Dat laatste zou ik zeker niet doen! Ik zal het eens aan Zeekr vragen als ik ooit de auto nog krijgIan_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:45:
[...]
Nee, in ieder geval geen knop oid en wilde het niet forceren
Bedankt voor het meedenken mannen, maar ik had in mijn beschrijving beter nog even kunnen vermelden dat er volgens mijn vrouw géén objecten achter de auto stonden. Juist daarom vraagt ze zich elke keer af waarom de auto zomaar stopt. Wellicht een sensor gerelateerd probleem.Ian_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:44:
[...]
Ik denk dat je blij mag zijn dat de auto dan stopt
Eerst maar even kijken of ik het zelf een keer ervaar. Ik zal extra vaak achteruit rijden in de komende dagen 😁
Ik heb het zelf nog geen een keer ervaren:Rioja1969 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:32:
[...]
Bedankt voor het meedenken mannen, maar ik had in mijn beschrijving beter nog even kunnen vermelden dat er volgens mijn vrouw géén objecten achter de auto stonden. Juist daarom vraagt ze zich elke keer af waarom de auto zomaar stopt. Wellicht een sensor gerelateerd probleem.
Eerst maar even kijken of ik het zelf een keer ervaar. Ik zal extra vaak achteruit rijden in de komende dagen 😁
- Bosjes
- Stoepranden
- Mensen
Als het alleen bij bepaalde gebruikers optreedt, ligt het vast niet aan de gebruiker.. 🤔😝..Rioja1969 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:32:
[...]
Bedankt voor het meedenken mannen, maar ik had in mijn beschrijving beter nog even kunnen vermelden dat er volgens mijn vrouw géén objecten achter de auto stonden. Juist daarom vraagt ze zich elke keer af waarom de auto zomaar stopt. Wellicht een sensor gerelateerd probleem.
Geintje he..
Nee, zelf niet eerder ervaren.
Vwbt de OS, mijn hoop was ook dat dit platform doorontwikkeld zou gaan worden. Tot noch toe valt het nog meer tegen dan mijn slechtst mogelijke scenario.. Helaas.
Heb zelf al onder veel tickets geregeerd, heb Jerker al proberen te benaderen via linkedin, maar er gebeurt niks.
Ik ben nog even deze zomer coulant, maar vind dat we als community wel wat strenger mogen worden.
1, blijf constructief en actief op de builders App, check of er een ticket pending is, upvote deze en plaatst een comment. Of creer een ticket en meld hier en op de fb groep dat er ticket is, zodat ook andere eigenaren kunnen upvoten.
2. Nieuwe potentiële kopers kunnen hun zorgen blijven uiten tijdens het sales proces.
3. Fase drie (wil daar helemaal niet komen), is escaleren door publiciteit te zoeken. Verre van mijn stijl, maar communicatie moet wel van twee kanten komen. Nu is er 0 response op geen enkel ticket (los van het alarm issue)
[ Voor 7% gewijzigd door Ruben_sim op 14-07-2025 20:44 ]
Welke punten zijn voor jou nu echt problematisch ?Ruben_sim schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:40:
[...]
Als het alleen bij bepaalde gebruikers optreedt, ligt het vast niet aan de gebruiker.. 🤔😝..
Geintje he..
Nee, zelf niet eerder ervaren.
Vwbt de OS, mijn hoop was ook dat dit platform doorontwikkeld zou gaan worden. Tot noch toe valt het nog meer tegen dan mijn slechtst mogelijke scenario.. Helaas.
Heb zelf al onder veel tickets geregeerd, heb Jerker al proberen te benaderen via linkedin, maar er gebeurt niks.
Ik ben nog even deze zomer coulant, maar vind dat we als community wel wat strenger mogen worden.
1, blijf constructief en actief op de builders App, check of er een ticket pending is, upvote deze en plaatst een comment. Of creer een ticket en meld hier en op de fb groep dat er ticket is, zodat ook andere eigenaren kunnen upvoten.
2. Nieuwe potentiële kopers kunnen hun zorgen blijven uiten tijdens het sales proces.
3. Fase drie (wil daar helemaal niet komen), is escaleren door publiciteit te zoeken. Verre van mijn stijl, maar communicatie moet wel van twee kanten komen. Nu is er 0 response op geen enkel ticket (los van het alarm issue)
Nog een update?Ian_ schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:35:
Update
Komende maandag wordt het volgende gemaakt:
- Airco
- Middenconsole
- Raam (wind)
Daarnaast gesproken met head of service over de data. Komende maandag is de hoogste chef aanwezig en heb ik daar een gesprek mee. Ze waren zelf ook echt verbaasd over de beperkte bundel en extra prijzen. Krijg ook meer te horen over de ‘beloofde’ Dolby Atmos!
Het belangrijkste punt voor mij is en blijft het zoekerige rijgedrag. Ik heb een sterk vermoeden dat dit probleem vooral in het stuur zit ( ipv uitlijnen banden). Ik wacht nog op een belletje vanuit de Zeekr Service om een nieuwe afspraak hiervoor in te plannen.Freedive schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:18:
[...]
Welke punten zijn voor jou nu echt problematisch ?
Mijn auto zou ‘even’ bekeken worden maar ben hem 2 dagen kwijt. Heb nu een leen auto 001 P mee en ik kan het volgende vertellen:
POSITIVE
- Airco is extreem koud, 20 graden en ijspegels aan mijn neus. 7X 18 graden en dan nog vind ik het niet zo koud als de 001.
- Air quality control geeft ook PM2.5 aan.
- ACC is soepeler, geen schokkerig gedrag.
NEGATIVE
- Cameras zijn echt minder dan 7X
- Geluid 7X beter
- Vermogen fijner 7X
- Stoelen beter 7X
- HMI beter en duidelijker 7X
PS, als je denkt je zet de auto in drive maar je ruitenwisser gaat mega snel 😂😅
Helaas hoor ik morgen pas hoe of wat en dan ook meer van de chef.
Mooi hoe iedereen dingen anders ervaart
Even een vlugge blik op de tickets geworpen en moest wel lachen om de ticket die zegt dat profiel instellingen niet worden opgeslagen, want het uitzetten van de rijhulpsystemen staan elke keer weer aan

Ik dacht alleen snelheid maar niet die andere twee zoals vermoeidheid. Het ticket was ook nog deels over laatste rijstand bijvoorbeeld.Blazings schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:04:
[...]
Mooi hoe iedereen dingen anders ervaartIk ben reviews tegengekomen die juist vol lof waren over het Yamaha systeem en niet snapten waarom ze andere speakers in de 7X hadden gebouwd.
Even een vlugge blik op de tickets geworpen en moest wel lachen om de ticket die zegt dat profiel instellingen niet worden opgeslagen, want het uitzetten van de rijhulpsystemen staan elke keer weer aanIk dacht dat iedereen inmiddels wel op de hoogte was van het feit dat dit EU regelgeving is en niks met de auto te maken heeft.
Ik heb ook de rubberen matten voor de kofferbak besteld. Maandag is de levering, dus dan weet ik meer.WizzyBrown schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:09:
Vraagje: Kan iemand met een zeekr 7x bevestigen of je bij aflevering automatten in de auto krijgt? Ik herinner me dat dit een optie was toen ik de auto configureerde begin dit jaar. Ik krijg de 7x pas op 1 Oktober.
En als iemand een rubberen kofferbakmat elders heeft besteld en al in gebruik heeft, kun je dan de link delen met ons?
Gek genoeg is er geen enkele manier om te controlleren of de bestelde matten (en andere opties, zoals een laadkabel) die ik zeker tijdens het bestellen heb gekozen, ook daadwerkelijk geleverd gaan worden. Geen bevestigings mail, het staat niet vermeld in je account, en niemand bij Zeekr voelt zich geroepen om antwoord te geven op onze vragen.
Het grootste deel van wat ik kon lezen ging over de ADAS systemen. Starten de meeste auto's niet automatisch in de 'standaard' rijstand?Ian_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:15:
[...]
Ik dacht alleen snelheid maar niet die andere twee zoals vermoeidheid. Het ticket was ook nog deels over laatste rijstand bijvoorbeeld.
Bedankf voor je reactie. Ik ken die website trouwens, heb jij er een rubberen kofferbak mat voor besteld?Ian_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:09:
[...]
Je krijgt de matten (stof) erbij.
Voice of Donald Trump
[...]
Leuke film. Zelf heb ik gisteren in een erg donkere omgeving de lampen kunnen testen. Op rechte delen van de weg is ‘t perfect. Ook met tegenliggers of tegemoetkomend verkeer gaat ‘t goed. Enkel in trage gedeelten met 90 graden bochten mis ik echt ‘t meesturen man de lampen. Ook in de scherpen bochten mis ik de verlichting van de Volvo eerlijk gezegd. Op zich goede lampen, maar het zou beter kunnen in de bochten4v4t4r schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:45:
voor de liefhebber : YouTube: Zeekr 7X matrix headlights test
Jij krijgt je auto Maandag, en je hebt bij Zeekr zelf als optie ook een rubberen kofferbak mat besteld?iawia schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:18:
[...]
Ik heb ook de rubberen matten voor de kofferbak besteld. Maandag is de levering, dus dan weet ik meer.
Gek genoeg is er geen enkele manier om te controlleren of de bestelde matten (en andere opties, zoals een laadkabel) die ik zeker tijdens het bestellen heb gekozen, ook daadwerkelijk geleverd gaan worden. Geen bevestigings mail, het staat niet vermeld in je account, en niemand bij Zeekr voelt zich geroepen om antwoord te geven op onze vragen.
Ja, de 21e. Ik heb de rubberen matten besteld, maar kan dus niet terugvinden dat zeekr dat ook nog weet...WizzyBrown schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:40:
[...]
Jij krijgt je auto Maandag, en je hebt bij Zeekr zelf als optie ook een rubberen kofferbak mat besteld?
Nee, nog niet.WizzyBrown schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:25:
[...]
Bedankf voor je reactie. Ik ken die website trouwens, heb jij er een rubberen kofferbak mat voor besteld?
Mattensetiawia schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:18:
[...]
Ik heb ook de rubberen matten voor de kofferbak besteld. Maandag is de levering, dus dan weet ik meer.
EHBO
Bandenpomp compressor
Laadkabel AC 32A (zit na 2 maanden nog in het folie)
Laadkabel AC houder oid
Verder kan ik het mij niet meer heugen.
Tot aan comfort parking niet onthouden, het is vooral nice to have maar goedBlazings schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:23:
[...]
Het grootste deel van wat ik kon lezen ging over de ADAS systemen. Starten de meeste auto's niet automatisch in de 'standaard' rijstand?
Als ik mijn bestelling open en op details klik staat de rubberen mattenset er wel bij.iawia schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:43:
[...]
Ja, de 21e. Ik heb de rubberen matten besteld, maar kan dus niet terugvinden dat zeekr dat ook nog weet...
Denk dat ik van de week maar weer eens 30 minuten aan de telefoon ga hangen in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg en ze een update kunnen geven. 19 april besteld en sindsdien niets meer gehoord
Ik ben blij dat ik hiermee wat forumleden kon helpen.Ook geen idee hoe sommigen hier aan een persoonlijke verkoper komen die ze kunnen whatsappen.
[ Voor 18% gewijzigd door M13z1 op 14-07-2025 23:00 ]
'The truth is not afraid for Questions
Ik zou geen enkel punt als problematisch bestempelen. Het is namelijk een geweldige auto en ik denk dat er geen enkele auto op de markt die kan tippen aan de features die geboden worden voor dit prijspunt.Freedive schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:18:
[...]
Welke punten zijn voor jou nu echt problematisch ?
Ik ben echter wel enigszins teleurgesteld tot dusver over de doorontwikkeling van de software. Sprints zouden 2 weken moeten duren en elke maand een update is helemaal geen vreemde verwachting. Heb het vaker als voorbeeld benoemd: het harde geluid vd richtingaanwijzer. Ticket staat voor de 001 al bijna een jaar open (uit mijn hoofd). Qua dev is dit niet meer dan een dag werk.
Los van het feit of dit wel of niet aangepast moet worden. Er is 0 beweging, 0 roadmap, 0 communicatie. Dat is gewoon een gemiste kans. En onze Jerker belooft gewoon anders. Dus zijn mooie plannen lijkt hij niet waar te kunnen maken, tot dusver. Hoe zou dat komen denk ik dan?
Te weinig of geen developers?
Geen engagement met de Chinezen?
Toch geen vinger in de pap?
Andere focus?
Als ik een punt zou moeten benoemen waar ik mij het meest aan stoor is het het rijgedrag op de snelweg.
Het lijkt met meer wind erger te zijn, maar al met al vind ik het gewoon te hard werken om rechtdoor binnen de lijntjes te sturen. Met 1 hand een beetje cruisen is er gewoon niet bij
Heb de 001 gereden en daar is dat effect niet merkbaar.
Heb het idee dat dit zowel in de software van het stuur zit, als beïnvloed wordt door wind en de luchtvering.
Ik heb de auto sinds 16 mei en alle rubberen matten erbij besteld. Maar die zijn er voor zover ik weet nog steeds niet. Reken er dus niet op dat je deze bij aflevering krijgt, die container is nog ergens in China gok ik.
Ik ben erg benieuwd of ze nu veel verschillen van de aftermarket matten van GeeleyEV bijvoorbeeld. Prijs verschil is namelijk wel enorm groot tussen origineel en aftermarket. To be continued.
Ik ben erg benieuwd of ze nu veel verschillen van de aftermarket matten van GeeleyEV bijvoorbeeld. Prijs verschil is namelijk wel enorm groot tussen origineel en aftermarket. To be continued.
Verwacht maar niet te veel van het uitlijnen. Ik ben gisteren geweest en het is er niet beter op geworden. Uitlijning is door een partner bedrijf gedaan omdat het systeem van Zeekr om te kunnen uitlijnen kapot is gegaan.Rioja1969 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:42:
[...]
Het belangrijkste punt voor mij is en blijft het zoekerige rijgedrag. Ik heb een sterk vermoeden dat dit probleem vooral in het stuur zit ( ipv uitlijnen banden). Ik wacht nog op een belletje vanuit de Zeekr Service om een nieuwe afspraak hiervoor in te plannen.
Grotendeels vielen de waarden binnen de marges op enkele na. Na het uitlijnen merk ik geen verschil. Ik neig ernaar de pilot sport banden te laten monteren; tijdens de proefrit (2x) kan ik mij niet herinneren dat de auto zoekerig weggedrag had.
Bij het partner bedrijf is mij geadviseerd om de bandenspanning te verhogen naar 3.2 of 3.3 rondom. Alles onder de 3 zou te laag zijn voor dergelijke banden ondanks dat het op de autoportier zelf staat.
Ja eens met je, er gebeurt te weinig vanuit zeekr. Maar niet alleen via de builders app. Ik heb inmiddels 2 mails verzonden naar 3 mensen in Zeist, 0 reactie. (Over te kleine data bundel)Ruben_sim schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:51:
[...]
Ik zou geen enkel punt als problematisch bestempelen. Het is namelijk een geweldige auto en ik denk dat er geen enkele auto op de markt die kan tippen aan de features die geboden worden voor dit prijspunt.
Ik ben echter wel enigszins teleurgesteld tot dusver over de doorontwikkeling van de software. Sprints zouden 2 weken moeten duren en elke maand een update is helemaal geen vreemde verwachting. Heb het vaker als voorbeeld benoemd: het harde geluid vd richtingaanwijzer. Ticket staat voor de 001 al bijna een jaar open (uit mijn hoofd). Qua dev is dit niet meer dan een dag werk.
Los van het feit of dit wel of niet aangepast moet worden. Er is 0 beweging, 0 roadmap, 0 communicatie. Dat is gewoon een gemiste kans. En onze Jerker belooft gewoon anders. Dus zijn mooie plannen lijkt hij niet waar te kunnen maken, tot dusver. Hoe zou dat komen denk ik dan?
Andere focus?
Als ik een punt zou moeten benoemen waar ik mij het meest aan stoor is het het rijgedrag op de snelweg.
Het lijkt met meer wind erger te zijn, maar al met al vind ik het gewoon te hard werken om rechtdoor binnen de lijntjes te sturen. Met 1 hand een beetje cruisen is er gewoon niet bij
Heb het idee dat dit zowel in de software van het stuur zit, als beïnvloed wordt door wind en de luchtvering.
Het ‘harde’ werken op de snelweg en het gezeur wat ik met de trekhaak heb en het niet werken van ACC heeft me doen besluiten zonder fietsendrager op vakantie te gaan.
Ik heb van het weekend een service request aangemaakt voor morgenochtend, nog niets van vernomen of hij doorgaat of wel tijdstip.
Weet je wat het is - ik denk dat geen enkele auto bouwer er elke paar weken functionaliteit/aanpassingen uit gooit tenzij prio fix (zoals alarm). Je wil niet weten hoe vaak ik met GMaps teams in gesprek ben geweest over functionaliteit in de app, we zijn nu bijna 5 jaar verder en sommige dingen duurde echt jaren. (Ja er zijn uitzonderingen, en die vind ik slim !)Ruben_sim schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:51:
[...]
Ik zou geen enkel punt als problematisch bestempelen. Het is namelijk een geweldige auto en ik denk dat er geen enkele auto op de markt die kan tippen aan de features die geboden worden voor dit prijspunt.
Andere focus?
De basis lijkt prima (goed wellicht tov sommige andere systemen) en wellicht de hoop hebben op wat wijzigingen is uiteraard OK, maar elke paar weken? Nope..
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ben benieuwd naar je bevindingen. Misschien probeer ik de spanning ook wel even te verhogen vd week.funkylicious schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 06:08:
[...]
Verwacht maar niet te veel van het uitlijnen. Ik ben gisteren geweest en het is er niet beter op geworden. Uitlijning is door een partner bedrijf gedaan omdat het systeem van Zeekr om te kunnen uitlijnen kapot is gegaan.
Grotendeels vielen de waarden binnen de marges op enkele na. Na het uitlijnen merk ik geen verschil. Ik neig ernaar de pilot sport banden te laten monteren; tijdens de proefrit (2x) kan ik mij niet herinneren dat de auto zoekerig weggedrag had.
Bij het partner bedrijf is mij geadviseerd om de bandenspanning te verhogen naar 3.2 of 3.3 rondom. Alles onder de 3 zou te laag zijn voor dergelijke banden ondanks dat het op de autoportier zelf staat.
Heb je mijn builders app ticket al geupvote en comment geplaatst? Doe dan anders ajb.
https://zeekr.featurebase...-the-highway-for-zeekr-7x
Yep, dat heb ik vorige week al gedaan met een opmerking eronder.
Ik zou de bandenspanning zeker verhogen. Het voelt beter aan alleen het probleem is nog niet verholpen.
Ik zou de bandenspanning zeker verhogen. Het voelt beter aan alleen het probleem is nog niet verholpen.
Ik heb ook het idee dat het vooral in de stuurbekrachtiging zit en deze de eerste paar graden onnatuurlijk zwaar is.funkylicious schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:15:
Yep, dat heb ik vorige week al gedaan met een opmerking eronder.
Klopt, ik heb mijn auto al een maand geleden laten uitlijnen en het heeft niks opgelost. Ik moet nog steeds veel te veel corrigeren tijdens het sturen, met name op de snelweg. Na veel Googelen en het doorpluizen van forums van andere automerken lijkt het probleem in het stuur te zitten (stuurhoeksensor?). Ervaringen van andere mensen zijn erg vergelijkbaar: door het zware sturen vanuit middenstand wil je corrigeren, maar omdat dat zo zwaar gaat stuur je eigenlijk te ver door waardoor je vervolgens meteen moet tegencorrigeren. Gevolg: je blijft heen en weer zwalken van links naar rechts om de auto tussen de lijnen te houden. Over 3 weken gaan we op vakantie naar midden Italië en ik zit er niet echt op te wachten om duizenden kilometers over de snelwegen van Europa te zwalken en om daarna nog te verkondigen hoe blij ik toch ben met de Zeekr. Ik vind dit toch echt iets wat veel erger is dan alle kinderziektes die hier verkondigd worden. Rijhulpsystemen boeien mij persoonlijk minder (wel fixen maar minder urgent). Die zet ik overigens direct uit als ik instap. Ik vind auto rijden veel te leuk.funkylicious schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 06:08:
[...]
Verwacht maar niet te veel van het uitlijnen. Ik ben gisteren geweest en het is er niet beter op geworden. Uitlijning is door een partner bedrijf gedaan omdat het systeem van Zeekr om te kunnen uitlijnen kapot is gegaan.
We zijn niet alleen:
https://club.m.autohome.c...ml?utm_source=chatgpt.com
Even vertalen.
Hieroder de printsceens
:strip_exif()/f/image/V8kv8Cy6qOooApJx8AODuut7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/twTQWf5eAXkz0aqZgMYyqB3z.jpg?f=fotoalbum_large)
Even vertalen.
Hieroder de printsceens
:strip_exif()/f/image/V8kv8Cy6qOooApJx8AODuut7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/twTQWf5eAXkz0aqZgMYyqB3z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xvIQxD47ZM7AaOncef3uf7BS.jpg?f=fotoalbum_large)
Als we dit (met veel moeite) proberen te vertalen naar iets positiefs: net als bij het alarm tijdens het laden speelt dit probleem bij heel veel mensen. Dat geeft de burger toch nog een beetje moed dat het een keer goed gaat komen 😀 En hopelijk voordat iedereen nog als blije 7X rijder op vakantie gaat.Ruben_sim schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:39:
We zijn niet alleen:
Even vertalen.
Hieroder de printsceens
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik rijd tot op heden nog steeds in een Tesla Model 3. De mijne heeft adaptif headlights hardware, die ik ruim 2 jaar niet heb gebruikt omdat de software het nog niet ondersteunde. Ook Tesla, wat toch qua software goed staat aangeschreven, heeft geen publieke roadmap waarop je kunt bijhouden wat er wanneer komt. Er komen regelmatig software updates uit waarbij de beschrijving iets in de trend van "small fixes" of "security updates" is, waarvan je dan vervolgens niets merkt.Ruben_sim schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:51:
[...]
Vanuit klant perspectief snap ik je verwachting heel goed, maar vanuit perspectief van de leverancier wil je ook niet 100% transparant zijn. Dat gaat immers ook betekenen dat je mensen gaat teleurstellen, waarvan het ticket zo laag op de prio lijst staat dat het misschien wel nooit gebeurt. Of misschien gaat de development effort wel naar het nieuwere model. Er spelen zoveel dingen, daar kun je haast niet zo transparant in zijn als je als klant misschien wel zou willen. Ook al gaat het om een "halve dag" werk voor het aanpassen van een volume dingetje (de overhead op dat soort kleine tickets weegt vaak ook zwaar).
Zo'n builders app waarin je dingen kunt aanvoeren waar dan mogelijk wel degelijk naar gekeken wordt, dat vind ik persoonlijk al heel wat. Tesla heeft dat bijvoorbeeld niet, volgens mij hebben de meeste fabrikanten zoiets niet? Maar ook daar zie je dus al: blijkbaar leeft er dan de verwachting dat na melden dingen binnen afzienbare tijd opgelost zijn. En wanneer het meer teleurstelling veroorzaakt dan dat het blije klanten oplevert, reken er maar op dat dan ook die app een keer het loodje legt. Laten we dus vooral waarderen wat we wél hebben, en geduldig zijn. Ik heb ook Audi en BMW gereden; daar veranderde jarenlang precies helemaal niks aan.
Goed verwoord. Nooit een tesla gereden, maar dacht altijd begrepen te hebben dat zij wel frequent(er) nieuwe functionaliteiten ontwikkelden.jsiegmund schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:56:
[...]
Ik rijd tot op heden nog steeds in een Tesla Model 3. De mijne heeft adaptif headlights hardware, die ik ruim 2 jaar niet heb gebruikt omdat de software het nog niet ondersteunde. Ook Tesla, wat toch qua software goed staat aangeschreven, heeft geen publieke roadmap waarop je kunt bijhouden wat er wanneer komt. Er komen regelmatig software updates uit waarbij de beschrijving iets in de trend van "small fixes" of "security updates" is, waarvan je dan vervolgens niets merkt.
Vanuit klant perspectief snap ik je verwachting heel goed, maar vanuit perspectief van de leverancier wil je ook niet 100% transparant zijn. Dat gaat immers ook betekenen dat je mensen gaat teleurstellen, waarvan het ticket zo laag op de prio lijst staat dat het misschien wel nooit gebeurt. Of misschien gaat de development effort wel naar het nieuwere model. Er spelen zoveel dingen, daar kun je haast niet zo transparant in zijn als je als klant misschien wel zou willen. Ook al gaat het om een "halve dag" werk voor het aanpassen van een volume dingetje (de overhead op dat soort kleine tickets weegt vaak ook zwaar).
Zo'n builders app waarin je dingen kunt aanvoeren waar dan mogelijk wel degelijk naar gekeken wordt, dat vind ik persoonlijk al heel wat. Tesla heeft dat bijvoorbeeld niet, volgens mij hebben de meeste fabrikanten zoiets niet? Maar ook daar zie je dus al: blijkbaar leeft er dan de verwachting dat na melden dingen binnen afzienbare tijd opgelost zijn. En wanneer het meer teleurstelling veroorzaakt dan dat het blije klanten oplevert, reken er maar op dat dan ook die app een keer het loodje legt. Laten we dus vooral waarderen wat we wél hebben, en geduldig zijn. Ik heb ook Audi en BMW gereden; daar veranderde jarenlang precies helemaal niks aan.
Vwbt de roadmap comments snap ik wat je zegt.
Neemt niet weg dat Jerker toch een andere manier van werken wilde hanteren. Daarnaast is toch echt een tabje 'roadmap' in de builders app, dat anders impliceert.
Er geen enkele software leverancier waarbij je rechten kan ontlenen aan een roadmap. Het geeft wel 'richting' aan. Dat vervolgens tickets worden doorgeschoven naar latere releases is inderdaad aan de leverancier.
[ Voor 7% gewijzigd door Ruben_sim op 15-07-2025 09:10 ]
Ik rij op dit moment ook nog in een Tesla M3P en heb eind april de 7X besteld gebaseerd op de positieve introductie filmpjes en een glimp van de auto achter op het terrein in Zeist.
Na de bestelling en de eerste uitleveringen werd ik wat minder positief door de ervaringen welke ik hier lees over stuurgedrag, trekhaak, airco, verbruik etc. Dit is natuurlijk relatief want er zijn ook legio die dergelijke klachten niet ervaren, althans, dat hoop ik. Spijt is een groot woord, maar ik kreeg wel mijn twijfels over mijn, normaal zo goed doordachte, keuze als het om een nieuwe auto gaat. Totdat ik de filmpjes van Bjørn Nyland keek, ik hecht namelijk waarde aan zijn bevindingen. En zijn bevindingen zijn imho louter positief, dus dat heeft mij weer doen kenteren. Wel bijzonder dat hij niets over 'zoekerig' stuurgedrag zegt met al zijn vergelijkingsmateriaal door de tijd heen. Je zou dan bijna zeggen dat dit toch exemplarisch is, of is dat te makkelijk gedacht? Of zouden de banden een grote rol kunnen spelen?
En ten aanzien van verbruik heeft hij met zijn 1000km test ook een statement gemaakt, de laadsnelheid maakt hierin een groot deel goed.
Na de bestelling en de eerste uitleveringen werd ik wat minder positief door de ervaringen welke ik hier lees over stuurgedrag, trekhaak, airco, verbruik etc. Dit is natuurlijk relatief want er zijn ook legio die dergelijke klachten niet ervaren, althans, dat hoop ik. Spijt is een groot woord, maar ik kreeg wel mijn twijfels over mijn, normaal zo goed doordachte, keuze als het om een nieuwe auto gaat. Totdat ik de filmpjes van Bjørn Nyland keek, ik hecht namelijk waarde aan zijn bevindingen. En zijn bevindingen zijn imho louter positief, dus dat heeft mij weer doen kenteren. Wel bijzonder dat hij niets over 'zoekerig' stuurgedrag zegt met al zijn vergelijkingsmateriaal door de tijd heen. Je zou dan bijna zeggen dat dit toch exemplarisch is, of is dat te makkelijk gedacht? Of zouden de banden een grote rol kunnen spelen?
En ten aanzien van verbruik heeft hij met zijn 1000km test ook een statement gemaakt, de laadsnelheid maakt hierin een groot deel goed.
'The truth is not afraid for Questions
Je hebt een goeie keuze gemaakt hoor!M13z1 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:14:
Ik rij op dit moment ook nog in een Tesla M3P en heb eind april de 7X besteld gebaseerd op de positieve introductie filmpjes en een glimp van de auto achter op het terrein in Zeist.
Trekhaak issues bij mij dat hij niet in en uitklapt, verlichting die soms niet werkt klinkt allemaal als software en bij aflevering had een monteur het er ook al over dat er wellicht een terugroepactie voor komt.
Zoekerig rijgedrag ken ik dus niet dus moet vast te fixen zijn!
"Hard werken" om kleine correcties te doen is vervelend, maar niet killing en met LCC aan geen issue.
Zou wel fijn zijn als dit gefixt kan worden.
Geen ACC (of LCC) met trekhaak in combinatie met het 'harde werken' is wel echt vervelend, maar meestal rijd je zonder iets op je trekhaak.
Dan hebben we nog de airco, sinds hij op "Auto" staat bij mij wel beter, ik wacht nog even op echt warm weer voordat ik daar weer over ga klagen :-)
Begrijp mij niet verkeerd, nog steeds geen moment spijt van mijn keuze, in tegendeel. Het is een geweldige auto.
En inderdaad interessant om te begrijpen waarom niet iedereen het (als storend) ervaart.
Misschien kan iemand eens een paar andere zeekr 7x testrijder als hij in Zeist is voor een checkup?
Voor mijn vakantie gaat er iig niks meer gebeuren :
En inderdaad interessant om te begrijpen waarom niet iedereen het (als storend) ervaart.
Misschien kan iemand eens een paar andere zeekr 7x testrijder als hij in Zeist is voor een checkup?
Voor mijn vakantie gaat er iig niks meer gebeuren :
:strip_exif()/f/image/yaba4yqqpQ6LPJIIZpLTLONN.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zal dan zeker de visie zijn die ze hebben en wellicht gaan ze wel nog goede stappen die kant op zetten. Blijft wel een feit dat dat soort dingen allemaal tijd en geld kosten en je tijd en geld maar 1x kunt besteden, dus kwestie van prioriteren. Ik zou het oprecht knap vinden wanneer ze dat allemaal zo strak ingeregeld krijgen en vind het prima te begrijpen dat dat op dit moment met het lanceren van nieuwe modellen in allerlei landen lastig is. De truc is natuurlijk om die structurele verbeteringen dan wel de tijd en aandacht te geven, er zal altijd ook nog allerlei ander werk met prioriteit op de plank liggen. De tijd zal 't ons lerenRuben_sim schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:07:
[...]
Goed verwoord. Nooit een tesla gereden, maar dacht altijd begrepen te hebben dat zij wel frequent(er) nieuwe functionaliteiten ontwikkelden.
Vwbt de roadmap comments snap ik wat je zegt.
Neemt niet weg dat Jerker toch een andere manier van werken wilde hanteren. Daarnaast is toch echt een tabje 'roadmap' in de builders app, dat anders impliceert.
Er geen enkele software leverancier waarbij je rechten kan ontlenen aan een roadmap. Het geeft wel 'richting' aan. Dat vervolgens tickets worden doorgeschoven naar latere releases is inderdaad aan de leverancier.
Grootste manco is dat de programmeerbare knop nauwelijks te programmeren is. Ik heb een LR dus effectief het enige wat ik kan doen is die op het stuur gebruiken om van source te wisselen en die onder het scherm om de airco recirculatie in te schakelen……….Ian_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:46:
[...]
Tot aan comfort parking niet onthouden, het is vooral nice to have maar goed
Ik zou heeeeeeeeel graag die knop op het stuur programmeren om de auto lane change in te schakelen
Daarnaast zou het helemaal geweldig zijn als je “elke functie” kon programmeren. Dan had ik meteen 4 smart buttons besteld bij ome Ali. 2 voor in de holtes achter op het stuur en 2 voor in de onderste stuurspaak

[ Voor 16% gewijzigd door O-B-One op 15-07-2025 09:50 ]
Hij is alleen niet zo te spreken over de super belangrijke auto parkingM13z1 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:14:

YouTube: Zeekr 7X autoparking test
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Het blijft belangrijk om zaken natuurlijk ook in perspectief te plaatsen.
Hoe meer men tevreden is met een auto, hoe meer uitvergroot de "kleine" issues zijn. Stel de 7X heeft serieuze issues met laden aan snelladers (zoals de P2 in het begin omdat 1 van de pinnetjes niet altijd goed contact maakte) en het scherm viel om de haverklap uit (zoals ook veel P2 rijders in het begin hebben ervaren), dan zou je minder mensen over zoekerig rijgedrag horen denk ik want het is op dat moment niet zo belangrijk.
Geen auto is perfect en zal het ook nooit zijn. Dus als je op een forum komt zul je altijd iets horen over de zaken die volgens de eigenaren niet goed zijn. En sommige mensen zijn daarin ook nog een stuk kritischer dan anderen.
Ook bij de P2 zijn de updates niet zo regelmatig, maar over de afgelopen 4 jaar is de auto wel echt een heel stuk beter geworden. Uiteindelijk zitten we pas op half Juli en zijn de eerste auto's volgens mij een kleine 2 maanden geleden uitgeleverd?
Daarnaast is het volgens mij op auto's ook wel een stukje lastiger om software te testen omdat er zoveel meer variablen zijn dan een app. Dus dat er in 2 maanden tijd nog niet 4 OTA's zijn geweest (en wel al 1 voor een belangrijk issue), is volgens mij niet zo shocking.
Daarnaat zitten we nou eenmaal ook met een merk wat op dit moment vrij aggresief bezig is met groeien in Europa en dat vergt natuurlijk veel aandacht en tijd, maar zorgt ook voor tekorten in het personeelsbestand. Ik weet dat de populariteit van de 7X in NL zo hoog is dat ze in Zeist er simpelweg niet aan toe komen om iedereen te beantwoorden. Dat is heel erg vervelend, zeker als je niet zo dichtbij woont, maar het is ook lastig voor z'n groeiend merk en toch wel iets waar je ook voor kiest op dit moment.
Hoe meer men tevreden is met een auto, hoe meer uitvergroot de "kleine" issues zijn. Stel de 7X heeft serieuze issues met laden aan snelladers (zoals de P2 in het begin omdat 1 van de pinnetjes niet altijd goed contact maakte) en het scherm viel om de haverklap uit (zoals ook veel P2 rijders in het begin hebben ervaren), dan zou je minder mensen over zoekerig rijgedrag horen denk ik want het is op dat moment niet zo belangrijk.
Geen auto is perfect en zal het ook nooit zijn. Dus als je op een forum komt zul je altijd iets horen over de zaken die volgens de eigenaren niet goed zijn. En sommige mensen zijn daarin ook nog een stuk kritischer dan anderen.
Ook bij de P2 zijn de updates niet zo regelmatig, maar over de afgelopen 4 jaar is de auto wel echt een heel stuk beter geworden. Uiteindelijk zitten we pas op half Juli en zijn de eerste auto's volgens mij een kleine 2 maanden geleden uitgeleverd?
Daarnaast is het volgens mij op auto's ook wel een stukje lastiger om software te testen omdat er zoveel meer variablen zijn dan een app. Dus dat er in 2 maanden tijd nog niet 4 OTA's zijn geweest (en wel al 1 voor een belangrijk issue), is volgens mij niet zo shocking.
Daarnaat zitten we nou eenmaal ook met een merk wat op dit moment vrij aggresief bezig is met groeien in Europa en dat vergt natuurlijk veel aandacht en tijd, maar zorgt ook voor tekorten in het personeelsbestand. Ik weet dat de populariteit van de 7X in NL zo hoog is dat ze in Zeist er simpelweg niet aan toe komen om iedereen te beantwoorden. Dat is heel erg vervelend, zeker als je niet zo dichtbij woont, maar het is ook lastig voor z'n groeiend merk en toch wel iets waar je ook voor kiest op dit moment.
Update:
- Midden console is eruit gehaald, versteld en zit nu perfect in het midden zonder kraak of piep.
- Raam is opnieuw gemonteerd en alle rubbers zijn nagelopen. Geluid lijkt echt minder dan voorheen.
- Airco, vaag verhaal, grote auto bla bla bla, grotere auto bekend meer capaciteit nodig denk ik dan maar goed. Alles is nagelopen, gereinigd, filter en vloeistof. Straks even kijken hoe de airco presteert. (Verhaal werd dan ook verteld door een ‘Sales Tijger’, snelle deals scoren, weinig product kennis en door naar de volgende deal).
- Midden console is eruit gehaald, versteld en zit nu perfect in het midden zonder kraak of piep.
- Raam is opnieuw gemonteerd en alle rubbers zijn nagelopen. Geluid lijkt echt minder dan voorheen.
- Airco, vaag verhaal, grote auto bla bla bla, grotere auto bekend meer capaciteit nodig denk ik dan maar goed. Alles is nagelopen, gereinigd, filter en vloeistof. Straks even kijken hoe de airco presteert. (Verhaal werd dan ook verteld door een ‘Sales Tijger’, snelle deals scoren, weinig product kennis en door naar de volgende deal).
[ Voor 13% gewijzigd door Ian_ op 15-07-2025 11:08 ]
Wat ik heb is dat de stoel tegen de middenconsole schuurt en dat dit kraakt. Hebben er hier meer last van?
Had niet iemand in dit forum eerdaags een gesprek met Zeekr Zeist en iemand hoger op in de organisatie over de issues die er spelen?Rioja1969 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:46:
[...]
Als we dit (met veel moeite) proberen te vertalen naar iets positiefs: net als bij het alarm tijdens het laden speelt dit probleem bij heel veel mensen. Dat geeft de burger toch nog een beetje moed dat het een keer goed gaat komen 😀 En hopelijk voordat iedereen nog als blije 7X rijder op vakantie gaat.
Kan iemand onder het filmpje van Bjorn aan hem vragen of hij dit zoekerig weggedrag ook ervaren heeft, en ons laten weten wat zijn reactie is. Misschien even een pakkende titel opvoeren in je comment zo dat hij het wel lezen moet :-)M13z1 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:14:
zelf doen?WizzyBrown schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:28:
[...]
Kan iemand onder het filmpje van Bjorn aan hem vragen of hij dit zoekerig weggedrag ook ervaren heeft, en ons laten weten wat zijn reactie is. Misschien even een pakkende titel opvoeren in je comment zo dat hij het wel lezen moet :-)
Precies dat hebben ze gisteren opgelost!bullseye1977 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:21:
Wat ik heb is dat de stoel tegen de middenconsole schuurt en dat dit kraakt. Hebben er hier meer last van?
Ik heb in de eerste week ook dat gevoel ervaren dat het lijkt alsof het struur een soort van opslot stond op de snelweg. Ik heb toen de instellingen veranderd van de stuur bekrachtiging naar comfort aangepast en inmiddels staat hij weer sport.. Maar dat gevoel heb ik niet meer ervaren @WizzyBrown @Rioja1969 als je in de buurt van Almere bent kunnen we ze beide eens vergelijken en zien of het in de auto zit of in de ervaring?WizzyBrown schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:24:
[...]
Had niet iemand in dit forum eerdaags een gesprek met Zeekr Zeist en iemand hoger op in de organisatie over de issues die er spelen?
Nee, omdat ik mijn 7x pas in Oktober krijg. Dus iemand met een 7x die dit probleem ervaart zal dit moeten doen, want hij gaat er waarschijnlijk vragen over stellen
Ik heb mijn Zeekr 7x nog nietbullseye1977 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:34:
[...]
Ik heb in de eerste week ook dat gevoel ervaren dat het lijkt alsof het struur een soort van opslot stond op de snelweg. Ik heb toen de instellingen veranderd van de stuur bekrachtiging naar comfort aangepast en inmiddels staat hij weer sport.. Maar dat gevoel heb ik niet meer ervaren @WizzyBrown @Rioja1969 als je in de buurt van Almere bent kunnen we ze beide eens vergelijken en zien of het in de auto zit of in de ervaring?
Ik weet wat ik zelf ervaar achter het stuur (en met mij veel andere mensen). Het heeft niks te maken met te makkelijk denken, daarvoor heb ik toch al teveel rijervaring. Het betekent vooral dat niet alle auto’s het vreemde stuurgedrag hebben. De auto van Bjorn stuurt blijkbaar prima dus hoeft hij daar dan ook niks over te zeggen.M13z1 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:14:
Misschien een combinatie van banden, bandendruk, eco/normal/sport instelling in de auto?
Ik lees mee maar heb geen 7x
Misschien mensen met dit probleem ff duidelijk zeggen in welke instellingen ze rijden?
Misschien kunnen mensen zonder t zoekerige gedrag zeggen in welke andere stand ze rijden?
Misschien mensen met dit probleem ff duidelijk zeggen in welke instellingen ze rijden?
Misschien kunnen mensen zonder t zoekerige gedrag zeggen in welke andere stand ze rijden?
Het probleem staat mijns inziens echt los van instellingen. Daarom heeft ook het uitlijnen van de banden niks opgeleverd. Om toch een antwoord te geven op jouw vraag: ik rij in de LR-versie, meestal in stuurmodus Standaard. Maar in stand Comfort doet het probleem zich ook voor. Stand Sport gebruik ik nooit. Enerzijds omdat ik geen SUV heb gekocht met de gedachte om sportief te gaan rijden en anderzijds omdat ik in een LR rijd ipv een Privilege met 600+ pk's.Ferry34 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:48:
Misschien een combinatie van banden, bandendruk, eco/normal/sport instelling in de auto?
Zeekr 7X Long Range
Steering - Sport
Acceleration - Comfort / Standard
Tyres - 265x45x20 Pilot Sport EV 3.0 Bar
Geen last van het rijgedrag, ben zelf fan van iets zwaarder sturen, meer gevoel en was bij Tesla Model Y P ook altijd goed.
Steering - Sport
Geen last van het rijgedrag, ben zelf fan van iets zwaarder sturen, meer gevoel en was bij Tesla Model Y P ook altijd goed.
Weet iemand hoeveel gr Koelvloeistof in de Zeekr 7X gaat? Mijne heb ik vandaag opgehaald en er is 100 gr bijgezet voor de airco. Geen idee hoeveel % dat is van de totale capaciteit 😅
[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 15-07-2025 13:38 ]
Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is, maar dan zou het ergens tussen de 400 - 900 gram moeten zijn, dus laten we zeggen 700? Dan is 100 gram alsnog aanzienlijk, kan best een verschil maken.Ian_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:38:
Weet iemand hoeveel gr Koelvloeistof in de Zeekr 7X gaat? Mijne heb ik vandaag opgehaald en er is 100 gr bijgezet voor de airco. Geen idee hoeveel % dat is van de totale capaciteit 😅
https://autobedrijfkelvin...eer%20capaciteit%20hebben.
Zoiets zag ik ook, dat zou echt +/- 15% extra zijn.jsiegmund schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:04:
[...]
Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is, maar dan zou het ergens tussen de 400 - 900 gram moeten zijn, dus laten we zeggen 700? Dan is 100 gram alsnog aanzienlijk, kan best een verschil maken.
https://autobedrijfkelvin...eer%20capaciteit%20hebben.
De naam maakt toch in feite weinig uit.. gaat toch om het stuurgedrag? Ik rijd ook niet 'sportief' en heb de LR... maar heb stuurstand wel in sport staan, omdat dat het fijnste rijdRioja1969 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:18:
[...]
Het probleem staat mijns inziens echt los van instellingen. Daarom heeft ook het uitlijnen van de banden niks opgeleverd. Om toch een antwoord te geven op jouw vraag: ik rij in de LR-versie, meestal in stuurmodus Standaard. Maar in stand Comfort doet het probleem zich ook voor. Stand Sport gebruik ik nooit. Enerzijds omdat ik geen SUV heb gekocht met de gedachte om sportief te gaan rijden en anderzijds omdat ik in een LR rijd ipv een Privilege met 600+ pk's.
Hier ook in Sport gezet sinds enkele dagen. Rijd wat rustiger/strakker naar mijn gevoel.spacecrap schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:32:
[...]
De naam maakt toch in feite weinig uit.. gaat toch om het stuurgedrag? Ik rijd ook niet 'sportief' en heb de LR... maar heb stuurstand wel in sport staan, omdat dat het fijnste rijd
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn A5 in 2012. Daar zat toen voor het eerst een Continental zelflerend stuurhuis in waardoor ik dezelfde klacht kreeg als jullie nu ervaren met de 7X. Destijds voordat het escaleerde zelf de auto kunnen coderen en het systeem geheel uitgeschakeld. Ik had toen wel bekrachtiging maar de analoge versie. Pas na 2,5 jaar en meerdere mods had Audi het opgelost maar ik heb de mod nooit meer laten uitvoeren en 5 jaar tevreden gereden. Met de 7X zal helaas niet zo éénvoudig op te lossen zijnRioja1969 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:35:
[...]
Klopt, ik heb mijn auto al een maand geleden laten uitlijnen en het heeft niks opgelost. Ik moet nog steeds veel te veel corrigeren tijdens het sturen, met name op de snelweg. Na veel Googelen en het doorpluizen van forums van andere automerken lijkt het probleem in het stuur te zitten (stuurhoeksensor?). Ervaringen van andere mensen zijn erg vergelijkbaar: door het zware sturen vanuit middenstand wil je corrigeren, maar omdat dat zo zwaar gaat stuur je eigenlijk te ver door waardoor je vervolgens meteen moet tegencorrigeren. Gevolg: je blijft heen en weer zwalken van links naar rechts om de auto tussen de lijnen te houden. Over 3 weken gaan we op vakantie naar midden Italië en ik zit er niet echt op te wachten om duizenden kilometers over de snelwegen van Europa te zwalken en om daarna nog te verkondigen hoe blij ik toch ben met de Zeekr. Ik vind dit toch echt iets wat veel erger is dan alle kinderziektes die hier verkondigd worden. Rijhulpsystemen boeien mij persoonlijk minder (wel fixen maar minder urgent). Die zet ik overigens direct uit als ik instap. Ik vind auto rijden veel te leuk.
Precies dit! Misschien kunnen we een lijstje maken van alle 7X rijders die problemen hebben zodat inzichtelijk wordt of er een patroon in zit of dat alle versies er last van hebben? Als je in een Privilege rijdt met Conti Eco zou je in Zeist een proefrit kunnen maken met een Privilege met Michelin Pilot Sport want die demo wagens hebben andere banden en tijdens de proefrit is het me niet opgevallen!Ian_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:35:
Zeekr 7X Long Range
Steering - Sport
Tyres - 265x45x20 Pilot Sport EV
Ben ik het helemaal mee eens, is niet afhankelijk van uitvoering of instellingen.Rioja1969 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:18:
[...]
Het probleem staat mijns inziens echt los van instellingen. Daarom heeft ook het uitlijnen van de banden niks opgeleverd.
Mijn Zeekr heeft geen issues met zwaar of vaag sturen in het midden, alle instellingen getest en ook getest tot op hoge snelheid
Zeekr 7X Privilege
Tyres: 21" Continental EcoContact 7 at 3,0 bar
Steering: Standard
Acceleration: Standard/Sport
Damping: Standard/Sport
Kijk voor de grap eens naar die video's van Bjorn Nyland die onlangs zijn gedeeld. Als je naar zijn handen kijkt tijdens het rijden dan beweegt het stuur nauwelijks. Dat is bij mij wel heel anders hoor. Het stuur beweegt behoorlijk heen en weer om de auto tussen de lijntjes te houden.cvisser schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:15:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens, is niet afhankelijk van uitvoering of instellingen.
Mijn Zeekr heeft geen issues met zwaar of vaag sturen in het midden, alle instellingen getest en ook getest tot op hoge snelheid![]()
Zeekr 7X Privilege
Ik kan best een lijstje maken met kleinigheidjes maar daar lig ik niet wakker van en zie ik wel of het wel of niet een keer opgelost zal zijn. Vwb het zoekerige rijgedrag wat vooral op de snelweg merkbaar is vind ik dit wel een echt probleem. Dit heeft niet te maken met rijeigenschappen van een SUV oid. Ik heb (ook beroepsmatig) ervaring met veel verschillende voertuigen. Het is gewoon niet goed.
Mijn auto is gisteren uitgelijnd. Vooraf is aangegeven dat anderen die dit issue ervaarden na uitlijnen geen klachten meer gemeld hebben over het rijgedrag. Helaas heeft het uitlijnen het issue bij mij niet verholpen. Mijn woon-werk afstand is 110 km dus het is ook niet dat dit een enkele keer en kortstondig ervaren wordt in mijn geval.
Op internet zijn er meer gevallen. Je zou denken dat Zeekr dan een grondige analyse gedaan heeft en via importeurs de dealers instructies geeft.
Goed om een opsomming te maken wie dit issue ervaren.
User: Vanderwolf
Zeekr 7X Long Range
Uitgelijnd: J
Drive mode: standaard
20” Michelin 3,0 bar
Mijn auto is gisteren uitgelijnd. Vooraf is aangegeven dat anderen die dit issue ervaarden na uitlijnen geen klachten meer gemeld hebben over het rijgedrag. Helaas heeft het uitlijnen het issue bij mij niet verholpen. Mijn woon-werk afstand is 110 km dus het is ook niet dat dit een enkele keer en kortstondig ervaren wordt in mijn geval.
Op internet zijn er meer gevallen. Je zou denken dat Zeekr dan een grondige analyse gedaan heeft en via importeurs de dealers instructies geeft.
Zeekr 7X Long Range
20” Michelin 3,0 bar
Dit is vrij serieus en kan nog gevaarlijk worden ook als je lange vakantieritten maakt en vermoeid raakt door het zonnetje. Hoe ervaar je de ondersteuning van Zeekr of evt. leasemaatschappij over dit probleem? Wordt actief meegedacht voor het zoeken naar een oplossing? Van een nieuwe auto mag je meer verwachten.Rioja1969 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:34:
[...]
Ik weet wat ik zelf ervaar achter het stuur (en met mij veel andere mensen). Het heeft niks te maken met te makkelijk denken, daarvoor heb ik toch al teveel rijervaring. Het betekent vooral dat niet alle auto’s het vreemde stuurgedrag hebben. De auto van Bjorn stuurt blijkbaar prima dus hoeft hij daar dan ook niks over te zeggen.
Na uitlijnen hier geen verbetering.vanderwolf schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:54:
Ik kan best een lijstje maken met kleinigheidjes maar daar lig ik niet wakker van en zie ik wel of het wel of niet een keer opgelost zal zijn. Vwb het zoekerige rijgedrag wat vooral op de snelweg merkbaar is vind ik dit wel een echt probleem. Dit heeft niet te maken met rijeigenschappen van een SUV oid. Ik heb (ook beroepsmatig) ervaring met veel verschillende voertuigen. Het is gewoon niet goed.
Zeekr 7X Long Range
20” Michelin 3,0 bar
Privilege
Eco
Alle stuur modi
Demping op Sport.
Zal een nieuwe melding maken, zodat ze inderdaad niet denken dat het na het uitlijnen opgelost is.
Hee! Ik zie opeens partners waar ik een afspraak kan maken, 3km van mij huis..
:strip_exif()/f/image/MWNDmg7pLKw4b6UrvTHGeeG5.jpg?f=fotoalbum_large)
UPDATE Mechanical issues
Midden console +/- 1 dag werk, alles eruit gehaald, versteld en nu zit het console perfect in het midden.
Airco, 100 gram koelvloeistof erbij gekregen en merkbaar kouder.
Raam +/- 1/2 dag werk, compleet gedemonteerd alles en opnieuw het raam erin gezet. Geluid is nu praktisch weg.
Al met al een goede service en blij met het resultaat!
UPDATE data
Vandaag Head of Service gesproken die aangaf nog geen concreet antwoord. Deze week hoor ik meer, helaas…
Midden console +/- 1 dag werk, alles eruit gehaald, versteld en nu zit het console perfect in het midden.
Raam +/- 1/2 dag werk, compleet gedemonteerd alles en opnieuw het raam erin gezet. Geluid is nu praktisch weg.
UPDATE data
Vandaag Head of Service gesproken die aangaf nog geen concreet antwoord. Deze week hoor ik meer, helaas…
Vandaag vragen gesteld over 480 kW laden (zonder te vermelden dat ik zelf voor een OEM van snelladers werk) maar het niveau is om te huilen 😢. kW en kWh wat door elkaar gehaald wordt en current is blijkbaar niet belangrijk, alleen kW 😂
Had mijn post erbij gepakt maar niemand begreep het, hopelijk pakt iemand van software dit snel op
Had mijn post erbij gepakt maar niemand begreep het, hopelijk pakt iemand van software dit snel op
:strip_exif()/f/image/Zym7NOANzNU7cuweweCWoDQT.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat uitlijnen niet heeft geholpen heb ik een nieuwe service request gedaan via de app. Ik had als beschikbare datum 15 juli in de middag geselecteerd. Omdat ik nog geen bevestiging had ontvangen, noch een telefoontje om een andere datum in te plannen, heb ik vanmorgen eerst Patrick gebeld (service medewerker Huis ter Heide waarvan ik toevallig zijn mobiele nummer heb). Voicemail ingesproken, niks gehoord. Ook heb ik het algemene service nummer gebeld die in de app staat, de dame in kwestie wist niet wat er mis gegaan was en zou zelf ook nog aan Huis ter Heide vragen om contact met mij op te nemen. Wederom erg stil vanuit HtH …. Dus, om nou te zeggen dat ik het gevoel heb dat ik serieus genomen, laat staan geholpen, wordt. Niet echt …St3ve-0 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:18:
[...]
Dit is vrij serieus en kan nog gevaarlijk worden ook als je lange vakantieritten maakt en vermoeid raakt door het zonnetje. Hoe ervaar je de ondersteuning van Zeekr of evt. leasemaatschappij over dit probleem? Wordt actief meegedacht voor het zoeken naar een oplossing? Van een nieuwe auto mag je meer verwachten.
Mijn specs:
Long Range
Al uitgelijnd zonder resultaat: ja
Banden: Michelin all-weather banden, 20” (all-weather achteraf gemonteerd, moet van mijn werkgever)
Stuurmodi: in alle standen moet ik bovenmatig corrigeren en tegen corrigeren vanwege zwaar sturen
Prijs jezelf gelukkig dat jij er geen last van hebt 😀cvisser schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:15:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens, is niet afhankelijk van uitvoering of instellingen.
Mijn Zeekr heeft geen issues met zwaar of vaag sturen in het midden, alle instellingen getest en ook getest tot op hoge snelheid![]()
Zeekr 7X Privilege
Ik heb altijd begrepen dat vierseizoensbanden worden afgeraden bij zeer zware auto’s. Meerdere dealers over gesproken en die raden het echt af bij dit gewicht.
Misschien is het marketing, maar benieuwd naar hoe anderen dit ervaren of horen.
Misschien is het marketing, maar benieuwd naar hoe anderen dit ervaren of horen.
Dat valt denk ik wel mee hoor. All-season banden zijn zeker geen optimale banden voor zowel zomer als winter omdat ze minder goed presteren in extreme weersomstandigheden. Er zijn nog zwaardere SUV’s van Duitse makelij die ook op all-season banden rondrijden. Het zijn gelukkig wel Michelin banden, dus geen goedkope meuk 😀WouterH85 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:37:
Ik heb altijd begrepen dat vierseizoensbanden worden afgeraden bij zeer zware auto’s. Meerdere dealers over gesproken en die raden het echt af bij dit gewicht.
Ook de Long Range:Ian_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:35:
Zeekr 7X Long Range
Steering - Sport
Steering - Standard / Sport
Tyres - Michelin Pilot Sport EV (265x45/20)
Ook geen last van het beschreven rijgedrag.
Ik twijfel om ook een service aanvraag te doen voor mijn airco. Vind het echt niet koud genoeg worden als ik het vergelijk met mijn oude Volvo P8, en Mini Countryman die ik hier beide nog heb. Zou minimaal vergelijkbaar moeten zijn, wie weet bij mij ook te weinig vloeistof erin. Enig nadeel is dat ik gewoon 45 minuten hiervoor moet gaan rijden, misschien toch maar ritje voor maken in Augustus. Uitlijnen heb ik naar mijn idee niet echt last van, wil wel vragen voor een uitlijning omdat dit volgens mij bij iedereen niet in orde is en of niet gedaan is. Lijkt me wel standaard te horen zodat dit 100% in orde is.Ian_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:49:
UPDATE Mechanical issues
UPDATE data
[ Voor 4% gewijzigd door mvrooij op 15-07-2025 20:30 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Wat was er met je raam mis? (kon het zo 1,2,3 niet terugvindenIan_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:49:
UPDATE Mechanical issues
UPDATE data
Ik zou echt zweren dat toen dit probleem voor het eerst de kop opstak, alle mensen die het ervaarden een LR hadden. En die worden juist op de Michelins geleverd. Hopelijk kan er (zoals nu al een wordt geïnventariseerd) een overzichtje worden gemaakt van de mensen met de auto wie wel/niet wegligging problemen hebben en welke auto/banden.4v4t4r schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:27:
Dus de mensen met issues allemaal op ecocontact?
Ook hier reporting in over stuurproblemen (en andere dingen) voor anderen vooral:
Ook de Long Range
Steering - Sport
Acceleration - Comfort / Sport
Ook geen last van het beschreven rijgedrag. Heb wel meldingen dat de auto naar links en rechts trekt, maar ik heb er merkbaar geen last van. Auto wordt maandag wel opnieuw uitgelijnd en er wordt gekeken naar de airco die minder presteert dan het zou moeten denk ik. De auto stand helpt wel, maar nog steeds denk ik dat het te weinig koudemiddel heeft.
Inmiddels wel zelf het niet kunnen connecten draadloos met Apple Carplay opgelost gelukkig.
Ook de Long Range
Steering - Sport
Acceleration - Comfort / Sport
Ook geen last van het beschreven rijgedrag. Heb wel meldingen dat de auto naar links en rechts trekt, maar ik heb er merkbaar geen last van. Auto wordt maandag wel opnieuw uitgelijnd en er wordt gekeken naar de airco die minder presteert dan het zou moeten denk ik. De auto stand helpt wel, maar nog steeds denk ik dat het te weinig koudemiddel heeft.
Inmiddels wel zelf het niet kunnen connecten draadloos met Apple Carplay opgelost gelukkig.
Had de video net gezien. Wel raar want zoals Bjorn zei werkte het tijdens eerdere videos wel prima. Iemand in de comments zei ook dat zij een nieuwere versie hadden waarbij wel kan worden gekozen voor vooruit/achteruit inparkeren.olafmol schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:03:
Jerker heeft nog wat huiswerk te doen
[Video: Zeekr 7X autoparking test]
Gelukkig is auto parking wel het laatste waar ik een auto op uitzoek
Ik heb Grok gevraagd waar het zoekerig stuurgedrag vandaan kan komen.
Als een nieuwe snelle auto bij het accelereren naar links en vervolgens naar rechts trekt, oftewel een “zoekerig” stuurgedrag vertoont, kan dit verschillende oorzaken hebben. Hier zijn de meest waarschijnlijke redenen:
1. Differentieel of aandrijflijn: Bij snelle auto’s, vooral met achterwielaandrijving of vierwielaandrijving, kan een ongelijke krachtverdeling van het differentieel of de aandrijfassen zorgen voor een zwabberend gevoel. Een sperdifferentieel dat niet goed is afgesteld of slijtage in de aandrijflijn kan dit gedrag veroorzaken.
2. Uitlijning (alignment): Een verkeerde wieluitlijning (bijv. camber, caster of toe-in/toe-out) kan ervoor zorgen dat de auto naar één kant trekt of instabiel aanvoelt bij acceleratie. Dit is een veelvoorkomende oorzaak bij nieuwe auto’s als de afstelling niet goed is gecontroleerd na productie of transport.
3. Banden: Ongelijke bandenspanning, ongelijkmatige slijtage of banden met verschillende gripniveaus (bijv. door verschillende merken of profielen) kunnen leiden tot instabiel stuurgedrag. Ook nieuwe banden kunnen soms een dunne waslaag hebben die tijdelijk minder grip biedt.
4. Ophanging: Problemen met de ophanging, zoals een niet goed functionerende schokdemper, verkeerde veerafstelling of speling in draagarmen, kunnen ervoor zorgen dat de auto onstabiel aanvoelt, vooral bij snelle acceleratie.
5. Torque steer: Bij krachtige auto’s met voorwielaandrijving kan torque steer optreden, waarbij de aandrijfkrachten ongelijk over de voorwielen worden verdeeld, wat leidt tot trekken naar links of rechts. Dit is minder waarschijnlijk bij een nieuwe auto, maar kan voorkomen als de aandrijfassen niet perfect zijn afgesteld.
6. Wegomstandigheden: Een ongelijk wegdek of sporen in het asfalt kunnen het gevoel van “zoeken” versterken, vooral bij hoge snelheden of krachtige acceleratie.
7. Elektronische systemen: Moderne snelle auto’s hebben vaak elektronische stabiliteitssystemen (zoals ESP of torque vectoring). Als deze systemen niet goed zijn gekalibreerd of storingen vertonen, kunnen ze ongewenst ingrijpen en het stuurgedrag beïnvloeden.
Aanbevelingen:
• Controleer de bandenspanning en conditie van de banden.
• Laat de wieluitlijning controleren en corrigeren door een specialist.
• Als het probleem aanhoudt, laat de dealer de aandrijflijn en ophanging inspecteren, inclusief het differentieel en elektronische systemen.
• Test de auto op een ander wegdek om te zien of het gedrag consistent is.
Als het een nieuwe auto is, zou ik contact opnemen met de dealer, omdat dit gedrag onder garantie moet worden opgelost. Het kan een afstellingsfout zijn die relatief eenvoudig te verhelpen is.
Als een nieuwe snelle auto bij het accelereren naar links en vervolgens naar rechts trekt, oftewel een “zoekerig” stuurgedrag vertoont, kan dit verschillende oorzaken hebben. Hier zijn de meest waarschijnlijke redenen:
1. Differentieel of aandrijflijn: Bij snelle auto’s, vooral met achterwielaandrijving of vierwielaandrijving, kan een ongelijke krachtverdeling van het differentieel of de aandrijfassen zorgen voor een zwabberend gevoel. Een sperdifferentieel dat niet goed is afgesteld of slijtage in de aandrijflijn kan dit gedrag veroorzaken.
2. Uitlijning (alignment): Een verkeerde wieluitlijning (bijv. camber, caster of toe-in/toe-out) kan ervoor zorgen dat de auto naar één kant trekt of instabiel aanvoelt bij acceleratie. Dit is een veelvoorkomende oorzaak bij nieuwe auto’s als de afstelling niet goed is gecontroleerd na productie of transport.
3. Banden: Ongelijke bandenspanning, ongelijkmatige slijtage of banden met verschillende gripniveaus (bijv. door verschillende merken of profielen) kunnen leiden tot instabiel stuurgedrag. Ook nieuwe banden kunnen soms een dunne waslaag hebben die tijdelijk minder grip biedt.
4. Ophanging: Problemen met de ophanging, zoals een niet goed functionerende schokdemper, verkeerde veerafstelling of speling in draagarmen, kunnen ervoor zorgen dat de auto onstabiel aanvoelt, vooral bij snelle acceleratie.
5. Torque steer: Bij krachtige auto’s met voorwielaandrijving kan torque steer optreden, waarbij de aandrijfkrachten ongelijk over de voorwielen worden verdeeld, wat leidt tot trekken naar links of rechts. Dit is minder waarschijnlijk bij een nieuwe auto, maar kan voorkomen als de aandrijfassen niet perfect zijn afgesteld.
6. Wegomstandigheden: Een ongelijk wegdek of sporen in het asfalt kunnen het gevoel van “zoeken” versterken, vooral bij hoge snelheden of krachtige acceleratie.
7. Elektronische systemen: Moderne snelle auto’s hebben vaak elektronische stabiliteitssystemen (zoals ESP of torque vectoring). Als deze systemen niet goed zijn gekalibreerd of storingen vertonen, kunnen ze ongewenst ingrijpen en het stuurgedrag beïnvloeden.
Aanbevelingen:
• Controleer de bandenspanning en conditie van de banden.
• Laat de wieluitlijning controleren en corrigeren door een specialist.
• Als het probleem aanhoudt, laat de dealer de aandrijflijn en ophanging inspecteren, inclusief het differentieel en elektronische systemen.
• Test de auto op een ander wegdek om te zien of het gedrag consistent is.
Als het een nieuwe auto is, zou ik contact opnemen met de dealer, omdat dit gedrag onder garantie moet worden opgelost. Het kan een afstellingsfout zijn die relatief eenvoudig te verhelpen is.
2 dingen die mij de afgelopen week zijn opgevallen:
Wanneer je een zak potgrond van 40 kilo op de achterbank hebt liggen en je loopt weg van de auto, oftewel hij gaat op slot, dan begint meteen het alarm te loeien omdat hij denkt dat je een kind in de auto hebt achtergelaten.
Daarnaast is het mij opgevallen gister en vanavond dat wanneer ik thuis kom van het uitlaten van de hond en de poort openzwaai dat ineens het licht van de auto gaat branden. Dit gaat vanzelf weer uit ook overigens. Ik heb de sentry mode niet aanstaan en heb ook geen video’s op de USB stick staan. Iemand een idee wat dit is/hoe het kan/of het een instelling is? Wellicht omdat er een stalen voorwerp de auto nadert terwijl deze geparkeerd staat dat de auto een signaal wil geven aan een andere weggebruiker??
Wanneer je een zak potgrond van 40 kilo op de achterbank hebt liggen en je loopt weg van de auto, oftewel hij gaat op slot, dan begint meteen het alarm te loeien omdat hij denkt dat je een kind in de auto hebt achtergelaten.
Daarnaast is het mij opgevallen gister en vanavond dat wanneer ik thuis kom van het uitlaten van de hond en de poort openzwaai dat ineens het licht van de auto gaat branden. Dit gaat vanzelf weer uit ook overigens. Ik heb de sentry mode niet aanstaan en heb ook geen video’s op de USB stick staan. Iemand een idee wat dit is/hoe het kan/of het een instelling is? Wellicht omdat er een stalen voorwerp de auto nadert terwijl deze geparkeerd staat dat de auto een signaal wil geven aan een andere weggebruiker??
Die hoor je ook in de kofferbak te leggen ipv op de leren stoelen, jij barbaar!O-B-One schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:31:
Net even mijn banden opgepompt naar 3,1 Bar en vervolgens klein rondje snelweg waar ik even gas kon geven tot 180 km per uur. Met full throttle planken blijft de auto goed recht en zoekt hij echt niet van links naar rechts of andersom. Ben wel benieuwd of na het oppompen nu de meldingen dat de auto naar links of rechts trekt weg zijn.
In Nederland?kingknoest schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:40:
Net even mijn banden opgepompt naar 3,1 Bar en vervolgens klein rondje snelweg waar ik even gas kon geven tot 180 km per uur. Met full throttle planken blijft de auto goed recht en zoekt hij echt niet van links naar rechts of andersom. Ben wel benieuwd of na het oppompen nu de meldingen dat de auto naar links of rechts trekt weg zijn.
Waarschijnlijk heb je dan ook de digitale sleutel ingesteld op je telefoon? De auto ziet je telefoon dan in de buurt en wilt je welkom heten :-)O-B-One schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:31:
2 dingen die mij de afgelopen week zijn opgevallen:
Wanneer je een zak potgrond van 40 kilo op de achterbank hebt liggen en je loopt weg van de auto, oftewel hij gaat op slot, dan begint meteen het alarm te loeien omdat hij denkt dat je een kind in de auto hebt achtergelaten.![]()
Voor mijn gevoel kwam er wind naar binnen, bestuurdersstoel raam en dan links bovenin. Het is in ieder geval weg nu.spacecrap schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:55:
[...]
Wat was er met je raam mis? (kon het zo 1,2,3 niet terugvinden).
In de kofferbak lagen al 4 zakken bemeste tuinaarde en ik wilde die “dubbele bodemplaat” niet teveel belastenBlazings schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:40:
[...]
Die hoor je ook in de kofferbak te leggen ipv op de leren stoelen, jij barbaar!
Bovendien lag de potgrond op de honden hangmat die tussen de achterbank leuning en voorstoel zit. Dus het nappa leer was beschermd
Nope geen digitale sleutel op mijn telefoon. Dat gezegd hebbende; ik word graag welkom geheten, ook door de autoFreedive schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:50:
[...]
Waarschijnlijk heb je dan ook de digitale sleutel ingesteld op je telefoon? De auto ziet je telefoon dan in de buurt en wilt je welkom heten :-)
Dat is geinig dan! Je had de sleutel ook niet in je zak neem ik dan aan? :-)O-B-One schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:16:
[...]
Nope geen digitale sleutel op mijn telefoon. Dat gezegd hebbende; ik word graag welkom geheten, ook door de auto
Inderdaad de sleutel niet bij mij, daarom was het extra vreemd in mijn beleving dat de lampen aansprongen.Freedive schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:29:
[...]
Dat is geinig dan! Je had de sleutel ook niet in je zak neem ik dan aan? :-)
Het issue op de snelweg is mijn inziens een ander issue.kingknoest schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:40:
Hetgeen dat jij rapporteert herken ik wel, als je niet volledig rechtdoor gaat tijdens het volgas rijden. Begreep van een tesla plaid eigenaar dat dit normaal is met zulk vermogen.
Het is overigens een stuk minder (niet) merkbaar als je esp uit of in sport zet.
Waar mijn issue over gaat erom dat het oncomfortabel zwaar is kleine correcties te maken op een constante snelheid
7. Elektronische systemen: Moderne snelle auto’s hebben vaak elektronische stabiliteitssystemen (zoals ESP of torque vectoring). Als deze systemen niet goed zijn gekalibreerd of storingen vertonen, kunnen ze ongewenst ingrijpen en het stuurgedrag beïnvloeden.Ruben_sim schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:09:
[...]
Het issue op de snelweg is mijn inziens een ander issue.
Hetgeen dat jij rapporteert herken ik wel, als je niet volledig rechtdoor gaat tijdens het volgas rijden. Begreep van een tesla plaid eigenaar dat dit normaal is met zulk vermogen.
Het is overigens een stuk minder (niet) merkbaar als je esp uit of in sport zet.
Waar mijn issue over gaat erom dat het oncomfortabel zwaar is kleine correcties te maken op een constante snelheid
Vraagje, ik zie hier af en toe screenshot van laadcurves etc. langskomen die uit de app lijken te komen.
Waar halen jullie die vandaan? (heb zelf een Iphone)
Waar halen jullie die vandaan? (heb zelf een Iphone)