Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 41 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
Freedive schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:10:
[Afbeelding]

6 dagen en denk 700 km.
Waarbij ik Spotify gebruik (op hoogste kwaliteit) en Nieuwe navigatie met kaart weergave.
Dit gaat natuurlijk niet werken op deze manier, 7GB is dus veel te weinig.

Ik ga hierover nu ook contact opnemen met Zeekr. Iemand hier al een reactie over gehad van Zeekr?
vermoed je dat die elke maand is (kaarten updates) of zal dat na 1x downloaded wel minder worden?
700km aan spotify zou echt niet zoveel data moeten zijn?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:51

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:25:
[...]

vermoed je dat die elke maand is (kaarten updates) of zal dat na 1x downloaded wel minder worden?
700km aan spotify zou echt niet zoveel data moeten zijn?
Hij is afgelopen dagen best rap opgelopen, terwijl de eerste kaarten gedownload zouden moeten zijn via hotspot van mijn telefoon...

ChatGPT zegt;
Op de hoogste kwaliteit (320 kbps, ook wel “Very High” bij Premium‑abonnement) gebruikt Spotify ongeveer 144 MB per uur aan data

Zou dus best eens alleen Spotify kunnen zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Freedive op 07-07-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Zit in de verkenningsfase en woon in Z-Limburg. Een ritje Zeist heb ik er eerlijk gezegd (nog) niet voor over en vroeg me af of er omgeving Limburg al eigenaren zijn waardoor ik hem eens IRL kan bekijken ipv plaatjes etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XlGesH75hGqA_1R7gL-7rTeavU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wu6vaXkQwFD04GLVy65IQ1X5.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:25
Hieronder hoe lang je met streaming kan doen, houdt er rekening mee dat ook op MAX het dynamisch is.

Maximaal 50 uur
Minimaal 3 uur

Dan te beseffen dat het alleen muziek is en niet eens je navigatie of andere applicaties erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVrGFKc4MrZT-1_RomW8HiPPicc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgzyKjyqYraTviggiRahYB9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SdJ4VC6-X4kel4zfP8V3X0Xf0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfNj8LEI4rCIhKBpK9JRbJKU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 07-07-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:23

Elayais

Die ene daar

mailis schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:47:
Hier een leuk artikel van AutoWeek met een vergelijking tussen de Kia EV6 GT en de Zeekr 7x Priviledge: Dubbeltest: Kia EV6 GT vs. Zeekr 7x – Premium power voor een bescheiden budget.
Je moet een auto ook wel beoordelen waarvoor die gemaakt is.

De EV6 GT is bedoeld om een sportieve auto te zijn, de Zeekr 7X is bedoeld om een comfortabele auto te zijn (ondanks zijn 640pk). De 7X is in niks ontworpen om sportief te zijn.

Daarnaast pak je een volle SUV die je gaat afzetten ten opzichte van een cross-over. Die vergelijking loopt natuurlijk sowieso mank.

Desondanks, heeft de schrijver toch moeite om veel problemen te vinden met de 7X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itGUZSmA6mYnVICRc09HMSky-nQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAWlTN6rraQf5fhtkUCDVec5.jpg?f=fotoalbum_large

Besteld bij ome Ali. Past perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door RdeNoronha op 07-07-2025 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-09 09:00
Leuk voor het oog maar gaat wel ten koste van de luchtstroom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
clydevdl schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:23:
[...]

Leuk voor het oog maar gaat wel ten koste van de luchtstroom?
Precies dat, leuk al het RVS maar je blokkeert de werking van je Climate Control en zoals hierboven wordt aangegeven luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-09 14:42
2 Vraagjes:
1) Als je de Zeekr 7x Privilege heb besteld zonder de optie met rubberen matten, liggen er dan wel voorin en op de 2e zitrij nette automatten?
Anders zal ik elders wat gaan bestellen....

2) Is er ook al iemand die elders een rubberen kofferbak mat heeft besteld en ontvangen? Zoja, zou je een foto, prijs en link kunnen delen voor andere gegadigden?

Alvast dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Sinds vanmiddag ‘no service’ rechtsboven. Meer mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
WizzyBrown schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:53:
2 Vraagjes:
1) Als je de Zeekr 7x Privilege heb besteld zonder de optie met rubberen matten, liggen er dan wel voorin en op de 2e zitrij nette automatten?

2) Is er ook al iemand die elders een rubberen kofferbak mat heeft besteld en ontvangen? Zoja, zou je een foto, prijs en link kunnen delen voor andere gegadigden?

Alvast dank,
Ik zit er ook aan te denken ze aan te schaffen (ivm paarden) dus ik volg het graag.
Sowieso wellicht een idee een paar dingen in de OP te zetten (Sleutelhanger / cupholder voor smalle blikjes / bescherming dorpel etc) die door mensen zijn aangeschaft en passen/goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 11:25
2 Vraagjes:

Alvast dank,
Je bedoelt dat er nog mooie matten in liggen naast de rubberen? Dat is een goede vraag.. mag ik hopen van wel aangezien die normaal bij de auto komen en wij extra hebben betaald voor rubberen.

Ik heb zelf op 19 april de Privilege met rubberen matten besteld (ex kofferbak), maar achteraf gezien misschien beter bij ome Ali kunnen bestellen. Ik heb nog niks gehoord over mijn levering en hoop niet dat de rubberen matten de boosdoener zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
.

[ Voor 103% gewijzigd door clydevdl op 07-07-2025 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Ik heb de rubberen matten hier besteld.
https://www.geelyevs.com/...r-trunk-mats-for-zeekr-7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-09 21:52
Freedive schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:16:
Sinds vanmiddag ‘no service’ rechtsboven. Meer mensen?
Grappig (eigenlijk niet), ik zojuist ook toen ik net na een uiijn controle mijn auto ging ophalen.
Na 15 min was de verbinding er opeens weer...

Als leenauto een 001 meegekregen, en vind die toch echt een stuk makkelijker rechtdoor gaan. Ja, ander type auto bla bla. Toch vind ik het soms 'te hard' werken en te veel buisturen.
Naar mijn idee is de eerste aantal graden naar links en rechts gewoon net de zwaar. Ik kan niet met mijn hand op schoot het stuur aan de onderkant vasthouden en bijsturen met 120kmu. Misschien toch maar melden in de app

Verder heb ik veel klachten over het geluid van de microfoon, te zacht. Android. Zowel teams als normale oproepen.

Lekkende Ruitenwisser achter verwachten ze dat er wel een keer een terugroepactie komt.

Ga ook verdere stappen ondernemen mbt de internet bundel.

(Ps.. Ben eindelijk weer bij met lezen na 2 weekjes druk met werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-07 12:38
2 Vraagjes:

Alvast dank,
Ja, er liggen standaard matten in de auto (van plastic/nylon, slecht schoon te houden).
Ik heb rubberen matten van geelyevs.com, inclusief voor de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Zijn er ook mensen met een LR die last hebben van het uitlijnen?
Ik herken namelijk totaal niet in de klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-08 19:59
Ian_ schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:46:
Zijn er ook mensen met een LR die last hebben van het uitlijnen?
Ik herken namelijk totaal niet in de klachten?
Ja, die heb ik zeker. Boven de 120 kph heel duidelijk dat het bij mij niet klopt. Bij 135+ trilling in het stuur, net of alle oneffenheden van de weg direct in he stuur terecht komen.

Auto is ook heel zoekerig bij hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-09 12:37
Zijn er toevallig nog meer mensen die al vroeg besteld hebben maar nog steeds wachten op levering?

Mijn auto (LR grijs) is 23 maart besteld maar krijg zojuist bericht van LM dat verwachte levering pas op zijn vroegst 14 augustus gaat worden.

Valt me toch wat tegen en kan het niet helemaal volgen.. maar we wachten maar gewoon af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
FransHendrikx schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:39:
Zijn er toevallig nog meer mensen die al vroeg besteld hebben maar nog steeds wachten op levering?

Mijn auto (LR grijs) is 23 maart besteld maar krijg zojuist bericht van LM dat verwachte levering pas op zijn vroegst 14 augustus gaat worden.

Valt me toch wat tegen en kan het niet helemaal volgen.. maar we wachten maar gewoon af..
Hier op 7 april besteld en levering incl tijd zou op 30 juni hebben plaats gevonden. Na veel schakelen met LM is uiteindelijk naar boven gekomen dat levering vertraagd is en staat nu gepland op 31 juli om 16.00u. Ook hierin volgens mij nog geen zekerheid dus afwachten geblazen vrees ik. Heb een LR besteld zwart met trekhaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
Nou daar zijn we dan :) Veel kijk plezier !

YouTube: Zeekr 7X Performance 100 kWh range test part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16:59
Ruben_sim schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:20:
[...]

Grappig (eigenlijk niet), ik zojuist ook toen ik net na een uiijn controle mijn auto ging ophalen.
Na 15 min was de verbinding er opeens weer...

Als leenauto een 001 meegekregen, en vind die toch echt een stuk makkelijker rechtdoor gaan. Ja, ander type auto bla bla. Toch vind ik het soms 'te hard' werken en te veel buisturen.
Naar mijn idee is de eerste aantal graden naar links en rechts gewoon net de zwaar. Ik kan niet met mijn hand op schoot het stuur aan de onderkant vasthouden en bijsturen met 120kmu. Misschien toch maar melden in de app

Verder heb ik veel klachten over het geluid van de microfoon, te zacht. Android. Zowel teams als normale oproepen.

Lekkende Ruitenwisser achter verwachten ze dat er wel een keer een terugroepactie komt.

Ga ook verdere stappen ondernemen mbt de internet bundel.

(Ps.. Ben eindelijk weer bij met lezen na 2 weekjes druk met werk)
Ik herken mij heel erg in jouw stuurbeleving. Merk je wel verbetering na het uitlijnen? Ik voelde na het uitlijnen in eerste instantie geen of nauwelijks verschil in Comfort stuurmodus. Pas toen ik de stuurmodus op Standaard zette, kreeg ik het gevoel dat er wel een kleine verbetering was. Nu, een paar weken later moet ik voor mijn gevoel weer meer bijsturen. Ook kreeg mijn vrouw onlangs weer de melding ‘auto trekt naar rechts’. Bovendien brandt bij het starten van de auto elke keer het lampje ‘bandenspanning controleren’ (terwijl de banden allemaal prima zijn). Ik heb dus opnieuw een service beurt aangevraagd. Ik wil deze keer ook dat ze goed naar het stuur kijken. Wellicht zit de oorzaak in het stuur ipv in de stand van de banden. Ik begin hier trouwens wel steeds meer van te balen hoor. In augustus gaan we 3 weken met de auto naar Italie. Ik hoop dat ze het probleem voor die tijd hebben gevonden en opgelost. Anders weet ik niet of ik na de vakantie nog wel zo heel enthousiast ben over de 7X ….. Een auto niet rechtdoor rijdt valt voor mij niet meer in de categorie acceptabele kinderziektes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 16:52
Ik herken mij deels in de ervaringen zoals hierboven beschreven over stuurgedrag
(LR in 60 mnd Lease met nu 1.500 km gereden):

Mijn ervaring qua stuurgedrag:
- Tot ongeveer 120/125 km/u stabiel
- Boven 125 km/u voel je de wegligging/stuurgedrag lichter instabieler worden.
- Ook inderdaad soms een trilling voorwielen/stuur als je (gewoon normaal) versnelt tot 130 km/u. Die trilling verdwijnt na 2 seconden, maar stuurgedrag blijft licht
- Middenstand iets te zwaar als je kleine correcties moet maken, vooral op hoge snelheden. Lijkt tegenstrijdig met mijn opmerking over licht stuurgedrag. Maar toch voelt dit zo. Dus je moet relatief veel kracht zetten rond middenstand, maar tegelijkertijd lijkt er weinig gewicht op de voorwielen te zitten bij hoge snelheden.
- Bij mij geen afwijking naar rechts of links, maar kost het meer moeite om rechtdoor te rijden (vergeleken met mijn oude v70 III 2.5ft). Het gaat niet vanzelf. Misschien windgevoelig?

Verder in willekeurige volgorde:
- Auto rijdt wel erg lekker en comfortabel, zeker bij constante snelheden tot 125 km/u
- Luxueus en rustgevend (groene kleur ledbalken heeft mijn voorkeur :))
- Veel opties. Maar moet af en toe nog wel zoeken in menu
- Auto is stil, weinig windgeruis. Behalve banden bij slecht wegdek (20 inch 265mm Michelin pilot sport ev)
- Panorama dak is geweldig
- Radio: hardware van 21 speakers lijkt meer potentie te hebben dan er nu uitkomt. Hopelijk wordt software aangepast. Subwoofer klinkt nu te aanwezig/wollig/dreunerig/uit fase. Ik zet 40hz op -5 db en hoge freq op +2db. AI-stand uit (kies hele auto) en hifi stand aan. Verder mis ik radio zoek-functionaliteit.
- Stoelen zitten goed (heb de nappa stoelen zonder luchtventilatie)
- Airco werkt prima
- Scherm is groot en fijn
- HUD werkt prima. Is helder en positionering is goed
- Navigatie: hopelijk wordt de losse app snel de standaard navigatie en zijn de kinderziektes eruit. Nu moet ik elke keer schakelen naar Apple carplay en dan Waze/Google/Kaarten aanzetten
- Cruise control en afstand bewaren werkt redelijk goed. File rijden werkt zelfs prima. Afstand die hij aanhoudt (minimaal 2 seconden) is in NL te groot aangezien wij compact rijden en auto's in het gat spingen. Dan remt hij telken wat abrupt af.
- Functie om in midden rijbaan te blijven werkt beroerd, niet soepel. Zet ik altijd uit. Ik verwacht niet dat ze dit nog gaan aanpassen met updates. Chineze auto's lopen hier gewoon achter op Duitsers.
- Knoppen voor electrische ramen zijn nog steeds wennen na 3 weken
- Ik gebruik Iphone 14 Plus als wifi hotspot (heb geen databundel in auto). Ik moet alleen elke keer weer opnieuw verbinden door hotspot uit en aan te zetten voordat de auto de wifi ziet en ik hem kan selecteren. Best irritant
- Ik wil best het data abonnement afsluiten, maar nu krijg je 5 GB. Dat is belachelijk weinig. Betaal dan liever nog iets meer zodat je bv 30Gb of fair use krijgt. Hier is niet over nagedacht bij Zeekr & Vodafone
- Bekleding is fijn, luxe en zacht. Ben wel benieuwd of dit 5 jaar goed blijft
- LR (421 PK) is snel zat, altijd vermogen om makkelijk en comfortabel te versnellen. Het voelt alsof het vermogen wordt opgebouwd als je snelheid toeneemt. Dus 6s 0-100 is niet supersnel, maar tussensprints zijn in verhouding wel snel. 60-120 bijvoorbeeld is zo gepiept. Invoegen altijd snel en makkelijk, ook als je met 5 personen in de auto zit met bagage. Auto is niet gebouwd om goed om te gaan met nog meer vermogen (vind ik)
- Erg veel ruimte achterin (fijn!). Hierdoor wel relatief kleine kofferbak. Zou mooi zijn geweest als zitting achterbank verstelbaar zou zijn. Realistisch gezien is dit alleen een issue als je op vakantie gaat met veel bagage. Bovendien zal ik een dakkoffer aanschaffen
- Airco luchtstroom komt soms tegen mijn ogen aan. Mijn vrouw klaagt hier als pasagier ook over. Dit moet je telkens opnieuw instellen. Auto lijkt luchtstroominstellingen niet te onthouden. Misschien nog eens goed uittesten hoe dit werkt
- Mensen uit mijn omgeving reageren niet direct heel enthausiast op mijn auto. Het is "gewoon weer een Chinese auto". Als ze echter goed en wat langer kijken (en vooral als ze mee hebben gereden) dan raken ze onder de indruk.
- 7X is geen auto voor statusgevoelige mensen. Die nemen een Audi Q4 e-tron / kale Q6/A6 of BMW IQ1 /kale IQ3/i5 (of saaie maar veilige keuze VW Id7). Het is een auto voor mensen die zich verdiept hebben in de kwaliteiten, niet bang zijn om iets nieuws te proberen en veel voor relatief weinig geld willen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Nacho1978 op 08-07-2025 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0DYz3cIx2EVz59kfCJWw9GNLmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWGnG6OUbBvbPeesgorSTUbi.jpg?f=fotoalbum_large

Please down vote dit bericht. Is toch echt onacceptabel mijn inziens.. We praten toch 'rechtstreeks' met het Tech team. Blijkbaar nog steeds een enorm klein team.
Er is al vrijwel geen ontwikkeling op geen enkel ticket

Als voorbeeld, het harde geluid vd richting aanwijzer is al 11 maanden geleden gelogd, voor de 001 weliswaar, maar nog steeds niet gefixed. Dit ticket is het 1 na hoogste gevote.. Zou dus volgens die logica relatief bovenaan staan om gefixed te worden. Gebeurt dus weinig.

Heb ze voor de 7x het voordeel vd twijfel gegeven, maar ze moeten nu wel het ontwikkeltempo gaan opvoeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ticket gemaakt in de builders app voor het rijgedrag op de snelweg.

Please upvoten!

Graag ook jullie tickets delen. Hoe meer mensen voten en comments toevoegen, hoe meer impact we kunnen maken!

https://zeekr.featurebase...-the-highway-for-zeekr-7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Als je nog geen lid bent van de fb groep, doe dat dan🙏🏼🙏🏼!

https://www.facebook.com/groups/573570522167500/?ref=share

We zitten al op 383 leden👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Kan iemand mij snel helpen aan de linkedin van de head of software. Is ergens in een filmpje voorbij gekomen, toen in Portugal. Hij zit volgens mij in Zweden. Had grote plannen en vooral verhalen...

Ben van plan hem rechtstreeks te benaderen voor een open sollicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:11
Ik vind hem echt goed. Hij laat precies zien hoe ik ook over de 7x denk en laat de min puntjes op een leuke manier zien. Enige wat jammer is dat hij de standaard Navigatie gebruikt, dat laat zien dat die gewoon niet goed is.

Benieuwd naar deel 2!

[ Voor 4% gewijzigd door mvrooij op 08-07-2025 10:09 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:47
Nog iets reflecterends voor je voorruit 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
Ruben_sim schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:45:
[Afbeelding]

Please down vote dit bericht. Is toch echt onacceptabel mijn inziens.. We praten toch 'rechtstreeks' met het Tech team. Blijkbaar nog steeds een enorm klein team.

Als voorbeeld, het harde geluid vd richting aanwijzer is al 11 maanden geleden gelogd, voor de 001 weliswaar, maar nog steeds niet gefixed. Dit ticket is het 1 na hoogste gevote.. Zou dus volgens die logica relatief bovenaan staan om gefixed te worden. Gebeurt dus weinig.

Heb ze voor de 7x het voordeel vd twijfel gegeven, maar ze moeten nu wel het ontwikkeltempo gaan opvoeren!
Heel eerlijk ben ik het ook met je eens. Ben beetje bang voor de ontwikkeling van de Software, daarom ben ik ook erg blij dat de basis waar we nu in rondrijden bij de 7x erg goed is waardoor ik persoonlijk nu niks heb wat voor mij dramatisch is. Hopelijk gaan ze het tegendeel bewijzen en snel met updates komen, al zijn het maar kleine verbeteringen iedere keer.

Je hoeft niet 3/6 maanden aan 1 grote update te werken, je kunt ook telkens kleine uitbrengen iedere paar weken. Dan krijgt de klant in ieder geval het gevoel dat er iets gebeurt.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Ik vind hem echt goed. Hij laat precies zien hoe ik ook over de 7x denk en laat de min puntjes op een leuke manier zien. Enige wat jammer is dat hij de standaard Navigatie gebruikt, dat laat zien dat die gewoon niet goed is.

Benieuwd naar deel 2!
Ik zie op facebook juist weer iemand die met de standaard Navi naar oostenrijk is gegaan en die juist fijner vond dan dan de 2.0 versie.

Bjorn is ook wel iemand die veel handmatig zoekt op de kaart, ik doe dat eigenlijk zelf bar weinig. Ik zoek op naam (of gewoon op laders op de route) of mn kids via chargemap en dan voer ik dat adres in.

Dat handmatig zoeken is met Google maps ook niet zo heel fijn vind ik, continue verschuiven van de kaart (of komt dat door mn dikke vingers :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:40
Gisteravond kleine update gehad nu werkt de verlichting van het pianoknoppen wel. HELEMAAL TOP.

Nu nog graag de verlichtiging van de hendel (links) van het knipperlicht/ruitenwisser deze werkt nog niet van mij en jullie dat ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Voor de gene die zich nog afvroegen wat de
‘CAR Wash mode’ doet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GcMX9YzdyuQ5xdEMPMF2xBUSe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQUqkz76Qa6irTmIHvlPV6IK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
4v4t4r schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:20:
[...]

Ik zie op facebook juist weer iemand die met de standaard Navi naar oostenrijk is gegaan en die juist fijner vond dan dan de 2.0 versie.

Bjorn is ook wel iemand die veel handmatig zoekt op de kaart, ik doe dat eigenlijk zelf bar weinig. Ik zoek op naam (of gewoon op laders op de route) of mn kids via chargemap en dan voer ik dat adres in.

Dat handmatig zoeken is met Google maps ook niet zo heel fijn vind ik, continue verschuiven van de kaart (of komt dat door mn dikke vingers :D )
Ik ben van de week naar mijn vakantiebestemming in Frankrijk (Jura) gereden. Een trip van ca 750 km. Ik heb ook de standaard navigatie gebruikt. Op de terugweg ga ik de losse app proberen. Op zich vind ik de standaard navigatie wel prettig. Temeer ook omdat ik de overige widgets in beeld blijf houden. Verder gaat mijn volumeknop een eigen leven lijden op ‘t moment dat ik de losse navigatie app gebruik. Dan kan ik enkel het navigatievolume aanpassen. Met geen mogelijkheid kan ik dan nog het media volume aanpassen. Pas als ik de navigatie app weer afsluit doet de volumeknop weer wat ik wil dat hij doet. Media volume aanpassen.

Verder een gemiddeld verbruik van 22,5 over de gehele trip. Redelijk heuvelachtig terrein en 130 op de autopilot. Snellader van IONITY werkt perfect. Van 17 naar 85 in een klein kwartier.

Even over de ACC en LCC….op sommige fronten vind ik deze prettiger werken dan op de XC60. Met name het “handen aan ‘t stuur” houden is in de Zeekr vriendelijker. Enkel een vinger links of rechts op ‘t stuur doet de melding verdwijnen. En als je je handen daar in de buurt houd dan komt de melding niet zo snel. Bij de Volvo moest ik echt een kleine stuurbeweging maken om de melding te laten verdwijnen. ‘T stuur losjes vasthouden was voor de Volvo een rede om een melding te geven. Verder vind ik de automatische rijbaan assistent prima als er weinig verkeer is. Op ‘t moment dat ik zelf wat wil aanpassen qua stuurbeweging of snelheid is ‘t een draak van een functie. Dan gaat de auto of erg tegenwerken of alles schakelt zich uit. Dat geldt ook voor de standaard LCC. Als ik voorheen bij de Volvo mijn richtingaanwijzer aandeed als ik langzaam rijdende verkeer voor me had, versnelde de auto al wel iets. De Zeekr doet niks. En als ik alvast in stuur en dan een fractie later de richtingaanwijzer wil gebruiken….annuleert de Zeekr automatisch de LCC en ACC en remt de auto te abrupt af. De automatische rijbaan assistent is ook redelijk “bang” als er een auto in de verte op de linker aan iets harder aan komt rijden. Ik krijg de auto dan niet fatsoenlijk naar de linker baan genavigeerd.

Verder qua comfort, stoelen, airco, CarPlay, bel volume, weggedrag en uitlijning heb ik absoluut geen klagen over. Ik merk enkel dat de middenconsole tegen mijn rechterknie drukt. Daar had ik in de Volvo meer ruimte. Beetje puzzelen met zitpositie en dat lost zich dan ook wel weer op.

Ik had dit ook onder een nieuwe post kunnen zetten maar ik was lekker aan ‘t wegtikken in mijn reactie op de Navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:37:
Voor de gene die zich nog afvroegen wat de
‘CAR Wash mode’ doet

[Afbeelding]
Erg mooie functie. Gebruik je dit in een car wash die je er automatisch er doorheen duwt of in een waar de auto stil staat? Dien je hem enkel in Carwash te zetten en in de N? Zag namelijk dat Auto hold af moet staan in een automatische carwash maar deze schakelt hem juist in zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
mvrooij schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Erg mooie functie. Gebruik je dit in een car wash die je er automatisch er doorheen duwt of in een waar de auto stil staat? Dien je hem enkel in Carwash te zetten en in de N? Zag namelijk dat Auto hold af moet staan in een automatische carwash maar deze schakelt hem juist in zie ik?
Aanzetten, N zetten en klaar. Dit is een automatisch waar de auto rolt 100% textiel.

Alles op de afbeelding wordt juist uitgezet inclusief auto hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:53:
[...]

Aanzetten, N zetten en klaar. Dit is een automatisch waar de auto rolt 100% textiel.

Alles op de afbeelding wordt juist uitgezet inclusief auto hold.
Dit zou ik ook zeggen, duidelijk!

Automatische wasstraat dus aanzetten, N zetten en rustig blijven zitten tot je er doorheen bent. Goed om te weten, ik ga er niet vaak doorheen maar voor die keer dat 't moet is dit wel handig te weten voordat 't mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Ruben_sim schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:04:
Kan iemand mij snel helpen aan de linkedin van de head of software. Is ergens in een filmpje voorbij gekomen, toen in Portugal. Hij zit volgens mij in Zweden. Had grote plannen en vooral verhalen...

Ben van plan hem rechtstreeks te benaderen voor een open sollicitatie.
Was dat niet deze man: Lothar Schupet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Ruben_sim schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:45:
[Afbeelding]

Ik zie jouw comment niet als ik in mijn App kijk. Dus kan ik niet downvoten. Wel gek dat jouw comment niet zichtbaar is (of ik doe iets verkeerd ;-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
mvrooij schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:04:
[...]

Dit zou ik ook zeggen, duidelijk!

Automatische wasstraat dus aanzetten, N zetten en rustig blijven zitten tot je er doorheen bent. Goed om te weten, ik ga er niet vaak doorheen maar voor die keer dat 't moet is dit wel handig te weten voordat 't mis gaat.
Spiegels inklappen moet je ook nog zelf doen (via knop op het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Rioja1969 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:32:
[...]

Was dat niet deze man: Lothar Schupet
Nee, dat is hem niet. Is iemand die alleen voor de software verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Rioja1969 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:33:
[...]

Ik zie jouw comment niet als ik in mijn App kijk. Dus kan ik niet downvoten. Wel gek dat jouw comment niet zichtbaar is (of ik doe iets verkeerd ;-))
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTQGQgb557u0JTaIEF7X2rccVHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSaqEvj79ZB3tobgQGD1c9Nt.jpg?f=fotoalbum_large

Met de pijltjes hier wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:05
Ruben_sim schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:48:
[...]
Nee, dat is hem niet. Is iemand die alleen voor de software verantwoordelijk is.
Het is Jerker Andersson.

[ Voor 7% gewijzigd door Mario3 op 08-07-2025 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32
Mario3 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:08:
[...]

Het is Jerker Andersson.
Die weer rapporteert aan Giovanni Lanfranchi, die de eindverantwoordelijkheid draagt voor de Europese R&D-afdeling van Zeekr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32
[...]

Het is Jerker Andersson.
Als het deze man idd is, dan lijkt ie in dit interview wel behoorlijk tevreden te zijn met hoe de boel draait, en lijkt niet zo heel erg geneigd te zijn om continue updates uit te rollen? Ik krijg sterke "defensieve" vibes als in "ja, tuurlijk kan het altijd beter, en we gaan ook heus wel wat OTA updates doen, maar over het algemeen zit het allemaal prima in elkaar".

https://feber.se/bil/sa-a...-kina-och-sverige/478730/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Yes, vond hem ook zojuist indd in dit filmpje:

YouTube: The secrets behind ZEEKR and the new 7X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Nee ik zie 0 comments. Ik zal wel iets verkeerd doen (of de app bevat zelf ook nog bugs). Het kan alleen via de app toch, niet via een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Rioja1969 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:58:
[...]

Nee ik zie 0 comments. Ik zal wel iets verkeerd doen (of de app bevat zelf ook nog bugs). Het kan alleen via de app toch, niet via een website?
Staat de post toevallig nog niet op pending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35
[...]

Het is Jerker Andersson.
Dacht dat je een grap maakte, maar ik heb hem opgezocht en hij heet echt JERKER!!!
Dan is hij niet gezegend zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 09:57
Als het goed is komt er een LR in Forest Green vrij. Heb zojuist mijn bestelling geannuleerd gezien ze die niet over willen zetten naar een Privelege met behoud van de pre-order pakketten (ondanks dat mij dit meerdere keren verteld is dat het wel het geval zou zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ratselop schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:48:
[...]

Dacht dat je een grap maakte, maar ik heb hem opgezocht en hij heet echt JERKER!!!
Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jsmid6 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:55:
Als het goed is komt er een LR in Forest Green vrij. Heb zojuist mijn bestelling geannuleerd gezien ze die niet over willen zetten naar een Privelege met behoud van de pre-order pakketten (ondanks dat mij dit meerdere keren verteld is dat het wel het geval zou zijn.)
en daarom wil je dat soort dingen op schrift hebben... niet uitgaan van een verkoper die zn targets wil halen (en wellicht zelfs alweer weg is)
Wel balen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ian_ schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:23:
[...]

Staat de post toevallig nog niet op pending?
Aaah, de boeven hebben mijn comment verwijderd... Chinese censuur!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
4v4t4r schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:07:
[...]

en daarom wil je dat soort dingen op schrift hebben... niet uitgaan van een verkoper die zn targets wil halen (en wellicht zelfs alweer weg is)
Wel balen !
Ja, dat is waar. Had ook verwacht dat het proces wat sneller zou lopen. Heb bij de bestelling tot twee keer toe dit gevraagd en ook nog weer na de proefrit "Is geen probleem, dat kunnen we zo aanpassen" Nu opzoek naar een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jsmid6 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:14:
[...]

Ja, dat is waar. Had ook verwacht dat het proces wat sneller zou lopen. Heb bij de bestelling tot twee keer toe dit gevraagd en ook nog weer na de proefrit "Is geen probleem, dat kunnen we zo aanpassen" Nu opzoek naar een andere auto.
Even wachten op de GT? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Zo! Jij had zeker de "bell notification" aan staan :) Ik had al een paar keer op F5 zitten rammen op zijn kanaal dit weekend, maar jij had volgens mij binnen 2 minuten na upload dit gepost hahah

Stiekem wel leuk om als early adopter ook vanuit Bjorn de bevestiging te krijgen dat we een goede keuze hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ratselop schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:48:
[...]

Zijn broer heet denk ik Dick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Oef, dan kom je van een koude kermis thuis. En dat op je verjaardag.. Al enig idee wat voor auto het nu gaat worden? Ik zou zelf niet echt een plan B hebben als mijn auto niet door zou gaan om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
Blazings schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 17:46:
[...]

Oef, dan kom je van een koude kermis thuis. En dat op je verjaardag.. Al enig idee wat voor auto het nu gaat worden? Ik zou zelf niet echt een plan B hebben als mijn auto niet door zou gaan om wat voor reden dan ook.
Dat ook nog inderdaad. Ik heb geen idee wat het gaat worden (de meeste auto's vind ik te duur of worden heel duur door een hele lijst aan optie pakketten die je los aan kan vinken.) Ik moest al wat bij betalen en de bijtelling was ook pittig maar voor de auto met de opties zoals aangeboden vonden we het dat wel waard. Dus wellicht een andere klasse kijken naar iets dat binnen budget valt en dan privé uiteindelijk wat anders regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Org structure ZEEKR Development

Here’s a detailed overview of Giovanni Lanfranchi’s European organization under Zeekr Technology Europe:

---

🏢 1. Zeekr Technology Europe (formerly CEVT) — Gothenburg, Sweden

Role & Scope
Functions as Zeekr’s main European engineering and R&D hub, with over 900 engineers and researchers working on vehicle architectures, software, digital cockpits, ADAS, electrification, simulation tools, powertrain, and EE/systems safety .

Key Platforms

CMA (Compact Modular Architecture) originally developed here – underpins >2 million vehicles .

SEA-M (Sustainable Experience Architecture – Modular) for EVs & autonomous platforms – for Zeekr, Waymo, Volvo, Polestar, Smart, etc. .

Leadership & Teams

Headed by Lanfranchi as CEO since Sept 4, 2023 .

Includes dedicated sub-organizations like SW & Electronics Platform – e.g., “Head of EE Platform & System Safety” leads EE/SW architecture, cybersecurity, safety, OTA, diagnostics .

Departmental leads (e.g., Head of Energy, Program Controller, SW Control Engineers) stationed at Uni3 team site .

---

🎨 2. Zeekr Global Design Europe — Gothenburg, Sweden

Creative Center led by renowned designer Stefan Sielaff, this studio handles both exterior and interior design, including HMI, colors, materials, and physical/digital modeling .

---

🌍 3. Zeekr MSS (Marketing, Sales & Service) EU — Amsterdam, Netherlands

Commercial HQ manages Zeekr’s Europe-wide market launch, brand promotion, sales operations, and after-sales services.

Part of the broader European organization that spans sales arms in the Netherlands, Sweden, and Norway .

---

🤝 4. Extended Software R&D Hub — Kraków, Poland

Partnership with Intellias (since Dec 2024) to boost Zeekr’s software capabilities in Europe .

Enables fast development of key digital features:

Custom EV navigation systems

Location-based services & recommendations

GPT‑powered voice assistant

Acts as an extension to the Gothenburg software teams .

---

Summary Table

Division Location Focus Areas

Zeekr Technology Europe Gothenburg Core R&D — platforms (CMA, SEA‑M), software, EE, ADAS, powertrain, simulation
Design Europe Gothenburg Global vehicle design — exterior, interior, UX/HMI
**MSS EU (Sales, Marketing)** Amsterdam Europe market operations — sales, marketing, service
Intellias R&D Hub Kraków Software development — digital services, infotainment, voice, navigation

---

📈 Why It Matters

This integrated European framework ensures:

R&D + Design + Market Feedback cycle across Sweden and the Netherlands.

Software strength bolstered by dedicated teams in Kraków.

Speed & agility, with 24‑hour engineering sprints across Gothenburg and China.

Engineering & Platform Focus

Mafijul Islam – Head of SW & Electronics Platform, including EE Platform & System Safety

Daniel Backman again touches digital experience, but core engineering leads include:

Along Tantai – Innovation Programme Lead

Navid Ostavar – DevOps & Infra Consultant

Shichuan (Simon) Hu – Head of Purchasing

Alejandro Morate – Director, Autonomous Drive

Andrea C. – Cyber Security Leader

Peter Stavered – Head of Innovation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
  • Laatst online: 20:11
Vandaag viel me iets op: het beeld van de achtercamera ziet er anders uit dan dat van de andere drie camera’s, met een andere tint. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVSuXDGih7UDFV8IuIjCLf_ZS7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRxmog9w8EscAHdwliQx92JI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
jsmid6 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 17:54:
[...]

Dat ook nog inderdaad. Ik heb geen idee wat het gaat worden (de meeste auto's vind ik te duur of worden heel duur door een hele lijst aan optie pakketten die je los aan kan vinken.) Ik moest al wat bij betalen en de bijtelling was ook pittig maar voor de auto met de opties zoals aangeboden vonden we het dat wel waard. Dus wellicht een andere klasse kijken naar iets dat binnen budget valt en dan privé uiteindelijk wat anders regelen.
Ik zat zelf op de nieuwe Model Y te wachten, maar uiteindelijk geswitched naar de 7X. Die auto is nog steeds heel aantrekkelijk qua verbruik, software en prijs (zelfde opties zit je bij een Duitse auto al snel richting de 100k). Alleen heb je dan niet de HUD, het snelle laden, etc... :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WizzyBrown
Alles over het verbruik, cabin noise en range van deze goede reviewer op Youtube 'It's only electric'
YouTube: Zeekr 7X Tested: Charging Records SHATTERED & Range CONFIRMED!

[ Voor 43% gewijzigd door WizzyBrown op 08-07-2025 20:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 01:22
Bjorn heeft part 2 geupload! 🎉🎉

YouTube: Zeekr 7X Performance 100 kWh range test part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
nskr83 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:41:
Vandaag viel me iets op: het beeld van de achtercamera ziet er anders uit dan dat van de andere drie camera’s, met een andere tint. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?[Afbeelding]
Je hebt nu echt mijn ocd getriggered. Hier hetzelfde.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERJiSyPou5aUps6w__0Jah1ZU9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5A1NzisA5Xfsw2OjdbzNj3uu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/audT-jUgegU89nrEwB42YrxdDoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYGedNlxbZ7qj0pG2JInt5G4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Ruben_sim op 08-07-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Mijn audio instellingen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yRfHeqcUOadlYgP1VwS6JUZ-44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBuMCINUprKwCDVxgi1SKsyC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
WizzyBrown schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:47:
Alles over het verbruik, cabin noise en range van deze goede reviewer op Youtube 'It's only electric'
YouTube: Zeekr 7X Tested: Charging Records SHATTERED & Range CONFIRMED!
Totaal verbruik van slechts 16.6kwh in de Privilege bij mixed driving *O* Alleen wel een beetje vertekenend aangezien hij in comfort rijdt en er dus eigenlijk een LR van maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Blazings schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:16:
[...]

Totaal verbruik van slechts 16.6kwh in de Privilege bij mixed driving *O* Alleen wel een beetje vertekenend aangezien hij in comfort rijdt en er dus eigenlijk een LR van maakt.
Dat ga je never halen als je de auto wat meer gebruikt waar hij, mijn inziens, voor gemaakt is.. Koop dan indd de LR als je alleen maar in comfort rijdt.

Ik zit na 6000 km op 23.6kw. Ja ik rij door, en ja ik rij veel snelweg van Amsterdam maar Nijmegen 130 kmpu op en neer. Dan uiteraard wel langere stukken op comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
P. Edelijn schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:31:
Gisteravond kleine update gehad nu werkt de verlichting van het pianoknoppen wel. HELEMAAL TOP.

Nu nog graag de verlichtiging van de hendel (links) van het knipperlicht/ruitenwisser deze werkt nog niet van mij en jullie dat ook?
@P. Edelijn Hoe heb jij die update gekregen om de knoppen onder het scherm verlicht te krijgen? Gaan deze aan zodra de dimlichten aangaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Ruben_sim schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:25:
[...]

Dat ga je never halen als je de auto wat meer gebruikt waar hij, mijn inziens, voor gemaakt is.. Koop dan indd de LR als je alleen maar in comfort rijdt.

Ik zit na 6000 km op 23.6kw. Ja ik rij door, en ja ik rij veel snelweg van Amsterdam maar Nijmegen 130 kmpu op en neer. Dan uiteraard wel langere stukken op comfort.
Boven de 100km/u gaat het verbruik altijd aardig omhoog bij een EV. Maar inderdaad je koopt geen auto met 640pk om vervolgens alleen maar als een opa te gaan rijden voor het laagste verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Grootste minpunt lijkt het audio systeem? Misschien kunnen we allemaal als een stel tieners een subwoofer achterin gaan installeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP62
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 25-09 18:52
Het valt mij op dat de automatische verlichting erg laat aangaat. Als andere auto’s al lang hun licht aan hebben, blijft de verlichting in mijn privilege nog uit. Pas bij echte schemer,gaat het dimlicht pas aan.
Is dit exemplarisch, of is dit bij iedere 7X zo?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:00
Voor de LR rijders, ik heb vandaag van GeelyEV.com de brake calipers er onder gezet. Oranje, zwarte letters. Ik kan niet anders zeggen dat het supersimpel was om ze er op te zetten.

Hier de foto’s. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzAu5fqTKQGbA3OT6g6JxRssxds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KogvANHboRsGyngJzf25nSLx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2Y1yDgEjGa4w2giY_HOxmKzMhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PwyKbjADYbdJu3I5xjsnSB8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xS1tgz-eNzIVP1Q9r2ajMtzOW-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVq3Hv2QPYY7OMfwQIwRWZHV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
JP62 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:39:
Het valt mij op dat de automatische verlichting erg laat aangaat. Als andere auto’s al lang hun licht aan hebben, blijft de verlichting in mijn privilege nog uit. Pas bij echte schemer,gaat het dimlicht pas aan.
Is dit exemplarisch, of is dit bij iedere 7X zo?
Meerdere tickets staan ervoor open, LR heeft het ook. Zelf vind ik het erg vervelend tijdens een regenbui

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 27-09 04:53
Blazings schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:47:
[...]

Grootste minpunt lijkt het audio systeem? Misschien kunnen we allemaal als een stel tieners een subwoofer achterin gaan installeren O-)
Ik hoor hier meerdere mensen over op dit forum maar ik ervaar dit totaal niet. Had een M3P die echt wel een goede sound en dikke bass had.

Wat ik al snel leerde, en misschien is dit te tip/hack, is dat je eerst de manuele audio settings instelt zoals ze een beetje ok klinken. Yes, dit klinkt vooralsnog niet goed. Kies vervolgens voor de kant en klare sound instellingen (ik heb hem op Bass staan). Zodra ik dit gedaan heb klinkt het echt wel heel lekker allemaal :Y benieuwd of dit ook bij jullie werkt/verschil oplevert. Mijn binnenspiegel trilt lichtelijk zelfs met de muziek soms ;) subwoofer doet het prima.

Ik draai meestal de sound via Android Auto tbh en heb de Privilege

[ Voor 15% gewijzigd door patrickelectric op 08-07-2025 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
kingknoest schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:47:
Voor de LR rijders, ik heb vandaag van GeelyEV.com de brake calipers er onder gezet. Oranje, zwarte letters. Ik kan niet anders zeggen dat het supersimpel was om ze er op te zetten.

Hier de foto’s. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb daar alleen een hoesje voor mijn Keyfob besteld en bekerhouder + anti slip matje in suède leer voor mijn telefoon.

Covers komen nog wel een keer! Zien er wel strak uit en mooi op de NP 😉 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
patrickelectric schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:01:
[...]

Ik hoor hier meerdere mensen over op dit forum maar ik ervaar dit totaal niet. Had een M3P die echt wel een goede sound en dikke bass had.

Wat ik al snel leerde, en misschien is dit te tip/hack, is dat je eerst de manuele audio settings instelt zoals ze een beetje ok klinken. Yes, dit klinkt vooralsnog niet goed. Kies vervolgens voor de kant en klare sound instellingen (ik heb hem op Bass staan). Zodra ik dit gedaan heb klinkt het echt wel heel lekker allemaal :Y benieuwd of dit ook bij jullie werkt/verschil oplevert. Mijn binnenspiegel trilt lichtelijk zelfs met de muziek soms ;) subwoofer doet het prima.

Ik draai meestal de sound via Android Auto tbh en heb de Privilege
Het geluid vind ik ook echt prima, kan echt wel beter maar de bron bepaald ook een hoop.

Waarin Apple CarPlay wired en native app Tidal tot 24-Bit kunnen streamen is Android Auto gelimiteerd tot 16-Bit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SdJ4VC6-X4kel4zfP8V3X0Xf0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfNj8LEI4rCIhKBpK9JRbJKU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:53
YouTube: Zeekr 7X Performance 1000 km challenge

1000km test staat nu ook online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 21:18
ziet er goed uit, heb je dit zelf kunnen doen of laten doen bij een garage?
kingknoest schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:47:

Hier de foto’s. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ian_
Gisteren geladen bij een Kempower lader, helaas door de kabel niet boven de 362 kW uiteindelijk.

Wel top locatie Kriterion Amsterdam met 6 laadpunten en het vermogen wordt dynamisch verdeeld. Voor een passive gekoelde kabel 6 minuten 500 A is toch netjes.

Je kan de QR code scannen en je laadsessie inclusief data ook volgen terwijl je bezig bent. De meeste zullen dit op de app van Zeekr volgen maar wel mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbn-JXTDs38NpuqaVoOLFN--ykg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMxTc13GBxdXcQSp0xofuE7s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdV_lAWVj42ds_ICAXbSB5_8ZCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ol3IvFAq19kmk6pyzXI0FM83.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CH7ixoasIxePiWkL4UjahhW5BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5c3hKxpe0BnQjd9cA24jT8B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 09-07-2025 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Met zijn filmpjes blijkt maar weer hoe goed de 7x is. Erg leuk om te zien en dit bevestigd nog meer dat je voor dit geld niks beters kunt krijgen op moment.

Geluid ben ik het met hem eens, ik ben iedere dag van alles aan het proberen maar ik vind het erg vlak blijven. Soms is de bas erg aanwezig, soms weer helemaal niet. Het blijft te vlak, maar prima voor nu. Hopelijk verbeteren ze nog het een en ander in de toekomst. Heb namelijk wel het idee dat het vooral softwarematig is en niet perse de speakers want het zit er wel in maar de afstelling is gewoon ruk.
Mijn oude Volvo P8 vond ik in het begin al niet super, maar vergeleken met de 7x is dit toch stuk beter (Heb de P8 nog, mijn vriendin rijd hier nu tijdelijk in dus kan goed vergelijken). De Mini Countryman 2023 klinkt nog veel beter, dat is echt top geluid. Had stiekem gehoopt dat de 7x in de buurt zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:12:
[...]

Het geluid vind ik ook echt prima, kan echt wel beter maar de bron bepaald ook een hoop.

Waarin Apple CarPlay wired en native app Tidal tot 24-Bit kunnen streamen is Android Auto gelimiteerd tot 16-Bit

[Afbeelding]
Ik heb alle bronnen getest, zit wel wat verschil in maar niet reuze groot. Gebruik nu de spotify app van Zeekr op zeer hoge kwaliteit. Dit lijkt voor mij nu het beste. (heb geen tidal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:40:
[...]

Met zijn filmpjes blijkt maar weer hoe goed de 7x is. Erg leuk om te zien en dit bevestigd nog meer dat je voor dit geld niks beters kunt krijgen op moment.

Geluid ben ik het met hem eens, ik ben iedere dag van alles aan het proberen maar ik vind het erg vlak blijven. Soms is de bas erg aanwezig, soms weer helemaal niet. Het blijft te vlak, maar prima voor nu. Hopelijk verbeteren ze nog het een en ander in de toekomst. Heb namelijk wel het idee dat het vooral softwarematig is en niet perse de speakers want het zit er wel in maar de afstelling is gewoon ruk.
Mijn oude Volvo P8 vond ik in het begin al niet super, maar vergeleken met de 7x is dit toch stuk beter (Heb de P8 nog, mijn vriendin rijd hier nu tijdelijk in dus kan goed vergelijken). De Mini Countryman 2023 klinkt nog veel beter, dat is echt top geluid. Had stiekem gehoopt dat de 7x in de buurt zou komen.
Denk je dat het vermogen van de set niet goed word gebruikt? Dat zou eventueel SW matig nog te optimaliseren zijn..

Ik vind deze erg leuk van Bjorn - je ziet hem rennen om zn raam schoon te krijgen/plassen en de auto zit alweer tegen de 60% aan :D YouTube: Zeekr 7X Performance 1000 km challenge

Ik kan soms zo hard om hem lachen - over de stoelmassage is hij zeer te spreken, ipv luchtkussens in veel EU Cars is dit echt een proper chinese massage, "its like if there's a little Thai boy poking in your back " :o :+ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door 4v4t4r op 09-07-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:03
Die is dan misschien wel aan mij toegewezen. Heb vrijdag de bestelling bij LM erdoor geduwd, kreeg gisteren een update van de verwachte levertijd: 11 augustus. Dat vond ik wel erg snel. Daarbij moet ik mijn Model 3 nog tot december rijden bij andere LM, dus ga even kijken hoe dat uit pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:54:
[...]

Denk je dat het vermogen van de set niet goed word gebruikt? Dat zou eventueel SW matig nog te optimaliseren zijn..

Ik vind deze erg leuk van Bjorn - je ziet hem rennen om zn raam schoon te krijgen/plassen en de auto zit alweer tegen de 60% aan :D YouTube: Zeekr 7X Performance 1000 km challenge

Ik kan soms zo hard om hem lachen - over de stoelmassage is hij zeer te spreken, ipv luchtkussens in veel EU Cars is dit echt een proper chinese massage, "its like if there's a little Thai boy poking in your back " :o :+ _/-\o_
Ik heb idd het idee dat het niet juist aangestuurd word, het klopt voor mijn gevoel soms niet. Scheelt ook erg per nummer en de manier waarop.

Er is eigenlijk maar 1 instelling die het beste werkt, de overige opties zijn dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
mvrooij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Ik heb idd het idee dat het niet juist aangestuurd word, het klopt voor mijn gevoel soms niet. Scheelt ook erg per nummer en de manier waarop.

Er is eigenlijk maar 1 instelling die het beste werkt, de overige opties zijn dramatisch.
Heel herkenbaar, maar ik denk net als veel andere het echt ligt aan de software.

Kan mij echt niet voorstellen dat de hardware het issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Als ik zo het systeem zie wat er ligt - is het wel een verademing toch tov de P8? Alle stats, opties, mogelijkheden? Mensen focussen vooral op at er mis is, maar ik vergelijk het eigenlijk alleen met wat ik ken/nu heb - en behalve dat de p8 heerlijk rijd, is het qua infotainment echt wel al een oudere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Laatst online: 00:23

Elayais

Die ene daar

1 ding wat mij trouwens nog opvalt in alle reviews, is dat reviewers het altijd hebben over fysieke knoppen voor de temperatuur van de airco en dat deze op moderne auto's vaak ontbreken. Het is toch een soort stokpaardje voor de reviewers (ik heb er op de P2 niet echt last van).

Ook bij de 7X wordt dit vaak benoemd, maar ik zie eigenlijk niemand vervolgens benoemen dat er wel een fysieke knop is voor je airco omdat je via je bestuurdersdisplay naar de airco kunt gaan en dan met de knop op je stuur de temperatuur kunt aanpassen.

Ik vind dit zelfs wel een mooie oplossing in de 7X, maar zelfs op het moment dat reviewers bij de optie komen wanneer ze laten zien dat je verschillende zaken op dat display kunt laten zien, wordt het nooit benoemd, alsof ze niet willen toegeven dat ze 2 minuten eerder riepen dat ze de fysieke knoppen voor de airco missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:58
Vraagje; ik heb een gewone 3 fase aansluiting thuis dus kan met 11 kW laden. Dit is altijd zonder problemen geweest met de EV6, Ioniq 5 en i3. Nu heb ik net voor de eerste keer geprobeerd de 7X op te laden maar vloog de aardlekschakelaar van de laadpaal eruit. Ik de boel nog een keer aangezet maar de boel vliegt er weer uit. Vlak daarvoor had ik de app geopend en zag ik dat, volgens de app, de auto met 21,9 kW aan het laden was. Alhoewel mijn paal en kabel aan de paal daarvoor geschikt zijn is mijn hoofdaansluiting dit niet. Is het zo een laadmonster dat hij die 22kW naar binnen wil zuigen zonder dat die hoofdaansluiting beschikbaar is!? Of is er een instelling in de auto die ik moet aanpassen?

Nu is het wel zo dat mijn loadbalancer tijdelijk buiten bedrijf is. (Hovenier de datakabel beschadigd) Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

O-B-One schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:28:
Vraagje; ik heb een gewone 3 fase aansluiting thuis dus kan met 11 kW laden. Dit is altijd zonder problemen geweest met de EV6, Ioniq 5 en i3. Nu heb ik net voor de eerste keer geprobeerd de 7X op te laden maar vloog de aardlekschakelaar van de laadpaal eruit. Ik de boel nog een keer aangezet maar de boel vliegt er weer uit. Vlak daarvoor had ik de app geopend en zag ik dat, volgens de app, de auto met 21,9 kW aan het laden was. Alhoewel mijn paal en kabel aan de paal daarvoor geschikt zijn is mijn hoofdaansluiting dit niet. Is het zo een laadmonster dat hij die 22kW naar binnen wil zuigen zonder dat die hoofdaansluiting beschikbaar is!? Of is er een instelling in de auto die ik moet aanpassen?

Nu is het wel zo dat mijn loadbalancer tijdelijk buiten bedrijf is. (Hovenier de datakabel beschadigd) Kan het daar aan liggen?
Kan zijn dat je paal dan niet de juiste limiet heeft?
Anders kan je ook limiteren in je auto zodat je in ieder geval kan laden / uitsluiten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:05
Elayais schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:09:
1 ding wat mij trouwens nog opvalt in alle reviews, is dat reviewers het altijd hebben over fysieke knoppen voor de temperatuur van de airco en dat deze op moderne auto's vaak ontbreken. Het is toch een soort stokpaardje voor de reviewers (ik heb er op de P2 niet echt last van).
Wat mij vooral opvalt is dat geen van de reviewers die ik gezien heb, gebruik maakt van de spraakbesturing.
Een van de belangrijkste reden voor het ontbreken van de fysieke knoppen zal de mogelijkheid van spraakbesturing zijn.
Werkt veel sneller en veel minder gevaarlijk dan met de hand instellen.
Knoppen of geen knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 27-09 04:53

Heb dit ook gehad. Had hem op 32kw gezet aangezien de auto dat aankon. Alleen mijn huis kan maar 11kw leveren (ben ik achter gelomen), dit resulteerde in stoppen eruit. Heb vervolgens de laadpaal op 11kw ingesteld en probleem opgelost. Je kan overigens ook instellen in de auto wat die max mag binnentrekken/laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:22

3 fasen aansluiting is 22kW. Ik vermoed dat het door de beschadigde kabel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:00
Ik hier dus geen verstand van, maar hoe zit dit? Ik heb een drie fase aansluiting, die zou 22 KW moeten kunnen laden. Maar toen mijn nieuwe paal werd gezet, gaf de installateur aan dat de auto maar max op 11 KW zou laden, ook al is de paal 22 KW geschikt.

Ik weet dat er verschillende drie fase zijn, zijnde 3x25A en 3x35. Ik heb 3x25A, waardoor ik begrijp dat je maximaal 17,25 kan laden (3 × 230V × 25A = 17.250 watt). Maar waarom laad hij dan niet met die snelheid? Zorgt de load balancer er voor dat dit niet te hoog ligt voor de rest van het huishouden?

Ofwel, mand versie: moet je per se 3x35A hebben om minstens met 22KW te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
Vraagje….blijkbaar was ik niet met een hele tank ruitenwisservloeistof vertrokken bij aflevering. Althans, ik vond dat deze snel leeg was. Zeker toen ik ontdekte dat er zo een 4 liter in de tank gaat. Of ik heb teveel te hard opgetrokken en is de tank leeg getrokken door de achterruitsproeier 😜.

Maar mijn concrete vraag….ik heb nergens een melding in de auto gehad dat de ruitenwisservloeistof op was. Dat had ik in de Volvo wel. In zo een moderne auto als de Zeekr had ik die melding zeker verwacht. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:58
Karel Apple schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:58:
[...]

3 fasen aansluiting is 22kW. Ik vermoed dat het door de beschadigde kabel komt.
Nee, want voor een 22kW heb je een andere aansluiting nodig en betaal je ongeveer € 1.000,= meer aan netbeheer kosten. Ik weet zeker dat ik een 11kW 3 fase aansluiting heb thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:09:
Ik hier dus geen verstand van, maar hoe zit dit? Ik heb een drie fase aansluiting, die zou 22 KW moeten kunnen laden. Maar toen mijn nieuwe paal werd gezet, gaf de installateur aan dat de auto maar max op 11 KW zou laden, ook al is de paal 22 KW geschikt.

Ik weet dat er verschillende drie fase zijn, zijnde 3x25A en 3x35. Ik heb 3x25A, waardoor ik begrijp dat je maximaal 17,25 kan laden (3 × 230V × 25A = 17.250 watt). Maar waarom laad hij dan niet met die snelheid? Zorgt de load balancer er voor dat dit niet te hoog ligt voor de rest van het huishouden?

Ofwel, mand versie: moet je per se 3x35A hebben om minstens met 22KW te kunnen laden?
Captain speaking:

Dit komt door iets wat we noemen selectiviteit. De hoofdaansluiting is 3x25 A in dit geval en daaronder kan je maximaal 3x 20 A (sommige gevallen) maar in het algemeen 3x 16 A. Dit zorgt ervoor dat bij overbelasting altijd eerst de zekering van de laadpaal eruit schiet ipv de hoofdzekering (3x 25 A).

3x16 A = maximaal 11 kW en kan soms iets lager uitvallen indien je kleinere diameter kabels gebruikt of langere afstanden aflegt.
Pagina: 1 ... 41 ... 59 Laatste