Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 48 ... 58 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:12
Ian_ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Immersion kan je selecteren bij de instellingen van de hoofdsteun speaker.
Aha, ik heb de software op NL taal staan, dus bij mij heet dat anders. Ben nu alweer de naam kwijt maar het is dus de eerste optie (van 3 opties).

Bij mij maakt het een groot verschil of ik radio (Qmusic DAB) aan heb of een andere audio bron zoals Spotify. Met dezelfde EQ instellingen zit er aanzienlijk meer bass in het radiogeluid dan in Spotify. Teveel bass zelfs. Als ik vervolgens Spotify aan zet dan zit er weer te weinig bass in. Hopelijk wordt dit ooit dmv een OTA update gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
vanderwolf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:28:
[...]

Ik kan mij niet vinden in deze reactie vanuit Zeekr hier in Nederland. Die zijn verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk werkende auto. Dan volstaat het doorsturen van een klant naar een App zodat ze er in China kennis van kunnen nemen niet. @Rioja1969 heeft dan een betere reactie ontvangen maar waarom is de terugkoppeling verschillend qua boodschap?

Zeekr EU B.V. zal obv de cases die bij hen bekend zijn, evt incl de verwijzing van gevallen in andere landen, dit op het juiste niveau met prio onder de aandacht moeten brengen bij de fabrikant om zo samen naar een oplossing te zoeken. Maar voor de klant is de fabrikant geen partij.

Obv de reactie die @Rioja1969 heeft ontvangen lijkt het erop dat ze het ook op deze manier aanvliegen maar zo komt dat met een hopelijk voorbarige uitspraak dat ze bij het Service Center geen aanpassingen meer kunnen doen niet over.
Het verschil hangt denk ik samen met de persoon die de boodschap brengt. In mijn geval is dat ene Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-09 22:30
Inmiddels worden de 7X’en uitvoerig gebruikt, hoe is het nu met de data verbruik en de omvang van de bundel? Is deze bij iemand al een keer op gegaan? Het is omtrent dit onderwerp stil geworden (and that might be a good thing).

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:02

Freedive

] Ken sent me _

M13z1 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:28:
Inmiddels worden de 7X’en uitvoerig gebruikt, hoe is het nu met de data verbruik en de omvang van de bundel? Is deze bij iemand al een keer op gegaan? Het is omtrent dit onderwerp stil geworden (and that might be a good thing).
Bewust hotspot van telefoon gebruikt om de bundel niet op te maken. Maar ik red een maand echt niet met alleen spotify en navigeren :-(

Meerdere mails verzonden naar 3 contactpersonen bij zeekr maar 0 reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-09 20:37
Blazings schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:58:
[...]

Wow wat een bizar verschil! Ik vraag me af of LM van te voren een X aantal auto's reserveren en later een klant gaan zoeken ofzo.

Ik heb 19 april een privé bestelling gedaan van de Privilege in groen (+ rubber matten). Een week later gebeld om te bevestigen dat de bestelling goed is doorgekomen en sindsdien radiostilte.
Twee weken terug heb ik Zeekr gebeld en die zegt niks te kunnen zien, maar verwees me door naar LM Arval omdat die wel een indicatie zouden kunnen geven, ondanks dat ik de auto privé besteld heb. Arval was heel vriendelijk maar snapte niet dat ik was doorverwezen naar hun nu het geen lease betreft.
Op instagram reageert men vrij snel, maar dat is een internationaal (social media) team die daar achter zit en kan alleen zeggen "I've sent my colleagues a reminder to respond to your case as soon as possible. If I receive an update I'll let you know". Dat was op 20 en 27 juli.

Ik snap dat het vakantietijd is en sales onderbezet is, maar als Zeekr zich op het premium segment richt moet dit wel verbeterd worden naar mijn mening. Ik hoef hem niet morgen op de stoep te hebben, maar wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Vanuit China is niet 1 dagje varen en ze weten hopelijk wel wat er aan zit te komen en voor wie die auto's bestemd zijn? :?

Sorry lang verhaal :*) Jij in ieder geval heel veel plezier van de auto binnenkort!
Ik zou echt iedere dag aan de lijn hangen als ik jou was. Ze regelen het maar en geven een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 05:19
[quote]M13z1 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:28:
[/quote]

Een woord: SHIT
- Spotify
- Navigatie

Deze maand minder dan 2.000 km in de auto gezeten zelfs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUqcyWzMigWdDfdvObDFKuflwXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvASGPEp8vXXvJ9cvOgE9AcT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-09 07:55
Freedive schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Bewust hotspot van telefoon gebruikt om de bundel niet op te maken. Maar ik red een maand echt niet met alleen spotify en navigeren :-(

Meerdere mails verzonden naar 3 contactpersonen bij zeekr maar 0 reactie.
Ik heb geen internet bundel maar heb laats wel genavigeerd met de navi app. Hoe zit dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 31-07 12:38
Ian_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 03:34:
[quote]M13z1 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:28:
[/quote]

- Spotify
- Navigatie

[Afbeelding]
Vraag me toch ernstig af hoe dit komt. Ik rij minder dan 2000km per maand de afgelopen maanden en mijn verbruik komt niet boven de 1Gb uit! Gebruik native Spotify en op de hoogste kwaliteit.
Ik rij voornamelijk bekende trajecten dus dan heb ik navi niet nodig.
Snap hier niks van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
SoCruelNU schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:42:
[...]

Vraag me toch ernstig af hoe dit komt. Ik rij minder dan 2000km per maand de afgelopen maanden en mijn verbruik komt niet boven de 1Gb uit! Gebruik native Spotify en op de hoogste kwaliteit.
Ik rij voornamelijk bekende trajecten dus dan heb ik navi niet nodig.
Snap hier niks van!
Ik rij 1000/1500km per maand en mijn verbruik Juli zit nu op 60/70%. Ik gebruik inderdaad ook constant de Native Spotify app op hoogste kwaliteit en wel de Navi op moment het nodig is maar dit is hooguit 1 a 2 x per week.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Vreet de navi dan zoveel data? Het blijven wisselende geluiden over dit verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
mvrooij schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:12:
[...]

Ik rij 1000/1500km per maand en mijn verbruik Juli zit nu op 60/70%. Ik gebruik inderdaad ook constant de Native Spotify app op hoogste kwaliteit en wel de Navi op moment het nodig is maar dit is hooguit 1 a 2 x per week.
Hmm, is niet zo extreem als lan_ maar wel meer dan wat ik verbruik. Heb een trip naar Zweden gepland staan voor eind augustus en ga dan ook zeker de Navi App gebruiken. Ben benieuwd wat mijn verbruik dan zal zijn en hier rapporteren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
M13z1 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:09:
Vreet de navi dan zoveel data? Het blijven wisselende geluiden over dit verbruik.
I don't know, maar ik heb standaard overal waar ik heen ga de navigatie aan (verkeer en omleidingen + gewenning vanuit Tesla).

Daarnaast Spotify hoogste kwaliteit (skip vaak wel veel nummers in mijn playlist???).

Maar goed, we kopen, leasen allemaal zo'n premium auto en dan zitten we te neuzelen over een paar GB aan data op een auto van +/- 60K. Dat moet Zeekr gewoon z.s.m oplossen.

Als het niet gebeurd, prima maar geef mij dan zelf de optie om een eigen E-sim er in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ian_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:14:
[...]

I don't know, maar ik heb standaard overal waar ik heen ga de navigatie aan (verkeer en omleidingen + gewenning vanuit Tesla).

Daarnaast Spotify hoogste kwaliteit (skip vaak wel veel nummers in mijn playlist???).

Maar goed, we kopen, leasen allemaal zo'n premium auto en dan zitten we te neuzelen over een paar GB aan data op een auto van +/- 60K. Dat moet Zeekr gewoon z.s.m oplossen.

Als het niet gebeurd, prima maar geef mij dan zelf de optie om een eigen E-sim er in te zetten.
Op alle genoemde punten +1, ik heb hem nog niet maar hier denken wij exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Hi folks, vraagje: ondersteunt de 7X 'plug & charge' zodat de snellader direct begint te laden zodra de stekker in de auto zit? En zo ja: wat zijn de ervaringen hiermee?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:57
Ian_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 03:34:
- Spotify
- Navigatie

[Afbeelding]
Ik vraag mij af wat hier "fout" gaat... Ik heb weliswaar een Polestar 4 maar ik gebruik Spotify of Storytel en daarnaast Google Maps tijdens alle ritten. Deze maand heb ik 3.400 km gereden en volgens Vodafone slechts 1,74 GB gebruikt. Overigens heeft Polestar een unlimited data abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
Rioja1969 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:11:
Hi folks, vraagje: ondersteunt de 7X 'plug & charge' zodat de snellader direct begint te laden zodra de stekker in de auto zit? En zo ja: wat zijn de ervaringen hiermee?

Thanks!
Bij Fastned werkt het probleemloos. Heb verder nog geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Timmy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Ik vraag mij af wat hier "fout" gaat... Ik heb weliswaar een Polestar 4 maar ik gebruik Spotify of Storytel en daarnaast Google Maps tijdens alle ritten. Deze maand heb ik 3.400 km gereden en volgens Vodafone slechts 1,74 GB gebruikt. Overigens heeft Polestar een unlimited data abonnement.
Ik vroeg me af of hier het downloaden van de navigatie, kaarten etc bij zit. En wanneer alles eenmaal draait het verbruik niet inderdaad op dit niveau uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
spacecrap schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:49:
[...]

Fastned ondersteund Autocharge, geen PnC. Zover ik weet ondersteund Zeekr alleen Autocharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Rickyuu schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Ik vroeg me af of hier het downloaden van de navigatie, kaarten etc bij zit. En wanneer alles eenmaal draait het verbruik niet inderdaad op dit niveau uitkomt?
3e maand mijn Zeekr en elke maand na 2 weken is de bundel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
spacecrap schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:49:
[...]

Kan ik bevestigen! Makkelijk in te stellen ook! Heerlijk geen pas en/of app gedoe. Auto stoppen, laadstekker in de auto en 10 minuutjes later weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 13:21
Ian_ schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:03:
[...]

Klopt, de ventilatie mis je net als de massage maar wel geperforeerd nappa leer.
Massage en ventilatie mis je dan, maar je ‘mist’ ook de elektrische deuren, ik zou die als enige liever niet hebben, de ventilatie, massage en hud wel. In die zin zou ik liever de LR hebben met alle opties erop. Dan heb ik voor 2k minder inderdaad minder vermogen, vergelijkbaar comfort (20 inch zonder luchtvering wellicht vergelijkbaar met 21 inch + luchtvering) maar wel een hud. Heb je dat vermogen nodig, denk van niet, komende uit een enyaq 80 sportline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Wat ik zeker niet wil missen van de Privilege:

1. Luchtvering (echt top!)
2. Massagestoelen
3. Ventilatie in de stoelen
4. Leren bekleding
5. Gekleurde remklauwen
6. Zwart dak
7. 21 inch velgen
8. Elektrisch verstelbare lendensteun voor onderrug (rug problemen, dus daardoor erg fijn)
9* Snelheid echt heerlijk zodra het nodig is, absurd. Geen must maar wel fijn om te hebben.

Wat ik wel zou kunnen missen zijn de elektrische deuren, het werkt gewoon prima maar ben er niet kapot van. Met passagiers is en blijft het gewoon een drama. Ik had graag beide opties gezien.

Hier natuurlijk kunnen bestellen toen de pakketten nog "gratis" waren. Verschil is nu volgens mij iets van 3000 euro.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 21:02
mvrooij schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:13:

2. Massagestoelen
4. Leren bekleding
5. Gekleurde remklauwen
6. Zwart dak
7. 21 inch velgen
8. Elektrisch verstelbare lendensteun voor onderrug (rug problemen, dus daardoor erg fijn)
9* Snelheid echt heerlijk zodra het nodig is, absurd. Geen must maar wel fijn om te hebben.

Wat ik wel zou kunnen missen zijn de elektrische deuren, het werkt gewoon prima maar ben er niet kapot van. Met passagiers is en blijft het gewoon een drama. Ik had graag beide opties gezien.

Hier natuurlijk kunnen bestellen toen de pakketten nog "gratis" waren. Verschil is nu volgens mij iets van 3000 euro.
En als je de deuren "uit" zet? Dan gaan ze alleen een stukje open toch? Is dat geen oplossing?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
mvrooij schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:13:

2. Massagestoelen
4. Leren bekleding
5. Gekleurde remklauwen
6. Zwart dak
7. 21 inch velgen

1. Luchtvering (echt top!) - Nederlandse wegen heb je genoeg aan standaard vering
2. Massagestoelen - Om het even
3. Ventilatie in de stoelen - EENS!
4. Leren bekleding - Heeft de Long Range ook
5. Gekleurde remklauwen - Optisch (kan je aftermarket 130 euro bestellen)
6. Zwart dak - Optisch
7. 21 inch velgen - Mooi maar verminder rijcomfort en makkelijker schade rijden.
8. Elektrisch verstelbare lendensteun voor onderrug (rug problemen, dus daardoor erg fijn) - Heeft de Long range ook.
9* Snelheid echt heerlijk zodra het nodig is, absurd. Geen must maar wel fijn om te hebben. - Wat ik al eerder aangaf, je bent sneller dan een nieuwe VW Golf GTI. Zo'n auto koop je denk ik meer voor comfort en ruimte dan als 18 jarige bij het stoplicht te staan.

Even als de advocaat van de duivel ;) maar wat je keuze ook is, TOP APPARAAT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
Ian_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:19:
[...]

1. Luchtvering (echt top!) - Nederlandse wegen heb je genoeg aan standaard vering
2. Massagestoelen - Om het even
3. Ventilatie in de stoelen - EENS!
4. Leren bekleding - Heeft de Long Range ook
5. Gekleurde remklauwen - Optisch (kan je aftermarket 130 euro bestellen)
6. Zwart dak - Optisch
7. 21 inch velgen - Mooi maar verminder rijcomfort en makkelijker schade rijden.
8. Elektrisch verstelbare lendensteun voor onderrug (rug problemen, dus daardoor erg fijn) - Heeft de Long range ook.
9* Snelheid echt heerlijk zodra het nodig is, absurd. Geen must maar wel fijn om te hebben. - Wat ik al eerder aangaf, je bent sneller dan een nieuwe VW Golf GTI. Zo'n auto koop je denk ik meer voor comfort en ruimte dan als 18 jarige bij het stoplicht te staan.

Even als de advocaat van de duivel ;) maar wat je keuze ook is, TOP APPARAAT
Punt 4 en 8 wist ik niet.

En je overige opmerkingen:

1. Niet eens, ik vind het echt vele malen fijner en comfort geven. In de dorpen/steden waar ik vooral rij stikt het van de drempels, dan is het echt een genot.
2. Om het even? Ik vind het fijn voor langere stukken maar kun je zonder? Natuurlijk. Puur luxe probleem.
3. /
4. Ah dat wist ik niet!
5. Kan, maar ik ben meer van het origineel. Ik weet technisch niet of de remmen verder het zelfde zijn?
6. Optisch wat ik erg belangrijk vind. Was voor mij wel een grote reden.
7. Tja zo kun je natuurlijk alles bagelatiseren.
8. Ah wist ik niet, brochure zegt anders dacht ik.
9. Long Range is ook zeker snel, maar ik ben mijn oude Volvo P8 gewend met 430PK (4,9s aan 100). Erop achteruit gaan is nooit fijn.

Lijstje is ook voor mij persoonlijk vooral natuurlijk, maar wilde het graag delen omdat het er nu over ging (LR vs Priv). Ik snap dat niet iedereen voor de Priv kan gaan, vooral nu de opties niet meer "gratis" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
4v4t4r schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:11:
[...]

En als je de deuren "uit" zet? Dan gaan ze alleen een stukje open toch? Is dat geen oplossing?
Kan dit eens proberen, maar vraag het me af. Wat ik al zeg, zelf vind ik het prima het is meer met andere mensen. Die weten het knopje niet te vinden, gaan ervoor staan of zijn te haastig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
mvrooij schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:33:
[...]

Punt 4 en 8 wist ik niet.

En je overige opmerkingen:

1. Niet eens, ik vind het echt vele malen fijner en comfort geven. In de dorpen/steden waar ik vooral rij stikt het van de drempels, dan is het echt een genot.
2. Om het even? Ik vind het fijn voor langere stukken maar kun je zonder? Natuurlijk. Puur luxe probleem.
3. /
4. Ah dat wist ik niet!
5. Kan, maar ik ben meer van het origineel. Ik weet technisch niet of de remmen verder het zelfde zijn?
6. Optisch wat ik erg belangrijk vind. Was voor mij wel een grote reden.
7. Tja zo kun je natuurlijk alles bagelatiseren.
8. Ah wist ik niet, brochure zegt anders dacht ik.
9. Long Range is ook zeker snel, maar ik ben mijn oude Volvo P8 gewend met 430PK (4,9s aan 100). Erop achteruit gaan is nooit fijn.

Lijstje is ook voor mij persoonlijk vooral natuurlijk, maar wilde het graag delen omdat het er nu over ging (LR vs Priv). Ik snap dat niet iedereen voor de Priv kan gaan, vooral nu de opties niet meer "gratis" zijn.
Dat is wel een groot 'punt' nu natuurlijk dat de pakketen niet meer als standaard worden geleverd. Is het nu ook zo dat met de privilege ook leren bekleding als extra wordt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

O-B-One schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:09:
[...]

Ik heb geen internet bundel maar heb laats wel genavigeerd met de navi app. Hoe zit dit dan?
Volgens mij is afgelopen maand de app aangepast dat deze niet meer van je bundel afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Freedive schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:16:
[...]

Volgens mij is afgelopen maand de app aangepast dat deze niet meer van je bundel afgaat.
Nog door niemand bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:17:
[...]

Morgen nieuwe maand, kijken hoe het gaat bij iedereen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Freedive schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:13:
[...]

Morgen nieuwe maand, kijken hoe het gaat bij iedereen 🙃
Bij wordt het elke 3e van de maand vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:16
patrickelectric schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:54:
[...]

Ik zou echt iedere dag aan de lijn hangen als ik jou was. Ze regelen het maar en geven een update.
Het vervelende is dat je 15-20 min in de wacht hangt bij Zeekr (zeker nu met vakantietijd) en dan dus alleen te horen krijgt "ik kan niks zien". Ik had na het telefoontje hoop dat de ketenpartner wel inzicht had. Maar ik heb misschien nog een nieuw ingang gevonden ;)

Hopelijk wordt dit op een correcte manier afgehandeld. Anders geeft het wel een domper op de feestvreugde van een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 17:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvanmGKNyLiTMtu8eW2lj1ZbeoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXgVzk6CTigiBfi1mPU0IByX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn_b3v17D0jhyNkx3_Bp8cKg0Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHEfNq9dFywJJwoReEXmLnUh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Nqn6HgB6uKyl2rPkN1F8J2uq_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7id41LEvFxVCFZXaAAeFarx.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dag drie: bevalt uitstekend en ben echt onder de indruk van de auto. Wel echt een gevaarte met parkeren: echt flink groter dan een Enyaq.

Enige vreemde punt dat mij gisteren opviel:
Check hoe het gat voor de trekhaak is gemaakt… Lijkt alsof er een afdek-rand mist: je kijkt zo bij de bodemplaat naar binnen en randen zijn niet afgewerkt. Hoe is dit bij andere trekhaak-eigenaren hier? Kunnen jullie een foto sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:46
WouterH85 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu dag drie: bevalt uitstekend en ben echt onder de indruk van de auto. Wel echt een gevaarte met parkeren: echt flink groter dan een Enyaq.

Check hoe het gat voor de trekhaak is gemaakt… Lijkt alsof er een afdek-rand mist: je kijkt zo bij de bodemplaat naar binnen en randen zijn niet afgewerkt. Hoe is dit bij andere trekhaak-eigenaren hier? Kunnen jullie een foto sturen?
Ik kan mijn 7x pas in november ophalen, dus heb helaas geen vergelijkingsmateriaal. Maar het lijkt me dat dit beter afgewerkt hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:24:
[...]

Bij wordt het elke 3e van de maand vernieuwd.
Bij mij staat er ‘wordt vernieuwd op 31/7’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-09 07:55
4v4t4r schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:17:
[...]

Dan bij deze door mij bevestigd. Ik heb geen internet bundel (want plotseling blijkt dat je voor 14 april dan de auto had moeten bestellen, het zal) maar ik kan de navi app wel gebruiken. Ik gebruik hem verder niet en pak de gewone navi. Ik vind het persoonlijk namelijk waardeloos dat je hele scherm navi is en je geen andere info meer ziet. Ook zie je in je HUD alleen maar een lullig pijltje met een afstand erbij. De weergave van de standaard navi is veel uitgebreider en, in mijn optiek, beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-08 00:23
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alsof het even snel met een multitool is gedaan, en nogal slordig! Ik heb geen trekhaak, dus kan het niet voor je checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-09 19:22
Hier geen problemen met de data. Gebruik alleen Spotify.
Navi via Google maps. Soms loopt de muziek ook via Android auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGu3yAnXD51Cgnv3N_CVFWdI5rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qSZZaCmBI1Zpvmtyc2O0QBI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchelljb
Wat ze nu trouwens wel erbij geven is een hoesje voor de afstandsbediening voor aan een sleutelbos. Dit is nu standaard bij het uitleveren kreeg ik te horen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wR4oKtGTCc6KUVKNUBrWICY9X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAyp3kp15lX6a1G6DbZD5Y7U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mitchelljb schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:37:
Wat ze nu trouwens wel erbij geven is een hoesje voor de afstandsbediening voor aan een sleutelbos. Dit is nu standaard bij het uitleveren kreeg ik te horen.
[Afbeelding]
Wilde net gaan bestellen! Eerst deze maar even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-09 17:49
Ruben_sim schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:36:
Hier geen problemen met de data. Gebruik alleen Spotify.
Navi via Google maps. Soms loopt de muziek ook via Android auto.

[Afbeelding]
@Ruben_sim als jij navigeert met Google Maps in Android Auto, toont Google Maps dan met hoeveel % batterij je aankomt? Met andere woorden, leest Google Maps de batterij staat uit van de Zeekr? Bij mijn Mustang Mach E doet ie dat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-07 22:33
Vorige week ben ik gebeld door Zeekr. Ze bevestigden mondeling dat ik inderdaad recht heb op een ongelimiteerde fair use internet bundel. Ik had ze formeel in gebreke gesteld.
Ik had de auto in december 2024 besteld. In de brochure/specs van dezelfde maand werd dit ook beloofd.
Ik heb echter nog geen bevestiging ontvangen en de Vodafone pagina zegt nog steeds 7Gb.
Ze zouden de kopers van het eerste uur een bericht sturen. Het gold voor de kopers die voor april 2025 hadden besteld. Blijkbaar zijn daarna de specs gewijzigd.
Verder heb ik in het gesprek mijn beklag gedaan over communicatie of beter gezegd het ontbreken er van. Er wordt aan gewerkt was het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

RdeNoronha schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:33:
Vorige week ben ik gebeld door Zeekr. Ze bevestigden mondeling dat ik inderdaad recht heb op een ongelimiteerde fair use internet bundel. Ik had ze formeel in gebreke gesteld.
Ik had de auto in december 2024 besteld. In de brochure/specs van dezelfde maand werd dit ook beloofd.
Ik heb echter nog geen bevestiging ontvangen en de Vodafone pagina zegt nog steeds 7Gb.
Ze zouden de kopers van het eerste uur een bericht sturen. Het gold voor de kopers die voor april 2025 hadden besteld. Blijkbaar zijn daarna de specs gewijzigd.
Verder heb ik in het gesprek mijn beklag gedaan over communicatie of beter gezegd het ontbreken er van. Er wordt aan gewerkt was het antwoord.
Nou ben benieuwd, na mijn vakantie over 2 weken ga ik ze ook maar achter de broek aanzitten voor de punten waar ik niet tevreden over ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 11:39
Hoe is dit bij andere trekhaak-eigenaren hier? Kunnen jullie een foto sturen?
Bij mij hetzelfde. Viel me laatst op toen ik eronder keek om de kabel van de fietsdrager aan te sluiten. Lijkt alsof even snel de zaag erin is gezet zonder ook maar even een schuurpapiertje o.i.d. erlangs te halen achteraf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
Blazings schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:26:
[...]

Het vervelende is dat je 15-20 min in de wacht hangt bij Zeekr (zeker nu met vakantietijd) en dan dus alleen te horen krijgt "ik kan niks zien". Ik had na het telefoontje hoop dat de ketenpartner wel inzicht had. Maar ik heb misschien nog een nieuw ingang gevonden ;)

Hopelijk wordt dit op een correcte manier afgehandeld. Anders geeft het wel een domper op de feestvreugde van een nieuwe auto.
Je ziet wel je bestelling op de website staan onder je profiel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickelectric
Check dit trouwens, 0 tot 200 acceleratie op video. Vermoed Privilege en de versie die in het Oostblok (Rusland?) geleverd wordt, die mogelijk wat zwaarder weegt (+/- 100kg meer).

YouTube: Zeekr 7x 100-200 acceleration

12 seconde op de 200 km/u

[ Voor 18% gewijzigd door patrickelectric op 31-07-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
patrickelectric schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:19:
[...]

Je ziet wel je bestelling op de website staan onder je profiel?
Ja alles staat er, en ook dat de aanbetaling gedaan is destijds. De service medewerker had aan de hand van mijn naam al gelijk de bestelling gevonden, maar geen zicht op een leverdatum. Morgen maar weer eens in de telefoon klimmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:46
Axelj schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:18:
[...]

Bij mij hetzelfde. Viel me laatst op toen ik eronder keek om de kabel van de fietsdrager aan te sluiten. Lijkt alsof even snel de zaag erin is gezet zonder ook maar even een schuurpapiertje o.i.d. erlangs te halen achteraf…
Bij mij ziet het er ook niet uit. Hoe wordt dit doorgaans gedaan?

Vanaf de achterkant kun je het zien wat het niet heel fraai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben geen expert maar dit ziet er wel heel slordig uit, lijkt op een haast klusje. Doet het premium gevoel geen goed :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 21:55
Lijkt wel Volvo XC90 trekhaak systeem. Die hebben ook maar 1 achterbumper voor alle auto's, en wie een trekhaak heeft, daar moet een stuk uit de bumper worden gezaagd.
Wij hadden ooit schade, en toen die terugkwam met nieuwe achterbumper was mijn trekhaak er ineens niet meer. Althans, hij klapte niet meer uit, want de schade hersteller (officieel volvo) was vergeten de uitsparing te zagen. Was dus ook bij volvo gewoon letterlijk een gaat gezaagd. Zal wel normaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:46
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZVlm12rLSe4t1e_Wk0tnoofSoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4FlIezyVJ9iLryMiWkSdhoN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Als super tevreden Zeekr 7X rijder is dit wel echt een stukje Chinesium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:06
Het zal ermee te maken hebben dat Chinezen geheel onbekend zijn met trekhaken.
Dus ook niet voorbereid zijn op het netjes monteren ervan.

Het lijkt met dat zich wel behoorlijk wat vuil op kan hopen in de ruimte.

[ Voor 22% gewijzigd door Mario3 op 01-08-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
We weten in ieder geval wel wat de taak van de stagiaire was -O-
Is dat niet super gevoelig voor roest met zo'n gat aan de onderkant?

[ Voor 35% gewijzigd door Blazings op 01-08-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:06
Ik heb nog even nagezocht.
Het blijkt dat trekhaken ook in China sterk aan populariteit aan het toenemen zijn.
Dus het moet dan toch een andere reden hebben.
Zoiets als.. Stom, stom, stom. Nooit aan gedacht….
Sukkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdmeester
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:23
Mag eens vragen hoe dat er uit ziet als je achter de auto staat?

Ik weet dat ik wellicht nu erg kinderachtig klink maar stond letterlijk op het punt de auto te gaan bestellen na dit forum enige weken gevolgd te hebben. Mijn keuze was inmiddels beperkt tot de Tesla Model Y of de Zeekr 7X Long Range. Ja ik weet het, appels met peren voor sommige, maar voor mij niet. De extra kosten per maand (zakelijk lease dus bijtelling) kan ik wel verantwoorden gezien de auto toch vele malen luxer en prettiger aanvoelt dan de Tesla. Dit vind ik toch echter wel een dingetje hoor.

Heb zojuist eens een maat van mij gevraagd een foto van zijn trekhaak te nemen. Hij heeft een Volvo EX30 met een zelfde soort trekhaak (automatisch inklapbaar) en ook achteraf door dealer geinstalleerd. Hebben ook een gat gemaakt die je niet ziet, maar dat gat lijkt wel een stuk kleiner en netter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4gBgf3rjLsrcLx6ta8-iXvYDG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iOQ3D7OqrneE6GsE9hByLn4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
WizzyBrown schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:05:
[...]

@Ruben_sim als jij navigeert met Google Maps in Android Auto, toont Google Maps dan met hoeveel % batterij je aankomt? Met andere woorden, leest Google Maps de batterij staat uit van de Zeekr? Bij mijn Mustang Mach E doet ie dat.
Nee, volgens mij niet.

Heb mijn retour Frankrijk via abrp gepland. Vervolgens geëxporteerd naar Google maps. Werkt prima. Denk dat ik voor vannacht de terugweg de afzonderlijke stops gewoon even in flitsmeister zet. Toch veel trajectcontrole en flitspalen in Frankrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Ruben_sim schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:25:
[...]

Nee, volgens mij niet.

Heb mijn retour Frankrijk via abrp gepland. Vervolgens geëxporteerd naar Google maps. Werkt prima. Denk dat ik voor vannacht de terugweg de afzonderlijke stops gewoon even in flitsmeister zet. Toch veel trajectcontrole en flitspalen in Frankrijk!
Bedankt Ruben, maar wel apart dat in een Mustang van 2021 Google Maps via Android Auto communiceert met de auto en dat een hypermoderne connected car zoals de Zeekr 7x dit niet het geval is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Het lijkt wel of de monteur last van zijwind had die de Dremel ter hand nam (of hij was beschonken). Echt crap dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Zojuist bericht gehad (via instagram nota bene!) dat ik maandag word gebeld om een afspraak te maken voor de levering van mijn auto. Waarschijnlijk toch maar goed dat ik aan de bel heb getrokken.. In ieder geval is er licht aan het eind van de tunnel :)
Kenteken en dergelijke krijg je vrij kort van tevoren volgens mij?

[ Voor 9% gewijzigd door Blazings op 01-08-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
weerdmeester schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:25:
Mag eens vragen hoe dat er uit ziet als je achter de auto staat?

Ik weet dat ik wellicht nu erg kinderachtig klink maar stond letterlijk op het punt de auto te gaan bestellen na dit forum enige weken gevolgd te hebben. Mijn keuze was inmiddels beperkt tot de Tesla Model Y of de Zeekr 7X Long Range. Ja ik weet het, appels met peren voor sommige, maar voor mij niet. De extra kosten per maand (zakelijk lease dus bijtelling) kan ik wel verantwoorden gezien de auto toch vele malen luxer en prettiger aanvoelt dan de Tesla. Dit vind ik toch echter wel een dingetje hoor.

Heb zojuist eens een maat van mij gevraagd een foto van zijn trekhaak te nemen. Hij heeft een Volvo EX30 met een zelfde soort trekhaak (automatisch inklapbaar) en ook achteraf door dealer geinstalleerd. Hebben ook een gat gemaakt die je niet ziet, maar dat gat lijkt wel een stuk kleiner en netter?

[Afbeelding]
Het is misschien iets netter maar ook gewoon zelf met de hand gedaan.

Bij mij even gekeken en het gat bij mij is ook niet netjes gemaakt. Randen niet geschuurt en geen nette vorm. Ik heb er niet echt moeite mee maar netjes is het alles behalve. Zou niet horen mogen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Nu online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn gat is niet zo ruim als deze doet lijken op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 17:39
Ook bij mij een niet mooi afgewerkt gat voor mijn trekhaak. Je zou mogen verwachten dat ze dat wel wat mooier hadden mogen uitzagen en afwerken. Ook hadden ze m.i. de opening naar de rest van de onderkant (rood omcirkeld) moeten afdichten om o.a. vuil te voorkomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xz7XOVKawEZqvMhVqnwqGlqvR_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Egd0X9hTu87FYgu5qv7FwITL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• weerdmeester
Beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jpe2PE57ZKI2wLhz8Q90cvB6SJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh7izNSplOlb7mi87hugP178.jpg?f=fotoalbum_large
geintje natuurlijk, lange leve ai.

Ik zou toch wel vragen hebben over eventuele ophoping van vuil. Inmiddels begrijp ik dat een gat bijna altijd nodig is, alleen ziet dit er wat amateuristisch uit. Kan aan mij liggen natuurlijk. Zie je het als je achter de auto staat / rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 17:39
weerdmeester schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:16:
Beetje dit idee:

[Afbeelding]
geintje natuurlijk, lange leve ai.

Ik zou toch wel vragen hebben over eventuele ophoping van vuil. Inmiddels begrijp ik dat een gat bijna altijd nodig is, alleen ziet dit er wat amateuristisch uit. Kan aan mij liggen natuurlijk. Zie je het als je achter de auto staat / rijdt?
Leuk gedaan! Ik zou het plaatje naar Zeekr sturen 😜
Nee, je ziet het gat niet als je achter de auto staat of rijdt. Je moet echt op de grond liggen om het gat te kunnen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Jiggero op 01-08-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdmeester
Oooh nou ja dat scheelt al een hoop. Ik dacht op de foto's te zien dat het stuk waar het gat zat wat schuin oploopt en daarom wellicht dat je het ziet als je er achter zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Dat trekhaak verhaal, zo doen heel veel auto bouwers het, volvo indd ook.. is het netjes? Nope..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-09 14:53
4v4t4r schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:05:
Dat trekhaak verhaal, zo doen heel veel auto bouwers het, volvo indd ook.. is het netjes? Nope..
Bij mijn AUDI Q4 zal al netjes standaard een uitsparing voor de trekhaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars78_nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 23:38
Donjeffa schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Bij mijn AUDI Q4 zal al netjes standaard een uitsparing voor de trekhaak!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0i2L-YQiqL3tGoo-_zOhW23UAjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsIqMibVxo2Fl3nijKmkDb6v.jpg?f=fotoalbum_large
Yep mijn vorige ID.4 ook.. Stuk netter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:59
Maar als je geen trekhaak op je Q4 hebt dan heb je een nutteloos gat in je bumper zoals bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
Blazings schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:34:
Zojuist bericht gehad (via instagram nota bene!) dat ik maandag word gebeld om een afspraak te maken voor de levering van mijn auto. Waarschijnlijk toch maar goed dat ik aan de bel heb getrokken.. In ieder geval is er licht aan het eind van de tunnel :)
Kenteken en dergelijke krijg je vrij kort van tevoren volgens mij?
Yeah, eindelijk!
Ik kreeg mijn kenteken pas op de dag zelf door van LM.

Ben benieuwd wanneer de afspraak dan is, hopelijk snel 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 21:39
Puur ter info en hoe het ook kan: bij Kia worden er ook geen trekhaken af fabriek geleverd maar worden deze achteraf door de dealer geplaatst door oa een stuk uit de bumper te zagen. Bij mij ziet dat er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKruGIqvUX_hK1Mw6MQeI3g_Cmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmUYSAQqxOrSnFVX5yC54txA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat als de zaagsnede net als bij mij afgewerkt wordt met een rubberen afwerkprofiel, dat het bij de 7x er al een stuk netter uit ziet. Plus geen scherpe randen meer waar je je handen aan open kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
Mario3 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:02:
Het zal ermee te maken hebben dat Chinezen geheel onbekend zijn met trekhaken.
Dus ook niet voorbereid zijn op het netjes monteren ervan.

Het lijkt met dat zich wel behoorlijk wat vuil op kan hopen in de ruimte.
Het erge is dat de trekhaak in Nederland wordt gemonteerd, dus we kunnen hier geen Chinezen de schuld van geven 😅

Zo’n randje zou al een groot verschil maken inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door WouterH85 op 01-08-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
mitchelljb schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:57:
[...]

Yeah, eindelijk!
Ik kreeg mijn kenteken pas op de dag zelf door van LM.

Ben benieuwd wanneer de afspraak dan is, hopelijk snel 😀
Inderdaad eindelijk! Voor mij is het een privé aanschaf, dus ik hoop dat ze er wat eerder mee komen. Onverzekerd naar huis rijden lijkt me niet zo'n strak plan :*)
Volgens het insta bericht mag ik kiezen uit een datum tussen 10 en 30 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-09 17:31
Wat vinden jullie van het verbruik van de sentry mode? 1 dag aan, 6% batterij foetsie.

Hoe zit dit bij andere merken die deze functionaliteit ook hebben. Verbruiken die ook zoveel of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 08:06
Net terug van de 2e proefrit in de Zeekr 7x Privilige en dat heeft mn keuze bevestigd! Een zwarte met alle opties.

Bij mn vorige werkgever heb ik een half jaar in een Xpeng G6 performance rondgereden, wat me erg goed bevallen is, zeker voor het geld. Logischerwijs ook nu weer gekeken bij Xpeng gekeken maar ditmaal in een G9 performance. Al met al sprong de Zeekr er duidelijk uit als het gaat om het rijgedrag en comfort, hij rijdt ‘volwassener’ dan de Xpeng’s.

Begreep van de verkoper dat er een aantal al in voorbestelling staan dus dat de levertijd vrij kort kan zijn dus ben benieuwd, zolang hij maar in 2025 geleverd wordt ivm de bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
clydevdl schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:06:
Wat vinden jullie van het verbruik van de sentry mode? 1 dag aan, 6% batterij foetsie.

Hoe zit dit bij andere merken die deze functionaliteit ook hebben. Verbruiken die ook zoveel of is dit normaal?
Dat is (helaas) een normale hoeveelheid. Bij Tesla kost het zo'n 7 kWh in 24u. Die hebben ook nog een kleinere accu, dus in verhouding meer %. Je kan dus niet altijd sentry mode aan zetten, tenzij de auto aan de kabel op je oprit staat. De vraag is hoe erg je het dan nodig hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Blazings schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:23:
[...]

Dat is (helaas) een normale hoeveelheid. Bij Tesla kost het zo'n 7 kWh in 24u. Die hebben ook nog een kleinere accu, dus in verhouding meer %. Je kan dus niet altijd sentry mode aan zetten, tenzij de auto aan de kabel op je oprit staat. De vraag is hoe erg je het dan nodig hebt :9
Het enige jammere eraan is voor mij niet het verbruik maar dat het vanaf 20% niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:18:
[...]

Het enige jammere eraan is voor mij niet het verbruik maar dat het vanaf 20% niet meer mogelijk is.
Volgens mij is dat ook standaard bij iedere EV met een sentry mode. Om te voorkomen dat de "gemiddelde gebruiker" niet terug bij een auto komt die te weinig percentage over heeft om bij een lader te komen. Of leuk terug van vakantie de auto met 0% op de parkeerplaats van het vliegveld :>

Wel jammer dat het zoveel verbruikt, aangezien ik geen eigen oprit heb. De enige schades die ik ooit aan mijn auto heb gehad was toen die ergens geparkeerd stond en iemand anders niet kon rijden. Gelukkig woon ik wel aan een doodlopende weg, dus dat wordt tactisch niet op de hoek parkeren voor zo min mogelijk risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
Blazings schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Inderdaad eindelijk! Voor mij is het een privé aanschaf, dus ik hoop dat ze er wat eerder mee komen. Onverzekerd naar huis rijden lijkt me niet zo'n strak plan :*)
Volgens het insta bericht mag ik kiezen uit een datum tussen 10 en 30 augustus.
Wat zei je: Doe dan maar 10 Augustus 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ik zag vannacht trouwens dat de backlight van de knoppen onder het scherm het niet deed... Eerder wel werkend gezien.. Toch maar terug naar Zeist ermee.

Wat is jullie status van dit issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoezer
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-08 15:36
Ik ben afgelopen drie weken met de nieuwe Zeekr 7x LR naar zuid Frankrijk geweest. Na 5 jaar een eclectische Volvo xc40 is dit wel een verademing qua laden en ruimte in de auto. We moeten nu meer stoppen voor plassen en eten dan voor laden, en als we laden moet je mega haasten omdat hij anders alweer vol zit. We hebben de 2348km (519% accu) met een aanhanger gedaan. We hebben een vlaggetje op de aanhanger moeten doen omdat hij gewoon niet te zien was in de spiegels.

Heeft iemand al een manier gevonden hoe je nog wel cruise control kan blijven gebruiken met een aanhanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoezer
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-08 15:36
Heeft iemand een tweede smart key bij de 7x?
Ik zie dat je ze op Ali kan bestellen.
Iemand ervaring?
https://nl.aliexpress.com/i/1005008740713457.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
mitchelljb schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 00:44:
[...]

Wat zei je: Doe dan maar 10 Augustus 😂😂😂
Hahah ja kom maar even op zondag naar kantoor voor mij! De timing is wel typisch, want degene met wie ik de auto op zou halen gaat 8 aug twee weken op vakantie. Met het OV naar die locatie is verschrikkelijk.
Nouja na 4 maanden wachten kunnen die weken er ook nog wel bij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
Hoezer schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:37:
Ik ben afgelopen drie weken met de nieuwe Zeekr 7x LR naar zuid Frankrijk geweest. Na 5 jaar een eclectische Volvo xc40 is dit wel een verademing qua laden en ruimte in de auto. We moeten nu meer stoppen voor plassen en eten dan voor laden, en als we laden moet je mega haasten omdat hij anders alweer vol zit. We hebben de 2348km (519% accu) met een aanhanger gedaan. We hebben een vlaggetje op de aanhanger moeten doen omdat hij gewoon niet te zien was in de spiegels.

Heeft iemand al een manier gevonden hoe je nog wel cruise control kan blijven gebruiken met een aanhanger?
Niet, momenteel geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Ruben_sim schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:32:
Ik zag vannacht trouwens dat de backlight van de knoppen onder het scherm het niet deed... Eerder wel werkend gezien.. Toch maar terug naar Zeist ermee.

Wat is jullie status van dit issue?
Soft reset infotainment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterH85
Vandaag de eerste lange snelwegrit gedaan. Ik ervaar ook wat anderen hier ervaren met de rechtuit stabiliteit. Niet te doen…
Rijdt het beste met stuur in Sport. Beide cruisecontrol opties werken echt voor geen meter. Trekt de auto te veel naar rechts. Neemt overdreven veel afstand en het automatisch van baan wisselen werkt bij mij geheel niet. Zelfs zonder handen aan het stuur (en bij wel handen licht aan het stuur) zegt hij: rijbaanwissel afgebroken, doordat je zelf stuurt…

Ook bij alleen lane assist trekt hij heel brusk aan het stuur. Alsof de middenstand niet klopt. Alle hulpsyatemen uitzetten helpt wel iets, maar dit is echt onder de maat op de snelweg…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchelljb
Blazings schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 14:24:
[...]

Hahah ja kom maar even op zondag naar kantoor voor mij! De timing is wel typisch, want degene met wie ik de auto op zou halen gaat 8 aug twee weken op vakantie. Met het OV naar die locatie is verschrikkelijk.
Nouja na 4 maanden wachten kunnen die weken er ook nog wel bij ;w
Oh dat meen je niet!
Weet niet waar je woont, maar mocht je ergens in de buurt van Utrecht wonen kan ik wel kijken om je erheen te brengen hoor. Hangt er wel vanaf wanneer/hoe laat natuurlijk 😉 haha

Maar vind het een kleine moeite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
WouterH85 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:15:
Vandaag de eerste lange snelwegrit gedaan. Ik ervaar ook wat anderen hier ervaren met de rechtuit stabiliteit. Niet te doen…
Rijdt het beste met stuur in Sport. Beide cruisecontrol opties werken echt voor geen meter. Trekt de auto te veel naar rechts. Neemt overdreven veel afstand en het automatisch van baan wisselen werkt bij mij geheel niet. Zelfs zonder handen aan het stuur (en bij wel handen licht aan het stuur) zegt hij: rijbaanwissel afgebroken, doordat je zelf stuurt…

Ook bij alleen lane assist trekt hij heel brusk aan het stuur. Alsof de middenstand niet klopt. Alle hulpsyatemen uitzetten helpt wel iets, maar dit is echt onder de maat op de snelweg…
Add je comments aan het ticket svp. Dit helpt ons allen:

https://zeekr.featurebase...-the-highway-for-zeekr-7x

Mijn ervaring is dat het boven de 80 km begint op te treden, te zwaar. Stuur locked als het ware in het midden en verlangt 'te veel' kracht om eruit te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchelljb
Ruben_sim schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:31:
[...]

Add je comments aan het ticket svp. Dit helpt ons allen:

https://zeekr.featurebase...-the-highway-for-zeekr-7x

Mijn ervaring is dat het boven de 80 km begint op te treden, te zwaar. Stuur locked als het ware in het midden en verlangt 'te veel' kracht om eruit te sturen.
Website is uit de lucht, misschien even alleen de titel van je feedback vanuit Builders feedback delen? 😀

Edit; zie hier screenshot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkW5e9hKqO1ZawlYNYavmh7d8rA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/El1HviIdeLDXt8nGBbVtKhQn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door mitchelljb op 02-08-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
Even een vraagje, in de Zeekr app, de “Vehicle Entertainment Certification”, is dat alleen maar wanneer je de “Premium Connect” pakket hebt? Of is het sowieso voor iedereen?😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um4-y28AUeRKYE_tu6NqM8q82b0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdHwOviobKyPjkBQkIR0iu1h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door mitchelljb op 02-08-2025 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Beste allemaal,

momenteel een tesla MY in bezit. Overweeg zakelijk de stap te maken naar een zeekr 7x Privilige. Komende week een proefrit staan, ben erg benieuwd. Wat mij wel zorgen maakt is de hoeveelheid bugs mensen ervaren met de auto (lichtjes onder een knop (verhelpen met een soft reset), rijden op een snelweg met lane assist etc. Ik ben niet perse fan van Tesla maar software matig had ik niks te klagen. Benieuwd of iemand ook dezelfde overstap heeft gemaakt of gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
WouterH85 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:15:

Heb jij een LR of Privilege? Meld dit ook even in de builders app zoals gevraagd aub, des te eerder pakt men door bij Zeekr om dit tot op de bodem uit te zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door WizzyBrown op 02-08-2025 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

HavermansP schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:10:
Beste allemaal,

momenteel een tesla MY in bezit. Overweeg zakelijk de stap te maken naar een zeekr 7x Privilige. Komende week een proefrit staan, ben erg benieuwd. Wat mij wel zorgen maakt is de hoeveelheid bugs mensen ervaren met de auto (lichtjes onder een knop (verhelpen met een soft reset), rijden op een snelweg met lane assist etc. Ik ben niet perse fan van Tesla maar software matig had ik niks te klagen. Benieuwd of iemand ook dezelfde overstap heeft gemaakt of gaat maken.
Geen overstap gemaakt maar wel gekozen voor de 7X ipv nieuwe MY.
Ik rij altijd met lane assist aan, dus daar heb ik weinig last van anders had ik het wel uitgezet :-)

LCC is niet perfect maar ook dat is goed bruikbaar als het niet te druk is op snelwegen of gewoon op 80 wegen. Dat van die lampjes zal wel opgelost worden net zoals andere kleine software bugs.

Meeste zorg op dit moment voor veel mensen zal zijn het zoekerige rijden en het ‘harde werken’ om kleine correcties te doen op de snelweg.

Inmiddels 5000 km gereden en zou niet terug willen naar mijn XC40 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
Ik zie net op 6:20 dat de auto begint te piepen zodra je harder dan 185 rijdt. Zelfs met alle rijhulpsystemen uit. Ik denk dat toekomstige Duitse klanten die houden van planken op de autobahn daar niet zo blij mee gaan zijn (verbruik daargelaten).

[ Voor 10% gewijzigd door Blazings op 02-08-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
mitchelljb schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:26:
[...]

Oh dat meen je niet!
Weet niet waar je woont, maar mocht je ergens in de buurt van Utrecht wonen kan ik wel kijken om je erheen te brengen hoor. Hangt er wel vanaf wanneer/hoe laat natuurlijk 😉 haha

Maar vind het een kleine moeite
Super aardig aanbod! Ik woon helaas in de buurt van Arnhem dus dat is volledig de andere kant op.
Maar gaat goed komen. Ik zal allang blij zijn met een definitieve datum na al die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Blazings schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:26:
Ik zie net op 6:20 dat de auto begint te piepen zodra je harder dan 185 rijdt. Zelfs met alle rijhulpsystemen uit. Ik denk dat toekomstige Duitse klanten die houden van planken op de autobahn daar niet zo blij mee gaan zijn (verbruik daargelaten).

[YouTube: I Drove 4000 km in the Best Tesla Alternative – Part 2]
Piept vanaf 200. Volgens mij is de top ook 'maar' 205. Of de laatste paar km gaan heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
HavermansP schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:10:
Beste allemaal,

Ik heb inmiddels ruim 4,5 jaar met veel plezier in een Tesla M3P gereden, deze auto heeft, behoudens wat garantieissues, alles goed gedaan. Mijn contract eindigt einde van dit jaar voor de Tesla dus ik ben vroeg dit jaar al een beetje gaan kijken wat de opvolger moest zijn. Ik was eigenlijk voornemens zo lang mogelijk te wachten op de nieuwe Juniper Performance maar dat duurde veel te lang en zo ben ik uiteindelijk voor de Zeekr 7X gevallen. Zonder te rijden besteld obv de revieuw en een kort bezoek aan Zeist en na de bestelling heb ik nog wel een uurtje gereden in de Privilege. Waarvoor ik de auto heb gekozen lijkt allemaal in orde; de ruimte, snel laden, premium gevoel, dik in de opties en voor het eerst een hoge auto. Na mijn bestelling lees ik wel enig teneur hier op het forum over de CC, de databundel, rechtuistabiliteit, airco en nog wat zaken. En eerlijk is eerlijk, het heeft mij na mijn recente vakantie (5000 km door Italie) behoudens een klapband (die zeer netjes door de AWD werd opgevangen) toch aan het twijfelen gekregen. Maar het is natuurlijk zo dat je hier alle 'aandachtspunten' leest, daar is het Forum deels op gestoeld, mensen die de hele dag zitten te lachen in de auto over hoe goed hij is, die zie je hier natuurlijk minder terug en dat kleurt het verhaal. Ik heb geen spijt van mijn keuze en ik hoop dat dit in Q4 bevestigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ruben_sim schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:44:
[...]

Piept vanaf 200. Volgens mij is de top ook 'maar' 205. Of de laatste paar km gaan heel langzaam.
Bij mij ook rond de 200 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ruben_sim schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:44:
[...]
Freedive schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:00:
[...]
Bij mij ook rond de 200 ja.
Hij benoemde later specifiek 185, maar als men hier 200 ervaart zal dat wel het geval zijn :*) Jammer dat het stuur er net voor zit in de video.
Ik vraag me af welke snelheid de auto zou kunnen halen zonder de 205 limiet. Met 639pk moet je een stuk verder kunnen komen!
Pagina: 1 ... 48 ... 58 Laatste