Ik heb de LR en voordat je het weet zit je op de 200 !Blazings schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:33:
[...]
[...]
Hij benoemde later specifiek 185, maar als men hier 200 ervaart zal dat wel het geval zijnJammer dat het stuur er net voor zit in de video.
Ik vraag me af welke snelheid de auto zou kunnen halen zonder de 205 limiet. Met 639pk moet je een stuk verder kunnen komen!
Tegenwoordig is het volgens de Zeekr website 646 PK.
Blazings schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:33:
[...]
[...]
Hij benoemde later specifiek 185, maar als men hier 200 ervaart zal dat wel het geval zijnJammer dat het stuur er net voor zit in de video.
Ik vraag me af welke snelheid de auto zou kunnen halen zonder de 205 limiet. Met 639pk moet je een stuk verder kunnen komen!
:strip_exif()/f/image/yfEhGTDgUQWwvzeCrVqb8Neq.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh jee! Nu moeten ze alle reviews overdoen omdat de specs niet meer kloppenKarel Apple schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:14:
Tegenwoordig is het volgens de Zeekr website 646 PK.
Was leuk geweest als ze bij Zeekr de limiet op 250 hadden gezet, om gelijk te zijn aan de Duitsers voor de Europese markt. Aan de andere kant verbruikt dat waarschijnlijk zoveel kWh dat je die snelheid even vaak gebruikt als de autopark feature.
Edit: wel grappig hoe "power to take you anywhere" naar het Nederlands is vertaald.
[ Voor 7% gewijzigd door Blazings op 03-08-2025 00:57 ]
Heb de Privilege. Vanavond toen het rustiger was op de snelweg leek hij er minder last van te hebben. En met iets langer wachten met van baan wisselen na het knipperlicht aanzetten maakt ook een groot verschil. Ik was gewend om bij knipperlicht aan meteen te gaan. Heb het idee dat deze auto eerst beter alles van de camera’s wil interpreteren, voordat hij het leuk vindt dat je van baan wisselt.WizzyBrown schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:12:
[...]
Heb jij een LR of Privilege? Meld dit ook even in de builders app zoals gevraagd aub, des te eerder pakt men door bij Zeekr om dit tot op de bodem uit te zoeken.
T.o.v. VAG auto’s lijkt hij ook een wat andere basispositie op de weg te kiezen. Meer tegen de middenstreep aan. Met die twee dingen in gedachten, is het in ieder geval consistenter wat de auto doet. Hoe ervaren anderen dit?
Zojuist een service request ingediend bij Zeekr Zeist over de amateuristisch gemaakte uitsparing voor de automatische trekhaak en het ontbreken van elke afwerking hiervan. Eens kijken wat ze hierop gaan antwoorden.
:strip_exif()/f/image/NRf2sKO72XX6i9sOy9wwcdlp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Jiggero op 03-08-2025 02:45 ]
Ik rij de Privilege en ik ervaar vrijwel geen problemen op de snelweg met de rechtuit stabiliteit. Ik rijd met stuur in Comfort mode (ik hou van licht sturen). Wel moet ik op hogere snelheden (>100km/uur) enkele kleine stuurcorrecties doen welke ik niet op lagere snelheden hoef te doen (<100km/uur). Dit merk je overigens ook als je de LCC inschakelt en het stuur vast houd. Dan voel je hoeveel stuurcorrecties de LCC maakt om de auto in het midden van de lijnen te houden.WouterH85 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:15:
Vandaag de eerste lange snelwegrit gedaan. Ik ervaar ook wat anderen hier ervaren met de rechtuit stabiliteit. Niet te doen…
Rijdt het beste met stuur in Sport. Beide cruisecontrol opties werken echt voor geen meter. Trekt de auto te veel naar rechts. Neemt overdreven veel afstand en het automatisch van baan wisselen werkt bij mij geheel niet. Zelfs zonder handen aan het stuur (en bij wel handen licht aan het stuur) zegt hij: rijbaanwissel afgebroken, doordat je zelf stuurt…
Ook bij alleen lane assist trekt hij heel brusk aan het stuur. Alsof de middenstand niet klopt. Alle hulpsyatemen uitzetten helpt wel iets, maar dit is echt onder de maat op de snelweg…
De Adaptive Cruise Controle (ACC) werkt, maar kan zeker beter. De kortst in te stellen afstand t.o.v. je voorganger is inderdaad te lang en zou m.i. gehalveerd mogen worden. Of liever zou ik een optie willen waarbij ik het Adaptive uit kan zetten. Verder is de ACC te abrupt met inhouden/remmen als er een auto voorlangs komt of 'ineens' opduikt op de camera nadat de ACC weer zijn ingestelde snelheid probeert te halen. Dit zou soepeler/vloeiender mogen. En het inschakelen van de ACC werkt te traag. Dit zou sneller mogen. Ik hoop dat dit met een software update verholpen kan worden.
De Lane Centering Control (LCC) werkt, maar kan zeker beter. Dit werkt het best als er weinig verkeer op de weg is. Automatische baan wissel werkt ook, maar doet er vrij lang over en je moet hierbij altijd het stuur lichtjes vasthouden anders werkt het niet en krijg je de melding 'Rijbaanwissel afgebroken'. Ik heb wel al een paar keer meegemaakt dat de LCC flink tegenstuurt als je iets anders doet dan het systeem wil, zoals het van baan verwisselen zonder het knipperlicht te gebruiken. Het gebruik van het knipperlicht is dan nodig om de LCC te vertellen dat je wilt afwijken van de baan waar je op zit. Overigens, de LCC houdt de auto altijd in het midden van de lijnen. Dit betekent soms dat je voor je gevoel erg dicht langs een andere weggebruiker rijdt. Komt deze weggebruiker te dicht bij, dan zal de ACC ingrijpen door snelheid te verminderen. Verder merk ik dat er een vertraging zit in het in- en uitschakelen van de LCC wat telkens een korte schok in de snelheid geeft. Ook dit zou sneller en soepeler/vloeiender mogen. Ik hoop dat ook dit met een software update verholpen kan worden.
Maar los van bovenstaande zaken die zeker beter kunnen, stap ik elke dag met een grote glimlach in mijn auto. De auto is mooi om te zien, een genot om in te rijden, de stoelen zitten heerlijk, de stoelventilatie en -massage zijn geweldig, het systeem werkt snel en redelijk intuïtief, de afwerking is top, de ruimte is immens, het geluid is na wat instellingen ook prima, etc. Kortom, ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn aankoop en kan de auto aan iedereen aanbevelen!
Iemand hier die een foto wil delen van zijn interieur in het donker. Ben erg benieuwd naar de ambilight.
Geen foto, maar wel kort aan het eind van deze video (21:07 en een minuut daarvoor tijdens schemer).HavermansP schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:37:
Iemand hier die een foto wil delen van zijn interieur in het donker. Ben erg benieuwd naar de ambilight.
https://youtu.be/ZM7sUbREg1s&t=1267
Edit: auto lijkt daar rond de 185 toch nog te piepen, maar misschien komt dat omdat hij wat afremt vanaf de 200.
[ Voor 13% gewijzigd door Blazings op 03-08-2025 12:43 ]
Tijdje geleden gemaakt tijdens de proefritHavermansP schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:37:
https://flic.kr/p/2rkjjQP
https://www.flickr.com/gp/rwbc/8e28K7bij1Blazings schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:26:
Ik zie net op 6:20 dat de auto begint te piepen zodra je harder dan 185 rijdt. Zelfs met alle rijhulpsystemen uit. Ik denk dat toekomstige Duitse klanten die houden van planken op de autobahn daar niet zo blij mee gaan zijn (verbruik daargelaten).
[YouTube: I Drove 4000 km in the Best Tesla Alternative – Part 2]
Hier bij 198 in het ‘rood’…
Dit had ik ook bij het afleveren aan beide kanten een klein beetje. Uitleg was dat de achterbumper gedemonteerd wordt tijdens het monteren van de trekhaak. Als je ook een trekhaak hebt, dan houdt het vast verband met elkaar.Freedive schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:39:
Ik zag net dat mijn wielkast (de zwarte rand) een stukje los was gekomen (rechts achter)
Heb het nu terug kunnen drukken en lijkt weer ok vast te zitten. Verder geen schade of iets te zien dus denk dat het echt spontaan los is gesprongen. Hopelijk was dit de eerste een laatste keer...
[Afbeelding]
Ik hoop ook dat er een optie komt om cruise control zonder Adaptie te activeren. Heb je dit gemeld in de app? Ik heb meerdere rijders dit al zien noemen. Ik krijg mijn Zeekr 7x pas 1 Oktober maar ik meld het ook meteen. In mijn huidige Mustang Mach E kan ik cruise control activeren zonder de Adaptieve functie en dat werkt met name op drukke trajecten veel fijner en voorkomt dat je met je hoofd op het stuur klaptJiggero schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 03:38:
[...]
Ik rij de Privilege en ik ervaar vrijwel geen problemen op de snelweg met de rechtuit stabiliteit. Ik rijd met stuur in Comfort mode (ik hou van licht sturen). Wel moet ik op hogere snelheden (>100km/uur) enkele kleine stuurcorrecties doen welke ik niet op lagere snelheden hoef te doen (<100km/uur). Dit merk je overigens ook als je de LCC inschakelt en het stuur vast houd. Dan voel je hoeveel stuurcorrecties de LCC maakt om de auto in het midden van de lijnen te houden.
De Adaptive Cruise Controle (ACC) werkt, maar kan zeker beter. De kortst in te stellen afstand t.o.v. je voorganger is inderdaad te lang en zou m.i. gehalveerd mogen worden. Of liever zou ik een optie willen waarbij ik het Adaptive uit kan zetten. Verder is de ACC te abrupt met inhouden/remmen als er een auto voorlangs komt of 'ineens' opduikt op de camera nadat de ACC weer zijn ingestelde snelheid probeert te halen. Dit zou soepeler/vloeiender mogen. En het inschakelen van de ACC werkt te traag. Dit zou sneller mogen. Ik hoop dat dit met een software update verholpen kan worden.
De Lane Centering Control (LCC) werkt, maar kan zeker beter. Dit werkt het best als er weinig verkeer op de weg is. Automatische baan wissel werkt ook, maar doet er vrij lang over en je moet hierbij altijd het stuur lichtjes vasthouden anders werkt het niet en krijg je de melding 'Rijbaanwissel afgebroken'. Ik heb wel al een paar keer meegemaakt dat de LCC flink tegenstuurt als je iets anders doet dan het systeem wil, zoals het van baan verwisselen zonder het knipperlicht te gebruiken. Het gebruik van het knipperlicht is dan nodig om de LCC te vertellen dat je wilt afwijken van de baan waar je op zit. Overigens, de LCC houdt de auto altijd in het midden van de lijnen. Dit betekent soms dat je voor je gevoel erg dicht langs een andere weggebruiker rijdt. Komt deze weggebruiker te dicht bij, dan zal de ACC ingrijpen door snelheid te verminderen. Verder merk ik dat er een vertraging zit in het in- en uitschakelen van de LCC wat telkens een korte schok in de snelheid geeft. Ook dit zou sneller en soepeler/vloeiender mogen. Ik hoop dat ook dit met een software update verholpen kan worden.
Maar los van bovenstaande zaken die zeker beter kunnen, stap ik elke dag met een grote glimlach in mijn auto. De auto is mooi om te zien, een genot om in te rijden, de stoelen zitten heerlijk, de stoelventilatie en -massage zijn geweldig, het systeem werkt snel en redelijk intuïtief, de afwerking is top, de ruimte is immens, het geluid is na wat instellingen ook prima, etc. Kortom, ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn aankoop en kan de auto aan iedereen aanbevelen!
Ik heb zojuist weer 3000km erop zitten waarvan bijna 0 met CC (welke vorm dan ook). Ik ga dit niet missenWizzyBrown schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:27:
[...]
Ik hoop ook dat er een optie komt om cruise control zonder Adaptie te activeren. Heb je dit gemeld in de app? Ik heb meerdere rijders dit al zien noemen. Ik krijg mijn Zeekr 7x pas 1 Oktober maar ik meld het ook meteen. In mijn huidige Mustang Mach E kan ik cruise control activeren zonder de Adaptieve functie en dat werkt met name op drukke trajecten veel fijner en voorkomt dat je met je hoofd op het stuur klapt
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Dit is al gemeld in de builders app, maar kan m.i. nog wel wat up votes gebruiken.WizzyBrown schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:27:
[...]
Ik hoop ook dat er een optie komt om cruise control zonder Adaptie te activeren. Heb je dit gemeld in de app? Ik heb meerdere rijders dit al zien noemen. Ik krijg mijn Zeekr 7x pas 1 Oktober maar ik meld het ook meteen. In mijn huidige Mustang Mach E kan ik cruise control activeren zonder de Adaptieve functie en dat werkt met name op drukke trajecten veel fijner en voorkomt dat je met je hoofd op het stuur klapt
:strip_exif()/f/image/TA9zhrKYk0JemnWLNgerOql4.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand een idee of de HUD locatie beperkt wordt door hardware? Ik kan meestal alleen de onderste helft zien van de HUD vanwege mijn lengte. Het zou mooi zijn als deze nog verder verplaatst kan worden.
Dank hiervoor!iRenik schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:18:
[...]
Tijdje geleden gemaakt tijdens de proefrit
https://flic.kr/p/2rkjjQP
Je weet wel dat je hem kan instellen via je hoofd scherm?Pete80 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:48:
Heeft iemand een idee of de HUD locatie beperkt wordt door hardware? Ik kan meestal alleen de onderste helft zien van de HUD vanwege mijn lengte. Het zou mooi zijn als deze nog verder verplaatst kan worden.
Ja dat klopt, maar niet ver genoeg!Freedive schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:14:
[...]
Je weet wel dat je hem kan instellen via je hoofd scherm?
Ohw dat is balen zeg!
Dashboard open schroeven dan maar
Stoel naar beneden zetten? Die kan namelijk flink hoogFreedive schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:35:
[...]
Ohw dat is balen zeg!
Dashboard open schroeven dan maar
Ik heb een videootje gemaakt van de ambilight om een indruk te geven hoe dit eruit ziet in het donker. Enjoy!HavermansP schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:37:
https://files.fm/Jiggero#37mufwjtwx
Wauw. Supermooi. Dank voor de moeite.Jiggero schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:13:
[...]
Ik heb een videootje gemaakt van de ambilight om een indruk te geven hoe dit eruit ziet in het donker. Enjoy!
Klopt, ik had initieel ook het gevoel dat ik “moest vechten met de auto” om van baan te wisselen. Ik was ook gewend te knipperen en meteen te gaan. Nu wacht ik een halve seconde tot de blauwe lijnen van de LCC weer wit zijn en dan ga je moeiteloos naar de andere baan.WouterH85 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:04:
[...]
Heb de Privilege. Vanavond toen het rustiger was op de snelweg leek hij er minder last van te hebben. En met iets langer wachten met van baan wisselen na het knipperlicht aanzetten maakt ook een groot verschil. Ik was gewend om bij knipperlicht aan meteen te gaan. Heb het idee dat deze auto eerst beter alles van de camera’s wil interpreteren, voordat hij het leuk vindt dat je van baan wisselt.
Wat is je lengte als ik vragen mag? Ik ben 1,97 en heb er geen moeite mee.Pete80 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:48:
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Met 204 cm blijft er niet veel ruimte overpatrickelectric schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:11:
[...]
Stoel naar beneden zetten? Die kan namelijk flink hoog
2,04mvrooij schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:35:
[...]
Wat is je lengte als ik vragen mag? Ik ben 1,97 en heb er geen moeite mee.
Dag allemaal. Ik heb een vraag over LCC. Ik zie mensen schrijven dat deze functie de auto in het midden van de rijbaan houdt. Maar bij mij geeft die alleen een rukje aan het stuur als je over de wegbelijning dreigt te gaan. Dus alleen een correctie, niet continu de auto in het midden houden. Begrijp ik het nu verkeerd?
Eind deze week vertrekken we met ons gezin naar Zuid Frankrijk. Ik heb een Ionity abonnement afgesloten voor snelladen (dan zijn laadkosten volgens mij 0.39) en een gratis ANWB abonnement (blijkbaar met 85% dekking in Frankrijk) voor evt kleine laadsessies. Ook ABRP geinstalleerd met abo voor 1 maand. Ben benieuwd hoe het gaat. Iemand nog tips over welke navi het makkelijkste werkt icm planning laadmomenten? We maken een tussenstop halverwege in Dijon, dus het komt sowieso wel goed, maar sta open voor tips! Dank alvast.
