Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
tim.w schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:20:
[...]

Maar sommige zaken die in de reviews worden benoemd zijn toch vrij objectief/feitelijk? Denk aan het hoge gewicht, niet heel efficiënt, software etc.

Nog een paar bevindingen die ik voorbij heb zien komen in de overige reviews:
-De gebruike materialen in het interieur zijn aardig maar niet zo premium als verwacht. Afwerking is dan weer wel op orde. Vind ik voor deze prijsklasse toch jammer.
-In een aantal reviews worden de privilege functies zoals de elektrische deuren en luchtvering niet goed ontvangen. De long range met conventionele vering zou op niet al te ruwe ondergronden beter rijden. Deuren lijken soms niet te werken/gebruikt te moeten worden met een zekere handleiding. Sta je op het moment van het indrukken van de knop net iets te dicht in de buurt dan gaan ze niet open.
Zou voor sommige dus het overwegen waard zijn om geen privilege te bestellen mocht je aan deze zaken storen.
Wellicht komt het omdat ik zelf uit een eerste gen Volvo P8 kom. verbruik hoog - software brak - systeem super traag, eigenlijk niet bijster veel (leuke) opties. dat ik me wat minder erger aan dat soort zaken. verbruik wacht ik wel op Bjorn bijv, en niet in een regen achtig berg achtig portugal waarbij er legio verschillende mensen in de auto rijden op 1 dag, allemaal even die ruim 600pk willen voelen wat direct invloed heeft op getoonde verbruiken over de dag heen. Let wel : ik ga er gewoon vanuit dat deze auto ook weer 25kW/100km doet, maar dan is hij zuiniger dan mn volvo :D

Wat betreft de afwerking: ik heb in de auto gezeten in Ams - ik vond dit prima (Mijn volvo kost ook 65k+)
Over de deuren/vering kan ik weinig zeggen, wellicht is het een kwestie van wennen hoe de deuren werken, de vering moet ik ervaren.

Ik kom dus wellicht ook positief over , maar voor de 3 a 4 punten waar ik de auto primair op heb uitgekozen, die zitten er allemaal in. Uiteraard heb ik de hoop dat Zeekr zn best doet op SW vlak (waar nodig, want de app bijv ziet er al 10x beter uit dan die van Volvo bij launch) maar dit is vooralsnog koffiedik kijken.. de vorige modellen waren niet top lees ik, je kan ook beargumenteren dat deze auto gefaseerd door de EU heen word uitgebracht, SW issues met grote impact moeten gewoon worden gefixed, anders word de auto niet verkocht over een jaar in de UK?

TLDR : mijn keuzes voor de aanschaf zijn bevestigd door de reviews vooralsnog, hoop dat de andere punten ook positief zullen uitvallen

/edit - Kris Rifa zn review net online : YouTube: Zeekr 7X | FULL IN-DEPTH REVIEW waarin je bijv hoort dat het openen van de deuren ook uitgezet kan worden. de deur komt los als je de knop indrukt - de rest kan je zelf doen zoals in de andere versies

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 14-04-2025 14:47 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 13:40
Deuren lijken soms niet te werken/gebruikt te moeten worden met een zekere handleiding. Sta je op het moment van het indrukken van de knop net iets te dicht in de buurt dan gaan ze niet open.
Zou voor sommige dus het overwegen waard zijn om geen privilege te bestellen mocht je aan deze zaken storen. Kun je deze nu wel of niet handmatig bedienen van buitenaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:12
boxtel schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:47:
Deuren lijken soms niet te werken/gebruikt te moeten worden met een zekere handleiding. Sta je op het moment van het indrukken van de knop net iets te dicht in de buurt dan gaan ze niet open.
Zou voor sommige dus het overwegen waard zijn om geen privilege te bestellen mocht je aan deze zaken storen. Kun je deze nu wel of niet handmatig bedienen van buitenaf ?
ze werken dus altijd ook als je ervoor staat.. dan gaan ze een klein stukje open en moet je van buiten aan de binnenkant van het portier deze verder open trekken. De handle komt er niet uit dus aan de buitenkant heb je geen mogelijkheid om de deur vast te pakken behalve aan het deurframe net waar het raam dan begint.

YouTube: Zeekr 7X test: serieuze concurrent voor de Porsche Macan?

Ik denk dat ik niet het geduld heb om er iedere keer voor te staan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-06 10:15
Hier nog een review van Bright.nl

https://www.bright.nl/nie...-kunnen-wel-inpakken.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:37
@tim.w
Heb je de Xpeng G6 ook al eens getest, ben erg benieuwd hoe die zich naar jouw idee verhoudt tot de Model Y en de Zeekr. Ik heb alleen de oude Y gereden. De nieuwe overweeg ik niet meer zolang Musk grootaandeelhouder is...

Smart #5 Review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:24

Freedive

] Ken sent me _

Net in Zeist even mogen kijken, (niet binnenin) ze zijn nog vies van Portugal maar mooie wagen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:21
Zojuist een Zeekr nieuwsbrief ontvangen. Daarin oa een link naar deze pagina: https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected

Ik zie dat de EV navigatie (die dus rekening houdt met laden onderweg) onderdeel is van de premium service (vanaf 99,- p.jr.). Daar laten ze wel punten liggen tov hun grootste concurent Tesla. Als je daar de sateliet kaarten wil heb je premium nodig maar niet voor de standaard EV- navi die prima werkt. Zou mooi zijn als ze EV-navi (van mijn part laten ze dan de sateliet beelden weg) gewoon standaard maken. Dit is toch wel een stuk functionaliteit die je integraal in je auto wil ipv via een externe App (ivm voorverwarmen, automatisch laadlocatie selecteren etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:53
vanderwolf schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:31:
Zojuist een Zeekr nieuwsbrief ontvangen. Daarin oa een link naar deze pagina: https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected

Ik zie dat de EV navigatie (die dus rekening houdt met laden onderweg) onderdeel is van de premium service (vanaf 99,- p.jr.). Daar laten ze wel punten liggen tov hun grootste concurent Tesla. Als je daar de sateliet kaarten wil heb je premium nodig maar niet voor de standaard EV- navi die prima werkt. Zou mooi zijn als ze EV-navi (van mijn part laten ze dan de sateliet beelden weg) gewoon standaard maken. Dit is toch wel een stuk functionaliteit die je integraal in je auto wil ipv via een externe App (ivm voorverwarmen, automatisch laadlocatie selecteren etc).
Is eerste jaar gratis. Daarna inderdaad hoogstwaarschijnlijk 99e pj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:14
Ik heb in de Nederlandse test nog geen verbruik terug zien komen. Iemand wel iets gezien qua cijfers?
Er is tot op heden geen enkele zuinige Geely auto, dus ben benieuwd of ze echt stappen hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kx22 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:11:
Ik heb in de Nederlandse test nog geen verbruik terug zien komen. Iemand wel iets gezien qua cijfers?
Er is tot op heden geen enkele zuinige Geely auto, dus ben benieuwd of ze echt stappen hebben gezet.
Auto weegt iets van 2400kg. Ze roepen dat 19.9kW gemiddeld per 100km/u te doen is, ik vermoed dat de waarheid wat hoger ligt ondanks zn redelijk goede dragcoefficient

Bijv Polestar p2, 0.278 en de 7x 0.247

Wellicht hebben ze daar meer mee gedaan dan specifiek optimalisatie in de drivetrain/etc

[ Voor 12% gewijzigd door 4v4t4r op 14-04-2025 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:02
Claude schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:46:
Deze review van Nicola Hume (Electrifying) mag je niet missen.
Haha, die functie waarbij de passagier achterin de voorstoel zelf kan verstellen! Ik moet toegeven, de eerste keer zou ik waarschijnlijk ook hard lachen, vooral omdat de persoon voorin de stoel zelf niet meer terug kan zetten. Maar als je kinderen hebt, hoop ik toch echt dat je deze optie ook kunt uitschakelen of overrulen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKVwPITSR9RMGlcr5Xds06SovcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V0VoqZ6oE5OKtp6XgHoqB3x1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:22
Dit lijkt ook ineens anders/duurder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LT3g3Bvb3Oq8CqlET08KcjaFYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcG3GRidIdtGgU5JitwmV96N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:18
Bij mijn bestelling zat dat inbegrepen en kon je niet aanvinken. En dit stond er toen:

Premium Connected Services (99 EUR/ year). Free for 1 year
0 EUR BTW 0EUR

Misschien dat er al opties extra kosten?

[ Voor 3% gewijzigd door mvrooij op 14-04-2025 20:58 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Vreemd.. Zo stond het eind januari in de brochure.

Maar herinner mij ook 1 jaar voor 99e.

Hebben ze het nu gesplitst ofzo? Of is de eerste de connected companion?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hte7mVF4JyKZh04k8pUIFUCcO-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BwGDtVk9h2xmdSntoWJsNpb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Ruben_sim op 14-04-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ander onderwerp : Bestaat zoiets ook voor de zeekr?!

https://www.facebook.com/share/r/16HCCaxaXZ/

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben_sim op 14-04-2025 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Wat is hier mis gegaan; driehoek raampje vergeten te blinderen, iig anders dan het raam van de portier.
Gaan ze dit nog fixen? Ben bang van niet. Van buiten ziet het er op dit beeld wel oké uit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTBdKg7vDlFYgaFijUaDmaXHyno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rekIEbDXYdRlznSqq3PKqo5t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ldA5iCURX5oNN5cNUpCUoQMg1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJkzcHLiOy3lyJ6ijnIQiXDd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben_sim op 14-04-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Ik laat die raampjes tinten, net als voor. Heel licht wat toelaatbaar is maar een bak aan warmte tegenhoudt. Bij de P2 ook gedaan 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
Ik zie op de eerder door mij genoemde url onderstaand bedrag en in de configurator was het destijds idd aangevinkt tegen 0,-. Kan mij niet herinneren dat er destijds vanaf 99,- stond..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5LZAtj6Ff5030hyKEaUAf8pvz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRUZ60vepQYO8X8m1slWXSCo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door vanderwolf op 15-04-2025 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-06 09:26
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar volg deze threat al even aangezien ik zelf begin deze maand de Zeekr 7x LR Black Onyx heb besteld. Leverdatum die ik voor nu heb gekregen is 30-6, ben erg benieuwd naar de eerste rij ervaringen van de mensen die proef gaan rijden. Ik heb hem vanuit website en reviews besteld wat ik overigens met al mijn lease wagens tot nu heb gedaan (10+), nooit spijt gehad dus hopelijk nu ook niet ;)

De optie premium connected package zat er toen voor 1 jaar gratis bij daarna 99,- zoals ook op de order van LM staat.

Gr.
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Veel reviews bekeken gisteren. Ik merk dat de Duiters heel erg balen dat hij niet eerder naar Duitsland komt, die zijn er zeer over te spreken. Het verschil met bijv. de Q6 E-tron is erg groot terwijl die 30/40k meer kost compleet.
Enkel in NL zijn de reviews erg matig.. neem die ook niet te serieus als mensen zo weinig tijd nemen Had daar wel wat meer van verwacht helaas.

Conclusie is en blijft dat je veel "premium" krijgt voor een nette prijs. Ik ga 28ste rijden, moet het toch zelf ervaren. Ik vergelijk hem puur met mijn Volvo XC40 P8 die in 2020 ook 65k heeft gekost. Ik verwacht er dan ook erg veel van in vergelijking met deze.

Software is wel een dingetje, wel is duidelijk vermeld dat de software in de test auto's nog in BETA is maarja ze moeten opschieten willen ze dit in Mei bij de eerste leveringen in orde hebben natuurlijk. Ben benieuwd.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 11:56
Klopt inderdaad @mvrooij , ik vond de reviews van e-drivers.com en AutoWeek ook wel erg tegenvallen. Die van Autovisie, Snelladen en de geschreven review van Bright wat meer in balans.

Qua software vond ik vooral de review van Kris Riga interessant. Die heeft namelijk een week later in Oslo nog gereden en had toen nieuwe updates, waar ie al direct een verschil merkte. Naast diverse foutmeldingen, ook bijvoorbeeld de rijmodusknop die dus meer doet dan enkel het vermogen veranderen (daar waren wat opmerkingen over). Je mag dus hopen dat ze de diverse reviews doornemen en nog wijzigingen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:15
mvrooij schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:11:
Veel reviews bekeken gisteren. Ik merk dat de Duiters heel erg balen dat hij niet eerder naar Duitsland komt, die zijn er zeer over te spreken. Het verschil met bijv. de Q6 E-tron is erg groot terwijl die 30/40k meer kost compleet.
Enkel in NL zijn de reviews erg matig.. neem die ook niet te serieus als mensen zo weinig tijd nemen Had daar wel wat meer van verwacht helaas.

Conclusie is en blijft dat je veel "premium" krijgt voor een nette prijs. Ik ga 28ste rijden, moet het toch zelf ervaren. Ik vergelijk hem puur met mijn Volvo XC40 P8 die in 2020 ook 65k heeft gekost. Ik verwacht er dan ook erg veel van in vergelijking met deze.

Software is wel een dingetje, wel is duidelijk vermeld dat de software in de test auto's nog in BETA is maarja ze moeten opschieten willen ze dit in Mei bij de eerste leveringen in orde hebben natuurlijk. Ben benieuwd.
Ik heb proefgereden in de A6 en Q6 en qua ruimte is dat zeker voor de achterpassagiers inleveren ten opzichte van de Enyaq die ik nu heb, deze Zeekr 7x heeft aan ruimte geen gebrek. Blijft bijzonder dat ik voor een Audi met een aantal 'verplichte' opties al snel aan de 70-75k zit, en die zou dan qua luxe en pk's vergelijkbaar zijn met een 7x LR, maar dan wel 20k meer betalen. Ik was qua interieur ook niet overtuigd qua onderste deurpanelen van hard plastic, maar ook de middenconsole met een overdaad aan pianolak was niet per se iets waar ik enthousiast van wordt. Qua interieur vind ik denk ik de Smart #5 Brabus het mooiste, maar daar moet ik echt enorm wennen aan de buitenkant. Met een beetje fantasie maak je daar een soort electrische G Klasse van, wel technisch ook dezelfe auto als de Zeekr 7x, alleen ben ik dan benieuwd waar bij die auto de software vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
St3ve-0 schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:37:
[...]

Haha, die functie waarbij de passagier achterin de voorstoel zelf kan verstellen! Ik moet toegeven, de eerste keer zou ik waarschijnlijk ook hard lachen, vooral omdat de persoon voorin de stoel zelf niet meer terug kan zetten. Maar als je kinderen hebt, hoop ik toch echt dat je deze optie ook kunt uitschakelen of overrulen.

[Afbeelding]
Op de 001 is dat uit te schakelen door het kinderslot te activeren op het rechter achterportier. Mijn dochter vond het ook al erg leuk om mijn vrouw daarmee te plagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JustTrying schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:27:
[...]

Ik heb proefgereden in de A6 en Q6 en qua ruimte is dat zeker voor de achterpassagiers inleveren ten opzichte van de Enyaq die ik nu heb, deze Zeekr 7x heeft aan ruimte geen gebrek. Blijft bijzonder dat ik voor een Audi met een aantal 'verplichte' opties al snel aan de 70-75k zit, en die zou dan qua luxe en pk's vergelijkbaar zijn met een 7x LR, maar dan wel 20k meer betalen. Ik was qua interieur ook niet overtuigd qua onderste deurpanelen van hard plastic, maar ook de middenconsole met een overdaad aan pianolak was niet per se iets waar ik enthousiast van wordt. Qua interieur vind ik denk ik de Smart #5 Brabus het mooiste, maar daar moet ik echt enorm wennen aan de buitenkant. Met een beetje fantasie maak je daar een soort electrische G Klasse van, wel technisch ook dezelfe auto als de Zeekr 7x, alleen ben ik dan benieuwd waar bij die auto de software vandaan komt.
Ik heb er wel in gezeten (q6) maar niet proefgereden omdat ik eigenlijk al niet overtuigd was van het interieur. Ik vond hem dit niet "waard".

Na veel nadenken en rekenen was het voor mij bijna een no brainer om voor de 7x te gaan zakelijk. Bijtelling voordeel en alle opties voor 64k is en blijft gewoon absurd tegenover BMW, Mercedes en Audi. En misschien mag je dit niet zo direct vergelijken, maar toch doe ik dat wel. Daarom ben ik erg benieuwd naar de proefrit en hoe ik het "premium" gevoel ervaar.

Voor mijn vriendin gaan we waarschijnlijk voor een X1 of iX1, ben ik ook wel erg over te spreken maar is voor mij zelf gewoon weg te klein.

Smart #5 vind van binnen leuk maar van buiten echt niet mijn type auto dus voor mij zeker geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
Ik ben even kwijt welke Duitse review dit aangaf (was een review van meer dan 1 uur), maar hier werd aangegeven dat in dat voorbeeld in de navigatiesoftware er een knop zit om je verbale feedback tijdens het rijden te geven aan Zeekr, wat direct terecht komt bij de developers. Hij testte dit en leek te werken, dus als Zeekr goed om gaat met deze feedback kunnen ze snel ervaringen, bugs en tips van ons als gebruikers oppakken. Klinkt in ieder geval erg hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
kingknoest schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:45:
Ik ben even kwijt welke Duitse review dit aangaf (was een review van meer dan 1 uur), maar hier werd aangegeven dat in dat voorbeeld in de navigatiesoftware er een knop zit om je verbale feedback tijdens het rijden te geven aan Zeekr, wat direct terecht komt bij de developers. Hij testte dit en leek te werken, dus als Zeekr goed om gaat met deze feedback kunnen ze snel ervaringen, bugs en tips van ons als gebruikers oppakken. Klinkt in ieder geval erg hoopgevend.
Klopt dat je inderdaad op die manier feedback kan sturen naar Zeekr. Ik meen dat deze app begin dit jaar beschikbaar is gesteld voor 001-rijders en een week of 2 geleden is er een eerste update gekomen naar aanleiding van alle feedback die ingestuurd is. Ook daar zie je dus dat er wel geluisterd wordt, maar dat het tempo van releasen wel vrij laag ligt. Het is in de basis echt een veel betere navigatie-app als die nu ingebouwd is in de 001, dus hopelijk wordt het snel de standaard navigatie. Tot die tijd gebruik ik toch vooral Google Maps via Android Auto (en misschien daarna ook wel, want dat werkt gewoon top).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Niet teveel hopen. Zeekr had eerst ook een online builders platform waar feedback gegeven kon worden. Dat verdween al snel in de app en van al die feedback heb ik nog niets terug gezien in onze X. Misschien bij de volgende update. Daar wordt het hoog tijd voor, want de laatste update is alweer even geleden.

Edit: blijkbaar voor de 001 dus wel...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Het klinkt alsof, wat tevens een aanname is, dat elk model zijn eigen developers heeft. Als er wel zaken voor de 001 zijn gefixt en niet voor de X zou dat zomaar kunnen. De 7X heeft toch weer een andere softwarebasis, dus zou ook niet geheel onlogisch zijn.

Maar goed, ik had de ervaring van X en 001 rijders ook al vernomen dat de OTA's niet snel elkaar opvolgen en dat het tegen is gevallen. Dus ik snap de gedachte, maar ik benader het maar glas halfvol in deze. Vraag het me over 6 maanden nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:35
Goedemorgen allen!

Ik heb een aantal reviews bekeken en met name die van Autogefühl vond ik zijn opmerkingen bijzonder over de wegligging van de Privilege met luchtvering. Hij kon het maar moeilijk een naam geven maar ik denk dat de auto klaarblijkelijk wat 'deint' waardoor wagenziekte voor passagiers op de loer ligt. Hebben jullie dit anders begrepen? Bijzonder is wel dat bij andere reviews de wegligging van de Privilege weer als direct/responsive wordt bestempeld, totaal verschillend dus.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
M13z1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:24:
Goedemorgen allen!

Ik heb een aantal reviews bekeken en met name die van Autogefühl vond ik zijn opmerkingen bijzonder over de wegligging van de Privilege met luchtvering. Hij kon het maar moeilijk een naam geven maar ik denk dat de auto klaarblijkelijk wat 'deint' waardoor wagenziekte voor passagiers op de loer ligt. Hebben jullie dit anders begrepen? Bijzonder is wel dat bij andere reviews de wegligging van de Privilege weer als direct/responsive wordt bestempeld, totaal verschillend dus.
Mijn conclusie als ik alle reviews beetje bekijk dat je het echt zelf moet ervaren. Daarom ben ik erg benieuwd naar mijn proefrit de 28ste. Ook benieuwd naar de ervaringen van de mensen hier die ook een proefrit gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:39
M13z1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:24:
Goedemorgen allen!

Heeft iemand naast Autogefuhl meer reviews gevonden waarin de LR met standaardonderstel ook wordt getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Heeft iemand naast Autogefuhl meer reviews gevonden waarin de LR met standaardonderstel ook wordt getest?
Aan het einde van de review rijdt hij met een LR met standaard onderstel die hij kort bespreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

M13z1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:40:
[...]

Aan het einde van de review rijdt hij met een LR met standaard onderstel die hij kort bespreekt.
Ik vermoed dat @Mitchigan dat al had gezien aangezien hij vraagt om reviews NAAST Autogefuhl.

Ik ben tot nu toe alleen nog maar reviews met de privilege tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:39
PaT schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:51:
[...]

Ik vermoed dat @Mitchigan dat al had gezien aangezien hij vraagt om reviews NAAST Autogefuhl.

Ik ben tot nu toe alleen nog maar reviews met de privilege tegen gekomen.
Klopt, verder zie ik er ook geen reviews over. Ben daar voornamelijk benieuwd naar ivm bestelling LR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
@Mitchigan
Excuses, verkeerd ingeschat. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door M13z1 op 15-04-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ja klopt, er was wel een LR beschikbaar, maar die is niet gebruikt voor de reviews (behalve door Thomas van Autotgefull). Wat me opviel, is dat de reviews behoorlijk strak geregisseerd waren, vooral qua route die gereden moest worden. Je had de LR waarschijnlijk alleen kunnen rijden als je er zelf om had gevraagd. Als ik naar de Nederlandse reviews kijk, krijg ik niet echt de indruk dat er veel nieuwsgierigheid was om de LR ook even mee te pakken.

Heeft iemand die een 7x besteld heeft met trekhaak ook bericht gehad voor levering eind Mei of is dit zoals eerder beschreven nog steeds eind Juni?

[ Voor 3% gewijzigd door bullseye1977 op 15-04-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
Mijne is met trekhaak en inderdaad 30-6 voor nu als aflevering. Deze is wel pas begin deze maand besteld dus wellicht dat eerdere orders ook eerder zijn met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
NickdR schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:41:
Mijne is met trekhaak en inderdaad 30-6 voor nu als aflevering. Deze is wel pas begin deze maand besteld dus wellicht dat eerdere orders ook eerder zijn met trekhaak.
Ben je gebeld voor deze aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14:46
bullseye1977 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:28:
Ja klopt, er was wel een LR beschikbaar, maar die is niet gebruikt voor de reviews (behalve door Thomas van Autotgefull). Wat me opviel, is dat de reviews behoorlijk strak geregisseerd waren, vooral qua route die gereden moest worden. Je had de LR waarschijnlijk alleen kunnen rijden als je er zelf om had gevraagd. Als ik naar de Nederlandse reviews kijk, krijg ik niet echt de indruk dat er veel nieuwsgierigheid was om de LR ook even mee te pakken.

Heeft iemand die een 7x besteld heeft met trekhaak ook bericht gehad voor levering eind Mei of is dit zoals eerder beschreven nog steeds eind Juni?
Begin maart besteld (direct bij Zeekr) met trekhaak. Nog niks vernomen over een eventuele lever datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 14:46
NickdR schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:41:
Is deze datum door Zeekr met jouw persoonlijk gedeeld? Ik heb begin maart besteld en ik heb nog niks vernomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij

Zoals hier al vermeld is mij afgelopen vrijdag verteld door de verkoper dat de gene met trekhaak pas bij de volgende batch zitten (Juni). Dit doordat deze nog niet beschikbaar waren en ze de mensen niet terug willen laten komen. Dubbel werk voor Zeekr en voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
bullseye1977 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:46:
[...]

Ben je gebeld voor deze aflevering?
Nee, is een indicatie dus kan ook zeker nog later worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickdR
SoCruelNU schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:53:
[...]

Is deze datum door Zeekr met jouw persoonlijk gedeeld? Ik heb begin maart besteld en ik heb nog niks vernomen!
Deze is door Zeekr A'dam doorgegeven aan de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ik lees dat er andere verwachtingen waren mbt de drive mode. De knop veranderd alleen de gas response (en hoeveelheid vermogen?)

Wat hadden jullie nog meer verwacht? Gevoeligheid stuur bv?

En zijn dit dingen die je niet afzonderlijk kan instellen?

Ps. Rij nu kia electrisch en volgens mij is de mode selector daar ook alleen gas response

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Ruben_sim schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:46:
Ik lees dat er andere verwachtingen waren mbt de drive mode. De knop veranderd alleen de gas response (en hoeveelheid vermogen?)

Wat hadden jullie nog meer verwacht? Gevoeligheid stuur bv?

En zijn dit dingen die je niet afzonderlijk kan instellen?

Ps. Rij nu kia electrisch en volgens mij is de mode selector daar ook alleen gas response
In de review van Kris waarin hij de 7X in Noorwegen een aantal uur achter elkaar heeft gereden, werd aangegeven dat er al een update is geweest tov de software in Portugal, waarbij de mode selector al meer deed dan enkel de accelaratie bepalen. Dat was ook een punt dat een aantal andere reviewers aankaarten dat ze dat een gemiste kans vonden, welke ze dan al snel lijken op te lossen voordat wij gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qube2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 11:25
Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje met veel interesse. Ik heb ondertussen de LR Onyx Black besteld.

Ik was net als Mitchigan benieuwd hoe de LR rijdt. Ik heb ondertussen een proefrit gepland staan
maar het blijkt dat je alleen maar in de Privilege kan rijden. Ik dacht dat ik de witte LR op NL kenteken
had zien staan. Waarschijnlijk verkeerd gezien.

Dus wel opletten dat je alleen in de Privilege kan proefrijden of hebben jullie de bevestiging ontvangen dat je in de LR kon proefrijden.

John

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:33

Ik heb een afspraak voor 22 mei. LR met trekhaak.
Kan zomaar zijn dat ik later nog eens terug moet om de trekhaak te laten plaatsen, begreep dat niet helemaal... maar dat heb ik er wel voor over (mocht dat indd. zo zijn) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Dit is ook een goede review wel in het Duits maar hij gaat verder in op de navigatie app YouTube: Zeekr 7x: Ignorieren wir einfach die BRUTALE Preis-Leistung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
qube2 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:06:
Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje met veel interesse. Ik heb ondertussen de LR Onyx Black besteld.

Ik was net als Mitchigan benieuwd hoe de LR rijdt. Ik heb ondertussen een proefrit gepland staan
maar het blijkt dat je alleen maar in de Privilege kan rijden. Ik dacht dat ik de witte LR op NL kenteken
had zien staan. Waarschijnlijk verkeerd gezien.

Dus wel opletten dat je alleen in de Privilege kan proefrijden of hebben jullie de bevestiging ontvangen dat je in de LR kon proefrijden.

John
Dat is wel apart. Ik kon kiezen uit de witte LR of de grijze P.

Misschien hebben die journalisten de witte LR gesloopt 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
bullseye1977 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:49:
dit is ok een goede review wel in het Duits maar hij gaat verder in op de navigatie app YouTube: Zeekr 7x: Ignorieren wir einfach die BRUTALE Preis-Leistung?
Nice ga ik kijken.
Valt mij op dat er veel interesse is in Duitsland, bijna 60k views tov 9k voor autoweek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:49:
dit is ok een goede review wel in het Duits maar hij gaat verder in op de navigatie app YouTube: Zeekr 7x: Ignorieren wir einfach die BRUTALE Preis-Leistung?
Hele fijne review! Geeft netjes alles weer zowel positief als dingen die hij minder vind.
Fijn om te zien dat de navigatie al een update heeft gehad.
Toen ik in A'dam was en naar Milaan navigeerde gaf hij geen laadstops op maar liet alleen zien tot waar je bereik had. Nu laad hij zien dat hij netjes stops inplanned onderweg : YouTube: Zeekr 7x: Ignorieren wir einfach die BRUTALE Preis-Leistung?

Hij geeft wel aan dat hij laadpaal data mist (hoeveel/welke snelheid) en ik heb in een ander filmpje uit China gezien dat die data er wel was. Word leuk om te zien of dit komende periode hier word uiterolt ook zodat we actief kunnen zien wat er steeds verbeterd word (version control is bij volvo wel leuk om te lezen steeds wat er aan OTA updates komt, hoop dat ze dat hier ook doen)

[ Voor 25% gewijzigd door 4v4t4r op 15-04-2025 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
Inmiddels zijn ook de eerste video’s van de 7GT verschenen

[ Voor 22% gewijzigd door tim.w op 15-04-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
tim.w schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:05:

[YouTube: Zeekr 7GT - Still Want That Cross Turismo?]
Ja geweldige auto om te zien.. wanneer ze nu beide bij de dealer zouden staan dan weet ik niet zeekr of ik voor de 7x zou zijn gegaan. Deze gaat iets goedkoper worden dan de 7x denk ik zo. Verder veel dezelfde techniek als de 7x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying

Ja inderdaad in China een stukje goedkoper dan de 7x, dus dat zal in Europa dan ook wel zo zijn. Helaas nog geen info over Europeese prijzen of datum waarop deze te bestellen is, had ik eigenlijk wel verwacht al direct bij lancering, maar wellicht komt dat nog in de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Grappig dat 20” onder de GT wel 22” lijkt. Toffe wagen (ook in het wit) alleen weet niet of ik me over dat interieur heen kan zetten (persoonlijk I know). Specs wel nice qua range en 0-100 en ook lijkt het wat sportiever allemaal vs de 7X. Hopelijk snel meer EU info (maar wellicht wachten ze nog wel even ivm de 7X). Eerst maar eens even flink rijden met de 7X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:14
JustTrying schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:05:
[...]

Ja inderdaad in China een stukje goedkoper dan de 7x, dus dat zal in Europa dan ook wel zo zijn. Helaas nog geen info over Europeese prijzen of datum waarop deze te bestellen is, had ik eigenlijk wel verwacht al direct bij lancering, maar wellicht komt dat nog in de komende dagen.
30.000 yuan goedkoper.
Denk dat ze in NL voor 46-48k vanaf gaan.
Ik vind dat mosgroene kleur wel heel gaaf. Hopelijk krijgen we in NL ook interieurkleuren. Vind dat geheel zwart in de 7x te saai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij

Goed om te zien dat ze vanaf nu dezelfde software gaan doorzetten. Gunstig voor de ontwikkeling.

De 001 en X hebben andere software toch, of heb ik dit mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38
Gave auto de 7GT als je meer sportief coupé achtige auto wil. Zeekr is goed bezig!

Ben blij met de bestelling 7x, zeker ook na al reviews. Ben erg benieuwd naar advanced sound system, schijnt goed te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
Ik kijk ook erg uit naar de 7x die ik nu in bestelling heb, maar de 7GT is absoluut een mooie wagen. Ook qua kofferbakruimte komen ze overeen (beide 539 liter), mogelijk betere actieradius en ook goedkoper dan de 7x. Mochten ze allebei nu beschikbaar zijn lijkt mij dat een moeilijke keuze. Echter denk ik dat het krap wordt om dit jaar op kenteken te zetten, wat qua bijtelling dan weer minder voordelig is aangezien dan alles 22% wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Ze mikken op Q4 dit jaar nog met de GT. Op de internationale website kun je alle kleuren (9) en interieur combinaties (4) zien.

Groen met zwarte velgen 🤤
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNITl1OH2_RUvREOdwhsEr0RCBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JNsOwC8ZjR0CBNe7bdxbIfwc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
deze review laat wat meer zien qua opties met assistentsysteem etc. ook wel leuk om even te zien.

YouTube: Assistenzsysteme im Zeekr 7X im Test: Level 2 Fahren | HUD | Bedienu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
iRenik schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:19:
Ze mikken op Q4 dit jaar nog met de GT. Op de internationale website kun je alle kleuren (9) en interieur combinaties (4) zien.

[Afbeelding]
Als mijn 7x bevalt dan misschien nog een GT erbij voor mijn vriendin :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
iRenik schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:19:

[Afbeelding]
Waar heb je gevonden dat ze de auto nog in Q4 bij ons willen hebben? Ik kan alleen vinden dat ze in China al beginnen met uitleveren vanaf 20 april.

Op de global site kan kiezen voor lokatie = China, dan kan ik idd de kleuren kiezen wanneer ik hiet wat naar beneden scroll : https://www.zeekrlife.com/zh-cn/zeekr007GT .. het interieur is in tegenstelling tot de 7x op het rood na bijna allemaal in lichte tinten, wel mooi! De 360 view van het interieur kun je daar ook kiezen, kun je meteen zien hoe de stoelen en de achterbank eruit zien.. nice! Paars en wit, optie 3, lijkt meer oranje ipv paars en begint op het Polestar 4 interieur te lijken zo..

Je kunt daar in combinatie met alle kleuren ook een volledig zwart dak kiezen en inderdaad een hele grote keuze aan velgen. Denk dat ze nu bij Zeekr aan het bedenken zijn welke configuraties op de boot naar Europa komen..

Wat ik wel zien in de configurator dat de allersnelste versie ook de kleine accu heeft, en alleen de long range de grotere accu : https://www.zeekrlife.com/zh-cn/config?modelInfoId=9, best apart.

[ Voor 41% gewijzigd door JustTrying op 16-04-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Heeft iemand weet van het grote diepe middeconsole of dit gekoeld is ja of nee? En dan bedoel ik niet de aftermarket koelkast, maar of deze ruimte mee gekoeld (of verwarmd) wordt? Ga uit van niet, maar zou mooi zijn van wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mvrooij schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:23:

De 001 en X hebben andere software toch, of heb ik dit mis?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
rare vraag wellicht - maar weet iemand de dimensies van de binnenkant van de kofferbak? Kan het nog niet vinden zelf. Ik heb bijv een weegschaal voor paarden die ik er wellicht soms in wil - maar dat ding is ongeveer 1 bij 1 meter. Qua breedte gaat het wel lukken, ik vermoed dat qua diepte het wellicht net een issue gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
kingknoest schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:52:
Heeft iemand weet van het grote diepe middeconsole of dit gekoeld is ja of nee? En dan bedoel ik niet de aftermarket koelkast, maar of deze ruimte mee gekoeld (of verwarmd) wordt? Ga uit van niet, maar zou mooi zijn van wel...
Nee, niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:39
4v4t4r schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:28:
rare vraag wellicht - maar weet iemand de dimensies van de binnenkant van de kofferbak? Kan het nog niet vinden zelf. Ik heb bijv een weegschaal voor paarden die ik er wellicht soms in wil - maar dat ding is ongeveer 1 bij 1 meter. Qua breedte gaat het wel lukken, ik vermoed dat qua diepte het wellicht net een issue gaat zijn.
Autogefuel meet dat in zijn video altijd met de duimstok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M13z1
Vanmorgen even in Zeist geweest, het wemelt daar inmiddels van de X7's aan de achterzijde, ik denk dat er zo maar 7 of 8 exemplaren stonden in diverse kleuren en uitvoeringen. Met de uiterst vriendelijke verkoper even 10 minuten in de auto gezeten, prima plek, stoelen zitten echt lekker, mooie materialen en eindeloze mogelijkheden voor instellingen van bijna alles. De automatische deuren vond ik prima werken in eerste aanzet, fijne plek om in te zitten. Ik heb mijn keuze wel gemaakt hoewel ik de proefrit pas op 6 mei heb maar niet te laat wil zijn om alle pakketten binnen te hengelen.

Wat mij opviel; uiterst vriendelijke verkoper en de stilte in de showroom. Je kon werkelijk een kanon afsteken. Plaatje bij het praatje;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqb78ZAwiicsmFrvJrjWKUNWJdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vx0WOJPmFtOGX6XylvOyTRFv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjmDWDHD20cOzxfiaAPyj0OCKsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRxwM7Ybrx0Sbs0qNmj9f1wM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NayGN2AlUZ1hkUgKEPRCiTanE2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXXJyivOhy7JcfEsNgJkhGwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-N3IRiMaCu4QAWdKaG75Oi0EV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PmNzGCW8592a7dx8jGHydE4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcd-nPIsrJWUmpqZkOfIliZM42s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9lc2UoWl7DGGP3OX5Q9qV81.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6viYzE_xJpGwWQcjllgguY8G0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgsrQZBxaUHc8NkifkhlvMAE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door M13z1 op 16-04-2025 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

M13z1 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:57:
Vanmorgen even in Zeist geweest, het wemelt daar inmiddels van de X7's aan de achterzijde, ik denk dat er zo maar 7 of 8 exemplaren stonden in diverse kleuren en uitvoeringen. Met de uiterst vriendelijke verkoper even 10 minuten in de auto gezeten, prima plek, stoelen zitten echt lekker, mooie materialen en eindeloze mogelijkheden voor instellingen van bijna alles. De automatische deuren vond ik prima werken in eerste aanzet, fijne plek om in te zitten. Ik heb mijn keuze wel gemaakt hoewel ik de proefrit pas op 6 mei heb maar niet te laat wil zijn om alle pakketten binnen te hengelen.

Wat mij opviel; uiterst vriendelijke verkoper en de stilte in de showroom. Je kon werkelijk een kanon afsteken. Ik zal proberen zo nog een foto bij te voegen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er hangt inderdaad een bijzonder sfeertje in de showroom in Zeist. Toen wij er waren stonden er ook maar 4 of 5 auto's dus zoveel hadden ze ook niet te showen. Dat komt natuurlijk heel anders over dan een volgepropte Volvo/Audi/BMW showroom met tig modellen. En dus automatisch minder klanten en dus rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:06
M13z1 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:57:

Wat mij opviel; uiterst vriendelijke verkoper en de stilte in de showroom. Je kon werkelijk een kanon afsteken. Plaatje bij het praatje;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! En op Michelin-sport banden! Blij met de switch naar groen. Echt heel vet op de foto’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05
JustTrying schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:36:
[...]

Waar heb je gevonden dat ze de auto nog in Q4 bij ons willen hebben? Ik kan alleen vinden dat ze in China al beginnen met uitleveren vanaf 20 april.

Op de global site kan kiezen voor lokatie = China, dan kan ik idd de kleuren kiezen wanneer ik hiet wat naar beneden scroll : https://www.zeekrlife.com/zh-cn/zeekr007GT .. het interieur is in tegenstelling tot de 7x op het rood na bijna allemaal in lichte tinten, wel mooi! De 360 view van het interieur kun je daar ook kiezen, kun je meteen zien hoe de stoelen en de achterbank eruit zien.. nice! Paars en wit, optie 3, lijkt meer oranje ipv paars en begint op het Polestar 4 interieur te lijken zo..

Je kunt daar in combinatie met alle kleuren ook een volledig zwart dak kiezen en inderdaad een hele grote keuze aan velgen. Denk dat ze nu bij Zeekr aan het bedenken zijn welke configuraties op de boot naar Europa komen..

Wat ik wel zien in de configurator dat de allersnelste versie ook de kleine accu heeft, en alleen de long range de grotere accu : https://www.zeekrlife.com/zh-cn/config?modelInfoId=9, best apart.
Als je deze versie selecteert, kun je eronder het grotere accupakket kiezen. De 0-100 gaat dan ook van 3.8 naar 2.95 seconden.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:01
Volgens mij zag je de feedback feature in deze uitgebreide review goed getoond:
YouTube: Zeekr 7x: Ignorieren wir einfach die BRUTALE Preis-Leistung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Zie wel meerdere reviewers van de 7x aangeven dat de one pedal brake wel iets agressiever zou mogen afremmen. Mijn Mustang remt ook behoorlijk agressief af en komt zeer snel tot volkomen stilstand. Ik hoop dat ze bij de 7x ook met een agressievere optie komen.
En het feit dat met het toevoegen of zoeken naar laders, je geen detail (totaal vs vrije laders, laadsnelheid etc) te zien krijgt is echt een minpunt. Maar daar gebruik ik dan wel voor Google Maps voor icm Android Auto. Ik heb trouwens geen 1 reviewer Android Auto of Apple CarPlay laten zien op het scherm van de 7x. Ook hoor en zie je weinig over de geluidsinstallatie.

[ Voor 24% gewijzigd door WizzyBrown op 16-04-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
WizzyBrown schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:53:
Ook hoor en zie je weinig over de geluidsinstallatie.
In de video van Autogefühl gaan ze er wel op in, en vinden ze het ok maar werd het Yamaha systeem uit de 001 als beter ingeschat. En hier is een video van 8 minuten door een Spaanse journalist waarin veel wordt doorgenomen, maar werd daar niet erg wijs van 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Wel vet dat je in de GT bij 2 interieur opties ook gekleurde riemen krijgt. Rood of Geelgoud (lijkt op Polestar kleur). Hemelbekleding is bij 1 optie ook wat lichter van kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUoCviGtKUfU35URijIliVvCriI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7PCCcIXf91OlA2YPGZCW3gM3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl_9H2Qd7RF79hkwRhDja6K4-FQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Y9S43f6PugUnUa3qHwTeKQ2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFFvlqIBPBDkjnz0UldBeHMya1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vIbm6rjMszZgaA9Grnriokli.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEKt_AfsW9OwhwmQ5UQy8NpToG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dz2XSMYyvl8sp0Q74HqHs2Qh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 23:06
WizzyBrown schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:53:
Zie wel meerdere reviewers van de 7x aangeven dat de one pedal brake wel iets agressiever zou mogen afremmen. Mijn Mustang remt ook behoorlijk agressief af en komt zeer snel tot volkomen stilstand. Ik hoop dat ze bij de 7x ook met een agressievere optie komen.
En het feit dat met het toevoegen of zoeken naar laders, je geen detail (totaal vs vrije laders, laadsnelheid etc) te zien krijgt is echt een minpunt. Maar daar gebruik ik dan wel voor Google Maps voor icm Android Auto. Ik heb trouwens geen 1 reviewer Android Auto of Apple CarPlay laten zien op het scherm van de 7x. Ook hoor en zie je weinig over de geluidsinstallatie.
Heb toen de Zeekr 7X wit in de showroom in Amsterdam qua geluid uitgetest. Was wel echt dik geluid, en dat was de kaalste versie met de minste speakers erin. Heb zelf de snelste zeekr besteld met de meeste boxen. Ben super benieuwd, kan alleen maar overtreffen.

Fyi: Ik heb 5 jaar TM3 performance gereden en vond de Zeekr erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
iRenik schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:50:
Wel vet dat je in de GT bij 2 interieur opties ook gekleurde riemen krijgt. Rood of Geelgoud (lijkt op Polestar kleur). Hemelbekleding is bij 1 optie ook wat lichter van kleur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is maar de vraag of dat ook naar de Europese versies komt. De 001 kun je ook heel anders configureren in China (ook al voor de facelift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Wutroe schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:54:
[...]

Het is maar de vraag of dat ook naar de Europese versies komt. De 001 kun je ook heel anders configureren in China (ook al voor de facelift).
wellicht later inderdaad. Ik heb op dit moment erg het gevoel dat ze proberen zoveel mogelijk te standaardiseren, 3 modellen - eigenlijk weinig additionele opties behalve trekhaak/velgen/kleur - maakt het proces om te maken/shippen veel makkelijker. Ze kunnen theoretisch gewoon autos blijven maken en deze kant op sturen zonder order zelfs. verkopen toch wel in die configuraties want geen keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:00:
[...]

wellicht later inderdaad. Ik heb op dit moment erg het gevoel dat ze proberen zoveel mogelijk te standaardiseren, 3 modellen - eigenlijk weinig additionele opties behalve trekhaak/velgen/kleur - maakt het proces om te maken/shippen veel makkelijker. Ze kunnen theoretisch gewoon autos blijven maken en deze kant op sturen zonder order zelfs. verkopen toch wel in die configuraties want geen keuzes.
Precies ik denk zelf persoonlijk dat er qua opties in NL niet veel zal veranderen komende jaren totdat het merk groter gaat worden in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mijn gevoel is zo dubbel op het moment als ik hoor dat er al afleveringen geplanned staan en de mijne pas in december mag worden afgeleverd :D Aan de andere kant zijn er ondertussen meer gebruikerservaringen, feedback gedeeld en hopelijk wat kinderziektes in de SW aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:59
jswinkels schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:50:
Op basis van de reviews begin ik me wel af te vragen of ik toch niet naar de LR moet gaan ipv de privilege. Ik had de privilege besteld, maar de leasemaatschappij moet nog wat checks doen. Ik heb dus nog de mogelijkheid om te switchen.

Nadelige elementen uit de reviews mbt privilege, die mij doen twijfelen:
- 'boot' gevoel. Dit vond ik bij de BYD Sealion ook erg vervelend
- elektrische deuren zijn traag en zwaar om handmatig te openen / sluiten

Volgende week vrijdag heb ik een proefrit gepland staan, ga een en ander dan zelf ervaren.
Denken jullie dat het 'boot' gevoel is op te lossen dmv software?
Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen nav de proefritten, die van mij staat gepland begin mei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
PolestarB schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:49:
[...]

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen nav de proefritten, die van mij staat gepland begin mei
ik denk van wel - zeker als je de auto wat lager op zn wielen zet.
En als de feedback overall minder positief is passen ze wellicht nog iets aan wat via OTA het kan fixen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingknoest
4v4t4r schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:29:
mijn gevoel is zo dubbel op het moment als ik hoor dat er al afleveringen geplanned staan en de mijne pas in december mag worden afgeleverd :D Aan de andere kant zijn er ondertussen meer gebruikerservaringen, feedback gedeeld en hopelijk wat kinderziektes in de SW aangepast.
Ik snap je gevoel, ik ben 1 van de eerste die hem zou ontvangen 14 mei, maar ik ben nu al niet te stuiten zo ongeduldig! Elke dag filmpjes zoeken, mijn gezin vindt me nu al achterlijk met die auto. :P

Van de andere kant, als iemand die al 2 keer een first edition reed, je kunt maar beter wachten tot de eerste kinderziektes eruit zijn. Die zijn er altijd, bij de 1 meer dan bij de ander. Bij mijn Audi Q4 was het echt niet normaal zo slecht, ik had achteraf echt 1 jaar oid moeten wachten. Die first edition was zo slecht dat ze het niet eens met OTA's konden fiksen, laat staan met dagenlang aan de update bij de dealer hangen. Het bleef een onding, waar de latere Q4's toch echt een stuk beter waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Wat vinden jullie hiervan?

Het geeft mij een beetje de indruk dat de reviewer de auto heeft getest alsof het een sportieve performance auto zou zijn, waarmee je over de Nurburgring gaat racen.

Niet geheel de intentie van de auto, ondanks het vermogen IMO.

Ben benieuwd naar jullie visie

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/zeekr/7x-suv/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
Ruben_sim schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:46:

Het geeft mij een beetje de indruk dat de reviewer de auto heeft getest alsof het een sportieve performance auto zou zijn, waarmee je over de Nurburgring gaat racen.

Tja, hij is niet de eerste die ook aangeeft dat de LR een meer logische keuze lijkt.

Deze man lijkt wel de hoge PK's die de auto nu eenmaal heeft aan het werk gezet te hebben en geeft aan dat er veel onderstuur maar ook overstuur is. Ik gok erop dat hij wat kritisch is net als sommige andere reviewers op de vering (maar ook het chassis, die was voor mij wel nieuw), al geeft hij op het eind ook aan dat door software updates het eindresultaat wel positief beïnvloed kan gaan worden qua rijbaarheid.

Maar goed, alle positieve reviews hebben toch wel de overhand, waar het prima is ook kritische noten te kraken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PolestarB schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:49:
[...]

Met de privilege is dat in ieder geval wel mogelijk met software. Of Zeekr dat ook zal doen is natuurlijk maar de vraag.
Ik kan mij overigens niet herinneren dat ik daar 001 rijders over heb horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:40:
[...]

Ik snap je gevoel, ik ben 1 van de eerste die hem zou ontvangen 14 mei, maar ik ben nu al niet te stuiten zo ongeduldig! Elke dag filmpjes zoeken, mijn gezin vindt me nu al achterlijk met die auto. :P

Van de andere kant, als iemand die al 2 keer een first edition reed, je kunt maar beter wachten tot de eerste kinderziektes eruit zijn. Die zijn er altijd, bij de 1 meer dan bij de ander. Bij mijn Audi Q4 was het echt niet normaal zo slecht, ik had achteraf echt 1 jaar oid moeten wachten. Die first edition was zo slecht dat ze het niet eens met OTA's konden fiksen, laat staan met dagenlang aan de update bij de dealer hangen. Het bleef een onding, waar de latere Q4's toch echt een stuk beter waren...
Ja ik was early adopter met de volvo P8. Ik vind echter wel dat er een verschil is tussen "er mist iets in de software" en "dit is niet te gebruiken" van wat ik zelf gezien heb qua mogelijkheden in de software en app zit het al best goed en loopt Zeekr mijn inziens voor op mn huidige XC40.

Wat betreft het chassis/onderstuur/overstuur, ik vind die PK heerlijk, maar echt puur en alleen van de plek af of als je even "stroom" bij moet geven om iemand in te halen. Ik ben niet een onwijze circuit racer met mn auto dus vraag me af of ik dat ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ik snap niet zo goed wat hij verwacht van een SUV? Persoonlijk vind ik de rijhoogte en een comfortabele rit heel prettig i.c.m. voldoende vermogen. Het zal nooit een bochtenridder worden maar je hoeft geen natuurkundige te zijn om die wetten te begrijpen. Ik denk dat zijn punt is dat het met wat minder vermogen en meer range een betere balans zou geven?

#aanamemodus-uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
M13z1 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:17:
[...]

Ik snap niet zo goed wat hij verwacht van een SUV? Persoonlijk vind ik de rijhoogte en een comfortabele rit heel prettig i.c.m. voldoende vermogen. Het zal nooit een bochtenridder worden maar je hoeft geen natuurkundige te zijn om die wetten te begrijpen. Ik denk dat zijn punt is dat het met wat minder vermogen en meer range een betere balans zou geven?

#aanamemodus-uit
Sluit mij hier inderdaad bij aan 'wat verwacht je van een 2500kg zware suv' 🤣😅.

Met dit ding ga je gasgeven als je rechtdoor gaat en verder heerlijk touren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Ruben_sim schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:46:

Tja voor mij is het totaal niet belangrijk. Ik zoek een auto waar ik comfertabel van a naar b kan komen. Niet om een race te gaan rijden, daar is een SUV van 2400 kilo ook niet voor gemaakt. Dit is met mijn huidige XC40 P8 hetzelfde verhaal. Wel leuk dat hij het test hoor.

Erg benieuwd zodra we allemaal zelf kunnen gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Nog een ander vraagje, waarvan ik het wel in de Chinese versie heb gezien, maar volgens mij niet in de Europese: in de HUD, gaat bij de Chinese variant bij het aanzetten van je knipperlicht het beeld in HUD op de zijspiegel waar je naar toe gaat. Zo hoef je niet altijd in de spiegel te kijken, wat mij betreft ideaal.

Iemand dat gezien in een review? Ik kan het me niet heugen, maar anders hoop ik echt dat ze dit alsnog toevoegen, aangezien de HUD het aan kan en de camera's er al zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
kingknoest schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:40:
[...]

Hij rijdt al ruim 6 maanden in China rond, met duizenden tegelijk dus ik zie de 7x niet echt als een first edition die wij in NL krijgen, op wat zaken na die specifiek voor Europa zijn aangepast/veranderd/verwijderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:00
Vandaag mail gehad van Zeekr dat ik op 21 mei mijn 7X LR Zwart met trekhaak kan ophalen. Besteld halverwege maart door LM. Mijn huidige auto loopt tot eind juni, hopen dat de LM zich flexibel wil opstellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ook mail gehad, 27 mei afspraak.
Privilege, zwart, geen trekhaak.
Besteld eind jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_Adam91
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 11:39
Toch wel benieuwd nu er wat meer reviews op internet zijn en meer mensen hem in het echt gezien hebben: Hoe ranken mensen hem ten opzichte van de XPENG G6 en de BYD Sealion 7?

Zelf nog op zoek naar een nieuwe leaseauto en ik denk toch wel dat het 1 van deze 3 Chinese auto's wordt, waarbij het van de Zeekr dan om de LR versie zou gaan, maar deze is wel bijna 100e duurder p/m dan de XPENG. Is dat het waard..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:26
Ruben_sim schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:32:
Ook mail gehad, 27 mei afspraak.
Privilege, zwart, geen trekhaak.
Besteld eind jan
Hier ook mail gehad om de auto 27 mei op te komen halen. Privilege, zwart, wielslotbouten, geen trekhaak.

Besteld 29 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Leuke review……

https://www.dutchcowboys....r-een-suv-om-te-overwegen

[ Voor 12% gewijzigd door Hensley60 op 17-04-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Wat wel opvalt in de 7 GT configurator en wat waarschijnlijk dan ook zo zal zijn bij de 7x, is dat de 75 accu een 5.5c accu is, en de 100 accu een 4c, dus toch een stukje trager (maar nog steeds snel genoeg), het lijkt erop dat alleen de kleine accu van Zeekr de zgn 'Golden Brick' is..
Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste