Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 07:30
Vandaag weer een Zeekr 7X LR gespot in Almere (HVK volgens mij als kenteken).

Tot nu toe
2x LR Tech Grey Almere / Amsterdam
2x LR Black A10 Adam / A6 Almere

Krijgen jullie ook veel vragen, ik denk dat ik minimaal 2x per week wel gevraagd wordt over de auto haha!

Goede keuze hebben we hier allemaal gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:25
Ian_ schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:04:
Vandaag weer een Zeekr 7X LR gespot in Almere (HVK volgens mij als kenteken).

Tot nu toe
2x LR Tech Grey Almere / Amsterdam
2x LR Black A10 Adam / A6 Almere

Krijgen jullie ook veel vragen, ik denk dat ik minimaal 2x per week wel gevraagd wordt over de auto haha!

Goede keuze hebben we hier allemaal gemaakt!
Nog steeds nul gezien!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 04:07
Voor zover ik online kan vinden + ChatGPT, maken ze van geen van beide gebruik:

Zeekr 7X maakt gebruik van in-house HMI-software op basis van het SEA-platform, besturingssysteem heet Zeekr OS, onderdeel van “SEA OS”, de softwarelaag van het SEA-ecosysteem binnen Geely.

Voor navigatie gebruikt Zeekr navigatie-oplossingen op basis van Mapbox, via een partnership aangekondigd in januari 2025.
Verder is de auto compleet herschreven vs china's versie mbt intern ontwikkelde HMI‑systeem op Qualcomm basis, dat geïntegreerd werkt met SEA-systeemsoftware (Zeekr/SEA OS).

Platform > Geely SEA 800 V (PMA2+)
Processor > Qualcomm Snapdragon 8295
HMI > Zeekr OS / SEA OS
Navigatie > Mapbox platform
Spraak > ZeekrGPT AI-assistent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-09 19:21
Ian_ schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 07:06:
[...]

Nee, zelf standaard uitgezet in de instellingen. Kan ik mijn telefoon neerleggen zonder standaard te laden.

Heb je al geprobeerd uit- en aan te zetten en eventueel je telefoon zonder hoesje erop te leggen?
Held, dit was het! Stond uit, blijkbaar zelf of per ongeluk een keer gedaan. Laden werkt weer, dankje!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 21:32
Vandaag eerste longrun met 7x LR intro samenstelling richting Loire streek in Frankrijk!
1059 km, relax gereden met voornamelijk LCC. Heel tevreden!

Stoelen zitten heerlijk!

Gereden met de Zeekr navigatie app uit Appstore . Verbruik 300Mb, geen satelliet kaarten dat voegt voor mij nog niet veel toe.

Snelheid voornamelijk 115 km/u op LCC. Haast was er niet bij 😄. 20 kWh gemiddeld.
LCC doet goed zijn werk ter ondersteuning.

Laad infrastructuur top! Voldoende snelladers waardoor die 90% vol is voordat je terug bent van toilet bezoek en de benen gestrekt hebt. Gemiddelde laadsnelheid zeer hoog per laad sessie.

Wat zijn aandachtspunten vooralsnog:
  • stuur herkenning handen aan het stuur. Vaak melding voornamelijk linkerkant dat de hand niet herkende. Zelfs niet als ik het stuur heel stevig vast hield met 1 hand. Echter naar verloop van tijd ging dat wel goed en 80% met een of twee handen aan het stuur gereden zonder melding.
  • 1x onnodige zware rem actie op LCC omdat een auto met caravan naar links invoegde vanaf oprit.
  • navigatie losse Zeekr app werkt goed, echter laadmomenten schat deze veel te voorzichtig in. Hoe dichterbij hoe meer accu die overheeft. Waardoor je verder rijd
  • navigatie houd ook niet voldoende rekening met voorkeur laad stations en mis een keuze laden langs de snelweg als je met voorkeuren wilt werken
  • knipperlicht geluid mag zachter.
  • sommige opties die je uit of aanzet zoals LCC geven een geluid voor activatie en deactivatie dit vind ik persoonlijk onnodig en storend als mede passagiers een oogje dicht doen.
  • Rit informatie langer bewaren, rit2 informatie is al niet meer zichtbaar. Voor de statistieken nerds leuk langere geschiedenis te kunnen inzien.
  • climate control auto instelling lijkt niet 100% automatisch. Fan snelheid stel je zelf in en lijkt niet te compleet te corrigeren op basis temperatuur auto. Airco geeft wel voldoende koude lucht
De terugweg ga ik de standaard Zeekr navigatie gebruiken om te testen.

Als er meer aandachtspunten in mij opkomen zal ik ze delen. Ben ook verder benieuwd naar jullie ervaring.

Daarna kijk ik wat er eventueel in builder app toegevoegd moet worden of ge-upvote.

[ Voor 7% gewijzigd door Alphaxe op 20-07-2025 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:52
Alphaxe schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:03:
Vandaag eerste longrun met 7x LR intro samenstelling richting Loire streek in Frankrijk!

Stoelen zitten heerlijk!

Gereden met de Zeekr navigatie app uit Appstore . Verbruik 300Mb, geen satelliet kaarten dat voegt voor mij nog niet veel toe.

Snelheid voornamelijk 115 km/u op LCC. Haast was er niet bij 😄. 20 kWh gemiddeld.

Laad infrastructuur top! Voldoende snelladers waardoor die 90% vol is voordat je terug bent van toilet bezoek en de benen gestrekt hebt. Gemiddelde laadsnelheid zeer hoog per laad sessie.

• stuur herkenning handen aan het stuur. Vaak melding voornamelijk linkerkant dat de hand niet herkende. Zelfs niet als ik het stuur heel stevig vast hield met 1 hand. Echter naar verloop van tijd ging dat wel goed en 80% met een of twee handen aan het stuur gereden zonder melding.
  • 1x onnodige zware rem actie op LCC omdat een auto met caravan naar links invoegde vanaf oprit.
  • navigatie losse Zeekr app werkt goed, echter laadmomenten schat deze veel te voorzichtig in. Hoe dichterbij hoe meer accu die overheeft. Waardoor je verder rijd
  • navigatie houd ook niet voldoende rekening met voorkeur laad stations en mis een keuze laden langs de snelweg als je met voorkeuren wilt werken
  • sommige opties die je uit of aanzet zoals LCC geven een geluid voor activatie en deactivatie dit vind ik persoonlijk onnodig en storend als mede passagiers een oogje dicht doen.
  • Rit informatie langer bewaren, rit2 informatie is al niet meer zichtbaar. Voor de statistieken nerds leuk langere geschiedenis te kunnen inzien.

Als er meer aandachtspunten in mij opkomen zal ik ze delen. Ben ook verder benieuwd naar jullie ervaring.

Daarna kijk ik wat er eventueel in builder app toegevoegd moet worden of ge-upvote.
Bedankt voor het delen, fijne vakantie en een veilige terugreis gewenst namens alle Zeekr 7x fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Alphaxe schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:03:

Stoelen zitten heerlijk!

Is er nog een reden voor 90% als je DC laadt? De extra 10% kost ten opzichte van 10 naar 80% vrij veel + battery trekt dit minder goed?

Leuk om de verhalen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 21:32
Ian_ schreef op zondag 20 juli 2025 @ 15:14:
[...]

Is er nog een reden voor 90% als je DC laadt? De extra 10% kost ten opzichte van 10 naar 80% vrij veel + battery trekt dit minder goed?

Leuk om de verhalen te lezen.
Geen specifieke reden. Het was meer als we terugkwamen bij de auto stond die bijna of alweer op 90%.

Ik lees verschillende verhalen over tot hoever laden max wat goed voor batterij is. 80 of ook goed tot 90%.

Bij aflevering werd die zelfs op 100% gezet. Dat heb ik aangepast naar 90%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
Alphaxe schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:14:
[...]

Geen specifieke reden. Het was meer als we terugkwamen bij de auto stond die bijna of alweer op 90%.

Ik lees verschillende verhalen over tot hoever laden max wat goed voor batterij is. 80 of ook goed tot 90%.

Zolang je de auto niet te lang op 100 laat staan (of leeg) is indd 90 over het algemeen de voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:12
Alphaxe schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:14:
[...]

NMC accu's gaan het langste mee als je de state of charge tussen de 20-80% houdt. Maar als je een eind gaat rijden is het geen probleem om een keer naar de 100% te laden. Mensen doen daar heel krampachtig over, maar auto's zijn wel gemaakt op de gemiddelde consument (en leaserijder) die hier geen rekening mee gaat houden.

De meeste schade treedt op met de accu op 0% en 100%. Je moet dus ook nooit de auto op 100% laden en dan een paar dagen zo laten staan.

Hier een video voor als je alle details wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Is er een defect specifiek aan mijn auto of hebben anderen deze melding ook (dan wacht ik rustig op de update die het gaat verhelpen). Geen idee wat ik op het middendisplay zou moeten zien want daar geen melding oid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVkiZBhz53awKJbxPfgJzRTiHxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01jWxDC9HvN2tGTRNXCjDwnS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24
vanderwolf schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:04:
Is er een defect specifiek aan mijn auto of hebben anderen deze melding ook (dan wacht ik rustig op de update die het gaat verhelpen). Geen idee wat ik op het middendisplay zou moeten zien want daar geen melding oid:
[Afbeelding]
Heb je eens gekeken of er eventueel iets van vuil/modder/blaadje op de zijcamera zit aan de achterkant? In m'n X heb ik dit ook eens gehad en toen zat er modder op de camera doordat ik iets te ijverig door de modder had gereden.. >:)

Oh en notificatie op je midden console zie je bovenaan bij het 'wekker' symbool. Daar zit dan een rood stipje achter. Als je daar op drukt zou je je notificaties moeten zien waar wellicht nog een melding staat.

[ Voor 12% gewijzigd door andrewfile op 21-07-2025 14:19 ]

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 20:59
Ik heb gisteren voor het eerst met een fietsendrager wat Km gemaakt. Ik moet zeggen dat dat zonder veel problemen ging. Enkele punten die me opvielen:

- LCC werkt niet (is bekend)
- Standaard rijstrookhulp systeem werd ook uit geschakeld maar later weer ingeschakeld beetje onduidelijk.
- De trekhaak wilde niet inklappen nadat de fietsendrager er al af was. Stukje gereden de auto een keer aan en uit en toen was hij het ermee eens om de trekhaal weer in te klappen.

De software is best druk met alleen een trekhaak merk ik, verder geen probleem maar het is dan een beetje onduidelijk wat wel en wat niet en wanneer iets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:36
Net even Carplay (iPhone 14 Plus) aangesloten met draadje i.p.v. BT. Geluidskwaliteit knapte er behoorlijk van op en latency is ook beter (bv als je in Spotify een ander nummer selecteert gaat veel sneller). En misschien verbeeld ik het me, maar Google navigatie was ook ineens vloeiend (via BT beweegt de map wat schokkerig).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:59
Even een update na de eerste 10.000km met de Zeekr 7X privilege.
Nog steeds bijzonder tevreden over deze heerlijke auto.
Geen sportieven rijders auto, wel een heerlijke comfortabele reisgenoot en als je hem even kietelt angstaanjagend snel.

Geur in de ventilatie was erg snel op.
Gaf na dag 2 al aan dat de patroon vervangen moest worden.
Nieuwe patronen besteld.

Armsteun kraakte bij het leunen erop.
Losgehaald een een stukje ductape lost het geheel op.

Verlichting van de caravan blijft nog wat raar, slechts 1 x gehad dat de auto de verlichting ging controleren.
Andere keren werkte er niets en ging deze pas na 10min onderweg ineens aan.
Ook wil de trekhaak niet altijd terugklappen. Soms na een rit ineens weer wel.

De grootste teleurstelling is wel dat de cc niet werkt in combinatie met fietsendrager en caravan! Waardeloos.

Maar buiten dat, zeer tevreden met de rest.
Wat een stille en soepele auto om mee te rijden. En alles is apart in te stellen.
De automatische deuren went erg snel, alleen voor passagiers blijft dat onwennig.

De temperatuur is op warme dagen wat lastiger om snel koel te krijgen, maar de functie om vast af te koelen en de koffie functie zijn daarin ideaal! Altijd een heerlijke temperatuur bij het instappen, en de stoelventilatie heeft me ook verpest. Heerlijk!

En het vermogen blijft bizar.
Al verschillende keren een Porsche toch wat vreemd kijkend af zien druipen.

Het rijbereik is helemaal prima.
Verschillende keren meer dan 500km op 1 lading kunnen rijden.
En af en toe bij de snellader blijft ook verbluffend. Vaak om net wat bij te laden om weer thuis te komen, maar als je niet oplet zit hij alweer over de helft vol.

Al met al, een erg fijne auto en toch al met enige regelmaat wat andere X7’s gespot in het land. Leuk om te zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9BwKPFduRh9XTsAtTA7QuaWT04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7kCPqAByPxRG9DMkUvsdfDy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
andrewfile schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:07:
[...]

Heb je eens gekeken of er eventueel iets van vuil/modder/blaadje op de zijcamera zit aan de achterkant? In m'n X heb ik dit ook eens gehad en toen zat er modder op de camera doordat ik iets te ijverig door de modder had gereden.. >:)

Oh en notificatie op je midden console zie je bovenaan bij het 'wekker' symbool. Daar zit dan een rood stipje achter. Als je daar op drukt zou je je notificaties moeten zien waar wellicht nog een melding staat.
Geen blaadjes, vuil oid. Bij meldingen gekeken daar niets over de camera. Ik wacht nog heel even en anders zal ik een service request maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 08:46
Momenteel ben ik in de markt voor een nieuwe leasewagen. De Zeekr 7x geniet mijn voorkeur, maar bij veel leasemaatschappijen valt hij vrij duur uit. Nu biedt Zeekr zelf ook lease aan (via Arval). Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik vind het leasebedrag namelijk erg interessant voor de Long range icm beide optie pakketten:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzWh57ruCOLCwrXCOVBaRw0LIYA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gimAogrdNFYcveXWl4P57gk7.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ervaring met Zeekr lease? Klopt dit bedrag of komen er achteraf toch nog allemaal extra kosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-09 22:09
M3lvinG schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:48:
Momenteel ben ik in de markt voor een nieuwe leasewagen. De Zeekr 7x geniet mijn voorkeur, maar bij veel leasemaatschappijen valt hij vrij duur uit. Nu biedt Zeekr zelf ook lease aan (via Arval). Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik vind het leasebedrag namelijk erg interessant voor de Long range icm beide optie pakketten:[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met Zeekr lease? Klopt dit bedrag of komen er achteraf toch nog allemaal extra kosten bij?
Ik heb twee offertes recent ontvangen van Arval. Deze kwamen aardig in de buurt van wat op de website van Zeekr staat. Bij aanbieders die geen samenwerking hebben met Zeekr waren de offertes inderdaad stukken duurder.

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Nu biedt Zeekr zelf ook lease aan (via Arval). Heeft iemand daar ervaring mee?
De klantenservice is in iedere geval heel aardig oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:21
Even een vraag over verzekeren. Over 3 weken haal ik de 7X Priv op, m'n eerste EV. Bij welke maatschappij hebben jullie je (privé) 7X verzekerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jtalloen
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Karel Apple schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:16:
Even een vraag over verzekeren. Over 3 weken haal ik de 7X Priv op, m'n eerste EV. Bij welke maatschappij hebben jullie je (privé) 7X verzekerd?
Komende vrijdag mag ik mijn 7X ophalen en wacht op het kenteken om hem te verzekeren bij ABN AMRO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Karel Apple schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:16:
Dit vind ik ook wel interessant om te weten. Toen ik in April ging kijken was Nationale Nederlanden verreweg het goedkoopst met zo'n €120 per maand voor all-risk. Nu gaat het daar richting de €150. ABN AMRO of ANWB is nu goedkoper rond de €115.
Soms kan je echt door de bomen het bos niet meer zien.. te goedkoop vertrouw ik nooit zo. Bizar dat Centraal Beheer nog autoverzekering klanten heeft als ze €280 per maand rekenen en €150 eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 16:42
Ik zit nu ook bij Arval voor de (prive) lease. Goede prijs, en tot nu toe prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:00
Nacho1978 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:35:
Net even Carplay (iPhone 14 Plus) aangesloten met draadje i.p.v. BT. Geluidskwaliteit knapte er behoorlijk van op en latency is ook beter (bv als je in Spotify een ander nummer selecteert gaat veel sneller). En misschien verbeeld ik het me, maar Google navigatie was ook ineens vloeiend (via BT beweegt de map wat schokkerig).
Bedraad je mobiel aansluiten op het systeem geeft altijd een betere (geluids)kwaliteit dan als.je via Bluetooth verbonden bent. Dit geldt voor alle audio/navi systemen in auto's en heeft dus niets met de Zeekr 7x of je iPhone te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
De eerste rijders review op Autoweek
https://www.autoweek.nl/r...25/?utm_source=newsletter

[ Voor 80% gewijzigd door WizzyBrown op 21-07-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
WizzyBrown schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:23:
[...]

@fhommes Je schrijft dat er geen Core op naam is uitgeleverd, maar deze review van een 7x rijder op Autoweek gebruikt volgens mij toch echt de Core aan de velgen te zien, of niet?

https://www.autoweek.nl/r...25/?utm_source=newsletter
De eerste zin van de review begint met "Daar is ie dan. De eerste review van de Zeekr 7X (long range)." En verderop "De 20” velgen passen helaas niet in mijn leasebudget, tenzij ik voor de goedkopere witte carrosseriekleur zou kiezen. De wat meer bijzondere groene kleur icm de standaard 19” velgen spraken mij meer aan."

Edit: zie dat je het zelf ook had gelezen ondertussen :P

Het lijkt er trouwens wel op dat leaserijders voorrang krijgen met levering? Deze auto is besteld na 1 mei, aangezien toen de gratis pakketten eraf gingen. Al kan dat te maken hebben met dat leasebedrijven gelijk 10 auto's bestellen en later een klant gaan zoeken? Ik weet niet exact hoe dat werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Blazings op 21-07-2025 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Hoe kan deze man een review hebben terwijl jullie nog wachten en deze lelijke velgen hebben 😂 dan moet hij toch ‘gratis’ de upgrades krijgen?

Jesus, zelfs auto week weet het verschil niet meer tussen kWh en kW. Vrachtwagens eActros hebben 400 kWh accu, zou toch mooi zijn als de Zeekr zelfs nog meer heeft en maar 2500 kg weegt. Zouden we +3.000 km mee kunnen rijden 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZi3x0JvfpT4Kff3dIHghuOQSyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAKDxKMhyHTMqRbiAT4ZjDE5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Ian_ op 21-07-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Positieve ontwikkeling of juist niet?

Chinese automotive giant Geely Automobile is bringing its premium electric vehicle brand, Zeekr, back into the fold.

https://electriccarsrepor...rn-to-one-geely-strategy/

[ Voor 27% gewijzigd door WizzyBrown op 21-07-2025 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
Even een update van mijn eerste lange trip richting ‘t zuiden van Frankrijk met een aanhanger. Had al een proefrit gemaakt met de aanhanger en dat ging in eerste instantie goed. Alleen het naar binnen laten gaan van de trekhaak ging niet zonder slag of stoot. Auto een keer met de optie “auto uitschakelen” uitgezet en toen wilde de trekhaak wel naar binnen.

Vanmorgen echter….aanhanger aan de trekhaak gehangen en geen verlichting. Stekker in uit, auto uitgeschakeld en gereset….nog steeds geen verlichting. Stoute schoenen aangetrokken en na ca 5 minuten doet de verlichting ‘t. Dit kon ik zien toen ik de banden van de aanhanger op de juiste druk bracht. Vervolgens liep ik tegen een positieve bug aan…..ik kon bijna 5 km rijden met ACC en LCC terwijl de aanhanger er aan hing. Daarna hield dit helaas ook op. Na de eerste stop (gedwongen aanhanger af en aan koppelen ivm de laadstation) ook weer een aantal km ACC en LCC. Daarna verviel dit ook weer. In ‘t scherm zie je dan een oranje icoon met de trekhaak en een groene met een “aanhanger”. Wanneer de ACC het niet mee doet, verdwijnt ‘t oranje icoontje ook.

Ik was benieuwd hoe andere ervaringen zijn. Ik heb in Zeist wel een afspraak gemaakt om hier naar te laten kijken. En ik ga in de buildersapp hier een issue voor aanmaken of upvoaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
Serage75 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:38:
Even een update van mijn eerste lange trip richting ‘t zuiden van Frankrijk met een aanhanger. Had al een proefrit gemaakt met de aanhanger en dat ging in eerste instantie goed. Alleen het naar binnen laten gaan van de trekhaak ging niet zonder slag of stoot. Auto een keer met de optie “auto uitschakelen” uitgezet en toen wilde de trekhaak wel naar binnen.

Vanmorgen echter….aanhanger aan de trekhaak gehangen en geen verlichting. Stekker in uit, auto uitgeschakeld en gereset….nog steeds geen verlichting. Stoute schoenen aangetrokken en na ca 5 minuten doet de verlichting ‘t. Dit kon ik zien toen ik de banden van de aanhanger op de juiste druk bracht. Vervolgens liep ik tegen een positieve bug aan…..ik kon bijna 5 km rijden met ACC en LCC terwijl de aanhanger er aan hing. Daarna hield dit helaas ook op. Na de eerste stop (gedwongen aanhanger af en aan koppelen ivm de laadstation) ook weer een aantal km ACC en LCC. Daarna verviel dit ook weer. In ‘t scherm zie je dan een oranje icoon met de trekhaak en een groene met een “aanhanger”. Wanneer de ACC het niet mee doet, verdwijnt ‘t oranje icoontje ook.

Ik was benieuwd hoe andere ervaringen zijn. Ik heb in Zeist wel een afspraak gemaakt om hier naar te laten kijken. En ik ga in de buildersapp hier een issue voor aanmaken of upvoaten.
Zou het moment dat het trekhaak icoontje groen wordt, ook het moment zijn dat je verlichting het gaat doen en je ACC niet meer in te schakelen is?

Het inklappen heb ik de zelfde issues. Het niet werken van de verlichting ook en inderdaad na enkele kilometers plots wel.

Werkte bij jouw wel de controle functie voor de verlichting?

Morgen ga ik de caravan ophalen, dus kan ik het direct nog eens testen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-09 20:40

Ik vind het leasebedrag namelijk erg interessant voor de Long range icm beide optie pakketten:[Afbeelding]

Ik lease zelf zakelijk via Zeekr lease oftewel Arval. Prima ervaring tot dusver. Medewerkers staan je altijd vriendelijk te woord en reageren via de mail redelijk vlot. Arval portaal is wel gedateerd, maar daar heb je verder niet zoveel te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 08:46
Steady schreef op maandag 21 juli 2025 @ 15:53:
[...]

Ik heb twee offertes recent ontvangen van Arval. Deze kwamen aardig in de buurt van wat op de website van Zeekr staat. Bij aanbieders die geen samenwerking hebben met Zeekr waren de offertes inderdaad stukken duurder.
Heb je die via Arval zelf aangevraagd? Of via de website van Zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
M3lvinG schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:32:
[...]

Heb je die via Arval zelf aangevraagd? Of via de website van Zeekr?
Heeft een medewerker van Zeekr aangevraagd voor mij bij Arval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
  • Laatst online: 08:56
Sinds gisteren werkt de mobiele app niet meer. Ik krijg geen gegevens meer binnen van mijn voertuig – locatie en kilometerstand zijn nog steeds hetzelfde als gisterochtend.
Bluetooth is verbonden, maar dat helpt niet. Ik heb al uitgelogd en opnieuw ingelogd, maar het probleem blijft.
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en misschien een oplossing gevonden? Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 20:57
bullseye1977 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:27:
Ik heb gisteren voor het eerst met een fietsendrager wat Km gemaakt. Ik moet zeggen dat dat zonder veel problemen ging. Enkele punten die me opvielen:

- LCC werkt niet (is bekend)
- Standaard rijstrookhulp systeem werd ook uit geschakeld maar later weer ingeschakeld beetje onduidelijk.
- De trekhaak wilde niet inklappen nadat de fietsendrager er al af was. Stukje gereden de auto een keer aan en uit en toen was hij het ermee eens om de trekhaal weer in te klappen.

De software is best druk met alleen een trekhaak merk ik, verder geen probleem maar het is dan een beetje onduidelijk wat wel en wat niet en wanneer iets werkt.
Trekhaak heb ik wat testen op uitgevoerd en het enige wat bij mij werkt is het volgende:

Trekhaak erop, aansluiten. Auto 5 minuten af en voldoende ver van de auto zijn zodat de auto ook werkelijk af gaat. Dit geldt ook andersom. Bij er af halen fietsendrager de auto weer 5 minuten sluiten en weg blijven daarna is het prima.

Lijkt er dus op dat de auto op "contact" de aangesloten fietsendrager of aanhanger niet juist detecteert en dus fouten geeft. Andersom het zelfde met het er vanaf halen. Daardoor kun je hem niet inklappen.

Geen cruise control is wel echt heel slecht. Vooral met een fietsendrager.. Hier baalde ik wel erg van dus voor mensen die ver op vakantie gaan is dit wel echt een pijnpunt.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
MPro schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:31:
[...]

Zou het moment dat het trekhaak icoontje groen wordt, ook het moment zijn dat je verlichting het gaat doen en je ACC niet meer in te schakelen is?

Het inklappen heb ik de zelfde issues. Het niet werken van de verlichting ook en inderdaad na enkele kilometers plots wel.

Hij heeft bij mij 1x de controle gedaan maar niet elke keer. Beste is wat ik al zeg aansluiten en auto 5 minuten afzetten en daarna terug komen. Het is niet de manier, maar voor nu kun je niks anders ben ik bang.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
WizzyBrown schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:25:
Positieve ontwikkeling of juist niet?

Chinese automotive giant Geely Automobile is bringing its premium electric vehicle brand, Zeekr, back into the fold.

https://electriccarsrepor...rn-to-one-geely-strategy/
TL;DR:
Geely neemt Zeekr volledig over in een deal ter waarde van ongeveer $6,83 miljard, waarmee het de resterende aandelen opkoopt. Deze stap volgt ruim een jaar na Zeekr’s beursgang in de VS en markeert een strategische koerswijziging voor Geely in de competitieve EV-markt.

De overname maakt deel uit van Geely’s “Return to One Geely”-strategie, gericht op efficiëntie en kostenbesparing. Het bedrijf herstructureert zich in twee hoofddivisies:

Geely Auto voor de massamarkt
Zeekr Group voor het premiumsegment
Door Zeekr van de beurs te halen, wil Geely innovatie versnellen en flexibeler opereren zonder de druk van aandeelhouders. De deal wordt naar verwachting in het vierde kwartaal afgerond.
--------------------

Ik denk persoonlijk dat dit best prima is, zolang ze de Zeekr Group als de premium blijven zien en behandelen. Voor nu betwijfel ik het enkel nog op de software, maar hé heel eerlijk? Ze rijden nu net pas 2 maanden in NL rond we moeten ze ook wat tijd geven. Deze vakantie periode is geen excuus maar werkt niet mee.

Deze week en afgelopen weekend weer veel KM's gemaakt maar het blijft een genot om in te rijden! Steeds meer mensen die mee rijden en die staan te kijken van het kwaliteit, uiterlijk en rijgenot.

Kleine update over het muziek. Ik moet zeggen dat steeds meer nummers echt heerlijk vind klinken maar wat mij opvalt is dat bij sommige nummers je gewoon echt bepaalde frequenties mist waardoor het heel plat klinkt. Gelukkig is dit maar bij enkele nummers want 90% klinkt echt top, lijkt ook steeds beter te worden. Speakers moeten natuurlijk inspelen maar ook is het stuikje wennen en fine tunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-09 11:53
De auto is gisteren eindelijk besteld, de leasemaatschappij verwacht 'm rond 01-09 te leveren. Hopelijk nog op tijd voor dat onze kleine zich meld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtalloen
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Blazings schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Dit vind ik ook wel interessant om te weten. Toen ik in April ging kijken was Nationale Nederlanden verreweg het goedkoopst met zo'n €120 per maand voor all-risk. Nu gaat het daar richting de €150. ABN AMRO of ANWB is nu goedkoper rond de €115.
Soms kan je echt door de bomen het bos niet meer zien.. te goedkoop vertrouw ik nooit zo. Bizar dat Centraal Beheer nog autoverzekering klanten heeft als ze €280 per maand rekenen en €150 eigen risico.
Best wel een stevige premie!
Bij ABN AMRO betaal ik € 79,07 per maand voor volledig casco, inclusief 75% no-claimkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Iemand deze functie al gevonden? Heb een ticket aangemaakt ervoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGLN7Hr1A1afg3praoJx0lkhOjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02DRh4Rt2c0op3MMWUznR8wp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuf3fAceAvQEcCZpvGJlrZyBlmo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bzibTngQ4hGwvozxA358iYWR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-09 23:23
fhommes schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:39:
De laatste statistieken:

274 registraties (exclusief de demo auto's)

165 LR
109 Privilege

92x grijs
77x zwart
53x wit
52x groen

- Nog steeds geen core versie uitgeleverd
- Winkeldochter HSL17L (grijze LR) staat nu al een maand verdrietig op z'n nieuwe eigenaar te wachten
- 35 auto's zijn deze week op kenteken gezet maar nog niet uitgeleverd, er wordt komende week dus mogelijk een sprintje getrokken.

Wat staat er nu in de wachtkamer voor uitlevering:

4x wit Privilege
8x wit LR

6x grijs Privilege
3x grijs LR

4x zwart Privilege
3x zwart LR

4x groen Privilege
3x groen LR
Denk dat een van de LR grijs de mijne is 🥳.
Gisteren gebeld door Zeekr voor afleverafspraak, welke nu (ivm vakantie) voor ma 4 aug gepland staat 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransHendrikx
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-09 23:23

Arval heeft een partnership met Zeekr waardoor het me niet verbaast dat de prijzen aantrekkelijk zijn. Ik ben ook al +10 jaar klant bij Arval en ervaring tot nu toe is alleen maar positief 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
jtalloen schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:48:
[...]

Best wel een stevige premie!
Bij ABN AMRO betaal ik € 79,07 per maand voor volledig casco, inclusief 75% no-claimkorting.
Dat is wel een verschil inderdaad! Ik heb 8 schadevrije jaren, misschien dat het hem daar in zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Blazings op 22-07-2025 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
MPro schreef op maandag 21 juli 2025 @ 22:31:
[...]

De werking van de verlichting en het verdwijnen van ‘t oranje icoontje lijken niet met elkaar te maken hebben. De verlichting deed ‘t op zich wel (volgens mij)

Er is geen pijl op te trekken wanneer de LCC en ACC na een stop wel/niet werken. De ene keer lijkt ‘t gelijk goed te gaan en de andere keer kan ik enige tijd gebruik maken van de ACC en LCC totdat de auto “ontdekt” heeft dat er een aanhanger achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Serage75 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:09:
[...]

De werking van de verlichting en het verdwijnen van ‘t oranje icoontje lijken niet met elkaar te maken hebben. De verlichting deed ‘t op zich wel (volgens mij)

Er is geen pijl op te trekken wanneer de LCC en ACC na een stop wel/niet werken. De ene keer lijkt ‘t gelijk goed te gaan en de andere keer kan ik enige tijd gebruik maken van de ACC en LCC totdat de auto “ontdekt” heeft dat er een aanhanger achter hangt.
Nog even een andere update….het verbruik met een bak aanhanger (ongeremd 750 kg) 2x1x0,5 m gaat wel richting de 30 kWh/100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
Ik rijd sinds ongeveer een maand in mijn Zeekr 7X, momenteel zo’n 2500 km op de teller.
Sinds het begin merk ik bij gebruik van de airco een geur in het interieur die doet denken aan nat zand of schimmel. Tijdens langere ritten lijkt de geur wel iets minder te worden, maar volledig verdwijnen doet het nooit echt.

Daarnaast heb ik een probleem met de wegligging. Ondanks dat er al een wheel alignment is uitgevoerd, blijft de auto bij hogere snelheden moeite hebben om echt stabiel en rechtuit te rijden. Ook wanneer ik de stuurstand op “Standaard” zet, verandert dit nauwelijks.

Mijn vragen:
• Herkent iemand deze geurproblemen bij de airco?
• En is het normaal dat de 7X wat onrustig stuurt op hogere snelheid, of zou een tweede uitlijning zinvol zijn?

Alle ervaringen of tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
nskr83 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:17:
Ik rijd sinds ongeveer een maand in mijn Zeekr 7X, momenteel zo’n 2500 km op de teller.
Sinds het begin merk ik bij gebruik van de airco een geur in het interieur die doet denken aan nat zand of schimmel. Tijdens langere ritten lijkt de geur wel iets minder te worden, maar volledig verdwijnen doet het nooit echt.

Daarnaast heb ik een probleem met de wegligging. Ondanks dat er al een wheel alignment is uitgevoerd, blijft de auto bij hogere snelheden moeite hebben om echt stabiel en rechtuit te rijden. Ook wanneer ik de stuurstand op “Standaard” zet, verandert dit nauwelijks.

Mijn vragen:
• En is het normaal dat de 7X wat onrustig stuurt op hogere snelheid, of zou een tweede uitlijning zinvol zijn?

Zit de geur er goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
4v4t4r schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:22:
[...]

Zit de geur er goed in?
De geur van vocht of schimmel is natuurlijk niet prettig.
Ik heb geprobeerd het te maskeren door het parfumsysteem in te schakelen, maar dat bleek helaas slechts een tijdelijke oplossing.

Ik vermoed dat er toch ergens vocht is blijven hangen in de airco-unit zelf — al vind ik het wel verrassend dat dit nu al optreedt, gezien de auto nog zo nieuw is.
Ik zag op een aantal Chinese forums dat meer mensen met een 7X hierover klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown

Mijn vragen:

welke versie van de 7x rijd u, dit staat niet in de post...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nskr83
WizzyBrown schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:17:
[...]

welke versie van de 7x rijd u, dit staat niet in de post...
7x Long Range RWD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15
Blazings schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Dat is wel een verschil inderdaad! Ik heb 8 schadevrije jaren, misschien dat het hem daar in zit?
Ik heb mijn Zeekr 7X Privilege ook verzekerd bij ABN AMRO. Is nog steeds de goedkoopste t.o.v. Interpolis, ING en ANWB. Ik heb 18 schadevrije jaren (80% korting). De basis premie voor WA volledig casco is dan zo’n € 78 per maand. Omdat ik ook gelijk Pechhulp NL, Schade inzittenden, Ongevallen inzittenden, Rechtsbijstand en 3 jaar nieuwaarde regeling (standaard krijg je al 2 jaar) erbij hebt verzekerd, betaal ik nu € 97,62 per maand.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:00
Ik blijf me verbazen over sommige problemen die mensen hier melden en vervelend uiteraard om er last van te hebben.

Ik rij de privilege all black versie sinds 27 mei en heb los van het alarm probleem in het begin werkelijk waar echt nergens last van.

Airco koelt perfect 19 graden is het laagst wat ik heb moeten gebruiken om tijdens de warme dagen dat het 30 graden was het lekker koel te hebben in de auto.
Instelling: auto stand, voor en achter aan en de fan stand op max 3 in het begin maar heel snel kan ik naar 1 of 2 bij 30 graden buitentemperatuur. Bij de huidige temperaturen sta ik op 20/21 graden ingesteld alleen voor aan en fan stand 1. Krijg vaak het verwijt van de familiie mag de airco uit/zachter want ik heb het koud 😀

Uitlijning: no problem ik rijd alles op de standaard stand en rij vaak met 1 hand op/aan het stuur zonder continu druk van links naar rechts te gaan met de auto.

Als ik 130 km/uur of harder rijd ook geen problemen.

Bandenspanning staat op 3 bar

Hulpsystemen: lane assist staat uit misschien is dit ook een oorzaak voor de mensen die klagen over uitlijnings problemen omdat de auto dan denkt bijsturen want je verlaat de baan maar dat is meer een hersenspinsel.

Auto ruikt fris en nog steeds nieuw 😀 Ik gebruik de lucht verfrisser van de auto niet is niet mijn ding.

Audio: de subwoofer is wispelturig en overall mag het geluid wel wat voller klinken maar goed slecht is het systeem zeker niet.

Gek genoeg merk ik niet echt een groot verschil tussen Spotify Bluetooth/Android Auto of Spotify via de native app. Test met een usb kabel heb ik daarom niet gedaan omdat BT normaliter altijd slechter klinkt dan bekabeld of de native app.

Geen krakende stoelen.

Ben het wel eens met iedereen dat de ACC ruk is en daardoor bijna niet bruikbaar ivm de grote afstand die je aan moet houden om niet continue in de rem/vertragings stand terecht te komen.

Ik vind het een fantastische auto en heerlijk om niet een auto te hebben die je op elke hoek van de straat tegenkomt.

Dit bericht is ook bedoeld om aan te tonen dat de Zeekr 7x een top auto is en dat voor een merk dat pas 4 jaar bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 25-09 19:39

Mijn vragen:

Het tweede punt (stuurgedrag/wegligging op hoge snelheid) speelt bij talloze andere 7X rijders, ook bij mij (7X LR). Je kunt hier veel over teruglezen op dit forum.

Ik heb de auto al laten uitlijnen, zonder resultaat. Vorige week ben ik weer bij de garage in Huis ter Heide geweest. Toen hebben ze mijn stuurhoeksensor opnieuw gekalibreerd, ook zonder merkbaar resultaat.

Normaal gesproken moet de stuurhoeksensor na het uitlijnen altijd opnieuw gekalibreerd worden. Bij Zeekr in HtH hadden ze dit niet gedaan, dus ik had goede hoop dat het kalibreren het probleem zou oplossen. Maar dit blijkt helaas niet zo te zijn. Kortom: een tweede keer uitlijnen is zinloos. Ik vrees dat Zeekr geen idee heeft wat de oorzaak is. En zolang de oorzaak niet duidelijk is, kun je niet gericht toewerken naar een oplossing. Het feit dat niet alle 7X bezitters dit probleem hebben, maakt het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-09 21:30
Nacho1978 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:35:
Ter info, carplay datauitwisseling werkt via wifi. BT wordt alleen gebruikt om de verbinding te initialiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Rioja1969 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:42:
[...]

Het tweede punt (stuurgedrag/wegligging op hoge snelheid) speelt bij talloze andere 7X rijders, ook bij mij (7X LR). Je kunt hier veel over teruglezen op dit forum.

Ik heb de auto al laten uitlijnen, zonder resultaat. Vorige week ben ik weer bij de garage in Huis ter Heide geweest. Toen hebben ze mijn stuurhoeksensor opnieuw gekalibreerd, ook zonder merkbaar resultaat.

Normaal gesproken moet de stuurhoeksensor na het uitlijnen altijd opnieuw gekalibreerd worden. Bij Zeekr in HtH hadden ze dit niet gedaan, dus ik had goede hoop dat het kalibreren het probleem zou oplossen. Maar dit blijkt helaas niet zo te zijn. Kortom: een tweede keer uitlijnen is zinloos. Ik vrees dat Zeekr geen idee heeft wat de oorzaak is. En zolang de oorzaak niet duidelijk is, kun je niet gericht toewerken naar een oplossing. Het feit dat niet alle 7X bezitters dit probleem hebben, maakt het er niet makkelijker op.
En wat is nu de next step vanuit Zeekr in jouw geval?
Ik zit bij Ayvens. Zijn er anderen die dit issue ervaren die ook bij Ayvens zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rioja1969
vanderwolf schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:15:
[...]

En wat is nu de next step vanuit Zeekr in jouw geval?
Ik zit bij Ayvens. Zijn er anderen die dit issue ervaren die ook bij Ayvens zitten?
Ik heb Zeekr gisteren geïnformeerd over het feit dat ook de stuurhoeksensor kalibratie niet het gewenste effect heeft gehad. Daarbij ook de vraag gesteld welke alternatieven er nog zijn die we als next step kunnen uitproberen. Zodra ik een reactie heb, zal ik deze met jullie delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
Als ik kijk in dit topic ervaren als ik het goed heb naast ikzelf @funkylicious , @Rioja1969 , @Ruben_sim en @nskr83 het issue vwb stuur-/rijgedrag op de snelweg. Zijn er nog meer van hier? Ik ben even benieuwd of er mede tweakers zijn met dit issue die de auto ook via Ayvens rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
vanderwolf schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:20:
Als ik kijk in dit topic ervaren als ik het goed heb naast ikzelf @funkylicious , @Rioja1969 , @Ruben_sim en @nskr83 het issue vwb stuur-/rijgedrag op de snelweg. Zijn er nog meer van hier? Ik ben even benieuwd of er mede tweakers zijn met dit issue die de auto ook via Ayvens rijden.
Ik heb dat ik weet nergens last van. Mijn banden zitten nu op 2.7 Bar, wil deze nog naar 3 zetten. Enige wat ik merk is dat het stuur wel redelijk gevoelig is als ik bijv. 130/140+ rij maar trillen doet hij zeker niet. Wat is wat jullie precies merken? Als ik bijv. mijn LCC aanzet dan gaat dit wel soepel zonder dat het veel moet corrigeren. (Privilege hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-08 19:59
Ik ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-07 12:38
clydevdl schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:37:
Ik blijf me verbazen over sommige problemen die mensen hier melden en vervelend uiteraard om er last van te hebben.

Ik rij de privilege all black versie sinds 27 mei en heb los van het alarm probleem in het begin werkelijk waar echt nergens last van.

Airco koelt perfect 19 graden is het laagst wat ik heb moeten gebruiken om tijdens de warme dagen dat het 30 graden was het lekker koel te hebben in de auto.
Instelling: auto stand, voor en achter aan en de fan stand op max 3 in het begin maar heel snel kan ik naar 1 of 2 bij 30 graden buitentemperatuur. Bij de huidige temperaturen sta ik op 20/21 graden ingesteld alleen voor aan en fan stand 1. Krijg vaak het verwijt van de familiie mag de airco uit/zachter want ik heb het koud 😀

Uitlijning: no problem ik rijd alles op de standaard stand en rij vaak met 1 hand op/aan het stuur zonder continu druk van links naar rechts te gaan met de auto.

Als ik 130 km/uur of harder rijd ook geen problemen.

Bandenspanning staat op 3 bar

Hulpsystemen: lane assist staat uit misschien is dit ook een oorzaak voor de mensen die klagen over uitlijnings problemen omdat de auto dan denkt bijsturen want je verlaat de baan maar dat is meer een hersenspinsel.

Auto ruikt fris en nog steeds nieuw 😀 Ik gebruik de lucht verfrisser van de auto niet is niet mijn ding.

Audio: de subwoofer is wispelturig en overall mag het geluid wel wat voller klinken maar goed slecht is het systeem zeker niet.

Gek genoeg merk ik niet echt een groot verschil tussen Spotify Bluetooth/Android Auto of Spotify via de native app. Test met een usb kabel heb ik daarom niet gedaan omdat BT normaliter altijd slechter klinkt dan bekabeld of de native app.

Geen krakende stoelen.

Ben het wel eens met iedereen dat de ACC ruk is en daardoor bijna niet bruikbaar ivm de grote afstand die je aan moet houden om niet continue in de rem/vertragings stand terecht te komen.

Ik vind het een fantastische auto en heerlijk om niet een auto te hebben die je op elke hoek van de straat tegenkomt.

Dit bericht is ook bedoeld om aan te tonen dat de Zeekr 7x een top auto is en dat voor een merk dat pas 4 jaar bestaat.
Ik rij een LR met 20" wielen (opgehaald op 28 mei) en sluit me volledig aan bij dit bericht :)
Is mijn eerste elektrische auto.
Idd erg vervelend dat bij anderen niet alles 100% ok is. Maar moet allemaal op te lossen zijn lijkt me.
- airco: werkt prima en koelt goed/ok. Ook op warme dagen. Even een kwartiertje voor vertrek aanzetten helpt ook zeker! Op dagen zoals vandaag is 21 a 22 graden al goed genoeg!
- rijden/uitlijning: ervaar dit ook niet. Auto rijdt prima recht uit op snelwegen bij 120km/h (en erboven)
- Reuk: gebruik geur / lucht verfrisser van auto niet en geen last van vieze geurtjes
- Audio: na instellen volgens in dit forum geadviseerde settings (HiFi, hele auto, V profiel) vind ik het geluid prima (en beter dan zoals het standaard ingesteld was). Gebruik veel de native Spotify App van de auto.
- Navigatie: native navi geeft niet altijd de beste weg van A naar B. De Navi App doet dit beter. Eind augustus eerste lange trip naar Zweden met de auto en kan dan ook voorgestelde laadlocaties "testen"
- Apple Carplay: werkt netjes, maar gebruik het eigenlijk niet. Wel handig als backup als native auto apps het zouden laten afweten! Vind ook dat audio en navi van de auto moet komen, daar heb je je telefoon niet voor nodig (maar dat vind ik)
- Rijsystemen heb ik tot nu toe nog niet gebruikt. Cruise Control ga ik wel gebruiken voor langere ritten

Ben een hele blije Zeekr 7X rijder en eigenaar en tot nu toe erg tevreden over de auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
mvrooij schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:26:
[...]

Ik heb dat ik weet nergens last van. Mijn banden zitten nu op 2.7 Bar, wil deze nog naar 3 zetten. Enige wat ik merk is dat het stuur wel redelijk gevoelig is als ik bijv. 130/140+ rij maar trillen doet hij zeker niet. Wat is wat jullie precies merken? Als ik bijv. mijn LCC aanzet dan gaat dit wel soepel zonder dat het veel moet corrigeren. (Privilege hier).
Trillen is bij niet aan de orde. Bij mij speelt alleen dat ik op de snelweg veel moet bijsturen. Een correctie naar rechts vraagt direct om een tegencorrectie naar links waarbij het opvalt dat het stuur in de middenstand nogal stroef is waardoor je niet met 1 vinger aan het stuur kan rijden (zoals ik al tientallen jaren gewend was bij brandstof auto’s). In alle auto’s moet je natuurlijk kleine correcties doorvoeren, er is geen enkele auto waarbij je het stuur kunt vastzetten zodat ie rechtdoor blijft rijden. Mijn 7X vraagt echter om correcties waardoor je continu bewust aan het werk bent om de auto rechtuit te laten rijden. En dat maakt het storend.

Op alle andere terreinen ben ik ook een erg tevreden 7X rijder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nskr83
Ik vind het best opvallend dat sommige mensen die zelf geen problemen ervaren, het vreemd vinden dat anderen hun ervaringen delen.
Mensen zonder klachten hebben wat mij betreft gewoon geluk — en dat is natuurlijk fijn!

Zelf ben ik over het algemeen ook erg tevreden met de auto. Maar ik vind het juist logisch om op een forum ervaringen uit te wisselen en te horen wat anderen meemaken.

Het doel is tenslotte om samen oplossingen te vinden, niet om de auto af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Het meest irritante vind ik momenteel de 'handen aan het stuur' meldingen.... soms krijg ik nagenoeg geen melding, soms met twee handen aan het stuur. Met name bij LCC is het drama. Erg jammer.

Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Deze keer iemand die de Zeekr gaat testen tijdens een trip van 4.000 km. Niet zo leuk als Bjorn Nyland, maar wel leerzaam: YouTube: I Drove 4000 km in the Best Tesla Alternative – Part 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:56
Als het opnieuw uitlijnen niets heeft geholpen kan misschien een van onderstaande oorzaken nog verkend worden. Let op, ben zelf geen monteur maar heb online wat lopen zoeken naar vergelijkbare problemen bij andere auto merken. Bandenslijtage heb ik niet meegenomen want dit lijkt mij niet aan de orde. Naast het aanpassen van de bandenspanning zijn oplossingsrichting 1 en 3 misschien zelf nog te proberen:

1. Niet-mechanische oorzaken
  • Software/calibratie van het stabiliteitssysteem: Juist de samenwerking tussen stuurhoeksensor, ABS/ESP en krachtoverbrenging is bij moderne EV’s cruciaal voor handling. Een verkeerde afstemming of bugs in de software kunnen op hoge snelheden tot zenuwachtig of inconsistent gedrag leiden.
2. Mechanische oorzaken buiten uitlijning
  • Foutieve bandenspanning of -type: Zowel te hoge als te lage druk kan instabiliteit geven. Ook een mismatch in bandentypen of -slijtage links/rechts kan merkbare invloed hebben.
  • Slijtage of defecten in ophanging/dempers: Zelfs bij nieuwe auto’s komt het soms voor dat dempers, stabilisatorstangen of fusees kleine fabricagefouten hebben. Dit resulteert vooral bij hogere snelheden in een “zweverig” gevoel of zenuwachtig sturen.
  • Elektrisch (EPS) of steersysteem defect: Elektrische stuurbekrachtigingssystemen kunnen sensorische problemen krijgen (torquesensor of snelheidssensor). Als invoer niet overeenkomt met de werkelijke stuuruitslag, corrigeert het EPS-systeem verkeerd, vooral bij hogere snelheden
Oplossingsrichtingen bij andere automerken:
  1. Dynamische balanceren, met focus op banden en velgen: Laat bij een gespecialiseerde bandenspecialist op speciaal balansapparaat controleren op minime afwijkingen (micro-unbalans), niet alleen statisch (standaard) maar juist dynamisch. De kleinste afwijkingen in balans of rondheid kunnen resulteren in een onrustig weggedrag en trillingen in de auto of het stuurwiel.
  2. Dempers en onderstelcomponenten inspecteren op speling of fabrieksfouten: Zelfs een verscheidenheid in hardheid/demping tussen links en rechts kan dit veroorzaken.
  3. Stuurhoeksensor handmatig resetten: Naast kalibratie soms ook “hard reset” nodig, bijvoorbeeld door het stuur van lock tot lock te draaien na volledige spanningsonderbreking en daarna stationair houden op vlakke ondergrond (zie DIY methodes).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ian_
Music update [21 Speaker version]

Na vele testen, alle abonnementen afgesloten te hebben (proef periodes) en de volgende instellingen in de auto te hebben gebruikt heb ik de volgende resultaten.

Het systeem klinkt echt goed, ja het kan beter maar algemeen tevreden indien je dit gebruikt (software issues lijkt het).

Auto
- HiFi
- Hele auto
- V-shape
- Immersion

#1 Spotify native app
Very high
Audio normalisation off
EQ off
Geeft echt de beste kwaliteit en goede bass

#2 Tidal native app
Max
EQ off
Muziek klinkt goed, bass mist vaak of erg aanwezig bij laag volume

#3 Apple music CarPlay wired
Lossless
Audio normalisation off
EQ off
Het klinkt niet verkeerd maar je weet dat het beter kan.

#4/5 Apple music CarPlay wireless and BT
Geen commentaar vergeleken met de rest.

Zelf groot Apple Music liefhebber en zeker de kwaliteit die haalbaar daarmee is, daarom ooit afgestapt can Spotify. Voor nu Spotify in de auto en thuis Apple Music. Hopelijk snel den native app en daar ook mee testen. Ben benieuwd naar jullie mening en resultaten.

Goed geluid zit er in ieder geval in en volume niet harder gezet dan 65%

P.S. de AI tuning zorgt ervoor dat je speaker van je iPhone nog beter klinkt 😅 iemand al de speaker in de hoofdsteun werkend gekregen met muziek?

[ Voor 7% gewijzigd door Ian_ op 23-07-2025 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
UPDATE DATA 7GB

De reactie was, het is meegenomen en we komen erop terug maar je hebt een brochure van December 2024 en besteld in February 2025. Hier kan verschil in zitten…

Heb duidelijk gemaakt, de brochure is niet geüpdatet en de auto is besteld met deze voorwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:03
Leuk topic om te volgen. Zeekr 7x staat mbt lease auto wissel in juni 2026 naast een paar Xpeng modellen op de shortlist.

Echter zijn de perikelen met trekhaak (niet goed in-/uitklappen en geen cruisecontrol) vooralsnog wel zaken waardoor de Zeekr 7x ondanks dat ik dit wel de mooiste koets vind weinig kans maakt.

Ik hoop dat deze issues met toekomstige updates nog worden verbeterd dus ik houd dit topic in de gaten.

Als ik terug ben van vakantie ga ik wel even een proefrit maken. Ben wel benieuwd hoe het rijdt en hoe de multimedia functioneert.

Na nu 4 jaar Skoda Enyaq ben ik er wel achter dat ik bij voorkeur een snelle computer op wielen wil :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 21:48
Ik heb de auto zelf gekocht. Over een aantal weken, na mijn vakantie in Frankrijk en Zwitserland, heb ik een afspraak bij Zeekr. Ze willen dan meerijden om het probleem op de snelweg te ervaren. De service is top en hoop dat het snel opgelost wordt. Uitlijnen bij een partner bedrijf heeft in ieder geval niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:17
FJP84 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:07:
Leuk topic om te volgen. Zeekr 7x staat mbt lease auto wissel in juni 2026 naast een paar Xpeng modellen op de shortlist.

Echter zijn de perikelen met trekhaak (niet goed in-/uitklappen en geen cruisecontrol) vooralsnog wel zaken waardoor de Zeekr 7x ondanks dat ik dit wel de mooiste koets vind weinig kans maakt.

Ik hoop dat deze issues met toekomstige updates nog worden verbeterd dus ik houd dit topic in de gaten.

Als ik terug ben van vakantie ga ik wel even een proefrit maken. Ben wel benieuwd hoe het rijdt en hoe de multimedia functioneert.

Na nu 4 jaar Skoda Enyaq ben ik er wel achter dat ik bij voorkeur een snelle computer op wielen wil :)
Buiten het feit dat er tussen nu en een jaar ongetwijfeld een fix zal komen voor trekhaak inclusief CC, en de uitklap issues ook vast opgelost zullen zijn vraag ik mij af; hoe veel dagen per jaar rij jij met een trekhaak? Ik gok dat je van de 365 dagen zeker 330 dagen die trekhaak niet gebruikt. Voor die 330m dagen weet ik zeker dat de ZEEKR jou gaat overtuigen zodra jij die proefrit achter de rug hebt :*)

Alvast welkom bij de 7X club! *O* ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:35
https://x.com/SawyerMerritt/status/1948055082467004544
YouTube: 216次碰撞 36车封闭高速路 生还率仅有?% 36 Cars, 216 Crashes Closed Highway ADAS Tes...

Ok lekker dan, net besteld :-) Zeekr 7X failed alle ADAS testen volgens een grote vergelijkingstest van Chinese media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
WoW dat is best schokkend!! Hij heeft toch NCAP 5sterren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
bullseye1977 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:40:
[...]

WoW dat is best schokkend!! Hij heeft toch NCAP 5sterren??
Ja dat is idd wel bijzonder want het zou dan in ieder geval stilstaande voertuigen moeten detecteren en ingrijpen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
Ok na wat (CHatGPT) research ben ik erachter dat NCAP testen dus geen snelweg scenario's afdekken, alleen low-speed scenario's. Volgens mij wordt het hoog tijd om de lat voor 5-sterren at hoger te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik kom geheel geen beeldmateriaal tegen van de 7x in deze video ok kijk ik er naast? In CN draaien ze ook met iets andere software en een Lidar systeem al zou dat in het voordeel moeten werken.

Schrale troost Mercedes en VW deed het ook niet heel veel beter 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door bullseye1977 op 24-07-2025 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:24
Hier een link naar een samenvatting van de ADAS test in China.

https://carnewschina.com/...rd-scenarios-216-crashes/

De 7x deed mee aan 4 vd 6 testen maar geen gehaald, maar dit geldt voor ongeveer de helft van de deelnemende modellen.

Sudden highway obstacle
Construction Zone with Truck Encounter
Temporary Highway Construction
Leading Vehicle Suddenly Disappears

[ Voor 43% gewijzigd door Rudi01 op 24-07-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 16:42
Poeh he, verhelderend en ontnuchterend beetje wel. The OG Tesla toch wel weer verdraaid goed. Zeker de nieuwere 3.

Maar goed, dit is waarom ik al 6 jaar in mijn Tesla(s) met handen aan stuur en voet in de buurt op autopilot/CC rijd. Ik weet nu dat ik het in de Zeekr ook bijf doen ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steady
Rickyuu schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:13:
Poeh he, verhelderend en ontnuchterend beetje wel. The OG Tesla toch wel weer verdraaid goed. Zeker de nieuwere 3.

Maar goed, dit is waarom ik al 6 jaar in mijn Tesla(s) met handen aan stuur en voet in de buurt op autopilot/CC rijd. Ik weet nu dat ik het in de Zeekr ook bijf doen ....
Vaak ben je te bang

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• O-B-One
Ik vind dit niet zo spannend. Buiten het feit dat de 7X in China met compleet andere systemen werkt, is het ook een beetje appels met peren, en kersen, en mandarijnen vergelijken. Ik durf wel te gokken dat alle Teslas die getest waren een autopilot systeem hadden. Dit is sowieso niet eens leverbaar in Nederland op de 7X. Ook zie ik het niet zo snel gebeuren dat er op een lege snelweg(!?) in NL een auto stil staat in de verte op de rechter rijstrook, er links allemaal verkeer langs knalt en er geen kruis boven de weg staat ;)

Zo kun je wel 1000 scenarios gaan bedenken. Het blijven hulp-systemen en wij moeten gewoon zelf auto blijven rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie02
O-B-One schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:10:
[...]

Ik vind dit niet zo spannend. Buiten het feit dat de 7X in China met compleet andere systemen werkt, is het ook een beetje appels met peren, en kersen, en mandarijnen vergelijken. Ik durf wel te gokken dat alle Teslas die getest waren een autopilot systeem hadden. Dit is sowieso niet eens leverbaar in Nederland op de 7X. Ook zie ik het niet zo snel gebeuren dat er op een lege snelweg(!?) in NL een auto stil staat in de verte op de rechter rijstrook, er links allemaal verkeer langs knalt en er geen kruis boven de weg staat ;)

Zo kun je wel 1000 scenarios gaan bedenken. Het blijven hulp-systemen en wij moeten gewoon zelf auto blijven rijden.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar desalniettemin verwacht ik persoonlijk van auto met zo ongelooflijk veel sensoren wel een stukje meer. Als Tesla dit kan met alleen vision dan zou dit met Lidar erbij toch een stuk minder moeilijk moeten zijn. De conclusie is volgens mij simpel: Tesla loopt op softwaregebied lichtjaren voorop op de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
Ter lering en vermaak ..... Deze video review gaat o.a. in op ADAS en de audio EQ settings: YouTube: Zeekr 7X Full Tour & Drive! Insanely Well-Rounded Tech On Wheels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Leuke weblog waar ze onze 7x in aanhalen: https://www.autoweek.nl/c...-wij-weten-nog-niet-half/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:11
Eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Rioja1969 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:00:
Ter lering en vermaak ..... Deze video review gaat o.a. in op ADAS en de audio EQ settings: YouTube: Zeekr 7X Full Tour & Drive! Insanely Well-Rounded Tech On Wheels
Flink zitten scrollen naar het gedeelte voor de EQ, maar de AI tuning maakt je geluid zo slecht. Als je de die op Whole Car set klinkt het zoveel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
sjakie02 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar desalniettemin verwacht ik persoonlijk van auto met zo ongelooflijk veel sensoren wel een stukje meer. Als Tesla dit kan met alleen vision dan zou dit met Lidar erbij toch een stuk minder moeilijk moeten zijn. De conclusie is volgens mij simpel: Tesla loopt op softwaregebied lichtjaren voorop op de concurrentie.
Ik verwacht dat dus niet :+ want Tesla heeft autopilot en dat heeft ZEEKR niet dus van een ZEEKR kun je niet verwachten dat hij gaat afremmen en uitwijken zodra daar ruimte voor is, dat gaat die gewoon niet doen. En qua ADAS systemen, ongeacht of dit met Lidar of camera based is; deze hebben maar een beperkt werkingsgebied. Als je bijvoorbeeld bij de Euro-Ncap test de snelheid met 20km/h gaat verhogen komen er ook andere, waarschijnlijk slechtere, resultaten uit qua bots veiligheid. Dat bedoel ik te zeggen; hoe meer verschillende parameters je gaat testen, hoe meer afwijkende resultaten je gaat krijgen. Voor zover ik weet is een emergency braking systeem in het leven geroepen om het voertuig op tijd tot stilstand te brengen (afhankelijk van de gereden snelheid) of de impact van een aanrijding te verminderen. In deze specifieke test, waarvan ik niet weet wat de parameters waren of de verschillende uitrustingsniveaus van de auto waren, heeft de Tesla het goed gedaan. Niet meer en niet minder.

Maar dat gezegd hebbende; ik rij inmiddels drie weken met mijn schatje dus ik heb geen last (meer) van cognitieve dissonantie. Het komt allemaal goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Ian_ schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Flink zitten scrollen naar het gedeelte voor de EQ, maar de AI tuning maakt je geluid zo slecht. Als je de die op Whole Car set klinkt het zoveel beter.
Hij promoot toch geen AI tuning? Het ging mij meer om de Equalizer instellingen (de V-shape inclusief de bijbehorende waardes). Dat AI ding moet idd uit, voegt niks toe (integendeel ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
WizzyBrown schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:19:
[...]

kun jij de link naar de adapter even delen in het forum, want de V2L adapter moet 16A/3500W sterk zijn en 2700 Ohm weerstand hebben had iemand hier gepost.
Ik heb deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/1005009195178546.html
Werkt deze bij jou?
Ik heb hem ook besteld na het zien van deze post maar de auto geeft een foutmelding. Moet er een instelling aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Rioja1969 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:38:
[...]

Hij promoot toch geen AI tuning? Het ging mij meer om de Equalizer instellingen (de V-shape inclusief de bijbehorende waardes). Dat AI ding moet idd uit, voegt niks toe (integendeel ;-))
Nee, dat klopt. Viel mij meer op welke stand hij gebruikt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
MPro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:42:
[...]

Werkt deze bij jou?
Ik heb hem ook besteld na het zien van deze post maar de auto geeft een foutmelding. Moet er een instelling aangepast worden?
ik krijg mijn Zeekr 7x pas op 1 Oktober :-) In de auto moet idd op een pagina ingesteld worden dat je V2L wil gebruiken....is dat misschien de camping modus? Volgens mij werd het al in dit forum ergens uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 15:01
Uit eigen ervaring op vakantie weet ik dat de Collision Warning en Collision Prevention systemen aan de voorkant het niet doen als je in de file uit stilstand wegrijd :X
Stond stil in de rij voor de boot en zoonlief dacht dat hij hem in P had gezet. 5 minuten later draaide hij naar achteren om iets aan te pakken en duwde het gaspedaal per ongeluk in. Zonder waarschuwingen of ingreep botste onze Zeekr op de auto voor ons :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
cvisser schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:49:
[...]

Uit eigen ervaring op vakantie weet ik dat de Collision Warning en Collision Prevention systemen aan de voorkant het niet doen als je in de file uit stilstand wegrijd :X
Stond stil in de rij voor de boot en zoonlief dacht dat hij hem in P had gezet. 5 minuten later draaide hij naar achteren om iets aan te pakken en duwde het gaspedaal per ongeluk in. Zonder waarschuwingen of ingreep botste onze Zeekr op de auto voor ons :S
En waar ligt je zoon inmiddels begraven? _O-
Zo maar dat is wel goed balen als je een splinternieuwe auto hebt met schade die ook nog eens jouw schuld is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:32
Na lang testen eindelijk een CarPlay AI box gevonden voor mijn Zeekr 7X. Heeft alles wat niet op mijn auto zit o.a. YouTube, Netflix en Google playstore. Ben weer helemaal happy.

https://getpairr.com/nl/products/getpairr-t7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3uA0A75ahChnF8mV-RlinWeOMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fb0zHiGqs4Gbx7qhA4eMtj9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WSoQqo5rzC8Ws7FsSgbUzGgsYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNsJjWmW5DJG7Vt0Vkq4Tnfh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 20:33
Afgelopen week een usb stick gevonden aan de onderkant van de nfc laders. Ik neem aan dat deze voor de bewakingsbeelden zijn?

Is het normaal dat er een usb stick inzit? Is niet naar voren gekomen bij het afleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvisser
Pete80 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:17:
Afgelopen week een usb stick gevonden aan de onderkant van de nfc laders. Ik neem aan dat deze voor de bewakingsbeelden zijn?

Is het normaal dat er een usb stick inzit? Is niet naar voren gekomen bij het afleveren.
Ja, dat is de USB-stick voor bewakingsbeelden. Lijkt standaard meegeleverd of mee afgeleverd te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvisser
Blazings schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:00:
[...]

En waar ligt je zoon inmiddels begraven? _O-
Zo maar dat is wel goed balen als je een splinternieuwe auto hebt met schade die ook nog eens jouw schuld is.
Doet heel veel pijn inderdaad 😭
Heb ik hiermee de twijfelachtige eer de eerste met schade aan zijn 7X te zijn?
Schade ook forser dan het lijkt: bumper te pakken, louvre ontzet en werkt niet meer en ultrasoon sensor en camera (inzoomen op foto) werken niet meer met alle foutmeldingen van dien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZFjGnyKIja4BvH76y8zOSrpO4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0MMB3pluH1hymbrMJGVJtOh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door cvisser op 24-07-2025 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
cvisser schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:18:
[...]

Schade ook forser dan het lijkt: bumper te pakken, louvre ontzet en werkt niet meer en ultrasoon sensor en camera (inzoomen op foto) werken niet meer met alle foutmeldingen van dien.
[Afbeelding]
De +1 is voor het meeleven. De grote vraag is nu hoe snel kan dit gefixed worden? Welk schadebedrijf, zijn er onderdelen etc.. hou ons op de hoogte!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 20:00
Zo, net even 8 pagina’s hier bij gelezen vanaf vakantieadres in Italië. Zelf echt een heerlijke reis gehad, paar stops gehad waar veel ogen bij de laadstations op de Zeekr stonden gericht, met name de hoge laadsnelheid die hij telkens liet zien van 350 kw. Heb veel stukken 160-170 gereden en verbruik was 24,4 dus erg netjes!

Navigatie 2.0 gebruikt en tevens ABRP als backup, waar ik 90% met de Zeekr navigatie heb gereden. Werkt goed, ziet realtime weg situaties prima, maar is erg conservatief met plannen. Ik hield altijd veel meer accu over dan hij voorspelde en reed daardoor altijd door bij de geplande stop. Op zich fijn, maar aangezien ik een Ionity power abbo heb genomen voor de trip (scheelt echt aanzienlijk) kwam dit 1 keer niet goed uit.

Vandaag een dikke error gehad. Ik reed lokaal, waar ineens heel mijn dash vol met meldingen zat. Airbag niet aan, richtingaanwijzers checken, storing in camerasysteem en nog veel meer. Auto reed wel gewoon, maar wel direct gestopt en de auto software gereset. Dat loste alles gelukkig op. Daarna niks meer vernomen hiervan, maar hou het in de gaten.

Nu lekker verder genieten, waar af en toe een blik op de Zeekr en de verzamelde toeristen erom heen wel extra pret geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
cvisser schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:18:
[...]

Wanneer het vorige week of eerder gebeurd is dikke kans dat jou deze “eer” toekomt.

Dit is wat ik deze week op de snelweg opgelopen heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z90g7OfJ2S51jr8G4Q_sLjSsNIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcYHni2JdjegA5PVq01kpcW6.jpg?f=fotoalbum_large
Vogel (op slag) overleden.. en de spiegel ook..
Hoop ook dat er al wat onderdelen (vooral een complete spiegel!) beschikbaar zijn want binnenkort met de auto op vakantie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
Hensley60 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:08:
Na lang testen eindelijk een CarPlay AI box gevonden voor mijn Zeekr 7X. Heeft alles wat niet op mijn auto zit o.a. YouTube, Netflix en Google playstore. Ben weer helemaal happy.

https://getpairr.com/nl/products/getpairr-t7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof!
Deden andere ai boxen het niet met de zeekr?
Kun je deze alleen in parkeerstand gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
MPro schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:52:
[...]

Tof!
Deden andere ai boxen het niet met de zeekr?
Kun je deze alleen in parkeerstand gebruiken?
Dure oplossing om de CarPlay die erin zit te vervangen voor een paar APPs die echt wel gaan komen.

Wel mooi dat het werkt.
Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste