Nee, de andere boxen werkte de scherm niet zo lekker. Bij deze wel en heel soepel ook. Je kan het ook tijdens rijden gebruiken. Werkt echt perfect.MPro schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:52:
[...]
Tof!
Deden andere ai boxen het niet met de zeekr?
Kun je deze alleen in parkeerstand gebruiken?
Zo duur(€150) vind ik het persoonlijk niet. Hier kan je met een data abonnement alles van playstore downloaden en kijken. Goedkoper dan een abonnement van Zeekr.Ian_ schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:02:
[...]
Dure oplossing om de CarPlay die erin zit te vervangen voor een paar APPs die echt wel gaan komen.
Wel mooi dat het werkt.
Zelf meer een fan van originele producten of in ieder geval iets met een 3rd party certification.Hensley60 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:18:
[...]
Zo duur(€150) vind ik het persoonlijk niet. Hier kan je met een data abonnement alles van playstore downloaden en kijken. Goedkoper dan een abonnement van Zeekr.
Goed te zien dat het bij jou ook werkt! Ik heb een Carlinkit TboX ambient "CarlinKit CarPlay Ai TV Box LED USB Plus Android13 Qualcomm 660 8-Core" Wat niet werkte was toen ik hem aansloot als een Apple carplay device toen werd het scherm zwart en ging het weer uit. Ik heb hem toen via instellingen aangepast zodat hij connect als een android auto device en dat werkt. Wat mijn opvalt is dat ik de bovenste regel waar alle info staat van de auto etc bij mij weg valt en dat bij jou wel zichtbaar is.Hensley60 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:08:
Na lang testen eindelijk een CarPlay AI box gevonden voor mijn Zeekr 7X. Heeft alles wat niet op mijn auto zit o.a. YouTube, Netflix en Google playstore. Ben weer helemaal happy.
https://getpairr.com/nl/products/getpairr-t7
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/stXQ4lFXGRzl8MQRFqTxLIiW.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie een andere resolutie. Onderste is grotere weergave dus lagere resolutie.
Dat zal er iets mee te maken hebben.
Pas op mannen tijdens het rijden. Ik had mijn Q5 en later de Q4 ook vrijgeschakeld. Echter een keer een politiebusje naast mij gehad, waar men zeer geïnteresseerd naar binnen keek hoe ik een concert van Queen at Wembley (blijft schitterend) kon kijken tijdens het rijden.Hensley60 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:15:
[...]
Nee, de andere boxen werkte de scherm niet zo lekker. Bij deze wel en heel soepel ook. Je kan het ook tijdens rijden gebruiken. Werkt echt perfect.
Gelukkig geen boete.
De buitenspiegel lijkt 1 op 1 overgenomen van de nieuwe Volvo's, dus met een beetje mazzel kan dat onderdeel geplaatst worden.vanderwolf schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:47:
[...]
Wanneer het vorige week of eerder gebeurd is dikke kans dat jou deze “eer” toekomt.
Dit is wat ik deze week op de snelweg opgelopen heb:
[Afbeelding]
Vogel (op slag) overleden.. en de spiegel ook..
Hoop ook dat er al wat onderdelen (vooral een complete spiegel!) beschikbaar zijn want binnenkort met de auto op vakantie..
Wel een bizarre situatie met een vogel vastgeklemd onder de spiegel!
Dank voor het meedenken. Vriend van mij werkt bij Volvo -Lync&Co. We kijken even of daar een exact gelijke spiegel leverbaar is voor het geval Zeekr deze niet snel kan leveren.Blazings schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:09:
[...]
De buitenspiegel lijkt 1 op 1 overgenomen van de nieuwe Volvo's, dus met een beetje mazzel kan dat onderdeel geplaatst worden.
Wel een bizarre situatie met een vogel vastgeklemd onder de spiegel!
Even een update vanuit Frankrijk na totaal 8500 km op de teller.
- Eerste zeekr 7x in het wild gespot, en wel in Frankrijk! Grijze op nl kenteken in de dordogne. Iemand hier?
- 1100 km in 1x gereden, totaal 12 uur over gedaan inclusief laden. Had het zo gepland waarbij ik steeds stukken van +/- 200 heb gereden, behalve het eerste stuk. Bleek redelijk conservatief. Had het ook prima met 3 stops gered. 3x bij ionity geladen en 1x BP pulse. Ondanks dat de BP een 400kw paal was, was de ionity over de sessie niet langzamer. Eerste 3 stops 13 min gestaan, laatste langer wegens een plas pauze van de Kids. Palen schoten direct naar 350kw. Inderdaad veel bijkijks en vooral leuk om als laatste aan te komen en als eerste weer weg te rijden.
- Verbruik staat op 27 kwu over 1350 km. Dit is met dakkoffer. Heb vooral laatste paar uur hele stukken 150 gereden. Verbruik schoot toen wel naar 33 kwu.
- Las hier ergens dat mensen soms ervaren dat de auto niet open gaat bij het aankomen lopen. In NL nergens last van. Hier op vakantie soms wel. Heb het idee dat dit te maken heeft met het feit dat ik de auto naast mijn verblijf heb staan, thuis staat hij verder. De auto doe ik dan ook vaak handmatig op slot. Moet dan een paar keer op de deur drukken voor hij open gaat.
- Rit was geweldig. Alles in comfort stand en je zoeft werkelijk heerlijk over de weg. Kids lagen lekker te slapen achterin. Wbt het rijgedrag: mijn auto gaat wel degelijk rechtuit. Mijn bezwaar zit hem in het feit dat het 'te hard werken' is bij snelheden boven de 80kmpu. Denk dat dit meer software dan hardware is tbh. Sturen met 1 hand is daardoor minder comfy. Ik moet wel zeggen dat ik er minder last van hem sinds ik dichter op het stuur ben ga zitten. Met 2 handen sturen verminderd de ervaring nog verder.
Al met al echt genieten. Ben de volgende langere trip al aan het plannen!
:strip_exif()/f/image/KTyGIGFrdrQ7M7imQDHVdrJn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A6iQCwzvqbYH9lEV5GFqSBUI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tUKmNlICfzAzMd5O4dxr3k7P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yMsV0tsd0G8qcJQhLxoJGAsK.jpg?f=fotoalbum_large)
- Eerste zeekr 7x in het wild gespot, en wel in Frankrijk! Grijze op nl kenteken in de dordogne. Iemand hier?
- 1100 km in 1x gereden, totaal 12 uur over gedaan inclusief laden. Had het zo gepland waarbij ik steeds stukken van +/- 200 heb gereden, behalve het eerste stuk. Bleek redelijk conservatief. Had het ook prima met 3 stops gered. 3x bij ionity geladen en 1x BP pulse. Ondanks dat de BP een 400kw paal was, was de ionity over de sessie niet langzamer. Eerste 3 stops 13 min gestaan, laatste langer wegens een plas pauze van de Kids. Palen schoten direct naar 350kw. Inderdaad veel bijkijks en vooral leuk om als laatste aan te komen en als eerste weer weg te rijden.
- Verbruik staat op 27 kwu over 1350 km. Dit is met dakkoffer. Heb vooral laatste paar uur hele stukken 150 gereden. Verbruik schoot toen wel naar 33 kwu.
- Las hier ergens dat mensen soms ervaren dat de auto niet open gaat bij het aankomen lopen. In NL nergens last van. Hier op vakantie soms wel. Heb het idee dat dit te maken heeft met het feit dat ik de auto naast mijn verblijf heb staan, thuis staat hij verder. De auto doe ik dan ook vaak handmatig op slot. Moet dan een paar keer op de deur drukken voor hij open gaat.
- Rit was geweldig. Alles in comfort stand en je zoeft werkelijk heerlijk over de weg. Kids lagen lekker te slapen achterin. Wbt het rijgedrag: mijn auto gaat wel degelijk rechtuit. Mijn bezwaar zit hem in het feit dat het 'te hard werken' is bij snelheden boven de 80kmpu. Denk dat dit meer software dan hardware is tbh. Sturen met 1 hand is daardoor minder comfy. Ik moet wel zeggen dat ik er minder last van hem sinds ik dichter op het stuur ben ga zitten. Met 2 handen sturen verminderd de ervaring nog verder.
:strip_exif()/f/image/KTyGIGFrdrQ7M7imQDHVdrJn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A6iQCwzvqbYH9lEV5GFqSBUI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tUKmNlICfzAzMd5O4dxr3k7P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yMsV0tsd0G8qcJQhLxoJGAsK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qyCpeWqLYrQJBumCcpYJrG1h.jpg?f=fotoalbum_large)
Als dat in de buurt van Saint Cybranet was….dan was ik ‘t. Ik zag die mooie zwarte voorbij komen. Was te laat om te knipperen 😁Ruben_sim schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:07:
Even een update vanuit Frankrijk na totaal 8500 km op te teller.
- Eerste zeekr 7x in het wild gespot, en wil ik Frankrijk! Grijze in op nl kenteken in de dordogne. Iemand hier?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha ja indd! Ik was ook te laat😋Serage75 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:29:
[...]
Als dat in de buurt van Saint Cybranet was….dan was ik ‘t. Ik zag die mooie zwarte voorbij komen. Was te laat om te knipperen 😁
Wel leuk om zo een zeldzame auto tegen te komen in Frankrijk. Fijne vakantie en wie weet….spotten we elkaar nog eens.
Haha ja indd. Jullie ook fijne vakantie!Serage75 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:44:
[...]
Wel leuk om zo een zeldzame auto tegen te komen in Frankrijk. Fijne vakantie en wie weet….spotten we elkaar nog eens.
Inmiddels 7k met de auto gereden en erg tevreden. Net terug uit een vakantie Italië/Frankrijk ermee. Kwam zelfs een Fransman naar me toe vanaf de motor om te vragen wat voor auto dit is. Die vond het erg mooi. Daarnaast zie je geregeld mensen kijken, blijft leuk.
Ik vroeg me af, en wie weet kunnen we weer een zoektocht starten, om te checken of het mogelijk is of dat we het Zeekr logo in het achterraam verlicht te krijgen. Nu meen ik gezien te hebben dat in de Aziatische versie dit wel verlicht is. Vind dat wel erg mooi. ChatGPT geeft aan dat dit niet toegestaan is in Europa, maar toch ben ik benieuwd of het kabeltje er al zit of dat dit software matig aangezet moet worden. Wil natuurlijk niet dat de garantie komt te vervallen.
Iemand de gouden tip?
Daarnaast zijn de knoppen van mijn console in de auto nog niet verlicht (knoppen onder de tablet), ook.iemsnd de gouden tip hoe dat aangegaan is bij jullie?
Ik vroeg me af, en wie weet kunnen we weer een zoektocht starten, om te checken of het mogelijk is of dat we het Zeekr logo in het achterraam verlicht te krijgen. Nu meen ik gezien te hebben dat in de Aziatische versie dit wel verlicht is. Vind dat wel erg mooi. ChatGPT geeft aan dat dit niet toegestaan is in Europa, maar toch ben ik benieuwd of het kabeltje er al zit of dat dit software matig aangezet moet worden. Wil natuurlijk niet dat de garantie komt te vervallen.
Iemand de gouden tip?
Daarnaast zijn de knoppen van mijn console in de auto nog niet verlicht (knoppen onder de tablet), ook.iemsnd de gouden tip hoe dat aangegaan is bij jullie?
Ik begrijp ook niet helemaal hoe de verlichting van de knoppen werkt.patrickelectric schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:10:
Inmiddels 7k met de auto gereden en erg tevreden. Net terug uit een vakantie Italië/Frankrijk ermee. Kwam zelfs een Fransman naar me toe vanaf de motor om te vragen wat voor auto dit is. Die vond het erg mooi. Daarnaast zie je geregeld mensen kijken, blijft leuk.
Iemand de gouden tip?
Als het echt donker is gaan ze aan maar als ik bijvoorbeeld overdag door een viaduct of tunnel rij blijft de knop verlichting uit ook al schakelt het scherm naar donker en gaat de buitenverlichting aan?
Ik heb daarom het vermoeden dat de auto ook kijkt of er letterlijk licht aan het einde van de tunnel is en daarom de knop verlichting uit laat staan.
Ik heb iig nergens een optie in het menu gevonden om de knop verlichting te bedienen
Heb je ook bij instellingen gekeken of de resolutie kan aanpassen? Hier kan ik de balk altijd zien. Wat je ook kan kijken of je de zoom functie kan veranderen tijdens het kijken.Mario3 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:46:
Ik zie een andere resolutie. Onderste is grotere weergave dus lagere resolutie.
Nog een dingetje om te delen:
De auto is er groot en breed. Dit merk ik zeker in Frankrijk en dan met name tijdens het parkeren. Er zijn echt plekken waar hij gewoon niet tussen past. Dit komt 1, omdat de auto breed is en 2, omdat de deuren zelf ook breed/dik zijn, waardoor je er gewoon niet uit kunt komen
De auto is er groot en breed. Dit merk ik zeker in Frankrijk en dan met name tijdens het parkeren. Er zijn echt plekken waar hij gewoon niet tussen past. Dit komt 1, omdat de auto breed is en 2, omdat de deuren zelf ook breed/dik zijn, waardoor je er gewoon niet uit kunt komen
Werkt ‘‘t helemaal niet. Bij mij werkt meestal niet, behalve als ik een reset doe door beide knoppen op ‘t stuur lang in te houden. Dan start alles opnieuw op en doet de verlichting ‘t wel.patrickelectric schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:10:
Iemand de gouden tip?
Toevallig niet in agde geweest? Ik zag daar en zware 7x op de parkeerplaats bij de lidlRuben_sim schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:07:
Even een update vanuit Frankrijk na totaal 8500 km op de teller.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nope. Wasn't mej0ram schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:15:
[...]
Toevallig niet in agde geweest? Ik zag daar en zware 7x op de parkeerplaats bij de lidl
Vraagje …. Op het dashbord wordt een verkeersbord weergegeven die de actuele snelheidsbeperkingen laat zien. Bij mij werkt dit voor geen meter. In de meeste gevallen geeft hij een verkeerde snelheid weer (bv 15 kmh waar je 80 mag of 50 kmh op de snelweg). Werkt dit bij jullie wel goed, en zo niet: kun je dat verkeersbord resetten of desnoods verwijderen? Als het toch niet werkt, dan hoef ik het ook niet steeds te zien. Bedankt voor de tips.
Ik heb gewoon nog steeds geen 1 in het wild gezien en zit echt redelijk wat op de weg, nu in italie maar onderweg ook niets gezien.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Het was een zwarte met nl kenteken en ook oranje remklauwen. Vroeg mij ook af of het iemand van hier wasj0ram schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:15:
[...]
Toevallig niet in agde geweest? Ik zag daar en zware 7x op de parkeerplaats bij de lidl
Volgens mij zit de optie voor knop helderheid op de volgende plek in het menu. Bij de beschrijving staat enkel mogelijk te wijzigen als het licht gedimd isclydevdl schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:47:
[...]
Ik begrijp ook niet helemaal hoe de verlichting van de knoppen werkt.
Als het echt donker is gaan ze aan maar als ik bijvoorbeeld overdag door een viaduct of tunnel rij blijft de knop verlichting uit ook al schakelt het scherm naar donker en gaat de buitenverlichting aan?
Ik heb daarom het vermoeden dat de auto ook kijkt of er letterlijk licht aan het einde van de tunnel is en daarom de knop verlichting uit laat staan.
Ik heb iig nergens een optie in het menu gevonden om de knop verlichting te bedienen
:strip_exif()/f/image/mo6GYnt2TORhdeyZA9P5oFRs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Alphaxe op 27-07-2025 21:41 ]
Vraag: heeft iemand al eens geladen bij een V3 supercharger van Tesla. Ik weet dat de snelheid lager is, maar het gaat mij om het algemeen functioneren. Ik weet namelijk dat Xpeng er vaak direct uitklapt. Ik ben benieuwd of de Zeekr 7x er in ieder geval wel gewoon kan laden, al is het langzamer.
Ja hoor, werkt gewoon. Ik heb mijn zakelijke laadpas gekoppeld als betaalmethode aan mijn Tesla account. Getest bij vd Valk Apeldoorn Oost. Wel trager dan Ionity.FJP84 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:37:
Vraag: heeft iemand al eens geladen bij een V3 supercharger van Tesla. Ik weet dat de snelheid lager is, maar het gaat mij om het algemeen functioneren. Ik weet namelijk dat Xpeng er vaak direct uitklapt. Ik ben benieuwd of de Zeekr 7x er in ieder geval wel gewoon kan laden, al is het langzamer.
Ik heb in Frankrijk bij Tesla geladen, het werkte maar snelheid wel teleurstellend rond 68kwh.FJP84 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:37:
Tip voor degene die nog op vakantie gaan met de Zeekr 7X door Europa. https://www.go-electra.com/nl/price/
Met Electra+ kost snelladen in Frankrijk en Luxemburg 29 Eurocent per kWh. In de meeste andere landen 39 Eurocent. Je moet wel een abo afsluiten. Maar met deze code is het de eerste twee maanden gratis: CHARGEPRICE25.
Voor meer details: https://goedkoperrijden.b...rijk-en-italie-met-2.html
Ze hebben snelladers tot 400kW.
Met Electra+ kost snelladen in Frankrijk en Luxemburg 29 Eurocent per kWh. In de meeste andere landen 39 Eurocent. Je moet wel een abo afsluiten. Maar met deze code is het de eerste twee maanden gratis: CHARGEPRICE25.
Ik zou zweren dat ik in CarPlay in mijn Volvo V90 ook de maximale toegestane snelheid zag. Dat netjes veranderde met de tijdstippen. Maar in mijn Zeekr 7X zie ik niet de maximale toegestane snelheid.
Hebben anderen dat ook opgemerkt. En is er een gouden tip?
Hebben anderen dat ook opgemerkt. En is er een gouden tip?
kW, geen kWhrenevijf schreef op maandag 28 juli 2025 @ 06:55:
[...]
Ik heb in Frankrijk bij Tesla geladen, het werkte maar snelheid wel teleurstellend rond 68kwh.
Wel logisch gezien IONITY ECO laders gebruikt met een voltage bereik van 150 tot 920 V.vanderwolf schreef op maandag 28 juli 2025 @ 00:02:
[...]
Ja hoor, werkt gewoon. Ik heb mijn zakelijke laadpas gekoppeld als betaalmethode aan mijn Tesla account. Getest bij vd Valk Apeldoorn Oost. Wel trager dan Ionity.
Tesla V3 is tot 400 V volgens mij.
Bedankt voor deze goeie tip! Electra is onderdeel van een samenwerking tussen 4 grote snellaad partijen. De overkoepelende naam is Spark Alliance. Ionity en Fastned horen hier ook bij. Het idee achter deze samenwerking is o.a. dat je met 1 laadpas kunt laden bij alle 4 de partijen, waarbij de korting ook voor alle 4 de partijen geldt. Dus als het goed is zou je de kortingen bij Electra ook moeten krijgen als je bijvoorbeeld een tijdelijk abonnement op Ionity neemt voor tijdens jouw vakantie. Dat ga ik over 2 weken doen voordat we naar Italië gaan. Maar ik denk dat ik voor de Zeekr-heid toch maar even die Electra pas met kortingscode ga installerenRdeNoronha schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:55:
Tip voor degene die nog op vakantie gaan met de Zeekr 7X door Europa. https://www.go-electra.com/nl/price/
Het doel is inderdaad met 1 pas kunnen werken in deze alliantie maar dat is technisch zover ik kan ontdekken nog niet gerealiseerd helaas. Wel gepland dit af te ronden dit kwartaal.Rioja1969 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:31:
[...]
Bedankt voor deze goeie tip! Electra is onderdeel van een samenwerking tussen 4 grote snellaad partijen. De overkoepelende naam is Spark Alliance. Ionity en Fastned horen hier ook bij. Het idee achter deze samenwerking is o.a. dat je met 1 laadpas kunt laden bij alle 4 de partijen, waarbij de korting ook voor alle 4 de partijen geldt. Dus als het goed is zou je de kortingen bij Electra ook moeten krijgen als je bijvoorbeeld een tijdelijk abonnement op Ionity neemt voor tijdens jouw vakantie. Dat ga ik over 2 weken doen voordat we naar Italië gaan. Maar ik denk dat ik voor de Zeekr-heid toch maar even die Electra pas met kortingscode ga installeren
Om deze reden zelf o.a. een IONITY abonnement genomen. Hier kwam ik daarna achter. Idem voor fastnet
Klopt, helaas nog niet werkend! Dat wordt de volgende stap in de samenwerking.Alphaxe schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:39:
[...]
Het doel is inderdaad met 1 pas kunnen werken in deze alliantie maar dat is technisch zover ik kan ontdekken nog niet gerealiseerd helaas. Wel gepland dit af te ronden dit kwartaal.
Om deze reden zelf o.a. een IONITY abonnement genomen. Hier kwam ik daarna achter. Idem voor fastnet
Werkt indd vaker niet, dan wel correct.Rioja1969 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:34:
Vraagje …. Op het dashbord wordt een verkeersbord weergegeven die de actuele snelheidsbeperkingen laat zien. Bij mij werkt dit voor geen meter. In de meeste gevallen geeft hij een verkeerde snelheid weer (bv 15 kmh waar je 80 mag of 50 kmh op de snelweg). Werkt dit bij jullie wel goed, en zo niet: kun je dat verkeersbord resetten of desnoods verwijderen? Als het toch niet werkt, dan hoef ik het ook niet steeds te zien. Bedankt voor de tips.
Op dit moment is het abonnement alleen gelding bij de aanbieder waar je het abonnement hebt afgesloten.Rioja1969 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:31:
Het idee achter deze samenwerking is o.a. dat je met 1 laadpas kunt laden bij alle 4 de partijen, waarbij de korting ook voor alle 4 de partijen geldt. Dus als het goed is zou je de kortingen bij Electra ook moeten krijgen als je bijvoorbeeld een tijdelijk abonnement op Ionity neemt voor tijdens jouw vakantie.
Aldus de laatste FAQ:
I have a subscription with a Spark Alliance member company - will my discount apply at all Spark Alliance stations?
Subscriptions currently apply only when charging with the member issuing the subscription, and will not apply when charging with other members. As the Spark Alliance collaboration grows, we will listen to the needs of EV drivers and may explore the possibility of such features in the future.
Goed om te weten dat die integratie dus in de praktijk nog niet werkt. Kan ik met een Ionity pas dus helemaal niet afrekenen bij Fastned (los van het wel/niet doorverwerken van de Ionity korting)? In dat geval moet ik voor de zekerheid ook nog de Fastned app installeren. Ik heb geen zin om 2 abbo's te nemen. Dan maar alles op Ionity en hopen dat er geen laadfiles zijn ....Alphaxe schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:39:
[...]
Het doel is inderdaad met 1 pas kunnen werken in deze alliantie maar dat is technisch zover ik kan ontdekken nog niet gerealiseerd helaas. Wel gepland dit af te ronden dit kwartaal.
Tja, als die integratie er niet komt dan snap ik niet echt wat de waarde is van die samenwerking. Klinkt leuk vanuit marketing oogpunt, maar in de praktijk zijn het nog steeds 4 gescheiden bedrijven en je moet nog steeds meerdere passen en abonnementen afnemen. We gaan het zien.Timmy schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:59:
[...]
Op dit moment is het abonnement alleen gelding bij de aanbieder waar je het abonnement hebt afgesloten.
Aldus de laatste FAQ:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan voor mijn vakantie in Italie. In Duitsland alles bij Ionity geladen. Dekking is echt perfect.Rioja1969 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:21:
[...]
Goed om te weten dat die integratie dus in de praktijk nog niet werkt. Kan ik met een Ionity pas dus helemaal niet afrekenen bij Fastned (los van het wel/niet doorverwerken van de Ionity korting)? In dat geval moet ik voor de zekerheid ook nog de Fastned app installeren. Ik heb geen zin om 2 abbo's te nemen. Dan maar alles op Ionity en hopen dat er geen laadfiles zijn ....
Irritant is dat de Ionity app wel de ander laders laat Ien, maar dat je niet kan betalen (nog los van het feit dat de lagere tarieven niet gelden)
Hoi allen
Vraagje mbt optie pakket, Advanced Cockpitpakket: 36,2-inch Head-Up Display met Augmented Reality
Wat is het verschil met de standaard, de Omringende realiteit weergegeven in Cluster en AR HUD
Is het het waard om Advanced Cockpitpakket te kopen extra tov de HUD die er al bij zit standaard?
Vraagje mbt optie pakket, Advanced Cockpitpakket: 36,2-inch Head-Up Display met Augmented Reality
Wat is het verschil met de standaard, de Omringende realiteit weergegeven in Cluster en AR HUD
Is het het waard om Advanced Cockpitpakket te kopen extra tov de HUD die er al bij zit standaard?
Ik heb nog geen enkel "augmented" gezien in mijn HUD. Wel een navigatiepijl wanneer je de originele navi gebruikt verder een presentatie van het verkeer in de omgeving en je snelheid maar niets wat op augumented reality moet lijken. Ik heb wel het Advance cockpitpakketfz1971 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:18:
Hoi allen
Wat is het verschil met de standaard, de Omringende realiteit weergegeven in Cluster en
Dus eigenlijk is er niet echt iets anders of begrijp ik het verkeerdbullseye1977 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:45:
[...]
Ik heb nog geen enkel "augmented" gezien in mijn HUD. Wel een navigatiepijl wanneer je de originele navi gebruikt verder een presentatie van het verkeer in de omgeving en je snelheid maar niets wat op augumented reality moet lijken. Ik heb wel het Advance cockpitpakket
Volgens mij ook niet, het pakket voegt oa de HUD toe
maar standaard zit toch ook al een HUD op de 7x?
Dit staat in de folder bij ZEEKR ASSISTED DRIVE
- Omringende realiteit weergegeven in Cluster en
AR HUD
Dit staat in de folder bij ZEEKR ASSISTED DRIVE
- Omringende realiteit weergegeven in Cluster en
AR HUD
welke folder ?
In de brochure van december 2024 staat : - Bewegende objecten/personen worden
weergegeven in Cluster
https://azomwfileplatform...960dfe4b09df9e5e0cf3e.pdf
(en in diezelfde borchure staat ook een jaar gratis 5g internet connectiviteit zonder beperkingen, maar die krijg je dus niet
)
Ik zie net dat er ook een versie is van juli 2025 daar staat idd in wat jij zegt. Maar ik vermoed dat er standaard geen hud aanwezig is zonder het pakket.
De belangrijkste verschillen tussen de **Zeekr 7X brochure van december 2024** en de **leaflet van juli 2025** zijn relatief subtiel maar wel aanwezig. Hieronder een overzicht van de verschillen gegroepeerd per categorie:
---
### 🌐 **Connectiviteit & Software**
| Onderdeel | December 2024 | Juli 2025 |
| ------------------ | ----------------------------- | ---------------------------------------- |
| Connected App | Zeekr GPT, Zeekr Places | Zeekr GPT, Navi 2.0 |
| Cockpit Software | ZeekrPlaces | Navi 2.0 (Zeekr App Store) |
| Weergave realiteit | Bewegende objecten in Cluster | Omringende realiteit in Cluster + AR HUD |
---
### 📦 **Optiepakketten**
| Pakket | December 2024 | Juli 2025 |
| ------------------ | --------------- | ------------------------------------------------ |
| Comfortpakket | Los beschikbaar | Alleen beschikbaar i.c.m. Advanced Cockpitpakket |
| Premium Navigation | Niet vermeld | Toegevoegd als optie (via App Store) |
---
### 💬 **Digitale diensten**
| Dienst | December 2024 | Juli 2025 |
| --------------------------- | ---------------------------------------- | ------------------------------------------------ |
| Beschrijving connectiviteit | 1 jaar gratis, daarna beperking mogelijk | 1 jaar Premium Connectivity Services (optioneel) |
---
### 📈 **Prijzen (alleen in juli leaflet vermeld)**
De **leaflet van juli 2025** bevat een **prijslijst per model en optie**, wat ontbreekt in de brochure van december.
Bijvoorbeeld:
* Core RWD: vanaf €53.990
* Long Range RWD: vanaf €56.990
* Privilege AWD: vanaf €63.990
---
### 🪑 **Interieurbenaming**
| Materiaalbenaming | December 2024 | Juli 2025 |
| ----------------- | ----------------------------------------- | -------------------------------------------- |
| Lederen interieur | “Lederen interieur, geperforeerd (zwart)” | “Nappa & PU interieur, geperforeerd (zwart)” |
---
### 🔧 **Kleine terminologie-aanpassingen**
* "Volledig automatische parkeerhulp" → "Automatische parkeerhulp"
* Toevoeging in juli: “One-click om het raam te breken: bestuurderszijde” als aparte bullet.
---
### 📍 Samenvattend:
* De **juli 2025 leaflet** is een geüpdatet document met meer nadruk op concrete prijzen, nieuwe softwarebenamingen (zoals Navi 2.0 i.p.v. Zeekr Places) en wijzigingen in optiepakketstructuur.
* De **december 2024 brochure** is iets algemener, met enkele functies die later preciezer benoemd zijn of verplaatst naar optiepakketten.
In de brochure van december 2024 staat : - Bewegende objecten/personen worden
weergegeven in Cluster
https://azomwfileplatform...960dfe4b09df9e5e0cf3e.pdf
(en in diezelfde borchure staat ook een jaar gratis 5g internet connectiviteit zonder beperkingen, maar die krijg je dus niet
Ik zie net dat er ook een versie is van juli 2025 daar staat idd in wat jij zegt. Maar ik vermoed dat er standaard geen hud aanwezig is zonder het pakket.
De belangrijkste verschillen tussen de **Zeekr 7X brochure van december 2024** en de **leaflet van juli 2025** zijn relatief subtiel maar wel aanwezig. Hieronder een overzicht van de verschillen gegroepeerd per categorie:
---
### 🌐 **Connectiviteit & Software**
| Onderdeel | December 2024 | Juli 2025 |
| ------------------ | ----------------------------- | ---------------------------------------- |
| Connected App | Zeekr GPT, Zeekr Places | Zeekr GPT, Navi 2.0 |
| Cockpit Software | ZeekrPlaces | Navi 2.0 (Zeekr App Store) |
| Weergave realiteit | Bewegende objecten in Cluster | Omringende realiteit in Cluster + AR HUD |
---
### 📦 **Optiepakketten**
| Pakket | December 2024 | Juli 2025 |
| ------------------ | --------------- | ------------------------------------------------ |
| Comfortpakket | Los beschikbaar | Alleen beschikbaar i.c.m. Advanced Cockpitpakket |
| Premium Navigation | Niet vermeld | Toegevoegd als optie (via App Store) |
---
### 💬 **Digitale diensten**
| Dienst | December 2024 | Juli 2025 |
| --------------------------- | ---------------------------------------- | ------------------------------------------------ |
| Beschrijving connectiviteit | 1 jaar gratis, daarna beperking mogelijk | 1 jaar Premium Connectivity Services (optioneel) |
---
### 📈 **Prijzen (alleen in juli leaflet vermeld)**
De **leaflet van juli 2025** bevat een **prijslijst per model en optie**, wat ontbreekt in de brochure van december.
Bijvoorbeeld:
* Core RWD: vanaf €53.990
* Long Range RWD: vanaf €56.990
* Privilege AWD: vanaf €63.990
---
### 🪑 **Interieurbenaming**
| Materiaalbenaming | December 2024 | Juli 2025 |
| ----------------- | ----------------------------------------- | -------------------------------------------- |
| Lederen interieur | “Lederen interieur, geperforeerd (zwart)” | “Nappa & PU interieur, geperforeerd (zwart)” |
---
### 🔧 **Kleine terminologie-aanpassingen**
* "Volledig automatische parkeerhulp" → "Automatische parkeerhulp"
* Toevoeging in juli: “One-click om het raam te breken: bestuurderszijde” als aparte bullet.
---
### 📍 Samenvattend:
* De **juli 2025 leaflet** is een geüpdatet document met meer nadruk op concrete prijzen, nieuwe softwarebenamingen (zoals Navi 2.0 i.p.v. Zeekr Places) en wijzigingen in optiepakketstructuur.
* De **december 2024 brochure** is iets algemener, met enkele functies die later preciezer benoemd zijn of verplaatst naar optiepakketten.
[ Voor 145% gewijzigd door Msts op 28-07-2025 14:38 ]
Ik ben vandaag gebeld over aflevering van de auto op 6 Augustus. Kreeg de vraag of het toevallig ook nog deze maand (lees: deze week 😉) zou kunnen.
Nu mag ik hem Donderdag 31ste gaan ophalen ipv Woensdag 6 Augustus 🥳
Ik vroeg nog of ze wilde weten wat mijn e-mail is die ik voor mijn Zeekr account had gebruikt. Kreeg te horen dat ze niet meer de auto’s koppelen aangezien er anders dingen gedaan kunnen worden op afstand waar het delivery team dan last van kan hebben… fair enough…
Nog iemand die zijn auto gaat ophalen aankomende Donderdag 31ste?
Ik vroeg nog of ze wilde weten wat mijn e-mail is die ik voor mijn Zeekr account had gebruikt. Kreeg te horen dat ze niet meer de auto’s koppelen aangezien er anders dingen gedaan kunnen worden op afstand waar het delivery team dan last van kan hebben… fair enough…
Additioneel biedt het pakket ook de 21 speakers aan en luchtkwaliteit bewaking!fz1971 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:18:
Hoi allen
Ik heb op 5 juni een proefrit gedaan in Zeist in een LR met Advanced Cockpitpakket.fz1971 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:18:
Hoi allen
In de HUD zag ik inderdaad het omliggende verkeer mooi in beweging weergegeven.
Na afloop heb ik expliciet gevraagd of dit alleen in dit Advanced pakket zit. Dat bleek zo te zijn. Dus volgens mij heb je in de Core of standaard Long Range versie geen HUD.
Maar ik hoop wel dat de omringende realiteit zonder HUD wel gewoon zichtbaar is in het Cluster, dus het scherm dat achter het stuur zit....
Mag ik vragen wanneer je besteld hebt, welke versie en privé/lease?mitchelljb schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:04:
Ik ben vandaag gebeld over aflevering van de auto op 6 Augustus. Kreeg de vraag of het toevallig ook nog deze maand (lees: deze week 😉) zou kunnen.
Mooi! Zo is het contrast met de geblindeerde achterruiten ook wat minder. En de kosten vallen best mee. Hoe bevalt de folie met bewolking/schemer, niet het gevoel dat het al bijna donker is totdat je de ramen omlaag doet?Ian_ schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:32:
Hieronder het resultaat van alles wat nu warmtewerend folie heeft:
- Voorruit
- A-stijl + vaste driehoek
- Panoramadak
Merk: XPEL
70% lichtdoorlatendheid
92% warmte werend
99% UV werend
Kosten €700,-
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt totaal niet, dit is de lichtste tint mogelijk (legaal). Ook in het donker geen last van.Blazings schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:45:
[...]
Mooi! Zo is het contrast met de geblindeerde achterruiten ook wat minder. En de kosten vallen best mee. Hoe bevalt de folie met bewolking/schemer, niet het gevoel dat het al bijna donker is totdat je de ramen omlaag doet?
Airco stond normaal op 18.5 AUTO 3
Airco nu op 20.5 AUTO 3
Ook 0 last dat de zon brandt in de auto en warmt minder op. Heb nu met officiële certification gekregen indien je wordt aangehouden.
Dat klinkt top inderdaad. Weet niet of ik mijn auto nog voor het eind van de zomer krijg, maar zoiets is wel om in het achterhoofd te houden voor volgend jaar!Ian_ schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:01:
[...]
Echt totaal niet, dit is de lichtste tint mogelijk (legaal). Ook in het donker geen last van.
Airco nu op 20.5 AUTO 3
Ook 0 last dat de zon brandt in de auto en warmt minder op. Heb nu met officiële certification gekregen indien je wordt aangehouden.
Netjes! En fijn dat het merkbaar koeler is in de auto. Waar had je dit laten doen? € 700 voor al de oppervlaktes samen is inderdaad best scherp.Ian_ schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:01:
[...]
Echt totaal niet, dit is de lichtste tint mogelijk (legaal). Ook in het donker geen last van.
Airco nu op 20.5 AUTO 3
Je wordt flink ‘genaaid’ door veel bedrijven. Dit heb ik laten doen door V&H styling in Amersfoort.O-B-One schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:26:
[...]
Netjes! En fijn dat het merkbaar koeler is in de auto. Waar had je dit laten doen? € 700 voor al de oppervlaktes samen is inderdaad best scherp.
Is er een Zeekr 7x rijder die Android Auto gebruikt en navigeert met Google Maps? Zoja, kan Google Maps de batterij % uitlezen van de Zeekr 7x, en bij route plannen ook automatisch laders in plannen en aangeven met hoeveel % batterij je bij iedere stop je aankomt?
Dit werkt allemaal bij mij in mijn Ford Mustang Mach E van 2021. Android Auto kan communiceren met de API van de auto en allerhande zaken uitlezen en in apps tonen.
Dit werkt allemaal bij mij in mijn Ford Mustang Mach E van 2021. Android Auto kan communiceren met de API van de auto en allerhande zaken uitlezen en in apps tonen.
Mooie resultaten!Freedive schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:12:
Aardig zuinig ritje gehad vandaag, met fietsendrager!
(Long Range)
[Afbeelding]
Waar tover jij overigens deze overzichten vandaan?
Hey dat is bij mij in de straat (Almere).. ik heb jou 7x nog nooit gezien hier?? Er staar een witte LR op de hoekIan_ schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:32:
Hieronder het resultaat van alles wat nu warmtewerend folie heeft:
- Voorruit
- A-stijl + vaste driehoek
- Panoramadak
Merk: XPEL
70% lichtdoorlatendheid
92% warmte werend
99% UV werend
Kosten €700,-
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat mag je zeekr 😉Blazings schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:28:
[...]
Mag ik vragen wanneer je besteld hebt, welke versie en privé/lease?Zeekr reageerde vorig weekend het snel op mijn dm op instagram dat ze uit gingen zoeken wanneer mijn auto geleverd werd, maar daarna niks meer gehoord.
Besteld op 6 Juni (door LM bij Zeekr) en direct leverdatum 6-8-2025 doorgekregen.
Heb een witte LR met de 2 pakketten erop, in de lease (via het werk).
Ik kreeg afgelopen vrijdag ook een belletje naar aanleiding van mijn eerder aangevraagde proefrit. Met de excuses dat het niet goed is gegaan in het proces en of ik nog interesse had 😂
Wel netjes dat ze nog nabellen, en blijkbaar hebben ze nu extra mensen in dienst oid om een lijst af te gaan.
Wanneer heb jij besteld dan? En welk model/kleur?
Hopelijk krijg je snel bericht!
Woon zelf in Almere Duin, de witte heb ik wel eens gezien inderdaad.bullseye1977 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:35:
[...]
Hey dat is bij mij in de straat (Almere).. ik heb jou 7x nog nooit gezien hier?? Er staar een witte LR op de hoek
In de app, Vehichle & security > Journey Log !spacecrap schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:28:
[...]
Mooie resultaten!
Waar tover jij overigens deze overzichten vandaan?
Op Android gebaseerde telefoon?Freedive schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 04:54:
[...]
In de app, Vehichle & security > Journey Log !
iPhone kan ik het niet vinden.
Nee op een iPhone;Alphaxe schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:50:
[...]
Op Android gebaseerde telefoon?
iPhone kan ik het niet vinden.
:strip_exif()/f/image/fhqQ223lvF5g5y6WpvcoaYgi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rb6eD4F0zCKSB3JKwoNfyGZT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 'm net besteld ;-)Hensley60 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:08:
Na lang testen eindelijk een CarPlay AI box gevonden voor mijn Zeekr 7X. Heeft alles wat niet op mijn auto zit o.a. YouTube, Netflix en Google playstore. Ben weer helemaal happy.
https://getpairr.com/nl/products/getpairr-t7
[Afbeelding]
[Afbeelding]
TIP: met de code 9T20 krijg je € 29,79 korting!
Top en wel gelijk een update uitvoeren voor de laatste software versie. Kan wel tussen 30 en 45 minuten in beslag nemen.jtalloen schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:16:
[...]
Ik heb 'm net besteld ;-)
Dus zo'n GetPairr kan je via USB-C ook internettoegang geven als je er een simkaart instopt? Los je ook gelijk probleem van 5Gb data op.
Dat heb je idd heel goed gezien. Je heb gelijk toegang tot Playstore. Ook zijn er apps zoals onder andere Netflix en Prome voorgeïnstalleerd. Hotspot vanuit je telefoon ook mogelijk.Nacho1978 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:07:
Dus zo'n GetPairr kan je via USB-C ook internettoegang geven als je er een simkaart instopt? Los je ook gelijk probleem van 5Gb data op.
Goedemiddag, zou graag jullie mening horen.
Ik ben aan het twijfelen tussen de Zeekr 7x Long range met opties (Advanced Cockpit Package en de Nappa & PU Charcoal Black) of de Zeekr 7x Privilege zonder opties.. Waarom ik twijfel, het vermogen spreekt me aan (ja je bent jong en wilt wat), maar de extra opties op de long range die kunnen wat betreft lease bedrag is ook een fijne bijkomstigheid.
Hoe ervaren de long range rijders het vermogen? Missen jullie het extra vermogen of gaat de long range ook snel zat met een tussen sprintje?
Lastige keuze!
Ik ben aan het twijfelen tussen de Zeekr 7x Long range met opties (Advanced Cockpit Package en de Nappa & PU Charcoal Black) of de Zeekr 7x Privilege zonder opties.. Waarom ik twijfel, het vermogen spreekt me aan (ja je bent jong en wilt wat), maar de extra opties op de long range die kunnen wat betreft lease bedrag is ook een fijne bijkomstigheid.
Hoe ervaren de long range rijders het vermogen? Missen jullie het extra vermogen of gaat de long range ook snel zat met een tussen sprintje?
Lastige keuze!
@Malortje dan zou ik lekker voor de LR + opties gaan!
Naast het ijzingwekkende vermogen, heeft de Privilige ook een aantal nadelen:
- Minder sportief weggedrag (ook in de sportiefste stand): wordt door sommige als bootachtig ervaren
- Zwaarder dus minder zuinig en minder bereik
- Dikkere wielen geven ook minder comfort/meer verbruik (hoewel dat als goed is wordt opgevangen door de luchtvering)
Verder is de 0-100 tijd van 6s inderdaad niet geweldig, maar zodra de auto rijdt is die 421pk vrij behoorlijk hoor. De 80-120 tijd kan ik niet vinden, maar zal vrij netjes zijn.
Ik heb ze allebei gereden en vond de LR meer dan zat (rijd nu nog een P2 Launch edition)
- Minder sportief weggedrag (ook in de sportiefste stand): wordt door sommige als bootachtig ervaren
- Dikkere wielen geven ook minder comfort/meer verbruik (hoewel dat als goed is wordt opgevangen door de luchtvering)
Verder is de 0-100 tijd van 6s inderdaad niet geweldig, maar zodra de auto rijdt is die 421pk vrij behoorlijk hoor. De 80-120 tijd kan ik niet vinden, maar zal vrij netjes zijn.
Ik heb ze allebei gereden en vond de LR meer dan zat (rijd nu nog een P2 Launch edition)
Volgens mij is het verschil wat je schets zo'n 3000 Euro mits je niet voor de optionele 20" velgen gaat op de LR, doe je dat wel dan is het nog maar 2K Euro. Los van de pakketten krijg je luchtvering, een bak vermogen, grotere remmen en 21" wielen. LR is volgens mij snel zat met 400+ pk en kom je niets te kort, hij is ook nog wat efficiënter dan de Privilege.Malortje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:10:
Lastige keuze!
'The truth is not afraid for Questions
Tussenstand:
295 registraties excl demo's
1 Core
171 LR
123 Privilege
101 grijs
81 zwart
57 groen
56 wit
Wat valt op:
- De eerste Core versie is uitgeleverd!
- Winkeldochter HSL17L (grijze LR) staat inmiddels al 6 weken op registratie te wachten. Lange vakantie van de eigenaar of een andere (technische?) oorzaak?
- Nieuwe aspirant winkeldochter HVV64B (grijze Privilege) staat al 3 weken te wachten
- Vorige week zijn er 35 auto's op naam gezet, soms wel 9 op een dag. Het tempo zit er dus goed in.
- 16 auto's staan te wachten op uitlevering, dat zouden ze in dit tempo dus nog deze week moeten kunnen redden:
2x grijs LR
6x grijs Privilege
3x wit LR
1x zwart LR
1x zwart Privilege
1x groen LR
2x groen Privilege
1 Core
171 LR
123 Privilege
101 grijs
81 zwart
57 groen
56 wit
Wat valt op:
- Winkeldochter HSL17L (grijze LR) staat inmiddels al 6 weken op registratie te wachten. Lange vakantie van de eigenaar of een andere (technische?) oorzaak?
- Nieuwe aspirant winkeldochter HVV64B (grijze Privilege) staat al 3 weken te wachten
- Vorige week zijn er 35 auto's op naam gezet, soms wel 9 op een dag. Het tempo zit er dus goed in.
- 16 auto's staan te wachten op uitlevering, dat zouden ze in dit tempo dus nog deze week moeten kunnen redden:
2x grijs LR
6x grijs Privilege
3x wit LR
1x zwart LR
1x zwart Privilege
1x groen LR
2x groen Privilege
Ik heb de mijne besteld in april met levering nov/dec.fhommes schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:25:
Tussenstand:
1 Core
171 LR
123 Privilege
101 grijs
81 zwart
57 groen
56 wit
Wat valt op:
2x grijs LR
6x grijs Privilege
3x wit LR
1x zwart LR
1x zwart Privilege
1x groen LR
2x groen Privilege
Ik vermoed dat die nog moet komen 😁 Ik ga wel de leasemij vragen of ze contact houden met zeekr, wil hem wel echt in 2025 ivm bijtelling
Zeekr Huis ter Heide wist mij te vertellen, dat als de auto voor half augustus besteld word, ze de garantie kunnen geven dat hij dit jaar geleverd wordt! Dus bij jou zal het goed moeten komen!4v4t4r schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:30:
[...]
Ik heb de mijne besteld in april met levering nov/dec.
Ik vermoed dat die nog moet komen 😁 Ik ga wel de leasemij vragen of ze contact houden met zeekr, wil hem wel echt in 2025 ivm bijtelling
Goede argumenten thanks voor de reactie!pimmettjuh schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:22:
Ja klopt vergeten bij te vermelden. Twijfel alleen of ik dan de velgen op de long range doe die op de site staan. Of zelf ergens (zwarte) velgen aanschaf als ik nog leasebedrag overhoudt. Scheelt me weer een paar euro bijtelling:). Wil hem overigens in het zwart bestellen.M13z1 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:23:
[...]
Volgens mij is het verschil wat je schets zo'n 3000 Euro mits je niet voor de optionele 20" velgen gaat op de LR, doe je dat wel dan is het nog maar 2K Euro. Los van de pakketten krijg je luchtvering, een bak vermogen, grotere remmen en 21" wielen. LR is volgens mij snel zat met 400+ pk en kom je niets te kort, hij is ook nog wat efficiënter dan de Privilege.
De +400 pk is meer dan zat en getimed zit die op de 5,8 seconden. Sneller dan een nieuwe Golf GTI met bepaald volk erin.pimmettjuh schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:22:
Mooie pakketten erbij en zuiniger + meer bereik.
:strip_exif()/f/image/Ug3naB2dMqO7n3MRgdMKcseK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja dat is sowieso apart volk :)! Ja inderdaad ik neig ook wel meer de optie voor de pakketten.Ian_ schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:44:
[...]
De +400 pk is meer dan zat en getimed zit die op de 5,8 seconden. Sneller dan een nieuwe Golf GTI met bepaald volk erin.
Mooie pakketten erbij en zuiniger + meer bereik.
[Afbeelding]
Maar goed, als je de Privilege neemt zonder die extra opties mis je dus de stoel ventilatie, massage, head up display, 21 speakers en de air quality.
Als je de Long range neemt met het het pakket Advanced en leather seats, heb wel de head up display, 21 speakers air quality en de leren stoelen. Je hebt volgens mij geen ventilatie in de stoelen in de long range ?
Klopt, de ventilatie mis je net als de massage maar wel geperforeerd nappa leer.Malortje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:02:
[...]
Ja dat is sowieso apart volk :)! Ja inderdaad ik neig ook wel meer de optie voor de pakketten.
Maar goed, als je de Privilege neemt zonder die extra opties mis je dus de stoel ventilatie, massage, head up display, 21 speakers en de air quality.
Als je de Long range neemt met het het pakket Advanced en leather seats, heb wel de head up display, 21 speakers air quality en de leren stoelen. Je hebt volgens mij geen ventilatie in de stoelen in de long range ?
Het zou maar zo kunnen dat deze Groene LR voor mij klaarstaat. Ik heb drie weken geleden een proefrit gemaakt en was erg onder de indruk. Bij thuiskomst de auto besteld via de LM en afgelopen week werd ik op vakantie gebeld om de uitlevering te plannen. De uitvoering die ik had gekozen (groen met cockpit pakket, leren bekleding, 20” velgen en trekhaak) bleek op voorraad te zijn. Zodra ik terug ben van vakantie kan ik hem al ophalen (half augustus) 😀fhommes schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:25:
Tussenstand:
1 Core
171 LR
123 Privilege
101 grijs
81 zwart
57 groen
56 wit
Wat valt op:
2x grijs LR
6x grijs Privilege
3x wit LR
1x zwart LR
1x zwart Privilege
1x groen LR
2x groen Privilege
Thnx! Besteld!jtalloen schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:16:
[...]
Ik heb 'm net besteld ;-)
Fijn! Ik hoop dat het ook zo is 😊Malortje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:41:
[...]
Zeekr Huis ter Heide wist mij te vertellen, dat als de auto voor half augustus besteld word, ze de garantie kunnen geven dat hij dit jaar geleverd wordt! Dus bij jou zal het goed moeten komen!
Wow wat een bizar verschil! Ik vraag me af of LM van te voren een X aantal auto's reserveren en later een klant gaan zoeken ofzo.mitchelljb schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:57:
[...]
Dat mag je zeekr 😉
Besteld op 6 Juni (door LM bij Zeekr) en direct leverdatum 6-8-2025 doorgekregen.
Heb een witte LR met de 2 pakketten erop, in de lease (via het werk).
Ik kreeg afgelopen vrijdag ook een belletje naar aanleiding van mijn eerder aangevraagde proefrit. Met de excuses dat het niet goed is gegaan in het proces en of ik nog interesse had 😂
Wel netjes dat ze nog nabellen, en blijkbaar hebben ze nu extra mensen in dienst oid om een lijst af te gaan.
Wanneer heb jij besteld dan? En welk model/kleur?
Hopelijk krijg je snel bericht!
Ik heb 19 april een privé bestelling gedaan van de Privilege in groen (+ rubber matten). Een week later gebeld om te bevestigen dat de bestelling goed is doorgekomen en sindsdien radiostilte.
Twee weken terug heb ik Zeekr gebeld en die zegt niks te kunnen zien, maar verwees me door naar LM Arval omdat die wel een indicatie zouden kunnen geven, ondanks dat ik de auto privé besteld heb. Arval was heel vriendelijk maar snapte niet dat ik was doorverwezen naar hun nu het geen lease betreft.
Op instagram reageert men vrij snel, maar dat is een internationaal (social media) team die daar achter zit en kan alleen zeggen "I've sent my colleagues a reminder to respond to your case as soon as possible. If I receive an update I'll let you know". Dat was op 20 en 27 juli.
Ik snap dat het vakantietijd is en sales onderbezet is, maar als Zeekr zich op het premium segment richt moet dit wel verbeterd worden naar mijn mening. Ik hoef hem niet morgen op de stoep te hebben, maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Vanuit China is niet 1 dagje varen en ze weten hopelijk wel wat er aan zit te komen en voor wie die auto's bestemd zijn?
Sorry lang verhaal
Vanuit ‘China Mainland’ naar Nederland of België is 6 weken gemiddeld.Blazings schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:58:
[...]
Wow wat een bizar verschil! Ik vraag me af of LM van te voren een X aantal auto's reserveren en later een klant gaan zoeken ofzo.
Ik heb 19 april een privé bestelling gedaan van de Privilege in groen (+ rubber matten). Een week later gebeld om te bevestigen dat de bestelling goed is doorgekomen en sindsdien radiostilte.
Twee weken terug heb ik Zeekr gebeld en die zegt niks te kunnen zien, maar verwees me door naar LM Arval omdat die wel een indicatie zouden kunnen geven, ondanks dat ik de auto privé besteld heb. Arval was heel vriendelijk maar snapte niet dat ik was doorverwezen naar hun nu het geen lease betreft.
Op instagram reageert men vrij snel, maar dat is een internationaal (social media) team die daar achter zit en kan alleen zeggen "I've sent my colleagues a reminder to respond to your case as soon as possible. If I receive an update I'll let you know". Dat was op 20 en 27 juli.
Ik snap dat het vakantietijd is en sales onderbezet is, maar als Zeekr zich op het premium segment richt moet dit wel verbeterd worden naar mijn mening. Ik hoef hem niet morgen op de stoep te hebben, maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Vanuit China is niet 1 dagje varen en ze weten hopelijk wel wat er aan zit te komen en voor wie die auto's bestemd zijn?
Sorry lang verhaalJij in ieder geval heel veel plezier van de auto binnenkort!
Het is complete radiostilte, ook in de ‘Builders app’.
Heb je een direct berichtje gestuurd, hopelijk helpt het je! 😀Blazings schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:58:
[...]
Wow wat een bizar verschil! Ik vraag me af of LM van te voren een X aantal auto's reserveren en later een klant gaan zoeken ofzo.
Sorry lang verhaalJij in ieder geval heel veel plezier van de auto binnenkort!
:strip_exif()/f/image/gPZIzDUMm0ySYN64NjyFVhru.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag de aflevering van de 7X Privilege. Ontzettend goede uitleg en alle menu’s doorlopen bij Zeekr.
Paar kleine dingen gesignaleerd rondom achterspatborden en steldopje van de frunk die niet goed zat, maar dat werd ter plekke gefixt. Blij met de uitgebreide uitleg en wat een auto! Het vermogen en de luxe blijven bizar en de instellingen doen veel in hoe je de auto beleeft. Na wat spelen met de audio-instellingen erg tevreden met het geluid. Kwaliteit bij Spotify verhoogd in de app en verder de instellingen gezet zoals hier online wordt geadviseerd. Wereld van verschil en prachtig geluid.
Veel plezier voor de anderen die deze week aan de beurt zijn!
Er kan trouwens nog best wel wat in de frunk voorin. Zelfs bij de Privilege kan er de laadkabel, bandenplakset en verbandtrommel in (die je bij de auto krijgt). En dan heb je nog 1/3e ruimte over ongeveer.
Op de foto een rubberen mat van de Skoda Enyaq achterin de 7X.
Dit laat zien dat de breedte en diepte van de 7x echt groter is. De Enyaq heeft formeel meer liters en is dieper, maar ik heb het idee dat het in de praktijk erg meevalt. Zeker doordat je nu ook een Frunk hebt.
Op de foto een rubberen mat van de Skoda Enyaq achterin de 7X.
Dit laat zien dat de breedte en diepte van de 7x echt groter is. De Enyaq heeft formeel meer liters en is dieper, maar ik heb het idee dat het in de praktijk erg meevalt. Zeker doordat je nu ook een Frunk hebt.
[ Voor 27% gewijzigd door WouterH85 op 30-07-2025 19:33 ]
Goedemorgen, ik kom van de P2 launch edition af en heb inmiddels de LR met optie pakketten. Ik heb hem maandag ontvangen en ben woensdag direct richting La Plagne gereden en zaterdag weer terug. Top auto en om op jouw vraag terug te komen, het vermogen is meer dan genoeg en juist in de tussensprints vind ik hem erg goed, vanaf 0 is de P2 sneller maar met de LR ben je ook erg snel weg. Ik ben ook erg tevreden over de stoelen, ik na 1100 om sturen dit uitstappen.Malortje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:10:
Lastige keuze!
Welke instellingen om de kwalitiet te verhogen?WouterH85 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 00:28:
[Afbeelding]
Vandaag de aflevering van de 7X Privilege. Ontzettend goede uitleg en alle menu’s doorlopen bij Zeekr.
Paar kleine dingen gesignaleerd rondom achterspatborden en steldopje van de frunk die niet goed zat, maar dat werd ter plekke gefixt. Blij met de uitgebreide uitleg en wat een auto! Het vermogen en de luxe blijven bizar en de instellingen doen veel in hoe je de auto beleeft. Na wat spelen met de audio-instellingen erg tevreden met het geluid. Kwaliteit bij Spotify verhoogd in de app en verder de instellingen gezet zoals hier online wordt geadviseerd. Wereld van verschil en prachtig geluid.
Veel plezier voor de anderen die deze week aan de beurt zijn!
DitIan_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:25:
Music update [21 Speaker version]
Na vele testen, alle abonnementen afgesloten te hebben (proef periodes) en de volgende instellingen in de auto te hebben gebruikt heb ik de volgende resultaten.
Het systeem klinkt echt goed, ja het kan beter maar algemeen tevreden indien je dit gebruikt (software issues lijkt het).
Auto
- HiFi
- Hele auto
- V-shape
- Immersion
#1 Spotify native app
Very high
Audio normalisation off
EQ off
Geeft echt de beste kwaliteit en goede bass
#2 Tidal native app
Max
EQ off
Muziek klinkt goed, bass mist vaak of erg aanwezig bij laag volume
#3 Apple music CarPlay wired
Lossless
Audio normalisation off
EQ off
Het klinkt niet verkeerd maar je weet dat het beter kan.
#4/5 Apple music CarPlay wireless and BT
Geen commentaar vergeleken met de rest.
Zelf groot Apple Music liefhebber en zeker de kwaliteit die haalbaar daarmee is, daarom ooit afgestapt can Spotify. Voor nu Spotify in de auto en thuis Apple Music. Hopelijk snel den native app en daar ook mee testen. Ben benieuwd naar jullie mening en resultaten.
Goed geluid zit er in ieder geval in en volume niet harder gezet dan 65%
P.S. de AI tuning zorgt ervoor dat je speaker van je iPhone nog beter klinkt 😅 iemand al de speaker in de hoofdsteun werkend gekregen met muziek?
Ik kan mij niet herinneren dat ik ‘immersion’ heb zien staan bij de audio instellingen. Mijn vrouw heeft vandaag mijn auto gekaapt, dus ik zal vanavond eens opnieuw kijken 👀
Ik heb vandaag aan Zeekr gevraagd naar de status mbt de 'overmatige stuurcorrecties bij hogere snelheden'. De reactie is als volgt:
"Hoi Rick, er loopt onderzoek bij Zeekr tech omdat veel mensen deze klachten hebben lopen. We hebben nog geen concrete info ontvangen over een mogelijke oplossing. We hopen dat er snel een oplossing komt!"
Als Zeekr daadwerkelijk onderzoek verricht, dan geeft mij dit iig goede hoop dat er nog een oplossing gaat komen.
"Hoi Rick, er loopt onderzoek bij Zeekr tech omdat veel mensen deze klachten hebben lopen. We hebben nog geen concrete info ontvangen over een mogelijke oplossing. We hopen dat er snel een oplossing komt!"
Als Zeekr daadwerkelijk onderzoek verricht, dan geeft mij dit iig goede hoop dat er nog een oplossing gaat komen.
Immersion kan je selecteren bij de instellingen van de hoofdsteun speaker.Rioja1969 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:45:
[...]
Ik kan mij niet herinneren dat ik ‘immersion’ heb zien staan bij de audio instellingen. Mijn vrouw heeft vandaag mijn auto gekaapt, dus ik zal vanavond eens opnieuw kijken 👀
Ik kreeg een soortgelijk bericht van de serviceafdelingRioja1969 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:20:
Ik heb vandaag aan Zeekr gevraagd naar de status mbt de 'overmatige stuurcorrecties bij hogere snelheden'. De reactie is als volgt:
" Het is jammer om te horen dat je nog steeds twijfels hebt over de afhandeling van je Zeekr.
Het is ook spijtig dat de uitlijning je zorgen niet heeft weggenomen.
Aan de andere kant biedt dit wel de basis die Zeekr nodig heeft om je zorg verder te onderzoeken.
We raden aan om je ervaring te delen in de Builders-app, binnen de Zeekr-app.
Op die manier kunnen reacties van bestuurders, waaronder ook opmerkingen over dit onderwerp, worden verzameld en doorgestuurd naar de R&D-afdeling van Zeekr.
Wij kunnen op het niveau van het Service Center geen verdere aanpassingen doen."
Indien nog niet gedaan, please upvote!nskr83 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:54:
[...]
Ik kreeg een soortgelijk bericht van de serviceafdeling
" Het is jammer om te horen dat je nog steeds twijfels hebt over de afhandeling van je Zeekr.
Aan de andere kant biedt dit wel de basis die Zeekr nodig heeft om je zorg verder te onderzoeken.
Op die manier kunnen reacties van bestuurders, waaronder ook opmerkingen over dit onderwerp, worden verzameld en doorgestuurd naar de R&D-afdeling van Zeekr.
Wij kunnen op het niveau van het Service Center geen verdere aanpassingen doen."
https://zeekr.featurebase...-the-highway-for-zeekr-7x
Ik kan mij niet vinden in deze reactie vanuit Zeekr hier in Nederland. Die zijn verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk werkende auto. Dan volstaat het doorsturen van een klant naar een App zodat ze er in China kennis van kunnen nemen niet. @Rioja1969 heeft dan een betere reactie ontvangen maar waarom is de terugkoppeling verschillend qua boodschap?nskr83 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:54:
[...]
Ik kreeg een soortgelijk bericht van de serviceafdeling
Zeekr EU B.V. zal obv de cases die bij hen bekend zijn, evt incl de verwijzing van gevallen in andere landen, dit op het juiste niveau met prio onder de aandacht moeten brengen bij de fabrikant om zo samen naar een oplossing te zoeken. Maar voor de klant is de fabrikant geen partij.
Obv de reactie die @Rioja1969 heeft ontvangen lijkt het erop dat ze het ook op deze manier aanvliegen maar zo komt dat met een hopelijk voorbarige uitspraak dat ze bij het Service Center geen aanpassingen meer kunnen doen niet over.
Ik heb soms het gevoel dat de auto mij probeert te pranken, het is uitzonderlijk als de auto weet hoe hard je mag.Rioja1969 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:34:
Verkeersborden herkent de auto prima. Echter 80 rijden en dan tijdelijk 50 mogen bij het kruispunt om vervolgens weer 80 te rijden snapt de auto niet. Ook vind hij soms 15 km/u terwijl ik die nergens kan zien in de omgeving. Ook pakt de auto soms de parellelbaan op. Of blijft 100 staan terwijl je echt van de snelweg af bent, een stoplicht en rotonde verder, maar ja, geen snelheidsbord. Dus eind snelweg wordt ook niet goed herkent
130 op de snelweg herkent die dan wel