Ian_ schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:19:
[...]
1. Luchtvering (echt top!) - Nederlandse wegen heb je genoeg aan standaard vering
2. Massagestoelen - Om het even
3. Ventilatie in de stoelen - EENS!
4. Leren bekleding - Heeft de Long Range ook
5. Gekleurde remklauwen - Optisch (kan je aftermarket 130 euro bestellen)
6. Zwart dak - Optisch
7. 21 inch velgen - Mooi maar verminder rijcomfort en makkelijker schade rijden.
8. Elektrisch verstelbare lendensteun voor onderrug (rug problemen, dus daardoor erg fijn) - Heeft de Long range ook.
9* Snelheid echt heerlijk zodra het nodig is, absurd. Geen must maar wel fijn om te hebben. - Wat ik al eerder aangaf, je bent sneller dan een nieuwe VW Golf GTI. Zo'n auto koop je denk ik meer voor comfort en ruimte dan als 18 jarige bij het stoplicht te staan.
Even als de advocaat van de duivel

maar wat je keuze ook is, TOP APPARAAT
Punt 4 en 8 wist ik niet.
En je overige opmerkingen:
1. Niet eens, ik vind het echt vele malen fijner en comfort geven. In de dorpen/steden waar ik vooral rij stikt het van de drempels, dan is het echt een genot.
2. Om het even? Ik vind het fijn voor langere stukken maar kun je zonder? Natuurlijk. Puur luxe probleem.
3. /
4. Ah dat wist ik niet!
5. Kan, maar ik ben meer van het origineel. Ik weet technisch niet of de remmen verder het zelfde zijn?
6. Optisch wat ik erg belangrijk vind. Was voor mij wel een grote reden.
7. Tja zo kun je natuurlijk alles bagelatiseren.
8. Ah wist ik niet, brochure zegt anders dacht ik.
9. Long Range is ook zeker snel, maar ik ben mijn oude Volvo P8 gewend met 430PK (4,9s aan 100). Erop achteruit gaan is nooit fijn.
Lijstje is ook voor mij persoonlijk vooral natuurlijk, maar wilde het graag delen omdat het er nu over ging (LR vs Priv). Ik snap dat niet iedereen voor de Priv kan gaan, vooral nu de opties niet meer "gratis" zijn.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart