Zelf heb ik de LR Onyx Black, hoewel ik de groene kleur ook erg mooi vond!
Mooie berichten, ben benieuwd wat de exacte data wordt!
Er waren ook weer een paar nieuwe shorts.
AR HUD: https://www.instagram.com...igsh=MXEzenY2eTNndGttbQ==
Automated parking:
https://www.instagram.com...are&igsh=ZzNmanB2aDVocjM2
Er waren ook weer een paar nieuwe shorts.
AR HUD: https://www.instagram.com...igsh=MXEzenY2eTNndGttbQ==
Automated parking:
https://www.instagram.com...are&igsh=ZzNmanB2aDVocjM2
Ik stond op het punt om de 7x te bestellen, maar ben nu in twijfel door bericht dat gt model op 15 april wordt aangekondigd. Weet dat ik de keuze zelf moet maken, maar iemand die mij kan overtuigen om voor de suv te gaan?
Begreep btw dat ze vanaf 15 april proefritten gaan aanbieden.
Ik ben zelf niet perse fan van SUV's. De 7 GT zal wat zuinig omgaan met zijn batterij. Ik verwacht gezien ze beide in de 7 serie van Zeekr zitten dat het qua binnenruimte bij elkaar in de buurt zal komen. In dat geval zou ik geloof ik voor de 7 GT gaan. Maar een 7X lijkt mij ook geen straf.MiauwZoezie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:49:
Ik stond op het punt om de 7x te bestellen, maar ben nu in twijfel door bericht dat gt model op 15 april wordt aangekondigd. Weet dat ik de keuze zelf moet maken, maar iemand die mij kan overtuigen om voor de suv te gaan?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zou ook voornamelijk kijken/ervaren hoe het rijdt. En welk model je mooier vindt. En dan of het qua kosten en timing past, ook niet onbelangrijk.
Heb veel SUV achtige modellen geprobeerd en was er maar over eentje te spreken qua handling en rijgedrag. Nu hou ik van stug afgeveerde auto’s dus dat wordt belangrijk voor mij.
Sommige mensen vinden ook het hoog zitten fijner voor wat meer overzicht en andere weer niet. Dus blijft een heel persoonlijk verhaal. Ga kijken, rijden (als je de tijd hebt) en dan zal verwacht ik de een of ander echt een prima keuze worden…
Heb veel SUV achtige modellen geprobeerd en was er maar over eentje te spreken qua handling en rijgedrag. Nu hou ik van stug afgeveerde auto’s dus dat wordt belangrijk voor mij.
Sommige mensen vinden ook het hoog zitten fijner voor wat meer overzicht en andere weer niet. Dus blijft een heel persoonlijk verhaal. Ga kijken, rijden (als je de tijd hebt) en dan zal verwacht ik de een of ander echt een prima keuze worden…
Ik zie nu toch ook een aantal keer de Privilege op Michelin Sport banden staan. Hebben ze dan toch op het forum gezien dat we verbaasd zijn over de Conti EcoContact 7 icm met 639 pk 😇
weet iemand trouwens hoe de aflevering plaatsvind?
moet je de auto in Zeist ophalen/word hij thuis geleverd (of bij een "locale" service shop)
moet je de auto in Zeist ophalen/word hij thuis geleverd (of bij een "locale" service shop)
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Dit viel mij ook op. Hier geen kennis van banden, maar dit is dus een betere keus?WouterH85 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:32:
Ik zie nu toch ook een aantal keer de Privilege op Michelin Sport banden staan. Hebben ze dan toch op het forum gezien dat we verbaasd zijn over de Conti EcoContact 7 icm met 639 pk 😇
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Heeft iemand al ervaring met Zeekr Charge?
Is als app te downloaden.
Worden speciale prijzen gehanteerd?
Wat zijn de voordelen en mogelijk nadelen?
In mijn geval wordt de aflevering in Zeist gedaan. Nu heb ik daar ook de bestelling gedaan, omdat destijds de auto enkel daar beschikbaar was. Daar hebben ze echter ook een groot terrein, dus wellicht dat dit de meest logische plek is.4v4t4r schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:41:
Ophalen in Zeist, in ieder geval voor de X. Zou mij verbazen als dat voor de 7X ineens anders is.4v4t4r schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:41:
Weet iemand wanneer de auto's uit Portugal weer terug zijn in Nederland? Ik zou de auto graag een keer in Amsterdam maar liever nog in Zeist gaan bekijken, en dan wel graag een privilege en geen witte uitvoering..
Wie kan me helpen.... Na lange zoektocht voor nieuwe zakelijke auto neig ik toch erg sterk naar de Zeekr 7X.
Vind het nog wel wat om deze "blind" te bestellen.... aangezien de acties met pakketten maar lopen tot 1 mei en de auto's pas na pasen proefgereden kunnen worden.
Maar het belangrijkste topic.... welke uitvoering
Gaat voor mij tussen een privilige en een Long Range. Vind de privilige wel gaaf met luchtvering en elektrische deuren maar het scheelt mij netto €100,- in de maand, mede ivm eigen bijdrage.
Is dat het waard?
Vind het nog wel wat om deze "blind" te bestellen.... aangezien de acties met pakketten maar lopen tot 1 mei en de auto's pas na pasen proefgereden kunnen worden.
Maar het belangrijkste topic.... welke uitvoering
Gaat voor mij tussen een privilige en een Long Range. Vind de privilige wel gaaf met luchtvering en elektrische deuren maar het scheelt mij netto €100,- in de maand, mede ivm eigen bijdrage.
Is dat het waard?
Zeekr Charge is aan de achterkant Plugsurfing. Voordelen: Plugsurfing ondersteund veel laadpaal aanbieders in Europa en alle grotere zoals Ionity, Fastnet, enz. Nadeel: ze zijn aan de duurdere kant, je betaald +10% per kWh maar geen abonnementskosten. Er zijn goedkopere alternatieven. Je moet dit goed bekijken voor jouw specifieke situatie. Het goedkoopste is en blijft thuis laden. Maar als dat niet kan des te belangrijker. Je kan bijvoorbeeld ook een abbonement nemen bij specifiek Fastnet, maar dan moet je altijd bij Fastnet laden en dan is het maar de vraag of je genoeg laad per maand om je abonnement terug te verdienen. Een site die een goed overziht bied is laadpastop10.nlMario3 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:29:
Heeft iemand al ervaring met Zeekr Charge?
Dit is heel persoonlijk.. je krijgt indd wat extra's (2e motor+extra PK, electrische deuren, luchtvering, stoelmassage etc) en als dat niets boeit, dan is meer range wellicht handiger. Ik ben er initieel vanuit gegaan een brandstof auto te leasen - en die tikken allemaal wel 500 EUR pm aan qua bijtelling, en de priviledge ook - dus de keuze was snel gemaaktDanny87 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:20:
Wie kan me helpen.... Na lange zoektocht voor nieuwe zakelijke auto neig ik toch erg sterk naar de Zeekr 7X.
Maar het belangrijkste topic.... welke uitvoering![]()
Is dat het waard?
Dat kan alleen jij bepalen. Het gaat om €6000 als je het over 5 jaar lease berekent. Dat is nogal een klap geld waar je ook een hele mooie vakantie van kan doen of wat dan ookDanny87 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:20:
Is dat het waard?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
@SoCruelNU dank voor je uitleg. Helaas kan ik niet thuisladen, geen eigen oprit.
Ik was vooral benieuwd naar de prijzen.
Jammer dat Zeekr niet een speciale aanbieding heeft.
Zou ze sieren, en wellicht meer verkopen.
Voor mij blijft Tesla de meest voordelige optie.
Hoewel ik nu een laadpunt gevonden heb waar ik (nog) gratis kan laden…
Ben het volledig eens met de andere reacties dat alleen jijzelf dit kan bepalen, obv wat je wel/niet belangrijk vindt..Danny87 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:20:
Maar het belangrijkste topic.... welke uitvoering![]()
Is dat het waard?
In mijn geval was het verschil (agv eigen bijdrage) EUR 120,- in de maand en heb ik voor de LR gekozen, omdat de extra's voor mij dit verschil in prijs niet waard waren en ik het dan liever aan andere zaken uitgeef. En omdat ik een net iets grotere range wel fijn vind en, puur smaak, de 20inch wielen en het dak in lakkleur net iets mooier vind was de keuze voor de LR uiteindelijk voor mij de juiste..
Denk overigens wel dat er weinig Core's verkocht gaan worden
Ja de eco banden staan niet bekend om hun dynamische wegligging. Al is dat de laatste jaren wel veel beter geworden. Ook maken ze gemiddeld genomen een fractie meer geluid.mvrooij schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:16:
[...]
Dit viel mij ook op. Hier geen kennis van banden, maar dit is dus een betere keus?
Ze gaan wel langer mee.
Er zit geen extra alarm op de 7x klopt dat? Vraagt mijn verzekering aanbieder namelijk, maar kan het nergens vinden dus ga er vanuit dat dit niet het geval is.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Zit er niet op (onderstaande staat in mn bestel bevestiging van de leasemijmvrooij schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:33:
Er zit geen extra alarm op de 7x klopt dat? Vraagt mijn verzekering aanbieder namelijk, maar kan het nergens vinden dus ga er vanuit dat dit niet het geval is.
LoJack nadiefstalsysteem wordt voor aflevering gemonteerd. Afleveren zonder LoJack niet toegestaan!
https://www.youtube.com/@EVdotcom heeft net een verslag gedaan van de nieuwe Xpeng G9. Hij heeft heeft ook verslag gedaan van de Zeekr 7X (zie https://www.youtube.com/watch?v=ZO0zZYoJjvQ). Nu zegt hij in het verslag van de Xpeng G9 over het rijgedrag van beide het volgende:
"But something which I found which I will go into more depth with in our comparison video with the Zika 7X
is that if we're taking this 7X and the G9 the G9 is more geared towards comfort and towards tech and
towards convenience And I would say it doesn't really match the driving experience in terms of dynamics in terms of engagement of the Zika 7X The Zika 7X really is a car which uh kind of pulls you into to wanting to drive it very enjoyably And the G9 I mean either way you could drive it fast you could drive it slow but you don't really feel like it's really kind of motivating you to um be ambitious in the way you drive"
Ik ben best blij met deze bevinding al is het natuurlijk altijd persoonlijk. En wilde dit iedereen hier niet onthouden!
"But something which I found which I will go into more depth with in our comparison video with the Zika 7X
is that if we're taking this 7X and the G9 the G9 is more geared towards comfort and towards tech and
towards convenience And I would say it doesn't really match the driving experience in terms of dynamics in terms of engagement of the Zika 7X The Zika 7X really is a car which uh kind of pulls you into to wanting to drive it very enjoyably And the G9 I mean either way you could drive it fast you could drive it slow but you don't really feel like it's really kind of motivating you to um be ambitious in the way you drive"
Ik ben best blij met deze bevinding al is het natuurlijk altijd persoonlijk. En wilde dit iedereen hier niet onthouden!
Tesla heeft toch ook geen speciale actie om te laden? Met de Zeekr kan je ook bij Tesla laden (hoewel het niet snel is).Mario3 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:13:
@SoCruelNU dank voor je uitleg. Helaas kan ik niet thuisladen, geen eigen oprit.
Maar als je puur naar voordelig kijkt dan is de Y zeker voordeliger dan de Zeekr 7x. Zeekr 7x is ook geen concurrent van de Tesla Y (gezien die 10k duurder is).
[ Voor 12% gewijzigd door kx22 op 10-04-2025 14:17 ]
Model Y LR vs 7x LR is "maar" 5k verschil.kx22 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:16:
[...]
Tesla heeft toch ook geen speciale actie om te laden? Met de Zeekr kan je ook bij Tesla laden (hoewel het niet snel is).
Maar als je puur naar voordelig kijkt dan is de Y zeker voordeliger dan de Zeekr 7x. Zeekr 7x is ook geen concurrent van de Tesla Y (gezien die 10k duurder is).
Het is een smaak ding, maar wat je krijgt nu in de 7x ziet er imo stukken beter uit dan in de Y? (even los van de hele politieke discussie)
Voor de bestellers onder ons: Ik ben gisteren gebeld door Ruben van Zeekr uit Zeist, waarbij hij inderdaad aangaf de eerste bestellers blij te kunnen maken met een vervroegde levering!
Mijn auto stond bij de LM geboekt dat hij indicatief op 14 juli binnen zou komen, waar ik hem op 31 januari heb besteld. Betreft een zwarte LR. Nu mocht ik een gokje wagen, aangezien het nog niet zeker is dat de boot met de eerste 90 auto's eind april echt binnen is, waardoor ik de afleverdatum op 14 mei heb kunnen zetten in Zeist. 14 mei! Dat is mooi 2 maanden eerder dan ik het verwacht had door de indicatie van mijn LM. Dus dat was een mooie dag afsluiter gisteren, kan nu al niet wachten als een klein kind met Sinterklaas...
Maar goed, kan ook zijn dat dit opschuift als de boot toch later is omdat een paar Yemense gekkies de boten bestookt met rakketten oid, maar ik ga uit van het positieve en hoop 1 van de allereerste berijders te zijn volgende maand! Ik zal dan ook snel mijn bevindingen delen, leuk om alvast te delen dan.
Overigens werd er aangegeven dat de rubberen matten (kofferbak en binnenmatten) die ik als optie erbij heb pas later gaan komen, dus ik denk dat dit voor alle accessoires gaat gelden, net als de trekhaak.
Iemand een idee wat het zou kosten om later alsnog de trekhaak te willen installeren?
Gaan we de échte bevindingen en bugs hier delen of op een nieuw topic?
Mijn auto stond bij de LM geboekt dat hij indicatief op 14 juli binnen zou komen, waar ik hem op 31 januari heb besteld. Betreft een zwarte LR. Nu mocht ik een gokje wagen, aangezien het nog niet zeker is dat de boot met de eerste 90 auto's eind april echt binnen is, waardoor ik de afleverdatum op 14 mei heb kunnen zetten in Zeist. 14 mei! Dat is mooi 2 maanden eerder dan ik het verwacht had door de indicatie van mijn LM. Dus dat was een mooie dag afsluiter gisteren, kan nu al niet wachten als een klein kind met Sinterklaas...
Maar goed, kan ook zijn dat dit opschuift als de boot toch later is omdat een paar Yemense gekkies de boten bestookt met rakketten oid, maar ik ga uit van het positieve en hoop 1 van de allereerste berijders te zijn volgende maand! Ik zal dan ook snel mijn bevindingen delen, leuk om alvast te delen dan.
Overigens werd er aangegeven dat de rubberen matten (kofferbak en binnenmatten) die ik als optie erbij heb pas later gaan komen, dus ik denk dat dit voor alle accessoires gaat gelden, net als de trekhaak.
Iemand een idee wat het zou kosten om later alsnog de trekhaak te willen installeren?
[ Voor 11% gewijzigd door kingknoest op 10-04-2025 14:37 ]
Gewoon hier lijkt me, als het de spuigaten uitloopt komt er vast een 7x besteltopic, stel je bestelvragen hierkingknoest schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:35:
Lekker alle reviews over 4 dagen hier, ervaringen van proefritjes, en uiteindelijk de ervaringen van afleveringen/issues met de auto/etc
Eigenlijk wel heel gaaf, maar is dat 4-5 jaar lang leuk/mooi?Zeekr_7X schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Foto's van de kleur 'forest green', vanuit Portugal
Mijn eerste auto, een Seat Cordoba, had ongeveer deze kleur. Ik vind het tot op de dag van vandaag een mooie kleur. En die Seat heb ik in 2006 ingeruildJustTrying schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:20:
[...]
Eigenlijk wel heel gaaf, maar is dat 4-5 jaar lang leuk/mooi?
Wat is het alternatief? Een saaie kleur en daar dan 4-5 jaar mee moeten rijden?JustTrying schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:20:
[...]
Eigenlijk wel heel gaaf, maar is dat 4-5 jaar lang leuk/mooi?
Heel tof! Ik was voor Tech Grey gegaan, maar ben deze week na het zien van de Privilege in het groen geswitcht naar Forrest Green.
Op de foto’s uit Portugal met de juiste wielen en Europese specs komt hij veel mooier uit dan de eerste showroomfoto’s.
Vooral met het zwarte dak en de zwarte spiegels (die spiegels zwart was mij nog nooit opgevallen) de coolste kleur. Dus als er nog iemand een tech grey wil; er is er eentje over nu op de eerste boot 😇
Op de foto’s uit Portugal met de juiste wielen en Europese specs komt hij veel mooier uit dan de eerste showroomfoto’s.
Vooral met het zwarte dak en de zwarte spiegels (die spiegels zwart was mij nog nooit opgevallen) de coolste kleur. Dus als er nog iemand een tech grey wil; er is er eentje over nu op de eerste boot 😇
Vindt je de kleur niet meer mooi gewoon wrappen. Kan alle kleuren. Verder heeft iedereen gelukkig een eigen smaak.
Inderdaad heeft Tesla geen speciale actie.kx22 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:16:
[...]
Tesla heeft toch ook geen speciale actie om te laden? Met de Zeekr kan je ook bij Tesla laden (hoewel het niet snel is).
Maar Tesla is structureel wel het goedkoopst.
Zelfs nog ondanks de onlangs doorgevoerde prijsverhogingen.
Weet iemand wanneer de 2e lading/boot komt? Heb hem besteld via LM halverwege Maart bij Zeekr.
Zal anders binnenkort is bellen naar Zeist of ze er meer over kunnen vertellen.
Zal anders binnenkort is bellen naar Zeist of ze er meer over kunnen vertellen.
Ik hoop ook dat de reviewers de app mogen gebruiken en er iets over laten zien. Ben namelijk wel nieuwsgierig naar het totaal plaatje (accu voorverwarmen/airco/bepalen laad%/locatie auto/etc etc etc) bij volvo was het echt niet af toen de auto op de markt kwam, dus hoop dat de start bij de 7x wat beter is.
Tof! Vanaf welke datum kunnen ze inplannen en waar?iRenik schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:57:
Proefrit staat ingepland 🎉
Ze kunnen vanaf 22 april inplannen in Zeist voor een grijze P en witte LR.
Er komt een groene P in de showroom te staan.
Vanaf mei (met de bekende boot) komen er meer varianten beschikbaar en dan kan er ook vanaf Amsterdam proef gereden worden volgens mij.
Vanaf mei (met de bekende boot) komen er meer varianten beschikbaar en dan kan er ook vanaf Amsterdam proef gereden worden volgens mij.
Dat is jammer, ik ga Pasen vieren in Zeist op 21 april, maar dan zullen ze wel gesloten zijn, een dag later dus ook al een groene in de showroom, toch maar eens gaan kijken dan.. En geen nieuws over andere exemplaren in Amsterdam?iRenik schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:18:
Kunnen we dit al laten doen of ook echt pas vanaf de 22ste gaan plannen?iRenik schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:18:
Zijn er al mensen die hem zonder lease maatschappij afnemen die al wat vernomen hebben qua levertijd?
Bedankt voor de informatie.
Ik heb zakelijk gekocht (privilege, grijs). 30 januari.
op 24 april mag ik een proefrit maken en uiterlijk dinsdag hoor ik wanneer de 7x geleverd wordt.
op 24 april mag ik een proefrit maken en uiterlijk dinsdag hoor ik wanneer de 7x geleverd wordt.
Hier ook zakelijk gekocht (priv grijs) maar dan eind Februari.Redevned schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:02:
Ik heb zakelijk gekocht (privilege, grijs). 30 januari.
Ik probeer Zeekr te bellen maar het nummer is niet bereikbaar.. wil ook graag wat inplannen.
Ah testrit nu ook ingepland in Zeist.mvrooij schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:22:
[...]
Hier ook zakelijk gekocht (priv grijs) maar dan eind Februari.
Ik probeer Zeekr te bellen maar het nummer is niet bereikbaar.. wil ook graag wat inplannen.
Kreeg net wel te horen dat de bestellingen met trekhaak sowieso niet bij de eerste 90 zitten die in Mei komen maar gaan wel geleverd worden op de verwachte aangegeven levertijd (juni/juli). Trekhaken zijn nog niet binnen namelijk en ze willen mensen niet terug laten komen om deze eronder te laten zetten.
Blijkbaar loopt het wel echt als een gekkenhuis, erg druk bij Zeekr.
Ik heb net een proefrit gepland. Ik had eerder app contact gehad en vanmorgen via whatsapp gevraagd of ik een afspraak kon plannen. Ik werd vanmiddag teruggebeld. Afspraak is gepland, het was al behoorlijk druk begreep ik.
Een video met een eerste statische indruk van de 7X is te zien op Youtube. Video is Duitstalig, met een Chinese auto op Nederlands kenteken in Portugal.
Nederland s er vroeg bij, want in Duitsland moeten ze nog 12 tot 24 maanden wachten op de lancering.
Edit: nog een Duitstalige video
Nederland s er vroeg bij, want in Duitsland moeten ze nog 12 tot 24 maanden wachten op de lancering.
Edit: nog een Duitstalige video
[ Voor 19% gewijzigd door Amersfoort op 11-04-2025 19:43 ]
Gewoon even bellen met Zeekr Nederland.tim.w schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:51:
Hoe plannen jullie een proefrit in? Op de website zie ik die optie niet voor de 7X.
Poeh grote wagen zo te zien. Groter dan ik op voorhand dacht op basis van foto's. Lijkt soms ook meer op een iets hogere station wagen dan een echte SUV. Vanuit bepaalde posities vind ik de wagen erg mooi, vanuit andere hoeken en bijv de wat lompere saaie/kale achterkant wat minder. Van binnen is het wel erg donker met al dat zwart. Wat ik zo zie is ook het hele dashboard bijna zwart.
Uiteindelijk ongetwijfeld een fantastisch volgepakte wagen voor gezinnen en anderen die de ruimte echt nodig zijn. Wij hebben dat niet en ik vond het daarom niet te verantwoorden om over m'n budget heen te gana voor de LR versie, waar al een stukje eigen bijdrage in zit.
Benieuwd naar de eerste (Nederlandse) rij ervaringen.
Uiteindelijk ongetwijfeld een fantastisch volgepakte wagen voor gezinnen en anderen die de ruimte echt nodig zijn. Wij hebben dat niet en ik vond het daarom niet te verantwoorden om over m'n budget heen te gana voor de LR versie, waar al een stukje eigen bijdrage in zit.
Zet je dit soort berichten nou ook in alle andere auto topics 😅😆Juancho schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:31:
Poeh grote wagen zo te zien. Groter dan ik op voorhand dacht op basis van foto's. Lijkt soms ook meer op een iets hogere station wagen dan een echte SUV. Vanuit bepaalde posities vind ik de wagen erg mooi, vanuit andere hoeken en bijv de wat lompere saaie/kale achterkant wat minder. Van binnen is het wel erg donker met al dat zwart. Wat ik zo zie is ook het hele dashboard bijna zwart.
Neuh maar zoals je weet had ik de 7x ook hoog op de shortlist staan dus die volg ik nog zeker. Puur uit interesse. Ondanks dat het nirt onze nieuwe auto wordt 😏4v4t4r schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:18:
[...]
Zet je dit soort berichten nou ook in alle andere auto topics 😅😆
Dit ziet er veelbelovend uit! Komt pas op maandag vanwege het embargo, maar toch, maakt me erg nieuwsgierig!
YouTube: ZEEKR 7X: My Last Worry VANISHED! The Driving Experience You HAVE to...
YouTube: ZEEKR 7X: My Last Worry VANISHED! The Driving Experience You HAVE to...
Dank voor het delen! Is inderdaad erg veelbelovend. Vind dit een goede gast, hij heeft een leuk kanaal en goede 'down to earth' reviews en testen.Frank_P schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:46:
Dit ziet er veelbelovend uit! Komt pas op maandag vanwege het embargo, maar toch, maakt me erg nieuwsgierig!
Ja en de goedkoopste is 7k, maar de AWD is weer 9k4v4t4r schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:23:
[...]
Model Y LR vs 7x LR is "maar" 5k verschil.
Het is een smaak ding, maar wat je krijgt nu in de 7x ziet er imo stukken beter uit dan in de Y? (even los van de hele politieke discussie)
Dat is gemiddeld 7k, ongeveer een prijsverschil van 15%.
15% prijsverschil is vaak toch een andere klasse auto.
Ik heb vanaf 2013 Tesla Model S gereden en er drie gehad. Door de bijtelling van dit jaar rond de 1200 euro per maand. En de auto nu bijna 7 jaar oud is en 380000 km ermee gereden. Had ik 6 mnd geleden al gekeken naar de zeekr 001 maar deze was niet goed. De hardware die erin zit is niet voldoende om alles goed aan te kunnen sturen. Toen kwam de 7X op 16 december 2024 uit en heb ik hem gelijk besteld om de hardware die erin zit en software komt wel goed dat heb ik ook meegemaakt bij Tesla. Ik heb de 7X vergeleken met de nieuwe model Y juniper. Geen luchtvering geen elektrische deuren geen Head up, geen massage stoelen, geen 800 volt, nog geen Performance. Als je dezelfde opties wilt dan (als Telsa deze opties ook krijgt ik denk het niet) ben je denk ik veel duurder uit. Misschien ben ik wat vergeten maar ik ben blij zoals de auto eruit ziet en zeker van binnen. Nog even wachten 22 april proefrijden in de 7X en dan geduld hebben tot 20 mei dan kan ik mijn 7X ophalen in Zeist. Wordt vervolgd.
Goed nieuws voor de Belgen: gisteren een commentaar gepost op een Youtube short van de 7x, en vandaag een « officieel » antwoord van Zeekr Europe: deze zomer in Belgie !!
Hier alvast de eerste Nederlandse proefrit: Zeekr 7X test: serieuze concurrentie voor de Porsche Macan?
Autogefühl testrit: YouTube: Game over for other SUVs? 🤔 Zeekr 7X driving REVIEW
AutoWeek: YouTube: Test: Zeekr 7X – Het Geely-alternatief voor de Tesla Model Y?
Peter Esse POV: YouTube: Att köra Zeekr 7X – roligast i högre hastigheter
AutoWeek: YouTube: Test: Zeekr 7X – Het Geely-alternatief voor de Tesla Model Y?
Peter Esse POV: YouTube: Att köra Zeekr 7X – roligast i högre hastigheter
[ Voor 54% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 14-04-2025 01:14 ]
Wat een ongelooflijk slechte review van autoweek. Die gast reist met zijn team af naar Portugal met dit als resultaat 😅😅.
Wel goede review :
Maar ook gewoon echt slecht.. weinig info, even een ritje gedaan en naar huis. Gemiste kans.Ruben_sim schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:33:
[...]
Wat een ongelooflijk slechte review van autoweek. Die gast reist met zijn team af naar Portugal met dit als resultaat 😅😅.
Wel goede review :
Ik vind beide Nederlandse reviews wat matig, maar wellicht kijk ik daar als aanstaande eigenaar wat gekleurd naar 🤗
Meest opvallende vond ik echter dat de review van Autogefühl. Ze doen uitgebreide testen en vinden de LR uiteindelijk fijner en directer rijden dan de Privilege. Benieuwd of dit nog afstelling gaat zijn, want je zou juist andersom verwachten.
Meest opvallende vond ik echter dat de review van Autogefühl. Ze doen uitgebreide testen en vinden de LR uiteindelijk fijner en directer rijden dan de Privilege. Benieuwd of dit nog afstelling gaat zijn, want je zou juist andersom verwachten.
Ik heb net even hun verhaal op hun site gelezen, maar dat vond ik ook beetje tegenvallen. Vandaag eens de overige reviews gaan bekijken.Ruben_sim schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:33:
[...]
Wel goede review :
Nou, na veel pogingen telefonisch contact op te nemen met zeekr iemand gesproken die aangeeft dat het nog niet mogelijk is om een proefrit te maken😕😕. Er gaat iemand van verkoop contact met me opnemen. Vraag me af of en wanneer dat is.
Iemand nog ideeen😂? Heb de order bij de lease vast laten houden onder voorbehoud proefrit, maar of dat gaat lukken voor 1 mei 🤪 ivm actie
Iemand nog ideeen😂? Heb de order bij de lease vast laten houden onder voorbehoud proefrit, maar of dat gaat lukken voor 1 mei 🤪 ivm actie
Vreemd daar er al veel proefritten ingepland staan vanaf volgende week maar misschien zit de agenda al vol voor 1 mei. Er is veel interesse en er zijn volgens mij niet veel auto's beschikbaar nog... komt vast goed.Danny87 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:31:
Nou, na veel pogingen telefonisch contact op te nemen met zeekr iemand gesproken die aangeeft dat het nog niet mogelijk is om een proefrit te maken😕😕. Er gaat iemand van verkoop contact met me opnemen. Vraag me af of en wanneer dat is.
Ik vind het juist wel fijn een kritische review, heb het gevoel dat veel influencers zich ook wat laten meeslepen door de marketing.mailis schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:07:
Ik vind beide Nederlandse reviews wat matig, maar wellicht kijk ik daar als aanstaande eigenaar wat gekleurd naar 🤗
Autoweek is best positief, maar ook kritisch. Zeker dat software zulke grote bugs heeft in deze fase is toch wel opvallend? De software maakt wel echt de rij ervaring in dit type auto…
[ Voor 6% gewijzigd door Gemeni op 14-04-2025 10:02 ]
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Zojuist wat reviews bekeken. Over het algemeen lijkt het een prima auto maar hier en daar ook een wat teleurgestelde ondertoon. Met name op het vlak van:
-Weinig stuurgevoel
-Het 'boot' gevoel (met name de privilege met luchtvering)
-Software
-Hoog verbruik
-Hoog gewicht
-Goed uitgerust, maar toch vrij prijzig
Ik ga hem eerst proefrijden om een definitieve keuze te maken tussen de Model Y en de 7X, Ik durf hem op basis van de reviews niet blind te bestellen.
-Weinig stuurgevoel
-Software
-Hoog verbruik
-Hoog gewicht
Ik ga hem eerst proefrijden om een definitieve keuze te maken tussen de Model Y en de 7X, Ik durf hem op basis van de reviews niet blind te bestellen.
Heb Youtube even op upload datum gesorteerd, en heb de laatste 3 die erop staan net de conclusie van gekeken en daar zijn ze zeer positief. Ga vandaag de overige ook nog bekijken en vanavond op mijn gemak de gehele reviews.
Betreft alleen de rijhulpsystemen toch?Gemeni schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:01:
[...]
Ik vind het juist wel fijn een kritische review, heb het gevoel dat veel influencers zich ook wat laten meeslepen door de marketing.
Autoweek is best positief, maar ook kritisch. Zeker dat software zulke grote bugs heeft in deze fase is toch wel opvallend? De software maakt wel echt de rij ervaring in dit type auto…
|- Rotterdam -|
De reviews vindt ik allemaal maar magertjes van autogefull weer het meest uitgebreid.
Ik ben wel nog heel positief. Wat ik duidelijk wil hebben is dat er een "native" navigatie in de auto zit maar dat ze ook gebruik maken van de 2.0 "app". Ik probeer er nog achter te komen wat er nu precies gebeurd.
Ook valt het me op dat wanneer er een auto in de HUD wordt getoond deze in IRL al lang voorbij is of uit het zicht. Lijkt wel een vertraging van 1,5 seconden.
Ik ben wel nog heel positief. Wat ik duidelijk wil hebben is dat er een "native" navigatie in de auto zit maar dat ze ook gebruik maken van de 2.0 "app". Ik probeer er nog achter te komen wat er nu precies gebeurd.
Ook valt het me op dat wanneer er een auto in de HUD wordt getoond deze in IRL al lang voorbij is of uit het zicht. Lijkt wel een vertraging van 1,5 seconden.
Op basis van de reviews begin ik me wel af te vragen of ik toch niet naar de LR moet gaan ipv de privilege. Ik had de privilege besteld, maar de leasemaatschappij moet nog wat checks doen. Ik heb dus nog de mogelijkheid om te switchen.
Nadelige elementen uit de reviews mbt privilege, die mij doen twijfelen:
- 'boot' gevoel. Dit vond ik bij de BYD Sealion ook erg vervelend
- elektrische deuren zijn traag en zwaar om handmatig te openen / sluiten
Volgende week vrijdag heb ik een proefrit gepland staan, ga een en ander dan zelf ervaren.
Nadelige elementen uit de reviews mbt privilege, die mij doen twijfelen:
- 'boot' gevoel. Dit vond ik bij de BYD Sealion ook erg vervelend
- elektrische deuren zijn traag en zwaar om handmatig te openen / sluiten
Volgende week vrijdag heb ik een proefrit gepland staan, ga een en ander dan zelf ervaren.
Die software issues had ik eerlijk gezegd al wat ingecalculeerd, en eerlijk gezegd valt dit mij mee als ik het vergelijk wat ik bij de 001 of andere fora heb gelezen. Het hangt maar af wat je verwachting isGemeni schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:01:
[...]
Ik vind het juist wel fijn een kritische review, heb het gevoel dat veel influencers zich ook wat laten meeslepen door de marketing.
Qua review is ook de video van Autovisie online gezet: Elektrische Zeekr 7X moet mensen uit hun Audi trekken. Deze is iets meer gebalanceerd volgens mij, maar het kan ook de stijl van de presentator zijn. In ieder geval zijn dit de highlights:
Voordelen:
- Snelle laadtijd
- Goede actieradius
- Comfortabele rit
- Hoogwaardige materialen
- Veel opties, zelfs in het basismodel
- Relatief hoge prijs (niet ten opzicht van Audi, maar wel tov. Skoda)
- Complex infotainmentsysteem
- Weinig kleurkeuze
Ik bekijk het als volgt: zoveel mensen zoveel meningen. Er zijn ook reviews die precies het tegenovergestelde van bovenstaande zeggen/aangeven. Iedereen moet voor zichzelf een mening vormen en dat geld ook voor de journalisten. Wat de een mooi vind kan de ander lelijk vinden. Wat de een fijn vind kan de ander niet fijn vinden. Enz., enz..tim.w schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:05:
Zojuist wat reviews bekeken. Over het algemeen lijkt het een prima auto maar hier en daar ook een wat teleurgestelde ondertoon. Met name op het vlak van:
-Weinig stuurgevoel
-Software
-Hoog verbruik
-Hoog gewicht
Dus goed dat je eerste zelf gaat rijden.
Als je de Model Y al hebt gereden, ben ik wel benieuwd naar jouw "head to head"!
Ja klopt en ze rijden nog met de beta software volgens een reviewer.
Wel zonde dat die fysieke 'mode' knop alleen vermogen aanpast en niet de gehele rijmodus. Hopelijk gaat dit software matig nog aangepast worden...
Heb ook de snelknoppen m.b.t. uitzetten alarmpjes nog niet goed gezien.
Met name snelheid en afleiding die meteen en zo snel mogelijk uit moeten haha.
Over de navigatie 2.0 "app": ik dacht dat voor de 001 gold en niet voor de 7X.bullseye1977 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:43:
De reviews vindt ik allemaal maar magertjes van autogefull weer het meest uitgebreid.
Kan het helemaal mis hebben natuurlijk. We gaan het zien!
je swiped van boven naar beneden en de knoppen zitten daar. is echt een actie van 1 seconde om te doen als je instapt.iRenik schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:06:
Wel zonde dat die fysieke 'mode' knop alleen vermogen aanpast en niet de gehele rijmodus. Hopelijk gaat dit software matig nog aangepast worden...
De aangepaste Opening Post bevat verwijzingen naar nieuwe YouTube video's met impressies en eerste rijtests van de Zeekr 7X.
Per video is ook een AI gegeneerde samenvatting te lezen.
Per video is ook een AI gegeneerde samenvatting te lezen.
Even los van de algemene indruk, die naar mijn inziens erg in lijn is met de reviews van de Chinese versie, valt het mij ook op dat de hud inderdaad een enorme vertraging heeft.
Deels eens, maar als je nog steeds niet weet dat je Lane assist uit moet zetten als je zelf op bochtige wegen steeds over de middenlijn rijdt, val je door de mand. En dan gaan klagen over piepjes. Eu heeft bepaald dat deze systemen aan moeten staan by default.Gemeni schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:01:
[...]
En ja, de ene auto gaat er iets prettiger mee om dan de ander..
ik vind de NL reviews heel oppervlakkig - dat vind ik vooral zonde. We zijn 1 van de eerste landen waar de auto komt, dan wil je toch juist iets meer vertellen? Sommige andere zoals deze doen dat wel : YouTube: ZEEKR 7X: My Last Worry VANISHED! The Driving Experience You HAVE to...
Deze review van Nicola Hume (Electrifying) mag je niet missen.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Maar je gaat toch als bedrijf niet een auto met problemen laten zien aan alle journalisten die er vervolgens over gaan schrijven? De verhalen met de vorige modellen geven me ook niet het vertrouwen dat alle problemen snel opgelost worden, terwijl het technisch wel alles aan boord heeft om een snel besturingssysteem te runnen.4v4t4r schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:02:
[...]
Ja klopt en ze rijden nog met de beta software volgens een reviewer.
Maar ik zou inderdaad zeggen, eerst zelf rijden, je moet dat echt zelf ervaren. Juist al die hulpsystemen zorgen voor veel irritaties als ze niet fijn werken. Met de Byd Sealion had ik bijvoorbeeld telkens piepjes en geen idee waarom, terwijl ik de Xpeng G6 heel intuïtief vond en de meldingen makkelijk uit te zetten.
Je wil echt niet elke dag voor je wegrijdt de menu's in duiken, dat wordt een irritatie. Juist die hulpsystemen en dergelijke moeten fijn werken.
volgens mij waren er geen auto's met problemen hoor? van alle reviews die ik heb gezien was alleen de NL man die er over begon, maar het was bekend dat dit nu niet werkte nog (en dus van te voren gecommuniceerd met ze )Gemeni schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:00:
[...]
Maar je gaat toch als bedrijf niet een auto met problemen laten zien aan alle journalisten die er vervolgens over gaan schrijven? De verhalen met de vorige modellen geven me ook niet het vertrouwen dat alle problemen snel opgelost worden, terwijl het technisch wel alles aan boord heeft om een snel besturingssysteem te runnen.
Je wil echt niet elke dag voor je wegrijdt de menu's in duiken, dat wordt een irritatie. Juist die hulpsystemen en dergelijke moeten fijn werken.
Je moet in de EU in elke nieuwe auto alle piepjes uit gaan zetten, want ze zijn wettelijk verplicht deze aan te hebben. Daar gaat het om.
ben hem nu aan het kijiken ( ken haar nog niet, maar ze doet het iig met 10x meer enthausiasmeClaude schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:46:
Deze review van Nicola Hume (Electrifying) mag je niet missen.
oh geen ruitenwisser achter - valt me nu pas op
[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 14-04-2025 12:46 ]
Ik maak dat op vanuit deze review YouTube: Att köra Zeekr 7X – roligast i högre hastigheterSoCruelNU schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:19:
[...]
Over de navigatie 2.0 "app": ik dacht dat voor de 001 gold en niet voor de 7X.
Kan het helemaal mis hebben natuurlijk. We gaan het zien!
En de app is dan ook niet tezien in de HUD. De native navigatie app wel die ben ik een paar keer tegen gekomen bij reviews en dus zichtbaar in de HUD.
[ Voor 15% gewijzigd door bullseye1977 op 14-04-2025 12:47 ]
In deze review van Snelladen wordt op 7.50 ook even getoond dat het een handeling van niks is - enkel naar beneden swipen en twee opties uitzetten die je als sneltoets kan plaatsen.4v4t4r schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:14:
[...]
Je moet in de EU in elke nieuwe auto alle piepjes uit gaan zetten, want ze zijn wettelijk verplicht deze aan te hebben. Daar gaat het om.
Deze review laat ook het opbergen van de hoedenplank goed zien of wat andere zaken van de software. Grappig hoe iedere review toch weer net andere dingen laat zien!
Klopt, maar ik heb al veel elektrische auto's proefgereden. En elke fabrikant implementeert dat toch echt anders. Soms is het irritant, soms heel intuïtief.4v4t4r schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:14:
[...]
Ik wil de Zeekr helemaal niet afzeiken, maar soms voelt het of alleen de positieve punten hier belicht worden. Mijn boodschap zou zijn, ga echt even proefrijden (wanneer dat kan), pas dan weet je of de auto wat voor jou is.
Ik lees voornamelijk smaak gerelateerde zaken of dingen waar men ivm hun persoonlijke wensen heel specifiek naar kijkt. In mijn geval, ik wil een ruimere auto dan nu (gelukt) sneller laden dan nu (theoretisch gelukt) en wat luxe opties zoals de stoelen etc (gelukt). De rest zie ik wel..Gemeni schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:44:
[...]
Klopt, maar ik heb al veel elektrische auto's proefgereden. En elke fabrikant implementeert dat toch echt anders. Soms is het irritant, soms heel intuïtief.
Ik wil de Zeekr helemaal niet afzeiken, maar soms voelt het of alleen de positieve punten hier belicht worden. Mijn boodschap zou zijn, ga echt even proefrijden (wanneer dat kan), pas dan weet je of de auto wat voor jou is.
Maar sommige zaken die in de reviews worden benoemd zijn toch vrij objectief/feitelijk? Denk aan het hoge gewicht, niet heel efficiënt, software etc.4v4t4r schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:08:
[...]
Ik lees voornamelijk smaak gerelateerde zaken of dingen waar men ivm hun persoonlijke wensen heel specifiek naar kijkt. In mijn geval, ik wil een ruimere auto dan nu (gelukt) sneller laden dan nu (theoretisch gelukt) en wat luxe opties zoals de stoelen etc (gelukt). De rest zie ik wel..
Nog een paar bevindingen die ik voorbij heb zien komen in de overige reviews:
-De gebruike materialen in het interieur zijn aardig maar niet zo premium als verwacht. Afwerking is dan weer wel op orde. Vind ik voor deze prijsklasse toch jammer.
-In een aantal reviews worden de privilege functies zoals de elektrische deuren en luchtvering niet goed ontvangen. De long range met conventionele vering zou op niet al te ruwe ondergronden beter rijden.
Deuren lijken soms niet te werken/gebruikt te moeten worden met een zekere handleiding. Sta je op het moment van het indrukken van de knop net iets te dicht in de buurt dan gaan ze niet open.
Zou voor sommige dus het overwegen waard zijn om geen privilege te bestellen mocht je aan deze zaken storen.
Ik heb de Y twee keer proefgereden inmiddels. Pro en Cons:SoCruelNU schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:01:
[...]
Ik bekijk het als volgt: zoveel mensen zoveel meningen. Er zijn ook reviews die precies het tegenovergestelde van bovenstaande zeggen/aangeven. Iedereen moet voor zichzelf een mening vormen en dat geld ook voor de journalisten. Wat de een mooi vind kan de ander lelijk vinden. Wat de een fijn vind kan de ander niet fijn vinden. Enz., enz..
Dus goed dat je eerste zelf gaat rijden.
Als je de Model Y al hebt gereden, ben ik wel benieuwd naar jouw "head to head"!
+Zeer efficiënt
+Laadnetwerk
+Ruimte en opbergmogelijkheden
+Software
+Prijs
+Laag gewicht (minder MRB)
+Stuurt lekker snel en direct
+Geen onderhoud (buiten banden en interieurfilter)
+Inmiddels redelijk goed dealernetwerk
+Prima materialen en afwerking
+Fraai design achterkant....
-.....Minder fraai design voorkant
-Geen 800-volt technologie
-Imago
Als ik de Zeekr heb proefgereden zal ik m'n bevindingen toevoegen