Heenweg van Nederland naar de regio Voralberg Oostenrijk met waar het kon lekker doorrijden, maar ook met veel 100 rijden en file: verbruik van 24 over een afstand van 840 km.
Van Voralberg naar het oosten van Slovenië: krap 600 km, dwars door Oostenrijk, gemiddeld verbruik 18,4! (Dus onder de fabrieksopgave van 19,9)
Het eerste halfuur zelfs een verbruik onder 0 door de afdalingen 😅
Uitgerust uitstappen iedere keer, heerlijk comfortabel en ook op de bergpassen in de juiste instelling (snel even alles op sport) erg leuk. Als je de demping per ongeluk nog in comfort hebt en de auto hoog hebt staan en je geeft dan vol gas in de sportstand, dan trekt hij alle kanten op! Ik denk dat de auto echt te veel vermogen heeft, dus even goed naar je instellingen kijken wil je er gebruik van maken…
Er past ook voor 5 mensen bagage voor twee weken plus een sup board & 10 boardspellen in, terwijl je dan nog steeds ruimte hebt om door de achterruit te kijken! Echt niet minder praktische ruimte dan bijvoorbeeld een Enyaq!
De cruisecontrol systemen beter niet gebruiken in de bergen en op drukke stukken: onrustig en juist minder veilig voor mijn gevoel. Op de lange snelwegstukken wel prettig.
Ik vind de ruitenwissers persoonlijk heel prettig werken en onwijs mooi weggewerkt.
Ook erg leuk om met de hoogte-instelling van de luchtvering te spelen. Voegt echt wat toe in de Alpen en op bijvoorbeeld gravel parkeerplaatsen met steile hellingen.
De electrische achterdeuren nog niet altijd prettig. Mijn dochter van 6 is gewend om op de deur te leunen bij het uitstappen. Al een paar keer gehad dat daardoor bijna een nabijgelegen auto werd geraakt. Verder heb ik wel vertrouwen in de electrische deuren tot nu toe. (Zodra ik haar deze gewoonte heb afgeleerd) Of eens proberen de uitstapmodus te activeren, waarbij de auto zakt aan de achterkant.
De eco contact banden maken wat mij betreft te veel bandengeluid. De auto is zo stil, dat het bandengeluid erg dominant is. Dat was tijdens de proefrit op de Michelin banden echt beter hoe ik het mij kan herinneren.
Wel heb ik ze nu op 3 bar gezet. Ik ga eens experimenteren met zakken naar 2.8 en dan geluid meten.
Ondanks een paar kleine puntjes wel echt heel erg te spreken over deze auto: wat een machine en heerlijke vakantie-auto!