Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 52 ... 58 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-09 19:22
Karel Apple schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:08:
[Afbeelding]

Bij toeval er achter gekomen dat als je diagonaal van rechtsboven naar linksonder over het linker stoel icoontje veegt, je deze pop-up krijgt. Voor de passagierzijde is het van linksboven naar rechtsonder. Volgens mij staat dit nergens beschreven.
Yes, was mij bekend, je kan hem ook togglen naar verwarming.
Zelfde swipe werkt op de temperature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 15:01
Wat vervelend. Dat hij het op de Tesla wel doet maakt het nog vreemder. Goed dat je elders kan testen en service request gedaan hebt. Ik ben benieuwd. Zoals gezegd ben je altijd welkom bij mij in Nieuwegein op mijn TWC gen 2 die mijn 7X wel goed laadt.
  • test in ieder geval op andere AC laders of er geen problemen zijn om uit te sluiten dat het aan de Zeekr ligt
  • Communicatiedraden (CP Control Pilot en PP (PD): Proximity Pilot (Proximity Detection) ) afgebroken of slecht contact komt voor in de kabel net voor en in de stekker die in de auto gaat omdat daar meeste kracht op komt. Soms zie je dat als je kabel draait of slag eruit haalt hij het ineens wel doet. Ik las dat Tesla protocol 1-draads CAN zou zijn en standaard (=legacy) j1772 protocol wel extra draad nodig heeft, maar dat zie ik niet terug in het wiring diagram
  • er zijn meldingen dat de lader niet werkte bij legacy vanwege gebrekkige aarding in kabel of TWC.
  • kabels kan je eventueel doormeten
  • je kan met oscilliscoop signaal testen of je Tesla of j1772 signaal hebt.
  • Je kan proberen nog een keer te power cyclen en resetten met laadkabel eruit) en nog een keer las stroom eraf is de dip switch heen en weer doen
  • Als je de Zeekr probeert te laden, wat doen de LEDs van de TWC en veranderd dat nog door de tijd?
  • Naast dat er versies zijn van de TWC gen 2 waarbij dip switch 2 niets doet zouden er ook firmwares zijn waarbij de dip switch niets doet en geen legacy mode mogelijk is. Als de wall charger aan de Tesla ziet kan Tesla via je Tesla uitlezen wat er aan de hand is met de charger en eventueel firmware updaten via je Tesla
  • wat je ook kan proberen is de amperage in je Zeekr op 5 ampere instellen, want hij geeft kabel fout, dus misschien denkt hij dat kabel niet geschikt is voor hoger amperage (lijkt me niet, want werkt bij mij ook goed als ingesteld op standaard 32A terwijl TWC gen 2 maar 16A ondersteund.
  • ook te proberen: even de stekker op verschilende manieren aanduwen mocht er slecht contact zijn ergens
En dan een nieuwe. Is de auto op slot als je probeert te laden, heb je geprobeerd met de app te starten? Ik zie wat vergelijkbaars met workarounds voor een Ioniq. Mogelijk dat NACS versus CCS poort ook een rol speelde bij deze problemen. Workarounds:
  • ga in auto zitten en zet auto aan en hij begint met laden.
  • "plug in a wait a minimum of X minutes. Start charging from the app. "
  • "Plug the Tesla wall charger into your IONIQ5. Open the back door of your car. Remove the charger from the car. Shut the door. (Opening the door makes the car release the charger) Roll your eyes once or twice at the silliness. Plug the charger back in and you’re done."
  • "hut the car off. Plug the charging cable in. Lock the doors, and go about my day. About 5 minutes later the app will notify me that charging has begun."
  • "I had to wait about 5 minutes before the app would successfully send a charging request that worked. This has got to be a software bug."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
Ruben_sim schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:28:
[...]

Yes, was mij bekend, je kan hem ook togglen naar verwarming.
Zelfde swipe werkt op de temperature
Ben benieuwd naar nog meer van dit soort ongedocumenteerde functies. En de Easter-eggs! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-09 19:10
iawia schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:52:
Ik vroeg me af of iemand hier misschien weet of je het geluid dat de auto geeft als hij begint of stopt met laden kan muten, of het volume kan regelen?

Ik laad de auto op hier voor de deur, maar wil graag dat 'ie op zonnige dagen laad op alleen de zonnepanelen. Dat werkt best, maar het wordt een beetje vervelend as dan bij elke verandering van de stroom-aanvoer hij een hard geluid geeft. Dat kan ik de buren niet echt aandoen (en zelf vind ik het ook niet super).
Je hebt helemaal gelijk. Doodirritant als de zonopwek onder 6A komt en een seconde later er weer boven zit. Continue het geluid dat er weer opgeladen wordt. Dit is dus niet uit te zetten? Ik laad nu dus niet meer met zonne-energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel Apple
-

[ Voor 100% gewijzigd door Karel Apple op 18-08-2025 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:16
Nu de levering van mijn auto dichterbij komt ben ik (weer) aan het kijken naar laadpassen. Ik woon in een appartement, dus kan helaas niet aan huis laden. Gebruiken jullie de bijgeleverde Zeekr Charge/plugsurfing regelmatig, of voornamelijk van een andere aanbieder?

Ik denk dat ik maar een ANWB laadpas neem, aangezien die een goede dekking lijken te hebben. Er zijn inmiddels echter zó veel aanbieders en laadpalen met allemaal andere prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Als de EU toch zo van regeltjes houdt, waarom dan niet one card to rule them all? Voelt een beetje vergelijkbaar met dat je 5 verschillende streaming abonnementen nodig hebt om alles te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
Regelmatig ervaar ik dat bij het naderen van de 7X, de keyfob niet werkt. Ik moet dan op de knop van de elektrische deur drukken en dan pas komt er leven in de brouwerij. Hebben jullie hier ook last van of werkt het automatisch ontgrendelen bij het naderen altijd. Overigens bij het weglopen bij de auto gaat deze wel altijd op slot.

Zeekr 7X Priv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel Apple
Blazings schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:59:
Nu de levering van mijn auto dichterbij komt ben ik (weer) aan het kijken naar laadpassen. Ik woon in een appartement, dus kan helaas niet aan huis laden. Gebruiken jullie de bijgeleverde Zeekr Charge/plugsurfing regelmatig, of voornamelijk van een andere aanbieder?

Ik denk dat ik maar een ANWB laadpas neem, aangezien die een goede dekking lijken te hebben. Er zijn inmiddels echter zó veel aanbieders en laadpalen met allemaal andere prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Als de EU toch zo van regeltjes houdt, waarom dan niet one card to rule them all? Voelt een beetje vergelijkbaar met dat je 5 verschillende streaming abonnementen nodig hebt om alles te kunnen zien.
Ik ben een beginnende e-rijder. Ik heb de laadpas van de ANWB en een account bij Fastned. Verder laad ik thuis op. De prijzen met de Zeekr Charge kaart bij bijvoorbeeld Fastned, ligt uit mijn hoofd zo'n 6 cent hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
voor de mensen die nu al even rijden - ik ben een lijstje aan het maken van "must haves" zoals de sleutel hanger, cupholders en nog iets kleins - is dit wel echt nodig? of zijn er andere echt handige dingen (ik twijfel zelf nog erg over de rubberen matten via ali ipv geelyshop

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:25

Freedive

] Ken sent me _

Karel Apple schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:01:
Regelmatig ervaar ik dat bij het naderen van de 7X, de keyfob niet werkt. Ik moet dan op de knop van de elektrische deur drukken en dan pas komt er leven in de brouwerij. Hebben jullie hier ook last van of werkt het automatisch ontgrendelen bij het naderen altijd. Overigens bij het weglopen bij de auto gaat deze wel altijd op slot.

