Volgens mij doen ze het wel, maar dan heel traag.
Ik kan me herinneren dat een Xpeng G9 maar met 80kW laad, terwijl die normaal 300 kan.
Ik kan me herinneren dat een Xpeng G9 maar met 80kW laad, terwijl die normaal 300 kan.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
De software in de 001 heeft in het afgelopen jaar een aantal maal een flinke update gehad. Sommige dingen zijn prima, op andere vlakken is het nog wel een versie 1. Alles bij elkaar is het oké. Het platform van de 7X ken ik niet dus kan er niet over meepraten.4v4t4r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:18:
[...]
hoe is de software? Ik lees/hoor er wat verhalen in de negatieve sfeer. Ik weet dat de 7x een ander platform heeft, maar krijg je wel regelmatig udates? Mn volvo vond ik daar niet bijster goed in
De avatar is een echte foto..
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
[ Voor 57% gewijzigd door Freedive op 02-04-2025 21:17 ]
Ik zag ze langskomen ja, ik filter op vandaag geupload, maar ben indd meer nieuwsgierig maar rij ervaringen enzoFreedive schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:07:
Hier weer een nieuw filmpje uit Portugal;
https://youtu.be/0V0ScH-0TcU?feature=shared
En nog eentje
https://www.youtube.com/live/70QVMse5aa0?feature=shared
Nog een;
https://youtu.be/5TjRpG5syiQ?feature=shared
Aardig wat komt er nu dus, binnen paar dagen ook echt rijtesten?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
De kerel in de laatste video zegt op enig moment dat de reviews nog onder embargo zijn tot 14 april dus kans dat we nog even moeten wachten..Freedive schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:07:
Hier weer een nieuw filmpje uit Portugal;
https://youtu.be/0V0ScH-0TcU?feature=shared
En nog eentje
https://www.youtube.com/live/70QVMse5aa0?feature=shared
Nog een;
https://youtu.be/5TjRpG5syiQ?feature=shared
Aardig wat komt er nu dus, binnen paar dagen ook echt rijtesten?
Wij rijden de X (nee, niet de 7X) en softwarematig vind ik het maar meh. We hebben 2 grotere updates gehad en met name die laatste introduceerde een hoop gekkigheid in de vertalingen (die voorheen wel goed waren). We hebben nu met enige regelmaat meldingen in het display waarvan je denk "ok, en nu?".4v4t4r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:18:
[...]
hoe is de software? Ik lees/hoor er wat verhalen in de negatieve sfeer. Ik weet dat de 7x een ander platform heeft, maar krijg je wel regelmatig udates? Mn volvo vond ik daar niet bijster goed in
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
[ Voor 61% gewijzigd door bullseye1977 op 03-04-2025 09:02 ]
Maar zijn het puur "onbelangrijke" software bugs?PaT schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:58:
[...]
Wij rijden de X (nee, niet de 7X) en softwarematig vind ik het maar meh. We hebben 2 grotere updates gehad en met name die laatste introduceerde een hoop gekkigheid in de vertalingen (die voorheen wel goed waren). We hebben nu met enige regelmaat meldingen in het display waarvan je denk "ok, en nu?".
De bouwkwaliteit is oprecht fantastisch.
Wat dat betreft ben ik ook echt wel nieuwsgierig naar deze 7X. Als daily driver/familie auto, wat de 7X dan zou worden, zou ik niet met de bugs van de kleinere X kunnen leven.
Ik vind het volledig vastlopen van het multimediasysteem/scherm met zwarte/bevroren schermen wel een vrij vreemde frats. Alles qua voertuigbediening blijft wel werken, maar echt gerust zit je dan niet achter het stuur.kx22 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:02:
[...]
Maar zijn het puur "onbelangrijke" software bugs?
Met belangrijk bedoel ik:
*auto die op de snelweg niet eens opeens rare fratsen uithaalt als remmen/lane veranderen/navigatie of scherm dat uitvalt.
*problemen met opstarten of binnenkomen van je auto
*camera's die niet goed werken
*airco of verwarming dat niet doet (niet werkende functies)
Met de dingen hierboven zou ik het niet aandurven.
Als het puur muziek is of een massagestoel dat niet werkt, ja zolang ik van A naar B kan op een veilige manier maakt het mij niet uit of het later wordt opgelost.
[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 03-04-2025 09:39 ]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
[ Voor 14% gewijzigd door clydevdl op 03-04-2025 12:39 ]
Als je verwacht of hoopt dat Geely/Zeekr een hele andere team neerzetten voor software ontwikkeling dan kom je van een koude kermis.JanHenk schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:02:
De 001/X en de 7X hebben voor zover ik heb begrepen andere software en chipset en dergelijke. Het lijkt me een kwestie van “even afwachten” voordat we conclusies trekken.
Scheelde het bij jouw LM maar 65 euro?clydevdl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:21:
Voor 65 euro per maand extra bijtelling krijg je toch echt wel een top auto tov de LR versie.
Hiermee zeg ik niet dat LR slecht is. Die uitvoering is heel erg goed maar de luchtvering zal wel een andere rijervaring met zich meebrengen los van de extra luxe die het compleet maken op de privilege uitvoering.
Je begrijpt me denk ik niet.spacecrap schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:16:
[...]
Scheelde het bij jouw LM maar 65 euro?
Bij mijn aanvraag zat er aanzienlijk groter gat (meen iets van 200 - 250 oid. )
[ Voor 10% gewijzigd door bullseye1977 op 04-04-2025 14:17 ]
Ah helder, had ik inderdaad zo niet begrepen.clydevdl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:36:
[...]
Je begrijpt me denk ik niet.
Ik gaf aan dat de bijtelling 65 euro extra is per maand.
Crispo gaf aan dat zowel de LR als privilege binnen het leasebudget van de werkgever van de partner vallen dus dat zijn kosten die ze dan niet uit eigen zak hoeven te betalen.
Dan zou ik het wel weten en voor de extra 65 euro bijtelling kiezen.
Ik zelf koop de auto zakelijk contant btw.
[ Voor 76% gewijzigd door patrickelectric op 05-04-2025 23:23 ]
[ Voor 41% gewijzigd door patrickelectric op 05-04-2025 23:50 ]
Met zo’n video extra blij met de gekozen kleur! Mooi in beeld gebracht. 👌patrickelectric schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:30:
There you go:
Youtube video short 69 seconde door Patrick - Zeekr 7X
Tip: open even de video in de YouTube app, dan is de video super scherp.
Ziet er mooi uit! Dit is exact zoals ik hem besteld heb. LR in het Wit kan niet wachten.patrickelectric schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:23:
Hier nog foto's toegevoegd van mijn eerste bezichtiging aan de auto toen in Amsterdam. Zoals je maybe kan zien is de witte versie ook heel dik. Er zit inderdaad een glinstering in de witte lak.
Heb ook een video gemaakt toen. Zal die nog even uploaden op YouTube en hier posten.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel Chinese auto’s hebben weinig fysieke knoppen, je zit dus continu op het scherm. Dan is software wel echt een belangrijk onderdeel van de rij ervaring…kx22 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:02:
[...]
Maar zijn het puur "onbelangrijke" software bugs?
Met belangrijk bedoel ik:
*auto die op de snelweg niet eens opeens rare fratsen uithaalt als remmen/lane veranderen/navigatie of scherm dat uitvalt.
*problemen met opstarten of binnenkomen van je auto
*camera's die niet goed werken
*airco of verwarming dat niet doet (niet werkende functies)
Met de dingen hierboven zou ik het niet aandurven.
Als het puur muziek is of een massagestoel dat niet werkt, ja zolang ik van A naar B kan op een veilige manier maakt het mij niet uit of het later wordt opgelost.
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Deze versie miste de 21 speakers optie. Als je die wel hebt, dan krijg je die dus daar indd te zien.bullseye1977 schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:32:
Een detail de mij opviel is dat ik bij alle reviews in het buitenland eigenlijk altijd die extra speaker tegenkom op het dashboard en ok zo in de configurator (Core,LR,Privilege) maar in het de short van @patrickelectric zie ik deze dan weer niet....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij staat in Amsterdam nu de Core versie, waar de Advanced Cockpit Package optie inderdaad niet op mogelijk is. In China kun je dat, of enkel de Zeekr Sound optie wel apart bestellen verwacht ik.4v4t4r schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:45:
[...]
Deze versie miste de 21 speakers optie. Als je die wel hebt, dan krijg je die dus daar indd te zien.
1,nog niet bekendMT19 schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:26:
Weet iemand hier een antwoord op?
Komen er (mogelijk) later ook andere interieur kleuren beschikbaar op de 7x?
Is de 7x klaar voor bidirectioneel laden (V2H)?
Zit er automatisch parkeren op de Europese 7x?
Bedankt!
Ik hoop dat het automatisch parkeren er wel opzit? De G6 bied dat ook aan zonder Lidar wellicht dat de 7x dit ook zal doen.Ruben_sim schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:31:
[...]
1,nog niet bekend
2, nee
3, nee nog niet en misschien wel misschien niet in de toekomst
Dit zijn wel leuke dingen om te zien in de EU.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ja zit ook iedere meer met blijschap te kijken, erg blij met hoe ze eruit zien in het zonnetje!boxtel schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:57:
Er komt de laatste dagen veel mooie content uit Portugal op het instagram account van Zeekreurope
Ja ik.fiftyfive schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:04:
Iemand hier een bestelling geplaatst op de website als particuliere koper? Ik heb vrijdag een bestelling geplaatst en 300 euro aanbetaald. Nu krijg ik een mail of ik even het volledige bedrag wil overboeken want anders wordt de order gecancelled. Geen orderbevestiging/offerte/contract met verwachte leverdatum of iets dergelijks.
Beetje aparte gang van zaken. Hang nu ook een kwartier aan de lijn om iemand van de sales afdeling te spreken, die is ook onbemand lijkt het.
Thanks! Dan hoef ik me daar niet druk over te makenAxelj schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:51:
[...]
Ja ik.
Heb ze hier toen ook over gebeld en ik kreeg te horen dat het inderdaad een nogal dwingend bericht was, maar waar ik niet mee hoefde te doen. Laatste betaling hoeft pas wanneer je te horen hebt gekregen wanneer levering plaatsvindt. Betaling moet binnen zijn bij afleveren zoals ook bij andere auto's geldt wanneer je deze aanschaft.
Bij mij staat al weken dat de laatste betaling in afwachting is.
Nee niets, ook niet op de order site.fiftyfive schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:57:
[...]
Thanks! Dan hoef ik me daar niet druk over te maken
Heb jij daarna wel nog iets vernomen over een verwachte leverdatum?
Ik kan ook bevestigen dat je die mail over het betalen van het resterende bedrag kan negeren.fiftyfive schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:57:
[...]
Thanks! Dan hoef ik me daar niet druk over te maken
Heb jij daarna wel nog iets vernomen over een verwachte leverdatum?
Klopt zelfde hier! Navraag ook over gedaan maar het is gewoon afwachten tot er meer bekend is en uiteindelijk de betaling voor oplevering doen. Ben benieuwd hoeveel er geleverd gaan worden in Juni/Juli.Axelj schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:51:
[...]
Ja ik.
Heb ze hier toen ook over gebeld en ik kreeg te horen dat het inderdaad een nogal dwingend bericht was, maar waar ik niet mee hoefde te doen. Laatste betaling hoeft pas wanneer je te horen hebt gekregen wanneer levering plaatsvindt. Betaling moet binnen zijn bij afleveren zoals ook bij andere auto's geldt wanneer je deze aanschaft.
Bij mij staat al weken dat de laatste betaling in afwachting is.
Ja 1x wasstraat en de strepen staan erin.iRenik schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:06:
Fraai! Maar wel snel die bumper en wielkast delen in de bescherming zetten want het krast verschrikkelijk vrees ik...
Laat de boot maar aanmeren met de eerste serie! Zeer geslaagd
Heb je ook toevallig video gemaakt van de kofferbak ? Thanks voor het dele van de vorige video !patrickelectric schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:30:
There you go:
Youtube video short 69 seconde door Patrick - Zeekr 7X
Tip: open even de video in de YouTube app, dan is de video super scherp.
Ik ook, dacht dat t meer parelmoerzou zijn eigenlijk?WizzyBrown schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:41:
De Privilege kleur die ik zonet besteld heb
YouTube: ZEEKR 7X: Attacke auf Audi, BMW und Mercedes - aber es gibt einen Ha...
Komen die niet naar buiten wanneer je hem "unlocked" met de afstandsbediening?mvrooij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:45:
Ik baal wel een klein beetje dat de Privilege uitvoering niet ook de "normale" deurklinken heeft.. Vind dat maar raar. Ik zou zeggen geef beide opties. Wat denken jullie?
Volgens mij wel. Je kan de deur gewoon open en dicht doen. Je trekt hem als het ware door het electronisch mechanisme.bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:18:
[...]
Komen die niet naar buiten wanneer je hem "unlocked" met de afstandsbediening?
YouTube: The Door Opens for You – Literally! 🚪🤯bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:18:
[...]
Komen die niet naar buiten wanneer je hem "unlocked" met de afstandsbediening?
volgens mij als je de sleutel gebruikt om te openen, dan komt de hendel eruit - gebruik je het knopje (om de deuren electrisch te openen) dan niet, want niet nodig.mvrooij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:34:
[...]
YouTube: The Door Opens for You – Literally! 🚪🤯
Zeg jij het maar?
Precies, dit heb ik ook gelezen. Ik zou zeggen maak het allebei, dus dat je ook gewoon de deurgreep kunt gebruiken. Vind dat serieus wel een nadeel, klinkt misschien stom zoiets kleins maar je bent het gewoon niet gewend met knoppen. Ook voor andere passagiers etc.mailis schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:53:
Ik meen ergens gelezen / gezien te hebben dat op de Privelege de deuren enkel met de touchknop in het raam geopend kan worden. Het werd daar ook als nadeel benoemd dat de deurgrepen wel zichtbaar zijn, maar feitelijk niet te gebruiken. Het was logischer geweest om de deuren dan glad te maken, maar daar is dus niet voor gekozen.
[ Voor 14% gewijzigd door bullseye1977 op 08-04-2025 10:09 ]
Hij zal altijd open gaan, al is het maar 5cm. Je kunt dan gewoon de zijkant natuurlijk vastpakken etc. maar ik vind het aardig dom om niet ook de normale grepen erin te maken. Enige nadeel wat ik voor nu gevonden heb op de Privilege.bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:59:
Ohhh inderdaad.. verplicht die knoppen gebruiken is wel een nadeel. Want als de deur stopt omdat er weinig ruimte is dan kan je hem nergens aan vasthouden om hem even verder open te trekken (zoals bij krappe Nederlandse parkeerplaatsen en parkeergarages) Ook wanneer het niet zou werken om wat voor een reden dan ook kan je handmatig de deur niet opentrekken..
Lijkt mij ook idd alleen iets software matig.bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:12:
Wat ik verwacht is dat de handgrepen volledig functioneel zijn maar nu softwarematig ingesteld zijn dat ze niet naar buiten komen. Wellicht in een update dat je daar voor kan kiezen dadelijk dat bij het unlocken de grepen naar buiten komen.
Ben er bang voor. Als je goed kijkt ziet de greep er ook iets anders uit. Lijkt meer een cover bij de Privilege.bullseye1977 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:12:
Wat ik verwacht is dat de handgrepen volledig functioneel zijn maar nu softwarematig ingesteld zijn dat ze niet naar buiten komen. Wellicht in een update dat je daar voor kan kiezen dadelijk dat bij het unlocken de grepen naar buiten komen.
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Nu er een dusdanige grote heffing zit op Chinese spullen incl. Auto's voor Amerika heb je kans dat de auto allemaal naar Europa komen waardoor er mogeljk een overschot ontstaat. Dit zou ook wel eens gunstig kunnen uitpakken temeer de EU bij lange na niet zulke grote importheffingen zullen instellen. Bij een overschot zou China zelf wel de prijzen kunnen verlagen.vanderwolf schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:41:
Vanwege de Europese autoindustrie zit er al extra belasting op auto’s uit China. Wanneer de prijzen sterk gaan dalen is de kans reeel dat er extra heffingen komen ter beschrrming van de Europese autoindustrie. Ik heb geen glazen bol maar of je rekeninghoudend met levertijd er voordeel bij gaat hebben igv lease met bijtelling betwijfel ik want va 2026 22% bijtelling. De kans is wel groot dat de gratis opties een blijvertje wordt (maar misschien was dat sowieso wel gebeurd)
Ga ik uit van wel, hij is vanaf 13 mei bestelbaar zag ik…bonyuri schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:01:
Ik heb al naar de Smart#5 gekeken, maar die is op dit moment nog niet eens bestelbaar, dus wordt die in 2025 nog wel leverbaar?
Denk het niet betreft auto's. Maar iPhones of andere elektronische apparaten in dat geval weg. Voornamelijk via grijze import (bij overschotten).Donjeffa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:10:
[...]
Nu er een dusdanige grote heffing zit op Chinese spullen incl. Auto's voor Amerika heb je kans dat de auto allemaal naar Europa komen waardoor er mogeljk een overschot ontstaat. Dit zou ook wel eens gunstig kunnen uitpakken temeer de EU bij lange na niet zulke grote importheffingen zullen instellen. Bij een overschot zou China zelf wel de prijzen kunnen verlagen.
[ Voor 3% gewijzigd door clydevdl op 09-04-2025 14:42 ]
kan het niet lezenclydevdl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:41:
https://www.facebook.com/...427958&id=573570522167500
Nou ben benieuwd of meer mensen een belletje krijgen voor levering van de auto
Dit is denk ik het bericht van iemand die telefoontje gehad heeft dat zijn Zeekr 7x in Mei al komt in plaats van Juni.
Geen Facebook account/lid van de groep Zeekr 7x Nederland?
Wat was jou bestel datum?mailis schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:25:
Ik ben toevallig ook gebeld vandaag voor een aflevering. De uitlevering gaat inderdaad vanaf 19 mei plaatsvinden (tenzij de boot vertraging heeft). Dus een stuk eerder dan verwacht 🙌
Lekker man! Welke uitvoering?mailis schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:25:
Ik ben toevallig ook gebeld vandaag voor een aflevering. De uitlevering gaat inderdaad vanaf 19 mei plaatsvinden (tenzij de boot vertraging heeft). Dus een stuk eerder dan verwacht 🙌
Zit daar ook aan te denken om te doen dus goede adressen zijn welkomRuben_sim schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:13:
Zijn er mensen hier die glas/keramische coating gaan (laten) aanbrengen? Zo ja welke en waar?
[ Voor 11% gewijzigd door JVH0511 op 09-04-2025 18:39 ]
Haha, zit ook te wachten, maar nog niet.clydevdl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:35:
Zijn er al mensen gebeld door Zeekr die een zwarte Privilege heb besteld?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq