Frank, weet jij nu al meer om via jouw team in China iets hierheen te krijgen?Frank_P schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:23:
[...]
Ik heb de vraag gesteld aan ons chinese team. Ik zal 1 dezer dagen antwoord krijgen over beschikbaarheid en prijzen.
Het voordeel is dat ik al een transport lijn heb.
To be continued.
Haha, daar heb je ook gelijk in! Ik heb ook al een verzoek openstaan voor het veranderen van E-SIM. Wat mij nu nog steeds niet duidelijk is, wat is precies premium connectivity?4v4t4r schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:09:
[...]
Gezien de 5gb limiet vraag ik me af of ze überhaupt behoefte hebben aan deze apps? Als ze er eenmaal zijn klagen mensen dat hun data te hard op gaat 🤣
Stel ik gebruik mijn eigen E-SIM (laten we even vanuitgaande dat dit omgezet kan worden), wat krijg ik met premium afgezien van 5 karige GB’s per maand?
1. Is opgelost met eigen SIM- 5 GB internet per maand – geniet van alle connected services en blijf online, inclusief Hotspot-functie om je eigen apparaten te verbinden
- Slimme Assistent met spraakbediening – vraag je Zeekr om hulp bij al je mobiliteitsbehoeften
- Slimme EV-mobiliteit – online navigatie met live laadplanning
- Entertainment & Streaming – laat je telefoon achter en geniet van muziek en video’s in de auto
2. Deze heb je dan misschien niet?
3. Lijkt mij een app uit de Appstore die internet vereist en is opgelost met een eigen SIM
4. Zie vorige
[ Voor 33% gewijzigd door Ian_ op 02-07-2025 19:50 ]
Hopelijk kan iemand hier mij helpen met een vraagstuk over de winter / allseason banden bij de 7X.
Tijdens mijn proefrit gaf de verkoper duidelijk aan dat bij de 7X ook all season banden besteld konden worden. Mijn leasemaatschappij zegt dat uitsluitend losse zomer en winterbanden geselecteerd kunnen worden bij Zeekr en daarom heeft de werkgever mijn bestelling aangepast en losse winterbanden bijgevoegd, echter zitten hier extra maandelijkse kosten aan verbonden.
Heeft iemand hier wel allseason banden bij de 7X kunnen bestellen?
Tijdens mijn proefrit gaf de verkoper duidelijk aan dat bij de 7X ook all season banden besteld konden worden. Mijn leasemaatschappij zegt dat uitsluitend losse zomer en winterbanden geselecteerd kunnen worden bij Zeekr en daarom heeft de werkgever mijn bestelling aangepast en losse winterbanden bijgevoegd, echter zitten hier extra maandelijkse kosten aan verbonden.
No, heb ook losse winter- & zomerbanden. Mijn leasemaatschappij heeft afspraken met Euromaster voor Zeekr en moet daarheenSt3ve-0 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:29:
Hopelijk kan iemand hier mij helpen met een vraagstuk over de winter / allseason banden bij de 7X.
Yep, ik heb all season banden omdat dat helaas verplicht wordt vanuit mijn werkgever. Omdat mijn 7X af fabriek op zomerbanden werd afgeleverd heb ik voor die tijd de all season banden laten bestellen via de leasemaatschappij. Deze banden lagen hierdoor al klaar bij Kwik Fit waardoor ik de banden 1 dag na het ophalen van mijn 7X bij Kwik Fit kon laten omwisselen. De zomerbanden waren dus nog nagelnieuw en deze worden nu bij Kwik Fit bewaard voor een toekomstige leaserijder wiens werkgever iets minder gierig in de wedstrijd zit.St3ve-0 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:29:
Hopelijk ben je met deze informatie geholpen.
Ook ik lever m'n P2 december in en sta op het punt te kiezen tussen een Smart #5 summit of de LR + pakketten.
Even m'n afdronk van de proefritten:
- De Smart heeft kwalitatief het mooiere interieur (prachtig leer). Ziet er allemaal wat speelser uit. (persoonlijk). M'n vriendin dacht dat de 7X nep leder had tov de Smart.
- Software van de 7X is uitgebreider en alles is net wat makkelijker te vinden.
- ACC/LCC werkt ongeveer hetzelfde, alleen het stuur is capacitief in de 7X wat ik een groot voordeel vind. In m'n P2 moet je op een rechte weg een trek aan het stuur geven om het piepen te stoppen.
- De achterbak van de Smart is kleiner dan verwacht. Ze tellen de ruimte onder de klep mee. De 7X is ruimer.
- Het geluid van de Summit is acceptabel maar bass ontbreekt volledig.
- We hebben ook een kijkje genomen in een Brabus maar het interieur voelde net goedkoop in vergelijk met de Summit. Zeker dat sponsachtige stuur voelt raar.
- Sennheiser systeem in de Brabus is duidelijk beter en gaat dieper dan die van de 7X. Met wat EQ tweaken werd de 7X al een stuk beter (moeten wat middentonen bij).
- Tot m'n verbazing rijdt de Summit sportiever en helt minder over in de bochten dan de 7X (licht boot gevoel ook met de LR)
- De Smart is stiller op lage snelheid, maar met 130 had de 7X weer minder windgeruis
Nog wat vragen die ik had:
- Kan je de ACC/LCC heractiveren op het stuur of moet dat elke keer met de rechter pook?
- Ik lees over veel gesteggel met het internet abonnement. Kan je niet gewoon het internet van je telefoon gebruiken voor de Zeekr navi?
- Is het iemand gelukt om het abonnement te laten afrekenen met het maandelijkse leasebedrag ipv los factureren?
:strip_exif()/f/image/wx31XOcOHDxae2kCE0EiQvdT.jpg?f=fotoalbum_large)
- De Smart heeft kwalitatief het mooiere interieur (prachtig leer). Ziet er allemaal wat speelser uit. (persoonlijk). M'n vriendin dacht dat de 7X nep leder had tov de Smart.
- ACC/LCC werkt ongeveer hetzelfde, alleen het stuur is capacitief in de 7X wat ik een groot voordeel vind. In m'n P2 moet je op een rechte weg een trek aan het stuur geven om het piepen te stoppen.
- De achterbak van de Smart is kleiner dan verwacht. Ze tellen de ruimte onder de klep mee. De 7X is ruimer.
- Het geluid van de Summit is acceptabel maar bass ontbreekt volledig.
- We hebben ook een kijkje genomen in een Brabus maar het interieur voelde net goedkoop in vergelijk met de Summit. Zeker dat sponsachtige stuur voelt raar.
- Sennheiser systeem in de Brabus is duidelijk beter en gaat dieper dan die van de 7X. Met wat EQ tweaken werd de 7X al een stuk beter (moeten wat middentonen bij).
- Tot m'n verbazing rijdt de Summit sportiever en helt minder over in de bochten dan de 7X (licht boot gevoel ook met de LR)
- De Smart is stiller op lage snelheid, maar met 130 had de 7X weer minder windgeruis
- Kan je de ACC/LCC heractiveren op het stuur of moet dat elke keer met de rechter pook?
- Ik lees over veel gesteggel met het internet abonnement. Kan je niet gewoon het internet van je telefoon gebruiken voor de Zeekr navi?
- Is het iemand gelukt om het abonnement te laten afrekenen met het maandelijkse leasebedrag ipv los factureren?
:strip_exif()/f/image/wx31XOcOHDxae2kCE0EiQvdT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vHLxalEw4lmSNRxjBOAJPB77.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie bevindingen en proefritten!pimmettjuh schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 23:42:
Ook ik lever m'n P2 december in en sta op het punt te kiezen tussen een Smart #5 summit of de LR + pakketten.
