Denk vanuit de laadpalen!spacecrap schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:39:
Vraagje, ik zie hier af en toe screenshot van laadcurves etc. langskomen die uit de app lijken te komen.
Waar halen jullie die vandaan? (heb zelf een Iphone)
Vaak kan je het opvragen. Ik weet bijvoorbeeld dat je bij Fastned je laadcurve kan opvragen via de app 😀spacecrap schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:39:
Vraagje, ik zie hier af en toe screenshot van laadcurves etc. langskomen die uit de app lijken te komen.
Een vraag voor wie zijn Zeekr 7x al heeft, of de afspraak al heeft staan.
Hoe ver van te voren bellen ze je om een afspraak te maken? ☺️
Mijne staat, volgens de LM, voor aflevering gepland in de eerste week van Augustus. Ben benieuwd hoe dit bij jullie is gegaan.
Mijne staat, volgens de LM, voor aflevering gepland in de eerste week van Augustus. Ben benieuwd hoe dit bij jullie is gegaan.
Laadcurve kan je niet zien, maar bij Power Control wel het huidige vermogen.spacecrap schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:39:
Week van tevoren bij mijmitchelljb schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:17:
Heel positief, behalve het geluidssysteem. Die krijgt een 4 uit de 10. Zelfs na spelen met de equalizer...
Ik heb alleen proefritten gereden, maar kan mij niet herinneren dat het zoveel minder was. Hij noemt vooral de bass die zou ontbreken.
|- Rotterdam -|
De bas ontbreekt soms heel erg, en soms is hij juist extreem aanwezig Ik krijg het met de bas gewoon niet goed, geluid is wel al beter maar lijkt gewoon echt iets te missen. Het klopt niet heb ik het idee. Hopelijk gaan hier ooit updates voor komen.npolm schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:26:
[...]
Heel positief, behalve het geluidssysteem. Die krijgt een 4 uit de 10. Zelfs na spelen met de equalizer...
Ik heb alleen proefritten gereden, maar kan mij niet herinneren dat het zoveel minder was. Hij noemt vooral de bass die zou ontbreken.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Lijkt dan idd op een softwarematig probleem. Plaatsen of upvoten in de Builders-app dan maar.
|- Rotterdam -|
Zelfs een maand van tevoren, wow…Ian_ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:51:
01-02-2025 besteld
07-04-2025 gebeld
07-05-2025 opgehaald
Zelf aangeschaft of via LM?
Lease Maatschappij, maar zelf het contact met Zeekr behouden. Ik zat bij de eerste 10 mensen volgens mij waar de auto in NLD was afgeleverd.mitchelljb schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:38:
[...]
Zelfs een maand van tevoren, wow…
Zelf aangeschaft of via LM?
Ik mag hem vrijdag ophalen en ik werd idd ongeveer een week van te voren gebeld. Ik had zelf wel de verkoper gevraagd of hij al wat wist en van hem hoorde ik het dus eind juni. Dus je kan het altijd vragen.mitchelljb schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:17:
Zelf gemaild, en via lease maatschappij met Zeekr al datum en tijd afgesproken. Met name omdat ik op dezelfde dag Tesla wil inleveren en Zeekr wil ophalen.
Dit was ook in mijn geval zo, Tesla bij Zeekr geparkeerd, formulier ingevuld, Tesla ‘sleutel’ aan Zeekr gegeven en naar huis met een nieuwe auto.Rickyuu schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:49:
Zelf gemaild, en via lease maatschappij met Zeekr al datum en tijd afgesproken. Met name omdat ik op dezelfde dag Tesla wil inleveren en Zeekr wil ophalen.
Met 100gram koelvloeistof merk ik duidelijk verschil in de airconditioning.
De lucht met 19 en 20 graden AUTO is nu aangenaam koud ipv lauw zou ik maar zeggen.
De lucht met 19 en 20 graden AUTO is nu aangenaam koud ipv lauw zou ik maar zeggen.
Heeft iemand al last van Ghost breaking gehad zoals Bjorn Nyland meldt in zijn laatste video 'Rij-impressies en samenvatting van de Zeekr 7X-prestaties' ? En heeft u dit ook gemeld in de builders app waar alle bugs en enhancements zijn terug te vinden?
Was niet echt ghost breaking vond ik, hij reageerde op een vrachtwagen volgens mij.WizzyBrown schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:48:
Heeft iemand al last van Ghost breaking gehad zoals Bjorn Nyland meldt in zijn laatste video 'Rij-impressies en samenvatting van de Zeekr 7X-prestaties' ? En heeft u dit ook gemeld in de builders app waar alle bugs en enhancements zijn terug te vinden?
Ik merk dat hij wel vrij snel ingrijpt als iemand beetje naar links komt ja. Maar echt harde remactie nog niet gehad.
Fijn dat dit heeft gewerkt! Te weinig vloeistof in het airco systeem kan zelfs schadelijk zijn voor de compressor. Wel vervelend voor de mensen die de auto in de winter geleverd krijgen.. weten pas een half jaar later of de airco goed is gevuldIan_ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:36:
Ghost breaking niet perse, maar vaak wel dat ik op de linker baan opeens vertraag omdat de auto vindt dat die op mijn deel komt.WizzyBrown schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:48:
Oké bedankt voor het testen. Ik ga ook maar eens melding maken want lucht is echt niet koud genoeg.Ian_ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:36:
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Vraagje... Je hebt de auto nog niet, maar ik zie wel dat je heel actief bent met het aandragen van onderwerpen die verbeterd kunnen worden. Is het zo dat je hoopt dat anderen jouw zorgen gaan doorgeven op YouTube en in de Builders App? Zo ja, dan kun je misschien iemand een DM sturen en vragen of hij dat voor jou wil oppakken. Dan is de kans groter dat het volgens jouw verwachtingen wordt opgepakt, en dat er een software-update komt vlak vóór jouw levering zodat je straks (bijna) de perfecte auto rijdt.WizzyBrown schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:48:
[ Voor 12% gewijzigd door bullseye1977 op 16-07-2025 20:16 ]
To be honest, het warmte werende folie was voor mij echt een verademing in de auto. De brandende zon, verdween als sneeuw voor de zon.mvrooij schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:53:
[...]
Oké bedankt voor het testen. Ik ga ook maar eens melding maken want lucht is echt niet koud genoeg.
28ste wordt het gehele panoramadak gedaan, kan die ook een keer open met het mooie weer.
Nog geen ghost breaking gehad. Wel 2 andere problemen die bijna tot ongelukken hebben geleid:WizzyBrown schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:48:
- Bij afremmen door LCC achter andere auto gaat Zeekr ineens op het gas. Op LCC rijdend remt voorganger onverwacht af tot stilstand. Zeekr remt eerst mee af (ACC/LCC), maar geeft dan opeens gas terwijl voorganger blijft remmen. Zelf hard geremd en net niet op voorganger gebotst. Net niet vol geremd omdat ik de achterligger niet achterin mij wilde hebben. Gelukkig geen collision prevention breaking gehad anders had achterligger in mij gezeten (heb ik meegemaakt met de Tesla).
- De rijstrookassistent (Lane Keep Assist) grijpt onverwacht in op wegen zonder middellijn. Terwijl een tegenligger aankwam ga je wat naar rechts op de baan om elkaar te passeren. Maar dan kom je tegen/over de zijlijn en grijpt de rijstrookassistent in en stuurde de auto ineens naar het midden op ramkoers op je tegenligger. 2x gebeurd. Sindsdien shortcut erbij om deze uit te zetten en wordt nu standaard uitgezet (nu dus steeds 4 dingen uitzetten). Björn Nyland had ook deze ervaring en zette hem ook daarna uit.
Ik kwam vandaag langs Zeist onderweg naar huis, dus ben even gestopt om nog even wat te vragen. Ze geven aan te onderkennen dat ze een communicatie probleem hebben (vooral gewoon niet genoeg tijd om aan alle vraag te voldoen), maar daar hier ook hard aan gewerkt wordt om dit te verbeteren.
Voor mensen die dit ervaren natuurlijk heel vervelend, maar ook niet geheel onverwachts als nieuw merk dat in vrij korte tijd meerdere modellen die veel interesse genereren op de markt hebben gezet en nog volop in de ontwikkeling zitten.
Ze hebben mij nu ook heel netjes geholpen omdat ik een iets afwijkende configuratie heb en er even wat onduidelijkheid was of dit een probleem zou zijn met aflevering dit jaar.
Voor mensen die dit ervaren natuurlijk heel vervelend, maar ook niet geheel onverwachts als nieuw merk dat in vrij korte tijd meerdere modellen die veel interesse genereren op de markt hebben gezet en nog volop in de ontwikkeling zitten.
Ze hebben mij nu ook heel netjes geholpen omdat ik een iets afwijkende configuratie heb en er even wat onduidelijkheid was of dit een probleem zou zijn met aflevering dit jaar.
Dat naar het midden sturen bij geen middellijn herken ik inderdaad, maar dat was ik gewend van mijn Volvo, maar wel veeel minder vaak dan bij de 7X .cvisser schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:42:
[...]
Nog geen ghost breaking gehad. Wel 2 andere problemen die bijna tot ongelukken hebben geleid:
- Bij afremmen door LCC achter andere auto gaat Zeekr ineens op het gas. Op LCC rijdend remt voorganger onverwacht af tot stilstand. Zeekr remt eerst mee af (ACC/LCC), maar geeft dan opeens gas terwijl voorganger blijft remmen. Zelf hard geremd en net niet op voorganger gebotst. Net niet vol geremd omdat ik de achterligger niet achterin mij wilde hebben. Gelukkig geen collision prevention breaking gehad anders had achterligger in mij gezeten (heb ik meegemaakt met de Tesla).
- De rijstrookassistent (Lane Keep Assist) grijpt onverwacht in op wegen zonder middellijn. Terwijl een tegenligger aankwam ga je wat naar rechts op de baan om elkaar te passeren. Maar dan kom je tegen/over de zijlijn en grijpt de rijstrookassistent in en stuurde de auto ineens naar het midden op ramkoers op je tegenligger. 2x gebeurd. Sindsdien shortcut erbij om deze uit te zetten en wordt nu standaard uitgezet (nu dus steeds 4 dingen uitzetten). Björn Nyland had ook deze ervaring en zette hem ook daarna uit.
[Afbeelding]
Ik maak wel even in de builders app weer iets aan….hopelijk doen ze er iets mee maar kan het me amper voorstellen 🙃
Zelf heb ik een Pixel 9 die ook ondersteund zou zijn, maar ik zie nog niet waar ik door in de app kan instellen. Voeg je een nieuwe sleutel toe, of moet ik een update van de app afwachten (ik zit nu op 2.8.8)?bullseye1977 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:09:
De digitale sleutel via Bluetooth werkt sinds deze middag ook met mijn S25
Wie heeft ook dit probleem: als je de keyfob gebruikt (automatisch van en op slot) en thuis komt en naar binnen gaat dan gaat de auto niet op slot. Kan dat zijn omdat de Digital Key binnen verbonden blijft met de Zeekr? Of een andere oorzaak?
De keyfob wordt thuis meestal direct in een RFID antidiefstalbox, maar maakt niet uit of hij erin gestopt wordt of niet. De auto staat aan de andere kant van de muur en verticale raam bij de carport.
Maak het ook regelmatig mee dat hij niet op slot gaat als auto ergens anders in Nederland geparkeerd wordt.
De keyfob wordt thuis meestal direct in een RFID antidiefstalbox, maar maakt niet uit of hij erin gestopt wordt of niet. De auto staat aan de andere kant van de muur en verticale raam bij de carport.
Maak het ook regelmatig mee dat hij niet op slot gaat als auto ergens anders in Nederland geparkeerd wordt.
Ja heb ik ook. Maar niet alleen thuis, soms gaat hij gewoon niet dicht als ik wegloop.cvisser schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:08:
Wie heeft ook dit probleem: als je de keyfob gebruikt (automatisch van en op slot) en thuis komt en naar binnen gaat dan gaat de auto niet op slot. Kan dat zijn omdat de Digital Key binnen verbonden blijft met de Zeekr? Of een andere oorzaak?
Ook gaat hij niet altijd open als ik aankom lopen...
Rondom de ACC en LCC is er nog wel veel mogelijk qua fine-tuning. De P2 had in het begin bijvoorbeeld ook dat wanneer je de ACC uitzetten hij eigenlijk bovenop de rem trapte (volle regeneratie), dat hebben ze ook in latere updates gefixed en nu loopt dat heel soepel.
We moeten ook niet vergeten dat het pas een paar maanden is dat de 7X daadwerkelijk in Europe rond rijdt. En ik denk dat het software matig een complete rebuild is geweest ten opzichte van de 7X in China aangezien in China de Lidar gebruikt wordt bij alle rijhulpsystemen en in Europa niet.
Ik kan me dus goed voorstellen dat de ACC en LCC in China compleet anders functioneren (software technisch) en je die ervaringen die niet 1-op-1 kunt toepassen in Europa.
We moeten ook niet vergeten dat het pas een paar maanden is dat de 7X daadwerkelijk in Europe rond rijdt. En ik denk dat het software matig een complete rebuild is geweest ten opzichte van de 7X in China aangezien in China de Lidar gebruikt wordt bij alle rijhulpsystemen en in Europa niet.
Ik kan me dus goed voorstellen dat de ACC en LCC in China compleet anders functioneren (software technisch) en je die ervaringen die niet 1-op-1 kunt toepassen in Europa.
In de app kan je niets instellen of aanzetten. Ineens zie ik rechtsboven het bluetooth icoontje op de homescreen van de app. En omdat de telefoon al connectie heeft met de auto voor het bellen etc werd die ineens actief en kan ik kiezen een digitale sleutel aan te maken. Dit was gewoon een pop-up in de app. Dus niet via het menu maak kaartsleutel etc.mailis schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:15:
[...]
Zelf heb ik een Pixel 9 die ook ondersteund zou zijn, maar ik zie nog niet waar ik door in de app kan instellen. Voeg je een nieuwe sleutel toe, of moet ik een update van de app afwachten (ik zit nu op 2.8.8)?
Ja ook meegemaakt op binnen wegen zoals hier afgebeeld is het lastig om even rechts te rijden met een tegenligger dan moet je er een flinke ruk aangeven om dit te overrulen.cvisser schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:42:
[...]
Nog geen ghost breaking gehad. Wel 2 andere problemen die bijna tot ongelukken hebben geleid:
[Afbeelding]
Ja heb ik hier ook.. Hij gaat wel altijd op slot maar niet automatisch open omdat de afstand die ik afleg vanuit binnen in de gang tot aan de auto tekort is om te registreren als "terugkomen" bij de auto.cvisser schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:08:
Iemand een idee wat die blauwe p is ?
:strip_exif()/f/image/tYlU2gFtg3W4FPiZjnbqEcT9.jpg?f=fotoalbum_large)
ChatGPT;
" Betekenis van de blauwe "P" in een vakje (ZEEKR):
"Automatisch parkeersysteem (Auto Park) is beschikbaar of ingeschakeld."
Dit icoon geeft aan dat het automatische parkeersysteem actief is of klaar is om geactiveerd te worden.
ZEEKR biedt automatisch parallel en haaks inparkeren aan met beperkte tussenkomst van de bestuurder.
Het systeem detecteert vrije parkeerplekken zodra je langzaam rijdt langs auto's of vakken, en toont dan extra prompts op het infotainmentscherm om de parkeeractie te starten."
Kreeg geen melding in het centrale scherm verder ervan. (gelukkig maar)
:strip_exif()/f/image/tYlU2gFtg3W4FPiZjnbqEcT9.jpg?f=fotoalbum_large)
ChatGPT;
" Betekenis van de blauwe "P" in een vakje (ZEEKR):
"Automatisch parkeersysteem (Auto Park) is beschikbaar of ingeschakeld."
Dit icoon geeft aan dat het automatische parkeersysteem actief is of klaar is om geactiveerd te worden.
ZEEKR biedt automatisch parallel en haaks inparkeren aan met beperkte tussenkomst van de bestuurder.
Het systeem detecteert vrije parkeerplekken zodra je langzaam rijdt langs auto's of vakken, en toont dan extra prompts op het infotainmentscherm om de parkeeractie te starten."
Kreeg geen melding in het centrale scherm verder ervan. (gelukkig maar)
[ Voor 42% gewijzigd door Freedive op 17-07-2025 12:54 ]
Nu ken ik ook geen enkel ander land waar de wegmarkering en regels zo random zijn als in Nederland. Die stippellijntjes aan de kanten van de weg zie je nergens anders ter wereld volgens mij. Logisch dat hij dat beschouwt als rijbaan en naar het midden wil. De markeringen op verkeersdrempels (hier in Almere) geeft hij weer als zebrapaden op het dashboard en HUD. De spitsstrook op de A6/A1 kent hij wel als weg maar de navigatie stuurt je er niet overheen. Zelfs als je er op zit blijft hij de blauwe streep op de A1 zetten in plaats van de spitsstrook waar je op dat moment “met je pijltje overheen rijdt”. Ik ben blij met alle HULPsystemen maar je moet nog wel gewoon zelf auto rijdencvisser schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:42:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb op de site gezocht maar kon het niet vinden. Heeft iemand van jullie toevallig een zonnescherm gevonden dat precies past op de voorruit? Alvast bedankt!
Stond je hier toevallig in de file? Misschien gaf de auto jou een suggestie dat er links een parkeervak beschikbaar was hahahahaFreedive schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:29:
Iemand een idee wat die blauwe p is ?
[Afbeelding]

Wegwerkzaamheden dus stond stil ja, maar er was niet een parkeervak ofzo, en ook niet eerder gezien als ik op een parkeerplaats rijd.O-B-One schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Stond je hier toevallig in de file? Misschien gaf de auto jou een suggestie dat er links een parkeervak beschikbaar was hahahaha
Ik woon in Oostzaan en daar hebben ze dit bijvoorbeeld bedacht, succesO-B-One schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:29:
[...]
Nu ken ik ook geen enkel ander land waar de wegmarkering en regels zo random zijn als in Nederland.
Hahaha wie verzint dit.. Hoop niet dat er niemand na een avondje cafe hierover naar huis toe moet fietsenmailis schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:24:
[...]
Ik woon in Oostzaan en daar hebben ze dit bijvoorbeeld bedacht, succes![]()
[YouTube: Fietsbelijning Oostzaan]
Denk dat de strepentrekker dit al gedaan had na een avondje cafébullseye1977 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:45:
[...]
Hahaha wie verzint dit.. Hoop niet dat er niemand na een avondje cafe hierover naar huis toe moet fietsen
Dat was ook mijn grote vraag voordat de eerste auto geleverd werd. Een auto die normaal op LIDAR werkt moet nu ineens puur camera based zijn weg vinden. Als je ziet hoe lang Tesla al bezig is om dat te realiseren, had de implementatie bij de 7X véél slechter kunnen zijn.Elayais schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:02:
En ik denk dat het software matig een complete rebuild is geweest ten opzichte van de 7X in China aangezien in China de Lidar gebruikt wordt bij alle rijhulpsystemen en in Europa niet.
Duidelijk vakwerk van Picobello BVmailis schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:24:
[...]
Ik woon in Oostzaan en daar hebben ze dit bijvoorbeeld bedacht, succes![]()
[YouTube: Fietsbelijning Oostzaan]
[ Voor 3% gewijzigd door Blazings op 17-07-2025 18:24 ]
Heb je dit nog kunnen oplossen of een methode kunnen vinden?Freedive schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:03:
Vandaag aan de gang geweest met fietsendrager.
Eerste keer ging opzich goed.
Trekhaak uit
Aansluiten
Even zelf lampen controleren en alles ok.
Afkoppelen, trekhaak kon niet inklappen.
10 min laten staan en trekhaak kon weer in.
Uurtje later;
Trekhaak uit
Aanlsuiten
Fietsen er op
Lampen testen, niets werkt.
Stekker controleren, los gehaald, aangesloten , verlichting werkt niet.
Auto herstart (knoppen op stuur ingedrukt houden)
Lampen werken nog niet.
Fietsen er af, fietsendrager er af.
Trekhaak in
Auto 10 min uitgelaten
Trekhaak uit
Fietsendrager aangesloten, geen verlichting.
Ik probeer het over een uur nog een keer en dan ga ik de road assistance maar proberen. Kan ik nu zelf even rustig worden :-)
Ik rij zaterdag naar Tsjechie met auto en fietsendrager....Ik heb geen zin dat opeens de verlichting niet werkt als ik in Oost Duitsland zit...
Ik heb namelijk hetzelfde…
bedankt voor je tip:) Ik weet dus niet wie er last van ghost breaking heeft, daarom de open vraag in de groep omdat ik Bjorn hier iets over riep in zijn video. En door mee te denken probeer ik samen met de groep natuurlijk de Zeekr 7x een beter product te maken dan ie al is. Ik krijg hem pas 1 Oct helaas, en dan ga ik zeker meevoten. En door in het forum direct te vragen om dit te melden in de builders app, lezen anderen ook weer mee. Want, zo vertelde een Zeekr medewerker mij, er worden ook mensen uit hun teams gebeld terwijl de rijder de problemen nog niet in de builder app heeft gemeld. Dus niet iedereen is hier zo bewust mee bezig.bullseye1977 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:15:
[...]
Vraagje... Je hebt de auto nog niet, maar ik zie wel dat je heel actief bent met het aandragen van onderwerpen die verbeterd kunnen worden. Is het zo dat je hoopt dat anderen jouw zorgen gaan doorgeven op YouTube en in de Builders App? Zo ja, dan kun je misschien iemand een DM sturen en vragen of hij dat voor jou wil oppakken. Dan is de kans groter dat het volgens jouw verwachtingen wordt opgepakt, en dat er een software-update komt vlak vóór jouw levering zodat je straks (bijna) de perfecte auto rijdt.
vind ik toch behoorlijk ernstig dit @cvisser , heb je dit ook al gemeld in de app?cvisser schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:42:
[...]
[Afbeelding]
Uiteindelijk als het niet werkt de auto 10 min laten staan en dan werkt het soms weer.Frank_P schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:26:
[...]
Heb je dit nog kunnen oplossen of een methode kunnen vinden?
Ik heb namelijk hetzelfde…
Ik had voor gisteren een service afspraak ingepland maar geen bevestiging vanuit Zeekr gekregen noch een mail of telefoontje. Ik krijg ook op mijn twee eerdere mails mbt kleine databundel geen reactie.
Fietsendrager mee op vakantie heb ik opgegeven, ik huur wel fietsen voor de kinderen, het is me de stress niet waard of hij na het opladen nog werkt of niet....
Ik pak het na mijn vakantie wel weer op, maar ben er verre van blij mee
Nog niet, ga ik natuurlijk wel doen.WizzyBrown schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:32:
[...]
vind ik toch behoorlijk ernstig dit @cvisser , heb je dit ook al gemeld in de app?
Heb hetzelfde. Auto staat op de oprit pal voor de deur. Met naar buiten gaan gaat de auto maar 1 op 8 keer automatisch open. Hij gaat bijna altijd wel netjes automatisch dicht bij thuiskomst.bullseye1977 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:07:
[...]
Ja heb ik hier ook.. Hij gaat wel altijd op slot maar niet automatisch open omdat de afstand die ik afleg vanuit binnen in de gang tot aan de auto tekort is om te registreren als "terugkomen" bij de auto.
Zolang er bij benaderen en weglopen van de auto vrij zicht is gaat het automatisch openen en dichtgaan met de keyfob altijd wel goed.
De Zeekr is niet alleen camera based. Hij heeft 11 high-definition cameras, 5 millimeter-wave radars en 12 ultrasonic radars. Europese versie heeft 1 Orin processor, in China met LiDAR heb je 2 Orin processors (ook nodig met LiDAR).Blazings schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:22:
[...]
Dat was ook mijn grote vraag voordat de eerste auto geleverd werd. Een auto die normaal op LIDAR werkt moet nu ineens puur camera based zijn weg vinden. Als je ziet hoe lang Tesla al bezig is om dat te realiseren, had de implementatie bij de 7X véél slechter kunnen zijn.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar alle 5 millimeter-wave radars zitten. Op mijn werk verkopen wij software waarmee ADAS systemen met verschillende camera en radar opstellingen gesimuleerd en geoptimaliseerd wordt. Moet ik nog eens uitzoeken.
Bij Tesla was de achteruitgang merkbaar toen de software geen gebruik meer maakte van de aanwezige radar en ultrasoon sensoren. Veel meer ingrepen en fouten van de Autopilot.
[ Voor 9% gewijzigd door cvisser op 17-07-2025 19:43 ]
Weer wat geleerdcvisser schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:41:
[...]
De Zeekr is niet alleen camera based. Hij heeft 11 high-definition cameras, 5 millimeter-wave radars en 12 ultrasonic radars. Europese versie heeft 1 Orin processor, in China met LiDAR heb je 2 Orin processors (ook nodig met LiDAR).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar alle 5 millimeter-wave radars zitten. Op mijn werk verkopen wij software waarmee ADAS systemen met verschillende camera en radar opstellingen gesimuleerd en geoptimaliseerd wordt. Moet ik nog eens uitzoeken.
Bij Tesla was de achteruitgang merkbaar toen de software geen gebruik meer maakte van de aanwezige radar en ultrasoon sensoren. Veel meer ingrepen en fouten van de Autopilot.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat alle tech in de "zwarte delen" van de auto zit.
Same here! De auto staat geparkeerd op 8m van de voordeur. Zal daar dus mee te maken hebben. Op openbare parkeerplekken werkt het een stuk beter. Toch kijk ik altijd nog wel even over mijn schouder om te checken of de deuren echt automatisch zijn gesloten 😁SoCruelNU schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:36:
[...]
Heb hetzelfde. Auto staat op de oprit pal voor de deur. Met naar buiten gaan gaat de auto maar 1 op 8 keer automatisch open. Hij gaat bijna altijd wel netjes automatisch dicht bij thuiskomst.
Zolang er bij benaderen en weglopen van de auto vrij zicht is gaat het automatisch openen en dichtgaan met de keyfob altijd wel goed.
Vandaag een proefrit gemaakt in de privilege; geweldig.
Airco was idd niet heel koel bij dit exemplaar. Had niet alle tijd om alles te testen. Hulpsystemen op de snelweg zijn oke. Jammer dat de kortste ACC afstand zo gigantisch is dat er zowat twee auto's tussen passen, maar goed dat hebben de meeste auto's tegenwoordig ook. Het geluidssysteem had ik niet afgesteld, standaard was die vrij matig vergeleken met wat ik gewend ben in mijn huidige auto.
Is het mogelijk om normale cruise control te activeren die niet adaptief is? En is het ook mogelijk om een snelheidslimiet in te stellen?
Binnenkort nog wat andere auto's proberen. Mijn gevoel zegt dat de 7X het meeste eruit haalt voor dit bedrag (zakelijk leasen). Kan mij voorstellen dat jullie heel erg veel plezier hebben met de 7X!
Airco was idd niet heel koel bij dit exemplaar. Had niet alle tijd om alles te testen. Hulpsystemen op de snelweg zijn oke. Jammer dat de kortste ACC afstand zo gigantisch is dat er zowat twee auto's tussen passen, maar goed dat hebben de meeste auto's tegenwoordig ook. Het geluidssysteem had ik niet afgesteld, standaard was die vrij matig vergeleken met wat ik gewend ben in mijn huidige auto.
Is het mogelijk om normale cruise control te activeren die niet adaptief is? En is het ook mogelijk om een snelheidslimiet in te stellen?
Binnenkort nog wat andere auto's proberen. Mijn gevoel zegt dat de 7X het meeste eruit haalt voor dit bedrag (zakelijk leasen). Kan mij voorstellen dat jullie heel erg veel plezier hebben met de 7X!
[ Voor 8% gewijzigd door Steady op 17-07-2025 20:59 ]
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Helaas niet, maar je bent zeker niet de enige met deze wens! (vanwege die enorme automatische afstand)Steady schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:58:
Is het mogelijk om normale cruise control te activeren die niet adaptief is?
Ik zie in het filmpje van bjorn dat de camera aangaat bij het aanzetten van de richtingaanwijzer. Hoe stel ik dit in?
Minder dan 30 km/h rijdenRuben_sim schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:05:
Ik zie in het filmpje van bjorn dat de camera aangaat bij het aanzetten van de richtingaanwijzer. Hoe stel ik dit in?
Bij de instellingen van de 360 graden camera. Op het tandwiel drukken en dan kan je volgens mij instellen of je de camera wil activeren bij lage snelheid en richting aangeven) en vervolgens kan je full screen of floating screen kiezen.Ruben_sim schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:05:
Tesla heeft noodgedwongen ultrasoon sensors wegbezuinigd. Na corona was er tekort aan automotive onderdelen waaronder bij Tesla de ultrasoon sensoren en radar. Tesla heeft toen auto’s zonder uitgeleverd om toch omzet te maken en razendsnel van de nood een deugd gemaakt en overgestapt op camera-only. Past wel in hun filosofie, maar experts in de industrie zeggen dat camera only slechter performed dan met radars en ultrasoon. En dat klopt theoretisch en ook in de praktijk werd Tesla Autopilot en Autopark minder betrouwbaar.Blazings schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:02:
[...]
Weer wat geleerdIk dacht dat Tesla alleen de parkeersensoren weg had bezuinigd?
Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat alle tech in de "zwarte delen" van de auto zit.
Hi,
Wie heeft er momenteel een LR met de achteraf remklauw covers? Ik heb wat vragen?
- Zijn dit via geelyevs originele accessoires? Of is hetzelfde als op Ali? https://www.geelyevs.com/...s/caliper-cover-for-zeekr
- wat zijn de kosten incl verzenden en douane?
- hoe gaat de montage in zijn werk? En zit het dan vast of zijn er risico’s dat ze loskomen? (Lijkt me geen fijne situatie)
- wat vinden we in het algemeen om dit op de lr te monteren? Mooie toevoeging of hoort het niet?
Foto’s zijn zeer welkom!
Bedankt,
Wie heeft er momenteel een LR met de achteraf remklauw covers? Ik heb wat vragen?
- Zijn dit via geelyevs originele accessoires? Of is hetzelfde als op Ali? https://www.geelyevs.com/...s/caliper-cover-for-zeekr
- hoe gaat de montage in zijn werk? En zit het dan vast of zijn er risico’s dat ze loskomen? (Lijkt me geen fijne situatie)
- wat vinden we in het algemeen om dit op de lr te monteren? Mooie toevoeging of hoort het niet?
Foto’s zijn zeer welkom!
Bedankt,
Paar pagina's terug in dit topic staat alles wat je vraagt.Mitchigan schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:13:
Hi,
Foto’s zijn zeer welkom!
Bedankt,
/Edit - even opgezocht voor je :Hier : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82882348
[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 18-07-2025 09:33 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Heeft er iemand ervaring met laden bij Tesla V4 Supercharger. In tegenstelling tot de oudere Superchargers, waar je met de 7X maar zo’n 65KwH kunt laden vanwege het 400Volt systeem, zou je bij de V4 superchargers wel met 250 KwH of meer moeten kunnen laden.
Het is geen KwH maar kWh en als je over vermogen praat is het kW!JP62 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:36:
Heeft er iemand ervaring met laden bij Tesla V4 Supercharger. In tegenstelling tot de oudere Superchargers, waar je met de 7X maar zo’n 65KwH kunt laden vanwege het 400Volt systeem, zou je bij de V4 superchargers wel met 250 KwH of meer moeten kunnen laden.
V4 zijn gelimiteerd momenteel tot 350 kW en in de toekomst 500 kW. Je zal waarschijnlijk geen 350 kW halen maar geen ervaring hier.
Ik wil ze ook bestellen maar heb al wel iets besteld daar.Mitchigan schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:13:
Hi,
Foto’s zijn zeer welkom!
Bedankt,
- >€50,- geen verzendkosten, geen douane oid.
- Levertijd kan tot 3 weken zijn.
Alleen de montage heb ik mijn vragen over.
Ik ga de remklauw covers waarschijnlijk ook bestellen voor mijn LR. Vind het wel een mooie toevoeging. Nu nog wachten tot oktober voordat ik de auto heb.
Check dit even, is voor een BYD maar ziet er ongeveer hetzelfde uit hoe dit te installeren.Mitchigan schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:13:
Hi,
Foto’s zijn zeer welkom!
Bedankt,
YouTube: BYD Seal Brake Caliper Cover Installation Step by Step Guide and Test
Ik hoop ook dat ze een cruise control versie kunnen aanbieden die niet adaptief is. Veel auto's waaron mijn Mustang Mach E, kun je gewoon de adaptieve optie uitzetten. Ik hoop dat Zeekr hier ook mee komt. Meld jij dit in de builders app als een enhancement request? Ga ik dit ook doen als ik mijn Zeekr krijg op 1 Okt.Steady schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:58:
Vandaag een proefrit gemaakt in de privilege; geweldig.
Het was maar een proefrit, dus ik ga nog niet de Builders app in duikenWizzyBrown schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:48:
[...]
Ik hoop ook dat ze een cruise control versie kunnen aanbieden die niet adaptief is. Veel auto's waaron mijn Mustang Mach E, kun je gewoon de adaptieve optie uitzetten. Ik hoop dat Zeekr hier ook mee komt. Meld jij dit in de builders app als een enhancement request? Ga ik dit ook doen als ik mijn Zeekr krijg op 1 Okt.
Dus geen cruise control zonder adaptief mogelijk helaas.
Weet iemand of er wel een snelheidslimiet in te stellen is?
Dank, dit maakt het wel duidelijk qua installatie. Ik vind het een toevoeging. Ben alleen niet zo van het achteraf toevoegen van niet originele “looks”. Misschien dat een setje zwarte covers bij de zwarte lr nog wel een solide finishing touch geeft.qube2 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:39:
[...]
Check dit even, is voor een BYD maar ziet er ongeveer hetzelfde uit hoe dit te installeren.
YouTube: BYD Seal Brake Caliper Cover Installation Step by Step Guide and Test
Betekent dit dat de camera's bij normaal verkeer op de weg/snelweg en richtingaanwijzer NIET aangaan? Dus geen camaera zicht als dubbel check op je spiegel? Ik rijd met de Tesla bijna puur op camera zicht ipv spiegel met in en uitvoegen namelijk. Zou dit wel gemis vinden.
Alle laders bij Tesla en ook in het buitenland komen niet verder dan 65 tot 68 Kw en het ligt niet aan de auto Tesla heeft de software niet op orde. Ik heb bijna 10K gereden met de auto heb verschillende laadpalen in Nederland gehad en ook in Noord Frankrijk. Het ligt aan software. In Frankrijk ook andere lader gehad kan tot 400 Kw alleen accu zat nog 30% in maar lade boven de 300 Kw.JP62 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:36:
Bij Tesla laden blijft hij tot 90% laden tussen 65 en 68 Kw.
P. Edelijn schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Alle laders bij Tesla en ook in het buitenland komen niet verder dan 65 tot 68 kW en het ligt niet aan de auto Tesla heeft de software niet op orde. Ik heb bijna 10K gereden met de auto heb verschillende laadpalen in Nederland gehad en ook in Noord Frankrijk. Het ligt aan software. In Frankrijk ook andere lader gehad kan tot 400 kW alleen accu zat nog 30% in maar lade boven de 300 kW
Bij Tesla laden blijft hij tot 90% laden tussen 65 en 68 kW
Momenteel geen optie.Rickyuu schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:14:
[...]
Betekent dit dat de camera's bij normaal verkeer op de weg/snelweg en richtingaanwijzer NIET aangaan? Dus geen camaera zicht als dubbel check op je spiegel? Ik rijd met de Tesla bijna puur op camera zicht ipv spiegel met in en uitvoegen namelijk. Zou dit wel gemis vinden.
[quote]P. Edelijn schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Alle laders bij Tesla en ook in het buitenland komen niet verder dan 65 tot 68 kWh en het ligt niet aan de auto Tesla heeft de software niet op orde. Ik heb bijna 10K gereden met de auto heb verschillende laadpalen in Nederland gehad en ook in Noord Frankrijk. Het ligt aan software. In Frankrijk ook andere lader gehad kan tot 400 kWh alleen accu zat nog 30% in maar lade boven de 300 kWh
Bij Tesla laden blijft hij tot 90% laden tussen 65 en 68 kWh
[...]
Alle laders bij Tesla en ook in het buitenland komen niet verder dan 65 tot 68 kWh en het ligt niet aan de auto Tesla heeft de software niet op orde. Ik heb bijna 10K gereden met de auto heb verschillende laadpalen in Nederland gehad en ook in Noord Frankrijk. Het ligt aan software. In Frankrijk ook andere lader gehad kan tot 400 kWh alleen accu zat nog 30% in maar lade boven de 300 kWh
Begint nu wel slecht te worden 😂P. Edelijn schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:53:
[...]
Alle laders bij Tesla en ook in het buitenland komen niet verder dan 65 tot 68 KwH en het ligt niet aan de auto Tesla heeft de software niet op orde. Ik heb bijna 10K gereden met de auto heb verschillende laadpalen in Nederland gehad en ook in Noord Frankrijk. Het ligt aan software. In Frankrijk ook andere lader gehad kan tot 400 KwH alleen accu zat nog 30% in maar lade boven de 300 KwH.
Bij Tesla laden blijft hij tot 90% laden tussen 65 en 68 KwH.
kWh ipv KwH (dat bestaat niet…)
kW is om vermogen aan te duiden, bijvoorbeeld hoe snel je aan het laden bent…
Toevoeging!
De Zeekr 7X:
Snelladen tot 480 kW
Accupakket netto 94 kWh
[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 18-07-2025 13:32 ]
Nou, mijn Peugeot e3008 (400 volt) laadde begin van de week nog met 142 kW aan een Tesla-lader.P. Edelijn schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:00:
[quote]P. Edelijn schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:53:
[...]Alle laders bij Tesla en ook in het buitenland komen niet verder dan 65 tot 68 kWh en het ligt niet aan de auto Tesla heeft de software niet op orde. Ik heb bijna 10K gereden met de auto heb verschillende laadpalen in Nederland gehad en ook in Noord Frankrijk. Het ligt aan software. In Frankrijk ook andere lader gehad kan tot 400 kWh alleen accu zat nog 30% in maar lade boven de 300 kWh
Met vele voertuigen op het laadplein en mijn voertuig halverwege op het laadplein (dichter bij de generator laadt sneller).
Dus helemaal aan de Tesla-paal zal het niet liggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Mario3 op 18-07-2025 13:53 ]
400V batterij architectuur laadt beter op Tesla <V4 omdat de systemen ontworpen zijn om nominale output power te leveren tussen de 300- tot 500 V.Mario3 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:51:
[...]
Nou, mijn Peugeot e3008 (400 volt) laadde begin van de week nog met 142 kW aan een Tesla-lader.
Met vele voertuigen op het laadplein en mijn voertuig halverwege op het laadplein (dichter bij de generator laadt sneller).
Dus helemaal aan de Tesla-paal zal het niet liggen.
800V voertuigen hebben hierdoor een nadeel om te laden.
Dichterbij een ‘Transformator’ geen generator te laden maakt niks uit. Installateurs dienen kabel berekeningen uit te voeren op basis van afstand in meters, current en voltage.
Kortom, het ligt niet aan de auto, het ligt niet aan de Tesla-laadpaal, maar aan de combinatie van die twee.
Bedoelde of los van de ACC ook een optie is om een snelheidsbegrenzer in te stellen. Als in ik wil niet harder dan 50km/h, dus daar wordt de snel op begrensd. Dit kan ik online zo niet vinden.Steady schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:13:
[...]
Het was maar een proefrit, dus ik ga nog niet de Builders app in duiken
Dus geen cruise control zonder adaptief mogelijk helaas.
Weet iemand of er wel een snelheidslimiet in te stellen is?
Vandaag ook de offerte ontvangen. Ziet er heel goed uit!
Heb ik in ieder geval nog niet gevonden.Steady schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:33:
[...]
Bedoelde of los van de ACC ook een optie is om een snelheidsbegrenzer in te stellen. Als in ik wil niet harder dan 50km/h, dus daar wordt de snel op begrensd. Dit kan ik online zo niet vinden.
Vandaag ook de offerte ontvangen. Ziet er heel goed uit!
Yes en zo is het.Mario3 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:11:
Kortom, het ligt niet aan de auto, het ligt niet aan de Tesla-laadpaal, maar aan de combinatie van die twee.
Tesla laadinfra is opgezet om het maximale uit de (400v) Tesla voertuigen te krijgen.
Een 400v Tesla kan bij een v4 met een 250kWh piek opladen; terwijl bij een generieke snellader komt hij niet verder dan 200kWh door de 400v architectuur en niet geoptimaliseerde paal/auto.
Tesla SC is niet opgezet voor 800v architectuur; de uitkomst van supercharger + 800v auto zijn dan dus suboptimaal.
Verder is het bekend dat je nooit de lader direct naast een al gebruikte lader moet pakken omdat je dan laadsnelheid van beide auto's benadeeld (zitten op dezelfde groep --> loadbalancing ).
Zojuist Zeekr gebeld om te vragen of zij een indicatie konden geven van leverdatum (besteldatum 19 april).
Na 15 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de lijn en hij had aan de hand van mijn naam de bestelling al gevonden. De medewerker zei geen indicatie te kunnen geven op dit moment en vroeg of mijn LM een datum had gegeven. Ik gaf aan dat ik de auto privé had gekocht via de website van Zeekr zelf en sindsdien niets meer heb gehoord. Toen zei de medewerker dat ik het beste met Arval contact op kon nemen voor een indicatie van de leverdatum. Ik reageerde verbaasd met "maar dat is toch een leasebedrijf?". Dat was waar, maar Arval werkt samen met Zeekr en zij konden dan aan de hand van mijn bestelnummer zien wanneer de auto ongeveer zou komen. Ik kreeg gelukkig nog wel een direct nummer van Arval mee.
Met enige vraagtekens maar vol goede moed Arval gebeld. Daar werd ik super vriendelijk te woord gestaan, maar de medewerkster snapte niet waarom ik naar hun werd verwezen aangezien ik de auto niet in de lease heb gekocht. Ze heeft me even in de wacht gezet om nog te verifiëren, maar ik kreeg wederom het antwoord dat zij niks voor mij kunnen betekenen en het heel vreemd vonden dat ik werd doorverwezen.
Ik snap dat de Zeekr klantenservice onderbemand is en het ook vakantietijd is, maar als ik dan na 15 min in de wacht iemand te spreken krijg zou het wel fijn zijn om de juiste informatie te ontvangen
Voorlopig zal ik dus de dagelijkse "wanneer komt je auto?" vraag nog steeds moeten beantwoorden met "weet ik niet".
__________________________________________________________________________________
Voor degenen die het interessant vinden.. als je rubberen matten besteld hebt krijg je de originele stoffen er ook bij. De rubberen worden apart geleverd. (er vanuit gaande dat deze informatie wel klopt)
Na 15 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de lijn en hij had aan de hand van mijn naam de bestelling al gevonden. De medewerker zei geen indicatie te kunnen geven op dit moment en vroeg of mijn LM een datum had gegeven. Ik gaf aan dat ik de auto privé had gekocht via de website van Zeekr zelf en sindsdien niets meer heb gehoord. Toen zei de medewerker dat ik het beste met Arval contact op kon nemen voor een indicatie van de leverdatum. Ik reageerde verbaasd met "maar dat is toch een leasebedrijf?". Dat was waar, maar Arval werkt samen met Zeekr en zij konden dan aan de hand van mijn bestelnummer zien wanneer de auto ongeveer zou komen. Ik kreeg gelukkig nog wel een direct nummer van Arval mee.
Met enige vraagtekens maar vol goede moed Arval gebeld. Daar werd ik super vriendelijk te woord gestaan, maar de medewerkster snapte niet waarom ik naar hun werd verwezen aangezien ik de auto niet in de lease heb gekocht. Ze heeft me even in de wacht gezet om nog te verifiëren, maar ik kreeg wederom het antwoord dat zij niks voor mij kunnen betekenen en het heel vreemd vonden dat ik werd doorverwezen.
Ik snap dat de Zeekr klantenservice onderbemand is en het ook vakantietijd is, maar als ik dan na 15 min in de wacht iemand te spreken krijg zou het wel fijn zijn om de juiste informatie te ontvangen

__________________________________________________________________________________
Voor degenen die het interessant vinden.. als je rubberen matten besteld hebt krijg je de originele stoffen er ook bij. De rubberen worden apart geleverd. (er vanuit gaande dat deze informatie wel klopt)
Hieronder wat verduidelijking!GadgetKoen schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:56:
[...]
Yes en zo is het.
Tesla laadinfra is opgezet om het maximale uit de (400v) Tesla voertuigen te krijgen.
Een 400v Tesla kan bij een v4 met een 250kWh piek opladen; terwijl bij een generieke snellader komt hij niet verder dan 200kWh door de 400v architectuur en niet geoptimaliseerde paal/auto.
Tesla SC is niet opgezet voor 800v architectuur; de uitkomst van supercharger + 800v auto zijn dan dus suboptimaal.
Verder is het bekend dat je nooit de lader direct naast een al gebruikte lader moet pakken omdat je dan laadsnelheid van beide auto's benadeeld (zitten op dezelfde groep --> loadbalancing ).
Tesla V4 is ook geschikt voor 800V maar de software is niet gereed hiervoor.
Nogmaals, het is kW en niet kWh (kWh is je accu capaciteit).
Je kan makkelijk een lader ernaast pakken bij Tesla, Kempower of ieder ander split-system. Systemen zoals ABB, Alpitronic, Eco moet je dit niet doen.
No hard feelings, maar soms kan je beter niks zeggen als je geen correcte informatie geeft.
De zeekr heeft een dodehoeks herkenning/lampje dat gaat branden als er iets in de dode hoek zit. Prima vervanging.
Nee, zelf standaard uitgezet in de instellingen. Kan ik mijn telefoon neerleggen zonder standaard te laden.patrickelectric schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 01:03:
Overigens iemand waarbij draadloos laden ermee opgehouden is voor je telefoon? Bij mij werkt geen van beide contactpunten meer voor de telefoon... zit in italie en heb al meermaals iphone/android erop gelegd, niks werkt meer.
Heb je al geprobeerd uit- en aan te zetten en eventueel je telefoon zonder hoesje erop te leggen?
Ik heb ze ook besteld. Je krijgt er stickers bij met Zeekr erop. Standaard wit maar ze hebben ook zwarte stickers. De calipers voelen solide en stevig aan maar ik betwijfel hoe lang de stickers erop blijven zitten.Mitchigan schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:13:
Hi,
Foto’s zijn zeer welkom!
Bedankt,
Ik wilde ze zelf monteren maar had geen krik. Snel ff bij bouwmarkt gekocht maar die krijgt de auto niet ver genoeg omhoog.
Op de velgmoeren zitten kapjes en die kun je er makkelijk afhalen met dat zwarte plastic tangetje wat in je zakje zit met die compressor.
Daarnaast stond online dat je de handrem eraf moest halen. Dat lukte mij niet. In de N zetten lukt wel maar zodra ik uitstap gaat de handrem er weer op. Zal vast wel instelling ergens zijn maar was er ff klaar mee.
Aankomende week krijg ik de zwarte Zeekr velg waar winterbanden omheen zitten dus dan laat ik alles bij de garage vervangen.
[ Voor 6% gewijzigd door yordy25 op 19-07-2025 09:14 ]
Hopelijk werkt het draadloos opladen snel weer dmv aan/uit of reset op het stuur. Vraag van andere aard: wij gaan over een paar weken ook naar Italië. Dat wordt mijn eerste lange rit überhaupt met een EV, dus best spannend. Heb je de Navigatie App 2.0 gebruikt en zo ja, is de planning mbt laden betrouwbaar over zo’n lange route? Of is het verstandiger om een alternatieve navigatie app te gebruiken? Fijne vakantie!patrickelectric schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 01:03:
Overigens iemand waarbij draadloos laden ermee opgehouden is voor je telefoon? Bij mij werkt geen van beide contactpunten meer voor de telefoon... zit in italie en heb al meermaals iphone/android erop gelegd, niks werkt meer.
Ik ben gek op kleine details ik ik ben daarom ook zeker niet teleurgesteld door de 7X!
In mijn Ioniq 5 en EV6 had je altijd gewoon default een witte auto in je bestuurdersdisplay en op je 3D weergave voor de surround view. Ik was dus prettig verrast toen ik in de 7X zag dat alle autootjes gewoon groen waren in mijn geval :-) (Die in de HUD natuurlijk niet anders is die niet te zien.) Bovendien zie je in je bestuurdersdisplay en op de HUD ook de richtingaanwijzers, lampen en remlichten van jouw auto en de auto’s om je heen. Weer pluspunten! (Dat gezegd hebbende zou het dus ook mogelijk moeten zijn om de verkeerslichten weer te geven als je staat te wachten……..)
Als klap op de vuurpijl kwam ik er vanmorgen achter in een parkeergarage dat het patroon van de stoelbekleding ook in de bovenste rand van de achterlichten is geëtst:
:strip_exif()/f/image/3P4DYTpL6PX793CLcnD4mhW6.jpg?f=fotoalbum_large)
Zomaar even wat fanboy gegil op de zaterdagmorgen
In mijn Ioniq 5 en EV6 had je altijd gewoon default een witte auto in je bestuurdersdisplay en op je 3D weergave voor de surround view. Ik was dus prettig verrast toen ik in de 7X zag dat alle autootjes gewoon groen waren in mijn geval :-) (Die in de HUD natuurlijk niet anders is die niet te zien.) Bovendien zie je in je bestuurdersdisplay en op de HUD ook de richtingaanwijzers, lampen en remlichten van jouw auto en de auto’s om je heen. Weer pluspunten! (Dat gezegd hebbende zou het dus ook mogelijk moeten zijn om de verkeerslichten weer te geven als je staat te wachten……..)
Als klap op de vuurpijl kwam ik er vanmorgen achter in een parkeergarage dat het patroon van de stoelbekleding ook in de bovenste rand van de achterlichten is geëtst:
:strip_exif()/f/image/3P4DYTpL6PX793CLcnD4mhW6.jpg?f=fotoalbum_large)
Zomaar even wat fanboy gegil op de zaterdagmorgen

Ik heb de 7X LR nu een maand in mijn bezit en ik geniet er iedere dag van.
De auto rijdt heerlijk comfortabel en is snel genoeg, stoelen zitten heerlijk en de ruimte achterin is ongekend. Draadloos CarPlay werkt uitstekend, al mogen de icoontjes en de weergave wat mij betreft wel iets groter. Er is ruimte genoeg op het scherm, dus dat zou een fijne verbetering zijn. Het infotainmentsysteem is bovendien lekker snel.
Airco lijkt prima te werken, al zou deze wel wat krachtiger kunnen. De auto wordt gewoon erg heet van binnen, en het glas lijkt niet heel erg warmtewerend te zijn. Ik overweeg dan ook om een folie te laten plaatsen.
Wat betreft rijgedrag op hogere snelheden: ik ervaar geen instabiliteit of onprettig gedrag. Zelfs op hoge snelheid blijft de auto comfortabel en stabiel rijden.
Het verbruik is prima en het is werkelijk een genot om met deze auto op vakantie te gaan. Het snelladen maakt een lange trip echt zorgeloos. Geregeld heb ik tot 90% geladen aangezien de familie nog niet terug was van een toiletbezoek. De auto zit in een mum van tijd vol, zelfs bij 300kW laders. Vaak staan er auto’s van gevestigde merken zoals Audi, Mercedes en BMW (met 50kW-150kW) al enige tijd te laden en zijn wij als eerste weer weg. Zelfs boven de 80% haalt de auto snelheden die de andere auto’s op 10% SOC niet eens halen.
ACC werk prima op een rustige weg maar als het druk is werkt deze niet fijn. Als er bijv een auto invoegt vanaf rechts dan registreert de auto dit correct maar blijft de auto dezelfde snelheid aanhouden om plotseling relatief hard at te remmen. Dit gaat allemaal niet erg soepel en werkte voor mijn gevoel beter op mijn vorige auto (Kia) al was die ook niet perfect.
De weergave van de auto’s en de weg om je heen is alles behalve perfect. En heb ik om die reden ook uitgezet in HUD. Overigens wel handig dat je met je weergave in HUD nog steeds wel de dodehoek waarschuwing getoond wordt
Overal dus erg positief over de auto op een paar verbeterpunten na.
De auto rijdt heerlijk comfortabel en is snel genoeg, stoelen zitten heerlijk en de ruimte achterin is ongekend. Draadloos CarPlay werkt uitstekend, al mogen de icoontjes en de weergave wat mij betreft wel iets groter. Er is ruimte genoeg op het scherm, dus dat zou een fijne verbetering zijn. Het infotainmentsysteem is bovendien lekker snel.
Airco lijkt prima te werken, al zou deze wel wat krachtiger kunnen. De auto wordt gewoon erg heet van binnen, en het glas lijkt niet heel erg warmtewerend te zijn. Ik overweeg dan ook om een folie te laten plaatsen.
Wat betreft rijgedrag op hogere snelheden: ik ervaar geen instabiliteit of onprettig gedrag. Zelfs op hoge snelheid blijft de auto comfortabel en stabiel rijden.
Het verbruik is prima en het is werkelijk een genot om met deze auto op vakantie te gaan. Het snelladen maakt een lange trip echt zorgeloos. Geregeld heb ik tot 90% geladen aangezien de familie nog niet terug was van een toiletbezoek. De auto zit in een mum van tijd vol, zelfs bij 300kW laders. Vaak staan er auto’s van gevestigde merken zoals Audi, Mercedes en BMW (met 50kW-150kW) al enige tijd te laden en zijn wij als eerste weer weg. Zelfs boven de 80% haalt de auto snelheden die de andere auto’s op 10% SOC niet eens halen.
ACC werk prima op een rustige weg maar als het druk is werkt deze niet fijn. Als er bijv een auto invoegt vanaf rechts dan registreert de auto dit correct maar blijft de auto dezelfde snelheid aanhouden om plotseling relatief hard at te remmen. Dit gaat allemaal niet erg soepel en werkte voor mijn gevoel beter op mijn vorige auto (Kia) al was die ook niet perfect.
De weergave van de auto’s en de weg om je heen is alles behalve perfect. En heb ik om die reden ook uitgezet in HUD. Overigens wel handig dat je met je weergave in HUD nog steeds wel de dodehoek waarschuwing getoond wordt
Overal dus erg positief over de auto op een paar verbeterpunten na.
:strip_exif()/f/image/ce3hYC8MGrdJoLGuSNpG2Auz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Vortix op 19-07-2025 11:42 ]
Ik vond het zelf het prettigst om met A Better Routerplanner te werken via CarPlay. Je ziet dan vaak ook de drukte bij de laders en aanwijzingen worden ook in HUD getoond.Rioja1969 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:52:
[...]
Hopelijk werkt het draadloos opladen snel weer dmv aan/uit of reset op het stuur. Vraag van andere aard: wij gaan over een paar weken ook naar Italië. Dat wordt mijn eerste lange rit überhaupt met een EV, dus best spannend. Heb je de Navigatie App 2.0 gebruikt en zo ja, is de planning mbt laden betrouwbaar over zo’n lange route? Of is het verstandiger om een alternatieve navigatie app te gebruiken? Fijne vakantie!
Aparte vergelijking gezien de G6/G7 de concurrent is van de 7X en niet de G9SoCruelNU schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uit de Autovisie van deze week!
Test waarbij de 7X het opneemt tegen de Xpeng G9!
Thanks, goed om te weten! In dat geval is een ABRP abonnement dus wel een overweging waard. Alleen de betaalde versie werkt op het scherm van de auto toch? Ik wacht nog een paar weken af wat de ervaringen zijn van andere vakantiegangers. Nogmaals fijne vakantie gewenst in bella Italia.Vortix schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:47:
[...]
Ik vond het zelf het prettigst om met A Better Routerplanner te werken via CarPlay. Je ziet dan vaak ook de drukte bij de laders en aanwijzingen worden gebruikt ook in HUD getoond.
Ik zie het nut niet zo van de betaalde versie, ga rijden naar je eindbestemming en zodra je auto op bijv 25% is op zoek naar een lader op je route? Hoef je niets vooruit te plannen.Rioja1969 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:42:
[...]
Thanks, goed om te weten! In dat geval is een ABRP abonnement dus wel een overweging waard. Alleen de betaalde versie werkt op het scherm van de auto toch? Ik wacht nog een paar weken af wat de ervaringen zijn van andere vakantiegangers. Nogmaals fijne vakantie gewenst in bella Italia.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Weet iemand of de Zeekr 7X gebruik maakt van Unreal Engine of de Unity Engine.
https://www.unrealengine.com/en-US/uses/hmi
https://unity.com/solutions/human-machine-interface-hmi
https://www.unrealengine.com/en-US/uses/hmi
https://unity.com/solutions/human-machine-interface-hmi
De laatste statistieken:
274 registraties (exclusief de demo auto's)
165 LR
109 Privilege
92x grijs
77x zwart
53x wit
52x groen
- Nog steeds geen core versie uitgeleverd
- Winkeldochter HSL17L (grijze LR) staat nu al een maand verdrietig op z'n nieuwe eigenaar te wachten
- 35 auto's zijn deze week op kenteken gezet maar nog niet uitgeleverd, er wordt komende week dus mogelijk een sprintje getrokken.
Wat staat er nu in de wachtkamer voor uitlevering:
4x wit Privilege
8x wit LR
6x grijs Privilege
3x grijs LR
4x zwart Privilege
3x zwart LR
4x groen Privilege
3x groen LR
274 registraties (exclusief de demo auto's)
165 LR
109 Privilege
92x grijs
77x zwart
53x wit
52x groen
- Nog steeds geen core versie uitgeleverd
- Winkeldochter HSL17L (grijze LR) staat nu al een maand verdrietig op z'n nieuwe eigenaar te wachten
- 35 auto's zijn deze week op kenteken gezet maar nog niet uitgeleverd, er wordt komende week dus mogelijk een sprintje getrokken.
Wat staat er nu in de wachtkamer voor uitlevering:
4x wit Privilege
8x wit LR
6x grijs Privilege
3x grijs LR
4x zwart Privilege
3x zwart LR
4x groen Privilege
3x groen LR