Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 14 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:02
Volgens mij doen ze het wel, maar dan heel traag.
Ik kan me herinneren dat een Xpeng G9 maar met 80kW laad, terwijl die normaal 300 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:15

bonyuri

Investigator!

Slightly off-topic: Ik ben nog een leek op het gebied EV en snelladen, maar waar ligt ongeveer het maximum voor laadsnelheden van 400V auto's?
En als 800V auto's op dit moment nog wat kuren hebben op het bestaande netwerk, wat is dan de kans dat het netwerk zo ver uitgebreid wordt dat 800V wel weer toegevoegde waarde heeft?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
4v4t4r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:18:
[...]
hoe is de software? Ik lees/hoor er wat verhalen in de negatieve sfeer. Ik weet dat de 7x een ander platform heeft, maar krijg je wel regelmatig udates? Mn volvo vond ik daar niet bijster goed in
De software in de 001 heeft in het afgelopen jaar een aantal maal een flinke update gehad. Sommige dingen zijn prima, op andere vlakken is het nog wel een versie 1. Alles bij elkaar is het oké. Het platform van de 7X ken ik niet dus kan er niet over meepraten.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:26
Er begint steeds meer content te komen, mooie shot van degene die ik besteld heb de Privilege Tech Grey: https://x.com/zeekr_europ...&t=5dODLICWVdL9vhdK1Bq-3g

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:25

Freedive

] Ken sent me _

Hier weer een nieuw filmpje uit Portugal;
https://youtu.be/0V0ScH-0TcU?feature=shared

En nog eentje
https://www.youtube.com/live/70QVMse5aa0?feature=shared

Nog een;
https://youtu.be/5TjRpG5syiQ?feature=shared

Aardig wat komt er nu dus, binnen paar dagen ook echt rijtesten?

[ Voor 57% gewijzigd door Freedive op 02-04-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:00
Freedive schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:07:

En nog eentje

Nog een;

Ik zag ze langskomen ja, ik filter op vandaag geupload, maar ben indd meer nieuwsgierig maar rij ervaringen enzo

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-09 18:30
Freedive schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:07:

En nog eentje

Nog een;
De kerel in de laatste video zegt op enig moment dat de reviews nog onder embargo zijn tot 14 april dus kans dat we nog even moeten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 16:33
Volgens mij zegt ie alleen iets over de dynamica of efficiëntie waar tot 14 april mee gewacht moet worden. Maar de rijtesten zelf komen volgens mij vandaag al via dit soort livestreams/ vlogs naar buiten verwacht ik (hoop ik 😉)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

4v4t4r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:18:
[...]

hoe is de software? Ik lees/hoor er wat verhalen in de negatieve sfeer. Ik weet dat de 7x een ander platform heeft, maar krijg je wel regelmatig udates? Mn volvo vond ik daar niet bijster goed in
Wij rijden de X (nee, niet de 7X) en softwarematig vind ik het maar meh. We hebben 2 grotere updates gehad en met name die laatste introduceerde een hoop gekkigheid in de vertalingen (die voorheen wel goed waren). We hebben nu met enige regelmaat meldingen in het display waarvan je denk "ok, en nu?".

De bouwkwaliteit is oprecht fantastisch.
Wat dat betreft ben ik ook echt wel nieuwsgierig naar deze 7X. Als daily driver/familie auto, wat de 7X dan zou worden, zou ik niet met de bugs van de kleinere X kunnen leven.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:51
Vaak is er wel een embargo wanneer de reviews naar buiten mogen komen. Je ziet vaak dat op de zelfde dag dat er meerdere reviews op Youtube geplaats worden. Omdat iedereen anders de scoop probeert te hebben en dat het dan een haastige klus wordt om het zo snel mogelijk online te gooien. Het kost gewoon tijd om een goede review en video te maken na de testrit. Zeekr wil niet dat er door de snelheid er dan minder kwaliteit video's worden afgeleverd en afbreuk doet aan de auto. Veel online reviewers doen zowel de test rit als de video maken zelf.

Dat embargo was er ook nadat ze in de kelder zijn geweest in Adam.

[ Voor 61% gewijzigd door bullseye1977 op 03-04-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
PaT schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:58:
[...]

Wij rijden de X (nee, niet de 7X) en softwarematig vind ik het maar meh. We hebben 2 grotere updates gehad en met name die laatste introduceerde een hoop gekkigheid in de vertalingen (die voorheen wel goed waren). We hebben nu met enige regelmaat meldingen in het display waarvan je denk "ok, en nu?".

De bouwkwaliteit is oprecht fantastisch.
Wat dat betreft ben ik ook echt wel nieuwsgierig naar deze 7X. Als daily driver/familie auto, wat de 7X dan zou worden, zou ik niet met de bugs van de kleinere X kunnen leven.
Maar zijn het puur "onbelangrijke" software bugs?
Met belangrijk bedoel ik:
*auto die op de snelweg niet eens opeens rare fratsen uithaalt als remmen/lane veranderen/navigatie of scherm dat uitvalt.
*problemen met opstarten of binnenkomen van je auto
*camera's die niet goed werken
*airco of verwarming dat niet doet (niet werkende functies)

Met de dingen hierboven zou ik het niet aandurven.

Als het puur muziek is of een massagestoel dat niet werkt, ja zolang ik van A naar B kan op een veilige manier maakt het mij niet uit of het later wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kx22 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:02:
[...]

*auto die op de snelweg niet eens opeens rare fratsen uithaalt als remmen/lane veranderen/navigatie of scherm dat uitvalt.

Als het puur muziek is of een massagestoel dat niet werkt, ja zolang ik van A naar B kan op een veilige manier maakt het mij niet uit of het later wordt opgelost.
Ik vind het volledig vastlopen van het multimediasysteem/scherm met zwarte/bevroren schermen wel een vrij vreemde frats. Alles qua voertuigbediening blijft wel werken, maar echt gerust zit je dan niet achter het stuur.
Onlangs zelfs al rijdend een reset moeten uitvoeren om alles weer in beeld te krijgen. Het mooie is dat dat dus wel kan, maar je verwacht wel meer van een auto van rond de 45k.

Daarnaast heb je nog klein geneuzel als continu verdwijnende apps die je vastgepind hebt bij de shortcuts. Dat is vervelend, maar niet meer dan dat.
Ook heeft Zeekr in al haar wijsheid besloten dat zodra er iets aan de trekhaak hangt, je cruisecontrol niet meer werkt. Met een aanhanger misschien nog iets voor te zeggen, maar met een trekhaakkoffer of fietsendrager natuurlijk complete onzin. Zeekr zegt er mee bezig te zijn, maar dat laat dus nog op ze wachten.

Een X rijder kreeg in Zeist te horen dat dit jaar 1 grote en 1 kleine softwareupdate in de planning staat. Neem dat gerust met een korrel zout, want in Zeist wordt ook genoeg onzin verkondigd. Maar het komt wel aardig overeen met het afgelopen jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 03-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De 001/X en de 7X hebben voor zover ik heb begrepen andere software en chipset en dergelijke. Het lijkt me een kwestie van “even afwachten” voordat we conclusies trekken.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Als ik de websites van de leasemaatschappijen zie dan lijkt het alsof de launch actie inderdaad gewoon nog loopt, alle extra opties op de LR kosten €0.

Even voor mijn idee, ik ben als eenvoudige zelfstandige nogal een leek op het gebied van leasen maar mijn vrouw mag van haar werk een auto uit gaan zoeken, ze heeft genoeg budget voor een LR of Privilege, wat rechtvaardigt voor jullie het verschil in bijtelling tussen deze modellen? Met alle (gratis) opties aangevinkt is de Privilege toch alleen wat beter qua motor en vering? Of mis ik nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:38
Je vergeet de electrische deuren.... :D (ik heb overigens de LR gekozen, omdat de meerprijs het mij niet waard was.... maar die electrische deuren zijn wel echt gaaf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-09 18:30
Privilege heeft het zgn comfort pakket:
- electrische deuren
- geventileerde/massage stoelen voor
- lendesteun voor de passagier stoel
- zonnescherm op de achterramen

en naast de genoemde motor/luchtvering heb je grotere wielen (21 inch vs 20 inch), het 2-tone dak, en de iets kleinere range (543 vs 615)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-10 07:58
Voor 65 euro per maand extra bijtelling krijg je toch echt wel een top auto tov de LR versie.

Hiermee zeg ik niet dat LR slecht is. Die uitvoering is heel erg goed maar de luchtvering zal wel een andere rijervaring met zich meebrengen los van de extra luxe die het compleet maken op de privilege uitvoering.

[ Voor 14% gewijzigd door clydevdl op 03-04-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 10:00
Ik heb afgelopen week de preorder gedaan voor een LR in Forest Green en heb nog een keer de offerte's opgevraagd voor een zakelijke lease. Volgens mij hebben ze het e.e.a. door elkaar gehaald, waardoor het aantal maanden niet meer klopte. Ik zie alleen wel dat de vorige offerte nogal afwijkt van de prijs die op de website weergegeven wordt dus ik ben benieuwd. Volgens de site zou de LR binnen budget vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
JanHenk schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:02:
De 001/X en de 7X hebben voor zover ik heb begrepen andere software en chipset en dergelijke. Het lijkt me een kwestie van “even afwachten” voordat we conclusies trekken.
Als je verwacht of hoopt dat Geely/Zeekr een hele andere team neerzetten voor software ontwikkeling dan kom je van een koude kermis.
Hoop hebben is prachtig, maar tot op heden is er nog geen enkele Geely (Polestar, Zeekr, Volvo, Lotus en Lynk & co) merk geweest die
1. goede /bugvrije software vanaf het begin had
2. regelmatig goede updates kregen
3. goede communicatie tussen klanten en developers

Dus ik help je mee te hopen, maar niks geeft me hoop dat het wel goed gaat vanaf het begin (of binnen 1 jaar na lancering).

Maar als ik @PaT hoor, zijn het geen echte bugs waardoor je niet de auto kan gebruiken.
Bij de Porsche Macan EV remmen ze opeens op de autoweg en kan je niet meer gassen. Bij dit soort problemen durf ik het niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat soort gekkigheid heeft de X gelukkig dan weer niet..

Verder ben ik het met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
clydevdl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:21:
Voor 65 euro per maand extra bijtelling krijg je toch echt wel een top auto tov de LR versie.

Hiermee zeg ik niet dat LR slecht is. Die uitvoering is heel erg goed maar de luchtvering zal wel een andere rijervaring met zich meebrengen los van de extra luxe die het compleet maken op de privilege uitvoering.
Scheelde het bij jouw LM maar 65 euro?

Bij mijn aanvraag zat er aanzienlijk groter gat (meen iets van 200 - 250 oid. )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clydevdl
spacecrap schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:16:
[...]

Scheelde het bij jouw LM maar 65 euro?

Bij mijn aanvraag zat er aanzienlijk groter gat (meen iets van 200 - 250 oid. )
Je begrijpt me denk ik niet.

Ik gaf aan dat de bijtelling 65 euro extra is per maand.

Crispo gaf aan dat zowel de LR als privilege binnen het leasebudget van de werkgever van de partner vallen dus dat zijn kosten die ze dan niet uit eigen zak hoeven te betalen.

Dan zou ik het wel weten en voor de extra 65 euro bijtelling kiezen.

Ik zelf koop de auto zakelijk contant btw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bullseye1977
Het embargo voor de (rij)reviews die nu in Portugal worden gemaakt staat tot 14 april. (YouTube: Zeekr 7X genomgång – massvis med utrymme)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsammorsnocv-ExYd_pXT-4MXiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tjph78mVXu8UcELXvLw7MBV7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door bullseye1977 op 04-04-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
clydevdl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:36:
[...]

Je begrijpt me denk ik niet.

Ik gaf aan dat de bijtelling 65 euro extra is per maand.

Crispo gaf aan dat zowel de LR als privilege binnen het leasebudget van de werkgever van de partner vallen dus dat zijn kosten die ze dan niet uit eigen zak hoeven te betalen.

Dan zou ik het wel weten en voor de extra 65 euro bijtelling kiezen.

Ik zelf koop de auto zakelijk contant btw.
Ah helder, had ik inderdaad zo niet begrepen.
Voor die 65 euro zou ik het dan ook niet laten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:59
Hier nog foto's toegevoegd van mijn eerste bezichtiging aan de auto toen in Amsterdam. Zoals je maybe kan zien is de witte versie ook heel dik. Er zit inderdaad een glinstering in de witte lak.

Heb ook een video gemaakt toen. Zal die nog even uploaden op YouTube en hier posten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ozy8XPQaRgCaPLn6TKuuMCWz8-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90qBTppezxP3hUH21kKIfxrt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePxMZmZH1FRjbBiI3CPCU2v6StY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIPBcfb7BQl9PlGx7K7gvmOg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krDLtFCweJqlVjO3SADYHLkakSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzaCi61hFQgD8GJ4iWUwBwGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KudEzSeE3_NlBGBH3MxLla-TYLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ru7kQUro4xnFNaZisqmhBdDd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHbODmqUxyH-JPjW_aRP37Z5xPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B846BR0zc2lMlNZRmAhD3lfE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door patrickelectric op 05-04-2025 23:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 21:59
There you go:
Youtube video short 69 seconde door Patrick - Zeekr 7X

Tip: open even de video in de YouTube app, dan is de video super scherp.

[ Voor 41% gewijzigd door patrickelectric op 05-04-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
patrickelectric schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:30:
There you go:

Met zo’n video extra blij met de gekozen kleur! Mooi in beeld gebracht. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
patrickelectric schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:23:
Hier nog foto's toegevoegd van mijn eerste bezichtiging aan de auto toen in Amsterdam. Zoals je maybe kan zien is de witte versie ook heel dik. Er zit inderdaad een glinstering in de witte lak.

Heb ook een video gemaakt toen. Zal die nog even uploaden op YouTube en hier posten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit! Dit is exact zoals ik hem besteld heb. LR in het Wit kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ik ook in het wit! Maar dan wel de privilege.

Ik hoop echt dat het wat is, ben nu met de volvo op vakantie , en het laden valt me nu wel tegen. Normaal met hele gezin en eer iedereen geplast etc heeft zit hij vol genoeg. Nu met mn zoon alleen op stap, en merk dat het laden echt langzaam gaat na de 60%. Maar goed, er zal vast 1 en ander "mis" zijn met de 7x waar we over een paar maanden over zeuren 😁😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Een detail de mij opviel is dat ik bij alle reviews in het buitenland eigenlijk altijd die extra speaker tegenkom op het dashboard en ok zo in de configurator (Core,LR,Privilege) maar in het de short van @patrickelectric zie ik deze dan weer niet....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L9KJycbajxbQbWyMCgka7Idf2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFbWMYml9NCj7FFq447WigQI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pgHIsOiICIqVlSlfPvh39G3KrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5uayVwqQetwT62DYFfaJ2ao.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
kx22 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:02:
[...]

Veel Chinese auto’s hebben weinig fysieke knoppen, je zit dus continu op het scherm. Dan is software wel echt een belangrijk onderdeel van de rij ervaring…

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:32:
Een detail de mij opviel is dat ik bij alle reviews in het buitenland eigenlijk altijd die extra speaker tegenkom op het dashboard en ok zo in de configurator (Core,LR,Privilege) maar in het de short van @patrickelectric zie ik deze dan weer niet....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze versie miste de 21 speakers optie. Als je die wel hebt, dan krijg je die dus daar indd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
4v4t4r schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:45:
[...]

Deze versie miste de 21 speakers optie. Als je die wel hebt, dan krijg je die dus daar indd te zien.
Volgens mij staat in Amsterdam nu de Core versie, waar de Advanced Cockpit Package optie inderdaad niet op mogelijk is. In China kun je dat, of enkel de Zeekr Sound optie wel apart bestellen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT19
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07-04 21:28
Weet iemand hier een antwoord op?

Komen er (mogelijk) later ook andere interieur kleuren beschikbaar op de 7x?

Is de 7x klaar voor bidirectioneel laden (V2H)?

Zit er automatisch parkeren op de Europese 7x?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-09 21:52
MT19 schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:26:
Weet iemand hier een antwoord op?

Komen er (mogelijk) later ook andere interieur kleuren beschikbaar op de 7x?

Is de 7x klaar voor bidirectioneel laden (V2H)?

Zit er automatisch parkeren op de Europese 7x?

Bedankt!
1,nog niet bekend
2, nee
3, nee nog niet en misschien wel misschien niet in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8n944RQ92v-inObTRTaL79Qh6E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbmVlQsj7pX4s9NUy2Kdic8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZrdIH0TG4YcWB6X7e-3Dj2OQUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l46JYYfhykiLRESUwtzD5OGA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ruben_sim schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:31:
[...]

1,nog niet bekend
2, nee
3, nee nog niet en misschien wel misschien niet in de toekomst
Ik hoop dat het automatisch parkeren er wel opzit? De G6 bied dat ook aan zonder Lidar wellicht dat de 7x dit ook zal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 11:25
Ze lezen hier meer bij Zeekr :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQBVl3qqRUnJdBnV8H0kY5trh_k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/l4s0qaFrDmq9FckD86wg10kx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Dit zijn wel leuke dingen om te zien in de EU.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxtel
Er komt de laatste dagen veel mooie content uit Portugal op het instagram account van Zeekreurope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
boxtel schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:57:
Er komt de laatste dagen veel mooie content uit Portugal op het instagram account van Zeekreurope
Ja zit ook iedere meer met blijschap te kijken, erg blij met hoe ze eruit zien in het zonnetje!

Nu wel heel erg benieuwd naar de werkelijke rijervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxtel
Ja, die worden nu gemaakt, hopelijk komen ze snel online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:45
Iemand hier een bestelling geplaatst op de website als particuliere koper? Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst en 300 euro aanbetaald. Nu krijg ik een mail of ik even het volledige bedrag wil overboeken want anders wordt de order gecancelled. Geen orderbevestiging/offerte/contract met verwachte leverdatum of iets dergelijks.

Beetje aparte gang van zaken. Hang nu ook een kwartier aan de lijn om iemand van de sales afdeling te spreken, die is ook onbemand lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:57
Tot 14 april zijn de reviews uit Portugal onder embargo, en ik zie nu dat op 15 april de 7 GT wordt gelanceerd incl Europa ; https://cnevpost.com/2025...-to-launch-007-gt-apr-15/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:00
Oh dat wordt nog keuzestress straks ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 10:27
fiftyfive schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:04:
Iemand hier een bestelling geplaatst op de website als particuliere koper? Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst en 300 euro aanbetaald. Nu krijg ik een mail of ik even het volledige bedrag wil overboeken want anders wordt de order gecancelled. Geen orderbevestiging/offerte/contract met verwachte leverdatum of iets dergelijks.

Beetje aparte gang van zaken. Hang nu ook een kwartier aan de lijn om iemand van de sales afdeling te spreken, die is ook onbemand lijkt het.
Ja ik.
Heb ze hier toen ook over gebeld en ik kreeg te horen dat het inderdaad een nogal dwingend bericht was, maar waar ik niet mee hoefde te doen. Laatste betaling hoeft pas wanneer je te horen hebt gekregen wanneer levering plaatsvindt. Betaling moet binnen zijn bij afleveren zoals ook bij andere auto's geldt wanneer je deze aanschaft.

Bij mij staat al weken dat de laatste betaling in afwachting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Axelj schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:51:
[...]

Ja ik.
Heb ze hier toen ook over gebeld en ik kreeg te horen dat het inderdaad een nogal dwingend bericht was, maar waar ik niet mee hoefde te doen. Laatste betaling hoeft pas wanneer je te horen hebt gekregen wanneer levering plaatsvindt. Betaling moet binnen zijn bij afleveren zoals ook bij andere auto's geldt wanneer je deze aanschaft.

Thanks! Dan hoef ik me daar niet druk over te maken :)

Heb jij daarna wel nog iets vernomen over een verwachte leverdatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09 10:27
fiftyfive schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:57:
[...]

Nee niets, ook niet op de order site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
fiftyfive schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:57:
[...]

Ik kan ook bevestigen dat je die mail over het betalen van het resterende bedrag kan negeren.

Je staat gewoon in het systeem met een ordernummer. Zodra bekend is bij Zeekr dat de auto binnen is krijg je ongeveer 7 dagen voor aflevering een bericht met verzoek tot betaling van de hoofdsom.

Binnen het Zeekr klantportaal is er geen update te vinden over de te verwachte leverdatum dus dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Axelj schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:51:
[...]

Ja ik.

Klopt zelfde hier! Navraag ook over gedaan maar het is gewoon afwachten tot er meer bekend is en uiteindelijk de betaling voor oplevering doen. Ben benieuwd hoeveel er geleverd gaan worden in Juni/Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Oke normale gang van zaken dus. Ben wel benieuwd wanneer er een indicatie van de levertijd bekend is dan.
Ik rij nu een leaseauto met een opzegtermijn van 3 maanden. Zou mooi zijn als ik die op tijd kan opzeggen ivm dubbele kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:25

Freedive

] Ken sent me _

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tdmHvFTaP09Iv2crCp5Xtyg3DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFFDmO17ZDvHKtvjkEjuEqiv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wukDr7UYBsMslEenIFBy3kibeTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2qS8UgQHlDxpyOk5GAkm0gw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBkrUzi5RrQJgbmyKyeS4Kha0Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hrOCr7WKjo6ExS3xJqwuCe9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Fraai! Maar wel snel die bumper en wielkast delen in de bescherming zetten want het krast verschrikkelijk vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:06:
Fraai! Maar wel snel die bumper en wielkast delen in de bescherming zetten want het krast verschrikkelijk vrees ik...
Ja 1x wasstraat en de strepen staan erin.
Hoe bescherm je ze? (Behalve wrap)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
Laat de boot maar aanmeren met de eerste serie! Zeer geslaagd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
patrickelectric schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:30:
There you go:

Heb je ook toevallig video gemaakt van de kofferbak ? Thanks voor het dele van de vorige video !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 31-07 12:38
Dat van die mail met verzoek tot betalen volledige bedrag had ik ook. Na navraag werd gezegd dat het nog een fout in het systeem is. Betalen kan tot 48 uur voor levering is mij verteld.
Nu wachten op bericht van Zeekr over verwachtte levertijd en leverdatum ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:44
Ik ook, dacht dat t meer parelmoerzou zijn eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik baal wel een klein beetje dat de Privilege uitvoering niet ook de "normale" deurklinken heeft.. Vind dat maar raar. Ik zou zeggen geef beide opties. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
mvrooij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:45:
Ik baal wel een klein beetje dat de Privilege uitvoering niet ook de "normale" deurklinken heeft.. Vind dat maar raar. Ik zou zeggen geef beide opties. Wat denken jullie?
Komen die niet naar buiten wanneer je hem "unlocked" met de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:18:
[...]

Volgens mij wel. Je kan de deur gewoon open en dicht doen. Je trekt hem als het ware door het electronisch mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:18:
[...]

YouTube: The Door Opens for You – Literally! 🚪🤯

Zeg jij het maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
volgens mij als je de sleutel gebruikt om te openen, dan komt de hendel eruit - gebruik je het knopje (om de deuren electrisch te openen) dan niet, want niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
Ik meen ergens gelezen / gezien te hebben dat op de Privelege de deuren enkel met de touchknop in het raam geopend kan worden. Het werd daar ook als nadeel benoemd dat de deurgrepen wel zichtbaar zijn, maar feitelijk niet te gebruiken. Het was logischer geweest om de deuren dan glad te maken, maar daar is dus niet voor gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
mailis schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:
Ik meen ergens gelezen / gezien te hebben dat op de Privelege de deuren enkel met de touchknop in het raam geopend kan worden. Het werd daar ook als nadeel benoemd dat de deurgrepen wel zichtbaar zijn, maar feitelijk niet te gebruiken. Het was logischer geweest om de deuren dan glad te maken, maar daar is dus niet voor gekozen.
Precies, dit heb ik ook gelezen. Ik zou zeggen maak het allebei, dus dat je ook gewoon de deurgreep kunt gebruiken. Vind dat serieus wel een nadeel, klinkt misschien stom zoiets kleins maar je bent het gewoon niet gewend met knoppen. Ook voor andere passagiers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ohhh inderdaad.. verplicht die knoppen gebruiken is wel een nadeel. Want als de deur stopt omdat er weinig ruimte is dan kan je hem nergens aan vasthouden om hem even verder open te trekken (zoals bij krappe Nederlandse parkeerplaatsen en parkeergarages) Ook wanneer het niet zou werken om wat voor een reden dan ook kan je handmatig de deur niet opentrekken..

YouTube: ZEEKR 7X - Fantastic value, TESLA watch out! | A first look

[ Voor 14% gewijzigd door bullseye1977 op 08-04-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:59:
Ohhh inderdaad.. verplicht die knoppen gebruiken is wel een nadeel. Want als de deur stopt omdat er weinig ruimte is dan kan je hem nergens aan vasthouden om hem even verder open te trekken (zoals bij krappe Nederlandse parkeerplaatsen en parkeergarages) Ook wanneer het niet zou werken om wat voor een reden dan ook kan je handmatig de deur niet opentrekken..
Hij zal altijd open gaan, al is het maar 5cm. Je kunt dan gewoon de zijkant natuurlijk vastpakken etc. maar ik vind het aardig dom om niet ook de normale grepen erin te maken. Enige nadeel wat ik voor nu gevonden heb op de Privilege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Wat ik verwacht is dat de handgrepen volledig functioneel zijn maar nu softwarematig ingesteld zijn dat ze niet naar buiten komen. Wellicht in een update dat je daar voor kan kiezen dadelijk dat bij het unlocken de grepen naar buiten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:12:
Wat ik verwacht is dat de handgrepen volledig functioneel zijn maar nu softwarematig ingesteld zijn dat ze niet naar buiten komen. Wellicht in een update dat je daar voor kan kiezen dadelijk dat bij het unlocken de grepen naar buiten komen.
Lijkt mij ook idd alleen iets software matig.
Zou gek zijn als ze daar paar kabeltjes hebben weggehaald waardoor het nooit zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:12:
Ben er bang voor. Als je goed kijkt ziet de greep er ook iets anders uit. Lijkt meer een cover bij de Privilege.

Zie hier bij de LR: YouTube: Zeekr 7X genomgång – massvis med utrymme zit een soort druk gedeelte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik denk dat je gelijk hebt.. de greep is inderdaad anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwJjsijYBbwwmKUYnJitt2xO_es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zfp8LU1DOt7kZL7vR4kJCkYg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5-T6yqWpNDfhvhopoam-gWtAOQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vOSWvU4gAMOxVnDI2qcS2ttP.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
Je kunt (vrij omslachtig) de grepen altijd naar buiten trekken om de auto manueel te openen. Dit is verplicht i.v.m. veiligheid en noodsituaties.

Je drukt de hendel aan 1 kant in en komt dan aan de andere kant omhoog om te openen. Dit moet je idd niet als normale actie willen doen.

Elektrisch werkte goed en je kunt de zware (gemotoriseerde) deur altijd manueel verder openen. In krappe plekken werkt dit fijn omdat je het heel precies en straploos kunt doen.

Dichtgooien kan ook met de hand en de deur sluit dan met softclose heel rustig.

Vooralsnog kun je niet 1 of meerdere deuren bij aankomst laten openen. Dit zou mijns inziens voor tenminste de bestuurder een handige(re) optie zijn.

Dus je kunt de deur altijd met de hand duwen (open/dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-10 14:34
Volgens mij is het verstandig om nog even te wachten met de aanschaf gelet op de huidige handelsoorlog en dan met name tussen China en USA. Verwachting kan zijn dat de auto's in Europa van China goedkoper zullen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:48
Vanwege de Europese autoindustrie zit er al extra belasting op auto’s uit China. Wanneer de prijzen sterk gaan dalen is de kans reeel dat er extra heffingen komen ter beschrrming van de Europese autoindustrie. Ik heb geen glazen bol maar of je rekeninghoudend met levertijd er voordeel bij gaat hebben igv lease met bijtelling betwijfel ik want va 2026 22% bijtelling. De kans is wel groot dat de gratis opties een blijvertje wordt (maar misschien was dat sowieso wel gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Zijn er mensen die de Zeekr 7x al eens goed verleken hebben met de Smart #5, is volgens mij hetzelfde platform?

https://www.autoweek.nl/a...-voor-minder-dan-e65-000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:15

bonyuri

Investigator!

Ik heb al naar de Smart#5 gekeken, maar die is op dit moment nog niet eens bestelbaar, dus wordt die in 2025 nog wel leverbaar?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-10 14:34
vanderwolf schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:41:
Vanwege de Europese autoindustrie zit er al extra belasting op auto’s uit China. Wanneer de prijzen sterk gaan dalen is de kans reeel dat er extra heffingen komen ter beschrrming van de Europese autoindustrie. Ik heb geen glazen bol maar of je rekeninghoudend met levertijd er voordeel bij gaat hebben igv lease met bijtelling betwijfel ik want va 2026 22% bijtelling. De kans is wel groot dat de gratis opties een blijvertje wordt (maar misschien was dat sowieso wel gebeurd)
Nu er een dusdanige grote heffing zit op Chinese spullen incl. Auto's voor Amerika heb je kans dat de auto allemaal naar Europa komen waardoor er mogeljk een overschot ontstaat. Dit zou ook wel eens gunstig kunnen uitpakken temeer de EU bij lange na niet zulke grote importheffingen zullen instellen. Bij een overschot zou China zelf wel de prijzen kunnen verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Amerika koopt geen enkele auto uit China. BYD GEELY etc zijn niet te koop in de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
bonyuri schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:01:
Ik heb al naar de Smart#5 gekeken, maar die is op dit moment nog niet eens bestelbaar, dus wordt die in 2025 nog wel leverbaar?
Ga ik uit van wel, hij is vanaf 13 mei bestelbaar zag ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Donjeffa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:10:
[...]

Nu er een dusdanige grote heffing zit op Chinese spullen incl. Auto's voor Amerika heb je kans dat de auto allemaal naar Europa komen waardoor er mogeljk een overschot ontstaat. Dit zou ook wel eens gunstig kunnen uitpakken temeer de EU bij lange na niet zulke grote importheffingen zullen instellen. Bij een overschot zou China zelf wel de prijzen kunnen verlagen.
Denk het niet betreft auto's. Maar iPhones of andere elektronische apparaten in dat geval weg. Voornamelijk via grijze import (bij overschotten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
https://www.facebook.com/...427958&id=573570522167500

Nou ben benieuwd of meer mensen een belletje krijgen voor levering van de auto

[ Voor 3% gewijzigd door clydevdl op 09-04-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
clydevdl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:41:
https://www.facebook.com/...427958&id=573570522167500

Nou ben benieuwd of meer mensen een belletje krijgen voor levering van de auto
kan het niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Dit is denk ik het bericht van iemand die telefoontje gehad heeft dat zijn Zeekr 7x in Mei al komt in plaats van Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Heb geen facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Geen Facebook account/lid van de groep Zeekr 7x Nederland?

Er staat daar dat iemand vandaag gebeld is door Zeekr dat zijn 7x LR 19 mei wordt geleverd ipv juni.

Geen idee of dit ook echt waar is???

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mailis
Ik ben toevallig ook gebeld vandaag voor een aflevering. De uitlevering gaat inderdaad vanaf 19 mei plaatsvinden (tenzij de boot vertraging heeft). Dus een stuk eerder dan verwacht 🙌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
mailis schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:25:
Ik ben toevallig ook gebeld vandaag voor een aflevering. De uitlevering gaat inderdaad vanaf 19 mei plaatsvinden (tenzij de boot vertraging heeft). Dus een stuk eerder dan verwacht 🙌
Wat was jou bestel datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
@mailis Even nieuwsgierig: Wanneer heb jij besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mailis
@bullseye1977 en @SoCruelNU , mijn bestelling is eind januari geplaatst door mijn LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Mijn bestelling ook eind Jan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Thanks @mailis Ik heb begin maart besteld. We wachten geduldig af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:11
mailis schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:25:
Lekker man! Welke uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Zijn er mensen hier die glas/keramische coating gaan (laten) aanbrengen? Zo ja welke en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Ruben_sim schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:13:
Zijn er mensen hier die glas/keramische coating gaan (laten) aanbrengen? Zo ja welke en waar?
Zit daar ook aan te denken om te doen dus goede adressen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Zijn er al mensen gebeld door Zeekr die een zwarte Privilege heb besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 10:44
Zou het nog verschil maken of je een trekhaak erbij hebt? Die moet natuurlijk ook gemonteerd worden. Lijkt wel beetje de spanning voor sinterklaas :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JVH0511
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-10 14:33
Ben zojuist ook gebeld. Levering 22 mei 2025.
Besteld 29 januari 2025. Lekker snel. Ben benieuwd.
LR wit zonder trekhaak

[ Voor 11% gewijzigd door JVH0511 op 09-04-2025 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
clydevdl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:35:
Zijn er al mensen gebeld door Zeekr die een zwarte Privilege heb besteld?
Haha, zit ook te wachten, maar nog niet.
Wel even app conract gehad. Gaf aan eind mei, begin juni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:24
Ook gebeld auto wordt geleverd 20 mei (als er geen vertraging is) model Privilege AWD kleur Onyx Black. Ik had op 16 december 2024 al besteld. Ik heb begrepen dat er 90 stuks worden geleverd met deze 1e lading.
Pagina: 1 ... 14 ... 60 Laatste