- Het geluid van de Summit is acceptabl maar bass ontbreekt volledig.
- Tot m'n verbazing rijdt de Summit sportiever en hijlt minder over in de bochten dan de 7X (ligt boot gevoel ook met de LR)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- LLC/ACC kan worden hervat door de middelste knop aan de linkerkant van het stuur in te drukken. Waarmee je ook de snelheid bepaald
- Ja
- N/A was inclusief
Mooie vergelijking. Ik moet zeggen dat ik de Smart er in deze kleur ook erg goed uit vind zien.
Voor mij met drie kids telt iedere liter interieurruimte.
Kofferbak alleen is overrated. Bijzonder wel dat de Smart op papier meer liters heeft. Wel minder liters totaal met de banken plat.
Het feit dat mijn kids in de Zeekr verder naar achter zullen zitten (en je dus minder herrie in je oren hebt) vind ik een pluspunt van de ruime/diepe achterbank. Ook kun je daar met vakanties nog heel wat liters kwijt als het moet. (Onder de voeten, of tegen de achterstoelen.)
Mijn 7X P komt eind juli gelukkig: heel blij dat hij dus nog mee op vakantie kan! (Zou eerst in juni komen, wat werd verzet naar eind augustus)
Kofferbak alleen is overrated. Bijzonder wel dat de Smart op papier meer liters heeft. Wel minder liters totaal met de banken plat.
Het feit dat mijn kids in de Zeekr verder naar achter zullen zitten (en je dus minder herrie in je oren hebt) vind ik een pluspunt van de ruime/diepe achterbank. Ook kun je daar met vakanties nog heel wat liters kwijt als het moet. (Onder de voeten, of tegen de achterstoelen.)
Mijn 7X P komt eind juli gelukkig: heel blij dat hij dus nog mee op vakantie kan! (Zou eerst in juni komen, wat werd verzet naar eind augustus)
Ik ben echt heel nieuwsgierig naar de vakantie trip reviews , hoe verliep het, verbruik, laden, andere issues ontdekt etcWouterH85 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:35:
Mooie vergelijking. Ik moet zeggen dat ik de Smart er in deze kleur ook erg goed uit vind zien.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Het verbruik tot nu toe over 3.000 km is 18.9 kWh/100km.4v4t4r schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:03:
[...]
Ik ben echt heel nieuwsgierig naar de vakantie trip reviews , hoe verliep het, verbruik, laden, andere issues ontdekt etc
Het laden is gemiddeld van 20- naar 80% boven de +250 kW en tot 50% ruim boven de 300 kW. Zolang de ambient temperature niet boven de 25 graden komt. Het is alleen van zoveel factoren afhankelijk…
- Transformator vermogen kVA
- Bezetting op het laadplein
- SoC voertuig
- SoC andere voertuigen die laden
- Laadpaal (kunnen ze het vermogen slim verdelen en ook tijdens de laadsessies)
- Laadpaal vermogen (buitenland gaat vaak maar tot 300 kW).
- Temperatuur buiten
- Temperatuur batterij
- Is de lader net gebruikt voor een andere laadsessie
Om maar wat dingen op te noemen.
Ja snap ik hoor ! het zijn eerder de kleine dingetjes.. Bijv mijn VOlvo had in het begin serieuze issues met de laadpalen van Fastned (als enige vaak) omdat de communicatie pin blijkbaar niet helemaal tof zat - terugroep actie en dat is gefixed.Ian_ schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:27:
[...]
Het verbruik tot nu toe over 3.000 km is 18.9 kWh/100km.
Het laden is gemiddeld van 20- naar 80% boven de +250 kW en tot 50% ruim boven de 300 kW. Zolang de ambient temperature niet boven de 25 graden komt. Het is alleen van zoveel factoren afhankelijk…
- Transformator vermogen kVA
- Bezetting op het laadplein
- SoC voertuig
- SoC andere voertuigen die laden
- Laadpaal (kunnen ze het vermogen slim verdelen en ook tijdens de laadsessies)
- Laadpaal vermogen (buitenland gaat vaak maar tot 300 kW).
- Temperatuur buiten
- Temperatuur batterij
- Is de lader net gebruikt voor een andere laadsessie
Om maar wat dingen op te noemen.
In het buitenland staan andere type laders, werken ze allemaal of geeft er iets issues. Snelheid is indd afhankelijk van een serieuze lijst van dingen.
Maar wellicht kom je op een lange rit van een paar dagen ook achter andere (minder) leuke dingen van de auto die je wellicht in dagelijks gebruik niet snel ziet/voelt zoals de stoelen, de airco, de navi rare dingen voorstelt etc etc
Even vraag over de voice assistent. In mijn XC40 gebruik ik nu heel fijn 'Hey Google, ga naar Adres 13 in Plaats'.
Hoe werkt dit in de Zeekr? Want dat heeft een ander voice-systeem? Werkt het net zo soepel?
Hoe werkt dit in de Zeekr? Want dat heeft een ander voice-systeem? Werkt het net zo soepel?
|- Rotterdam -|
Even snel wat puntjes waar ik me soms aan irriteer:4v4t4r schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:40:
[...]
Ja snap ik hoor ! het zijn eerder de kleine dingetjes.. Bijv mijn VOlvo had in het begin serieuze issues met de laadpalen van Fastned (als enige vaak) omdat de communicatie pin blijkbaar niet helemaal tof zat - terugroep actie en dat is gefixed.
In het buitenland staan andere type laders, werken ze allemaal of geeft er iets issues. Snelheid is indd afhankelijk van een serieuze lijst van dingen.
Maar wellicht kom je op een lange rit van een paar dagen ook achter andere (minder) leuke dingen van de auto die je wellicht in dagelijks gebruik niet snel ziet/voelt zoals de stoelen, de airco, de navi rare dingen voorstelt etc etc
1. Elektrische deuren moet je echt even handigheid in krijgen, stel je komt vanaf de voorkant aangelopen en drukt hem te snel in dan denkt hij dat je er nog voor stond.
Passagiers kennen het niet, dus dat gaat 9 van de 10x fout tot ze het leren. Dus als je mensen mee wilt nemen die snappen er geen zak van dus iedere keer weer uitleggen of ze zitten al aan je deurklink te frotten.
2. Cruise control vind ik tot nu toe gewoon weg niet fijn. Reacties soms te heftig, ook als je zelf bijv. gas geeft en dan gas los laat remt hij super hard. Veel commentaar van mijn vriendin of passagiers. Krijg er nog geen handigheid in. Wat wel echt heel handig is dat je je handen niet nodig hebt, dus rechterrijstrook rustig met verkeer mee is wel ideaal.
3. Airco vond ik afgelopen 2 dagen ook niet geweldig, heb het idee dat dit kouder kan/moet. Het was wel te doen maar heb het idee dat mijn XC40 en/of Mini Countryman koudere lucht brengen. Panorama dak dichthouden is wel een aanrader met weer zoals afgelopen dagen.
4. Rijden met je telefoon is super, sleutel dus niet nodig. Enig nadeel is dat je hem altijd handmatig open moet maken terwjil hij wel merkt dat ik in de buurt ben met mijn telefoon want de lampen gaan aan. Nu heb ik op mijn iphone een widget op mijn homescreen gezet dus gaat redelijk snel. Hopelijk snel gewoon openen zodra ik in de buurt kom met mijn Watch of Telefoon.
5. Gisteren meerdere malen de nieuwe navigatie getest op de nu werkende 5G verbinding. Maar merk hier nog wel wat bugs. Soms zwarte stukken mappen en of dat hij een route geeft terwijl een andere 6 minuten sneller is. Ook de groene lijnen die hij naar andere straten zet moet ik even ontdekken waarom dit is. Nog geen fan van tot nu toe.
6. Het schakelen naar D of naar R of andersom kan echt enkel met je voet licht op de rem. Geen ramp, vooral wennen. Bij Volvo was dit niet nodig en kun je onder bepaalde snelheid gewoon omschakelen, toch wel erg fijn.
7. Hopelijk is het in de toekomst mogelijk om met 1 sneltoets alle klote piepjes uit te zetten. Nu is het een kleine moeite naar beneden vegen en 4x drukken maar je zou zeggen dit kan makkelijker. Bij BMW kun je een sneltoets op je stuur 3 seconden in houden en al die functies staan uit. Lijkt mij dat dit makkelijk te maken is bij Zeekr met de sneltoets.
Dit zijn allemaal kleine puntjes die gewoon verbeterd kunnen worden of waar ik gewoon aan moet wennen. Maar mogen hier ook gedeeld worden toch? Het is zeiken om te zeiken want ik ben uiterst tevreden met mijn 7x. Het rijden met luchtvering, geventileerde stoelen en snelheid van deze auto zijn gewoon een genot. Stoelen kraken bij mij niet, alles zit recht of goed, ik zie geen gekke kwaliteitsproblemen tot nu toe (1500km gereden).
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik zie dit absoluut niet als klagen maar gewoon opsommen waar jij persoonlijk tegenaan loopt - daar is dit forum voor tochmvrooij schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:54:
[...]
Even snel wat puntjes waar ik me soms aan irriteer:
1. Elektrische deuren moet je echt even handigheid in krijgen, stel je komt vanaf de voorkant aangelopen en drukt hem te snel in dan denkt hij dat je er nog voor stond.
Passagiers kennen het niet, dus dat gaat 9 van de 10x fout tot ze het leren. Dus als je mensen mee wilt nemen die snappen er geen zak van dus iedere keer weer uitleggen of ze zitten al aan je deurklink te frotten.
2. Cruise control vind ik tot nu toe gewoon weg niet fijn. Reacties soms te heftig, ook als je zelf bijv. gas geeft en dan gas los laat remt hij super hard. Veel commentaar van mijn vriendin of passagiers. Krijg er nog geen handigheid in. Wat wel echt heel handig is dat je je handen niet nodig hebt, dus rechterrijstrook rustig met verkeer mee is wel ideaal.
3. Airco vond ik afgelopen 2 dagen ook niet geweldig, heb het idee dat dit kouder kan/moet. Het was wel te doen maar heb het idee dat mijn XC40 en/of Mini Countryman koudere lucht brengen. Panorama dak dichthouden is wel een aanrader met weer zoals afgelopen dagen.
4. Rijden met je telefoon is super, sleutel dus niet nodig. Enig nadeel is dat je hem altijd handmatig open moet maken terwjil hij wel merkt dat ik in de buurt ben met mijn telefoon want de lampen gaan aan. Nu heb ik op mijn iphone een widget op mijn homescreen gezet dus gaat redelijk snel. Hopelijk snel gewoon openen zodra ik in de buurt kom met mijn Watch of Telefoon.
5. Gisteren meerdere malen de nieuwe navigatie getest op de nu werkende 5G verbinding. Maar merk hier nog wel wat bugs. Soms zwarte stukken mappen en of dat hij een route geeft terwijl een andere 6 minuten sneller is. Ook de groene lijnen die hij naar andere straten zet moet ik even ontdekken waarom dit is. Nog geen fan van tot nu toe.
6. Het schakelen naar D of naar R of andersom kan echt enkel met je voet licht op de rem. Geen ramp, vooral wennen. Bij Volvo was dit niet nodig en kun je onder bepaalde snelheid gewoon omschakelen, toch wel erg fijn.
7. Hopelijk is het in de toekomst mogelijk om met 1 sneltoets alle klote piepjes uit te zetten. Nu is het een kleine moeite naar beneden vegen en 4x drukken maar je zou zeggen dit kan makkelijker. Bij BMW kun je een sneltoets op je stuur 3 seconden in houden en al die functies staan uit. Lijkt mij dat dit makkelijk te maken is bij Zeekr met de sneltoets.
Dit zijn allemaal kleine puntjes die gewoon verbeterd kunnen worden of waar ik gewoon aan moet wennen. Maar mogen hier ook gedeeld worden toch? Het is zeiken om te zeiken want ik ben uiterst tevreden met mijn 7x. Het rijden met luchtvering, geventileerde stoelen en snelheid van deze auto zijn gewoon een genot. Stoelen kraken bij mij niet, alles zit recht of goed, ik zie geen gekke kwaliteitsproblemen tot nu toe (1500km gereden).
Juist goed dat je dit vermeld. Ik herken mezelf in punten 2,3,5,6 en 7 ook, dus fijn te bemerken dat ik niet de enige ben. En ook ben uiterst tevreden over de auto, het is echt een genot inderdaad. Heb gisteren even half dagje geruild met de Expeng G 6van een maat, waar ik toch echt meer rijgenot in de Zeekr heb gelukkig!mvrooij schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:54:
[...]
Inderdaad, het is echt een super fijne auto en heel erg tevreden over. Elke dag weer een genot in de auto te stappen.mvrooij schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:54:
[...]
2. Is inderdaad echt een ding, ik betrap me erop vaak zonder ACC te rijden omdat als je passagiers mee hebt het echt niet relaxed rijdt. Het remmen vooral bedoel ik daarmee en de afstand tussen auto’s.
3. Airco 19 of 18 maar je kan ook dus aangeven hoe of wat: Sweep, focus or avoid ipv free. Dat werkt vrij goed en je panorama dak dicht houden. Zelf warmte werende folie op het vooruit en voor portieren laten aanbrengen (tot 90% warmte werend) en doet wonderen.
Ik rij hier inmiddels 2 weken in een witte P en momenteel op vakantiebestemming 1500km verderop. Zeer ontspannen reis gehad. Geladen tot zo’n 350kW. Geen snellere laders tegengekomen. De auto was iedere stop sneller geladen dan dat we klaar waren om weer verder te gaan.
Ik kan me helemaal vinden in het ACC euvel met extra gas geven waarop de auto te hard afremt. Ook wat klachten van passagiers.
Airco werkt hier wel echt goed. Koelt zeer goed af. Ook in 36 graden. Kampeermodus is top.
Edit: enige wat ik nog wat vervelend vind is als ik iets uit de auto wil pakken en ik open de auto met de widget/app. Dan openen niet alle deuren. Dan moet ik eerst bestuurdersdeur openen om op het open slotje aan de binnenkant van de deur te drukken om de passagiersdeuren te openen. Wellicht is hier een setting voor die ik nog niet gevonden heb. Met de elektrische deuren ben ik toch zo 30 seconde verder voor ik wat kan pakken.
Ik kan me helemaal vinden in het ACC euvel met extra gas geven waarop de auto te hard afremt. Ook wat klachten van passagiers.
Airco werkt hier wel echt goed. Koelt zeer goed af. Ook in 36 graden. Kampeermodus is top.
Edit: enige wat ik nog wat vervelend vind is als ik iets uit de auto wil pakken en ik open de auto met de widget/app. Dan openen niet alle deuren. Dan moet ik eerst bestuurdersdeur openen om op het open slotje aan de binnenkant van de deur te drukken om de passagiersdeuren te openen. Wellicht is hier een setting voor die ik nog niet gevonden heb. Met de elektrische deuren ben ik toch zo 30 seconde verder voor ik wat kan pakken.
[ Voor 30% gewijzigd door Viewty op 03-07-2025 10:50 ]
I ck unlock the carViewty wrote on Thursday, July 3, 2025 @ 10:46:
I have been driving a white P here for 2 weeks now and currently at a holiday destination 1500km away. Had a very relaxing trip. Loaded to about 350kW. Didn't encounter faster chargers. The car was loaded faster every stop than we were ready to continue.
I completely agree with the ACC problem with giving extra gas on which the car slows down too hard. Also some complaints from passengers.
Air conditioning works really well here. Cools very well. Also in 36 degrees. Camping mode is great.
Edit: the only thing I find a bit annoying is if I want to take something out of the car and I open the car with the widget/app. Then not all doors open. Then I first have to open the driver's door to press the open lock on the inside of the door to open the passenger doors. Perhaps there is a setting for this that I have not yet found. With the electric doors I'll be 30 seconds further before I can grab anything.
-- Two step unlocking
1- Bij de service heb ik een uitlijning van de wielen laten doen. De mensen bij de garage in Zeist zijn echt heel behulpzaam en doen hun best om oplossingen te vinden. Daar ben ik erg dankbaar voor. Ik heb het idee dat het probleem nu iets minder is, maar ik wil het nog een keer testen met een rit op de snelweg bij hogere snelheid.
2- De internetbundel is ook bij mij geactiveerd. Ik heb nu 7 GB per maand. Ik had eigenlijk een gratis premium-internetpakket voor een jaar, maar in het systeem zie ik nog steeds de optie om premium aan te schaffen. Hier zou Zeekr echt een betere oplossing voor moeten vinden.
3- Ik heb een vraag: ik heb de auto vandaag thuis aan de lader gelegd bij 40% batterij en opgeladen tot 80%. Op mijn wallbox zag ik dat er 46 kWh was geladen. Omdat de batterij in totaal 100 kWh is, zou ik verwachten dat er maar 40 kWh bijgeladen zou worden van 40 naar 80%. Weet iemand of er in het menu van de auto ergens te zien is hoeveel kWh er precies bij de laatste laadsessie is geladen? Als iemand dat weet hoor ik het graag, want ik heb het niet kunnen vinden.
4- Mijn laatste vraag: als ik stilsta en bijvoorbeeld een parkeermanoeuvre maak en mijn stuur helemaal naar links of rechts draai, hoor ik een soort piepend of krakend geluid bij de wielen. Hebben meer mensen hier last van? Alvast bedankt!
2- De internetbundel is ook bij mij geactiveerd. Ik heb nu 7 GB per maand. Ik had eigenlijk een gratis premium-internetpakket voor een jaar, maar in het systeem zie ik nog steeds de optie om premium aan te schaffen. Hier zou Zeekr echt een betere oplossing voor moeten vinden.
3- Ik heb een vraag: ik heb de auto vandaag thuis aan de lader gelegd bij 40% batterij en opgeladen tot 80%. Op mijn wallbox zag ik dat er 46 kWh was geladen. Omdat de batterij in totaal 100 kWh is, zou ik verwachten dat er maar 40 kWh bijgeladen zou worden van 40 naar 80%. Weet iemand of er in het menu van de auto ergens te zien is hoeveel kWh er precies bij de laatste laadsessie is geladen? Als iemand dat weet hoor ik het graag, want ik heb het niet kunnen vinden.
4- Mijn laatste vraag: als ik stilsta en bijvoorbeeld een parkeermanoeuvre maak en mijn stuur helemaal naar links of rechts draai, hoor ik een soort piepend of krakend geluid bij de wielen. Hebben meer mensen hier last van? Alvast bedankt!
Heel goed, bedankt voor de opsomming, heb je het ook in de app gemeld als verbeterpunten?mvrooij schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:54:
[...]
3. De batterij is 94 kWh netto (bruikbaar en 100 kWh bruto). Kan door verschillende opties meer zijn:nskr83 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:36:
1- Bij de service heb ik een uitlijning van de wielen laten doen. De mensen bij de garage in Zeist zijn echt heel behulpzaam en doen hun best om oplossingen te vinden. Daar ben ik erg dankbaar voor. Ik heb het idee dat het probleem nu iets minder is, maar ik wil het nog een keer testen met een rit op de snelweg bij hogere snelheid.
- accu verwarmen
- sentry mode
- climate control cooling
- de voedingskabel van je AC lader heeft een te kleine diameter
- de laadkabel is niet origineel
4. Nee, wel in de auto als de cooling hard aanstaat en ik het pedaal loslaat. Dan kraakt er wat boven het scherm lijkt het.
Ik heb ‘‘t voor elkaar gekregen een nieuwe geurpatroon in de houder te krijgen. Effect in de auto lijkt nihil. Blijkbaar gaat er dus ergens iets niet goed in de luchtstroom. Hoe zijn jullie ervaringen met de geur patronen?
Mijn ervaring is dat het prima werkt. Heb hem op de lichtste stand staan en ervaar dat er niet vol continue, maar met enige regelmaat luchtverfrisser langs komt.Serage75 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:31:
Ik heb ‘‘t voor elkaar gekregen een nieuwe geurpatroon in de houder te krijgen. Effect in de auto lijkt nihil. Blijkbaar gaat er dus ergens iets niet goed in de luchtstroom. Hoe zijn jullie ervaringen met de geur patronen?
Bevalt mij goed in ieder geval.
Je laadt eigenlijk altijd meer kWh's dan er daadwerkelijk in je accu terecht komen. Komt door stroomverliezen bij het omzetten van de stroom van AC naar DC en verliezen in de vorm van warmte. Afhankelijk van de omstandigheden moeten de accu's ook nog opgewarmt of gekoeld worden. Laadverlies van 5 - 15% is niet ongewoon. In jouw geval zit je met 13% wel aan de bovenkant van dat spectrum maar ik zou dus vermoeden dat dit normaal is.nskr83 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:36:
*kWhjsiegmund schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:53:
[...]
Je laadt eigenlijk altijd meer kW's dan er daadwerkelijk in je accu terecht komen. Komt door stroomverliezen bij het omzetten van de stroom van AC naar DC en verliezen in de vorm van warmte. Afhankelijk van de omstandigheden moeten de accu's ook nog opgewarmt of gekoeld worden. Laadverlies van 5 - 15% is niet ongewoon. In jouw geval zit je met 13% wel aan de bovenkant van dat spectrum maar ik zou dus vermoeden dat dit normaal is.
kW is de snelheid waarmee je iets oplaadt.
Kun je eigenlijk ook in de auto uitlezen hoeveel je hebt geladen? Ik moet dat eigenlijk bijhouden voor de declaratie en mijn laadpaal van Loxone moet ik nog configureren dat ik het kan uitlezen. 
Verder bevalt de auto top. Ik moet na de vakantie terug, omdat er iets was mis gegaan bij de oplevering. (stond niet in de planning...) Ik kon de auto of een dag later laten brengen bij mij thuis...euhm doe maar niet of de trekhaak en het poetsen op een later tijdstip laten uitvoeren. Dit laatste was niet vrijwillig, maar ik was niet van plan om zonder auto naar huis te gaan en dan iemand ruim 200km in mijn nieuwe auto te laten rijden. Ook al is het dan netjes dat ze hem komen brengen. Blijft het een gevoelsdingetje. Zal wel aan mij liggen
Ze denken wel altijd mee om eea op te lossen, ook al moeten ze nog wat vlak strijken links en rechts.
Verder bevalt de auto top. Ik moet na de vakantie terug, omdat er iets was mis gegaan bij de oplevering. (stond niet in de planning...) Ik kon de auto of een dag later laten brengen bij mij thuis...euhm doe maar niet of de trekhaak en het poetsen op een later tijdstip laten uitvoeren. Dit laatste was niet vrijwillig, maar ik was niet van plan om zonder auto naar huis te gaan en dan iemand ruim 200km in mijn nieuwe auto te laten rijden. Ook al is het dan netjes dat ze hem komen brengen. Blijft het een gevoelsdingetje. Zal wel aan mij liggen
Ze denken wel altijd mee om eea op te lossen, ook al moeten ze nog wat vlak strijken links en rechts.
[ Voor 62% gewijzigd door Roy.S op 03-07-2025 22:44 ]
Nog nooit van gehoord, maar in de regel moet je een laadpaal hebben met een MID gecertificeerde meter wil je iets van vergoeding kunnen krijgen.Roy.S schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:40:
Kun je eigenlijk ook in de auto uitlezen hoeveel je hebt geladen? Ik moet dat eigenlijk bijhouden voor de declaratie en mijn laadpaal van Loxone moet ik nog configureren dat ik het kan uitlezen.
Verder bevalt de auto top. Ik moet na de vakantie terug, omdat er iets was mis gegaan bij de oplevering. (stond niet in de planning...) Ik kon de auto of een dag later laten brengen bij mij thuis...euhm doe maar niet of de trekhaak en het poetsen op een later tijdstip laten uitvoeren. Dit laatste was niet vrijwillig, maar ik was niet van plan om zonder auto naar huis te gaan en dan iemand ruim 200km in mijn nieuwe auto te laten rijden. Ook al is het dan netjes dat ze hem komen brengen. Blijft het een gevoelsdingetje. Zal wel aan mij liggen![]()
Even een vraag, heeft iemand al V2L aan de praat gekregen? Ik heb mijn V2L adapter aangesloten maar er kwam geen stroom op het apparaat. Maybe ligt het aan mijn kabel?
Onder de V2L tab/scherm zie ik ook geen extra opties, maar hij ziet wel dat er een stekker aangesloten is.
Onder de V2L tab/scherm zie ik ook geen extra opties, maar hij ziet wel dat er een stekker aangesloten is.
[ Voor 24% gewijzigd door patrickelectric op 03-07-2025 23:01 ]
Goed punt zie dat ik daar een aparte meter voor moet hebben die wel gecertificeerd is. Weer iets geleerd dat problemen met onze blauwe vrienden moet voorkomen.Ian_ schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:50:
[...]
Nog nooit van gehoord, maar in de regel moet je een laadpaal hebben met een MID gecertificeerde meter wil je iets van vergoeding kunnen krijgen.
Björn is met de 1000km Challenge bezig.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier moet ik nog eens naar kijken. Maken jullie gewoon nieuwe topics aan of reactie op huidige?WizzyBrown schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:45:
[...]
Heel goed, bedankt voor de opsomming, heb je het ook in de app gemeld als verbeterpunten?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Hier exact het zelfde. Op licht gezet en soms merk je gewoon een vleugje van die geur de auto in. Perfect, moet niet TE zijn. Twijfelde al of ik 't wel wilde gebruiken maar moet zeggen dat ik het zo wel top vind.spacecrap schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:39:
[...]
Mijn ervaring is dat het prima werkt. Heb hem op de lichtste stand staan en ervaar dat er niet vol continue, maar met enige regelmaat luchtverfrisser langs komt.
Bevalt mij goed in ieder geval.
Erg benieuwd naar zijn verslag en mening. Volgens mij wat ik even snel gekeken heb zag het er tot nu toe wel goed uit!Rivanov schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:30:
[Video: Zeekr 7X 100k kWh AWD 1000 km challenge]
lol ik klik de video aan - 10 uur aan live streammvrooij schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:48:
[...]
Erg benieuwd naar zijn verslag en mening. Volgens mij wat ik even snel gekeken heb zag het er tot nu toe wel goed uit!
ik zet hem net ff aan op bijna 10 mins : "The germans are in trouble ! Its quiet, comfy, its quick , like a rocket, on par with MY performance "misschien toch maar even op de achtergrond aanzetten en mee luisteren.
[ Voor 22% gewijzigd door 4v4t4r op 04-07-2025 09:08 ]
"If I would test the car longer, it would even be TeslaBjorn car of the year"
Soundsystem schijnt wat meh te zijn, aldus Bjorn.
[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 04-07-2025 09:11 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ja hij is indd wat kieskeurig als het om audio gaat, dat is voor mij gelukkig geen probleem met 20-30% gehoorverliesRivanov schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:11:
Ik ben er ook nog niet echt heel tevreden over hoor, wat ik ook probeer. Het klinkt prima, maar het is niks aparts.Rivanov schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:11:
Thanks for sharing!Rivanov schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:30:
Heb even snel wat stukjes geluisterd. Weet niet welk model hij gebruikt. Maar wat ik snel heb opgevangen: gemiddeld verbruik 267 Wh en uiteindelijke tijd 8 uur 55 minuten of 9 uur! Super netjes!
Over paar dagen kunnen we het samengevatte verslag zien!
Ik zie dat de 7x in België duurder is dan in NL. Waar zal dit mee te maken hebben? Dacht juist dat auto's in België goedkoper waren.
ik moet soms zo lachen om hem, op 3 uur en 56 mins, staat hij te laden ( tot boven 50% met ~350kW) en hij begint te klagen dat het te snel gaat, want hij moet nog plassen, ramen schoonmaken en eigenlijk al genoeg % om verder te gaanSoCruelNU schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:33:
[...]
Thanks for sharing!
Heb even snel wat stukjes geluisterd. Weet niet welk model hij gebruikt. Maar wat ik snel heb opgevangen: gemiddeld verbruik 267 Wh en uiteindelijke tijd 8 uur 55 minuten of 9 uur! Super netjes!
4v4t4r schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:25:
[...]
Zo ver ik weet is mijn laadsessie nog steeds het record. Zeekr zelf heeft 404- en 412 kW piekvermogen behaald.
ik moet soms zo lachen om hem, op 3 uur en 56 mins, staat hij te laden ( tot boven 50% met ~350kW) en hij begint te klagen dat het te snel gaat, want hij moet nog plassen, ramen schoonmaken en eigenlijk al genoeg % om verder te gaan
:strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh eindelijk! Een 10u stream is wat veel, dus ik wacht de uitgewerkte video even af hahaRivanov schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:30:
Ik ving op dat hij hij heeft het over 2540kg en 3.8 sec naar de 100 dus ik denk dat hij in de Privilege rijdt.SoCruelNU schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:33:
[...]
Thanks for sharing!
Is de Privilige, gezien de oranje remklauwen op de thumbnail.SoCruelNU schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:33:
[...]
Thanks for sharing!
Ook even doorheen gescrollt, maar ga zeker kijken naar de vlog. Hij heeft altijd interessante kijk op zaken en test het e.e.a. ook goed.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Yes, ik heb al gebruikt. Was wel beetje zoeken, maar na aanzetten in het menu deed hij het. Ik vond vooral het uitzetten wat ongebruikelijk, maar ik ben al weer vergeten hoe dit moest. Maar het werkt wel!patrickelectric schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:53:
Even een vraag, heeft iemand al V2L aan de praat gekregen? Ik heb mijn V2L adapter aangesloten maar er kwam geen stroom op het apparaat. Maybe ligt het aan mijn kabel?
Ik heb er eentje via Ali gekocht, kostte 20,- wat ik me herinner.
hij vind de matrix verlichting minder goed dan polestar (want geen pixel) , enigzins blokkerig en soms lijkt het wat traag, maar overal wel prima hoor (dus niet negatief oid) - verder vooralsnog niets raars gehoord. (4.5 uur nuJanHenk schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:06:
[...]
Is de Privilige, gezien de oranje remklauwen op de thumbnail.
Ook even doorheen gescrollt, maar ga zeker kijken naar de vlog. Hij heeft altijd interessante kijk op zaken en test het e.e.a. ook goed.
Excuus voor de herhaling, maar ben hier erg benieuwd naar. Iemand die dit weet of kan checken?npolm schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:43:
Even vraag over de voice assistent. In mijn XC40 gebruik ik nu heel fijn 'Hey Google, ga naar Adres 13 in Plaats'.
|- Rotterdam -|
Werkt in de Zeekr 7X hetzelfde!npolm schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:47:
[...]
Excuus voor de herhaling, maar ben hier erg benieuwd naar. Iemand die dit weet of kan checken?
Bjorn test in zijn video ook hoe de auto zich in een botsing gedraagt
YouTube: Zeekr 7X 100k kWh AWD 1000 km challenge
YouTube: Zeekr 7X 100k kWh AWD 1000 km challenge
Viel mij ook op, mijn verwachting is omdat ze in België via bestaande dealers gaan werken en in Nederland heb je de locaties van Zeekr zelf. Mijn verwachting is dat werken via dealers een stukje extra marge kost en vandaar dat ze iets duurder zijn.mvrooij schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:45:
Ik zie dat de 7x in België duurder is dan in NL. Waar zal dit mee te maken hebben? Dacht juist dat auto's in België goedkoper waren.
Deze heb je als 't goed is al 2/3 weken?P. Edelijn schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:19:
[Afbeelding]
Gisteren ontvangen de volgende update.
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door PaT op 04-07-2025 14:31 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
ik heb er ook 1 liggen hier maar krijg de zeekr 7x pas 1 October. Wil je die van mij uitproberen?patrickelectric schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:53:
Hier nog niet getest, heb hem wel. Probeer het dit weekend wel even als ik er aan denk.patrickelectric schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:53:
kun jij de link naar de adapter even delen in het forum, want de V2L adapter moet 16A/3500W sterk zijn en 2700 Ohm weerstand hebben had iemand hier gepost.kingknoest schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:06:
[...]
Yes, ik heb al gebruikt. Was wel beetje zoeken, maar na aanzetten in het menu deed hij het. Ik vond vooral het uitzetten wat ongebruikelijk, maar ik ben al weer vergeten hoe dit moest. Maar het werkt wel!
Ik heb er eentje via Ali gekocht, kostte 20,- wat ik me herinner.
Ik heb deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/1005009195178546.html
Ik heb deze: https://www.geelyevs.com/...kr?variant=46451817611421WizzyBrown schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:19:
[...]
kun jij de link naar de adapter even delen in het forum, want de V2L adapter moet 16A/3500W sterk zijn en 2700 Ohm weerstand hebben had iemand hier gepost.
Ik heb deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/1005009195178546.html
Maar in de handleiding die erbij zat stond volgens mij wel 3500 watt. Zal straks nog eens kijken.
Het valt mij geregeld op dat de radio weergave (Q Music op DAB) zo nu en dan ietsje vertraagt. In het begin twijfelde ik aan mijzelf, maar inmiddels begin ik toch wel overtuigd te raken dat de radio weergave wel degelijk vertraagd en na een tijdje weer normaal wordt. Ik heb nooit geweten dat dit mogelijk was met een radio uitzending. Zijn er nog andere mensen die dit ook hebben gemerkt?
Ik heb vanmiddag mijn 7X LR opgehaald en volgens de delivery agentpatrickelectric schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:53:

Ik heb de 7X LR inmiddels 1,5 maand en bevalt goed. 3500 km meegereden en gemiddelde verbruik is 18,7 kWh/100km.
Het enige wat me een beetje tegenvalt is de geluidskwaliteit van al die 21 luidsprekers.
Ik kan de juiste instellingen nog niet vinden.
Is er iemand hier op het forum die de juiste settings heeft gevonden en kan delen.
Ik weet dat dit allemaal met smaak heef te maken maar ik vond het geluid in mijn model 3 wel beter.
Het enige wat me een beetje tegenvalt is de geluidskwaliteit van al die 21 luidsprekers.
Is er iemand hier op het forum die de juiste settings heeft gevonden en kan delen.
Ik weet dat dit allemaal met smaak heef te maken maar ik vond het geluid in mijn model 3 wel beter.
Hallo,ff2000 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:09:
Ik heb de 7X LR inmiddels 1,5 maand en bevalt goed. 3500 km meegereden en gemiddelde verbruik is 18,7 kWh/100km.
Ik begrijp wat je bedoeld, als je sound AI aanzet heb ik het idee dat ik in een blikkendoos zit.
Momenteel heb ik de volgende settings:
- HiFi
- Whole car
- EQ slight V
+3 / +2 / -1 / +1 / +2
Tidal Max (up to 24-bit)
Die AI sound is echt niet best nee.
Ik heb je opgegeven instellingen geprobeerd, ik mis wel 1 getalletje.
Ik heb nu +3/+2/-1/-1/+1/+2 dit is inderdaad een verbetering. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden.
Ik hoop dat ze daar nog iets aan kunnen doen bij Zeekr.
Ik heb nu +3/+2/-1/-1/+1/+2 dit is inderdaad een verbetering. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden.
Uit nieuwsgierigheid, wat mis je precies? Diepte?ff2000 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:54:
Die AI sound is echt niet best nee.
Scherpte denk ik. Het is allemaal niet strak als het mij vraagt.
Voelt soms als druk op de oren. Voelt niet als rustig.
Moeilijk uit te leggen.
Moeilijk uit te leggen.
Ja, dit is wat ik nu ervan heb kunnen maken maar het klinkt al een stuk beter dan ‘standaard’ff2000 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:55:
Scherpte denk ik. Het is allemaal niet strak als het mij vraagt.
Moeilijk uit te leggen.
Ja het geluid is best zoeken qua afstelling en dan is het nog niet helemaal geweldig inderdaad. Wat mij opvalt is dat de SUB niet linear mee gaat met het geluid. Soms staat het volume laag maar is de diepe bas erg aanwezig. Dan lijkt het alsof je langs een festival terrein rijdt en dat je de bas ergens uit een tent of uit de verte komt.
Dat klinkt in ieder geval als iets dat softwarematig nog verbeterd zou kunnen worden. Als de hardware slecht is hebben we pech gehad. Eigenlijk gek dat ze niet de Yamaha speakers van de 001 hebben gebruikt. Dat zou ook nog kosten hebben bespaard ipv zelf opnieuw het wiel uitvinden.bullseye1977 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:09:
Ja het geluid is best zoeken qua afstelling en dan is het nog niet helemaal geweldig inderdaad. Wat mij opvalt is dat de SUB niet linear mee gaat met het geluid. Soms staat het volume laag maar is de diepe bas erg aanwezig. Dan lijkt het alsof je langs een festival terrein rijdt en dat je de bas ergens uit een tent of uit de verte komt.
Mijn vorige auto was een Volvo C30 uit 2007, dus de 7X zal sowieso beter gaan klinken. Ik hou echter wel van goede audio en had me verheugd op road trips met top geluid.
7X LR nu 1 week in bezit en 2 zaken vallen mij op. Ook wij hebben voorin last van de warmte als de zon schijnt. Gaan er een folie voor op laten zetten.
Daarnaast ook trilling in het stuur bij hogere snelheden, service aanvraag ingediend voor uitlijnen / controle.
Voor de rest zeer tevreden over de auto. Verbruik voor zo'n grote auto is echt goed te noemen.
Daarnaast ook trilling in het stuur bij hogere snelheden, service aanvraag ingediend voor uitlijnen / controle.
Voor de rest zeer tevreden over de auto. Verbruik voor zo'n grote auto is echt goed te noemen.
Ik heb het volgende erop zitten:Groc86 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:25:
7X LR nu 1 week in bezit en 2 zaken vallen mij op. Ook wij hebben voorin last van de warmte als de zon schijnt. Gaan er een folie voor op laten zetten.
- Voorraam
- A-stijl + vaste driehoek
Warmtewerend folie 70% doorlatend met tot 90% Warmtewerend. De matrixdot is ook netjes gedaan.
€480,-
Scheelt echt een paar graden en je hebt geen last van ‘brandende’ zon meer.
Nee helaas nog niet.WizzyBrown schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:17:
[...]
Frank, weet jij nu al meer om via jouw team in China iets hierheen te krijgen?
Men is nog aan het uitzoeken waar men het van de bron kan krijgen en of het compatible is.
Het ‘normale werk’ heeft echter voorrang.
Zodra ik meer informatie heb laat ik het uiteraard weten.
dank jeFrank_P schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:53:
[...]
Nee helaas nog niet.
Men is nog aan het uitzoeken waar men het van de bron kan krijgen en of het compatible is.
Het ‘normale werk’ heeft echter voorrang.
Zodra ik meer informatie heb laat ik het uiteraard weten.
Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? Ik ben benieuwd of ze wellicht ook dakstijlen en spiegels van de LR in het zwart kunnen wrappen.Ian_ schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:14:
[...]
Ik heb het volgende erop zitten:
- Voorraam
- A-stijl + vaste driehoek
Warmtewerend folie 70% doorlatend met tot 90% Warmtewerend. De matrixdot is ook netjes gedaan.
€480,-
Scheelt echt een paar graden en je hebt geen last van ‘brandende’ zon meer.
Een Nederlander die de Nio 500kW lader test met de 7X. Spoiler: de 480kw wordt niet aangetikt, maar alsnog een aardig leuke charge curve tot 55% 
Ja, ik was met hem in gesprek hierover waar je +400 kW kon laden. Ik had hier 425 kW piek!Blazings schreef op zondag 6 juli 2025 @ 00:06:
Een Nederlander die de Nio 500kW lader test met de 7X. Spoiler: de 480kw wordt niet aangetikt, maar alsnog een aardig leuke charge curve tot 55%
[YouTube: Meet the new #Chargingmonster ZEEKR 7X testing a NIO "500 kW" charger!]
De 480 kW is in optimale condities en heeft zoveel factoren. De lader hier begrenst vrij snel omdat het een boost cable 680 A betreft.
:strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1SBnkFRBMl0UELLQG9VU01Ll.jpg?f=fotoalbum_large)
400+ kW is serieus snel. Kopje koffie drinken tijdens het laden lukt haast niet meer.
De 16 minuten was met +27 graden buiten en 7% tot 80 SoCff2000 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:42:
400+ kW is serieus snel. Kopje koffie drinken tijdens het laden lukt haast niet meer.
De 13 minuten kom je makkelijk aan vanaf 10 tot 80% zoals geadverteerd
Werd de laad kabel al warm? En ging de klep ook open bij de voorbumper?
Laadkabel werd heel erg warm en ging snel tot onder de 500 A (limiterend). Klep niet gekeken om eerlijk te zijn.ff2000 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:07:
In de video gingen de kleppen in de voorbumper open.ff2000 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:07:
Komt bij mij gelijk weer de vraag naar boven of je deze handmatig kan openen voor wanneer je de auto aan het wassen bent. Bij hem waren de binnenzijde van de kleppen namelijk net zo vies als de buitenkant.
Als je de zwarte uitvoering besteld is alles toch al zwart bij de long range? Op de preview afbeelding in de configuratie in ieder geval wel. Hopelijk in het echt ook. Woensdag mag ik hem halen.St3ve-0 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:08:
[...]
Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? Ik ben benieuwd of ze wellicht ook dakstijlen en spiegels van de LR in het zwart kunnen wrappen.
Mij valt ook de prijs positief op. Is dit de regiuliere prijs of icm een abonnement?Ian_ schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:59:
[...]
Ja, ik was met hem in gesprek hierover waar je +400 kW kon laden. Ik had hier 425 kW piek!
De 480 kW is in optimale condities en heeft zoveel factoren. De lader hier begrenst vrij snel omdat het een boost cable 680 A betreft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Reguliere prijs, maar goed het nadeel hier is dat je alleen met een NIO laadpas of CC kan betalen. Gezien ik een laadpas van mijn werk heb moet ik deze later declareren.jswinkels schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Mij valt ook de prijs positief op. Is dit de regiuliere prijs of icm een abonnement?
Hier een leuk artikel van AutoWeek met een vergelijking tussen de Kia EV6 GT en de Zeekr 7x Priviledge: Dubbeltest: Kia EV6 GT vs. Zeekr 7x – Premium power voor een bescheiden budget.
Voor de luie zondag maar gelijk en TL:DR gemaakt:
De Kia EV6 GT en de nieuwe Zeekr 7x worden met elkaar vergeleken. Beide auto's bieden voor een relatief bescheiden budget (rond de €70.000) enorm veel vermogen (meer dan 600 pk), iets waarvoor je normaal bij duurdere premiummerken moet zijn.
Zeekr 7x:
• Voordelen: Is comfortabeler dankzij luchtvering, heeft een grotere actieradius (~500 km) en kan baanbrekend snel opladen (in de test met 350 kW). De auto is ook ruimer.
• Nadelen: Rijdt afstandelijk en minder sportief, waardoor je weinig met het enorme vermogen kunt. De bediening via het touchscreen is onhandig en de software had in de testauto wat vertaalfouten en irritante waarschuwingen.
Kia EV6 GT:
• Voordelen: Voelt veel sportiever en scherper aan, is lichter en biedt een hoge funfactor, mede dankzij een gesimuleerde versnellingsbak. De ergonomie is beter met meer fysieke knoppen.
• Nadelen: Heeft een kleinere actieradius (~400 km), laadt (iets) minder snel dan de Zeekr en de zitpositie kan voorin onhandig zijn door de schuine voorruitstijl.
De Kia EV6 GT en de nieuwe Zeekr 7x worden met elkaar vergeleken. Beide auto's bieden voor een relatief bescheiden budget (rond de €70.000) enorm veel vermogen (meer dan 600 pk), iets waarvoor je normaal bij duurdere premiummerken moet zijn.
Zeekr 7x:
• Voordelen: Is comfortabeler dankzij luchtvering, heeft een grotere actieradius (~500 km) en kan baanbrekend snel opladen (in de test met 350 kW). De auto is ook ruimer.
• Nadelen: Rijdt afstandelijk en minder sportief, waardoor je weinig met het enorme vermogen kunt. De bediening via het touchscreen is onhandig en de software had in de testauto wat vertaalfouten en irritante waarschuwingen.
Kia EV6 GT:
• Voordelen: Voelt veel sportiever en scherper aan, is lichter en biedt een hoge funfactor, mede dankzij een gesimuleerde versnellingsbak. De ergonomie is beter met meer fysieke knoppen.
• Nadelen: Heeft een kleinere actieradius (~400 km), laadt (iets) minder snel dan de Zeekr en de zitpositie kan voorin onhandig zijn door de schuine voorruitstijl.
[ Voor 1% gewijzigd door mailis op 08-07-2025 11:08 . Reden: typo ]
Ja echt een voordeelmailis schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:47:
biedt een hoge funfactor, mede dankzij een gesimuleerde versnellingsbak.

Oef, ik ga altijd zo slecht op de comments onder die artikelen. In de meeste gevallen mensen die totaal niet weten waar ze over praten (Chinese auto's hebben bliepjes en Europese auto's niet), of gewoon iedere strohalm aangrijpen om op een EV te hatenmailis schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:47:
Hier een leuk artikel van AutoWeek met een vergelijking tussen de Kia EV6 GT en de Zeekr 7x Priviledge: Dubbeltest: Kia EV6 GT vs. Zeekr 7x – Premium power voor een bescheiden budget.
Zeekr 7x:
[list]
[/list]
Kia EV6 GT:
[list]
[/list]

Anyway, ik vind het interieur in de Zeekr toch een stukje strakker ogen, en achterin een veel ruimtelijker gevoel vanwege het doorlopende glazen dak! Het scherm is ook een stuk groter, wat ik voor navigeren een stuk fijner vind. Die gesimuleerde versnellingsbak is echt iets waar je een paar keer mee speelt en dan niet meer gebruikt.
Ik vind het ook grappig hoe iedere auto reviewer het altijd heeft over "sportief rijden", ondanks dat ze een SUV van meer dan 2 ton onder hun kont hebben zitten. Als mensen graag zo strak mogelijk door een bocht willen gaan zullen ze vast een station/sedan kopen. Of ze gaan zeuren dat de sportieve SUV te strak is geveerd en niet comfortabel is. Bij zo'n gewicht kan je sowieso beter de bochten met wat beleid nemen tenzij je een abonnement bij de bandenzaak hebt. Ik lees overigens ook dat de auteur van dat artikel een afkeur heeft voor alles dat uit China komt..
In ieder geval geen spijt dat ik geen Kia heb gekocht na het lezen van dat artikel
Sowieso heel irritant als ze altijd maar zeggen dat Chinese auto's altijd bliepjes hebben terwijl dit niks met China te maken heeft maar met Europese regelgeving. Natuurlijk, verschillende merken kunnen dit op verschillende manieren oplossen om aan die regelgeving te voldoen, maar het is niks Chinees, wat wel soms zo gebracht wordt.Blazings schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:58:
[...]
Oef, ik ga altijd zo slecht op de comments onder die artikelen. In de meeste gevallen mensen die totaal niet weten waar ze over praten (Chinese auto's hebben bliepjes en Europese auto's niet), of gewoon iedere strohalm aangrijpen om op een EV te haten![]()
Anyway, ik vind het interieur in de Zeekr toch een stukje strakker ogen, en achterin een veel ruimtelijker gevoel vanwege het doorlopende glazen dak! Het scherm is ook een stuk groter, wat ik voor navigeren een stuk fijner vind. Die gesimuleerde versnellingsbak is echt iets waar je een paar keer mee speelt en dan niet meer gebruikt.
Ik vind het ook grappig hoe iedere auto reviewer het altijd heeft over "sportief rijden", ondanks dat ze een SUV van meer dan 2 ton onder hun kont hebben zitten. Als mensen graag zo strak mogelijk door een bocht willen gaan zullen ze vast een station/sedan kopen. Of ze gaan zeuren dat de sportieve SUV te strak is geveerd en niet comfortabel is. Bij zo'n gewicht kan je sowieso beter de bochten met wat beleid nemen tenzij je een abonnement bij de bandenzaak hebt. Ik lees overigens ook dat de auteur van dat artikel een afkeur heeft voor alles dat uit China komt..
In ieder geval geen spijt dat ik geen Kia heb gekocht na het lezen van dat artikel
Elayais schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:12:
[...]
Sowieso heel irritant als ze altijd maar zeggen dat Chinese auto's altijd bliepjes hebben terwijl dit niks met China te maken heeft maar met Europese regelgeving. Natuurlijk, verschillende merken kunnen dit op verschillende manieren oplossen om aan die regelgeving te voldoen, maar het is niks Chinees, wat wel soms zo gebracht wordt.
Ik weet niet hij voor een slechte deal heeft gekregen, zit hier Michelin Pilot Sport EV banden onder.Dat is het nadeel van de Continental EcoContact-banden onder de 7x.
:strip_exif()/f/image/UYQakTPPBZcYOSu9sa8UyWG2.jpg?f=fotoalbum_large)
De Privilege had Michelin banden onder de test auto's, vervolgens werden de daadwerkelijke leveringen gedaan op EcoContact banden zodat het verbruik op papier onder de 20kwh zou liggen. Zijn meerdere mensen niet zo blij mee.Ian_ schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:28:
Ik weet niet hij voor een slechte deal heeft gekregen, zit hier Michelin Pilot Sport EV banden onder.
De LR die jij hebt wordt nog wel gewoon geleverd op Michelin banden.
[ Voor 7% gewijzigd door Blazings op 06-07-2025 18:31 ]
Ik merkte vandaag dan ook met al het regen weinig grip met de EcoContact banden. Diverse keren dat ik slipte bij het remmen en wegrijden. Andere dit ook gemerkt?
Bekend probleem bij VW ID.3 met dezelfde banden.funkylicious schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:30:
Ik merkte vandaag dan ook met al het regen weinig grip met de EcoContact banden. Diverse keren dat ik slipte bij het remmen en wegrijden. Andere dit ook gemerkt?
Ik wil een witte (vrouw wil wit, ik groen
) LR bestellen via private lease. Ik heb een trekhaak aangevinkt maar nu zie ik aan het einde deze vage opmerking:
Wie heeft er enig idee wat hiermee bedoeld wordt? De prijs verandert ook niet of ik de trekhaak nu wel of niet selecteer.Uw selectie van Zeekr Elektrische trekhaak wordt vervangen door vergelijkbare services die al zijn inbegrepen in de maandelijkse leasebetaling voor Particulier gebruik.
Die Michelin EV banden zijn niet echt een pluspunt. De mijne, onder een EV6 GT, hadden na 2 jaar gebruik last van loszittende geluiddempend foam, waardoor de banden vervangen moesten worden als je niet met on gebalanceerde wielen rond wilt trillen. Deze banden hebben ook veel minder grip dan de non-ev versie van de Pilot Sport 4s.
Ik heb de Ioniq 5N nu een paar dagen mee en moet zeggen dat het wel een leuke toevoeging is.
Voordeel zou ik het ook niet echt noemen (kun je over de elektrische deuren van de 7X ook niet zeggen wellicht) en je kunt prima zonder maar bij sportief rijden heeft het wel meerwaarde...
Uiteindelijk is de reden voor de Zeekr 7X LR voor mij omdat ik nu 2 kinderen heb en ruimte + comfort wil hebben.
0-100 is onder de 6 seconden heb je alsnog een vrij premium en sportieve auto voor nodig (denk aan VW Golf GTI). Daarnaast weegt de auto 2.5T wat echt zwaar is.
Als ik sportief wil rijden, had ik een Model 3 performance genomen.
0-100 is onder de 6 seconden heb je alsnog een vrij premium en sportieve auto voor nodig (denk aan VW Golf GTI). Daarnaast weegt de auto 2.5T wat echt zwaar is.
Als ik sportief wil rijden, had ik een Model 3 performance genomen.
Vandaag een belafspraak ingepland gekregen om dit te bespreken.Freedive schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:10:
[Afbeelding]
6 dagen en denk 700 km.
Waarbij ik Spotify gebruik (op hoogste kwaliteit) en Nieuwe navigatie met kaart weergave.
Dit gaat natuurlijk niet werken op deze manier, 7GB is dus veel te weinig.
Ik ga hierover nu ook contact opnemen met Zeekr. Iemand hier al een reactie over gehad van Zeekr?
Top, ik heb ze net een mail verzonden. Hou me op de hoogte!Ian_ schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:14:
[...]
Vandaag een belafspraak ingepland gekregen om dit te bespreken.