Daar krijg je tenminste ook de Pilot Sport banden ipv de EcoContactWizzyBrown schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:38:
Ik vind hem met zwarte velgen ook wel heel stoer.....
[Afbeelding]
Tot je een keer moet uitwijken of hard moet remmen, dan helpt 4 wielaandrijving je niet meer of minder op een koud/glad wegdek. Of je toch even naar het buitenland moet, met andere regelgeving.mvrooij schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:24:
[...]
Heb ze afgelopen 5 jaar ook op mijn Volvo P8 gehad, en elke keer netjes om laten leggen in de winter maar of het echt nodig was...
Twijfelde zelf ook hoor maar uiteindelijk heb je én een extra set wintervelgen zodat de zomervelgen mooi blijven en qua slijtage maakt het ook niet uit natuurlijk...
Precies, eens hoor. Kan goed dat ik het wel doe want bij mijn Volvo P8 kan heb ik werkelijk 5 jaar met winter en zomer banden kunnen doen (15k km per jaar rij ik maar). Dus dat maakt ook wel verschil.iRenik schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:46:
[...]
Tot je een keer moet uitwijken of hard moet remmen, dan helpt 4 wielaandrijving je niet meer of minder op een koud/glad wegdek. Of je toch even naar het buitenland moet, met andere regelgeving.
Twijfelde zelf ook hoor maar uiteindelijk heb je én een extra set wintervelgen zodat de zomervelgen mooi blijven en qua slijtage maakt het ook niet uit natuurlijk...
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Leverings update gekregen. Auto in maart besteld, maar levering uitgesteld naar 26 september ipv 15 september vanwege vertraging boot. Ik kom nu knel met oud vs nieuw leasecontract. Baal ik wel erg van, na de auto in maart al te hebben besteld.
[ Voor 5% gewijzigd door Rickyuu op 22-08-2025 19:20 ]
Welk model?Rickyuu schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:19:
Leverings update gekregen. Auto in maart besteld, maar levering uitgesteld naar 26 september ipv 15 september vanwege vertraging boot. Ik kom nu knel met oud vs nieuw leasecontract. Baal ik wel erg van, na de auto in maart al te hebben besteld.
LM hebben hier huurauto’s voor? Anders is het wel excuses maar een ‘gaar’ contract 😅Rickyuu schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:19:
Precies, voorloopauto, lijkt me niet een groot probleem?Ian_ schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:56:
[...]
LM hebben hier huurauto’s voor? Anders is het wel excuses maar een ‘gaar’ contract 😅
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Heb je de 1.0 of de 2.0 versie? Zag dat de 2.0 iets goedkoper isMPro schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:52:
[...]
Tof!
Deden andere ai boxen het niet met de zeekr?
Kun je deze alleen in parkeerstand gebruiken?
Heb je de 1.0 of de 2.0 besteld?Hensley60 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:08:
Na lang testen eindelijk een CarPlay AI box gevonden voor mijn Zeekr 7X. Heeft alles wat niet op mijn auto zit o.a. YouTube, Netflix en Google playstore. Ben weer helemaal happy.
https://getpairr.com/nl/products/getpairr-t7
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgelopen woensdag heb ik een proefrit gemaakt in de 7X Privilege. Wat een prachtige auto om te zien, zowel van binnen als van buiten. Ik rijd momenteel een Tesla Model 3 Performance en houd van een stevige, sportieve auto. De 7X is duidelijk minder sportief, maar de rust aan boord en het enorme comfort van de luchtvering – die in sportstand de auto toch mooi stabiel in de bochten houdt – maakten dat ik mezelf de komende jaren best in een 7X zou zien rijden.
Waar ik wel tegenaan liep, was de airco. Hoe ik hem ook instelde, de lucht die uit de ventilatie kwam was totaal niet koel. Ook de stoelventilatie koelde niet. Hier op het forum las ik dat dit probleem met de testauto al op 9 juni speelde en dat de verkoper toen aangaf dat dit te maken zou hebben met te weinig koelvloeistof. Na mijn proefrit kreeg ik exact dezelfde uitleg.
Wat ik onbegrijpelijk vind, is dat Zeekr blijkbaar geen moeite doet om een testauto volledig in orde te brengen. Als potentiële koper wil je immers een representatieve ervaring. Bovendien vraag ik me af of er niet méér aan de hand is met de airco, want zoiets zou toch eenvoudig op te lossen moeten zijn. Zeker omdat ik zag dat een defecte automatische deur aan dezelfde auto inmiddels wél verholpen was. Waarom dan niet meteen ook de airco?
Daarnaast vond ik de ACC en LCC niet overtuigend werken: de auto remde soms plotseling hard en greep stevig in bij een baanwisseling. Hier las ik dat meer mensen dezelfde ervaring hebben.
Wat mij ook zorgen baart, is dat er inmiddels ruim drie maanden zijn verstreken sinds de eerste 7X in Nederland geleverd is, maar dat er nog geen enkele software-update is uitgebracht. Zowel Zeekr-medewerkers als autojournalisten zeggen dat updates issues snel zullen oplossen, maar niemand lijkt te weten wanneer die komen. Dat lijkt me frustrerend, zeker als je bijvoorbeeld te maken hebt met het probleem dat de auto soms niet op slot gaat terwijl de sleutel veilig in een sleuteldoos ligt.
Je kunt van Tesla zeggen wat je wilt, maar op het gebied van software en het snel oplossen van issues via updates doen zij het naar mijn mening écht beter en consistenter.
Voor mij dus voorlopig geen Zeekr – en dat vind ik jammer, want de 7X is qua design en rijcomfort een heel geslaagd model
Waar ik wel tegenaan liep, was de airco. Hoe ik hem ook instelde, de lucht die uit de ventilatie kwam was totaal niet koel. Ook de stoelventilatie koelde niet. Hier op het forum las ik dat dit probleem met de testauto al op 9 juni speelde en dat de verkoper toen aangaf dat dit te maken zou hebben met te weinig koelvloeistof. Na mijn proefrit kreeg ik exact dezelfde uitleg.
Wat ik onbegrijpelijk vind, is dat Zeekr blijkbaar geen moeite doet om een testauto volledig in orde te brengen. Als potentiële koper wil je immers een representatieve ervaring. Bovendien vraag ik me af of er niet méér aan de hand is met de airco, want zoiets zou toch eenvoudig op te lossen moeten zijn. Zeker omdat ik zag dat een defecte automatische deur aan dezelfde auto inmiddels wél verholpen was. Waarom dan niet meteen ook de airco?
Daarnaast vond ik de ACC en LCC niet overtuigend werken: de auto remde soms plotseling hard en greep stevig in bij een baanwisseling. Hier las ik dat meer mensen dezelfde ervaring hebben.
Wat mij ook zorgen baart, is dat er inmiddels ruim drie maanden zijn verstreken sinds de eerste 7X in Nederland geleverd is, maar dat er nog geen enkele software-update is uitgebracht. Zowel Zeekr-medewerkers als autojournalisten zeggen dat updates issues snel zullen oplossen, maar niemand lijkt te weten wanneer die komen. Dat lijkt me frustrerend, zeker als je bijvoorbeeld te maken hebt met het probleem dat de auto soms niet op slot gaat terwijl de sleutel veilig in een sleuteldoos ligt.
Je kunt van Tesla zeggen wat je wilt, maar op het gebied van software en het snel oplossen van issues via updates doen zij het naar mijn mening écht beter en consistenter.
Voor mij dus voorlopig geen Zeekr – en dat vind ik jammer, want de 7X is qua design en rijcomfort een heel geslaagd model
Eens met een boel van je punten, al is het niet gek dat Tesla nog steeds marktleider is wat betreft de software. Zeekr bestaat nog maar 4 jaar en moet in Europa het wiel een beetje opnieuw uitvinden. Dingen die gefixt worden middels software update is een gok die je als early adopter neemt. Van de 3 maanden dat de Zeekr uit is waren er 2 vakantiemaanden.iamclose schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:59:
Afgelopen woensdag heb ik een proefrit gemaakt in de 7X Privilege. Wat een prachtige auto om te zien, zowel van binnen als van buiten. Ik rijd momenteel een Tesla Model 3 Performance en houd van een stevige, sportieve auto. De 7X is duidelijk minder sportief, maar de rust aan boord en het enorme comfort van de luchtvering – die in sportstand de auto toch mooi stabiel in de bochten houdt – maakten dat ik mezelf de komende jaren best in een 7X zou zien rijden.
Zelf heb ik anderhalf jaar gewacht op de nieuwe Model Y, maar ben last minute geswitched naar de 7X omdat er voor dezelfde prijs zoveel meer features op de auto zitten. Zeker het 800V laadsysteem is geweldig op road trips, en voor mij extra fijn omdat ik niet aan huis kan laden.
Heb je een andere auto op het oog? Ik ben wel benieuwd of je nu bij een Tesla blijft of voor iets heel anders gaat. Ondanks enkele tekortkomingen is de 7X nog steeds een beest van een auto (zeker voor de prijs). Onze grote vriend Bjorn Nyland gaf aan dat de 7X op dit moment verreweg de beste in zijn klasse is.
Ik herken veel van de punten die je aanhaalt. Ik wilde ook heel graag voor de 7X gaan omdat ik het een mooie auto vind, net als de 001.iamclose schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:59:
Het begon al niet heel overtuigend toen ik merkte hoe lastig het was om een proefrit te plannen, of überhaupt in contact te komen met Zeekr. Uiteindelijk na heel lang proberen lukte het.
De airco viel me tijdens de testrit ook op, net als het niet goed rechtuit rijden wat hier vaker aangehaald is. Ook vond ik de software eigenlijk een beetje tegenvallen, maar komend van een Tesla heb ik dat in vrijwel iedere EV. Dat is dus niet per defintie een Zeekr issue.
Positief vielen me het uiterlijk, de rust aan boord en het kwaliteitsgevoel op. Het 800-Volt laden is natuurlijk harstikke indrukwekkend maar persoonlijk ga ik maar 1 a 2 keer op vakantie met de auto en heb nooit het gevoel gehad dat ik iets tekort kwam met 175 KW. Veelal was de auto eerder klaar dan wij.
Na de proefrit wilde ik nog wat informatie opvragen omtrent de auto maar ook nu moest ik lang wachten op een reactie. Toen ik eindelijk een reactie kreeg was de actie van de gratis pakketten afgelopen en prijsde de auto zich voor mij uit de markt.
Ook las ik wat verhalen van Zeekr 001 en X rijders dat men niet teveel verwachtingen moest hebben qua updates en bug fixes. Ook dat bracht me aan het twijfelen.
Omdat het Zeekr avontuur onzeker werd toch een proefrit gemaakt met de nieuwe Y en wat me opviel is dat de kwaliteit en rust aan boord bij de Juniper ook een enorme stap hadden gemaakt. Qua rust aan boord is het verschil niet groot met de 7X. Dat gecombineerd met de software, efficiëntie, het lichtere gewicht, het sportieve en directe stuurgevoel (waar ik van hou) en de prijs hebben me laten besluiten om voor de nieuwe Y te gaan.
Ik vind Zeekr nog altijd een mooi merk en ik zal de ontwikkelingen de komende jaren blijven volgen. Wie weet durf ik het tegen die tijd als particulier wel aan
Qua software.
Ik heb nu een Polestar 2 en de updates daar komen ook niet zo vaak langs. Maar als ik terug kijk over de afgelopen 4 jaar vind ik wel dat de P2 significant beter is geworden met de updates die uitgebracht zijn.
Ik maak mij dus niet zo veel zorgen om de updates rondom de 7X, naarmate Zeekr als organisatie meer en meer volwassen wordt zal dat ook steeds beter lopen verwacht ik.
Lastige is denk ik ook dat de 7X in China op volledig andere software draait en ik weet niet in hoeverre de versies in andere landen zoals Australie, Maleisie, etc op de 'Europese' software draaien of het daar ook grotendeels markt specifiek is gemaakt. Dat zal het ook lastiger maken.
Ik heb nu een Polestar 2 en de updates daar komen ook niet zo vaak langs. Maar als ik terug kijk over de afgelopen 4 jaar vind ik wel dat de P2 significant beter is geworden met de updates die uitgebracht zijn.
Ik maak mij dus niet zo veel zorgen om de updates rondom de 7X, naarmate Zeekr als organisatie meer en meer volwassen wordt zal dat ook steeds beter lopen verwacht ik.
Lastige is denk ik ook dat de 7X in China op volledig andere software draait en ik weet niet in hoeverre de versies in andere landen zoals Australie, Maleisie, etc op de 'Europese' software draaien of het daar ook grotendeels markt specifiek is gemaakt. Dat zal het ook lastiger maken.
Ja ga dit ook doen, thx voor de tip. Tot nu toe altijd op tijd besteld, zodat ik op dezelfde dag mn nieuwe auto ophaal en oude inlever. Doe dit al meer dan 15 jaar. 1e keer dat levering vertraagd is.4v4t4r schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:37:
[...]
Precies, voorloopauto, lijkt me niet een groot probleem?
Ik heb nooit issues gehad met vertraagde levering, maar wel met afspraken bij inlevering en ophalen (soms zelfde dag, prima te doen, soms helaas niet)Rickyuu schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:17:
[...]
Ja ga dit ook doen, thx voor de tip. Tot nu toe altijd op tijd besteld, zodat ik op dezelfde dag mn nieuwe auto ophaal en oude inlever. Doe dit al meer dan 15 jaar. 1e keer dat levering vertraagd is.
Hoe zit dat bij Zeekr, even zoeken of ik daar ergens mn huidge auto kan leveren of dat het een treinreis gaat worden..
Off-topic
YouTube: Xpeng G6 Ownership Serie: Afl 4: Software update! Ik test de BETA al
Hier wordt de software-update besproken van de Xpeng G6. Veel nieuwe en aangepaste features zoals de dashcam etc. Hopen dat Zeekr ook op deze manier doorpakt met zijn updates.
Hier wordt de software-update besproken van de Xpeng G6. Veel nieuwe en aangepaste features zoals de dashcam etc. Hopen dat Zeekr ook op deze manier doorpakt met zijn updates.
Je komt aan, vult een papier in, geeft sleutel of wat je hebt, rijdt met je nieuwe Zeekr de deur uit en je oude auto denk je niet meer aan.4v4t4r schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:50:
[...]
Ik heb nooit issues gehad met vertraagde levering, maar wel met afspraken bij inlevering en ophalen (soms zelfde dag, prima te doen, soms helaas niet)
Hoe zit dat bij Zeekr, even zoeken of ik daar ergens mn huidge auto kan leveren of dat het een treinreis gaat worden..
Perfect! In november, wanneer ik mijn LR ophaal, gaan we dat dus exact zo doenIan_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:02:
[...]
Je komt aan, vult een papier in, geeft sleutel of wat je hebt, rijdt met je nieuwe Zeekr de deur uit en je oude auto denk je niet meer aan.
Als dat conform mijn leasemij een inleverlocatie is?Ian_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:02:
[...]
Je komt aan, vult een papier in, geeft sleutel of wat je hebt, rijdt met je nieuwe Zeekr de deur uit en je oude auto denk je niet meer aan.
Kom je op 1 manier achter, geef aan ik drop hem daar en je kan de sleutels daar ophalen.4v4t4r schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:57:
[...]
Als dat conform mijn leasemij een inleverlocatie is?
Je zou zeggen dat Zeekr vooral Xpeng als concurrent ziet om NL. Ik heb hoop op een goede eerste echte update, we wachten af.bullseye1977 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 15:30:
Off-topic
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Komende update bevat in ieder geval het volgende:mvrooij schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:56:
[...]
Je zou zeggen dat Zeekr vooral Xpeng als concurrent ziet om NL. Ik heb hoop op een goede eerste echte update, we wachten af.
#Wat er nog aankomt via OTA-updates:
■ Mini-kaart in je Head-Up Display
■ Navigatiegeluid via de hoofdsteunluidsprekers (Advanced Cockpit Package)
■ Rijstrook-niveau begeleiding en meer live verkeersinfo
Weet je ook wanneer? En zal die minikaart in hud de standaard navi of de 2.0?Ian_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:01:
[...]
Komende update bevat in ieder geval het volgende:
#Wat er nog aankomt via OTA-updates:
■ Mini-kaart in je Head-Up Display
■ Navigatiegeluid via de hoofdsteunluidsprekers (Advanced Cockpit Package)
■ Rijstrook-niveau begeleiding en meer live verkeersinfo
NAVI 2.0IIwouterNL schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:51:
[...]
Weet je ook wanneer? En zal die minikaart in hud de standaard navi of de 2.0?
Nee, geen idee? Dit stond onderaan een service e-mail van Zeekr EU gedateerd 12.06.2025
Ik zit bij Mister green, die doen heel moeilijk en krampachtig met inleveren. Ik moet of naar Weesp of 150eur betalen voor t ophalen. Ook nog nooit meegemaakt. Maar helaas.Ian_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:54:
[...]
Kom je op 1 manier achter, geef aan ik drop hem daar en je kan de sleutels daar ophalen.
Ik moest hem vorige keer bij een autoschade bedrijf inleveren, misschien zit er wat in de buurt, zal het eens navragenRickyuu schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:14:
[...]
Ik zit bij Mister green, die doen heel moeilijk en krampachtig met inleveren. Ik moet of naar Weesp of 150eur betalen voor t ophalen. Ook nog nooit meegemaakt. Maar helaas.
Het begint zo langzamerhand meer een forum over leasen en lease-issues te gaan dan over de Zeekr 7x.
Jammer.
Doe er wat aan.
Jammer.
Doe er wat aan.
Dit is een beetje zeuren om het zeuren, wel heel Nederlands.Mario3 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:34:
Het begint zo langzamerhand meer een forum over leasen en lease-issues te gaan dan over de Zeekr 7x.
Jammer.
Doe er wat aan.
En het ligt uiteindelijk aan je leasemaatschappij. Ik ben in verleden overgestapt van leasemaatschappij en dan was het wat lastiger. Nu blijf ik bij dezelfde leasemaatschappij en die hebben al aangegeven dat ik 'm gewoon in Zeist achter mag laten. Maar ja, makkelijker als je huidige en nieuwe auto bij dezelfde lm zitten.
Ik zie trouwens dat de 7X in Maleisië wel de ledbalk heeft, alleen mag je er geen text op projecteren. Daarnaast ook apart om te zien hoe andere delen van de wereld andere kleurstellingen en interieurkleuren kunnen kiezen. Dan weer wel een zwart dak bij Privilege en dan weer niet.
Grappig om te zien.
In Australië ook zonder zwart dak, maar dan wel weer een blauwe versie met grijs/wit dak. Daarnaast is de vaste gratis kleur zwart, maar zijn alle kleuren gratis tijdens pre-order. Ook krijgen zij de keuze uit drie verschillende kleuren interieur (alle versies momenteel gratis). Ik ben blij dat ik sowieso liever een zwart interieur hebElayais schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:48:
[...]
Ik zie trouwens dat de 7X in Maleisië wel de ledbalk heeft, alleen mag je er geen text op projecteren. Daarnaast ook apart om te zien hoe andere delen van de wereld andere kleurstellingen en interieurkleuren kunnen kiezen. Dan weer wel een zwart dak bij Privilege en dan weer niet.
Grappig om te zien.
Wel aparte keuzes idd. Zou dat het gevolgd zijn van dichter bij China liggen op de wereldkaart?
/f/image/rpwRBmGEQ1MAUdQAqPA1DNDk.png?f=fotoalbum_large)
De kleuren buiten de EU vind ik wel echt mooi (ook het interieur) ze hebben ook geen hoogglans zwart rond de auto (alleen maar kras gevoelig).Blazings schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
In Australië ook zonder zwart dak, maar dan wel weer een blauwe versie met grijs/wit dak. Daarnaast is de vaste gratis kleur zwart, maar zijn alle kleuren gratis tijdens pre-order. Ook krijgen zij de keuze uit drie verschillende kleuren interieur (alle versies momenteel gratis). Ik ben blij dat ik sowieso liever een zwart interieur hebWat betreft de LED balk kan ik zo snel niet vinden.
Wel aparte keuzes idd. Zou dat het gevolgd zijn van dichter bij China liggen op de wereldkaart?
[Afbeelding]
Ik zou wel meer willen weten over de batterijen.
Als je namelijk een beetje onderzoek doet:
75 kWh accu is hun Golden battery 5.5C (insane) LFP kan tot 480 kW
100 kWh accu is hun Krilin battery NMC batterij en lijkt gecapped op 420 kW
Nu staat overal altijd opladen tot 480 kW en mijn record is 425 kW. Zou wel van een koude kermis thuiskomen als dit geen 480 kW is…
Sowieso jammer dat het geen LFP accu is.
Jep, het liefst had ik een LFP accu gehad vanwege levensduur, minder brandgevaar en het feit dat ik niet thuis kan laden dus een accu die beter bestand is tegen 100% laden zou een uitkomst zijn. Helaas lijken hier de LFP accu's alleen in de basis modellen te liggen zoals de 7X Core, Telsa Y/3 standard, etc. Het zou me oprecht niet verbazen als die "480kW DC" verkeerd is overgenomen uit de Chinese brochure.Ian_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:14:
[...]
Nu staat overal altijd opladen tot 480 kW en mijn record is 425 kW. Zou wel van een koude kermis thuiskomen als dit geen 480 kW is…
Sowieso jammer dat het geen LFP accu is.
Wat me ook opviel is dat websites andere informatie geven. Bij ons is het Range, 0-100 tijd en 16 min 10-80%. Op de Australische website is de laatste categorie vervangen door '475kW peak power'.
De Long Range RWD krijgt daar de 19" velgen die ook onder de X zitten. Dit is het zelfde design als de 20" die tijdelijk bij onze Long Range RWD werd geleverd. De 19" zijn wel een stuk mooier dan de 19" die in NL wordt geleverd. Dat witte dak kan ik niet zo plaatsen... net als het witte nappa lederen interieur met paars? Paars dat is een kleur die niet altijd samen gaat met de lak van de auto.
Edit: Het dak is silver en alleen bij de blauwe versie leverbaar. Het zwarte dak wat in NL geleverd wordt op de AWD is in China ook niet beschikbaar. Deze versie van de 7x ligt dichterbij de CN versie alleen zonder de lidar.
Edit: Het dak is silver en alleen bij de blauwe versie leverbaar. Het zwarte dak wat in NL geleverd wordt op de AWD is in China ook niet beschikbaar. Deze versie van de 7x ligt dichterbij de CN versie alleen zonder de lidar.
[ Voor 22% gewijzigd door bullseye1977 op 24-08-2025 21:46 ]
Ik bedoelde wat betreft de textuur van het leer.bullseye1977 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:41:
De Long Range RWD krijgt daar de 19" velgen die ook onder de X zitten. Dit is het zelfde design als de 20" die tijdelijk bij onze Long Range RWD werd geleverd. De 19" zijn wel een stuk mooier dan de 19" die in NL wordt geleverd. Dat witte dak kan ik niet zo plaatsen... net als het witte nappa lederen interieur met paars? Paars dat is een kleur die niet altijd samen gaat met de lak van de auto.
Je zou toch meer eenheid verwachten.
Ik snap het verschil van Lidar & geen lidar omdat je buiten China de zelfrijdende capaciteiten toch niet mag gebruiken, ook weinig noodzaak om dan een dure Lidar & extra chip erin te stoppen.
Snap ook nog de queen seat & scherm achterin, want dit is vooral in de Chinese markt enorm belangrijk, maar niet zozeer buiten China (een scherm zou je in EU en andere landen toch snel in het midden willen voor de kids, niet alleen achter passagiersstoel, dat is in China vooral toch gericht op de mensen die gereden willen worden).
Maar zoiets als die Occupant Monitoring System, waarom zou je dat niet overal doen? Lijkt mij voor productie toch ook een stuk makkelijker om ROW heel uniform aan te pakken, en kan mij niet voorstellen dat het OMS niet zou mogen in de EU.
Zelfde met bijvoorbeeld de auto uit zichzelf naar voren laten rijden om uit krappe plekken te komen (of erin te zetten). Duidelijk mag dat in de EU, want meerdere merken hebben dit al, maar bij ons is die functie op de sleutel in elk geval vervangen. Zie dit dus ook niet zo snel in de app komen zoals deze dat in China wel kan. Zou ik echt super handig vinden met krappe parkeerplaatsen.
Ik snap het verschil van Lidar & geen lidar omdat je buiten China de zelfrijdende capaciteiten toch niet mag gebruiken, ook weinig noodzaak om dan een dure Lidar & extra chip erin te stoppen.
Snap ook nog de queen seat & scherm achterin, want dit is vooral in de Chinese markt enorm belangrijk, maar niet zozeer buiten China (een scherm zou je in EU en andere landen toch snel in het midden willen voor de kids, niet alleen achter passagiersstoel, dat is in China vooral toch gericht op de mensen die gereden willen worden).
Maar zoiets als die Occupant Monitoring System, waarom zou je dat niet overal doen? Lijkt mij voor productie toch ook een stuk makkelijker om ROW heel uniform aan te pakken, en kan mij niet voorstellen dat het OMS niet zou mogen in de EU.
Zelfde met bijvoorbeeld de auto uit zichzelf naar voren laten rijden om uit krappe plekken te komen (of erin te zetten). Duidelijk mag dat in de EU, want meerdere merken hebben dit al, maar bij ons is die functie op de sleutel in elk geval vervangen. Zie dit dus ook niet zo snel in de app komen zoals deze dat in China wel kan. Zou ik echt super handig vinden met krappe parkeerplaatsen.
Op de site in Nederland was overigens ook nog lange tijd een licht interieur te zien op de pagina van de 7X zelf (dus niet bij samenstellen). Is nu wel weg, maar had ik eerder al een keer in dit topic neergezet:Blazings schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
In Australië ook zonder zwart dak, maar dan wel weer een blauwe versie met grijs/wit dak. Daarnaast is de vaste gratis kleur zwart, maar zijn alle kleuren gratis tijdens pre-order. Ook krijgen zij de keuze uit drie verschillende kleuren interieur (alle versies momenteel gratis). Ik ben blij dat ik sowieso liever een zwart interieur hebWat betreft de LED balk kan ik zo snel niet vinden.
[Afbeelding]
Elayais schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:53:
Je kunt op de site nu ook een 'Stone Grey' interieur zien, alhoewel deze (nog) niet te bestellen is. Ben benieuwd of deze er binnenkort als optie bij gaat komen:
[Afbeelding]
Ik heb precies dezelfde ervaring met de XC40 P8. Daar zaten we ook elke week/maand te miepen over SW updates die maar niet kwamen, maar over de nu bijna 5 jaar heen toch wat leuke updates gehad die het rijplezier zeker hebben verbeterd. Dit was overigens niet alleen Volvo related maar ook wel een groot stuk de verbeteringen in Maps (of andere apps) Ik hang niet zo aan die SW updates om eerlijk te zijn, de basis van de 7x is al zeer goed tov wat ik nu heb. Ik hoef ook geen vergelijk te maken met bijv Tesla , nooit 1 gehad en ik acht de kans klein dat ik er ooit 1 ga hebben, ik kan het puur vergelijken met mn eerste EV, de Volvo die ik nu rij. De Hybride Foutlander van daarvoor had wel geteld nul updates ! (geen eerlijk vergelijk, maar mensen hebben steeds zulke enorme hoge verwachtingen dat er wekelijks updates uitrollen , geen idee waaromElayais schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 00:39:
Qua software.
Ja natuurlijk is CC fijn als je de trekhaak gebruikt, zeker op lange ritten, maar niet onoverkomelijk.
De andere (echte) issues zoals stuur problemen op hogere snelheden of software issues met de trekhaak die niet functioneerd zijn in mijn ogen wel iets waar snel oplossingen voor moeten komen. De nice to have's - ik zie het wel (of niet)
my 2 cents heh, geen feiten - alleen mn eigen mening/ervaring !
Daar ben ik het helemaal mee eens. De auto zelf doet er inmiddels niet meer toe. Graag voor kleurtjes en levertijden een ander forum 🙏Mario3 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:34:
Jammer.
Doe er wat aan.
verkeerde forum sorry
[ Voor 95% gewijzigd door Juny0985 op 25-08-2025 10:09 ]
Kleurtjes gaat toch gewoon over de auto zelf?Rioja1969 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:56:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens. De auto zelf doet er inmiddels niet meer toe. Graag voor kleurtjes en levertijden een ander forum 🙏
En levertijden is ook gewoon relevant voor mensen die de 7X overwegen, in afwachting zijn, geen geduld hebben, etc.
Ik heb ook voor deze keuze gestaan, de 7X is besteld en in november gaat de M3P er uit na 250dkm in bijna 5 jaar. Ik heb ook besteld zonder proefrit om de pakketten kosteloos binnen te kunnen harken zoals het een echte Nederlander betaamt. Na mijn bestelling een proefrit gemaakt en het zijn twee volledig verschillende auto's, daar ben ik wel achter. In de 7X is alles op comfort gericht, hij is stil, snel, groot en comfortabel. Daarnaast overladen met opties die bij Tesla nog niet aangeboden worden. Een aardig trekvermogen en ik ben er achter dat ik inmiddels ook wel wat hoger wil zitten. Tijdens de proefrit vond ik vooral de software wennen, soms onlogisch en veel, heel veel keuzes. Ik denk dat wanneer je de auto wat langer hebt, je minder hoeft in te stellen en dat de bediening wat logischer wordt.iamclose schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:59:
V.w.b. software is Tesla natuurlijk de 'go to' in de markt. Maar de Zeekr werkt prima en doet straks alles wat ik verwacht (en meer). Supersnel laden, ruimte en hij ziet er ook goed uit. Dat heeft mij doen besluiten om de keuze op de 7X te laten vallen. Ik zeg eerlijk dat wanneer de Juniper Performance op tijd had geweest ik de keuze lastiger had gevonden (maar ik betwijfel of die een trekhaak mag).
'The truth is not afraid for Questions
Wij hebben in Europa wel ook iets dat ze niet in China hebben: het skiluikElayais schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:34:
Je zou toch meer eenheid verwachten.
En daar ben ik heel blij mee dat ze in Zweden bedacht hebben dat wij dat in Europa willen hebben
Vraagje! Heeft de Zeekr 7x (Long Range) een skiluik? Volgens mij kan het middelste gedeelde van de achterbank niet apart plat. Maar zit er een gat van de kofferbak naar de achterstoelen? Voor het meenemen van ski's op wintersport. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gat voor je ski’sdaniel223 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:07:
Vraagje! Heeft de Zeekr 7x (Long Range) een skiluik? Volgens mij kan het middelste gedeelde van de achterbank niet apart plat. Maar zit er een gat van de kofferbak naar de achterstoelen? Voor het meenemen van ski's op wintersport. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Enkele observaties na een vakantie in Zuid-Frankrijk met de 7X LR:
- Met 350+kW laden is geweldig en smelt het voordeel van snel kunnen tanken met een ICE bijna helemaal weg. Ik heb bijna niet eens meer tijd om naar de WC te gaan.
- Automatische batterijkoeling stond blijkbaar opeens uit bij ons (?), waardoor we een keer bij een IONITY 350kW lader niet verder kwamen dat 145kW. Kan ook aan de lader gelegen hebben, maar dat staat dan weer nergens. Auto gaf iig ook geen te warme batterij aan.
- De 550km range (90% accu) wordt heel snel minder als je met 140 kmh over de Peage gaat. Dat is natuurlijk bekend, maar die 2500kg draint de accu nog net even een stukje sneller. We zaten zo rond de 21kWh / 100km.
- De LiDAR module in de voorruit (achter de achteruitkijkspiegel) heeft moeite met de laser detectie van de tolpoortjes. Er crasht dan iets in het OS, waardoor de iPhone van mn vriendin bij ieder tolpoortje van de CarPlay gegooid werd. Klinkt raar, maar was echt bij ieder poortje zo.
- De Fulli tolbadge werkt niet als je hem in de buurt van de LiDAR -module houdt. Waarschijnlijk verstoort LiDAR dus ook het signaal de andere kant op. Als we de badge helemaal rechts onderin de voorruit legden deed hij het wel.
- Hoe zuidelijker je in Europa komt, hoe matiger de kwaliteit van de laadvoorzieningen. Veel uitgeschakelde en niet functionerende laders onderin Frankrijk, en in Spanje werd onze EU-laadpas ook vaak niet meer herkend.
- Total-laders werken niet met Zeekr. Zowel de auto als de lader lijkt op een soort wachtstand te blijven hangen.
- Met 350+kW laden is geweldig en smelt het voordeel van snel kunnen tanken met een ICE bijna helemaal weg. Ik heb bijna niet eens meer tijd om naar de WC te gaan.
- Automatische batterijkoeling stond blijkbaar opeens uit bij ons (?), waardoor we een keer bij een IONITY 350kW lader niet verder kwamen dat 145kW. Kan ook aan de lader gelegen hebben, maar dat staat dan weer nergens. Auto gaf iig ook geen te warme batterij aan.
- De 550km range (90% accu) wordt heel snel minder als je met 140 kmh over de Peage gaat. Dat is natuurlijk bekend, maar die 2500kg draint de accu nog net even een stukje sneller. We zaten zo rond de 21kWh / 100km.
- De LiDAR module in de voorruit (achter de achteruitkijkspiegel) heeft moeite met de laser detectie van de tolpoortjes. Er crasht dan iets in het OS, waardoor de iPhone van mn vriendin bij ieder tolpoortje van de CarPlay gegooid werd. Klinkt raar, maar was echt bij ieder poortje zo.
- De Fulli tolbadge werkt niet als je hem in de buurt van de LiDAR -module houdt. Waarschijnlijk verstoort LiDAR dus ook het signaal de andere kant op. Als we de badge helemaal rechts onderin de voorruit legden deed hij het wel.
- Hoe zuidelijker je in Europa komt, hoe matiger de kwaliteit van de laadvoorzieningen. Veel uitgeschakelde en niet functionerende laders onderin Frankrijk, en in Spanje werd onze EU-laadpas ook vaak niet meer herkend.
- Total-laders werken niet met Zeekr. Zowel de auto als de lader lijkt op een soort wachtstand te blijven hangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Shmorky op 26-08-2025 09:43 ]
Ik rij nu een aantal maanden de 7X performance in het groen. Het is een geweldige auto die erg comfortabel rijdt. Verder is het natuurlijk leuk om in de sportstand menig snelle bak zoek te rijden
Het laden gaat snel en de auto houdt de laadsnelheid behoorlijk op pijl.
Het enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de adaptive cruisecontrol en lane assist wordt uitgeschakeld zodra ik iets aan de trekhaak hang
. Ik neem regelmatig mijn mtb mee met de auto en dan werken deze systemen dus niet meer. Zeekr geeft zelf aan dat dit vanwege veiligheid is, maar ik vind het zwaar Klote! vooral op vakantie wil je de cruise control gebruiken.
Ander klein puntje is dat de auto soms wat vaak zeurt over het stuur vasthouden als de lane assist aanstaat. Hopelijk kunnen ze beide punten bij de volgende update oplossen.
De kids vinden de wifi in de auto echt geweldig tijdens de vakantie ritten.
Het enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de adaptive cruisecontrol en lane assist wordt uitgeschakeld zodra ik iets aan de trekhaak hang

Ander klein puntje is dat de auto soms wat vaak zeurt over het stuur vasthouden als de lane assist aanstaat. Hopelijk kunnen ze beide punten bij de volgende update oplossen.
Passen hier toevallig ook snowboards in?cvisser schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:00:
[...]
Wij hebben in Europa wel ook iets dat ze niet in China hebben: het skiluik
En daar ben ik heel blij mee dat ze in Zweden bedacht hebben dat wij dat in Europa willen hebben
ID4.1M Honey Yellow
Ik wil geen algemeen ICE discussie aanwakkeren. Maar, je reactie suggereert in het eerste punt dat het nagenoeg dezelfde ervaring is als tanken bij een tankstation om vervolgens 4 punten te benoemen waarom het eigenlijk helemaal niet zo praktisch is.Shmorky schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:05:
Je weet dat de EU versie geen LiDar heeft? Wat betreft het laden, altijd dubbel checken maar als je navigeert met NAVI2.0 krijg je een pop-up in je navigatie dat de batterij temp regeling bezig is.Shmorky schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:05:
Dat laatste kan ik ook ontkrachten gezien het bij mij wel gewoon werkt. Beetje voorbarige antwoord zonder enige redenen waarom?
[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 26-08-2025 10:56 ]
euh:Shmorky schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:05:
Kort overzicht: LiDAR & Eur. Zeekr 7X
Kenmerk Chinees model Europees model
LiDAR Ja, geïntegreerd Nee, niet beschikbaar
Reden Keuring/lichtregels Wettelijke en homologatiebeperkingen
Goed, een module die iets met laser of IR doet in ieder geval. We hadden iemand van de technische dienst van Zeekr aan de lijn die na enig uitzoekwerk de link tussen de tolpoort en de sensoren op de auto bevestigde.NickdR schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:27:
[...]
euh:
Kort overzicht: LiDAR & Eur. Zeekr 7X
Kenmerk Chinees model Europees model
LiDAR Ja, geïntegreerd Nee, niet beschikbaar
Reden Keuring/lichtregels Wettelijke en homologatiebeperkingen
Dit geldt natuurlijk ook alleen in het best case scenario met een direct beschikbare fast charger (2 van de 4x). Ik zei niet dat de hele rit probleemloos en beter dan met een ICE auto was.lasharor schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:45:
[...]
Ik wil geen algemeen ICE discussie aanwakkeren. Maar, je reactie suggereert in het eerste punt dat het nagenoeg dezelfde ervaring is als tanken bij een tankstation om vervolgens 4 punten te benoemen waarom het eigenlijk helemaal niet zo praktisch is.
Goedemiddag, als eerste bedankt voor alle info. Sta op het punt een zeekr 7x privilege te bestellen (lease) en heb nog wat vragen:
Iemand ervaring met winterbanden en dakdragers? Kunnen dakdragers evt later of universeel? Kun je zonder dit erbij te bestellen geen dakkoffer plaatsen?
Iemand ervaring met scherp aanbod, zit nu bij 60 mnd en 15000 km incl beide pakketten rond de 905 per maand ex..
Verder vraag ik mij af of de auto voldoende licht geeft en of er een automatische dimfunctie is.
Vast ontzettend bedankt.
Iemand ervaring met winterbanden en dakdragers? Kunnen dakdragers evt later of universeel? Kun je zonder dit erbij te bestellen geen dakkoffer plaatsen?
Iemand ervaring met scherp aanbod, zit nu bij 60 mnd en 15000 km incl beide pakketten rond de 905 per maand ex..
Verder vraag ik mij af of de auto voldoende licht geeft en of er een automatische dimfunctie is.
Vast ontzettend bedankt.
Was dat een 3.5 ton bord wat hij wellicht zag?
Het is dat ik zonnebrand SPF50 niet aan de mensen voor mij kan geven maar ik denk dat je het punt begrijptRVMano schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:00:
Goedemiddag, als eerste bedankt voor alle info. Sta op het punt een zeekr 7x privilege te bestellen (lease) en heb nog wat vragen:
Vast ontzettend bedankt.
Dank je Ian, bedoel de buitenverlichting, in de audi zit grootlicht assistentie die automatisch uit gaat bij andere voertuigen en daarna weer aan en bijv bij de bochten etc extra licht geeft..
TeslaBjorn heeft de matrixlichten getest.RVMano schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:16:
Dank je Ian, bedoel de buitenverlichting, in de audi zit grootlicht assistentie die automatisch uit gaat bij andere voertuigen en daarna weer aan en bijv bij de bochten etc extra licht geeft..
YouTube: Zeekr 7X matrix headlights test
NopeFreedive schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:16:
[...]
Was dat een 3.5 ton bord wat hij wellicht zag?
Je zegt de WIFI in de auto, je bedoelt daar de 7GB databundel mee die Zeekr ter beschikking stelt als je dat hebt meebesteld in de opties?Sebasterd001 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:35:
Ik rij nu een aantal maanden de 7X performance in het groen. Het is een geweldige auto die erg comfortabel rijdt. Verder is het natuurlijk leuk om in de sportstand menig snelle bak zoek te rijden![]()
Het enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de adaptive cruisecontrol en lane assist wordt uitgeschakeld zodra ik iets aan de trekhaak hang. Ik neem regelmatig mijn mtb mee met de auto en dan werken deze systemen dus niet meer. Zeekr geeft zelf aan dat dit vanwege veiligheid is, maar ik vind het zwaar Klote! vooral op vakantie wil je de cruise control gebruiken.
Nice vandaag bericht van Zeekr delivery, mijn voorlopige afspraak staat voor 17 dec 👌🏻
(Mijn huidige contract loopt dan pas af.)
(Mijn huidige contract loopt dan pas af.)
[ Voor 19% gewijzigd door Msts op 26-08-2025 17:21 ]
- Highbeam assist (auto)RVMano schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:16:
- Shape based lights
Ik vind het erg fijn werken, ook met tegenliggers
2 systemen inderdaad:Ian_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:39:
[...]
- Highbeam assist (auto)
- Shape based lights
Ik vind het erg fijn werken, ook met tegenliggers
- Adaptieve grootlicht, doet wat je verwacht en werkt goed zodat tegenliggers en auto’s voor je niet verblinden door je grootlicht.
- Adaptieve koplampen (shape based lights?). Handleiding zegt: “Verandert automatisch de vorm van het dimlicht op basis van het wegtype.”
Iemand een idee wat deze adaptieve dimlichten dan precies doen?
Arval is de partner van Zeekr en heeft als leasemaatschappij de beste aanbiedingen.RVMano schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:00:
Vast ontzettend bedankt.
Voor mijn gevoel is het een luxe naam voor matrix koplampen die de vorm aanpassen van de lampen op basis van wat hij voor zich zietcvisser schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:06:
[...]
2 systemen inderdaad:
- Adaptieve grootlicht, doet wat je verwacht en werkt goed zodat tegenliggers en auto’s voor je niet verblinden door je grootlicht.
- Adaptieve koplampen (shape based lights?). Handleiding zegt: “Verandert automatisch de vorm van het dimlicht op basis van het wegtype.”
Iemand een idee wat deze adaptieve dimlichten dan precies doen?
Nu we het toch over verlichting hebben, is iemand er inmiddels al achter hoe het zit met de dagrijverlichting aan de voorkant? De ene keer zie ik dat alleen de stukjes boven de koplampen aan zijn en de andere keer is het middelste gedeelte ook aan.
Allemaal erg bedankt, ziet er top uit. Excuses als dit al behandeld is maar kan het geluid van de richtingaanwijzers zachter? Verder vond ik hem boven verwachting rijden en beste kandidaat om mijn jaguar I-pace (320 met 3 fase laden) op te volgen ;-) Toen zei iedereen hoe kun je dat doen, was afgelopen 5 jaar een heerlijke en probleemloze auto en nu veel argwaan maar deze groep lacht volgens mij nog steeds..
Dat is zo'n beetje #1 in de aanvragen bij de "builders app" waar mensen hun feedback en wensen in kunnen dienenRVMano schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:59:
Excuses als dit al behandeld is maar kan het geluid van de richtingaanwijzers zachter?
Middenbalk is alleen aan bij verlichting aan (bij mij in ieder geval)Blazings schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:43:
Nu we het toch over verlichting hebben, is iemand er inmiddels al achter hoe het zit met de dagrijverlichting aan de voorkant? De ene keer zie ik dat alleen de stukjes boven de koplampen aan zijn en de andere keer is het middelste gedeelte ook aan.
“Position Lights” heet dat bij mij, kan je aanzetten via het swipe down menu!Blazings schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:43:
Dan is dus je Dagrij verlichting aan met middenbalk.
[ Voor 5% gewijzigd door Freedive op 26-08-2025 21:26 ]
Even via google gepakt. In beide gevallen lijken de koplampen aan te zijn, maar niet altijd de middelste dagrijverlichting.Ian_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:25:
[...]
Middenbalk is alleen aan bij verlichting aan (bij mij in ieder geval)
![]() | ![]() |
Ah top! Dat was ik nog niet eerder tegengekomen.Freedive schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:25:
[...]
“Position Lights” heet dat bij mij, kan je aanzetten via het swipe down menu!
Dan is dus je Dagrij verlichting aan met middenbalk.
Vraagje voor de privilege rijders. Hoe sterk werkt de geurmachine in de auto. Is het echt een toevoeging of werkt het nauwelijks?
Zit ook op de Long Range, werkt snel uitHavermansP schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:15:
Vraagje voor de privilege rijders. Hoe sterk werkt de geurmachine in de auto. Is het echt een toevoeging of werkt het nauwelijks?
Ik vind het top, het geeft een premium gevoel zodra er (ik heb hem op de laagste stand staan) er wat vrij komt in de wagen. Wat hier al aangegeven wordt is het redelijk snel leeg. Nu zijn de vullingen aardig goedkoop alleen je moet het dan wel gewoon even zelf vervangen en dat is wat er vaak bij inschietHavermansP schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:15:
Ah dank je wel. Jammer dat het snel leeg gaat maar wel fijn dat het werkt. Soms adverteren ze ermee maar is de werking niet of nauwelijks. Ik hecht er wel veel waarde aan dat de auto telkens een aangename geur heeft.mvrooij schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:10:
[...]
Ik vind het top, het geeft een premium gevoel zodra er (ik heb hem op de laagste stand staan) er wat vrij komt in de wagen. Wat hier al aangegeven wordt is het redelijk snel leeg. Nu zijn de vullingen aardig goedkoop alleen je moet het dan wel gewoon even zelf vervangen en dat is wat er vaak bij inschiet
Klopt, de auto gaat altijd naar automatische verlichting als je weer instapt.Ian_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:20:
[...]
Dan moet je dus specifiek in de avond je lampen aanzetten als je handmatig selectie doet?
2 vragen:Freedive schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:04:
[...]
Klopt, de auto gaat altijd naar automatische verlichting als je weer instapt.
Als je die 'position ligts' gebruikt, of aan hebt staan, staan je normale koplampen dan al aan, of moet je die dan handmatig aanzetten als het donker wordt?
Als die op 'auto' staat, dan is je middelste balk nooit aan? Ook niet als het donker is of zo?
Beetje aparte keuze dit
Vraagje aan de bezitters; ik begreep uit een review dat de parkeersensoren achter geluid geven aan de kant van het obstakel vanuit de hoofdsteun. Dat lijkt mij wel een ok feature, maar hoe wordt dit in de praktijk ervaren?
'The truth is not afraid for Questions
Ik heb een BMW iX1 64kwh en zat al tijden te hannesen met geurtjes en geen enkele echt lekker, snel op en best prijzig.mvrooij schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:10:
[...]
Ik vind het top, het geeft een premium gevoel zodra er (ik heb hem op de laagste stand staan) er wat vrij komt in de wagen. Wat hier al aangegeven wordt is het redelijk snel leeg. Nu zijn de vullingen aardig goedkoop alleen je moet het dan wel gewoon even zelf vervangen en dat is wat er vaak bij inschiet
Ik doe t nu anders...bij de Action heb je van die glazen karaffen met geurstokjes.
Grote fles €7 en die staat in t zijvak in de kofferbak...die bij SUVs open is.
Het jammere is idd dat je went aan de geur.
Kan je instellen, zelf heb ik niet het 3D geluid aanstaan en dat vind ik zelf fijner werken.M13z1 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:18:
Vraagje aan de bezitters; ik begreep uit een review dat de parkeersensoren achter geluid geven aan de kant van het obstakel vanuit de hoofdsteun. Dat lijkt mij wel een ok feature, maar hoe wordt dit in de praktijk ervaren?
Blijf dit wel apart vinden. want ik lees dit nu vaker. Echter, na mijn proefrit was dit de eerste opmerking die ik maakte richting de verkoper: "Dat geluid van oa het knipperlicht, kan dat ook zachter?" Waarop zijn antwoord was: Ja hoor!Blazings schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:12:
[...]
Dat is zo'n beetje #1 in de aanvragen bij de "builders app" waar mensen hun feedback en wensen in kunnen dienen
Vervolgens zat hij wat in het menu te klikken en zette het knipperlicht aan wat overduidelijk zachter klonk. Ik heb geen idee welke instelling hij heeft aangepast maar goed, was slechts een proefrit en ben dus geen eigenaar en dus is het wellicht in de auto alsnog veel te hard maar dat was mijn ervaring. Betrof een LR RWD versie (Wit). Niet dat dit uitmaakt maar voor de volledigheid dan maar.
Dat kan ook maar wat ik juist fijn vind is dat hij soms heel licht wat geur door de volledige wagen blaast waardoor nare geurtjes wegblijven en het altijd wat frisser is. Een constante geur is niks voor mij. Ach zo is het altijd iets, ik vind het erg fijn en de geur erg neutraal die er in zit.Ferry34 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:30:
[...]
Ik heb een BMW iX1 64kwh en zat al tijden te hannesen met geurtjes en geen enkele echt lekker, snel op en best prijzig.
Ik doe t nu anders...bij de Action heb je van die glazen karaffen met geurstokjes.
Grote fles €7 en die staat in t zijvak in de kofferbak...die bij SUVs open is.
Het jammere is idd dat je went aan de geur.
Ik ben nu steeds meer gewend aan het geluid, maar zodra ik in een andere auto stap merk ik pas dat het echt zachter moet haha. Instelling staat bij mij op zijn laagste.weerdmeester schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:43:
[...]
Blijf dit wel apart vinden. want ik lees dit nu vaker. Echter, na mijn proefrit was dit de eerste opmerking die ik maakte richting de verkoper: "Dat geluid van oa het knipperlicht, kan dat ook zachter?" Waarop zijn antwoord was: Ja hoor!
Vervolgens zat hij wat in het menu te klikken en zette het knipperlicht aan wat overduidelijk zachter klonk. Ik heb geen idee welke instelling hij heeft aangepast maar goed, was slechts een proefrit en ben dus geen eigenaar en dus is het wellicht in de auto alsnog veel te hard maar dat was mijn ervaring. Betrof een LR RWD versie (Wit). Niet dat dit uitmaakt maar voor de volledigheid dan maar.
Hoe hebben jullie een service afspraak gemaakt?
Wanneer ik het via de app doe gebeurt er niets...
Via de applicatie en vervolgens Zeist in mijn geval bellen.Freedive schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:25:
Hoe hebben jullie een service afspraak gemaakt?
Zou mooi zijn als je niet hoeft te bellen, daar zou de app voor zijn lijkt mij :-)Ian_ schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:27:
[...]
Via de applicatie en vervolgens Zeist in mijn geval bellen.
Ouderwets bellen maar !
Ze hebben zoveel requests dat je iets aanmaakt in de app en vervolgens erachteraan belt met je service nummerFreedive schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:34:
[...]
Zou mooi zijn als je niet hoeft te bellen, daar zou de app voor zijn lijkt mij :-)
Ouderwets bellen maar !
Je maakt me nieuwsgierig. Waar kan ik de volumeregelaar van het knipperlicht vinden?mvrooij schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:51:
[...]
Ik ben nu steeds meer gewend aan het geluid, maar zodra ik in een andere auto stap merk ik pas dat het echt zachter moet haha. Instelling staat bij mij op zijn laagste.