Bij terugkomst zal ik een verslagje schrijven
Eind deze week vertrekken we met ons gezin naar Zuid Frankrijk. Ik heb een Ionity abonnement afgesloten voor snelladen (dan zijn laadkosten volgens mij 0.39) en een gratis ANWB abonnement (blijkbaar met 85% dekking in Frankrijk) voor evt kleine laadsessies. Ook ABRP geinstalleerd met abo voor 1 maand. Ben benieuwd hoe het gaat. Iemand nog tips over welke navi het makkelijkste werkt icm planning laadmomenten? We maken een tussenstop halverwege in Dijon, dus het komt sowieso wel goed, maar sta open voor tips! Dank alvast.
[ Voor 47% gewijzigd door Nacho1978 op 04-08-2025 11:37 ]
LCC houdt de auto in het midden van de wegbelijning van de baan waarin je rijdt. Hierbij voert het systeem continu correcties uit om dit te bereiken. Als je tijdens LCC het stuur vasthoud, zal je deze kleine correcties voelen. Deze correcties worden veroorzaakt doordat de weg (en daarmee de belijning) niet kaarsrecht is, door weersinvloeden (bijv. wind) waardoor de auto moet corrigeren, spoorvorming van de banden, oneffenheden in het wegdek, etc. Ook zal je merken dat als LCC aan staat, dat het stuur tegenwerkt als je van baan wilt wisselen zonder knipperlicht te gebruiken. Je kan dit wel forceren, maar dan schakelt de LCC standaard uit.Nacho1978 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:32:
Dag allemaal. Ik heb een vraag over LCC. Ik zie mensen schrijvne dat deze functie de auto in het midden van de rijbaan houdt. Maar bij mij geeft die alleen een rukje aan het stuur als je over de wegbelijning dreigt te gaan. Dus alleen een correctie, niet continu de auto in het midden houden. Begrijp ik het nu verkeerd?
[ Voor 9% gewijzigd door Jiggero op 04-08-2025 11:50 ]
Dag mede tweakers,
Zojuist heb ik een groene LR + pretpakketten besteld bij de LM.
Dank voor allen nuttige info die hebben geholpen met het maken van de keuze!
De klantenservice gaf aan dat de App (voor bedienen van de auto op afstand) ook werkt zonder het premium abonnement.
Kan iemand dat bevestigen?
Ik vind die voornamelijk belangrijk voor de koude winterdagen. Scheelt toch weer krabben 's ochtends.
Ook met de hele warme dagen fijn natuurlijk.
De klantenservice gaf aan dat de App (voor bedienen van de auto op afstand) ook werkt zonder het premium abonnement.
Ik vind die voornamelijk belangrijk voor de koude winterdagen. Scheelt toch weer krabben 's ochtends.
Hoofd van service gaf aan van niet (in ieder geval niet pre condition van het voertuig).pimmettjuh schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:32:
Dag mede tweakers,
Gezien jouw voorbereidingen is er wellicht nog wel 1 interessante optie voor route planning die je zou kunnen uitproberen. De Ionity app heeft tegenwoordig namelijk ook een eigen route planner waarmee je jouw hele reis kunt uitstippelen waarbij alle laadstops bij Ionity plaatsvinden. Vanuit de Ionity app kun je de geplande route exporteren naar Google Maps zodat je de hele reis via Google Maps op het grote scherm kunt volgen. Ik ben wel erg benieuwd hoe goed dit in de praktijk werkt. Tot nu toe zijn daar nog geen ervaringen over uitgewisseld.Nacho1978 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:32:
Dag allemaal. Ik heb een vraag over LCC. Ik zie mensen schrijven dat deze functie de auto in het midden van de rijbaan houdt. Maar bij mij geeft die alleen een rukje aan het stuur als je over de wegbelijning dreigt te gaan. Dus alleen een correctie, niet continu de auto in het midden houden. Begrijp ik het nu verkeerd?
Beide Zeekr navigatie apps lijken niet erg betrouwbaar te zijn qua laadstops inplannen icm met de hoeveelheid kW die nog beschikbaar is. Op zich gek want dit zijn de enige apps die de auto en accu nauwkeurig kunnen uitlezen omdat ze verbonden zijn met de auto/accu.
Ik heb zelf nog geen ervaring met alle navigatie mogelijkheden (mijn vakantie moet ook nog beginnen 😁) dus alles wat ik hier roep is gebaseerd op reviews van anderen. Als ik de reviews mag geloven dan is ABRP op dit moment toch wel de meest betrouwbare EV route planner.
Fijne vakantie!
Ik ben naar Tsjechië heen en terug gereden met de nieuwe Zeekr navigatie, hij schat het erg voorzichtig in maar past het ook aan gaandeweg en kiest dan een andere lader. Zelf kiest hij ook de snelste lader in de buurt als deze 1 min van de snelweg is en er bijvoorbeeld een langzamere direct aan de snelweg zit. Al met al was het dus best goed 👍Nacho1978 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:32:
Ik heb hier ook een LR met de opties, maar geen premium connection. Alles werkt gewoon zoals het hoort, kan gewoon de airco op afstand aan doen 😉 😀pimmettjuh schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:32:
Dag mede tweakers,
Volgens mij moet het hoofd Service dan nog maar eens goed kijken naar de eigen Zeekr connect pagina, aangezien daar volgens mij iets anders staat. Ik leid hieruit af dat de functies die betrekking hebben op het controleren en beheren (zoals o.a. het op afstand verwarmen en koelen) van de auto gewoon onder de standaard connectiviteit vallen.Ian_ schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:35:
[...]
Hoofd van service gaf aan van niet (in ieder geval niet pre condition van het voertuig).
Standaard Connectiviteit
- De begeleidende Zeekr Connected-app: controleer en beheer op afstand de status van uw auto
- Boordnavigatie: verdwaal niet dankzij de gedetailleerde kaarten die in de auto zijn opgeslagen
- Continue over-the-air-systeemupdates: dankzij snelle over-the-air-updates is uw auto altijd up-to-date
- Afstandsbediening
- Acculading
- Monitoring op afstand
- Digitale sleutel (alleen voor ondersteunde telefoons)
- 5 GB internet per maand – geniet van alle connected services en blijf online.
- Slimme Assistent met spraakbediening – vraag je Zeekr om hulp bij al je mobiliteitsbehoeften
- Slimme EV-mobiliteit – online navigatie met live laadplanning
- Entertainment & Streaming – laat je telefoon achter en geniet van muziek en video’s in de auto
Dus na één jaar zijn we alleen Premium Connected Services kwijt.Jiggero schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:58:
[...]
Volgens mij moet het hoofd Service dan nog maar eens goed kijken naar de eigen Zeekr connect pagina, aangezien daar volgens mij iets anders staat. Ik leid hieruit af dat de functies die betrekking hebben op het controleren en beheren (zoals o.a. het op afstand verwarmen en koelen) van de auto gewoon onder de standaard connectiviteit vallen.
Standaard ConnectiviteitZeekr Connected Companion App
- De begeleidende Zeekr Connected-app: controleer en beheer op afstand de status van uw auto
- Boordnavigatie: verdwaal niet dankzij de gedetailleerde kaarten die in de auto zijn opgeslagen
- Continue over-the-air-systeemupdates: dankzij snelle over-the-air-updates is uw auto altijd up-to-date
Premium Connected Services
- Afstandsbediening
- Acculading
- Monitoring op afstand
- Digitale sleutel (alleen voor ondersteunde telefoons)
- 5 GB internet per maand – geniet van alle connected services en blijf online.
- Slimme Assistent met spraakbediening – vraag je Zeekr om hulp bij al je mobiliteitsbehoeften
- Slimme EV-mobiliteit – online navigatie met live laadplanning
- Entertainment & Streaming – laat je telefoon achter en geniet van muziek en video’s in de auto
Standaard Connectiviteit
De begeleidende Zeekr Connected-app: controleer en beheer op afstand de status van uw auto
Boordnavigatie: verdwaal niet dankzij de gedetailleerde kaarten die in de auto zijn opgeslagen
Continue over-the-air-systeemupdates: dankzij snelle over-the-air-updates is uw auto altijd up-to-date
Zeekr Connected Companion App
Afstandsbediening
Acculading
Monitoring op afstand
Digitale sleutel (alleen voor ondersteunde telefoons)
Premium Connected Services
5 GB internet per maand – geniet van alle connected services en blijf online.
Slimme Assistent met spraakbediening – vraag je Zeekr om hulp bij al je mobiliteitsbehoeften
Slimme EV-mobiliteit – online navigatie met live laadplanning
Entertainment & Streaming – laat je telefoon achter en geniet van muziek en video’s in de auto
@mitchelljb @Jiggero dank voor de bevestiging!
