Wellicht komt het omdat ik zelf uit een eerste gen Volvo P8 kom. verbruik hoog - software brak - systeem super traag, eigenlijk niet bijster veel (leuke) opties. dat ik me wat minder erger aan dat soort zaken. verbruik wacht ik wel op Bjorn bijv, en niet in een regen achtig berg achtig portugal waarbij er legio verschillende mensen in de auto rijden op 1 dag, allemaal even die ruim 600pk willen voelen wat direct invloed heeft op getoonde verbruiken over de dag heen. Let wel : ik ga er gewoon vanuit dat deze auto ook weer 25kW/100km doet, maar dan is hij zuiniger dan mn volvotim.w schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:20:
[...]
Maar sommige zaken die in de reviews worden benoemd zijn toch vrij objectief/feitelijk? Denk aan het hoge gewicht, niet heel efficiënt, software etc.
Nog een paar bevindingen die ik voorbij heb zien komen in de overige reviews:
-De gebruike materialen in het interieur zijn aardig maar niet zo premium als verwacht. Afwerking is dan weer wel op orde. Vind ik voor deze prijsklasse toch jammer.
-In een aantal reviews worden de privilege functies zoals de elektrische deuren en luchtvering niet goed ontvangen. De long range met conventionele vering zou op niet al te ruwe ondergronden beter rijden. Deuren lijken soms niet te werken/gebruikt te moeten worden met een zekere handleiding. Sta je op het moment van het indrukken van de knop net iets te dicht in de buurt dan gaan ze niet open.
Zou voor sommige dus het overwegen waard zijn om geen privilege te bestellen mocht je aan deze zaken storen.
Wat betreft de afwerking: ik heb in de auto gezeten in Ams - ik vond dit prima (Mijn volvo kost ook 65k+)
Over de deuren/vering kan ik weinig zeggen, wellicht is het een kwestie van wennen hoe de deuren werken, de vering moet ik ervaren.
Ik kom dus wellicht ook positief over , maar voor de 3 a 4 punten waar ik de auto primair op heb uitgekozen, die zitten er allemaal in. Uiteraard heb ik de hoop dat Zeekr zn best doet op SW vlak (waar nodig, want de app bijv ziet er al 10x beter uit dan die van Volvo bij launch) maar dit is vooralsnog koffiedik kijken.. de vorige modellen waren niet top lees ik, je kan ook beargumenteren dat deze auto gefaseerd door de EU heen word uitgebracht, SW issues met grote impact moeten gewoon worden gefixed, anders word de auto niet verkocht over een jaar in de UK?
TLDR : mijn keuzes voor de aanschaf zijn bevestigd door de reviews vooralsnog, hoop dat de andere punten ook positief zullen uitvallen
/edit - Kris Rifa zn review net online : YouTube: Zeekr 7X | FULL IN-DEPTH REVIEW waarin je bijv hoort dat het openen van de deuren ook uitgezet kan worden. de deur komt los als je de knop indrukt - de rest kan je zelf doen zoals in de andere versies
[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 14-04-2025 14:47 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld