Als het goed is, is de laadpaal aangesloten op een 16 ampere installatieautomaat als je inderdaad 3x25A aansluiting hebt. Vandaar max 11KW. Als je hoger wil kunnen laden moet je zoals hiervoor aangegeven een zwaardere aansluiting laten aanleggen door de netbeheerder maar dat kost zo'n €1000/pj extra aan netbeheerkosten.kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:09:
Ik hier dus geen verstand van, maar hoe zit dit? Ik heb een drie fase aansluiting, die zou 22 KW moeten kunnen laden. Maar toen mijn nieuwe paal werd gezet, gaf de installateur aan dat de auto maar max op 11 KW zou laden, ook al is de paal 22 KW geschikt.
Ik weet dat er verschillende drie fase zijn, zijnde 3x25A en 3x35. Ik heb 3x25A, waardoor ik begrijp dat je maximaal 17,25 kan laden (3 × 230V × 25A = 17.250 watt). Maar waarom laad hij dan niet met die snelheid? Zorgt de load balancer er voor dat dit niet te hoog ligt voor de rest van het huishouden?
Ofwel, mand versie: moet je per se 3x35A hebben om minstens met 22KW te kunnen laden?
Dit is dan ook niet helemaal waar, in Nederland is in het algemeen het volgende:O-B-One schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:14:
[...]
Nee, want voor een 22kW heb je een andere aansluiting nodig en betaal je ongeveer € 1.000,= meer aan netbeheer kosten. Ik weet zeker dat ik een 11kW 3 fase aansluiting heb thuis.
3x25 A of 1x40 A aansluitingen (standaard) alleen je kan zoals hierboven aangeven niet je volledige aansluiting benutten, zelfs niet met een load-balancer. Zijn allemaal regels die vanuit de NEN1010 zijn voorgeschreven.
Ik zou net nog toevoegen dat vanwege selectiviteit de laadpaal altijd op een lagere ampere afgezekerd moet worden.Ian_ schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:24:
[...]
Dit is dan ook niet helemaal waar, in Nederland is in het algemeen het volgende:
3x25 A of 1x40 A aansluitingen (standaard) alleen je kan zoals hierboven aangeven niet je volledige aansluiting benutten, zelfs niet met een load-balancer. Zijn allemaal regels die vanuit de NEN1010 zijn voorgeschreven.
Helder mannen, ik snap hem. Wist wel dat het vastrecht voor de hogere aansluiting van 3x35A veel duurder is, maar dat stel jij ook al. Ik laat hem wel lekker pruttelen op 11 KW, dikke prima.
Ik weet niet welke laadpaal je hebt maar met Alfen en hun DLB mag je hem ook op 3x20 A afzekeren.kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:31:
Helder mannen, ik snap hem. Wist wel dat het vastrecht voor de hogere aansluiting van 3x35A veel duurder is, maar dat stel jij ook al. Ik laat hem wel lekker pruttelen op 11 KW, dikke prima.
Wat bedoel je precies? Ik heb het hier enkel over het geluid he, rest is inderdaad een verademing en echt top.4v4t4r schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:52:
[...]
Als ik zo het systeem zie wat er ligt - is het wel een verademing toch tov de P8? Alle stats, opties, mogelijkheden? Mensen focussen vooral op at er mis is, maar ik vergelijk het eigenlijk alleen met wat ik ken/nu heb - en behalve dat de p8 heerlijk rijd, is het qua infotainment echt wel al een oudere auto.
Geluid kun je wel meer instellen qua EQ maar het doet niet wat ik wil of wil horen. De hardware lijkt me ook niet het probleem maar de aansturing/software lijkt mij hier vooral het probleem.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Echt hele grote onzin. Bij de 7x zit dit perfect. Via stuur te regelen en gewoon onderin direct in te drukken. Dit verteld Bjorn ook in zijn filmpje dat dit echt goed geregeld is in de 7x.Elayais schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:09:
1 ding wat mij trouwens nog opvalt in alle reviews, is dat reviewers het altijd hebben over fysieke knoppen voor de temperatuur van de airco en dat deze op moderne auto's vaak ontbreken. Het is toch een soort stokpaardje voor de reviewers (ik heb er op de P2 niet echt last van).
Ook bij de 7X wordt dit vaak benoemd, maar ik zie eigenlijk niemand vervolgens benoemen dat er wel een fysieke knop is voor je airco omdat je via je bestuurdersdisplay naar de airco kunt gaan en dan met de knop op je stuur de temperatuur kunt aanpassen.
Ik vind dit zelfs wel een mooie oplossing in de 7X, maar zelfs op het moment dat reviewers bij de optie komen wanneer ze laten zien dat je verschillende zaken op dat display kunt laten zien, wordt het nooit benoemd, alsof ze niet willen toegeven dat ze 2 minuten eerder riepen dat ze de fysieke knoppen voor de airco missen.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
YouTube: Zeekr 7X Performance 1000 km challenge
Bjorn Nijland is de Zeekr 7X aan het testen en gisteren zag ik hem al boven de 400kw uitkomen met laden.
Nu de befaamde 1.000km challenge die hij al jaren doet en blijkbaar een nieuw record.
De auto laadt zo snel dat de pauzes te kort worden voor cappuccino en toilet 😃
Hij doet 1.000km in 08 uur 55 minuten en dat is een evenaring van t record met een Tesla model S LR palladium en een Nio ET5 100kwh met 2x battery swap.
De Zeekr 7X is waanzinnig zeg.
Bjorn Nijland is de Zeekr 7X aan het testen en gisteren zag ik hem al boven de 400kw uitkomen met laden.
Nu de befaamde 1.000km challenge die hij al jaren doet en blijkbaar een nieuw record.
De auto laadt zo snel dat de pauzes te kort worden voor cappuccino en toilet 😃
Hij doet 1.000km in 08 uur 55 minuten en dat is een evenaring van t record met een Tesla model S LR palladium en een Nio ET5 100kwh met 2x battery swap.
De Zeekr 7X is waanzinnig zeg.
Ik heb bij mijn laadpaal zelf opgegeven dat mijn hoofd aansluiting 16A is waardoor hij nooit hoger gaat.O-B-One schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:28:
Vraagje; ik heb een gewone 3 fase aansluiting thuis dus kan met 11 kW laden. Dit is altijd zonder problemen geweest met de EV6, Ioniq 5 en i3. Nu heb ik net voor de eerste keer geprobeerd de 7X op te laden maar vloog de aardlekschakelaar van de laadpaal eruit. Ik de boel nog een keer aangezet maar de boel vliegt er weer uit. Vlak daarvoor had ik de app geopend en zag ik dat, volgens de app, de auto met 21,9 kW aan het laden was. Alhoewel mijn paal en kabel aan de paal daarvoor geschikt zijn is mijn hoofdaansluiting dit niet. Is het zo een laadmonster dat hij die 22kW naar binnen wil zuigen zonder dat die hoofdaansluiting beschikbaar is!? Of is er een instelling in de auto die ik moet aanpassen?
Nu is het wel zo dat mijn loadbalancer tijdelijk buiten bedrijf is. (Hovenier de datakabel beschadigd) Kan het daar aan liggen?
Precies dit. Mijn hoofdaansluiting is 3x 25 maar heb mijn 2 palen samen op 16A laten afzekeren. Mijn 2 palen doen samen loadbalancing dus stel ik heb beide auto's thuis op de palen aangesloten dan verdeeld hij het netjes en komt het nooit boven de 16A uit. Werkt perfect. Hij kijkt tevens naar mijn hoofdaansluiting en het verbruik daarop, stel in de winter doet mijn warmtepomp extreem veel stroom dan zal mijn auto ook niet snel laden omdat hij dit dan automatisch terug zet.Ian_ schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:22:
[...]
Captain speaking:
Dit komt door iets wat we noemen selectiviteit. De hoofdaansluiting is 3x25 A in dit geval en daaronder kan je maximaal 3x 20 A (sommige gevallen) maar in het algemeen 3x 16 A. Dit zorgt ervoor dat bij overbelasting altijd eerst de zekering van de laadpaal eruit schiet ipv de hoofdzekering (3x 25 A).
3x16 A = maximaal 11 kW en kan soms iets lager uitvallen indien je kleinere diameter kabels gebruikt of langere afstanden aflegt.
Precies, ik ga het ook niet vergroten. Te duur en niet nodig. Met de techniek van tegenwoordig kun je netjes al je apparaten op elkaar laten wachten. Als mijn auto dan tijdelijk op 5kW moet laden dan is dat zo.kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:31:
Sorry - mn response was niet specifiek naar het geluid maar meer in het algemeen naar jou als (ex) P8 rijder. Als ik zo je reacties lees - wat bijv een Bjorn laat zien kan het systeem al 10x meer dan wat ik nu heb, daar zit bij mij meer de focus op dan op de (kleine) dingen die nog niet goed werken. (los van eventueel zoekend rijgedrag issue uiteraard)mvrooij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:59:
[...]
Wat bedoel je precies? Ik heb het hier enkel over het geluid he, rest is inderdaad een verademing en echt top.
Geluid kun je wel meer instellen qua EQ maar het doet niet wat ik wil of wil horen. De hardware lijkt me ook niet het probleem maar de aansturing/software lijkt mij hier vooral het probleem.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
En misschien nog een kleine toevoeging….mocht je PV panelen hebben. Dan is vanaf 2025 een groot gedeelte van het salderen eraf (als dat zo blijft). Dan zou ‘t gunstig zijn om de auto op te laden met direct PV opbrengsten. Je moet een groot aantal PV panelen hebben om 11 kW uit zonnepanelen te halen. Dan heb je het zomaar over ca 30 panelen. Een thuisbatterij zou dan wel weer gunstig kunnen worden.kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:31:
Even een korte opmerking over ‘t rijgedrag. Mijn ervaring tijdens ‘t cruisen op de snelweg is prima. Op dit moment rijd ik een beetje in heuvelachtig gebied. De ervaringen met een Volvo V60 en XC60 (beide T8 hybride met ca 450 pk) waren plezieriger. Met name de V60. De XC60 met luchtvering was al meer comfort en iets meer “zweverig” in ‘t bochten werk. De Zeekr vind ik daar een beetje tussenin zitten qua stuurgedrag (stand sport). Wat ik wel erg wennen vind is ‘t regeneratief remmen bij het gas los houden. Ik merk dat ik ‘t verleden redelijk vaak de auto uit liet rollen. Dat gaat nu minder soepel. Dus in tegenstelling tot veel mensen die de auto te traag vinden afremmen op de OPD vind ik dat hij te snel remt. Nogmaals, kwestie van wennen denk ik.4v4t4r schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:11:
[...]
Sorry - mn response was niet specifiek naar het geluid maar meer in het algemeen naar jou als (ex) P8 rijder. Als ik zo je reacties lees - wat bijv een Bjorn laat zien kan het systeem al 10x meer dan wat ik nu heb, daar zit bij mij meer de focus op dan op de (kleine) dingen die nog niet goed werken. (los van eventueel zoekend rijgedrag issue uiteraard)
Snap ik was bij mij ook hoor. Maar zodra je verwend bent ga je toch ook naar de dingen kijken die niet voldoende zijn haha. Waaronder dus het geluid, nogmaals het is echt niet dat het slecht is maar ik had er gewoon meer van verwacht niet meer niet minder. Wie weet in de toekomst wat updates.4v4t4r schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:11:
[...]
Sorry - mn response was niet specifiek naar het geluid maar meer in het algemeen naar jou als (ex) P8 rijder. Als ik zo je reacties lees - wat bijv een Bjorn laat zien kan het systeem al 10x meer dan wat ik nu heb, daar zit bij mij meer de focus op dan op de (kleine) dingen die nog niet goed werken. (los van eventueel zoekend rijgedrag issue uiteraard)
Voor de OPD, welke stand heb je gekozen dan? Want als je vind dat deze te snel remt kun je natuurlijk OPD uitzetten of als deze op sterk staat lager zetten.Serage75 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:19:
[...]
Even een korte opmerking over ‘t rijgedrag. Mijn ervaring tijdens ‘t cruisen op de snelweg is prima. Op dit moment rijd ik een beetje in heuvelachtig gebied. De ervaringen met een Volvo V60 en XC60 (beide T8 hybride met ca 450 pk) waren plezieriger. Met name de V60. De XC60 met luchtvering was al meer comfort en iets meer “zweverig” in ‘t bochten werk. De Zeekr vind ik daar een beetje tussenin zitten qua stuurgedrag (stand sport). Wat ik wel erg wennen vind is ‘t regeneratief remmen bij het gas los houden. Ik merk dat ik ‘t verleden redelijk vaak de auto uit liet rollen. Dat gaat nu minder soepel. Dus in tegenstelling tot veel mensen die de auto te traag vinden afremmen op de OPD vind ik dat hij te snel remt. Nogmaals, kwestie van wennen denk ik.
Ik vond bij mijn proefrit dat zelfs met de sterkste setting hij erg langzaam was om echt tot stilstand te komen. Maar je hebt hier natuurlijk wel wat opties in settings.
Voor nu is het opgelost door in de auto “ te knijpen”. Hij is lekker aan het slurpen momenteel.mvrooij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:04:
[...]
Precies dit. Mijn hoofdaansluiting is 3x 25 maar heb mijn 2 palen samen op 16A laten afzekeren. Mijn 2 palen doen samen loadbalancing dus stel ik heb beide auto's thuis op de palen aangesloten dan verdeeld hij het netjes en komt het nooit boven de 16A uit. Werkt perfect. Hij kijkt tevens naar mijn hoofdaansluiting en het verbruik daarop, stel in de winter doet mijn warmtepomp extreem veel stroom dan zal mijn auto ook niet snel laden omdat hij dit dan automatisch terug zet.
Ik wacht maandag even af wanneer de installateur de datakabel komt vervangen. Zal hem dan meteen even vragen naar de paal. In mijn EVBox app kan ik zelf niks instellen namelijk.
Hopelijk ga je dit niet zelf meemaken, maar NCAP video is er;
YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of ZEEKR 7X 2025
***** !
***** !
Voor de aftermarketboys die via GeelyEV, Aliexpress en co. nog spullen gekocht hebben of juist willen kopen, ik heb even alles op een rijtje gezet met foto's en de linkjes erbij van de producten. Hopelijk helpt dat anderen in hun zoektocht en beslissing. Ik zet erbij hoe ik het zelf waardeer, om beetje beeld te geven bij het product, scheelt wellicht leergeld voor anderen:
Remklauw covers
:strip_exif()/f/image/DVq3Hv2QPYY7OMfwQIwRWZHV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8PwyKbjADYbdJu3I5xjsnSB8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KogvANHboRsGyngJzf25nSLx.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor een LR vind ik dit gaaf, aangezien ik hem zonder toch nét wat minder sportief vond ogen. Maar goed, blijft smaak. Monteren was heel simpel, dus daar hoef je het niet voor te laten.
RVS centrum luchtuitlaat cover:strip_exif()/f/image/DVhERCtQy32xhFa4vHb0ztzC.jpg?f=fotoalbum_large)
Optisch vond ik het mooi. Maar het blijft niet lekker zitten aan de zijkantjes. Daarnaast werd mijn vrouw helemaal gek van de reflectie in felle zon via dit ding in haar ogen, zelfs met zonnebril. Heeft ook negatieve invloed op de luchtstroom, al valt dit nog enigzins mee moet ik zeggen.
RVS luchtinlaat cover onder de stoel
:strip_exif()/f/image/RtTPh7nmPpOSP9wCSWaklvT2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij betreft een beetje een nutteloze cover. Je ziet het pas als de stoel vrijwel volledig naar voren is. Zou ik niet meer kopen.
Middenconsole siliconen cupholder:strip_exif()/f/image/iA4PfKc7sMZBYsSjnqwsD8R6.jpg?f=fotoalbum_large)
Via een tip hier deze gekocht, absolute aanrader. Maakt de bekerhouder beter geschikt, je kunt het makkelijk schoonmaken en past perfect.
Zeekr 7x luchtverfrissers navul:strip_exif()/f/image/7jG0lVWICzEX7t9FOOr0aHwQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de luchtverfrissing. Heb nog niet hoeven te vervangen, maar kost vrij weinig.
Tablethouder achterin:strip_exif()/f/image/yljhVxZWk3N7dCA6aWPdxU8X.jpg?f=fotoalbum_large)
Stevig als hij zit, maar ik had er 2 en de 1 is erg gemakkelijk aan de lipjes om de hoofdsteunhouder heen afgebroken bij het installeren. Prima ding dus voor de kids op vakanties, maar dus héél voorzichtig installeren.
RVS deur luchtuitlaat raam:strip_exif()/f/image/tiO9UKxxpCV5x5fYwCApMGCB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind het een mooie afwerking van de deur. Luchtverplaatsing is vooralsnog prima, maar ik kan dit pas goed beoordelen in de winter bij het aanslaan.
Kaart/vignet houder voorruit:strip_exif()/f/image/wu7wh258ylDYBtXpBhivaz0g.jpg?f=fotoalbum_large)
Handig voor vignet of parkeerkaartje, vond ik altijd bij Skoda handig. Zit los, dus je kan het zo weg halen.
Zeekr letters wit:strip_exif()/f/image/CRtxYunkyPZKuvnDVbBuEuNA.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de lol gekocht, heb ik nu op de onderkant van de hoedeplank gezet en op mijn laadpaal. Lijkt net een Zeekr laadpaal zo, haha. Verder heel weinig nut wat mij betreft.
v2L lader:strip_exif()/f/image/w4hmDJE6WezuZyYOeD2dJlWs.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt, getest en al. Via V2L heb ik de stroom aangezet en kun je het aanzetten, dus ik had geen campingmodus nodig.
7X zwarte letters:strip_exif()/f/image/7HT0sAFxop8pjPgwXJoSkpdS.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind ik zelf mooier dan de chromen letters. Blijft smaak. Ik heb ook een zwart logo voor de motorkap besteld, to be continued.
RVS Speaker cover:strip_exif()/f/image/jnARfVwai1DuXnTKv3N9Qavv.jpg?f=fotoalbum_large)
Smaak, maar ik vind het mooier zo. Ook nuttig, want er wordt toch af en toe tegen aangeschopt merk ik dus extra bescherming.
RVS zwart voor compartiment bescherming
óf Zelfde, maar dan op GeeleyEV.com
Smaak, vond zwart mooier dan RVS aangezien het aan de buitenkant zit. Wel supernuttig, want er komt zo geen zooi daar terecht, en als het er wel zit dan blaas je het zo weg. Betere bescherming, dus deze raad ik wel aan.
Siliconen piano lak covers raambediening:strip_exif()/f/image/mEoJdOHRMsnJtRaUvbRXnbjw.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb een persoonlijke aversie tegen pianolak, dus deze siliconen hoesjes erop gezet. Mensen zien het pas echt als ik ze er op wijs, maar ik ben erg blij hier niet continue vieze vingerafdrukken te hebben.
Anti vingerdruk folie LED scherm (en meer)
Geen foto van, maar ik heb enkel de folie voor het grote scherm gebruikt. Die is wel echt super, geen vingers meer. De rest vond ik niet mooi of veel te ingewikkeld om erop te krijgen.
Autodeur schokdemper:strip_exif()/f/image/jEsmJa7vCzkcRGKpwvq3DaXX.jpg?f=fotoalbum_large)
Volslagen nutteloos. Gimmick, maar haal ik er weer af.
Telefoonhouder magnetisch verborgen:strip_exif()/f/image/LAaCm1dLDPHXfuqUNCwoaayU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oZdFpGiCX6ONxpUbVFTP2fGV.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze is wel echt heel fijn. In principe ligt mijn telefoon altijd op de draadloze oplaadplek. Maar als ik het toch wil gebruiken, dan plaats ik hem daar. Net boven het scherm, of ernaast, je hebt opties. En aangezien de houder verborgen is als ik het niet gebruik, een aanrader...
Nappa leer hoofdsteun kussen zelfde print als leer:strip_exif()/f/image/1dlntDMjCBkMCuxPNviz7GHv.jpg?f=fotoalbum_large)
Wilde ik heel graag hebben, dacht echt dat dit heerlijk zou rijden! Maar nee, zit voor geen meter op de voorstoel, je nek wordt helemaal naar voren gedrukt. Maar, de kids hier vinden het wel heerlijke kussentjes achter, dus daar heb ik ze naast de twee hoofsteunen gedrukt, waar de kids dan tegenaan hangen. De auto is al voor luie passagiers, maar nu helemaal. Nutteloos dus voor mijn doel, prima voor achter erbij. Print is wel echt in stijl van het leer van de auto.
RVS kofferbak speaker cover:strip_exif()/f/image/wpE4RNsbBOXFS77PcpcJQ9uH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7U9y1ZwyjKciFEiiDGnsvYCW.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijft weer smaak en tevens bescherming in de kofferbak. Ik vind het mooi.
Sleutelcover:strip_exif()/f/image/kJvoyuvfmA8IsraKhOa4lwit.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/395Z2pOoftJjVXcbF9dfPQAq.jpg?f=fotoalbum_large)
Sleutel is een onding, maar zo zit hij in ieder geval stevig aan mijn bos sleutels. Gebruik toch de sleutel veel, want vind de actieve opening van de deuren als ik aan kom lopen wel erg fijn. Stevig hoesje, dat wel. Maar ook log.
Siliconen antislipmat telefoon lader:strip_exif()/f/image/jMC1bhjXWOoGLgHHrGIMJIU6.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanrader. Telefoons blijven beter liggen. Bij het planken schuift het toch nog wat hoor, maar verder amper tot niet. Ook makkelijk schoon maken en houden.
Zeekr ventieldopjes:strip_exif()/f/image/aVN5WfzAKv1BcwGMx9yum5AZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Smaak. Ik vind het altijd leuk, maar niemand die dit ziet dan jezelf. Dus verder nutteloos wat mij betreft.
RVS autodeur luchtinlaat cover:strip_exif()/f/image/xiWUNjntDcpWk8ZReSLLSpCA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind dit een kleine mooie afwerking, die 2 zwarte gaatjes die nu mooi gevuld zitten. Blijft smaak, doet verder weinig. In de deur paste het mooi, maar in het dashboard was het toch wat proppen. Wellicht zelf iets fout gedaan.
Deurslot cover:strip_exif()/f/image/bjxpr2cG5VJQ37dUW481x9dM.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind altijd die standaard deursloten zo saai, dus een fraai covertje doet dan weer wonderen voor mij. Nutteloos verder, dus puur een smaak dingetje!
Grootste ontbrekende factor in dit hele verhaal is de koelkast, maar ik hoop die ooit hier op toe te kunnen voegen.
Mocht iemand meer foto's of info over de applicatie ervan willen hebben, laat maar weten in een DM.
Ik hoop dat anderen er wat aan hebben, succes met shoppen op de aftermarket allemaal! Als er nieuwe dingen zijn die ik spot (en dan waarschijnlijk weer koop
) zet ik ze hier erbij.
Remklauw covers
:strip_exif()/f/image/DVq3Hv2QPYY7OMfwQIwRWZHV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8PwyKbjADYbdJu3I5xjsnSB8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KogvANHboRsGyngJzf25nSLx.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor een LR vind ik dit gaaf, aangezien ik hem zonder toch nét wat minder sportief vond ogen. Maar goed, blijft smaak. Monteren was heel simpel, dus daar hoef je het niet voor te laten.
RVS centrum luchtuitlaat cover
:strip_exif()/f/image/DVhERCtQy32xhFa4vHb0ztzC.jpg?f=fotoalbum_large)
Optisch vond ik het mooi. Maar het blijft niet lekker zitten aan de zijkantjes. Daarnaast werd mijn vrouw helemaal gek van de reflectie in felle zon via dit ding in haar ogen, zelfs met zonnebril. Heeft ook negatieve invloed op de luchtstroom, al valt dit nog enigzins mee moet ik zeggen.
:strip_exif()/f/image/RtTPh7nmPpOSP9wCSWaklvT2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij betreft een beetje een nutteloze cover. Je ziet het pas als de stoel vrijwel volledig naar voren is. Zou ik niet meer kopen.
Middenconsole siliconen cupholder
:strip_exif()/f/image/iA4PfKc7sMZBYsSjnqwsD8R6.jpg?f=fotoalbum_large)
Via een tip hier deze gekocht, absolute aanrader. Maakt de bekerhouder beter geschikt, je kunt het makkelijk schoonmaken en past perfect.
Zeekr 7x luchtverfrissers navul
:strip_exif()/f/image/7jG0lVWICzEX7t9FOOr0aHwQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de luchtverfrissing. Heb nog niet hoeven te vervangen, maar kost vrij weinig.
Tablethouder achterin
:strip_exif()/f/image/yljhVxZWk3N7dCA6aWPdxU8X.jpg?f=fotoalbum_large)
Stevig als hij zit, maar ik had er 2 en de 1 is erg gemakkelijk aan de lipjes om de hoofdsteunhouder heen afgebroken bij het installeren. Prima ding dus voor de kids op vakanties, maar dus héél voorzichtig installeren.
RVS deur luchtuitlaat raam
:strip_exif()/f/image/tiO9UKxxpCV5x5fYwCApMGCB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind het een mooie afwerking van de deur. Luchtverplaatsing is vooralsnog prima, maar ik kan dit pas goed beoordelen in de winter bij het aanslaan.
Kaart/vignet houder voorruit
:strip_exif()/f/image/wu7wh258ylDYBtXpBhivaz0g.jpg?f=fotoalbum_large)
Handig voor vignet of parkeerkaartje, vond ik altijd bij Skoda handig. Zit los, dus je kan het zo weg halen.
Zeekr letters wit
:strip_exif()/f/image/CRtxYunkyPZKuvnDVbBuEuNA.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de lol gekocht, heb ik nu op de onderkant van de hoedeplank gezet en op mijn laadpaal. Lijkt net een Zeekr laadpaal zo, haha. Verder heel weinig nut wat mij betreft.
v2L lader
:strip_exif()/f/image/w4hmDJE6WezuZyYOeD2dJlWs.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt, getest en al. Via V2L heb ik de stroom aangezet en kun je het aanzetten, dus ik had geen campingmodus nodig.
7X zwarte letters
:strip_exif()/f/image/7HT0sAFxop8pjPgwXJoSkpdS.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind ik zelf mooier dan de chromen letters. Blijft smaak. Ik heb ook een zwart logo voor de motorkap besteld, to be continued.
RVS Speaker cover
:strip_exif()/f/image/jnARfVwai1DuXnTKv3N9Qavv.jpg?f=fotoalbum_large)
Smaak, maar ik vind het mooier zo. Ook nuttig, want er wordt toch af en toe tegen aangeschopt merk ik dus extra bescherming.
RVS zwart voor compartiment bescherming
:strip_exif()/f/image/B6rINXXcRJzfl313LXgn1Ick.jpg?f=fotoalbum_large)
Smaak, vond zwart mooier dan RVS aangezien het aan de buitenkant zit. Wel supernuttig, want er komt zo geen zooi daar terecht, en als het er wel zit dan blaas je het zo weg. Betere bescherming, dus deze raad ik wel aan.
Siliconen piano lak covers raambediening
:strip_exif()/f/image/mEoJdOHRMsnJtRaUvbRXnbjw.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb een persoonlijke aversie tegen pianolak, dus deze siliconen hoesjes erop gezet. Mensen zien het pas echt als ik ze er op wijs, maar ik ben erg blij hier niet continue vieze vingerafdrukken te hebben.
Geen foto van, maar ik heb enkel de folie voor het grote scherm gebruikt. Die is wel echt super, geen vingers meer. De rest vond ik niet mooi of veel te ingewikkeld om erop te krijgen.
Autodeur schokdemper
:strip_exif()/f/image/jEsmJa7vCzkcRGKpwvq3DaXX.jpg?f=fotoalbum_large)
Telefoonhouder magnetisch verborgen
:strip_exif()/f/image/LAaCm1dLDPHXfuqUNCwoaayU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oZdFpGiCX6ONxpUbVFTP2fGV.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze is wel echt heel fijn. In principe ligt mijn telefoon altijd op de draadloze oplaadplek. Maar als ik het toch wil gebruiken, dan plaats ik hem daar. Net boven het scherm, of ernaast, je hebt opties. En aangezien de houder verborgen is als ik het niet gebruik, een aanrader...
Nappa leer hoofdsteun kussen zelfde print als leer
:strip_exif()/f/image/1dlntDMjCBkMCuxPNviz7GHv.jpg?f=fotoalbum_large)
Wilde ik heel graag hebben, dacht echt dat dit heerlijk zou rijden! Maar nee, zit voor geen meter op de voorstoel, je nek wordt helemaal naar voren gedrukt. Maar, de kids hier vinden het wel heerlijke kussentjes achter, dus daar heb ik ze naast de twee hoofsteunen gedrukt, waar de kids dan tegenaan hangen. De auto is al voor luie passagiers, maar nu helemaal. Nutteloos dus voor mijn doel, prima voor achter erbij. Print is wel echt in stijl van het leer van de auto.
RVS kofferbak speaker cover
:strip_exif()/f/image/wpE4RNsbBOXFS77PcpcJQ9uH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7U9y1ZwyjKciFEiiDGnsvYCW.jpg?f=fotoalbum_large)
Sleutelcover
:strip_exif()/f/image/kJvoyuvfmA8IsraKhOa4lwit.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/395Z2pOoftJjVXcbF9dfPQAq.jpg?f=fotoalbum_large)
Sleutel is een onding, maar zo zit hij in ieder geval stevig aan mijn bos sleutels. Gebruik toch de sleutel veel, want vind de actieve opening van de deuren als ik aan kom lopen wel erg fijn. Stevig hoesje, dat wel. Maar ook log.
Siliconen antislipmat telefoon lader
:strip_exif()/f/image/jMC1bhjXWOoGLgHHrGIMJIU6.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanrader. Telefoons blijven beter liggen. Bij het planken schuift het toch nog wat hoor, maar verder amper tot niet. Ook makkelijk schoon maken en houden.
Zeekr ventieldopjes
:strip_exif()/f/image/aVN5WfzAKv1BcwGMx9yum5AZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Smaak. Ik vind het altijd leuk, maar niemand die dit ziet dan jezelf. Dus verder nutteloos wat mij betreft.
RVS autodeur luchtinlaat cover
:strip_exif()/f/image/xiWUNjntDcpWk8ZReSLLSpCA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind dit een kleine mooie afwerking, die 2 zwarte gaatjes die nu mooi gevuld zitten. Blijft smaak, doet verder weinig. In de deur paste het mooi, maar in het dashboard was het toch wat proppen. Wellicht zelf iets fout gedaan.
Deurslot cover
:strip_exif()/f/image/bjxpr2cG5VJQ37dUW481x9dM.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind altijd die standaard deursloten zo saai, dus een fraai covertje doet dan weer wonderen voor mij. Nutteloos verder, dus puur een smaak dingetje!
Grootste ontbrekende factor in dit hele verhaal is de koelkast, maar ik hoop die ooit hier op toe te kunnen voegen.
Mocht iemand meer foto's of info over de applicatie ervan willen hebben, laat maar weten in een DM.
Ik hoop dat anderen er wat aan hebben, succes met shoppen op de aftermarket allemaal! Als er nieuwe dingen zijn die ik spot (en dan waarschijnlijk weer koop

[ Voor 5% gewijzigd door kingknoest op 10-07-2025 14:03 ]
Thx heel blij met deze lijst. Alleen de link van de RVS compartiment bescherming verwijst naar een speaker cover. Kan je die aanpassen nog?kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:06:
Voor de aftermarketboys die via GeelyEV, Aliexpress en co. nog spullen gekocht hebben of juist willen kopen, ik heb even alles op een rijtje gezet met foto's en de linkjes erbij van de producten. Hopelijk helpt dat anderen in hun zoektocht en beslissing. Ik zet erbij hoe ik het zelf waardeer, om beetje beeld te geven bij het product, scheelt wellicht leergeld voor anderen:
Remklauw covers
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
RVS centrum luchtuitlaat cover[Afbeelding]
[Afbeelding]
Middenconsole siliconen cupholder[Afbeelding]
Zeekr 7x luchtverfrissers navul[Afbeelding]
Tablethouder achterin[Afbeelding]
RVS deur luchtuitlaat raam[Afbeelding]
Kaart/vignet houder voorruit[Afbeelding]
Zeekr letters wit[Afbeelding]
v2L lader[Afbeelding]
7X zwarte letters[Afbeelding]
RVS Speaker cover[Afbeelding]
RVS zwart voor compartiment bescherming[Afbeelding]
Siliconen piano lak covers raambediening[Afbeelding]
Autodeur schokdemper[Afbeelding]
Telefoonhouder magnetisch verborgen[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nappa leer hoofdsteun kussen zelfde print als leer[Afbeelding]
RVS kofferbak speaker cover[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sleutelcover[Afbeelding]
[Afbeelding]
Siliconen antislipmat telefoon lader[Afbeelding]
Zeekr ventieldopjes[Afbeelding]
RVS autodeur luchtinlaat cover[Afbeelding]
Ik hoop dat anderen er wat aan hebben, succes!
Dacht even dat de scores niet erg hoog waren maar lijkt erop dat ze iets anders testen sinds 25/24 denk ik. Als ik de 2025 rating lijst kijk dan staat hij in de top 4 dus dat is erg netjes!Freedive schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:03:
***** !
Dat ging net goedmvrooij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:59:
[...]
Dacht even dat de scores niet erg hoog waren maar lijkt erop dat ze iets anders testen sinds 25/24 denk ik. Als ik de 2025 rating lijst kijk dan staat hij in de top 4 dus dat is erg netjes!
Heb er onder nog een link bijgezet, daar heb ik het vandaan zie ik. Maar bij die link van Ali zit het er ook bij, moet je even door de producten op die pagina scrollen/klikken.Rickyuu schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:44:
[...]
Thx heel blij met deze lijst. Alleen de link van de RVS compartiment bescherming verwijst naar een speaker cover. Kan je die aanpassen nog?
FYI, Ali is veel sneller met verzenden dan GeeleyEV.com is mijn ervaring, maar in aantal gevallen is het daar weer goedkoper.
Ik heb OPD uitstaan en regeneratief remmen op laag. Maar zoals ik al zei….ik heb hiervoor nooit elektrisch gereden en was ‘t uit laten rollen op de motor erg gewend.Elayais schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:24:
[...]
Voor de OPD, welke stand heb je gekozen dan? Want als je vind dat deze te snel remt kun je natuurlijk OPD uitzetten of als deze op sterk staat lager zetten.
Ik vond bij mijn proefrit dat zelfs met de sterkste setting hij erg langzaam was om echt tot stilstand te komen. Maar je hebt hier natuurlijk wel wat opties in settings.
Leuke video, heel positief over laadsnelheid en comfort, kwaliteit etc.fideba schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 06:16:
YouTube: Zeekr 7X Performance 1000 km challenge
1000km test staat nu ook online
Ben toch altijd graag ook alert op de puntjes waar op verbeterd mag worden:
- Verbruik 272wh/km verbruik is aan de hoge kant van de lijst van geteste auto's die hij laat zien.
- De voorspelling met welke SOC je aankomt kan verbeterd worden; Zeekr leidt aan structurele overschatting van het aankomst SOC bij vertrek. Weten wij of ze ook temperatuur, wind en hoogte verschillen meerekenen in de estimates? Als je <10% SOC wil aankomen voor maximale laadcurve is het wel fijn dat de voorspellingen betrouwbaar zijn
[ Voor 51% gewijzigd door GadgetKoen op 09-07-2025 15:53 ]
Er zit een subwoofer in....Blazings schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:47:
[...]
Grootste minpunt lijkt het audio systeem? Misschien kunnen we allemaal als een stel tieners een subwoofer achterin gaan installeren
Grote kans dat de helft er niet eens achter is gekomen dat die functie via het stuur erop zit. Sowieso hebben reviewers een aantal stokpaardjes zoals "sportief rijgedrag", en vinden ze elektrisch verstelbaar stuur of geen losse knopjes voor de spiegels helemaal niks. Die laatste twee dingen zijn misschien vervelend als je als auto reviewer constant alles aan moet passen, maar de gemiddelde gebruiker stelt dat één keer in en that's it.Elayais schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:09:
1 ding wat mij trouwens nog opvalt in alle reviews, is dat reviewers het altijd hebben over fysieke knoppen voor de temperatuur van de airco en dat deze op moderne auto's vaak ontbreken. Het is toch een soort stokpaardje voor de reviewers (ik heb er op de P2 niet echt last van).
Ook bij de 7X wordt dit vaak benoemd, maar ik zie eigenlijk niemand vervolgens benoemen dat er wel een fysieke knop is voor je airco omdat je via je bestuurdersdisplay naar de airco kunt gaan en dan met de knop op je stuur de temperatuur kunt aanpassen.
Ik vind dit zelfs wel een mooie oplossing in de 7X, maar zelfs op het moment dat reviewers bij de optie komen wanneer ze laten zien dat je verschillende zaken op dat display kunt laten zien, wordt het nooit benoemd, alsof ze niet willen toegeven dat ze 2 minuten eerder riepen dat ze de fysieke knoppen voor de airco missen.
Hetzelfde is dat eerst werd geklaagd dat in een Tesla het dashboard kastje met een knop op het scherm open moet (hoe vaak moet je nu in het dashboard kastje zijn?), maar nu er een losse knop in de Zeekr zit vinden ze het overbodig en hadden ze liever een andere functie op het "beperkt aantal" knoppen gehad

Die break covers zijn erg gaaf, denk niet dat ik de 160 EUR thuis verantwoord krijg, maar zien er wel cool uit op de LR.kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:06:
...
Ah ok, dus meer het feit dat hij sowieso wat afremt waar je aan moet wennen.Serage75 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:29:
[...]
Ik heb OPD uitstaan en regeneratief remmen op laag. Maar zoals ik al zei….ik heb hiervoor nooit elektrisch gereden en was ‘t uit laten rollen op de motor erg gewend.
Wat een kracht komt er toch vrij bij z'n aanrijding. Je ziet de riem zich aanspannen en alsnog zoveel kracht dat je echt een stuk lost komt van je stoel.Freedive schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:03:
***** !
Ik heb de P2 wel eens dat de riem zich aanspant als ik net te sportief een hobbel over ga en die trekt om toch best strak.
Heb de zeekr 7x opgehaald en weet zeker dat ik het volume van de richtingaanwijzer kon instellen bij het ophalen in de showroom. Maar kan het nu nergens meer vinden. Iemand toevallig al uitgevonden waar de zit?
Wij zoeken er ook al maanden naar ;-)Hoezer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 05:03:
Heb de zeekr 7x opgehaald en weet zeker dat ik het volume van de richtingaanwijzer kon instellen bij het ophalen in de showroom. Maar kan het nu nergens meer vinden. Iemand toevallig al uitgevonden waar de zit?
Zover ik weet kan dat niet, wel is dit in de builders app gemeld en door heeeeel veel mensen geupvote.
Het is dus wachten op zeekr of ze er wat aan gaan doen.
Veel plezier met je nieuwe auto!
Ik meende te zien tijdens mij proefrit dat ik stoplichten zag ik mijn scherm achter het stuur. Of ze te zien waren in de hud weet ik niet goed meer.
Ik kan de instelling nu nergens meer vinden. Iemand hetzelfde opgevallen?
Neem aan dat hier de knoppen onder het 16" scherm bedoeld worden?P. Edelijn schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:31:
Gisteravond kleine update gehad nu werkt de verlichting van het pianoknoppen wel. HELEMAAL TOP.
Nu nog graag de verlichtiging van de hendel (links) van het knipperlicht/ruitenwisser deze werkt nog niet van mij en jullie dat ook?
Iemand anders deze update ook al gehad? Ik nl. nog niet en zou dit wel erg fijn vinden!
Zeekr 7x laden vs NIo Swap
YouTube: Zeekr 7X 100 kWh charging on 500 kW vs Nio EL8 battery swap comparison
Gaaf! Van de helft van deze accessoires wist ik niet eens dat het bestond. Deze post verdient een eervolle vermelding in OP. Die remklauwen zien er wel heel mooi uit zo 👍🏼kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:06:
Remklauw covers
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
v2L lader[Afbeelding]
RVS zwart voor compartiment bescherming[Afbeelding] óf Zelfde, maar dan op GeeleyEV.com
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sleutelcover[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoop dat anderen er wat aan hebben, succes!
Dankzij jullie, gister ook tot de ontdekking gekomen dat er bij mij geen verlichting is!SoCruelNU schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:12:
[...]
Neem aan dat hier de knoppen onder het 16" scherm bedoeld worden?
Iemand anders deze update ook al gehad? Ik nl. nog niet en zou dit wel erg fijn vinden!
Hoor ook graag hoe is opgelost.
Kwam er net achter dat wanneer je je auto aan de oplader hangt, maar nog niet op slot is/doet de light bar aan de voorkant pulserend aan en uit gaat om, denk ik, aan te geven dat hij aan het laden is.
Ik dacht dat het aan mij lag of door elkaar gehaald had met de 001.ff2000 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 06:58:
Ik meende te zien tijdens mij proefrit dat ik stoplichten zag ik mijn scherm achter het stuur. Of ze te zien waren in de hud weet ik niet goed meer.
Maar dacht dus ook dat het in de 7x er eerst wel in zat, hopelijk komt dat terug want is super handig.
Ik heb de auto thuis op wifi staan en ik laat hem iedere dag tussen 03.00 en 05.00 uur update uitvoeren (als er één is). Ik heb toch al 3 á 4 keer gehad dat ik de volgende ochtend opnieuw moest inloggen. Je krijgt dan kleine updates binnen de grote krijg je binnen via de app.Ruben_sim schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:32:
[...]
Dankzij jullie, gister ook tot de ontdekking gekomen dat er bij mij geen verlichting is!
Hoor ook graag hoe is opgelost.
Was gisteren even in Zeist, hoorde daar dat emuk eindelijk caravanspiegels heeft voor de polestar (zelfde spiegels?) iemand al ervaring met of dat gaat passen?
Is je softwareversienummer hetzelfde gebleven OS2.0.3 of heb je nu een hoger nummer wat ik zou verwachten als er updates (hoe klein ze ook zijn) worden doorgevoerd?P. Edelijn schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Ik heb de auto thuis op wifi staan en ik laat hem iedere dag tussen 03.00 en 05.00 uur update uitvoeren (als er één is). Ik heb toch al 3 á 4 keer gehad dat ik de volgende ochtend opnieuw moest inloggen. Je krijgt dan kleine updates binnen de grote krijg je binnen via de app.
Hmmm, had begrepen dat alle updates 'over the air' gaan (via SIM in de auto) en hiervoor zou geen WiFi nodig moeten zijn. Heb 'm ook op de standaard instelling staan (elke nacht updates tussen 3 en 5 's ochtends).P. Edelijn schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Ik heb de auto thuis op wifi staan en ik laat hem iedere dag tussen 03.00 en 05.00 uur update uitvoeren (als er één is). Ik heb toch al 3 á 4 keer gehad dat ik de volgende ochtend opnieuw moest inloggen. Je krijgt dan kleine updates binnen de grote krijg je binnen via de app.
Heb tot nu toe 1 update gehad van 2.0.2 naar 2.0.3 welke ook 'over the air' ging.
Ik heb er nog steeds geen 1 in het wild gezien sinds mn bezoek aan het Rokin... vind het maar raar !Elayais schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:41:
Vanochtend weer 2 trailers met nieuwe auto's gezien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch wel heel veel privelage versies. Ik zie één LR op de trailer staan. Ik had verwacht dat de LR versie het meest zou worden aangeschaft ikzelf heb ook een LR maar het tegendeel is waar.
Dat viel mij gister ook op. Toen dacht ik nog:”Ik mag hopen dat dit gaat stoppen binnenkort…?” En idd, wanneer de auto vergrendeld stopt het. Ik was al bang dat het kermis zou worden elke keer tijdens het ladenFreedive schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:48:
Kwam er net achter dat wanneer je je auto aan de oplader hangt, maar nog niet op slot is/doet de light bar aan de voorkant pulserend aan en uit gaat om, denk ik, aan te geven dat hij aan het laden is.
Dat zou ik ook zeggen indd..clydevdl schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:41:
[...]
Is je softwareversienummer hetzelfde gebleven OS2.0.3 of heb je nu een hoger nummer wat ik zou verwachten als er updates (hoe klein ze ook zijn) worden doorgevoerd?
Ik kan me voorstellen dat er een verschil is tussen SW updates en pure functionaliteit in de auto ? Geen idee of dat dan ook meegaat met SW versie updates?
Dat gezegd hebbende - bij volvo doen ze ook drivetrain updates benoemen in SW updates..
Maar hebben jullie ook hetzelde issue dat de verlichting niet werk van de fysieke knoppen?
Oei ik zie er eentje met zijn sleepoog erin gedraaidElayais schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:41:
Vanochtend weer 2 trailers met nieuwe auto's gezien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij werkt het wel (LR)Ruben_sim schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:18:
Maar hebben jullie ook hetzelde issue dat de verlichting niet werk van de fysieke knoppen?
Bij mijn zijn deze knoppen NIET verlicht (LR).
Wel alleen in het donker dat ik het zag, maar ook nog maar 1 keer in het donker gereden.SoCruelNU schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:26:
[...]
Bij mijn zijn deze knoppen NIET verlicht (LR).
Iemand een idee wat de levertijd is wanneer je nu zou bestellen ? Staat de auto nog in 2025 op kenteken dan?
Bij mij werkt het gewoon, gisteravond toevallig op gelet omdat ik het hier voorbij zag komen.Ruben_sim schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:18:
Ik heb vorige week besteld via leasemaatschappij, kreeg levertijd te horen van 11 augustus. Nu lijkt me dat ook wel weer wat optimistisch, maar voor einde jaar zou het probleem niet moeten zijn zou je zeggen.JustTrying schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:33:
Iemand een idee wat de levertijd is wanneer je nu zou bestellen ? Staat de auto nog in 2025 op kenteken dan?
Ik kreeg te horen voor een Privilege dat de levertijd zo'n 4-6 weken is (dit was vorige week)JustTrying schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:33:
Via een medetweaker lijkt het alsnog gelukt te zijn, ik wacht alleen nog op bevestiging via de mail dat de pakketten er alsnog bij zitten, deze keer wil ik het graag zwart op wit hebbenjsmid6 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:55:
Als het goed is komt er een LR in Forest Green vrij. Heb zojuist mijn bestelling geannuleerd gezien ze die niet over willen zetten naar een Privelege met behoud van de pre-order pakketten (ondanks dat mij dit meerdere keren verteld is dat het wel het geval zou zijn.)
Ik had er weken terug al eentje gezien toen ik binnendoor naar Zaltbommel reed. Dat zal een van de eerst geleverde exemplaren zijn geweest.4v4t4r schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:49:
[...]
Ik heb er nog steeds geen 1 in het wild gezien sinds mn bezoek aan het Rokin... vind het maar raar !
normaal zie je ineens de auto die je hebt besteld overal rijden (anders valt het niet op denk ik) maar tot op heden nog geen 1 ! En ik zit best redelijk wat op de weg (stad & snelweg)..Elayais schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:26:
[...]
Ik had er weken terug al eentje gezien toen ik binnendoor naar Zaltbommel reed. Dat zal een van de eerst geleverde exemplaren zijn geweest.
Haha ook veel op de weg en toch al meerdere exemplaren gezien, zelfs al 2 geparkeerd in Twente 😍. Zag dinsdag nog een witte in Apeldoorn met een caravan erachter. Iemand van dit forum?😂
Hey, die bug heb ik in ‘‘t verleden ook al eens gepost hier. Toen hiel een reset met de twee knoppen op ‘‘t stuur inhouden. Ben benieuwd over welke update je het hebt. Ik heb nog gewoon 2.0.3SoCruelNU schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:12:
[...]
Neem aan dat hier de knoppen onder het 16" scherm bedoeld worden?
Ik woon in ‘t kleine dorp Boekel in Brabant. De eerste die ik in ‘t wild gespot heb is in datzelfde dorp. Stond een grijze LR voor de Kruitvat geparkeerd.Danny87 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:53:
Haha ook veel op de weg en toch al meerdere exemplaren gezien, zelfs al 2 geparkeerd in Twente 😍. Zag dinsdag nog een witte in Apeldoorn met een caravan erachter. Iemand van dit forum?😂
Bij de kleine X kan je dat sinds de laatste update uitzetten in het "verlichting" menu. Wellicht bij de 7X ook?Freedive schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:48:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb ook software versie 2.0.3. Maar de knoppen onder het grote scherm zijn bij mij NIET verlicht. Bij anderen zijn deze WEL verlicht. Is voor mij nog onduidelijk hoe dit kan.Serage75 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:15:
[...]
Hey, die bug heb ik in ‘‘t verleden ook al eens gepost hier. Toen hiel een reset met de twee knoppen op ‘‘t stuur inhouden. Ben benieuwd over welke update je het hebt. Ik heb nog gewoon 2.0.3
Volgens mij heb ik ergens een optie gezien welke ‘t licht 2 minuten laat pulseren bij ‘t starten van het opladen.O-B-One schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:00:
[...]
Dat viel mij gister ook op. Toen dacht ik nog:”Ik mag hopen dat dit gaat stoppen binnenkort…?” En idd, wanneer de auto vergrendeld stopt het. Ik was al bang dat het kermis zou worden elke keer tijdens het laden
Bij mij wel weer. Maar daar was een reset voor nodig.SoCruelNU schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:19:
[...]
Ik heb ook software versie 2.0.3. Maar de knoppen onder het grote scherm zijn bij mij NIET verlicht. Bij anderen zijn deze WEL verlicht. Is voor mij nog onduidelijk hoe dit kan.
Die 2 in Twente stonden bij mij voor de deur 😜🤣🤣Danny87 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:53:
Ik heb vorige week een LR besteld.JustTrying schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:33:
LM gaf aan 4-6 weken
Ik zou daar niet op gokken, is puur indicatie. Levertijd nu is al 3 - 4 maanden gemiddeld voor een LR.misteriks schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:34:
[...]
Ik heb vorige week een LR besteld.
LM gaf aan 4-6 weken
Ik woon in Apeldoorn en rij met een witte maar zonder trekhaak. Zelf nu 1x een grijze op de A28 bij Zwolle tegengekomenDanny87 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:53:
Designed in Sweden, Produced in China, Changed in Netherlands!kingknoest schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:06:
Remklauw covers
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
v2L lader[Afbeelding]
RVS zwart voor compartiment bescherming[Afbeelding] óf Zelfde, maar dan op GeeleyEV.com
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sleutelcover[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deurslot cover[Afbeelding]
Grootste ontbrekende factor in dit hele verhaal is de koelkast, maar ik hoop die ooit hier op toe te kunnen voegen.![]()
Ik hoop dat anderen er wat aan hebben, succes met shoppen op de aftermarket allemaal! Als er nieuwe dingen zijn die ik spot (en dan waarschijnlijk weer koop) zet ik ze hier erbij.
Herkennen jullie rijders het volgende “probleem”?
Ik open de auto met de app.
Open de deur.
Ga zitten
Doe de gordel om.
Trap de rem in (deur gaat dicht, stoel en stuur komen in positie)
Zeekr zegt: vergeet je telefoon niet mee te nemen. (Stuur en stoel gaan weer naar ‘comfort uitstap’ positie.
Daarna moet ik weer op de rem trappen om de stoel en het stuur weer in de juiste positie te krijgen.
Begin het nu echt irritant te vinden…
Benieuwd of er meer mensen hier last van hebben.
Open de deur.
Ga zitten
Doe de gordel om.
Zeekr zegt: vergeet je telefoon niet mee te nemen. (Stuur en stoel gaan weer naar ‘comfort uitstap’ positie.
Daarna moet ik weer op de rem trappen om de stoel en het stuur weer in de juiste positie te krijgen.
No, nog niet meegemaakt.Redevned schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:33:
Open de deur.
Ga zitten
Doe de gordel om.
Ik heb wel al een paar keer gehad dat Zeekr zij dat ik niet moet vergeten mijn telefoon mee te nemen bij het instappen. Dit doet ie natuurlijk alleen als ik mijn telefoon nog in de auto had laten liggen bij eerder uitstappen. Ik heb overigens de automatische stoelpositie uitgezet, want ik vond dit toch niet prettig werken voor het uitstappen.Redevned schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:33:
Open de deur.
Ga zitten
Doe de gordel om.
Ik begrijp wat je bedoeld. Voor mij ook eerste keer elektrisch rijden met regeneratie. Ik begin er wel steeds meer aan te wennen, al zou het mooi zijn als de opties voor regeneratie worden gewijzigd naar ‘Uit’, ‘Licht’, ‘Matig’ en ‘Sterk’. Echt uitrollen zit er nu helaas niet bij. De Xpeng G6 en G9 hebben deze opties wel en kan je dus laten uitrollen als je wilt. Zodra ik door heb hoe het werkt, zal ik dit via de builders app/feedback melden.Serage75 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:29:
[...]
Ik heb OPD uitstaan en regeneratief remmen op laag. Maar zoals ik al zei….ik heb hiervoor nooit elektrisch gereden en was ‘t uit laten rollen op de motor erg gewend.
Softwareversienummer is hetzelfde gebleven. De eerste 6 weken was de pianoverluchting uit. Het viel me op dat de kleine updates verbeteringen heeft toegevoegd zoals de pianovetluchting en ook geen vertraging bij optrekken en gas bijgeven op stand comfort.clydevdl schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:41:
[...]
Is je softwareversienummer hetzelfde gebleven OS2.0.3 of heb je nu een hoger nummer wat ik zou verwachten als er updates (hoe klein ze ook zijn) worden doorgevoerd?
Interessante test: YouTube: Zeekr 7X Tested: Charging Records SHATTERED & Range CONFIRMED!
Ja herkenbaar. Gebeurt niet altijd maar wel zo nu en dan. Ik heb de optie voor de makkelijke zitpositie uitgeschakeld. Laat ‘t stuur en stoel maar lekker in z’n positie staan. De melding dat ik m’n telefoon niet moet vergeten vind ik minder storend. Zal ‘t melden in de builders app.Redevned schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:33:
Open de deur.
Ga zitten
Doe de gordel om.
Daar heb ik ook last van 😟Redevned schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:33:
Open de deur.
Ga zitten
Doe de gordel om.
Ik heb een melding gemaakt in de builders app. Ik gebruik zelf de sleutelhanger. Maar heb ook altijd de telefoon op zak. Zou ‘t kunnen zijn dat de auto eerst de sleutelhanger herkent en later pas de app?
Dat one pedal drive moet je echt proberen want dat is geweldig.Serage75 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:19:
[...]
Even een korte opmerking over ‘t rijgedrag. Mijn ervaring tijdens ‘t cruisen op de snelweg is prima. Op dit moment rijd ik een beetje in heuvelachtig gebied. De ervaringen met een Volvo V60 en XC60 (beide T8 hybride met ca 450 pk) waren plezieriger. Met name de V60. De XC60 met luchtvering was al meer comfort en iets meer “zweverig” in ‘t bochten werk. De Zeekr vind ik daar een beetje tussenin zitten qua stuurgedrag (stand sport). Wat ik wel erg wennen vind is ‘t regeneratief remmen bij het gas los houden. Ik merk dat ik ‘t verleden redelijk vaak de auto uit liet rollen. Dat gaat nu minder soepel. Dus in tegenstelling tot veel mensen die de auto te traag vinden afremmen op de OPD vind ik dat hij te snel remt. Nogmaals, kwestie van wennen denk ik.
Zoals vroeger de auto laten uitrollen was handig bij brandstof auto's, maar bij EVs niet omdat je die energie weer grotendeels terugpakt
M'n ervaring is juist dat je met zoveel mogelijk uitrollen zuiger rijdt dan OPD.
in m'n P2 heb ik 1 jaar met OPD gereden, maar ik kreeg op een gegeven moment last van m'n knie met het uitrollen.
Met OPD is het lastig om langere stukken uit te rollen omdat je het pedaal precies op de juiste plek moet houden, wat er bij mij vaak in resulteerde dat ik ging afremmen/versnellen/afremmen etc.
Hiermee pak je een rendementsverlies op het regeneretief remmen en acceleren van de motor.
Ook als je toch weer doorrijdt bij een stoplicht heb je met OPD vaak al meer afgeremd.
Zie ook het betoog van Porsche dat OPD minder efficiënt is: https://www.autoweek.nl/a...l-driving-is-inefficient/ and
Is wel weer een mooie sneer naar Tesla waar je alleen nog OPD hebt.
Tot zover m'n epistel jegens OPD haha.
Ik zal het verzoek om hem uit te zetten upvoten zodra ik m'n LR binnen heb.
in m'n P2 heb ik 1 jaar met OPD gereden, maar ik kreeg op een gegeven moment last van m'n knie met het uitrollen.
Met OPD is het lastig om langere stukken uit te rollen omdat je het pedaal precies op de juiste plek moet houden, wat er bij mij vaak in resulteerde dat ik ging afremmen/versnellen/afremmen etc.
Hiermee pak je een rendementsverlies op het regeneretief remmen en acceleren van de motor.
Ook als je toch weer doorrijdt bij een stoplicht heb je met OPD vaak al meer afgeremd.
Zie ook het betoog van Porsche dat OPD minder efficiënt is: https://www.autoweek.nl/a...l-driving-is-inefficient/ and
Thnx!Serage75 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:29:
[...]
Ik heb een melding gemaakt in de builders app. Ik gebruik zelf de sleutelhanger. Maar heb ook altijd de telefoon op zak. Zou ‘t kunnen zijn dat de auto eerst de sleutelhanger herkent en later pas de app?
Ik denk dat het niet aan de sleutelhanger ligt. Die ligt altijd thuis, heb alleen mijn mobiel om de auto te gebruiken.
Ik denk persoonlijk daarom ook dat Zeekr het op deze manier gemaakt heeft. Hij rolt langzamer door/uit puur omdat het meer terugwint aan stroom. Ik heb daarom ook het idee zelf dat ik hier gewoon mee moet leren rijden omdat dit ten goede is voor je verbruik. Ik vond het in het begin wat vervelend omdat ik anders gewend ben, maar weet nu al niet meer beter en vind het helemaal prima.pimmettjuh schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 00:18:
M'n ervaring is juist dat je met zoveel mogelijk uitrollen zuiger rijdt dan OPD.
Klopt, als je echt zo zuinig mogelijk wilt zijn kun je beter OPD uit zetten en op tijd laten rollen.pimmettjuh schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 00:18:
Persoonlijk vind ik OPD veel fijner, en nou hoef ik mij ook geen zorgen te maken om laden en de kosten daarvan, dus ik heb liever een sterkere OPD.
Volgens mij ligt het vooral aan *waar* je rijdt, als je idd hele lange vlakke stukken hebt waar je lekker lang kunt uitrollen, dan zou zonder max regeneratie nog wel eens wat efficiënter kunnen zijn. Maar als je in de stad en/of in heuvelachtig gebied rijdt, waar je veel moet remmen of afdaalt, dan is OPD/max regeneratie hoogstwaarschijnlijk een stuk efficienter qua energie.Elayais schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:59:
[...]
Klopt, als je echt zo zuinig mogelijk wilt zijn kun je beter OPD uit zetten en op tijd laten rollen.
Persoonlijk vind ik OPD veel fijner, en nou hoef ik mij ook geen zorgen te maken om laden en de kosten daarvan, dus ik heb liever een sterkere OPD.
ja volgens mij was OPD op de snelweg uitzetten iets zuiniger. Ik vind het verwaarloosbaar en soms iet wat gevaarlijk want ik rij 99,9% OPD en dan ineens zonder is toch altijd wennen. Ik laat hem lekker aan.olafmol schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:04:
[...]
Volgens mij ligt het vooral aan *waar* je rijdt, als je idd hele lange vlakke stukken hebt waar je lekker lang kunt uitrollen, dan zou zonder max regeneratie nog wel eens wat efficiënter kunnen zijn. Maar als je in de stad en/of in heuvelachtig gebied rijdt, waar je veel moet remmen of afdaalt, dan is OPD/max regeneratie hoogstwaarschijnlijk een stuk efficienter qua energie.
Hoe weet je dan dat er kleine updates verwerkt zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.P. Edelijn schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:13:
[...]
Softwareversienummer is hetzelfde gebleven. De eerste 6 weken was de pianoverluchting uit. Het viel me op dat de kleine updates verbeteringen heeft toegevoegd zoals de pianovetluchting en ook geen vertraging bij optrekken en gas bijgeven op stand comfort.
Mijn auto heeft nog nooit met WiFi verbonden en soms als ik de auto start dan herstart het informatiesysteem. Geen wifi voor nodig.Serage75 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Hoe weet je dan dat er kleine updates verwerkt zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik woon in Gemert (iets groter dorp in Brabant 😉) en heb volgens mij dezelfde LR grijs gespot. Staat regelmatig geparkeerd bij de ijssalon.. ben benieuwd of de bestuurder ook op het forum actief is..Serage75 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:16:
[...]
Ik woon in ‘t kleine dorp Boekel in Brabant. De eerste die ik in ‘t wild gespot heb is in datzelfde dorp. Stond een grijze LR voor de Kruitvat geparkeerd.
Gisteren is de levering voor onze 7x ingepland voor 14 oktober, die datum is aangehouden door Zeekr vanwege het huidige lease contract van onze Polestar 2. Ik weet (nog) niet wanneer de 7x daadwerkelijk in Zeist staat.NickdR schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:06:
[...]
Ik zou daar niet op gokken, is puur indicatie. Levertijd nu is al 3 - 4 maanden gemiddeld voor een LR.
Geweldig, ook weer op en top he. Dit is het mooiste stukje: YouTube: Zeekr 7X banana box test4v4t4r schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:17:
YouTube: Zeekr 7X banana box test
Bjorns bananabox testIk vind deze altijd zo leuk
Buying something else in 2025 would be madness
Ik vraag me dit ook af. Vanmorgen erg lang het Zeekr logo in beeld, dus hij was weer iets aan het doorvoeren. Merk wel dat rijden in Comfort nu wat fijner gaat met reactie op pedaal tegenover in het begin. Het zou kunnen dat ze zeer kleine verbeteringen doorvoeren? Als dat het geval is zou ik liever zien dat ze dit in release notes zetten en er gewoon versie nummers aanhangen.Serage75 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Hoe weet je dan dat er kleine updates verwerkt zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik verbaas me over het verschil met onze P8. 2 dozen meer in de kofferbak, is hij echt zoveel groter/praktischer? En met de bank plat is het verschil mega !mvrooij schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:49:
[...]
Geweldig, ook weer op en top he. Dit is het mooiste stukje: YouTube: Zeekr 7X banana box test
Buying something else in 2025 would be madness
Ja op vakantie kon ik in ieder geval heel wat meer meenemen! Maar wat vooral huge is dat is de achterbank. Iedereen die bij mij achterin gaat zitten zegt meteen dat ze het echt absurd groot en ruim vinden. Dat is het ook, komt ook deels door het grote panoramisch dak maar je zit ook gewoon als een vorst. Veel ruimte en hele fijne stoelen/banken.4v4t4r schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:57:
[...]
Ik verbaas me over het verschil met onze P8. 2 dozen meer in de kofferbak, is hij echt zoveel groter/praktischer? En met de bank plat is het verschil mega !