WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Hoi Hensley! Ik krijg de Getpairr niet aan de praat. Weet jij een 'workaround'?Hensley60 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:34:
[...]
Bij mij werkt het prima met een eigen simkaart. Kan ook HotSpot van mijn eigen telefoon gebruiken maar dat vind ik zelf ook minder. Altijd goedkoper en beter dan een ZEEKR abonnement.
Ik heb de USB-C kabel aangesloten op de zgn, 'SS' USB-C poort. Moet je dan vervolgens het apparaat automatisch zien in Carplay, of moet er nog iets in de software aangevinkt worden?
kan je niet contact opnemen met een lokaal service punt en vragen of ze eerder een gaatje hebben ? Lijkt mij een redelijk makkelijk klusje?mvrooij schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:49:
[...]
Heb het idee dat ze tot nu toe nog bij iedereen moeten bijvullen.. Baal dat ik zelf pas vorige week contact heb opgenomen en het nu pas in September gebeurt maarja.. het is niet anders! Dak dicht en goed voor koelen doet wel veel.
/edit - krijg net deze op mn vraag of er wel echt geleverd gaat worden dit jaar
De verwachte leverdatum staat op 23-11-2025. Mijn collega’s hebben contact gehad met Zeekr en die bevestigden dat ze verwachten de auto te kunnen afleveren op 23-11-2025.
[ Voor 20% gewijzigd door 4v4t4r op 12-08-2025 16:09 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Wil het liever allemaal in Zeist houden, valt dan ook gewoon onder garantie. Ze moeten ook naar de overige puntjes kijken dus prima zo. Het is niet dat ik in 40 graden blijf zitten hoor haha.4v4t4r schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:07:
[...]
kan je niet contact opnemen met een lokaal service punt en vragen of ze eerder een gaatje hebben ? Lijkt mij een redelijk makkelijk klusje?
/edit - krijg net deze op mn vraag of er wel echt geleverd gaat worden dit jaar![]()
De verwachte leverdatum staat op 23-11-2025. Mijn collega’s hebben contact gehad met Zeekr en die bevestigden dat ze verwachten de auto te kunnen afleveren op 23-11-2025.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Tip voor de toekomst is om niet regelmatig je auto te checken tijdens de vakantie. Als je een tijdje geen verbinding maakt gaat de auto in een soort diepe slaap, waardoor accu verlies minimaal is. Wanneer je met de app verbinding maakt gaan er systemen aan die een tijdje alert blijven.nskr83 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:11:
[...]
Zelfde als bij mij, dit is de nieuwste. Ik zie geen redenen waarom het niet zou werken. Maar ik heb het vaak geprobeerd en niets heeft gewerkt. Ik wacht nieuwsgierig tot het op 20% is leeggelopen.
Goed om te weten dat service bij Kien gedaan kan worden! Velp is niet zo ver voor mijP. Edelijn schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:21:
[...]
Vandaag na laten kijken moest bijgevuld worden ging 100 bij. Blij dat ik het laten doen bij Kien in Velp voordat we met de auto de 1e week van september naar Portugal gaan het is er nu rond de 35 ☀️☀️graden.
Het bijvullen valt onder garantie.
Ik ga bij aflevering wel even vragen of dit al gecontroleerd is, aangezien het zo'n veelvoorkomend probleem lijkt te zijn.4v4t4r schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:31:
[...]
Ik mag hopen dat ze hiervan leren en standaard nu alles bijvullen waar nodig ?
Opzich is dat goed nieuws!funkylicious schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:08:
Bij mij is de airco ook bijgevuld. Er zou ook naar het weggedrag gekeken worden, maar dat gaan ze niet doen omdat er onderzoek is gestart vanwege meerdere klachten op dit vlak.
Dit klopt helemaal, maar dit is van toepassing op alle elektrische auto’s waarbij je op afstand je auto kan monitoren/bedienen.Blazings schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:50:
[...]
Tip voor de toekomst is om niet regelmatig je auto te checken tijdens de vakantie. Als je een tijdje geen verbinding maakt gaat de auto in een soort diepe slaap, waardoor accu verlies minimaal is. Wanneer je met de app verbinding maakt gaan er systemen aan die een tijdje alert blijven.
Weet nog dat een collega zijn auto had toegevoegd in home assistant om alles uit te lezen, alleen toen was zijn 12v batterij helemaal leeg gelopen en werkte die niet meer.
Heb ik ook gehad. Even een soft reset uitvoeren. Werkte bij mij iig!Karel Apple schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:56:
[...]
Hoi Hensley! Ik krijg de Getpairr niet aan de praat. Weet jij een 'workaround'?
Ik heb de USB-C kabel aangesloten op de zgn, 'SS' USB-C poort. Moet je dan vervolgens het apparaat automatisch zien in Carplay, of moet er nog iets in de software aangevinkt worden?
Als je in het usb poort links onder in stopt en naar verbindingen gaat moet je auto het erkennen. Je mag mij ook een DM sturen en geef ik je mijn nummer.Karel Apple schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:56:
[...]
Hoi Hensley! Ik krijg de Getpairr niet aan de praat. Weet jij een 'workaround'?
Net besteld ook, ben benieuwd! Thx for sharing.Hensley60 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:42:
[...]
Als je in het usb poort links onder in stopt en naar verbindingen gaat moet je auto het erkennen. Je mag mij ook een DM sturen en geef ik je mijn nummer.
-Ruimte in de auto voor bagage is echt enorm. Ik heb nog nooit zoveel meegenomen. Ik rij het liefst zonder dakkoffer, wat ik nu dus ook niet gedaan heb, maar desondanks alles mee kunnen nemen wat we wilden. En dat zegt wat, want we hebben zelfs 2 full sized akoestische gitaren mee kunnen nemen, met nog steedes zicht via de achterruit. Frunk helpt ook dan echt mee in ruimte.
-Ik wilde echt heel graag de koelkast die ze in China wel hebben, maar nu heb ik onze 12v/220v koelbox meegenomen die gewoon tussen de voorstoelen en achterbank op de vloer paste. Zóveel ruimte heb je daar. Erg gemakkelijk, armpje naar achteren als iedereen sliep en ik had een ijskoud drankje tijdens het rijden. Nadeel is dat de 12 volt aansluiting enkel in de kofferbak zit, waardoor het kabeltje het écht maar net redde en zeer strak stond. Ik heb nu een omvormer van usb C naar 12 volt besteld op Ali, die zal uitkomst bieden hiervoor. Zo kan ik er voor kiezen altijd met een koelkast te rijden eventueel... Echt top!
-Qua laden was het echt bijna beetje komisch,zo fijn. Laatste die aankwam, eerste die weg ging. Vele gesprekken met Denen gehad (die rijden veel elektrisch) die erg onder de indruk waren als ze naar de laadsnelheden keken. Sowieso grappig dat mensen daar naar kijken bij elkaar, al je van een afstandje kijkt, maar goed. Het was echt een gevalletje van even naar het toilet en dat ding zat al weer op 85% (van 15% af). Veel bij Ionity geladen, maar ook bij andere palen prima kunnen laden. In Duitsland, Italie, Frankrijk, Luxemburg en Belgie gereden, veel dekking vanuit Ionity vond ik.
-Ik had een Ionity abbo en voor de zekerheid een ABRP abo voor een maandje. ABRP is niet handig vond ik, want deze volgt niet de percentages van de auto ook al heb je deze wel goed ingesteld. Dus als de auto op 60% stond, was ABRP al op 55% wat er voor zorgde dat laadpalen te vroeg gekozen werden. Ionity kan ook plannen en doorsturen naar Google maps, maar dit heb ik niet geprobeerd. Had achteraf wellicht wel het beste geweest, want de Zeekr 2.0 navigatie is ook niet je van het vond ik.
-Vrijwel alles met Zeekr 2.0 sofware gereden. In principe goed, maar hij is te conservatief met plannen waardoor in de praktijk je nog niet aan laden toe bent waar hij het van tevoren wel bedacht had. Gewoon doorrijden dan, is prima. Ik had ingesteld dat ik graag bij Ionity (enige voorkeur die ik aangegeven had) wilt laden, maar dit heeft dus wel daadwerkelijk echt effect op de route die gekozen wordt, waardoor je onlogische routes krijgt. Op de terug weg dwars door Luxemburg heen, 50 km wegen inclusief, wat dus waarschijnlijk hier door komt. Dus nog wel wat tweak werk nodig bij de navigatie. Ook heel af en toe hele gekke sprongen die de navi maakte, waar je dan wel gewoon even logisch moet nadenken en dan gaat het goed.
-Auto is groot en breed. In andere landen soms te groot voor parkeerplekken, dus moet je wel rekening mee houden inderdaad.
-Ik heb zo goed als niks met de ACC en LCC gereden, ik vind het simpelweg te leuk om zelf te rijden in de Zeekr. LCC is enkel fijn op enkelbaanse wegen met 80 km per uur vind ik, daarbuiten is het echt onbruikbaar naar mijn mening, dus behoeft wel echt aandacht voor gebruikers die het juist willen gebruiken. Ik zou de optie voor enkel CC ook wel fijn vinden, voor bijvoorbeeld A2 trajectcontrole delen, maar ik kan ook echt prima zonder merk ik.
-1 enorme bug gehad op vakantie. Helaas vergeten een foto te maken om te delen hier. Tijdens rijden ineens tientallen meldingen in dashboard. Knipperlichten zouden niet werken, airbags werken niet, camera's werken niet, hulpsystemen werken niet en allerlei logo's knipperden. Op dat moment kon ik gelukkig nog wel gewoon rijden, dus na zo'n 200 meter gestopt waar ik kon en auto gereset middels de 2 stuur knoppen. Daarna was alles weg en is de 2500 kilomter daarna ook niet meer terug gekomen. Vreemd dus, ben benieuwd of iemand anders dit ook gehad heeft.
-Ik heb erg stevig gereden, vaak zo'n 150-160 km per uur. Flitsmeister aan en gaan met die banaan. Dynamische range van de auto lag bij mij op zo'n 400-450 km bij 100%. Heb de rit niet goed geregistreerd, anders kon ik een foto maken van het verbruik. Mijn gezin en ik zijn vooral doorrijders, waardoor we niet vaak willen stoppen en zo snel mogelijk van A naar B willen. Maar de laadpauzes waren echt wel nodig, was anders zo stijf als een plank merkte ik dus de pauzes na zo'n 3 uur rijden per keer was echt prima. In de bergen rijden met deze auto is wel echt een feestje, ook leuk om te zien dat de auto dan zoveel weer terug laad bij langere afdalingen. Route de Napoleon van 325 kilometer lang in de bergen was een eitje (laden heb ik pas aan het einde gedaan).
-Airco deed zijn werk prima, maar ik heb dan ook zo'n 100 gram laten toevoegen net voor de vakantie aan koelvloeistof. Dat verschil was wel echt merkbaar. Blijft dat de airco niet zo sterk is als de Q4 die ik voorheen reed, maar niet meer klagenswaardig nu.
Al met al, by far the allerlekkerste auto die ik ooit heb mogen rijden. In mijn functie heb ik tevens de eindverantwoordelijkheid voor het wagenparkbeheer, waardoor ik vaak in andere auto's rij. Ter vergelijk, met name voor de mensen die hier komen en vooral de negatieve reacties zien hier, heb ik voorheen veel gereden in: Ford Focus, Ford Mondeo, Volkswagen Golf, Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Skoda Kodiaq, Skoda Octavia RS, Cupra Formentor, Audi Q4, Volvo XC40. Allemaal stations of SUV overigens, vind ik zelf fijn qua ruimte. En bijna allemaal met goede motoren en dikke opties, dat geluk heb ik mogen hebben.
Maar allemaal leggen het af tegen deze Zeekr 7X. En dik ook wat mij betreft.
Dat waren weer 2 long cents.
Ik heb (langer geleden al) een LR besteld met Advanced Cockpit pack, maar zonder lederen stoelen. Dit is iets wat ze op dit moment nog helemaal niet kunnen leveren (op dit moment kun je alleen de Cockpit met Leren bekleding bestelling, maar via de LM kwam mijn bestelling er doorheen).daniel223 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:37:
Ik heb zojuist via een leasemaatschappij een Zeekr 7X Long Range besteld, in het groen met het Cockpit Pack en leren bekleding. Net contact gehad met zowel Zeekr zelf als de leasemaatschappij, maar geen van beiden kon iets zeggen over de levertijd. Heeft iemand hier een vergelijkbare bestelling gedaan en misschien meer inzicht in de levertijd?
Maar ze hebben mij verzekerd dat dit soort bestelling richting einde jaar ook gewoon geleverd gaan worden (geen probleem, huidige P2 loopt tot begin December).
Zeekr besteld niet op basis van bestellingen, maar ze bestellen gewoon een x aantal configuraties in China en matchen die dan aan de bestellingen. Dus houden ze op dit moment de variatie aan configuraties express beperkt.
Maar goed, aangezien die van mij dit jaar gewoon geleverd zou moeten worden, ga ik ervanuit dat die van jou al wat sneller geleverd zou moeten kunnen worden.
Heb ook de MTC pas gebruikt deze vakantie, onderweg in DE geen problemen gehad, inclusief bij Ionity. Daarna de eerste 2 palen die ik in Oostenrijk had geprobeerd wel een issue, maar daarna ook daar niet meer. Heb alles gewoon met de MTC kunnen laden, allerlei verschillende aanbieders.Ruben_sim schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:00:
[...]
Zoals gezegd, mijn mtc werkte niet bij ionity. Heb een ionity account gemaakt en daar een cc aan gekoppeld. Geen abbo.
Na een laadsessie krijg je een factuur in je mailbox. Declareer deze bij mijn werkgever.
Heb je dit ook geprobeerd met alleen de electrische functie? Dit doet ik namelijk in mijn P2, gewoon de achterklep dicht laten gaan en weer op het knopje duwen als hij bij de spullen komt. Ik gebruik dus geen touwtje of dergelijke, de klep houdt zichzelf open en op zijn plek. Minimaal gezeur van de auto. Zou denken dat dit ook bij de 7X zou moeten kunnen.bullseye1977 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:01:
[...]
Dit waren vrij lichte planken wel wat aan de lange kant. Ze lagen over de neer geklapte achter banken en daardoor iets hoger dan de midden console. De klep gewoon naar beneden getrokken en een touwtje door het "dichte" slot en het oog. Gaat zonder problemen of zonder al teveel meldingen. Alleen rustig remmen anders knalde de planken door mijn midden scherm heen.
Bij mijn P2 zijn de winterbanden zelf al een 1 kWh/100km extra. Zit in totaal ongeveer 3/4 kWh/100 hoger in de winter.mvrooij schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:01:
[...]
Ja zo is het bij mijn Priv ook wel met deze temperaturen. Heel benieuwd wat de winter ons gaat brengen. 2/3 kWh extra per 100km?
• Zit nu op vakantie, dus ik heb de auto maar één keer per dag via de app gecheckt. Vijf dagen lang geen procent batterij kwijtgeraakt.
• Voor de gein Sentry Mode aangezet… nou, toen ging ’ie als een malle leeg. En via de app uitzetten? Vergeet het maar.
• Vandaag op 20% gekomen, maar Sentry schakelde niet eens automatisch uit en bleef vrolijk doorzuipen. Op afstand uitzetten lukt nog steeds niet.
• Morgen weer thuis, dus geen stress, maar goed om in je achterhoofd te houden.
En bij mij ook! Tnx!Ruben_sim schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:47:
[...]
Heb ik ook gehad. Even een soft reset uitvoeren. Werkte bij mij iig!
Bedankt Hensley, maar het is inmiddels opgelost nadat ik een soft-reset (op het stuur) heb uitgevoerd.Hensley60 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:42:
[...]
Als je in het usb poort links onder in stopt en naar verbindingen gaat moet je auto het erkennen. Je mag mij ook een DM sturen en geef ik je mijn nummer.
Geen dank hoor, vergeet niet een software update te doen. 😃Karel Apple schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:47:
[...]
Bedankt Hensley, maar het is inmiddels opgelost nadat ik een soft-reset (op het stuur) heb uitgevoerd.
Fijn om wat te lezen over het echte verbruik, ben zeer benieuwd hoeveel echter kilometers deze auto bij vakantieverbruik. De Enyaq 80 staat nu op 17.2/100 verbruik na 4 jaar op diverse wegen, kleinere accu en een wat kleinere auto.WouterH85 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heenweg van Nederland naar de regio Voralberg Oostenrijk met waar het kon lekker doorrijden, maar ook met veel 100 rijden en file: verbruik van 24 over een afstand van 840 km.
Van Voralberg naar het oosten van Slovenië: krap 600 km, dwars door Oostenrijk, gemiddeld verbruik 18,4! (Dus onder de fabrieksopgave van 19,9)
Het eerste halfuur zelfs een verbruik onder 0 door de afdalingen 😅
Uitgerust uitstappen iedere keer, heerlijk comfortabel en ook op de bergpassen in de juiste instelling (snel even alles op sport) erg leuk. Als je de demping per ongeluk nog in comfort hebt en de auto hoog hebt staan en je geeft dan vol gas in de sportstand, dan trekt hij alle kanten op! Ik denk dat de auto echt te veel vermogen heeft, dus even goed naar je instellingen kijken wil je er gebruik van maken…
Er past ook voor 5 mensen bagage voor twee weken plus een sup board & 10 boardspellen in, terwijl je dan nog steeds ruimte hebt om door de achterruit te kijken! Echt niet minder praktische ruimte dan bijvoorbeeld een Enyaq!
De cruisecontrol systemen beter niet gebruiken in de bergen en op drukke stukken: onrustig en juist minder veilig voor mijn gevoel. Op de lange snelwegstukken wel prettig.
Ik vind de ruitenwissers persoonlijk heel prettig werken en onwijs mooi weggewerkt.
Ook erg leuk om met de hoogte-instelling van de luchtvering te spelen. Voegt echt wat toe in de Alpen en op bijvoorbeeld gravel parkeerplaatsen met steile hellingen.
De electrische achterdeuren nog niet altijd prettig. Mijn dochter van 6 is gewend om op de deur te leunen bij het uitstappen. Al een paar keer gehad dat daardoor bijna een nabijgelegen auto werd geraakt. Verder heb ik wel vertrouwen in de electrische deuren tot nu toe. (Zodra ik haar deze gewoonte heb afgeleerd) Of eens proberen de uitstapmodus te activeren, waarbij de auto zakt aan de achterkant.
De eco contact banden maken wat mij betreft te veel bandengeluid. De auto is zo stil, dat het bandengeluid erg dominant is. Dat was tijdens de proefrit op de Michelin banden echt beter hoe ik het mij kan herinneren.
Wel heb ik ze nu op 3 bar gezet. Ik ga eens experimenteren met zakken naar 2.8 en dan geluid meten.
Ondanks een paar kleine puntjes wel echt heel erg te spreken over deze auto: wat een machine en heerlijke vakantie-auto!
Ik ben ook fan van de kleur groen, grijs vind ik wat saai (en al genoeg Audi-grijs op de weg) op de tweede plek zou dan zwart komen.
Ik wil de electrische deuren niet, vind het vermogen en de luchtvering wel leuk. Hecht niet superveel waarde aan de HUD, en vond de stoelventilatie niet bijzonder werken, massage functie is wel weer leuk, maar hoe lang duurt het voordat dat een gimmick is?
Dus of een LR met alle opties in groen of zwart, of een privilege zonder pakketten in die kleur. dus 64290 voor de privilege of 60190 voor de LR met alle paketten.Scheelt 4k in de bijtelling, voor extra vermogen en luchtvering, grotere velgen met mooie remklauwen, maar minder bereik. Keuzes/keuzes
Wanneer je de Privilege in comfort mode zet, schakelt hij de voorste motor uit en heb je theoretisch gezien een LR met continental eco banden. Alleen de wielen zijn een inch groter en volgens mij is hij iets zwaarder vanwege de tweede motor.
Dus bij gebruik op lange afstanden zou dat dus moeten schelen in range, dat zou wel top zijn, iemand daar al ervaring mee?Blazings schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:28:
[...]
Wanneer je de Privilege in comfort mode zet, schakelt hij de voorste motor uit en heb je theoretisch gezien een LR met continental eco banden. Alleen de wielen zijn een inch groter en volgens mij is hij iets zwaarder vanwege de tweede motor.
Wat ik nu een beetje lees is de Privilege in comfort even zuinig tot zuiniger zelfs dan de Long Range.JustTrying schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:31:
[...]
Dus bij gebruik op lange afstanden zou dat dus moeten schelen in range, dat zou wel top zijn, iemand daar al ervaring mee?
De Michelin Pilot Sport banden zijn echt funest voor je bereik met een EV.
Komende week ben ik heen en weer naar Berlijn voor een dag met mijn Long Range. Zal wel de cijfers delen.
Btw, je hebt sport mode en ‘secret sport + mode’. De auto gaat pas echt volgens de cijfers van de datasheet als je ESC UIT zet.
heb je dit probleem gemeld in de builders app zodat anderen er op kunnen voten, zou toch echt niet mogen dat ie niet meer uit te zetten is via de app en dat ie automatisch niet uitgaat bij een bepaald % accucapaciteit.nskr83 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:02:
Kleine update voor de geïnteresseerden:
• Zit nu op vakantie, dus ik heb de auto maar één keer per dag via de app gecheckt. Vijf dagen lang geen procent batterij kwijtgeraakt.
• Voor de gein Sentry Mode aangezet… nou, toen ging ’ie als een malle leeg. En via de app uitzetten? Vergeet het maar.
• Vandaag op 20% gekomen, maar Sentry schakelde niet eens automatisch uit en bleef vrolijk doorzuipen. Op afstand uitzetten lukt nog steeds niet.
Je went echt snel aan de vierwielaandrijving en gaat ongemerkt echt veel harder door bochten merk ik. Als er al iets gaat spinnen, dan zijn het trouwens altijd de voorwielen. Bizar hoeveel power de achterbanden kwijt kunnen, wat ook meteen laat zien dat achterwielaandrijving beter is dan voorwiel aandrijving. Maar de vierwielaandrijving voegt echt wel veel toe als je veel vermogen wilt aanspreken.
Je hebt ergens in de menu’s ook een plaatje van wat de motoren doen. Als je weinig gas geeft in de normale stand, lijkt het ook alsof hij alleen achterwielaandrijving heeft volgens het plaatje. Maar of dat ook zo is vraag ik mij af.
Ik vind het helemaal zwarte dak ook mooier bij de groene privilege, en het vermogen en luchtvering ook leuk, indien nodig.Ian_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Wat ik nu een beetje lees is de Privilege in comfort even zuinig tot zuiniger zelfs dan de Long Range.
Komende week ben ik heen en weer naar Berlijn voor een dag met mijn Long Range. Zal wel de cijfers delen.
Btw, je hebt sport mode en ‘secret sport + mode’. De auto gaat pas echt volgens de cijfers van de datasheet als je ESC UIT zet.
Wanneer het qua verbruik met comfort mode in de buurt komt van de LR, ga ik de privilige voor 4k meer aan bijtelling toch overwegen, of het audio systeem moet echt een wereld van verschil zijn, maar dat heb ik nog nergens kunnen vinden. De HUD ga ik niet missen iig, en de frangrance ook niet.
Ja, gaat mee in de bijtelling als je hem als vaste optie selecteert.Bdm schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:25:
Kan iemand mij vertellen of de trekhaak als bijtelling meegenomen wordt? Gezien dit ‘achteraf’ in Nederland wordt gedaan..
Dit is een optie in je privacy instellingen, even daarop zoeken.Karel Apple schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 01:43:
[Afbeelding]
Kan iemand mij vertellen hoe je de 'locatiefunctie' in de auto aanzet? Ik zoek me een ongeluk.
Dit is bij mij niet het geval.NickdR schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:38:
[...]
Ja, gaat mee in de bijtelling als je hem als vaste optie selecteert.
Trekhaak kun je gewoon kiezen in je bestelling via de site van Zeekr maar zit daarna niet in de catalogus waarde. Dit is bij mij net als alle andere hier in ieder geval niet het geval. Of het moet nu gewijzigd zijn maar lijkt me sterk.
Bij mij niet, is los. Ook hebben wij nog het geluk als "pre orderaars" dat de pakketten inbegrepen zitten waardoor de cataloguswaarde ook wat lager is dan dat als je hem nu besteld met alle pakketten(Privilege).Bdm schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:25:
Kan iemand mij vertellen of de trekhaak als bijtelling meegenomen wordt? Gezien dit ‘achteraf’ in Nederland wordt gedaan..
Het was altijd al een losse optie, ik heb mijn LR in de actie periode besteld met alle opties gratis erin, daarom catalogus waarde inderdaad lager. Trekhaak optie is los (€ 1750) waardoor deze de catalogus waarde iets ophoogt in het totaal en dus meegaat in de bijtelling. Wellicht per LM anders maar bij mij loopt deze 100% mee in mijn bijtelling ook al merk je daar niets van op een 4 jaar contract. Mocht je de trekhaak na levering erop laten zetten gaat hij inderdaad niet mee in de bijtelling omdat het dan 'after market' is.mvrooij schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:25:
[...]
Bij mij niet, is los. Ook hebben wij nog het geluk als "pre orderaars" dat de pakketten inbegrepen zitten waardoor de cataloguswaarde ook wat lager is dan dat als je hem nu besteld met alle pakketten(Privilege).
Bij mij is dit dus niet. Heb dit ook bij het betellen duidelijk gevraagd en 2 personen binnen Zeekr hebben ook aangegeven dat ik deze gewoon mee kon bestellen omdat deze NIET in de catalogus waarde mee gaat. Zie dat ook in de cat waarde terug, dus dat klopt ook.NickdR schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:56:
[...]
Het was altijd al een losse optie, ik heb mijn LR in de actie periode besteld met alle opties gratis erin, daarom catalogus waarde inderdaad lager. Trekhaak optie is los (€ 1750) waardoor deze de catalogus waarde iets ophoogt in het totaal en dus meegaat in de bijtelling. Wellicht per LM anders maar bij mij loopt deze 100% mee in mijn bijtelling ook al merk je daar niets van op een 4 jaar contract. Mocht je de trekhaak na levering erop laten zetten gaat hij inderdaad niet mee in de bijtelling omdat het dan 'after market' is.
Mijn cat waarde is exact incl. BTW prijs + BPM excl. Trekhaak.
Misschien dat het met lease anders gegaan is, geen ervaring mee.
[ Voor 3% gewijzigd door mvrooij op 14-08-2025 09:09 ]
Volgens mij bepaalt de belastingdienst (en niet de LM) wat wel of niet fiscaal meetelt. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen opties (af fabriek) en accessoires (achteraf bestelt/gemonteerd). Alleen opties worden meegenomen in de bijtelling. Als je een trekhaak achteraf bestelt dan valt deze onder de categorie accessoires en zou de trekhaak derhalve niet meegeteld mogen worden in de bijtelling.mvrooij schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:06:
[...]
Bij mij is dit dus niet. Heb dit ook bij het betellen duidelijk gevraagd en 2 personen binnen Zeekr hebben ook aangegeven dat ik deze gewoon mee kon bestellen omdat deze NIET in de catalogus waarde mee gaat. Zie dat ook in de cat waarde terug, dus dat klopt ook.
Mijn cat waarde is exact incl. BTW prijs + BPM excl. Trekhaak.
Misschien dat het met lease anders gegaan is, geen ervaring mee.
Ik overweeg zelf nog om achteraf een trekhaak te bestellen ivm paardentrailer van mijn vrouw.
Daarom nogmaals; bij Zeekr is het zo dat ze hem op de factuur als "Other Products" zetten. Dus het is een soort accessoires. Of je hem nu vooraf of achteraf besteld blijkbaar. Telt niet mee in de catalogus waarde.Rioja1969 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:35:
[...]
Volgens mij bepaalt de belastingdienst (en niet de LM) wat wel of niet fiscaal meetelt. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen opties (af fabriek) en accessoires (achteraf bestelt/gemonteerd). Alleen opties worden meegenomen in de bijtelling. Als je een trekhaak achteraf bestelt dan valt deze onder de categorie accessoires en zou de trekhaak derhalve niet meegeteld mogen worden in de bijtelling.
Ik overweeg zelf nog om achteraf een trekhaak te bestellen ivm paardentrailer van mijn vrouw.
Ik heb begin deze week de Priviledge besteld met alle paketten en Zeekr wist inderdaad te vermelden dat de trekhaak sowieso pas achteraf gemonteerd wordt. Dus deze zal niet in de bijtelling vallen of je het nou direct mee besteld of achteraf dit nog wil laten monteren dat zou niks uitmaken. De voorbereiding zit standaard op elke 7x.Rioja1969 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:35:
[...]
Volgens mij bepaalt de belastingdienst (en niet de LM) wat wel of niet fiscaal meetelt. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen opties (af fabriek) en accessoires (achteraf bestelt/gemonteerd). Alleen opties worden meegenomen in de bijtelling. Als je een trekhaak achteraf bestelt dan valt deze onder de categorie accessoires en zou de trekhaak derhalve niet meegeteld mogen worden in de bijtelling.
Mooi. Einde discussie 😜Malortje schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:38:
[...]
Ik heb begin deze week de Priviledge besteld met alle paketten en Zeekr wist inderdaad te vermelden dat de trekhaak sowieso pas achteraf gemonteerd wordt. Dus deze zal niet in de bijtelling vallen of je het nou direct mee besteld of achteraf dit nog wil laten monteren dat zou niks uitmaken. De voorbereiding zit standaard op elke 7x.
Als ik thuis wil opladen krijg ik een kabelfout in het scherm te zien ???
Het betreft een Tesla Wall Connector gen 2. Ik heb de paal in compability mode gezet (dus ook voor non-tesla auto's).
Dit lost het probleem niet op.
De Tesla van mijn vrouw laad probleemloos op met de wall connector.
Op stopcontact laden werkt wel gewoon...alleen een beetje traag voor een 100 kWh batterij
Op mijn werk kan ik gewoon opladen met een universele laadpaal...dus met de zeekr is volgens mij niks aan de hand....
Is dit in combinatie met ‘Carwash mode’ aan?Freedive schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:09:
Voor de mensen die zich afvroegen of de roosters open kunnen blijven in car wash mode, ja die kunnen open blijven staan 😊
[Afbeelding]
kWh is de capaciteit van je accublyzard schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:28:
Heeft iemand ook oplaadproblemen in combinatie met een Tesla Wall Connector?
Het betreft een Tesla Wall Connector gen 2. Ik heb de paal in compability mode gezet (dus ook voor non-tesla auto's).
Op stopcontact laden werkt wel gewoon...alleen een beetje traag voor een 100kw batterij
Op mijn werk kan ik gewoon opladen met een universele laadpaal...dus met de zeekr is volgens mij niks aan de hand....
kW geeft je laadsnelheid aan
kw = niks
Jep!Ian_ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:30:
[...]
Is dit in combinatie met ‘Carwash mode’ aan?
Update: Bij 18% heeft de auto de Sentry-modus uitgeschakeld. Voor nu loopt de batterij niet verder leeg.nskr83 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:02:
Kleine update voor de geïnteresseerden:
Tesla Wall Connector V2 moet je instellen zodat ook niet-Tesla’s kunnen laden. Dip switch 2 moet off, naar beneden staan, om legacy, niet-Tesla auto’s te laden. Weet je zeker dat de DIP switch helemaal goed naar beneden staat? Ik heb dezelfde V2 charger en kan zonder problemen laden.blyzard schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:28:
Heeft iemand ook oplaadproblemen in combinatie met een Tesla Wall Connector?
Op stopcontact laden werkt wel gewoon...alleen een beetje traag voor een 100kw batterij
[ Voor 6% gewijzigd door cvisser op 14-08-2025 13:15 ]
Ooit gaan we het allemaal goed zeggen!Ian_ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:31:
[...]
kWh is de capaciteit van je accu
kw = niks
type foutje...is hersteld!Ian_ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:31:
[...]
kWh is de capaciteit van je accu
kw = niks
ik zal hem vanavond nog eens openschroeven...volgens mij staat ie helemaal naar beneden...cvisser schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:13:
[...]
Tesla Wall Connector V2 moet je instellen zodat ook niet-Tesla’s kunnen laden. Dip switch 2 moet off, naar beneden staan, om legacy, niet-Tesla auto’s te laden. Weet je zeker dat de DIP switch helemaal goed naar beneden staat? Ik heb dezelfde V2 charger en kan zonder problemen laden.
Ik dacht eerst dat deze al besteld was, maar blijkbaar moesten er nog enkele handtekeningen gezet worden. Zojuist het officiële bericht gekregen dat de bestelling rond is. De levertijd wordt verwacht in de week van 13 oktober, dus over bijna 9 weken. Ben benieuwd of hij, zoals sommigen hier hebben meegemaakt, misschien eerder arriveert. Iemand ideeën hierover? Ik kan in ieder geval niet wachten!daniel223 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:37:
Ik heb zojuist via een leasemaatschappij een Zeekr 7X Long Range besteld, in het groen met het Cockpit Pack en leren bekleding. Net contact gehad met zowel Zeekr zelf als de leasemaatschappij, maar geen van beiden kon iets zeggen over de levertijd. Heeft iemand hier een vergelijkbare bestelling gedaan en misschien meer inzicht in de levertijd?
Daarnaast ; is er ook ervaring met echt bereik van LR en Privilege met 130km/u zonder dakkoffer of aanhanger? Met mn Skoda enyaq 80 op 100% accu kom ik dan nooit boven de 400km. Wltp is 540 km.
Als laatste ; scheelt het inderdaad in range in welke modus van de privilige je rijdt ? Kun je idd 1 motor uitschakelen en scheelt dat dan 20/30/40 km op een lading?
Alvast dank!
Privilege in comfort is praktisch een Long Range. Schakelt de voorste motor uit. Verbruik zit dan rond de 19.0 kWh/100kmJustTrying schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:24:
Ik lees een reactie dat je de automatische deuren ook uit zou kunnen schakelen? Klopt dat en hoe werken de deuren dan?
Daarnaast ; is er ook ervaring met echt bereik van LR en Privilege met 130km/u zonder dakkoffer of aanhanger? Met mn Skoda enyaq 80 op 100% accu kom ik dan nooit boven de 400km. Wltp is 540 km.
Als laatste ; scheelt het inderdaad in range in welke modus van de privilige je rijdt ? Kun je idd 1 motor uitschakelen en scheelt dat dan 20/30/40 km op een lading?
Alvast dank!
De eerste 10k gereden met comfort verbruik bij mij toen 20,5 kWh/100km. De tweede 10k rij ik nu met standaard kijken wat dan het verbruik is, ik denk dat het zuiniger is aangezien je bijlaad met voor-en achter motor.Ian_ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:12:
[...]
Privilege in comfort is praktisch een Long Range. Schakelt de voorste motor uit. Verbruik zit dan rond de 19.0 kWh/100km
Wordt vervolgd.
Als je dit uitschakelt laten de deuren alleen "los" wanneer je op de knop in de stijl drukt en komen ze een stukje naar buiten. Je moet het portier dan zelf pakken en open duwen, maar dan heb je wel de weerstand van de motor erbij.JustTrying schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:24:
Ik lees een reactie dat je de automatische deuren ook uit zou kunnen schakelen? Klopt dat en hoe werken de deuren dan?
Ik heb zelf de auto nog niet, maar wat ik hier heb gelezen is dat je in comfort mode inderdaad van de Privilege een Long Range maakt door de voorste motor uitgeschakeld te hebben!JustTrying schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:24:
Haha dat was ik volgens mij. Dank voor de info!Freedive schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:09:
Voor de mensen die zich afvroegen of de roosters open kunnen blijven in car wash mode, ja die kunnen open blijven staan 😊
YouTube: China's Car Safety Test Went SO Wrong!
Daarom heb ik niks met autopilot systems of lane control, ik stuur gewoon zelf.
[ Voor 21% gewijzigd door WizzyBrown op 14-08-2025 23:36 ]
Ah ok,. dus dan is best een stukje zwaarder de deur openduwen. en andersom? op het knopje drukken wanneer je buiten de auto staat zorgt er dan alleen voor dat de handgreep uit de auto komt en de deur van het slot gaat?Blazings schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:32:
[...]
Als je dit uitschakelt laten de deuren alleen "los" wanneer je op de knop in de stijl drukt en komen ze een stukje naar buiten. Je moet het portier dan zelf pakken en open duwen, maar dan heb je wel de weerstand van de motor erbij.
Klopt in theorie. Door alle extra snufjes in de Privilege uitvoering is deze wel 120 - 150 kg zwaarder tov de LR. Dus het verbruik van de P zal wel wat hoger uitvallen dan bij de LR.Blazings schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:32:
[...]
Als je dit uitschakelt laten de deuren alleen "los" wanneer je op de knop in de stijl drukt en komen ze een stukje naar buiten. Je moet het portier dan zelf pakken en open duwen, maar dan heb je wel de weerstand van de motor erbij.
[...]
Ik heb zelf de auto nog niet, maar wat ik hier heb gelezen is dat je in comfort mode inderdaad van de Privilege een Long Range maakt door de voorste motor uitgeschakeld te hebben!
En daarbij is de velgmaat groter, de Privilege heeft altijd 21", en dat heeft toch ook zeker wel invloed op de range?Rioja1969 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:10:
[...]
Klopt in theorie. Door alle extra snufjes in de Privilege uitvoering is deze wel 120 - 150 kg zwaarder tov de LR. Dus het verbruik van de P zal wel wat hoger uitvallen dan bij de LR.
De situatie die ik omschreef was vanaf de buitenkantJustTrying schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 01:11:
[...]
Ah ok,. dus dan is best een stukje zwaarder de deur openduwen. en andersom? op het knopje drukken wanneer je buiten de auto staat zorgt er dan alleen voor dat de handgreep uit de auto komt en de deur van het slot gaat?
Het is jammer dat de automatische deuren bij het hele pakket inbegrepen zitten. Ik denk dat het gros van de mensen deze niet mee zou bestellen als het een losse optie was. Al lees ik hier van anderen dat het heel snel went en alleen vervelend is wanneer je passagiers hebt en elke keer moet uitleggen hoe de deur open gaat.
Dit is toevallig 2 dagen hiervoor ook besproken. Maar op zich wel top dat je de mogelijkheid hebt om zo zuinig mogelijk te rijden en 4WD niet permanent aan staat.Rioja1969 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:10:
[...]
Klopt in theorie. Door alle extra snufjes in de Privilege uitvoering is deze wel 120 - 150 kg zwaarder tov de LR. Dus het verbruik van de P zal wel wat hoger uitvallen dan bij de LR.
Blazings schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:28:
[...]
Ian_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Wat ik nu een beetje lees is de Privilege in comfort even zuinig tot zuiniger zelfs dan de Long Range.
[ Voor 46% gewijzigd door Blazings op 15-08-2025 11:01 . Reden: Quotes toegevoegd ]
Dankjewel! Ik was vandaag bij een Smart #5 en daar moet je op het knopje drukken om de deur binnen te ontgrendelen en vervolgens de deur open duwen, aan de buitenkant komt de handgrepen er wel uit.Blazings schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
De situatie die ik omschreef was vanaf de buitenkantDe deur komt dan 5-10cm naar buiten en de rest moet je zelf doen. De handgrepen komen niet naar buiten zoals bij de LR versie. Alleen na een crash zodat de hulpdiensten de deuren kunnen openen. Je zal dus de rand vast moeten pakken om hem verder te openen.
Het is jammer dat de automatische deuren bij het hele pakket inbegrepen zitten. Ik denk dat het gros van de mensen deze niet mee zou bestellen als het een losse optie was. Al lees ik hier van anderen dat het heel snel went en alleen vervelend is wanneer je passagiers hebt en elke keer moet uitleggen hoe de deur open gaat.
Het zou ook helpen wanneer Zeekr via de software regelt dat bij het uitschakelen van de automatische deuren de handgrepen er wel uitkomen en je de deur wel zelf kan openen, ik denk dat best wat mensen die optie op prijs zouden stellen. Het weerhoud mij nu in ieder geval om de pakketten aan te vinden, ook al heb ik dan alle leuke stoelopties niet.
Ik denk dat het interne mechanisme anders is dan op de LR, anders zou het vast een optie bij de instellingen zijn om de deurgrepen naar buiten te laten komen. Al zouden mensen dan waarschijnlijk weer zeuren dat de deur te zwaar open gaat vanwege de elektrische motor die tegenwerkt..JustTrying schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:09:
[...]
Dankjewel! Ik was vandaag bij een Smart #5 en daar moet je op het knopje drukken om de deur binnen te ontgrendelen en vervolgens de deur open duwen, aan de buitenkant komt de handgrepen er wel uit.
Het zou ook helpen wanneer Zeekr via de software regelt dat bij het uitschakelen van de automatische deuren de handgrepen er wel uitkomen en je de deur wel zelf kan openen, ik denk dat best wat mensen die optie op prijs zouden stellen. Het weerhoud mij nu in ieder geval om de pakketten aan te vinden, ook al heb ik dan alle leuke stoelopties niet.
De Smart #5 staat op hetzelfde platform as de 7X, alleen vind ik persoonlijk het design helemaal niks
Mijn contactpersoon geeft aan dat alleen de officiële Zeekr koelkast een export goedkeuring heeft en dat dat dus de enige is die zij kunnen leveren in Europa.
Ik kan alleen via officiële kanalen werken.
De officiële Zeekr koelkast kost RMB2999 = ± € 357,- euro
Ze kunnen er mij 1 per express sturen waardoor ik waarschijnlijk invoerrechten vermijd.
Maar ze geven aan dat als ze er bijv. 10 gaan versturen, dit niet meer per express kan en je sowieso invoerrechten moet betalen.
Wat dan de prijs precies wordt weet ik niet.
Maar een snelle berekening leert;
•12% invoerrechten = ± € 43,-
•21% invoer BTW over de € 357 + invoer = ± € 84,-
•Inklaringkosten
•(dan reken ik nog even geen verzendkosten omdat dat mee kan in onze standaard verzendingen)
Totale prijs p. koelkast komt dan al snel op € 500,-
En dan hoef ik er zelf niks op te verdienen w.m.b.
Maar dat blijft een duur koelkastje.....
Ik zag er gisteren toevallig een rijden onder de rook van Dordrecht in een soort gebroken witte kleur, ik deelde je mening over het design maar in het echt is het echt wel een leuke auto om te zien (was overigens wel het topmodel volgens mij).Blazings schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:58:
[...]
De Smart #5 staat op hetzelfde platform as de 7X, alleen vind ik persoonlijk het design helemaal niks
'The truth is not afraid for Questions
333 registraties excl demo's
2 Core
195 LR
136 Privilege
116 grijs
93 zwart
64 groen
60 wit
Wat valt op:
- Tweede Core versie is uitgeleverd
- Sinds 7 augustus zitten we in de Jxx-kentekens, inmiddels rijden er 17 7X'en met zo'n kenteken rond
- Er staan 6 auto's te wachten op uitlevering maar 5 daarvan zijn winkeldochters die al meer dan twee weken op hun eigenaar staan te wachten. De instroom lijkt dus wat te stokken. Opvallend is dat alle 6 auto's die geregistreerd staan maar nog niet uitgeleverd zijn grijs van kleur zijn (3x LR, 3x Privilege).
Duur maar aan de andere kant, ik zie regelmatig van die Tesla Model Y koelkastjes voorbij komen die je in een zijvak in de achterbak kan installeren. Zo'n Chinees ding die toch ook 600 euro kost. Dit is een mooiere oplossing vind ik zelfFrank_P schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:26:
Ik heb ondertussen ook wat meer informatie over het 'koelkast' verhaal vanuit China.
Mijn contactpersoon geeft aan dat alleen de officiële Zeekr koelkast een export goedkeuring heeft en dat dat dus de enige is die zij kunnen leveren in Europa.
Ze kunnen er mij 1 per express sturen waardoor ik waarschijnlijk invoerrechten vermijd.
Maar ze geven aan dat als ze er bijv. 10 gaan versturen, dit niet meer per express kan en je sowieso invoerrechten moet betalen.
•Inklaringkosten
•(dan reken ik nog even geen verzendkosten omdat dat mee kan in onze standaard verzendingen)
De elektrische deuren zijn echt geweldig. Geen deuren meer die hard dichtgesmeten worden, of die halfbakken gesloten worden. Echt helemaal top.Blazings schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
De situatie die ik omschreef was vanaf de buitenkantDe deur komt dan 5-10cm naar buiten en de rest moet je zelf doen. De handgrepen komen niet naar buiten zoals bij de LR versie. Alleen na een crash zodat de hulpdiensten de deuren kunnen openen. Je zal dus de rand vast moeten pakken om hem verder te openen.
De stoelventilatie /koeling wil je niet missen. Geweldig!JustTrying schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:09:
[...]
Dankjewel! Ik was vandaag bij een Smart #5 en daar moet je op het knopje drukken om de deur binnen te ontgrendelen en vervolgens de deur open duwen, aan de buitenkant komt de handgrepen er wel uit.
Thanks Frank. Ik had ook via een vriend in China uitgezocht of ik ze kon bestellen, maar liep daarin vast, dus diegene die hier met mij contact over hebben gehad, dit gaat niet door.Frank_P schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:26:
Ik heb ondertussen ook wat meer informatie over het 'koelkast' verhaal vanuit China.
•Inklaringkosten
Tevens kreeg ik een berichtje van Tweakers in mijn DM dat ik in het forum geen zaken mag verkopen cq gezamenlijk mag inkopen, om problemen onderling te voorkomen. Heb jij ook zo'n berichtje gehad Frank?
Nee dat bericht heb ik niet gehad.WizzyBrown schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:33:
[...]
Thanks Frank. Ik had ook via een vriend in China uitgezocht of ik ze kon bestellen, maar liep daarin vast, dus diegene die hier met mij contact over hebben gehad, dit gaat niet door.
Tevens kreeg ik een berichtje van Tweakers in mijn DM dat ik in het forum geen zaken mag verkopen cq gezamenlijk mag inkopen, om problemen onderling te voorkomen. Heb jij ook zo'n berichtje gehad Frank?
Maar ik was ook nog niet zover om ze gezamenlijk in te gaan kopen en heb daar niet actief over gecommuniceerd omdat ik eerst wilde kijken of ik het hier kon krijgen op een reële manier tegen fatsoenlijke kosten.
Misschien dat ik 1 koelkast voor mezelf laat komen om gewoon eens te zien wat het is en of het werkt. En het lijkt me zelf super handig, zeker voor wat langere reizen. Ik vind zo’n losse 12V koelkast achterin vaak niet zo handig en veel ruimte innemen.
Als het goed is komt er elk moment weer een nieuwe lading, want ik kon kiezen om mijn auto (Priv, groen) op te halen vanaf 20 augustus.fhommes schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:17:
Tussenstand:
2 Core
195 LR
136 Privilege
116 grijs
93 zwart
64 groen
60 wit
Waarschijnlijk dan alle pakketten erop? Ik begreep in Zeist afgelopen week dat er voor het eind van het jaar nog een boel LR en PR versies met alles opties erop in alle kleuren zijn voorbesteld. Wanneer je een privilege zou willen zonder de pakketten, dan moet er apart besteld worden en dat zou dan voor eind augustus moeten gebeuren.Blazings schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
Als het goed is komt er elk moment weer een nieuwe lading, want ik kon kiezen om mijn auto (Priv, groen) op te halen vanaf 20 augustus.
Ja ik heb al in april besteld, maar ze waren mijn order vergeten. Dus toen ik laatst via meerdere kanalen ging zeuren om een update werd ik 2 weken terug ineens gebeld dat het niet helemaal goed was gegaan en ik een afspraak in kon plannen vanaf 20 aug. De auto was op dat moment nog niet in Europa.JustTrying schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:17:
[...]
Waarschijnlijk dan alle pakketten erop? Ik begreep in Zeist afgelopen week dat er voor het eind van het jaar nog een boel LR en PR versies met alles opties erop in alle kleuren zijn voorbesteld. Wanneer je een privilege zou willen zonder de pakketten, dan moet er apart besteld worden en dat zou dan voor eind augustus moeten gebeuren.
Dat is 100% zeker waar, en dat kun je volgens mij ook niet uitzetten of wel?Karel Apple schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:31:
Voor het vak verkeersborden lezen krijgt de Zeekr 7X een dikke onvoldoende.
Hij leest ze op zich toch wel? Mijn ervaring is, is wanneer er geen bord staat met nieuwe snelheid dat hij vasthoudt aan het laatst herkende bord, en als je dus pecht hebt de auto denkt dat je 30 mag op een snelweg :-)Karel Apple schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:31:
Je kan er een zwarte sticker op plakken. 🤣JustTrying schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:39:
[...]
Dat is 100% zeker waar, en dat kun je volgens mij ook niet uitzetten of wel?
Wordt allemaal wel opgelost met een nieuwe FW release.Freedive schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:00:
[...]
Hij leest ze op zich toch wel? Mijn ervaring is, is wanneer er geen bord staat met nieuwe snelheid dat hij vasthoudt aan het laatst herkende bord, en als je dus pecht hebt de auto denkt dat je 30 mag op een snelweg :-)
Strange, hij pakt m de 4e keer wel..
[ Voor 16% gewijzigd door vanderwolf op 16-08-2025 15:23 ]
Bij mij in 1x goed gegaan en ook al 1x gebruikt in Engeland.vanderwolf schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:18:
Iemand al eens geprobeerd de laadpas van Zeekr Charge te activeren? Bij mij pakt ie bij activatie het nummer niet wat op de pas staat..
edit:
Waar probeer je deze te activeren, werkt alleen in de Zeekr Charge appvanderwolf schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:18:
Iemand al eens geprobeerd de laadpas van Zeekr Charge te activeren? Bij mij pakt ie bij activatie het nummer niet wat op de pas staat..
edit:
Zou me verbazen, wacht er al meer dan 2jr op namelijk. Stel je niet teveel voor van die updates bij Zeekr zou ik adviseren. Kan het wellicht meevallen.Karel Apple schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:22:
[...]
Wordt allemaal wel opgelost met een nieuwe FW release.
:strip_exif()/f/image/rve7WgernnWF1mgwqqnCE3Ar.jpg?f=fotoalbum_large)
Yep, daarIan_ schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:48:
[...]
Waar probeer je deze te activeren, werkt alleen in de Zeekr Charge app
Welke laad snelheden heb je gehaald?bullseye1977 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 22:01:
Vandaag in duo (7x & X) naar het zuiden van Frankrijk gereden. Zoals verwacht genoeg plaatsen waar je goed kan laden langs de snelweg. Laatste stop was het wel druk en een tijdje moeten wachten voor één van de 8 plekken. De X kwam na de piek van 150 vaak niet meer boven de 110. De 7x met twee vingers in de neus op volle snelheid. Er stond een Porsche naast mij met ook een 800v systeem maar die was toch aanzienlijk minder snel.
[Afbeelding]
Inderdaad waardeloosKarel Apple schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:31:
In mijn 11 jaar oude BMW X5 werkt het zo goed als feilloos...
:strip_exif()/f/image/fE9TSe2VYxwiWCQ9kfMg5CkJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij toeval er achter gekomen dat als je diagonaal van rechtsboven naar linksonder over het linker stoel icoontje veegt, je deze pop-up krijgt. Voor de passagierzijde is het van linksboven naar rechtsonder. Volgens mij staat dit nergens beschreven.
[ Voor 15% gewijzigd door Karel Apple op 17-08-2025 12:11 ]
Ik kan mijn witte Privilege 2 Oktober ophalen, dus dat zou goed kunnen.Blazings schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
Als het goed is komt er elk moment weer een nieuwe lading, want ik kon kiezen om mijn auto (Priv, groen) op te halen vanaf 20 augustus.
Bij de 300kw laders ook echt 300kw één keer een 400kw lader maar die gaf maar 220kw af.
Ik kom bijna elka week als ik 's ochtends naar kantoor rij op de A27 weer 1 of 2 laders tegen vol met nieuwe 7X die richting Zeist gaan. Dus blijft nog goed doorlopen.fhommes schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:17:
Tussenstand:
2 Core
195 LR
136 Privilege
116 grijs
93 zwart
64 groen
60 wit
Wat valt op:
- Tweede Core versie is uitgeleverd
- Sinds 7 augustus zitten we in de Jxx-kentekens, inmiddels rijden er 17 7X'en met zo'n kenteken rond
- Er staan 6 auto's te wachten op uitlevering maar 5 daarvan zijn winkeldochters die al meer dan twee weken op hun eigenaar staan te wachten. De instroom lijkt dus wat te stokken. Opvallend is dat alle 6 auto's die geregistreerd staan maar nog niet uitgeleverd zijn grijs van kleur zijn (3x LR, 3x Privilege).
Vanmiddag het volgende gedaan:cvisser schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:13:
[...]
Tesla Wall Connector V2 moet je instellen zodat ook niet-Tesla’s kunnen laden. Dip switch 2 moet off, naar beneden staan, om legacy, niet-Tesla auto’s te laden. Weet je zeker dat de DIP switch helemaal goed naar beneden staat? Ik heb dezelfde V2 charger en kan zonder problemen laden.
Stroom eraf.
DIP Switch 2 naar beneden.
Stroom erop.
Resultaat is niet goed....na reset van de paal en auto ook niet:
:strip_exif()/f/image/IkNQPpVFXugq4CZBNadUL9Kz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n0As74l5YNZ8apGxRbyscjOM.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/SyR35fWtWq6TWqcMUq8p8QUE.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand nog een idee?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Klinkt als een firmware update bij Tesla uitvoeren.blyzard schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:15:
[...]
Vanmiddag het volgende gedaan:
Stroom eraf.
Stroom erop.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand nog een idee?
Vreemd en onverwacht. Neem aan dat hij het voorheen goed deed met een Tesla en hij 3-fasen met aparte aarde en nul aangesloten is.blyzard schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:15:
[...]
Stroom eraf.
Stroom erop.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand nog een idee?
Mogelijke oorzaken die ik nog kan bedenken:
- Stroom er af en er weer erop sneller dan in manual genoemde minimaal 15 minuten
- kabel niet losgehaald van auto terwijl je van stroom afhaalde en dip switch verzette. (Ik verwacht dat je dit wel goed gedaan hebt, maar toch even noemen).
- je zit in Delft of andere uitzondering waar je geen TT maar TN aarding hebt (las ik ergens), ofwel dip switch 1 staat fout en bij niet-Tesla krijg je foutmelding
- aardingsprobleem ergens van meterkast tot auto
- Type A in plaats van type B automaat (zou niet mogen uitmaken tenzij er een aardingsprobleem is)
- 1 van de 2 communicatiedraden is vlak voor de stekker afgebroken (komt voor en geeft foutmelding in auto)
- temperatuursensor is kapot
Edit: wat voor liedjes branden hoe op charger?
Kan je op andere lader valideren of beter nog bij iemand anders met TWC V2 proberen of het niet aan de auto ligt?
(PM mij voor test in NIeuwegein op TWC V2)
[ Voor 4% gewijzigd door cvisser op 17-08-2025 21:40 ]
Ik vond nog een mogelijke oorzaak:blyzard schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:15:
[...]
Stroom eraf.
Stroom erop.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand nog een idee?
If it's a Gen 2 wall connector there is an internal dip switch that will enable legacy mode. But if the version isn't 00,01 or 02 it won't charge non Teslas regardless of switch position.
Bron: AEVA Forums
Heb geen flauw idee hoe de dipswitch staat.
Kan eerdaags wel even kijken als het euvel nog niet verholpen is.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik hem aanstuur middels dit: https://github.com/benjaminfrombe/esphome-twc-controller
De 15 minuten regel heb ik niet gehanteerd....dat is volgens mij alleen voor de app i.c.m. een gen 3 charger. In de manual van de gen 2 staat daar niks over.cvisser schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:35:
[...]
Vreemd en onverwacht. Neem aan dat hij het voorheen goed deed met een Tesla en hij 3-fasen met aparte aarde en nul aangesloten is.
Mogelijke oorzaken die ik nog kan bedenken:
- Stroom er af en er weer erop sneller dan in manual genoemde minimaal 15 minuten
- kabel niet losgehaald van auto terwijl je van stroom afhaalde en dip switch verzette. (Ik verwacht dat je dit wel goed gedaan hebt, maar toch even noemen).
- je zit in Delft of andere uitzondering waar je geen TT maar TN aarding hebt (las ik ergens), ofwel dip switch 1 staat fout en bij niet-Tesla krijg je foutmelding
- aardingsprobleem ergens van meterkast tot auto
- Type A in plaats van type B automaat (zou niet mogen uitmaken tenzij er een aardingsprobleem is)
- 1 van de 2 communicatiedraden is vlak voor de stekker afgebroken (komt voor en geeft foutmelding in auto)
- temperatuursensor is kapot
Edit: wat voor liedjes branden hoe op charger?
Kan je op andere lader valideren of beter nog bij iemand anders met TWC V2 proberen of het niet aan de auto ligt?
(PM mij voor test in NIeuwegein op TWC V2)
Aarding staat ok.
Wat bedoel je met de communicatiedraden afgebroken? De lader werkt wel gewoon op de MY van mijn vrouw....dan zou ie ook niet moeten werken toch?
Aarding zou ok moeten zijn, 2 jaar geleden een nieuwe aardpen geslagen.
De charger is groen en hangt op dit moment probleemloos aan de MY (net opgeladen).
Temperatuursensor kapot? Dat laad hij wel Tesla voertuigen op?
Net gecheckt ik heb een versie 01 dus dat lijkt me ok.
Over een paar weken ga ik op bezoek bij een collega...die heeft ook een gen2 TWC hangen....ga ik daar even proberen.
Inmiddels ook een service request gedaan bij Tesla...ben benieuwd wat ze zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door blyzard op 17-08-2025 23:01 ]