Zeekr 7X Priv
Jep heb ik ook, maar soms ook dat hij niet sluit bij weglopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

Zeekr 7X Priv
Heb dit inderdaad soms ook. Enige reden dat ik mijn sleutel nog meeneem is dat de auto automatisch open gaat en sluit bij weglopen. Liefst zou ik alles gewoon met mijn iPhone of Apple Watch doen maar daarvoor moet je hem nog eerst uit je broekzak halen helaas. Hopelijk gaan ze dit snel toevoegen.. dan kan ik de sleutel thuis laten.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser

Zeekr 7X Priv
Soms last van.
Wel bijna altijd probleem dat als we thuis komen de auto niet op slot gaat als je ervan wegloopt, ook als we de keyfob in een afgesloten blikje stoppen gat auto niet op slot. Bloedirritant want auto blijft dus steeds open staan. Herkennen anderen dat probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-09 17:31

Zeekr 7X Priv
Ook een Zeekr 7x Priv en heb nergens last van.

De keyfob werkt altijd en heeft nog nooit geweigerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
4v4t4r schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:09:
ik ben een lijstje aan het maken van "must haves" zoals de sleutel hanger, cupholders en nog iets kleins - is dit wel echt nodig? of zijn er andere echt handige dingen
Zonnebrillen zonder polarisatie filter die geen flut kwaliteit zijn van ome ali? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-09 17:49
4v4t4r schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:09:
voor de mensen die nu al even rijden - ik ben een lijstje aan het maken van "must haves" zoals de sleutel hanger, cupholders en nog iets kleins - is dit wel echt nodig? of zijn er andere echt handige dingen (ik twijfel zelf nog erg over de rubberen matten via ali ipv geelyshop
ik ga in September ook een rubberen mat bestellen voor in de kofferbak. Ik heb nog van niemand gehoord of die een rubberen kofferbakmat heeft besteld en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Dit is toch ook wel een gave koel / midden arm steun unit en gewoon in NL te bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjJyQ4naxonCWpOTgLry5QqFJDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHLCn6ga9utNHigsqJRrtHnW.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.vevor.nl/auto...box-reizen-p_010333492120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:22
Hiervoor een feature request in builder app aangemaakt. Dit zou ik ook fijn vinden om uit te kunnen zetten. Upvotes please
Karel Apple schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:46:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Doodirritant als de zonopwek onder 6A komt en een seconde later er weer boven zit. Continue het geluid dat er weer opgeladen wordt. Dit is dus niet uit te zetten? Ik laad nu dus niet meer met zonne-energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 05:19
The Keyfob zorgt in ieder geval ervoor dat het voertuig altijd op slot gaat.

Ontgrendelen wilt nog wel eens niet lukken, twee keer tikken op de deurhendel en hij gaat open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
WizzyBrown schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

ik ga in September ook een rubberen mat bestellen voor in de kofferbak. Ik heb nog van niemand gehoord of die een rubberen kofferbakmat heeft besteld en waar.
Ow sorry ik heb er meteen vanaf dag 1 in gebruik. Ik ben er erg blij mee, dat is deze: https://www.geelyevs.com/...r-trunk-mats-for-zeekr-7x

Komt in op een rol, dus heb hem voor ik mijn auto kreeg paar weken in de garage uit laten liggen. Hij past perfect en blijft goed liggen. Heb er namelijk vaak wat spullen of een hond(doodle zonder haarverlies gelukkig) erin, dan is dit perfect!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ian_ schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:12:
The Keyfob zorgt in ieder geval ervoor dat het voertuig altijd op slot gaat.

Ontgrendelen wilt nog wel eens niet lukken, twee keer tikken op de deurhendel en hij gaat open.
Ja op slot gaat hij bij mij ook altijd. Open meestal ook maar zelden dat ik wat langer moet wachten als ik bij de auto ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 17:39

Ik adviseer om de app van TapElectric te installeren en bij hen een tapkey of laadpas te bestellen (gratis), Zij hanteren doorgaans de goedkoopste tarieven. Ik heb bij hen een Roamer abo van € 2,50 per maand met 0% transactiekosten per sessie en maandelijkse afrekening. Werkt super! Ik heb daarnaast ook de apps van E-Flux EV, ShellRecharge, Vattenfal InCharge, ANWB Laadpas, Tango Electric, Fastned, Ionity en Tesla geïnstalleerd (just in case). Echter, tot op heden heb ik alleen nog TapElectrichoeven te gebruiken. Zij hebben een aardige dekking,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:04
WizzyBrown schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Ik heb deze besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/1005008893346242.html

Was de goedkoopste die ik kon vinden zonder verzendkosten. Hij is nog onderweg, dus ik wacht even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Rudi01 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

Ik heb deze besteld:

Was de goedkoopste die ik kon vinden zonder verzendkosten. Hij is nog onderweg, dus ik wacht even af.
Laat weten als hij er is!? Ik wil dit graag bestellen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_

Drie maanden in gebruik, nog nooit AC geladen. Heb een abonnement bij
- Fastned €0,51/kWh
- IONITY €0,39/kWh
- AD-Hoc NIO €0,29/kWh

Voor de abonnementen moet je 1x je auto laden en heb je het eruit.

+/-15 minuten laden en je kan weer +400 km rijden.

P.S. vandaag een rit naar Berlijn toe, inclusief het opladen in Nederland was ik:
€36,- Fastned om te vertrekken (zie het als thuisladen voor je vertrekt)
€28,- IONITY eerste stop
€14,- IONITY tweede stop

Kwam met 55% op locatie aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Ian_ op 18-08-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Rudi01 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:53:
[...]

Ik heb deze besteld:

@Rudi01 Ik hoor ook graag of die bevalt!
@mvrooij bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blyzard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 09:54
cvisser schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:31:
Wat vervelend. Dat hij het op de Tesla wel doet maakt het nog vreemder. Goed dat je elders kan testen en service request gedaan hebt. Ik ben benieuwd. Zoals gezegd ben je altijd welkom bij mij in Nieuwegein op mijn TWC gen 2 die mijn 7X wel goed laadt.
  • test in ieder geval op andere AC laders of er geen problemen zijn om uit te sluiten dat het aan de Zeekr ligt
  • Communicatiedraden (CP Control Pilot en PP (PD): Proximity Pilot (Proximity Detection) ) afgebroken of slecht contact komt voor in de kabel net voor en in de stekker die in de auto gaat omdat daar meeste kracht op komt. Soms zie je dat als je kabel draait of slag eruit haalt hij het ineens wel doet. Ik las dat Tesla protocol 1-draads CAN zou zijn en standaard (=legacy) j1772 protocol wel extra draad nodig heeft, maar dat zie ik niet terug in het wiring diagram
  • er zijn meldingen dat de lader niet werkte bij legacy vanwege gebrekkige aarding in kabel of TWC.
  • kabels kan je eventueel doormeten
  • je kan met oscilliscoop signaal testen of je Tesla of j1772 signaal hebt.
  • Je kan proberen nog een keer te power cyclen en resetten met laadkabel eruit) en nog een keer las stroom eraf is de dip switch heen en weer doen
  • Als je de Zeekr probeert te laden, wat doen de LEDs van de TWC en veranderd dat nog door de tijd?
  • Naast dat er versies zijn van de TWC gen 2 waarbij dip switch 2 niets doet zouden er ook firmwares zijn waarbij de dip switch niets doet en geen legacy mode mogelijk is. Als de wall charger aan de Tesla ziet kan Tesla via je Tesla uitlezen wat er aan de hand is met de charger en eventueel firmware updaten via je Tesla
  • wat je ook kan proberen is de amperage in je Zeekr op 5 ampere instellen, want hij geeft kabel fout, dus misschien denkt hij dat kabel niet geschikt is voor hoger amperage (lijkt me niet, want werkt bij mij ook goed als ingesteld op standaard 32A terwijl TWC gen 2 maar 16A ondersteund.
  • ook te proberen: even de stekker op verschilende manieren aanduwen mocht er slecht contact zijn ergens
En dan een nieuwe. Is de auto op slot als je probeert te laden, heb je geprobeerd met de app te starten? Ik zie wat vergelijkbaars met workarounds voor een Ioniq. Mogelijk dat NACS versus CCS poort ook een rol speelde bij deze problemen. Workarounds:
  • ga in auto zitten en zet auto aan en hij begint met laden.
  • "plug in a wait a minimum of X minutes. Start charging from the app. "
  • "Plug the Tesla wall charger into your IONIQ5. Open the back door of your car. Remove the charger from the car. Shut the door. (Opening the door makes the car release the charger) Roll your eyes once or twice at the silliness. Plug the charger back in and you’re done."
  • "hut the car off. Plug the charging cable in. Lock the doors, and go about my day. About 5 minutes later the app will notify me that charging has begun."
  • "I had to wait about 5 minutes before the app would successfully send a charging request that worked. This has got to be a software bug."
Dank voor je reactie en het meedenken! Je aanbod hou ik in mijn achterhoofd ...thx!
Op mijn werk kan ik gewoon AC laden. Ik heb 2 jaar geleden problemen gehad met de aarding....maar toen ging de laadpaal op status led rood. Dit was terecht omdat de aardpen niet meer goed was. Deze is toen vervangen....probleem opgelost.

De IONIQ5 methode ook net geprobeerd......werkt niet voor Zeekr.
Ook geprobeerd om de kabel in verschillende posities te draaien om te kijken of dat uitmaakt....geen resultaat.
En nu hangt ie probleemloos aan de tesla 3.7 kwh lader 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnUJvMOZr7OSJ7STvUeTUdrLXKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTCnd9VvYpzmEEtDbYv6DlU8.jpg?f=fotoalbum_large

De elektricien komt vrijdag ook e.e.a. doormeten. Als er ontwikkelingen zijn dan laat ik het weten....ik heb nu alles geprobeerd wat ik zelf kon doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Langer stuk rijden

Vandaag naar Berlijn toe gereden en hieronder korte samenvatting!

ACC / LCC
Werkte beter dan verwacht op langere stukken behalve als het druk wordt. Je leert al snel niks te drinken onderweg of je weet meteen of je een gag-reflex hebt. Paar keer last van Ghost breaking gehad en boven de 130km/h werkt de LCC niet meer en 150km/h de ACC.

AIRCO
Op de afbeelding staan de instelling maar met 26 graden was het vrij koel in de auto en af en toe. Ik ben iemand die het altijd warm heeft dus dat zegt wel wat. Je ziet ook dat de auto praktisch geen Airco verbruikt.

OPLADEN
3x Gestopt, 2x om te laden en kwam met 50% aan. Totale tijd 29 minuten geladen. Blijft leuk keer op keer.

VERBRUIK
Lastig gezien ik waar kon +150km/h gereden heb en dat funest voor je verbruik is. Verder veel 105-, 125- & 135/h gereden, zie afbeeldingen voor verbruik tussendoor.

SNELHEID
Vanaf 180km/h waarschuwing, let op rijdt voorzichtig.
Bij 206km/h krijgt die het moeilijk en bij 209km/h ging die niet harder.

INFO
ZEEKR 7X Long range
Temp: 26 graden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUdcWkWBZh6DorAVxe5aRWVkt70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QQuvvjOFXzKdgkIZelnWvPy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9mBUx8cBggplMQGyQXY2PNOJoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jh8ooZ2oSemQYzDcV4Bhu2Ko.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDB6hCnqY7_w87kRIkO4YMwY65s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UniSC4KXQ9FUotKdNwYYE4gs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9W9lKNwLt6oOfke79_AyJqM39A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gETd2sbGWCYIvYNkRlhDaI57.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j34H-MckGbLxG-O8WCmEdQhQ5r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWqtRw0EHz6MO1hW2YDlCvOs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 18-08-2025 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
blyzard schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Dank voor je reactie en het meedenken! Je aanbod hou ik in mijn achterhoofd ...thx!
Op mijn werk kan ik gewoon AC laden. Ik heb 2 jaar geleden problemen gehad met de aarding....maar toen ging de laadpaal op status led rood. Dit was terecht omdat de aardpen niet meer goed was. Deze is toen vervangen....probleem opgelost.

De IONIQ5 methode ook net geprobeerd......werkt niet voor Zeekr.
Ook geprobeerd om de kabel in verschillende posities te draaien om te kijken of dat uitmaakt....geen resultaat.
En nu hangt ie probleemloos aan de tesla 3.7 kwh lader 8)7
[Afbeelding]

De elektricien komt vrijdag ook e.e.a. doormeten. Als er ontwikkelingen zijn dan laat ik het weten....ik heb nu alles geprobeerd wat ik zelf kon doen...
Korte laadsessie met een 100 kWh accu als je maar 3,7 kWh kan laden :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:40
Ian_ schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:49:
[...]

Korte laadsessie met een 100 kWh accu als je maar 3,7 kWh kan laden :+ :P
Toch nog een uur 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
Haha no worries… hij is er al af.
Op werk kan ik 22kw laden en in de straat ook nog een paal…dus komt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 17:39
WizzyBrown schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:16:
[...]

@Rudi01 Ik hoor ook graag of die bevalt!
@mvrooij bedankt voor je reactie!
Mbt de kofferbakmat: in mijn vorige auto had ik een dubbelzijdige mat. Dus aan één kant rubber met een kleine opstaande rand en aan de andere kant textiel, zoals de standaard vloerbodem. Dat werkte echt perfect! En lag daarom ook altijd in de auto.

Bij de Zeekr merk ik dat ik veel de twee bodemvakken gebruik, omdat je anders iedere acceleratie een nieuwe laptop kunt kopen als die los achterin ligt 😎

Dus de combi van handige vakken die bruikbaar zijn en het ontbreken van een dubbelzijdige mat, maken dat ik er zelf nog niet warm voor loop. Ik denk dat ik zelf een stuk zijl op maat ga knippen, en die in de frunk leg. Zo heb je wel altijd wat bij je voor mocht je spontaan ergens een plant kopen of de kerstboom ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 10:53
Ik heb net weer opnieuw contact opgenomen met afleverservice van Zeekr aangezien ik nog steeds niet de originele matten heb ontvangen die ik erbij besteld heb. Antwoord blijft uit, maar dit is via whatsapp momenteel.
Ik ben vooral benieuwd of deze matten beter zijn dan die van Geely EV shop en/of Ali en of ze inderdaad rekening houden met de dubbele bodemvakken. Daarnaast ook voor de achterbank of dit net als de textielen versie 1 grote mat is. Zal wel, maar toch benieuwd.

Al met al duurt dit toch wel erg lang, auto is op 16 mei afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
Even wat anders: hebben er meer mensen na drie weken nog geen geactiveerde bundel. Ik wist dat het even kon duren, maar langer dan drie weken… aflevering was 29 juli. Meer mensen uit de batch ook nog zonder Vodafoon activatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
WouterH85 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:52:
Even wat anders: hebben er meer mensen na drie weken nog geen geactiveerde bundel. Ik wist dat het even kon duren, maar langer dan drie weken… aflevering was 29 juli. Meer mensen uit de batch ook nog zonder Vodafoon activatie?
Ik heb exact hetzelfde euvel, ben er al langs Zeekr Zeist voor geweest en die hebben een ticket in China ingeschoten... Kwestie van op een knop drukken maar blijkt heel lastig. Ook hebben ze de regels aangepast vanuit Zeekr, auto's besteld na 14 april kunnen GEEN gebruik maken van de gratis Connect premium en moeten betalen als ze dat willen. Ik zat ervoor maar door die aangepaste regel gaat het nu blijkbaar mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel Apple
Ik heb de 7X sinds 11-08. Als ik in de app op 'voertuig entertainment certificering' klik, dan kom ik terecht op de Vodafone link/site en daar staat 'geen actieve bundel'. In de auto op het middenscherm staat rechtsboven wel 4G, maar ik vermoed dat dit de interne 4G is voor software updates. In de app kan ik ook voor 'Premium Upgrade' kiezen a EUR 149,- per jaar, maar deze heb ik al afgetikt bij de levering van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mars78_nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 23:38
Heb ik ook gehad. Heb gebeld met Zeekr en heb daarna m'n aankoopbewijs moeten opsturen. Daarna was het na ongeveer 12 dagen geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:53

Elayais

Die ene daar

Ik ga die premium connectivity niet aanschaffen. 149,- voor 5 GB per maand en verder niet heel behalve wat AI voice assistent.

Ik gebruik mijn telefoon wel als hotspot, ik kom toch nooit in de buurt van het opmaken van mijn GB per maand, dus zal geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Binnenkort is mijn huidige leaseauto aan vervanging toe. Als ik terug ben van vakantie staat een proefrit gepland. Na het bezoek van de showroom in Zeist erg positief verrast dus kijk er naar uit. Een van de redenen is dat de Zeekr ook mijn caravan kan trekken. Dat zal wel even wennen worden en iets meer plannen in plaats van tanken en door. Ik ben wel benieuwd of er al ervaringen te delen zijn van iemand die met caravan op pad is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtalloen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-09 08:59
Zelfde probleem hier. Na 2 weken "geen actieve bundel" heb ik contact opgenomen met Vodafone.
Ze wisten me te vertellen dat mijn account bij Vodafone correct was geactiveerd maar dat Zeekr vergeten was om de gratis bundel toe te voegen.
Alles doorgegeven aan Zeekr en enkele dagen later had ik een active bundel.
Het is me nog steeds een raadsel waarom Zeekr er niet voor kan zorgen dat alles netjes geactiveerd is op de afleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
Vanmiddag was ik toevallig in Nieuwekerk a/d IJssel bij een Tesla Supercharger.
Gelijk maar even testen of DC laden goed werkt.....positieve is dat hij prima werkt en charged.
Wel een bedroevende contante snelheid op 400v ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHtpYmX_97bszIIK-DjWmea_mhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeN7NQxpy2YKYr20RKvBvphs.jpg?f=fotoalbum_large
2 maanden terug heb ik hier nog met mijn Model 3 op 250kw geladen!
Ik zou verwachten dat de zeekr dan 125kw moet halen.....ben benieuwd waar hier de beperking ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
blyzard schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:55:
Gelijk maar even testen of DC laden goed werkt.....positieve is dat hij prima werkt en charged.

[Afbeelding]
Ik zou verwachten dat de zeekr dan 125kw moet halen.....ben benieuwd waar hier de beperking ligt.
Dergelijke SuCs kunnen niet goed omgaan met de 800v techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
blyzard schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:55:

[Afbeelding]
Afgezien dat Tesla het slechtste voorbeeld is wat je maar kan bedenken waarbij de kabel berekeningen echt niet kosher zijn, snap ik denkwijze van 125 kW ook niet.

Tesla zijn vroeger piekers met echt slechte laadcurve, 3 minuten 600 A om vervolgens nog slomer dan een gemiddeld tandenborstel op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Voor de gene die het interessant vinden, net terug uit Berlijn.

ACC: Stopt bij 150km/h en bij resume springt hij terug naar 130km/h. Je moet elke keer opnieuw de hendel omlaag drukken voor het activeren of omhoog drukken met de toets links op je stuur.

LCC: Stopt bij 130km/h.

Snelheid: 185km/h geeft de auto heel irritant een waarschuwing in beeld (approaching maximum speed, drive safe). Dit blijft flikkeren en piepen waardoor de muziek ook niet meer hoort. Bij 205km/h merk je dat de auto softwarematig inhoudt en 209km/h was het maximale.

Heb stukken van +80km op 180km/h gereden, de auto is nog erg stil en het verbruik in comfort was rond de 30kWh/100km. Bereik van de auto was prima en 14 minuten opladen en je kan weer door.

Wat mij opviel was dat als je moest remmen voor en terugviel naar 130km/h en je in sport het pedaal intrapt, het een ongeleid projectiel is wat naar de +180km/h schiet (positief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickdR
TroX schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:45:
Binnenkort is mijn huidige leaseauto aan vervanging toe. Als ik terug ben van vakantie staat een proefrit gepland. Na het bezoek van de showroom in Zeist erg positief verrast dus kijk er naar uit. Een van de redenen is dat de Zeekr ook mijn caravan kan trekken. Dat zal wel even wennen worden en iets meer plannen in plaats van tanken en door. Ik ben wel benieuwd of er al ervaringen te delen zijn van iemand die met caravan op pad is geweest?
Het is al eerder voorbij gekomen maar het trekken van de caravan zal het probleem niet zijn. Zit hem meer in het totale gewicht en welk rijbewijs je hebt om ermee te mogen rijden. Auto weegt al 2500kg dus blijft er bij een 'B' rijbewijs nog 1000kg over wat voor een caravan wel heel weinig is. Vouwwagen daarentegen gaat prima of rijbewijs upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
NickdR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:31:
[...]

Het is al eerder voorbij gekomen maar het trekken van de caravan zal het probleem niet zijn. Zit hem meer in het totale gewicht en welk rijbewijs je hebt om ermee te mogen rijden. Auto weegt al 2500kg dus blijft er bij een 'B' rijbewijs nog 1000kg over wat voor een caravan wel heel weinig is. Vouwwagen daarentegen gaat prima of rijbewijs upgraden ;)
Mijn huidige combinatie hybride en zware caravan hebben toch al gezorgd voor rijbewijs BE dus dat is het probleem niet :). Ben vooral op zoek naar de ervaringen met trekken en range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:53

Elayais

Die ene daar

TroX schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Mijn huidige combinatie hybride en zware caravan hebben toch al gezorgd voor rijbewijs BE dus dat is het probleem niet :). Ben vooral op zoek naar de ervaringen met trekken en range.
Als het gaat over met de Caravan op vakantie met een electrische auto is de 7X denk ik wel 1 van de betere auto's op dit moment. Dit vooral in verband met de laadsnelheden & curve. Natuurlijk ligt het verbruik redelijk hoog als je ook nog een caravan trekt (gewicht + aero), maar als je vervolgens binnen de 15 min weer op pad bent valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:12
TroX schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:45:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4vviNSevR3b0lr-QClixZgYp-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2MYnU0TwhkK4QpDUCIWNdYv.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zou je willen weten over de ervaring 7x met caravan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
MPro schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:34:
[...]

[Afbeelding]

Wat zou je willen weten over de ervaring 7x met caravan?
Mooie combinatie! Ben wel benieuwd naar je ervaringen qua range icm snelheid en rijcomfort (alhoewel ik me alleen maar kan voorstellen dat het met het gewicht van de auto fantastisch gaat zijn ook met beschikbaar trekvermogen). Over laden met caravan is natuurlijk genoeg te zeggen maar dat is voor een groot deel mindset en verandering. Zo lang duurt afkoppelen nu ook weer niet en het wordt steeds beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09 13:47
TroX schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:46:
[...]
Zo lang duurt afkoppelen nu ook weer niet en het wordt steeds beter. :)
Zelf geen caravanbezitter, maar als je bv naar Zuid Frankrijk rijdt is zowel heen als terug helemaal te doen met Fastneds en die hebben mooie bays waar je met caravan zo in kan rijden.
Andere aanbieders kan wel een issue zijn, zeker als het (zomer)druk is en er geen plek is je afgekoppelde caravan uberhaupt neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 10:03
NickdR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:31:
[...]

De auto weegt misschien 2500kg maar het max toelaatbaar gewicht (Technische max. massa voertuig) is iets van 2880kg voor de LR volgens mij, dus kan je max 620 kg (max toelaatbaar gewicht) trekken met de LR met B rijbewijs, de meeste vouwwagens zijn 650kg, dus dat red je officieel al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
sbin schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:49:
[...]

Zelf geen caravanbezitter, maar als je bv naar Zuid Frankrijk rijdt is zowel heen als terug helemaal te doen met Fastneds en die hebben mooie bays waar je met caravan zo in kan rijden.
Andere aanbieders kan wel een issue zijn, zeker als het (zomer)druk is en er geen plek is je afgekoppelde caravan uberhaupt neer te zetten.
Dat klopt maar dat is vooral nog aan de route soleil. Opzich niet erg. Zal ongetwijfeld wennen zijn en aanpassen. Natuurlijk kan je er voor kiezen om van de snelweg af te gaan. Rijden op minder drukke dagen helpt ook wel echt. We zijn vooral van plan het te proberen voordat we privé een caravantrekker kopen. Overzichtelijke afstanden plannen en rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
Ian_ schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 03:56:
Voor de gene die het interessant vinden, net terug uit Berlijn.

ACC: Stopt bij 150km/h en bij resume springt hij terug naar 130km/h. Je moet elke keer opnieuw de hendel omlaag drukken voor het activeren of omhoog drukken met de toets links op je stuur.

LCC: Stopt bij 130km/h.

Snelheid: 185km/h geeft de auto heel irritant een waarschuwing in beeld (approaching maximum speed, drive safe). Dit blijft flikkeren en piepen waardoor de muziek ook niet meer hoort. Bij 205km/h merk je dat de auto softwarematig inhoudt en 209km/h was het maximale.

Heb stukken van +80km op 180km/h gereden, de auto is nog erg stil en het verbruik in comfort was rond de 30kWh/100km. Bereik van de auto was prima en 14 minuten opladen en je kan weer door.

Wat mij opviel was dat als je moest remmen voor en terugviel naar 130km/h en je in sport het pedaal intrapt, het een ongeleid projectiel is wat naar de +180km/h schiet (positief)
Dank je voor verslag, dat ACC terugvalt naar 130 ook irritant, laat staan de waarschuwingen bij 185. Wel anders dan met mijn oude M3P 262 km/h rijden in Duitsland, maar dan moet je ook weer heel snel aan de lader :D
Uit eigen ervaring is Zeekr versnelling boven 150 naar >200 km/h inderdaad bijna een ongeleid projectiel zo bruut, zou willen dat alle 638pk ook direct volledig bij wegrijden uit stilstand beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
cvisser schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Dank je voor verslag, dat ACC terugvalt naar 130 ook irritant, laat staan de waarschuwingen bij 185. Wel anders dan met mijn oude M3P 262 km/h rijden in Duitsland, maar dan moet je ook weer heel snel aan de lader :D
Uit eigen ervaring is Zeekr versnelling boven 150 naar >200 km/h inderdaad bijna een ongeleid projectiel zo bruut, zou willen dat alle 638pk ook direct volledig bij wegrijden uit stilstand beschikbaar is.
0 - 50 km/h = sloom 40% vermogen
50 - 80 km/h = redelijk 60% vermogen
+80 km/h = insane snel 😂 100% vermogen

Zo voelt het in ieder geval

De waarschuwing is zo irritant dat ik 180km/h ben gaan rijden.

Je scherm flikkert rood (hetzelfde als je volgens Zeekr te weinig afstand houdt maar intenser), je muziek wordt gedempt en hij piept de hele tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Ian_ op 20-08-2025 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21-09 19:12
Het lijkt erop dat de mensen van de builders app terug zijn van vakantie. Ik heb deze week twee opmerkingen op verschillende Posts mogen ontvangen van Krypton. Fijn dat ‘t lijkt dat er actie is. Ik hoop snel op een algemene grote update waarin een aantal in dit forum genoemde bugs en verbeteringen gaan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 21-09 19:12
jsmid6 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

De auto weegt misschien 2500kg maar het max toelaatbaar gewicht (Technische max. massa voertuig) is iets van 2880kg voor de LR volgens mij, dus kan je max 620 kg (max toelaatbaar gewicht) trekken met de LR met B rijbewijs, de meeste vouwwagens zijn 650kg, dus dat red je officieel al niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Serage75 op 20-08-2025 13:52 . Reden: Foute info verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Laatst online: 02:34
Ik heb een vrije keuze bij wie ik mijn leasecontract begin. Kan iemand hier advies over brengen voor de zeekr 7x privilege?
Arval loopt via Zeekr, maar ik zag dat dutchlease (onderdeel van Pon) iets betere voorwaarden heeft (zoals bij vervangend vervoer, dezelfde klasse auto etc.). Zijn er nog andere partijen die mensen hier adviseren, ervaringen hebben wat betreft de zeekr 7x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:40
HavermansP schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:32:
Ik heb een vrije keuze bij wie ik mijn leasecontract begin. Kan iemand hier advies over brengen voor de zeekr 7x privilege?
Arval loopt via Zeekr, maar ik zag dat dutchlease (onderdeel van Pon) iets betere voorwaarden heeft (zoals bij vervangend vervoer, dezelfde klasse auto etc.). Zijn er nog andere partijen die mensen hier adviseren, ervaringen hebben wat betreft de zeekr 7x?
Ik ben juist van Dutchlease overgestapt naar Arval. Het prijsverschil was (in april) heel erg groot met vergelijkbare voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Laatst online: 22:30
Wel anders dan met mijn oude M3P 262 km/h rijden in Duitsland, maar dan moet je ook weer heel snel aan de lader :D
Ik rij er nog steeds mee tot november, om maar te zwijgen over het remvermogen van deze Tesla, dat is echt verdrietig. Desalniettemin, kan iemand wat zinnigs zeggen over de remmen van de Privilege? Kunnen ze het gewicht een beetje aan? ook vanaf hogere snelheden en meerdere keren achter elkaar?

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
M13z1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Ik rij er nog steeds mee tot november, om maar te zwijgen over het remvermogen van deze Tesla, dat is echt verdrietig. Desalniettemin, kan iemand wat zinnigs zeggen over de remmen van de Privilege? Kunnen ze het gewicht een beetje aan? ook vanaf hogere snelheden en meerdere keren achter elkaar?
1.400 km naar Berlijn heen en weer, nergens last van. Je merkt natuurlijk wel dat je in een voertuig van 2.500 kg rijdt maar verder werkt alles naar behoren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
Remmen zijn top. Heb je gezien wat een enorme geventileerde schijven en remblokken er voor op zitten?
Daarnaast kun je de remkracht nog softwarematig instellen. In sport remt hij al voordat je naar het rempedaal kijkt. Ik heb hem in normaal staan. Je zou hem bij zwaar autobahn planken op sport kunnen zetten, maar ik vond dat persoonlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Ian_ schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:20:
[...]
De waarschuwing is zo irritant dat ik 180km/h ben gaan rijden.

Je scherm flikkert rood (hetzelfde als je volgens Zeekr te weinig afstand houdt maar intenser), je muziek wordt gedempt en hij piept de hele tijd.
Dit zag ik letterlijk in een video en toen beweerde iedereen dat de waarschuwing pas bij 200km/u kwam ofzo :|
Voor de toekomstige Duitse klanten die van de autobahn houden niet heel geschikt dus haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_
Blazings schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:22:
[...]

Dit zag ik letterlijk in een video en toen beweerde iedereen dat de waarschuwing pas bij 200km/u kwam ofzo :|
Voor de toekomstige Duitse klanten die van de autobahn houden niet heel geschikt dus haha
Het is dat ik geen GoPro of iemand naast mij had zitten maar anders had ik het kunnen filmen.

185 km/h is de trigger voor alle meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz78
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 13:37
Ik ben volgende week aan de beurt om mijn groene privilege op te halen! 😎🙌🏻 Afgelopen weken veel gelezen hier, waarvoor dank. Wat ik nog niet echt terug heb kunnen vinden is ervaring met de smart buttons. (Zie links hieronder: nieuw START X lijkt me wel wat)

Iemand ervaring mee?
- hoeveel kun je er programmeren?
- wat kun je programmeren?

Start X

Smart Button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Gizz78 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:28:
Ik ben volgende week aan de beurt om mijn groene privilege op te halen! 😎🙌🏻 Afgelopen weken veel gelezen hier, waarvoor dank. Wat ik nog niet echt terug heb kunnen vinden is ervaring met de smart buttons. (Zie links hieronder: nieuw START X lijkt me wel wat)

Iemand ervaring mee?
- hoeveel kun je er programmeren?
- wat kun je programmeren?

Start X

Smart Button
Dit werkt op de EU modellen helaas niet. Wie weet in de toekomst als er ooit een software update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz78
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 13:37
mvrooij schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:06:
[...]

Dit werkt op de EU modellen helaas niet. Wie weet in de toekomst als er ooit een software update komt.
Oh da’s jammer! Hopen op een snelle update waar het in zit en ondertussen maar die builders app installeren en request posten ofzo. Thx 4 quick respons! 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
M13z1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

De banden zijn ecocontacts, heb geen test bekeken, maar verwacht dat die een langere remweg hebben dan de Pilot Sport op de M3P. Ook heeft de Zeekr 7X als SUV een hoger zwaartepunt en soepeler (lucht)vering en daardoor minder stabiliteit dan de M3P, zowel theoretisch als wat ik zelf ervaren heb bij het optrekken. Nog geen ervaring met hard remmen (gelukkig), laat staan herhaald om mate van fading te kunnen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-09 19:22
Vandaag stuk in Duitsland gereden. Piepen begint inderdaad al eerder en blijft irritant aanwezig en de muziek dempen. Daarnaast kom ik niet boven de 206. Toch jammer want er is nog zoveel meer potentie.

Tevens maandag wederom bij Zeekr geweest wegens het issue met de rechtuit stabiliteit. Issue is acknowledged, maar ze geven aan dat dit lokaal waarschijnlijk niet verholpen kan worden. Het moet echt via zeekr tech (China?) lopen.
Ik zie dat er al veel geupvote is, maar voor de nieuwe eigenaren, please comment en upvote :
https://zeekr.featurebase...-the-highway-for-zeekr-7x

Sorry voor de spam😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
TroX schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

Mooie combinatie! Ben wel benieuwd naar je ervaringen qua range icm snelheid en rijcomfort (alhoewel ik me alleen maar kan voorstellen dat het met het gewicht van de auto fantastisch gaat zijn ook met beschikbaar trekvermogen). Over laden met caravan is natuurlijk genoeg te zeggen maar dat is voor een groot deel mindset en verandering. Zo lang duurt afkoppelen nu ook weer niet en het wordt steeds beter. :)
Ik was wat huiverig voor een EV met caravan maar het was juist echt fantastisch!
Begint al met het aankoppelen. Na enkele seconden begint de luchtvering zich aan te passen en hangt alles keurig recht.

Wel duurt het regelmatig een minuut of 10 voor de verlichting werkt.

Rijden is ook verbluffend. De sport stand werkt niet meer, dat is misschien maar goed ook. Met caravan en al ben je nog als eerste weg bij het stoplicht. En het licht zo stabiel dat je niet in de gaten hebt dat er iets achter hangt.

Actieradius viel me ook mee, we zijn alle keren nog in Nederland gebleven, en met 180km was er nog 42% over. In de accu.

Route eventueel plannen met ABRP app, dan kun je rekening houden met laders die voor caravan toegankelijk zijn.
En zoals al vaak gemeld is opladen een feestje.
Met enkele minuten ben je weer onderweg.

Volgendjaar trekken we gewoon weer naar het zuiden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
MPro schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:18:
[...]

Ik was wat huiverig voor een EV met caravan maar het was juist echt fantastisch!
Begint al met het aankoppelen. Na enkele seconden begint de luchtvering zich aan te passen en hangt alles keurig recht.

Rijden is ook verbluffend. De sport stand werkt niet meer, dat is misschien maar goed ook. Met caravan en al ben je nog als eerste weg bij het stoplicht. En het licht zo stabiel dat je niet in de gaten hebt dat er iets achter hangt.

Actieradius viel me ook mee, we zijn alle keren nog in Nederland gebleven, en met 180km was er nog 42% over. In de accu.

Route eventueel plannen met ABRP app, dan kun je rekening houden met laders die voor caravan toegankelijk zijn.

Klopt het dat je bij de 7x vooralsnog nog geen cruise control heb als je iets op de trekhaak hebt hangen?

• NickdR
FJP84 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:09:
[...]

Klopt het dat je bij de 7x vooralsnog nog geen cruise control heb als je iets op de trekhaak hebt hangen?
Yes, dit is nog niet gefixt, Zeekr Zeist geeft wel aan dat dit hoog op het lijstje staat om aan te passen in een nieuwe update.

• mvrooij
NickdR schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:34:
[...]

Yes, dit is nog niet gefixt, Zeekr Zeist geeft wel aan dat dit hoog op het lijstje staat om aan te passen in een nieuwe update.
De eerste 7xen rijden nu 3 maanden in NL. Ben erg benieuwd wanneer ook werkelijk de eerste update gaat komen en wat het gaat brengen. Voor mij zijn paar punten erg belangrijk en die zijn ook "bekend" in Zeist en in de app. Erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

mvrooij schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:00:
[...]

De eerste 7xen rijden nu 3 maanden in NL. Ben erg benieuwd wanneer ook werkelijk de eerste update gaat komen en wat het gaat brengen. Voor mij zijn paar punten erg belangrijk en die zijn ook "bekend" in Zeist en in de app. Erg benieuwd!
De eerste is als geweest, die het probleem oploste dat bij opladen het alarm spontaan afging.

• FJP84
Klopt twijfel voor de volgende leasewissel medio volgend jaar tussen een van de Xpengs of de Zeekr 7X. Zou mooi zijn om te zien dat de OTA's bij Zeekr de paar hiaten die zijn vastgesteld kunnen oplossen voor die tijd. Dan wordt het nog lastig kiezen 😄

• mvrooij
Freedive schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

De eerste is als geweest, die het probleem oploste dat bij opladen het alarm spontaan afging.
Dat was een verplichte spoed update. Het is natuurlijk niet fijn dat je niet normaal kunt laden zonder dat het alarm afging haha. Wel goed dat hun reactie daarmee snel was natuurlijk.

Ik heb het nu over een update met verbeteringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rioja1969
mvrooij schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Dat was een verplichte spoed update. Het is natuurlijk niet fijn dat je niet normaal kunt laden zonder dat het alarm afging haha. Wel goed dat hun reactie daarmee snel was natuurlijk.

Ik heb geen hoge verwachtingen van het update beleid van Zeekr. Als de verhalen kloppen dan gebeurde er bij de 001 op dat vlak vrij weinig.

Maar uiteraard hoop ik net als iedereen dat het bij de 7X beter zal gaan en dat Zeekr het tegendeel zal bewijzen 🙏. Als je als nieuwkomer een flink marktaandeel wilt pakken in Europa dan moet het ook beter gaan en volgens mij heeft Zeekr wel de ambitie om een dominante speler te worden.

Dus kom maar door met die updates en deel een roadmap met alle 7X bezitters om de verwachtingen goed te managen.

• 4v4t4r
mvrooij schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Welke verbeteringen zijn echt must haves dan? Of zijn het meer practische dingen ( bijv CC werkt bij gebruik trekhaak etc)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ian_
4v4t4r schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Welke verbeteringen zijn echt must haves dan? Of zijn het meer practische dingen ( bijv CC werkt bij gebruik trekhaak etc)
De volgende topics heb ik aangemaakt in de builders app:

- Cabin overheat protection not available
- Change colour in de application and HMI of your vehicle
- ADAS too aggressive
- Dolby Atmos not available
- Headrest speakers not working with immersive audio
- Headlights do not turn on with poor visibility
- No AR option in Heads-up display
- Rename favorite places in navigation
- Radar system does not work properly, view and signs
- Offline download music
- Applications missing (Youtube, Apple Music, etc.)
- Preconditioning information lacking
- Calendar synchronization (start navigation automatic)
- Traffic lights view missing
- 480 kW DC Charging information (current record *mine* 425 kW)
- Automatic High beam assist only works in drive
- Profile settings not everything is saved

Andere trending topics:
- Reduce volume of indicator signals
- Customize HUD
- Steering response on the highway
- View life feed camera's from the mobile app

[ Voor 7% gewijzigd door Ian_ op 21-08-2025 11:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Mijn persoonlijke lijst waar ik echt naar uit kijk:

1. CC/ACC (weet niet alle termen) dit moet gewoon beter. Werkt niet fijn als je niet de enige op de weg bent. Bij de Volvo P8 en Mini Countryman is dit veel soepeler. En inderdaad met trekhaak in gebruik moet er een manier zijn om CC te kunnen gebruiken. Dramatisch dat dit niet kan.
2. Telefoon in broekzak kunnen houden om te ontgrendelen daardoor kun je de sleutel voortaan thuis laten.
3. Storingen trekhaak oplossen in de software
4. Geluid richtingaanwijzer minderen
5. Navigatie verbeteringen
6. Sturen op snelweg boven 80/100km/u stabieler, Zeist gaf aan dat dit waarschijnlijk softwarematig op te lossen zal zijn. Uitlijnen had iig geen nut bij mensen.

Dit zijn beetje de dingen waar ik zelf naar uit kijk. Maar nogmaals ik ben ontzettend tevreden met mijn 7x. Zou op moment niks anders willen maar dit zijn wel punten die ik graag verbeterd wil zien.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Laatst online: 02:32
Ian_ schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:23:
[...]

De volgende topics heb ik aangemaakt in de builders app:

- Cabin overheat protection not available
- Change colour in de application and HMI of your vehicle
- ADAS too aggressive
- Dolby Atmos not available
- Headrest speakers not working with immersive audio
- Headlights do not turn on with poor visibility
- No AR option in Heads-up display
- Rename favorite places in navigation
- Radar system does not work properly, view and signs
- Offline download music
- Applications missing (Youtube, Apple Music, etc.)
- Preconditioning information lacking
- Calendar synchronization (start navigation automatic)
- Traffic lights view missing
- 480 kW DC Charging information (current record *mine* 425 kW)
- Automatic High beam assist only works in drive
- Profile settings not everything is saved

Andere trending topics:
- Reduce volume of indicator signals
- Customize HUD
- Steering response on the highway
- View life feed camera's from the mobile app
Is er al een topic waarin besproken wordt hoe je via de stuurknoppen functies zoals lane assist, snelheidswaarschuwing, coffeebreak-melding en nog een paar andere kunt uitschakelen?

Voor zover ik heb begrepen, is het niet toegestaan om met slechts één handeling alle systemen tegelijk uit te schakelen. Maar als Zeekr dit zo kan programmeren dat er minimaal twee handelingen nodig zijn, zou het volgens de regels wél toegestaan moeten zijn.

• kingknoest
Je kunt dit met een swipe van je scherm van boven naar beneden met 4 snelkoppelingen uitzetten. Moet je even een 1 keer instellen, al deden ze dit in Zeist voor me bij aflevering. Werkt prima en snel, na 3 seconden staat alles uit, dus behoeft geen verdere aandacht voor veel berijders denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blazings
Ik krijg net een email met de vraag of ik de enquête in wil vullen hoe het bestel proces is verlopen en mijn ervaring met Zeekr tot nu toe. Bij het klikken op de link staat er Bad Request - Invalid URL. HTTP Error 400. The request URL is invalid.
Dat is op zich wel een goede samenvatting van de ervaring tot nu toe :/

• Blazings
Karel Apple schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:05:
[...]
Ik ben een beginnende e-rijder. Ik heb de laadpas van de ANWB en een account bij Fastned. Verder laad ik thuis op. De prijzen met de Zeekr Charge kaart bij bijvoorbeeld Fastned, ligt uit mijn hoofd zo'n 6 cent hoger.
Jiggero schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:50:
[...]
Ik adviseer om de app van TapElectric te installeren en bij hen een tapkey of laadpas te bestellen (gratis), Zij hanteren doorgaans de goedkoopste tarieven. Ik heb bij hen een Roamer abo van € 2,50 per maand met 0% transactiekosten per sessie en maandelijkse afrekening. Werkt super! Ik heb daarnaast ook de apps van E-Flux EV, ShellRecharge, Vattenfal InCharge, ANWB Laadpas, Tango Electric, Fastned, Ionity en Tesla geïnstalleerd (just in case). Echter, tot op heden heb ik alleen nog TapElectrichoeven te gebruiken. Zij hebben een aardige dekking,
Ian_ schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Drie maanden in gebruik, nog nooit AC geladen. Heb een abonnement bij
- Fastned €0,51/kWh
- IONITY €0,39/kWh
- AD-Hoc NIO €0,29/kWh

Voor de abonnementen moet je 1x je auto laden en heb je het eruit.

+/-15 minuten laden en je kan weer +400 km rijden.

P.S. vandaag een rit naar Berlijn toe, inclusief het opladen in Nederland was ik:
€36,- Fastned om te vertrekken (zie het als thuisladen voor je vertrekt)
€28,- IONITY eerste stop
€14,- IONITY tweede stop

Kwam met 55% op locatie aan.
Dank voor jullie input! Al maakt het de keuze niet makkelijker nu iedereen wat anders heeft :*) Ik had nog niet eerder van TapElectric gehoord, dus daar ga ik ook nog naar kijken. Het liefst sluit ik niet gelijk abonnementen af voordat ik wat ervaring op doe met een aanbieder. Jammer dat je vaak al een account aan moet maken om überhaupt bij een aanbieder te kunnen kijken welke laders ze dekken.
Uiteindelijk zal er vast een grote overlap zijn en hangt het volledig af van je situatie/locatie welke het best bij je past. In het begin wilde ik de bijgeleverde Zeekr versie proberen, maar blijkbaar is dat geen goed idee. Weet ik dat in ieder geval alvast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
Je kunt Ionity gewoon voor 1 maandje activeren, dus je daar in ieder geval niet langlopend aan vast hoor, dus je kunt rustig wat pioneren. Succes!

• WouterH85
Gekke vraag: wat zijn jullie ervaringen met Polaroid glazen in zonnebril icm de HUD?
Bij veel merken schijnt die combi niet te werken.

Vandaag mijn bril op het strand verloren en twijfel welke zonnebril-opties er zijn icm de HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
WouterH85 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:35:
Gekke vraag: wat zijn jullie ervaringen met Polaroid glazen in zonnebril icm de HUD?

Vandaag mijn bril op het strand verloren en twijfel welke zonnebril-opties er zijn icm de HUD.
Ergens in deze thread staat dat de HUD inderdaad niet werkt met zonnebrillen die een polarisatie filter hebben. Ik zal ook nog op zoek moeten naar een auto zonnebril..

Zie ook stukje op 1:18 over een "hypermoderne" auto met HUD.

[ Voor 14% gewijzigd door Blazings op 22-08-2025 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ian_

Ik heb zelf deze twee zonnebrillen voor in de auto, beide hebben Polarized / Chromance en Prizm. Ik moet zeggen, het heeft echt wel effect maar to be fair. Als het heel zonnig is, dan heb ik liever een goede zonnebril dan dat ik perfect mijn HUD kan aflezen. Je kan het trouwens gewoon alsnog aflezen maar minder goed.

https://www.oakley.com/nl...9102?variant=888392590169
https://www.ray-ban.com/n...anium-zwart/8056597958462

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WizzyBrown
Een video, all about the electric doors of the 7x :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:44
Het blijft een oplossing voor een probleem wat er niet is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TroX
MPro schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:18:
[...]

Dat klinkt goed. Zaterdag kijken of het bevalt en anders volgende vakantie er maar aan geloven. Zal wel even wennen worden vandaag 1120km gereden. Dat zal iets te enthousiast zijn 8). Maargoed ook dat is anders te regelen en plannen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:51

Ik had deze ervaring tijdens mijn proefrit. Had m'n zonnebril op, stuk gaan rijden en dacht: "die HUD is echt waardeloos, ik zie bijna niks joh". Had eerder in een A6 met HUD proefgereden en die was véél duidelijker. Afijn, totdat ik besefte dat ik mijn bril op had en die even af deed, toen werd duidelijk waar het door kwam :) Kortom: een auto zonnebril zonder polaroid is inderdaad wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ian_
jsiegmund schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:09:
[...]

Ik had deze ervaring tijdens mijn proefrit. Had m'n zonnebril op, stuk gaan rijden en dacht: "die HUD is echt waardeloos, ik zie bijna niks joh". Had eerder in een A6 met HUD proefgereden en die was véél duidelijker. Afijn, totdat ik besefte dat ik mijn bril op had en die even af deed, toen werd duidelijk waar het door kwam :) Kortom: een auto zonnebril zonder polaroid is inderdaad wel handig.
Ik ben benieuwd of je wel de HUD goed had ingesteld gezien het ook met de hoek te maken heeft en brightness. Dit is allemaal in te stellen en doet een hoop als je een bril met polaroid hebt.

Je kan namelijk een auto function aanzetten, dan moet je naar voren kijken, je rij positie aannemen en stelt de auto zelf de juiste hoogte en hoek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Laatst online: 22:30
jsiegmund schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:09:
[...]
Ik had deze ervaring tijdens mijn proefrit. Had m'n zonnebril op, stuk gaan rijden en dacht: "die HUD is echt waardeloos, ik zie bijna niks joh".
Exact dit heb ik ook ervaren, ik zat maar een beetje te turen in de verte tot ik hem afdeed. Dus dat verschil is voor mijn (50+) ogen enorm.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 10:03
Ik neem aan dat er gepolariseerde zonnebrillen bedoeld wordt en niet een zonnebril met instant camera? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:32
M13z1 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:01:
[...]

Exact dit heb ik ook ervaren, ik zat maar een beetje te turen in de verte tot ik hem afdeed. Dus dat verschil is voor mijn (50+) ogen enorm.
Het ligt niet aan je leeftijd :)
Een HUD en gepolariseerde glazen sluiten elkaar uit. De gepolariseerde glazen blokkeren de horizontale reflectie van het raam en dat is juist waardoor je je HUD ziet. Je bril 90 graden draaien en je ziet alles weer goed. De enige echte goede oplossing is een niet gepolariseerde zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Ik ben benieuwd of je wel de HUD goed had ingesteld gezien het ook met de hoek te maken heeft en brightness. Dit is allemaal in te stellen en doet een hoop als je een bril met polaroid hebt.

Je kan namelijk een auto function aanzetten, dan moet je naar voren kijken, je rij positie aannemen en stelt de auto zelf de juiste hoogte en hoek in.
Bij die auto function is hij wel erg laag naar mijn mening, hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
Ik vind hem met zwarte velgen ook wel heel stoer.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPkV4j803OwlcfES79OHF5VzrbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42gn5m0ZveUFOevQViXWmwoR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 17:34

npolm

P8

Mooi ja, ik twijfel tussen Tech Grey en Black. Maar dit is de privilige ZONDER zwart dak? Of zijn de oranje remmen zelf geinstalleerd??

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
npolm schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:42:
Mooi ja, ik twijfel tussen Tech Grey en Black. Maar dit is de privilige ZONDER zwart dak? Of zijn de oranje remmen zelf geinstalleerd??
In China wordt de duurste uitvoering niet met zwart dak & deurstijlen geleverd. Maar daar krijg je weer andere zaken voor terug zoals een neerklapbaar scherm op achterkant bijrijder stoel en bijv. electrisch neerklapbare 2e zitrij etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
WizzyBrown schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:38:
Ik vind hem met zwarte velgen ook wel heel stoer.....

[Afbeelding]
Ik ben van plan om misschien een set zwarte velgen te gaan kopen, vind dit ook nog net wat meer hebben maar dan ben je toch snel weer 2000/3000 euro verder. Misschien met winterbanden maar twijfel of ik dit nog wil in NL met 4 wielaandrijving.

Heb ze afgelopen 5 jaar ook op mijn Volvo P8 gehad, en elke keer netjes om laten leggen in de winter maar of het echt nodig was...

Nog allemaal twijfels haha. Liefst heb ik de orginele van Zeekr.

Pagina: 1 ... 52 ... 58 Laatste