Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 50 ... 58 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:01
Even inbreken. Vandaag zat ik achter een Zeekr 7X, grijs, die bij Rosmalen de afslag nam vanaf de A59.

Wat een prachtige auto, als ik niet een jaar pas in mijn iX1 zou rijden was de keuze voor mij eenvoudig geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 11:24
bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:50:
Hier een foto van mijn witte met wat planken van 3m erin 8)
[Afbeelding]
Kijk dit vind ik nou leuk, een van de redenen voor mij om een grotere auto te nemen: spullen vervoeren. Hoe heb je dit vastgezet en hoe houd je de klep naar beneden? Doet de auto moeilijk over het rijden met een open achterklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 11:24
Steady schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:34:
Misschien een domme vraag, maar is de Privilege de enige met massagestoelen als optie?
Klopt. Niet in andere uitvoeringen verkrijgbaar helaas. Net als de stoelventilatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:23
jsiegmund schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

Kijk dit vind ik nou leuk, een van de redenen voor mij om een grotere auto te nemen: spullen vervoeren. Hoe heb je dit vastgezet en hoe houd je de klep naar beneden? Doet de auto moeilijk over het rijden met een open achterklep?
Dit waren vrij lichte planken wel wat aan de lange kant. Ze lagen over de neer geklapte achter banken en daardoor iets hoger dan de midden console. De klep gewoon naar beneden getrokken en een touwtje door het "dichte" slot en het oog. Gaat zonder problemen of zonder al teveel meldingen. Alleen rustig remmen anders knalde de planken door mijn midden scherm heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-09 23:35
jsiegmund schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:48:
[...]

Klopt. Niet in andere uitvoeringen verkrijgbaar helaas. Net als de stoelventilatie.
Ah jammer ik had gehoopt dat de LR dit ook had, kom er blijkbaar net niet uit met mijn budget om een privilege te nemen :(

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-08 00:23
daniel223 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:55:
[...]

Ah, gefeliciteerd! 4 tot 12 weken zou fantastisch zijn, al vind ik dat lastig te geloven, tenzij je geluk hebt en er net al eentje onderweg is vanuit China die nog niet verkocht is. In Zeist gaven ze een paar weken geleden aan dat het eerder rond december zou zijn. De berichten zijn dus nogal wisselend.
Ik had hem op 6 juni besteld en hij zou 6 augustus geleverd worden. Maar mocht hem al 31 juli ophalen 😉
Ik zou rekenen op 8 tot 12 weken (2 a 3 maanden)…

Heb zelf ook de LR (in het wit), met beide pakketten 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
jsiegmund schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

Ik heb gisteren een koel/vriescombinatie van 180cm. in mijn 7X gekregen en vervoerd. Ging prima! :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
spacecrap schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Ik heb gisteren een koel/vriescombinatie van 180cm. in mijn 7X gekregen en vervoerd. Ging prima! :P
En kon je hem aansluiten in het middenconsole? 😅😅😇😇😇

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:14
4v4t4r schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

En kon je hem aansluiten in het middenconsole? 😅😅😇😇😇
Haha 8)
Helaas moest hij na transport eerst 24 rechtop staan voordat ik hem mocht aansluiten... en dat paste net niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 14:48
Ik vroeg me af of iemand hier misschien weet of je het geluid dat de auto geeft als hij begint of stopt met laden kan muten, of het volume kan regelen?

Ik laad de auto op hier voor de deur, maar wil graag dat 'ie op zonnige dagen laad op alleen de zonnepanelen. Dat werkt best, maar het wordt een beetje vervelend as dan bij elke verandering van de stroom-aanvoer hij een hard geluid geeft. Dat kan ik de buren niet echt aandoen (en zelf vind ik het ook niet super).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
iawia schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:52:
Ik vroeg me af of iemand hier misschien weet of je het geluid dat de auto geeft als hij begint of stopt met laden kan muten, of het volume kan regelen?

Ik laad de auto op hier voor de deur, maar wil graag dat 'ie op zonnige dagen laad op alleen de zonnepanelen. Dat werkt best, maar het wordt een beetje vervelend as dan bij elke verandering van de stroom-aanvoer hij een hard geluid geeft. Dat kan ik de buren niet echt aandoen (en zelf vind ik het ook niet super).
Met mijn gehoor is niks mis maar het geluid van de auto bij het starten van het laden is wel echt minimaal. Heb zelf nog geen optie gevonden voor het muten hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:24

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:54:
[...]

Met mijn gehoor is niks mis maar het geluid van de auto bij het starten van het laden is wel echt minimaal. Heb zelf nog geen optie gevonden voor het muten hiervan.
Ik vind het ook vrij hard hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
Ian_ schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:54:
[...]

Dit kan je gewoon uitschakelen bij instellingen. Je kan kiezen voor lichten + geluid of alleen lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
Heeft iemand al eens een keer de in car engine sound aangezet? Wel mooi om wat feedback te krijgen hoe hard je rijdt, maar het is echt ontzettend hard… iemand al de optie tegen gekomen om het volume hiervan zachter te zetten? 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mitchelljb schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:25:
Heeft iemand al eens een keer de in car engine sound aangezet? Wel mooi om wat feedback te krijgen hoe hard je rijdt, maar het is echt ontzettend hard… iemand al de optie tegen gekomen om het volume hiervan zachter te zetten? 😉
Dat zit waarschijnlijk verstopt waar je ook de richtingaanwijzer zachter kan zetten 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
Freedive schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Dat zit waarschijnlijk verstopt waar je ook de richtingaanwijzer zachter kan zetten 🙃
🤪🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawia
NickdR schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:17:
[...]

Dit kan je gewoon uitschakelen bij instellingen. Je kan kiezen voor lichten + geluid of alleen lichten.
Voor zover ik weet (en net kon vinden in de auto) is dat wel voor andere situaties, maar niet voor het oplaad-geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Laatst online: 22:44
Zojuist een proefrit gehad met de 7x privilege, groen.

Was een fijne proefrit, maar je weet vaak niet door alle nieuwigheid waar je moet kijken. Wat ik wel mis , is dat je camera beeld krijgt bij geven van een knipperlicht signaal, zoals bij de tesla. Wellicht dat dit nog komt dmv een update.

Verder vroeg ik mij af wanneer je de hoogte (luchtvering) kan verstellen van de auto. Is dat wanneer je rijdt of ook als je stilstaat. Toen ik stilstond kon ik de hoogte zowel niet via de auto als bij de kofferbak niet verstellen.

Verder was er wel iets mis met de deur aan de bestuurderskant, sluit niet volledig goed af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:54
HavermansP schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:13:
Verder vroeg ik mij af wanneer je de hoogte (luchtvering) kan verstellen van de auto. Is dat wanneer je rijdt of ook als je stilstaat. Toen ik stilstond kon ik de hoogte zowel niet via de auto als bij de kofferbak niet verstellen.
Dit kan je ten alle tijden aanpassen bij de instellingen. Alleen de hoogste stand is niet beschikbaar vanaf (uit mijn hoofd) 30km/u en de auto gaat automatisch in de laagste stand op de snelweg voor minder luchtweerstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz78
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 13:37
HavermansP schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:13:
Zojuist een proefrit gehad met de 7x privilege, groen.

Was een fijne proefrit, maar je weet vaak niet door alle nieuwigheid waar je moet kijken. Wat ik wel mis , is dat je camera beeld krijgt bij geven van een knipperlicht signaal, zoals bij de tesla. Wellicht dat dit nog komt dmv een update.

Verder was er wel iets mis met de deur aan de bestuurderskant, sluit niet volledig goed af.
Ik heb afgelopen vrijdag (vermoedelijk met exact dezelfde) proef gereden en had het probleem met de deur ook. Maar er verder nergens wat over gelezen. Heb wel bestel afgelopen zondag, levering vermoedelijk al eind deze maand! 😱🎉 (Privilege, groen moet opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
Sincere1983 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:38:
Even inbreken. Vandaag zat ik achter een Zeekr 7X, grijs, die bij Rosmalen de afslag nam vanaf de A59.

Wat een prachtige auto, als ik niet een jaar pas in mijn iX1 zou rijden was de keuze voor mij eenvoudig geweest!
Rond de klok van 16:30?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:01
Het zal denk ik rond 5en zijn geweest en het was dacht ik afrit Kruisstraat. Prachtige auto als je het was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
Gizz78 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:45:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag (vermoedelijk met exact dezelfde) proef gereden en had het probleem met de deur ook. Maar er verder nergens wat over gelezen. Heb wel bestel afgelopen zondag, levering vermoedelijk al eind deze maand! 😱🎉 (Privilege, groen moet opties)
Ja, gek dat ze daar niet naar kijken. Ik vroeg wanneer ik hem kon verwachten als ik ging bestellen en de beste man zei binnen nu en 3 maanden als je voor 15 augustus besteld. Kreeg jij dit ook te horen?
Voor mij is het een lease constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
iawia schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:51:
[...]

Voor zover ik weet (en net kon vinden in de auto) is dat wel voor andere situaties, maar niet voor het oplaad-geluid.
Dat klopt inderdaad, waar ik het over heb is het geluid bij auto op slot of open maken. Dat geluid kan je uitschakelen. Het geluid wat je benoemt bij opladen herken ik niet? Ik heb dat namelijk niet als ik de auto oplaad en anders is het wel zo zacht dat ik het nauwelijks waarneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
NickdR schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:47:
[...]

Dat klopt inderdaad, waar ik het over heb is het geluid bij auto op slot of open maken. Dat geluid kan je uitschakelen. Het geluid wat je benoemt bij opladen herken ik niet? Ik heb dat namelijk niet als ik de auto oplaad en anders is het wel zo zacht dat ik het nauwelijks waarneem.
Het geluid is echt minimaal maar klinkt harder wanneer een van de deuren openstaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:09
Kijk, er kan er maar 1 de eerste zijn die in Nederland met een 7X rondrijdt. _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs-KGd6eF-sIJBvTFBD0c6aEt8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JcXBrdkMqVB1nkKlN3DDxi2O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:13
Karel Apple schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:05:
Kijk, er kan er maar 1 de eerste zijn die in Nederland met een 7X rondrijdt. _/-\o_ [Afbeelding]
Welke dag heb je hem besteld? :) Weet je nog de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
P. Edelijn schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:02:
[...]

Welke dag heb je hem besteld? :) Weet je nog de datum. 2023 was de auto nog niet op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Zijn er eigenlijk al wat verbruik cijfers bekend van mensen die met de caravan op pad zijn geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Afgelopen 3/4 dagen weer verdere afstanden gereden. Met de huidige temperaturen merk ik dat als ik "normaal" rij in Comfort stand het verbruik ongeveer op 17/18kWh/100 km zit. Als ik hem op Standaard laat staan en normaal rij zit ik op 19/20kWh/100km. Verschil tussen comfort en standaard is dus redelijk groot naar mijn gevoel.

Afgelopen dagen 330km gereden en nog 37% batterij over. Ik ben echt extreem tevreden over de afstanden die ik kan afleggen. Ik word iedere dag blijer met mijn 7x.

Erg benieuwd wanneer de eerste echte software update komt. Toevallig gisteren voor het eerst weer het Zeekr logo gezien bij instappen, vraag me dan toch af of ze werkelijk aanpassingen doorvoeren.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 11:44
mvrooij schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:29:
Afgelopen 3/4 dagen weer verdere afstanden gereden. Met de huidige temperaturen merk ik dat als ik "normaal" rij in Comfort stand het verbruik ongeveer op 17/18kWh/100 km zit. Als ik hem op Standaard laat staan en normaal rij zit ik op 19/20kWh/100km. Verschil tussen comfort en standaard is dus redelijk groot naar mijn gevoel.

Afgelopen dagen 330km gereden en nog 37% batterij over. Ik ben echt extreem tevreden over de afstanden die ik kan afleggen. Ik word iedere dag blijer met mijn 7x.

Erg benieuwd wanneer de eerste echte software update komt. Toevallig gisteren voor het eerst weer het Zeekr logo gezien bij instappen, vraag me dan toch af of ze werkelijk aanpassingen doorvoeren.
Ik denk dat het systeem om de zoveel tijd een reboot doet, puur om geheugen ed vrij te maken, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online

Herkenbaar, Zeekr 7X Long Range heb ik de volgende gegevens (overal de snelheid houden, ACC aan, enzovoort).

Comfort: 16.5 / 18.0 kWh / 100 km
Standard: 19.0 / 20.0 kWh / 100 km
Sport: +21.0 kWh / 100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
P. Edelijn schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:02:
[...]

Welke dag heb je hem besteld? :) Weet je nog de datum.
Een geschatte leverdatum en levering zijn echt twee verschillende dingen. Daarnaast moet dit een fout zijn gezien de auto inderdaad nog helemaal niet gepresenteerd was.

The Zeekr 7X (Chinese: 极氪7X; pinyin: Jíkè 7X) is a battery electric mid-size crossover SUV manufactured by Zeekr since 2024. The model occupies the Chinese B-class SUV category (D-segment globally).

Ik denk dat ik bij de eerste levering zat, heb de auto geleverd gekregen op 07.05.2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Zo dat scheelt aanzienlijk inderdaad!
Onthoudt hij de laatste instelling eigenlijk die je instelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
Freedive schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:02:
[...]

Steering mode: YES
Acceleration mode: NO (na elke rit terug naar standaard).
Braking mode: NO

Voor de acceleration mode heb ik deze gekoppeld aan de aanpasbare knop op het stuur.
Kan je snel wisselen en als je denkt ik moet hier even voorbij druk je een keer op de knop en weg ben je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Voor de acceleration mode heb ik deze gekoppeld aan de aanpasbare knop op het stuur.
Kan je snel wisselen en als je denkt ik moet hier even voorbij druk je een keer op de knop en weg ben je >:)
Jep dat heb ik ook gedaan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Freedive schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:02:
[...]

Nee ik vind het wel jammer, liefst heb ik hem standaard op Comfort. Stel ik heb wel power nodig of wil wat meer doorrijden zet ik hem wel naar Standard of Sport maar dit gaat dus helaas (nog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Klopt hier ook haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:54:
[...]

Herkenbaar, Zeekr 7X Long Range heb ik de volgende gegevens (overal de snelheid houden, ACC aan, enzovoort).

Comfort: 16.5 / 18.0 kWh / 100 km
Standard: 19.0 / 20.0 kWh / 100 km
Sport: +21.0 kWh / 100 km
Ja zo is het bij mijn Priv ook wel met deze temperaturen. Heel benieuwd wat de winter ons gaat brengen. 2/3 kWh extra per 100km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Karel Apple schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:05:
Kijk, er kan er maar 1 de eerste zijn die in Nederland met een 7X rondrijdt. _/-\o_ [Afbeelding]
Dit staat er bij mij ook, terwijl ik hem Feb 2025 besteld had en 17 Juni geleverd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
mvrooij schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:01:
[...]

Ja zo is het bij mijn Priv ook wel met deze temperaturen. Heel benieuwd wat de winter ons gaat brengen. 2/3 kWh extra per 100km?
Ligt eraan, het kan soms wel tot 6 kWh/100km oplopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:39
Jiggero schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 02:02:
Zojuist een service request ingediend bij Zeekr Zeist over de amateuristisch gemaakte uitsparing voor de automatische trekhaak en het ontbreken van elke afwerking hiervan. Eens kijken wat ze hierop gaan antwoorden.

[Afbeelding]
Ik ben gebeld door Zeekr. Ze gaven toe dat de gemaakte uitsparing netter uitgezaagd en afgewerkt had mogen en moeten worden. Ik heb hiervoor binnenkort een afspraak staan om dit alsnog door hun te laten oplossen.

Voor wat betreft mijn verzoek om de zichtbare onderdelen van de carrosserie te tectyleren werd aangegeven dat dit niet nodig was, omdat er al een beschermlaag op de zichtbare onderdelen van de carrosserie zit. Als ik dit toch zou willen, dan zou de garantie komen te vervallen :?

Voor wat betreft mijn verzoek over de afdichting van de ontstane opening naar de bodemplaat van de (rest van de) carrosserie werd gezegd dat dit niet valt onder de werkrichtlijnen voor het maken van een uitsparing in de bumper voor de trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:11
Vandaag een spotje op de A12 bij Utrecht om 08:53 uur in de traject controle, een grijze Privilege. Voor het eerst echt een 'wauw' moment toen ik hem zag. De kleur staat hem goed, de wielen en remmen zijn echt een eye-catcher imho. En ik vind de drie dikke strepen als remlichten er goed uitzien (en effectief!).

Misschien iemand van hier? Pas de tweede keer dat ik er een in het wild zie.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiggero
M13z1 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:36:
Vandaag een spotje op de A12 bij Utrecht om 08:53 uur in de traject controle, een grijze Privilege. Voor het eerst echt een 'wauw' moment toen ik hem zag. De kleur staat hem goed, de wielen en remmen zijn echt een eye-catcher imho. En ik vind de drie dikke strepen als remlichten er goed uitzien (en effectief!).

Misschien iemand van hier? Pas de tweede keer dat ik er een in het wild zie.
Dat was ik 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tISkzXdO-kPNqIKmv8m6ZkhF1Jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mY7WEvMbj9zWztzBa6v1BXjk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91rFa9HMh7lSwaqJ4HHu8Tt9iDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZQJpnQfjvuWHRKcT78Hv8t5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Is dit in Kanaleneiland Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
bullseye1977 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:02:
[...]

In die contreien kwam ik hem wel tegen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz78
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 13:37
HavermansP schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 01:00:
[...]

Ja, gek dat ze daar niet naar kijken. Ik vroeg wanneer ik hem kon verwachten als ik ging bestellen en de beste man zei binnen nu en 3 maanden als je voor 15 augustus besteld. Kreeg jij dit ook te horen?
Voor mij is het een lease constructie.
Ja vertelde ze mij ook. Maar ik doe financial lease via mijn eigen holding dus niet via lease maatschappij. Toen ik eenmaal op de knop gedrukt had gingen ze kijken wat er wanneer beschikbaar was. Denk ook dat privilege helpt. Als ik het hier een beetje kijk gaan veel mensen die leas’n toch voor de LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
bullseye1977 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:02:
[...]

Yep

[ Voor 16% gewijzigd door Jiggero op 07-08-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
Gizz78 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:57:
[...]

Ja vertelde ze mij ook. Maar ik doe financial lease via mijn eigen holding dus niet via lease maatschappij. Toen ik eenmaal op de knop gedrukt had gingen ze kijken wat er wanneer beschikbaar was. Denk ook dat privilege helpt. Als ik het hier een beetje kijk gaan veel mensen die leas’n toch voor de LR.
Klopt, zeker LM. Intern policy is geen ‘performance’ en geen ‘standard range’ en maximaal €60K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Freedive schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:39:
Zijn er eigenlijk al wat verbruik cijfers bekend van mensen die met de caravan op pad zijn geweest?
105 km met paardentrailer + 2 paarden. Combinatie binnendoor en snelweg, was 28,5 kWh/100km. Volgens mij vrouw rijdt het erg fijn zo met de Zeekr i.c.m. de trailer.

Wel doet de auto een beetje vreemd met de trekhaak. Eerst wil die de trekhaak niet laten zien op het scherm als je achteruit en dan in 1 keer wel. De trailer lichten bleven branden toen de auto uitstond. En net wilde de trekhaak niet inklappen nadat de trailer was afgekoppeld. (melding, dat ik eerst de trailer moest afkoppelen)

Rijden prima, de rest is een beetje gokken op dit moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Pete80 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:48:
[...]

105 km met paardentrailer + 2 paarden. Combinatie binnendoor en snelweg, was 28,5 kWh/100km. Volgens mij vrouw rijdt het erg fijn zo met de Zeekr i.c.m. de trailer.

Wel doet de auto een beetje vreemd met de trekhaak. Eerst wil die de trekhaak niet laten zien op het scherm als je achteruit en dan in 1 keer wel. De trailer lichten bleven branden toen de auto uitstond. En net wilde de trekhaak niet inklappen nadat de trailer was afgekoppeld. (melding, dat ik eerst de trailer moest afkoppelen)

Mooie cijfers volgens mij!
Ja ik heb met fietsendrager ook precies het gezeur wat je aangeeft, niet inklappen, verlichting werkt pas na 5 min rijden, vage meldingen .

Volgende week vakantie voorbij en ga ik weer bellen met Zeekr 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Freedive schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:04:
[...]

Mooie cijfers volgens mij!
Ja ik heb met fietsendrager ook precies het gezeur wat je aangeeft, niet inklappen, verlichting werkt pas na 5 min rijden, vage meldingen .

Volgende week vakantie voorbij en ga ik weer bellen met Zeekr 🙃
Hier gisteren een service aanvraag ingediend bij Zeist voor de volgende punten:

1. Airco vind ik echt niet voldoende koelen, ben bang dat er bij mij ook te weinig in zit.
2. Veel gelet op het stuurgedrag op de snelweg, ik merk ook dat ik toch meer aan het corrigeren ben dan gewend bij mijn andere vorige auto's. Heb het zelfs even vergeleken met mijn P8 en Mini Countryman en dan merk je het wel. Niet schokkend maar wil wel de melding gemaakt hebben.
3. Trekhaak problemen. Voor mij geen ramp maar als ik daar toch heen moet kunnen ze net zo goed even kijken.

Na aanvraag service kreeg ik paar uur later direct reactie dat ze volgende week even contact met mij opnemen om een afspraak te maken. De tijd en datum die je via de app kiest staat namelijk sowieso niet vast. Fijn dat ik snel reactie kreeg, geeft wel goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mvrooij schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:12:
[...]

1. Airco vind ik echt niet voldoende koelen, ben bang dat er bij mij ook te weinig in zit.
2. Veel gelet op het stuurgedrag op de snelweg, ik merk ook dat ik toch meer aan het corrigeren ben dan gewend bij mijn andere vorige auto's. Heb het zelfs even vergeleken met mijn P8 en Mini Countryman en dan merk je het wel. Niet schokkend maar wil wel de melding gemaakt hebben.
3. Trekhaak problemen. Voor mij geen ramp maar als ik daar toch heen moet kunnen ze net zo goed even kijken.

Na aanvraag service kreeg ik paar uur later direct reactie dat ze volgende week even contact met mij opnemen om een afspraak te maken. De tijd en datum die je via de app kiest staat namelijk sowieso niet vast. Fijn dat ik snel reactie kreeg, geeft wel goed gevoel.
Mooi dat ze snel contact hebben opgenomen! Mijn aanvraag staat al 4 weken open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Pete80 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:48:
[...]

Goed om te weten, dat is 1 van de redenen dat ik de zeekr wilde ivm trekkracht en paarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
4v4t4r schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Goed om te weten, dat is 1 van de redenen dat ik de zeekr wilde ivm trekkracht en paarden.
Trekkracht van de auto is in deze niet het probleem, wel vaak het totale toegestane totaal gewicht van een "B" rijbewijs..

'Met een rijbewijs B mag je maximaal een aanhanger trekken van 750 kg (leeg gewicht + laadvermogen). Je mag ook een zwaardere aanhanger trekken, maar dan mag de totale toegestane maximummassa van de auto én aanhanger samen niet boven de 3.500 kg uitkomen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
NickdR schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:18:
[...]

Trekkracht van de auto is in deze niet het probleem, wel vaak het totale toegestane totaal gewicht van een "B" rijbewijs..

'Met een rijbewijs B mag je maximaal een aanhanger trekken van 750 kg (leeg gewicht + laadvermogen). Je mag ook een zwaardere aanhanger trekken, maar dan mag de totale toegestane maximummassa van de auto én aanhanger samen niet boven de 3.500 kg uitkomen.'
Ja ik moet sowieso E achter B doen. 2 flinke paarden en de trailer + gewicht auto word wat teveel 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawia
NickdR schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:47:
[...]

Ah, dat is interessant. Het geluid waar ik het over heb klinkt hier als de auto begint met opladen, en volgens mij ook als de mode van opladen significant verandert als mijn laadpaal een switch doet van zonne-energie naar hoger vermogen bijv.
En het is hard genoeg dat ik het binnen hoor als de auto buiten voor staat, dus dat is te hard om het vaak te willen horen.

Ik ga nog verder op zoek naar manieren om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
Heel bijzonder. Kreeg een lease offerte die duidelijk afwijkt van de prijs in de configuratie op de website. Krijg ik net te horen telefonisch: dat de configuratie website een bug heeft online en de pakketten niet mee neemt in berekening. Heel bijzonder ben daar continu van uitgegaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 08:06
HavermansP schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:25:
Heel bijzonder. Kreeg een lease offerte die duidelijk afwijkt van de prijs in de configuratie op de website. Krijg ik net te horen telefonisch: dat de configuratie website een bug heeft online en de pakketten niet mee neemt in berekening. Heel bijzonder ben daar continu van uitgegaan namelijk.
Dit heb ik ook te horen gekregen van de verkoper bij Zeekr dus het klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtalloen
  • Laatst online: 23-09 08:59
Hensley60 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:08:
Na lang testen eindelijk een CarPlay AI box gevonden voor mijn Zeekr 7X. Heeft alles wat niet op mijn auto zit o.a. YouTube, Netflix en Google playstore. Ben weer helemaal happy.

https://getpairr.com/nl/products/getpairr-t7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb 'm geinstalleerd en alles blijkt te werken. :)
Helaas wordt mijn data-only SIM card niet herkend. In andere device doet de SIM het prima.
Werkt dat bij jou wel?
Ik heb Getpairr support gemaild maar hun antwoord is totaal naast de kwestie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:30
jtalloen schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Ik heb 'm geinstalleerd en alles blijkt te werken. :)
Helaas wordt mijn data-only SIM card niet herkend. In andere device doet de SIM het prima.
Werkt dat bij jou wel?
Ik heb Getpairr support gemaild maar hun antwoord is totaal naast de kwestie :-(
Bij mij werkt het prima met een eigen simkaart. Kan ook HotSpot van mijn eigen telefoon gebruiken maar dat vind ik zelf ook minder. Altijd goedkoper en beter dan een ZEEKR abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:26
Wat vinden jullie van de ruitenwissers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
funkylicious schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:28:
Mooi design, voor en achter werkend, zwart, hetzelfde als de rest van de industrie 😂 of bedoel je iets anders?

Mooi dat achter is weg gewerkt en het maakt het ruit schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-09 11:44
Al een update voor de 7x in china🙄..

https://evmagz.com/zeekr-...ClFT_H8NA#google_vignette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSGW3Xf24K5QtyN7b1vXJvq2j_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8wYBBszjbsam1Zx8PCzqfjR.jpg?f=fotoalbum_large

De bekleding gaat wat bol staan rechts van het middendeel op het dashboard. Heb het al wat aangedrukt maar blijft niet helemaal zitten. Anderen dit ook?

Waar het misschien wel echt om gaat is de achtergrond.. gisteren 16:15 uur op de A32 boven Wolvega.. Iemand van hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 15:26
funkylicious schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 15:28:
De keuze voor de geïntegreerde sproeier aan de voorkant snap ik qua design en afwerking maar gevoelsmatig werkt dit wel minder goed dan een reguliere sproeier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:26
Ian_ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:53:
[...]

Mooi design, voor en achter werkend, zwart, hetzelfde als de rest van de industrie 😂 of bedoel je iets anders?

Mooi dat achter is weg gewerkt en het maakt het ruit schoon
Ik doel met name op de functionele werking. In de regen doen de wissers hun ding al is het bereik aan de voorkant beperkt. Ik vind vooral dat de wissers niet goed schoonmaken en was benieuwd naar de mening van andere. Wellicht een andere ruitenvloeistof proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door funkylicious op 09-08-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:35
Zijn er al andere die de caravan erachter hebben gehad?
Bij mij werkt de constante stroom niet.
Zou deze niet standaard aangesloten worden?
Bij aankomst was de vriezer ontdooid 🫣

Overigens is ook bij mij het gat voor de trekhaak uit de losse pols en erg ruim gezaagd. Ziet er echt niet uit.
Had even een paar strakke lijnen gezaagd….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
funkylicious schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Ik doel met name op de functionele werking. In de regen doen de wissers hun ding al is het bereik aan de voorkant beperkt. Ik vind vooral dat de wissers niet goed schoonmaken en was benieuwd naar de mening van andere. Wellicht een andere ruitenvloeistof proberen.
Ik kom van Tesla af en deze had het ook, werkt voor mij zowel in Tesla als Zeekr hetzelfde.

Goed resultaat, zuinig alleen op bepaalde snelheden loopt het langs je bestuurders ruit naar beneden wat ik erg vervelend vindt. Had ik ook bij mijn Tesla

Gebruik zelf deze altijd: https://www.carclean.com/...ncentraat-1-16-500ml.html

[ Voor 8% gewijzigd door Ian_ op 10-08-2025 05:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

funkylicious schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Ruitenwissers geven wat strepen, al vanaf het begin. Ruitenwisservloeistof die er bij aflevering in zat zit er nu nog in en is volgens mij niet een al te beste dus wellicht later met verse er in wat betere resultaten.

Verder in de regen wel tevreden, ook met de sensor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
Freedive schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:20:
[...]

Ruitenwissers geven wat strepen, al vanaf het begin. Ruitenwisservloeistof die er bij aflevering in zat zit er nu nog in en is volgens mij niet een al te beste dus wellicht later met verse er in wat betere resultaten.

Verder in de regen wel tevreden, ook met de sensor!
Wat ook helpt is met een stuk keukenrol 🧻 oid even de rubbers van de ruitenwissers schoonmaken (zwarte troep eraf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:07
Goed dat ADAS zelfde blijft zodat op onze versie doorontwikkeld wordt. Want met upgrade van Orin (254 TOPS) naar 2x zo snelle Thor-U (500 TOPS) had Zeekr natuurlijk ook tegen deze nieuwe hardware verder kunnen ontwikkelen en oude software beperken tot noodzakelijke updates.
Ik verwacht niet dat ze het 900-volt high-voltage system naar Europa gaan brengen.
Het innovatie tempo qua hardware ligt in China echt hoog zo, hoop dat ze backwards compatible software en ADAS blijven ontwikkelen zodat je auto gedurende de levensduur ook na het eerste jaar nog alle verbeteringen blijft meekrijgen. Zeekr dev in Gothenburg heeft nu moeite om met regelmatige software updates te komen voor de Zeekr’s. Commonality tussen de modellen en modeljaren is noodzakelijk voor voldoende productiviteit.

Edit:
ik zie nu dat de Thor(-U) zowel de Orin als de Qualcomm 8295 kan vervangen en combineren in 1 chip, dus mogelijk toch wel software wijzigingen.
Orin: ADAS-focused, requires separate cockpit SoC (e.g., Qualcomm Snapdragon 8295 for Zeekr 7X).
Thor: “One-Chip Triple-Domain”: Concurrently runs ADAS, cockpit, and parking systems with hardware-isolated Linux/QNX/Android OS. Dynamic Compute Allocation: Flexibly partitions 2000 TOPS (e.g., 1500 TOPS for ADAS + 500 TOPS for infotainment).

Nieuwe Mercedes S-klasse heeft de Thor en veel andere nieuwe modellen die nu ontwikkeld worden. Orin was beste toen 7X ontwikkeld werd, nu is dat de Thor.

[ Voor 30% gewijzigd door cvisser op 10-08-2025 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:54
Ik wil dit echt niet weten gewoon 8)7 Al denk ik dat wanneer dit eind 2025 in China uitkomt, het nog wel een tijdje gaat duren voordat het naar de EU komt. Ze hebben nu al zoveel features gestript uit het China model voor het EU model, terwijl de prijs hoger is. Concurrentie is hier minder moordend, dus waarschijnlijk verwachten ze dat de huidige 7X wel een tijdje vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
  • Laatst online: 21-09 19:23
Ik ben momenteel op vakantie en heb, uit nieuwsgierigheid, de Sentry-modus van mijn auto op afstand geactiveerd (had ik maar niet gedaan 🙂). Het inschakelen is gelukt en de modus staat nu aan, maar ondanks meerdere pogingen lukt het me niet om hem uit te schakelen. De batterij begint nu ook snel leeg te lopen. Is het iemand gelukt om deze modus op afstand uit te schakelen? Hopelijk schakelt hij zichzelf automatisch uit bij 20%…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbMt4BuXwPIbjJmKSoQJg1oNrAw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bE4TkTtGWvyRCm1G77A8CG34.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
nskr83 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:39:
Ik ben momenteel op vakantie en heb, uit nieuwsgierigheid, de Sentry-modus van mijn auto op afstand geactiveerd (had ik maar niet gedaan 🙂). Het inschakelen is gelukt en de modus staat nu aan, maar ondanks meerdere pogingen lukt het me niet om hem uit te schakelen. De batterij begint nu ook snel leeg te lopen. Is het iemand gelukt om deze modus op afstand uit te schakelen? Hopelijk schakelt hij zichzelf automatisch uit bij 20%…[Afbeelding]
zou uit moeten gaan bij 20%, maar interessant om te weten of dat echt zo is.

[ Voor 3% gewijzigd door 4v4t4r op 11-08-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ik heb een 7X Privilege besteld welke in november geleverd wordt bij einde contract van mijn huidige Tesla M3P, deze staat op dit moment al bijna twee weken in de werkplaats vanwege 'speling op het stuurhuis'. Vanuit de LM heb ik afgelopen vrijdag een nieuwe Nissan Ariya meegekregen als leenauto waarvan ik vermoed dat het om een 87kWh versie gaat. De beleving is een luxe auto en het interieur is tijdens het rijden zeer stil. Waar ik even op in wil zoomen is het verbruik, afgelopen weekeinde wat langere stukken gereden en het verbruik was m.i. een drama; zaterdag ruim 300 km gereden met stukjes 125 km/h maar vaker eronder, gemiddeld ca. 98 km/h en een gemiddeld verbruik van 22,4 kWh over de gehele afstand.

Zondag een ritje van 180km met een gemiddelde snelheid van 94km/h en een verbruik van 19,8 kWh, niet boven de 105 km/h geweest. Dan lijkt het verbruik van de 7X nog wel mee te vallen. De laadsnelheid van dit ding is ook bedroevend, ik kwam bij een Fastned 300kWh uit op max.125kWh.

Dit plaatst het verbruik van 'onze' 7X en wel in een ander daglicht. Ik ben blij met de leenauto maar als dit je dagelijkse vervoer is ben je mooi zuur met het verbruik en laadsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
M13z1 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:43:
Ik heb een 7X Privilege besteld welke in november geleverd wordt bij einde contract van mijn huidige Tesla M3P, deze staat op dit moment al bijna twee weken in de werkplaats vanwege 'speling op het stuurhuis'. Vanuit de LM heb ik afgelopen vrijdag een nieuwe Nissan Ariya meegekregen als leenauto waarvan ik vermoed dat het om een 87kWh versie gaat. De beleving is een luxe auto en het interieur is tijdens het rijden zeer stil. Waar ik even op in wil zoomen is het verbruik, afgelopen weekeinde wat langere stukken gereden en het verbruik was m.i. een drama; zaterdag ruim 300 km gereden met stukjes 125 km/h maar vaker eronder, gemiddeld ca. 98 km/h en een gemiddeld verbruik van 22,4 kWh over de gehele afstand.

Zondag een ritje van 180km met een gemiddelde snelheid van 94km/h en een verbruik van 19,8 kWh, niet boven de 105 km/h geweest. Dan lijkt het verbruik van de 7X nog wel mee te vallen. De laadsnelheid van dit ding is ook bedroevend, ik kwam bij een Fastned 300kWh uit op max.125kWh.

Dit plaatst het verbruik van 'onze' 7X en wel in een ander daglicht. Ik ben blij met de leenauto maar als dit je dagelijkse vervoer is ben je mooi zuur met het verbruik en laadsnelheid.
Mijn huidige P8 (volvo) zit ruim boven de 20 kWh (23 a 24) met een max speed van 150 met laden. Je overleefd het wel hoor ! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 17:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxDYh0JN4GZX5ZBMQU8tQigxaLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGIxR6YhPbu2keKrKt9Cbrwq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-U-rPYlLt5Co6wb31WB5137cBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cT08V9uIBt7bP9neLaHr7jQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Heenweg van Nederland naar de regio Voralberg Oostenrijk met waar het kon lekker doorrijden, maar ook met veel 100 rijden en file: verbruik van 24 over een afstand van 840 km.

Van Voralberg naar het oosten van Slovenië: krap 600 km, dwars door Oostenrijk, gemiddeld verbruik 18,4! (Dus onder de fabrieksopgave van 19,9)
Het eerste halfuur zelfs een verbruik onder 0 door de afdalingen 😅

Uitgerust uitstappen iedere keer, heerlijk comfortabel en ook op de bergpassen in de juiste instelling (snel even alles op sport) erg leuk. Als je de demping per ongeluk nog in comfort hebt en de auto hoog hebt staan en je geeft dan vol gas in de sportstand, dan trekt hij alle kanten op! Ik denk dat de auto echt te veel vermogen heeft, dus even goed naar je instellingen kijken wil je er gebruik van maken…

Er past ook voor 5 mensen bagage voor twee weken plus een sup board & 10 boardspellen in, terwijl je dan nog steeds ruimte hebt om door de achterruit te kijken! Echt niet minder praktische ruimte dan bijvoorbeeld een Enyaq!

De cruisecontrol systemen beter niet gebruiken in de bergen en op drukke stukken: onrustig en juist minder veilig voor mijn gevoel. Op de lange snelwegstukken wel prettig.

Ik vind de ruitenwissers persoonlijk heel prettig werken en onwijs mooi weggewerkt.

Ook erg leuk om met de hoogte-instelling van de luchtvering te spelen. Voegt echt wat toe in de Alpen en op bijvoorbeeld gravel parkeerplaatsen met steile hellingen.

De electrische achterdeuren nog niet altijd prettig. Mijn dochter van 6 is gewend om op de deur te leunen bij het uitstappen. Al een paar keer gehad dat daardoor bijna een nabijgelegen auto werd geraakt. Verder heb ik wel vertrouwen in de electrische deuren tot nu toe. (Zodra ik haar deze gewoonte heb afgeleerd) Of eens proberen de uitstapmodus te activeren, waarbij de auto zakt aan de achterkant.

De eco contact banden maken wat mij betreft te veel bandengeluid. De auto is zo stil, dat het bandengeluid erg dominant is. Dat was tijdens de proefrit op de Michelin banden echt beter hoe ik het mij kan herinneren.
Wel heb ik ze nu op 3 bar gezet. Ik ga eens experimenteren met zakken naar 2.8 en dan geluid meten.

Ondanks een paar kleine puntjes wel echt heel erg te spreken over deze auto: wat een machine en heerlijke vakantie-auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:39
nskr83 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:39:
Ik ben momenteel op vakantie en heb, uit nieuwsgierigheid, de Sentry-modus van mijn auto op afstand geactiveerd (had ik maar niet gedaan 🙂). Het inschakelen is gelukt en de modus staat nu aan, maar ondanks meerdere pogingen lukt het me niet om hem uit te schakelen. De batterij begint nu ook snel leeg te lopen. Is het iemand gelukt om deze modus op afstand uit te schakelen? Hopelijk schakelt hij zichzelf automatisch uit bij 20%…[Afbeelding]
Ik had hem ook aangezet maar na 1 dag verbruik weer zonder problemen uitgezet op afstand vanuit het buitenland.dus geen idee waarom het bij jou niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
clydevdl schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Ik had hem ook aangezet maar na 1 dag verbruik weer zonder problemen uitgezet op afstand vanuit het buitenland.dus geen idee waarom het bij jou niet lukt.
Welke appversie gebruikt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
In de carwash mode laat de software precies mijn auto zien:
- Long Range
- Tech Grey
- 20 inch

Is dit toeval of heeft iedereen hier wel de correcte auto zichtbaar? Gezien in het hoofdscherm en in de app ik een witte auto heb staan of groen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ByB0fz8C8rfgvwvkl4YOdY3d1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3koE45lm2vkv6yP6w8x2Rtm4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-09 07:55
Ian_ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:04:
In de carwash mode laat de software precies mijn auto zien:
- Long Range
- Tech Grey
- 20 inch

Is dit toeval of heeft iedereen hier wel de correcte auto zichtbaar? Gezien in het hoofdscherm en in de app ik een witte auto heb staan of groen

[Afbeelding]
Jazeker, ik zie een groene LR met 20” dus dat is expres. In mijn bestuurdersdisplay zie ik ook gewoon een groene. Alleen in de HUD is de auto wit. (En in de app idd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-09 07:55
Huidige sitiuatie:

Geen databundel want “ te laat besteld” door de LM maar wel navi 2.0 via de app. Dit gaat dus niet van de bundel af als je die wel zou hebben. Daarnaast vanmorgen het Zeekr scherm bij starten van de auto en ik merkte vanavond toen ik vertrok van kantoor dat ik nu het weer heb op mijn homescreen. Dit had ik voorheen niet en kon ik alleen oproepen als ik naast het huis stond en op mijn wifi kon meeliften. Ik heb de hele rit het weer gehad en hij paste de locatie ook aan (Amsterdam bij kantoor en Almere thuis.) Ik concludeer dat deze widget dus ook niet van je bundel af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:18
Wat is de huidige levertijd van deeze auto?

Kan er ook ergens anders proef worden gereden dan in Zeist of Amsterdam. Dit is nogal uit buurt van Limburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
WouterH85 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heenweg van Nederland naar de regio Voralberg Oostenrijk met waar het kon lekker doorrijden, maar ook met veel 100 rijden en file: verbruik van 24 over een afstand van 840 km.

Van Voralberg naar het oosten van Slovenië: krap 600 km, dwars door Oostenrijk, gemiddeld verbruik 18,4! (Dus onder de fabrieksopgave van 19,9)
Het eerste halfuur zelfs een verbruik onder 0 door de afdalingen 😅

Uitgerust uitstappen iedere keer, heerlijk comfortabel en ook op de bergpassen in de juiste instelling (snel even alles op sport) erg leuk. Als je de demping per ongeluk nog in comfort hebt en de auto hoog hebt staan en je geeft dan vol gas in de sportstand, dan trekt hij alle kanten op! Ik denk dat de auto echt te veel vermogen heeft, dus even goed naar je instellingen kijken wil je er gebruik van maken…

Er past ook voor 5 mensen bagage voor twee weken plus een sup board & 10 boardspellen in, terwijl je dan nog steeds ruimte hebt om door de achterruit te kijken! Echt niet minder praktische ruimte dan bijvoorbeeld een Enyaq!

De cruisecontrol systemen beter niet gebruiken in de bergen en op drukke stukken: onrustig en juist minder veilig voor mijn gevoel. Op de lange snelwegstukken wel prettig.

Ik vind de ruitenwissers persoonlijk heel prettig werken en onwijs mooi weggewerkt.

Ook erg leuk om met de hoogte-instelling van de luchtvering te spelen. Voegt echt wat toe in de Alpen en op bijvoorbeeld gravel parkeerplaatsen met steile hellingen.

De electrische achterdeuren nog niet altijd prettig. Mijn dochter van 6 is gewend om op de deur te leunen bij het uitstappen. Al een paar keer gehad dat daardoor bijna een nabijgelegen auto werd geraakt. Verder heb ik wel vertrouwen in de electrische deuren tot nu toe. (Zodra ik haar deze gewoonte heb afgeleerd) Of eens proberen de uitstapmodus te activeren, waarbij de auto zakt aan de achterkant.

De eco contact banden maken wat mij betreft te veel bandengeluid. De auto is zo stil, dat het bandengeluid erg dominant is. Dat was tijdens de proefrit op de Michelin banden echt beter hoe ik het mij kan herinneren.
Wel heb ik ze nu op 3 bar gezet. Ik ga eens experimenteren met zakken naar 2.8 en dan geluid meten.

Ondanks een paar kleine puntjes wel echt heel erg te spreken over deze auto: wat een machine en heerlijke vakantie-auto!
Zeer net verbuik. Vandaag 100km/u gereden kom niet onder de 19.0 met mijn LR. Stukje file gehad maar een groot deel max 100 en soms 90 achter een vrachtwagen. Misschien de warmte in combinatie met de airco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:39
nskr83 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

Welke appversie gebruikt u?
Androidversie 2.9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
Is er iemand die hier ook 2 (iPhone) digitale sleutels gebruikt middels de app? Ik heb namelijk een profiel voor mijzelf met M1 t/m 3 en dat heeft mijn vrouw dan ook. Echter worden de instellingen bij wisseling van profiel niet over genomen door de auto zoals stoel/zijspiegels/stuur etc. Dit doet hij wel als je onder hetzelfde profiel M1 en M2 gebuikt maar dus niet bij een ander profiel wat ik wel vreemd vind aangezien dit daarvoor bedoeld zou moeten zijn. Wellicht heeft iemand de oplossing of doe ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
bullseye1977 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:06:
[...]

Zeer net verbuik. Vandaag 100km/u gereden kom niet onder de 19.0 met mijn LR. Stukje file gehad maar een groot deel max 100 en soms 90 achter een vrachtwagen. Misschien de warmte in combinatie met de airco?
Wat is de stand van je Airco en Drivers mode? Vergeet niet dat de Michelin Pilot Sport banden 🛞 niet bijdrage aan een zuinig verbruik in vergelijking met de EcoContact op de P

Airco: 20.0 2/5 fan + ECO
Driver: Comfort
Speed: ACC + 5% snelheidslimiet
Weg: Gemixte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8rqNvOoEaou21oMbK8g24loy9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8mqMwykyxQTi5ENSnMpzguS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Ian_ op 12-08-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
mvrooij schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:12:
[...]

Vandaag netjes gebeld door iemand van Zeekr Zeist.

1. Deze gaan ze bijvullen/nakijken
2. Het is bekend en ze sturen alles door naar Zeekr Tech. Het lijkt erop dat uitlijnen bij niemand helpt en dat het een softwarematig iets is. Ze hopen hier snel vanuit Zeekr Tech meer over te horen want ze sturen iedere melding direct door. Zijn er zoals jullie weten veel meer namelijk.
3. Trekhaak probleem ook bekend, zit iets in de software. Hopelijk snel een oplossing.
4. Trekhaak gat is bij hun ook bekend dat het niet altijd even netjes is, ze gaan wel kijken of ze het wat netter eventueel kunnen maken maar moest er niet teveel van verwachten. Voor mij persoonlijk geen probleem.

Netjes te woord gestaan maar afspraak helaas pas kunnen inplannen op 4 September vanwege drukte bij Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
Zelfde als bij mij, dit is de nieuwste. Ik zie geen redenen waarom het niet zou werken. Maar ik heb het vaak geprobeerd en niets heeft gewerkt. Ik wacht nieuwsgierig tot het op 20% is leeggelopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 10:17
Voor degenen die net als ik naast de reeds aanwezige camera's toch nog een eigen dashcam willen toevoegen: De FitDVR (https://fitdvr.com/) voor een Polestar past ook op onze Zeekr en haalt heel fraai de benodigde stroom bij de achteruitkijkspiegel vandaan. Met de juiste stekkertjes wordt er afgetapt van vermoedelijk de regensensor. Het is in ieder geval netjes weggewerkt zo zonder dat er draden door de hele auto getrokken hoeven te worden en/of de bestaande bedrading mishandeld wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ya6LDjgbdHNRRplk2qeg7q0lVW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HG11PSnm7KMNbwgNvzH449Qr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McwIX8nruiUyancXmuC499dlUnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvOfK7nEKrERh7Sgyx942CAP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 10:17
NickdR schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:56:
Is er iemand die hier ook 2 (iPhone) digitale sleutels gebruikt middels de app?
Ik heb niet echt de oplossing, maar wij gebruiken ook 2 iPhone-sleutels en ik herken het probleem niet. Enige verschil dat ik zie is dat we beiden alleen de M1-positie gebruiken en M2 en M3 dus op beide profielen 'leeg' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 19-09 22:28
De bandenmaten voor de Zeekr 7X zijn afhankelijk van de uitvoering. De Long Range RWD (achterwielaandrijving) heeft 255/50R19 banden, terwijl de Long Range AWD (vierwielaandrijving) 265/40R21 banden heeft, aldus Autozine.

Ik zat te denken waarom sommigen een zoekerige wegligging hebben op de snelweg terwijl anderen nergens last van hebben.
Ik dacht eerst aan instellingen zoals comfort sportief (ik heb geen 7x dus ik denk ff mee), hoogte luchtvering.

Echter zag ik dat er verschillende bandenmaten zijn en dus misschien iets om naar te kijken/vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
Ferry34 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:26:
De bandenmaten voor de Zeekr 7X zijn afhankelijk van de uitvoering. De Long Range RWD (achterwielaandrijving) heeft 255/50R19 banden, terwijl de Long Range AWD (vierwielaandrijving) 265/40R21 banden heeft, aldus Autozine.

Ik zat te denken waarom sommigen een zoekerige wegligging hebben op de snelweg terwijl anderen nergens last van hebben.
Ik dacht eerst aan instellingen zoals comfort sportief (ik heb geen 7x dus ik denk ff mee), hoogte luchtvering.

Echter zag ik dat er verschillende bandenmaten zijn en dus misschien iets om naar te kijken/vergelijken.
De eerste Zeekr LR of consumenten die de optie voor grotere velgen hebben genomen (99% denk ik) hebben Michelin Pilot Sport EV 265/45/R20.

Het is echt heel random maar elke variatie van de Zeekr ervaart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Nu online
nskr83 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Zelfde als bij mij, dit is de nieuwste. Ik zie geen redenen waarom het niet zou werken. Maar ik heb het vaak geprobeerd en niets heeft gewerkt. Ik wacht nieuwsgierig tot het op 20% is leeggelopen.
Eerst refreshen en daarna de actie uitvoeren die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nskr83
Ian_ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:50:
[...]

Eerst refreshen en daarna de actie uitvoeren die je wilt.
Ik heb bijna alles geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Wanneer ik het probeer af te sluiten, blijft het lang hangen en krijg ik daarna een foutmelding. Zijn er anderen die deze fout ook krijgen? Kunnen jullie op afstand de Sentry-mode inschakelen en later proberen deze weer uit te schakelen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

nskr83 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:18:
[...]

Ik heb bijna alles geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Wanneer ik het probeer af te sluiten, blijft het lang hangen en krijg ik daarna een foutmelding. Zijn er anderen die deze fout ook krijgen? Kunnen jullie op afstand de Sentry-mode inschakelen en later proberen deze weer uit te schakelen? Alvast bedankt.
Inschakelen lukt me momenteel niet eens via de app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P. Edelijn
mvrooij schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:26:
[...]

Vandaag netjes gebeld door iemand van Zeekr Zeist.

1. Deze gaan ze bijvullen/nakijken
2. Het is bekend en ze sturen alles door naar Zeekr Tech. Het lijkt erop dat uitlijnen bij niemand helpt en dat het een softwarematig iets is. Ze hopen hier snel vanuit Zeekr Tech meer over te horen want ze sturen iedere melding direct door. Zijn er zoals jullie weten veel meer namelijk.
3. Trekhaak probleem ook bekend, zit iets in de software. Hopelijk snel een oplossing.
4. Trekhaak gat is bij hun ook bekend dat het niet altijd even netjes is, ze gaan wel kijken of ze het wat netter eventueel kunnen maken maar moest er niet teveel van verwachten. Voor mij persoonlijk geen probleem.

Netjes te woord gestaan maar afspraak helaas pas kunnen inplannen op 4 September vanwege drukte bij Zeekr.
Vandaag na laten kijken moest bijgevuld worden ging 100 bij. Blij dat ik het laten doen bij Kien in Velp voordat we met de auto de 1e week van september naar Portugal gaan het is er nu rond de 35 ☀️☀️graden.

Het bijvullen valt onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
P. Edelijn schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:21:
[...]

Punt 1: Vandaag na laten kijken moest bijgevuld worden ging 100 bij. Blij dat ik het laten doen bij Kien in Velp voordat we met de auto de 1e week van september naar Portugal gaan het is er nu rond de 35 ☀️☀️graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
P. Edelijn schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:21:
[...]

Vandaag na laten kijken moest bijgevuld worden ging 100 bij. Blij dat ik het laten doen bij Kien in Velp voordat we met de auto de 1e week van september naar Portugal gaan het is er nu rond de 35 ☀️☀️graden.

Ik mag hopen dat ze hiervan leren en standaard nu alles bijvullen waar nodig ?

Pagina: 1 ... 50 ... 58 Laatste