Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-09 16:24

Elayais

Die ene daar

Hebben diegene die de 7X al hebben ook de digital key geactiveerd op de telefoon?

Ik zag nu dat er nieuwe telefoons zijn toegevoegd aan de lijst met telefoons die werken, waaronder die van mij (Pixel 9), maar van wat ik eerder begreep komen de grepen (LR) niet automatisch naar buiten bij gebruik van de digital key?

Zou voor mij dan geen zin hebben om die te activeren, ik heb toch altijd de sleutel in mijn zak zitten.

Al moet ik wel anders omgaan met de sleutel, want anders zou de auto elke keer open gaan als ik iets in de kliko gooi en met de fiets de kids wegbreng naar school (parkeerplaats is aan de achterkant). Dus zal de sleutel gewoon ergens op een plekje moeten leggen en alleen pakken als ik daadwerkelijk de auto pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:59

Freedive

] Ken sent me _

Elayais schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:28:
Hebben diegene die de 7X al hebben ook de digital key geactiveerd op de telefoon?

Ik zag nu dat er nieuwe telefoons zijn toegevoegd aan de lijst met telefoons die werken, waaronder die van mij (Pixel 9), maar van wat ik eerder begreep komen de grepen (LR) niet automatisch naar buiten bij gebruik van de digital key?

Zou voor mij dan geen zin hebben om die te activeren, ik heb toch altijd de sleutel in mijn zak zitten.

Al moet ik wel anders omgaan met de sleutel, want anders zou de auto elke keer open gaan als ik iets in de kliko gooi en met de fiets de kids wegbreng naar school (parkeerplaats is aan de achterkant). Dus zal de sleutel gewoon ergens op een plekje moeten leggen en alleen pakken als ik daadwerkelijk de auto pak.
Ja ik heb de digitale sleutel actief op mijn iPhone. Maar meer als backup eigenlijk.
Soms zie ik s avonds de lampen wel aangaan als mijn telefoon in de buurt van de auto komt...Maar inderdaad de handvaten komen er niet uit.

Ik heb overigens met de 'normale' sleutel ook wel eens dat hij niet zelf opengaat als ik in de buurt kom maar ook dat hij niet dichtgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:07
Freedive schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:36:
[...]

Ja ik heb de digitale sleutel actief op mijn iPhone. Maar meer als backup eigenlijk.
Soms zie ik s avonds de lampen wel aangaan als mijn telefoon in de buurt van de auto komt...Maar inderdaad de handvaten komen er niet uit.

Ik heb overigens met de 'normale' sleutel ook wel eens dat hij niet zelf opengaat als ik in de buurt kom maar ook dat hij niet dichtgaat.
Same here, altijd handig als backup, bv als ik de sleutel even niet kan vinden terwijl ik wel weg moet. Ik heb de digital key trouwens nog nooit getest. Dat ga ik binnenkort wel doen.

De lampen van de auto gaan bij mij ook soms spontaan aan en als ik van de voordeur naar de auto loop, dan gaan de deuren meestal niet vanzelf open, terwijl dat op een openbare parkeerplaats wel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-07 12:38
mvrooij schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:51:
[...]

Ik vraag me dit ook af. Vanmorgen erg lang het Zeekr logo in beeld, dus hij was weer iets aan het doorvoeren. Merk wel dat rijden in Comfort nu wat fijner gaat met reactie op pedaal tegenover in het begin. Het zou kunnen dat ze zeer kleine verbeteringen doorvoeren? Als dat het geval is zou ik liever zien dat ze dit in release notes zetten en er gewoon versie nummers aanhangen.
Bij mij ook vanochtend erg lang het Zeekr logo in beeld. Ook geen idee waarom en of er iets veranderd / doorgevoerd is. Mee eens dat je wel wil weten als er iets verandert is, hoe klein ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Yep! Gebruik deze altijd om de auto te starten/gebruiken (telefoon op oplaad plek neerleggen na instappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-09 15:25

Waar kan ik lezen welke telefoons zijn toegevoegd? Ik heb de Oneplus 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39
WizzyBrown schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:08:
[...]

Waar kan ik lezen welke telefoons zijn toegevoegd? Ik heb de Oneplus 13.
https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected
Helemaal onderaan bij FAQ de categorie Functies aanklikken en dan 'welke telefoons zijn geschikt' uitvouwen.

De Galaxy S25 staat er nu ook bij, maar niet de plus en ultra? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Blazings schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:12:
[...]

https://www.zeekr.eu/nl-nl/connected
Helemaal onderaan bij FAQ de categorie Functies aanklikken en dan 'welke telefoons zijn geschikt' uitvouwen.

De Galaxy S25 staat er nu ook bij, maar niet de plus en ultra? :?
dank je, natuurlijk zal de ultra en plus ook ondersteund worden, net zoals de OP13, de 12 en 12R staan er immers ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
WizzyBrown schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:20:
[...]

dank je, natuurlijk zal de ultra en plus ook ondersteund worden, net zoals de OP13, de 12 en 12R staan er immers ook bij.
Lijkt mij ook, maar vond het wat vreemd aangezien van de vorige S lijn alle modellen los beschreven staan. S25 ontbrak helemaal op de lijst tot voor kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Data verbruik sinds 1 juli:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8VM92kGfmgnTBj2w2KMHOfPo7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idJ7XZpDXQVjbxE58kxMrqMf.jpg?f=fotoalbum_large

Nog geen reactie over kleine databundel vanuit Zeekr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ook nu een service afspraak gemaakt voor mijn airco die toch echt ondermaats presteert :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
Freedive schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:11:
Ook nu een service afspraak gemaakt voor mijn airco die toch echt ondermaats presteert :-(
Ik las ergens dat er een eco stand is voor de airco?? Wellicht staat hij daar op? Ook gehoord dat er autos zijn die met te weinig koelvloeistof zijn geleverd (kan je dat zien met de klep open?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 05:07
Update

Komende maandag wordt het volgende gemaakt:
- Airco
- Middenconsole
- Raam (wind)

Daarnaast gesproken met head of service over de data. Komende maandag is de hoogste chef aanwezig en heb ik daar een gesprek mee. Ze waren zelf ook echt verbaasd over de beperkte bundel en extra prijzen. Krijg ook meer te horen over de ‘beloofde’ Dolby Atmos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:57:
[...]

Ik las ergens dat er een eco stand is voor de airco?? Wellicht staat hij daar op? Ook gehoord dat er autos zijn die met te weinig koelvloeistof zijn geleverd (kan je dat zien met de klep open?
Staat niet op eco :-)
Koudemiddel checken kan je zelf niet vermoed ik :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:35:
Update

Komende maandag wordt het volgende gemaakt:
- Airco
- Middenconsole
- Raam (wind)

Daarnaast gesproken met head of service over de data. Komende maandag is de hoogste chef aanwezig en heb ik daar een gesprek mee. Ze waren zelf ook echt verbaasd over de beperkte bundel en extra prijzen. Krijg ook meer te horen over de ‘beloofde’ Dolby Atmos!
Ik denk dat iedereen hier graag de notulen leest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 22:04
Ik zie dat de bandenspanning nu dmv Kpa ipv Psi wordt aangegeven. Hebben anderen dit ook? Nog niet kunnen vinden waar je dit evt kunt instellen.

Vandaag geprobeerd om dmv de acc met lc automatisch van baan te wisselen. Dan krijg ik een melding dat er iets is met de achter zijcamera en dat je het (grote) middendisplay moet checken. Niets te vinden op het display. Is dit een bekende bug?

Geen spannende dingen. Afgelopen week hebben ze in Zeist geholpen met het koppelen van Carplay wat mij niet lukte. Dat werkt nu 👍😃

Maandagmiddag gaat de auto uitgelijnd worden. Heel benieuwd en hoop dat dan het rijgedrag op de snelweg goed zal zijn om van de auto te genieten zoals het hoort 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:18
Weet iemand hoe je een digitale sleutel aanmaakt. Ik kan alleen een kaart schrijven. En dat heb ik ook gedaan voor mijn creditcard die je er bij krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRKLIxecnRITVhZdkVCV4JNVKCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrnteAWH2UGxuhYS7Tspdljz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxRygytjR2BZx05QUcTD_pW9T3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcgHTB66KqJOGxgpzPgITDtz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQCRr_VE2GDC_JcSJN2ldWJQaig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vo9LBVoRqKugXOiUmmS1zdZK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDOPDGCPp74Vlgup2HeAOtxAiR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4KqGx5asWOe5bej7DHflET1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
bullseye1977 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:35:
Weet iemand hoe je een digitale sleutel aanmaakt.
Dat staat in de Gebruikershandleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
SoCruelNU schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:50:
[...]

Dat staat in de Gebruikershandleiding!
Top man dat had ik zelf ook kunnen verzinnen daar hoeft het forum niet mee gevuld te worden.. de handleiding geeft aan dat je het bleutooth icoontje op de app van grijs naar zwart moet zetten..oftewel inschakelen.. nergens een icoontje te vinden. Laatste versie van de app. Samsung S25.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjcGUSHGu_x1P6mJOED9SxyvrvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1sUjLazse1NNuulHgXQzsAr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDjXRZaRHO5ma7M1q9PG5n1jA1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASDaQVrDRcQoQHObwcdCg16j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
bullseye1977 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:09:
[...]

Top man dat had ik zelf ook kunnen verzinnen daar hoeft het forum niet mee gevuld te worden.. de handleiding geeft aan dat je het bleutooth icoontje op de app van grijs naar zwart moet zetten..oftewel inschakelen.. nergens een icoontje te vinden. Laatste versie van de app. Samsung S25.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien (adres even weghalen uit de post) kom zelf trouwens ook uit Almere maar nog geen andere 7X gezien 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
bullseye1977 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je eerder verbonden geweest met de auto via bluetooth? (bij ophalen misschien ingesteld)
Ik heb hier veel gelezen dat je vanuit de auto met je telefoon verbinding moet maken en niet vanaf de telefoon moet zoeken. Misschien dat dan ook het bluetooth logo verschijnt in de app. Heb zelf de auto nog (steeds) niet, dus zit even te brainstormen hier.

Of Zeekr heeft gelogen en de S25 wordt nog steeds niet ondersteund voor digitale sleutel :+ Er was hier weken eerder iemand die de sleutel niet kon aanmaken omdat hij een telefoon had die niet in de lijst stond van Zeekr met ondersteunende toestellen.

Edit: even gezocht op google naar de app. Bij de iPhone zie ik rechtsboven een bluetooth logo en in de screenshot van de Playstore staat die er niet. Zou dat nog verschillen tussen iPhone en Android?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIYiC6dgEb_c_ak8ymQ-9jkbLBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5b0wLHNnT3CXMdLejmuRsprU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjcLsyBcsZXqXp32jvPKrvFhL04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScAt654vTafj70vvXbSJcuMd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Blazings op 11-07-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:19
Ian_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:38:
[...]

Misschien (adres even weghalen uit de post) kom zelf trouwens ook uit Almere maar nog geen andere 7X gezien 🥲
Sinds afgelopen week zou je mij tegen kunnen komen. Alhoewel, ik woon in Hout en ben meestal alleen op de A27 of A6 te vinden en weinig in de rest van Almere :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
O-B-One schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:55:
[...]

Sinds afgelopen week zou je mij tegen kunnen komen. Alhoewel, ik woon in Hout en ben meestal alleen op de A27 of A6 te vinden en weinig in de rest van Almere :*)
Same, woon in Duin maar meestal A6!

7X LR Tech Grey met early packages (free)

[ Voor 6% gewijzigd door Ian_ op 11-07-2025 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ian_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:38:
[...]

Dit is het adres van de laadpaal ik woon in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Blazings schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:47:
[...]

Ben je eerder verbonden geweest met de auto via bluetooth? (bij ophalen misschien ingesteld)
Ik heb hier veel gelezen dat je vanuit de auto met je telefoon verbinding moet maken en niet vanaf de telefoon moet zoeken. Misschien dat dan ook het bluetooth logo verschijnt in de app. Heb zelf de auto nog (steeds) niet, dus zit even te brainstormen hier.

Of Zeekr heeft gelogen en de S25 wordt nog steeds niet ondersteund voor digitale sleutel :+ Er was hier weken eerder iemand die de sleutel niet kon aanmaken omdat hij een telefoon had die niet in de lijst stond van Zeekr met ondersteunende toestellen.

Edit: even gezocht op google naar de app. Bij de iPhone zie ik rechtsboven een bluetooth logo en in de screenshot van de Playstore staat die er niet. Zou dat nog verschillen tussen iPhone en Android?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja eerder is dit wel gelukt op mijn s22 daar is de verbinding ook weggehaald. Nu connect ik mijn Bluetooth via de auto. Dus zoeken naar devices dan zie ik mijn s25 dan de koppelcode en die keur ik goed op mijn telefoon. Ik kan ook bellen etc wanneer de Bluetooth koppeling actief is. Misschien dat de app nog een update moet krijgen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
bullseye1977 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:51:
[...]

Ja eerder is dit wel gelukt op mijn s22 daar is de verbinding ook weggehaald. Nu connect ik mijn Bluetooth via de auto. Dus zoeken naar devices dan zie ik mijn s25 dan de koppelcode en die keur ik goed op mijn telefoon. Ik kan ook bellen etc wanneer de Bluetooth koppeling actief is. Misschien dat de app nog een update moet krijgen ??
Heel vreemd dat het op een andere telefoon heeft gewerkt en nu niet meer wil... Ik heb zelf de S25U maar niet de auto, dus kan verder niets voor je betekenen. Hopelijk is er nog een andere tweaker met een S25 die kan vertellen of hij tegen hetzelfde probleem aanloopt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Ian_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:38:
[...]

Same, woon in Duin maar meestal A6!

7X LR Tech Grey met early packages (free)
En hier een Forest Green LR met de feestpakketten. Volgens mij heeft Bullseye een witte. De enige andere die ik heb gezien is ook een grijze LR die verderop in de wijk staat. Maar “op de weg”, waar ik toch regelmatig ben, heb ik ze nog niet gezien. Voorlopig zijn wij nog een exclusief clubje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
O-B-One schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:10:
[...]

En hier een Forest Green LR met de feestpakketten. Volgens mij heeft Bullseye een witte. De enige andere die ik heb gezien is ook een grijze LR die verderop in de wijk staat. Maar “op de weg”, waar ik toch regelmatig ben, heb ik ze nog niet gezien. Voorlopig zijn wij nog een exclusief clubje *O*
Ik moet dus naar Almere om er eindelijk 1 te spotten ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
4v4t4r schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:46:
[...]

Ik moet dus naar Almere om er eindelijk 1 te spotten ? :D
De kans lijkt groter maar Almere zelf is ook groot dus garanties heb je niet hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
O-B-One schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:52:
[...]

De kans lijkt groter maar Almere zelf is ook groot dus garanties heb je niet hahaha.
Had laatst wel een zwarte LR op de A1 gespot ook vanuit A6 Almere 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 23:49
Hoe iemand bellen?

Ik heb de auto nu 1 dag en ben heel tevreden maar ik zie nergens een manier om iemand te bellen. Zie ik iets over het hoofd?

Ik had verwacht dat je ergens een contacten app / icoon zou hebben en dat je vanuit daar iemand kan opzoeken en bellen. Favorieten aanmaken etc.

Toch zie ik dat nergens. Tijdens het koppelen met bluetooth vraagt hij wel of hij je contacten mag inzien.

Begrijp ik het goed dat je je telefoon moet bedienen om iemand te bellen? Of Carplay gebruiken? Het kan niet via het middenscherm van Zeekr zelf? Kan er ook niets over vinden in de handleiding.

En ik kan nergens vinden hoe je de locatiefunctie van de auto aan kan zetten. Ik denk dat dit pas kan als Vodafone is geactiveerd maar het staat nergens uitgelegd. Hier op het forum zegt iemand dat je je privacy settings anders moet instellen maar het staat nergens anders uitgelegd.

Is er ergens te zien in welke modus je rijdt. Sport of Comfort stand? Volgens mij zie je het alleen even als je van stand wijzigt? Ik vind het zelf wel fijn om ergens een icoontje of tekst te zien in welke stand je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 26-09 10:56
Ik zag gisteren op de A27 bij Meerkerk twee autotransporters richting het noorden vol met kakelverse 7X-en. Vooral veel wit en zwart.
Verder nog nooit eentje in het wild tegengekomen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
yordy25 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:42:
Hoe iemand bellen?

Ik heb de auto nu 1 dag en ben heel tevreden maar ik zie nergens een manier om iemand te bellen. Zie ik iets over het hoofd?

Ik had verwacht dat je ergens een contacten app / icoon zou hebben en dat je vanuit daar iemand kan opzoeken en bellen. Favorieten aanmaken etc.

Toch zie ik dat nergens. Tijdens het koppelen met bluetooth vraagt hij wel of hij je contacten mag inzien.

Begrijp ik het goed dat je je telefoon moet bedienen om iemand te bellen? Of Carplay gebruiken? Het kan niet via het middenscherm van Zeekr zelf? Kan er ook niets over vinden in de handleiding.

En ik kan nergens vinden hoe je de locatiefunctie van de auto aan kan zetten. Ik denk dat dit pas kan als Vodafone is geactiveerd maar het staat nergens uitgelegd. Hier op het forum zegt iemand dat je je privacy settings anders moet instellen maar het staat nergens anders uitgelegd.

Is er ergens te zien in welke modus je rijdt. Sport of Comfort stand? Volgens mij zie je het alleen even als je van stand wijzigt? Ik vind het zelf wel fijn om ergens een icoontje of tekst te zien in welke stand je rijdt.
Bellen moet idd via Carplay of rechtstreeks via de telefoon. Voordeel met Carplay is dat je Siri kan vragen om iemand te bellen. De spraakassistent van de Zeekr mogen ze van mij verwijderen omdat je daar niet zoveel aan hebt. Hopelijk wordt dat nog doorontwikkeld. Locatiefunctie kun je aanzetten via de privacy instellingen op het scherm in de auto. Voor zover mij bekend is er geen icoontje die de rijmodus weergeeft. Je kunt de rijmodus bedienen via een van de fysieke knoppen onder het scherm (de eerste knop als ik me niet vergis).

Veel plezier met jouw 7X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
Blazings schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat iedereen hier graag de notulen leest ;)
Absoluut, fijn dat we elkaar zo op de hoogte houden hier. Ik krijg mijn Zeekr 7x pas op 1 Oktober maar lees alles mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Ik stond deze week trouwens in de parkeergarage van Eneco hoofdkantoor naast een groene Privilege. Dat wil zeggen, toen ik na mijn afspraak terugliep naar mijn auto stond er ineens een groene 7X naast mij geparkeerd. Zag er wel mooi uit zo met twee 7X-en naast elkaar. Wel heel toevallig als je je bedenkt dat er nog maar zo weinig rondrijden in NL. De vraag is … is de eigenaar van de groene lid van dit forum? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
yordy25 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:42:
Hoe iemand bellen?

Bel-icoon kan je als snelkoppeling instelling bij je widgets of via het menu met applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Wat betreft premium connectivity, afgezien van de magere 5- of 7GB krijg je ook het volgende:
- Pre-conditioning auto (cooling en verwarming)
- Applicaties (store)
- AI
- Zeekr Stand alone navigation

Is mij verteld door de Head of Service, hij gaf duidelijk aan dat het niet alleen de data was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:48:
Sorry maar het zou belachelijk zijn als ze die feature achter een paywall zetten. Als je niet in een hete/koude auto wil stappen moet je €149 per jaar betalen? Voelt een beetje als een belangrijke functie pakken zodat mensen dat abo nemen, omdat niemand gaat betalen voor de AI.

[ Voor 15% gewijzigd door Blazings op 12-07-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Nog twee nieuwe Bjorn videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Blazings schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:51:
[...]

Sorry maar het zou belachelijk zijn als ze die feature achter een paywall zetten. Als je niet in een hete/koude auto wil stappen moet je €149 per jaar betalen? Voelt een beetje als een belangrijke functie pakken zodat mensen dat abo nemen, omdat niemand gaat betalen voor de AI.
Helemaal mee eens, je kan hem nog steeds via de auto instellen maar niet via de app / telefoon.

Blijft een slecht verhaal, maar goed meerdere merken (VW, BMW) hebben dit ook.

BMW had laatst zelfs stoelverwarming als monthly fee. Dat was snel terug gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:07:
[...]

Helemaal mee eens, je kan hem nog steeds via de auto instellen maar niet via de app / telefoon.

Blijft een slecht verhaal, maar goed meerdere merken (VW, BMW) hebben dit ook.

BMW had laatst zelfs stoelverwarming als monthly fee. Dat was snel terug gedraaid.
Hahah ja dat verhaal van de stoelverwarming ken ik. Dat voelde echt als proberen en kijken of de consument het pikt.
Ik denk als Zeekr de streaming service achter de premium connection houdt, ze al genoeg mensen hebben die er €149 voor over hebben om niet steeds een hotspot aan te hoeven maken. Andere features zijn dan soort van een bonus. Maar nu ze zo inzetten op premium zijn, vind ik dat precondition wel bij de standaard OTA functies hoort.

Hypothetische situatie: het vriest dat het kraakt en de auto staat buiten. Deuren zitten dicht gevroren en je hebt op de Privilege geen handvatten om aan te trekken (elektrische motor gaat dat al helemaal niet trekken). Dus je kan de auto niet in om ontdooien aan te zetten, maar je hebt geen premium connectivity en kan ook de auto niet op afstand voorverwarmen. Hoe kom je dan nog je auto in? :P of kan je wel met de bluetooth functie dingen regelen op je telefoon als je naast de auto staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 23:49
Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Bel-icoon kan je als snelkoppeling instelling bij je widgets of via het menu met applicaties.
Welk bel icoon bedoel je precies? In Apple Carplay? Of bedoel je echt in de Zeekr widgets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
yordy25 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Welk bel icoon bedoel je precies? In Apple Carplay? Of bedoel je echt in de Zeekr widgets?
Zeekr Widgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Vandaag aan de gang geweest met fietsendrager.
Eerste keer ging opzich goed.

Trekhaak uit
Aansluiten
Even zelf lampen controleren en alles ok.
Afkoppelen, trekhaak kon niet inklappen.
10 min laten staan en trekhaak kon weer in.

Uurtje later;

Trekhaak uit
Aanlsuiten
Fietsen er op
Lampen testen, niets werkt.
Stekker controleren, los gehaald, aangesloten , verlichting werkt niet.
Auto herstart (knoppen op stuur ingedrukt houden)
Lampen werken nog niet.

Fietsen er af, fietsendrager er af.
Trekhaak in
Auto 10 min uitgelaten
Trekhaak uit
Fietsendrager aangesloten, geen verlichting.

Ik probeer het over een uur nog een keer en dan ga ik de road assistance maar proberen. Kan ik nu zelf even rustig worden :-)

Ik rij zaterdag naar Tsjechie met auto en fietsendrager....Ik heb geen zin dat opeens de verlichting niet werkt als ik in Oost Duitsland zit...

[ Voor 9% gewijzigd door Freedive op 12-07-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:52
Gister avond opeens correct functionerende verlichting.

Ik denk ik er over na om toch terug te gaan voor de airco. Vandaag in een andere auto gereden en merk een serieus verschil.

Ik ervaar inderdaad ook dat de stoel weer terug gaat naar de comfort stand, maar volgens mij vooral (alleen) als hij mij niet herkent omdat mijn stuur niet recht staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrVrBG5YTO3RdaWnrU9TAGhfb2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UltWM7mLszdrEGueTETCXImL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-09 16:24

Elayais

Die ene daar

Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:48:
Wat betreft premium connectivity, afgezien van de magere 5- of 7GB krijg je ook het volgende:
...
Dit is een van de allergrootste voordelen aan een electrische auto, zou wel schandalig zijn om achter een premium wall te stoppen.

Niet alles is te plannen. Mijn zwarte P2 staat op dit moment te bakken in de zon en ik moet straks even de kids ophalen, ik wist tot 10 min geleden niet wanneer dat precies zou zijn. Onmogelijk om via een planning in de auto in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Ruben_sim schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:27:
Gister avond opeens correct functionerende verlichting.

Ik denk ik er over na om toch terug te gaan voor de airco. Vandaag in een andere auto gereden en merk een serieus verschil.

Ik ervaar inderdaad ook dat de stoel weer terug gaat naar de comfort stand, maar volgens mij vooral (alleen) als hij mij niet herkent omdat mijn stuur niet recht staat

[Afbeelding]
Welke instellingen heb je voor de airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:31:
[...]

Welke instellingen heb je voor de airco
Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Ik heb hem zelf staan op:
- Auto (off)
- 19 graden
- Sweep
- Voor lucht
- Beneden lucht

Dan is het echt prima en zelfs koud als je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:23:
[...]

Ik heb hem zelf staan op:
- Auto (off)
- 19 graden
- Sweep
- Voor lucht
- Beneden lucht

Dan is het echt prima en zelfs koud als je rijdt.
Ik heb hem net juist weer op auto gezet en ervaar juist dat het beter is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovDAPCKHYroQnBP0wpAA5V-Vb1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flWTGegTf6icyuixFA27igvS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Freedive schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:10:
[...]

Ik heb hem net juist weer op auto gezet en ervaar juist dat het beter is.

[Afbeelding]
Heb je hem op:
- Focus
- Sweep
- Avoid
- Free

Focus als het warm is doe ik, als alles op temp is of lekker is dan zet ik hem op sweep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Heb je hem op:
- Focus
- Sweep
- Avoid
- Free

Focus als het warm is doe ik, als alles op temp is of lekker is dan zet ik hem op sweep
Focus idd als het warm is en anders sweep of avoid .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Warmte update

Na het warmte werende folie wat nu op mijn:
- Voorruit
- A-stijl + vaste driehoek

Ga ik nu ook het gehele panorama dak met warmte werende folie bekleden. Het is zo’n mooi en groot dak maar met het warme dagen is het net een warmtelamp.

Staat voor de 28ste gepland en hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Ian_ schreef op zondag 13 juli 2025 @ 07:57:
Warmte update

- Voorruit

Ga ik nu ook het gehele panorama dak met warmte werende folie bekleden. Het is zo’n mooi en groot dak maar met het warme dagen is het net een warmtelamp.

Zou graag willen hoeveel graden het minder is als je ook het panorama dak gedaan hebt. Maar dan wel met het gordijn dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
P. Edelijn schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:59:
[...]

Zou graag willen hoeveel graden het minder is als je ook het panorama dak gedaan hebt. Maar dan wel met het gordijn dicht.
Wat ik tot nu toe heb gemerkt is het volgende:

ZONDER FOLIE
- Buiten 28 graden
- Binnen in de auto (APP) 49- tot 53C

MET FOLIE
- Buiten 28 graden
- Binnen in de auto (APP) 35- tot 38C

Ben benieuwd wat het panoramadak nog gaat doen. Zal wel meevallen in stilstand gezien het doek altijd dicht is. Het is vooral tijdens het rijden dat je nu ook niet de ‘brandende’ zon meer voelt.

Bijkomend voordeel is dat je ramen echt een minimalistische tint hebben (minder schitteringen vanaf buitenaf).

Kosten totaal €800,- tot €1.000,- maar heb ook offertes van €2.500,- gehad 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Ian_ schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:04:
[...]

Had laatst wel een zwarte LR op de A1 gespot ook vanuit A6 Almere 😂
Gister was een goede spot dag. In de middag stond er een grijze LR bij het winkelcentrum(pje) bij ons; waarschijnlijk de buurman uit de wijk. En toen ik ‘s avonds een ritje naar Lelystad moest maken werd ik voorbij geblazen door een zwarte ter hoogte van Lelystad op de A6. Misschien dezelfde zwarte die jij laatst aan het andere eind van de A6 op de A1 tegenkwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Wat mij opviel in de laatste brochure (July 2025) is het volgende:

Comfort pack
- Passenger seat 4-way lumbar adjustment powered

Zou alleen op de P zitten maar ik heb dat ook op mijn LR, helaas niet de ventilatie maar jullie toch ook?

Advanced Cockpit
- Dolby Sound

Bij elke nummer met Atmos de melding, kan dit niet afspelen, maak er stereo van.

Connectivity
- Remote control

Zit er toch echt als optie bij op de brochure, zonder premium connectivity heb je dus niet alleen wat data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Ian_ Heb je toevallig een linkje of een naam, waar je de warmtewerend folie hebt laten plaatsen? Qua temperatuur scheelt dat heel behoorlijk.

Btw, is het jullie ook opgevallen dat er verschil is tussen tikken en swipen bij in ieder geval het stoel icoontje. Als je tikt krijg je een groot window waar je de stoelinstellingen kan aanpassen. Als je swipet krijg je een bar beneden in het scherm. Waarmee je de stoelverwarming en ventilatie kan regelen.
Is dat ook bij andere knopjes/icoontjes.

Sowieso vind ik de UI verre van consistent. Het zou goed zijn als ze een tool als Storybook gaan gebruiken om de UI elementen en UX ervaring te vereenvoudigen en consistent te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:51
Ian_ schreef op zondag 13 juli 2025 @ 07:57:
Warmte update

- Voorruit

Ik heb ook het voorruit en A-stijl laten doen. Met een keramische warmtewerende folie. Alleen vaste driehoek nog. Erg tevreden mee en scheelt enorm. Hoelang duurde het bij jou voordat al het vocht / belletjes weg waren? Zou tot 1 week kunnen duren is mij verteld.

Erg benieuwd naar je bevindingen zodra het panorama dak gedaan is.

[ Voor 8% gewijzigd door funkylicious op 13-07-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Rioja1969 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:11:
[...]

Bellen moet idd via Carplay of rechtstreeks via de telefoon. Voordeel met Carplay is dat je Siri kan vragen om iemand te bellen. De spraakassistent van de Zeekr mogen ze van mij verwijderen omdat je daar niet zoveel aan hebt. Hopelijk wordt dat nog doorontwikkeld. Locatiefunctie kun je aanzetten via de privacy instellingen op het scherm in de auto. Voor zover mij bekend is er geen icoontje die de rijmodus weergeeft. Je kunt de rijmodus bedienen via een van de fysieke knoppen onder het scherm (de eerste knop als ik me niet vergis).

Veel plezier met jouw 7X.
Ik heb gewoon contact personen via de Zeekr bel functie. Wel soms opnieuw Bluetooth verbinding maken. Maar contacten staan in sync en werkt verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Alphaxe schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Ik heb gewoon contact personen via de Zeekr bel functie. Wel soms opnieuw Bluetooth verbinding maken. Maar contacten staan in sync en werkt verder prima
Kijk, zo leer ik nog eens wat. Ik heb dat nog nooit gebruikt 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Mooie demonstratie van de 3D camera op 2:30, waar hij tussen een auto en de stoep moet navigeren

[ Voor 30% gewijzigd door Blazings op 13-07-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Blazings schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:39:
Mooie demonstratie van de 3D camera op 2:30, waar hij tussen een auto en de stoep moet navigeren

[YouTube: Zeekr 7X Performance 100 kWh trip to Lilleputthammer]
Zoals Bjorn terecht opmerkt is het vreemd dat de spiegels niet inklappen bij locken van de auto als je de Parking Comfort stand activeert voor het uitstappen. Misschien kunnen de 7x rijders dit melden in de app om dit te fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door WizzyBrown op 13-07-2025 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
WizzyBrown schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:44:
[...]

Zoals Bjorn terecht opmerkt is het vreemd dat de spiegels niet inklappen bij locken van de auto als je de Parking Comfort stand activeert voor het uitstappen. Misschien kunnen de 7x rijders dit melden in de app om dit te fixen.
Ja en alle schermen blijven ook aan. In de handleiding staat "Druk op parkeer comfort > Druk op bevestigen", maar van wat ik op de video kan zien is het alleen aan/uit en geen bevestigen. Ze hebben het daar ook over 'tijdens een periode die u instelt' maar dat is van een oude functie waarbij je aan moest geven hoe lang je de parkeer comfort aan wilde hebben bij het instellen ervan.

Misschien is het dan handiger om de dog modus te gebruiken. Of gewoon 10 min voor vertrek de AC aanzetten om de auto op een fijne temperatuur te krijgen. Parkeer comfort laat alles aan staan behalve de optie om te kunnen rijden. Klinkt meer als een optie voor wanneer je tijdelijk mensen in het voertuig achter laat?
Heb een keer eerder gehad dat ik met collega's in een EV van het werk ergens heen ging. Tijdelijke stop om te plassen, maar ik had de key fob in mijn jaszak.. resultaat was dat mijn collega's opgesloten zaten in de auto :) Parkeer comfort modus lijkt mij een mooie oplossing hiervoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Blazings op 13-07-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Blazings schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:08:
[...]

Ja en alle schermen blijven ook aan. In de handleiding staat "Druk op parkeer comfort > Druk op bevestigen", maar van wat ik op de video kan zien is het alleen aan/uit en geen bevestigen. Ze hebben het daar ook over 'tijdens een periode die u instelt' maar dat is van een oude functie waarbij je aan moest geven hoe lang je de parkeer comfort aan wilde hebben bij het instellen ervan.

Misschien is het dan handiger om de dog modus te gebruiken. Of gewoon 10 min voor vertrek de AC aanzetten om de auto op een fijne temperatuur te krijgen. Parkeer comfort laat alles aan staan behalve de optie om te kunnen rijden. Klinkt meer als een optie voor wanneer je tijdelijk mensen in het voertuig achter laat?
Heb een keer eerder gehad dat ik met collega's in een EV van het werk ergens heen ging. Tijdelijke stop om te plassen, maar ik had de key fob in mijn jaszak.. resultaat was dat mijn collega's opgesloten zaten in de auto :) Parkeer comfort modus lijkt mij een mooie oplossing hiervoor.
Tot je erachter komt dat Dog Mode niet lager dan 22 graden gaat 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:18:
[...]

Tot je erachter komt dat Dog Mode niet lager dan 22 graden gaat 😂
8)7 Camp mode dan maar? hahah. Of gewoon via de app even pre-conditionen zoals de meeste zullen doen. Die park comfort lijkt me echt voor wanneer je mensen tijdelijk in het voertuig achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Blazings schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:17:
[...]

8)7 Camp mode dan maar? hahah. Of gewoon via de app even pre-conditionen zoals de meeste zullen doen. Die park comfort lijkt me echt voor wanneer je mensen tijdelijk in het voertuig achter laat.
Alsnog gaat de auto automatisch op slot als je wegloopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Freedive schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:25:
[...]

Alsnog gaat de auto automatisch op slot als je wegloopt :-)
Dan wordt de 7X de volgende dienstauto van de politie en kan de arrestant achterin even Netflix kijken terwijl verbalisanten boodschappen doen. Anders weet ik het ook niet meer :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Blazings schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:05:
[...]

Dan wordt de 7X de volgende dienstauto van de politie en kan de arrestant achterin even Netflix kijken terwijl verbalisanten boodschappen doen. Anders weet ik het ook niet meer :+
Kan niet, te weinig data 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik merk dat ik vaak de melding krijg wanneer ik van baan verwissel dat hij denkt dat ik de vluchtstrook op rij en dan drie keer lang een melding geeft. Wanneer de rijstrook van twee naar drie banen gaat bijvoorbeeld is het een natuurlijk stuurbeweging maar dan toch vaak die melding. Ik kan ook nergens iets vinden dat dit een setting is in de assistentie / hulpsystemen

[ Voor 13% gewijzigd door bullseye1977 op 14-07-2025 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

bullseye1977 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:54:
Ik merk dat ik vaak de melding krijg wanneer ik van baan verwissel dat hij denkt dat ik de vluchtstrook op rij en dan drie keer lang een melding geeft. Wanneer de rijstrook van twee naar drie banen gaat bijvoorbeeld is het een natuurlijk stuurbeweging maar dan toch vaak die medling
Jep dat ervaar ik ook regelmatig. Heb nog niet in de builders app gekeken of die daar als stond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
Voor de liefhebbers, kleppen gaan tijdens het DC laden open voor de koeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJtSe1qco_wtS9G2r1QAp4f9svw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpPKaE3JS6flDd7QWVmWoS6t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNd9y0mjO3YBjf1HxjjWaR4x0mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZPytXim5jXYUDCJGBtp3hhh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
bullseye1977 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:54:
Ik merk dat ik vaak de melding krijg wanneer ik van baan verwissel dat hij denkt dat ik de vluchtstrook op rij en dan drie keer lang een melding geeft. Wanneer de rijstrook van twee naar drie banen gaat bijvoorbeeld is het een natuurlijk stuurbeweging maar dan toch vaak die melding. Ik kan ook nergens iets vinden dat dit een setting is in de assistentie / hulpsystemen
Same, erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Same.
Sowieso is die hele weergave van de weg dramatisch. Klopt vrijwel nooit: aantal banen, lijnen, kruispunten überhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Freedive schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:15:
[...]

Jep dat ervaar ik ook regelmatig. Heb nog niet in de builders app gekeken of die daar als stond
Ja dat viel mij deze week ook op. Wanneer je al richting aangeeft als je weet dat de uitvoegstrook eraan komt dan slaat hij al in een soort van paniek dat je de vluchtstrook op gaat rijden. Dit is een, in mijn optiek, overbodige melding omdat je richting aangeeft en dus bewust de rijstrook gaat verlaten. Ongeacht of je de vluchtstrook opgaat of vol gas de berm in rijdt. :+

Een paar andere milde irritaties die ik na mijn eerste week rijden merk:
-Het steeds opnieuw moeten aanzetten van de auto lane change
-Het steeds opnieuw moeten knijpen van de laadsnelheid elke keer als ik thuis ga laden. (Ben nu met e-flux in contact om de paal terug te laten zetten naar 11kW want die bleek idd op 22kW ingesteld te staan. Helaas is EV box al enige tijd failliet en heb je met een paal van 4 jaar oud al “een hele oude paal” volgens de installateur…..!?
-Het afremmen op de ACC is vreselijk schokkerig wanneer je stilstaand verkeer nadert. In mijn KIA/Hyundai ben ik gewend dat hij steeds wat meer remt in een vloeiende lijn. Bij de 7X remt hij, dan is het net alsof hij de rem weer een beetje lost, vervolgens merkt dat hij meer moet remmen, hem weer een beetje lost, en vervolgens remt tot stilstand. Het gevolg; ik zit tot 3 keer toe bijna met mijn gebit in het stuur. Dit zou beter afgesteld moeten kunnen worden denk ik.

Ik zal na de vakantie eens in de builders app kijken waar al meldingen van zijn die ik kan upvoten of een nieuwe melding maken.

Vraagje aan diegene die al vaker in de builders app zijn geweest; voor zover ik het kan zien kan je niet opgeven, of zoeken op, welk type ZEEKR je rijdt? Ik kom meldingen tegen van 11 maanden oud dus die zullen wel voor de 001 of de X zijn. Gezien de verschillende besturingssystemen is het niet logisch om meldingen op type voertuig te maken en classificeren??

Overigens ben ik nog steeds helemaal gek met de auto en is die waanzinnig! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:45
Rioja1969 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:33:
Ik stond deze week trouwens in de parkeergarage van Eneco hoofdkantoor naast een groene Privilege. Dat wil zeggen, toen ik na mijn afspraak terugliep naar mijn auto stond er ineens een groene 7X naast mij geparkeerd. Zag er wel mooi uit zo met twee 7X-en naast elkaar. Wel heel toevallig als je je bedenkt dat er nog maar zo weinig rondrijden in NL. De vraag is … is de eigenaar van de groene lid van dit forum? 😃
Jazeker, dat was ik.
Ik vond het dan ook wel grappig om naast je te parkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

O-B-One schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Ja dat viel mij deze week ook op. Wanneer je al richting aangeeft als je weet dat de uitvoegstrook eraan komt dan slaat hij al in een soort van paniek dat je de vluchtstrook op gaat rijden. Dit is een, in mijn optiek, overbodige melding omdat je richting aangeeft en dus bewust de rijstrook gaat verlaten. Ongeacht of je de vluchtstrook opgaat of vol gas de berm in rijdt. :+

-Het steeds opnieuw moeten knijpen van de laadsnelheid elke keer als ik thuis ga laden. (Ben nu met e-flux in contact om de paal terug te laten zetten naar 11kW want die bleek idd op 22kW ingesteld te staan. Helaas is EV box al enige tijd failliet en heb je met een paal van 4 jaar oud al “een hele oude paal” volgens de installateur…..!?
-Het afremmen op de ACC is vreselijk schokkerig wanneer je stilstaand verkeer nadert. In mijn KIA/Hyundai ben ik gewend dat hij steeds wat meer remt in een vloeiende lijn. Bij de 7X remt hij, dan is het net alsof hij de rem weer een beetje lost, vervolgens merkt dat hij meer moet remmen, hem weer een beetje lost, en vervolgens remt tot stilstand. Het gevolg; ik zit tot 3 keer toe bijna met mijn gebit in het stuur. Dit zou beter afgesteld moeten kunnen worden denk ik.

Ik zal na de vakantie eens in de builders app kijken waar al meldingen van zijn die ik kan upvoten of een nieuwe melding maken.

Vraagje aan diegene die al vaker in de builders app zijn geweest; voor zover ik het kan zien kan je niet opgeven, of zoeken op, welk type ZEEKR je rijdt? Ik kom meldingen tegen van 11 maanden oud dus die zullen wel voor de 001 of de X zijn. Gezien de verschillende besturingssystemen is het niet logisch om meldingen op type voertuig te maken en classificeren??

Gaat de auto dan altijd automatisch terug naar 32A?

Van werk hebben wij nog een evbox paal staan die binnenkort overgaat naar 50five. Maar op het evbox portal kan ik hem limiteren;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0C-EwkgCkRX3Y47_PnH3kQ0MPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VTf2XihcKpNqY89rUoR45fSV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:51
[...]

Je kan een tag instellen op Zeekr 7X door te klikken op het filter. Zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNvnWcQJB9eTtlDI0xAZ2vG2FrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L4qliQLMAo5MegbhQbFD69Nn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

funkylicious schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:15:
[...]

Je kan een tag instellen op Zeekr 7X door te klikken op het filter. Zie afbeelding

[Afbeelding]
Op mijn iphone zie ik een kleinere filter lijst;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDEHe4D0U0lRc_WHE-6xnxk8LsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8EpBHCnjKC4Ih09AeYtoVnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
Weet iemand of dat je automatisch een hotspot met de auto kunt laten maken met je iPhone. Nu moet ik elke keer de hotspot instellingen op mijn iPhone openen voordat de wifi in de auto deze herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:01
[...]

De gehele ACC is gewoon niet goed, ik kan er niet aan wennen. Het werkt goed als je ACC aanzet en niemand op de snelweg is :P Maar verder vind ik hem tegenvallen. Mijn P8 is hier fijner in.

Ik durf er niet mee te rijden als ik andere mensen dan mijn vriendin erin heb zitten. Hopelijk gaan ze dit snel verbeteren.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 16:33
Freedive schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:31:
[...]
Op mijn iphone zie ik een kleinere filter lijst
Volgens mij moet je in die dropdown dan nog een keer op Tag klikken, waarna je de 7X kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
mailis schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:02:
[...]

Volgens mij moet je in die dropdown dan nog een keer op Tag klikken, waarna je de 7X kan kiezen
Klopt op die manier werkt het op de iPhone.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Freedive schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Gaat de auto dan altijd automatisch terug naar 32A?

Van werk hebben wij nog een evbox paal staan die binnenkort overgaat naar 50five. Maar op het evbox portal kan ik hem limiteren;

[Afbeelding]
Ja, ik ben erachter gekomen dat hij steeds teruggaat naar de 32A. Nu inmiddels de paal door e-flux om laten zetten dus zal de volgende laadsessie even kijken of het in 1 keer goed gaat.

Ik ben particulier met een, mogelijk, eenvoudiger paal dan je werkgever. Ik kan niks instellen en de installateur die hier vandaag was voor de reparatie van de datakabel kon hem ook niet omzetten. Nu is EVBox failliet en heeft de consumenten tak geen doorstart gemaakt. De app id dus verder ook niet ontwikkeld.

Anyway, het is weer opgelost. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Serage75 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:59:
Weet iemand of dat je automatisch een hotspot met de auto kunt laten maken met je iPhone. Nu moet ik elke keer de hotspot instellingen op mijn iPhone openen voordat de wifi in de auto deze herkent.
Ja kan met Shortcuts!
https://www.icloud.com/sh...f52394581bb17aa9b6fab1cde

(en off kan ook)

Klein stappenplan;

Maak 2 shortcuts aan;

Naam: Hotspot On
Action: Turn personal hotspot on

Naam: Hotspot Off
Action: Turn personal hotspot ff

Maak dan twee automations aan;

Carplay > When Carplay Connects
(Run immediatly en Notify when run uit)
Selecteer dan je shortcut "Hotspot On"

Carplay > When Carplay Disconnects
(Run immediatly en Notify when run uit)
Selecteer dan je shortcut "Hotspot Off"

[ Voor 33% gewijzigd door Freedive op 14-07-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Voor de Android gebruikers is er Tasker ik gebruik dit al een paar jaar. De hotspot funcite wordt dan aangezet wanneer er een bepaalde state actief is. Bij mij is dat de bluetooth verbinding van de auto en de hotspot gaat weer uit wanneer de verbinding weg is. Mijn telefoon heeft dezelfde SSID als mijn thuis Wifi dan gaan alle kids moeiteloos over en ook de zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:09
bullseye1977 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:28:
[...]

Voor de Android gebruikers is er Tasker ik gebruik dit al een paar jaar. De hotspot funcite wordt dan aangezet wanneer er een bepaalde state actief is. Bij mij is dat de bluetooth verbinding van de auto en de hotspot gaat weer uit wanneer de verbinding weg is. Mijn telefoon heeft dezelfde SSID als mijn thuis Wifi dan gaan alle kids moeiteloos over en ook de zeekr.
Tasker, de betaalde versie? van jaoxxxxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik heb het idee dat we teveel verwachten van de builders app. Er zijn zoveel request die al maanden openstaan. Het euvel met het alarm tijdens het laden was vlot opgelost omdat dat een echt prio melding was. Een alarm wat iedere nacht afgaat is niet alleen lastig voor de eigenaar maar ook voor de hele buurt.

Veel andere features zijn nice to have's gezien vanuit de software ontwikkeling. Als ik zie hoe moordend de concurrentie is in China en hoe snel er nieuwe modellen uit komen is het onwaarschijnlijk dat het team nog volle focus heeft voor bestaande modellen. De eerste generatie Zeekr 001 krijg ook bar weinig updates nog. Zeekr is zich aan het focussen op de nieuwe modellen 009, 7GT, 9X, MIx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Rickyuu schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:38:
[...]

Tasker, de betaalde versie? van jaoxxxxx
Ik heb eerlijk gezegd al jaren de betaalde versie.. Er is ook een gratis versie dacht ik, ik weet zo niet of deze feature wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:10:
Ik heb het idee dat we teveel verwachten van de builders app. Er zijn zoveel request die al maanden openstaan. Het euvel met het alarm tijdens het laden was vlot opgelost omdat dat een echt prio melding was. Een alarm wat iedere nacht afgaat is niet alleen lastig voor de eigenaar maar ook voor de hele buurt.

Veel andere features zijn nice to have's gezien vanuit de software ontwikkeling. Als ik zie hoe moordend de concurrentie is in China en hoe snel er nieuwe modellen uit komen is het onwaarschijnlijk dat het team nog volle focus heeft voor bestaande modellen. De eerste generatie Zeekr 001 krijg ook bar weinig updates nog. Zeekr is zich aan het focussen op de nieuwe modellen 009, 7GT, 9X, MIx,
Dit geloof ik zeker - ik heb alleen de hoop dat ze voortborduren op dit OS - en we dus mee kunnen liften op de verdere ontwikkeling. Het is namelijk in mijn ogen niet te doen om steeds een compleet nieuw OS te bouwen (Ik kan me herinneren dat ze hadden gezegd dat 7x een nieuw platform kreeg wat de basis was van de nieuwere modellen?)

Het risico van 3987942792 topics in die builder app is ook dat het zo onoverzichtelijk word dat er niet eens meer naar gekeken word :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
bullseye1977 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:10:

Ben hier zelf ook heel bang voor.. Als ik kijk naar de 001 hoelang mensen op bepaalde features en updates wachten die wel beloofd zijn. Zit bij veel al half jaar of jaar tussen.

Laten we hopen dat dit OS wel de main zal blijven, dan verwacht ik dat het wel goed zal komen over enige tijd maar voor nu heb ik er geen heel goede kijk op. Gelukkig werkt alles zo goed als op en top dus is het voor nu niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Vraagje: Kan iemand met een zeekr 7x bevestigen of je bij aflevering automatten in de auto krijgt? Ik herinner me dat dit een optie was toen ik de auto configureerde begin dit jaar. Ik krijg de 7x pas op 1 Oktober.

En als iemand een rubberen kofferbakmat elders heeft besteld en al in gebruik heeft, kun je dan de link delen met ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
WizzyBrown schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:09:
Vraagje: Kan iemand met een zeekr 7x bevestigen of je bij aflevering automatten in de auto krijgt? Ik herinner me dat dit een optie was toen ik de auto configureerde begin dit jaar. Ik krijg de 7x pas op 1 Oktober.

En als iemand een rubberen kofferbakmat elders heeft besteld en al in gebruik heeft, kun je dan de link delen met ons?
Je krijgt de matten (stof) erbij.

Voice of Donald Trump

[ Voor 11% gewijzigd door Ian_ op 14-07-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
4v4t4r schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Dit geloof ik zeker - ik heb alleen de hoop dat ze voortborduren op dit OS - en we dus mee kunnen liften op de verdere ontwikkeling. Het is namelijk in mijn ogen niet te doen om steeds een compleet nieuw OS te bouwen (Ik kan me herinneren dat ze hadden gezegd dat 7x een nieuw platform kreeg wat de basis was van de nieuwere modellen?)

Het risico van 3987942792 topics in die builder app is ook dat het zo onoverzichtelijk word dat er niet eens meer naar gekeken word :D
Ja dat is ook zo het OS van de 007GT en de MIX is bijna identiek met de 7x. Maar de nieuwe 9x heeft weer een ander systeem maar dit is ook een PHEV. Alle BEV modellen na 2024 hebben dezelfde infotainment/os
De Zeekr X ziet er vergelijkbaar uit qua grapics maar is wel een ander systeem.

Zeekr 001 (2021–present), full-size shooting brake, BEV
Zeekr 007 (2023–present), mid-size sedan, BEV
Zeekr 007 GT (2025–present), mid-size shooting brake, BEV
Zeekr 009 (2023–present), full-size MPV, BEV
Zeekr X (2023–present), subcompact SUV, BEV
Zeekr 7X (2024–present), mid-size SUV, BEV
Zeekr 9X (2025–present), full-size SUV, PHEV[43]
Zeekr Mix (2024–present), compact MPV, BEV

[ Voor 3% gewijzigd door bullseye1977 op 14-07-2025 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Volgens mijn vrouw gebeurt het regelmatig dat de auto zomaar ineens stopt (hard remt) tijdens het achteruit rijden. Ik heb dit zelf nog niet ervaren. Is dit herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:07:
Voor de liefhebbers, kleppen gaan tijdens het DC laden open voor de koeling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een manier gevonden om deze handmatig open te zetten? Ik zag in een video dat ze ook aan de binnenkant aardig smerig kunnen worden. Zou wel handig zijn wanneer je de auto met de hand wast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Rioja1969 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:08:
Volgens mijn vrouw gebeurt het regelmatig dat de auto zomaar ineens stopt (hard remt) tijdens het achteruit rijden. Ik heb dit zelf nog niet ervaren. Is dit herkenbaar voor iemand?
Ja dit is wanneer er een object dichtbij wordt gedetecteerd. Tot een snelheid van 5km/h. Het remmen is heel abrupt. Ik merkte het toen er een parkeerregelaar heel kort achter mijn auto ging staan. Het werkte niet bij een struik met veel blaadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Rioja1969 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:08:
Ik denk dat je blij mag zijn dat de auto dan stopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Blazings schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:37:
[...]

Heb je een manier gevonden om deze handmatig open te zetten? Ik zag in een video dat ze ook aan de binnenkant aardig smerig kunnen worden. Zou wel handig zijn wanneer je de auto met de hand wast.
Nee, in ieder geval geen knop oid en wilde het niet forceren
Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste