemd uitkomen bij de groene. Valt meer mensen dat op?
Sowieso had het logo op de motorkap van mij wel wat opvallender gemogen. Valt nu een beetje weg t.o.v. de Chinese versie.
De wielen staan gaaf op deze foto!
Sowieso had het logo op de motorkap van mij wel wat opvallender gemogen. Valt nu een beetje weg t.o.v. de Chinese versie.
De wielen staan gaaf op deze foto!
Klopt hoor maar kon niet langer wachten en werd het meest enthousiast van deze wagenramrodwillem schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:26:
Ik begrijp werkelijk niets van het bestellen van af "papier". Tis nou niet bepaald een lullig bedrag, hoe werkt dit dan bij jullie om dit gewoon maar ff te doen en wat als het tegenvalt, grootste gedeelte zal wel auto van de zaak zijn maar toch....
[ Voor 9% gewijzigd door Alphaxe op 29-03-2025 16:57 ]
In mijn 25 jaar leasen (wow, nu voel ik me echt oud) heb ik nog nooit een testrit gemaakt voordat ik de auto bestelde.ramrodwillem schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:26:
Seat Leon – Niet
Renault Mégane (met dat kontje) – Niet
Renault Mégane (i.v.m. total loss) – Niet
Nissan Qashqai (eerste model) – Niet
Opel Insignia – Niet
Opel Insignia Station (kids) – Niet
Ford Mondeo Station – Niet
Peugeot 508 – Niet
Opel Insignia – "Koop die wel dan"
Volkswagen Arteon (occasion lease) – Niet
Zeekr 7x – Eerste elektrische én eerste Chinese auto.
Mijn vorige auto's waren altijd van bekende Europese fabrikanten. Dit is mijn eerste Chinese auto met OTA, dus dat is wel spannend, maar ik verwacht dat het uiteindelijk goed komt wanneer er in het begin nog wel wat bugs te verwachten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door bullseye1977 op 29-03-2025 17:11 ]
Zelf heb ik diverse lease auto's in het verleden zowel met als zonder proefrit. Naast een proefrit, lees en kijk ik altijd veel reviews, zodat ik een beeld heb van wat ik kan verwachten. Meestal kwamen de reviews op papier ook overeen met mijn verwachting.
Nu ben ik geen enorm kritische rijder, zolang het soepel gaat en goed zit ben ik al tevreden. Zo merk ik bijvoorbeeld weinig verschil tussen diverse merken - zowel voor- als achteraangedreven auto's. Mijn huidige Polestar 2 heb van een collega overgenomen tijdens corona, die ik zonder proefrijden al 4+ jaar naar tevredenheid gebruik.
Met de Zeekr 7x heb ik in januari wel even kunnen kijken, en de afwerking was goed. Het meest spannende vond ik nog een SUV, omdat die wellicht wat minder gestroomlijnd zijn. Ik heb een week in een Tesla MY kunnen proefrijden. Tot slot zijn ook de diverse online reviews geven een goed beeld van het rijgedrag, zoals deze bijvoorbeeld:
Nu ben ik geen enorm kritische rijder, zolang het soepel gaat en goed zit ben ik al tevreden. Zo merk ik bijvoorbeeld weinig verschil tussen diverse merken - zowel voor- als achteraangedreven auto's. Mijn huidige Polestar 2 heb van een collega overgenomen tijdens corona, die ik zonder proefrijden al 4+ jaar naar tevredenheid gebruik.
Met de Zeekr 7x heb ik in januari wel even kunnen kijken, en de afwerking was goed. Het meest spannende vond ik nog een SUV, omdat die wellicht wat minder gestroomlijnd zijn. Ik heb een week in een Tesla MY kunnen proefrijden. Tot slot zijn ook de diverse online reviews geven een goed beeld van het rijgedrag, zoals deze bijvoorbeeld:
How Does The Zeekr 7X Drive?
I might be the only person who has driven so many SEA-platform vehicles and isn’t a Geely or Volvo employee. They’re all generally good, these cars. I have yet to get behind the wheel of a dynamically poor one, they’re all generally well-resolved, even if some of them have a bit of a weight problem.
The 7X is no exception to this rule. Like the 007 it is closest related to, the 7X feels well-sorted, at least from what I can tell on Shanghai’s crowded roads. It is pleasant, comfortable, and whisper-quiet – all important qualities for Chinese buyers. On its face, that’s a very banal read of the 7X, plenty of cars are comfy and compliant. Yet, there’s one thing that stuck out to me the most about the Zeekr 7X: It’s really agile.
When I drove the Nio ES6 and Onvo L60, it was a little off-putting how light and disconnected the driving experience was. The suspension was soft and the steering was light. It wasn’t poorly calibrated, but Nio and Onvo’s engineers clearly had a target in mind for someone who doesn’t want to feel the road at all. Zeekr’s clientele is different because the 7X’s steering is relatively communicative.
The crossover corners fairly flat for a Chinese-market luxury crossover with no inherent sporting pretensions I think the Nio and Onvo would need a bit of market-specific tuning to be palatable to Western audiences, but Zeekr’s7X feels pretty much good to go. I see why Ethan Robertson, owner of the YouTube Wheelsboy called the 7X the “best handling Chinese EV yet.” It kind of is.
And this was all in the standard range, 416 hp RWD unit with no real options. Not sure if any buyer really needs the bigger battery or extra traction and power from the 637 hp AWD model.
Net op tijd (afhankelijk van wie er nu de waarheid spreekt over de gratis pakketten en de duur van de actie)
Goed nieuws! Jouw auto, de Zeekr 7X (5-d) 100kWh ev privilege & cockpit pack awd 470kW aut, is besteld! De bestelling is geplaatst bij ZEEKR Netherlands B.V.. De Zeekr 7X is volgens jouw wensen besteld, in de bijlage vind je de specificatie. Klopt er iets niet, trek dan zo snel mogelijk bij ons aan de bel.
Goed nieuws! Jouw auto, de Zeekr 7X (5-d) 100kWh ev privilege & cockpit pack awd 470kW aut, is besteld! De bestelling is geplaatst bij ZEEKR Netherlands B.V.. De Zeekr 7X is volgens jouw wensen besteld, in de bijlage vind je de specificatie. Klopt er iets niet, trek dan zo snel mogelijk bij ons aan de bel.
Ook bij J&T de lease afgesloten?4v4t4r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:27:
Net op tijd (afhankelijk van wie er nu de waarheid spreekt over de gratis pakketten en de duur van de actie)
Niet helemaal 7x gerelateerd, maar we beginnen in Europa nu op EV gebied ook wel echt in de oude wereld te belanden, laadsnelheden, maar ook het aantal pks, gaan echt heel rap omhoog in China.
https://carnewschina.com/...-in-china-suprassing-byd/
https://carnewschina.com/...-in-china-suprassing-byd/
Vandaag gebeld met Zeekr Zeist, er werd aangegeven dat de acties definitief verlengd zijn tot (en met) mei.Pollux89 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:16:
[...]
Vreemd om steeds verschillende geluiden te horen.. Het lijkt me toch stug als ze bij meerdere hebben aangegeven te verlengen maar dit alsnog niet te doen.
2e helft april zullen de auto's te boeken zijn voor een proefrit.
Geely bouwt al meer dan 20 jaar auto's. Vorig jaar bouwden ze meer dan 2 miljoen auto's (vergelijk: Toyota 8,8 miljoen, VW 4,5 miljoen). Heb zelf een ZEEKR 001 en dat bevalt zo goed dat mijn vrouw nu net een 7X heeft besteldbullseye1977 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:08:
[...]
(...)
Mijn vorige auto's waren altijd van bekende Europese fabrikanten. Dit is mijn eerste Chinese auto met OTA, dus dat is wel spannend, maar ik verwacht dat het uiteindelijk goed komt wanneer er in het begin nog wel wat bugs te verwachten zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door HDoc op 31-03-2025 16:19 ]
De avatar is een echte foto..
hoe is de software? Ik lees/hoor er wat verhalen in de negatieve sfeer. Ik weet dat de 7x een ander platform heeft, maar krijg je wel regelmatig udates? Mn volvo vond ik daar niet bijster goed inHDoc schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:11:
[...]
Geely bouwt al meer dan 20 jaar auto's. Vorig jaar bouwden ze meer dan 2 miljoen auto's (vergelijk: Toyota 8,8 miljoen, VW 4,5 miljoen). Heb zelf een ZEEKR 001 en dat bevalt zo goed dat mijn vrouw nu net een 7X heeft besteld.
Ik kreeg net dit appje.Roy_Adam91 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:54:
[...]
Vandaag gebeld met Zeekr Zeist, er werd aangegeven dat de acties definitief verlengd zijn tot (en met) mei.
2e helft april zullen de auto's te boeken zijn voor een proefrit.
:strip_exif()/f/image/02hJQCLA9INFxiii5OGRCRBH.png?f=user_large)
Het is wel erg tegenstrijdig allemaal.. We gaan er snel genoeg achterkomen.
Als de launch edition korting wegvalt dan valt voor mij de 7X ook definitief af al nieuwe lease kandidaat 
edit: Het is nu 1 april, en voorlopig zijn de gratis opties op de LR nog aanwezig
edit: Het is nu 1 april, en voorlopig zijn de gratis opties op de LR nog aanwezig
[ Voor 28% gewijzigd door bonyuri op 01-04-2025 08:29 ]
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Nice!! Moet alleen nog even wennen aan die Opel Astra achtige afloop van het dak maar vette kleur. Wordt toch zwart als ie nog op tijd komt 🤪
Ik begreep via Instagram dat komend weekend de auto officieel in Zweden wordt onthult. Ook is er een paneldiscussie of presentatie as. zondag, dus wellicht komt daar nog iets nieuws. Hier het hele bericht:
Zeekr 7X makes its official Swedish premiere at eCarExpo Stockholm 2025.
Join us at Stockholmsmässan from April 4-6 to see the all-new Zeekr 7X up close and explore Zeekr’s full European EV line-up - including test drives of the Zeekr 001 and Zeekr X.
Zeekr is also part of the official stage program on Sunday, April 6, where two experts from Zeekr Tech will share insights on AI, Robotaxi development and the future of mobility.
Op Zeekr.eu staat nog altijd dezelfde configurator live inclusief de inbegrepen pakketten bij de verschillende 7X versies. Zijn ze die vergeten aan te passen of gaat de introductieactie dus inderdaad nog een maandje door?
Ja, en daarna nog eentje, en nog eentje,...JustTrying schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:31:
Op Zeekr.eu staat nog altijd dezelfde configurator live inclusief de inbegrepen pakketten bij de verschillende 7X versies. Zijn ze die vergeten aan te passen of gaat de introductieactie dus inderdaad nog een maandje door?
Zijn er hier ook mensen die de Zeekr 7X prive aanschaffen?
Momenteel rijdt ik naar volle tevredenheid met een Tesla Model 3 RWD maar vanwege gezinssituatie ben ik opzoek naar een grotere auto. Momenteel heb ik een bestelling staan voor een Tesla Model Y Juniper maar al lezende wordt ik ook erg enthousiast over de Zeekr 7X.
Voordelen van de Zeekr 7X; de afwerking, het design, een uniekere verschijning, 800 volt architectuur, en de luxe die je krijgt voor het geld.
Voordelen van de Tesla Model Y zijn dan weer; de lagere vanafprijs, de efficiëntie, uitgebreider dealernetwerk, software, het lagere gewicht (minder MRB), nog iets ruimer (qua bagageruimte) en het Supercharge netwerk.
Vooral het laatste is iets waar ik veel waarde aan hecht. Ik heb met de Tesla Model 3 meerdere reizen gemaakt naar Italië, Spanje en Kroatië en het Supercharge netwerk zorgt ervoor dat je voordelig en volledig ontzorgt rond kan reizen. Je vult een bestemming en de auto doet de rest. Zowel qua voorverwarmen als de juiste laders selecteren.
Hoe zit dat bij Zeekr? Zijn er mensen die op basis van de X, 001 of andere Geely producten ervaring hebben met langere ritten naar het buitenland?
Momenteel rijdt ik naar volle tevredenheid met een Tesla Model 3 RWD maar vanwege gezinssituatie ben ik opzoek naar een grotere auto. Momenteel heb ik een bestelling staan voor een Tesla Model Y Juniper maar al lezende wordt ik ook erg enthousiast over de Zeekr 7X.
Voordelen van de Zeekr 7X; de afwerking, het design, een uniekere verschijning, 800 volt architectuur, en de luxe die je krijgt voor het geld.
Voordelen van de Tesla Model Y zijn dan weer; de lagere vanafprijs, de efficiëntie, uitgebreider dealernetwerk, software, het lagere gewicht (minder MRB), nog iets ruimer (qua bagageruimte) en het Supercharge netwerk.
Vooral het laatste is iets waar ik veel waarde aan hecht. Ik heb met de Tesla Model 3 meerdere reizen gemaakt naar Italië, Spanje en Kroatië en het Supercharge netwerk zorgt ervoor dat je voordelig en volledig ontzorgt rond kan reizen. Je vult een bestemming en de auto doet de rest. Zowel qua voorverwarmen als de juiste laders selecteren.
Hoe zit dat bij Zeekr? Zijn er mensen die op basis van de X, 001 of andere Geely producten ervaring hebben met langere ritten naar het buitenland?
Hier al wat officiële beelden uit Europa: YouTube: Zeekr 7X takes centre stage!
En update op X https://x.com/zeekr_europ...&t=5dODLICWVdL9vhdK1Bq-3g
EU tests gaan dus snel naar buiten komen!
[ Voor 33% gewijzigd door mvrooij op 01-04-2025 18:18 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik heb hem aangeschaft. Ik rijd op dit moment een model 3 long range awd. De Tesla model y heb ik ook bekeken, maar ik ben afgeknapt op de minimalistische uitstraling en design. Ik heb dus voor de 7X Privilege gekozen vanwege de top afwerking, design en onderscheid t.o.v. de massa.tim.w schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:10:
De software is van wat ik heb gezien in orde. In de beginjaren waren er wel wat bugs met de zeekr 001. Die zijn volgens mij uiteindelijk allemaal opgelost.
Voor wat betreft laden op vakantie:
Ik stop altijd bij dezelfde superchargers van Tesla, hier kan je ook laden met Zeekr. Ionity is ook heel goed in frankrijk en bovendien even duur als bij Tesla.
Ik maak me hier dus geen zorgen over. Bovendien kun je met Carplay ook een hoop oplossen als de Zeekr navi niet voldoet.
Mijn bestelling is gisteren ook definitief rondgekomen met de LM en ben na het zien van deze beelden ook erg blij met de keuze voor de LR in Tech Grey :-). Levering staat nu voor eind juli gepland dus nog even afwachten..mvrooij schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:14:
Hier al wat officiële beelden uit Europa: YouTube: Zeekr 7X takes centre stage!
Ik ben van plan hem privé aan te schaffen indien ik voor mijn privé Q4 etron model 50 een goede prijs terug krijg.tim.w schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:10:
Met een kleine eigen bijdrage hoop ik dan de privilege of de LR aan te kunnen schaffen.
Hoop niet dat ze de prijs dan baseren op auto telex temeer ik mijn audi zelf in Duitsland koop. Daardoor is hij meer gevuld met opties zoals Panorama dak, 360 graden Camera's, trekhaak en heb hem aansluitend in Nederland laten glascoaten. Nieuwe banden hebben nu 20k gereden.
Je zou dan denken dat hij dan iets meer moet opleveren.
Voor degene die hem prive/zakelijk kopen waar laten jullie de auto verzekeren zie dat het best lastig is op de een of andere manier.
1) duur
2) sommige verzekeraars zeggen nope (nog) niet mogelijk - inshared
3) alleen WA mogelijk? - Unive
Vet vaag
1) duur
2) sommige verzekeraars zeggen nope (nog) niet mogelijk - inshared
3) alleen WA mogelijk? - Unive
Vet vaag
Ik zelf ook niet 😝, uiteindelijk voel je pas of de auto bij je past na een proefrit. Heb al meerdere keren gehad dat een auto op papier goed lijkt, maar dan in de praktijk tegen valt (of andersom). Zeker stoelen, zitpositie en software zijn erg persoonlijk.ramrodwillem schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:26:
Zeker met alle veiligheidheidssysystemen van tegenwoordig kan software de auto maken of breken…
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de Smart #5 WhatsApp groep
Software wen je wel aan (tenzij het gewoon ruk is)Gemeni schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:16:
[...]
Ik zelf ook niet 😝, uiteindelijk voel je pas of de auto bij je past na een proefrit. Heb al meerdere keren gehad dat een auto op papier goed lijkt, maar dan in de praktijk tegen valt (of andersom). Zeker stoelen, zitpositie en software zijn erg persoonlijk.
Zeker met alle veiligheidheidssysystemen van tegenwoordig kan software de auto maken of breken…
Stoelen en zitpositie is vaak voor lange en/of zware mensen een grote issue. Maar bij veel grote SUV's heb je hier minder last van.
Tijdens een proefrit weet je ook niet of het comfortabel is bij lange ritten.
Veel zit tussen de oren. Vind je het mooi, dan zit het een stuk lekkerder.
Vorige week de Zeekr 7x Privilege via LM besteld. De levertijd staat op 6 juli, best snel eigenlijk, ik had verwacht dat het nog later zou zijn.
Best veel leasemaatschappijen zullen met deze nieuwe merken samenwerken en daarbij zullen er echt wel restwaarde garanties afgegeven worden. Inmiddels hebben ze met de 2019 EV's wel gezien hoeveel verlies ze kunnen lijden.GTI_TURBO schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:19:
Vandaag heb ik mijn allereerste EV besteld via de LM: een Zeekr 7X in de uitvoering Privilege en in de kleur Onyx Black.
Daarbij denk ik dat de dealer op de 77K Audi een hogere korting kan geven en dat de Zeekr in verhouding meer netto geprijsd is.
Maar, mooie keuze!
Volg Zeekr op social zoals Instagram daar staan ook Posts.
Grijs zeker mooi! Ben benieuwd naar de witte in de buitenlucht.
Ook ik heb m prive aageschaft. Na 7 jaar Tesla (eerst model 3, daarna model y) stap ik over. Ik heb ook nagedacht over het dealer netwerk en ben (voor mezelf) tot de conclusie gekomen dat de auto wellicht 2 x naar de garage moet voor onderhoud in 5 jaar. Als ik daarvoor iets verder moet rijden is dan prima, daar laat ik m niet voor staan.tim.w schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:10:
Ik heb eigenlijk hetzelfde met Supercharger. Ik heb er 1 letterlijk om de hoek en kan daar met de Zeekr ook terecht. En voor vakanties is Ionity, of Tesla Supercharger zelf nog steeds bereikbaar. En niet geheel onbelangrijk, de laadpoort zit op dezelfde plek als bij Tesla, dus ik word niet zo'n "twee plekken" lader.
De toegevoegde luxe, uiterlijk, musk, en weer eens iets anders waren de meer emotionele factoren.
ik las in het verleden dat de "oude" tesla stalls moeite hebben met 800v platformen? Is dat nog steeds zo?
Voor zover ik weet is er nog geen enkele Supercharger in staat om 800v te leveren in Europa. Tesla heeft wel hun V4 cabinet aangekondigd, die kan het wel, maar daar is er nog niet één van in Europa. Als je met je Zeekr 800v aankoppelt zal je auto zelf de DC-DC omvormer in moeten zetten om de batterij te laden. Gaat in ieder geval flink ten koste van het laadvermogen of als je pech hebt werkt het helemaal niet. Ik durf nog niet te zeggen hoe de Zeekr 7X gaat reageren op de Supercharger.4v4t4r schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:30:
ik las in het verleden dat de "oude" tesla stalls moeite hebben met 800v platformen? Is dat nog steeds zo?
In ieder geval een aandachtspunt, ik zou de Superchargers links laten liggen en fatsoenlijke laders pakken met de 7X.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Voor mij is het nog erg onduidelijk allemaal. Er gaan veel wilde verhalen de ronde. Een van die verhalen is dat de Tesla-laders maar 400 volt afgeven. Nou, de V3 (V= versie?) laders in ieder geval niet, die geven 1000 volt (zie foto).4v4t4r schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:30:
:strip_exif()/f/image/deInPzVdC8iWAfzYa4nF3jWo.jpg?f=fotoalbum_large)
Vermoedelijk ontstaat veel verwarring omdat berichten uit de USA zich richten op de daar aanwezige situatie. Stroom uit het stopcontact in USA is tenslotte 110 volt, dus een stuk minder dan hier in EU 230 volt.
Wat wel blijkt is dat Xpeng (ook 800 volt) ook problemen heeft met snelladen aan de Tesla-snelladers. Deze laden geheel niet of met beperkte snelheid van Max 75 kW. Berichten over de Hyundai Ioniq (ook 800 volt) heb ik nog nooit gehoord. Mogelijk dat de problemen veroorzaakt worden door omvormers van mindere kwaliteit in de Xpeng.
Er gaan ook berichten dat Tesla samen met Xpeng naar een oplossing zoeken.
Het is dus even afwachten wat de Zeekr gaat doen aan de Tesla-paal. Voor mij is 70 kW in woonplaats zeker acceptabel. Onderweg op vakantie zal het dan een ander merk worden.
Overigens is de foto van een Tesla laadpaal in Eemnes (V3).
[ Voor 20% gewijzigd door Mario3 op 02-04-2025 09:30 ]
@Mario3 Tesla Superchargers gebruiken een soort ster-vorm. Het laadkabinet bestaat uit meerdere modules en die worden gedeeld door de stalls (per 4 stalls, bij een V3 kabinet). Dit label geeft gewoon de maximum VDC en A van de kabels van de stall, ga ik vanuit. De laders in het laadkabinet werken gewoon niet op 800V, dus dit label is mooi maar je schiet er niks mee op, het is ook niet de daadwerkelijke lader.
Ook de Hyundai Ioniq's hebben of hadden problemen. Als het wel werkt, halen ze maximaal zo'n 80kW of iets dergelijks (hangt van de auto af). Het is gewoon beperkt door de interne DC-DC omvormer.
Conclusie: het is toch echt iets om rekening mee te houden als je een 800v-auto koopt zoals de Zeekr 7X.
Het is gewoon wachten op de V4 cabinets. Er zijn al wel veel V4 stalls, die met langere kabels en dergelijke, maar dat maakt de achterliggende laders niet anders.
Ook de Hyundai Ioniq's hebben of hadden problemen. Als het wel werkt, halen ze maximaal zo'n 80kW of iets dergelijks (hangt van de auto af). Het is gewoon beperkt door de interne DC-DC omvormer.
Conclusie: het is toch echt iets om rekening mee te houden als je een 800v-auto koopt zoals de Zeekr 7X.
Het is gewoon wachten op de V4 cabinets. Er zijn al wel veel V4 stalls, die met langere kabels en dergelijke, maar dat maakt de achterliggende laders niet anders.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
@JanHenk ik heb het Ioniqforum eens bekeken. Ik zie inderdaad dat de Ioniq ook soms problemen tegenkwam, afhankelijk van de soort. Er waren nogal wat verschillende soorten, zelfs met een accu van 28 kWh. Ook kom ik problemen tegen met het aansluiten dat de laadkabel niet goed past. Flink aandrukken zou dan kunnen helpen.
Het blijft voor mij een nog behoorlijk onbekend terrein, die Teslatechniek.
Overigens is een Wikipedia over Teslasnelladers beschikbaar:
https://nl.wikipedia.org/...20laden%20in%20Nederland.
Het blijft voor mij een nog behoorlijk onbekend terrein, die Teslatechniek.
Overigens is een Wikipedia over Teslasnelladers beschikbaar:
https://nl.wikipedia.org/...20laden%20in%20Nederland.