Zou eigenlijk ook vreemd zijn als standaard app functionaliteit achter een jaarlijks abonnement zou zitten.
Werkt die remote parking functie een beetje goed trouwens?
Lijkt me wel handig om de auto eruit te krijgen op krappe parkeerplaatsen.
Zou eigenlijk ook vreemd zijn als standaard app functionaliteit achter een jaarlijks abonnement zou zitten.
Dat werkt niet in NL, deze functie zit wel op de afstandsbediening maar bediend de frunk.pimmettjuh schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:14:
@mitchelljb @Jiggero dank voor de bevestiging!
En als toevoeging, via de app kan het helaas ook niet!bullseye1977 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:15:
[...]
Dat werkt niet in NL, deze functie zit wel op de afstandsbediening maar bediend de frunk.
Blijkbaar is de app in Azië anders aangezien ze het daar wel via de app (met Bluetooth verbinding) kunnen doen
Ah spijtig! Zag de knop al op de sleutel, maar helaasch.bullseye1977 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:15:
[...]
Dat werkt niet in NL, deze functie zit wel op de afstandsbediening maar bediend de frunk.
De Smart #5 kan het wel (in Europa) dus misschien kan dit als feature request worden aangevraagd.
nice, maar zit er nu alleen verlichting in de deuren? niets bij de voeten?Jiggero schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:13:
[...]
Ik heb een videootje gemaakt van de ambilight om een indruk te geven hoe dit eruit ziet in het donker. Enjoy!
De Ioniq5/EV6 kunnen dit ook…. Het is dus wel mogelijk, maar misschien voldoet Zeekr nog niet aan de. Bepaalde standaard oid.pimmettjuh schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:21:
[...]
Ah spijtig! Zag de knop al op de sleutel, maar helaasch.
De Smart #5 kan het wel (in Europa) dus misschien kan dit als feature request worden aangevraagd.
Jawel, maar bij de voeten en in de portiervakken is gewoon warm wit licht.Rmaxx schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:39:
[...]
nice, maar zit er nu alleen verlichting in de deuren? niets bij de voeten?
Gewoon normaal dimlicht zit er bij de voeten.Rmaxx schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 16:39:
[...]
nice, maar zit er nu alleen verlichting in de deuren? niets bij de voeten?
Het atandaard ontbreken van Slimme EV-mobiliteit – online navigatie met live laadplanning in een moderne EV is toch basis functionaliteit? Zijn er EV’s in deze klasse die dit niet standaard hebben?
Vrijdagnacht teruggereden vanuit Frankrijk.Nacho1978 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:32:
Ik heb de route via ABRP app gepland en aangegeven alleen Ionity palen te willen gebruiken (terugweg). Heenweg wist ik nog niet waar mijn mtc laadpas zou werken, daarom wel het aantal verschillende aanbieders beperkt. Heb heen nog bij een 400kw BP pulse paal geladen waarbij de mtc werkte. Snelheid over de gehele laadsessies was hetzelfde als de ionity 350kw paal. Omdat ik zo tevreden was met ionity, de terugweg alleen ionity palen geselecteerd. Zoals gezegd: vooraf bepaald waar ik ging laden (reed snachts, dus was niet bang dat er al iemand stond. Al was ik bij 1 stop de laatste. En moest de volgende wachten...) route naar Google maps geëxporteerd, opgeslagen, en vanaf daar gestart.
Ik had 2 plannen vooraf bepaald: 1 met 3 stops en en met 4 stops, omdat ik nog niet wist was het verbruik ging doen en daardoor flexibeler was. Terug was ik wat zekerder van mijn zaak en voor 3 stops gegaan. Echter 2x met minder dan 30 km over bij de paal aangekomen.. . Ga volgende keer weer voor 4 stops omdat comfortabeler is en qua tijd niet heel veel verschilt overall.
Sessie eenvoudig te starten via de ionity app.
Als je overdag rijdt heb je kans dat het al vol staat en je moet wachten. Neem dit mee in je overweging om de palen vast te zetten. Zorg dat je een alternatief hebt voor elke paal. Zelf ben ik voor Parijs gaan laden om zeker te zijn dat ik voldoende had om Parijs door te rijden heen. Eerste 3 stops 13 min gestaan, laatste 25 wegens plaspauze van de Kids)
Stukken van 200 tot 250 km per stint is wat mij betreft de sweetspot. Heb je continue een mooi punt/stop om naar uit te kijken. Met mijn dakkoffer en 150/160 kmpu kwam ik ook niet verder👀 (35kwu per 100 km)
:strip_exif()/f/image/SCxexlvzfDepORbLJfYzw4Pt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Ruben_sim op 04-08-2025 19:24 ]
Deleted
[ Voor 99% gewijzigd door Ruben_sim op 04-08-2025 19:23 ]
Ah das wel jammer.O-B-One schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:25:
[...]
Jawel, maar bij de voeten en in de portiervakken is gewoon warm wit licht.
Vandaag zowaar gebeld (in het Engels?) door Zeekr om een afspraak te maken voor afhalen. De auto is op dit moment nog niet in Europa en ik kon kiezen voor een datum vanaf 20 augustus. Vrijdag de 29e is het dan eindelijk zover!
De vrouw aan de telefoon gaf wel toe dat normaal orders chronologisch worden afgehandeld, maar dat mijn bestelling "vergeten" was. Als ik dus niet aan de bel had getrokken (of me af laten schepen door het 'ik kan niks zien' telefoontje), zat ik nog heel lang te wachten. Niet zo leuk om te horen natuurlijk
Ik gooide aan het eind nog een balletje op of ik de rubberen matten nu gratis kreeg voor het ongemak, maar dat kon niet. Bij het afhalen wil ik nog vragen voor een jaar gratis premium connectivity, aangezien ik die niet mee heb besteld. Als een merk zich op het premium segment wil richten en vervolgens een order van 65k over het hoofd ziet, kan er wel zoiets vanaf lijkt mij.
De vrouw aan de telefoon gaf wel toe dat normaal orders chronologisch worden afgehandeld, maar dat mijn bestelling "vergeten" was. Als ik dus niet aan de bel had getrokken (of me af laten schepen door het 'ik kan niks zien' telefoontje), zat ik nog heel lang te wachten. Niet zo leuk om te horen natuurlijk
Met mijn 1.75m wens ik regelmatig dat ik wat langer was, maar 2.04m geeft weer hele andere problemenPete80 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:08:
[...]
Met 204 cm blijft er niet veel ruimte overMijn schouders zitten tegen de hoofdsteun, mijn hoofd bijna tegen het dak en ik zie maar de helft van de HUD
Mijn ervaring is eigenlijk Ionity te vermijden.. te druk nu vooral doordat iedereen het abbo neemt. Zelfs vandaag bij merklingen was het druk! (En daar staan iets van 30 stalls, en nog minimaal hetzelfde Tesla)Ruben_sim schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:17:
[...]
Vrijdagnacht teruggereden vanuit Frankrijk.
Ik heb de route via ABRP app gepland en aangegeven alleen Ionity palen te willen gebruiken (terugweg). Heenweg wist ik nog niet waar mijn mtc laadpas zou werken, daarom wel het aantal verschillende aanbieders beperkt. Heb heen nog bij een 400kw BP pulse paal geladen waarbij de mtc werkte. Snelheid over de gehele laadsessies was hetzelfde als de ionity 350kw paal. Omdat ik zo tevreden was met ionity, de terugweg alleen ionity palen geselecteerd. Zoals gezegd: vooraf bepaald waar ik ging laden (reed snachts, dus was niet bang dat er al iemand stond. Al was ik bij 1 stop de laatste. En moest de volgende wachten...) route naar Google maps geëxporteerd, opgeslagen, en vanaf daar gestart.
Ik had 2 plannen vooraf bepaald: 1 met 3 stops en en met 4 stops, omdat ik nog niet wist was het verbruik ging doen en daardoor flexibeler was. Terug was ik wat zekerder van mijn zaak en voor 3 stops gegaan. Echter 2x met minder dan 30 km over bij de paal aangekomen.. . Ga volgende keer weer voor 4 stops omdat comfortabeler is en qua tijd niet heel veel verschilt overall.
Als je overdag rijdt heb je kans dat het al vol staat en je moet wachten. Neem dit mee in je overweging om de palen vast te zetten. Zorg dat je een alternatief hebt voor elke paal. Zelf ben ik voor Parijs gaan laden om zeker te zijn dat ik voldoende had om Parijs door te rijden heen. Eerste 3 stops 13 min gestaan, laatste 25 wegens plaspauze van de Kids)
Stukken van 200 tot 250 km per stint is wat mij betreft de sweetspot. Heb je continue een mooi punt/stop om naar uit te kijken. Met mijn dakkoffer en 150/160 kmpu kwam ik ook niet verder👀 (35kwu per 100 km)
[Afbeelding]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Nee hoor, ziet er echt heel goed/chique uit. Is niet zo een hoerenkermis als bijvoorbeeld in een Mercedes

Inderdaad, kun je beter een Fastned abo nemen. Op de route du soleil zijn er Fastnbeds op bijna alle tankstations. Overigens is iets als ABRP echt niet meer nodig anno 2025. Elk tankstation heeft inmiddels snelladers, zeker aan de tolwegen in FR. Gewoon rijden tot je rond de 10-15% zit en dan eerstvolgende eraf. Veel makkelijker.4v4t4r schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:31:
[...]
Mijn ervaring is eigenlijk Ionity te vermijden.. te druk nu vooral doordat iedereen het abbo neemt. Zelfs vandaag bij merklingen was het druk! (En daar staan iets van 30 stalls, en nog minimaal hetzelfde Tesla)
Door Frankrijk gereden en nu in Zwitserland beland. Een hele fijne auto (Priv.) om in te rijden. Doorgereden met veel stukken tussen de 140-150 km/uur met een gemiddeld verbruik tussen de 24-25 kWh. Heel comfortabel! Off road en in de bergen is erg leuk om te rijden. Vooral door te spelen met de hoogte van de auto. Laden gaat zo snel; diverse keren als laatste aangekomen om vervolgens als eerste weer weg te gaan. Eigenlijk tikte ik continue de maximale snelheid van het oplaadpunt aan; van 20 naar 80 procent zat ik op een gemiddelde snelheid van 230 - 280 kW telkens. Auto krijgt ontzettend veel bekijks!
Alleen het continue moeten bijsturen op hogere snelheid is vervelend. De deuren hadden van mij ook handmatig gemogen; dat levert alleen maar ergernis op bij de kids en vrouwlief. Zij hebben altijd wel wat met de deuren. De jongste van 3 maakt er een soort van sport van om bij het uitstappen op het knopje te drukken van de deur en dan onder de deur te gaan liggen. Hij heeft er ook al twee keer tussen gezeten…
Tip: in je navigatie (die van de store) kun je geprefereerde oplaadpunten toevoegen. Je moet ze vervolgens nog markeren / selecteren anders pakt de navigatie deze oplaadpunten niet.
:strip_exif()/f/image/nzSiQv0Y0Jvf2jwjzM0UgVir.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen het continue moeten bijsturen op hogere snelheid is vervelend. De deuren hadden van mij ook handmatig gemogen; dat levert alleen maar ergernis op bij de kids en vrouwlief. Zij hebben altijd wel wat met de deuren. De jongste van 3 maakt er een soort van sport van om bij het uitstappen op het knopje te drukken van de deur en dan onder de deur te gaan liggen. Hij heeft er ook al twee keer tussen gezeten…
Tip: in je navigatie (die van de store) kun je geprefereerde oplaadpunten toevoegen. Je moet ze vervolgens nog markeren / selecteren anders pakt de navigatie deze oplaadpunten niet.
:strip_exif()/f/image/nzSiQv0Y0Jvf2jwjzM0UgVir.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jpr8j1hgeFeUp1gJ1Q4Jdj05.jpg?f=fotoalbum_large)
TotalEnergy is ook een aanrader.sbin schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:40:
[...]
Inderdaad, kun je beter een Fastned abo nemen. Op de route du soleil zijn er Fastnbeds op bijna alle tankstations. Overigens is iets als ABRP echt niet meer nodig anno 2025. Elk tankstation heeft inmiddels snelladers, zeker aan de tolwegen in FR. Gewoon rijden tot je rond de 10-15% zit en dan eerstvolgende eraf. Veel makkelijker.
Goed om te weten. Misschien geluk gehad, omdat ik in de nacht ben gaan rijden. Voor mij ook de eerste keer ervaren.sbin schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:40:
[...]
Inderdaad, kun je beter een Fastned abo nemen. Op de route du soleil zijn er Fastnbeds op bijna alle tankstations. Overigens is iets als ABRP echt niet meer nodig anno 2025. Elk tankstation heeft inmiddels snelladers, zeker aan de tolwegen in FR. Gewoon rijden tot je rond de 10-15% zit en dan eerstvolgende eraf. Veel makkelijker.
Ik ben net terug uit Italie, nog wel met mijn XC40 (de 7X wordt op verzoek pas in december afgeleverd). Ik was toch wel blij met ABRP, vooral omdat die goed weergeeft hoe druk het op stations is. Ik heb deze maand ook een abonnement op Ionity genomen vanwege de prijs en de dekking.
Zeker in Italie is de snellaadinfrastructuur nog niet geweldig en is het zeker bij Ionity erg druk. We kwamen op een Ionity laadpunt waar een wachttijd van meer dan een uur was (omdat een laadpunt niet als defect was opgegeven gad ABRP dit dus ook niet aan), 10 minuten verderop bij een Volvo laadpunt geladen waar niemand was.
Dit weekend op de terugweg in Duitsland ook regelmatig afgebakend stations gekozen vanwege de drukte op met name Ionity stations.
De toegevoegde waarde van ABRP is er voor mij nog steeds vanwege de weergave van drukte op de laadstations. Eerlijk is eerlijk, ik heb ook wel eens 150kw stations gepakt omdat mijn Volvo toch niet sneller kan, met de 7x had ik die overgeslagen.
Zeker in Italie is de snellaadinfrastructuur nog niet geweldig en is het zeker bij Ionity erg druk. We kwamen op een Ionity laadpunt waar een wachttijd van meer dan een uur was (omdat een laadpunt niet als defect was opgegeven gad ABRP dit dus ook niet aan), 10 minuten verderop bij een Volvo laadpunt geladen waar niemand was.
Dit weekend op de terugweg in Duitsland ook regelmatig afgebakend stations gekozen vanwege de drukte op met name Ionity stations.
De toegevoegde waarde van ABRP is er voor mij nog steeds vanwege de weergave van drukte op de laadstations. Eerlijk is eerlijk, ik heb ook wel eens 150kw stations gepakt omdat mijn Volvo toch niet sneller kan, met de 7x had ik die overgeslagen.
vraagje.. laden jullie de auto's altijd tot 100%? De verkoper vertelde mij dat het de netto kWh 94 is en bruto 100.. Daarom kon je de accu altijd tot 100% laden.. klopt dat?
@Malortje
Als je de batterij tot 100% laadt, zit er in dit geval ook 100 kWh in.
Het verschil tussen de netto en bruto capaciteit zit hem erin dat je een batterij beschadigd als je hem daadwerkelijk helemaal tot 0% verbruikt.
Daarom bouwen fabrikanten een veiligheidsmarge in.
In dit geval laat de auto dus 0% zien als er nog 6kWh in de auto zit.
Wat overigens een vrij grote marge is.
Bij de P2 is dat volgens mij een marge van 3kWh.
Die marge wordt soms groter gemaakt, maar als mensen de accu meer leeg rijden is dat ook weer minder goed voor de levensduur.
Als je de batterij tot 100% laadt, zit er in dit geval ook 100 kWh in.
Het verschil tussen de netto en bruto capaciteit zit hem erin dat je een batterij beschadigd als je hem daadwerkelijk helemaal tot 0% verbruikt.
Daarom bouwen fabrikanten een veiligheidsmarge in.
In dit geval laat de auto dus 0% zien als er nog 6kWh in de auto zit.
Wat overigens een vrij grote marge is.
Bij de P2 is dat volgens mij een marge van 3kWh.
Die marge wordt soms groter gemaakt, maar als mensen de accu meer leeg rijden is dat ook weer minder goed voor de levensduur.
Het ligt aan welke versie je hebt van Zeekr 7X:Malortje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:33:
vraagje.. laden jullie de auto's altijd tot 100%? De verkoper vertelde mij dat het de netto kWh 94 is en bruto 100.. Daarom kon je de accu altijd tot 100% laden.. klopt dat?
- De Core versie heeft een LFP *Golden* accu en is niet zo gevoelig voor als je deze tot 100% oplaadt.
- De Longe range / Privilege versie heeft een NMC batterij en deze kan je het beste opladen volgens de handleiding.
:strip_exif()/f/image/7pFx6bvZCxYr43wdn4Z5c2n5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de auto nu 3 maanden, heb nog geen 1 keer AC geladen en sla elke lader over die geen +350 kW heeft. Eigenlijk alleen maar +400 kW.jswinkels schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:32:
Ik ben net terug uit Italie, nog wel met mijn XC40 (de 7X wordt op verzoek pas in december afgeleverd). Ik was toch wel blij met ABRP, vooral omdat die goed weergeeft hoe druk het op stations is. Ik heb deze maand ook een abonnement op Ionity genomen vanwege de prijs en de dekking.
- ABB 400 kW
- HYC 400 kW
- Kempower 400 kW
- NIO 480 kW
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Als ik het goed begrijp heb je de ABRP gebruikt, waarbij je in ABRP op Ionity hebt gefilterd, maar ik lees ook dat je iets via de Ionity app hebt gestart. Hoe zit dat precies?Ruben_sim schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:17:
[...]
[Afbeelding]
Thanks!
Afgelopen donderdag ook eindelijk mijn Zeekr LR op kunnen halen. Blijkt alleen bij aflevering dat ze vergeten zijn om de trekhaak software te installeren.. Erg slordig vind ik dat bij een aflevering van een nieuwe auto maar goed kan altijd gebeuren. Er werd mij gevraagd om hier een service request voor in te schieten en dan moet ik terug naar Zeist (uur rijden), zo gezegd zo gedaan alleen blijkt nu dat er geen tijd is om dit snel te fixen en moet ik maar afwachten wanneer Zeekr tijd heeft. Dit heb ik nog nooit eerder gehad/gezien met de aanschaf van een nieuwe auto.
Valt me dan ook erg tegen evenals de software om de navigatie app te kunnen downloaden die ook niet werkt. Ik krijg de melding in de app 'Vodafone account is being created'. Dit had de service man die me uitleg gaf over de auto gaf nog niet eerder gezien... Kon ook niet meteen verholpen worden en ook hier een request voor in moeten schieten met uiteraard dezelfde wachttijd. Ik heb geluk dat Careplay wel werkt zodat ik iig navigatie op mijn nieuwe auto heb.
Al bij al heel tevreden over de auto zelf maar het service model van Zeekr zeker nog niet. Een nieuwe auto van 60K+ moet gewoon top in order zijn bij aflevering en indien dit niet is moet dit zsm gemaakt worden, dit past niet bij de premium uitstraling die de auto zelf zeker wel heeft.
Valt me dan ook erg tegen evenals de software om de navigatie app te kunnen downloaden die ook niet werkt. Ik krijg de melding in de app 'Vodafone account is being created'. Dit had de service man die me uitleg gaf over de auto gaf nog niet eerder gezien... Kon ook niet meteen verholpen worden en ook hier een request voor in moeten schieten met uiteraard dezelfde wachttijd. Ik heb geluk dat Careplay wel werkt zodat ik iig navigatie op mijn nieuwe auto heb.
Al bij al heel tevreden over de auto zelf maar het service model van Zeekr zeker nog niet. Een nieuwe auto van 60K+ moet gewoon top in order zijn bij aflevering en indien dit niet is moet dit zsm gemaakt worden, dit past niet bij de premium uitstraling die de auto zelf zeker wel heeft.
Totdat de Vodafone werkend is, heb je echt helemaal niks aan de applicaties.NickdR schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:37:
Afgelopen donderdag ook eindelijk mijn Zeekr LR op kunnen halen. Blijkt alleen bij aflevering dat ze vergeten zijn om de trekhaak software te installeren.. Erg slordig vind ik dat bij een aflevering van een nieuwe auto maar goed kan altijd gebeuren. Er werd mij gevraagd om hier een service rekest voor in te schieten en dan moet ik terug naar Zeist (uur rijden), zo gezegd zo gedaan alleen blijkt nu dat er geen tijd is om dit snel te fixen en moet ik maar afwachten wanneer Zeekr tijd heeft. Dit heb ik nog nooit eerder gehad/gezien met de aanschaf van een nieuwe auto.
Excuus als ik niet helemaal duidelijk ben geweest.Rioja1969 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:22:
[...]
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Als ik het goed begrijp heb je de ABRP gebruikt, waarbij je in ABRP op Ionity hebt gefilterd, maar ik lees ook dat je iets via de Ionity app hebt gestart. Hoe zit dat precies?
Thanks!
Zodra je bij de laadpaal bent, open je de ionity app. De app weet obv je GPS locatie bij welke laadpaal je staat. Je plugt de kabel in en selecteert de paal in de ionity app. Dit start de laadsessie.
Hoe was je ervaring met de MTC laadpas? kon je deze overal waar verwacht gebruiken en dus ook bij de IONITY laadstations?Ruben_sim schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:17:
[...]
[Afbeelding]
Dit werkt echt perfect, je moet alleen rekening houden dat als je een MTC of andere laadpas hebt, je niet een IONITY of FASTNED abonnement kan afsluiten. Deze kunnen alleen gekoppeld worden aan een debit- of credit cardbullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:26:
[...]
Hoe was je ervaring met de MTC laadpas? kon je deze overal waar verwacht gebruiken en dus ook bij de IONITY laadstations?
Ik heb zojuist via een leasemaatschappij een Zeekr 7X Long Range besteld, in het groen met het Cockpit Pack en leren bekleding. Net contact gehad met zowel Zeekr zelf als de leasemaatschappij, maar geen van beiden kon iets zeggen over de levertijd. Heeft iemand hier een vergelijkbare bestelling gedaan en misschien meer inzicht in de levertijd?
@daniel223 ik heb toevallig gisteren precies dezelfde wagen besteld bij de LM.
Zeekr klantenservice gaf bij mij een levertijd van 4 - 12 weken aan, wat voor mij snel genoeg is omdat m'n huidige P2 loopt tot 1 december.
Zeekr klantenservice gaf bij mij een levertijd van 4 - 12 weken aan, wat voor mij snel genoeg is omdat m'n huidige P2 loopt tot 1 december.
Snellaadpalen van BP en ionity getest, alleen bij bp werkte de mtc.bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:26:
[...]
Hoe was je ervaring met de MTC laadpas? kon je deze overal waar verwacht gebruiken en dus ook bij de IONITY laadstations?
De paal op de camping en bij carrefour werkte hij wel.
Ik heb net contact gehad met Zeekr Nederland wat betreft het verwijderen van de Vodafone E-sim en mijn eigen E-sim te installeren.
De kosten van +/- €20,- per maand voor echt onbeperkt is iets waar ik in mijn geval dan meer waarde aan hecht dan het bedrag.
Helaas kom ik van een koude kermis thuis en hebben Zeekr en Vodafone een software/applicatie samen ontwikkeld die alleen in combinatie met de Vodafone SIM kaart mogelijk is.
Op de vraag wat er dan gebeurd als Vodafone failliet gaat kon mij niet worden uitgelegd.
De kosten van +/- €20,- per maand voor echt onbeperkt is iets waar ik in mijn geval dan meer waarde aan hecht dan het bedrag.
Helaas kom ik van een koude kermis thuis en hebben Zeekr en Vodafone een software/applicatie samen ontwikkeld die alleen in combinatie met de Vodafone SIM kaart mogelijk is.
Op de vraag wat er dan gebeurd als Vodafone failliet gaat kon mij niet worden uitgelegd.
Ok niet echt duidelijk voor mij.. eerste vakantie dat ik moet gaan laden. Ik hoop dat mijn MTC card dus werkt bij fastnet en ionity. Pasje er tegen aan en gaanRuben_sim schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:45:
[...]
Snellaadpalen van BP en ionity getest, alleen bij bp werkte de mtc.
De paal op de camping en bij carrefour werkte hij wel.
Ah, gefeliciteerd! 4 tot 12 weken zou fantastisch zijn, al vind ik dat lastig te geloven, tenzij je geluk hebt en er net al eentje onderweg is vanuit China die nog niet verkocht is. In Zeist gaven ze een paar weken geleden aan dat het eerder rond december zou zijn. De berichten zijn dus nogal wisselend.pimmettjuh schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:42:
@daniel223 ik heb toevallig gisteren precies dezelfde wagen besteld bij de LM.![]()
In Duitsland kon ik met MTC wel bij ionity laden!bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:55:
[...]
Ok niet echt duidelijk voor mij.. eerste vakantie dat ik moet gaan laden. Ik hoop dat mijn MTC card dus werkt bij fastnet en ionity. Pasje er tegen aan en gaanik ga geen abbo's afsluiten. Verder heb ik CC en een hoop andere passen als back-up maar de MTC pas wordt betaald door de werkgever hoop dat ik daar goed mee uit de voeten kan langs de snelwegen in frankrijk
Ik heb dezelfde configuratie (met trekhaak) besteld via de LM halverwege juli en kan volgende week de auto al ophalen. Bij Zeekr in Zeist gaven ze toen aan 3-4 maanden gemiddeld, 2-3 maanden voor de groene LR met deze opties. Ik denk dat het grotendeels afhangt van de voorraad die er al is en wat er qua voorraad alvast besteld is.daniel223 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:37:
Ik heb zojuist via een leasemaatschappij een Zeekr 7X Long Range besteld, in het groen met het Cockpit Pack en leren bekleding. Net contact gehad met zowel Zeekr zelf als de leasemaatschappij, maar geen van beiden kon iets zeggen over de levertijd. Heeft iemand hier een vergelijkbare bestelling gedaan en misschien meer inzicht in de levertijd?
Gisteren mijn 7x LR naar het service center in Zeist gebracht voor twee punten airco en kraken van de middenconsole (stoel die er tegen aan komt)
Airco
Ik kom van een VW af die behoorlijk koud kon blazen wanneer je het merkt is als de auto in de zon heeft gestaan en dat hij snel moet koelen dit vond ik redelijk maar niet geweldig in de 7x. Bij controle bleek dat er 140gr te weinig koudemiddel in zat en die is nu bijgevuld en ik ga er even vanuit dat de airco nu ook kouder wordt. Wachten op warmer weer nu.
Kraken stoel middenconsole.
Mijn stoel is na enkele weken gaan kraken omdat de wang van de bestuurderstoel tegen de middenconsole komt. Wat er dan gebeurd naast het geluid wanneer je over een drempel rijdt is dat er ook druk tegen het middelconsole wordt uitgeoefend en dat deze dan langzaam losser komt te zitten. Je kan de console dan wel weer aandrukken en zit dan ook goed vast maar na tijdje gebeurd dat weer. Als je ook kijkt tussen de berijders stoel en middenconsole zit daar bijna geen ruimte maar wanneer je een auto in de showroom bekijkt is die ruimte er wel. Dit euvel is bekend bij de werkplaats en ze zijn aan het kijken wat de oplossing kan zijn of worden.
Airco
Ik kom van een VW af die behoorlijk koud kon blazen wanneer je het merkt is als de auto in de zon heeft gestaan en dat hij snel moet koelen dit vond ik redelijk maar niet geweldig in de 7x. Bij controle bleek dat er 140gr te weinig koudemiddel in zat en die is nu bijgevuld en ik ga er even vanuit dat de airco nu ook kouder wordt. Wachten op warmer weer nu.
Mijn stoel is na enkele weken gaan kraken omdat de wang van de bestuurderstoel tegen de middenconsole komt. Wat er dan gebeurd naast het geluid wanneer je over een drempel rijdt is dat er ook druk tegen het middelconsole wordt uitgeoefend en dat deze dan langzaam losser komt te zitten. Je kan de console dan wel weer aandrukken en zit dan ook goed vast maar na tijdje gebeurd dat weer. Als je ook kijkt tussen de berijders stoel en middenconsole zit daar bijna geen ruimte maar wanneer je een auto in de showroom bekijkt is die ruimte er wel. Dit euvel is bekend bij de werkplaats en ze zijn aan het kijken wat de oplossing kan zijn of worden.
Vorige week maandag een proefrit gemaakt in de Long Range RWD in Zeist. Mij werd toen verteld dat de bestelling voor 15 augustus gedaan moest worden om mijn gewenste configuratie (Long Range, Zwart, optiepakketten + trekhaak) eind november / begin december geleverd te krijgen.daniel223 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:37:
Ik heb precies hetzelfde gehad, airco werkt nu echt top en het middenconsole is ook verholpen. Het duurde wel een dag voor het geregeld was.bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:16:
Gisteren mijn 7x LR naar het service center in Zeist gebracht voor twee punten airco en kraken van de middenconsole (stoel die er tegen aan komt)
Airco
Wat betreft de airco, ik heb het al eerder gemeld maar hieronder toch nog een keer:
Vorige situatie standaard ramen zelf na het bijvullen
- Airco 19 graden
- Automatisch
- 3/5 ventilator
Huidige situatie warmte werende folie
- Airco 20.5 graden
- Automatisch ECO
- 2/5 ventilator
Voorruit
Portiersramen
Vaste driehoek
Panoramadak
Maar wat nou als je een eigen (e) sim bij Vodafone regelt? Een snelle check en ik zie dat onbeperkt internet 15 euro is volgens mijIan_ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:45:
Ik heb net contact gehad met Zeekr Nederland wat betreft het verwijderen van de Vodafone E-sim en mijn eigen E-sim te installeren.
*edit* excuus dat is duurder maar dan nog, de vraag is of je de "vrijheid" zou hebben je eigen e-sim, al is het dan maar ook bij Vodafone, zelf zou kunnen regelen
[ Voor 9% gewijzigd door weerdmeester op 05-08-2025 11:34 ]
Ben inderdaad aan het denken om ook folie te laten plaatsen. Alleen nog een plekje vinden die dit goed doet voor een nette prijs hier in het zuiden.Ian_ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:27:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gehad, airco werkt nu echt top en het middenconsole is ook verholpen. Het duurde wel een dag voor het geregeld was.
Wat betreft de airco, ik heb het al eerder gemeld maar hieronder toch nog een keer:
Vorige situatie standaard ramen zelf na het bijvullen
- Airco 19 graden
- Automatisch
- 3/5 ventilator
Huidige situatie warmte werende folie
- Airco 20.5 graden
- Automatisch ECO
- 2/5 ventilator
Voorruit
Portiersramen
Vaste driehoek
Panoramadak
Helder, thanks!Ruben_sim schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:42:
[...]
Excuus als ik niet helemaal duidelijk ben geweest.
Zodra je bij de laadpaal bent, open je de ionity app. De app weet obv je GPS locatie bij welke laadpaal je staat. Je plugt de kabel in en selecteert de paal in de ionity app. Dit start de laadsessie.
Zoals gezegd, mijn mtc werkte niet bij ionity. Heb een ionity account gemaakt en daar een cc aan gekoppeld. Geen abbo.bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:55:
[...]
Ok niet echt duidelijk voor mij.. eerste vakantie dat ik moet gaan laden. Ik hoop dat mijn MTC card dus werkt bij fastnet en ionity. Pasje er tegen aan en gaanik ga geen abbo's afsluiten. Verder heb ik CC en een hoop andere passen als back-up maar de MTC pas wordt betaald door de werkgever hoop dat ik daar goed mee uit de voeten kan langs de snelwegen in frankrijk
Na een laadsessie krijg je een factuur in je mailbox. Declareer deze bij mijn werkgever.
Heeft er iemand hier al een Priviledge in wit? Heb inmiddels de opties terug en heb de keus tussen Priviledge met witte kleur (lagere leasekosten) met paketten of de long range in het zwart met pakketten en trekhaak.
Wit had niet mijn voorkeur en heb hem ook niet zien staan in Zeist.. Op de foto's op de website lijkt wit ook wel wat te hebben met de zwarte accenten.. Hmm moeilijke keuze.. Zwart long range of wit Priviledge..
Zou overigens ook nog voor de nieuwe Xpeng G9 kunnen gaan, maar vind de Zeekr 7x een stoerdere uitstraling hebben dan de G9 in het zwart..
Wit had niet mijn voorkeur en heb hem ook niet zien staan in Zeist.. Op de foto's op de website lijkt wit ook wel wat te hebben met de zwarte accenten.. Hmm moeilijke keuze.. Zwart long range of wit Priviledge..
Zou overigens ook nog voor de nieuwe Xpeng G9 kunnen gaan, maar vind de Zeekr 7x een stoerdere uitstraling hebben dan de G9 in het zwart..
[ Voor 14% gewijzigd door Malortje op 05-08-2025 13:22 ]
Verschil tussen privilege en long range vond ik nog best groot (wat lease bedrag betreft dan, uiteraard ook mbt bijtelling). Viel dat bij jou nog mee dan?Malortje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:20:
Heeft er iemand hier al een Priviledge in wit? Heb inmiddels de opties terug en heb de keus tussen Priviledge met witte kleur (lagere leasekosten) met paketten of de long range in het zwart met pakketten en trekhaak.
Heb de witte gezien in Zeist en hoewel zwart mijn voorkeur heeft zag de witte er in mijn optiek beter uit in het echt dan op de foto's.
Heb je in beide al gereden? Ik vind de luchtvering wel echt een hele fijne optie. Heb zelf geen proefrit gemaakt in de LR maar wel gelezen dat deze wat 'sportiever' afgeveerd is.Malortje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:20:
Ik heb in de witte (LR) proef gereden in Zeist. Vond het ook een mooie auto, maar vond persoonlijk de groene (die stond er ook) mooier. Ik heb nog wel een foto gemaakt van de witte, misschien helpt dat met je keuze.IIwouterNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:30:
[...]
Heb je in beide al gereden? Ik vind de luchtvering wel echt een hele fijne optie. Heb zelf geen proefrit gemaakt in de LR maar wel gelezen dat deze wat 'sportiever' afgeveerd is.
:strip_exif()/f/image/1mn5bJu4JCBwQrZErcDDSKoW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja bij mij zit er ook wel wat verschil op, maar ik laat bij de Priviledge dan de trekhaak en de kleur vallen.. Dan zou het net aan gaan, dan heb ik wel de pakketten erop bij de Priviledge. Bij de long range zou dan in principe alles kunnen alleen kom ik met de 20 inch velgen ook aardig aan de prijs. Misschien dat het met wit wat vaker door de wasstraat heen rijde is ivm vuiligheid..weerdmeester schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:28:
[...]
Verschil tussen privilege en long range vond ik nog best groot (wat lease bedrag betreft dan, uiteraard ook mbt bijtelling). Viel dat bij jou nog mee dan?
Heb de witte gezien in Zeist en hoewel zwart mijn voorkeur heeft zag de witte er in mijn optiek beter uit in het echt dan op de foto's.
[ Voor 11% gewijzigd door Malortje op 05-08-2025 13:53 ]
Ik rij een witte en moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben met mijn keuze. de accenten die in het zwart zijn en de getinte ramen steken gewoon heel mooi af en optisch lijkt de auto iets groter (Mijn dochter vroeg of de witte groter was dan de groene) Zwart is alles te zwart en mis dan de details en design van de auto imo. De grijze daarin tegen zag er ook heel mooi uit ook omdat de accentent in het zwart dan goed eruit komen. Ik reed hiervoor 4jaar in het grijs dus was daar wel klaar mee. Blijft toch smaak iedere kleur is vaak wel te zien in Zeist gewoon even langsgaan.
Hier een foto van mijn witte met wat planken van 3m erin
Hier een foto van mijn witte met wat planken van 3m erin
:strip_exif()/f/image/mI5zcqeNreW6U7WFHz4vTd5W.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door bullseye1977 op 05-08-2025 13:55 ]
Super dankje! Hopen dat de LM vandaag wat laat weten, dan kan ik hem in bestelling zetten!bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:50:
Ik rij een witte en moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben met mijn keuze. de accenten die in het zwart zijn en de getinte ramen steken gewoon heel mooi af en optisch lijkt de auto iets groter (Mijn dochter vroeg of de witte groter was dan de groene) Zwart is alles te zwart en mis dan de details en design van de auto imo. De grijze daarin tegen zag er ook heel mooi uit ook omdat de accentent in het zwart dan goed eruit komen. Ik reed hiervoor 4jaar in het grijs dus was daar wel klaar mee. Blijft toch smaak iedere kleur is vaak wel te zien in Zeist gewoon even langsgaan.[Afbeelding]
Mijn LR heeft het Advance Cockpit pakket waar in staat dat deze "Augmented reality" zou bevatten? We weten dat dat er niet inzit Mijn vrouw rijdt sinds vorige week de X en die heeft dus wel deze augmented reality in de HUD zitten. Daar zie je blauwe pijlen geprojecteerd worden die bewegen in de HUD bij de "inbuild" navigatie niet in de navigatie-app btw. Leuk om te zien hoe dat er in de X uitziet
:strip_exif()/f/image/cCqtI9uzK2BqfSsGHxfRi8ed.png?f=user_large)
HUD Zeekr X
:strip_exif()/f/image/cCqtI9uzK2BqfSsGHxfRi8ed.png?f=user_large)
HUD Zeekr X
/f/image/DryJa09ZTmZ2szLD8EUNwbO1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door bullseye1977 op 05-08-2025 19:11 ]
Ik ben in de markt voor de 7X, maar twijfel tussen deze en de gefacelifte XC60. Ik rij nu de XC40, dus ik weet wat ik krijg. Vooral puntje restwaarde doet mij twijfelen. Ik koop de auto immers zelf via mijn zaak.
Iemand die ook hiertussen twijfelde? Hulp nodig!
Iemand die ook hiertussen twijfelde? Hulp nodig!
|- Rotterdam -|
Ik heb een witte Privilage. Door het zwarte dak en raamstijlen bij de Privilage uitvoering ziet hij er nog beter uit dan de geposte foto’s van de LR met wit dak en stijlen.Malortje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:20:
De witte lak is parelmoer en ziet er goed uit, met mooie effecten in zon en dichtbij. De zwarte accenten komen beter uit met een witte dan een zwarte auto, dus sowieso is wit de betere combinatie wat mij betreft,
Al eerder opgemerkt in deze groep dat augmented reality geheel ontbreekt. Ook 36,2” breedte is niet echt en hardwarematig, maar de breedte van de projectie op de weg voor je en dus niet veel anders dan aantal andere merken. Desalniettemin een fijne HUD.bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:31:
Mijn LR heeft het Advance Cockpit pakket waar in staat dat deze "Augmented reality" zou bevatten? Maar niets van dit kom ik daar tegen. Mijn vrouw rijdt sinds vorige week de X en die heeft dus wel deze augmented reality in de HUD zitten. Daar zie je blauwe pijlen geprojecteerd worden die bewegen in de HUD bij de "inbuild" navigatie niet in de navigatie-app btw.
[Afbeelding]
HUD Zeekr X
[Afbeelding]
Ik lees dat er goede ervaringen zijn met MTC voor laden in het buitenland. Wat zijn de ervaringen met Travelcard? Bijv Duitsland, Denemarken en Zweden.
Ik heb de witte Privilege besteld en krijg hem 1 Okt. Ik vond de zwarte contrasten mooier uitkomen bij de witte kleur.Malortje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:20:
:strip_exif()/f/image/926mBJmdusbdhwpF17y1dl8r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P7laUDPrO3ucWcU0gXXjbulN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/69pCKFSjo3RhUJialK9PRV0R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0JuwaLJCsfKS96eUEkLyjsgO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wXAhTMfYElpcttodwZPNnaHG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/My11NHVhiMBod0zuPS6eAkHJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/069HHGVLDGdfxWqJa41EJada.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GgrkqRKqaZX0ctZwmVgdMQco.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cryKU6QaRpZeC0x3dK2IZLHu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik was hem al tegengekomen in de builders app en had al een aanvullende opmerking geplaatst en hem toch maar ge-upvote, voor wat het waard is…….
Misschien een domme vraag, maar is de Privilege de enige met massagestoelen als optie?
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards